Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      15

    • Περιεχόμενα

      4.743


  2. ΙΑΣΟΝΑΣ

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Core Members


    • Πόντοι

      14

    • Περιεχόμενα

      17.556


  3. jbosdas

    jbosdas

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      10

    • Περιεχόμενα

      2.555


  4. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      9.158


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 20/01/2023 σε όλες τις περιοχές

  1. Με απλά ελληνικά για ακίνητα με ΣΟΙ: Το εμβαδόν των τοίχων των ΟΙ που "συνορεύουν"με κοινόχρηστους χώρους προσμετράται στο εμβαδόν των ΟΙ κι αυτών που "συνορεύουν" σε άλλη/ες ΟΙ μοιράζεται εκατέρωθεν.
    5 points
  2. Τα έχουμε πει χιλιάδες φορές ΙΑΣΟΝΑ και jbosdas (+) και βεβαίως να τα ξαναπούμε, αλλά ... δεν είναι σωστό ως τεχνικοί να προσπαθούμε να εξηγήσουμε τα πάντα με βάση νομολογία και μπερδεύοντας νομικές έννοιες του παρελθόντος που αφορούν άλλους και άλλες περιπτώσεις και στην τελική δεν τις κατέχουμε και εντελώς. Οι καθαρά τεχνικές έννοιες, όπως : ο τοίχος που διαχωρίζει θερμαινόμενο με μη χώρο, το περίγραμμα του ΣΔ που προσμετράται ανά ΟΙ ενός κτηρίου και που την περιγράφει ή ακόμη και οι ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ που θεμελιώνουν τον κανονισμό της κατανομής δαπανών κεντρικής θέρμανσης και των πινάκων συνιδιοκτησίας, θα έπρεπε να μας αρκούν.
    4 points
  3. Σωστά, υπήρξε οδηγία ΥΠΕΧΩΔΕ 1994 που ξεκαθαριζε το θεμα. "ΕΠΕΞΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΠΙΝΑΚΑ 1. Στην πρώτη κατακόρυφη στήλη γράφονται οι όροφοι που υπάρχουν στην πολυκατοικία μαζί με τους πιθανούς μελλοντικούς. 2. Στην δεύτερη κατακόρυφη στήλη ο αύξοντας αριθμός των διαμερισμάτων. 3. Στην τρίτη κατακόρυφη στήλη ο αριθμός των δωματίων κάθε διαμερίσματος ή ο χαρακτηρισμός τους π.χ. αποθήκη - κατάστημα κλπ. 4. Στην τέταρτη η επιφάνεια των προηγούμενων χώρων. Στην επιφάνεια κάθε χώρου προσμετρώνται και οι τοίχοι του. Στους τοίχους μεταξύ δύο ομόρων διαμερισμάτων, μετράμε τους μισούς. Στους τοίχους που γειτονεύουν με κοινόχρηστους χώρους τους μετράμε ολόκληρους. ΠΙΝΑΚΑΣ ΧΙΛΙΟΣΤΩΝ.txt Λεκτικό όμως, ε; !
    3 points
  4. Το ό,τι δεν σε υποχρεώνει ο νόμος ν' ανεβάσεις νέα κάτοψη κ.λπ., δεν σημαίνει ταυτοχρόνως ότι, σου απαγορεύει και να το κάνεις, αυτό ή οτιδήποτε άλλο εσύ κρίνεις απαραίτητο! Μην ξεχνάς ότι, αν τελικώς το κάνεις, τότε αυτό αποκτά και τον "μανδύα" του εγκεκριμένου σχεδίου!!! Να βλέπεις πάντα μακρυά....
    3 points
  5. Εγώ θα έλεγα ότι φταίει πρωτίστως αυτός που τοποθέτησε την γυψοσανίδα πάνω απο το καλώδιο (που υποθέτω, ηταν εμφανές) και δεν εβαλε σήμανση οτι υπάρχει καλώδιο απο κάτω.
    3 points
  6. Ευχαριστώ για τις απαντήσεις!δεν ξέρω αν πήγαινε σε εμένα το σχόλιο ότι είμαι στο Δ και έχω δρόμο, αλλά αν πήναινε να διαβεβαιώσω ότι ουδέποτε θεώρησα ότι τα ελάχιστα χρόνια δουλειάς μου ή οι σπουδές μου με κάνουν να είμαι κανένας γκουρού, απλά ρωτάω όχι απο λατρεία στους νόμους αλλα απο ανάγκη κατανόησης. Σας ευχαριστώ πολύ όλους όμως, ήταν ξεκάθαρα όλα!
    2 points
