Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      26.310


  2. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      9.045


  3. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      1.043


  4. Didonis

    Didonis

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      8.993


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 07/02/2022 σε όλες τις περιοχές

  1. Η τακτική χρησικτησία προϋποθέτει καταρχήν το ακίνητο να είναι δεκτικό χρησικτησίας και επιπλέον ο αποκτών την κυριότητα να το νέμεται καλόπιστα για διάστημα τουλάχιστον δέκα ετών με βάση κάποιον νόμιμο ή έστω νομιζόμενο τίτλο Η έκτακτη χρησικτησία διαφέρει από την τακτική ως προς το ότι δεν απαιτεί την ύπαρξη νόμιμου ή νομιζόμενου τίτλου, ούτε την καλόπιστη νομή του πράγματος. Για την θεμελίωσή της δηλαδή αρκεί η απόδειξη του πραγματικού γεγονότος της νομής. Αντιστάθμισμα ωστόσο αποτελεί ο διπλάσιος χρόνος που απαιτείται να παρέλθει για την επίκληση του σχετικού δικαιώματος. Συνεπώς, η απόκτηση κυριότητας με έκτακτη χρησικτησία επέρχεται μετά την παρέλευση εικοσαετίας αφότου ο κακόπιστος νομέας άρχισε να νέμεται το ακίνητο. πηγη https://www.capital.gr/nomika-themata/420991/taktiki-kai-ektakti-xrisiktisia κατα τα λοιπα, επικληση τακτικης και εκτακτης δεν επιτρεπεται. Ως προς το ακινητο πρεπει να αποδειξεις την υπαρξη του, με οποιονδηποτε προσφορο τροπο [παληα συμβολαια, ορια διπλανων, διαφορες διακατοχικες πραξεις...] Δυσκολο
    3 points
  2. Σχετικά με το πρόβλημα προθεσμιών έως τις 08 Φεβρουαρίου 2022, για το Ν.4178/2013 προτείνουμε ως πρωτοβουλία πίεσης, ώστε να δοθεί παράταση, την αποστολή εμαιλ. Προτεινόμενο εμαιλ. <<< Προς Τ.Ε.Ε. ([email protected] ) ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ & ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ([email protected]) Ζητώ να δοθεί σημαντική παράταση για τις προθεσμίες που αφορούν τον Νόμο 4178/2013 αλλά και τον Νόμο 4014/2011. Το χρονικό διάστημα παράτασης κρίνεται αναγκαίο να είναι όσο θα παραμένει ενεργός ο Ν.4495/17, στον βαθμό που και οι τρείς Νόμοι (Ν.4014/2011, Ν.4178/2013, Ν.4495/2017) αντιμετωπίζουν το ίδιο αντικείμενο, δηλαδή, την ρύθμιση των αυθαιρεσιών των ακινήτων. Συνοπτικά, να λυθεί το πρόβλημα αυθαιρεσιών εκατομμυρίων για περισσότερο από 70 χρόνια (από το 1955 και μετά) όπου η αυθαίρετη δόμηση δεν ήταν η εξαίρεση, αλλά ο κανόνας. Ως το ελάχιστα αναγκαίο χρονικό διάστημα για την προαναφερθείσα-αιτούμενη παράταση, θα μπορούσε να είναι έως το τέλος του 2022. Οι λόγοι για τους οποίους ζητώ παράταση είναι γνωστοί και προφανείς σε όλους τους εμπλεκόμενους με τα ακίνητα οι οποίοι δεν είναι μόνο οι Μηχανικοί, οι συμβολαιογράφοι κ.