Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      9

    • Περιεχόμενα

      9.036


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      26.309


  3. Μιστόκλης

    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      26


  4. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      4.737


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 22/06/2022 σε όλες τις περιοχές

  1. παντως, απο πλατφορμες παμε καλα... αυθαιρετων ηλεκτρονικης ταυτοτητας προσωπικου γιατρου αντικατασταση συσκευων επιδοτηση βενζινης/πετελαιου αδηλωτα τμ. στους Δημους Εξωδικαστικου συμβιβασμου ρυθμισης οφειλων αποτελεσματα πανελλαδικων εμβολιων [η τεταρτη] κοινωνικου τουρισμου [συν οσες αλλες δεν ειδα] κι οπως λεει το γνωστο λαικο αζμα "μανα, μας κλεψαν το τρακτερ κι εμεινε η πλατφορμα χηρα"
    4 points
  2. Αυτό που λέει το ΤΕΕ στην ερωτοαπάντηση 20, ήταν αυτό που έλεγαν και στις ημερίδες, για την περίπτωση που ένας συνιδιοκτήτης θέλει να μεταβιβάσει το ποσοστό του, χωρίς αυτός να γνωρίζει τους υπόλοιπους. Θα γράψει σε μια δεύτερη σειρά (ΛΟΙΠΟΙ ΣΥΝΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ) τους οποίες δεν θα "τικάρει" ως υπόχρεους και στο ΑΦΜ κατοίκων εξωτερικού καταχωρίζει το λεκτικό που αναφέρει (μάλλον το δέχεται για να το λένε). Συστημικός τρόπος είναι και αυτός, όπως και εκείνος που κάναμε στις βεβαιώσεις με το 100% δικαιώματος Π.Κ επί του ποσοστού. Στην πρόσφατη ημερίδα των συμβ/φων ειπώθηκε αυτό που πάντα λέγαμε, ότι η καταγραφή λανθασμένων στοιχείων δικαιώματος σε μια βεβαίωση ή υπαγωγή, ή στην ΗΤΚ δεν επηρεάζει νομικά το δικαίωμα ιδιοκτησίας και το τελευταίο ελέγχεται από τον Συμβ/φο ασχέτως εμείς τι γράφουμε μέσα εκεί. Απλώς προσπαθούμε για την ορθότερη-κατά το δυνατόν-περιγραφή. Καμία απολύτως ενέργεια δεν κάνουμε για να αναζητήσουμε εξουσιοδότηση από συνιδιοκτήτες, οι οποίοι παρεμπιπτόντως και δεν βλάπτονται από την δημιουργία της ΗΤΚ.
    3 points
  3. Έτσι ακριβώς..... Υπόχρεος ο πελάτης (αυτός που θέλει να κάνει την ΗΤ) και οι υπόλοιποι ανάλογα με το αν είναι γνωστοί ή άγνωστοι...
    2 points
  4. @KOKARADI αν καταχώρησες το παραστατικό μέσω της ειδικής φόρμας, τότε υπάρχει "ακύρωση παραστατικού" όπως περιέγραψαν οι συνάδελφοι. Προφανώς, έχεις χρησιμοποιήσει την εφαρμογή timologio και προσπαθείς να βρεις την επιλογή ακύρωσης στο παραστατικό που διαβιβάστηκε αυτόματα στο myDATA. Σε αυτήν την περίπτωση δεν είναι διαθέσιμη η "ακύρωση παραστατικού".
    2 points
  5. για να μη μακρηγορείς σου συνιστώ έντονα να βρεις και να αναθέσεις να σου κάνει μελέτη εφαρμογής συνάδερφος κατά προτίμηση με ειδικότητα Μηχανολόγου ο οποίος να έχει και την σχετική ενασχόληση με το αντικείμενο..... θα έχεις σαφέστατα πιο σίγουρα αποτελέσματα. Κι εγώ παρ ότι με πιο σχετική ειδικότητα Μηχανικού από την δική σου για κτήρια σε Μηχανολόγο το ανέθεσα για το σπίτι μου. Επικουρικά και καθαρά αρχιτεκτονικά μιλώντας πίστεψε με μια σωλήνα σωστής διατομής να περάσει μέσα από το Διαμέρισμα σου, όχι μόνο δεν είναι πρόβλημα αλλά μπορεί να γίνει και καλό εικαστικό στοιχείο όπως με τεχνικές μερικής επικάλυψης απο γυψοσανίδα με δυνατότητα να αναπνέει και να αποβάλει και θερμότητα στη διαδρομή της. Δηλαδή το ελάττωμα που νομίζεις μπορεί να γίνει πλεονέκτημα ..... μη σου πω μπορείς να βάλεις και φωτισμό με κρυφή γραμμή λετάκια και φωτισμό με ανάκλαση.... όρεξη να έχεις και δεν επιβαρύνουν σημαντικά τα κοστολόγια αυτά. Αλλά το Α είναι ο Μηχανολόγος με ενασχόληση στο αντικείμενο αυτό...... όλα τα άλλα γράμματα είναι μετά ....
