Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      26.312


  2. Sw0rdf1sh

    Sw0rdf1sh

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      1.512


  3. vagom

    vagom

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      384


  4. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      1.043


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 21/11/2020 σε όλες τις περιοχές

  1. Δεν είναι επεξεργασμένα, αλλά με απλή μετατροπή με converter ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΑ-ΟΔΗΓΟΥ-ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ-ΑΥΤΟΝΟΜΩ.docx
    2 points
  2. Το φιλόδοξο έργο για τη χαρτογράφηση ολόκληρου του πυθμένα του ωκεανού του πλανήτη έως το 2030, προχωράει. Το ένα πέμπτο του ωκεανού έχει ήδη χαρτογραφηθεί σε τρία χρόνια. Όσο δηλαδή το μέγεθος της Αυστραλίας. Το έργο Nippon Foundation-GEBCO Seabed 2030 ξεκίνησε το 2017 από το Ιαπωνικό Ίδρυμα Nippon και το μη κερδοσκοπικό GEBCO. Με στόχο να βοηθήσει τους επιστήμονες να κατανοήσουν τον αντίκτυπο που έχουν οι ωκεανοί στο κλίμα της γης. Πρόκειται για πληροφορίες που απαιτούνται για τη βελτίωση των μοντέλων που προβλέπουν τη μελλοντική αλλαγή του κλίματος. Επειδή οι ωκεανοί διαδραματίζουν κρίσιμο ρόλο στην κίνηση της θερμότητας γύρω από τον πλανήτη. Οι ερευνητές ανακοίνωσαν ότι ένα σημαντικό ποσοστό είναι πλέον πλήρες, αντιπροσωπεύοντας 14,5 εκατομμύρια τετραγωνικά χιλιόμετρα νέων βαθυμετρικών δεδομένων. Η βαθυμετρία είναι η μέτρηση του βάθους του νερού σε ωκεανούς, θάλασσες ή λίμνες. Η κάλυψη του βυθού αυξήθηκε από 15% σε 19% τον τελευταίο χρόνο. Μόνο το 6% του πυθμένα του ωκεανού είχε χαρτογραφηθεί όταν ξεκίνησαν πριν από τρία χρόνια. Ένας πλήρης χάρτης των ωκεανών του κόσμου θα διευκολύνει την καλύτερη κατανόηση των θεμελιωδών διαδικασιών, σύμφωνα με τους υπευθύνους του έργου. Όπως η κυκλοφορία των ωκεανών, τα καιρικά συστήματα, η αύξηση της στάθμης της θάλασσας, η διάδοση των κυμάτων του τσουνάμι, οι παλίρροιες, η μεταφορά ιζημάτων και φυσικά η κλιματική αλλαγή. Θα συμβάλει επίσης στην επίτευξη των στόχων αειφόρου ανάπτυξης του ΟΗΕ, ένας από τους οποίους είναι η διατήρηση και η βιώσιμη χρήση των ωκεανών. Από τα περίπου 500.000 έως 10 εκατομμύρια είδη που ζουν στη βαθιά θάλασσα, η πλειονότητα δεν έχει ακόμη ανακαλυφθεί. Αλλά τα αρχαία κοράλλια βαθέων υδάτων παρέχουν πολύτιμα αρχεία κλιματικών συνθηκών. Τα οποία μπορεί να βοηθήσουν την κατανόησh μας για την παγκόσμια κλιματική αλλαγή στο μέλλον. Seabed 2030 Το Seabed 2030 αποτελείται από τέσσερα περιφερειακά κέντρα και ένα παγκόσμιο κέντρο. Τα Περιφερειακά Κέντρα είναι υπεύθυνα των δραστηριοτήτων χαρτογράφησης, τη συγκέντρωση και τη συλλογή βαθυμετρικών πληροφοριών και τη συνεργασία με τις υπάρχουσες πρωτοβουλίες χαρτογράφησης στις περιοχές τους. Το Παγκόσμιο Κέντρο είναι υπεύθυνο για την παραγωγή και παράδοση παγκόσμιων δεδομένων στο Γενικό Βαθυμετρικό Διάγραμμα των Ωκεανών (GEBCO). Το σχέδιο για την ολοκλήρωση του χάρτη των ωκεανών του κόσμου έχει συγκεντρώσει σημαντική δυναμική από τα τελευταία τρία χρόνια. Και έχει την υποστήριξη περισσότερων από 100 διεθνών οργανισμών. Το έργο έχει φτάσει τους 133 επίσημους συνεργάτες και υποστηρικτές. Και συνεχίζει να αναζητά νέες συνεργασίες στην τεχνική καινοτομία και τη συλλογή δεδομένων.