α., αλλά και χιλιάδες ιδιοκτήτες των ακινήτων που με τεράστιο πλήθος προβλημάτων, προσπαθούν να ανταποκριθούν στις εκάστοτε χρονικές πιέσεις προθεσμιών των νόμων περί τακτοποίησης αυθαιρέτων. Ενδεικτικά και περιοριστικά αναφέρω παράγοντες που επηρεάζουν: -Οικονομικά μέτρα μετά το 2011 και οικονομικές δυσκολίες σε μεγάλο φάσμα του πληθυσμού, -Αρχεία φακέλων ΥΔΟΜ, (μεγάλη δυσκολία και τεράστιες καθυστερήσεις στην χορήγηση απαιτούμενων αντιγράφων σχεδίων και στελεχών οικοδομικών αδειών) -Κτηματολόγιο και διορθώσεις εύλογων σφαλμάτων, - Διαδικασίες σε Δ.Ο.Υ., - Δασικές Υπηρεσίες, Αρχαιολογία κλπ. -Εκατοντάδες σελίδες νέων Νομοθετικών πράξεων που αφορούν τα ακίνητα σε όλο το φάσμα του αντικειμένου μηχανικού κ.α. Σε όλα τα παραπάνω, το αποκορύφωμα ήρθε με την πανδημία, λόγω Covid-19, όπου πέραν του ότι προσέχουμε και τηρούμε τα υγειονομικά-περιοριστικά μέτρα για την υγεία και την ζωή μας, όλες οι εμπλεκόμενες Υπηρεσίες, με τις όποιες καθυστερήσεις είχαν προ πανδημίας λόγω covid-19, στην εξυπηρέτηση πολιτών και μηχανικών, σήμερα, αυτές οι καθυστερήσεις έχουν πολλαπλασιαστεί σε σημαντικότατο βαθμό με ακόμη άγνωστη τη χρονική στιγμή αποκατάστασης της κανονικότητας. Υπογραφή Όνομα Επώνυμο Ειδικότητα Αριθμ. ΤΕΕ ή ΕΤΕΜ (προαιρετικό) Τηλ. (προαιρετικό) >>> Αυτό είναι μια βάση για το εμαιλ που θα αποστείλει ο καθένας μας και φυσικά ο καθένας μπορεί να το συμπληρώσει, τροποποιήσει όπως θέλει ή να το στείλει ως είναι. Το βασικό είναι να σταλούν πολλά… και άμεσα. Είναι σημαντικό να κοινοποιηθεί στους συναδέρφους με όλους τους δυνατούς τρόπους από τον καθένα μας. Υ.Γ. Σε σχετικά θέματα στο φόρουμ υπάρχει μια ενημέρωση από τμήματα του Τ.Ε.Ε. για “κάποια” προφορική σκέψη για παράταση που ΘΑ δοθεί. Είναι μεν προφορικό, είναι με αρκετά ερωτηματικά αλλά ακόμα και έτσι το κρατάμε ως θετικό. Δεν χάνουμε όμως τίποτα να εντείνουμε κι εμείς την πίεση μας με πολλά εμαιλ. Τα γραπτά μένουν και οι προσωρινές λύσεις δεν είναι ότι καλύτερο. Άρα στείλε εμαιλ, ενημέρωσε και άλλους συναδέρφους να κάνουν το ίδιο.
    2 points
  3. Version X6.3

    85.737 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5167/24 (ΦΕΚ 207Α/20.12.2024) Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Προσθήκες N.5015/23 (ΦΕΚ 20Α/02.02.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  4. δυστυχώς λίγα πράγματα. Ή 100 kW ή αύξηση σε μέση τάση.
    1 point
  5. Μπορείς να κατεβάσεις τον thunderbird (το δωρεάν outlook της mozilla) ή οποιοδήποτε άλλο email clinet που έχει φίλτρα και να το εκπαιδεύσεις να τα ξεσκαρτάρει. Το πρόβλημα πλέον με το ΤΕΕmail είναι ότι και τα δικά μας mail προς yahoo ή gmail πάνε στα ανεπιθύμητα, χωρίς να υπάρχει εμφανής λόγος! (στο mail-tester.com δε βγάζει προβλήματα). Ίσως να φταίει η υποτιθέμενη επίθεση, ίσως απαρχαίομένο software - hardware, ίσως ακατάλληλο ΙΤ.