    2 points
  6. Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167 Α ́), όπως ισχύει. Ω5ΧΘ4653Π8-Σ9Σ.pdf
    2 points
  7. Είσαι σωστός συνάδελφε! (+1) Το κακό με το ΤΕΕ ξεκίνησε κάπου στο '85 με '90 επι προεδρίας Κ. Λιάσκα και διαιωνίζεται μέχρι σήμερα! Ειδικά σήμερα με πρόεδρο τον ''εν δυνάμει αυριανό υπουργό ή υφυπουργό'' κο. *********, οτι πει αυτός γίνεται και νομοθεσία του κράτους! Πληροφοριακά... στην Ουγκάντα υπάρχει πιο αξιοκρατία! Δεν είναι επιτρεπτό το υβρεολόγιο για κανέναν στο Δημόσιο Φόρουμ. Όποιος θέλει να το κάνει μπορεί να το κάνει με προσωπική του επιστολή με όνομα και επώνυμο και να το στείλει όπου θέλει και στις εφημερίδες. Η ευθύνη και πιθανές συνέπειες θα είναι του ιδίου Παρακαλούμε να μη επαναληφθεί Didonis
    2 points
  8. Σωστά μεν σου απάντησε ο Μιστόκλης, αλλά χωρίς να είναι απαραίτητη και η εξουσιοδότηση του άλλου
    2 points
  9. Η ανακοίνωση του ΤΕΕ είναι από τη μια ξεκάθαρη (απαιτεί συμμετοχή συγκεκριμένης ειδικότητας, όχι απαραίτητα ως διαχειριστή) αλλά από την άλλη το μεγάλο ερώτημα παραμένει: Έχει δικαίωμα να πάρει αυτή την απόφαση; Από που κι ως που το ΤΕΕ νομοθετεί και μοιράζει επαγγελματικά δικαιώματα; Και με ποιο τρόπο κάποιος θα μπορούσε να προσβάλει την απόφαση αυτή; Προσωπική μου γνώμη είναι ότι το ΤΕΕ υπέπεσε σε σφάλμα.
    2 points
  10. Version X6.3

    85.668 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5167/24 (ΦΕΚ 207Α/20.12.2024) Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Προσθήκες N.5015/23 (ΦΕΚ 20Α/02.02.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  11. ακη, θνκς, Οπου από τις σχετικές διατάξεις με την έκδοση οικοδομικών αδειών αναφέρεται η επιφάνεια κατοικίας ή διαμερίσματος, όπως πχ στις αποφάσεις του Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ Αποφ-81304/6083/89 περί καθορισμού τιμών μονάδος επιφανείας οικοδομικών έργων και Αποφ-82070/89 περί προδιαγραφών μελετών για έκδοση οικοδομικών αδειών στο ΠΔ/8-7-93 (Αρθ-5 παρ.2Αγ) περί τρόπου έκδοσης οικοδομικών αδειών κλπ συνυπολογίζεται στην επιφάνεια το εμβαδόν που καταλαμβάνουν οι εξωτερικοί και εσωτερικοί τοίχοι της κατοικίας ή διαμερίσματος . μιλαει για εξωτερικες και εσωτερικες τοιχοποιίες οικοδομης ή διαμερισματος. εγω δεν βλεπω να οριζει τπτ για μεσοτοιχιες ενος διαμερισματος με τον διπλανο ή με τον κοινοχρηστο διαδρομο. Επισης στον ΝΟΚ αρθρο 2 οριζεται οτι 47. Μικτό εμβαδόν είναι το εμβαδόν του χώρου συμπεριλαμβανομένων των περιμετρικών δομικών στοιχείων που τον ορίζουν. Σε περίπτωση όμορων χώρων λαμβάνεται το ήμισυ του δομικού στοιχείου στον υπολογισμό Δεν διαχωριζει αν στους ομορους χωρους περιλαμβανεται και ο διαδρομος...και αφου δεν τον εξαιρει, ισχυει και για αυτον το "ημισυ" κατα τον κλασικο κανονα, "ό,τι δεν απαγορευεται... επιτρεπεται"
