Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. zazeng

    zazeng

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      1.515


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      26.309


  3. Πλήθων

    Πλήθων

    Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      42


  4. melissa

    melissa

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      582


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 28/03/2022 σε όλες τις περιοχές

  1. συμφωνα με αυτο "Νέα παραταση για τους δασικους χαρτες" Δηλαδή ανέβηκαν οι αναμορφωμένοι δασικοί χάρτες, αλλά υπήρχαν τεχνικά προβλήματα στην πλατφόρμα και έπρεπε οι πολίτες να πληροφορηθούν για να δουν τα ακίνητά τους και τα πολύγωνα τους που εντάχθηκαν. https://dasarxeio.com/2022/03/26/109972/
    2 points
  2. Μόνο με το fasl τι να δούμε; Αν έχεις και το lsp κάτι γίνεται. Φορτώνοντας το πάντως με βγάζει αυτό, που σημαίνει ότι κάτι δεν πάει καλά: ; error: invalid binary file format: bad body(2) ωραία ιδέα πάντως, και το ανάποδο θα είναι χρήσιμο
    2 points
  3. Version X6.3

    85.686 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5167/24 (ΦΕΚ 207Α/20.12.2024) Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Προσθήκες N.5015/23 (ΦΕΚ 20Α/02.02.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  4. Version 1.1

