Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 29/05/2022 σε όλες τις περιοχές
-
Επειδή φαντάζομαι ότι το ερώτημά σου έχει να κάνει περισσότερο με τις δυνατότητες ελιγμών εισόδου-εξόδου και όχι με τις θέσεις στάθμευσης, θα μελετήσεις το άρθρο 4 των προδιαγραφών χώρων στάθμευσης (ΠΔ 93) και το άρθρο 22 του ΚΟΚ και θα βγάλεις εύκολα το συμπέρασμα μόνος σου.2 points
-
Καλησπέρα, α) Συμφωνώ, αν είναι το όμορο θερμαινόμενο λόγω χρήσης δεν είναι δηλαδή π.χ. βιομηχανικό κτίριο, αποθήκη κλπ. τότε εξετάζουμε το δ.σ. μόνο για την θερμομονωτική επάρκεια και κατά τα άλλα είναι αδιαβατικό. β) Συμφωνώ. γ) Νομίζω ότι η παραδοχή του U/2 χρησιμοποείται μόνο αν ο ΜΘΧ είναι τμήμα του ίδιου κτιρίου με το επιθεωρούμενο κτίριο (π.χ. διαμέρισμα & κλιμακοστάσιο).2 points
-
Αν υπάρχει σύσταση οριζοντίων, μην ασχολείσαι καθόλου. Κλιμακοστάσια και φωταγωγοί αποτελούν κοινόχρηστους/κοινόκτητους χώρους και στο κείμενο της βεβαίωσης, αναγράφεται ρητά ότι εξαιρούνται ελέγχου. Δεν είναι αυθαιρεσία της ιδιοκτησίας σου. Θα πρέπει να το δει η οικοδομή συνολικά (τρέχα - γύρευε...). Εξάλλου αν υπήρχε χτισμένη οικοδομή στο όμορο, ούτε θα το καταλάβαινες ότι λείπει. Τέλος οικονομικότερα θα τους βγεί να βάλουν μια γυψοσανίδα παρά να το τακτοποιήσουν.2 points
-
Για γονική δεν κάνεις ΠΕΑ. Επίσης αν κάνεις εξοικονομώ, μην βάλεις όλα τα ρολόγια ΔΕΗ (σε περίπτωση που δεν υπάρχει σύσταση. Μόνο του διαμερίσματος που κάνεις εξοικονομώ. Κολάει το σύστημα αλλιώς (του εξοικονομώ). Δεν ξέρω αν το έχουν φτιάξει ακόμα - γνωρίζουν το bug (έτσι είπαν την ανάγκη να κάνεις ΗΤΚ για όλο το κτίριο) πάντως..... έντιτ Διορθώσανε το bug που το site ΕΚΟ δεν τράβαγε τα μηδενικά στην αρχή των ΑΦΜ από το site ΗΤΚ. Επίσης αλλάξανε το bug για τα ρολόγια της ΔΕΗ. Όταν είναι πολλά διαμερίσματα χωρίς οριζόντια το προηγούμενο bug έλεγε ότι είναι λάθος το ρολόι της ΔΕΗ. Τώρα λέει ότι δεν υπάρχουν στοιχεία ΔΕΗ στην ΗΤΚ. Για ΕΚΟ βάζουμε λοιπόν μόνο το ρολόι της ΔΕΗ του διαμερίσματος. Με τα επιπλέον τετραγωνικά δεν φαίνεται χτυπάει το σύστημα. Όσο για την ΗΤΚ που είχαν προβλέψει όταν βγάζανε τον προϋπολογισμό του ΕΚΟ, παραμένει το ΕΚΟ να νομίζει ότι δεν κάνεις όλο το κτίριο ΗΤΚ. Αυτό το bug δεν έχει διορθωθεί. Τώρα το downvote για την διαπίστωση ότι δεν συνεννοηθήκανε μεταξύ τους οι αρμόδιοι και έχουμε καταλήξει να νομοθετούν οι πλατφόρμες.... Ή το γεγονός ότι έβαλαν απαιτήσεις με δύο μέτρα και δύο σταθμά, αντί να πέσουν όλες οι απαιτήσεις στην βάση του χώρου που μπαίνει στο ΕΚΟ.... Υ.Γ. ελπίζω το downvote να ήταν για το μέρος του σχολίου που αφορά την ΗΤΚ σε όλο το κτίριο Για τα ρολόγια της ΔΕΗ νομοθετεί το σύστημα του ΕΚΟ.... όπως και για την προτεινόμενη έκταση εφαρμογής της ΗΤΚ βάσει επιδότησης αμοιβής.... μην πυροβολείτε τον ταχυδρόμο!2 points
-
Τελικά ΠΕΑ θέλει μόνο στις περιπτώσεις που μνημονεύνται στον ν.4122/2013 αρθ.12. Στο ΦΕΚ 334Β/2021 (ΗΤΚ) δεν αναφέρει πότε χρειάζεται ΠΕΑ και πότε όχι. Το τσεκάρεις από αλλού. (Και φυσικά χρήσεις και χώροι που εξαιρούνται του ΚΕΝΑΚ δεν θέλουν ΠΕΑ). Το διαμέρισμα που ΔΕΝ μπήκε εξοικονομώ δεν θέλει ΠΕΑ. Η ίδια η ΗΤΚ δεν απαιτεί ΠΕΑ γενικά. Απαιτείται να υποβάλεις τα ΠΕΑ που έχουν εκδοθεί για άλλους λόγους. (Τουλάχιστον έτσι λέει το 334Β).2 points
-
Επίσης έριξα μια ματιά για την απαίτηση ΠΕΑ στο υπόλοιπο κτίριο. Πέρα από την χρήση, εξετάζουμε και το λόγο που γίνεται η ΗΤΚ. ΠΧ σε γονικές παροχές δεν απαιτείται ΠΕΑ. Κατ' αντιστοιχία όταν το εξοικονομώ αφορά ένα συγκεκριμένο χώρο, τότε απαίτηση ΠΕΑ έχει αυτός από το εξοικονομώ. Είναι κάτι.... μια και σε περίπτωση τακτοποίησης έχει αποτυπωθεί όλη ιδιοκτησία έτσι κι αλλιώς..... οι όψεις παλεύονται αν έχεις τα άλλα σχέδια.2 points
-
Version μετά τον ΝΟΚ ...
