Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 24/05/2022 σε όλες τις περιοχές
-
GEORGE MICHEAL : "επομένως υπάρχει φόρτος έκδοσης ΗΤΚ " εμ, ζωρζ, τι να σου κανει το καημενο το ζωντανο... το παραφορτωσαν οι κομπιουτεραδες με... GIGA TOUVLA ....απόκαμε κι αυτο....5 points
-
@BAS Ο λόγος σύνταξης της ηλεκτρονικής ταυτότητας είναι (κρίσιμο) στοιχείο της και γι΄αυτό μας ενδιαφέρει. Εξ ου και η ύπαρξη σχετικού πεδίου επιλογών (αιτιολογία). Για το ΠΕΑ, η υπουργική απόφαση αναφέρει ότι περιλαμβάνεται στα απαιτούμενα έγγραφα "εφόσον απαιτείται". Όπερ μεθερμηνευόμενον εστί: δεν απαιτείται ΠΕΑ σε όλες τις περιπτώσεις. Για κατεδάφιση, προφανώς, δεν απαιτείται. Τι να εξεταστεί, δηλαδή, με το ΠΕΑ; Ποιες βελτιώσεις πρέπει να γίνουν σε κτίσμα που πρόκειται να κατεδαφιστεί;5 points
-
Νομίζω ότι ο σύζυγος δικαιούται την έκπτωση σε όλο το ακίνητο,ασχέτως του ποσοστού συνιδιοκτησίας του σε αυτό,λόγω του ποσοστού αναπηρίας του. Αλλά,έτσι κι αλλιώς του ανήκει το 50% ενώ το άλλο 50% ανήκει στη σύζυγο,που επίσης δικαιούται την έκπτωση,λόγω φορολογικής επιβάρυνσης από τον σύζυγο. Η φορολογική επιβάρυνση φαίνεται στο έντυπο Ε1(φορολογική δήλωση) της συζύγου.Πέραν αυτού απαιτούνται:α.Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης και β.Το πιστοποιητικό αναπηρίας (σε ισχύ).3 points
-
Καλησπέρα,ποιος ο λόγος,όταν ο νόμος σαφώς αναφέρει ότι δε συνιστούν παράβαση,να συνταχθεί προϋπολογισμός γι αυτές; Μια απλή αναφορά στην Τεχνική έκθεση,με το σχετικό άρθρο,αρκεί.3 points
-
Η ΗΤΚ είναι υποχρέωση ιδιοκτήτη απέναντι στην απαίτηση καταγραφής της πολεοδομικής νομιμότητας των ακινήτων. Την έχουν όλοι μαζί οι συνιδιοκτήτες και καθένας μόνος του. Δεν χρειάζεται λοιπόν συναίνεση ούτε μπορούν να τον εμποδίσουν οι άλλοι. Απλά ο επισπεύδων χρεώνεται τη δαπάνη και οι άλλοι το βρίσκουν έτοιμο. Το ποσοστό μπορεί να δηλώνεται στο 100% μόνο σε ΗΤΚ μιας ΟΙ. Αλλιώς το άθροισμα όλων πρέπει να είναι 100%. ΥΓ. καλησπέρα σε όλους3 points
-
Θεωρώ πως στην "Ετήσια κατανάλωση κτιρίου" βάζουμε από την πρώτη σελίδα του ΠΕΑ την "Υπολογιζόμενη ετήσια κατανάλωση πρωτογενούς ενέργειας" του επιθεωρούμενου κτιρίου, διότι ο ΚΕΝΑΚ λειτουργεί με την αναγωγή όλων των μορφών ενέργειας σε πρωτογενή. Η "Υπολογιζόμενη ετήσια κατανάλωσης τελικής ενέργειας" είναι ουσιαστικά το ίδιο πράγμα πριν την αναγωγή των εκάστοτε μορφών ενέργειας (Φ/Α, πετρέλαιο, ρεύμα κλπ) σε πρωτογενή. Ακόμη και αν αυτό το στοιχείο στην ΗΤΚ ζητείται για πληροφοριακούς/στατιστικούς λόγους, νόημα έχει μόνο η "Υπολογιζόμενη ετήσια κατανάλωση πρωτογενούς ενέργειας" του επιθεωρούμενου