    1 point
  12. Αυτό στη τελευταία παράγραφο... ''Επιπλέον σας ενημερώνουμε ότι η εφαρμογή των πολεοδομικών διατάξεων ανήκει στην αρμοδιότητα των κατά τόπους Πολεοδομικών Υπηρεσιών σύμφωνα με το Αρθ-27 παρ.1 του ΓΟΚ/85 και μπορείτε για περισσότερες πληροφορίες να απευθυνθείτε στην αρμόδια πολεοδομική υπηρεσία..'' τι εννοεί ο ποιητής που το έγραψε..και ποιος π@π@ρ@ς υπάλληλος ή πολιτικός υιοθέτησε να γραφεί έτσι στο ΓΟΚ/85? Δηλ. την εφαρμόζει η πολεοδομία Καρδίτσας και οχι η πολεοδομία Κωλοπετινίτσας? 😡 Έτσι κάποιοι εννοούν την ενιαία εφαρμογή νομοθεσίας στη Ελλάδα???
    1 point
  13. Νικ η απάντηση του ΤΕΕ Πελοποννήσου έχει βασιστεί στην εγκ. 3 Ν .4178 σε συνδυασμό με τα κριτήρια της κατηγορίας 3 για την υπέρβαση επιφάνειας εξωστών, σύμφωνα με το τι ίσχυε στο νόμο, την ημερομηνία της απάντησης. Σήμερα, δεν ισχύουν τα 3 μ καθαρό ύψος κάτω από τον εξώστη, ενώ παραμένει σε ισχύ -κατ΄ αναλογία-η σχετική ερμηνεία της εγκ. 3 Ν. 4178. Άρα, σήμερα, μπορείς να ρυθμίσεις υπέρβαση εξώστη (ακόμη και εντελώς αυθαίρετο εξώστη), προϋφιστάμενου του ΓΟΚ 85, ανεξαρτήτως μεγέθους, με την μόνη προυπόθεση που ορίζει σήμερα ο νόμος, δηλαδή η προβολή του να μην ξεπερνάει το κρασπεδόρειθρο. Κατά τη γνώμη μου εννοεί το κράσπεδο του πεζοδρομίου και όχι και το ρείθρο, αλλά αφού ο νόμος το διατυπώνει έτσι, μας δίνει δωράκι και το πλάτος του ρείθρου (δημιουργική ασάφεια). Οπότε, μπορείς να ρυθμίσεις τον εξώστη σου άφοβα, υπάγοντάς τον στην κατηγορία 3, ακόμη και αν αυτός βρίσκεται μισό μέτρο πάνω από το πεζοδρόμιο.
    1 point
  14. ναι! για αυτό δεν υπάρχει αμφιβολία +3 χρόνια από την ΜΣΕ (στον 4495 αναφέρεται αυτό)
    1 point
  15. Μα για αυτό την έγραψα..... Αν χρειαστεί τακτοποίηση ως προ 75 θα έχει χαμηλό πρόστιμο με πλήρη κανονική αμοιβή όμως δική σας ως μηχανικοί και μετά οι όποιες αμοιβές απαιτηθούν για την ΗΤΚ .... (μη ξεχνάς ότι αξίζεις όσο εκτιμάς και μόνος σου τον εαυτό σου)
    1 point
  16. Παρατηρήσεις 1. Στην επιφάνεια των χώρων προσμετρώνται οι ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΊ τοίχοι τους. 2. Μεταξύ δύο όμορων διαμερισμάτων στην επιφάνεια του κάθε διαμερίσματος προσμετρούμε τον μισό τοίχο, σύμφωνα με την παρ. 47 του άρθρου 2 του Ν.Ο.Κ. 3. Στους τοίχους που γειτονεύουν με κοινόχρηστους χώρους (π.χ. κλιμακοστάσιο ) προσμετράμε ΣΤΟ ΣΎΝΟΛΟ της ιδιοκτησίας ΟΛΌΚΛΗΡΟ τον τοίχο, και όχι το μισό. όπως την περίπτωση που συνορεύει με οριζόντια ιδιοκτησία του ιδίου κτιρίου. (Οδηγία 38200/20-10-2003 Δ.Ο.Κ.Κ ) 4. Όταν υπάρχει φωταγωγός ή αίθριο όλος ο τοίχος προσμετράται στην επιφάνεια της ιδιοκτησίας.
