Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      11

    • Περιεχόμενα

      18.931


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      26.309


  3. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      9.033


  4. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      7.383


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 15/12/2022 σε όλες τις περιοχές

  1. Σωστά. Διαγραφή δεν γίνεται . Το αναφέρουν και στο εγχειρίδιο χρήσης της πλατφόρμας. Αν η Η.Τ δεν χρησιμοποιήθηκε σε συμβόλαιο, εκτιμώ πως μπορείς. Θα μπορούσε για παράδειγμα να είναι ένας άλλος λόγος, όπως μια εκ παραδρομής λανθασμένη καταχώρηση ονόματος, διεύθυνσης ή οτιδήποτε άλλο. Τώρα για το θέμα της μη τακτοποίησης και μάλιστα με οριστικοποίηση ταυτότητας ας μην το σχολιάσουμε γιατί θα μας ανέβει η πίεση...
    5 points
  2. Εάν από το μεσαίο υποστύλωμα μέχρι το σημείο 2 υπάρχει επαρκές πλάτος για διέλευση αμαξιδίου θα αφαιρεθεί το εμβαδόν του συγκεκριμένου διαδρόμου μέχρι την είσοδο (της οποία το καθαρό άνοιγμα θα πρέπει να επαρκεί για τη συγκεκριμένη διέλευση), και το καθαρό εμβαδόν του κλιμακοστασίου. Επίσης, θα αφαιρεθεί και το εμβαδόν του ημιϋπαίθριου από μεσαίο υποστύλωμα έως σημείο 1 (ως επιφάνεια που εμπίπτει στο ποσοστό των ημιϋπαίθριων). Η νομοθεσία αναφέρει "έως 40 μ²". Αυτό σημαίνει ότι στη συγκεκριμένη επιφάνεια (πέραν της καθαρής επιφάνειας του κλιμακοστασίου) περιλαμβάνονται οι απολύτως απαραίτητοι χώροι για την πρόσβαση έως την είσοδο. Συνεπώς, δεν μπορείς να αφαιρέσεις όλη την επιφάνεια που θέλεις (1-2-3-4-1)
    4 points
  3. Μήπως να κάνεις ένα πιο ευρύχωρο κλιμακοστάσιο φέρνοντας τον τοίχο του πιο μπροστά ; Μειώνεις και τους ΑΗΧ έτσι. Περιθώριο μέχρι τα 40 τμ έχεις ...
    2 points
  4. πλην των άλλων, το θεμα ειναι - και - το εξης: Γιατί θεωρεις a priori, οτι ο μεσοτοιχος μεταξυ διαμερισματος και διαδρόμου όπου θα ανοιξεις την νέα πορτα, δεν ειναι κοινοχρηστος;
    2 points
  5. Κοίτα Παύλο, όπως το αντιλαμβάνομαι, η ουσία του ΚΗΔ δεν είναι το γεωμετρικό σχήμα του γεωτεμαχίου, αλλά το να αποθηκεύεται σε cloud το συνημμένο τοπογραφικό του κάθε συμβολαίου, μονοσήμαντα. Ουσιαστικά, δεν υποβάλλουμε απλά στο κτηματολόγιο.. είναι σαν να υποβάλλουμε το διάγραμμά μας "στο cloud αρχείο των συμβολαιογράφων". Ναι, πλέον ο κάθε πολίτης μέσω gov.gr μπορεί να κατεβάσει όλα τα τοπογραφικά διαγράμματα, αρκεί να πληκτρολογήσει τον ΚΗΔ. Αυτό είναι τρομερά βοηθητικό.. ήδη έχει τύχει να διαβάσω συμβόλαια ομόρων που αναφέρονται σε ΚΗΔ και να το κατεβάσω.. μου έχει δώσει τρομερή ασφάλεια.. να ξέρω τι υποδεικνύει ο όμορος σαν όρια.. τι αναφέρει η 651/77 του κλπ.. Το λινκ είναι το παρακάτω και η είσοδος είναι με κωδικούς taxisnet https://www.gov.gr/upourgeia/upourgeio-psephiakes-diakuberneses/elleniko-ktematologio-ae/apodeiktiko-upoboles-elektronikou-diagrammatos Η ποιότητα του διαγράμματος δεν είναι πάντα καλή αλλά οι πίνακες συντεταγμένων και οι δηλώσεις είναι εμφανείς με ζοομ.
    2 points
  6. Το παράλογο συνάδελφε φυσικά και δεν είναι το επικαιροποιημένο τοπογραφικό με ότι νεότερο έχει προκύψει, αλλά η εκ νέου υποβολή του στην ηλεκτρονική εφαρμογή του Κτηματολογίου. Από την στιγμή που το σχήμα, οι συντατεγμένες, οι πλευρές κλπ είναι όλα ίδια, το Κτηματολόγιο έχει πάρει από την πρώτη υποβολή αυτό για το οποίο ενδιαφέρεται και θέμα ουσίας δεν υπάρχει για να υποβάλλεται κάθε φορά το ίδιο περίγραμμα.
    2 points
  7. Version μετά τον ΝΟΚ ...

