Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      9

    • Περιεχόμενα

      1.043


  2. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      4.738


  3. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      26.312


  4. ΙΑΣΟΝΑΣ

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Core Members


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      17.533


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 12/02/2021 in Δημοσιεύσεις

  1. Καλησπέρα,αν κάτω από τη στέγη δεν έχει δημιουργηθεί χώρος στον οποίο έχει εγκατασταθεί κάποια χρήση (για παράδειγμα αποθήκες),η στέγη σαν κατασκευή υπολογίζεται με αναλυτικό προϋπολογισμό,και αναφέρεται η υπέρβαση ύψους αυτής σε σχέση με το επιτρεπόμενο ύψος της περιοχής.Αντιθέτως,εάν έχει εγκατασταθεί κάποια χρήση και υπολογίζεις αυθαίρετη δόμηση σε αυτήν ,θα υπολογίσεις συντελεστή υπέρβασης ύψους.
    3 points
  2. Προφανώς Δημήτρη, καλημέρα. ΓΟΚ '55 - Άρθρον 34 - Αρχιτεκτονικαί προεξοχαί άνωθεν κοινοχρήστων χώρων. 1. Επιτρέπονται αι ακόλουθοι αρχιτεκτονικαί προεξοχαί επί των προσόψεων των οικοδομών, άνωθεν των κοινοχρήστων χώρων ή υφισταμένων οδών, μετρούμεναι από της κυρίας επιφανείας της προσόψεως : α. Οριζόντιαι προεξοχαί προς επίτευξιν αρχιτεκτονικών μορφών (γείσα) μέχρι 0,30 μ. εξαιρέσει της ανωτάτης κατά την επίστεψιν της οικοδομής κορωνίδος ή προεξοχής στέγης ήτις, δύνανται να γίνη και μεγαλυτέρα. Εφ όσον αι προεξοχαί αύται, κατά το χαμηλότερον σημειον αυτών απέχουν του πεζοδρομίου ολιγώτερον των 2,00 μέτρων, δεν πρέπει να εξέχουν πλέον των 0,15 μέτρων. Αι προεξοχαί αύται δύνανται να διήκουν καθ’ άπαν το μήκος της προσόψεως. … 3. Κατά παρέκκλισιν από των εν τω εδαφίω α της παρ.1 και προκειμένου περί ειδικών κτιρίων η Αρχή δύναται κατά την κρίσιν της να επιτρέψη και μεγαλυτέρας ή άλλως διατεταγμένας αριχτεκτονικάς προεξοχάς εις τας περιπτώσεις όπου ιδιαίτεροι λόγοι αρχιτεκτονικής διαμορφώσεως της προσόψεως απαιτούν τούτο, λαμβάνουσα υπ’ όψιν της το πλάτος της οδού και του πεζοδρομίου και την αξίαν των αισθητικών πλεονεκτημάτων της τοιαύτης διαμορφώσεως.
    3 points
  3. Η βλακεία με την απαίτηση ύπαρξης αδείας πρέπει να σταματήσει για να ξεμπλοκάρει η πλειοψηφία της Κατ.5. Η λύση είναι απλή. Υπαγωγή με παράβολο προς έκδοση αδείας (νομιμοποίησης ή κατεδάφισης) και τακτοποίηση των αυθαιρεσιών που δεν νομιμοποιούνται/κατεδαφίζονται μόνο για το χρονικό διάστημα που ορίζει ο νόμος. Για όλα, ανεξαρτήτως κατηγορίας (και ιδιαίτερα για τα δημόσια) χρηματοδότηση μόνο με στατικές επάρκειες. Αλλιώς ούτε ευρώ πάνω τους...
    2 points
  4. Μα δεν σκέφτηκαν ούτε καν τα δημόσια κτίρια και συγχρόνως μνημεία Με ρώτησε Δήμαρχος που ενδιαφέρεται για πυρασφάλεια και λοιπές άδειες καθώς και σε τυχόν ένταξη σε νόμους χρηματοδότησης για την ρύθμιση παλιού παραδοσιακού Δημοτικού σχολείου με αυθαίρετες προσθήκες και αλλιιώσεις και όταν του είπα ότι δεν γίνεται δεν το πίστευε
    2 points
  5. Ο συντελεστής υπέρβασης ύψους συμπληρώνεται μόνο σε φύλλο καταγραφής που έχει δηλωμένη επιφάνεια αυθαιρέτων,δηλαδή τ.μ.Όταν έχεις ένα φύλλο μόνο με λοιπές παραβάσεις δεν βάζεις συντελεστή υπέρβαση ύψους.Το "αναφέρεται η υπέρβαση" που έγραψα πριν,ήταν για την Τεχνική σου έκθεση,όπου αναφέρεις ότι "συντάσσεται αναλυτικός προϋπολογισμός για την κατασκευή της στέγης,η οποία στέγη (στην περίπτωση σου),υπερβαίνει κατά 60cm το μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος στέγης της περιοχής το οποίο είναι 2,00μ.,και έχει κατασκευαστεί με ύψος 2,60μ. ενώ το κτίριο δεν υπερβαίνει το μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος κτιρίου της περιοχής που είναι τα 11,00 μ.". -σημείωση:Ελέγχεις ότι επιτρέπεται η κατασκευή στέγης στην περιοχή που βρίσκεται το κτίριο,και δεν απαιτείται κάποια ειδική έγκριση κλπ κλπ,λόγω περιοχής.