κτιρίου, μέσω της οποίας μπορούν να συγκριθούν μεταξύ τους κτίρια ή να υπολογιστεί η τυχόν εξοικονόμηση ενέργειας κατόπιν παρεμβάσεων ενεργειακής αναβάθμισης. (για το λόγο αυτό και στα "Εξοικονομώ" η αναβάθμιση υπολογίζεται από τη διαφορά αρχικής μείον τελικής ετήσιας κατανάλωσης πρωτογενούς ενέργειας του επιθεωρούμενου κτιρίου) Σχετικά με τις "Ετήσιες εκπομπές Co2", πιστεύω πως ναι πρέπει να μπαίνει το κουτάκι "Υπολογιζόμενες ετήσιες εκπομπές Co2", επειδή δε μπορεί να είναι κάτι άλλο.2 points
-
Αφού βρε λεβέντες έχει προηγηθεί ρύθμιση ως κατοικία! Δηλαδή, είναι κατοικία! Δηλαδή, και πόρτα έχει και παράθυρα έχει και κλειστούς χώρους έχει κι από όλα τα κομφορ έχει... Προφανώς του χρειάζεται κι ένα ΠΕΑ... Αύριο αν το γκρεμίσουν, ας ρίξουν στα απόβλητα και το ΠΕΑ!!! Σήμερα όμως θα το πληρώσουν....2 points
-
Και φτάσαμε πλέον εκεί που θέλαμε ... νομοθετεί πλέον το ηλεκτρονικό σύστημα, μόνο του.2 points
-
το θεμα ειναι "διττο" και αφορα και την τακτοποιηση και την ταυτοτητα Ως προς την τακτοποιηση διακρινουμε α] Κτισματα χωρις αυθαιρεσιες. Για αυτα, νομιμως ενας εξ αδιαιρετου ζηταει βεβαιωση νομιμοτητας [με την γνωστη διευκρινηση οτι "αφορα το 100% του 25%] και δεν απαιτειται "συναινεση" απο τους λοιπους, λογω μη υπαρξης αυθαιρεσιων προς τακτοποίηση. Ετσι, πλεον, δικαιουται να μεταβιβασει το εξ αδιαιρετου ποσοστο του στο κτισμα αυτο. Κατα τη αυτη εννοια, δικαιουται να ζητησει ταυτοτητα για το κτισμα αυτο. β] Ομοιως για τα αδομητα γηπεδα/οικοπεδα, δικαιουται να ζητησει βεβαιωση νομιμοτητας κατα τον ιδιο τροπο και να εκδοσει ταυτοτητα [αλλως θα σταματουσαν οι εξ αδιαιρετου μεταβιβασεις σε ακινητα τα οποία δεν εχουν αυθαιρεσιες για να τακτοποιησουν]. γ] ως προς την τακτοποιηση κτισματων, με συσταση ή και χωρις συσταση, αναφερει διεξοδικα το αρθρο 98, με ποιούς όρους γινεται απο "εναν" απο τους συνιδιοκτητες, Αυτος που τακτοποιησε τις αυθαιρεσιες σε ενα "κτισμα" με βαση ρητη διαταξη του αρθρου 98, προφανως δεν εμποδιζεται απο την αρνηση ή την αδιαφορια των υπόλοιπων ως προς την εκδοση ταυτοτητας, [η οποια δεν ειναι παρα μια φωτογραφια του κτισματος....ασχετως εάν οι κατασκευαστες της πλατφορμας εφτιαξαν εναν ολοκληρο Μπεν Χουρ...-ουδε καν σε σινεμασκοπ...], νομιμως την ζηταει και νομιμως μεταβιβαζει το ποσοστο του. [εκεινα που κολλανε ειναι οι "ανταλλαγες" τμηματων ΟΙ, μεταξυ τους, και τα εξ αδιαιρετου εκτος σχεδιου, οπου δεν εχουν χτισει ολα τα μεριδια]2 points
-