    1 point
  3. Ωραία παρατήρηση αυτη. Μην την βάλεις τότε. Δεν πρόκειται να κατηγορηθεί κανείς για αυτο
    1 point
  4. 1 point
  5. για να γινει το συμβολαιο χρειαζεσαι - αδεια - κατοψη αδειας -συμβολαιο -κτηματοφυλλο για την περιγραφη... -Ε9 του πωλητη -βεβαιωση μηχανικου περι τακτοποιησης -τυχον- αυθαιρεσιων. Αν η μεσοτοιχια θεωρηθει σαν "διαχωριστικος τοιχος" εχεις μια αυθαιρετο διαχωρισμο αλλά εχεις και μια πορτα...μικρομεγαλη... Θεωρητικα το διαμερισμα ειναι "ενα" Θα μιλησεις με τον μηχανικο σου και τον συμβολαιογραφο σου.
    1 point
  6. Ο φάκελος που θα υποβάλεις στην πυροσβεστική υπηρεσία πρέπει να περιέχει σίγουρα το στέλεχος της αδείας που εκδόθηκε από το σύστημα, και όλα τα απαιτούμενα σχέδια με barcode και υδατογράφημα, όπως επίσης και οι μελέτες σου μαζί με τις τεχνικές περιγραφές. Συνεπώς τα σχέδια και οι μελέτες πρέπει να υποβληθούν πρώτα στο e adeies. Σε περίπτωση παρατηρήσεων και κατόπιν συνεννόησης με την υπηρεσία συνεχίζεις να υποβάλεις χωρίς να περνάς κάθε φορά την μελέτη απο το σύστημα. Όταν η μελέτη δεν θα έχει πλέον παρατηρήσεις θα γίνει εκ νέου μια ενημέρωση στο σύστημα και θα πας απλά την μελέτη στην υπηρεσία για θεώρηση. Μετά την έγκριση της μελέτης ο πελάτης πρέπει να περάσει στην υλοποίηση της. Αφου υλοποιηθεί η μελέτη καταθέτεις δικαιολογητικά για πιστοποιητικό πυροπροστασίας με τα δικαιολογητικά της 13ης πυροσβεστικής διάταξης.
