Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 16/06/2021 σε όλες τις περιοχές
-
Πρέπει στο ΙΚΑ να γίνει απογραφή έργου Απαιτείται αυτοπρόσωπη παρουσία του ιδιοκτήτη με 1. αντίγραφο συμβολαίου 2. αντίγραφο ταυτότητας 3. εκκαθαριστικό 4 Έντυπο απογραφής οικ έργου (ψάξ' το στο ιντερντ και συμπλήρωσέ το εσύ) 5. πίνακας 3 ΙΚΑ (εσύ) 6. τεχνική έκθεση (εσύ) 7 αναλυτική προμέτρηση εργασιών (εσύ) Άντε και καλό κουράγιο! ΝΕΕΕΕΕΕΕ ή ΝΕΑΑΑΑΑ3 points
-
Το υψος της προσημειωσης δεν αντιστοιχει και με την πραγματικη αξια Μπορει πχ. να ειναι μια προσημειωση μικρης αξιας, λογω υπολοίπου απο καποιο δανειο. Μπορει, επίσης, λογω ανατοκισμων, το χρεος να εχει ξεπερασει την πραγματικη αξία. Οι ενδιαφερομενοι παιρνουν απο την Τραπεζα την γνωστη "βεβαιωση οφειλης μετα τοκων μεχρι την ημερομηνια εκδοσης αυτης" και την χρησιμοποιουν σαν παθητικο στην δηλωση φορου κληρονομιας. Στο ενεργητικο μπαινει η αξια κτισματος μετα του οικοπεδου και τυχον υπολοιπα σδ. είτε με βαση τον αντικειμενικο....να δουμε αν εισαι στις νεες ενταξεις... είτε με συγκριτικα στοιχεια. Αλλά, ενα θεμα που προκυπτει ειναι η συμπεριφορα της τραπεζας,η οποια μπορει να το βγαλει σε πλειστηριασμο. Στην περιπτωση αυτη, δεν ειναι βεβαιο οτι θα "πιασει" ολα τα λεφτα του και οτι θα το "ανεβασει" καποιος κατα την διαδικασια του πλειστηριασμου ή αν θα το χτυπησει μονον η Τραπεζα στην τιμη πρωτης προσφοράς... [οπερ ειναι και το συνηθες] Οπότε μια ψηλη τιμη πραγματογνωμοσυνης πιθανον να παρασυρει τον πελατη στη βεβαιοτητα οτι πρεπει να το πουλησει οσο και η πραγματογνωμοσυνη.... Προσωπικα, δεν θεωρω το ενυποθηκο βαρος ενος ακινητου, σαν συντελεστη "απομειωσης" της πραγματικης αξιας, αλλα σαν "ασταθμητο παραγοντα" στην ολη εξελιξη, αφου, εν τελει, εάν δεν βρει τα χρηματα προς εξοφληση, ολα να εξαρτωνται απο την τραπεζα, επομενως επηρεαζει την "τελικη τιμη" πχ εστω, αντικειμενικος 100.000, εκτιμηση για 120.000 και χρεος 70.000 Αν εχει προσφορα για 100.000 και αρνηθει να πουλησει ζητωντας..."120.000"...ακατεβατα, κατα τον πλειστηριασμο θα παει στα 50.000 και θα μεινει με χρεος σε βαρος του αλλες 20.000. [υποθετω οτι εχει κανει τις σχετικες ερευνες και οτι δεν θα βρεθει να χρωσταει ο κληρονομος εξ ιδιων, λογω υπερχρεωμενης κληρονομιας, οπότε μια σωστη λυση θα ηταν "αποδοχη επ' ωφελεια απογραφης" [αυτα σαν απλες σκεψεις και μονον]2 points
-
Version X6.3
85.789 downloads
Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5167/24 (ΦΕΚ 207Α/20.12.2024) Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Προσθήκες N.5015/23 (ΦΕΚ 20Α/02.02.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)1 point -