108.270 downloads
Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)1 point -
Χρησιμοποιώ για την δημιουργία ψηφιακών σημειώσεων την εφαρμογή Samsung notes(υπάρχουν βέβαια και πολλές άλλες) σε tablet με γραφίδα. Η αλήθεια είναι ότι με βοηθάει πολύ στην οργάνωση των σημειώσεων μου και το προτείνω σε όλους τους συναδέλφους.😉 Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο προβληματίστηκα και εγώ εξ αρχής.Η αλήθεια είναι ότι ασχολούμαι με την υπόθεση στα πλαίσια υποβολής δήλωσης για το πρόγραμμα εξοικονομώ αυτονομώ ως πολυκατοικία.Επομένως και στα πλαίσια της Ταυτότητας του κτιρίου η αυθαιρεσία θεωρώ ότι πρέπει να τακτοποιηθεί.Απλά το ερώτημα είναι πως ακριβώς..(δλδ ως αυθαιρεσία ΚΑΙ των οριζοντίων ή απλά ως αυθαιρεσία επί των κοινοχρήστων.Την εγκύκλιο 3 του 4178 έιχα και εγώ στο μαυλό μου Πάυλο και για αυτό το λόγο προβληματίστηκα.Τέλος όσον αφορά την γυψοσανίδα που προτείνεις συνάδελφε νομίζω είναι τεχνικά δύσκολη υλοποίηση.Αν παρατηρήσετε στο σκαρίφημα θα δείτε ότι ο φωταγωγός στην κοντή πλευρά είναι ανοιχτός.Αυτό σημαίνει ότι ο τοίχος αυτός που εκτέινεται σε τρεις ορόφους θα έπρεπε να είναι >12μ ψηλός.Ακόμα και από ΟΣ να είχε κατασκευαστεί θα εγειρόταν νομίζω ζήτημα ευστάθειας δεδομένο ότι το μήκος του είναι περίπου 6 μέτρα.Οπότε ακόμα και αν θα ήθελα να προτείνω τη κατασκευή του τμήματος αυτού σήμερα θα είχα νομίζω επιφυλάξεις για την τεχνική λύση που θα πρότεινα.1 point
-
Αυτό ακριβώς σκεφτόμουν και εγώ, αλλά ζοριζόμουν (μη τυχόν πάρω στο λαιμό μου τον miha) να σχολιάσω επειδή προφανώς δεν έχει διπλανή οικοδομή. Κατά τ'αλλα έχω δει άδειες που ο φωταγωγός δεν προβλεπόταν να έχει τοίχο στο όριο. Επίσης αν η μη κατασκευή έγινε μόνο στο μήκος του φωταγωγού δεν θεωρείται τοπική εσοχή; (Ρωτάω δεν προτείνω)1 point
-
Αυτός είναι ο πιο ορθώς τρόπος. Μπαίνεις στο κτηματολόγιο σαν Μηχανικός και βλέπεις τα ΚΑΕΚ του οικοπέδου1 point
-
Ενημέρωση για τον τρόπο έκδοσης της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτηρίου στις περιπτώσεις μεταβίβασης ακινήτου, που απαιτείται α) έγκριση της Επιτροπής του άρθρου 116 ( ακίνητα με αυθαιρεσίες σε παραδοσιακούς οικισμούς), β) έγκριση της Επιτροπής του άρθρου 117 (διατηρητέο ακίνητο με αυθαίρετες κατασκευές) και γ) έκδοση αδείας νομιμοποίησης, παρέχει με σημείωμά του το ΤΕΕ Μαγνησίας. Αναλυτικά, στο σημείωμα αναφέρεται: Α) ΗΤΚ προ έγκρισης επιτροπής σε ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΟΙΚΙΣΜΟ Μεταβίβαση ή σύσταση εμπραγμάτων δικαιωμάτων σε ακίνητα με αυθαίρετες κατασκευές, για τα οποία απαιτείται έγκριση Επιτροπής του άρθρου 116 του ν. 4495/17, μπορεί να πραγματοποιηθεί πριν την έγκριση της Επιτροπής, αλλά μετά την υποβολή των δικαιολογητικών της παρ. 2.α του παρόντος άρθρου και την καταβολή ποσοστού 30% του συνολικού ποσού του προστίμου. Την υποχρέωση ολοκλήρωσης της διαδικασίας αναλαμβάνει ο νέος κύριος με ειδική μνεία στο σχετικό συμβολαιογραφικό έγγραφο. Στην περίπτωση αυτή η δήλωση παραμένει σε «Αρχική υποβολή». Εάν δεν έχει καταβληθεί το 30% του συνολικού προστίμου, μπορείτε να ζητήσετε την εμφάνιση εντολής πληρωμής του υπόλοιπου μέχρι να συμπληρωθεί το 30%. Η καταχώριση της ηλεκτρονικής ταυτότητας του κτιρίου γίνεται κατά αντιστοιχία με ότι ίσχυε για τη βεβαίωση μεταβίβασης όταν αυτή προηγείτο της έγκρισης επιτροπής. Σχετική αναφορά υπάρχει στο άρθρο 3, παρ.4 της ΥΑ ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/7577/105 (ΦΕΚ 334Β/29.01.2021): «…..