Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      13

    • Περιεχόμενα

      1.043


  2. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      12

    • Περιεχόμενα

      9.157


  3. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      11

    • Περιεχόμενα

      4.743


  4. ΙΑΣΟΝΑΣ

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Core Members


    • Πόντοι

      10

    • Περιεχόμενα

      17.556


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 16/01/2023 σε όλες τις περιοχές

  1. Κουράστηκα δεν μπορώ άλλο.... Καληνύχτα και κάνε ό,τι σε φωτίσει ο ΜΑΤΣ...
    2 points
  2. Aφού το λες έτσι θα 'ναι.... Για να συμφωνήσω εγώ θα πρέπει να διαβάσω τη ΣΟΙ και να δω προσεκτικά τα σχέδια που τη συνοδεύουν... Μέχρι τότε θ' αιωρείται το ερώτημα: Η "ντουλάπα" είναι αυθαιρεσία σε χώρο αποκλειστικής χρήσης ή σε κοινόχρηστο χώρο του ακινήτου.... Δεν έγραψα "θα"... Έγραψα ότι, "...πήγε ήδη και ήδη είναι κουρεμένος κ.λπ.".... Γιατί απλώς δεν τον αφορά! Δεν έχει σχέση με την ΟΙ του... Ενδιαφέρει όλους τους συνιδιοκτήτες του ακινήτου, τόσο όσο ενδιαφέρει κι αυτόν... Παραδίδει τα "κλειδιά" της "ντουλάπας" στο διαχειριστή και την ξεχνάει..... Ασχολείται μόνο κι αποκλειστικά με την ΟΙ του. Και στο κάτω κάτω της γραφής την εξαφανίζει και "...μην το είδατε τον Παναή" πού 'θελε και "ντουλάπα" πάνω απ' το ασανσέρ!!!
    2 points
  3. Λάθος! Ούτε στο διαμέρισμά του μπορεί να εγγράψει νέο εμπράγματο δικαίωμα (π.χ. μεταβίβαση κ.λπ.) αφού αυτό θα υπαχθεί στον π.χ. 4495 και ως "παρακολούθημα" σε αυτό έρχεται η αυθαιρεσία στον χώρο αποκλειστικής χρήσης! Με άλλα λόγια "πήγε για μαλλί και βγήκε κουρεμένος"... Υ.Γ. Το σώζει μόνο αν ο χώρος άνωθεν της απόληξης δεν είναι αποκλειστικής χρήσης αλλά κοινόχρηστος... Προσεκτικό διάβασμα ΣΟΙ και σχεδίων που τη συνοδεύουν....
    2 points
  4. Μπορεί! Όχι δεν μπορεί. Ναι, του 100%. Δύνανται, αλλά μόνο με τη σύμφωνη γνώμη του 100% των συνιδιοκτητών. Αυτό όμως μπορεί να θεωρηθεί ως 'όνειρο θερινής νυχτός" διότι, μόνο βλαξ με περικεφαλαία συνιδιοκτήτης θα συναινέση στη μεταβολή των χιλιοστών (στην αξία της περιουσίας του δηλαδή, τωρινή και ες αεί)... Δεν μπορεί να γίνει μονομερής τροποποίηση της ΣΟΙ στην περίπτωση αυτή.
    2 points
  5. Συγνώμη αλλά ποια θεωρείς πως είναι η πιο σχετική ειδικότητα, για τον έλεγχο και τους υπολογισμούς του κελύφους; Για τα συστήματα συμφωνώ απολύτως. Εγώ έχω περιπτώσεις που ήθελαν να μπουν στο εξοικονομώ, και όταν μετά την αυτοψία τους ενημέρωνα πως πρέπει να προηγηθεί τακτοποίηση καθώς υπήρχαν διαφοροποιήσεις σε σχέση με την άδεια (υπέρβαση δόμησης, άλλα ανοίγματα , κλπ), προχωρούσαν με μηχανικό άλλων ειδικοτήτων που τους έλεγαν πως δεν υπάρχει πρόβλημα. Μετά χλευάζουν από πάνω και πετάνε σχόλια του τύπου "θες να μου φας λεφτά", "δεν ξέρεις την δουλειά" κλπ Αν κάποια στιγμή ελεγχθούν και κληθούν να επιστρέψουν εντόκως τα χρήματα που έλαβαν από επιδοτούμενο πρόγραμμα, θα τους τα δώσει ο Η/Μ μηχανικός;
    2 points