    1 point
  17. Τα γράφετε λίγο μπερδεμένα (αλλού λέτε μελέτη μηχανικού, αλλού τεχνική έκθεση, τελικά τι ζήτησε άραγε ο Δήμος???) ... αν τα μεταφέρατε έτσι και στον μηχανικό, λογικό είναι να καλύψει το χειρότερο δυνατόν. Αφού πήγατε που πήγατε στον Δήμο για να μην πηγαίνει χαμένη η μέρα σας, έπρεπε να καταθέσετε το αίτημά σας γραπτά με συνημμένη την άδεια αλλαγής χρήσης και ότι άλλα δικαιολογητικά αποδεικνύουν το κατά εσάς "αυτονόητο". Στη συνέχεια έπρεπε να πάρετε την απάντηση γραπτά !!! Η γραπτή απάντηση είναι πάντα διαφορετική από την προφορική και περιέχει χρήσιμες πληροφορίες σε αντίθεση με την προφορική που συνήθως περιέχει αοριστολογίες. Στη συνέχεια προτείνω επί συγκεκριμένου αιτήματος του Δήμου να απευθυνθείτε σε αρμόδιους επαγγελματίες και φροντίστε να διαλέξετε τον καλύτερο... Δεν είναι η τιμή, το βασικό κριτήριο επιλογής. 😉
    1 point
  18. Σωστά! Συζητείστε τη δημιουργία ενός session (προφανώς μόνο για μέλη, ίσως και με αυξημένα κριτήρια) όπου ο καθένας θα μπορεί να παρουσιάζει τις λεπτομέρειες του θέματός του και θα συζητά την αμοιβή του γι' αυτό... Οι εμπειρότεροι θα συνεισφέρουν και θα βοηθούν... Οι νεότεροι θα μαθαίνουν και θα προσαρμόζονται... Να μπορεί κάποιος να διακρίνει τις εύκολες περιπτώσεις από τις περιπτώσεις - παγίδες κ.λπ. Μπορεί αν λειτουργήσει να προλάβει τα χειρότερα που έρχονται με ταχύτατα βήματα... Αν ξεφτιλιστεί και σε αυτή την υπηρεσία η αμοιβή είμαστε για κλάματα.... Υ.Γ. Σπάσατε ωραία τα επιμέρους θέματα της ΗΤΚ... Υπάρχουν κι άλλα, εξίσου ενδιαφέροντα... Άκρως χρησιμότατα για τα μέλη και τον κλάδο... Κι αυτό απ' ότι καταλαβαίνεις δεν είναι "δουλειά" ενός ή δύο κ.λπ. μελών, αλλά ενστερνισμού και φιλοσοφίας....
    1 point
  19. Πριν έρθει ένα θέμα που θα μας προβληματίσει για την καταχώρησή του στην ΗΤΚ θα πρέπει να έχει λυθεί το θέμα της νομιμότητας. Η ΗΤΚ δεν λύνει θέματα τέτοια. Αυτά θα πρέπει να έχουν ήδη λυθεί. Οπότε τέτοια ερωτήματα που αφορούν πρωτίστως τακτοποιήσεις θα πρέπει να δημοσιεύονται σε θέμα της ενότητας του Ν. 4495/17.
    1 point
  20. Το μήνυμα παραπέμπει σε κατεστραμμένο profile. Σε 1η φάση δοκίμασε απεγκατάσταση και επανεγκατάσταση.