Εφόσον δεν έχει περαιωθεί η διαδικασία εξόφλησης του ενιαίου ειδικού προστίμου του ν. 4014/2011, του ν. 4178/2013 ή του ν. 4495/2017, καθώς και στις περιπτώσεις της παρ. 3 του άρθρου 106, της παρ. 6 του άρθρου 116 και της παρ. 5 του άρθρου 117 του ν. 4495/2017, το Πιστοποιητικό Πληρότητας Ταυτότητας Κτιρίου/Διηρημένης Ιδιοκτησίας περιέχει ρητή αναφορά για την εξόφληση ποσοστού τριάντα τοις εκατό (30%) του ενιαίου ειδικού προστίμου, καθώς και για την ανάρτηση στο πληροφοριακό σύστημα όλων των κατά περίπτωση απαιτούμενων δικαιολογητικών κατά τις διατάξεις των ν. 4014/2011, ν. 4178/2013 και ν. 4495/2017, για τις οποίες γίνεται ειδική μνεία σε κάθε δικαιοπραξία. Από τα ανωτέρω δικαιολογητικά εξαιρούνται αυτά που αφορούν στο στατικό έλεγχο των παραβάσεων, τα οποία υποβάλλονται στην προθεσμία του άρθρου 99 του ν. 4495/2017». Συστήνουμε στην καρτέλα «Πράξεις» της ΗΤΚ, σε συνέχεια του α/α δήλωσης, να καταχωρίσετε στο πεδίο «Περιγραφή» το σχόλιο «Σε αρχική υποβολή με εξόφληση 30% του προστίμου και πληρότητα δικαιολογητικών (τυχόν απαίτηση ΜΣΕ περιγράφεται στο αντίστοιχο πεδίο)». Επίσης, εξηγείτε σαφώς στην Τεχνική περιγραφή ότι πρόκειται για «Έκδοση Πιστοποιητικού πληρότητας Ταυτότητας Κτιρίου/Διηρημένης Ιδιοκτησίας μετά την εξόφληση του 30% του προστίμου & προ έγκρισης της Επιτροπής, κατ’ εφαρμογή των οριζομένων στις παρ. 6 άρθρου 116 και 2ζ άρθρου 82 του ν. 4495/17». Β) ΗΤΚ προ έγκρισης επιτροπής σε ΔΙΑΤΗΡΗΤΕΟ Μεταβίβαση ή σύσταση εμπραγμάτων δικαιωμάτων σε ακίνητα με αυθαίρετες κατασκευές, για τα οποία απαιτείται έγκριση Επιτροπής του άρθρου 117 του ν. 4495/17, μπορεί να πραγματοποιηθεί πριν την έγκριση της Επιτροπής, αλλά μετά την υποβολή των δικαιολογητικών της παρ. 2.α του παρόντος άρθρου και την καταβολή ποσοστού 30% του συνολικού ποσού του προστίμου. Την υποχρέωση ολοκλήρωσης της διαδικασίας αναλαμβάνει ο νέος κύριος με ειδική μνεία στο σχετικό συμβολαιογραφικό έγγραφο. Στην περίπτωση αυτή η δήλωση παραμένει σε «Αρχική υποβολή». Εάν δεν έχει καταβληθεί το 30% του συνολικού προστίμου, μπορείτε να ζητήσετε την εμφάνιση εντολής πληρωμής του υπόλοιπου μέχρι να συμπληρωθεί το 30%. Η καταχώριση της ηλεκτρονικής ταυτότητας του κτιρίου γίνεται κατά αντιστοιχία με ότι ίσχυε για τη βεβαίωση μεταβίβασης όταν αυτή προηγείτο της έγκρισης επιτροπής. Σχετική αναφορά υπάρχει στο άρθρο 3, παρ.4 της ΥΑ ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/7577/105 (ΦΕΚ 334Β/29.01.2021): «…..Εφόσον δεν έχει περαιωθεί η διαδικασία εξόφλησης του ενιαίου ειδικού προστίμου του ν. 4014/2011, του ν. 4178/2013 ή του ν. 4495/2017, καθώς και στις περιπτώσεις της παρ. 3 του άρθρου 106, της παρ. 6 του άρθρου 116 και της παρ. 5 του άρθρου 117 του ν. 4495/2017, το Πιστοποιητικό Πληρότητας Ταυτότητας Κτιρίου/Διηρημένης Ιδιοκτησίας περιέχει ρητή αναφορά για την εξόφληση ποσοστού τριάντα τοις εκατό (30%) του ενιαίου ειδικού προστίμου, καθώς και για την ανάρτηση στο πληροφοριακό σύστημα όλων των κατά περίπτωση απαιτούμενων δικαιολογητικών κατά τις διατάξεις των ν. 4014/2011, ν. 4178/2013 και ν. 4495/2017, για τις οποίες γίνεται ειδική μνεία σε κάθε δικαιοπραξία. Από τα ανωτέρω δικαιολογητικά εξαιρούνται αυτά που αφορούν στο στατικό έλεγχο των παραβάσεων, τα οποία υποβάλλονται στην προθεσμία του άρθρου 99 του ν. 4495/2017». Συστήνουμε στην καρτέλα «Πράξεις» της ΗΤΚ, σε συνέχεια του α/α δήλωσης, να καταχωρίσετε στο πεδίο «Περιγραφή» το σχόλιο «Σε αρχική υποβολή με εξόφληση 30% του προστίμου και πληρότητα δικαιολογητικών (τυχόν απαίτηση ΜΣΕ περιγράφεται στο αντίστοιχο πεδίο)». Επίσης, εξηγείτε σαφώς στην Τεχνική περιγραφή ότι πρόκειται για «Έκδοση Πιστοποιητικού πληρότητας Ταυτότητας Κτιρίου/Διηρημένης Ιδιοκτησίας μετά την εξόφληση του 30% του προστίμου & προ έγκρισης της Επιτροπής, κατ’ εφαρμογή των οριζομένων στις παρ. 5 άρθρου 117 και 2ζ άρθρου 82 του ν. 4495/17». Γ) ΗΤΚ για ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΗ προ έκδοσης Ο.