    2 points
  6. Εντάσσονται στο 112 μόνο οι οικισμοί που αναφέρονται στο ΦΕΚ του 1983 . ( βλ . άρθρο 21 του ν.1337/1983)
    2 points
  7. Συμφωνώ με Arche, αυτά τα θέματα επιλύονται μόνο διά ζώσης...πρέπει ο μηχανικός να δει τα σχέδια, την τοποθεσία και τις απαιτήσεις του πελάτη...
    2 points
  8. α] κατ' αρχας, εχουμε αυτο απο το ΤΕΕ ΠΕΛ Επίσης, η Εγκύκλιος 3/01.10.2013 του ν.4178/2013 (όμοιες διατάξεις) αναφέρει ότι «Οι περιπτώσεις αυθαίρετων ανοιχτών εξωστών ανεξαρτήτως μεγέθους, που υφίστανται προ του Ν.1577/1985 υπάγονται στο εδάφιο δ της παρούσας Κατηγορίας, δεδομένου ότι δεν ίσχυε περιορισμός της επιφανείας τους από τις τότε ισχύουσες πολεοδομικές διατάξεις, με αποτέλεσμα να μην προκύπτει η υπέρβαση επιφάνειας των εξωστών, που ορίζεται στο εδάφιο αυτό.» Άρα, οεξώστης πάνω από κοινόχρηστο χώρο και εφόσον εξασφαλίζεται κάτω από την επιφάνειά του καθαρό ελεύθερούψος τουλάχιστον τριών (3) μέτρων τακτοποιείται υπό τις παρακάτω προϋποθέσεις με τον εξής τρόπο: I.Αν η κατασκευή είναι προ ΓΟΚ 1985→Κατηγορία 3 ανεξαρτήτως μεγέθους II.Αν η κατασκευήείναι μετά ΓΟΚ 1985→Κατηγορία 3γιασυνολική επιφάνεια εξωστών έως 20% μεγαλύτερη από τη συνολική επιφάνεια των εξωστών των εγκεκριμένων σχεδίων. αρα ερευναται το προ 1985, όπως η δικη σου περιπτωση. β] Επισης εχουμε την νεα ρυθμιση του "γγ" που οριζει οτι Συμπεριλαμβάνονται και εξαιρούνται οριστικά της κατεδάφισης αυθαίρετοι ανοικτοί εξώστες ή τμήματά τους, που υπέρκεινται του κοινόχρηστου χώρου της πόλης (ρυμοτομική γραμμή), υπό την προϋπόθεση, ότι η προβολή τους δεν ξεπερνά το κρασπεδόρειθρο, [αυτη ειναι ξεχωριστη περιπτωση, ανεξαρτητη χωρις να επηρεαζεται απο το 20%] Επομενως, σαν συμπερασμα, με βαση το παραπανω, δεν εξεταζεται ουτε εμβαδον ούτε υψος. Αρκει να μην ξεπερναει το κρασπεδορειθρο. γ] δεν φαινεται να προκυπτει οτι εκεινο το σημειο της προβολης του "μπαλκονιου" στο ισογειο ειναι κοινοχρηστος χωρος, με βαση οτι και τα υπερκειμενα μπαλκονια στους οροφους "προεξεχουν" και αυτα... και δ] μια πρακτικη παρατηρηση Η περιοχη αυτη εχει και αλλες οικοδομες χτισμενες με τον ιδιο τροπο. Να υποθεσουμε οτι "ετσι" εχτιζε εκεί???
    2 points
  9. μη ξεχάσεις να πάρεις και ένα βοηθητικό χώρο τουλάχιστο στο 5 υπόγειο ως καταφύγιο-που ξέρεις μελλοντικά τι μπορεί να συμβεί!
    2 points
  10. Ένα συλλογικό όργανο που γνωμοδοτεί για όλα δεν ξεχωρίζει τα σημαίνοντα, οπότε δεν υπάρχει χρησιμότητα ...
    1 point
  11. *apsak123456 θα υπολογίσεις το 1/2 της επιφάνειας κάθε διαμερίσματος χωριστά γιατί το εμβαδό της σοφίτας εξαρτάται από το χώρο του υποκείμενου ορόφου με τον οποίο συνδέεται λειτουργικά, βάσει του σχετικού άρθρου για τις επιφάνειες που δεν προσμετρώνται στη δόμηση.
