Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 26/06/2020 in Δημοσιεύσεις
-
Αφού πιο πάνω έγινε λόγος για τα αρχαία της Ποτίδαιας , βρήκα αυτό το κείμενο που το δίνω εδώ στο φόρουμ. ΓΙΑ ΠΟΤΙΔΑΙΑ ΕΚΤΟΣ.doc3 points
-
Το εμβαδόν των τοίχων ΟΙ που είναι σε επαφή με κοινόχρηστους χώρους προσμετράται στο εμβαδόν της ΟΙ, ενώ αυτών που είναι σε επαφή με άλλες ΟΙ, προσμετράται κατά 50%.2 points
-
Μάλλον δεν ήταν ενημερωμένος ο υπάλληλος . Π.Χ. αν εγώ θέλω μόνο να αγοράσω ένα οικόπεδο και θέλω να ξέρω τι ακριβώς μπορώ να να οικοδομήσω θα πρέπει να συντάξω και μελέτη ? Η βεβαίωση όρων δόμησης αυτό το σκοπό έχει , δηλαδή βεβαιώνει τους όρους δόμησης , χρήσεις γης και απαιτούμενες τυχόν εγκρίσεις φορέων μόνο .2 points
-
Θεωρώ προσωπική υποχρέωση, να συμβάλλω όσο μπορώ, στο να κατανοήσουμε όλοι μας, όσο το δυνατόν περισσότερο, το τι μέλλει γενέσθαι σχετικά με το θέμα της απόκτησης ηλεκτρονικής ταυτότητας κτιρίου, για όλα τα ευρισκόμενα εντός της ελληνικής επικράτειας ακίνητα. Εστιάζω το συγκεκριμένο topic αποκλειστικά και μόνο στο θέμα της αντιμετώπισης αυτού από εμάς, τους επαγγελματίες ΜΗΧΑΝΙΚΟΥΣ. Το γράφω με κεφαλαία, απλώς και μόνο για να μας ξεχωρίσω από τους ....άλλους, τους "μηχανικούς", που όπως και να το κάνουμε, ....ζούμε μαζί τους, ...."χτυπάμε" τις ίδιες δουλειές, .....ανταγωνιζόμαστε στον ίδιο επαγγελματικό στίβο κι ....έχουμε τους ίδιους υποψήφιους πελάτες. Καλό θα ήταν να μην ξεφύγουμε με τις δημοσιεύσεις μας, από αυτό το πλαίσιο και να παραμείνουν όσα γράφουμε ως προτροπές - κατευθύνσεις - απόψεις - οδηγίες για να καταφέρουν περισσότεροι από εμάς, από "μηχανικοί" να μεταπηδήσουν στην κατηγορία των επαγγελματιών ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ.... 1. Απόσπασμα Ν.4014 για ρυθμίσεις αυθαιρέτων: ".....Με κοινή απόφαση των Υπουργών Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, μπορεί να καθορίζεται το ειδικότερο περιεχόμενο της δήλωσης και της βεβαίωσης του προηγούμενου εδαφίου και μπορεί να προβλέπεται ότι η παραπάνω υπεύθυνη δήλωση και βεβαίωση μηχανικού αντικαθίστανται με την «Ταυτότητα Κτιρίου» κατά τις διατάξεις του άρθρου 3 του ν. 3843/2010 (Α΄ 62) μετά την έναρξη τήρησής της και ρυθμίζεται κάθε αναγκαίο ζήτημα για την εφαρμογή της παρούσας παραγράφου....". 2. Απόσπασμα προσχεδιου νέου νόμου για ρυθμίσεις αυθαιρέτων: ".....Με κοινή απόφαση των Υπουργών Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιµατικής Αλλαγής και ∆ικαιοσύνης, ∆ιαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωµάτων, µπορεί να καθορίζεται το ειδικότερο περιεχόµενο της δήλωσης και της βεβαίωσης της παρ. 1 του παρόντος άρθρου και µπορεί να προβλέπεται ότι η παραπάνω υπεύθυνη δήλωση και βεβαίωση µηχανικού αντικαθίστανται µε το Πιστοποιητικό που εκδίδεται από την συµπλήρωση της «Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίου», κατά τις διατάξεις του άρθρου 3 του ν. 3843/2010 (Α’ 62), µετά την έναρξη τήρησής της καθώς και να ρυθµίζεται κάθε σχετική λεπτοµέρεια.....". 