    1 point
  7. σαν "γνωστο" φαινεται το ερωτημα..... -αν αναφερεις στην τακτοποίηση οτι η αποθηκη προυπηρχε της αδειας προσθηκης, εχεις προβλημα με την αδεια, [η οποια εκδοθηκε λογω δικαιωματος ανοικοδομησης που ειχε, μετα την κατεδαφιση της αποθηκης] διοτι δεν εκπληρωσες την υποχρεωση κατεδαφισης αρα εχεις "ψευδη" αδεια. Νομιζω οτι ο διδονης το ειχε απαντησει προ καιρου "η αποθηκη εγινε μετα την ανοικοδομηση" τα λεμε
    1 point
  8. Για να μη βγουν οι συντεταγμένες άρες μάρες κουκουνάρες ….. (ως μη ειδικός φυσικά είναι η δική μου απάντηση)
    1 point
  9. Εντάξει θεωρώ δεν είναι το προσάρτημα. Είναι ότι πλέον ο έλεγχος επιλεξιμότητας γίνεται όχι μόνο με την υπολογιζόμενη κατανάλωση στο 1ο ΠΕΑ (Δ κατηγορία ως ελάχιστη στο ΕΚΟ 2, που για τα Η μπορούσες να το πεις και με το μάτι) αλλά με όλο το έργο. Πράγμα που σημαίνει ότι για να είναι επιλέξιμο πρέπει να έχεις σχεδιάσει, επιλέξει και καταλήξει στα πάντα. Σαν safe επιλογή εγώ προτείνω παραπάνω από 3 κατηγορίες στο 1ο ΠΕΑ εκτός αν οικονομικά η 4η κατηγορία ως αναβάθμιση είναι οικονομικά off (πχ Γ σε Α εμένα δε μου βγαίνει σε αυτά τα χρήματα που δίνει στο 90% των περιπτώσεων). edit: Μια καλή λύση θα ήταν από το πρόγραμμα μεγαλύτερη αμοιβή στο 1ο ΠΕΑ και μικρότερη στο 2ο ΠΕΑ.
    1 point
  10. Σου λέει το πρόγραμμα: Εφόσον έκανες εργασία για την οποία απαιτείται ΕΕΔΜΚ ή μελέτη, τότε είτε μου φέρνεις την μελέτη και πληρώνεσαι την εργασία, είτε δεν μου φέρνεις την μελέτη οπότε πρέπει να αφαιρέσεις την εργασία για να συνεχίσει η διαδικασία. Σωστά;
    1 point
  11. Δεν μου έχει τύχει...-απλά διάβασα το πρόβλημα σου και σκέφτηκα ότι ίσως κάποιες καθυστερήσεις μπορεί να τεκμηριωθεί ότι δεν οφείλονται σε εσάς (μηχ/κό και ιδιοκτήτη) αλλά σε εξωγενείς παράγοντες (όπως για παράδειγμα αυτό που παραθέτεις,την καθυστέρηση συγκρότησης ενός συμβουλίου..) -υ.γ.απλά να συμπληρώσω ότι η καθυστέρηση ΣΑ (που βγήκε τέλη 2019 κλπ.) τεκμηριώνεται από τα επίσημα έγγραφα που έχεις στα χέρια σου ούτως ή άλλως,αφού παντού αναγράφονται ημερομηνίες.
    1 point
  12. @mos Εγώ προσωπικά δεν θα έβαζα τοίχους ή δάπεδα ή οροφή προς διαμερίσματα του ίδιου κτιρίου. Σε όλα τα άλλα συμφωνώ μαζί σου. ΕΡΩΤΗΣΗ κι από μένα: Σε γραφείο 45 τ.μ. που δεν έχει κανένα σύστημα ψύξης ή θέρμανσης, βάζω τα θεωρητικά. Στο σενάριο προτείνω ένα 18άρι aircondiotion inverter. Αυτό λογικά θα το βάλω όμως όχι μόνο στην ψύξη αλλά και στη θέρμανση ως μοναδικό σύστημα πλέον, σωστά?