    1 point
  12. Έτσι είναι @dimitris GM... Από την άλλη σκεφτόμουν ότι έχω κάτοψη υπογείου με τη ρύθμιση που έκανα τότε. Σε περίπτωση, δηλαδή, που θελήσουν να πωλήσουν το ακίνητο και ο/η συμβολαιογράφος ζητήσει βεβαίωση μηχανικού να τη ζητήσουν από αλλού.
    1 point
  13. οσα ειχαν κανει τα τακτοποιησες ό,τι εκαναν μετα αφορουν αυτους βαλε σε μια ταξη το αρχειο με τις φωτογραφιες που εχεις τραβηξει εσυ, και στείλε τους " να πανε αλλού"👿
    1 point
  14. Να τα πάρουμε τα πράγματα ένα-ένα: Για την επιλογή κατηγορίας υπάρχει η (βάσιμη) άποψη ότι στον έλεγχο επιλογής της δεν λαμβάνονται αυθαίρετες κατασκευές πριν το 1983. Μια πρόσφατη συζήτηση επί του θέματος θα διαβάσεις από το παρακάτω και εξής: Επομένως στη δήλωσή σου θα δηλώσεις κάποιο/κάποια φύλλα καταγραφής με κατηγορία 1, ενώ σε άλλο φύλλο κατηγορία 4 για την αποθήκη, αφού ο έλεγχος διαμορφώνεται ως εξής: 48 < 68 =40%•170 (που αναφέρεις ως επιτρεπόμενη της κάθετης). Τώρα, να διευκρινίσω ότι δεν έχω εντρυφήσει στο θέμα των καθέτων και δεν γνωρίζω σίγουρα τις λεπτομέρειες που διέπουν την αντιμετώπισή τους. Έχω την αίσθηση πάντως ότι ισχύουν τα ίδια που αφορούν και στις οριζόντιες ιδιοκτησίες. Μου φαίνεται λοιπόν αρχικά λογικό, ότι αφού στο ακίνητο υπάρχει οικοδομική άδεια να δηλώνεται και η δική σου ιδιοκτησία με άδεια. Ως προς το ύψος του προστίμου δεν είμαι σίγουρος ότι κατάλαβα πως το εννοείς. Χωρίς να μου έχει τύχει προσωπικά, έχω διαβάσει περιπτώσεις όπου υπάρχει όντως η πιθανότητα, ανάλογα των δεδομένων, η δήλωση με άδεια και συντελεστές επιβάρυνσης δόμησης, κάλυψης, κλπ. το πρόστιμο να υπερβαίνει αυτό που θα προέκυπτε σε δήλωση χωρίς άδεια. Αν εννοείς ότι η δική σου περίπτωση είναι τέτοια οι συνάδελφοι προτείνουν την επιλογή "ΟΧΙ" στην άδεια για να βγει το πρόστιμο μικρότερο (λογικό). Όμως εδώ έρχεται η ένσταση στην επίσης πρόσφατη συζήτηση άλλου συναδέλφου για το αν αυτό είναι επιτρεπτό, εφόσον είναι αντιφατικό όταν υπάρχει άδεια να δηλωθεί το αντίθετο (είναι διαφορετική μεν περίπτωση, αλλά του προτείνεται η ίδια λύση): Το πρόβλημα δηλ. ανάγεται στο αν μπορείς να δηλώσεις κάτι που στην ουσία δεν ισχύει, χάρει του υπολογισμού του προστίμου. Ο 4495 μας έχει συνηθήσει σε τέτοιες περιπτώσεις. Όμως η τελική απόφαση και ευθύνη μεταφέρεται στον μηχανικό, ο οποίος οφείλει να τη λάβει χωρίς να βασίζεται σε κάποια σαφή διάταξη. Το μόνο που θα ελπίζει πλέον για την εκδοχή που επέλεξε θα είναι να ήταν "η πιο κοντινή στον νόμο". Ίσως όχι η απάντηση που θα επιδίωκες, και συγνώμη, αλλά έτσι βλέπω να προσεγγίζεται η περίπτωσή σου. (πρόσεξε και όσα αναφέρει ο συνάδελφος kan62 περί νομιμοποίησης, εφόσον πρόκειται για δικό σου ακίνητο.)
    1 point
  15. @dimitris GM και @zazeng έχετε δίκαιο και ευχαριστώ για τις πολύτιμες απόψεις σας. Καθόλου εύκολη περίπτωση η συγκεκριμένη. Δυστυχώς οι βαθμοί ευελιξίας είναι ελάχιστοι. Εντωμεταξύ δεν είναι μόνο μία εργασία που πρέπει να καθαιρεθεί. Είμαι σε δύσκολη θέση. Ελπίζω να μη χρειαστεί να προχωρήσουν σε πώληση στο μέλλον...
