Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Ρrometheus

    Ρrometheus

    Members


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      38


  2. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      9.052


  3. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      4.738


  4. ΙΑΣΟΝΑΣ

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      17.533


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 05/02/2021 σε όλες τις περιοχές

  1. Ο εξαεριστήρας δε λέει να λειτουργήσει γιατί παραβιάζεις τον πρώτο κανόνα στο εγχειρίδιο: Caution! Installation may be carried out only by a qualified electrician.
    3 points
  2. Ναι αυτό και είναι είναι το ένα hint για τη λύση του να το ρυθμίσεις χωρίς άδεια. Το δεύτερο είναι το 99.στ.ββ ββ) αν δεν έχει εκδοθεί οποιαδήποτε οικοδομική άδεια ή αυτή δεν είναι δυνατόν να ανευρεθεί, επισυνάπτονται : ααα) τοπογραφικό διάγραμμα, βββ κάτοψη γγγ τομή και φυσικά στην κατ2 και αποτύπωση των κατόψεων του κτιρίου ή της ιδιοκτησίας και δεν απαιτούνται λοιπά στοιχεία και σχέδια (άρα πάει το τοπογραφικό σε αυτή την περίπτωση) Αυτά ως προς τα δικαιολογητικά, ως προς το πρόστιμο (εκεί παίζει ρόλο το ναι/όχι στο κουτάκι) λογικά θα βγει μεγαλύτερο, άρα είναι υπέρ της ασφαλείας (δεν έχασε λεφτά το κράτος για). Και κατά τη γνώμη μου αυτό είναι και το κριτήριο αν θα ακολουθήσεις τον ένα δρόμο ή τον άλλο, αν βγαίνει μεγάλο, ίσως να συμφέρει τον ιδιοκτήτη να πληρώσει εσένα για την ανασύσταση. Η επιλογή στο κουτάκι έχει να κάνει με το συντελεστή για το πρόστιμο, μπορείς να βάλεις όχι και από κάτω να γράψεις τον αριθμό κανονικά! Και τα υπόλοιπα όπως στα είπε ο Ιάσονας. Άντε καλησπέρα!
    2 points
  3. Αν σε κάποιο ακίνητο έχει εκδοθεί ΟΑ, κανένας νόμος δεν απαγορεύει στο μηχανικό να υπάγει το συγκεκριμένο ακίνητο στο Ν.4495/2017 και να υπολογίσει το πρόστιμο για τη ρύθμιση των αυθαιρεσιών αυτού με τους συντελεστές του "Χωρίς ΟΑ", βεβαίως αναφέροντας την ύπαρξη της ΟΑ στην τεχνική του έκθεση και υποβάλλοντάς την ως pdf στο σύστημα. Πόσο μάλλον όταν η χρήση της "διαδικασίας" αυτής είναι ευνοϊκή από την άποψη του προστίμου, συνηγορώντας βεβαίως του γεγονότος ότι, έχει απωλεσθεί ο φάκελος της ΟΑ με τα εγκεκριμένα σχέδια, όπως βεβαιώνει αντίστοιχο έγγραφο της οικείας του ακινήτου πολεοδομίας και κυρίως διότι είναι χρονοβόρα και πολυέξοδη η διαδικασία της "ανασύστασης φακέλου ΟΑ" καθότι το ακίνητο είναι ΟΙ (διαμέρισμα) πολυώροφης οικοδομής και υπάγεται στην Κατηγορία 2. P.S. "Στου κουφού την πόρτα όμως (λόγω ηλικίας κυρίως) σταμάτησα πια να βαράω"..... Το κάνω απλώς τώρα για εκείνους τους συναδέλφους, που έχουν ανοιχτά τα αυτιά τους....
    2 points
  4. @andan: Για το χρονικό περιθώριο υποβολής των δικαιολογητικών του 4495 διάβασε στο θέμα "Παράταση ενός έτους στην κατάθεση δικαιολογητικών Ν. 4178/13", τις: δημοσίευση Α, δημοσίευση Β, δημοσίευση Γ. @jbosdas: Ναι αυτό σημαίνει. Αναφέρομαι στο τελευταίο σου ερώτημα "Το ότι "είναι δυνατή η υποβολή" σημαίνει ότι είναι επιλογή μας και όχι υποχρέωση να υποβάλουμε φάκελο αποτύπωσης για ανασύσταση;"
    2 points
  5. EIrini_Pr: Σωστά κατάλαβες, ηλεκτρονική ταυτότητα μόνο για την ιδιοκτησία που περιλαμβάνει την προσθήκη και όχι για όλο το κτίριο. Η διαδικασία έκδοσης άδειας κατηγορίας 3 μπορεί να ξεκινήσει είτε με αίτηση για χορήγηση όρων δόμησης είτε με αίτηση για προέγκριση.
    2 points
  6. Version μετά τον ΝΟΚ ...