    1 point
  21. @Γιώργος- για την απόκλιση συνεννοήσου με το βιβλιοπωλείο, ώστε να διαβιβάσουν εκ νέου τα παραστατικά με τις σωστές τιμές. Για τα χαρτικά:
    1 point
  22. εγώ αυτό έκανα και πολύ σωστά το επισημαίνεις Δημήτρη, αλλά το ΤΕΕ της.... δίνει άλλες οδηγίες, προφανώς γιατί δεν έχει κανένα νομικο-μηχανικό σαν και σένα (υ.γ δεν το λέω ειρωνικά!) Δεν είναι μόνο που μπορεί επίτηδες ο άλλος να μην υπογράφει, αλλά μπορεί και να είναι εξαφανισμένος ή άγνωστος ή χωρίς ΑΦΜ ή χωρίς διαδόχους να τον κληρονομήσουν κλπ
    1 point
  23. Μην χάνεις το χρόνο σου. Στον καιάδα ... ή πρόστιμα όσο υπάρχουν τα κτήρια. Το ίδιο είναι.
    1 point
  24. βασιλη, μηπως να καναμε το παληο κλασικο κολπο των τακτοποιήσεων; Να γραψει "100%" και στις σημειωσεις να γραψει 100% του 50%;;; Γεγονος ειναι οτι δεν μπορει να απαγορευσει την μεταβιβαση ποσοστου σε αδομητο, ενας συνιδιοκτητης που δεν συνυπογραφει για δικους του λογους. Αρα, συστημικα, καποια λυση υπαρχει... θα μας πει ενας συναδελφος τι ακριβως εκανε...
    1 point
  25. *εδω αφορα κλειστη ΘΣΑ που εχει χιλιοστα και ειναι ανεξαρτητη ΟΙ η οποια μπορει να πουληθει και σε "εκτος οιοδομης" και δεν ειναι παρακολουθημα. ** εδω αναφερεται σε θεσεις που ανηκουν σαν παρακολουθημα σε διαμερισμα της οικοδομης. Θεωρω δε, οτι δεν αφορα κλειστη ΘΣΑ αλλα θεση που ειναι παρακολουθημα. Αυτη -μαλλον- πρεπει να ειναι η εννοια της λεξης "αντιστοιχει" που γραφει και δεν εχει σχεση με τις μκλειστες ΘΣΑ που ειναι ανεξαρτητες ΟΙ.
    1 point
  26. @freecat μπορείς να χρησιμοποιήσεις διαφορετικούς συντελεστές ύψους. Ο κάθε όροφος θα είναι σε ξεχωριστό φύλλο καταγραφής.
    1 point
  27. 1) Στο κάτω μέρος του τιμολογίου υπάρχουν τρεις επιλογές· "χαρακτηρισμός εξόδων", "απόρριψη παραστατικού", "απόκλιση παραστατικού". Στην περίπτωσή σου, ταιριάζει η τελευταία επιλογή. Προηγουμένως ειδοποίησέ τους τηλεφωνικά, αν και δεν είσαι υποχρεωμένος. 2) Προς το παρόν, μην κάνεις τίποτα. Θεωρητικά πρέπει να διαβιβάσεις τα δεδομένα ως λήπτης, όμως δεν έχει καθοριστεί ο τρόπος.
    1 point
  28. Ανέβηκε το ειδοποιητήριο για τις εισφορές του Μαΐου !!! Προθεσμία πληρωμής μέχρι την 30η Ιουνίου.