  6. Συμφωνώ για το ... "περίπου".... Κατα τα λοιπα, Απο τον ν. 4Ο14 μας απασχολησαν αυτα τα θεματα των αυθαιρεσιών επι κοινοχρηστων. Εδω αναλυτικη παρουσιαση απο τον κ. Καρατσιωλη [Προφανως αφορα τον ν. 4014, πλην παραμενουν και σημερα οι προβληματισμοι, σε σχεση με τον ΝΟΚ και το Αστικο Δίκαιο.] ParadSinidioktisias_Karatsiolis.ppt Εκτοτε, εγιναν διαφορες τροποποιησεις και προσθήκες . Σημερα ισχυει το αρθρο 98, το οποιο, στην παρ. 8 εδ. α', δεν ζηταει τροποποιηση της συστασης για αυθαιρεσιες επι τμηματων όπου υπάρχει αποκλειστικη χρηση, ενω την προβλεπει στις αλλες παραγράφους του. Το θεμα ειναι οτι, η πολεοδομικη τακτοποίηση, διασωζει τον αυθαιρετήσαντα μόνον απο τα πολεοδομικα προστιμα. Πλην η τακτοποίηση αυτη, δεν τον καθιστα "κυριο", στίς περιπτωσεις επεκτασης σε βαρος κοινοχρηστων, - ειτε αυτες εγιναν σε τμηματα "αποκλειστικης χρησης" -ειτε σε κοινοχρηστα και κοινοκτητα μερη της οικοδομης. Ως προς μεν τις αυθαιρεσίεες σε τμηματα "αποκλειστικης" χρησης, προφανως και αυτονοητα διοτι, η αποκλειστικη χρηση σημαινει χρηση, "διατηρουμενης ακεραιας της ουσιας του πραγματος" και οχι η μεταβολή του σε "πισινα" ή σε "δωματιο"... Ως προς δε τις αυθαιρεσιες-καταληψεις σε βαρος κοινοχρηστων, [διαδρομοι/δωμα κλπ], προκειται για ουσιωδη επεμβαση-μεταβολη-καταληψη, που μειωνει τα εμβαδα των κοινοχρήστων και κοινοκτητων μιας οικοδομής, και προσομοιαζει περισσότερο σε μια μορφη καθορισμου "χρησης επι κοινοχρήστων", διοτι ουδεις δυναται να εχει "κυριοτητα" σε αυτοτελες τμημα των κοινοχρηστων. Στις δε περιπτωσεις, που γινεται "μονομερης" τροποποιηση της συστασης, αυτη δεν γινεται ως προς τα χιλιοστα, τα οποια για να αλλαξουν απαιτειται το 100%, αλλά μονον ως προς τα τμ.... Κατ' ουσια, αυτη η "μονομερης" τροποποιηση εχει τεθει περισσοτερο για φορολογικους λογους, ΕΝΦΙΑ, ΔΤ κλπ. και δεν διασωζει τον αυθαιρετησαντα σε περιπτωση που καποιος συνιδιοκτητης στην οικοδομη, ζητησει μεσω δικαστηριου την κατεδαφιση των αυθαιρεσιων...καιτοι εχουν τακτοποιηθει. Υποθέτω οτι, η συλλογιστικη του νομοθετη ηταν οτι, δυσκολα θα βρεθούν συνιδιοκτητες να θελουν να τρεχουν στα δικαστηρια για μισο μετρο διαδρομου, γεγονος που συνηθως συμβαινει σε ολους τους οροφους με αυτες τις "εξω-έξω" πορτες διαμερισματων......ή που συνηθως αγνοουν... Η πραξη εδειξε μεχρι σημερα 4 δικαστικές αποφάσεις για τετοιες κατεδαφίσεις. Ιάσονα τις καλησπερες μου
    2 points
  7. Σωστή τοποθέτηση. Να μείνει αυτό. Όλοι νομίζουν ότι η ΗΤ είναι απλώς μια καταχώρηση. Να θυμίσουμε σε όσους δεν έχουν ασχοληθεί σοβαρά με το αντικείμενο ότι η καταχώρηση σχεδίων και δικαιολογητικών είναι το τελευταίο μέρος του έργου. Ένα ακίνητο για να φτάσει στην ΗΤ, θα πρέπει να είναι "καθαρό" από τεχνικής και νομικής άποψης. Στο δικό μας κομμάτι (πολλές φορές -για να μην πω τις περισσότερες-αλληλένδετο με την νομική ταυτότητα του ακινήτου) πριν να έχουμε ολοκληρώσει τον έλεγχο πολεοδομικής νομιμότητας του ακινήτου δεν σκεφτόμαστε καν για σύνταξη ΗΤΚ. Ένα γενικότερο σχόλιο συνάδελφε αν μου επιτρέπεις, οι έλεγχοι όπως το σύστημα αδειών και ελέγχων υφίσταται μετά τις σαρωτικές αλλαγές τα τελευταία 10 χρόνια, επί της ουσίας αφορούν ελέγχους μεταξύ μας (δηλαδή μεταξύ μηχανικών) και εξηγούμαι. Σήμερα έλεγξες εσύ με την ιδιότητά σου ως ελεγκτής δόμησης και έβγαλες αρνητικό πόρισμα. Αύριο ελέγχω εγώ ως τεχνικός σύμβουλος πελάτη υποψήφιου αγοραστή και βλέπω σφάλματα, σε Ο.