Συγνώμη αλλά χρειάζονται κάποιες διευκρινίσεις . Οχι από την νομική πλευρά , που τα ξεκαθάρισε ο Δημήτρης , αλλά από την πλευρά της εκτίμησης . Δεν έχει καμία σημασία κατ΄ αρχήν αν το ακίνητο έχει προσημείωση και κυρίως δεν αφαιρείται από την αγοραία αξία . Αυτός που θα το αγοράσει θα το πληρώσει κανονικά , απλά μέρος του τιμήματος θα πάει στην τράπεζα . Αυτό που έχει σημασία είναι αν το δάνειο εξυπηρετείται , είτε με την αρχική σύμβαση , είτε με την ρύθμιση την οποία έχει κάνει . Το σωστό είναι να εκτιμήσεις το ακίνητο ως ελεύθερο βαρών και ο ιδιοκτήτης να φέρει ένα χαρτί , που όπως είπες έχει φέρει για το πόσο ακριβώς είναι το χρέος του και αν εξυπηρετείται το δάνειο . Αν θελήσεις να πουλήσεις προσημειωμένο ακίνητο , παίρνεις την βεβαίωση οφειλής και στο συμβόλαιο αναφέρεται η βεβαίωση και γίνεται η πώληση. Η άρση δεν γίνεται αμέσως . Με την υπογραφή του συμβολαίου , αμέσως το τίμημα που αφορά το ποσό της τράπεζας , δίνεται σε χωριστή επιταγή και ο αγοραστής και κάποιος εκπρόσωπος του πωλητή πηγαίνουν μαζί στην τράπεζα και καταθέτουν το ποσό στο δάνειο , ή στον λογαριασμό εξυπηρέτησης του δανείου . Με την κατάθεση , δίνεται και η εντολή από τον πωλητή στην τράπεζα να προχωρήσει στην άρση της προσημείωσης και ταυτόχρονα πληρώνει και τον δικηγόρο της τράπεζας , συνήθως 200 ευρώ . Το πρόβλημα είναι αν το δάνειο δεν εξυπηρετείται και αν η τράπεζα αρνείται να δώσει χαρτί στον φερόμενο ως κληρονόμο , για λόγους προσωπικών δεδομένων. Εκεί μπορεί πράγματι να υπάρχει πρόβλημα και με την αξία του ακινήτου . Αρα για μένα , εκτιμάς κανονικά σαν να μην ήταν προσημειωμένο και αναφέρεις και το χαρτί της τράπεζας και τα λεφτά που ζητάει σήμερα .1 point
-
στο group νομίζω βρήκα απάντηση Causes: PICKSTYLE (System Variable) is set to 0. Solution: On the command line in AutoCAD, type PICKSTYLE and set the value to 1. στο join δεν αλλάζει κάτι.1 point
-
Στα απαιτούμενα δικαιολογητικά ιδιοκτησίας ανεβάζεις στο ίδιο φύλλο που ανέβασες τον τίτλο ιδιοκτησίας και το πρόσφατο πιστοποιητικό . Στο πεδίο δικαιολογητικών ανεβάζεις Τ.Ε. ότι δεν έχει περατωθεί η διαδικαασία κτηματογράφησης στην περιοχή του ακινήτου .1 point
-
Οσο για το "6μηνο" κακως το ζητανε...δεν ειναι "νομοθετημενο"....προεκυψε κατα την ολη διαδικασια στα γραφεια των διαφορων αναρμοαρμοδιων... "έ, ας παρουμε ενα πιο φρεσκο"....λες και το αλλο ειχε ημερομηνια ληξης" κι αν εχεις μη διεκδικησεων προ 15 ημερων τοτε τι αλλο θελουν;;; α, ναι και να τους πας και ενα προσφατο πιστοποιητικο ληξιαρχικης πραξης θανατου...😆 κατα τα λοιπα, ισχυει πλεον αυτο https://www.e-nomothesia.gr/law-news/tropologia-kai-oi-dikigoroi-mporoyn-pleon-na-ekdidoyn-vevaioseis-akiniton.html1 point