    108.450 downloads

    Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  7. Version X6.3

    85.815 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5167/24 (ΦΕΚ 207Α/20.12.2024) Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Προσθήκες N.5015/23 (ΦΕΚ 20Α/02.02.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  8. Version 1.0.0

    11.608 downloads

    Προϋπολογισμός σε excel του παραρτήματος Β του Ν. 4495/2017
    1 point
  9. Με σημερινή πράξη που υπέγραψε το ΤΕΕ, ανακοινώθηκε η ημερομηνία προσαρμογής της λειτουργίας του πληροφοριακού Συστήματος Δηλώσεων Αυθαιρέτων του Ν. 4495/2017 στις διατάξεις του Ν. 4759/2020. Συγκεκριμένα, ο Πρόεδρος του ΤΕΕ έχοντας υπόψη: Τις διατάξεις του Ν.4495/2017 “Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις.” (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017). Τις διατάξεις του Ν.4759/2020 “Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Πολεοδομικής Νομοθεσίας και άλλες διατάξεις.” (ΦΕΚ 245 Α’/9.12.2020). Την προσαρμογή της λειτουργίας του πληροφοριακού συστήματος δηλώσεων αυθαιρέτων του ν.4495/2017 εξέδωσε τη διαπιστωτική πράξη της προσαρμογής της λειτουργίας του πληροφοριακού συστήματος δηλώσεων αυθαιρέτων του ν.4495/2017 στις διατάξεις του ν.4759/2020 “Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Πολεοδομικής Νομοθεσίας και άλλες διατάξεις.” (ΦΕΚ 245 Α’/9.12.2020). Από Τρίτη 9/2/2020 το πληροφοριακό σύστημα δηλώσεων αυθαιρέτων του ν.4495/2017 θα λειτουργεί σύμφωνα με τις διατάξεις του ν.4759/2020.
    1 point
  10. η γνωστη αποψη ειναι οτι, Σαν μηχανικος, αποτυπωνεις αυτα που σου υπεδειξε, εντος των οριων του Εαν καποιος επικαλειται χρησικτησια, δεν ειναι στη δικη σου ευθυνη να αποδειξεις το αντιθετο, ουτε του ζητας Ε9 ή άλλα χαρτια. Εσυ δεν "αποδιδεις" κυριοτητα. [ελπιζω να ειναι μοναδικος κληρονομος και να το κανει για μειωση των φορων κληρονομιας, ωστε να μην εχετε αντιδικιες με αλλους] Κανε και μια συζητηση με τον συμβ/φο.
    1 point
  11. Δεν μπορώ να καταλάβω το μπλέξιμο.. Έχεις μετακίνηση -> ΚΑΤ3 Τμήμα είναι εντός πλαγίων με εμβαδό δόμησης Χ1 (δεν κατάλαβα πόσο είναι) και κάλυψης Υ1 Τμήμα του υπογείου Χ2 (ούτε αυτό κατάλαβα πόσο είναι) είναι εντός Δ και κάλυψης ??? Για την κατηγορία προσθέτεις Χ1 και Χ2 και ελέγχεις αν είναι λιγότερο από 202,56x40% = 81,02μ² Ελέγχεις και αν η υπέρβαση κάλυψης είναι < 40% της μέγιστης κάλυψης. Για τους Η/Χ δεν κατάλαβα. Είναι Η/Χ που έκλεισαν ή νέοι Η/Χ ?
    1 point
  12. Στο ένα διαμέρισμα έχω αλλαγή στα εξωτερικά ανοίγματα. Από δύο πόρτες έγινε τελικά μία μεγάλη στη θέση τους. Αυτό σημαίνει ότι έχω λοιπή παράβαση... Θέλω δεύτερη υπαγωγή δηλαδή;
    1 point
  13. Skrats: Η χρήση θα παραμείνει η ίδια. Οπότε δεν απαιτείται αλλαγή χρήσης.
