Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      9

    • Περιεχόμενα

      1.043


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      26.346


  3. Faethon11

    Faethon11

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      10.260


  4. ΙΑΣΟΝΑΣ

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      17.557


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 04/06/2021 σε όλες τις περιοχές

  1. μα δεν βγήκε η Υ.Απόφαση και επομένως τζάμπα στεναχωριέσαι
    2 points
  2. Καλημέρα,καλές δουλειές!Θα ελέγξεις ότι υπάρχουν όλα τα νομιμοποιητικά έγγραφα (όπως και τα αναφέρεις),δηλαδή η οικοδομική άδεια,η εξαίρεση απο κατεδάφιση κλπ.,θα ελέγξεις ότι το κτίριο ταυτίζεται με όλα τα παραπάνω και δεν υπάρχει ακόμη κάποια διαφοροποίηση που χρήζει νέας ρύθμισης με τον Ν.4495,(οπότε θα πρέπει να γίνει και αυτή) και φυσικά θα ελέγξεις και την νόμιμη χρήση βάσει οικοδομικής άδειας ,ώστε η εγκατάσταση φροντιστηρίου σε αυτήν να γίνεται νόμιμα. Έπειτα,ο χώρος θα πρέπει να τηρεί τις απαραίτητες προδιαγραφές του Κτιριοδομικού Κανονισμού(επάρκεια φωτισμού,αερισμού κλπ.),τις προϋποθέσεις χώρου λειτουργίας φροντιστηρίου κλπ κλπ Τέλος,θα σε συμβούλευα για αρχή,να ζητήσεις την βοήθεια ενός πιο έμπειρου συναδέλφου που εμπιστεύεσαι,από το περιβάλλον σου.Κανείς δεν πρέπει να ξεκινάει μόνος του.
    2 points
  3. Καλέ μου φίλε stag94, αλλάξτε μηχανικό, διορθώστε τη δήλωση υπαγωγής κι απολαύστε το νέο σας όροφο... Κάποιος αδαής σας παρέσυρε απλώς και μόνο για να ωφεληθεί το χιλιαρικάκι μιας δήλωσης υπαγωγής....
    2 points
  4. ΑΠΟΦΑΣΕΙΣΑριθμ. Γ.Π.Δ11 οικ./31252 Προϋποθέσεις έκδοσης άδειας λειτουργίας και προδιαγραφές λειτουργίας Κέντρων Δημιουργι-κής Απασχόλησης Παιδιών (Κ.Δ.Α.Π] ΦΕΚ Β 2332/2021
    2 points
  5. Προσθήκη καθ' ύψος με ρύθμιση Κατ.5,όπως ήδη απάντησε ο ΚΑΝΑ παραπάνω,δεν επιτρέπεται βάσει του άρθρου 23 του ΝΟΚ,γιατί το κτίριο είναι σε αναστολή κατεδάφισης.Ωστόσο,είσαι σίγουρη για αυτό που αναφέρεις ότι πληρούνται όλοι οι όροι δόμησης και απλά η κατ.5 προέκυψε λόγω μη ύπαρξης οικ.άδειας?Γιατί,αν όντως συμβαίνει αυτό,θα έπρεπε να εκδοθεί άδεια νομιμοποίησης του κτιρίου,και έπειτα μπορούσε να προστεθεί όροφος,γιατί πλέον το κτίριο θα εντασσόταν στα νομίμως υφιστάμενα του άρθρου 23.
