Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 18/06/2024 σε όλες τις περιοχές
-
Version X6.3
85.535 downloads
Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5167/24 (ΦΕΚ 207Α/20.12.2024) Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Προσθήκες N.5015/23 (ΦΕΚ 20Α/02.02.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)2 points -
2 points
-
2 points
-
ΟΚ, ευχαριστώ πολύ. Νόμιζα ότι η αλλαγή χρήσης αναφερόταν στ τ.μ. που ρύθμιζα. Ενώ από ότι καταλαβαίνω τώρα το κουτάκι θα το τσέκαρα αν π.χ. είχα κατοικία που έγινε κατάστημα και αύξηση του συντελεστή δόμησης λόγω της νέας χρήσης και μετά θα ρύθμιζα τα αντίστοιχα επιπλέον μέτρα. Ευχαριστώ πολύ για τη βοήθεια.1 point
-
Η αλλαγή χρήσης επιλέγεται στην πλατφόρμα μόνο στην περίπτωση που υπάρχει αλλαγή χρήσης από κύρια σε άλλη κύρια και ταυτόχρονα αύξηση του συντελεστή δόμησης λόγω της νέας χρήσης. Στην περίπτωσή σου δεν έχεις κάτι τέτοιο. Έχεις ΥΔ, ΥΚ και έλεγχο για Δ. Δες και το άρθρο 100, παρ. 7.1 point
-
κατασκευή αναλυτικού είναι.1 point
-
1 point
-
Άκη, εγγράφως εις διπλούν στο πρωτόκολλο του δήμου το θέλουν σύμφωνα με την εγκύκλιο. <<Μέχρι τη λειτουργία της ειδικής ηλεκτρονικής πλατφόρµας στην οποία θα καταχωρίζονται το Έντυπο Αξιολόγησης της επικινδυνότητας, η Έκθεση του αρµόδιου τεχνικού επιστήµονα και η Δήλωση Εφαρµογής των µέτρων πυρασφαλείας του ιδιοκτήτη, τα ανωτέρω στοιχεία υποβάλλονται εις διπλούν σε έντυπη μορφή στον οικείο Δήμο.>>1 point
-
@Lorenzo Όπως τα λέει ο Άκης είναι τα πράγματα. Στην κατηγορία 1 υποχρεωτικά γίνεται μια δήλωση για κάθε οριζόντια ιδιοκτησία. Αν μια αυθαιρεσία (πχ η μη υλοιποίηση της μεσοτοιχίας) αφορά και τις δυο ιδιοκτησίες, τότε βάζεις την μια λοιπή παράβαση, σε μια εκ των δυο δηλώσεων και στην Τ.Ε της άλλης δήλωσης αναγράφεις ότι αυτή ρυθμίστηκε με βάση την υπ αριθμ. τάδε δήλωση με Α/Α ....και ηλ. κωδικό...κατά τα γνωστά. Υ.Γ Μην μπλέκεις θέματα τακτοποιήσεων σε ενότητες της ΗΤΚ (έχω μεταφέρει εδώ τη συζήτηση)1 point
-
ι. Για κτίρια κατοικιών ένας υπόγειος όροφος επιφάνειας ίσης με εκείνη που καταλαμβάνει το κτίριο "(κάλυψη κτιρίου),"(**), προοριζόμενος για βοηθητικές χρήσεις με την προϋπόθεση ότι η οροφή του σε κανένα σημείο δεν υπερβαίνει το 1,20 μ. από την οριστική στάθμη του εδάφους. ("Σε περίπτωση που η κύρια χρήση του υπογείου χώρου δεσμεύεται συμβολαιογραφικά για την εξυπηρέτηση χώρων στάθμευσης, η οροφή του σε κανένα σημείο δεν δύναται να υπερβαίνει το 1,50 μ. από την οριστική στάθμη του εδάφους" )1 point
-
αφού α) υπάρχει Σ.Ο.Ι και β) δεν έγινε καμιά δήλωση αυθαιρέτων για ορόφους προφανές είναι ότι θα πρέπει να επιλέξεις νόμιμο!1 point
-
Αυτό αφορά την πυροσβεστική διάταξη περί καθαρισμού . Δεν αφορά τα ακίνητα έως 300μ από δασικό χάρτη (όπου απαιτείται έκθεση μηχανικού κ.λ.π που ρώτησε ο συνάδελφος)1 point
-
Οκ. Ισχύει ότι αναφέρω παραπάνω. Ζητάς την περαιωμένη υπαγωγή και τα προσαρτημένα σχέδια για να ελέγξεις υπαγωγή και ακίνητο.1 point
-
πολύ σωστά έχει απαντήσει ο Pavlos33, ναι επικοινώνησε πρώτα με αυτόν να σου δώσει την τελική περαιωμένη δήλωση σήμερα. Και μετά πρέπει να πας να δεις πάλι το ακίνητο με τα σχέδια της άδειας και της πρώτης ρύθμισης να το ελένξεις πάλι γιατί από το 2021 που μεταβιβάστηκε μπορεί να έχουν γίνει και άλλα αυθαίρετα.1 point
-