    1 point
  14. Έχεις στην ΟΑ ένα κατάστημα με πατάρι που χωρίστηκε σε 2 Ο.Ι. Μία παρέμεινε κατάστημα με πατάρι και η άλλη έγινε κατοικία με πατάρι. Άρα έχεις μία δήλωση με την οποία θα ρυθμίσεις την Α/Χ στην μία Ο.Ι. αλλά και την διαμερισμάτωση του ορόφου μαζί με το πατάρι αφού το πατάρι δεν είναι όροφος. Αιτούντες θα είναι οι ιδιοκτήτες της κατοικίας και με συναίνεση (δεν θυμάμαι πως το λέει ο νόμος) των ιδιοκτητών του καταστήματος θα αποκτήσουν νόμιμοι κάτοψη και αυτοί.... Αρκεί να μην υπάρχουν άλλες αυθαίρετες κατασκευές στο κατάστημα όπου τότε θα θέλει άλλη αίτηση για τις δικές τους αυθαιρεσίες.
    1 point
  15. Συνάδελφε @Roy_Hobbs ξαναδιαβάζω τις προηγούμενες αναρτήσεις και πραγματικά δεν βλέπω κανένα σκεπτικό το οποίο στηρίζει την άποψη να δηλωθεί η ιδιοκτησία ως τελείως αυθαίρετη, "χωρίς άδεια" με δεδομένο ότι έχει εκδοθεί άδεια! Αν διακρίνεις κάτι παρακαλώ υπέδειξε το μου, μπορεί να λανθάνω. Φυσικά το σκεπτικό "βρέθηκε η άδεια, εχουμε βεβαίωση καταστροφής φακέλου και αποφασίσαμε να υπαχθεί ως κατ2 (δεν το απαγορεύει κανένας νόμος αυτό)...." προσωπικά δεν με καλύπτει επειδή βασίζεται σε διακριτή απλοϊκή πίστη και σίγουρα δεν απαντάει στο ερώτημα "το κτήριο έχει άδεια αλλά επιλέγω το πεδίο χωρίς άδεια". Αν τώρα, επειδή ζητάω περισσότερες πληροφορίες για το "σκεπτικό" αρχίζουν οι λεβέντικες υπεκφυγές δεν θα κάτσω να το σχολιάσω παραπάνω και ούτε μπορώ να αναλάβω την ευθύνη της έναυσης και του καθορισμού της ποιότητας της συζήτησης. Οπότε πραγματικά θα ήθελα να επιστρέψουμε στο ερώτημα: Σε περίπτωση καταστροφής/απώλειας φακέλου σε κτήριο με άδεια οικοδομής διακρίνονται 2 επιλογές: 1. Ανασύσταση σύμφωνα με 99στγγ η οποία εμπεριέχει αρκετά προβλήματα σχετικά με την συνιδιοκτησία... 2. Υπαγωγή όλης της ιδιοκτησίας ως κτήριο χωρίς άδεια, όπως υποστηρίζεται από μία ομάδα συναδέλφων. Θα ήθελα λοιπόν αν μπορείτε να με βοηθήσετε να κατανοήσω το σκεπτικό της απλούστερης αυτής διαδικαστικής λύσης. Το μόνο στοιχείο που μπορώ να διακρίνω και με προβληματίζει είναι στο αρθ 99στγγ όπου αναφέρεται: "αν έχει απολεσθεί ο φάκελος της οικοδομικής άδειας, εφόσον η απώλεια βεβαιώνεται από την αρμόδια Υπηρεσία Δόμησης και, προκειμένου να διερευνηθεί η νομιμότητα του υφισταμένου κτιρίου, είναι δυνατή η υποβολή στην αρμόδια Υπηρεσία Δόμησης φακέλου αποτύπωσης κτιρίου, που έχει ανεγερθεί με βάση οικοδομική άδεια πριν από τις 28.7.2011 η οποία έχει απολεσθεί. " Το ότι "είναι δυνατή η υποβολή" σημαίνει ότι είναι επιλογή μας και όχι υποχρέωση να υποβάλουμε φάκελο αποτύπωσης για ανασύσταση;
    1 point
  16. Επειδή έτσι και αλλιώς βρίσκεσαι σε παραδοσιακό, επειδή υπάρχει παλαιότητα 100+ ετών και επειδή κάτι λέγεται για παλαιοχριστιανικές και βαπτιστήρια, στην έρευνα ακινήτου να συμπεριλάβεις οπωσδήποτε και το ΥΠΠΟ ... υγ. ο αρχιτέκτονας του κτηρίου είναι γνωστός ?