    2 points
  6. Έτσι για να υπάρχουν, αναφέρω τα σημαντικότερα (κατ' εμέ) σημεία ΜΗ ΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑ ΕΛΕΓΧΟΥ Όταν κατά τον έλεγχο οποιουδήποτε σταδίου, με υπαιτιότητα του κυρίου του έργου ή του επιβλέποντος μηχανικού του έργου, ο ελεγκτής δόμησης εμποδιστεί να ολοκληρώσει τον έλεγχό του (π.χ. λόγω απαγόρευσης πρόσβασης σε μέρος ή στο σύνολο του έργου), και κατά την πρακτική που προτείνεται και ακολουθείται από την υπηρεσία μας , σε περίπτωση:  Μη καταβολής της αποζημίωσης, ο ελεγκτής δόμησης αποστέλλει ενημερωτικό email σχετικά στην αρμόδια ΥΔομ, με κοινοποίηση στο ΤΕΔΚ, δεν ολοκληρώνει την αίτηση και αναμένει ενέργειες από ΥΔομ (διακοπή εργασιών). Όταν ολοκληρωθεί η καταβολή της αποζημίωσής του, ολοκληρώνει την αίτηση με τη μεταφόρτωση του πορίσματος αναγράφοντας επακριβώς τα στοιχεία του ελέγχου που πραγματοποίησε και αυτά για τα οποία ήταν αδύνατος ο έλεγχος, διευκρινίζοντας ότι υπολείπεται έλεγχος από διαφορετικό ελεγκτή στο ίδιο στάδιο της κατασκευής.  Καταβολής της αποζημίωσης, ο ελεγκτής δόμησης μεταφορτώνει το πόρισμά του, όπου αναγράφει ρητά ότι δεν έχει πραγματοποιηθεί έλεγχος και ότι υπολείπεται έλεγχος από διαφορετικό ελεγκτή στο ίδιο στάδιο της κατασκευής. Σημειώνεται ότι στο σύστημα δεν επιλέγεται η περίπτωση “ΔΕΝ ΕΓΙΝΕ ΑΥΤΟΨΙΑ” διότι σε αυτή την περίπτωση δεν δίνεται δυνατότητα εισαγωγής ημερομηνίας καταβολής της ελεγκτικής αποζημίωσης από τον κύριο του έργου. ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΕΛΕΓΧΟΥ “…Οι έλεγχοι διενεργούνται από διαφορετικούς κάθε φορά Ελεγκτές Δόμησης με αυτοψία και έλεγχο της εφαρμογής των μελετών, σύμφωνα με τις οποίες εκδόθηκε η άδεια δόμησης ή η οικοδομική άδεια.” Συνεπώς, ο ελεγκτής δόμησης δεν υποχρεούται στον έλεγχο νομιμότητας της άδειας, είναι όμως υποχρεωμένος να αναφέρει οτιδήποτε παρατηρήσει σχετικά με τη μη ορθή εφαρμογή αυτής. (βλ. σχετική πρόταση τροπολογίας στο 3) ΒΑΘΟΣ ΘΕΜΕΛΙΩΣΗΣ Συμπληρωματικά των στοιχείων ελέγχου αρχικού σταδίου των πρότυπων πορισμάτων της ΚΥΑ 299/14 θα πρέπει να επιβεβαιώνεται και το βάθος θεμελίωσης της κατασκευής βάσει του Ν.4495/17 (άρθρο 44, παρ.2, εδ.α) Τα ευρήματα διατυπώνονται στο πεδίο “ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ-ΣΚΑΡΙΦΗΜΑ”.  ΕΛΕΓΧΟΣ ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΟΥΜΕΝΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ Πρόκειται για ήδη ολοκληρωμένες κατασκευές που απαιτούν έναν έλεγχο κατηγορίας Α τελικού σταδίου (σύμφωνα με το ΑΠ έγγραφο της ΔΟΑΚΑ και δεδομένου ότι δεν δύναται αυτές να ενταχθούν σε κάποια από τις λοιπές κατηγορίες, Β ή Γ, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στις διατάξεις του άρθρου 44 του ) και όχι για νέες υπό ανέγερση, για τις οποίες έχει επιλεγεί η ένταξή τους στις περιπτώσεις του εδαφίου αα) της παρ. 3α) του άρθρου 44 του ως την πλησιέστερη ως προς το αντικείμενο ελέγχου. Ως εκ τούτου συμπληρώνεται το αντίστοιχο πρότυπο πόρισμα Κατηγορίας Α΄ ένας έλεγχος (τελικός), ανεξάρτητα από το γεγονός της ύπαρξης ή μη σε αυτό σχετικού πεδίου αποκλειστικά για τις περιπτώσεις νομιμοποιήσεων, ενώ συμπληρώνονται οι διαπιστώσεις των στοιχείων ελέγχου σε όσα πεδία προβλέπονται στο πόρισμα. Όπως ισχύει σε κάθε περίπτωση, στο πεδίο των παρατηρήσεων του πορίσματος υπάρχει η δυνατότητα αναγραφής τυχόν σχολίων για το αποτέλεσμα του ελέγχου.  