    1 point
  6. αυτή που έχει νομίζω δεν την υποβάλλει ξανά, ότι δικαιολογητικά έχει βάλει περνάνε αυτόματα στο σύστημα με τις δηλώσεις τακτοποίησης ακινήτων σύμφωνα με τον ν.4178 όταν μεταφερθεί η δήλωση του στον "νεο" αυτόν νόμο. "καταδικάζουμε την βία από όπου και αν προέρχεται"
    1 point
  7. To από μηχανής ΤΕΕ έδωσε έναν ακόμα λόγο για την παράταση
    1 point
  8. Συνάδελφε ο νόμος(*) αναφέρει ότι ο μηχανικός βεβαιώνει μόνο το ότι δεν απαιτούνται εγκρίσεις από κάποιο φορέα για τις εν λόγω εργασίες. Η βεβαίωση αυτή δεν αποτελεί είδος οικοδομικής άδειας, ούτε προσιδιάζει με κάποιας μορφής ενημέρωσης εργασιών. Επομένως η απάντηση στο ερώτημά σου είναι απολύτως αρνητική. (*) Πριν την εκτέλεση των παραπάνω εργασιών, συντάσσεται υποχρεωτικά ηλεκτρονική βεβαίωση αρμόδιου μηχανικού, που εκδίδεται από πληροφοριακό σύστημα του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (Τ.Ε.Ε.), ότι στην περιοχή του ακινήτου για τις παραπάνω εργασίες δεν απαιτείται έγκριση από κάποιον φορέα. Σε περίπτωση που απαιτούνται εγκρίσεις από άλλους φορείς ή συλλογικά όργανα γίνεται ενημέρωση φακέλου με τις παραπάνω εγκρίσεις. 2. Με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, μπορεί να συμπληρώνονται ή να τροποποιούνται οι εργασίες για τις οποίες δεν απαιτείται η έκδοση άδειας ή η έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας.
    1 point
  9. ΜΠΟΡΕΙ ΕΝΑΣ ΑΠΟ ΕΣΑΣ ΝΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΓΙΟΥ ΜΟΥ : ΓΙΑ ΠΟΙΟΝ ΛΟΓΟ ΣΦΑΧΤΗΚΕ ΕΝΑΣ ΣΥΝΟΜΗΛΙΚΟΣ ΜΟΥ ?..... Αλκης.mp4
    1 point
  10. Συνάδελφε έχεις εμπειρία από αμοιβές μηχανικού στον δημόσιο τομέα ή πετάς μπαλωθΊα , γιατί όσους ξέρω εγώ δεν ξεκολλάνε από την καρέκλα ΚΑΙ ΔΕΝ ΛΈΝΕ ΝΑ ΠΑΡΑΙΤΗΘΟΎΝ , ενώ το απόγευμα μετά τις 3.30 μ.μ πάνε όλοι στα γραφεία τους για να βγάλουν δεύτερο μισθό ή και τρίτο , αφού στο δημόσιο κάνουν πολλές δημόσιες σχέσεις , σε αντίθεση με τα υποζύγια του Ι.Τ που τρώνε στην μάπα και τις ευθύνες και πρέπει να συντηρήσουν το επιτελικό κράτος των 100 δις ευρώ που στοιχίζουν οι ανυπόληπτες υπηρεσίες του Δ.Τ. Ασε που πολλοί από αυτούς οι περισσότεροι δηλαδή χρωστάνε 5-10 χρόνια στο αγαπητό ΤΣΜΕΔΕ και θα πάρουν σύνταξη πείνας 300-400 ευρω , εάν την πάρουν ποτέ μετά από 40-45 χρόνια . Επομένως να μην λέμε και ότι θέλουμε τα 1000 ευρώ στον ιδιωτικό τομέα είναι δύσκολο να τα εξασφαλίσεις κάθε μήνα . Και για να κλείσω το πολιτικό σύστημα αυτής της χώρας σύσσωμο το 2010 επέλεξε να στείλει στο εξωτερικό 600.000 νέους ανθρώπους με διδακτορικά μεταπτυχιακά και πολλές γνώσεις για να κρατήσει αλώβητο αμεταρρύθμιστο τον γραφειοκρατικό Δ.Τ και τις υπέρογκες δαπάνες του επιτελικού κράτους των 100 δις . Τό ίδιο θα ξανακάνει και τώρα με την κρίση χρέους που σύντομα θα αναδυθεί και πάλι . Αρα οι βαλίτσες για τους περισσότερους πρέπει να ετοιμάζονται μαζί με ένα φρεσκάρισμα στις ξένες γλώσσες , και κάποιες πιστοποιήσεις που σίγουρα θα χρειαστούν
    1 point
  11. Συνάδελφε οι χάρτες που ψάχνεις είναι αναρτημένοι στο epoleodomia. Τους κατεβάζεις από εδώ, και εδώ. Τσέκαρε το κ εσύ μήπως μου ξέφυγε τίποτα... δεν έχω σχέση με το νησί... Καλή δουλειά...
