Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 18/02/2021 in Δημοσιεύσεις
-
Συνάδερφοι είναι θέμα σχεδιασμού. Ναι μπορεί (και το έχω κάνει) Αρκεί φυσικά το κοινόχρηστο κλιμ/σιο το πλατύσκαλο του (το κοινόχρηστο) φτάνει ώς τον προτελευταίο όροφο, μετά ανοίγεις την πόρτα του προτελευταίου ορόφου και έχει μετατραπεί το κλιμακοστάσιο σε εσωτερικό του Διαμερίσματος - Μεζονέτας με την Σοφίτα του. Και φυσικά η σοφίτα να έχει επιφάνεια το 50% του υποκείμενου τμήματος διαμερίσματος της. Αν αυτά τα έχεις ναι είναι σοφίτα αν όχι κατά την εκτίμηση μου υπάρχει ζήτημα με τα βαφτίσια Και φυσικά άλλο τα παραρτήματα ιδιοκτησίας σε άλλες στάθμες, στεγασμένοι χώροι, ακόμα και ξενώνες ολόκληροι σε τμήμα του οικοπέδου που δεν θες να εχει ξεχωριστά χιλιοστά και το έχεις παράρτημα του τάδε. Μη μπερδεύουμε όμως στο μυαλό μας το ιδιοκτησιακό χαρακτηρισμό και τα χιλιοστά με τα πολεοδομικά χαρακτηριστικά τι και πως κάτι προσμετρά σε Σ.Δ., Σ.Κ. , Σ.Ο. Είναι άσχετα μεταξύ τους παρότι συχνά πυκνά μπορεί να είναι οι ίδιες μετρητικές διαστάσεις. Όμως είναι το πιο εύκολο και σωστό για να διαπιστωθεί κάτι που αφορά κτήρια είναι το σχέδιο και όχι το λεκτικό... οπότε ας ανέβει κάποιο προσεκτικό σκαρίφημα να καταλαβαίνουμε το ζητούμενο Αν όχι η κουβέντα θα περιστρέφεται σε γενικότητες2 points
-
Προς ενημέρωση όλων.. Μίλησα με ΤΕΔΚ. Το σύστημα τους δεν έχει τη δυνατότητα να αποκλείσει από την κλήρωση τους ΕΔ που έχουν κάνει προηγούμενο έλεγχο. Επίσης υπάρχει γενικά ασυμβίβαστο μεταξύ οποιουδήποτε ελέγχου για το ίδιο έργο. πχ αν έχω κάνει αρχικό στο Κτήριο Α, δεν μπορώ να κάνω τελικό ούτε στο Κτήριο Β.2 points
-
Καλησπέρα,έτσι είναι και δικαιολογημένα απορείς..Έχει συζητηθεί πολλές φορές.Ο νόμος δεν κάνει καμία αναφορά σε εξαρτώμενα μέλη.Η δε εγκύκλιος εκδόθηκε 1,5 χρόνο μετά! Είναι δεδομένο λοιπόν,ότι μέσα σε διάστημα ενάμιση χρόνου, θα έγιναν πάρα πολλές δηλώσεις με την μείωση προστίμου της πολυτεκνικής ιδιοτήτας,για την οποία από τον 4178 ακόμη,το ΤΕΕ απαντούσε ότι δεν χάνεται ποτέ,όπως επίσης και τα Πιστοποιητικά πολυτέκνων αναφέρουν βάσει νόμου ότι η "πολυτεκνία είναι ισόβια". Άρα,τι σκοπό είχε η διευκρίνηση της εγκυκλίου?😀Την ανακολουθία μεταξύ προ εγκυκλίου και μετά εγκυκλίου δηλώσεων?....2 points
-
δικαιουται για την κυρια [δεν βλεπω πλαφον στα τμ. πλεον μιας "συμπληρωσης" που εκανε η εγκ. 2] και μεχρι 80 τμ. για την δευτερευουσα, και υπο τις φορολογικες δεσμευσεις απο το αρθρο 1032 points
-
2 points
-
2 points
-
2 points
-
1 point
-