Α. νομιμοποίησης Προκειμένου να εκδοθεί ΗΤΚ για συμβολαιογραφική πράξη πριν την έκδοση άδειας νομιμοποίησης, πρέπει να έχει καταβληθεί το 30% του συνολικού ποσού προστίμου. Για το σκοπό αυτό, αρχικά ο μηχανικός δηλώνει όλες τις αυθαίρετες κατασκευές προς «ρύθμιση», ώστε να φαίνεται ο υπολογισμός του συνολικού προστίμου. Μετά την καταβολή του 30% του προστίμου, εκτυπώνει το αντίστοιχο pdf της δήλωσης, όπου αναφέρεται και η εξόφληση του 30%. Στη συνέχεια, επαναφέρει τη δήλωση «προς έκδοση αδείας», εάν πράγματι o νέος ιδιοκτήτης προτίθεται να εκδώσει οικ. άδεια για την ολοκλήρωση της διαδικασίας υπαγωγής, δηλαδή εάν γίνει στο συμβόλαιο η ειδική μνεία που προβλέπεται στην παρ. 3 του άρθρου 106 του ν.4495/17, και εκτυπώνει εκ νέου το pdf. Ο μηχανικός δίνει στο συμβολαιογράφο και τα δύο pdf (προς έκδοση αδείας και προς ρύθμιση). Στην περίπτωση αυτή η δήλωση παραμένει σε «Υπαγωγή». Η καταχώριση της ΗΤΚ, γίνεται κατά αντιστοιχία με ότι ίσχυε για τη βεβαίωση μεταβίβασης. Σχετική αναφορά υπάρχει στο άρθρο 3, παρ.4 της ΥΑ ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/7577/105 (ΦΕΚ 334Β/29.01.2021): «…..Εφόσον δεν έχει περαιωθεί η διαδικασία εξόφλησης του ενιαίου ειδικού προστίμου του ν. 4014/2011, του ν. 4178/2013 ή του ν. 4495/2017, καθώς και στις περιπτώσεις της παρ. 3 του άρθρου 106, της παρ. 6 του άρθρου 116 και της παρ. 5 του άρθρου 117 του ν. 4495/2017, το Πιστοποιητικό Πληρότητας Ταυτότητας Κτιρίου/Διηρημένης Ιδιοκτησίας περιέχει ρητή αναφορά για την εξόφληση ποσοστού τριάντα τοις εκατό (30%) του ενιαίου ειδικού προστίμου, καθώς και για την ανάρτηση στο πληροφοριακό σύστημα όλων των κατά περίπτωση απαιτούμενων δικαιολογητικών κατά τις διατάξεις των ν. 4014/2011, ν. 4178/2013 και ν. 4495/2017, για τις οποίες γίνεται ειδική μνεία σε κάθε δικαιοπραξία. Από τα ανωτέρω δικαιολογητικά εξαιρούνται αυτά που αφορούν στο στατικό έλεγχο των παραβάσεων, τα οποία υποβάλλονται στην προθεσμία του άρθρου 99 του ν. 4495/2017».B2Green Συστήνουμε στην καρτέλα «Πράξεις» της ΗΤΚ, σε συνέχεια του α/α δήλωσης, να καταχωρίσετε στο πεδίο «Περιγραφή» το σχόλιο «Σε υπαγωγή με εξόφληση 30% του προστίμου και πληρότητα δικαιολογητικών (τυχόν απαίτηση ΜΣΕ περιγράφεται στο αντίστοιχο πεδίο)» καθώς και τον ηλεκτρονικό κωδικό της δήλωσης. Επίσης, εξηγείτε σαφώς στην Τεχνική περιγραφή ότι πρόκειται για «Έκδοση Πιστοποιητικού πληρότητας Ταυτότητας Κτιρίου/Διηρημένης Ιδιοκτησίας μετά την εξόφληση του 30% του προστίμου & προ έκδοσης άδειας νομιμοποίησης/κατεδάφισης, κατ’ εφαρμογή των οριζομένων στην παρ. 3 άρθρου 106 και την παρ. 3 άρθρου 83 του ν.4495/17». Σε κάθε περίπτωση, η συνεννόηση με το συμβολαιογράφο κρίνεται απαραίτητη. Νάνσυ Καπούλα Πρόεδρος ΤΕΕ Μαγνησίας1 point
-
Εχουμε δυο γηπεδα. το Α, εμβαδου.....τμ κατα τον τιτλο, εμβαδου......κατα την αδεια και εμβαδου............... κατα το ΕΚ. Ομοιως το Β, εμβαδου.....τμ κατα τον τιτλο, εμβαδου......κατα την αδεια και εμβαδου............κατα το ΕΚ. Το θεμα δεν ειναι τα "υλοποιημενα" ή μη ορια. Ούτε δικαιουται καθε ενας μηχανικος να μεταφερει τα "ορια" μια δεξια και μια αριστερα, αναλογα με το ποιο γηπεδο τοπογραφεί. Το θεμα ειναι οτι, στα δυο αυτα γηπεδα, εκδοθηκαν ΟΑ για συγκεκριμενο εμβαδον του καθενος. Εαν μετα απο σημερινη καταμετρηση υπαρχει αποκκλιση μεχρι 10% + ή -, θεωρειται αποδεκτο χωρις να απαιτειται η διορθωση των τιτλων. Αλλα, εαν μετα την καταμετρηση, το γηπεδο ειναι κατω απο 4 στρ. τοτε ισχυει το παραρτημα το οποιο ειναι σαφες [εκδοση αδειας σε μη αρτιο και μη οικοδομησιμο] δλδ ενα γηπεδο 3800 που το εδειξαν σαν 4 στρ. δεν "σωζεται" Εαν τα εμβαδα, σημερα, ειναι 4100 και 3950 "διευκολυνει" την ολη υποθεση.1 point