Α, τακτοποίηση, ΗΤ κλπ και τον συμβουλεύω να μην το αγοράσει προ διόρθωσης (αν βεβαίως μπορεί να διορθωθεί). Ο ιδιοκτήτης του ακινήτου θα στραφεί εναντίον του μηχανικού που τα έκανε μαντάρα. Να το πάω παραπέρα. Θα αξιώσει και αποζημίωση. Μεθαύριο θα αιτηθεί δάνειο από τράπεζα. Θα έρθει ο συνάδελφος εκτιμητής θα του ρίξει άκυρο. Πάει το δάνειο. Θα ρωτήσει ο ιδιοκτήτης γιατί δεν χορηγείται το δάνειο. Θα του εξηγήσει η τεχνική υπηρεσία (εκτιμητική εταιρία κλπ) ότι δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις νομιμότητας κλπ. Θα τα πάρει άσχημα ο ιδιοκτήτης και σε ποιον θα στραφεί πάλι; Στον μηχανικό της δήλωσης, ΗΤ κλπ. Αργότερα θα θελήσει να ενταχθεί σε ένα επιδοτούμενο πρόγραμμα. Για παράδειγμα, ένα ξενοδοχείο σε αναπτυξιακό νόμο. Από κόσκινο και εκεί, από όλους τους φορείς, ΥΠ.ΟΙΚ, τράπεζες κλπ. Ακόμη μια επανάληψη του ίδιου έργου. Άρα θέλω να πω με τούτο ότι ουσιαστικά, από την στιγμή που οι έλεγχοι έφυγαν από τις ΥΔΟΜ ο κλήρος (καλώς ή κακώς) έπεσε σε όλους μας. Οπότε, μην είσαι καθόλου απαισιόδοξος ότι όλοι αυτοί που κατά συρροή και κατ΄ εξακολούθηση γράφουν τους νόμους, τους κανονισμούς, την δεοντολογία και την επιστήμη του μηχανικού στα παλαιότερα των υποδημάτων τους, ότι δεν πρόκειται να υποστούν ποτέ τις συνέπειες των πράξεων τους. Θα δανειστώ τα λόγια του αρχαίου Αθηναίου Νομοθέτη Σόλωνα: "μηδένα προ του τέλους μακάριζε"
    2 points
  8. Από ποιο επαγγελματικό δικαίωμα σου προκύπτει ότι μπορείς να είσαι συντονιστής σε μια Ιστοσελίδα; Νομίζω μόνο Ηλεκτρολόγοι Μηχανικοί, πτυχιούχοι πληροφορικής και συναφείς ειδικότητες έχουν δικαιώματα σε Ιστοσελίδες, software, hardware. Συγνώμη αλλά μεταξύ σοβαρού και αστείου αν οι Ηλεκτρολόγοι μηχανικοί (και οι πτυχιούχοι συναφών με software ειδικοτήτων) είχαν δικό τους ΤΕΕ και σκέφτονταν τόσο αυταρχικά όσο εσύ, τότε για να χρησιμοποιήσεις autocad θα έπρεπε με νόμο να υπάρχει συνεχής παρουσία Ηλεκτρολόγου Μηχανικού στο γραφείο σου. Όταν υποστηρίζεις το 2023 ότι για να διαβάσει ένας μορφωμένος πολίτης ένα τοπογραφικό απαιτείται να είναι πολιτικός μηχανικός τότε έχω απόλυτο δίκιο να σου πω ότι για να χρησιμοποιείς το internet πρέπει να είσαι Ηλεκτρολόγος μηχανικός. Η ΗΤΚ είναι μια διαδικασία ανεβάσματος αρχείων και αντιγραφής στοιχείων συμβολαίου σε μια ιστοσελίδα του ΤΕΕ. Αν αυτό το θεωρείς επιστημονική δουλειά Μηχανικού, υποκλίνομαι στις Ικανότητές σου. Είμαι πανευτυχής που στο πολυτεχνείο έμαθα ότι για να γίνω μηχανικός πρέπει να παράγω γνώση που δεν υπάρχει κι όχι να αντιγράφω γνώση. Όσες αντιγραφές και να κάνεις μηχανικός δεν είσαι. Πολιτικός μηχανικός θα γίνεις όταν