    108.213 downloads

    Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  8. Version v.1b

    32.554 downloads

    Οδηγίες για να συντάξετε πίνακα κατανομής χιλιοστών μαζί με πίνακα σε excel ως σημείο αναφοράς για να στήσετε τον δικό σας
    1 point
  9. O συνάδελφος από Ρόδο μας έστειλε το συνημμένο έγγραφο προκειμένου να γίνει ένας δημόσιος σχολιασμός για τα γραφόμενα του εν λόγω εγγράφου. Κατά την προσωπική μου άποψη το έγγραφο παραποιεί ευθέως το νόμο και σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να ισχύσει. Ο ν. 3937/11 αναφέρει ότι 2α) Στις περιοχές που βρίσκονται εκτός εγκεκριμένων σχεδίων πόλεως ή εκτός ορίων οικισμών νομίμως προϋφιστάμενων του 1923 ή εκτός ορίων οικισμών με πληθυσμό μέχρι 2000 κατοίκους και εμπίπτουν σε ΕΖΔ ή ΖΕΠ, το ελάχιστο όριο αρτιότητας και κατάτμησης των γηπέδων ορίζεται σε 10000 τμ, εφαρμοζόμενης κατά τα λοιπά, όπως ισχύει της παρ.1 του Αρθ-1 του ΠΔ/24-5-85 ( ΦΕΚ-270/Δ/85 ). Κατ' εξαίρεση, θεωρούνται άρτια και οικοδομήσιμα κατά παρέκκλιση, γήπεδα έκτασης τουλάχιστον 4000 τμ τα οποία, κατά τη δημοσίευση του παρόντος, θεωρούνται άρτια και οικοδομήσιμα, σύμφωνα με τις οικείες πολεοδομικές διατάξεις Τι μας λέει το παραπάνω; Ότι ένα γήπεδο 4.000 τμ άρτιο και οικοδομήσιμο ως προυφιστάμενο της 31/12/03 ήταν και την 31/3/2011 άρτιο και οικοδομήσιμο, άρα εμπίπτει στην εξαίρεση του νόμου και είναι άρτιο και οικοδομήσιμο όταν το γήπεδο αυτό κείται σε Περιοχή δικτύου natura 2000. Η ερμηνεία του εγγράφου είναι εντελώς ανυπόστατη και θα πρέπει ο εκεί σύλλογος μηχανικών να διαμαρτυρηθεί συλλογικά και εντόνως προς το ΥΠΕΚΑ. Συμφωνώ μόνο ως προς την κατά κανόνα αρτιότητα των 10.000 τμ, όπου αν γίνει μετά την ισχύ του νόμου κατάτμηση θα πρέπει να υπάρχουν τα 25 μ σε αναγνωρισμένο προ 23 δρόμο. ΑΡΤΙΟΤΗΤΑ ΓΗΠΕΔΩΝ ΝΑΤΟΥΡΑ ΕΓΓΡΑΦΟ ΥΠΕΚΑ 2012.pdf
    1 point
  10. Προσπαθώ να επεξεργαστώ μιας λύση προσθήκης καθ' ύψος σε παλιό ισόγειο. Επισυνάπτω ένα σκαρίφημα από τμήμα της κάτοψης στο επίπεδο του Ισογείου. Βλέπετε εσείς κανένα λόγο για τον οποίο το τμήμα (1-2-3-4-1), με Εμβαδόν κάτω από 40 τ.μ., δε μπορεί να προσμετρήσει ως κοινόχρηστη Είσοδος που δε μετράει στον Σ.Δ.;
    1 point
  11. Άκη,το κείμενο ειναι πανομοιοτυπο με το ισχύον (εκτός απ τις ημερομηνίες φυσικά).Αυτό υπήρχε πάντα.😃
    1 point
  12. Για όποιον το ψάχνει : Στο νομοσχέδιο που κατατέθηκε προς ψήφιση του Υπουργείου Υγείας βρίσκονται τελικά οι παρατάσεις υποβολής των δικαιολογητικών αυθαιρέτων κλπ https://www.hellenicparliament.gr/Nomothetiko-Ergo/Katatethenta-Nomosxedia?law_id=60d57e5e-cf04-4427-af0c-af6b016015f5 Κατεβαίνει στο πρώτο αρχείο pdf Άρθρο 86 ( Διατάξεις Σχεδίου ή πρότασης νόμου )
