Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 08/02/2022 σε όλες τις περιοχές
-
Σίγουρα είναι μια καλή λύση η τοποθέτηση, σε τοπογραφικο Διαγρ. ενός τμήματος σχεδίου από 5αρι για οδοιπορικό σκαρίφημα. Όλοι το έχουμε κάνει. Μακάρι να το θέλει γιαυτό το σκοπό. Κι' αν έχουν δει τα μάτια μου. Και σημεία και τέρατα!! Ας μας γράψει κάτι για να ζητήσω συγνώμη.3 points
-
Νομίζω ότι η ερώτηση δεν αφορά "μαγείρεμα" αλλά μόνο στο πως να φτιαχτεί το απόσπασμα χάρτη ΓΥΣ για εντοπισμό, οπότε η διαδικασία μετατροπής με το coord.gr είναι επαρκής. Αφού το σχέδιο θα τυπωθεί 1:500 και η πινακίδα ΓΥΣ 1:5000 πρέπει, μετά την μετατροπή 1:1, να το μικρύνεις 10 φορές.2 points
-
Καλησπερα σε ολους , μπορει καποιος να με ενημερωσει για το αν οι Ηλεκτρολογοι (ή/και Μηχανολογοι Μηχανικοι) μπορουν να 'υπογραψουν' τα εξης? : Αδεια μικρης κλιμακας, τακτοποιηση αυθαιρετων , (ηλεκτρονικες) αδειες κατοικιων μεχρι 2 οροφους(!!!), Ηλεκτρονικη Ταυτοτητα Κτιριου, τις οποιες παραδοσιακα αναλαμβαναν 'πολιτικοι' και 'αρχιτεκτονες' ?Προφανως ως διαχειριστες μπορουν να κανουν τα παντα , το ερωτημα ειναι για το πού μπαινει αναγκλαστικα η υπογραφη πολιτικων ή αρχιτεκτονων που δεν μπορει να βαλει ενας Ηλεκτρολογος. (Δεν αναφερομαι σε στατικα σχεδια ή αρχιτεκτονικη εκδοση μεγαλων κτιριων καθως διαβαζοντας τα επαγγελματικα δικαιωματα σε αυτα ειναι σαφεστατο πως ενας Ηλεκτρολογος δεν υπογραφει .) Στην ουσια ρωταω για το εαν μπορει καποιος Ηλεκτρολογος να αυτοαπασχοληθει- (δικο του γραφειο) με τετοιες διαδικασιες ή μονο με ενεργειακες επιθεωρησεις ,ΗΜ μελετες κλπ και θα χρειαζεται εναν πολιτικο ή εναν αρχιτεκτονα για την υπογραφη συνεχως. Ευχαριστω παρα πολυ.1 point
-
Νέο παράθυρο για νομιμοποίηση «μεγάλων» αυθαιρέτων "Υπέρ της επαναφοράς της δυνατότητας νομιμοποίησης κτιρίων που είναι εξ’ολοκλήρου αυθαίρετα, ή έχουν μεγάλες πολεοδομικές αυθαιρεσίες τάχθηκε το Κεντρικό Συμβούλιο Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων (ΚΕΣΥΠΟΘΑ)." https://news.b2green.gr/15611/νέο-παράθυρο-για-νομιμοποίηση-μεγάλ1 point
-
Πετάω και εδώ αυτό το σεντόνι, γιατί είναι πάνω από 50% σχετικό...1 point
-
Η αλήθεια είναι ότι και εγώ σε προηγούμενη περίοδο είχα ισορροπήσει πάνω στις σκέψεις του Ιάσονα ή στις αμφιβολίες του Παύλου για το πνεύμα του νομοθέτη ψάχνοντας για την "ολιστική ερμηνεία", η οποία ποτέ δεν έβγαινε από τα χείλη αυτών που έπρεπε (μάλλον γιατί είχε χαθεί πλέον στην πορεία των αυθαιρετονόμων). Η ουσία (το έχω ξαναγράψει) είναι ότι δεν πρέπει να βλέπουμε μπροστά μας την πολεοδομική νομιμότητα και να ποσοτικοποιούμε