θα σου δώσω σχέδια από μεταλλικό ουρανοξύστη που θα ανεγερθεί στην Ιαπωνία (με φοβερούς σεισμούς) και θα εδράζεται πάνω σε αποσβεστήρες κραδασμών (αμορτισέρ) και εσύ θα μου υπολογίσεις τα στατικά χωρίς δικαιολογίες του στυλ: Δεν μου έχει ξανατύχει κάτι τέτοιο, δεν έχω το κατάλληλο πρόγραμμα, δεν ασχολούμαι με μεταλλικά κτίρια. Ο Μάστορας περιμένει έτοιμη γνώση απ το Μηχανικό για να προχωρήσει, ο Μηχανικός προχωράει χωρις να κοιτάει γύρω γύρω να αντιγράψει. Κάντε καμιά ΗΤΚ ή κανένα ΠΕΑ να μαζέψετε κανένα 50ευρω και να χαίρεστε την ικανότητα και τις σπουδές σας... Παρατήρηση 2η με ποινή από τους κανόνες του Φόρουμ 5. Δεν κάνουμε διαδοχικές δημοσιεύσεις στο ίδιο θέμα. Αποφεύγουμε τις διαδοχικές δημοσιεύσεις σε ένα θέμα και χρησιμοποιούμε την "επεξεργασία" για να τροποποιήσουμε το περιεχόμενο ή να προσθέσουμε κάτι στις δημοσιεύσεις μας. 6. Δεν παραθέτουμε ολόκληρα μηνύματα για λόγους οικονομίας του forum. Δεν κάνουμε παράθεση ολόκληρων μηνυμάτων, καθώς έτσι το forum μεγαλώνει χωρίς λόγο, γίνεται πιο αργή η περιήγηση και ταυτόχρονα αυξάνεται το κόστος συντήρησής του. Από το παρατιθέμενο μήνυμα μπορούμε να κρατήσουμε μόνο τα τμήματα που αφορούν στην απάντησή μας. ... Εφαρμογή των Κανόνων Συμμετοχής Όλοι φροντίζουμε να τηρούμε τους Κανόνες Συμμετοχής. Για την τήρησή τους μεριμνά η Ομάδα Συντονισμού του forum. Οι κανόνες υπάρχουν προκειμένου να κάνουμε τη συμμετοχή μας στο forum ευχάριστη και την αναζήτηση παλιών θεμάτων και πληροφοριών ευκολότερη. Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης κάποιου μέλους στους κανόνες αυτούς, τότε δέχεται παρατήρηση (δημόσια ή/και σε προσωπικό μήνυμα) από τα μέλη της Ομάδα Συντονισμού. Η Ομάδα Συντονισμού χρησιμοποιεί για τη συμμόρφωση των μελών προς τους Κανόνες Συμμετοχής κίτρινες ή κόκκινες κάρτες και τη μέθοδο του αποκλεισμού. Αντίστοιχα σημαίνουν παρατήρηση, προειδοποίηση και αποβολή (ban) απ' το forum για ορισμένο χρονικό διάστημα. Η όποια διαφωνία σχετικά με ενέργειες της Ομάδας Συντονισμού επιλύεται μόνο με προσωπικά μηνύματα και δεν είναι θέμα δημόσιου διαλόγου. Όταν εντοπίζουμε κάποια δημοσίευση, η οποία παραβαίνει τους Κανόνες Συμμετοχής, τότε χρησιμοποιούμε το πλήκτρο "Αναφορά" που βρίσκεται κάτω δεξιά μέρος κάθε δημοσίευσης. Με αυτόν τον τρόπο διευκολύνουμε το έργο της Ομάδας Συντονισμού, ώστε να αποφεύγονται οι προβληματικές καταστάσεις. Για περαιτέρω εξηγήσεις, διαφωνίες, παράπονα, απορίες κ.τ.λ. μπορείτε αρχικά να επικοινωνείτε με τον υπεύθυνο συντονιστή της αντίστοιχης θεματικής κατηγορίας μέσω προσωπικού μηνύματος. Το μήνυμά σας μπορεί να μην απαντηθεί ακαριαία. Τα μέλη της Ομάδας Συντονισμού δεν βρίσκονται 24 ώρες το 24ωρο στον υπολογιστή. Αν δεν ικανοποιηθείτε από την απάντηση που λάβατε μπορείτε να απευθυνθείτε σε έναν Υπερ-συντονιστή (super mod), και αν και πάλι δεν ικανοποιηθείτε από την απάντηση που λάβατε, τότε και μόνο επικοινωνείτε με το Διαχειριστή (admin), πάντοτε μέσω προσωπικού μηνύματος. Didonis
    2 points
  9. Version X6.3