-
1 point
-
Ω ναι, 4495 - Άρθρο 54 Συμπλήρωση ηλεκτρονικής ταυτότητας - Έκδοση πιστοποιητικών ζ) το δελτίο δομικής τρωτότητας ή την τεχνική έκθεση στατικού ελέγχου, που συνοδεύει αίτηση υπαγωγής στον ν.4178/2013 (Α174) ή τον παρόντα ή τη μελέτη στατικής επάρκειας, εφόσον απαιτείται, σύμφωνα με το άρθρο 99, Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/7577/105 (φεκ 334β2021) Άρθρο 2 (σελ 3128 δεξιά στη μέση) ζζ) Οικοδομικές άδειες,...................... ...............Για τις δηλώσεις υπαγωγής στον ν. 4178/2013 και ν. 4495/2017 περιγράφεται η κατάσταση της δήλω- σης και γίνεται ειδική μνεία για την εξόφληση ποσοστού τριάντα τοις εκατό (30%) ή του συνόλου του προστίμου. -> Άρα μας κάνει κ η οριστική υπαγωγή (κ μην πει κανείς δεν λέει οριστική πουθενά, πως θα γίνει συμβόλαιο;) .............. ιι) Τύπο στατικού ελέγχου (ΔΕ.ΔΟ.Τ.Α., Τεχνική έκθεση στατικού ελέγχου, Μελέτη στατικής επάρκειας), εφόσον προβλέπεται, το αποτέλεσμα αυτού και την κατάσταση τυχόν εργασιών (ολοκληρωμένες, εκκρεμείς), -> πρακτικά το ίδιο με άνω, με τη διαφορά αν δεν προβλέπεται (πχ προ 1983), δεν ανεβάζουμε τίποτα. -> ω ναι λοιπόν! Υγ υπάρχει κ αυτο: ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631 Άρθρο 2 Διαδικασία ηλεκτρονικής υποβολής των απαραίτητων δικαιολογητικών για την οριστικοποίηση και περαίωση της διαδικασίας υπαγωγής 6. Για την εφαρμογή της διάταξης της παρ. ή του άρ- θρου 99 του ν. 4495/2017 σχετικά με την υποβολή ή μη της μελέτης στατικής επάρκειας, όπου απαιτείται, γίνεται ειδική μνεία σε κάθε βεβαίωση οριστικής υπαγωγής κα- θώς και σε κάθε βεβαίωση περαίωσης της διαδικασίας, καθώς και στη βεβαίωση της παρ. 2 (περ. γ) του άρθρου 83 του ν. 4495/2017 για μεταβίβαση. Η αναφορά επί της βεβαιώσεως για την υποβολή ή μη μελέτης στατικής επάρκειας καταχωρείται από τον εξουσιοδοτούμενο Μηχανικό στην Τεχνική Έκθεση που συνοδεύει την έκδοση της βεβαίωσης της παρ. 2 (περ. γ) του άρθρου 83 του ν. 4495/2017. Σε κάθε περίπτωση εφόσον δεν υποβάλλεται μελέτη στατικής επάρκειας, αναφέρεται ρητά ότι η μελέτη στατικής επάρκειας πρέπει να υποβληθεί εντός της προβλεπόμενης προθεσμίας και πριν τη συμπλήρωση της ταυτότητας του κτιρίου κατά τις κείμενες διατάξεις.1 point
-
Γιατί έχω την εντύπωση ότι τα όρια που θεσπίζουν οι κανονισμοί μοιάζουν με τα όρια ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους?1 point
-
Καλησπέρα, Προσωπικά δεν θα έπαιρνα U=0,50 χωρίς μελέτη θερμομόνωσης κατά ΚΘΚ. Θα κοίταζα για σημάδια υγρασίας και το πάχος του δώματος και θα επέλεγα μεταξύ U=3.05 και 0,95, από τον Πιν. 3.5β.1 point
-
Ανεβάζεις στο σύστημα μια υπεύθυνη δήλωση μηχανικού που λέει, ας πούμε, ότι λόγω που η κατοικία δεν έχει επικίνδυνους χώρους και...μπλα μπλα...δεν χρειάζεται μελέτη ενεργητικής πυροπροστασίας. Αυτό σκεφτόμουνα κι εγώ. Άρα, η προσθήκη δεν είναι λειτουργικά ανεξάρτητη από το υπόλοιπο υφιστάμενο κτίριο και θα πρέπει να γίνει νέα τροποποιημένη μελέτη που να περιλαμβάνει την εσωτερική σκάλα. Έτσι όμως αλλάζει (αν υπήρχε προηγουμένως) και η μελέτη παθητικής πυροπροστασίας του ισογείου. Αν δεν υπήρχε δημιουργείται τώρα μια συνολική μελέτη παθητικής.1 point
-