    1 point
  29. Με κάθε φιλική διάθεση και συμπεριλαμβάνοντας σε κάθε μου λέξη το "καλώς ή κακώς" και το "σωστό ή λάθος". 1ον. Δεν μένει να αποσαφηνιστεί κάτι. Μέχρι πρότινος μπορούσαν όλοι και αυθαίρετα και βεβαιώσεις και ΗΤΚ, υπογράφοντας βέβαια ο καθένας τις μελέτες και τα σχέδια που δικαιούται, καθώς όπως προείπα κανένας νόμος ή νομοθέτημα δεν έθετε περιορισμούς. Τώρα με αυτήν την απόφαση του ΤΕΕ, και φυσικά αφού θεσμοθετηθεί μπορούν πάλι όλοι, απλά απαιτείται συμμετέχοντας σχετικής ειδικότητας. Με σαφήνεια δεν μιλάει για διαχειριστή, ίσως και εσκεμμένα. Αυτό σαφέστατα λένε οι διατάξεις μας αρέσει δε μας αρέσει. 2ον. Επιμένω πως η ταυτότητα είναι ακριβώς η διαδικασία που κάναμε ως τώρα. Το θέμα ελέγχου αυθαίρετων κατασκευών και η δυνατότητα χορήγησης της βεβαίωσης ακολουθεί ακριβώς τις ίδιες διαδικασίες. Αν είναι εντάξει βάσει των νομιμοποιητικών εγγράφων χορηγείται βεβαίωση, αν όχι οφείλει να προηγηθεί τακτοποίηση. Μετά τα πετάς όλα στο building wallet και παίρνεις μια ίδια βεβαίωση. Το επίπεδο ευθύνης λοιπόν δεν αλλάζει. Το θετικό είναι πως η ταυτότητα ενημερώνετε για σχεδόν όλα χωρίς ιδιαίτερες διαδικασίες πλην φυσικά της ορθής αποτύπωσης και της ορθής καταμέτρησης των επιφανειών και φυσικά της απαιτούμενης ρύθμισης αυθαίρετων κατασκευών, δηλαδή αυτών που δεν επηρεάζουν το συμβόλαιο. 3ον. Δεν καταλαβαίνω γιατί αρκετοί εδώ μέσα θεωρείται πως η πολεοδομική νομοθεσία αποτελεί προνόμιο με αυτοτελή δυνατότητα κατανόησης μόνο ορισμένων ειδικοτήτων. Λίγο ή πολύ όλοι οι μηχανικοί είμαστε αναγκασμένοι να την γνωρίζουμε και ο καθένας εντέλει εμβαθύνει ανάλογα με το πόσο του χρειάζεται στην επαγγελματική του δραστηριότητα. 4ον και επί προσωπικού. Είμαι στο κτιριακό κομμάτι από τα 15 (22 χρόνια) καθώς ο πατέρας ήταν αρχιτέκτονας. Την πολεοδομική νομοθεσία μπορώ να την απαγγείλω μέχρι τελευταίας γραμμής. Παραείμαι νομοταγής το οποίο όπως ενδεχομένως γνωρίζεις καλύτερα από εμένα είναι πολύ δύσκολο και επίπονο στο ελεύθερο επάγγελμα. Υπογράφω ό,τι δικαιούμαι βάσει των νόμων και επιπλέον για το οποίο είμαι απόλυτα σίγουρος αναλαμβάνοντας κάθε ευθύνη, όπως κάθε άνθρωπος που δουλεύει. Μακάρι να μπορούσα να δουλέψω μόνο με ΜΠΕ που τις εκπονώ με το ένα μάτι κλειστό. Δυστυχώς δεν επαρκεί βιοποριστικά. Οπότε κινούμαι και στο κτιριακό κομμάτι σε πολύ μεγαλύτερο εύρος από όσο δικαιούμαι να υπογράφω και υπογράφοντας όσα δικαιούμαι προφανώς στα όρια των νόμων χωρίς φυσικά να τους υπερβαίνω. ΥΓ1: Σέβομαι απόλυτα πως απάντησες σε τρίτο πρόσωπο για να μην έρθουμε σε ευθεία αντιπαράθεση. Πιστεύω πως σέβεσαι την σε πρώτο πρόσωπο δική μου απάντηση. ΥΓ2: Σε ένα φόρουμ ευρείας κατανάλωσης όπως αυτό, η προσωπική άποψη και πεποίθηση, ιδιαίτερα σε νομικά ζητήματα, οφείλει να είναι δευτερεύουσα και διακριτική. Για παράδειγμα δεν προκύπτει "ηθικά" η δυνατότητα ενός Πολιτικού Μηχανικού να κάνει ΕΟΑ αλλά βάσει ΝΟΜΟΥ έχει το επαγγελματικό δικαίωμα. Αν ασχοληθεί, διαβάσει και κοπιάσει κάλλιστα θα την κάνει σωστά. Και κανένας δεν μπορεί "ηθικά", πόσο μάλλον νομικά να τον θίξει και να του πει τι δουλειά έχεις εσύ με αυτά. Συγχωρεσέ με για τον προσωπικό τόνο αλλά έχω κουραστεί να χοροπηδάω σε γραμμές ασαφέστατων και άδικων νόμων για να δω αν μου επιτρέπεται να βιοποριστώ.