ΕΛΕΓΧΟΣ ΟΨΕΩΝ Σύμφωνα τον Ν.4495/17 (άρθρο 44, παρ.2), κατά τον έλεγχο τελικού σταδίου ελέγχονται, μεταξύ άλλων, οι όψεις του κτιρίου. Ο έλεγχος των όψεων αφορά στο σύνολο των κατασκευών και δεν περιορίζεται μόνο σε κτίρια που βρίσκονται σε καθεστώς προστασίας ή σε κτίρια που βρίσκονται σε περιοχές που υπάγονται σε καθεστώς προστασίας (παραδοσιακοί οικισμοί, παραδοσιακά τμήματα πόλεων, αρχαιολογικοί χώροι, ιστορικοί τόποι, διατηρητέα κτίρια και μνημεία κα) και για τα οποία εφαρμόζονται ειδικοί όροι και περιορισμοί που έχουν επιβληθεί από ειδικά διατάγματα. Αποζημίωση ελέγχου “Η κατάθεση του ποσού της αποζημίωσης πραγματοποιείται από τον κύριο του έργου και με ευθύνη του σε λογαριασμό όψεως του Ελεγκτή Δόμησης, εντός είκοσι τεσσάρων (24) ωρών από τη διενέργεια του ελέγχου.” . Η αποζημίωση υπόκειται σε παρακράτηση 20% όταν καταβάλλεται από επαγγελματίες ή νομικά πρόσωπα (δηλαδή δεν παρακρατείται 20% αν η καταβολή γίνεται από φυσικά πρόσωπα), σύμφωνα με το ΑΠ της Διεύθυνσης Εφαρμογής Άμεσης Φορολογίας της ΑΑΔΕ. • “Όταν ο έλεγχος πραγματοποιείται από κλιμάκιο Ελεγκτών Δόμησης, συντάσσεται και υπογράφεται κοινό Πόρισμα ελέγχου και το ποσό της αποζημίωσης κατανέμεται ισομερώς σε κάθε έναν εξ’ αυτών και δεν μπορεί να είναι μικρότερο από τη μικρότερη αποζημίωση που ορίζεται κάθε φορά.” . Για τον τελικό έλεγχο έργου των κατηγοριών Β και Γ και για τις προσθήκες καθ’ ύψος της Κατηγορίας Α, η αποζημίωση δεν μπορεί να είναι μικρότερη από 200€ σε έργα με επιφάνεια ≤ 1000τμ. ή μικρότερη από 600€ σε έργα με επιφάνεια > 1000τμ. και δεν μπορεί να ξεπερνάει τα 1000€ ανά ελεγκτή. • Καθόσον δεν υπάρχει νομικά κατοχυρωμένη ελάχιστη αμοιβή για τις περιπτώσεις ελέγχου ενδιάμεσου σταδίου, άποψη του ΤΕΔΚ είναι να δίνεται στον ελεγκτή δόμησης η ελάχιστη κατώτατη αμοιβή του ελέγχου αρχικού σταδίου που είχε διενεργηθεί, ήτοι 200€ ή 300€, αντίστοιχα. Οι ελεγκτές δόμησης υποχρεούνται στην υποβολή δήλωσης περιουσιακής κατάστασης σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν.3213/2003 (Α΄309), όπως τροποποιήθηκε Α΄160), σε περίπτωση που διενεργήσουν ελέγχους για κτίρια και κατασκευές επιφάνειας άνω των 1000τμ (Ν.4389/16, άρθρο 156, παρ.Β)
    2 points
  7. Συνάδελφε,η πρώτη σου έρευνα αφορά την ύπαρξη σύστασης οριζοντίων ιδιοκτησιών.Εάν δεν υπάρχει,πράγμα που υποθέτω από την περιγραφή,απαντώ: 1.Ενιαίο ακίνητο δεν επιτρέπεται να έχει δύο δηλώσεις (ούτε στον 4178 ούτε στον 4495). 2.Θα μεταφέρεις την μία εκ των δύο (προφανώς αυτή με τις υπερβάσεις,που θα είχε μεγαλύτερο πρόστιμο). 2.Α.Με δεδομένο ότι δεν μεσολάβησε συμβολαιογραφική πράξη,θα πρέπει να "ακυρωθεί" η 2η δήλωση που παραμένει στον 4178.(δεν μου έχει τύχει,θα πρέπει μάλλον να μιλήσεις με το ΤΕΕ). 3.Προβλέπω ότι θα χαθεί το πρόστιμο της δήλωσης λοιπών παραβάσεων.
    1 point
  8. Για το τμήμα προς νομιμοποίηση, δηλαδή το αυθαίρετο.
    1 point
  9. Λίγο offtopic: Σε έλεγχο δόμησης που έκανα σε κτίριο με Α+ νόμιζες έμπαινες σε φρούριο.. μονώσεις θεόρατες (μέχρι και σε ξεχωριστό κτίριο τουαλέτας), κουφώματα με μικρά ανοίγματα και τζάμια τριπλά λες και ήταν η αλεξίσφαιρη λιμουζίνα του προέδρου της Αμερικής.... απορείς εν τέλει τα τόσα έξοδα που γίνονται αξίζουν για να εχεις το Α+ και το και καλά φιλικό προς το περιβάλλον...
    1 point
  10. θα μπορουσε να παει με τα 15 τμ. λιθοκτιστης αποθηκης.. Δεν απαιτειται να ειναι αρτιο και οικοδομησιμο https://www.michanikos.gr/forums/topic/29562-αγροτική-αποθήκη-15τμ/page/11/ εδιτ δες και αυτο.. http://www.minagric.gr/index.php/el/for-farmer-2/crop-production/thermokipia
    1 point
  11. Θα προσέθετα στα πολύ σωστά που επισημαίνεις, να ζητήσει συμβόλαιο ιδιοκτησίας και κάτοψη τίτλου (υποθέτοντας ότι πρόκειται για οριζόντια ιδιοκτησία).