-
θα παρεις απο αυτη την προσφατη σουπερ κατασκευη , την ηλεκτρονικη βεβαιωση κτηματογραφουμενου. Αντε να δουμε και αν δουλευει, που πολύ το διαφημισαν.... Και μαλλον θαχρειασθεις απο το υποθ//κειο αντιγραφο μεριδας... Εκει φαινεται οτι εχεις μεταγεγραμμενο το σχετικο συμβολαιο και στη συνεχεια καμμια αλλη εγγραφη περι εκποίησης δεν υπαρχει.. Υποθετω οτι αυτη η φωτοτυπια δεν θελει πολλες μερες για να εκδοθει...ή δεν θα τα στηλωσει ο αρμοδιος και σου πεί "δεν θελω αυτο αλλά πιστοποιητικο ιδιοκτησιας" δλδ. 3-4 μηνες😁1 point
-
Ανθρωπε μου ξεχνα το τι μετραει στη δομηση και τι οχι. Δεν την ενδιαφέρει αυτό την εφορία. Το κάνεις περισσότερο πολύπλοκο απο όσο είναι1 point
-
Αγαπητε φιλε Θα δώσεις Χ λεφτά για να αγοράσεις ενα ακίνητο. Σεβάσου τα και πλήρωσε έναν μηχανικό εμπιστοσύνης σου (και όχι του μεσιτη ή του πωλητη) για να ελεγξει το ακίνητο και να σε συμβουλέυσει υπευθυνα. Το παρόν φόρουμ και ο καθε cvlengnr δεν έχουν απολύτως καμία φερεγγυότητα και υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να λένε μπαρούφες λόγω άγνοιας ή ακόμα και δόλου. Αν λοιπον ψάχνεις για υπευθυνες απαντήσεις άσε το φορουμ και βρες ενα συνάδελφο να σε κατατοπίσει1 point
-
Το κατάλαβα, για να το έχεις υπόψη σου (και όποιος άλλος το διαβάσει) γιατί αυτές οι περιοχές βρίθουν από 'διαμάντια'.1 point
-
Τι μου θυμίζει, τι μου θυμίζει;; Εφόσον οι κάθετες είναι στο ίδιο γήπεδο (γιατί αν είναι η περιοχή που νομίζω, και τα δίπλα 'λαχίδια' με κάθετες είναι) και δεν είσαι κατηγορία 1 (που δεν θα είσαι) τότε καλά είσαι και έτσι. Και δεύτερο φύλλο να μην έβαζες, απλά δεύτερη λοιπή ξεχωριστή και να το ανέλυες στην τε πάλι καλά θα ήσουν. Αν είναι οι κάθετες ήταν σε διαφορετικά γήπεδα αναγκαστικά με 2 δηλώσεις (θα έκανα όμως κοινά σχέδια και τεχνική έκθεση - ειδικά αν το κτίριο πατάει σε >1 κάθετη). Αν δεν είχες τις κάθετες θα μπορούσες να το κάνεις με μια δήλωση αν πάταγε το κτίριο και στα δύο οικόπεδα και θα κάναν ενοποίηση των οικοπέδων στην επόμενη μεταβίβαση, όπως κάνουμε και στις άδειες επί >1 οικοπέδων (ενοποιημένο "εν τοις πράγμασι"), τώρα με τις κάθετες προφανώς περιπλέκεται το θέμα, οπότε better safe than sorry.1 point
-
1 point
-
Για αλλαγή κουφωμάτων δεν απαιτείται άδεια άρα δεν τα αναφέρεις, για τη θερμοπρόσοψη κάνε μια Υ/Δ οτι δεν θα δημιουργηθούν οικοδομικά απόβλητα.1 point
-
Συνάδελφε πιθανότατα έσωσες πολύ κόσμο... Σ 'ευχαριστώ πολύ και προσωπικά1 point
-