    1 point
  13. Tο άρθρο 106 λέει τα εξής: 1. α) Στην περίπτωση αυθαίρετων κατασκευών ή χρήσεων για τις οποίες μπορεί να εκδοθεί άδεια νομιμοποίησης, εφόσον καταβληθεί το παράβολο της περίπτωσης ι του άρθρου 99 και εκδοθεί η σχετική οικοδομική άδεια νομιμοποίησης εντός δύο (2) ετών ή έγκριση εργασιών κατεδάφισης, εντός έξι (6) μηνών από την καταβολή του, δεν οφείλεται άλλο πρόστιμο. Αν παρέλθει άπρακτο το χρονικό διάστημα των δύο (2) ετών για λόγους που οφείλονται σε υπαιτιότητα του αιτούντος, εφαρμόζονται οι διατάξεις για την κατεδάφιση και επιβολή προστίμου αυθαιρέτων. Δεν συνυπολογίζεται στο χρονικό διάστημα των δύο (2) ετών, ο χρόνος καθυστέρησης έκδοσης της οικοδομικής άδειας για λόγους που δεν οφείλονται σε υπαιτιότητα του αιτούντος. Επειδή δεν γνωρίζουμε εμείς περισσότερες λεπτομέρειες,υπολόγισε καταρχάς πόσος χρόνος πέρασε από την ημερομηνία υπαγωγής (πληρωμή παραβόλου) και το χρονικό διάστημα που απαιτήθηκε για την γνωμοδότηση Σ.Α. (Ίσως αποτελούν δείκτες για το αν μπορείς να το χειριστείς διαφορετικά).
    1 point
  14. Μία σύντομη απάντηση είναι ότι με έναν δέκτη πολλών συχνοτήτων σαν τον e-survey μετράμε πιο γρήγορα και κυρίως σε πιο δύσκολες συνθήκες κάλυψης από δέντρα από ότι με έναν μίας συχνότητας όπως ο promakr3. Επίσης με έναν μονό δέκτη τα σημεία λεπτομέρειας μετριούνται με σύνδεση online σε δίκτυο μόνιμων σταθμών αναφοράς. Συναδελφική συμβουλή: Εφόσον είστε άσχετος όπως λέτε από προδιαγραφές τοπογραφικού εξοπλισμού, θα είστε φαντάζομαι το ίδιο άσχετος και με τοπογραφία γενικά. Εγώ στην θέση σας θα συνεργαζόμουν στις μετρήσεις και κυρίως στα θέματα νομοθεσίας, προδιαγραφών κλπ με έναν τοπογράφο της περιοχής. Θα χρειαστεί να μοιραστείτε το κέρδος, αλλά θα είστε πολύ πιο παραγωγικός αν δουλέψετε με κάποιον που ξέρει την δουλειά, θα μάθετε πράγματα από κάποιον που ξέρει παραπάνω και όχι στου κασίδη (του πελάτη) το κεφάλι, και πάνω από όλα θα έχετε και το δικό κεφάλι σας πιο ήσυχο ότι δεν θα κάνετε λάθη που θα έχουν πιθανόν συνέπειες νομικές ή έστω στην φήμη σας ως επαγγελματίας.
    1 point
  15. Σημειώνεται ότι, η επιφάνεια κτιριακής μονάδας όπως αναγράφεται στο ΠΕΑ δεν είναι απαραίτητο να συμπίπτει με την επιφάνεια της κάθε ιδιοκτησίας (όπως δηλώνεται στα συμβόλαια, οικοδομική άδεια, περουσιολόγιο κλπ), διότι ο τρόπος μέτρησης της επιφάνειας - των εξωτερικών ορίων του κτιρίου / κτιριακής μονάδας, είναι διαφορετικός κατά τον ΚΕΝΑΚ από τον Οικοδομικό Κανονισμό. Επισημαίνεται ότι η ωφέλιμη επιφάνεια που αναγράφεται στο ΠΕΑ, μπορεί να περιλαμβάνει επιφάνειες οι οποίες δεν προσμετρώνται στον σ.δ. (παρ.6 , άρθρο 11 του ν. 4067/2012). π.χ. Σε υφιστάμενο πανταχόθεν ελεύθερο διαμέρισμα της ζώνης Γ, ωφέλιμης επιφάνειας 100τ.μ., με εξωτερική περίμετρο τοιχοποιίας 4*10μ = 40μ, αν επιλεγεί να εφαρμοστεί εξωτερική θερμομόνωση 7εκ., τότε η επιφάνεια του στο ΠΕΑ μετά την εξωτερική θερμομόνωση θα είναι αυξημένη κατά 0,07μ*40μ=2,8τμ σε σχέση με την αρχική (που αναφέρεται στα διάφορα νομιμοποιητικά έγγραφα). αρα την εξωτερικη θερμομόνωση την μετραμε στο ΠΕΑ αρα τα τετραγωνικα του Β ΠΕΑ θα βγουν διαφορετικα ;;