    1 point
  12. Καλημέρα,πρόσεξε λίγο για την περίπτωση ε του άρθρου 29 του Ν.4495: ε) εγκατάσταση προσωρινών κατασκευών της παρ.74 του άρθρου 2 του ν.4067/2012, που συνοδεύεται από πιστοποιητικό στατικής επάρκειας, η οποία στο ΦΕΚ4520Β/2018 περιγράφεται ως εξής: ε) Για την εγκατάσταση προσωρινών κατασκευών της παρ. 74 του άρθρου 2 του ν. 4067/2012 σε κοινόχρηστους χώρους, και μέχρι να εκδοθεί η προβλεπόμενη από το άρθρο 21 του ν. 4067/2012 υπουργική απόφα- ση, κατατίθενται: και παραπέμπει στο άρθρο 21 του 4067 όπου 1. Η προσωρινή κατασκευή τοποθετείται σε ιδιωτικούς χώρους παραχωρημένους σε δημόσια κοινή χρήση όπως ορίζεται στο άρθρο 10 και σε δημόσιους κοινόχρηστους χώρους, υπαίθριους ή στεγασμένους, κατά παρέκκλιση των κείμενων πολεοδομικών όρων της περιοχής και υπό την προϋπόθεση ότι επιτρέπονται οι συγκεκριμένες χρήσεις. Για τις προσωρινές κατασκευές απαιτείται έγκριση τοποθέτησης και λειτουργίας από τον αρμόδιο κατά περίπτωση φορέα, κατόπιν υποβολής απαραίτητων δικαιολογητικών και στοιχείων για την κατασκευή ή συναρμολόγηση και τοποθέτηση, καθώς και προσδιορισμός του χρονικού διαστήματος διατήρησής τους.
    1 point
  13. Προσοχή με τις κορωνό-ενισχύσεις . Επειδή κατά κανόνα είναι αφορολόγητες και επειδή κατά κανόνα δεν αποτυπώνονται στα απλογραφικά βιβλία , προβλέπω να γίνει ένας ψιλοχαμός . Αν εξαιρεθεί η επιστρεπτέα προκαταβολή , η οποία συνολικά επί του παρόντος συνιστά "κρατικό δάνειο" αι συνεπώς δεν θα καταγραφεί σε κωδικούς ουσίας στο Ε3 , ΟΣΕΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΥΠΟΛΟΙΠΕΣ ΕΝΙΣΧΥΣΕΙΣ ΚΑΤΑΧΩΡΗΘΟΎΝ ΩΣ ΛΟΙΠΑ ΕΣΟΔΑ , ΕΚΤΑΚΤΑ ΕΣΟΔΑ κλπ ΚΑΙ ΕΊΝΑΙ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΕΣ (όπως πχ είναι η αποζημίωση ειδικού σκοπού ) επειδή έχουν λογιστική βάση , αλλά όχι φορολογική , θα πρέπει πάλι σε επίπεδο Ε3 να γίνει προσαρμογή , ώστε το τελικό ποσό του αποτελέσματος που θα αχθεί στο Ε1 να μην περιέχει κορωνο-ενίσχυση . Το παραπάνω είναι ανεξάρτητο από τους κωδικούς Ε1 στους οποίους θα καταγραφούν οι ενισχύσεις covid.
    1 point
  14. Αρχικά ο 422 δεν συμπληρώνεται από εμάς, αλλά είναι το αποτέλεσμα από άλλους κωδικούς που μεταφέρονται σε αυτόν. To 600αρι πάει Ε3_ΣΤ_444.1 και Ε1_781 (Σχετ. Ε.2112/2021) Τα επόμενα είναι η γνώμη μου: α) Εφόσον ΔΕΝ ανήκεις στο άρθρο 12 § 2 περ. στ' του ΚΦΕ (δηλαδή δεν είσαι φορολογικό μπλοκάκι, δηλαδή δεν έχεις επιλέξει τον Ε3_007 με επιλογή "ΝΑΙ") θα καταχωρηθεί επιπλέον ΚΑΙ στον Ε3_Ζ1_(470) (Ασυνήθη έσοδα και κέρδη) [Σχετ. ΣΛΟΤ 1137_2020] και θα εμφανισθεί αυτόματα και στα λογιστικά κέρδη (ως πρέπει) στον Δ8_422, διότι αν δεν το κάνεις αυτό τότε (δηλαδή βάζοντας το 600άρι μόνο στον κωδικό 444.1 σύμφωνα με την παραπάνω εγκύκλιο) και όχι ΚΑΙ στον 470) θα έχεις μειώσει 600€ το φορολογητέο (ενώ δεν πρέπει) χωρίς να τα έχεις από κάπου προσθέσει. Εξάλλου αν δεν το κάνεις αυτό θα σου χτυπήσει το Ε3 κατά την αποθήκευση και έλεγχο. β) Εφόσον ανήκεις στο άρθρο 12 § 2 περ. στ' του ΚΦΕ (δηλαδή είσαι φορολογικό μπλοκάκι, δηλαδή έχεις επιλέξει τον Ε3_007 