- τι προσφυγη εγινε...απο ποιόν...για ποιο λογο...ποιός την εγραψε... - προφανως, σε περιπτωση θανατου, αναβαλλεται η συζητηση, μεχρι να συνεχισει ο νομιμος κληρονομος - πώς συντασεται το τοπογραφικο...ειναι αρμοδιοτητα του μηχανικου...αυτος εχει τα στοιχεια τα οποία εμεις δεν τα γνωριζουμε... εαν διαφωνεις...τον αλλαζεις....αλλα αν τα στοιχεια που εχει, ειναι "εναντιον" σου, τα ιδια θα λενε ολοι...οσο και αν τους αλλαξεις2 points
-
Διευκρινήσεις σχετικά με την εφαρμογή Υπουργικών Αποφάσεων, εκδοθεισών κατ΄ εξουσιοδότηση του του άρθρου 86 του ν.4759/2020. Σχόλια : (ή αλλιώς "τώρα, όπως και τόσο καιρό, νομοθετούμε σε ένα παράλληλο σύμπαν, μετά τον Οκτώβριο βλέπουμε ...") (αλλά πάντα χρησιμοποιώντας το αρχαιοπρεπές "διευκρινήσεις") Ψ95Μ4653Π8-ΦΓΕ.pdf1 point
-
Ξεκάθαρο δεν είναι ότι πρέπει να ανέβει στην πλατφόρμα της ΗΤΚ το τοπογραφικό διάγραμμα, καθώς στο ακίνητο δεν υφίσταται Ο.Α. Η διαδικασία για την λήψη ΚΗΔ δεν αφορά την ταυτότητα. Απαιτείται βεβαίως για κάθε τοπογραφικό που συντάσσεται μετά την 18.7.2018 για δικαιοπραξία.1 point
-
Αναγκαστικά δύο! Πώς θα τα ενώσει; Μπορεί;1 point
-
1. Άτομα με Αναπηρία (ΑμεΑ) με ποσοστό αναπηρίας 80% και άνω, καθώς και πρόσωπα που φιλοξενούν περισσότερο από ένα έτος ή επιβαρύνονται φορολογικά από πρόσωπα με την ανωτέρω ιδιότητα, με ατομικό εισόδημα έως σαράντα χιλιάδες (40.000) ευρώ ή οικογενειακό εισόδημα έως εξήντα χιλιάδες (60.000) ευρώ, για την υπαγωγή στο άρθρο 97 καταβάλλουν ποσοστό 15% του ενιαίου ειδικού προστίμου, ανεξαρτήτως περιορισμού κύριας κατοικίας και υποβάλλουν τα δικαιολογητικά που αποδεικνύουν τη συνδρομή των ανωτέρω προϋποθέσεων. Το ποσοστό της αναπηρίας πιστοποιείται με βεβαίωση ή γνωμάτευση, που έχει εκδοθεί από το Κέντρο Πιστοποίησης Αναπηρίας. Για την εφαρμογή της παρ.1, οι μειώσεις εφαρμόζονται γιααυθαίρετες κατασκευές και αυθαίρετες αλλαγές χρήσης χωρίς τον περιορισμό κύριας κατοικίας. Η φορολογική επιβάρυνση ατόμου από άτομο με ειδικές ανάγκες αποδεικνύεται από τα στοιχεία της τελευταίας φορολογικής δήλωσης, η οποία και υποβάλλεται στο πληροφοριακό σύστημα. Διευκρινίζουμε ότι στην έκφραση «ποσοστό αναπηρίας 80% και άνω» νοείται ίσο ή μεγαλύτερο του ποσοστού 80%. Στην έννοια του ατομικού ή οικογενειακού εισοδήματος νοείται το φορολογητέο εισόδημα όπως προκύπτει από τη φορολογική δήλωση, ενώ αρκεί η ικανοποίηση ενός από τα δύο οικονομικά κριτήρια (του ατομικού ή του οικογενειακού εισοδήματος) για την εφαρμογή του μειωτικού συντελεστή. και, να θυμισω οτι, δεν οριζει πλαφον σε τμ. το αρθρο αυτο. Αλλο ειναι το "κυρια και μοναδικη" του αρθρου 100 παρ. 12, που παραπεμπει στο νδ 1078/80 και αλλο το αρθρο 100, που δεν παραπεμπει πουθνε [όσο κι' αν η εγκ. 2 προσπαθει να τροποποιησει το νομο1 point
-