    1 point
  30. Οποιο τμήμα υπερβαίνει το ιδεατό στερεό το βάζεις σε ξεχωριστό ΦΚ με ΥΥ. Δλδ , από τον τελευταίο όροφο θα "απομονώσεις" το τμήμα του ορόφου που είναι πάνω από 9μ και θα το βάλεις με ΥΥ.
    1 point
  31. Βάσει απόφασης ΤΕΕ υπάρχει πρόβλημα. Από ΤΕ μόνο Πολιτικοί Μηχανικοί. Ας σε βάλει συμμετέχοντα κι όλα καλά.
    1 point
  32. Βασικά όλοι μπορούσαν να δίνουν βεβαιώσεις καθώς σαφέστατα ο νόμος μιλούσε για βεβαίωση μηχανικού χωρίς καν να αφήνει υπόνοια για ειδικότητες. Σωστό ή λάθος αυτό ήταν. Τώρα μόνο του ΤΕΕ θέτει περιορισμούς χωρίς να πατάει σε κανένα νόμο επειδή του ζήτησαν διευκρινίσεις οι συμβολαιογράφοι. Το ΤΕΕ για άλλη μια φορά δεν νιώθει από νόμους και διαδικασίες και γενικότερα το συνδικαλιστικό του ρόλο. Το αστείο είναι πως η βεβαίωση θα έχει μόνο το όνομα μου άσχετα αν υπάρχει συμμετέχοντας μηχανικός αρμόζουσας ειδικότητας. Γελάνε τα τσιμέντα και ας μην έχω την αρμόζουσα εκπαίδευση να ομιλώ για αυτά. Όσο για την Ταυτότητα Κτιρίου, Ακινήτου ή Αδόμητου Ακινήτου ή όπως εντέλει βγάζει νόημα χοντρά χοντρά είναι η ίδια διαδικασία που κάναμε και πριν απλά τα ανεβάζουμε όλα σε μια πλατφόρμα. Να είναι κομπλέ τα αυθαίρετα και οι σωστές επιφάνειες χρειάζεται και μια ρημάδα αποτύπωση as built. Keep calm and do building identity.
    1 point
  33. Η ΗΤ αποδεικνύεται αποτυχία και, σε αυτό τον τομέα. Λες και είναι επιστήμη να διαβάσεις τι έχει χτιστεί και να συμπληρώσεις κάποια κουτάκια. Αν ήταν έτσι να βάζανε και όρια εμπειρίας και άλλους κοφτές. Τόση κουβέντα γιατί έχουμε ξεχάσει πως η ΗΤ θα πρέπει να είναι μια πράξη της διοίκησης, δηλαδή του κράτους. Μιλάμε δηλαδή για τι ποινές θα έχει κάποιος αν δεν γίνει σωστά; Σε λίγο ας πουν ότι νέες άδειες θα βγαίνουν από τους έχοντες τα αντίστοιχα επαγγελματικά δικαιώματα χωρίς κανένα έλεγχο από την διοίκηση. Δεν καταλαβαίνω την διαφορά στο μεν (ΗΤ) και στο δε (Νέα Αδεια) με τα επιχειρήματα που διαβαζω. Όπως να έχει το ΤΕΕ σαν φορέας δεν παράγει το έργο που όλοι θέλουμε. Αντί να βγάζει τις γνωστες ανακοινώσεις και γνωμοδότησεις που θα πρέπει να ψάχνουμε μια βδομάδα να καταλάβουμε τι ισχύει, ας τις εφαρμόσει άμεσα στο σύστημα και να απαγορεύει ή να βγάζει κάποιο μήνυμα στους μη έχοντες δικαίωμα να συνταξουν την ΗΤ. Να εφαρμόσει σύστημα ψηφιακής υπογραφής και ελέγχου ειδικότητας όπως με τα εξαρτημένα Τοπογραφικά και να λέει ότι φίλε απλα δεν περνάει η ειδικότητα σου. Τώρα δηλαδή υποβάλει καποιος πχ την ΗΤ, βγαίνει μια βεβαίωση και συζητάμε εάν κάποιοι μπορούν να την υπογράψουν η όχι. Δεν στέκει. Θα μπορούσε, και ίσως θα επρεπε να βγαίνει έτοιμη με ψηφ. Υπογραφή και όλα. Κοινως αφήνοντας αυτή την κουβέντα, πιο σοφοί δεν γινόμαστε. Προχωρώντας, ψάχνοντας και ο Θεός βοηθός ή μάλλον ότι πει ο Συμβολαιογραφος. Δεν παίρνει χαμπάρι το ΤΕΕ.