    1 point
  16. Εδώ θα διαφωνήσω με τον @Sw0rdf1sh (δε συμβαίνει συχνά 🙂). Εάν το σενάριο του ΠΕΑ πληροί το στόχο των 3ων κατηγοριών και του μέγιστου προϋπολογισμού, αλλά ο πελάτης θέλει να αλλάξει εργασίες (που επίσης θα πρέπει πληρούν τους αυτούς στόχους), τότε δεν χρειάζεται προσάρτημα. Οι νέες εργασίες αρκεί να αποτυπωθούν στο έντυπο πρότασης παρεμβάσεων και στην αντίστοιχη καρτέλα κατά την υποβολή της αίτησης…
    1 point
  17. Sisyphus το 7 -1α αναφέρεται μόνο στις εσωτερικές εργασίες . Οι διατάξεις δυστυχώς επιβάλουν εγκρίσεις ΥΠΠΟ και Σ.Α. Σωστά γράφεις ότι δεν απαιτούνται όψεις .
    1 point
  18. Αυτό το 10λεπτο όμως είναι πολύτιμο, εκτός και αν έχεις αναλάβει 5-6 άτομα. Αν δουλεύεις όμως σε τεχνικό γραφείο που σου έρχονται από 1000 μεριές; Όπως και να έχει σαν πολλά να μαζεύτηκαν που πρέπει να κάνουμε από την αρχή σαν πρώτοι επιθεωρητές δεν νομίζετε; Τι να πω; Ας μη γίνομαι γκρινιάρα.... @vagom πάντα φιλικά
    1 point
  19. @vagom ευχαριστώ για την επεξήγηση (+1) Όντως, το Φλεβάρη του '20, έκανα το 2ο ΠΕΑ για το ΕΚΟ ΙΙ (Α), και έκανα ακριβώς τη διαδικασία που μόλις περιέγραψες (στο 1ο είχα λέβητα και στο σενάριο έβαλα Α/Θ). Στο 2ο ΠΕΑ μου έβγαλε ακριβώς τις τιμές του σεναρίου απο το 1ο ΠΕΑ και όλα κύλησαν ομαλά. Η παραπάνω ερώτηση μου ήταν μήπως απο τότε είχε αλλάξει κάτι και δεν το είχα πάρει χαμπάρι! Και πάλι ευχαριστώ συνάδελφε.
    1 point
  20. Τρεις περιπτώσεις: 1. Εάν έχει πεα πριν τον 11ο του 2017 αναγκαστικά ανάκληση. Το ΠΕΑ ανακαλεί αυτός που το εξέδωσε ή σε αδυναμία εύρεσής του (πχ συνταξιοδότηση) ο ιδιοκτήτης. Το νέο ΠΕΑ εκδίδεται είτε απο τον ίδιο επιθεωρητή είτε από άλλο. 2. Εάν έχει πεα μετά τον 11ο του 2017 και ο ιδιοκτήτης θέλει να συνεχίσει με τον ίδιο επιθεωρητή μπορεί εάν δεν πληρεί το κριτήριο ένταξης ή θέλει να επιλέξει άλλες παρεμβάσεις να συντάξει προσάρτημα. 3. Εάν έχει πεα μετά τον 11ο του 2017 και ο ιδιοκτήτης δε θέλει να συνεχίσει με τον ίδιο επιθεωρητή μπορει να επιλέξει εκδοση από άλλον. Ανάκληση του παλιού και έκδοση νέου. Σε κάθε περίπτωση το νέο πεα πρέπει να έχει προστεθεί στο ΒC πριν το αίτημα ώστε να ξέρουν τα αρμόδια οργανα ποιό ΠΕΑ θα αντικαταστήσει το παλιό για τη "συσχέτιση". Εφόσον το ΠΕΑ έχει παραδοθεί στον ιδιοκτήτη ανεβάζει ο παλιός επιθεωρητής μέσω του BC ή στέλνει ο ιδιοκτήτης σε αδυναμία εύρεσης την ΥΔ με θεωρημένο το γνήσιο με το αιτημα ανάκληση (αναφορά στο παλιό πεα, στο νέο και στο λόγο ανάκλησης).