Αν κατάλαβα καλά υπάρχει ένα διώροφο κτίριο. Το ισόγειο φτιάχτηκε το 1979 με τον τότε εν ισχύ αντισεισμικό κανονισμό( αντισεισμικός κανονισμός του 1959). Ο Α΄όροφος φτιάχτηκε το 2005, επίσης με τον "παλιό" αντισεισμικό (δλδ τον αντισεισμικό κανονισμό του 1959, παρά το ότι ήταν τότε σε ισχύ ο ΕΑΚ2000), δεν εξετάζουμε τώρα το "σωστό ή λάθος" της τότε ενέργειας.. Ερχόμαστε στο σήμερα. Δεν υπάρχει πρόβλεψη ορόφου, στην άδεια του 2005 απ'ότι λέτε. Επομένως με το ισχύον νομικό πλαίσιο που καθορίζει όλες τις προσθήκες από το 2016 έως και σήμερα, το κτίσμα θα πρέπει να ελεγχθεί αν "αντέχει" να του προσθέσετε ακόμη έναν όροφο. Κάτι που σημαίνει ότι αναθέτετε την εργασία σε εξειδικευμένο γραφείο μηχανικών, κάνουν έλεγχο του υπάρχοντος κτιρίου (αποτύπωση φέροντος οργανισμού,έλεγχο σκυροδέματος και χάλυβα με τεστ, αποκαλύψεις κλπ) και συντάσουν μελέτη αποτίμησης του υπάρχοντος και ενδεχόμενης ενίσχυσης του αν προκύψει ανεπάρκεια. Προφανώς θα πρέπει να ελεγχθεί εάν υπάρχει υπόλοιπο δόμησης, και η προσθήκη καθ'υψος να μην αντιτίθεται σε άλλους περιορισμούς όπως ύψους ή ειδικότερους της περιοχής.1 point
-
Το πλαίσιο συναχίζει να είναι το ίδιο. Εκδίδεται σύμφωνα με την παρ.2 του άρθρου 83. Η έκδοση όμως γίνεται με το Πιστοποιητικό Πληρότητας της ΗΤΚ ήτοι = 20 ευρώ στο ΤΕΕ (Να το ξέρεις πριν πεις τι θα πεις από εδώ και πέρα). Καλησπέρα.1 point
-
@ilias Θεωρώ ότι ανεξάρτητα από τον συμβολαιογραφικό διαχωρισμό υπάρχει και ο πολεοδομικός διαχωρισμός. Πολεοδομικά λοιπόν ορίζουμε ποια τμήματα της οικοδομής λειτουργούν ανεξάρτητα από τα άλλα και ποια είναι κοινόχρηστα. Όταν λοιπόν βαφτίζω, πολεοδομικά, ένα κλιμακοστάσιο κοινόχρηστο, δεν μπορώ να θεωρήσω ότι η σοφίτα συνδέεται λειτουργικά με το διαμέρισμά του υποκείμενου. Μην ξεχνάς άλλωστε ότι ακόμα κι αν δεν έχω σύσταση οριζοντίων, η σοφίτα δεν μπορεί να επεκτείνεται στο διπλανό διαμέρισμα, πρέπει να περιορίζεται στα όρια του διαμερίσματος που εξυπηρετεί. (αυτό το τελευταίο δεν ξέρω αν ισχύει ακόμα... ) εδιτ: αυτό το τελευταίο ισχύει όσο ισχύει η τεχνική οδηγία 63234/12.1 point
-
Τελικά μου βρήκε ο ιδιοκτήτης μια παλιά βεβαίωση από την Αγροτική Τράπεζα (του 1998) (που την κοινοποιούσαν στο υπουργείο) για να προχωρήσουν οι επιδοτήσεις για τα θερμοκήπια. Κατέθετες τότε στην ΑΤΕ Αρχιτεκτονικά-στατικά και αν ταίριαζε με τους εγκεκριμένους τύπους προχωρούσες χωρίς πολεοδομία. Θεωρείται από την πολιτεία νόμιμο. Λογικά ο νόμος με τα προ 1955, κινείται στην λογική να μην "τιμωρεί" πολίτες όταν δεν έχουν έγγραφα που δεν απαιτείται να έχουν. Και αμέλησαν να αναφέρουν όλες τις ειδικές περιπτώσεις.1 point
-
πολύ σωστά... ο λεγόμενος "μαλακός όροφος" edit: Και πολύ σωστά τα λένε και οι @dimitris GM και @ΙΑΣΟΝΑΣ1 point
-