με επιλογή "ΝΑΙ") ΔΕΝ θα καταχωρηθεί επιπλέον και στον Ε3_Ζ1_470 (Ασυνήθη έσοδα και κέρδη), [Αν και πρέπει σύμφωνα με την παρπάνω ΣΛΟΤ] διότι απο την μία η εφαρμογή τους δεν λαμβάνει υπόψη μεταξύ άλλων τον κωδικό 470 (είναι "αδιάφορο" το ποσό αυτό στους υπολογσιμόυς που κάνει η εφαρμογή τους στα φορολογικά μπλοκάκια) και από την άλλη αν το καταχωρήσεις και στον 470 θα σου χτυπήσει το Ε3 στον έλεγχο, διότι ως "φορολογικό" μπλοκάκι η εφαρμογή θέλει να δει συμπληρωμένο ΜΟΝΟ τον Ζ1_461 και κανέναν άλλον κωδικό του Ζ1. Οπότε με το σκεπτικο ότι το Ε3 είναι φορολογικό έντυπο και ο τελικός στόχος είναι να αποτυπώσει το φορολογητέο αποτέλεσμα και με το προηγούμενα που ανέφερα "παρακάμπτουμε" την εσφαλμένη αποτύπωση στο λογιστικό μέρος του Ε3 (στον πίν.Δ), "παρακάμπτουμε" την παραπάνω αστοχία του εντύπου Ε3. Παρ' όλα αυτά θεωρώ ότι πρέπει να εμφανισθεί στις χρηματοοικονομικές καταστάσεις (έντυπο Β6) που έχουμε υποχρέωση να συντάσσουμε και να φυλάμε στο αρχείο μας (μαζί με το Προσάρτημα).
    1 point
  15. Από την στιγμή που απαιτείται ανάθεση - εξουσιόδοτηση ιδιοκτήτη προς το μηχανικό για την έκδοση ή συμπλήρωση της ταυτότητας κτηρίου, δεν προκύπτει αρχικά υποχρέωση του μηχανικού για αυτή την ενέργεια (μάλλον το αντίθετο - απαιτείται εξουσιοδότηση του νέου ιδιοκτήτη). Όταν με το καλό ο νέος ιδιοκτήτης προβεί σε πράξη για την οποία απαιτείται ενημέρωση της ταυτότητας (ή Πιστοποιητικό πληρότητας), απευθύνεται στο μηχανικό της αρεσκείας του και ολοκληρώνει την διαδικασία. Εκτός αν θέλουν να κυνηγάμε τους νέους ιδιοκτήτες για .... ξέρεις εγώ είμαι του παλιού και πρέπει να, εφόσον εσύ... και άλλα ωραία (τους έχω ικανούς, γι' αυτό το βάζω μέσα στα πιθανά σενάρια).
    1 point
  16. Καλησπέρα,το άρθρο 46 που αναφέρεις είναι τροποποίηση του άρθρου 7 του ν.4495 ,όπου από την παράγραφο ιβ) διαγράφηκαν το Δευτερεύον και Τριτεύον Εθνικό Δίκτυο
    1 point
  17. Καλησπέρα,παρότι η επισήμανση μου είναι εκτός του παρόντος θέματος,εγώ θα έλεγα να ξεκινήσουμε από το ερώτημα: πώς προέκυψε η κατάταξη στην Κατηγορία 5,αφού απορρίψουμε την υπέρβαση δόμησης,κάλυψης,ύψους από τα στοιχεία που μας δίνεις,σαν πρώτη προσέγγιση? (Πριν φτάσουμε στο άρθρο 23 του ΝΟΚ και τα περαιτέρω)
    1 point
  18. Δεν την περιλαμβανει....αφου.... Εχεις σχεδιο με διαστασεις 2,25Χ4,50 [μεταξυ μας....τι δουλειά εχει αυτος, εκει, πίσω απο το νεκρο σημειο του τοιχειου] Εγω δεν θα τακτοποιουσα τπτ. υγ εβαλες σχεδιο...πού το βρηκες;
    1 point
  19. πες τους....εψαχναν νάβρουν τον μπελά τους.... αντε μετα, να διορθωνεις Ε9, ΕΝΦΙΑ, ΤΑΠ και...να κανεις τροποποιηση της συστασης... δξ αν θα ειναι μονομερης ή...πολυμερης, οταν αποφασισουν τι θα κανουν οι επιτροπες που "αναμορφωνουν" το νομο
    1 point
  20. ολη η σχετικη συζητηση, εδω https://www.michanikos.gr/search/?q=δουλεια παραΘΥΡΟΥ&fromCSE=1 κατα τα λοιπα υπηρχε ενα παραθυρο, το κλεισατε Ο ιδιοκτητης του δικαιουται να ζητησει την επαναδιανοιξη με δικαστικη αποφαση και εκει θα κριθει εάν δικαιουται να το εχει. Συζητας με τον δικηγορο σου.