  7. @the_topo Συμφωνώ απολύτως με τον Άκη. Η κάτοψη συντάσσεται ακόμη και αν η κατηγορία νόμου 4495 δεν τη ζηταει διότι διαφορετικά μετά θα έπρεπε να πας για ενημέρωση Ο.Α (πχ περίπτωση διαφορετικής διαρρύθμισης). Ορθώς την ανέβασες (την βάζεις στα προαιρετικά). Έτσι έχεις διαθέσιμη και συνδεδεμένη με την υπαγωγή κάτοψη προς πάσα χρήση (πχ ανέβασμα στην Η.Τ). Τα δικαιολογητικά της ΗΤ ανεβαίνουν και συνδέονται με τις πράξεις που έχουν εκδοθεί στο ακίνητο. Άρα, εσύ ανεβάζεις, τα αρχ/κά των 2 αδειών και το σχέδιο που έχεις ανεβάσει στη δήλωση. Από νομικά έγγραφα μόνο τον πίνακα χιλιοστών για την ΗΤΚ. Να ακολουθήσεις τη συμβουλή του Άκη για την αμοιβή. Το πρώτο σου συμφωνητικό θα αφορά την περαίωση δήλωσης Ν. 4495. Μετά, για την ΗΤ θα συντάξεις νέο συμφωνητικό.
    2 points
  8. Καλησπέρα, εφόσον στην υπαγωγή έχεις δηλώσει κατ.3 και 1 ΛΠ, τότε βάσει νόμου δεν απαιτείται καν κάτοψη. Όμως ακόμα και σε τέτοιες περιπτώσεις, έχουμε πει ότι σαφώς και θα χρειαστεί μία κάτοψη ενημερωμένη ώστε να υπάρχει κάποιο σχέδιο βάσει του οποίου στο μέλλον να γίνει δικαιοπραξία και ΗΤ όπως έχουν εξελιχθεί τα πράματα. Οπότε αναφορικά με αυτό το κομμάτι, ορθώς έπραξες που έκανες κάτοψη. Τώρα σε σχέση με τα άλλα θα μπορούσες στα αρχεία της υπαγωγής να ανεβάσεις και την κάτοψη της άδειας ώστε να μπορεί να γίνει μία στοιχειώδης αντιπαραβολή. Για το τι θα πρέπει να ανεβάσεις στην ΗΤ, υπάρχει μία διχογνωμία γιατί άλλα γράφει ο νόμος και άλλα η απόφαση. Οπότε διαλέγεις και παίρνεις, αν η άδεια είναι σχετικά καινούργια τότε αντιλαμβάνεσαι ότι θα πρέπει να ανεβάσεις αρκετά παραπάνω σχέδια από την αρχ/κη μελέτη. Στην τελική θα μπορούσες να αντιστρέψεις το σκεπτικό σου, και να ζητήσεις κάποια παραπάνω αμοιβή εξηγώντας την κατάσταση στον εντολέα σου.
    2 points
  9. Οι διατάξεις για τις μεσοτοιχίες εφαρμόζονται μεταξύ διαμερισμάτων, so...... ΝΟΜΟΣ 3741 ΦΕΚ Α 4/9.1.1929 Περί της ιδιοκτησίας κατ' ορόφους. 1 Άρθρο 2 1.Αδιαίρετος είναι η ιδιοκτησία, επί του εδάφους, των θεμελιών, των πρωτοτοίχων, της στέγης, των καπνοδόχων, των αυλών, φρεάτων, ανελκυστήρων, βόθρων, εγκαταστάσεων κεντρικής θερμάνσεως, και παντός άλλου πράγματος χρησιμεύοντος πρός κοινήν των ιδιοκτητών χρήσιν. 2.Αι ισχύουσαι γενικαί περί μεσοτοιχίας διατάξεις εφαρμόζονται και εις τους κοινούς μεταξύ των διαμερισμάτων του αυτού ορόφου τοίχους.
    2 points
  10. Τελείως τυπικά, το μόνο που πρέπει να γίνει εντός της ισχύος της ΕΕΜΚ είναι οι εργασίες. Αυτές προφανώς έχουν γίνει πριν το Β-ΠΕΑ και μετά το Α-ΠΕΑ. Ο χρόνος έκδοσης των τιμολογίων δεν παίζει ρόλο στην χρονολόγηση των εργασιών αλλά είναι μια ακόμα δικαιολογία που βρήκαν για να καθυστερούν τα χρήματα. Ενδεικτικά να πω ότι μου έχει τύχει να έχουν γίνει όλα με την σειρά: Α-ΠΕΑ, αίτηση ΕΚΟ, προκαταβολές, ΕΕΜΚ, εργασίες, τιμολόγια, Β-ΠΕΑ, αίτηση έλεγχο και λίγο μετά έληξε η ΕΕΜΚ. Και ο απαταιώνας;;;; (συγνώμη για την έκφραση) ελεγκτής ήθελε να συνεχίσει να ισχύει η ΕΕΜΚ μέχρι να κάνει και αυτός τον έλεγχο. Συνεπώς το βάζουν σε ένα σωρό κόσμο για να καθυστερούν εκταμιεύσεις. Τώρα αν δεν έχει γίνει ποτέ αυτή η ΕΕΜΚ, ε εντάξει φταίμε και εμείς. Όσο για τα δικαιολογητικά που πρέπει να ανεβάσουμε, οι ελεγκτές έχουν άλλη λίστα (προφανώς;) από τον οδηγό του προγράμματος που έχει δημοσιευτεί για τους κοινούς θνητούς-μηχανικούς. Οι υπεύθυνες δηλώσεις για τα πάντα δεν αναφέρονται πουθενά (τις βγάζουν οι ελεγκτές από την κούτρα τους). Απλά πλέον το έχουμε μάθει, έχουμε ανεβάσει με την πρώτη 20-30 υπ. δηλ για ότι μας έχουν ζητήσει στο παρελθόν, και κοντραριζόμαστε με την φαντασία των ελεγκτών. Υ.