πγιο χρημα ρεει??? ο αερας του β οροφου δεν εχει "μία" ο αερας του γ΄ θελει να βαλει σε "ποδαρικά" τον β' και να χτισει απο πανω. Ασε που τοσα χρονια εκτεθειμενες στην ταρατσα οι αναμονες, τα λεγομενα, κατα εκφραση καθηγητη.... "παλουκια αισιοδοξιας", θα εχουν σαπίσει... Και κανενας δεν ρωταει...τον "ισογειο"...αν θα ανεχθει να του τρυπησουν την δικη του ιδιοκτησια για να βαλουν επι πλεον κολωνες σε περιτωση που θα απαιτηθουν "ενισχυσεις" τις καλησπερες μου βεβαιως ....1 point
-
Αν το μονοπάτι αναφέρεται στον τίτλο, μπορεί να δειχτεί στο τ.δ. για την πρόσβαση. Το πρόβλημα όμως είναι ότι για να θεωρηθεί οδός πρόσβασης για οχήματα έκτακτης ανάγκης (πυροσβεστικό, ασθενοφόρο, κλπ), θα πρέπει να έχει όχι μόνο επαρκές πλάτος, αλλά και τα αναγακία γεωμετρικά χαρακτηριστικά (καμπύλες). Από το όριο με αγροτικό δρόμο, τηρείς 5 μ (στην περίπτωσή σου)1 point
-
Δεν μπορείτε να πάρετε απάντηση στο ερώτημά σας, καθώς αυτή μπορεί να θεωρηθεί διαφήμιση, που απαγορεύεται στο παρόν forum. Μιλήστε με μηχανολόγο εμπιστοσύνης σας, που να μη εμπορεύεται τις συγκεκριμένες Α.Θ.1 point
-
Τελικά μετά από επικοινωνία με το Πράσινο Ταμείο έλαβα απάντηση ότι είναι εφικτή η πληρωμή μόνο από τράπεζα χώρας της ζώνης του Ενιαίου Χώρου Πληρωμών σε Ευρώ (o SEPA καλύπτει 36 ευρωπαϊκές χώρες: τις 27 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ελβετία, την Ισλανδία, το Λιχτενστάιν, το Μονακό, τη Νορβηγία, τον Άγιο Μαρίνο, την Ανδόρα και το Βατικανό). Εδώ είναι το link με τις οδηγίες:https://prasinotameio.gr/2020/06/16/σχετικά-με-πληρωμές-από-χώρες-της-ζώνη/1 point
-
Τι να σε πω .... κληρώθηκες σε έλεγχο που έχει καλή αποζημίωση και δεν έχεις δικαίωμα να τον κάνεις.... κάποιος σε δουλεύει....1 point
-
Έχουμε ενιαίο ακίνητο (το όριο οικισμού δεν συνιστά κατάτμηση) το οποίο όμως περιλαμβάνει δυο τμήματα με διαφορετικό πολεοδομικό καθεστώς Το εντός οικισμού τμήμα εφόσον εμπίπτει στις παρεκκλίσεις του ΦΕΚ 138/Δ/81 (προ 1981) είναι άρτιο κατά παρέκκλιση και εφόσον έχει πρόσωπο οποιουδήποτε μήκους σε κοινόχρηστο χώρο είναι οικοδομήσιμο. Το εκτός οικισμού τμήμα, με επιφάνεια 4.000 τμ, εφόσον προυϋφίσταται της 31/12/2003 είναι άρτιο κατά παρέκκλιση με την επιφύλαξη άλλων ειδικών διατάξεων (ΓΠΣ/ΖΟΕ/natoura/ κλπ) Η δόμηση σε καμία περίπτωση δεν λαμβάνεται αθροιστικά. Αναλόγως που θα τοποθετηθεί η οικοδομή εφαρμόζονται και οι αντίστοιχοι όροι δόμησης . Πχ αν τοποθετηθεί στο εκτός οικισμού τμήμα, όπως προανέφερες η μέγιστη επιτρεπόμενη δόμηση είναι 186 τμ και οι υποχρεωτικές πλάγιες αποστάσεις 15 μ. Αν τοποθετηθεί στο εντός οικισμού τμήμα η μέγιστη δόμηση για κατοικία είναι 400 τμ και οι πλάγιες αποστάσεις 2,50 ή 0.00. Για το ότι δεν δέχονται τα παραπάνω, δεν μπορούμε να βοηθήσουμε. Κάνεις αίτηση ζητώντας γραπτώς απαντήσεις.1 point