    1 point
  16. *@chris ναι μπορεί. Τεύχος Τεχνικών Οδηγιών για την εφαρμογή για την εφαρμογή του Ν. 4067/2012 (Ν.Ο.Κ.) Στο άρθρο 2 - παρ. 91, αναφέρεται ότι:
    1 point
  17. "Ίσως η προτιμότερη λύση είναι αυτή που ανέφερε και ο συνάδελφος @dimitris GM, δηλαδή να ανοίξω καινούρια καρτέλα στην πλατφόρμα τακτοποίησης και να βάλω όλες τις αυθαιρεσίες σε διαφορετικά φύλλα καταχώρισης." εγω παντως δεν θυμαμαι να εχω πει κατι τετοιο... Και πώς να το πώ, αφου η μεσοτοιχια μετατοπισθηκε μετατην τακτοποιηση, το ετος 2018??? Αυτο που ειπα ειναι να γκρεμισεις την αυθαιρετη μεσοτοιχια και να την πας στη θεση της. Μετα τα βρισκεις. Εκτος εάν θεωρεις οτι μπορεις να πας με το αρθρο 94 παρ. δ', αλλά, "μετ' εκδοση προβλεπομενης οικοδομικης αδειας, όπου επιτρεπεται..."
    1 point
  18. Η πιο επίσημη ενημέρωση που γνωρίζω είναι αυτή που εξέδωσε o Σύλλογος Μελετητών Δημοσίων Έργων Κεντρικής Μακεδονίας (ΣΜΕΔΕΚΕΜ) και δημοσίευσε το «Εργοληπτικό Βήμα» της ΠΕΣΕΔΕ στο τεύχος 112 (9ος/2018) στην σελίδα 72, στο 3ο θέμα, στην 2η παράγραφο!!!! (GPS GeorgeGaleos Positioning System)😊
    1 point
  19. Που ξέρεις ότι η συγκεκριμένη κοπέλα βγάζει αρκετά λεφτά από αυτό το επάγγελμα; Όσους ασφαλιστικούς συμβούλους ήξερα στο παρελθόν, όλοι έβγαζαν πολλά λεφτά...μέχρι που στο τέλος άλλαξαν επάγγελμα. Οι ασφαλιστικές εταιρείες βρίσκονται στην κορυφή της κεφαλαιακής πυραμίδας. Ασφαλίζουν ένα μελλοντικό υποτιθέμενο κίνδυνο, ή ανάγκη, με ένα εφ' άπαξ ποσό. Έτσι μεταφέρουν ποσά από ατομικές καταθέσεις (ακίνητο χρήμα) στην κεφαλαιακή κίνηση (πακέτα τραπεζών, μετοχές, ομόλογα κλπ), με στόχο το κέρδος. Προσωπικά σαν πελάτης ασφαλιστικών, δεν άντεξα να κρατήσω κανένα συμβόλαιο από αυτά που είχα, μόνο και μόνο από τη συμπεριφορά τους. Αλλαγές ασφαλιστικών συμβολαίων από συγχωνεύσεις εταιρειών, παράλογες αυξήσεις ασφαλίστρων κλπ. Τα μόνα συμβόλαια που με εξυπηρέτησαν αφάνταστα, για πολλούς και διαφόρους λόγους, ήταν τα συμβόλαια αποζημιώσεων κατασκευών και επαγγελματικών κινδύνων, αν και ποτέ μέχρι σήμερα, δόξα τω Θεώ, δεν μου χρειάστηκαν.
    1 point
  20. παιδιά, το έγγραφο τώρα το διάβασα και έχω μείνει με ανοικτό το στόμα. Αρχικά, έχουμε την απάντηση της αποκεντρωμένης???Επίσης, τι κουλά είναι αυτά που γράφουν? δηλαδή ότι έχει στέλεχος αδείας χωρίς φάκελο, και η κάτοψη της σύστασης είναι ίδια με την τωρινή, βγάζεις βεβαίωση? είμαστε με τα καλά μας? επίσης συνάδελφε αν θέλεις γράψε και η βεβαίωση απώλειας φακέλου τι λέει, διότι από Αθήνα, η τελευταία τέτοια που είχα πάρει εγώ έγραφε ότι στον τωρινό έλεγχο δεν βρέθηκε ο φάκελος και επιφυλάσσονται σε μελλοντικό έλεγχο. Κοινώς, μπορεί να ξέπεσε πουθενά και τότε θα σας ξαναειδοποιήσουμε (εδώ γελάμε)...
    1 point
  21. Γράψανε πολλά για να κάνει καλύτερο προσάναμμα!! Καλησπέρα @ΙΑΣΟΝΑΣ
    1 point
  22. Μην είσαι βέβαιος γι' αυτό! Στο έγγραφο της ΥΔΟΜ Αθήνας παραπάνω γράφουν την "ιστορία της ζωής τους" αναμασώντας τα ίδια και τα ίδια που αναφέρει ο νόμος για να γεμίσουν δυ'ο σελίδες και να καταλήξουν απλώς στη γνώμη τους και μόνο!!! Μην παρασύρεσαι... Η γνώμη τους δεν είναι νόμος! Έχει την ίδια ακριβώς βαρύτητα που έχει και η δική σου. Δεν στέκει νομικά πουθενά για να στηριχτείς πάνω της! Άλλες ΥΔΟΜ έχουν τελείως διαφορετικές απόψεις. Ψάξτο... Η λύση στις περιπτώσεις αυτές είναι μία. Απλή, φτηνή, νόμιμη! Την είχα αναφέρει παραπάνω. Την καλησπέρα μου...
