Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      1.043


  2. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      9.052


  3. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      26.312


  4. ΙΑΣΟΝΑΣ

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      17.533


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 23/03/2021 in Δημοσιεύσεις

  1. Πάντως συνάδερφοι, το θέμα της διαφορετικής εσωτερικής διαρρύθμισης θα είναι ένα συχνό φαινόμενο που θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε, ιδιαίτερα μετά την εφαρμογή της ΗΤΚ (βέβαια όταν και άμα εφαρμοστεί), κατά την έκδοση βεβαίωσης μηχανικού. Άποψη μου λοιπόν είναι να εφαρμόζεται η παρ. η) του άρθρου 28 του Ν.4495, η οποία δίνει τον ορισμό της ενημέρωσης φακέλου, σε συνδυασμό με την παρ. 10) του άρθρου 42 και όχι να εκδίδεται ΕΕΔΜΚ.
    2 points
  2. Καλημέρα, Άρθρο 29,παρ.4,γ) του ν.4495,όπως τροποποιήθηκε και ισχύει: 4. Έγκριση εκτέλεσης εργασιών απαιτείται για τις ακόλουθες εργασίες, ύστερα από υποβολή τεχνικής έκθεσης και δήλωσης, των δικαιολογητικών από τα οποία προκύπτει το δικαίωμα υπαγωγής στην παρούσα και δήλωσης αρμόδιου μηχανικού ότι αναλαμβάνει την επίβλεψη, σύμφωνα με τους όρους που ορίζει η αρμόδια Υπηρεσία Δόμησηςμε πράξη το Τμήμα Ελέγχου Δόμησης -Τοπικό Παρατηρητήριο: ................................................. γ)γ) κατεδάφιση ή αποκατάσταση κατασκευών που έχουν κριθεί οριστικά αυθαίρετες ή έχουν υπαχθεί στο άρθρο 106 του παρόντος ή στην παρ. 1α του άρθρου 23 του ν. 4178/2013 (Α΄ 174), ή αυθαιρέτων κατασκευών, για τις οποίες έχει περαιωθεί η διαδικασία σύμφωνα με τους ν. 3775/2009 (Α΄ 122) και 3843/2010 (Α΄ 62), καθώς και των κατασκευών που έχουν ενταχθεί στις ρυθμίσεις του ν. 4178/2013 και του παρόντος και για τις οποίες έχει περαιωθεί η διαδικασία ή είναι σε στάδιο οριστικής υπαγωγής και έχει ολοκληρωθεί η υποβολή στο πληροφοριακό σύστημα των απαραίτητων δικαιολογητικών, όπως αυτά ορίζονται στο άρθρο 99 και ειδικότερες διατάξεις του παρόντος, εφόσον δεν αφορούν σε κτίσματα που υφίστανται προ του έτους 1955.
    2 points
  3. Γεια,ναι σύμφωνα με το άρθρο 43,παρ.2,20 ημέρες: 2. Κατ’ εξαίρεση, οι άδειες κατεδάφισης των κτιρίων δεν εκτελούνται πριν συμπληρωθούν είκοσι (20) ημέρες από την ανάρτησή τους στο διαδίκτυο, που συνοδεύεται από φωτογραφίες του προς κατεδάφιση κτιρίου και συνοπτική περιγραφή αυτού.
    2 points
  4. οκ όλα αυτά, αλλά δεν ισχύει ότι δεν αναφέρει ο επόμενο Πολεοδομικός κανονισμός (πχ ΝΟΚ) ισχύει αυτό που ανέφερε ο προηγούμενος, δεν είναι συμπληρωματικοί αλλά ο ένας καταργεί τον άλλον..... Οπότε ισχύει ότι γράφει ο ΝΟΚ σήμερα για νέα Οικοδομή που κάνεις (αν κατάλαβα καλά). και καλό βράδυ.....
    1 point
  5. Αν δεν το πρόσεξες, αλλά ρωτάς σε κείμενο που είχε αναρτήσει η συνάδερφος το 2008.... άρα 13 χρόνια πριν και 4 χρόνια πριν την ύπαρξη του ΝΟΚ .....