3. Απόσπασμα N.3843 για ηλεκτρονική ταυτότητα κτιρίου: ".....Για όλα τα κτίρια τηρείται υποχρεωτικά η «Ταυτότητα Κτιρίου», σύμφωνα με αυτά που ορίζονται στα άρθρα 1−3, η οποία περιλαμβάνει τα εξής στοιχεία: α. την οικοδομική άδεια του κτιρίου, θεωρημένη από την αρμόδια πολεοδομική υπηρεσία, β. τα εγκεκριμένα σχέδια της οικοδομικής άδειας, θεωρημένα από την αρμόδια πολεοδομική υπηρεσία, γ. το πιστοποιητικό ενεργειακής απόδοσης του κτιρίου ή τμημάτων αυτού, δ. τα σχέδια κατόψεων, τα οποία αποτυπώνουν το κτίριο όπως κατασκευάσθηκε τελικώς, καθώς και την τυχόν αναγκαία ενημέρωση ή αναθεώρηση της οικοδομικής άδειας κατά τις κείμενες διατάξεις, ε. το έντυπο ελέγχου για την αρχιτεκτονική μελέτη του κτιρίου και του περιβάλλοντα χώρου αυτού, στ. το έντυπο ελέγχου για τη στατική μελέτη του κτιρίου, ζ. το έντυπο ελέγχου για τις μελέτες ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων του κτιρίου, η. το βίντεο, στο οποίο απεικονίζονται οι χώροι και οι εγκαταστάσεις του κτιρίου, όπου αναγράφεται η ημερομηνία λήψης του, θ. τον πίνακα χιλιοστών και τη μελέτη κατανομής δαπανών του κτιρίου, ι. πιστοποιητικό πληρότητας της Ταυτότητας Κτιρίου....". Δηλαδή, το ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΠΛΗΡΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ ΚΤΙΡΙΟΥ θα είναι "διαχρονικό", δηλαδή, θα εκδίδεται μία φορά (εφάπαξ) για όσο χρόνο προβλέπεται από το νόμο αναλόγως τη χρήση του κτιρίου (π.χ. κτίρια κατοικιών για 10 χρόνια) και θα ισχύει γι' αυτό το χρονικό διάστημα. Νέο θα εκδίδεται μετά τη λήξη αυτού του χρονικού διαστήματος. Ενώ εγγραφές εμπράγματων δικαιωμάτων επί του συγκεκριμένου ακινήτου θα μπορούν να γίνονται όσες απαιτηθούν ΧΩΡΙΣ ΝΕΑ ΑΥΤΟΨΙΑ από τον αρμόδιο μηχανικό. Τέρμα δηλαδή, το 250άρι για την αυτοψία, έκδοση βεβαίωσης κ.λπ. Δηλαδή, για ακίνητο που έχει ηλεκτρονική ταυτότητα θ' ακολουθείται το εξής σενάριο: Θα πηγαίνει ο ιδιοκτήτης, όπου θέλει, δηλαδή σε όποιον μηχανικό θέλει και με την "ηλεκτρονική ταυτότητα" (τον κωδικό αριθμό δηλαδή) του ακινήτου, κάνοντας χρήση των κωδικών πρόσβασης στο σύστημα ο μηχανικός, θα τυπώνει το πιστοποιητικό πληρότητας, θα εισπράττει π.χ. 50 ευρώ (....δηλαδή, τα ψιχουλάκια που του αναλογούν) και ....πάπαλα!!!! Δηλαδή, μέσα στα 10 χρόνια ισχύος του πιστοποιητικού αυτού, το ακίνητο μπορεί να "μεταβιβαστεί", 1, 2, 5, 10, 50 κ.λπ. φορές και ...πάπαλα ευρουδάκια για τον μηχανικούλι!!!!!! Υστερόγραφο (θα βοηθήσει στην καλύτερη κι αποδοτικότερη χώνεψη των παραπάνω) για προβληματισμό και συζήτηση από όποιον ενδιαφέρεται: Το προσχέδιο του νέου νόμου λέει χαρακτηριστικά "........ε. το έντυπο ελέγχου για την αρχιτεκτονική μελέτη του κτιρίου και του περιβάλλοντα χώρου αυτού.....", δηλαδή (με απλά ελληνικά), αν στον περιβάλλοντα χώρο του ακινήτου υπάρχουν αυθαιρεσίες, το ακίνητο δεν μπορεί ν' αποκτήσει ηλεκτρονική ταυτότητα, αν πρωτίστως δεν ρυθμιστούν οι αυθαιρεσίες αυτές!!! Ερωτήματα: - Γιατί βρε φίλε ιδιοκτήτη έκανες επιλεκτική τακτοποίηση στο ακίνητο;;;; - Γιατί βρε φίλε μηχανικέ δεν συμβούλεψες σωστά και το ανέλαβες;;;; - Μα, η μάντρα, η φύτευση, η πέργκολα, το σκεπασμένο γκαράζ, το κλειστό γκαράζ κ.