Συνάδελφοι, καλησπέρα. Έχει προκύψει ένα θέμα με την εξωτερική θερμομόνωση δώματος (ταράτσας) και την απαίτηση έκδοσης ΕΕΔΜΚ. Μέχρι πρόσφατα ξέραμε ότι δεν απαιτείται, βάσει της ΔΑΟΚΑ 66800/4333 (18/10/2018), η οποία απήλλασσε τη μόνωση δώματος βασιζόμενη στον ορισμό των όψεων όπως αυτός δίνονταν στο άρθρο 2 παρ. 56 του νόμου 4067/2012. Ο ορισμός αυτός όμως έχει πλέον τροποποιηθεί με τον Ν.4759/2020 (άρθρο 100) και συμπεριλαμβάνει και το δώμα στις όψεις: "...Ως όψεις του κτιρίου, θεωρούνται επίσης, οι στέγες και τα δώματα με τα κιγκλιδώματά ή/και τα στηθαία ασφαλείας, καθώς και με τις κατασκευές του άρθρου 19 και τα κλειστά τμήματα των πυλωτών...". Τόσο το helpdesk του Εξοικονομώ, όσο και το αντίστοιχο του ΤΕΕ, δηλώνουν άγνοια του τί τελικά θα ισχύσει και έχουν ζητήσει νέα διευκρίνηση από ΔΑΟΚΑ. Έχει περάσει ένας μήνας από τότε που τους ενόχλησα για πρώτη φορά, και ακόμα τίποτα. Στο μεταξύ όμως τα έργα τρέχουν… Το ασφαλές θα ήταν να βγάλουμε ΕΕΔΜΚ έτσι κι αλλιώς, αλλά από την άλλη, αν τελικά δεν χρειάζεται, είναι κρίμα και για τον πελάτη και για εμάς… Μήπως έχει κάποιος άλλος πληροφόρηση επί του θέματος; (Προσωπική άποψη: Σωστά είχε εξαιρεθεί η μόνωση δώματος από την απαίτηση έκδοσης ΕΕΔΜΚ, αφού έχει διαφορετικά χαρακτηριστικά από την θερμοπρόσοψη τοιχοποιίας. Ούτε ικριώματα απαιτεί, ούτε την «ορατή» όψη του κτηρίου επηρεάζει.)1 point
-
έλα ρε Roy_Hobbs άλλο η έγκριση λειτουργικότητας των αρχιτεκτονικών σχεδίων από την Περιφέρεια και άλλο η έκδοση Ο.Α! οπότε δεν χρειάζεται η προέγκριση. Με αυτή την παράγραφο β) όπου προβλέπεται η έκδοση οικοδομικής άδειας από άλλες υπηρεσίες, πλην της Υπηρεσίας Δόμησης (Υ.ΔΟΜ.), η προέγκριση δόμησης είναι υποχρεωτική και χορηγείται από την οικεία Υ.ΔΟΜ., η υποχρεωτική προέγκριση από την ΥΔΟΜ της περιοχής σου για Ο.Α που θα εκδοθούν τελικά από την ΥΔΟΜ της Εκκλησίας ή της ΥΔΟΜ του ΥΠΕΝ που αφορά επενδυτές1 point
-
"Ο κάτωθι υπογράφων Μηχανικός βεβαιώνω ότι δεν απαιτούνται εγκρίσεις από φορείς ή συλλογικά όργανα για τις εργασίες .................................................. σε οριζόντιο ιδιοκτησία (...............................................) σε κτίριο επί της ανωτερω διεύθυνσης. Βεβαιώνεται επίσης ότι επιτρέπονται οι εργασίες επί του κτιρίου και ότι για τις εργασίες αυτές δεν απαιτείται ΕΕΔΜΚ ή άλλη άδεια." Αυτό γράφω στην Τ.Ε. που ανεβάζω και μετά στέλνω πελάτη με το υδατογράφημα του συστήματος καθότι δεν βγαίνει "αδειόφυλλο" πράξης από το σύστημα1 point
-
Αφορα προσυμβατικο ελεγχο.Για εργα εκτος ΕΣΠΑ ο επιτροπος δινει το οκ για την υπογραφη συμβασης σε εργα προυπολογισμου >300.000 ευρω . Για εργα ΕΣΠΑ σε εργα >5350000 ευρω.1 point