    1 point
  17. Στην περίπτωση του δεν επιδοτείται το τζάκι
    1 point
  18. έχει ειπωθεί το σκεπτικό... από την άλλη η ανασύσταση είναι μια επίσης σίγουρη λύση, εσύ αποφασίζεις... επίσης θα πρέπει να παρατηρήσω εδώ ότι η φρασεολογία που χρησιμοποίησες στο προηγούμενο post σου, δεν ήταν και η πιο κομψή...
    1 point
  19. Όπως τα λέει ο Ιάσονας είναι. Από την άλλη συνάδελφε jbosdas μπορείς κάλλιστα να προχωρήσεις και σε ανασύσταση φακέλου...
    1 point
  20. Επίσης το εκκλησιαστικό συμβούλιο της ενορίας μπορεί να εξουσιοδοτήσει και άλλο μέλος του για την υπαγωγή, με τις ευλογίες του δέσποτα βέβαια ... Πρόεδρος του συμβουλίου είναι ο εφημέριος. Καλησπέρα Ιάσων και Δημήτριε.
    1 point
  21. Οι διάφοροι ναοί είναι ΝΠΔΔ και οι εφημέριοι σε αυτά είναι νόμιμοι εκπρόσωποι αυτών (χορηγεί ειδική βεβαίωση ο Μητροπολίτης κ.λπ.). Οπότε ο εφημέριος μπορεί να προβεί στην εξουσιοδότηση για την υπαγωγή αυθαιρεσιών στο Ν.4495/2017.
    1 point
  22. EIrini_Pr: 1) Επιτρέπεται 2) Ναι αφού παύει να είναι πέργκολα, θα έχει οροφή, πλαγιοκάλυψη και γενικά άλλα φορτία 3) Λογικά ναι, αλλά επειδή δεν δίνεις στοιχεία για το κτίριο δες το άρθρο 36 του 4495/17 4) Αν είναι ξεχωριστή (διηρημένη) ιδιοκτησία έχει υποχρέωση ΗΤΚ
    1 point
  23. Θα γράψω πως θα το αντιμετώπιζα , χωρίς αυτό να σημαίνει ότι είναι και το σωστό. Καταλαβαίνω από την περιγραφή σου ότι το περίγραμμα της ΟΑ δεν έχει αλλάξει. Οπότε: Για την μετακίνηση του νόμιμου τμήματος που μετακινήθηκε σε άλλη θέση, θα χρέωνα μία παράβαση Κ3. Για την παράβαση του πλαγίου ορίου υπάρχει συστημικό πρόβλημα και για να δηλωθεί αυτή θα πρέπει να βάλει κάποιος υποχρεωτικά τμ στο κουτάκι της ΥΔ , χωρίς όμως η ΥΔ να υπάρχει στην πραγματικότητα. Στην δικιά σου περίπτωση μάλιστα αυτή η ΥΔ έχει τέτοια τιμή , ώστε να σε "πετάει" και στην Κ5 (>40%). Αυτά τα παραπάνω θα έγραφα στην τεχνική έκθεση και θα το έβαζα Κ4.
    1 point
  24. Να συμπληρώσω στα όσα σωστά λεει ο @karanus οτι εφόσον μιλάμε για δήλωση του 4178 θα πρέπει να αναφερθεί και αν απαιτείται ή οχι υποβολή ΜΣΕ με βάση το αντίστοιχο ΔΕΔΟΤΑ που συνοδεύει τη δήλωση του 4178.
    1 point
  25. Γραφώ το εξής κείμενο: Οι αυθαιρεσίες έχουν τακτοποιηθεί με την δήλωση Α/Α ********** και ηλεκτρονικό κωδικό ************ του νόμου 4178/2017 και έχουν υποβληθεί στο ηλεκτρονικό σύστημα του ΤΕΕ, μαζί με όλα τα δικαιολογητικά και μελέτες , που έχω στην κατοχή μου. Επίσης θεωρώ ότι θα σου ζητηθεί το 5σέλιδο της υπαγωγής του Ν4178
    1 point
  26. Δύσκολο το "άθλημα" πάντως....
    1 point
  27. συγνώμη που επεμβαίνω αλλα μου διμιουργειτε μια απορια , ολακερη οικοδομή, κινδυνευει η στατικοτιτας της απο 4 τέτοια ουπατ 10αρια?