αθροίζοντας νόμιμα πολεοδομικά μεγέθη για να κρίνουμε αυθαίρετα. Δεν βγάζουμε άδειες με αυθαιρετονόμους, απλά υπάγουμε αυθαίρετα και ενίοτε εξαιρούμε από κατεδάφιση. Δεν νομιμοποιούμε, τακτοποιούμε (δεν είναι άσχετο με την υπάρχουσα σύγχυση ότι και εμείς χρησιμοποιούμε πολλές φορές λάθος αυτές τις λέξεις, τη μια στη θέση της άλλης). Τα προ '55, μαζί με τα προ '75 και τα προ '83 των στάσιμων τώρα βρίσκονται στο επίκεντρο των δύο τελευταίων γνωμοδοτήσεων του ΚΕΣΥΠΟΘΑ που μάλλον θα μας απαλλάξουν από τον παραλογισμό να ακολουθούμε το ηλεκτρονικό σύστημα του ΤΕΕ και όχι τον νόμο και το πνεύμα του. Η δεύτερη γνωμοδότηση είναι για τον υπάρχοντα σήμερα παραλογισμό να μη μπορεί να εφαρμοστεί το άρθρο 106 (νομιμοποιήσεις-κατεδαφίσεις) επειδή το σύστημα απαιτεί την άδεια λόγω κάποιας επιμονής αδιάβαστων καρεκλοκένταυρων. Πλέον η ποσοτικοποίηση της "υπέρμετρης επιβάρυνσης" του Τρίτση θα γίνεται αφού αφήσουμε έξω από την άθροιση τα νομίμως υφιστάμενα (της παρ.1 του άρθρου 23 του ΝΟΚ). Το κρινόμενο μέγεθος θα είναι το πέραν αυτών. Ο κόφτης (το ανώτατο μέγεθος) για την εξαίρεση θα είναι το ποσοστό του πολεοδομικού μεγέθους που ορίζει ο νόμος ως αριθμητικό μέγεθος και όχι ως πολεοδομική οντότητα (δηλαδή μπακαλίστικα, αυτό που γινόταν και αρχικά, ποσοστό του μέρους του πολεοδομικού μεγέθους αν το γήπεδο δεν μπορεί να είναι μια αυτοτελής οικοδομήσιμη οντότητα). Πχ. στο 1ο παράδειγμα του Ιάσονα να μπορεί να εξαιρεθεί σήμερα στο στρέμμα και αύριο άμα πάρει διπλανή έκταση να εξαιρείται επίσης, μέχρι να πάρει την απαιτούμενη έκταση ώστε να μπορεί τυχόν και να νομιμοποιηθεί (τα λυόμενα 25% του πολεοδομικού μεγέθους ήταν κάποτε). Όταν λοιπόν θα είναι κάτω από τον κόφτη, θα μπορεί να εκδοθεί οποιαδήποτε άδεια που δεν θα αυξάνει τα πολεοδομικά μεγέθη. Όταν όμως θα το κάνει, τότε όλες οι ποσότητες θα έρχονται να μπουν στην άθροιση και τα ενδεχόμενα αποτελέσματα θα πρέπει να είναι κάτω από το πολεοδομικό μέγεθος που παράγει η άρτια και οικοδομήσιμη έκταση (έστω και με μια σύγχρονη κατεδάφιση). Εύχομαι (και είμαι βέβαιος) ότι όλα αυτά σύντομα θα μπουν ξεκάθαρα σε τροποποίηση του νόμου ώστε να απαλλαχθούμε από θεωρήσεις του τύπου "επέχει θέση", "δεν το δέχεται το σύστημα", "κοροϊδεύω βάζοντας τη λέξη προ 55 ή στάσιμος" κλπ ακροβασίες στις πλάτες συναδέλφων και μάλιστα κάτω από τα μάτια νομικών.1 point
-