    1 point
  34. Τα πράγματα είναι απλά η ΗΤΚ πλέον χρειάζεται παντού…ακομη και σε μια απλή μεταβίβαση αγροτεμαχίου… «Οι ειδικότητες» που ελέγχουν το ΤΕΕ πέταξαν ξανά έξω Ηλεκτρολόγους/Μηχανολόγους όπως έγινε και στο Κτηματολόγιο για να μοιραστούν σε λιγότερους τα έσοδα… Το αποτέλεσμα είναι να ολοκληρώνουμε την ΗΤΚ και να βάζουμε κάποιον από τις 3 ειδικότητες εικονικά στην ομάδα έργου..με το ανάλογο αντίτιμο φυσικά…
    1 point
  35. Ηλία αυτό που σου είπαν δεν πατάει πουθενά νομοθετικά. Αυτοί μιλάνε για απόσταση από το όριο και εσύ για απόσταση μεταξύ κτηρίων. Δεν υπάρχει σημείο επαφής ... Καλησπέρα Δημήτρη ... ... επιτρέπεται, κατ’ αρχήν, η χορήγηση οικοδομικής άδειας και επί τμήματος ενιαίου οικοπέδου, επί του οποίου έχει συσταθεί διηρημένη («κάθετη») ιδιοκτησία, υπό την προϋπόθεση όμως ότι, εν όψει της συνολικής έκτασης του οικοπέδου, εξασφαλίζεται, εν σχέσει με το σύνολο των τυχόν δυναμένων να ανεγερθούν σ’ αυτό πλειόνων οικοδομημάτων, η πλήρης τήρηση των διατάξεων της πολεοδομικής νομοθεσίας, η εφαρμογή της οποίας κατ’ ουδέν επηρεάζεται από την ανωτέρω ιδιωτικού δικαίου συμφωνία. Περαιτέρω, κατά την χορήγηση, στην περίπτωση αυτή, της άδειας, η πολεοδομική αρχή οφείλει να ελέγχει παρεμπιπτόντως και να λαμβάνει υπ’ όψιν την έκταση των δικαιωμάτων κάθε συνιδιοκτήτη επί τμημάτων του οικοπέδου, επί των οποίων καθένας από αυτούς έχει, δυνάμει της ανωτέρω σχέσης, δικαίωμα αποκλειστικής χρήσης, εν σχέσει τόσο προς την ανοικοδόμηση αυτοτελών οικοδομών όσο και προς την κατανομή των πολεοδομικών και οικοδομικών ωφελειών και βαρών μεταξύ των συνιδιοκτητών (ΣτΕ 1511/2008).
    1 point
  36. Συνάδελφοι καλησπέρα, Για προσωπική μου χρήση ετοίμασα το παρακάτω αρχείο εξουσιοδότησης σε αντιστοιχία με το παλιό τουΝ4495.ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΗΛΩΣΗ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΗΣΗΣ_ΗΤ.doc Τα άρθρα κλπ τα πήρα από την απόφαση "Αποφ-7577/105/21 (ΦΕΚ-334/Β/29-1-21)" αρθρο 5. Αν έχει να προτείνει καποιος διορθώσεις ευχαρίστως. Εγώ προσωπικά θα το ζητήσω με γνήσιο γιατί δυστυχώς έχουμε συναντήσει πολλάκις, όταν δεν εξαιρείται συμπεριλαμβάνεται...
    1 point
  37. Αν θυμάμαι καλά, οι μόνοι κανόνες που έχουν τεθεί επί του θέματος ήταν στην οδηγία που είχε βγάλει το ΤΕΕ για την κατανομή δαπανών. Εκεί ο τοίχος δίνεται πάντα στο διαμέρισμα. Διαιρείται μόνο στην περίπτωση μεσότοιχου διαμερισμάτων ...
    1 point
  38. Βρε λεβέντες μην χαλάτε τη ζαχαρένια σας με τις βλακείες αυτές!!!
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.