    1 point
  28. Θέμα: «Προσδιορισμός Κατηγορίας 4 ή 5» Στο Ν.4178/13 επικράτησε η ερμηνεία ότι, προκειμένου να προσδιοριστεί η Κατηγορία 4 ή 5, διαιρούμε τις Αυθαίρετες κατασκευές / Πραγματοποιούμενα στο διάγραμμα κάλυψης. Με τον Ν.4495/17 τροποποιήθηκε με σαφή τρόπο ο παρονομαστής, σε σημερινά επιτρεπόμενα πολεοδομικά μεγέθη ή επιτρεπόμενα κατά το χρόνο έκδοσης της οικοδομικής άδειας. Εναπομένει και η ερμηνεία του αριθμητή, με τρόπο μάλιστα που να μην δημιουργεί αμφιβολίες στο υπολογισμό, να μην αλλάζει το ψηφισμένο νόμο με εγκύκλιο (όπως συνέβη στο Ν.4178/13) και κυρίως να μην δημιουργεί λογικές αντιφάσεις με άλλα άρθρα και άλλες διατάξεις. Η ερμηνεία Πραγματοποιούμενη Δόμηση μείον Επιτρεπόμενη δια Επιτρεπόμενη (σημερινή ή Ο/Α) εμφανίζεται (τουλάχιστον σήμερα) ως λογικότερη, αν όχι ως επιταγή του νομοθέτη. Δηλαδή αν ένα ακίνητο έχει περίσσια δόμησης, τότε στο αριθμητή θα μπαίνουν οι αυθαίρετες κατασκευές που υπερβαίνουν την επιτρεπόμενη δόμηση (κι όχι όλα τα αυθαίρετα), προκειμένου να προσδιοριστεί η απαίτηση της αγοράς Σ.Δ. Διότι ο μόνος λόγος ύπαρξης της κατηγορίας 5 προσδιορίζεται από την μοναδική διαφορά που έχει με την κατηγορία 4, δηλαδή την αγορά Σ.Δ. προκειμένου οι κατασκευές να χαρακτηριστούν νομίμως υφιστάμενες. Άλλως, σε πολλές περιπτώσεις παρατηρούνται λογικές αντιφάσεις, όπου απαιτείται αγορά Σ.Δ. ενώ το ακίνητο μπορεί καν να μην τον έχει εξαντλήσει, όπως αλλαγή χρήσης εκτός σχεδίου από κατοικία σε κατάστημα, σύννομη αυθαίρετη κατασκευή που είτε δηλώνεται ότι θα εκδοθεί άδεια, είτε επιλέγεται να πληρωθεί ενιαίο ειδικό πρόστιμο και γενικότερα οι περιπτώσεις με περίσσια Σ.Δ. κλπ, που μπορεί να έχουν την δυνατότητα να εκδώσουν και άδεια προσθήκης! Επιπρόσθετα δεν είναι λογικό, να υποστηριχθεί η άποψη ότι, αυτά τα θέματα μπορούν να λυθούν στο μέλλον, με σχετική πρόβλεψη κατά την διαδικασία αγοράς Σ.Δ., όταν επιλύονται άμεσα (ειδικά) με την σημερινή διατύπωση του άρθρου και όταν κι άλλες επιμέρους διατάξεις «βρίσκουν την θέση τους». Με τον Ν.4495/17, όπως ισχύει σήμερα, δίδεται το δικαίωμα και σε αυθαίρετα χωρίς Ο/Α να ενταχθούν στην Κατ.4. Αυτή η δυνατότητα που έχει δημιουργήσει αμφιβολίες χειρισμού, αποκτά υπόσταση με τον προαναφερθέντα τρόπο υπολογισμού της κατηγορίας, διότι τα αυθαίρετα για τα οποία θα μπορούσε να εκδοθεί Ο/Α κατατάσσονται στην Κατ.4 και δεν υπόκεινται σε παράλογη αγορά Σ.