    1 point
  6. Δεν πειράζει μεν αλλα δες το σενάριο που έγραψα…. Πολεοδομικά το ζήτημα και με τις 4 έχει παράγοντες εφικτότητας…. Με τα ιδιοκτησιακά όμως ζητήματα περιπλέκει η κατάσταση (διότι πολλά πονηρά μυαλά κυκλοφορούν και δεν θες εσύ μελλοντικά να σου ζητάνε τα ρέστα) Θα έλεγα μιας και είναι η πρώτη σου άδεια αν κατάλαβα καλά και παρ ότι τρελός βοσκός, κάνε πάσα το πρόβλημα του ιδιοκτήτη στον συμβολαιογράφο του, αν και πως μπορεί να κάνει διορθωτική πράξη συνένωσης συμβολαιογραφικά τις 2 κάθετες. Αν έτσι τότε ΕΣΥ βγάζεις άδεια πακέτο για την μια κάθετη που αποτελείται από τις 2 πρώην με τα δικαιώματα στο σύνολο τους
    1 point
  7. μας μπερδεψες... και, αν καταλαβα καλάααα... Συμφωνα με το 107 [που διαβασες].... δεν μετρανε οι αυθαιρεσιες που εχουν γινει σε "καποιες" καθετες εαν και εφοσον - η συσταση ειναι πριν το 11 - ανηκουν σε διαφορετικους ιδιοκτητες Εδω εχεις την α καθετη με καποιες αυθαιρεσίες. Τις τακτοποιείς χωρις να επηρεαζει τις αλλες Το ιδιο και η β. Οι δυο αδομητες εξακολουθουν να δικαιουται καθε μια τα δικα της. Υπο αυτη την ερμηνεια, δεν εχει να αγορασει τπτ προς "συμπληρωση" η μια καθετη. Εχτισε, τακτοποιησε, πληρωσε. [και μην αλλαξεις το ερωτημα...]😄
    1 point
  8. σωστα εχει σχεση με τον χρονο δημιουργιας των καθετων με το αν ανηκουν σε διαφορετικους ιδιοκτητες δες και το αρθρο 107 παρ. 2 καλησπερα διδονη
    1 point
  9. Αν ο ίδιος ιδιοκτήτης έχει και τις 2 κάθετες δικές του, τότε βγάζει άδεια για το σύνολο του Οικοπέδου και όχι μόνο ανα κάθετη. Οπότε υπολογίζεις μαξ επιτρεπόμενα ΣΔ, ΣΚ κλπ για όλο Οικόπεδο Αφαιρείς τα υφιστάμενα νόμιμα ή τακτοποιημένα (ΣΔ, ΣΚ) και έχεις δικαίωμα το υπόλοιπο έως το μαξ Πιθανά να πρέπει να κάνει και τροποποίηση της καθέτου ώστε να δώσει τα δικαιώματα ΣΔ όπου πάνε ή να καταργήσει την κάθετη, για να μη μπορεί να μεταβιβαστεί ή "αδόμητη" ή "ριγμένη σε Δόμηση κάθετη και να βγάζει νέα άδεια ως κάθετη λαμβάνοντας ότι της αναλογεί απο τον παλαιό τίτλο...... και να ζητάει και τα ρέστα δηλαδή.
    1 point
  10. για την "ληξη" της κατ. 5 ειδες τις "εξαιρεσεις" https://ecopress.gr/afthaireta-oles-oi-perioches-tis-choras-gia-ypagoges-tis-katigorias-5/
    1 point
  11. @georgegaleos πλέον το επιτόκιο είναι 3% από 6% που ήταν πριν την ψήφιση του 4607/2019. Η εφαρμογή βγάζει 8,00% το οποίο εξ'όσων γνωρίζω δεν ισχύει.
    1 point
  12. Γνωμη μου ειναι οτι, δεν μεταβιβαζεις κτισματα, αλλα αδομητο οικοπεδο, με αναγραφη της αδειας κατεδαφισης στο συμβολαιο και ολα τα λοιπα που θα γραψει ο συμβ/φος. Αυτο σου λεει η εν ισχυ αδεια κατεδαφισης. [αντιγραφο της αδειας θα επισυναφθει στην δήλωση ΦΜΑ στην ΔΟΥ, για να μην φορορολογηθουν τα κτισματα. Θα υπαρξει και έλεγχος] Για το τυπικο, μιληστε με τον συμβ/φο
    1 point
  13. οταν υπαρχει αδεια κατεδαφισης σε ισχυ, δεν απαιτειται ΠΕΑ. https://www.buildingcert.gr/nomiko_plaisio/egkyklios_symbolaiografwn.pdf
    1 point
  14. Υπάρχει eservice για αναζήτηση άδειας στο παραπάνω λινκ.
    1 point
  15. Καλησπέρα,αν μπεις στο πεδίο "στοιχεία υφισταμένου" και ανοίξεις την μπάρα με τις προγενέστερες πράξεις που μπορούν να συμπληρωθούν, και δεν υπάρχει καμία από αυτές για το συγκεκριμένο ακίνητο,(που μάλλον δεν υπάρχει από την περιγραφή),θ'αφήσεις το πεδίο κενό.