    1 point
  21. Άμα βγαίνει η γωνία της οικοδομής μέχρι 20 εκ εντός πρασιάς είσαι κατηγορίας 4. Αλλά προφανώς τότε βγαίνει και η κολώνα της οικοδομής, οπότε στην προσθήκη τι θα κάνεις? θα πας την κολώνα σε μη συνέχεια καθ' ύψος της υπάρχουσας? Μόνο αν χρησιμοποιήσεις φέρουσα τοιχοποιία δεν θα έχεις πρόβλημα καθώς κατά το άρθρο 107 4495 εφόσον η σύσταση προϋφίσταται του Ν 4495/17 οι αυθαιρεσίες του ισογείου και του ορόφου δεν σε αφορούν
    1 point
  22. Κρίνω πως θα έχεις πρόβλημα αφού η αυθαιρεσία αφορά το όλο Οικόπεδο και δεν αφορά κάποια κάθετη του. Η λύση είναι "τακτοποίηση" όλο και μετά βγάζεις Άδεια Δόμησης
    1 point
  23. Πολλές φορές παρατηρώ πως κάποιοι συνάδελφοι ... "παρασέρνονται" από τις επιθυμίες των πελατών τους. Προσπαθούν, κατα κάποιον τρόπο, να .... μη του χαλάσουν το χατίρι. Όμως πρέπει να γίνεται ΚΑΙ αυτό, αν γενικά έτσι πρέπει να γίνει !
    1 point
  24. Καλησπέρα,διευκρινίζεται στο άρθρο 4 παρ.2 της ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174: 2. Όπου αναφέρεται "Τοπογραφικό Διάγραμμα", νοείται τοπογραφικό διάγραμμα εξαρτημένο από το ισχύον κρατικό τριγωνομετρικό δίκτυο (ΕΓΣΑ), συντασσόμενο κατά τις ισχύουσες προδιαγραφές. Όπου αναφέρεται "Αντίγραφο Τοπογραφικού Διαγράμματος" νοείται το τοπογραφικό διάγραμμα της οικοδομικής αδείας ή της άδειας δόμησης εφόσον υφίσταται ή της δήλωσης υπαγωγής σε οποιονδήποτε νόμο περί αυθαιρέτων ή του προσαρτώμενου τοπογραφικού σε δικαιοπραξία. Σε κάθε περίπτωση η υποβολή "Τοπογραφικού διαγράμματος" καλύπτει τυχόν απαίτηση υποβολής "Αντιγράφου τοπογραφικού διαγράμματος". Συνεπώς,ανάλογα με το ζητούμενο της επί μέρους εργασίας και εάν η εργασία απαιτεί "Αντίγραφο Τοπογραφικού Διαγράμματος" μπορεί να είναι αυτό της άδειας,ανεξαρτήτως παλαιότητας.
    1 point
  25. Με την αλλαγή με το "Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174 – 13.5.2020" έφυγε η Υ.Δ. ότι πρέπει να είναι άρτιο και οικοδομήσιμο. Παλιό άρθρο: Βεβαίωση Τεχνική Έκθεση Μηχανικού. Στην βεβαίωση τεχνική έκθεση : δηλώνεται ότι το κτίσμα, το γήπεδο, το οικόπεδο ή η διηρημένη ιδιοκτησία βρίσκεται σε εκτός ή εντός σχεδίου περιοχή, ότι είναι άρτιο και οικοδομήσιμο κατά κανόνα ή κατά παρέκκλιση, ότι δεν εμπίπτει στις απαγορευτικές περιπτώσεις της παρ.1 του παρόντος άρθρου και ότι οι εργασίες που πρόκειται να εκτελεστούν πληρούν τις ισχύουσες πολεοδομικές διατάξεις και κανονισμούς και ότι το κτίριο εμπίπτει στις περιπτώσεις της παρ.2 με ειδική αναφορά στα κατά περίπτωση νομιμοποιητικά στοιχεία. Ειδικότερα, αναγράφεται ο αριθμός της οικοδομικής άδειας ή άδειας δόμησης ή άλλης άδειας, ή/και ο ηλεκτρονικός αριθμός οριστικής δήλωσης υπαγωγής αυθαιρέτου ή της δήλωσης εξαίρεσης από την κατεδάφιση ή στοιχεία οριστικής εξαίρεσης από την κατεδάφιση δυνάμει άλλου νόμου, περιγράφεται το οικόπεδο ή το γήπεδο, το κτίσματα καθώς και αναλυτικά οι εργασίες που θα εκτελεστούν σε αυτά. Νέο άρθρο: Βεβαίωση-Τεχνική Έκθεση Μηχανικού και Προϋπολογισμός Έργου αα) Στην βεβαίωσητεχνική έκθεση : - δηλώνεται ότι το κτίσμα, το γήπεδο, το οικόπεδο