Γ. Προσωπικά κρατάω αρχείο από προηγούμενες υποθέσεις τι μου έχουν ζητήσει και τα ανεβάζω με την πρώτη (τα έξτρα από του οδηγού), άντε με την δεύτερη αν μου έχει ξεφύγει και κάτι. Αλλά οι ελεγκτές έχουν τόση φαντασία που με ξεπερνάνε. Μερικοί δεν έχουν πολύ φαντασία και μου ζητάνε τα ίδια που έχω ήδη ανεβάσει. Τα κατεβάζω από τα ανεβασμένα και τα ανεβάζω πάλι τα ίδια, να είναι σε δύο - τρία σημεία και τότε τα βλέπουν.
    2 points
  11. Eίναι η ίδια λογική με το να πας να αλλάξεις κουφώματα βάζοντας διαφορετικό σχέδιο ή χρωματισμό στα εξώφυλλα. Κουφώματα, χρωματισμοί εξωτερικών τοίχων, κιγκλιδώματα, είναι στοιχεία της όψης. Δε φαντάζομαι να εννοούσες με την αντικατάσταση κιγκλιδωμάτων ότι θα έβαζες κιγκλίδωμα διαφορετικού σχεδίου και υλικού από τα υπόλοιπα.
    2 points
  12. Σωστές ερωτήσεις. Εξηγώ: Κανείς διότι η εργασία αυτή δεν απαιτεί ούτε Μ.Ο.Κ. ούτε βεβαίωση. Σε κάθε περίπτωση για εργασίες που δεν απαιτούν επίβλεψη μηχανικού την ευθύνη την έχει ο ιδιοκτήτης. Απλώς αν γινόντουσαν εργασίες π.χ. ανακαίνισης που απαιτούσαν ΜΟΚ και κάπου εκεί μέσα στο πακέτο είχαν στριμώξει και τις εργασίες της φωτεινής επιγραφής, δεν θα μπορούσε εύκολα να ισχυριστεί ο εγκαταστάτης ότι δεν ήξερε. Τώρα μπορεί να πουλήσει και τρέλα...
    2 points
  13. Καταχώρηση παραστατικού με ΦΕΜ (ενημερωμένο κείμενο) Βασισμένος στο παράδειγμα του συναδέλφου για το τιμολόγιο, παραθέτω τις διαφορετικές επιλογές που πρέπει να κάνουμε στην ειδική φόρμα mydata, όταν έχουμε απόδειξη παροχής υπηρεσιών σε πελάτη-ιδιώτη για εργασία που έχει ΦΕΜ. Το "είδος παραστατικού" είναι παραστατικά λιανικής. Ο "τύπος παραστατικού" είναι ΑΠΥ. Στην "προσθήκη χαρακτηρισμού" έχουμε: Κατηγορία — 1.3 Έσοδα από παροχή υπηρεσιών Είδος — Πωλήσεις αγαθών και υπηρεσιών λιανικές – ιδιωτική πελατεία (Ε3_561_003). Για το ΦΕΜ: "Προσθήκη νέου φόρου", Τύπος φόρου: "Φόροι Παρακρ" Κατηγορία φόρου: "Προκαταβολή φόρου Μηχανικών για λοιπά έργα (ΦΕΜ 10%)" ή "Προκαταβολή φόρου Μηχανικών για Μελέτες, Σχέδια (ΦΕΜ 4%)" ή και τα δύο σε δύο γραμμές. Στα σχόλια των Γενικών στοιχείων παραστατικού (δίπλα στο Ποσό) θα γράψουμε ότι εισπράχθηκε το σύνολο της καθαρής αξίας συν ΦΠΑ. Όμως, στο Ποσό των Γενικών στοιχείων παραστατικού πρέπει να αφαιρέσουμε την αξία του ΦΕΜ. ----------------------------------------------------------------------------------------- Κατόπιν της παραίνεσης του jhammer00 παραθέτω εκ νέου τον τρόπο καταχώρησης παραστατικού με ΦΕΜ, χρησιμοποιώντας τις παρατηρήσεις των συναδέλφων (ελπίζω να μου το επιτρέπουν). Ειδοποίησα τους συντονιστές να προσθέσουν το link της παρούσας δημοσίευσης στην παλιά.
    2 points
  14. Version μετά τον ΝΟΚ ...