    1 point
  16. Αν ξέρεις τους αριθμούς των ΟΑ, εδώ: https://eservices.cityofathens.gr/ Αν δεν τους ξέρεις, πρόβλημα. Παλαιότερα έπρεπε να πας πρώτα από το αρχείο στην Συγγρού. Τώρα, δεν ξέρω τι γίνεται (ειδικά με τον κορωναϊό).
    1 point
  17. Εδώ (υποθέτω ότι επειδή είναι επισημο λειτουργεί σωστά) αν επιλέξεις ότι σου οφείλει το δημόσιο και βάλεις τα υπόλοιπα στοιχεία που ζητάει σου βγάζει ανά περίοδο αλλαγής του επιτκίου το κάθε ποσό.
    1 point
  18. Συνάδερφε διάβασε λίγο καλύτερα, δεν λέει ΔΣΑ αλλά ΣΔΑ: Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων!!!
    1 point
  19. Ο δρόμος της διανομής είναι νομίμως υφιστάμενος. Μπορείτε να κατατμήσετε, τηρουμένων βεβαίως των λοιπών διατάξεων που ενδεχομένως να ισχύουν (πχ. ΓΠΣ, ΣΧΟΟΑΠ, ΖΟΕ)
    1 point
  20. Προφανώς, πρόκειται αφενός μεν για λάθος της μελέτης (δημιουργία μη άρτιου), αφετέρου δε για παράλειψη σχετικής αναφοράς στο ΦΕΚ της τροποποίησης. Πάντως θεραπεύεται, αλλά η διαδικασία (νέο ΠΔ?) είναι χρονοβόρα. Συζήτησέ το με την Υ.ΔΟΜ, κι ενδεχομένως με κάποιους πιο έμπειρους (επί πληρωμή)
    1 point
  21. Γράψτε τις εγκυκλίους στα παλιά σας τα παπούτσια! Νομοθετούν διαφορετικά από ότι, ο ίδιος ο νόμος! Αν χρειαστεί να είστε έτοιμοι να λύσετε το θέμα σας νομικά. Αφήστε το ΤΕΕ να ...νανουρίζεται. Δεν έχει κανένα δικαίωμα ούτε να νομοθετεί, ούτε να "μεταφράζει" τους νόμους κατά το δοκούν!
    1 point
  22. Η απαίτηση για πατάρι ορισμένο κατά ΝΟΚ (για τους συντελεστές προστίμου) έχει εμφανιστεί ήδη από το 2013 (με τον ν.4178) για να οριστεί ο χαρακτήρας της αυθαιρεσίας ώστε να τιμωρηθεί ανάλογα μέσω του προστίμου. Το πατάρι, σαν στοιχείο των κτηρίων, ορίστηκε πρώτη φορά στον ΓΟΚ_1955 σαν εξέλιξη του "τρύπιου μεσοπατώματος" του ΓΟΚ_1929. Μια έννοια που κλείνει σχεδόν 100 χρόνια ορισμένη δεν κινδυνεύει από προσωπικές απόψεις δικηγόρων κολεγίου ή αδιάβαστων συντακτών εγκυκλίων. Τη δουλειά τους και τη δουλειά μας λοιπόν ...