    1 point
  23. Πέρα από τις πέντε εξαιρέσεις για κατηγορία 5, πλέον έχουν σταματήσει να δηλώνονται παραβάσεις μεγάλων κτιρίων χωρίς οικοδομική άδεια; Τι θα γίνει άραγε με δημόσια και δημοτικά κτίρια που σε μεγάλο βαθμό βρίσκονται σε αυτή την περίπτωση;
    1 point
  24. 1-Αν σου προσφέρουν αγαπητέ τον ρόλο της Πυθίας στο Μαντείο των Δελφών θα σου συνιστούσα να μη πας διότι κατά την γνώμη μου με την μαντεψιά πάσχεις λίγο 2-Άντε και έγινε οφφ τόπικ.... να γίνει και οφφ φόρουμ με αντικείμενο αντί Μηχανικών σε Ψυχαναλυτών είναι υπερβολικό Δεν είναι και πρέπον να μεταφερθεί το θέμα στην χαλαρή διότι η θεματοθέτης δεν θα μπορεί να συμμετάσχει
    1 point
  25. έγινε μπέρδεμα τι είναι πιο σπουδαίο.... (αν δηλαδή το δάχτυλο που δείχνει το δάσος ή το δάσος) με βάση το μπαλκόνι - θέα... καλημέρα με λιακάδα ακόμα σήμερα και ναι έγινε σήριαλ και το τσίγκλισε ο ΙΑΣΟΝΑΣ 😄😄 .....
    1 point
  26. Ακριβώς... άρα μόνο το δια ζώσης θα δώσει την λύση...
    1 point
  27. το ίδιο ερώτημα το έχεις κάνει και σε άλλο θέμα Θα διαγραφεί τώρα το άλλο αλλά αν ξαναγίνει θα αποκτήσεις ποινικό μητρώο στο φόρουμ εδώ και θα διαγραφούν όλα τα δικά σου. Φιλική συμβουλή πάντα.
    1 point
  28. Εαν και εφοσον εχουν χτισει ολοι, θα πας με το Αρθρο 98Ρυθμίσεις του ν.δ.1024/1971 (Α232) και του ν.3741/19291. Οι διατάξεις της παρ.1 του άρθρου 1 του ν.δ.1024/1971 (Α232) εφαρμόζονται και επί γηπέδων, που κείνται εκτός σχεδίου πόλεως και εκτός ορίων οικισμών και ανήκουν σε έναν ή πλείονες ιδιοκτήτες, επί των οποίων έχουν ανεγερθεί μέχρι τις 28.7.2011 οικοδομήματα νομίμως ανεγερθέντα ή αυθαίρετα, υπαγόμενα στις διατάξεις του παρόντος, με την επιφύλαξη των οριζομένων στις διατάξεις του άρθρου 89του παρόντος. Υπό τις ανωτέρω προϋποθέσεις επιτρέπεται η σύνταξη και υπογραφή συμβολαιογραφικών πράξεων σύστασης διηρημένων ιδιοκτησιών επί των ανωτέρω γηπέδων και η μεταγραφή αυτών στα βιβλία μεταγραφών ή η καταχώριση στα κτηματολογικά γραφεία. Υπό τις ίδιες ανωτέρω προϋποθέσεις,θεωρούνται εξ υπαρχής έγκυρες και ισχυρές συστάσεις διαιρεμένων ιδιοκτησιών,οι οποίες έχουν συσταθεί μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος και δεν έχουν κηρυχθεί άκυρες με αμετάκλητη δικαστική απόφαση.Η ανέγερση των οικοδομών μέχρι τις 28.7.2011 αποδεικνύεται από αεροφωτογραφίες που έχουν ληφθεί μέχρι την ημερομηνία αυτήνκαι βεβαιώνεται από τονμηχανικό, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος. Ο μηχανικος θα κανει τις τακτοποιησεις και την αποτυπωση και θα ορισει τις καθετες. Καθε ενας θα λαβει τα χιλιοστα που του ανηκουν και "οσα" κτισματα εχει ανεγειρει στην "δικη του" καθετη, ανεξαρτητα των χιλιοστων. ΜΙλας με τον μηχανικο σου και αυτος με τον συμβ/φο σου για το πρακτικο μερος και για ό,τι αλλες ειδικωτερες συμφωνιες εχετε κανει μεταξυ σας- και εάν μπορουν να γινουν....