-
Δεν υπάρχει ασυμβίβαστο, ακόμα και οικοδομική άδεια για να το χτίσεις από την αρχή μπορείς να βγάλεις. Μόνο στο ΠΕΑ υπάρχει ασυμβίβαστο!1 point
-
Δεν επιβάλλονται και οι δύο φόροι ταυτόχρονα, με προτεραιότητα να έχει ο προκαταβλητέος. 1043698/844/Α0012/31.5.2007 "... 3. Περαιτέρω, διευκρινίζεται ότι σε καμία περίπτωση στις αμοιβές των αρχιτεκτόνων ή μηχανικών δεν μπορεί να επιβληθεί και ο προβλεπόμενος προκαταβλητέος φόρος 4% ή 10% της παρ.4 του άρθρου 52 του Κ.Φ.Ε. και ο παρακρατούμενος φόρος 20% της παρ.1 του άρθρου 58 του ίδιου Κώδικα, αλλά η επιβολή του προσήκοντος συντελεστή φόρου θα είναι πάντα συνάρτηση της θεώρησης ή χορήγησης άδειας ή όχι των εργασιών του αρχιτέκτονα ή μηχανικού, όπως έχει γίνει δεκτό και με τη Λ.9914/ΠΟΛ.182/16.6.1971 διαταγή. Δηλαδή όταν οι εργασίες των αρχιτεκτόνων ή μηχανικών υπόκεινται σε θεώρηση ή χορήγηση άδειας από κάποια υπηρεσία του Δημοσίου, τότε θα υπολογίζεται προκαταβλητέος φόρος 4% ή 10% στην αμοιβή τους, ενώ όταν οι εργασίες των αρχιτεκτόνων ή μηχανικών προσφέρονται απευθείας χωρίς θεώρηση ή χορήγηση άδειας στα πρόσωπα που αναφέρονται στο δεύτερο εδάφιο της παρ.1 του άρθρου 58 του Κ.Φ.Ε., τότε τα πρόσωπα αυτά πρέπει να διενεργούν παρακράτηση φόρου με ποσοστό 20% στην αμοιβή του αρχιτέκτονα ή μηχανικού (σχετ.1084047/1030/ΠΟΛ.1170/5.7.1989 διαταγή και 1069230/1134/Α0012/6.8.1998 έγγραφο). ..." ΠΟΛ.1204/1993 "... 3. Ύστερα από τα παραπάνω, όπως έχει γίνει δεκτό και από τη διοίκηση (Λ 9914/ΠΟΛ.182/16.6.1971 διαταγή της) σε προκαταβολή φόρου 4% ή 10%, κατά περίπτωση, υπόκεινται μόνο οι αμοιβές των αρχιτεκτόνων και μηχανικών επί μελετών για τις οποίες προβλέπεται θεώρηση των σχεδίων ή μελετών ή τη χορήγηση σχετικής άδειας από την αρμόδια Υπηρεσία. Για τις λοιπές περιπτώσεις που δεν προβλέπεται θεώρηση ή χορήγηση σχετικής άδειας, δεν εφαρμόζονται οι πιο πάνω διατάξεις, της παραγρ. 4 του άρθρου 15, αλλά οι διατάξεις, του άρθρου 48 του ν.δ. 3323/1955, με βάση τις οποίες παρακρατείται φόρος με συντελεστή 15% (σήμερα 20% στο άνω των 300 € ποσό) στο ακαθάριστο ποσό της συμβατικής ή νόμιμης, κατά περίπτωση, αμοιβής του δικαιούχου. ..." ΠΟΛ.1067/2015 Αρθρο 69 "...Περαιτέρω, με την παρ.4 του άρθρου αυτού, σε προκαταβολή φόρου 4% ή 10% κατά περίπτωση υπόκεινται μόνο οι αμοιβές των αρχιτεκτόνων και μηχανικών επί μελετών για τις οποίες προβλέπεται θεώρηση των σχεδίων ή μελετών ή χορήγηση σχετικής άδειας από την αρμόδια Υπηρεσία. ... Για τις λοιπές περιπτώσεις που δεν προβλέπεται θεώρηση ή χορήγηση σχετικής άδειας, δεν εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου αυτού αλλά μόνο οι διατάξεις του άρθρου 64, δηλαδή παρακρατείται φόρος με συντελεστή 20% (σχετ. ΠΟΛ.1120/25.4.2014). ..."1 point