2. Κατά παρέκκλισιν των διατάξεων της προηγουμένης παραγράφου ο συντελεστής δομήσεως των οικοπέδων επιφανείας μικροτέρας των 300 τ.μ. ορίζεται ως ακολούθως: (....) - Δια τα οικόπεδα, επιφανείας μικροτέρας ή ίσης των 200 τ.μ. συντελεστής δομήσεως 1,20 εις την περίπτωσιν δε αυτήν επιτρέπεται η συνολική επιφάνεια των ορόφων να είναι 160 τ.μ. και το ποσοστό καλύψεως να προσδιορίζεται από την κατωτέρω σχέση: Π.Κ. 160/2Ε όπου Ε το εμβαδόν του οικοπέδου". - Σύμφωνα με την Εγκ-28447/5397/39/83 του ΥΧΟΠ ( Εγκ-39/83 ) η χρησιμοποίηση της παρέκκλισης, που αφορά τα οικόπεδα επιφάνειας ίσης ή μικρότερης των 200 τ.μ., είναι προαιρετική όταν το ποσοστό καλύψεως που προκύπτει από την εφαρμογή της συμφέρει στη συγκεκριμένη ανοικοδόμηση περισσότερο από το καθοριζόμενο από το Αρθ-5 του ΠΔ/2-3-81) Επομένως στην περίπτωσή σου συμφέρει το 60% (άρθρο 5 ΦΕΚ 138/Δ/81) ως επιτρεπόμενο ποσοστό κάλυψης και αυτό θα χρησιμοποιήσεις. Εγκ-28447/5397/39/83 (ΥΧΟΠ) ΟΙΚΙΣΜΟΙ ΠΡΟ ΤΗΣ 17-7-23 Ποσοστό καλύψεως οικοπέδων επιφανείας μέχρι 200 τ.μ. σε οικισμούς προϋφιστάμενους του 1923 Μετά από ερωτήματα που μας διατυπώθηκαν σχετικά με το θέμα σας πληροφορούμε τα εξής: Σύμφωνα με τη δεύτερη περίπτωση της παρ.2 του Αρθ-7 του ΠΔ/2-3-81, όπως αντικαταστάθηκε με το Αρθ-1 του ΠΔ/21-9-82 (ΦΕΚ-496/Δ/82) για οικόπεδα μέχρι 200 μ2 επιτρέπεται το ποσοστό καλύψεως να προσδιορίζεται από τη σχέση 160/2Ε. Οπως προκύπτει από τη διατύπωση της διατάξεως αυτής η χρησιμοποίησή της είναι προαιρετική όταν το ποσοστό καλύψεως που προκύπτει από την εφαρμογή της συμφέρει στη συγκεκριμένη ανοικοδόμηση περισσότερο από το καθοριζόμενο από το Αρθ-5 του ΠΔ/2-3-81.1 point
-
Είναι κάποιος από αυτούς διπλωματούχος μηχανικός; Και ποιος θα μπορεί δλδ να βγάζει ΗΤΚ σε αδόμητα που δεν έχουν κτήρια; Μόνο τοπογράφος ή πολιτικός μηχανικός που έχουν δικαίωμα υπογραφής τοπογραφικών; Δε θεωρώ ότι είναι θέμα δικαιωμάτων το αδόμητο, αφού δεν υπάρχει κάτι σε αυτό για να ασκήσεις τα δικαιώματα σου...1 point
-
Μήπως θα έπρεπε η προσθήκη αρνητικών κ' θετικών "ψήφων" να συνοδεύεται και από την εμφάνιση αυτού που τις βάζει???..... Κάποια στιγμή θα πρέπει να σταματήσει να υπάρχει η ασφάλεια (κατ' εμέ ασυδοσία) της ανωνυμίας.... Υ.Γ. Δεν συμφωνείς με κάτι???.... απόλυτα σεβαστό..... Αιτιολόγησε το όμως.....1 point
-
Καλησπέρα, πέραν του ποιος έχει δικαίωμα έκδοσης ΗΤΚ για κτίσματα-κτήρια, με τα αδόμητα τι γίνεται; Εκεί δεν γίνεται έλεγχος στοιχείων νομιμότητας, δε γίνεται έλεγχος όρων δόμησης κάλυψης ή στοιχείων κάτοψης, δεν ελέγχεται υφιστάμενο κτίριο ή κατασκευή και δεν υπάρχει απαίτηση ανάρτησης μελετών ή σύνταξη τους από συγκεκριμένη ειδικότητα μηχανικό, και απαιτείται μόνο στην ουσία η βεβαίωση σχετικά με την απουσία οποιασδήποτε κατασκευής. Οπότε λογικά θα μπορεί άνευ αμφισβήτησης και συζήτησης να εκδίδει ΗΤΚ μηχανικός οποιασδήποτε ειδικότητας. Βλέπω κάτι λάθος;1 point
-
Η απάντηση πάντως του υπουργείου στις οδηγίες του ΤΕΕ : Τέλος, επισημαίνεται ότι η ορθή τήρηση των προαναφερομένων διαδικασιών από όλα τα εμπλεκόμενα μέρη, τα οποία έχουν και την αναλογούσα ευθύνη στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους, είναι απαραίτητη για τη διασφάλιση, τόσο της νομιμότητας των διοικητικών πράξεων που έχουν εκδοθεί ή θα εκδοθούν εφ’ εξής, όσο και των συνεπειών τους, μεταξύ των οποίων αναφέρουμε ενδεικτικά την αναστολή επιβολής κυρώσεων, τη δυνατότητα μεταβίβασης, τη δυνατότητα λήψης άδειας λειτουργίας, ή την τυχόν οριστική εξαίρεση από την κατεδάφιση. δίνεται ακριβώς κάτω από τις δικές του οδηγίες για το θέμα : Η μεταβίβαση ή η σύσταση εμπράγματων δικαιωμάτων σε ακίνητα με αυθαίρετες κατασκευές ή χρήσεις, τα οποία βρίσκονται εντός παραδοσιακών οικισμών, εντός παραδοσιακών τμημάτων πόλεων καθώς και εντός περιοχών που υπάγονται σε καθεστώς προστασίας υπό τις διατάξεις του ν.3028/02, μπορεί να πραγματοποιηθεί μετά την υποβολή των δικαιολογητικών της περίπτωσης α της παρ.2 στο πληροφοριακό σύστημα του ΤΕΕ και την καταβολή ποσοστού 30% του συνολικού ποσού του προστίμου και προ της υποβολής των σχετικών αιτήσεων για την εξέταση της υπαγωγής