λπ. τι θα γίνει;;;;;; - Και καλά να μην υπάρχει σύσταση, να πληρώσει τώρα, εγώ που έχω ένα διαμέρισμα στον 5ο όροφο, τι θα κάνω;;;;; - Και με το τοπογραφικό βρε παιδιά τι γίνεται, είναι λίγο "μαγειρεμένο", μήπως γι' αυτό έβαλαν μεγάλες αποδεκτές αποκλίσεις;;;;;; Παρατήρηση 1η: Με το προσχέδιο που είναι για διαβούλευση της ηλεκτρονικής ταυτότητας ΟΛΑ ΤΑ ΑΚΙΝΗΤΑ (ξεχωριστές οριζόντιες ή κάθετες ιδιοκησίες) που εντάχθηκαν, είτε στον 3843/2010, είτε στον 4014/2011 ΟΦΕΙΛΟΥΝ μέσα σε μια πενταετία από τη δημοσίευση ν' την αποκτήσουν!!!!! Παρατήρηση 2η: Μπορεί με απλή πλειοψηφία η γενική συνέλευση των συνιδιοκτητών μιας πολυκατοικίας ν' αναθέσει σε μηχανικό την απόκτηση της ηλεκτρονικής ταυτότητας για ολόκληρο το κτίριο (για όλες τις οριζόντιες ή κάθετες συνιδιοκτησίες) αυτού. Βεβαίως πρέπει να ελεγχθούν όλα. Σκεφτείτε το τι έχει να γίνει με τα εξ αδιαιρέτου!!!!!!!!!!!!!!!!! Παρατήρηση 3η: Συνδέουν την ηλεκτρονική εφαρμογή της ταυτότητας με τις υπηρεσίες της ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΑΕ, της ΔΕΗ ΑΕ και της ΓΕΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ!!!!!! Οπότε όλοι μπορούν να καταλάβουν το τι έχει να γίνει!!! Π.χ. δεν υπάρχει απολύτως καμμία περίπτωση ιδιοκτησία που έχει ρολόϊ της ΔΕΗ να μην αποκτήσει ταυτότητα (νόμιμη, αυθαίρετη, με ρυθμισμένες αυθαιρεσίες κ.λπ.). Πανηγύρι φίλοι ....ιδιοκτήτες!!!!! Υστερόγραφο 2ο (θα βοηθήσει στον προβληματισμό μας) προτροπή για όλους τους μηχανικούς: Μετά από όλα αυτά αγαπητοί φίλοι μηχανικοί, φροντίστε να βγάλετε τα "σπασμένα" όταν κι όποτε σας ανατεθεί η έκδοση ηλεκτρονικής ταυτότητας για κάποιο ακίνητο!!!! Ξεχάστε τα 500 όλα μέσα κ.λπ. και φανείτε ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ!!!! Δεν θα έχετε άλλα περιθώρια!!!! Μην ελπίζετε ότι θα έρθει ανάπτυξη και μαζί με αυτή η "άνοιξη" της οικοδομικής δραστηριότητας κι ότι, θα βγάζετε και καμία άδεια κι όλα θα είναι μια χαρά. Τα περιθώρια στένεψαν!!! Και θα στενέψουν περισσότερο τα επόμενα δέκα με δεκαπέντε χρόνια!!!! Αδράξτε κάθε ευκαιρία που σας δίδεται και χτίστε το άμεσο μέλλον σας!!! Προσαρμοστείτε, συνεκτιμήστε όλα τα δεδομένα, μαζί τις σπουδές και φυσικά την εμπειρία σας!!! Μην συμβάλετε κι εσείς στο να μας "...φάει όλους μαζί η μαρμάγκα"!!!1 point
-
Η απαίτηση Τ.Δ. σε κρατικό σύστημα ορίζεται στο άρθρο 83 του νόμου παρ.4.Οι περιπτώσεις που εξαιρούνται στην παρ.5 του ίδιου άρθρου, και μία από αυτές είναι και η ύπαρξη Τ.Δ. οικ.άδειας.Εσύ έχεις τοπογραφικό οικ.άδειας το οποίο επιτρέπεται να μπει σε δικαιοπραξία.Ωστόσο αν θεωρείς ότι είναι ελλειπές,ανακριβές κλπ. μπορείς να προσκομίσεις ένα νέο Τ.Δ. εξαρτημένο σε ΕΓΣΑ και μάλιστα σε πολλές περιπτώσεις χρειάζεται για πολλούς λόγους (σημαντικούς για ένα σωστό συμβόλαιο,όταν υπάρχουν ελλείψεις).Θέσε το θέμα στον συμβολαιογράφο ακριβώς όπως το σκέφτεσαι,αν θεωρείς ότι το Τ.Δ.της επισκευής στέγης δεν δίνει πλήρη στοιχεία για το ακίνητο.1 point