    1 point
  21. λεει: "δεν επιτρεπεται", οχι "απαγορευεται" Γι αυτο και δεν επιβαλλει την εκδοση/προσαρτηση βεβαιωσης. [εδιτ, ουτε επιβαλλει ποινες] Τόνισα, ομως πιο πανω [και άλλες φορές], προς αποφυγη υποχρέωσης αποζημιωσεων σε βαρος του εκμισθωτή.... "κατ' αρχάς, για εκμισθωση, δεν απαιτειται η τακτοποίηση, αλλά, θα πρεπει να υπαρχει, ωστε να μην βρει μπροστα του ο μισθωτης καποιο εμποδιο ως προς την άδεια λειτουργιας. " [καλησπερα]
    1 point
  22. Καλώς ήρθατε στη χώρα του ότι να ‘ναι… Παραθέτω την απάντηση που έλαβα, στο ακριβώς ίδιο ερώτημα, στις 6 Μαρτίου του 2018: Subject: Ανάκληση ΠΕΑ Καλησπέρα σας, Στις περιπτώσεις που αφορούν στο νέο «Εξοικονόμηση κατ’ οίκον 2», δίνεται η δυνατότητα ανάκλησης του πρώτου Π.Ε.Α. κτηρίου ή κτηριακής μονάδας, εφόσον αυτό έχει εκδοθεί κάνοντας χρήση προηγούμενων εκδόσεων λογισμικού και Τ.Ο.Τ.Ε.Ε., ώστε αυτό να υποβληθεί εκ νέου με την τελευταία έκδοση λογισμικού και Τ.Ο.Τ.Ε.Ε. και να μπορεί να είναι συγκρίσιμο με το δεύτερο Π.Ε.Α. που θα ακολουθήσει. Σημειώνεται ότι: α. Στην περίπτωση που το αίτημα ανάκλησης του πρώτου Π.Ε.Α. κτηρίου ή κτηριακής μονάδας υποβληθεί από τον ίδιο τον ενεργειακό επιθεωρητή που το είχε αρχικώς εκδώσει, η ανάκληση/αντικατάσταση (σύμφωνα με το άρθρο 20, παρ. 1. του ν.4122/2013) του εν λόγω Π.Ε.Α. είναι δυνατή μόνον εφόσον το σχετικό αίτημα συνοδεύεται από υπεύθυνη δήλωση του άρθρου 8 του ν.1599/1986 (ΦΕΚ Α΄ 75), του ιδιοκτήτη του κτηρίου ή της κτηριακής μονάδας, με την οποία να δηλώνει ότι επιθυμεί την ανάκληση/αντικατάσταση του εν λόγω Π.Ε.Α. Η υπεύθυνη δήλωση αυτή θα πρέπει να φέρει επικύρωση του γνήσιου της υπογραφής του ιδιοκτήτη από κάποια δημόσια Υπηρεσία. β. Στην περίπτωση που - είτε ο ενεργειακός επιθεωρητής, που είχε αρχικώς εκδώσει το πρώτο Π.Ε.Α. κτηρίου ή κτηριακής μονάδας, είναι, για οποιοδήποτε λόγο (π.χ. μη οικονομικά ενήμερος, συνταξιούχος κ.α.), ανενεργός, - είτε ο ιδιοκτήτης του κτηρίου ή της κτηριακής μονάδας δεν επιθυμεί το αίτημα ανάκλησης του πρώτου Π.Ε.Α. να υποβληθεί από τον ενεργειακό επιθεωρητή που το είχε αρχικώς εκδώσει, τότε ο ιδιοκτήτης, δύναται να αναθέσει σε κάποιον άλλον ενεργειακό επιθεωρητή την έκδοση νέου Π.Ε.