-
Καλημέρα, η ΕΕΜΚ για εργασίες θερμοπρόσοψης για το εξοικονομώ είναι υποχρεωτική ανεξαρτήτως ικριωμάτων. Το πρόγραμμα επιδοτεί ποσό 200€+ ΦΠΑ (μελέτες) για την αμοιβή ΕΕΜΚ. Ο ωφελούμενος αναθέτει τη διαδικασία σε μηχανικό της επιλογής του.1 point
-
έτσι το αντιλαμβάνομαι και εγώ. Συνοπτικά δεν μπορεί από τον ορισμό της σοφίτας να υπάρχει μοναδική πρόσβαση σ αυτή από κοινόχρηστο χώρο πολυκατοικίας. Δεν θα είναι Σοφίτα άλλα Όροφος1 point
-
Ρώτησα και το help-desk/ περιμένω απάντηση. Όσο για τον αριθμό της άδειας θα χρησιμοποιούσα την προσέγγιση των "προ του 1955". Πάλι εκεί γράφεις ότι έχεις άδεια. Το παράρτημα έχει κινηθεί στην λογική ότι κάθε νόμιμο κτίσμα που υπάρχει στο οικόπεδο, δίνει την ιδιότητα "έχει άδεια" στο ακίνητο. Λογικό, γιατί θα ήταν άδικο για να βγάζει άλλο πρόστιμο το αυθαίρετο όταν για παράδειγμα έχεις 100 άδεια +10 αυθαίρετο και 100 προ-1955 +10 αυθαίρετο. Έλεγα μήπως κάποιος το είχε αντιμετωπίσει ήδη.... Έτσι κι αλλιώς τώρα αν ήταν μόνο το θερμοκήπιο, στην βεβαίωση θα έγραφα με άδεια (θερμοκήπιο εγκεκριμένου τύπου). Σε άλλο σημείο στο φόρουμ, είδα ότι τα εγκεκριμένου τύπου, θέλουν βεβαίωση από το υπ.Γεωργίας και αυτό θεωρείται ως άδεια, για την ηλεκτροδότηση. Απλά επειδή μέχρι να βγει αντίστοιχη εγκύκλιος για τα πάντα, δεν υπάρχει ενιαία ερμηνεία στην ελληνική νομοθεσία για τα πάντα. Εκεί είμαι διστακτικός. Στην ουσία, η άδεια είναι μια πράξη του κράτους που σου επιτρέπει να υπάρχει ένα κτίσμα. Δεν έχει καμία διαφορά ποιος θα την εκδόσει (αστυνομία, πολεοδομία, υπουργείο, βουλή, ΠΔ, κλπ) και αν θα είναι ατομική ή γενική (πχ προ-1955).1 point
-
Καλησπέρα,διάβασε λίγο λεπτομερώς και την παρ.6 του 42 και την δ) του άρθρου 28 ,μήπως θεωρείται πρόσθετη εργασία...λυπάμαι,δεν γνωρίζω κάτι περισσότερο...1 point
-
Σίγουρα διαρροή, ίσως μέσα στο λέβητα! Αν ο υδραυλικός δεν είναι ερασιτέχνης, αλλά έμπειρος επαγγελματίας, θα τη βρεί!1 point
-
Καλησπέρα,έτσι κι αλλιώς,ακόμη κι αν υποθέσουμε ότι θα μπορούσες να θεωρήσεις το ακίνητο με άδεια,λόγω της εγκεκριμένης κατασκευής,τι θα συμπλήρωνες στον αριθμό οικοδομικής άδειας για να περάσει με κατ.4?Μπορείς να ρωτήσεις βέβαια στο helpdesk μια κι είναι αρκετά εξειδικευμένο,αλλά γνώμη μου είναι ότι αφού φεύγει εκτός των κατηγοριών του Παραρτήματος, που αναφέρεις κι εσύ,δεν θα είναι εφικτό...1 point
-