    109.234 downloads

    Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  15. Αναρτήθηκε το ειδοποιητήριο για τις εισφορές που αφορούν τον 12/2022 Προθεσμία λήξης η 31η Ιανουαρίου.
    1 point
  16. Δεν θα ήταν άσχημη πάντως μια αμοιβή π.χ. 4.000 γκρίζα για μια ΜΣΕ! Έκαναν την "ομορφιά", να την πληρώσουν, φίλτατε! Εσύ πως θα ζήσεις; Αρκεί το 1.000 της δήλωσης;
    1 point
  17. Αυτό που λέγαμε στην αρχή, Αν τα κιγκλιδώματα (ή το στηθαίο) της οροφής του δεύτερου ορόφου κατασκευάστηκαν στο πέρας της πλάκας, ναι, σύμφωνα με γοκ 85 έχεις εξώστη. Αν όμως βρίσκονται σε υποχώρηση όπως φαίνονται στην τομή τότε σύμφωνα με τον ορισμό έχεις προστέγασμα και δεν προσμετράται ως εξώστης! Τώρα, τι ακριβώς προσμετράται στο 20% των "εξωστών" της κατ3 είναι άλλη κουβέντα. Προσμετρώνται όλες οι προεξοχές της πλάκας (κάτι προεξοχές 40εκ με κεραμίδια ανά όροφο θα τους υπολογίζαμε ως εξώστες της κατ3; ) Όσο για την οροφή του Α ορόφου, ξεκάθαρα προ 75
    1 point
  18. Μάλλον ασχολείσαι μόνο με το διαμέρισμα, οπότε άκυρο αυτό που αναφέρω για την άδεια του ισογείου.
    1 point
  19. Στα 10.000 τμ δικαιούνταν 600 τμ για χρήση γραφείου με αρχική εγκεκριμένη- υλοποιημένη δόμηση 9.000 τμ. Η αυθαίρετη αλλαγή χρήσης οδήγησε σε υπέρβαση ΣΔ κατά 8.400 τμ. Επομένως αναλυτικό για τα πρώτα 600 τμ και Σ.Α.Χ για τα 8.400 τμ. Επειδή έχεις οριζόντιες θα πρέπει να επιμερίσεις τα εμβαδά που αντιστοιχούν στον αναλυτικό και στα επιπλέον που αφορούν την υπέρβαση ΣΔ λόγω χρήσης, βάσει του εξ αδιαιρέτου ποσοστού τους.
    1 point
  20. Καλησπέρα ΙΑΣΟΝΑ. Ακόμη και αυτό που λες "τεχνικό" είναι ... βοηθάει καλύτερα το φως να το κρατάνε αυτοί που είναι μπροστά.
    1 point
  21. Έτυχε και εγώ με κάτι τέτοιες αναλύσεις οριζοντίων να μπλέξω πρόσφατα, αλλά δυστυχώς δεν τα έχω ξεκαθαρίσει ακόμα. Για παράδειγμα, ο πρωτότοιχος (αν κατάλαβα) δεν είναι μόνο ο φέρων τοίχος ή το αντίθετο, αλλά είναι πιο 'αστικοκωδίστικο' το θέμα. (Ελπίζω να μη θεωρηθούν "εκτός θέματος" και αυτά που συζητάμε τώρα, αφού με το γενικότερο ορισμό των κοινόχρηστων συνδέονται. Θα ήθελα πάντως και πάλι να εκφράσω την επιθυμία μου η απάντηση που θα πάρει τελικά η αρχιτέκτονας sissy να μην είναι τύπου, "εγώ έτσι το κάνω". Είμαι σίγουρος ότι και ο συνάδελφος jbosdas θα προσφέρει επιπλέον πληροφορίες)
    1 point
  22. Όχι. Που να ψάχνει ο ΔΕΔΔΗΕ να βρει ποιος έκανε τη ζημιά. Τον ιδιοκτήτη κυνηγάει και αν αυτός έχει συμφωνητικό ανάθεσης σε εγκαταστάτη, ή έχει ορίσει (με ανάθεση) επιβλέποντα μηχανικό, τότε μπορεί να καταθέσει συμφωνητικό ή/και ανάθεση και να αποποιηθεί ευθύνες. Στον εργολάβο αποδίδονται ευθύνες αμέσως, μόνο αν συλληφθεί με αυτόφωρη διαδικασία, ή γίνει καταγγελία πως εργαζόταν εκεί και τον ψάξει η αστυνομία. Αυτά γίνονται κυρίως σε περιπτώσεις ατυχημάτων. Όλα τα άλλα πάνε σε δίκες που χρονίζουν.
    1 point
  23. υπάρχουν και εργαλεία που ανιχνεύουν το ρέυμα για να τα χρησιμοποιούν οι μάστορες πριν τρυπήσουν. Αλλά εμπειρικά είναι πάντα καλύτερα... Πάντως αν πρόκειται περί πατέντας του ΔΕΔΔΗΕ που δεν διορθώθηκε κατά την υπογειοποίηση, ίσως και να μην αναζητήσουν ευθύνες (;).
    1 point
  24. Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου με τίτλο «Ρυθμίσεις για τα κατεχόμενα ακίνητα του Δημοσίου και άλλες διατάξεις». Σε δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση τέθηκε το σχέδιο νόμου με τίτλο «Ρυθμίσεις για τα κατεχόμενα ακίνητα του Δημοσίου και άλλες διατάξεις». Στο πλαίσιο αυτό καλείται να συμμετάσχει στη δημόσια διαβούλευση κάθε κοινωνικός και οικονομικός εταίρος, καθώς και κάθε ενδιαφερόμενος πολίτης, καταθέτοντας τις προτάσεις του για την όποια βελτίωση των διατάξεων του ανωτέρω νομοθετήματος. Η διαβούλευση θα διαρκέσει μέχρι την 2α Φεβρουαρίου 2023. Με τις προτεινόμενες διατάξεις επιχειρείται η επίλυση ενός διαχρονικού κοινωνικού προβλήματος που αφορά στο ιδιοκτησιακό καθεστώς των κατεχομένων δημόσιων ακινήτων του Υπουργείου Οικονομικών. Προβλέπεται ο εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου της διαδικασίας εξαγοράς των ακινήτων αυτών από πρόσωπα που τα κατέχουν σύμφωνα με τις προϋποθέσεις του σχεδίου νόμου. Με τον τρόπο αυτό, εξυπηρετούνται σκοποί δημοσίου συμφέροντος, όπως η οριστική διευθέτηση του ιδιοκτησιακού καθεστώτος της ιδιωτικής περιουσίας του Δημοσίου και η αποκατάσταση προσώπων που διατηρούν στα ακίνητα αυτά την κατοικία τους ή τον τόπο άσκησης της επαγγελματικής τους δραστηριότητας. http://www.opengov.gr/minfin/?p=11631