    1 point
  12. με βαση το ανω ΦΕΚ, εχεις δυο πηγες την γνωμοδοτηση του ΔΣ Ανδρου και τον Προισταμενο Δ/νσης τοπογραφικων εφαρμογων [αλλως σε καποιον τοπικο]
    1 point
  13. αν πας ΦΕΚ αναζητηση ΑΑΠ 291/11 εχει στο τελος χαρτες κανοντας μεγεθυνση πιστευω οτι καλυπτεσαι
    1 point
  14. Νέε συνάδελφε, κατ αρχάς, καλή σταδιοδρομία 1. ό,τι είπε ο προλαλήσας 2. σημάδια από καλούπι (το πιο πιθανό), και μην ανησυχείς 3. ο αρμός αυτός θέλει ιδιαίτερη προσοχή, ειδικά πριν τη σκυροδέτηση, διότι μαζεύονται διάφορα σκουπίδια. Να έχεις κατα νου, πριν κλείσει το καλούπι, να καθαρίζεται επιμελώς, είτε με νερό, είτε με τα χέρια. Αυτό που φαίνεται στη φωτο, δεν είναι ανησυχητικό 4. σύνηθες σε καλούπια μπετοφόρμ Πλαστικότυποι χρησιμοποιούνται μόνο σε κατασκευές φατνωμάτων (τσελνερ). Δεν προσφέρονται για ευρύτερη χρήση, διότι το ξύλο έχει ευελιξία φόρμας (το κόβεις όπου θέλεις) Μη έχεις πολλά-πολλά με τα συνεργεία γιατί, όταν σε δουν άπειρο, ψάχνουν ευκαιρία να σε θάψουν. Για τις όποιες απορίες σου, μπορείς να απευθύνεσαι στο φόρουμ ή σε έμπειρο συνάδελφο. Και, με την ευκαιρία, να στρέψω άλλη μια φορά τα βέλη μου κατά του άθλιου εκπαιδευτικού συστήματος των ΑΕΙ. Που δεν φροντίζει για την πρακτική εξάσκηση των αποφοίτων και τη σύνδεση της θεωρητικής γνώσης με την πρακτική εμπειρία. Κι αφού δεν βλέπω φως από τα ψηλά, προτρέπω τους φοιτητές των πολυτ. σχολών να φροντίζουν οι ίδιοι για την πρακτική τους εξάσκηση κατά τη διάρκεια των σπουδών, έτσι ώστε να έχουν μια ελάχιστη εμπειρία όταν θα βγουν στην αγορά.
    1 point
  15. οι ενοποιημένες αποθήκες εφόσον ήταν αποθήκες και παραμένουν αποθήκες δεν είναι αλλαγή χρήσης αλλά συνένωση αποθηκών ή πιο "μοντέρνα" πια με βάση και τους τακτοποιητικούς νόμους Διαμερισμάτωση. Και ναι (αν δεν υπάρχει ειδική μνεία στη σύσταση και στον κανονισμό) μπορεί να αποκτήσει άμεση εσωτερική επικοινωνία δυο διηρημένων ιδιοκτησιών σε επαφή αφού του ανήκουν και οι δύο ή μπορεί να βάλει διαχωριστικό τοίχο μέσα στις δικές του ιδιοκτησίες .... αυτά γενικά.... δες και σχέδια τίτλων Αλλαγή χρήσης όμως δεν μπορεί να κάνει.
    1 point
  16. Συνάδελφε αυτά που γράφεις είναι πολύ σωστά αλλά όπως -επίσης πολύ σωστά- επισημαίνεις ισχύουν θεωρητικά. Το επιμύθιο είναι ότι η μεταβίβαση πρακτικά είναι ανέφικτη και η έκδοση βεβαίωσης περιττή.
    1 point
  17. Ναι αυτό είναι κατανοητό. Αλλά τι να την κάνει βεβαίωση αφού -πρακτικά- δεν μπορεί να γίνει η μεταβίβαση;
    1 point
  18. Δράττομαι της ευκαιρίας ώστε να επισημάνω το ουσιαστικό νόημα της τακτοποίησης που είναι η ρύθμιση των αυθαιρέτως δημιουργηθέντων χώρων και κτισμάτων. Οι μικρές υπερβάσεις διαστάσεων και εμβαδού εντάσσονται στις νομοθετικές διατάξεις μεν, εκφεύγουν της στόχευσης του νόμου δε. Ούτε βέβαια ο σκοπός είναι για κλάσμα του τετραγωνικού μέτρου, 80/100 στην περίπτωση του @Giannis Psihogios, να καταστεί ένα διαμέρισμα μη μεταβιβάσιμο. Στον ιδιοκτήτη τέτοιου διαμερίσματος θα έλεγα ότι δεν μπορώ ως ελεύθερος επαγγελματίας μηχανικός να καλύψω το νομοθετικό κενό και δεν αναλαμβάνω τη δουλειά. Όμως ούτε σε τακτοποίηση θα προχωρούσα αφού κάτι τέτοιο δεν εξυπηρετεί την μεταβίβαση. Χωρίς την παραμικρή πρόθεση κατάχρησης πολύτιμου επαγγελματικού χρόνου, ιδιαιτέρως εν μέσω των ζοφερών εργασιακών συνθηκών των τελευταίων ετών, θα ήθελα να υποβάλω το εξής ερώτημα: Τι εννοείς συνάδελφε; Ο @dimitris GM δύο δημοσιεύσεις πάνω από τη δική σου λέει ότι μεταβίβαση δεν μπορεί να γίνει. Κάτι το οποίο με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο.