    86.374 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5167/24 (ΦΕΚ 207Α/20.12.2024) Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Προσθήκες N.5015/23 (ΦΕΚ 20Α/02.02.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  10. 103.416 downloads

    Το αρχείο περιλαμβάνει τα εξής: 1. ΙΚΑ - Αίτηση - Δήλωση απογραφής οικοδομοτεχνικού έργου 2. ΙΚΑ Πίνακας 1 - Μη εστεγασμένων επαγγελμάτων 3. ΙΚΑ Πίνακας 1α - Υπολογισμός ημερομησθίων 4. ΙΚΑ Πίνακας 1β - Κατανομής ημερομησθίων 5. ΙΚΑ Πίνακας 2 - Εστεγασμένων επαγγελμάτων 6. Έντυπο ΙΚΑ για έκδοση οικοδομικής άδειας 7. Πίνακας 3 ΙΚΑ - Αριθμός ημερομισθίων εργατοτεχνιτών 8. Πίνακας 3 ΙΚΑ
    1 point
  11. Έχει, αφού θα ζητηθεί ΠΗΤΑ; Κι όχι 1, αλλά 1 στην αρχή και 4 στη συνέχεια (ωραίο μηνιάτικο)!!! Εσύ δεν θα τα εκδώσεις; Πως θα βεβαιωθείς ότι, το ακίνητο είναι "νομίμως υφιστάμενο"; Για να μην τσακώνονται αύριο τα παιδιά του και οι νύφες ή οι γαμπροί του....
    1 point
  12. Όχι δεν μπορεί. Μπράβο Ιάσονα και σε ευχαριστώ που μου τα κάνεις ταληράκια! Γι' αυτό το παραπάνω μάλλον δεν τα έλεγα καλά και προηγουμένως. Καθώς, αρχικά είχα και εγώ καταλάβει ότι εφόσον υπάρχει αυθαιρεσία σε κοινόχρηστο δεν μπορεί αυτή να αποκτήσει κυριότητα αν δεν συναινέσουν οι 100% και άρα να μεταβιβαστεί. Μετά έβλεπα ότι υπήρχε η αντίληψη ότι δεν είναι ξεκάθαρα τα πράγματα για το 100%, και ότι λόγω του 4495 δίνεται τελικά η δυνατότητα μεταβίβασης της οριζόντιας και του αποκλειστικής χρήσης δώμα (μαζί με την αυθαιρεσία), αλλά με την ίδια την αυθαιρεσία να παραμένει χωρίς κυριότητα και εκτεθιμένη σε δικαστικές διαμάχες που τη θέλουν απούσα. Ότι δηλ. δώθηκε η δυνατότητα για να απεγκλωβιστούν οι μεταβιβάσεις. Μετά κάπου μπερδεύτηκα για το αν παίζει ρόλο αν είναι επέκταση σε κοινόχρηστους ή ανεξάρτητη αυθαιρεσία σε κοινόχρηστο και τελικά για την περίπτωση της "ντουλάπας" ότι τη γλίτωνε λόγω αποκλειστικής χρήσης. Τώρα όμως ξεκαθαρίζονται και μου μένουν κάποιες πιο ειδικές για όταν χρειαστούν λεπτομέρεις προς διερεύνηση. Εν το μεταξύ ο ιδιοκτήτης της "ντουλάπας" μπορεί δηλαδή να μεταβιβάσει το διαμέρισμά του, αλλά δεν μπορεί την αποκλειστική χρήση του δώματος όσο υπάρχει η αυθαιρεσία και όσο δεν έχει συμφωνήσει το 100% να ενσωματωθεί στη σύσταση, σωστά;
    1 point
  13. Νομίζω ανέφερα πιο πάνω ότι από προσωπική εμπειρία, από φάκελο με αρ. πρωτ. αρχές Σεπτέμβρη δεν τον έχουν δει ακόμα. Αν το βιάζονται για μεταβίβαση, τους ενημερώνεις ότι απλά το ξεχνάνε και θα περιμένουν τις γνωμοδοτήσεις από τις Υπηρεσίες.
    1 point
  14. κανόνας άνευ εξαιρέσεων .... ποτέ δεν ρωτάμε τους "αρχαίους" για χρόνους.... και δεν απαντούν αλλά αν επιμένεις θα απαντήσουν με χρόνους ιστορίας..... (νεωτέρων μνημείων , αρχαίων, προϊστορικών κλπ...) Και σε μια πιο επιστημονική ας το πούμε κουβέντα κάποτε.... η απάντηση ήταν... αυτό (το κτίσμα ή μνημείο ή ενδεχόμενες εσκαφές κλπ) περίμενε αιώνες για να βγει μπροστά μας.... να περιμένει και κάνα δυο ακόμα δεν είναι πρόβλημα .... !!! και το πίστευε που το έλεγε....
    1 point
  15. Η συμπλήρωση του τίτλου ιδιοκτησίας εμφανίζεται στην παρακάτω καρτέλα (αν και Δεν προκύπτει από το νόμο τέτοια υποχρέωση , όπως προαναφέρει και ο Pavlos33)
    1 point
  16. Αν δεν κάνω λάθος το θέμα του topic είναι για την έκδοση Η/Τ η οποία κατά την άποψη μου απέχει κατά πολύ από το γνωστικό αντικείμενο των Η/Μ..... Ολες οι off topic αναφορές στο ΠΕΑ επιβεβαιώνουν δυστυχώς την πλήρη άγνοια της πλειοψηφίας των Μηχανικών για το τί είναι το ΠΕΑ και τί δείχνουν για το κτήριο/κτηριακή μονάδα τα αποτελέσματα του...... σε kWh/m² απλώς για υπενθύμιση.... Υ.Γ. Το ΠΕΑ δεν είναι υπολογισμός κελύφους.... Είναι η σχετική (όχι απόλυτη) ενεργειακή απόδοση των εγκατεστημένων Η/Μ συστημάτων για την κάλυψη των ενεργειακών αναγκών του.... Αλλο ΠΕΑ άλλο ΜΕΑ.....
    1 point