-
Διορθώστε με αν κάνω λάθος αλλά αναθεώρηση ή ενημέρωση κάνεις μόνο αν α) είχες ήδη κάνει εργασίες που ήταν οιονεί νόμιμες και αλλάζεις την άδεια σε κάτι που θα ήταν νόμιμο ή β) είναι σε ισχύ η άδεια και την αλλάζεις για να συνεχίσεις εργασίες. Για να κάνεις εργασίες τώρα και εάν δεν έχει άδεια σε ισχύ θέλει full οικοδομική άδεια ή mini (ΕΕΔΜΚ).1 point
-
Έτσι ήταν από παλιά.... Απλώς δεν το έφτιαξαν.... Δεν ασχολείται κανένας μαζί του... Να ήταν και το μόνο....1 point
-
Ναι. Εκτός κι αφήσεις να πληρωθούν πρώτα κάποιες δόσεις για να υπερκαλυφθεί το πλεονάζον παράβολο και μετά να προσθέσεις τα παραπάνω τ.μ.1 point
-
Εσύ θα χρησιμοποιήσεις τα στοιχεία της άδειας .Τι στοιχεία νομιμότητας είχε το κτίριο;Υποτίθεται έχει γίνει έλεγχος από την πολεοδομία. Επομένως θα δώσεις βεβαίωση για κτίριο πριν 1955 με εργασίες μετά και θα αναφέρεις και τον αριθμό άδειας. Δεν χρειάζεται να πάρεις τίποτα απ'τη πολεοδομία.1 point
-
1 point
-
Τα ανεβάζεις με όποιον τρόπο διαθέτεις . Μπορείς ακόμα και μόνο με τον απαρχαιωμένο τρόπο της θεώρησης του γνήσιου της υπογραφής αλλά θα πρέπει να τρέχεις σε ΚΕΠ ή αστυνομία και μετά να σκανάρεις τις δηλώσεις για να τις ανεβάσεις στο σύστημα.. Προμηθεύσου ''στικάκι'' για ηλεκτρονική υπογραφή αν δεν έχεις . Η ψηφιακή υπογραφή δεν είναι ακόμη υποχρεωτική για το ε-αδειες (αν και οι πάροχοι λένε άλλα στις διαφημίσεις τους ) Κάποια στιγμή όμως θα είναι απαιτητό και από το σύστημα αδειών Μέχρι να αποκτήσεις ''στικάκι'' μπορείς να υπογράφεις Υ.Δ. ή εξουσιοδοτήσεις έγκυρα από το gov.gr Δες και το σχετικό link : https://www.gov.gr/ipiresies/polites-kai-kathemerinoteta/upeuthune-delose-kai-exousiodotese1 point
-
Αν υπογράψεις ηλεκτρονικά δεν χρειάζεται γνήσιο υπογραφής. Το ίδιο ισχύει και για τον εργοδότη αν έχει ψηφιακή υπογραφή . Αν δεν έχει ας κάνει χρήση του gov.gr για να μην τρέχει στα ΚΕΠ.1 point
-
Μάλλον κάτι τέτοιο συνέβη, ήταν και στις αρχές λειτουργίας του e-adeies... πάντως συμφωνώ με τη σκέψη σας και τη θεωρώ πιο σωστή1 point
-
Στην Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου με συνημμένο τοπογραφικό σύμφωνα με τις σχετικές προδιαγραφές.1 point
-
Ανεβάζεις μόνο την δήλωση ανάθεσης και ανάληψης διαχείρισης του έργου . Δεν απαιτεί το σύστημα σε αυτό το στάδιο δηλώσεις μελέτης επίβλεψης .1 point
-
Σε μη άρτιο μη οικοδομήσιμο γενικά επιτρέπεται μόνο περίφραξη. Κατ εξαίρεση επιτρέπονται σύμφωνα με τον 4495 πολύ συγκεκριμένες εργασίες σε τακτοποιημένα κτίρια (αποπεράτωση, εργασίες προσαρμογής κλπ). δεν συμπεριλαμβάνονται σε αυτές νέες κατασκευές σε καμία περίπτωση.1 point
-