    1 point
  29. Μάλιστα ... δηλαδή εκτός από προβλέψεις έστησαν και παραμάγαζο που διεκπεραιώνει ιδιωτικές υποθέσεις "ερμηνεύοντας" το νόμο αντίθετα με αυτόν. Νομίζουν ότι έτσι προάγουν τη θεσμοθετημένη διαδικασία των ελεγκτών δόμησης. Κρίμα ... Να προκαλέσετε διαδικασία απάντησης ερωτήματος στην αρμόδια ΥΔΟΜ (μπορεί μέχρι την απάντηση να υπάρξει και η Κεντρική ΥΔΟΜ). Πάντως θα ήταν ενδιαφέρουσα για όλους τους συναδέλφους οποιαδήποτε σχετική αλληλογραφία για το θέμα.
    1 point
  30. Εφόσον έχει γίνει δήλωση με 4178 για την αλλαγή χρήσης υπογείου σε κατοικία δεν απαιτείται νέα νομιμοποίηση . Εάν υπάρχουν μεταγενέστερες αυθαιρεσίες ακολουθούμε ν.4495 .
    1 point
  31. υπομονή αδέρφια , σκεφτείτε ότι το καλοκαίρι ειν κοντά , θα το κάψουμε....όπως τότε ....το 85 στην αυτοκίνηση ,μπαρπαρέλα , μπουμ μπουμ ....
    1 point
  32. να το ξαναδειτε... τι σημαινει προσθετη διαμερισματοποιηση..??.... Καποιος δεν μετρησε σωστα και εκανε μερικη τακτοποιηση [να μην πώ οτι μετα την τακτοποιηση εκαναν νεες αυθαιρεσιες και τους στεναχωρησω...] Θα παρετε πισω τις παληες δηλωσεις και θα κανετε νεες.
    1 point
  33. εγω θα ηθελα να μαθω Στην αδεια πώς ειναι? Στη συσταση τι γραφει? Πότε εκοψε το δωματιο απο το ενα και το εβαλε στο αλλο. - δεν υπαρχει ΕΕΔΜΚ περι "διαχωρισμου", γιατι απλα δεν εχεις νομιμες ΟΙ. Πρεπει να τακτοποιησεις "αυτο", που δεν ξερω τι ειδους αυθαιρεσια ειναι. - δεν μπορεις να κανεις λειτουργικη συνενωση, γιατι αυτη αφορα συνενωση ολοκληρων και οχι να κολλησει το ενα δωματιο στο αλλο διαμερισμα. Εξ αλλου η συνενωση δρα μονον πολεοδομικα. Κατα τα λοιπα , απλα τις συνενωνει, αλλα παραμενουν, ιδιοκτησιακα, δυο ανεξαρτητες. - διαμερισματωση θα ειχες εάν αυτο ειχε γινει πριν το 11...θα βρισκαμε εναν τροπο... εσυ λες οτι τακτοποιησε το 15 και μετα εκανε αυτα που εκανε. Αρα, μαλλον θα χρειαστει να επανελθεις με περισσοτερες πληροφοριες.
    1 point
  34. Λογικά μπορείς να το υπάγεις στην κατηγορία 3. γγ) αλλαγή των διαστάσεων των εξωστών που προκαλεί υπέρβαση της επιφανείας τους έως είκοσι τις εκατό (20%). Συμπεριλαμβάνονται και εξαιρούνται οριστικά της κατεδάφισης αυθαίρετοι ανοικτοί εξώστες ή τμήματά τους, που υπέρκεινται του κοινόχρηστου χώρου της πόλης (ρυμοτομική γραμμή), υπό την προϋπόθεση, ότι η προβολή τους δεν ξεπερνά το κρασπεδόρειθρο,
    1 point
  35. To "πιο κοντά" μου άρεσε! Με την έννοια ότι ο νόμος δεν μας τα λέει και ακριβώς... Λοιπόν το 2ο είναι το σωστό. Απλά να υπενθυμίσω για τον αριθμητή στους ελέγχους ότι ο νόμος λέει: Στον συντελεστή επιβάρυνσης δόμησης αθρόιζονται οι κύριοι κλειστοί χώροι με ΥΔ, Στον συντελεστή επιβάρυνσης κάλυψης υπολογίζονται όλοι οι κλειστοί χώροι με ΥΚ, Στην επιλογή κατηγορίας υπολογίζονται όλοι οι χώροι που (σύμφωνα με την εγκύκλιο) προσαυξάνουν τον συντελεστή δόμησης πλην των εξαιρέσεων που απαριθμεί. όπου χώροι εννοώ αυθαίρετοι χώροι Το λέω αυτό για να κάνεις προσεχτικά τους υπολογισμούς και επίσης ότι στην επιλογή κατηγορίας δεν είναι κατ' ανάγκη ο ίδιος αριθμητής με αυτόν στον υπολογισμό του συντ. επιβάρυνσης για ΥΔ. Για να βοηθήσω λίγο ακόμα, εφόσον βγαίνει κατ. 5 και δεν ανήκει το ακίνητο στις εξαιρέσεις, η επιλογή που έχει πλεόν ο ιδιοκτήτης είναι να νομιμοποιήσει ό,τι νομιμοποιείται και να τακτοποιήσει τα υπολειπόμενα, που θα μετατεθούν έτσι στην κατηγορία 4.