    1 point
  25. Αφού σε καλύπτει η εργασία γ) πηγαίνεις με το άρθρο 30, αν όμως θες κάποια έγκριση από κάποιο άλλο φορέα π.χ λόγω ιστορικού κέντρου τότε πρέπει να βγάλεις ΕΕΔΜΚ.
    1 point
  26. άποψη μου αλλά μη λέμε για να λέμε..... (πηγή κανόνες φόρουμ) Διότι αν εσύ θες για ότι γράφει κάποιος (που γνωρίζει) να γράφει και νόμο και άρθρο (για όσους δεν γνωρίζουν) θα πρέπει να χάνει την μισή μέρα της ζωής του να παραθέτει πηγές... Οπότε ας μη είμαστε άλλο Οφφ Τόπικ στο θέμα αυτό για να μη πρέπει να περάσει σκούπα για καθάρισμα.
    1 point
  27. Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 241Α/23.12.2022, ως « Άρθρο 96 του Νόμου 5007/2022 και με τίτλο "Καθορισμός ανώτατου ορίου αναπροσαρμογής μισθώματος για εμπορικές και επαγγελματικές μισθώσεις ακινήτων για το έτος 2023», η τροπολογία του Υπουργείου Ανάπτυξης η οποία δεν επιτρέπει για τις εμπορικές μισθώσεις ακινήτων (π.δ. 34/1995), αναπροσαρμογή του μισθώματος που να υπερβαίνει σε ποσοστό το τρία τοις εκατό (3%), κατά ανώτατο όριο, σε σχέση με το μίσθωμα του έτους 2022, υπό τις οριζόμενες στη διάταξη αυτή εξαιρέσεις υπέρ της μεγάλης επενδυτικής ιδιοκτησίας. Παρόμοια ρύθμιση είχε προηγηθεί και για το έτος 2022. Με την παρούσα εγκύκλιο η ΠΟΜΙΔΑ απαντά στα συχνότερα ερωτήματα που τίθενται από ιδιοκτήτες επαγγελματικών ακινήτων από όλη τη χώρα, σχετικά με τη ρύθμιση αυτή, η οποία θα συζητηθεί και στο 40ό Πανελλήνιο Συνέδριο της ΠΟΜΙΔΑ, το Σάββατο 28.1.2023, στις 10 π.μ. στο Αμφιθέατρο Καρατζά, Αιόλου 82-84. Η δικαιολογία για την επιβολή του μέτρου αυτού ήταν για να αντιμετωπιστούν μεγάλες αυτόματες αναπροσαρμογές των επαγγελματικών μισθωμάτων που προκύπτουν από συμφωνημένες ετήσιες τιμαριθμικές αυξήσεις των μισθωμάτων, λόγω της τεράστιας και έξω από κάθε πρόβλεψη αύξηση του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή που ανακοινώνεται από την ΕΛΣΤΑΤ. Η γενική όμως διατύπωση της διάταξης φαίνεται εκ πρώτης όψεως να συμπεριλαμβάνει και τις συμφωνίες αύξησης του μισθώματος σε ποσοστό ή και σε ποσό αύξησης εκφρασμένο σε ευρώ, με αποτέλεσμα να δημιουργεί τεράστιες αδικίες σε βάρος ιδιαίτερα των καλόπιστων εκμισθωτών, οι οποίοι δικαίως διαμαρτύρονται γιατί είχαν διατηρήσει χαμηλά τα μισθώματά τους επί σειρά ετών, και τώρα «τιμωρούνται» για τη στάση τους αυτή. Η ρύθμιση αυτή είναι μια απαράδεκτη παρέμβαση αντικοινωνικού χαρακτήρα αφού στρέφεται εναντίον της μικρής και μεσαίας ιδιοκτησίας, μονομερής και χωρίς κανένα αντίβαρο υπέρ της, όπως η αναγκαία πλέον μείωση της φορολογίας των μισθωμάτων, ενώ ταυτόχρονα αφήνει ανενόχλητη τη μεγάλη ιδιοκτησία και το Δημόσιο! Το ακόμη όμως πλέον επικίνδυνο είναι ότι στο χρονικό βάθος τέτοιων μέτρων αναγκαστικής δέσμευσης του ύψους των μισθωμάτων, προστίθεται μοιραία και η αναγκαστική παράταση της διάρκειας των μισθώσεων αυτών. Ο συνδυασμός των δύο αυτών μέτρων αποτελεί το επάρατο «Ενοικιοστάσιο», που ίσχυσε επί δεκαετίες στη χώρα μας εξ αιτίας της Μικρασιατικής Καταστροφής και του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, που κατέστρεψε και ερείπωσε κυριολεκτικά το παλαιότερο κτιριακό δυναμικό της χώρας μας επί δεκαετίες... Τα 3 συχνότερα ερωτήματα σχετικά με την παραπάνω ρύθμιση είναι τα εξής: 1.Ποιες κατηγορίες μισθώσεις εξαιρεί ο ίδιος ο νόμος από την εφαρμογή της; Από τη ρύθμιση αυτή εξαιρούνται οι μισθώσεις με εκμισθωτή: α) Ανώνυμες Εταιρείας Επενδύσεων Ακίνητης Περιουσίας, β) εταιρείες που ανήκουν σε Οργανισμούς Εναλλακτικών Επενδύσεων, γ) επιχειρήσεις εκμετάλλευσης εμπορικού κέντρου, επιφανείας τουλάχιστον 15.000 τ.