Δ. και τα υπόλοιπα στην Κατ.5, συμπεριλαμβανομένων των μη αρτίων γηπέδων, λόγω της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης του ακινήτου άνωθεν του 40%. Υπόσταση αποκτά και η δυνατότητα νομιμοποίησης σύννομων αυθαιρέτων κατασκευών με πληρωμή προστίμου και όχι με την χρονοβόρα διαδικασία έκδοσης και Ο/Α, που πιθανόν να είναι και πιο δαπανηρή. Επίσης υπόσταση αποκτά η προσθήκη που έγινε με τον Ν.4546/18, στην Παρ.1, του Αρ.106, του Ν.4495/17, όπου όλες οι σύννομες αυθαίρετες κατασκευές πληρώνουν το 20% του προστίμου (ο συντελεστής δεν έχει ακόμη ενσωματωθεί στο ηλεκτρονικό σύστημα!), αλλιώς είναι δώρον άδωρο (τα περί στατικής εξάρτησης, δεν σχολιάζονται). Όσο αφορά ότι δεν ενσωματώθηκε στο νόμο η Εγκ.4, με την οποία εισήχθη (με «ακροβατικό τρόπο») ο όρος «των υπόλοιπων αυθαιρέτων κατασκευών», ο οποίος τροποποίησε το σώμα του νόμου όπου αναγραφόταν «συνυπολογίζονται όλα τα αυθαίρετα», εξαιρώντας από τον υπολογισμό και τις αυθαίρετες κατασκευές των κατηγοριών 1,2,3 και αναλυτικού, ορθά δεν ενσωματώθηκε διότι οι κατασκευές αυτές έχουν ήδη εξαιρεθεί και το ζητούμενο είναι εάν οι υπόλοιπες αυθαίρετες κατασκευές του ακινήτου υπερβαίνουν το 40% των επιτρεπομένων, προκειμένου να αγοραστεί Σ.Δ., δηλαδή εξαιρέθηκαν αλλά προσμετρούνται στην περιβαλλοντική ζημία που προκαλεί το ακίνητο. Υπόσταση αποκτά και η παρ.3. του Αρ.125, του Ν.4495/17, περί νέου υπολογισμού της Κατηγορίας, αλλιώς δεν αφορά σχεδόν κανέναν. Σχετικά με τον τρόπο υπολογισμού της υπάρχουσας και της επιτρεπόμενης δόμησης του αριθμητή, η λύση δίδεται στο τροποποιημένο Αρ.23 του ΝΟΚ, σε συνδυασμό με το Αρ.96, του Ν.4495/17 και πιθανόν και σε συνδυασμό με νέα τροποποίηση του (για ορθότερη αντιμετώπιση των διαφόρων περιπτώσεων), ενώ ο υπολογισμός της κατηγορίας ως κλάσμα της πραγματοποιούμενης δόμησης μείον επιτρεπόμενης δια επιτρεπόμενη (σημερινή ή Ο/Α) συναρμόζεται πλήρως με το Αρ.23 του ΝΟΚ περί αδειών προσθήκης σε νομίμως υφιστάμενα κτίρια, στα οποία μετά την τροποποίηση με τον Ν.4546/18 συμπεριλαμβάνονται (τουλάχιστον) και τα ακίνητα κατηγορίας 4. Επιπροσθέτως, στο σώμα του νόμου αναγράφεται «Υπάγονται… αυθαίρετες κατασκευές εφόσον δεν παραβιάζονται…». Οι αυθαίρετες κατασκευές υπάγονται. Ο τρόπος υπολογισμού του ποσοστού παραβίασης είναι άλλο ζήτημα. Δεν γράφεται πουθενά ότι στον αριθμητή πρέπει να μπαίνουν τα αυθαίρετα (όπως και σήμερα θεωρείται). Αντίθετα η σαφέστατη αλλαγή στον παρονομαστή οδηγεί και στον ορθότερο προσδιορισμό του αριθμητή, έτσι ώστε το κλάσμα να αναφέρεται στην περιβαλλοντική επιβάρυνση του ακινήτου και όχι κάποιων αυθαίρετων κατασκευών για τις οποίες πληρώνεται πρόστιμο και για το ίδιο αδίκημα (εφόσον υπάρχει περίσσια) πρέπει να πληρωθεί 2η φορά. Όταν όλοι μας πιεζόμαστε για την περάτωση των υποθέσεων, όταν εδώ κι έναν χρόνο εκκρεμούν οι διευκρινιστικές εγκύκλιοι κλπ, πρέπει να επιλέγεται το «λογικό» (ή το λογικότερο), βάσει της (νέας) διατύπωσης του 4495 και μάλιστα άσχετα με το τι θα νομοθετηθεί εκ των υστέρων. Ευχαριστώ και αναμένω τα σχόλια των συναδέλφων, για την ανωτέρω προσέγγιση του ζητήματος.
    1 point
  29. Version v1