Όλοι εδώ συμμετέχουμε για να βοηθήσουμε όταν μπορούμε και να βοηθηθούμε όταν το χρειαζόμαστε. και σίγουρα, όλοι εδω συμμεριζόμαστε την ίδια αγωνία: να κάνουμε ολόσωστα τη δουλεία μας (και επειδή η νομοθεσία δε βοηθάει βοηθάνε ευτυχώς οι συν/φοι!) υπάρχουν ακόμα συν/φοι που δεν τη κάνουν έτσι.Το γιατί δε το ξέρουμε. Και κυρίως-μέσα στην αγωνία του μεροκάματου-δε πρέπει να μας παρασύρει. Για το τέλος, θα κρατήσω το πιο σημαντικό της κουβέντας, που είναι η έκφραση του Ιάσωνα, ότι "όλες οι επαναστάσεις ξεκίνησαν από μια χούφτα ανθρώπους"...... Αυτό από μόνο του +1010 αλλά δεν έχει προεπιλογή τέτοια....!!!1 point
-
άλλο το προσύμφωνο και άλλο το ιδιωτικο συμφωνητικο... οπως είπε και ο διδονης [με τις καλημερες μου] θα μιλησεις με δικηγορο.1 point
-
Δεν καταλαβαίνω τι σε προβλημάτισε. Αφού έχεις 2 ίδιους ορόφους ο ένας κατοικία και ο άλλος κατάστημα και ένα επιπλέον κτίριο που χρησιμοποιείται ως κατάστημα, η επικρατούσα χρήση στο ακίνητο είναι υπηρεσίες. Επιπλέον οι αυθαιρεσίες αφορούν το κατάστημα.1 point
-
Το ερώτημα σου έχει 2 σκέλη. 1ο Πολεοδομικό 2ο Ιδιοκτησιακό Στο 1ο Ναι μπορεί να ενταχθούν τα 12τ.μ. στον Νόμο 4495/2017 οπότε να “τακτοποιηθεί” αρκεί φυσικά να μη υπάρχουν ειδικά προβλήματα πολεοδομίας (ρυμοτόμηση αιγιαλούς κλπ κλπ) Στο 2ο Σε ποιόν ανήκει ή ποιος έχει δικαίωμα να κάνει αίτηση υπαγωγής στον Νόμο, εκεί διαβάζεις με προσοχή ή με αρμόδιο δικηγόρο τους τίτλους κλπ. Οπότε ποιανού είναι δεν μπορεί να δοθεί απάντηση παρά μόνο αν είχαμε όλη την σειρά των τίτλων και συχνά πυκνά υπάρχουν κενά και ς αυτό. Όμως να τονίσω κάτι. Ακόμα κι αν κάποιος που δεν του ανήκει το εντάξει στους νόμους περί τακτοποίησης δεν αποκτά δικαιώματα ιδιοκτησίας τα οποία απορρέουν από τους τίτλους που υπάρχουν.1 point
-
Πολύ ορθώς σύμφωνα με την κοινή (και επιστημονική) λογική. Αλλά ποια ΥΔΟΜ; Η δικιά μας η ΥΔΟΜ (επαρχία, βόρεια Ελλάδα) δεν το δεχόταν όταν εξέταζε αυτή τις ΕΕΔΜΚ. Όπως επίσης απαιτούσε νομιμότητα όλων των κτισμάτων επί του γεωτεμαχίου ενώ ο νόμος ήταν "σαφής" (λέμε τώρα) ζητώντας νομιμότητα κτιρίου. Τώρα που οι ΕΕΔΜΚ (όπως και οι άδειες κατηγορίας 3) εκδίδονται σύμφωνα με την κατάρτιση, την εμπερία, τη σχολαστικότητα, το ηθικό εύρος (ή την ηθική στενότητα) και την μαγκιά του κάθε μεμονωμένου συναδέλφου.. ότι καταλαβαίνει ο καθένας κάνει. Πάλι καλά που υπάρχει και το παρόν forum. Είναι το μόνο συντονιστικό και ελεγκτικό όργανο του τεχνικού κόσμου για τακτοποιήσεις, κατηγορία 3 και εεδμκ Εμείς πάντως (ως τεχνικό γραφείο εννοώ) εκδίδουμε ΕΕΔΜΚ, περιγράφοντας αυτά που λέει ο @dimitris GM ανωτέρω. Ή θα ξηλωθεί ή θα γίνει τμήμα του αντισεισμικού αρμού αν και εφόσον αυτό είναι η σωστή τεχνικά λύση κατά την ανέγερση πολυώροφης οικοδομής στο όμορο οικόπεδο.1 point
-
Πως εγώ πιστεύω πως ο συνοικισμός είναι από διανομή της Τοπογραφικής υπηρεσίας. Όσες δουλειές έκανα εκεί (ακόμη και εκτός) με τιμές της Τοπογραφικής τις έκανα. Αυτό που σχεδόν όλοι επιζητούν στοιχεία μέσα από φόρουμ εγώ προσωπικά δεν το δέχομαι. Αν πάει κάποιος επι τόπου σε αρμόδια υπηρεσία. παίρνει σίγουρες πληροφορίες. Πιθανότατα να υπάρχει και κάποια επέκταση. Τουριστική περιοχή είναι . Δεν ξέρω τι σ' έστειλε ο Δημήτρης. Αλλά, νομίζω, πως αν πας επι τόπου στον δήμο, αλλά και στην πολεοδομία στα Μουδανιά, μόνο χαμένος δεν θα βγεις.1 point