ή η διηρημένη ιδιοκτησία βρίσκεται σε εκτός ή εντός σχεδίου περιοχή ή σε οικισμό, ότι δεν εμπίπτει στις απαγορευτικές περιπτώσεις του άρθρου 1 του παρόντος, με την επιφύλαξη εξαίρεσης αυτού από άλλες διατάξεις, ότι οι εργασίες που πρόκειται να εκτελεστούν πληρούν τις ισχύουσες πολεοδομικές διατάξεις και κανονισμούς και ότι το κτίριο εμπίπτει στις περιπτώσεις του άρθρου 2 της παρούσας με ειδική αναφορά στα κατά περίπτωση νομιμοποιητικά στοιχεία. Ειδικότερα, αναγράφεται ο αριθμός της οικοδομικής άδειας ή άδειας δόμησης ή άλλης άδειας, ή/και ο ηλεκτρονικός αριθμός οριστικής δήλωσης υπαγωγής αυθαιρέτου ή της δήλωσης εξαίρεσης από την κατεδάφιση ή στοιχεία οριστικής εξαίρεσης από την κατεδάφιση δυνάμει άλλου νόμου, - περιγράφεται το οικόπεδο ή το γήπεδο, το κτίσματα καθώς και αναλυτικά οι εργασίες που θα εκτελεστούν σε αυτά. Την Τεχνική Έκθεση συνοδεύουν σχέδια, εφόσον απαιτούνται, για να τεκμηριωθεί επαρκώς. ββ) Προϋπολογισμός εργασιών μόνο για τις περιπτώσεις όπου απαιτείται έλεγχος υπέρβασης ή μη του οριζομένου ποσού των είκοσι πέντε χιλιάδων ευρώ (25.000), σύμφωνα με την παρ.2 του άρθρου 29 του ν.4495/2017, υπολογιζόμενος σύμφωνα με το Παράρτημα Β του ν.4495/2017. Οπότε σύμφωνα με τα παραπάνω εκτιμώ ότι δεν τίθεται πλέον θέμα αρτιότητας και οικοδομησιμότητας.
    1 point
  26. Τοποθετώ εδώ σχολιασμό μου για το σημερινό έγγραφο της ΔΟΚΚ_Γ : "Σχετικά με την εφαρμογή του κανονισμού εγκαταστάσεων υγραερίου σε κτίρια που έχουν υπαχθεί σε διατάξεις αναστολής επιβολής κυρώσεων" Θεωρώ ότι στο έγγραφο αυτό η ΔΟΚΚΓ κάνει το ίδιο λάθος που έκανε με την Εγκύκλιο 1 2019 περί εφαρμογής του νέου ΠΔ Πυροπροστασίας. Προτρέπει σε ανάρτηση στο πληροφοριακό σύστημα των αυθαιρέτων μελετών απαραίτητων για την αδειοδότηση εγκαταστάσεων που πρέπει να περάσουν από τον δημόσιο έλεγχο. Η διαδικασία αυτή αφενός δεν νομιμοποιείται κάπου και αφετέρου έρχεται σε αντίθεση με τα έως σήμερα γνωστά ότι : όλες οι εγκαταστάσεις στα νομίμως υφιστάμενα αδειοδοτούνται, στα μη εξαιρεθέντα δεν γίνονται (εκτός και μόνο αυτών της ειδικής έγκρισης εργασιών) ενώ περιπτώσεις όπου υπάρχει και νομίμως υφιστάμενο τμήμα ανήκουν στις αδειοδοτούμενες. Η παραπομπή λοιπόν στο αυθαιρετοσύστημα είναι το πέταγμα της μπάλας στην εξέδρα γιατί δεν έχουν ακόμη ξεκαθαρίσει τι θα γίνει με την οριστική εξαίρεση από κατεδάφιση. Νομιμότητα όμως δεν υπάρχει, έλεγχος δεν γίνεται, τα προβλήματα θα ανακύψουν και ο ρόλος των μελετών υποβαθμίζεται περαιτέρω ! Μήπως η αρμόδια υπηρεσία πρέπει να το ξανασκεφτεί ;
    1 point
  27. Ασυμβιβαστο ΜΟΝΟ στα ΠΕΑ εχει, απο οσο ξερω... οσι στα αυθαιρετα και στις βεβαιωσεις... Εξαλλου, ο βεβαιων μηχανικος την ιδια ευθυνη αναλαμβανει, ειτε ειναι δικο του το ακινητο ειτε οχι...
    1 point
  28. Όχι μόνο αν είναι υπάλληλος αλλά και αν είναι ιδιοκτήτης δεν υπάρχει ασυμβίβαστο.
    1 point
  29. Όχι δεν αναφέρεται πουθενά "ασυμβίβαστο" για τέτοιες περιπτώσεις. Μπορεί κάλλιστα μηχανικός υπάλληλος εταιρίας να εκδώσει βεβαιώσεις και δηλώσεις 4014 για ακίνητα που ανήκουν στην εταιρία που εργάζεται.