των δηλωθεισών αυθαιρέτων κατασκευών από το αρμόδιο κατά περίπτωση όργανο, επιτροπή ή τυχόν υπηρεσία του ΥΠΠΟΑ. Την υποχρέωση δε ολοκλήρωσης της διαδικασίας αναλαμβάνει ο νέος κύριος, με ειδική μνεία στο σχετικό συμβολαιογραφικό έγγραφο. Υπαγωγές, η διαδικασία των οποίων έχει περαιωθεί με προγενέστερες του ν.4495/17 διατάξεις (ν.4014/2011, ν.4178/2013, κλπ), καθώς και μη ολοκληρωμένες υπαγωγές, οι οποίες ωστόσο δεν μεταφέρονται στον ν.4495/17 και θα περαιωθούν σύμφωνα με τις προγενέστερες διατάξεις και διαδικασίες, δεν εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του άρθρου 116 του ν.4495/17 και δεν εξετάζονται βάσει των προβλεπόμενων από την εν λόγω διάταξη διαδικασιών. Οι εμπλεκόμενες υπηρεσίες δεν νομιμοποιούνται να ζητούν την εφαρμογή της νέας διαδικασίας (ν.4495/17) για τις εν λόγω πράξεις. Ακολούθως, οι ατομικές διοικητικές πράξεις που αφορούν υπαγωγές, η διαδικασία των οποίων είτε έχει περαιωθεί, είτε δύναται να περαιωθεί σύμφωνα με τις προγενέστερες του ν.4495/17 διατάξεις και εντός των προβλεπομένων από αυτές προθεσμιών που εξακολουθούν να ισχύουν, καθώς και τα σχετιζόμενα με αυτές εμπράγματα δικαιώματα, δεν χωρούν αμφισβήτηση ως προς την εγκυρότητα τους.1 point
-
1 point
-
Εγώ απορώ με τόση ανακρίβεια και διαστρέβλωση της πραγματικότητας, τόσα μαγειρέματα λόγω κλαδικών συμφερόντων και τέλος των εγκλημάτων παρέμβασης στα στατιστικά δεδομένα παλαιότητας - εξοικονόμησης, πως μας δίνουν ακόμη χρηματοδοτήσεις για τέτοια προγράμματα.1 point
-
Το δ/2 δεν είπε κανένας ότι είναι πολεοδομική απαίτηση. Δείγμα καλών πολεοδομικών τρόπων για την μελλοντική καλή γειτονία είναι. Στις κάθετες, για αποφυγή θεμάτων, πρέπει να συμφωνούν μεταξύ τους οι συνιδιοκτήτες του όλου οικοπέδου και αυτό να αποτυπώνεται σε επίσημο χαρτί. Στις περιπτώσεις που πρέπει να δεσμευτεί το μέγιστο ύψος για ολόκληρο το οικόπεδο (όπως αυτή με χαμηλό κτήριο από τον πρώτο οικοδομούντα) το καλύτερο έγγραφο είναι η κοινή δήλωση στο ΔΚ όπου δεσμεύεται το ύψος. Ειδικά εδώ μπορεί να είναι και η επικύρωση της συμφωνίας για την τοποθέτηση του κτηρίου. Η δέσμευση του ύψους στο οικόπεδο απαιτεί πάντοτε τη δήλωση στο ΔΚ, το έχουμε ξανασυζητήσει, θα το βρώ...1 point
-
@BAS Ο λόγος σύνταξης της ηλεκτρονικής ταυτότητας είναι (κρίσιμο) στοιχείο της και γι΄αυτό μας ενδιαφέρει. Εξ ου και η ύπαρξη σχετικού πεδίου επιλογών (αιτιολογία). Για το ΠΕΑ, η υπουργική απόφαση αναφέρει ότι περιλαμβάνεται στα απαιτούμενα έγγραφα "εφόσον απαιτείται". Όπερ μεθερμηνευόμενον εστί: δεν απαιτείται ΠΕΑ σε όλες τις περιπτώσεις. Για κατεδάφιση, προφανώς, δεν απαιτείται. Τι να εξεταστεί, δηλαδή, με το ΠΕΑ; Ποιες βελτιώσεις πρέπει να γίνουν σε κτίσμα που πρόκειται να κατεδαφιστεί;1 point
-
Δημήτρη μόλις το δοκίμασα κ σε πολυκατοικία με 19 οριζόντιες μου βγάζει 20, η έξτρα είναι η προτελευταία (με τελευταίο τον αέρα) με 0,06‰ χωρίς εμβαδό κ άλλα στοιχεία. Μάλλον περίσσεψαν χιλιοστά από τις υπόλοιπες και την καταχώρησε αυτόματα η βάση. Οι δικοί μου είναι σωστοί πάντως. @aneida@Ansrynνομίζω αν κάτι δεν ορίζεται ρητά σε μια πράξη σύστασης πάει με τα default των σχετικών νόμων ν.δ.1024/1971 και ν.3741/1929, οπότε το κοινόχρηστο κλιμ/σιο είναι κοινόχρηστος χώρος.1 point
-
και ο αλλος τροπος με τους κωδικους σου μπαίνεις στο ΕΚ με το ΚΑΕΚ και σου δειχνει ολες τις ΟΙ.. καλημερα παυλε,1 point
-