μ. δ) εταιρείες που ανήκουν κατά 100% στο Δημόσιο, και στις θυγατρικές εταιρείες τους. 2. Σε ποιες περιπτώσεις ο εκμισθωτής θα μπορούσε να ζητήσει δικαστικώς τη μη εφαρμογή της ρύθμισης και τη συμφωνημένη αναπροσαρμογή του μισθώματος; Όπως γίνεται δεκτό από τη νομολογία, η αναπροσαρμογή του μισθώματος με την συνδρομή του άρθρου 288 ΑΚ, δηλαδή σύμφωνα με τις αρχές της καλής πίστης είναι σε κάθε περίπτωση επιτρεπτή. Ωστόσο, η περίπτωση που θα μπορούσε κατά την άποψή μας να διεκδικηθεί δικαστικώς υψηλότερη συμβατική αύξηση μισθώματος συνίσταται μόνο αν σε μια επαγγελματική μίσθωση το μίσθωμα είχε παραμείνει επί σειρά ετών αμετάβλητο, οπότε η αδιάκριτη εφαρμογή της διάταξης σε βάρος του εκμισθωτή μιας τέτοιας μίσθωσης καταλήγει να είναι ιδιαίτερα επαχθής και καταχρηστική, και ως εκ τούτου μπορεί να διεκδικηθεί δικαστικά τουλάχιστον η συμφωνημένη αναπροσαρμογή. Περαιτέρω κατά την άποψή μας, μπορεί ο εκμισθωτής να ζητήσει και να λάβει αυξημένο μίσθωμα σε σχέση με το καταβαλλόμενο κατά ποσοστό μεγαλύτερο του 3% χωρίς μάλιστα δικαστική απόφαση στις εξής περιπτώσεις: Αν σε μια επαγγελματική μίσθωση συμφωνήθηκε κατά την έναρξή της, πόσο θα είναι το κανονικό μίσθωμα, πλην όμως για διευκόλυνση του μισθωτή κατά την αρχική εγκατάστασή του στο μίσθιο και την κατάλληλη διαμόρφωσή του από αυτόν, με ειδική γραπτή συμφωνία καθορίστηκε χαμηλό αρχικό μίσθωμα για ένα μικρό και μόνον διάστημα, μετά από το οποίο συμφωνήθηκε ότι θα ισχύσει το κανονικό (αγοραίο), σημαντικά μεγαλύτερο, μίσθωμα. Όταν λήξει η συμβατική ή η τυχόν μεγαλύτερη νόμιμη διάρκεια μιας επαγγελματικής μίσθωσης, ο περιορισμός του 3% δεν μπορεί να αφορά το μίσθωμα της νέας μίσθωση που θα συμφωνηθεί ελεύθερα μεταξύ των συμβαλλομένων. Αν θεωρήσουμε ότι ισχύει το αντίθετο, τότε ο εκμισθωτής ακινήτου με παλαιό και πολύ χαμηλό μίσθωμα δεν θα έχει άλλη λύση παρά να εξώσει τον υπάρχοντα μισθωτή του προκειμένου να το εκμισθώσει σε τρίτον με απολύτως ελεύθερο μίσθωμα, οπότε η διάταξη αυτή θα βλάψει τελικά αντί να προστατεύσει το μισθωτή! 3. Αν οι συμβαλλόμενοι συμφωνήσουν από κοινού σε καταβολή αύξησης σε υψηλότερο ποσοστό, πως κατοχυρώνεται ο εκμισθωτής ότι ο ενοικιαστής δεν θα αλλάξει γνώμη και ζητήσει να του επιστραφεί η να συμψηφιστεί το υπερβαλλόντως καταβληθέν ποσό; Η διάταξη περί του «πλαφόν» 3% δεν έχει καμιά σχέση με το αλήστου μνήμης «θεμιτό μίσθωμα» των μισθώσεων κατοικιών του 1978, η υπέρβαση του οποίου αποτελούσε και ποινικό αδίκημα (!). Για να είναι έγκυρη και δεσμευτική και για τα δύο μέρη μια τέτοια συμφωνία, θα πρέπει κατά την άποψή μας να υπάρχουν τα εξής χαρακτηριστικά: Η συμφωνία αυτή να είναι έγγραφη και μεταγενέστερη από την ημέρα δημοσίευσης στο ΦΕΚ της παραπάνω διάταξης που αφορά το οικείο έτος. Η βεβαιότητα της μεταγενέστερης χρονολογίας εξασφαλίζεται σήμερα ευχερέστατα μέσω της εφαρμογής Δήλωσης Πληροφοριακών Στοιχείων Μισθώσεων της ΑΑΔΕ, εκτός από τους άλλους γνωστούς τρόπους. Αυτό γιατί η μεταγενέστερη παραίτηση από κάθε είδους δικαιώματα στις μισθώσεις αυτές είναι έγκυρη αν γίνεται με έγγραφο βεβαίας χρονολογίας. Στο έγγραφο αυτό θα πρέπει να αναφέρεται σαφώς ότι οι συμβαλλόμενοι τελούν εν γνώσει της ύπαρξης του περιορισμού αυτού και ότι ο μισθωτής παραιτείται ρητά από το δικαίωμα της διεκδίκησης επιστροφής κάθε ποσού που υπερβαίνει το 3%. Σημειώνεται ότι αν στο μισθωτήριο μνημονεύεται ρητά η επίμαχη διάταξη ήτοι το άρθρο 96 του Νόμου 5007/2022 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022), το μισθωτήριο αποκτά αυτόματα βέβαιη χρονολογία εφόσον αναφέρεται σε γεγονός βεβαίας χρονολογίας οπότε η σχετική συμφωνία θα πρέπει να θεωρείται ως έγκυρη, χωρίς ο μισθωτής να μπορεί να προβάλλει τον ισχυρισμό ότι δεν γνώριζε τη σχετική διάταξη. Σε κάθε περίπτωση άποψή μας είναι ότι μετά τη δήλωση στην φορολογία εισοδήματος του ανωτέρω ποσού από τον εκμισθωτή, είναι εντελώς ανεπιεικές να γίνει δεκτό αίτημα του ενοικιαστή για επιστροφή κάθε ποσού που υπερβαίνει το πλαφόν του 3%, δεδομένου του γεγονότος ότι η εφορία καταλογίζει φόρο επί του συνολικού μισθώματος, ακόμα κι αν αυτό υπερβαίνει το προβλεπόμενο από την παραπάνω διάταξη, χωρίς στη συνέχεια να έχει ο φορολογούμενος ουσιαστική και αποτελεσματική δυνατότητα να διεκδικήσει την διαφορά του αναλογούντος φόρου που του καταλογίστηκε.
    1 point
  28. Καλημέρα Παύλο και σε ευχαριστώ για την επισήμανση... Σε αυτό ακριβώς αναφερόμουν κι εγώ. Η "αγαπημένη συνομοταξία των συμβολαιογράφων" στην προσπάθειά της να κάνει περισσότερο απαραίτητη την παρουσία της και κάνοντας "πρωτοποριακή" χρήση της ελληνικής γλώσσας, ανακαλύπτει τρόπους, πολλές φορές, να λέει τα ίδια απλά πράγματα με άλλο φρασεολόγιο.... Το κάνει σε πολλές περιπτώσεις....
    1 point