"– Ακίνητα που ανεγέρθηκαν χωρίς οικοδομική άδεια μετά το 1983, αλλά δεν παραβιάζουν τις όρους δόμησης μιας περιοχής. «Εξαιτίας νομοθετικού κενού ακυρώνονται οι ευνοϊκές διατάξεις του νόμου για τις αυθαίρετες κατασκευές που έχουν τις προϋποθέσεις υπαγωγής», αναφέρει η γνωμοδότηση του ΚΕΣΥΠΟΘΑ, υποστηρίζοντας ότι θα αρκούσε μια ρύθμιση του πληροφοριακού συστήματος του Τεχνικού Επιμελητηρίου (στο οποίο δηλώνονται τα αυθαίρετα) ώστε το θέμα να λυθεί." Πόσες φορές και εδώ στο φόρουμ το έχουμε προτείνει το να αλλάξει δηλαδή το πληροφοριακό σύστημα και να μπορεί να υποδέχεται τέτοιες δηλώσεις. Για να δούμε τι θα γίνει. Σε καλό δρόμο η γνωμοδότηση του ΚΕΣΥΠΟΘΑ. Καλησπέρα Δημήτρη1 point
-
Έτσι όπως το διατυπώνεις, κανονικά θα πρέπει να λάβεις όλη την προϋπηρεσία (ήτοι 48 μήνες). Η βεβαίωση επειδή αφορά σε χρόνια που ήσουν ασφαλισμένος στο π.ΤΣΜΕΔΕ, θα πρέπει κανονικά να εκδοθεί από εκεί (τμήμα ΕΦΚΑ - π. ΤΣΜΕΔΕ). Αυτή τη στιγμή, επικρατεί γενικά ένα τεράστιο αλαλούμ, όπου τα μισά υποκαταστήματα ΕΦΚΑ εκδίδουν κανονικά βεβαίωση χρόνου ασφάλισης και για το π.ΤΣΜΕΔΕ, ενώ τα άλλα μισά δηλώνουν αναρμόδια και κουνούν το κεφάλι τους. Εγώ ανήκω στη δεύτερη κατηγορία, αλλά υπερκαλύπτομαι ως προς την προϋπηρεσία (ως μισθωτός) μιας και έχω αναλυτικές βεβαιώσεις από όλες τις υπηρεσίες στις οποίες έχω εργαστεί.1 point
-
Την προκήρυξη κοιτάς, με βάση αυτή θα υποβάλεις τα χαρτιά σου ! Αυτό που σου έστειλε το ΑΣΕΠ λέει ότι θα πρέπει να δηλώσεις και εργοδότη στην αίτηση. Πουθενά δεν ζητείται κάτι τέτοιο στην συγκεκριμένη προκήρυξη ηλεκτρονική αίτηση (για να καταλάβεις χοντρικά, τι απάντηση έλαβες...). Την έχω αποστείλει εδώ και 10 μέρες περίπου, οπότε στο λέω από πρώτο χέρι.1 point
-
Επανέρχεται, μετά από κάποια χρόνια εφαρμογής, η λογική στον νόμο ... ή μήπως γράφουμε σε χαρτί το αυτονόητο ; Πράξη-39-Προϋφιστάμενα-του-1955-κτίσματα-υπαγωγή-στο-ν-4495-2017.pdf1 point
-
Για αυτά που σου είπαν στην πολεοδομία δεν υπάρχει ίχνος εγκυρότητας, όπως σου έδειξε και ο συνάδελφος παραπάνω στο Παράδειγμα 1 των συνημμένων σχεδίων του νόμου. Ας διαβάσουν τον νόμο λοιπόν ...1 point
-
ακριβώς αυτό που λες συνάδελφε, θα πρέπει να ελέγξει την στάθμη που βρίσκεται το δάπεδο του ορόφου. Αν το κτίριο, ο όροφος μάλλον βρίσκεται σε στάθμη ανώτερη από την στάθμη που περιγράφεται στην οικοδομική άδεια , ίσως τότε να υπάρχει παράβαση.1 point
-
Προσαύξηση προστίμου κατά 25% για υπαγωγή από 1/10/2021 έως και 30/9/2022.1 point
-
Η μείωση ύψους δεν αποτελεί παράβαση. Τις στάθμες δαπέδου και οροφής να ελέγξεις σε σύγκριση με τις εγκεκριμένες τις άδειας .1 point
-
η μείωση του ύψους δεν είναι παράβαση που τακτοποιείται. Η βεβαίωση αναφέρεται σε αυθαίρετες κατασκευές καθ’ υπέρβαση της δόμησης, της κάλυψης και του ύψους της ιδιοκτησίας. Δεν έχεις υπέρβαση, οπότε δεν έχεις και κάτι να χρεώσεις. Αν έχεις αλλαγές σε ανοίγματα, εξώστες κλπ το βάζεις και αυτό σαν λοιπή παράβαση για πληρότητα.1 point