Καλησπέρα συνάδελφοι! Έχω δύο περιπτώσεις κτισμάτων με αυθαίρετα κατηγορίας 5. Το πρώτο είναι στα Καλύβια Θορικού (Δήμος Σαρωνικού), όπου υπάγεται στις κηρύξεις 2020 (ημερομηνία λήξης 09/03/21, βάσει πρώτου πίνακα αναρτημένου στο ΤΕΕ). Το δεύτερο είναι στο Ντράφι (Δήμος Ραφήνας-Πικερμίου) όπου υπάγεται στις κυρύξεις προηγούμενων ετών, ενεργές το 2020 (ημερομηνία λήξης 26/07/21, βάσει δευτέρου πίνακα). Με το ΦΕΚ 251Α/2021 (Άρθρο 73), πήραν παράταση και τα δύο για ένα χρόνο (άρα αντίστοιχα 09/03/22 και 26/07/22). Με το ΦΕΚ 63Α/2022 (Άρθρο 90), πήραν παράταση οι περιοχές οι οποίες όμως κηρύχθηκαν εντός των ετών 2020 και 2021 σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, για 1 έτος όλες (από την δημοσιέυση του παρόντος, ήτοι μέχρι 24/03/2023). Πιστεύετε ότι μπορεί να γίνει χρήση του εγγράφου του ΥΠΕΝ (29/03/2021), το οποίο είναι προγενέστερο του ΦΕΚ 63Α/2022 για το οποίο δυστυχώς δεν υπάρχει μνεία προς το έγγραφο ΥΠΕΝ, όπου το έγγραφο αυτό αναφέρει: "..εμπεριέχεται το σύνολο των περιοχών που βρισκόταν σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης κατά το έτος 2020, καθώς ο σκοπός του νομοθέτη ήταν να περιλάβει το σύνολο αυτών στο πεδίο εφαρμογής της διάταξης και όχι μόνο αυτών των οποίων η πράξη κήρυξης σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης πραγματοποιήθηκε εντός του έτους 2020" ώστε για την 2η περίπτωση να μην ισχύσει η ημερομηνία 26/07/22 (έτος κήρυξης 2019 αλλά ενεργή το 2020) και να παραταθεί όπως και η 1η μέχρι τις 24/03/23? Υπάρχει οικονομική δυσκολία για να γινόταν ένταξη αυθαιρέτου το αργότερο μέχρι τους δύο επόμενους μήνες Edit: Τώρα που το σκέφτομαι θα μπορούσα να μην αναφέρω καν την 1η περίπτωση, την αφήνω όμως δίχως να την σβήσω ώστε να υπάρχουν και οι δύο περιπτώσεις, συγκεντρωμένες1 point
-
Τελικά έχουμε καταλήξει τι κάνουμε με απώλεια φακέλου και εφόσον δεν επιθυμούν οι υπόλοιποι ιδιοκτήτες να πληρώσουν ανασύσταση ? Η τακτοποίηση του ακινήτου αντί για ανασύσταση είναι νόμιμη ?1 point
-
Ξεκίνησα να κάνω την πρώτη ΗΤΚ και είναι δική μου ιδιοκτησία που πουλάω στην Αθήνα Το τελευταίο στοιχείο που διατηρούσα σε σχέση με την τερατούπολη που γεννήθηκα και μεγάλωσα Αλλά η πρώτη εμπειρία ήταν ζοφερή Τρόμαζα να μπω στην εφαρμογή ..με πέταγε συχνά έξω ή κολλούσε και γενικά δεν είναι καθόλου λειτουργική αφού αργούν όλα χαρακτηριστικά ή δεν προχωρούν καθόλου . Ελπίζω αυτό να οφείλεται στην επικείμενη απεργία των συμβολαιογράφων ..επομένως υπάρχει φόρτος έκδοσης ΗΤΚ1 point
-