    2.972 downloads

    Νομοθετικό πλαίσιο για τη σύνταξη ΣΑΥ & ΦΑΥ στα τεχνικά έργα.
    1 point
  5. @nvel τα προγράμματα "θα" άνοιγαν ότι μέγεθος θες.... Πλότερ δεν θα βρεις να εκτυπώνει χιλιόμετρα και ειδικά δεκάδες μέτρα φάρδος. Και το Acad μπορεί να σου βγάλει κι αυτό όσο διάσταση θες ακόμα και έτη φωτός..... εκτυπωτής δεν υπάρχει. Για αυτό εδώ και αιώνες όταν σχεδιάζουμε κάνουμε χρήση της κλίμακας όταν αφορά δομικά έργα και γη .....
    1 point
  6. Έτσι όπως το διαβάζω το 96.δ τα ποσοστά αφορούν μόνο ότι μπαίνει στο δα κ δβ, τα υπόλοιπα είναι ανεξάρτητα ποσοστού (πχ σε οριζόντια έχεις 25τμ με μεγάλο ποσοστό υπέρβασης, σε καλύπτει όμως το δγ)
    1 point
  7. Γνώμη μου είναι ότι συγχέεις τον όρο "αυτοτελής χώρος" εφόσον πρόκειται για την ίδια αποθήκη που μετετράπη σε κύριο χώρο, τότε ειναι 100% κατηγορία 4.
    1 point
  8. Γιατί συνεχίζεις να λες για πρόβλημα όταν ο συν/φος ήδη σου απάντησε ότι η αλλαγή χρήσης εντός νομίμου όγκου και εντός σχεδίου είναι κατηγ 4?
    1 point
  9. Η καταληκτική ημερομηνία διαβίβασης των εσόδων του 2021 θα μεταφερθεί στο τέλος Μαΐου, σύμφωνα με τοποθέτηση εκπροσώπου της ΑΑΔΕ. Αν και αναμένεται, δεν έχει ανακοινωθεί επίσημα. Πράγματι είναι άλλο η ΑΑΔΕ και άλλο η εφορία. Το myDATA είναι της πρώτης και οι ΜΥΦ της δεύτερης.
    1 point
  10. Για την υποβολή της κατάστασης πελατών–προμηθευτών & συναλλαγών (ΜΥΦ) του φορολογικού έτους 2021: Με τα τωρινά δεδομένα πρέπει να υποβληθούν μέχρι το τέλος Μαρτίου. Αναμένεται ανακοίνωση είτε για την κατάργηση της υποχρέωσης υποβολής είτε για τον καθορισμό προθεσμίας υποβολής.
    1 point
  11. Είχα αρχίσει να πιστεύω ότι έχασα τη δυνατότητα υποβολής αντιρρήσεων για το δασικό χάρτη που καλύπτει την Αρτέμιδα Αττικής, πολύ περισσότερο αφού ο αρμόδιος υπάλληλος του δασαρχείου Πεντέλης, για τη λήξη της προθεσμίας, δεν απαντάει ποτέ στο τηλέφωνο (σηκώνει το ακουστικό και το βάζει αμέσως στη θέση του). Με δεδομένο ότι δεν είμαι ενεργός μηχανικός, πλέον, και δεν γνωρίζω τις διαδικασίες, μπορεί κάποιος συνάδελφος να μου υποδείξει τη διαδικασία και αν χρειάζεται η συνδρομή δασολόγου ή όχι. Αν και το έχω αναφέρει μερικές φορές, πρόκειται για γεωτεμάχιο, για το οποίο είχα προσφύγει στην αρμόδια τριμελή επιτροπή, κατά τη διαδικασία εκπόνησης του Κτηματολογίου το 2003,και, μετά από αρκετή ταλαιπωρία και ακροάσεις, η επιτροπή δικαίωσε την προσφυγή. Κάθε συμβουλή δεκτή.
    1 point
  12. 31/5/2021 η νέα προθεσμία https://dasarxeio.com/2022/03/26/109972/
    1 point
  13. @Gestalt Διάβασε προσεκτικά την 6ιε μετά την αναθεώρησή της το 2020. Η σκάλα της σοφίτας δεν συμπεριλαμβάνεται στο εμβαδόν της σοφίτας για τον έλεγχο του 50%. Την §6ε την χρειάζεσαι για να αφαιρέσεις από την δόμηση του ισογείου το εμβαδόν της σκάλας προς την σοφίτα.
    1 point