    1 point
  36. Όταν το ηλεκτρονικό σύστημα (είτε των αδειών είτε των αυθαιρέτων) ζητάει μελέτες ή έγγραφα που δεν απαιτούνται, ανεβάζεις κείμενο με τη σχετική αναφορά στη νομοθεσία.
    1 point
  37. Δεν είναι έτσι!!! Πας στοίχημα;;;; 15 καλαμάκια!!! Άρθρα του 4014 έχουν κριθεί αντισυνταγματικά από το ΣΤΕ κ.λπ. Διάβασε τις εγκυκλίους του 4178 και του 4495 που αφορούν στις παλιές δηλώσεις του 4014 κ.λπ. και θα δεις....
    1 point
  38. @vagiasΠαρά το γεγονός,ότι η επισήμανση του pk10gr,είναι σωστή,και η πρώτη κήρυξη της περιοχής είναι το 2018,ελπίζω να μην σταθούν σε αυτό....Απ' ό,τι καταλαβαίνω Ραφήνα και Νέα Μάκρη παίρνουν παρατάσεις ανά εξάμηνο,(άρα και μέσα στο 2020),η τελευταία δε παράταση του 2021 αναφέρει το άρθρο 25 του Ν.4662/2020 (ο νόμος βάσει του οποίου γίνεται πλέον η κήρυξη περιοχής σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης).Αυτά και ως επιχειρήματα,αν χρειαστεί , και παρουσιαστεί θέμα σε σχέση με το έτος της κήρυξης.
    1 point
  39. @vagias-Καλημέρα,συνεπώς για την μεταγενέστερη αποθήκη,ισχύουν όπως τα είπαμε παραπάνω,το λεβητοστάσιο μέχρι 31-12-82,μπορεί να "σωθεί",εάν το επιθυμούν με υπαγωγή στην Κατηγορία 2 προς ρύθμιση,για το σπίτι και το υπόστεγο,ισχύουν όπως παραπάνω.
    1 point
  40. @χαιδω-Καλημέρα,έχεις μια άδεια του 63 και μεταγενέστερες αυθαίρετες κατασκευές μέχρι το 90,σε οικισμό κάτω των 2000 κατοίκων.Σύμφωνα με το Παράρτημα Α του νόμου,ρυθμίζεις με τους όρους που ίσχυαν στις 28-7-2011 ,ανεξάρτήτως του χρόνου εκτέλεσης των κατασκευών.Δεν καταλαβαίνω γιατί ψάχνεις το ΒΔ του 68 που καταργήθηκε,ή άλλα διατάγματα,ρυθμίζεις με το ΠΔ της24.4/3-5-85(ΦΕΚ181Δ) βάσει νόμου.
    1 point
  41. Ναι,υπάρχει δυνατότητα μερικής ρύθμισης και μερικής νομιμοποίησης στο ίδιο οικόπεδο,αλλά επειδή οι εντός προκηπίου κατασκευές είναι Κατ.5,πρέπει να δεις αν υπάγονται σε αυτές τις εξαιρέσεις της κατ.5 που σήμερα ενσωματώθηκαν στο σύστημα και περιγράφονται στην τροποποίηση του άρθρου 96: 1. Αυθαίρετες κατασκευές και αλλαγές χρήσης της Κατηγορίας 5 του άρθρου 96 του ν.4495/2017 (Α167) που είναι προγενέστερες της 28ης.7.2011 υπάγονται στις διατάξεις του ν.4495/2017 για αναστολή κυρώσεων, εφόσον αφορούν σε: α. ακίνητα που αποκτώνται μέσω αναγκαστικού πλειστηριασμού, εφόσον η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί εντός ενός (1) έτους από την έκδοση της κατακυρωτικής έκθεσης και το αργότερο μέχρι τις 31.12.2025, β. ακίνητα που αποκτώνται κατόπιν κληρονομικής διαδοχής, εφόσον η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί εντός ενός (1) έτους από την προθεσμία του άρθρου 1847 του Αστικού Κώδικα και το αργότερο μέχρι τις 31.12.2025, γ. ακίνητα που εκμισθώνονται με σύμβαση leasing και επανέρχονται στη χρήση του κυρίου ή επικαρπωτή τους μετά τη λύση ή λήξη της σύμβασης, εφόσον η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί εντός ενός (1) από την αποβολή του μισθωτή ή την απόδοση του μισθίου στον κύριο ή επικαρπωτή τους και το αργότερο μέχρι τις 31.12.2025, δ. ακίνητα που μεταβιβάζονται στην Ε.Τ.Α.Δ. Α.Ε., σύμφωνα με την παρ.4 του άρθρου 196 του ν.4389/2016 (Α94), εφόσον η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί εντός ενός (1) έτους από την καταχώρηση ή εγγραφή της μεταβίβασής τους στα οικεία κτηματολόγια ή υποθηκοφυλακεία, αντίστοιχα και το αργότερο μέχρι τις 31.12.2025, και ε. ακίνητα που βρίσκονται σε περιοχές, οι οποίες κηρύχθηκαν εντός του έτους 2020 σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης πολιτικής προστασίας, σύμφωνα με την παρ.2 του άρθρου 25 του ν.4662/2020 (Α27), εφόσον η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί εντός ενός (1) έτους από την έναρξη ισχύος του παρόντος. Για ακίνητα που βρίσκονται στις παραπάνω περιοχές, οι προσαυξήσεις των περ. β΄στ΄ της παρ.3 του άρθρου 102 του ν.4495/2017 ισχύουν μόνον όταν η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί μετά την πάροδο ενός (1) έτους από την έναρξη ισχύος του παρόντος. Ακίνητα των περ. α΄- δ΄ της παρ.1, για τα οποία το γεγονός από το οποίο εκκινεί η αντίστοιχη προθεσμία υπαγωγής έχει συμβεί κατά το τελευταίο έτος πριν την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, υπάγονται στις διατάξεις του ν.4495/2017 για αναστολή κυρώσεων, εάν η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί εντός ενός (1) έτους από την έναρξη ισχύος του παρόντος.