    1 point
  23. Καλημέρα,συμφωνώ με τον Jupiter-το "πατάρι" και η "σοφίτα" που ρυθμίζονται με τον ν.4495,έχουν ονομαστεί πατάρι και σοφίτα-ας μου επιτραπεί να πω-κατ'ευφημισμό.Πρόκειται πολλές φορές για εξ ολοκλήρου αυθαίρετες κατασκευές,τις οποίες κατασκεύασε ο ιδιοκτήτης μέσα στο κατάστημα του,ή-αντίστοιχα- κάτω από την στέγη του φτιάχνοντας μια υψηλότερη από της άδειας στέγη.Δύσκολα λοιπόν θα έβρισκε κανείς να ρυθμίσει μια αυθαίρετη "σοφίτα" που πληροί τον ορισμό του ΝΟΚ και ως προς το μέγεθος- και ύψος- ,και το ίδιο ισχύει και για το πατάρι.Ως εκ τούτου,από τον 4178 ακόμη,όλες οι απαντήσεις του ΤΕΕ,γι αυτές τις κατασκευές και τον τρόπο ρύθμισης τους,βασίζονται εν μέρει στον ορισμό του ΝΟΚ,ως προς την θέση και την προσβασιμότητα τους,τονίζοντας ότι λαμβάνονται ως τέτοια "ανεξαρτήτως μεγέθους και ύψους".H εγκύκλιος 2 απλά το επιβεβαίωσε. Σκεφτείτε απλά ότι κάποιος που κατασκεύασε αυθαίρετα "πατάρι",δεν είχε σίγουρα στον νου του να κρατήσει το 70% της επιφάνειας του υποκείμενου ορόφου,και κάποιος που κατασκεύασε αυθαίρετα "σοφίτα",δεν είχε σίγουρα στο νου του να κρατήσει το 50% της επιφάνειας του υποκείμενου ορόφου.Ως επί τω το πλείστον,οι ιδιοκτήτες εκμεταλλεύτηκαν αυθαίρετα,όση περισσότερη επιφάνεια σε σχέση με τον υποκείμενο όροφο,μπορούσαν να εκμεταλλευτούν. Συνεπώς,στα παραπάνω η άποψη μου,από τον συνδυασμό των άρθρων και των διαφόρων επεξηγήσεων, είναι ότι το "πατάρι" σε εντός σχεδίου περιοχή,και εντός νομίμου περιγράμματος της ιδιοκτησίας,δεν πρέπει να συνυπολογιστεί στην επιλογή Κατηγορίας,εφόσον για την ρύθμιση του ως "παταριού",συντρέχουν οι προϋποθέσεις -μόνο ως προς την θέση και την προσβασιμότητα αυτού- βάσει ορισμού ΝΟΚ. Περαιτέρω,σωστά αναφέρθηκαν από τον Δημήτρη, οι διαδικασίες που θα ακολουθήσουν για τις μελλοντικές πράξεις που πρέπει να εκδοθούν για το κατάστημα,ωστόσο αυτές δεν αποτελούν αντικείμενο για την επιλογή κατηγορίας από τον μηχανικό για την ρύθμιση ν.4495/2017.
    1 point
  24. @panosges Δεν ασχολούμαι ούτε με προσωρινές διαφορές ούτε με λογιστική και φορολογική βάση. Αυτά αφορούν ποσά άλλης τάξης μεγέθους από το μικρό εισόδημα ενός μηχανικού. Φυσικά συμβουλεύτηκα τον λογιστή μου, όμως επειδή δεν είμαι εγώ λογιστής δεν προτρέπω κανέναν να πράξει το ίδιο.
    1 point
  25. Καλημέρα,πρέπει να δηλωθεί η επιφάνεια ικριωμάτων,η επιφάνεια θερμομόνωσης και αν υπάρχουν επιχρίσματα,βαφές κλπ. και αυτά.(Υπάρχουν όλα τα σχετικά άρθρα)
    1 point
  26. Ως μηχανικοί κρίνουμε και με το πνεύμα του νόμου και με τους κανόνες της τέχνης και της επιστήμης. Εστίασε στην φράση "Κτίρια μικρής σπουδαιότητας ως προς την ασφάλεια του κοινού, όπως αγροτικά οικήμα− τα και αγροτικές αποθήκες, υπόστεγα, στάβλοι, βουστάσια, χοιροστάσια, ορνιθοτροφεία, κ.λπ", δηλαδή μας λέει κτίρια μικρής σπουδαιότητας ως προς της ασφάλεια του κοινού όπως (και αναφέρονται ενδεικτικά κάποιες χρήσεις). Ας το δούμε πρακτικά το θέμα. Σε ένα κτηνοτροφικό κτίριο, ενδεχομένως να εισέρχονται περισσότεροι άνθρωποι στην διάρκεια του 24 ωρου από ότι σε μια -παραπλεύρως του κτιρίου - αποθήκης. Για μένα "δαγκωτό" πάει για απαλλαγή από ΜΣΕ χωρίς καμία αμφιβολία. Προ του 1983 υπήρχαν οι τσίγκοι βεβαίως και συνήθως έβλεπες τσιμεντόλιθους με τσίγκινες στέκες πάνω σε τεγίδες από κυπαρισσόξυλα (και έβλεπες και κάτι φοβερές εσωτερικές θερμομονώσεις με χαρτόνια συσκευασίας κάτω από τον τσίγκο που έβραζε τα καλοκαίρια). Τότε είχαμε και τα ελλενίτ ως πολύ συχνά χρησιμοποιούμενη επικάλυψη.