-
Το άρθρο της συναδέλφου ΓΡΑΜΜΑΤΗΣ ΜΠΑΚΛΑΤΣΗ νομίζω ότι έχει τσουβαλιάσει μέσα διατάξεις του άρθρου 29 και 30 Ν. 4495 που αφορούν έγκριση εργασιών μικρής κλίμακας και εργασίες για τις οποίες δεν απαιτείται Ο.Α ούτε και έγκριση μικρής κλίμακας. Το άρθρο 30 λοιπόν ξεκινάει ως εξής: Άρθρο 30 Εργασίες για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια ή έγκριση εργασιών μικρής κλίμακας - Εξουσιοδοτική διάταξη 1. Δεν απαιτείται οικοδομική άδεια ούτε έγκριση εργασιών μικρής κλίμακας για τις εξής εργασίες, με την επιφύλαξη των ειδικών διατάξεων που αφορούν την περιοχή ή το κτίριο : (στη συνέχεια παρατίθενται οι επιτρεπόμενες εργασίες) Άρα, η επιφύλαξη που αναφέρει ο νόμος αφορά μόνο τις ειδικές (περιοριστικές ή απαγορευτικές) που αφορούν την περιοχή (πχ ιστορικός τόπος) ή το κτίριο (π.χ διατηρητέο). Από από που προκύπτει σύμφωνα με την συντάκτρια του άρθρου ( "Σε ποιες περιπτώσεις μπορεί να εκδοθεί ηλεκτρονική βεβαίωση από τον μηχανικό;--1) σε κτίρια νομίμως υφιστάμενα, σε κτίρια ή τμήματα κτιρίων τα οποία έχουν εξαιρεθεί της κατεδάφισης ή έχουν υπαχθεί σε οποιονδήποτε νόμο εξαίρεσης από την κατεδάφιση" ) ότι για την εκτέλεση εργασίων άρθρου 30 θα πρέπει το κτίριο να είναι νομίμως υφιστάμενο ή να έχει εξαιρεθεί οριστικά από την κατεδάφιση; Στο τέλος του άρθρου 30 Ν. 4495 αναφέρεται τι ακριβώς πρέπει να γνωματεύσει ο μηχανικός στην βεβαίωσή του: ότι στην περιοχή του ακινήτου για τις παραπάνω εργασίες δεν απαιτείται έγκριση από κάποιον φορέα. Πριν την εκτέλεση των παραπάνω εργασιών, συντάσσεται υποχρεωτικά ηλεκτρονική βεβαίωση αρμόδιου μηχανικού, που εκδίδεται από πληροφοριακό σύστημα του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (Τ.Ε.Ε.), ότι στην περιοχή του ακινήτου για τις παραπάνω εργασίες δεν απαιτείται έγκριση από κάποιον φορέα. Σε περίπτωση που απαιτούνται εγκρίσεις από άλλους φορείς ή συλλογικά όργανα γίνεται ενημέρωση φακέλου με τις παραπάνω εγκρίσεις. 2. Με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, μπορεί να συμπληρώνονται ή να τροποποιούνται οι εργασίες για τις οποίες δεν απαιτείται η έκδοση άδειας ή η έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας. Οι καταστάσεις που βιώνουμε εδώ και δέκα χρόνια στην χώρα μας είναι τραγελαφικές. Οι νόμοι είναι φανερό ότι συντάσσονται από επιτροπές άσχετων που δεν έχουν ιδέα τι πραγματικά συμβαίνει αναφορικά με την δόμηση στην επικράτεια. Αμφιβάλλω αν οι άνθρωποι αυτοί έχουν πάει να δουν από κοντά τι είναι όλα αυτά τα ευφάνταστα που ορίζουν σε κάθε νόμο. Έχουν