-
Θυμώνω όταν διαβάζω τέτοια κείμενα που κάποιος ρωτάει πως θα "μαγειρέψει" σχέδια από κάποιο σύστημα σε ένα άλλο η αποσπάσματα χαρτών να μεταφερθούν σε άλλη κλίμακα αλλά και σε άλλο σύστημα αναφοράς. Εδώ το είπαμε πολλές- πολλές φορές πως το σύστημα αναφοράς ΗΑΤΤ Τ. Υ. ΚΑΜΊΑ σχέση δεν έχει με αυτό της ΓΥΣ. Αν ψάξεις θα βρεις αρκετό υλικό. Δεν είναι πάντως τυχαίο που τόση ώρα δε έγραψε κάνεις. Εγώ πάντως δεν θα μπω στον κόπο να γράψω γι' αυτό το θέμα. Έχω άποψη για την διαδικασία.1 point
-
Μην μπλέκετε πολιτική και ιδεολογίες με το αληταριό των συνδέσμων. Στην 13 τάχα τσαντίστηκαν με την νοπο και την έδιωξαν , αλλά την βία την συνεχίζουν. Σε παοκ, αεκ και ολυμπιακό , έχουμε πραιτωριανούς των προέδρων και ακολουθούν και εκεί οι αρειανοί. Οι μόνοι που ήλθαν σε κόντρα με τους συγκεντρωμένους , είναι οι δύο οικογένειες του παναθηναϊκού , Βαρδινογιάννη και Γιαννακόπουλου και όπως είδαμε έχασαν και έφυγαν και οι ομάδες χάθηκαν. Αλλά τα λεφτά είναι πολλά , βάλτε και τον αθλητικό τύπο που θέλει φανατισμένους αναγνώστες , βάλτε και την πολιτική προστασία που εξασφαλίζουν κάποιοι, όπως και κάθε είδους προστασία. Τα άλλα είναι απλά προφάσεις εν αμαρτίαις..1 point
-
Εάν υπάρχει επίσημη οριοθέτηση, το όριο αυτής. Εάν όχι, θα πρέπει να γίνει πρώτα οριοθέτηση. Το κείμενο που αναφέρεις δεν έχει σχέση με ρέματα1 point
-
Επιτελικό κράτος!!! . Αυτή η βεβαίωση πια έχει γίνει θρίλερ!!! . Υπάρχει δυστοκία μεταξύ ΤΣΜΕΔΕ και e-ΕΦΚΑ βασικά επικρατεί χάος . Ο e-ΕΦΚΑ πάντως δηλώνει αναρμόδιος για αιτήματα μηχανικών και παραπέμπει στο ΤΜΕΔΕ παρότι μπορείς απο το e efka να κλείσεις ραντεβού σε υποκατάστημα τους . Μόλις φτάσεις εκεί οι υπάλληλοι γελάνε με την ευκολοπιστία σου στο επιτελικό μπάχαλο- κράτος , (ένα ακόμα τρικ του ελληνικού μπανανιστάν), και λένε ότι δεν ξέρουν τίποτα οτι είναι αναρμόδιοι . Βασικά αλλάξαμε το περιτύλιγμα με ιστοσελίδες για να κλείνεις ραντεβού . Παλία ότι ώρα ήθελες πήγαινες στην Δ. υπηρεσία , Τώρα πια το επιτελικό κράτος σου απαγορεύει να εξυπηρετηθείς και σου επιβάλλει συγκεκριμένες ημερομηνίες . Σκέτη τυραννία!!!1 point
-
Η αρνητική διαφορά θερμοκρασιών είναι σίγουρη ένδειξη απόψυξης. Η θορυβώδης λειτουργία μάλλον οφείλεται σε αύξηση παροχής νερού, που μπορεί να γίνει μόνο σε Α.Θ. που μπορούν ηλεκτρονικά να ρυθμίζουν την παροχή του κυκλοφορητή τους. (π.χ. η δική μου που είναι Carrier, δεν μπορεί να το κάνει αυτό).1 point
-