Καλημέρα. Σωστά, δεν μπλοκάρεται η ΗΤ ακόμη και από τον μη ακριβή αριθμό ιδιοκτησιών. Μπορεί να έχει συμβεί μια διαμερισμάτωση-συνένωση κλπ σε άλλον όροφο από του εντολέα μας και να μην είμαστε σε θέση να την εντοπίσουμε. Επομένως τώρα καταχωρούμε αυτό που διαπιστώνουμε και αν υπάρχει σφάλμα στον αριθμό ιδιοκτησιών, ο επόμενος μηχανικός που θα ασχοληθεί με αυτό το οικόπεδο ή εμείς, με το μολυβάκι θα τροποποιήσει/ενημερώσει την βάση (το οικόπεδο) ως προς τον αριθμό ιδιοκτησιών. Τα παραπάνω από σεμινάριο, καθώς είπαμε υπάρχουν άπειρες περιπτώσεις και παρόμοια ερωτήματα όπου ακόμη δεν έχουμε επίσημο έγγραφο στα χέρια μας. τιπ: πάντα στο σύστημα βλέπουμε ποιος μηχανικός είναι αυτός που έκανε την τελευταία τροποποίηση/ενημέρωση σε κάποιο στοιχείο του οικοπέδου.1 point
-
Δεν έχει αλλάξει τίποτα. Δεν ασχολείσαι με την εγκ. 2. Κάνεις χρήση του Ε9 (με τις τροποποιήσεις που πρέπει να γίνουν).1 point
-
Ο ''π@π@ρ@ς'' (τελείως επιεικά) συζητάει με τον Κούλη, ποια θέση θα πάρει στην επόμενη (ενδεχόμενη) κυβέρνηση του Κούλη 😡 Κι αν αυτό δεν συμβεί στις επόμενες εθνικές εκλογές, όταν γίνουν ξανά οι εκλογές του ΤΕΕ, να θυμηθείτε να τον τιμήσετε πάλι με την ψήφο σας!!!!1 point
-
Στην υπουργική απόφαση για τη διαδικασία συμπλήρωσης, δεν αναφέρεται ότι περιλαμβάνεται το ΠΕΑ "εφόσον απαιτείται λόγω χρήσης", αλλά "εφόσον απαιτείται" (χωρίς το "λόγω χρήσης"). Βεβαίως μπορεί, βάσει της σχετικής υπουργικής απόφασης.1 point
-
@ppanag Ευχαριστώ για την απάντηση. Η ερώτηση μου δεν είχε δυο υποερωτήματα, θεωρώ δεδομένο και γνωστο ότι για την γονική παροχή δεν απαιτείται ΠΕΑ, απλά από τη στιγμή που εχει αποφασιστεί, για την μη οικονομική επιβάρυνση του ιδιοκτήτη στις γονικές παροχές, να μην απαιτείται ΠΕΑ , ποιος ο λόγος να απαιτηθεί στην ΗΤΚ; Δέχομαι ότι η ΗΤΚ έχει μια συγκεκριμένη μορφή για κάθε περίπτωση, αλλά εφόσον υπάρχουν εξαιρέσεις μη απαίτησης ΠΕΑ για αποθηκες κλπ γιατί να μην υπάρχει και η αντίστοιχη εξαίρεση για γονική παροχή; και επίσης δίνεται και η δυνατότητα στην ΗΤΚ εάν και εφόσον ο νέος ιδιόκτητης (τεκνο) να να προβεί σε πώληση , άδεια, ενοικίαση κλπ να μπορεί να κανει τροποποίηση με τα ανάλογα δικαιολογητικά κάθε φορα.. Δηλαδή δεν φτάνει που ο παρέχων γονέας επιβαρύνεται σε σχέση με πριν τα έξοδα για την ΗΤΚ να επιβαρυνθεί και την έκδοση ΠΕΑ; Ποιο ειναι τελικά το ευεργέτημα; Υ.Γ Δεν αντικρούω σε καμια περίπτωση το περιεχόμενο της απάντησης σου απλά προβληματίζομαι γενικά ως προς το σκεπτικό του Νόμου..1 point
-
Μπορεί να βγει πιστοποιητικό πληρότητας για την ΗΤΚ και χωρίς ΠΕΑ, το έχω κάνει για αποθήκη.1 point
-
Όχι δεν απαιτείται έκδοση, αφου η μεταβίβαση γίνεται με γονική παροχή, η οποία ανήκει στις εξαιρέσεις του νόμου Ν. 4122/131 point
-
1 point
-
Και χωρις τα κλαπακια, μια χαρα παει το μπετον εκει που πρεπει. Το προβλημα κατα τη γνωμη μου ειναι το εξης: -Εφοσον το σκυροδεματα ειναι οπως πρεπει (εργασιμοτητα, καθιση κτλ) δεν γινεται να πεσει "κοστουμι" επι τοπου. Οποτε "σταρωνουν" τα πελματα και αφου τελειωσουν, γυρισουν και γεμιζουν τους κορμους. Για να τελειωσουν τα πελματα σιγουρα θα περασουν 2-3 ωρες, αν μιλαμε για κλασσικο εργο. Αν εχει περασει τετοιος χρονος, δεν εχει κανενα νοημα να μιλαμε για μονολιθικοτητα. Δεν μπορει να μπει ο δονητης στο πελμα. Αρα, το βλεπουμε δεν το βλεπουμε, υπαρχει οριζοντιος αρμος. Ασφαλως γινεται να γεμισουν οι κορμοι νωριτερα, αλλα τα συνεργεια "ντεν το καταλαβαινουν". Δεν πανε μπρος-πισω, απλα πραγματα. Η αλλη "μεδοθος" που χρησιμοποιουν ειναι : Δεν δονουμε πολυ να μην ξεζειλισει το μπετον. --- > ακομα χειροτερα. Αλλο προβλημα που βλεπω με το "κοστουμι": Ο ξυλοτυπος πρεπει να μεινει 4 μερες. Λιγο θα "φουσκωσει" το μπετον στο πελμα. Αν αφησει ο εργολαβος 4 μερες για να ξεκαλουπωσει, δεν βγαινει η 1η σανιδα και εχει στραφι στα υλικα του. Αρα θα ξεκαλουπωσει την επομενη μερα. Οποτε εγω προτιμω να εχω εναν ουσιαστικο οριζοντιο αρμο και να γινει ορθοτερα η σκυροδετηση.1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-