-
Στα άλλα που γράφεις συμφωνώ απόλυτα αλλά σε αυτό είσαι φάουλ. Ένα μάθημα ίσον κανένα, είναι σαν να έχεις διαβάσει κάτι στο wikipedia. Και τι θα πει τοπογραφικό για συμβόλαιο? μπορεί να είναι από ένα απλό τετράγωνο μη άρτιο μη οικοδομήσιμο σε ένα βουνό, μέχρι η πιο σύνθετη δυνατή περίπτωση... και από πλευράς μετρήσεων, και από πλευράς νομοθεσίας, από πλευράς κτηματολογίου... τίποτα από αυτό δεν διδάσκεται επαρκώς σε αυτές τις σχολές που αναφέρεις. Απολύτως τίποτα. Για να εξασκεί κάποιος ένα αντικείμενο διδάσκεται τουλάχιστον 5-6-7 μαθήματα άμεσα σχετικά με αυτό. Έτσι είναι σε όλο τον κόσμο. Θέλετε να υπογράφετε τοπογραφικά? μαζί σας. Να ζητήσετε από τη σχολή σας να αλλάξει το πρόγραμμα σπουδών σας και να διδαχθείτε έστω αυτά τα 6-7 μαθήματα που είναι τα ελάχιστα, έστω και για αυτό το απλό τοπογραφικό συμβολαίου όπως λες. Και ας μην λέγεστε τοπογράφοι, δεν πειράζει. Αν γίνει το παραπάνω τότε θα είμαι ο πρώτος που θα συμφωνήσω να υπογράφετε. Μέχρι τότε όμως η συζήτηση αυτή δεν έχει κανένα νόημα.1 point
-
Την καλησπέρα μου φίλε Βασίλη! Βάλε μου λεβέντη μου αρνητική αν θεωρείς ότι λέω μ@μ@κίες!!! Όπως τόσα χρόνια γνωρίζεις όμως, λέω πάντα αυτό που πιστεύω και νιώθω!!! Τα πιστεύω ακράδαντα Βασίλη όλα όσα έγραψα εκεί... Για να πάρει μια δουλίτσα το λαμόγιο βγάζει το μισό πρόστιμο στον αφελή ιδιοκτήτη!!! Και περιμένει να τον λυπηθώ.... Είναι εγκληματικό και επικίνδυνο! Ας με πιστέψει όποιος θέλει... Όπως γνωρίζεις καλέ μου φίλε, δεν βρίσκομαι εδώ για να μαζεύω θετικές ψήφους. "Εν ριπή οφθαλμού" μου αφαίρεσαν κάποια στιγμή πάνω από 2.000 και δεν άνοιξε ρουθούνι κ.λπ.!!! Προφανώς και δεν περιμένω υποστήριξη της άποψής μου από κανέναν! Μην ξεχνάς όμως ότι, "όλες οι επαναστάσεις ξεκίνησαν από μια χούφτα ανθρώπους"... Χαιρετίσματα στα εγγόνια σου!1 point
-
δες τα ΠΜ με τους χαρτες του αντικειμενικου συνηθως ο ΣΑΟ αντιστοιχει στον σδ.1 point
-
Καλημέρα! 1)Θεωρητικά σε συμφέρει, από την άποψη ότι αφού πρόκειται να ενταχθούν όλες οι αυθαιρεσίες συν αυτή του 3843,τελικώς έχεις ένα συνολικά τακτοποιημένο ακίνητο. 2,3 και 4) Η εξαίρεση από κατεδάφιση των αυθαιρέτων Κατ.5,περιγράφεται στα άρθρα 73 και 74 με την Τράπεζα Δικαιωμάτων Δόμησης και την Μεταφορά Συντελεστή Δόμησης.Αυτά,θεωρητικά θα ξεκινήσουν αφού λήξει η ημερομηνία υπαγωγής των αυθαιρέτων Κατ.5 ενώ αναμένεται η παράταση στις υπαγωγές του 4495 να συμπεριλαμβάνει και αυτά (κατ.5).Εξάλλου ακόμη δεν έχουν θεσπιστεί όλα τα παραπάνω...Μην αγχώνεσαι λοιπόν για την οριστική εξαίρεση..είναι πολύ νωρίς.1 point
-
Καλησπέρα Ελένη. Aν το συνολικό ύψος μαζί με της προσθήκης δεν ξεπερνά τα 7,50 μ θα υπολογιστεί με αναλυτικό. Με βάση αυτή την προσέγγιση για την τακτοποίηση, η γνώμη μου είναι ότι δεν υφίσταται στην περίπτωση αυτή η έννοια του ποσοστού υπέρβασης (δηλαδή ποσοστό =0%<20%, συνεπώς κατηγορία 4) διότι είναι κάτω από το επιτρεπόμενο της περιοχής και αυτός είναι ο λόγος που υπολογίζεται με αναλυτικό, ώστε να καλύψει απλώς την διαφοροποίηση σε σχέση με την άδεια, αλλιώς θα είχαμε την ίδια περίπτωση, όπως όταν είχαμε υπέρβαση του μεγίστου ύψους περιοχής.1 point