    1 point
  13. Καλά κι αυτή άφησε το Εξοικονομώ να πάει να γεννήσει. Μια φορά μπαίνεις στο Εξοικονομώ. Παιδί μπορεί να ξανακάνει.
    1 point
  14. Βάγια, να ρωτούσες στο ΤΕΕ μήπως μπορείς με αρχειοθέτηση λόγω εσφαλμένης εγγραφής ή κάτι τέτοιο.
    1 point
  15. αρα, θα πας εδώ ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ-ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΤΕΕ-6-2022.pdf και εδω -ΦΕΚ Οδηγιες για ΗΛΤΑ TAYTOTHTA_manual_v1.pdf
    1 point
  16. δες εδω Επαναφορά δήλωσης σε "Υπαγωγή" https://web.tee.gr/wp-content/uploads/2018-02-28_manual-req-4495.pdf
    1 point
  17. εαν εχει πληρωθει το παραβολο δεν εχεις σαν νεους πελάτες τους κληρονόμους Ισχυει η αιτηση του αποβιωσαντα. Συνεχιζουν την δική του δηλωση οι νομιμοι κληρονομοι του, μετα την αποδοχη κληρονομίας. Τότε κάνεις και όποια αλλαγη μηχανικού θέλεις.
    1 point
  18. Δεν θα κάνεις τίποτα πριν να σου προσκομίσουν την πράξη αποδοχής κληρονομιάς. Δεν είναι η δική σου δουλειά να ανάγεις ποσοστά κληρονόμων τους οποίους δεν γνωρίζεις και δεν εντέλλεσαι να γνωρίζεις.
    1 point
  19. φαεθων, Στο ΣΥΠΟΘΑ εχουν την γνωση οτι πρεπει βασίζονται στις διαταξεις του Νόμου και να εχουν αντιληφθει οτι Ο νομος πουθενά δεν χρησιμοποιει την λεξη "άλλου" Καποιος το πρόσθεσε στη εγκ. 2, χωρις δικαιωμα..., προσδίδοντας -και υπο την εννοια οτι πιθανον θα ηθελε να αφορα και τις α/φ- άλλο νοημα στο νομο. Πλην οι εγκυκλιοι, δεν δυνανται να τροποποιουν τον νομο προσθετοντας νεες διατάξεις, ....μονον να επεξηγουν διαταξεις του, αλλα με βάση, παντοτε, τον Νόμο. θεωρώ οτι, αυτο το άλλου δημοσίου εγγράφου δεν αφορα τις α/φ.
    1 point
  20. Εάν δεν εμπίπτει στην περίπτωση αλλαγής χρήσης του συνόλου της επιφανείας : ΝΑΙ
    1 point
  21. Σύμφωνα με την εγκύκλιο άρθρο 2 : Στα προ της ισχύος του π.δ. 71/88 κτίρια, ο νέος κανονισμός εφαρμόζεται μόνο στην περίπτωση αλλαγής χρήσης του συνόλου της επιφανείας τους.
    1 point
  22. μπορεί να ερμηνευτεί έτσι αλλά μπορεί και όπως, μάλλον, το ερμηνεύει το ΣΥΠΟΘΑ Αν έγραφαν "σχετικής αεροφωτογραφίας ή δημοσίου εγγράφου" δεν θα υπήρχε καμία διαφορετική ερμηνεία .... Αλλά ο πλεονασμός φέρνει πολλές φορές άλλα αποτελέσματα από αυτά που επιθυμούμε....
    1 point
  23. Για τον κανονισμο, δεν ξερεις αν υπάρχει. Το ολο θεμα ειναι εάν αυτη η μεσοτοιχία ανηκει στα κοινόχρηστα, οπότε θα χρειαστει η συναινεση ή του ποσοστου που λεει ο κανονισμος ή του 100% αν δεν υπαρχει κανονισμος με βαση τις διαταξεις του ν 3741/29 https://www.thermomyl.gr/wp-content/uploads/2019/12/22Nomos_3741_1929.pdf
    1 point