Ο νόμος προβλέπει με βάση την αρχική ημερομηνία δημιουργίας του Οικοπέδου και όχι με βάση την εκάστοτε ημερομηνία μεταβίβασης του ακινήτου.1 point
-
[παυλε, καλησπερα] Μηπως θα επρεπε να μας απασχολησει η νομιμοτητα της κατατμησης σε αυτον τον οικισμο; διοτι Ακόμη, κατά το άρθρο 2 παρ.1 ν.δ. 690/1948, το οποίο εφαρμόζεται και επί δικαστικής διανομής, απαγορεύεται η μεταβίβαση της κυριότητας οικοπέδου επαγομένη τη δημιουργία οικοπέδων μη αρτίων είτε κατά το ελάχιστο εμβαδόν είτε κατά το ελάχιστο πρόσωπο ή βάθος [ΑΠ 515/2013]. Από τη διάταξη αυτή, ερμηνευόμενη σε συνδυασμό και με τις παραγράφους 2 και 3 του αυτού άρθρου, κατά την τελευταία των οποίων “πάσα δικαιοπραξία εν ζωή ή αιτία θανάτου, έχουσα αντικείμενον απαγορευομένην κατά τας προηγουμένας παραγράφους μεταβίβασιν κυριότητος, είναι αυτοδικαίως και εξ υπαρχής απολύτως άκυρος”, συνάγεται ότι κάθε δικαιοπραξία, όπως είναι και η διαθήκη, με την οποία γίνεται μεταβίβαση τμήματος οικοπέδου και εξαιτίας της οποίας δημιουργούνται μη άρτια οικόπεδα είναι άκυρη. Ειδικότερα, ως προς τη διαθήκη σημειώνεται ότι η άκυρη διανεμητική διάταξη δεν επηρεάζει τις λοιπές διατάξεις της, εκτός αν συντρέχει περίπτωση εφαρμογής του άρθρου 181 του ΑΚ. Τα πρόσωπα δε τα οποία εγκαταστάθηκαν με την άκυρη διανεμητική του οικοπέδου διάταξη, θεωρούνται κατά την αληθή βούληση του διαθέτη ως κληρονόμοι στο όλο οικόπεδο, το οποίο λαμβάνεται ως κοινή κληρονομική μερίδα (άρθρα 1712, 1800 και 1806 του ΑΚ) ανάλογη με τη μαθηματική σχέση μεταξύ της αξίας του και της αξίας της όλης κληρονομιαίας περιουσίας κατά τον χρόνο του θανάτου του κληρονομουμένου. Η κληρονομική ιδανική μερίδα του καθένα από τους άνω κληρονόμους που αφορά η άκυρη διάταξη είναι ανάλογη προς την αξία του τμήματος οικοπέδου που καταλείφθηκε σ΄ αυτόν (Ολ. ΑΠ 568/1986 ΝοΒ 35/2002) [ΑΠ 1572/2007].1 point
-
Ευχαριστώ για τις απαντήσεις. 1. Νομίζω δεν σου επιτρέπει 2ο. Διότι θα έχεις ξεπεράσει την ψυκτική ισχύ που σου λέει ξεκάθαρα δεν επιτρέπεται. 6. Νομίζω στην σχέση στην Τότεε γίνεται αναφορά προς δάπεδα προς μη κλιματιζομενους χώρους. Τότε βάζει 7. Προς κλιματιζομενους δεν βάζει τίποτα. Να ρωτήσω και κάτι άλλο. Ο έλεγχος υπερδιασταδιολιγησης δυστυχώς μπήκε και στα διαμερίσματα στην θέρμανση. Να υποθέσω ότι δεν ισχύει αυτό που λέει η Τότεε για χPgen <20kw το βάζουμε 20. Εδώ είναι ότι σου βγει. Έτσι σπίτια 100τμ δεν πρόκειται να βγάζουν Pgen >8kw ενώ αντλίες θερμότητας για να δουλέψουν χρειάζεται ίσως και 16kw στην πραγματικότητα!!!! Κάνω λάθος?1 point
-
1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-