    1 point
  30. Μαλλον το 99% το γνωριζει! Με μια γρηγορη αναγνωση της αντιστοιχης νομοθεσιας θα βρεις απαντησεις
    -1 points
  31. Συμφωνώ απόλυτα με τις κίτρινες και κόκκινες υπογραμμίσεις σου. Μόνο που αυτές αναφέρονται σε κοινοποιήσεις και περαιτέρω ελέγχους και όχι απαραίτητα σε παραβιάσεις της κείμενης νομοθεσίας. Πιό κάτω στο άρθρο 5 αναφέρεται συνεργασία αρμόδιων αρχών σε περίπτωση 5 συνεχόμενω καταγγελιών σε διάστημα 3 μηνών για μη αποδοχή πληρωμών με χρήση καρτών. Είναι επομένως προφανές οτι υπάρχει αδίκημα μόνο σε περίπτωση άρνησης αποδοχής συναλλαγής μέσω καρτών.
    -1 points
  32. GeorgeGaleos, Αυτό που προσπαθώ να πώ είναι οτι υπάρχουν αρκετοί τρόποι ώστε να αποφύγει κάποιος το POS, ακόμα και χωρίς μετρητά (ηλεκτρονική μεταφορά ή μέσω τραπέζης σε "κάποιο" λογαριασμό). Το περιβόητο pos δεν αποτελεί πανάκεια δια πάσα νόσον, μην τρελαθούμε εντελώς.
    -1 points
  33. George, καλημέρα. Οντως ένας "τέτοιος πελάτης" θα αποτελούσε πρόβλημα (βέβαια πιστεύω οτι μπορείς να κάνεις έναρξη στο σύστημα pos όποτε θέλεις, οι προθεσμίες αφορούν τις καταγγελίες και επομένως τις παραβάσεις). Πιστεύω όμως οτι καθείς είναι σε θέση να "διαβάζει" τους πελάτες του, άλλωστε έχουν απομείνει τόσοι μα τόσοι λίγοι ή ελάχιστα θα έλεγα, οπότε όπερ έδει δείξαι.
    -1 points
  34. Εναλλακτικές λύσεις για αποφυγή χιαστί συνδέσμων στην ασθενή διεύθυνση : 1)Υποστυλώματα διατομής κοιλοδοκού (μέχρι ενός ορίου) 2) Υποστυλώματα με ενισχυμένη διατομή Η, στην οποία συγκολλάς δύο (2) πλευρικά αρμοκαλύματα ίδιου πάχους με αποτέλεσμα να έχεις την ίδια ή και μεγαλύτερη ακαμψία στην ασθενή διεύθυνση του Η. Η δεύτερη λύση είναι πολύ πρακτική στη συναρμολόγηση και οικονομική σε σχέση με τους κοιλοδοκούς.
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Παράταση έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026 για την εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου
      Παράταση για ένα χρόνο, δηλαδή έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026, δίνει το κράτος στην εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου. Η εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων διέπεται από τον νόμο 5024/2023, ο οποίος προβλέπει τη διαδικασία μέσω ψηφιακής πλατφόρμας στο gov.gr. Ωστόσο, η εξαγορά δεν επιτρέπεται σε δασικές εκτάσεις ή άλλες περιοχές που είναι κοινόχρηστα αγαθά, εξαιρουμένων των «πραγμάτων εκτός συναλλαγής», όπως ορίζονται στο Αστικό Κώδικα.
      • 0 απαντήσεις
    • Ο πρώτος εικονικός ψηφιακός βοηθός μουσείου από το ΝΟΗΣΙΣ
      Έχει το ύψος ...μπασκετμπολίστα, όμως η δουλειά του δεν είναι να βάζει καλάθια, αλλά να σχεδιάζει προσωποιημένες περιηγήσεις επιστημονικού ενδιαφέροντος. Ο λόγος για το διαδραστικό κιόσκι ενημέρωσης, στο οποίο «κατοικοεδρεύει» ο «NOE515», ο εικονικός ψηφιακός βοηθός του Κέντρου Διάδοσης Επιστημών και Μουσείου Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ, αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Ο NOE515, που αποτελεί τον πρώτο εικονικό βοηθό με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) σε μουσείο στην Ελλάδα, χρηματοδοτήθηκε εξ ολοκλήρου από ίδιους πόρους του ΝΟΗΣΙΣ. Αποτελεί ένα καινοτόμο εργαλείο ΤΝ, που βελτιώνει την εμπειρία του επισκέπτη, προσφέροντας προσωποποιημένη πληροφόρηση και θα αποτελέσει μέρος των δραστηριοτήτων, που το ΝΟΗΣΙΣ θα παρουσιάσει στην 89η ΔΕΘ, στις 6-14 Σεπτεμβρίου.
      • 0 απαντήσεις
    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.