    1.706 downloads

    Σε ένα φύλλο εργασίας Excel 2007 η μεταγενέστερη έκδοση μπορείτε να υπολογίσετε την ισχύ απόδοσης σωμάτων, σε διαφορετικές θερμοκρασίας νερού. Βάση νερού ( εισαγωγής - εξαγωγής ). Η προσπάθεια αυτή είναι ερασιτεχνική είναι δωρεάν και για εκπαιδευτικούς - ψυχαγωγικούς λόγους! Εάν παρατηρήσετε τυχόν ανακρίβειες, εάν υπάρχει οποιοιδήποτε απορία η ακόμη και εάν έχετε κάποια πρόταση για βελτίωση μην διστάσετε να μου κάνετε Post.
    1 point
  30. maik ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΥΠΕΧΩΔΕ οικ. 57990/ΕΓΚ.21/Αθήνα, 29/4/2002 : Διευκρινίσεις για την εφαρμογή των διατάξεων περί ημιυπαίθριων χώρων και εξωστών μετά την ισχύ του Ν. 2831/00. Με αφορμή ερωτήματα που υποβάλλονται για τους ημιυπαίθριους χώρους και τους εξώστες και για την ενιαία εφαρμογή των σχετικών διατάξεων, διευκρινίζονται τα εξής : Με την τροποποίηση του άρθρου 2 του ν. 1577/85 (ΓΟΚ) με το άρθρο 1 του ν. 2831/00, συμπληρώθηκε ο ορισμός του ημιυπαιθρίου χώρου και περιλήφθηκαν για τον καθορισμό των υπόλοιπων - εκτός από τις ανοιχτές - πλευρών του και κατακόρυφα μη φέροντα στοιχεία. Κατακόρυφα μη φέροντα αρχιτεκτονικά στοιχεία επιτρέπονται, εξάλλου, στα άκρα των εξωστών, όπως ρητά αναφέρεται στην παρ. 1 του άρθρου 11 του ΓΟΚ, με σκοπό την αισθητική διαμόρφωση των όψεων του κτιρίου. κριτήριο για το χαρακτηρισμό στοιχείου του κτιρίου ως ημιυπαίθριου χώρου ή εξώστη, είναι οι διατάξεις των παρ. 32 και 38 του άρθρου 2 του ΓΟΚ αντίστοιχα, με τις οποίες ορίζεται η ακριβής έννοια και γίνεται σαφής διάκριση μεταξύ ημιυπαίθριων χώρων και εξωστών. Κατά συνέπεια, είναι ευνόητο ότι για τους εξώστες, όπως αυτοί ορίζονται από τη διάταξη της παρ. 38 του άρθρου 2, έχουν εφαρμογή όλες οι σχετικές περί εξωστών διατάξεις και τυχόν κατακόρυφα μη φέροντα αρχιτεκτονικά στοιχεία στα άκρα τους δεν μεταβάλλουν το χαρακτηρισμό τους.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.