Πρώτο ζήτημα. Αν στο ακίνητο υφίσταται πράξη σύστασης οριζόντιων ιδιοκτησιών, τότε ο υπόστυλος χώρος του ισογείου (pilotis) είναι κοινόχρηστος και βεβαίως μπορεί σε αυτόν να έχουν δοθεί και αποκλειστικές χρήσεις για χώρους στάθμευσης οι οποίες να αποτελούν παρακολουθήματα των οριζόντιων ιδιοκτησιών του κτιρίου. Άρα, σε κοινόχρηστο χώρο της οικοδομής δεν μπορείς να χτίσεις χωρίς τροποποίηση σύστασης (100% των ψήφων της συνιδιοκτησίας θα απαιτηθεί). Επιπλέον, θα πρέπει να εξεταστεί, όπως έχει αναφερθεί ήδη, αν υπάρχει υπόλοιπο συντελεστή δόμησης και εάν το ενδεχόμενο κλείσιμο παραβιάζει τις διατάξεις του ΓΟΚ 85 περί μη προσμέτρησης της πυλωτής στον Σ.Δ ( επιφάνεια τουλάχιστον ίση με το 50% της επιφάνειας που καταλαμβάνει το κτίριο). Ένα άλλο θέμα που μπορεί να προκύψει από το κλείσιμο είναι η ενδεχόμενη παρεμπόδιση προς τον ακάλυπτο χώρο. Όπως αντιλαμβάνεσαι θα πρέπει να απευθυνθείς σε τεχνικό γραφείο μηχανικού για να αναλάβει και να μελετήσει την υπόθεση.1 point
-
Βάση του νόμου για την ΗΤΑ ναι απαιτείται! Το τι θα γίνει με το κτίριο αργότερα λίγο ενδιαφέρει....1 point
-
1 point
-
1 point
-
Οι τοπολογικοί κανόνες σου ζητάνε τουλ ένα από τα layers 19 έως 24 και λογικά έχεις βάλει το DGM_PROP_FINAL. Βέβαια από την άλλη σου λέει ότι αν έχεις το 19 χρειάζεσαι και το 24 και το αντίστροφο. Όμως σε κάτι παρόμοιο που έκανα, δε μου έβγαλε σφάλμα. Ίσως να έχουν ανανεώσει τους κανόνες, χωρίς να έχουν βγάλει νέα έκδοση οδηγιών. Τώρα αν εσένα σου το ζητάει σώνει και καλά, το σωστότερο που έχεις να κάνεις είναι να το βάλεις ίδιο με το DGM_PROP_FINAL στο ΚΑΕΚ του 11111 point
-
ναι...αλλα αυτες οι "χιλιαδες"...εγιναν πριν το 2011 και "τακτοποιηθηκαν"... εφ΄όσον ειχαν καποιες προυποθεσεις.1 point
-
Αφού πρόκειται για περιοχή που κηρύχθηκε σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, μπορεί να γίνει ρύθμιση αυθαίρετης κατασκευής κατηγορίας 5.1 point
-
Θα γράψεις το σωστό εμβαδό (της τακτοποίησης) για τη μονοκατοικία. Η απόληξη του κλιμακοστασίου δεν προσμετράται στο συντελεστή δόμησης. Ο ανοιχτός ημιυπαίθριος χώρος δεν είναι τμήμα της επιφάνειας της κατοικίας. Στα συμβόλαια η περιγραφή είναι: μονοκατοικία επιφάνειας 100 τ.μ. συν 15 τ.μ. ημιυπαίθριος.1 point
-
Όχι, προχώρα το χωρίς το line_xm. Αυτό πάει μόνο στις κατατμήσεις, αν θυμάμαι καλά.1 point
-
Ανάρτηση ειδοποιητηρίων ασφαλιστικών εισφορών Απριλίου 2022 Μη Μισθωτών https://www.efka.gov.gr/el/anakoinoseis/anakoinose-2791 point
-
Δεν ξέρω τι μπορεί να κάνει με το συμβόλαιό της η συμβολαιογράφος, πάντως εσύ δεν μπορείς να κάνεις οτιδήποτε σε δημόσια αρχή με αυτό το συμβόλαιο και την αποθήκη να στέκει. Ένα από τα δύο πρέπει να "διορθωθεί"... Το πιο απλό είναι να αναθεωρήσεις την άδεια κατεδάφισης (ν.4495, άρθρο 42, παρ.5, τελευταίο εδάφιο).1 point