  24. Λύθηκε η απορία στο παραπάνω ερώτημα. Αφού εκδοθεί η άδεια μικρής κλίμακας, κάνω 2η δήλωση προς τη πυροσβεστική μέσω e-adeies γαι έγκριση μελέτης όπως μου παρέθεσες στο screenshot σου. Έπειτα, σε δεύτερο χρόνο, αφού εγκριθεί η μελέτη από τη πυροσβεστική, για το πιστοποιητικό πυρασφάλειας (αν απαιτείται στην εκάστοτε περίπτωση) κάνω τρίτη αίτηση δήλωσης όπου επιλέγω 'πιστοποιητικό (ενεργητικής) πυροπροστασίας' Τρία λοιπόν στάδια και όχι ένα όπως πίστευα!
    1 point
  25. Η σπουδαιότητα αφορά το κτίριο και όχι το τμήμα υπογείου. Συνεπώς, η χρήση κατοικία εμπίπτει στην κατηγορία σπουδαιότητας Σ2. Τα μόνιμα (πχ εσωτερικά χωρίσματα κλπ) και κινητά φορτία εφαρμόζονται στην εδαφόπλακα και όχι στον φέρων οργανισμό του κτιρίου, διότι μιλάμε για υπόγεια στάθμη, η οποία άλλαξε χρήση σε κατοικία. Άρα και μέσω του ανωτέρω εδαφίου έχεις απαλλαγή. Αν όμως λάβεις υπόψη και την σχετική απόφαση περί ΜΣΕ έχουμε το άρθρο 2 Άρθρο 2 Προϋποθέσεις για μη απαίτηση μελέτης στατικής επάρκειας Δεν απαιτείται υποβολή μελέτης στατικής επάρκειας αλλά τεχνική έκθεση αρμόδιου μηχανικού στις εξής περιπτώσεις: (....) ε) υπόγειοι χώροι μέγιστης επιφάνειας έως αυτής του ισογείου, κατασκευασμένοι με περιμετρικούς τοίχους από μπατική τοιχοποιία ή οπλισμένο σκυρόδεμα, τα οποία καλύπτουν τουλάχιστον το εβδομήντα πέντε τοις εκατό (75%) της περιμέτρου, (...) ζ) υπόγεια που ξεμπαζώθηκαν και είναι κατασκευασμένα με περιμετρικούς τοίχους από μπατική τοιχοποιία ή οπλισμένο σκυρόδεμα, οι οποίοι καλύπτουν τουλάχιστον το εβδομήντα πέντε τοις εκατό (75%) της περιμέτρου, Συνεπώς η απαλλαγή από Μ.Σ.Ε είναι εξασφαλισμένη σε κάθε περίπτωση.
    1 point
  26. Αυτό είναι σφάλμα του συστήματος, όχι της διαδικασίας. Προσπάθησε ξανά αργότερα. Απ'ότι είδα, δε λειτουργεί αυτή τη στιγμή το maps.gov.gr. Πιθανώς να έχουν πέσει πάλι τα συστήματα της Κτηματολόγιο.
    1 point
  27. Το δασικό ενδέχεται να εμπίπτει όλο εντός της απαλλοτρίωσης. Οπότε, έχεις πρόσωπο σε δρόμο. Γιαυτό είπα να βρεις το ΦΕΚ
    1 point
  28. Είδες λοιπόν ότι, για μια ακόμα φορά αποδεικνύεται ότι σαχλαμαρίζουν ο Πιερρακάκης και η Σια με το ψηφιακό - ηλεκτρονικό κράτος που δημιουργούν.... Μπάζουν από παντού τα συστήματά τους.... Και θέλουν και ολοκληρωμένο Κτηματολόγιο!!!! Αϊ σιχτίρ πια με δαύτους.... Πουλάνε καθημερινά φούμαρα για μεταξωτές κορδέλες...
    1 point
  29. Ευχαριστώ συνάδελφοι. Το να απαιτείται εκ νέου υποβολή ενώ δεν αλλάζει τίποτα πέραν του ονόματος, οδηγεί σε αυξημένη ψηφιακή γραφειοκρατία.
    1 point
  30. Πρέπει να οριστικοποιηθούν οι εγγραφές πρώτα. Ρωτήστε και στην αρμόδια ΥΔΟΜ για τα περαιτέρω.
    1 point
  31. Version 1.0.0