    1 point
  19. @sirkos81-Καλημέρα-Καταρχάς,κατασκευάστηκε μία διαφορετική στέγη από αυτήν που προβλεπόταν στην οικοδομική άδεια,με υπερύψωση τοίχων.Εάν δεν διαπίστωσες κάποια εγκατεστημένη χρήση μέσα σε αυτήν-που λίγο δύσκολα γιατί είναι αρκετά χαμηλή- και παραμένει απλώς στέγη,τότε έχεις να δηλώσεις λοιπή παράβαση για την αλλαγή της μορφής της στέγης. Σε σχέση με το συνολικό ύψος τώρα,εφόσον εξετάζεις το σύνολο του κτιρίου (και όχι οριζόντιες ιδιοκτησίες): -αν η μη τήρηση της στάθμης εδάφους της οικ.άδειας οφείλεται σε ξεμπάζωμα,όπως σωστά σου επισημαίνει ο jedi.Yannis παραπάνω,θα χρεώσεις λοιπή παράβαση για το ξεμπάζωμα,και σαν αφετηρία μέτρησης ύψους θα έχεις την στάθμη εδάφους της ο.α. (άρα στο σχέδιο σου συνολικά 6,15μ. και 2,18μ.στέγη ).Αν οι όροφοι έχουν τα ύψη της άδειας και η μόνο υπέρβαση αφορά την στέγη της άδειας,δεν έχεις υπέρβαση του επιτρεπόμενου της περιοχής,παρά μόνο υπέρβαση του ύψους στέγης που περιέχεται και αυτό στην λοιπή παράβαση που σου ανέφερα παραπάνω.
    1 point
  20. Καλησπέρα Νικ-στο αναλυτικό τιμολόγιο του Ν.4495 (Παρ.β) θα συμπληρώσεις όλα τα επί μέρους υλικά για την κατασκευή.Οι εργασίες συμπληρώνονται με τιμές μονάδας.Άλλη εργασία (π.χ. στέγη από αυλακωτή λαμαρίνα) συμπληρώνεται με επιφάνεια.Άλλη εργασία (π.χ. σκυρόδεμα) με κυβικά μέτρα κλπ.κλπ.🙂☺ Υ.Γ.Στα download του φόρουμ ψάξε τον αναλυτικό 4495 σε μορφή xcell για συμπλήρωση.
    1 point
  21. Καλησπέρα...δεν είναι μεταποίηση αν δεν γίνεται μεταποίηση...είναι "Υπηρεσίες".🙂
    1 point
  22. @Μέρσα Το αίτημα για έλεγχο για έντυπη πράξη γίνεται μέσα από το μητρώο ελεγκτών του ΤΕΕ--->Σύστημα Ελέγχου Δόμησης. edit-Το ακριβές πεδίο για αίτηση είναι "Σύστημα κληρώσεων και πορισμάτων Ελεγκτών Δόμησης"
    1 point
  23. σωστα του εξηγησες οτι δεν μπορει να πουλησει...έ????
    1 point
  24. Πολύ προσοχή Γιάννη,αυτό δεν ξέρω από πού το συμπέρανες.Ότι έχοντας υπέρβασεις κατ.3 <5% δεν θα κάνεις τακτοποίηση.Φοβάμαι ότι το έχεις μπερδέψει με την ανοχή του 2% στις διαστάσεις του εξωτερικού περιγράμματος.