-
@zazeng Δυστυχώς η ΗΤΚ απαιτεί ΠΕΑ, προκειμένου να είναι πλήρης, άσχετα από την πράξη για την οποία θα χρησιμοποιηθεί.1 point
-
Καλησπέρα, μετά την γκάφα το προηγούμενο καλοκαίρι με την αποτυχία ένταξης του κλάδου σε κάποιο πρόγραμμα ΕΣΠΑ, διαβάζω ότι ένα σωρό επαγγελματίες λαμβάνουν δωρεάν ψηφιακές υπογραφές, όπως πχ. συμβ/φοι δικηγόροι κοκ. Φυσικά για ακόμη μία φορά ο κλάδος μένει απέξω, μετά μην απορούμε για την απαξίωση του επαγγέλματος. Νομίζω πάντως πως είχε ειπωθεί από το Υπουργείο ότι θα λάβουν ψηφιακές υπογραφές και οι μηχανικοί. https://mindigital.gr/archives/3131?fbclid=IwAR19mM06JyvM6GQyqvNrTQxlwUd4SDoR6ZZGHlKie0MqlNVsxICTWu-8xRo1 point
-
όταν δεν εντοπίζετε την Πράξη ΕΕΔΜΚ , στελνετε ενα email στο tee ότι θέλετε να κανετε αναθεώρηση για παράταση (μαζί με Αίτηση απο την ΕΕΔΜΚ) , και εκείνοι ανοίγουν τη διαδικασία συσχέτισης, οπότε μετά θα εμφανίζεται η Πράξη . η νέα πράξη (αναθεώρηση πχ) λαμβάνει ενα νεο αριθμό και προχωράμε τη διαδικασία όπως στις λοιπές e-adeies , πληρώνοντας ανταποδοτικό τέλος και υποβάλλοντας τα ζητούμενα αρχεία ανα περίπτωση . Εκτιμώ οτι ακόμα και μετά τη λήξη της ΕΕΔΜΚ μπορεί να γίνει παράταση , αλλά σε κάθε περίπτωση επιβεβαιώνουμε με tee.1 point
-
1 point
-
Εάν δεν υπάρχει απολύτως καμία άλλη εργασία,δες λίγο μήπως γίνεται με το άρθρο 30,παρ1.β ως μικρή διασκευή χωρίς να θίγεται ο φ.ο.Διαφορετικά,εσωτ/κές διαρρυθμίσεις γιατί η τροποποίηση σε όψεις απαιτεί ειδικά δικαιολογητικά που προφανώς δεν ταιριάζουν.1 point
-
Ή Κατηγορία 1.β) β) ανέγερση ειδικού κτιρίου, σε εκτός σχεδίου περιοχή ή εντός οριοθετημένου, σύμφωνα με το από 24.4.1985 π.δ. (Δ΄ 181), οικισμού ή εντός οικισμού προϋφισταμένου του έτους 1923, με εγκεκριμένα, σύμφωνα με το από 2.3.1981 π.δ. (Δ΄ 138) όρια, ή Κατηγορία 2.α α) ανέγερση κτιρίου σε οικόπεδο εντός οικισμού προϋφισταμένου του έτους 1923, χωρίς εγκεκριμένα όρια ανάλογα με τον οικισμό1 point
-
1 point
-
Καλησπέρα,η παρ. 11.α. αφορά ανέγερση και σε αδόμητο,ενώ η 11.β. επέκταση,εκσυγχρονισμό κλπ.σε γήπεδο για το οποίο είχε ήδη,-πριν τη δημοσίευση του νόμου-,εκδοθεί άδεια.1 point
-
Καλημέρα,δεν ισχύει το παραπάνω.Άσχετα με την συζήτηση που έχετε με τον Δημήτρη αναφορικά με την απόσταση των 200μ.,στο Κτηματολόγιο βγαίνει Πιστοποιητικό Natura για οποιαδήποτε περιοχή και σε οποιοδήποτε στάδιο κτηματογράφησης,αρκεί να έχεις το dxf του γηπέδου σου,όπως σωστά σου επισημαίνει ο συνάδελφος @mallias77,παραπάνω.1 point
-