-
Πρόσεξε τον αρχαιολογικό χώρο και την αδόμητη ζώνη. Επίσης την νατουρα στα όρια με Αγ. Μαμά.1 point
-
1 point
-
1 λοιπή για προυπολογισμό < 15000 ανεξαρτήτως πλήθους αυτών1 point
-
Όχι, στην περίπτωση αλλαγής χρήσης που υπολογίζεται με αναλυτικό δεν επιλέγεις το κουτάκι "αλλαγή χρήσης". Η μόνη περίπτωση που το επιλέγεις αυτό (όπως και στον 4178) είναι όταν έχεις σε εκτός σχεδίου περιοχή αλλαγή χρήσης με υπέρβαση της επιτρεπόμενης δόμησης για τη συγκεκριμένη χρήση. Κατά τα άλλα μπορείς σε ένα φύλλο καταγραφής να βάλεις τον συνολικό αριθμό των λοιπών παραβάσεων. Στην τεχνική σου έκθεση θα εξηγείς τι αφορούν αυτές.1 point
-
Έτσι ήταν η πρακτική πολλών μηχανικών τότε.Μιλάμε για δεκαετία του 50.1 point
-
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΕΧΩΔΕ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 12 Δ/ΝΣΗ Ο.Κ.Κ./δ Αθήνα 5.3.1990 Αρ. Πρωτ. Οικ. 17414 ΘΕΜΑ: Αποδοχή της με αριθμ. 24/1990 γνωμοδότησης της Νομικής Δ/νσης με την οποία παρέχονται οδηγίες για αλλαγή χρήσης. Σας κοινοποιούμε για εφαρμογή τη με αριθμ. 24/1990 γνωμοδότηση της Νομικής Δ/νσης του ΥΠΕΧΩΔΕ την οποία αποδεχόμαστε. Με την παραπάνω γνωμοδότηση, γίνεται δεκτό, ότι για αλλαγές χρήσης, που έγιναν προ της εφαρμογής του ΓΟΚ/1985, σε επιτρεπόμενη οτην περιοχή χρήση και εφ' όσον δεν παραβιάζουν τις πολεοδομικές διατάξεις, δεν εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 15 του Ν. 1337/83 περί υποβολής δηλώσεων και καταβολής της προβλεπόμενης ειδικής εισφοράς. Τα παραπάνω ισχύουν, εφ' όσον πρόκειται μόνο για αλλαγή χρήσης χωρίς να έχουν γίνει συγχρόνως και οικοδομικές εργασίες, για τις οποίες χρειαζόταν οικοδομική άδεια. Αυτονόητο είναι ότι έαν, η κατά τα παραπάνω αλλαγή χρήσης συνοδευόταν και από εκτέλεση οικοδομικών εργασιών, για τις οποίες απαιτείτο οικοδομική άδεια, τότε οι διατάξεις του άρθρου 15 του Ν. 1337/83 (με τις προύποθέσεις που αναφέρονται σ' αυτό) είχαν εφαρμογή μόνο για τις υπόψη οικοδομικές εργασίες. Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ Κ. Ι. ΛΙΑΣΚΑΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ Αριθμ. Γνωμ. 24 ΝΟΜΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Αθήνα 12.1.1990 Αρ. Πρωτ. 1953 Επί του αριθ. πρωτ. 70022/14.11.1989 ερωτήματός σας σχετικά με την υποχρέωση δήλωσης κατά τον ν. 1337/1983 αυθαίρετης αλλαγής χρήσης κτισμάτων και την επιβολή της ειδικής εισφοράς, παρατηρούμε τα ακόλουθα: Ι. Κατά την ερμηνεία των διατάξεων του ν.δ. 8/1973 έχει γίνει δεκτό από την νομολογία ότι η περί αυθαιρέτων κατασκευών διαδικασία αφορούσε σε παράνομες κατασκευές, όχι δε και σε αυθαίρετες αλλαγές χρήσεως (Σ.τ.Ε. 2942/1989, 494/1979, 4371/1980). Θα μπορούσε βέβαια και γι' αυτές να κινηθεί η διαδικασία περί αυθαιρέτων, εφόσον βέβαια συνεπεία της αυθαίρετης αλλαγής χρήσεως παραβιάζεται πολεοδομική διάταξη. Όπως π.