  14. Μακάρι να ήταν έτσι. Το έχω αναφέρει και προηγουμένως, λόγω προθεσμιών με το κτηματολόγιο και με τις μεταβιβάσεις οι περισσότεροι Π/Μ, Α/Μ και Τ/Μ δεν προλάβαιναν να ανασάνουν μέχρι τέλος Φεβρουαρίου οπότε άφησαν τα εξοικονομώ για αργότερα αφού είχαν προθεσμία. Ένας συνάδελφος είχε 7 εξοικονομώ. Λογικά σε 15 μέρες θα τα προλάβαινε αφού είχε ήδη κάνει αυτοψία για κτηματολόγιο, μεταβίβαση ή τακτοποίηση. Προφανώς επειδή κόλλαγε το σύστημα δεν τα πρόλαβε. Αντίστοιχα ένας άλλος συνάδελφος είχε 8 εξοικονομώ. Αν δεν κόλλαγε το σύστημα θα μπορούσε να τους πει κάποιος απροετοίμαστους αλλά τώρα που αποδεδειγμένα κόλλαγε το σύστημα, δεν υπάρχει λόγος να ρίχνουμε ευθύνη σε συναδέλφους.
    1 point
  15. @Gestalt το 11§6ε αφορά κτίρια τύπου μεζονέτα. Μπαίνω στο σπίτι στο 1ο επίπεδο, ανεβαίνω σκάλα για 2ο επίπεδο και ξανά σκάλα για να φτάσω στην σοφίτα. Σε αυτή την περίπτωση, μπορώ να μην μετρήσω στην δόμηση έως και 25 τ.μ. ανά επίπεδο. Αν έτσι λειτουργεί η λύση σου, με την σκάλα μέσα στο διαμέρισμα, είσαι στην σωστή παράγραφο Κακώς μπλέξαμε την σύσταση οριζοντίων ιδιοκτησιών με τον ΝΟΚ. Ποιοι χώροι θα είναι "αυτοτελείς και ανεξάρτητοι" ορίζονται από τον σχεδιασμό μας. Το ίδιο και οι κοινόχρηστοι. Ο ΝΟΚ μας δίνει τις προυποθέσεις. Το αν ο ιδιοκτήτης στο μέλλον προχωρήσει σε σύσταση οριζοντίων ιδιοκτησιών ή όχι, είναι άσχετο με τον ΝΟΚ.
    1 point
  16. κι ακόμα καλύτερα αν η βεβαίωση είναι από το σύστημα και φέρει τον μοναδικό ηλεκτρονικό αριθμό πράξης και το υδατογράφημα του (σούπερ) υπουργείου. Προσωπικά, αναφέρω στη σχετική βεβαίωση και τις περιπτώσεις εργασιών που θα εκτελεστούν, κάνοντας αντιγραφή τους αυτούσια από τον νόμο. Για παράδειγμα η βεβαίωση εκδίδεται έτσι... και υπάρχει πάντα στον χώρο όπου εκτελούνται οι εργασίες. Σε αυτή την περίπτωση δεν πιστεύω ότι κάποιο αστυνομικό όργανο θα ασχοληθεί περαιτέρω, εκτός φυσικά αν δει να «σηκώνονται τοίχοι και μπετά» ή άλλες εργασίες που δεν αναφέρονται ρητώς στη βεβαίωση (και κατά συνέπεια στον νόμο).
    1 point
  17. O νόμος δεν αναφέρει άλλα "χαρτιά" από μηχανικό, πέραν της βεβαίωσης από το Η.Σ e-adeies το οποίο αφορά αποκλειστικά και μόνο βεβαίωση περί μη απαίτησης εγκρίσεων. Η υποχρέωση του ιδιοκτήτη σε ότι αφορά την απογραφή έργου-εργασιών στο ΙΚΑ (νυν ΕΦΚΑ) παραμένει σε κάθε περίπτωση. Το θολό τοπίο για εμένα, έχει να κάνει με την διαδικασία προσέλευσης της αστυνομίας κατόπιν καταγγελίας. Πως θα καταλάβει ο αστυνομικός εάν οι εκτελούμενες εργασίες είναι αυθαίρετες ή απαιτούν άδεια ή εμπίπτουν στο άρθρο 30.Η πιο σωστή πρακτική θα ήταν απλώς να μεταβιβάσει το αίτημα στην οικεία ΥΔΟΜ. Εκτός διαδικασίας και δεν ξέρω κατά πόσο μπορεί να εξυπηρετήσει κάτι τέτοιο, μαζί με την βεβαίωση περί μη απαίτησης εγκρίσεων του άρθρου 30, ας υπάρχει έστω και μια βεβαίωση σε φυσική μορφή με σφραγίδα μηχανικού ότι η εκτελεσθείσες εργασίες (συνοπτική αναφορά) εμπίπτουν στο άρθρο 30 και δεν απαιτείται καμία οικοδομική άδεια ή έγκριση ΕΔΜΚ, ώστε να το δει το αστυνομικό όργανο για να μην ταλαιπωρείται ο ιδιοκτήτης.
    1 point