    1.054 downloads

    Στο αρχείο υπολογίζεται : Προσμέτρηση επιφανειών Υπολογισμός ανά κατηγορία επιφανειών Έλεγχος πολεοδομικών μεγεθών Προσδιορισμός απόκλισης ΚΑΕΚ Άρθρα 10 και 25 Πίνακας 1 ΙΚΑ Διάγραμμα Κάλυψης Προτείνω την εισαγωγή δεδομένων μέσω data extraction από το σχεδιαστικό πρόγραμμα(θεωρώ τα επίπεδα polylines ορθότερη επιλογή διότι μια επιφάνεια μπορεί να προκύψει με μικρές διαφορές ανάλογα με το τρόπο επιμερισμού της σε απλά σχήματα και την στρογγυλοποίηση). Ωστόσο στο αρχείο υπάρχει η δυνατότητα να εισάγονται πληκτρολογημένα τα δεδομένα στα πεδία με την γαλάζια γραμματοσειρά.
    1 point
  32. 309 downloads

    Οδηγίες Απόδοσης Συμβολισμών Ρυμοτομικών Σχεδίων από το ΥΠΕΝ
    1 point
  33. μαθήματα μηχανικής ....ποιο απλά δεν γίνετε
    1 point
  34. 1 point
  35. Έτσι όπως το περιγράφεις δεν υπάρχει πρόβλημα να βγάλεις ΕΕΔΜΚ αντί κανονικής άδειας. Αν όμως κάνεις αλλαγή χρήσης μόνο στον ένα όροφο που ειναι 1 οριζόντια, τότε ο κόφτης ειναι στα 25 χιλ, το άλλο που περιγράφεις με τα 3 δωμάτια, αν γίνουν τώρα προφανώς εμπίπτει σε περίπτωση εσωτ. διαρρυθμίσεων που καλύπτεσαι πάλι από την ΕΕΔΜΚ. Αν η αρχική άδεια ειναι προ του '79, είναι μάλλον απίθανο να έχει πλήρεις η/μ μελέτες γιατί δεν απαιτούνταν τότε. Άντε να είχε ύδρευση, αποχέτευση και καμία κεντρική θέρμανση. Γνώμη μου ειναι σχετικά με τα η/μ να βάλεις τουλάχιστον ότι είχε η αρχική άδεια και εφόσον οι μελέτες αυτές αλλάζουν πχ. ύδρευση, αποχέτευση κανείς δεν θα σου πει όχι αν θες επιπρόσθετα να βάλεις και μελέτη κλιματισμού ή ηλεκτρολογικά.
    1 point
  36. Γειά σου, αναφορικά με τις θέσεις δες ένα παλιότερο ποστ του κ. Δημήτρη: https://www.michanikos.gr/forums/topic/35376-θέσεις-στάθμευσης-πως-επηρεάζουν-την-αλλαγή-χρήσης/?do=findComment&comment=1063843 Σωστό αυτό με τις 25 χιλ αλλά αν δεις το σχετικό άρθρο αναφέρει ανά οριζόντια ιδιοκτησία οπότε αν η α.χ. αφορά πολλές παραπάνω από μία οριζόντιες, πιστεύω ότι μπορείς άφοβα να αυξήσεις τον προϋπολογισμό ανάλογα. Αν όμως αφορά μόνο μία οριζόντια και πιστεύεις ότι θα πάς παραπάνω από 25 χιλ, θες άδεια.
    1 point
  37. Επίσης πολύ κακώς μια ΥΔΟΜ της χώρας υπακούει (ενδεχομένως) σε συμφέροντα, φόβους ή προβλήματα δημιουργώντας επί δεκαετία μη νόμιμο πολεοδομικό καθεστώς στην περιοχή της. Και μόνο με την απραξία, πρέπει να ξηλώνονται όλοι. Λεπτομέρειες όμως δεν ξέρουμε, οπότε και δεν λέμε για κανένα μέχρι να μάθουμε.
    1 point
  38. Μόλις πεις στον πελάτη ότι, θέλεις π.χ. 1000 ευρουδάκια extra για την επικαιροποίηση του τοπογραφικού κ.λπ., να δεις πως θα ψάξει και θα ρωτήσει 15 συμβολαιογράφους.....
    1 point
  39. Η Καλύτερη ιδέα. Μα είναι επιλογή του πελάτη... Άστα...
    1 point
  40. Το ανταποδοτικό τέλος ΤΕΕ ( για τις e- adeies ) πληρώνεται μέσω e-banking στην εθνική τράπεζα στο ίδιο πεδίο με το ποσοστό ανταπόδοσης τεε του ν.4495 Απάντηση σε ερώτηση μετά από τηλ.επικοινωνία που είχα. Επίσης η πληρωμή του εμφανίζεται σε 24 ωρες.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.