χ. ως έχει γίνει δεκτό (Σ.τ.Ε. 158/1989) όταν επί αυθαιρέτου μετατροπής βοηθητικής χρήσεως χώρου σε χώρο κυρίας χρήσεως, διαπιστώνεται υπέρβαση του συντελεστή δομήσεως. Υπό το καθεστώς του νέου Γ.Ο.Κ/1985 και συγκεκριμένα των διατάξεων των άρθρων 5 και 22 παρ. 4 που εφαρμόζονται όπως έχει γίνει δεκτό (Σ.τ.Ε. 2942/1989) για μεταβολές χρήσεως που έγιναν από την έναρξη ισχύος του, θεωρούνται αυθαίρετες οι μεταβολές αυτές χρήσεως, εφόσον έγιναν χωρίς την ήδη απαιτούμενη άδεια και επί πλέον θίγουν τις ισχύουσες πολεοδομικές διατάξεις τόσον κατά τον χρόνο που επήλθαν όσον κατά τον χρόνο που διαπιστώθηκαν, εφαρμόζονται δε γι' αυτές τα οριζόμενα στην προαναφερόμενη παρ. 4 του άρθρου 22 του Γ.Ο.Κ./1985. ΙΙ. Κατά το δεδομένο ιστορικό του ερωτήματος δημιουργήθηκε το πρόβλημα αν ενέπιπτε στην υποχρέωση υποβολής δηλώσεως κατά το άρθρο 15 του ν. 1337 που παρείχε την δυνατότητα αναστολής κατεδάφισης αυθαιρέτων, και για αλλαγές χρήσεως κτίσματος επιτρεπόμενης. Συγκεκριμένα σε ανεγερθείσα με δύο οικοδομικές άδειες διόροφη αποθήκη έγινε αυθαίρετη αλλαγή χρήσεως σε ξενοδοχείο. Η αρμόδια Πολεοδομική Υπηρεσία κατόπιν υποβολής σχετικής δηλώσεως από τον ενδιαφερόμενο επέβαλε και την από το Π.Δ. της 3.9.1983 (Φ.Ε.Κ. 393 Δ) προβλεπόμενη ειδική εισφορά για την αλλαγή της χρήσεως μολονότι η νέα χρήση (του ξενοδοχείου) επιτρεπόταν στην περιοχή. Η Δ/νση Ο.Κ.Κ. του Υπουργείου με έγγραφά της (αριθ. 74514/14444/27.11.87, 61015/9386/15.9.88) είχε διευκρινήσει ότι δήλωση με το ν. 1337 θα είχε νόημα μόνο αν επρόκειτο για αλλαγή χρήσεως σε μη επιτρεπόμενη στην περιοχή. ΙΙΙ. Από τα πιο πάνω γενόμενα δεκτά συνάγεται ότι για αλλαγές χρήσεως κτίσματος που έγιναν πριν από την ισχύ του νέου Γ.Ο.Κ./1985 σε επιτρεπόμενη στην περιοχή εφόσον δεν παραβιάζουν πολεοδομική διάταξη δεν κινείται η διαδικασία κηρύξεως αυθαιρέτου και επομένως δεν εμπίπτουν τέτοιες αλλαγές χρήσεως στα αυθαίρετα κτίσματα του άρθρου 15 του ν. 1337 για τα οποία υπάρχει υποχρέωση υποβολής δηλώσεως και επιβολής της προβλεπόμενης από το π.δ. 3.9.83 ειδικής εισφοράς. Συνεπώς η άποψή μας επί του τεθέντος ερωτήματος είναι ότι για αλλαγές χρήσεως κτίσματος που έγιναν υπό το καθεστώς του Γ.Ο.Κ./1973 σε επιτρεπόμενες στις περιοχές και δεν παραβιάζουν πολεοδομικές διατάξεις δεν εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 15 του ν. 1337/1983 περί υποβολής δηλώσεως και καταβολής της προβλεπόμενης ειδικής εισφοράς. Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΔΙΟΙΚΗΣΕΩΣ ΣΠΥΡΟΣ ΣΚΟΥΤΕΡΗΣ1 point
-
Ναι φταίει ότι κατ'εξακολουθηση παρανομείτε υπογράφοντας και αναρτώντας διαγράμματα για τα οποία δεν έχετε κανένα απολύτως επαγγελματικό δικαίωμα. Με την ερώτηση δε αναδεικνύεται και το σοβαρότατο πρόβλημα του μή ελέγχου από την ΕΚΧΑ του τι και ποιός ανεβάζει. Απορώ με τους συναδέλφους στο Ηράκλειο που δεν αντέδρασαν ούτε μαζί σας ούτε με τους συμβολαιογράφους που αποδέχονται τα διαγράμματά σας.-1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-