    1 point
  42. Ναι θα χρεώνεται ΦΠΑ συνάδελφε. Άλλωστε θα σε ενημερώσουν αυτοί καθώς δικαιούνται επιστροφή του φόρου. Brexit - Αναλυτικές οδηγίες για το ΦΠΑ από 1.1.2021
    1 point
  43. Τι λόγος θα υπάρχει να υπάρχουν οι Υπ.Δομ. αν βάλουμε ότι υπάρχει στο αρχείο?
    1 point
  44. @nounou Αναφορικά με το ερώτημα 3 για το ελεύθερο ύψος παταριου. (ερώτηση 3. σχετικά με τα ελεύθερα ύψη των χώρων σοφίτας και παταριών απ'οτι καταλαβαίνω δεν υπάρχει κανενας ουσιαστικός περιορισμός περαν του περιορισμού το μεγιστου επιτρεπόμενου ύψους του κτιρίου σου και το ύψος του υποκείμενου κύριου χώρου να είναι min 2,50μ.) Σήμερα στη πολεοδομία μου είπαν ότι το μικρότερο δυνατό ύψος του παταριού είναι τα 2.50 (όταν βρίσκεται κάτω από στέγη) και πατάνε στο κομμάτι: Σε περίπτωση κτιρίου με στέγη, αν το πατάρι βρίσκεται κάτω από την στέγη δύναται να αποτελεί ενιαίο σύνολο με το χώρο κάτω από την στέγη. Σε αυτήν την περίπτωση, για τον υπολογισμό του ελεύθερου ύψους ο παραπάνω χώρος αντιμετωπίζεται ενιαία, υπό την προϋπόθεση ότι πληροί τους όρους ελεύθερου ύψους των χώρων κύριας χρήσης. Έχει γίνει ερώτημα και περιμένουν και αυτοί απαντηση. Ακόμα κι αν το πατάρι έχει βοηθητική χρήση, λένε, δεν ξέρουν αν μπορούν να το περάσουν. Θα περιμένουμε κι εμείς την απαντηση τους.
    1 point
  45. Περιέγραψε πιο αναλυτικά την υφθστάμενη κατάσταση οικοπέδου και αυθαιρέτου . Το άλλαξαν ως προς τι ? Εννοείς ότι τμήμα ρυμοτομείται μετά την έγκριση του σχεδίου ? Αν το αυθαίρετο βρίσκεται εντός του ρυμοτομούμενου για το οποίο δεν έχει γίνει η σχετική απαλλοτρίωση και ο ιδιοκτήτης διατηρεί το δικαίωμα αποζημίωσης, μπορείς να το τακτοποιήσεις .
    1 point
  46. Αν αναφέρεσαι στο δικό μου ερώτημα για ρυθμίσεις ν. 720/77 & 1337/83 έχω την ίδια αμφιβολία όπως και πριν. Είναι τουλάχιστον περίεργο που δεν έχουν κάνει σαφή αναφορά στο ν. 1337 (α+β φάση) στις δυο αποφάσεις ΕΕΔΜΚ. @laxanos H ολη ιστορία είναι να φορτώνουν συνεχώς το μηχανικό με extra υπεύθυνες δηλώσεις για άναληψη ότι ευθύνης αναλογούσε στην Διοίκηση και να προσπαθούμε να βρούμε άκρη στο όλο μπάχαλο του κράτους. Επίσης μόνο για αστείο μπορεί να πει κανείς ότι πλέον οι ΕΕΔΜΚ είναι όντως μικρής κλίμακας άδειες αφού απαιτούν σχέδια, τεχνικές εκθέσεις, μελέτες, εγκρίσεις κλπ. Συνεχίζω να απορώ γιατί παραμένει αυτή η κατηγορία αδειών αφού στην ουσία τις έχουν μετατρέψει σχεδόν σε κανονικές άδειες με όσα ζητάνε.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.