  18. Καλημέρα σας, Σε γήπεδο εκτός σχεδίου έχω εξαντλήσει δόμηση και κάλυψη, και θέλω να κατασκευάσω εξωτερική ανοιχτή σκάλα (από μπετό) για να αποκτήσω πρόσβαση στο δώμα. Βάσει ΝΟΚ Αρθ.11/παρ.6 στ και Αρθ.12/παρ. 4γ καταλαβαίνω ότι δεν μετράει ούτε στην κάλυψη ούτε στην δόμηση: Ν.4067/Αρθ.11/παρ.6 στ 6. Στον συντελεστή δόμησης δεν προσμετρώνται: ... στ. Η επιφάνεια έως και δύο ανοικτών κλιμακοστασίων εφόσον εξυπηρετείται στάθμη ορόφου έως 7,50μ από το οριστικά διαμορφωμένο έδαφος στην θέση αυτή. Ν.4067/Αρθ.12/παρ.4 γ 4. Στον υπολογισμό της επιτρεπόμενης κάλυψης του οικοπέδου δεν προσμετρώνται οι επιφάνειες των ορθών προβολών σε οριζόντιο επίπεδο: ...γ. Χώρων και κατασκευών που αναφέρονται στις περιπτώσεις (...) της παρ.6 του άρθρου 11 Ωστόσο, υπάρχει πρόβλημα με το ύψος, διότι βάσει ΦΕΚ Δ 270/85 / Αρθ.6/παρ.δ το επιτρεπόμενο ύψος σε μονοόροφο τμήμα είναι 4,00μ και η μόνη προσαύξηση που επιτρέπεται είναι για στηθαίο φωταγωγού 0,30μ ή καπνοδόχου. Πως λοιπόν μπορώ να κατασκευάσω σκάλα όταν λόγω ύψους δεν μπορώ να έχω στηθαίο? Σας ευχαριστώ πολύ. skala.pdf
    1 point
  19. Δεν θυμάμαι αν επιτρέπεται η περαιτέρω αλλαγή χρήσης σε ρυθμισμένο,δες λίγο και σε άλλα τοπικ..Σε κάθε περίπτωση αν έχεις τραπεζοκαθίσματα πρεπει να γίνει αλλαγή σε ΚΥΕ.Εάν οπωσδήποτε πρέπει να γίνει επειδή πρόκειται για υφιστάμενο προ ΝΟΚ κτίριο το μέσο ελεύθερο ύψος για Κ.Χ. δεν όφειλε να είναι τουλ.2.65 αλλά 2.40 οπότε επαρκεί. Ναι,επιτρέπεται,το βρήκα και εδώ,σε άλλο νήμα,συμπληρώθηκε με τον 4546 και μπορεί να αλλάξει χρήση.
    1 point
  20. Γεια!Δες λιγάκι τον χρόνο αλλαγής χρήσης σε κατάστημα (δήλωση), τι κατάστημα αναφέρει και τα αποδεικτικά της εγκ/σης χρήσης...π.χ.έχει μια άδεια λειτουργίας παλιά?και ως τι?από αυτά εξαρτάται κι η απάντηση για τα παρακάτω!Ακόμη,προσδιόρισε αν απλά θα διαθέτει τροφιμα ποτά προς πώληση (συσκευασμένα) ή θέλει να παρασκευάζει και να έχει και τραπεζοκαθίσματα.
    1 point
  21. Αυτό που κάνεις συνάδελφε, προφανώς αρχικά για την δική σου εξυπηρέτηση, θα έπρεπε να το κάνουν αυτόματα οι φορείς μας.... Είναι κωδικοποίηση !!! Θερμά σε ευχαριστώ (κι εγώ) καί για τον χρόνο σου, μα καί για την διάθεση σε όλους μας αυτής της δουλειάς σου!!! Είσαι πολύ καλός συνάδελφος.
    1 point
  22. Τρεις περιπτώσεις : 1. Νερό σε Σκυροδέτηση Θεμελίωσης (πριν την Σκυροδέτηση) : α) Εφόσον το σκάμμα σου έχει κρατήσει νερά, πρέπει να τα απομακρύνεις πριν την σκυροδέτηση. i) (εύκολο) : Διαλέγεις γωνία του σκάμματος και σκάβεις οριζόντιο κανάλι με κλίση που θα επιτρέψει στα νερά να φύγουν με φυσική ροή προς χαμηλότερο υψόμετρο ii) (δύσκολο) : Αν δεν μπορείς να εφαρμόσεις το (i), πχ σε περίπτωση βαθειάς έκσκαφής, απομακρύνεις τα νερά με αντλίες Σε κάθε περίπτωση, αφού απομακρύνεις τα νερά και πριν την σκυροδέτηση, πρέπει ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ να ξεπλύνεις τον οπλισμό θεμελίωσης με νερό υπό πίεση, για να απομακρύνεις λάσπες ( εννοείται οτι έχεις ρίξει μπετόν καθαριότητας στην σκάφη σου, αλλιώς άστα να πάνε...) Επίσης, νεροποντή σε θεμελίωση μπορεί να προκαλέσει αστοχία στα πρανή εκσκαφής, οπότε αν περιμένεις κάτι τέτοιο, καλό είναι να πεις στον χωματά σου να φροντίσει να κάνει σωστή διαμόρφωση στο όρυγμα. Θα υπολογίζεις οτι από την χάραξη της θεμελίωσής σου θες τουλάχιστον περιθώριο 0,50μ για να στηθούν τα πλαϊνά και από εκεί και έξω τραβάς την ρίζα του πρανούς όσο έξω χρειάζεται, ώστε σε περίπτωση αστοχίας τα χώματα που θα αποκολυθούν να μην πέσουν μέσα στη θεμελίωσή σου. 2. Νερό σε Σκυροδέτηση Θεμελίωσης (κατά την Σκυροδέτηση) : Μην ανησυχείς. Όσο νερό και αν φας, το σκυρόδεμα θα πάει κάτω και το νερό θα ανέβει μόνο του στην επιφάνεια ( θα δεις πρασινωπές λιμνούλες ). Την επομένη της σκυροδέτησης κάνεις ότι και στο (1) για να απομακρύνεις τα νερά ή απλά περιμένεις να κάνει ο ήλιος την δουλειά του. Απλά, αν έχεις ρίξει radier, μην αφήσεις να πατήσει άνθρωπος την επόμενη μέρα, οι άνω 5 πόντοι θα είναι ακόμη νωποί. 