  17. και καμία σχέση το Δ με πρασιά οικοπέδων.... 1ον το Δ άρχισε να υπάρχει απο το 1985 με τον ΓΟΚ 85 του Τρίτση ενώ οι πρασιές (απόσταση ρυμοτομικής με οικοδομικής γραμμής πολλέεεεες δεκαετίες πριν) 2ον έχουμε εκατοντάδες περιπτώσεις που πχ η πρασιά είναι 2 μέτρα και το Δ για το κτίριο να είναι 5 μέτρα. 3ον Το Δ εξαρτάται από το τελικό ύψος του κτιρίου ανεξάρτητα από την θέση τοι Οικοπέδου, Η πρασιά εξαρτάται από την θέση του Οικοπέδου και μόνο ανεξάρτητα από την φύση και το ύψος του κτιρίου αυτά και ίσως ξέχασα μερικά ακόμα..... συνοπτικά.... καμία σχέση το Δ με πρασιές .....
    1 point
  18. Συνάδελφε ξανακοίτα το θέμα με το Δ δ είναι η απόσταση από τα πλάγια όρια Δ είναι η απόσταση από το πίσω όριο
    1 point
  19. Από τη μία είναι λυπηρό, από την άλλη έχει λίγο πλάκα η προσπάθεια τεκμηρίωσης του δικαιώματος ή όχι μιας ειδικότητας. Όπου οι Η/Μ στην προσπάθεια τους να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα το ξεχειλώνουν όσο μπορούν ενώ οι λοιποί ενδιαφερόμενοι εφαρμόζουν τα 2μέτρα και 2 σταθμά. Για να εξηγηθώ (με πολύ απλά λόγια καθότι δεν θα γράψω κατεβατά για λεπτομερή ανάλυση), ένας Η/Μ ουσιαστικά δεν έχει λόγο να ασχολείται με ΗΤΚ καθώς δεν εμπίπτει στο επαγγελματικό του πεδίο. Από την άλλη θα πρέπει να κατανοήσουν οι ΠΜ και λοιποί ότι (περίπου) με την ίδια (τυπική ή ουσιαστική) λογική που μπορούν να κάνουν (υπογράφουν) ΠΕΑ (κτιρίων και συστημάτων) και λοιπά συναφή, έτσι και οι Η/Μ μπορούν να κάνουν ΗΤΚ.
    1 point
  20. Το τμήμα αυτό συνεισφέρει μόνο στην αρτιότητα. Εγγρ-9863/18-3-04 (ΔΟΚΚ) Εγγρ-9863/04 Δόμηση εκτός σχεδίου, σε γήπεδα που τμήμα τους είναι δασικό Μετά την ανωτέρω σχετική, σας γνωρίζουμε ότι εφόσον έχει εκδοθεί πράξη τελεσιδικίας από το αρμόδιο Δασαρχείο και το δασικό τμήμα του γηπέδου σας έχει χαρακτηρισθεί ως ιδιωτική δασική έκταση, η αρτιότητα του γηπέδου σας δεν επηρεάζεται από τον χαρακτηρισμό αυτό, πλην όμως το δασικό τμήμα δεν μπορεί να ληφθεί υπόψη για τον υπολογισμό της εκμετάλλευσης (κάλυψη και δόμηση) εκτός εάν αφορά χρήσεις προβλεπόμενες από το Ν-998/79 . Αυτονόητο είναι ότι το αναγειρόμενο κτίσμα τοποθετείται στο μη δασικό τμήμα του γηπέδου και σε απόσταση 10,00 μέτρων από τα όρια του δάσους. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΕΧΩΔΕ ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΟΚΚ τμημα Β
    1 point
  21. Ναι αλλά δε χρειάζεται συναίνεση αν έχει την αποκλειστική χρήση του δώματος, όπως γράφει. Από τη στιγμή που ο χώρος που δημιουργήθηκε δεν έχει το απαιτούμενο ύψος χώρου κύριας ή βοηθητικής χρήσης, θα το δήλωνα με αναλυτικό.
    1 point
  22. Το ΤΕΕ ξεβρακώθηκε σαν πουτ@ν@ όταν έδωσε δικαίωμα εκπόνησης ΠΕΑ και ΜΕΑ σε πολιτικούς μηχανικούς. Εκατό χρόνια οι πολιτικοί μηχανικοί έγραφαν στα @ρχιδια τους την μελέτη θερμομόνωσης και συμβούλευαν να μην μπαίνει καθόλου μόνωση στα κτίρια. Ξαφνικά έγιναν ειδικοί στην εξοικονόμηση ενέργειας... Το ΤΕΕ είναι μια μίνι κυβέρνηση. Προωθεί τα συμφέροντα 100 ατόμων και καμία σχέση δεν έχει με την ασφάλεια, την προστασία και την πρόοδο της κοινωνίας, της επιστήμης. Μόλις τελειώσουν με τους δασικούς χάρτες και το κτηματολόγιο οι πολιτικοί μηχανικοί θα κάνουν και τις στατικές μελέτες των πλοίων. Τρέμετε Ναυπηγοί.... Παρατήρηση με ποινή από τους κανόνες του Φόρουμ 8. Έχουμε καλή συμπεριφορά, επιδιώκουμε την εύρυθμη λειτουργία της κοινότητας και την ήρεμη ατμόσφαιρα στις συζητήσεις. Συμπεριφερόμαστε κόσμια, κάνουμε προσεκτική επιλογή των λέξεων που χρησιμοποιούμε, δεν βρίζουμε, δεν αναρτούμε άσεμνο υλικό, δεν προκαλούμε ούτε μέσω του avatar του προφίλ μας και επιδεικνύουμε σεβασμό προς τους συνομιλητές μας και τα συλλογικά όργανα (T.E.E., E.E.ΤE.M., Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ., Παρατάξεις κ.λπ.). Τα γραπτά μένουν Λαμβάνεις ποινή. τα @ ή άλλα σύμβολα δεν κρύβουν το περιεχόμενο. Didonis
    1 point