Καλησπέρα,αρχικά η σωστή διαδικασία ήταν να έρθει σ εσένα το 2019,πριν πληρώσει τα βεβαιωμένα της έκθεσης με τις προσαυξήσεις,να κάνει υπαγωγή στον 4495 με συντελεστή προσαύξησης "Εντοπισμού αυθαιρέτου",να πληρώσει το πρόστιμο του 4495 και να διαγράψει τα βεβαιωμένα ανέγερσης-διατήρησης της έκθεσης Υδομ. Όπως και να έχει,η ερμηνεία του άρθρου 104,παρ.1,(σε συνδυασμό με το β) της διευκρινιστικής εγκυκλίου που αναφέρεις) μάλλον είναι ότι δε χάνονται οι καταβολές από την στιγμή που υπάρχει καταλογισμός προστίμου από την Πολεοδομία.(Ασχέτως που η ΚΥΑ 27454/ΦΕΚ 3976Β/17,φαίνεται να μην το αναφέρει...) Συνεπώς,στέλνεις ένα ερώτημα στο ΤΕΕ,για τα διαδικαστικά.Δηλαδή,επισημαίνεις ότι προπληρώθηκαν τα πρόστιμα της έκθεσης,και η υπαγωγή γίνεται εκ των υστέρων,για να επιβεβαιώσεις: Α.τον συμψηφισμό,με την καταχώρηση στο σύστημα των παραστατικών και των πληρωμών,και Β.εάν θα επιλέξεις τον συντελεστή "Εντοπισμού αυθαιρέτου"(πιστεύω πως ναι). Η δική μου απορία είναι:Έχεις στα χέρια σου την έκθεση της Πολεοδομίας?(γιατί υπάρχουν πολλά σενάρια για την ιστορία του ακινήτου από το '99 έως το 2022...)1 point
-
το κοκκινο ειναι η αντλια υψηλης του κινητητηρα . λιγο πιο κατω απο εκει βρισκεται η βοηθητικη αντλια που σκοπος της ειναι να ανεβαζει το πετρελαιο στην αντλια υψηλης.Το μεγιστο υψος αναρροφησης ειναι περιπου 70εκ. παροχη δινεται στην αντλια χαμηλης(δεν γνωριζω αν εχει πριν φιλτρο) και επιστροφη στο ανω μερος της δεξαμενης. το υψος της σταθμης ,ιδανικα ειναι το κατω μερος της σταθμης στο υψος της αντλιας,αποφευγεται προβληματα που παρουσιαζονται ,υψος καλο ειναι να μην ξεπερναει το υψος των μπεκ,εκτος αν βαλετε ΗΒ. το μπλε ειναι τα ψευδοκαπακα του κινητηρα.Περιεχει την πιανολα και βαλβιδες.1 point
-
Οι απαντήσεις του εκλεκτού συναδέλφου Ηλία, στην "Ερώτηση 4", από αυτές τις Ερωτοαπαντήσεις – 14/4/2014 που βρίσκονται αναρτημένες στη σελίδα του ΤΕΕ/ΤΔΜ, πιστεύω πως θα σε καλύψουν.1 point
-
Πως θα σας φαινόταν το παρακάτω: Σε καταστήματα ΔΕΝ υπάρχει διαμερισμάτωση, γιατί δεν είναι διαμερίσματα....1 point
-
1 point
-
Όταν "τρώμε" από τον κοινόχρηστο διάδρομο, ΔΕΝ είναι ΥΔ αλλά διαμερισμάτωση. Μπορεί να μεν πρώτο να στοιχίζει λιγότερο από 500€ που στοιχίζει η διαμερισμάτωση, αλλά δυστυχώς δεν ισχύει....1 point
-