    1 point
  27. Οι αυθ/τες κατασκευές που αναφέρεις εμπίπτουν στις εξαιρέσεις του άρθρου 82 περ θ σε συνδυασμό με το άρθρο 81 του ν. 4495/17. Απλώς θα κάνεις αναφορά στην Τ.Ε της βεβαίωσης αναφέροντας τις αυθαιρεσίες και το λόγο που το ακίνητο δύναται να μεταβιβαστεί χωρίς τακτοποίηση. Από κει και πέρα, το θέμα είναι ότι κανείς μηχανικός δεν θα συμβουλεύσει τον αγοραστή να αγοράσει ακίνητο χωρίς πλήρως τακτοποιημένες αυθαιρεσίες. Επιπλέον, τα μη τακτ/να ανοίγματα (τα οποία δύναται να μην τακτοποιηθούν) θα εμποδίσουν και την υπαγωγή του σε κάποιο πρόγραμμα ενεργειακής αναβάθμισης. Οπότε, συζήτησέ το με τον συμβολαιογράφο, αν μπορεί να γίνει κάποιο διορθωτικό συμβόλαιο, μιας που δεν έχουμε μεταβολή πολεοδομικών μεγεθών και αν σου δώσει το ΟΚ άνοιξε τη δήλωση να βάλεις 1 ΛΠ ή κατηγορία 3.
    1 point
  28. Οι πραγματοποιημένες διαστάσεις υπολογίζονται χωρίς επιχρίσματα. Η απόκλιση του εμβαδού είναι πολύ μικρή. Ελπίζω τα 15 εκατοστά να μην περιορίζουν κάποιο στενό διάδρομο. Εκδίδεται βεβαίωση, δεν υπάρχει πρόβλημα.
    1 point
  29. Ναι εννοείται ότι η βεβαίωση θα είναι του Ν.4495, άλλωστε δεν θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε προγενέστερο νόμο. Η απάντηση, σύμφωνα με τη δική μου οπτική, στο ερώτημα της συναδέλφου the_topo παραμένει καταφατική.
    1 point
  30. Με εκφράζει απόλυτα η παρακάτω προ ετών δημοσιευμένη απάντηση: @the_topo Ναι, μπορείς να δώσεις βεβαίωση.
    1 point
  31. Εγώ δεν καταλαβαίνω, πέρα από τις διαρρυθμίσεις που θα γίνουν, γιατί λες ότι θες να κάνεις αλλαγή χρήσης; Αν δεν κάνω λάθος τα ενοικιαζόμενα δωμάτια εκδίδονται με όρους δόμησης και χρήση κατοικίας. Δεν είναι ξενοδοχείο.
    1 point
  32. Έχω αιτιολογικές εκθέσεις για κατεδάφιση και ανέγερση που έχω βρει αλλά δεν τις έχω χρησιμοποιήσει ακόμα όποτε δεν τις έχω επεξεργαστεί ιδιαίτερα για τυχόν αλλαγές που μπορεί να χρειάζονται. Στις στέλνω μιας και μάλλον τις χρειάζεσαι και μόλις οργανωθώ καλύτερα τις προσθέτω και στο Forum στα Downloads αν είναι. aitiologiki_ekthesi_anegersis_325.doc texniki_ekthesi_katedafisis_557.doc
    1 point
  33. Για την αποκατάσταση της αλήθειας παραθέτω τον αριθμό μαθήματων των πολ. μηχανικών παν. Πάτρας ανά έτος : 14 - 14 - 12 - 12 - 6 {όλα επιλογής} + διπλωματική. Μπορείτε να τα βρείτε στην ιστοσελίδα του πανεπιστημίου, όπου θα διαπιστώσετε το επίπεδο διδασκαλίας των 6 μαθημάτων επιλογής του 9ου εξαμήνου. Είναι όλα 3ωρης διδασκαλίας χωρίς εργαστήριο βέβαια, ενώ των λοιπών εξαμήνων είναι 4ωρης & 5ωρης. Οσο για τις διπλωματικές δεν αντιλέγει κανείς οτι υπάρχουν και αξιόλογες εργασίες. Στη πλειονότητά τους - και αυτό είναι το ουσιαστικό - όμως είναι χαμηλού επιπέδου και θα ήταν αστείο να θεωρηθούν ερευνητικές εργασίες επιπέδου Master !!! Σε αυτό τουλάχιστον θα περίμενα να συμφωνήσουν οι πάντες. Δεν έχετε παρά να ανατρέξετε στα αρχεία των πολυτεχνείων και στις επιτροπές εξέτασης του Τ.Ε.Ε. για να διαπιστώσετε το επίπεδο των διπλωματικών. Οσο για τα έτη σπουδών παραμένουν 4.5 κι ας βαφτίζει οτι επιθυμεί η κάθε σχολή.
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.