3. Νερό σε Σκυροδέτηση Ανωδομής (πλάκα): α) Στην αρχή της σκυροδέτησης δεν έχεις πρόβλημα, ακόμη και με νεροποντή. Το νερό ανεβαίνει μόνο του επάνω κα στραγγίζεται από τα κενά του πετσώματος της πλάκας χωρίς προβλήματα. Μην σε ανησυχεί αυτά που μας έλεγαν στο Πολυτεχνείο για απομείωση της αντοχής του σκυροδέματος λόγω προσθήκης νερού. Αυτό ισχύει σίγουρα αν προσθέσεις νερό στο μίγμα όσο αυτό είναι μέσα στην μπετονιέρα, οπότε με την ανάδευση παίρνεις πράγματι μίγμα με υψηλότερη αναλογία νερού. Στην σκυροδέτηση το μόνο που προκαλεί "ανάδευση" στο μίγμα σου είναι οι γαλότσες των μπετατζίδων, οπότε κομμένα τα πολλά "πήγαινε-έλα", ειδικά για μεγάλη πλάκα και πολυμελές συνεργείο. β) Όσο προχωράει η σκυροδέτηση, το μπετόν σφραγίζει τα κενά του πετσώματος και η πλάκα αρχίζει να μαζεύει νερό. i) Εφόσον το πλαϊνό δεν είναι πολύ υψηλότερο από την τελική στάθμη μπετόν (5~10εκ.), είσαι οκ, αφού όπως ανέφερε και ο συνάδελφος γλιτώνεις την διαβροχή λόγω της "λιμνούλας" των 5-10εκ. ii) Σε περίπτωση, όμως που ο μπετατζής έχει σηκώσει πολύ ψηλά πλαϊνά ( πχ επιδή είχε τελαρωμένα πανέλα και τον βόλευε ) έχεις θέμα. Στην περίπτωση αυτή το πιο πιθανό είναι να δείς ένα πλαινό ( εξωτερικό κούτελο περιμετρικών δοκών ) που είναι κοντραρισμένο ( πλευρικά εξασφαλισμένο ) μέχρι την τελική στάθμη σκυροδέματος, αλλά η επιφάνεια του μπετοφόρμ να τρέχει πολύ ψηλότερα από την στάθμη αυτή και να κρατάει νερό μέχρι αυτό το ύψος. Αν είναι έτσι, κινδυνεύει να αστοχήσει το πλαϊνό από την πίεση του νερού που συσωρρεύεται και να σου ανοίξουν τα περιμετρικά δοκάρια. Ζήτα από τον μπετατζή σου ( αν και μάλλον θα το κάνει από μόνος του ) να ανοίξει το πλαϊνό σε ορισμένες θέσεις για να ξενερίσει η πλάκα. Αυτό γίνεται ευκολότερα στο μέσον πλευράς της περιμέτρου της πλάκας, γιατί οι γωνίες θα πρέπει να είναι δεμένες. Σε περίπρωση νεροποντής καλό είναι να διασφαλίσεις περισσότερες από μία θέσεις απορροής των συσωρρευόμενων υδάτων. Αν αφήσεις μόνο μία θέση εκτόνωσης, τα νερά θα φύγουν μεν, αλλά μάλλον στην θέση απορροής θα έχεις απόπλυση ( ξέπλυμα ) και θα αποκαλυφθούν τα αδρανή του σκυροδέματος. Μην ανησυχείς για το επιπλέον βάρος στην υποστήλωση ( ικριώματα ) της πλάκας λόγω νερού. Η πλάκα δεν πρόκειται ποτέ να πέσει στα κεφάλια μας λόγω νερού, πολύ απλά διότι τα εξωτερικά πλαϊνά θα έχουν αστοχήσει νωρίτερα για να εκτονώσουν την κατάσταση... Στο τέλος της σκυροδέτησης και εφόσον το συνεργείο σου βγάλει την δουλειά υπό βροχή, κάνε έναν κόπο και κέρνα καμία μπύρα - σουβλάκι στον κόσμο. Πίστεψέ με, θα το εκτιμήσουν. (* Αλλά σε καμία περίπτωση "κολλητηλίκια" με τα συνεργεία, πίστεψέ με, θα σε καβαλήσουν...) Αυτά, ελπίζω να σε βοήθησα
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.