  23. 1 point
  24. Καλησπέρα,πού ανήκουν στην πραγματικότητα τα 10 τ.μ. που εμφανίζονται στην κάτοψη σύστασης και κάτοψη άδειας?
    1 point
  25. α) 1250 (για πρόσοψη και στις 2 οδούς που αναφέρεις) β) 1250 Καλή χρονιά και σε σένα Βάγια.
    1 point
  26. Και εγώ λέω ότι ο κανονισμός δεν εξετάζει όγκους εκτός ιδεατού (δηλαδή εκτός ΡΓ) ...
    1 point
  27. 1 point
  28. Το εκτός ρυμοτομικής τμήμα της στέγης δεν περιέχεται στον ελεγχόμενο ως επιτρεπόμενο όγκο του κτηρίου. Αποτελεί στοιχείο του άρθρου 16 (προεξοχή) και όταν ο όγκος της στέγης ελέγχεται καλό είναι να διαχωρίζεται. υγ. προσοχή στο ύψος των 5μ από το πεζοδρόμιο που κάπου χάθηκε στη μετάφραση αλλά θα επανέλθει ...
    1 point
  29. Επειδή κοντεύουμε δύο χρόνια από τότε που τα είπαν, εύχομαι να είναι μέσα στη ρύθμιση η πρώτη και κύρια κατηγορία της ανωμαλίας : α. Ως προς τις περιπτώσεις έκδοσης άδειας νομιμοποίησης αυθαίρετων κατασκευών που δεν παραβιάζουν τις πολεοδομικές διατάξεις : Από τις διατάξεις του άρθρου 106 του ν.4495/2017, όπως ισχύει, προκύπτει ότι όσον αφορά περιπτώσεις αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων για τις οποίες εκδίδεται άδεια νομιμοποίησης, και υπό την προϋπόθεση καταβολής του παραβόλου της περίπτωσης ι του άρθρου 99 και έκδοσης σχετικής οικοδομικής άδειας νομιμοποίησης εντός δύο (2) ετών ή έγκρισης εργασιών κατεδάφισης εντός έξι (6) μηνών από την καταβολή του, δεν οφείλεται άλλο πρόστιμο. ... Ωστόσο, διαπιστώνεται ότι στην περίπτωση αυθαιρέτων κατασκευών, οι οποίες έχουν ανεγερθεί χωρίς οικοδομική άδεια μετά το έτος 1983 και δεν παραβιάζουν τις πολεοδομικές διατάξεις, δυνάμενες να υπαχθούν στην ευνοϊκή ρύθμιση του άρθρου 106 του ανωτέρω νόμου, προκειμένου να πραγματοποιηθεί η δήλωση υπαγωγής τους στο πληροφοριακό σύστημα του ΤΕΕ, δεν δίδεται άλλη επιλογή κατηγορίας αυθαιρέτου κατασκευής πλην της κατηγορίας 5 του άρθρου 96 του ν.4495/ 2017. Μετά τις 31.9.2020, όμως, δεν είναι πλέον δυνατή η υπαγωγή αυθαιρέτων κατασκευών της κατηγορίας 5 του άρθρου 96 του ν.4495/2017, πλην των προβλεπομένων στο άρθρο 28 του ν.4759/2020 περιπτώσεων. Συνεπώς, εξαιτίας της ύπαρξης του νομοθετικού αυτού κενού ακυρώνονται οι ευνοϊκές διατάξεις του άρθρου 106 του ως άνω νόμου, για τις αυθαίρετες κατασκευές που έχουν τις προϋποθέσεις υπαγωγής σε αυτόν, δηλαδή για ακίνητα που ανεγέρθησαν χωρίς οικοδομική άδεια και για τα οποία μπορεί να εκδοθεί άδεια νομιμοποίησης, προκειμένου αυτά να καταστούν καθόλα νόμιμα. Υπό τα ανωτέρω δεδομένα, κατά την άποψη της αρμόδιας υπηρεσίας (Διεύθυνση Εφαρμογής Σχεδιασμού και Ελέγχου Δομημένου Περιβάλλοντος) του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, θα ήταν θετική σχετική ρύθμιση, κυρίως όσον αφορά το πληροφοριακό σύστημα δήλωσης αυθαιρέτων του ΤΕΕ, ούτως ώστε οι αυθαίρετες κατασκευές, οι οποίες πληρούν τις προϋποθέσεις υπαγωγής τους στις ρυθμίσεις του άρθρου 106 του ν.4495/2017, να μην δηλώνονται ως εμπίπτουσες στην κατηγορία 5 του άρθρου 96 του ίδιου νόμου και να καθίσταται δυνατή η υπαγωγή τους στις διατάξεις του εν λόγω άρθρου. Καλησπέρα Δημήτρη και Καλή Χρονιά σε όλους !
    1 point
  30. Η απάντηση ΤΕΕ, ότι νάναι πάλι ... Σε κάθε περίπτωση, εντός και εκτός, στους ακάλυπτους επιτρέπεται (έμμεσα, εφόσον ανήκει στις κατασκευές του άρθρου 30 ν.4495/17 που κατασκευάζονται χωρίς άδεια) η σύνθετη κατασκευή (=πάγκος+καμινάδα) που ονομάζεται BBQ, ανεξάρτητα από τη θέση της στην πρασιά ή όχι. Τα συστατικά στοιχεία της σύνθετης κατασκευής βρίσκονται μεταξύ των επιτρεπόμενων εντός των ακαλύπτων και των υποχρεωτικών ακαλύπτων στα άρθρα 16 ή 17. Η δέσμευση περί της μη αυτονόμησης της καμινάδας από το κτήριο εξυπακούεται επειδή θεωρείται λειτουργική προεξοχή του, σύμφωνα με το άρθρο 16.
    1 point
  31. Αυτό μάλλον βγαίνει λόγω αλλαγής συστήματος σε κάθε μεταφορά,απ' ό,τι καταλαβαίνω κι εγώ (νέο σύστημα-νέο τέλος κλπ.).