Α. που να αφορά στο εν λόγω κτήριο ή στην εν λόγω κτηριακή μονάδα και ακολούθως να υποβάλλει αίτημα-υπεύθυνη δήλωση, όπου να δηλώνει ότι επιθυμεί την ανάκληση του παλαιού Π.Ε.Α. (αριθμός πρωτοκόλλου παλαιού Π.Ε.Α.) και την αντικατάσταση με του με το νέο Π.Ε.Α. (αριθμός πρωτοκόλλου νέου Π.Ε.Α.), διότι θέλει να υποβάλει αίτηση στο «Εξοικονόμηση κατ’ οίκον 2». Η υπεύθυνη δήλωση αυτή θα πρέπει να φέρει επικύρωση του γνήσιου της υπογραφής του ιδιοκτήτη από κάποια δημόσια Υπηρεσία. Οι ανακλήσεις που διενεργούνται για ένταξη ακινήτου στο πρόγραμμα «Εξοικονόμηση κατ’ οίκον 2» δεν λογαριάζονται για τον έλεγχο υπέρβασης του μέγιστου επιτρεπτού ποσοστού ανακλήσεων. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΜΠΑΚΟΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΕΙΔΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΣΩΜΑΤΟΣ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΩΝ ΚΑΙ ΕΛΕΓΚΤΩΝ ΣΩΜΑ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗΣ ΝΟΤΙΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ Λ. Μεσογείων 119 Τ.Κ. 11526 Αθήνα
    1 point
  23. Απάντηση από το Σώμα Επιθεώρησης Νοτίου Ελλάδας Τμήμα Επιθεώρησης Ενέργειας ΝΕ Συνεπώς 1)ΠΕΑ που έχει εκδοθεί πριν τον 11ο του 2017 πρέπει να ανακληθεί από τον ενεργειακό επιθεωρητή που το εξέδωσε και κατόπιν να εκδοθεί νέο από οποιονδήποτε ενεργειακό επιθεωρητή. 2)ΠΕΑ που έχει εκδοθεί μετά τον 11ο του 2017 "τροποποιείται" με ΠΡΟΣΑΡΤΗΜΑ για το ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ-ΑΥΤΟΝΟΜΩ μόνο από τον ενεργειακό επιθεωρητή που το έχει εκδόσει.
    1 point
  24. Καλημέρα, Έχω κάνει προεγγραφή στον ΕΦΚΑ (πρώην ΤΣΜΕΔΕ) και έναρξη εργασιών στην ΔΟΥ και το μόνο που μου απομένει είναι να δώσω στο ΕΦΚΑ την βεβαίωση έναρξης από ΔΟΥ. Ξέρει κάποιος πότε δηλώνω σε ποια κατηγορία θέλω να ασφαλίζομαι? Εγώ θέλω να ενταχθώ στην ειδική κατηγορία για νέους επαγγελματίες, πρέπει να τους το δηλώσω όταν θα κάνω την υπαγωγή σε ασφάλιση με την έναρξη από ΔΟΥ?? Ευχαριστώ
    1 point
  25. 70942 Φ701.2 5/11/19 "καθορισμός της διαδικασίας και των απαιτούμενων δικαιολογητικών για την έγκριση των μελετών ενεργητικής πυροπροστασίας". ΚΕΦ Β Παρ. 4: "Στις επιχειρήσεις εγκαταστάσεις της 3ης Περίπτωσης (αφορά τα αυθαίρετα) του Παραρτήματος Α,.... αυτή (εννοεί την μελέτη ενεργητικής) αναρτάται στο πληροφοριακό σύστημα υπαγωγής αυθαιρέτων. ".