  29. Ολόσωστη! Μην ξεχνάς ότι, η "τακτική" αυτή ακολουθείται αποκλειστικά και μόνο για τον υπολογισμό του προστίμου! Δυστυχώς όμως οι "φωστήρες" - νομοθέτες δεν κατάλαβαν ότι, ταυτοχρόνως συμπαρασσύρεται και η Κατηγορία του ακινήτου!
    1 point
  30. 1. Ο νομοθέτης δε συμφωνεί μαζί σου. 2. Ναι, κατάλαβα... θεωρώ ότι πρέπει να το υπολογίσεις με κατηγορία τρία.
    1 point
  31. 1 point
  32. Εικόνα δηλωσης υπαγωγής 4014 σε οριστική φαση και επιλογές που εμφανίζει για την μετάβαση/μεταφορά ....
    1 point
  33. @tettris Το ζήτημα με την έκπτωση των ασφαλιστικών εισφορών είναι απλό. Οποιοδήποτε ποσό καταβάλλεται ταμειακά ως ασφαλιστική εισφορά εντός του τρέχοντος φορολογικού έτους εκπίπτει από τα ακαθάριστα έσοδα του έτους αυτού. Με άλλα λόγια, οι εισφορές (ανεξαρτήτως του μήνα στον οποίο αναφέρονται) ή δόσεις ρύθμισης εισφορών προηγούμενων ετών που θα καταβληθούν εντός του 2023 θεωρούνται έξοδο του 2023. Αυτό δεν ισχύει για τις προσαυξήσεις και τα πρόστιμα. Δηλαδή, στο myDATA διαβιβάζεται μόνο το ποσό της εισφοράς (ή της δόσης) χωρίς την προσαύξηση (ή πρόστιμο).
    1 point
  34. Μιλαμε για την αιθουσα κοινωνικων εκδηλωσεων Ενας χωρος που ξεκινησε σαν κοινοχρηστος -συνηθως - των ανδρων, να βλεπουν τηλεοραση ή να κανουν αλλες κοινωνικες εκδηλωσεις..... Σαν κοινοχρηστος, δε μετραγε στη δομηση και δεν ειχε χιλιοστα. Πλην, κριθηκε, και δικαστικως, οτι μπορει να δοθει σαν παρακολουθημα ολοκληρη στην αποκλειστικη χρηση μιας ή - κατα τμηματα- και σε διπλανες ΟΙ και αποδιδονταν κατα χρηση συνηθως με τα μεταβιβαστικα συμβολαια ή/και με τον κανονισμο . Παντως, ενα μεγαλο μερος αυτων των αιθουσών, σημερα , εκμισθώνεται απο τους διαχειριστές, σαν κατοικια ή γραφειο, το δε μισθωμα, φορολογειται, αρχικα αυτοτελως με το 20%, και σημερα με αναγωγη των μισθωματων, ανα ΟΙ... Επομενως, ως προς το ερωτημα, εξεταζεται ποιος και κατα ποσα τμ. εχει την αποκλειστικη χρηση και αυτος τακτοποιει. Με βαση τα παραπανω, το ερωτημα πρεπει να εξετασθει περαιτερω, ως εξης: α] Αυτη η κοινοχρηστη αιθουσα χρησιμευει ολοκληρη σαν κατοικια/κυριος χωρος, που εκμισθωνεται απο την επιτροπη της οικοδομης, σαν κατοικια, δεν βλεπω ποια "ακριβως" αυθαιρεσια εχει. β] Εάν αυτη η αιθουσα εχει μοιρασθει με συμβολαια, κατα χρηση σε διπλανα διαμερισματα, και εδω ειναι το ιδιο ερωτημα, δλδ ποια αυθαιρεσια εχει γινει; - Δεν εχουμε καμμια αυθαιρετη επεκταση σε κοινοχρηστα, αρα δεν παμε με το 98. - Δεν εχουμε αλλαγη χρησης, αφου ο προορισμος αυτης της αιθουσας ηταν η παραμονη ατομων, πλην οχι και η διαμονη...αλλα τι αυθαιρεσια ειναι αυτή...;;;... Εν τελει, εάν ανηκει κατα χρηση ολοκληρη σε ενα διαμερισμα, το συμβολαιο αγορας οριζει..."πωληση διαμερισματος 60 τμ. και δικαιωμα αποκλειστικης χρησης μιας αιθουσας κοινωνικων εκδηλωσεων... Αυτο αγορασε αυτό πουλαει. Τα ιδια θα πουμε και εαν προκειται για αιθουσα που μοιρασθηκε κατα χρηση σε δυο διπλανα διαμερισματα. Δεν θυμαμαι να μας εχει απασχολησει αυτη η αιθουσα αλλη φορα. Εχει δρομο ακομα το θεμα...
    1 point
  35. Το θέμα έχει τίτλο "Βοήθεια με το myDATA για μπλοκάκια" και όχι "γράφουμε ό,τι να 'ναι για να παραγκωνιστούν οι πραγματικές απορίες για τη λειτουργία της πλατφόρμας". Απευθύνομαι σε όσους απαντούν και όχι στον (κατά δήλωσή του) διπλωματούχο αρχιτέκτονα μηχανικό που δεν τον ενδιαφέρει κανένα άλλο θέμα του φόρουμ πέραν του παρόντος.
    1 point
  36. Αν μπορείς να το αποδείξεις ... χλωμό όμως, γιατί αν δεν μπορέσεις να πας πριν το 2009 θα μετρήσει.
    1 point
  37. Καλησπέρα, Μπορεί σε νέο κτίριο, βάσει ΝΟΚ 14.4, επί της πρόσοψης, τμήμα βάθους 2-3μ της πλάγιας πλευράς νέου κτιρίου να έχει απόσταση < δ από το κοινό πλάγιο όριο, θεωρώντας ότι η υποχώρηση που σχηματίζεται είναι εσοχή? Έχω εντοπίσει ΔΚ νεόδμητων με την εν λόγω υποχώρηση την οποία μνημονεύουν ως εσοχή και υλοποιούν στην όψη με απόσταση <δ βάσει ΝΟΚ 14.4. ΝΟΚ 14.4. Εσοχές του κτιρίου στην περίπτωση που εφάπτεται με τα όρια του οικοπέδου, μπορούν να έχουν οποιαδήποτε απόσταση από το όμορο κτίριο. Ανοίγματα στις εσοχές αυτές δεν δημιουργούν δουλεία για τα όμορα οικόπεδα και προσμετρώνται στον υπολογισμό των ανοιγμάτων για την επάρκεια φυσικού φωτισμού και αερισμού, εφόσον πληρούν τις προϋποθέσεις του Κτιριοδομικού Κανονισμού. Θεωρείται εσοχή? Η εσοχές αυτές, όπου τις εντόπισα, συνήθως αξιοποιούνται για φωτισμό κλιμακοστασίων που τοποθετούνται 2-3μ πίσω από το επίπεδο της κύριας όψης της οικοδομής και σε επαφή με το κοινό πλάγιο όριο.