εισάγει ότι μπορεί να φανταστεί κανείς, δημιουργώντας παράλληλα και την απαλλαγή ευθυνών των άλλοτε ελεγκτών αδειών μας (ΥΔΟΜ), φορτώνοντας όλες τις ευθύνες που απορρέουν από την κρατική ανεπάρκεια στις πλάτες του Έλληνα μηχανικού, όπου μη βρίσκοντας καμία ουσιαστική συλλογική αντίδραση (ανύπαρκτο ουσιαστικά επιμελητήριο), μας θεωρούν (και έτσι φαίνεται να είναι) εύκολο στόχο να περνάνε ότι θέλουν. Ενώ εκδίδεται ένα άρθρο για απαλλαγή κάθε άδειας για ήσσονος σημασίας οικοδομικές εργασίες, σε λίγο καιρό βλέπουμε τροπολογίες, ερμηνείες και προσθήκες που προσπαθούν (εν τέλει τα καταφέρνουν) να μετατρέπουν την απαλλαγή σε μορφή οικοδομικής άδειας. Ο κόσμος (είναι γνωστό σε όλους τους εμπλεκόμενους με τα ακίνητα), δεν βγάζει ούτε καν εγκρίσεις μικρής κλίμακας, συνεχίζει (πολλές φορές δικαίως) να εκτελεί οικοδομικές εργασίες χωρίς άδειες και το χάος καλά κρατεί.1 point
-
lightning arrester, surge protector κλπ είναι κανόνας συνήθως σε πιο ακριβές εγκαταστάσεις π.χ σταθμοί κινητής τηλεφωνίας όπου ο εξοπλισμός που καλούνται να προστατέψουν έχει αξία πολλών χιλιάδων ευρώ... για να προστατέψεις ένα router/modem των 50 Ευρώ δεν ξέρω αν αξίζει1 point
-
1 point
-
Ευχαριστώ korina. Το βασικό είναι πως σου επιβεβαίωσαν ότι βάζεις συνολικά 6ημέρες 20 ετούς εμπειρίας τις οποίες θα κατανείμεις σε 75-25.1 point
-
Αυτό που θα πω ίσως είναι χαζό, αλλά θα το πω. Μήπως θα μπορούσες να γειώσεις τον απαγωγέα υπερτάσεων στους οπλισμούς των κολωνών, αν αυτοί είναι φανεροί (και αν η κατοικία σου έχει θεμελιακή γείωση); Βέβαια δεν είμαι σίγουρος για το τι παίζει με την επαφή χαλκού (καλωδίου) και σιδέρου (οπλισμού). Αλλά τώρα που το σκέφτομαι ο απαγωγέας υπερτάσεων θα έπρεπε να μπει στον πίνακα που τροφοδοτεί το PoE. Οι υπερτάσεις θα έρθουν από το παροχικό καλώδιο (δε νομίζω ότι έχεις πρόθεση να φτιάξεις αλεξικέραυνο). Πρέπει να μετρήσεις την αντίσταση γείωσης όμως του καλωδίου γείωσης του πίνακα και να βεβαιωθείς ότι είναι λιγότερα από λίγα Ω για να μπορείς να συνδέσεις εκεί τον απαγωγέα. Αν θες να προστατευτείς από κεραυνούς τότε πρέπει να τραβήξεις καλώδιο σε ηλεκτρόδιο. Τι έγινε ρε σεις; Αφού δε συμφωνείτε με αυτά που γράφω γιατί δε γράφετε και σεις μια αιτιολόγηση; Για να δω τι λέω λάθος να μαθαίνω κι όλας... Στη μούγκα ξηγιέστε; Μην κάνεις συνεχόμενες δημοσιεύσεις. Αν προκύπτει η ανάγκη συμπλήρωσης του αρχικού κειμένου, επίλεξε "επεξεργασία" (3 τελείες άνω δεξιά). Τα μηνύματά σου έχουν συγχωνευτεί. Διάβασε προσεκτικά τους κανόνες συμμετοχής στο φόρουμ. Pavlos 33-2 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-