Το θέμα με την διαμερισμάτωση και την επέκταση στα κοινόχρηστα έχει συζητηθεί και σε άλλο νήμα. Μεταφέρω 2 σχετικά post. το έχουμε πει αρκετές φορές και σε διάφορες περιπτώσεις. Ο 4178 αυτό που κάνει είναι να βάζει κανόνες υπολογισμού του προστίμου. ΣΗΜΕΡΑ λοιπόν μας λέει ότι η διαμερισμάτωση πηγαίνει με 500€ ανά όροφο. ΧΩΡΙΣ διαχωρισμό επί κοινοχρήστων ή άλλων ΟΙ. Αν αύριο βγάλουν άλλο φασούλι είναι κάτι... διαφορετικό (δεν πιστεύω ότι θα γίνει). ΓΕΝΙΚΑ η λογική του νόμου είναι να χρεώνουμε ΥΔ όταν κάτι δεν έχει μετρήσει στον σ.δ. Παραδείγματα υπάρχουν. Μην μπερδεύετε τον ορισμό του ΚΧ και του ΒΧ βάσει κτιριοδομικού. Ο 4178 ΔΕΝ κάνει διαχωρισμό ΚΧ και ΒΧ. Έχει χώρους ΚΧ και χώρους με μειωτικό. Ως λοιπόν ΚΧ θα βάλουμε ΟΛΑ τα τετραγωνικά που ΔΕΝ μπορούν να πάρουν μειωτικό. Μέτρα που έχουν μετρήσει στον σ.δ. είναι απλά παράλογο να τα χρεώνουμε με ΥΔ. Από εκεί και πέρα όπως έχουμε πει πάλι πολλές φορές, μεγάλα παιδιά είμαστε. Για το θέμα των συναινέσεων. Πιστεύω ότι είναι ξεκάθαρο. Ξεχάστε ότι φάγαμε από τον κοινόχρηστο διάδρομο και το πήραμε στην ΟΙ μας. Έστω ότι έχουμε χτίσει ένα δωμάτιο στον κοινόχρηστο ακάλυπτο της οικοδομής. Ότι πρέπει να κάνουμε (στο θέμα των συναινέσεων) σε αυτό, πρέπει να κάνουμε και στο "φάγωμα" του κοινόχρηστου διαδρόμου υπέρ μίας ΟΙ.. δηλαδή 11.1.δ ότι .. i) Επί αυθαιρέτων κατασκευών ή αυθαιρέτων αλλαγών χρήσης επί κοινοχρήστων χώρων ακινήτου, στο οποίο έχει συσταθεί οριζόντιος ή κάθετος ιδιοκτησία μετά από απόφαση της πλειοψηφίας, σύμφωνα με τα οριζόμενα στον κανονισμό της οροφοκτησίας, άλλως με απλή πλειοψηφία.1 point
-
10. Η διαφορετική διαμερισμάτωση ορόφου, από αυτήν που προβλέπεται στα εγκεκριμένα σχέδια της οικοδομι− κής άδειας, αν έχει επιφέρει τροποποίηση των μηχανο− λογικών εγκαταστάσεων, υπάγεται στις διατάξεις του παρόντος νόμου και υποβάλλεται κάτοψη αποτύπωσης της υφιστάμενης κατάστασης του ορόφου. Ως ειδικό πρόστιμο καταβάλλεται εφάπαξ το ποσό των πεντα− κοσίων (500) ευρώ και δεν καταβάλλεται παράβολο. Τώρα πως θα μπεις σε όλα τα διαμερίσματα του ορόφου... Επικοινώνησε εδώ.1 point
-
Εγώ πάλι δε μπορώ να καταλάβω. Δεν το κατάλαβα ποτέ μου δλδ. Τι π@@@@@@ είναι αυτή με τα μηχανολογικά. Και ο συνάδελφος armenopoulos μου το έκανε ακόμα δυσκολότερο βάζοντας το "εξυπακούεται" στο ότι μιλάμε για τα κοινόχρηστα μηχανολογικά. Νιώθω και λίγο χαζός δλδ γιατί δεν καταλαβαίνω τίποτα μετά τη διευκρίνιση του Υπουργού που μας έδωσε ο armenopoulos. Είναι τόσο δύσκολο να μας πούνε: διαφορετικό περίγραμμα; 500€ και τέλος. Ένα παραδειγματάκι πότε επιτέλους έχουμε διαφορετική διαμερισμάτωση???? Θα έχουμε;1 point
-
Sdim νομιζω οτι ο ulysseus80 δεν εννοει split units αλλα με τον ορο split system εννοει τις αντλιες θερμοτητας που εχουν τον εναλλακτη και τη μοναδα ξεχωριστα.Δηλαδη υπαρχουν Α.Θ. monoblock (ολα σε ενα) και split (ξεχωριστα συμπιεστης-συμπυκνωτης με τον εναλλακτη νερου)1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-