    1 point
  32. Καλησπέρα,εάν οι διαστάσεις <5% και η επιφάνεια <5% εμπίπτει στην Κατ.3,τα υπόλοιπα με το οικόπεδο ίσως δεν τα καταλαβαίνω...θα βοηθούσε ένα σκαρίφημα
    1 point
  33. Καλησπέρα,μόνο τους παραπάνω.Αντίστοιχα,στις μελέτες μόνο το ΤΔ και ΔΚ.
    1 point
  34. Βασίλη καλησπέρα. Δεν είδες σωστά το έτος, η δημοσίευση είναι του Νοεμβρίου 2022. Το 2018 είναι η ημερομηνία που άνοιξα την όλη συζήτηση για το θέμα. Είναι ότι πιο φρέσκο οι ερμηνείες του ΚΕΣΥΠΟΘΑ (23-6-2022). Και με το νόμο υποχρεωτικές για όλους πλέον ...
    1 point
  35. Καλησπέρα,το σίγουρο είναι ότι πρέπει να δηλωθεί σε φύλλο καταγραφής το κτίσμα που δεν είναι ασκεπές.Αλλά όπως περιγράφεις την κατάσταση του,μήπως πρέπει να σκεφτείτε την δήλωση προς κατεδάφιση?
    1 point
  36. Καλησπέρα,επειδή δεν ασκεί πλέον το επάγγελμα δεν μπορούν να "κλειδώσουν" οι δηλώσεις του για πάντα.Υπάρχει συγκεκριμένη διαδικασία για αλλαγή διαχειριστή.Επικοινώνησε με το ΤΕΕ.
    1 point
  37. Καλημέρα aspire,στην περίπτωση σου απαιτείται μια προσεκτική αντιμετώπιση ως προς το εξής: αν η νέα στέγη αποτελεί κοινόχρηστη κατασκευή της οικοδομής,κάτι που αποτελεί αντικείμενο της έρευνας σου με την σύσταση οριζοντίων ιδιοκτησιών κλπ.,τότε τα στοιχεία νομιμότητας που απαιτούνται για την προσθήκη κοινόχρηστης κατασκευής στην οικοδομή,θα είναι η δήλωση αυθαιρέτων των κοινοχρήστων και όχι κάποιας μεμονωμένης οριζόντιας ιδιοκτησίας.Επομένως,ξεκαθαρίζεις πού ανήκει η στέγη ιδιοκτησιακά και προχωράς.Σε κάθε περίπτωση,όποια κι αν είναι η υπαγωγή που πρέπει να δηλώσεις στην άδεια προσθήκης ως στοιχείο νομιμότητας(μαζί με την οικοδομική άδεια που υπάρχει),η δήλωση αρκεί να είναι σε οριστική υπαγωγή με εξοφλημένο πρόστιμο.
    1 point
  38. Τελικά, συνάδελφοι, έθεσα το θέμα στο γραφείο ΝΟΚ του ΥΠΕΚΑ και του ΤΕΕ/ΤΚΜ, και συμφώνησαν μαζί μου. Ενημερώθηκε και ο υπάλληλος της ΥΔΟΜ, και και η μελέτη μου δεν μεταβάλεται. Το μη προσμετρούμενο στο σ.δ. υπόγειο αναπτύσσεται και κάτω από το ανοικτό κλιμακοστάσιο.
    1 point
  39. Πολύ εξυπηρετικό αρχεία. Ευχαριστώ πολύ
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Παράταση έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026 για την εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου
      Παράταση για ένα χρόνο, δηλαδή έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026, δίνει το κράτος στην εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου. Η εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων διέπεται από τον νόμο 5024/2023, ο οποίος προβλέπει τη διαδικασία μέσω ψηφιακής πλατφόρμας στο gov.gr. Ωστόσο, η εξαγορά δεν επιτρέπεται σε δασικές εκτάσεις ή άλλες περιοχές που είναι κοινόχρηστα αγαθά, εξαιρουμένων των «πραγμάτων εκτός συναλλαγής», όπως ορίζονται στο Αστικό Κώδικα.
      • 0 απαντήσεις
    • Ο πρώτος εικονικός ψηφιακός βοηθός μουσείου από το ΝΟΗΣΙΣ
      Έχει το ύψος ...μπασκετμπολίστα, όμως η δουλειά του δεν είναι να βάζει καλάθια, αλλά να σχεδιάζει προσωποιημένες περιηγήσεις επιστημονικού ενδιαφέροντος. Ο λόγος για το διαδραστικό κιόσκι ενημέρωσης, στο οποίο «κατοικοεδρεύει» ο «NOE515», ο εικονικός ψηφιακός βοηθός του Κέντρου Διάδοσης Επιστημών και Μουσείου Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ, αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Ο NOE515, που αποτελεί τον πρώτο εικονικό βοηθό με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) σε μουσείο στην Ελλάδα, χρηματοδοτήθηκε εξ ολοκλήρου από ίδιους πόρους του ΝΟΗΣΙΣ. Αποτελεί ένα καινοτόμο εργαλείο ΤΝ, που βελτιώνει την εμπειρία του επισκέπτη, προσφέροντας προσωποποιημένη πληροφόρηση και θα αποτελέσει μέρος των δραστηριοτήτων, που το ΝΟΗΣΙΣ θα παρουσιάσει στην 89η ΔΕΘ, στις 6-14 Σεπτεμβρίου.
      • 0 απαντήσεις
    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.