    1 point
  38. @the_topoΤο νέο άνοιγμα φυσικά και δεν ειναι κατ3. Είναι ΠΠ της παρ3/81 και η κατηγορία στην οποία υπάγεται προκύπτει από τον χρόνο κατασκευής. Αν είναι προ75 πάει κατ1... (άρα για την κατασκευή του 1986 καλά το πήγες κατ4) @all... τα downvote καλό είναι να αιτιολογούνται κάπως ειδάλλως δεν βοηθάνε κανέναν (και ιδίως το φόρουμ ως σημείο συνάντησης παραγωγικού διαλόγου). Εκτός αν το κάναμε fb το φόρουμ.
    1 point
  39. ΔΕΝ μπορεί ... αλλά τώρα δεν έχει σημασία να σε απασχολεί. ΠΕΡΑΣΤΙΚΑ !
    1 point
  40. Και εγώ λέω ότι ο κανονισμός δεν εξετάζει όγκους εκτός ιδεατού (δηλαδή εκτός ΡΓ) ...
    1 point
  41. Το εκτός ρυμοτομικής τμήμα της στέγης δεν περιέχεται στον ελεγχόμενο ως επιτρεπόμενο όγκο του κτηρίου. Αποτελεί στοιχείο του άρθρου 16 (προεξοχή) και όταν ο όγκος της στέγης ελέγχεται καλό είναι να διαχωρίζεται. υγ. προσοχή στο ύψος των 5μ από το πεζοδρόμιο που κάπου χάθηκε στη μετάφραση αλλά θα επανέλθει ...
    1 point
  42. Καλή χρονιά. Καταργήθηκε με το άρθρο 138 του 4759/2020 από 9/12/2020. Στην επόμενη έκδοση θα βάλω σημείωση ...
    1 point
  43. Αυτό με το προκήπιο που υπήρξε στις Τ.Ο. έχει καταργηθεί από τον ν.4315/2014. Εφαρμόζουμε τον νόμο ως ισχύει ...
    1 point
  44. Η συμβουλή μου είναι να "ξεχάσετε" αυτές τις μικροδιαφορές στα εμβαδά και να προχωρήσετε (αν αυτό σας ικανοποιεί) στην αγορά του διαμερίσματος. Αν σκεφτείτε οτιδήποτε άλλο διαφορετικό, να καταστεί σαφές ότι, ο συμβολαιογράφος δεν υπάρχει απολύτως καμία πιθανότητα να κάνει τη νέα εγγραφή εμπράγματου δικαιώματος επί του ακινήτου (συμβόλαιο). Θα μπλέξετε και δεν θα ξεμπλέξετε εύκολα....
    1 point
  45. 2310420823 για αναζητηση φακελου. Ναυαρίνου 28 Καλαμαριά.
    1 point
  46. αυτο το σαιτ...παντα υπολειτουργουσε...όποτε λειτουργουσε.. εμεις μαθαινουμε τα του υπουργειου από "επ΄εξω" δημοσιευσεις και αυτο το σαιτ μπορει και να μην ενημερωθει ποτέ.. ενω θα επρεπε αυτο να ειναι η βαση της επίσημης πληροφορησης ολων μας. Πριν 3-4 χρονια, καποιος μεγαλος ειχε την εμπνευση να καταργηθει η ενημερωση και να δινονται οι απαντησεις μονον σε ερωτηματα καθε Περιφερειας...απ' ευθειας εκει, αλλά θα μαθαιναν την απαντηση μονον "εκει" Καποιος καταλαβε οτι δεν γινονταν να στελνονται ιδια ερωτηματα για το ιδιο θεμα απο τις διαφορες Περιφερειες, κι ο εμπνευστης...το ξεχασε... εδιτ για αυτη την "αναβαθμιση"...πλήρωσαν????
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Παράταση έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026 για την εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου
      Παράταση για ένα χρόνο, δηλαδή έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026, δίνει το κράτος στην εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου. Η εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων διέπεται από τον νόμο 5024/2023, ο οποίος προβλέπει τη διαδικασία μέσω ψηφιακής πλατφόρμας στο gov.gr. Ωστόσο, η εξαγορά δεν επιτρέπεται σε δασικές εκτάσεις ή άλλες περιοχές που είναι κοινόχρηστα αγαθά, εξαιρουμένων των «πραγμάτων εκτός συναλλαγής», όπως ορίζονται στο Αστικό Κώδικα.
      • 0 απαντήσεις
    • Ο πρώτος εικονικός ψηφιακός βοηθός μουσείου από το ΝΟΗΣΙΣ
      Έχει το ύψος ...μπασκετμπολίστα, όμως η δουλειά του δεν είναι να βάζει καλάθια, αλλά να σχεδιάζει προσωποιημένες περιηγήσεις επιστημονικού ενδιαφέροντος. Ο λόγος για το διαδραστικό κιόσκι ενημέρωσης, στο οποίο «κατοικοεδρεύει» ο «NOE515», ο εικονικός ψηφιακός βοηθός του Κέντρου Διάδοσης Επιστημών και Μουσείου Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ, αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Ο NOE515, που αποτελεί τον πρώτο εικονικό βοηθό με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) σε μουσείο στην Ελλάδα, χρηματοδοτήθηκε εξ ολοκλήρου από ίδιους πόρους του ΝΟΗΣΙΣ. Αποτελεί ένα καινοτόμο εργαλείο ΤΝ, που βελτιώνει την εμπειρία του επισκέπτη, προσφέροντας προσωποποιημένη πληροφόρηση και θα αποτελέσει μέρος των δραστηριοτήτων, που το ΝΟΗΣΙΣ θα παρουσιάσει στην 89η ΔΕΘ, στις 6-14 Σεπτεμβρίου.
      • 0 απαντήσεις
    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.