    1 point
  25. Ο κανονισμός είναι η "νομοθεσία" της οικοδομής σου και υποχρεούνται να τον τηρούν όλοι οι ένοικοι. Το ΦΕΚ 1843Β/2020 ζητάει στα γενικά δικαιολογητικά έγγραφη συναίνεση που αποδεικνύεται με κάθε νόμιμο τρόπο, χωρίς να ορίζει ποσοστό (όπως πχ κάνει στην περίπτωση στ για 51%), οπότε χωρίς το 100% οποιοσδήποτε μπορεί να ανακαλέσει την ΕΕΔΜΚ, εγκαλούμενος τον κανονισμό. Εννοείται πως με το 100% δεν τίθεται θέμα, αφού και για τροποποίηση του κανονισμού πάλι το ίδιο ποσοστό απαιτείται (και δε θα έρθει κάποιος που έχει ήδη υπογράψει να κάνει καταγγελία...). Επίσης εννοείται πως αν το επέτρεπε ο κανονισμός, δε θα ζητούσες καμία συναίνεση.
    1 point
  26. pirsogiannis Χειροποίητα λέω το εξής: για .... να μη ξεχνάμε οι παλιοί τα χειρόγραφα στατικά των 60-70-80 σελίδων και να μαθαίνουν ίσως οι καινούργιοι την απεξάρτηση από τα εθιστικά τικ σε κουτάκια λογισμικού ..... Νοιώθω τυχερός που έζησα με την γενιά που πρόλαβε να εφαρμώσει και τα δύο.....
    1 point
  27. αν το πλαίσιο είναι μεταθετό αυξάνει το μήκος λυγισμού της κολώνας και όχι του ημιζυγώματος. του ημιζυγώματος είναι κάτω από 1
    1 point
  28. Καλησπέρα υπάρχει κάποιος χάρτης με την ΖΟΕ Ανδρου σύμφωνα με το ΦΕΚ 291/ΑΑΠ/2011 ευχαριστώ
    0 points
  29. Καλησπέρα Θέλω να μεταφέρω ΄φυλλο χάρτη ΓΥΣ σε τοπογραφικό στο autocad σε κλίμακα 1:500. Τα βήματα είναι 1) Θα το φέρω στην κλίμακα 1:1 στο cad 2)Μετατροπή στο Coords (ή σε κάποιο άλλο προγραμμα) των συντεταγμένων του αγροτεμαχίου από ΕΓΣΑ σε HATT ώστε να γίνει εντοπισμος 3) με την εντολή scale (τι factor θα βάλω; ) το φέρνω στην επιθυμητή κλίμακα
    0 points
  30. Θυμώνω όταν διαβάζω τέτοια κείμενα που κάποιος ρωτάει πως θα "μαγειρέψει" σχέδια από κάποιο σύστημα σε ένα άλλο η αποσπάσματα χαρτών να μεταφερθούν σε άλλη κλίμακα αλλά και σε άλλο σύστημα αναφοράς. Εδώ το είπαμε πολλές- πολλές φορές πως το σύστημα αναφοράς ΗΑΤΤ Τ. Υ. ΚΑΜΊΑ σχέση δεν έχει με αυτό της ΓΥΣ. Αν ψάξεις θα βρεις αρκετό υλικό. Δεν είναι πάντως τυχαίο που τόση ώρα δε έγραψε κάνεις. Εγώ πάντως δεν θα μπω στον κόπο να γράψω γι' αυτό το θέμα. Έχω άποψη για την διαδικασία.
    0 points
  31. Με βάσει τον Προιστάμενο Δ/νσης τοπογραφικών εφαρμογών θέλω να βρω τα όρια Ευχαριστώ Δημήτρη
    0 points
  32. Εννοώ αν υπάρχει κάποιος διαδραστικός χάρτης που να ΄βαζεις τις συντεταγμένες σε ΕΓΣΑ και να σου δείχνει που είναι;
    0 points
  33. Το έχω κάνει αλλά δεν μπορώ να καταλάβω με αυτό το χάρτη αν η περιοχή μου είναι εντός ΖΟΕ ή εκτος. Ευχαριστώ πάντως.
    0 points
  34. Να σου απαντήσω εγώ για τους παχυλούς μισθούς του δημοσίου : 1.075€ στον λογαριασμό (ήτοι καθαρά), με προϋπηρεσία 6 ετών στον Δημόσιο τομέα, δύο παιδιά και συναφές μεταπτυχιακό. Κάντο λοιπόν εικόνα, για κάποιον πρωτοδιοριζόμενο (χωρίς προϋπηρεσία στον Δ. Τ.) και θα έρθεις στα λόγια του συναδέλφου.
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.