Το "Β" σημαίνει, μάλλον, "Βάση" που ταιριάζει με την περιγραφή που δίνεις. Τα σύμβολα προσδιορισμού των κτιρίων δεν είναι καθορισμένα με κάποια διοικητική πράξη, αλλά οι πολυτεχνικές σχολές και υπηρεσίες προσδιορίζουν προσδιαγραφές για συγκεκριμένες εργασίες, όπως πχ εδώ και εδώ.1 point
-
Με τις κόλλες παίζουν πολλά. Από το "ποια θέλεις? την ακριβή ή την φτηνή?" καθώς σχεδόν όλες οι εταιρείες ακολουθώντας τους ρυθμούς της πιάτσας παράγουν προιόντα δύο ταχυτήτων, μέχρι το πόσο θα την αραιώσει ο μάστορας με νερό, και πώς θα την εφαρμόσει. Θα βάλει τα απαιτούμενα κιλά ανά μονάδα επιφάνειας? Θα ασταρώσει την πλάκα πετροβάμβακα πριν την εφαρμογή της κόλλας? Για την διογκωμένη, όντως κάποιες καλές εταιρείες με καλή κόλλα (τσιμεντοειδείς ινοπλισμένες κόλλες) διατείνονται ότι δεν είναι απαραίτητη η μηχανική υποστήριξη αρκεί το υπόστρωμα να είναι ντούρο..Αν δεν είναι ποιούν την νήσσαν..Το θέμα γίνεται περίπλοκο στις γωνίες των κτιρίων (στροβιλισμός ανεμοπίεσης) και στα ψηλά κτίρια. Εκεί κανείς δεν παίρνει την ευθύνη να σου πει, κάντο χωρίς βύσματα. Στον πετροβάμβακα είναι απαραίτητη η μηχανική στήριξη και μάλιστα με περισσότερα βύσματα από το συμβατικό και με συγκεκριμένη διάταξη. Προσωπικά δεν έχω κάνει ποτέ θερμοπρόσοψη χωρίς αγκύρωση, φταίει ίσως το γεγονός ότι προσπαθώ να κάνω μόνο με πετροβάμβακα. Σε κάποιον που με ρωτάει χωρίς να έχω δει το υπόστρωμα του και χωρίς να ξέρω τί σύστημα θα εφαρμόσει και ποιος θα του το εφαρμόσει, δεν θα του πρότεινα να θεωρήσει προαιρετική την μηχανική αγκύρωση.1 point
-
το πρόβλημα με τα υποστυλώματα είναι βασικά στην κάλυψη, αλλά κάθε επιλογή έχει και τις συνέπειές της. θα επαναλάβω κι εγώ το ερώτημα του νικ, τι διαφορετικό πρέπει να γίνει στον τρίμετρο πρόβολο πέρα από την κατάλληλη διαστασιολόγηση και όπλιση; και πόσο % περίπου ανεβάζει το συνολικό κόστος της οικοδομής;1 point
-
Η τιμή δεν είναι τυποποιημένη. Χρεώνεις ανάλογα με τις ανάγκες της κάθε δουλειάς. Πριν κοστολογήσεις, πρέπει να λάβεις υπ'όψιν σου τα εξής: 1. Υπάρχουν διαθέσιμες οι κατόψεις σε ηλεκτρονική μορφή; 2. Είναι πρόσφατες οι κατόψεις από άτομο εμπιστοσύνης (π.χ. σχέδια από Π/Μ για τακτοποίηση) ή θα πρέπει να μετρήσεις ξανά; 3. Ο πελάτης έχει εμπειρία στον κλάδο ή θα πρέπει να κάνετε μελέτη για τον απαραίτητο εξοπλισμό (συσκευές, θέση, ροή εργασιών) από το μηδέν; 4. Είναι ενημερωμένες οι κατόψεις πυροπροστασίας στον φάκελο της οικοδομικής άδειας; Σε ορισμένες πυροσβεστικές υπηρεσίες απαιτούν ταύτιση των κατόψεων με την οικοδομική άδεια, αν δεν ταιριάζουν θα πρέπει να γίνει ενημέρωση του φακέλου. 5. Πόσο μακριά είναι η επιχείρηση από την έδρα σου; (έξοδα και χρόνος μετακίνησης). 