    1 point
  26. Το ξαναγράφω: Σχεδια που κανω εγώ, καινούρια, σε σύγχρονο προγραμματιστικό περιβάλλον cad τα κανω printaspdf με insert σφραγίδα και υπογραφή και σε κλίμακα που θέλω.! Ομως, συνηθως, ανεβάζω ταυτόχρονα και τα σχέδια της οικοδομικής άδειας είτε τοπογραφικό είτε αρχιτεκτονικά! Ε αυτά ουτε σε συμβολαιόγράφο θα τα δώσω, οσες φορές το έχω αναφέρει δεν τα θέλουν, και επίσης δεν τα υπογράφω εφόσον βρίσκονται και στην άδεια της πολεοδομίας! Τη πρώτη φορά, πήγα να τα σκανάρω. Όταν για 10 σχέδια μου ζήτησαν 30ευρώ, μία που πήγα και μια που δεν ξαναπήγα! Ούτε πρόκειται να ξαναπάω γιατί το θεωρώ μακακία!
    1 point
  27. Αν απλώς φωτογραφίζεις το σχέδιο δεν μπορείς να έχεις το σχέδιο στην αναγραφόμενη κλίμακα και φυσικά δεν μπορεί να εκτυπωθεί σε αυτή. Οπότε διατηρώ αμφιβολίες για την ορθότητα αυτής της κίνησης. Επιπλέον, στα σχέδια με βάση τα οποία γίνονται συμβολαιογραφικές πράξεις, δηλώνεται υπεύθυνα ότι είναι ταυτόσημα με αυτά που έχουν αναρτηθεί στο πληροφοριακό σύστημα του ΤΕΕ. Ένα φωτογραφημένο σχέδιο αφού δεν είναι στην ίδια κλίμακα (αλλά σε μια τυχαία και μη προσδιορισμένη κλίμακα), πως είναι ταυτόσημο; Αντιθέτως, ένα σχέδιο το οποίο, είτε εκτυπώθηκε σε εικονικό εκτυπωτη Pdf και εξήχθη ως αρχείο Pdf σε κλίμακα εκτύπωσης, είτε έχει σκαναριστει σε κλίμακα 1:1 (άρα περιλαμβάνει την αναγραφείσα επί σχεδίου κλίμακα) τη θεωρώ την πιο ορθή λύση. Ειδικά σε ψηφιακά σχέδια που σχεδιάζονται στο cad δεν υπάρχει κανένα κόστος αναπαραγωγής τους και διαχείρισης αυτών σε pdf αρχείο προκειμένου να αναρτηθεί στο σύστημα.
    1 point
  28. Καλησπέρα σας. Έχω αφήσει τελευταία το άθλημα (αυθαίρετα) κ να πω την αλήθεια έχω ηρεμήσει. Πείτε μου σας παρακαλώ μέχρι πότε πρέπει να ανεβούν στο σύστημα δικαιολογητικά, σχέδια, κλπ. για υπαγωγές που αφορούν στο Ν.4178 ή κ σε μεταφορές από τον Ν. 4014;
    1 point
  29. Αυτός που έβαλε το -1, θα είχε τη καλοσύνη να μας πει πού διαφωνεί;
    0 points
  30. Για το πρώτο: Η αντλία θερμότητας θεωρείται ΑΠΕ, οπότε αν έχεις ΖΝΧ από αυτήν (με ταμιευτήρα-μπόιλερ), τότε δεν χρειάζεσαι ηλιακή συνεισφορά. Για το δεύτερο, ναι (εφόσον δεν βάλεις μπόιλερ στην Α/Θ)…
    0 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.