6. Θα χρειαστεί άδεια χρήσης κοινόχρηστων χώρων; 7. Θα χρειαστεί μελέτη αποχέτευσης (τοποθέτηση λιποσυλλέκτη); 8. Πόσο θα χρεώσεις την μελέτη αερισμού; 9. Πόσο θα χρεώσεις την μελέτη πυροπροστασίας; 10. Θα τρέχει ο πελάτης ΄στις υπηρεσίες ή εσύ; 11. Πόσο θα κοστίσει η μελέτη HACCP; 12. Μπορείς να υπογράψεις την μελέτη HACCP ή θα πληρώσεις άλλον συνάδελφο; 13. Τι μέγεθος έχει η επιχείρηση; Προφανώς δεν θα πάρεις τα ίδια από ένα πρατήριο άρτου και από μια υπεραγορά. 14. Θα χρειαστεί να γίνει τοπογραφικό ή υπάρχει ήδη πρόσφατο; 15. Χρειάζεται μελέτη ηχομόνωσης (π.χ. σε κέντρα διασκέδασης); 16. Χρειάζονται σχέδια Η/Μ (αερισμός, ηλεκτρολογικά, κλιματισμός, κλπ); Απαιτούνται για κέντρα διασκέδασης άνω των 200 καθισμάτων). Αυτά είναι τα βασικά, υπάρχουν και πολλές υποπεριπτώσεις που αλλάζουν την αμοιβή.1 point
-
-1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Παράταση έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026 για την εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Παράταση για ένα χρόνο, δηλαδή έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026, δίνει το κράτος στην εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου. Η εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων διέπεται από τον νόμο 5024/2023, ο οποίος προβλέπει τη διαδικασία μέσω ψηφιακής πλατφόρμας στο gov.gr. Ωστόσο, η εξαγορά δεν επιτρέπεται σε δασικές εκτάσεις ή άλλες περιοχές που είναι κοινόχρηστα αγαθά, εξαιρουμένων των «πραγμάτων εκτός συναλλαγής», όπως ορίζονται στο Αστικό Κώδικα.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Ο πρώτος εικονικός ψηφιακός βοηθός μουσείου από το ΝΟΗΣΙΣ
GTnews posted μια είδηση in Τεχνολογία,
Έχει το ύψος ...μπασκετμπολίστα, όμως η δουλειά του δεν είναι να βάζει καλάθια, αλλά να σχεδιάζει προσωποιημένες περιηγήσεις επιστημονικού ενδιαφέροντος. Ο λόγος για το διαδραστικό κιόσκι ενημέρωσης, στο οποίο «κατοικοεδρεύει» ο «NOE515», ο εικονικός ψηφιακός βοηθός του Κέντρου Διάδοσης Επιστημών και Μουσείου Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ, αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Ο NOE515, που αποτελεί τον πρώτο εικονικό βοηθό με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) σε μουσείο στην Ελλάδα, χρηματοδοτήθηκε εξ ολοκλήρου από ίδιους πόρους του ΝΟΗΣΙΣ. Αποτελεί ένα καινοτόμο εργαλείο ΤΝ, που βελτιώνει την εμπειρία του επισκέπτη, προσφέροντας προσωποποιημένη πληροφόρηση και θα αποτελέσει μέρος των δραστηριοτήτων, που το ΝΟΗΣΙΣ θα παρουσιάσει στην 89η ΔΕΘ, στις 6-14 Σεπτεμβρίου.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-