Στο σύστημα N.4495 έλεγξες αν έχει περαιώσει; Το πιθανότερο είναι η συμβολαιογράφος να του ζήτησε περαίωση δήλωσης και να έχει ήδη γίνει. Αν όχι να την περαιώσει και βεβαίως να λάβεις όλα τα σχέδια με Υ.Δ περί ταυτόσημου για να πας να ελέγξεις από κοντά το ακίνητο.1 point
-
1,20μ το ταβάνι του υπογείου από το διαμορφωμένο έδαφος. αρθ. 11 πα6. 6ι "με την προϋπόθεση ότι η οροφή του σε κανένα σημείο δεν υπερβαίνει το 1,20 μ. από την οριστική στάθμη του εδάφους"1 point
-
Πιθανον, σε αυτες τις ε/α να υπαρχει αυτο που θες1 point
-
Πολύ χρήσιμο το σχεδιάγραμμα! Η απορία μου είναι ποιους χαρακτηρισμούς των δασικών χαρτών (ΔΔ,ΑΔ κ.α.) εντάσσουμε στις δασικές εκτάσεις ;1 point
-
1 point
-
Θα βάλεις ΥΔ=ΥΚ=19 τμ και ελέγχεις και για τυχόν παραβίαση της Δ.1 point
-
1) Για να γίνουν νόμιμα οποιεσδήποτε εργασίες σε κοινόχρηστους χώρους της οικοδομής, πρέπει οι ιδιοκτήτες των οριζοντίων ιδιοκτησιών της πολυκατοικίας να έχουν εκδώσει ΑΦΜ της πολυκατοικίας και να έχουν ιδρύσει τραπεζικό λογαριασμό στο ΑΦΜ της πολυκατοικίας. Το ΑΦΜ της πολυκατοικίας είναι το ΑΦΜ της ένωσης των ιδιοκτητών της πολυκατοικίας. Πρόκειται για μη κερδοσκοπικό νομικό πρόσωπο. Τα έξοδα για εργασίες στους κοινόχρηστους χώρους ανήκουν στα κοινόχρηστα έξοδα. Κάθε ιδιοκτήτης καταθέτει το μέρος των κοινοχρήστων εξόδων, που του αναλογεί, στον τραπεζικό λογαριασμό της πολυκατοικίας. Τη διαχείριση του τραπεζικού λογαριασμού αναλαμβάνει ο διαχειριστής της πολυκατοικίας. Ο διαχειριστής αναλαμβάνει την υποχρέωση να εκδώσει απόδειξη είσπραξης, χρησιμοποιώντας το ΑΦΜ της πολυκατοικίας, σε κάθε ιδιοκτήτη μεμονωμένα για το ποσό που κατέβαλε, κατόπιν κοινοποίησης του αποδεικτικού τραπεζικής κατάθεσης. 2) Οποιοσδήποτε από τους ιδιοκτήτες μπορεί να καταθέσει στη Γενική Συνέλευση της πολυκατοικίας πρόταση εκτέλεσης οικοδομικών εργασιών στους κοινόχρηστους χώρους της οικοδομής. Η συγκεκριμένη πρόταση αποκτά δεσμευτικό χαρακτήρα για όλους τους ιδιοκτήτες εφόσον εγκριθεί από την πλειοψηφία, σύμφωνα με τον κανονισμό της πολυκατοικίας. Αν δεν υπάρχει κανονισμός, τότε η πρόταση εγκρίνεται εφόσον την εγκρίνει εκείνος ο αριθμός των ιδιοκτητών, που αθροιστικά συγκεντρώνουν ποσοστό συνιδιοκτησίας στους κοινόχρηστους χώρους της οικοδομής γνήσια μεγαλύτερο από 50%. Αν δεν υπάρχει ΑΦΜ της πολυκατοικίας και η πρόταση εγκριθεί από την πλειοψηφία, οι ιδιοκτήτες που καταψήφισαν μπορούν να επικαλεστούν μη νομιμότητα της διαδικασίας και έτσι να μην τους επιβληθούν κυρώσεις λόγω μη συμμετοχής στα σχετικά έξοδα. Αν υπάρχει ΑΦΜ της πολυκατοικίας και εγκριθεί η σχετική πρόταση από την πλειοψηφία, τότε αυτομάτως καθίσταται υποχρεωτική για όλους τους ιδιοκτήτες. Σε αυτήν την περίπτωση η Γενική Συνέλευση μπορεί να εξουσιοδοτήσει δικηγόρο να κινηθεί νομικά κατά των ιδιοκτητών που αρνούνται να συμμετάσχουν στα έξοδα των εργασιών. 3) Το δώμα, όπως και ο φέρων οργανισμός (στο σύνολό του), σε οικοδομές με οριζόντιες ιδιοκτησίες, ανήκουν στους κοινόχρηστους χώρους. Η ανέγερση ορόφου στο δώμα της οικοδομής θα καταλαμβάνει ένα μέρος της επιφάνειας του δώματος. Η επιφάνεια του νέου δώματος (επιφάνεια παλαιού δώματος - επιφάνεια νέου ορόφου) εξακολουθεί να είναι κοινόχρηστος χώρος. Το δικαίωμα υψούν συνήθως έχει ποσοστό συνιδιοκτησίας στους κοινόχρηστους χώρους. 4) Αν οι οικοδομικές εργασίες στους κοινόχρηστους χώρους πρέπει να γίνουν για λόγους ασφάλειας ή υγείας και η σχετική πρόταση έχει απορριφθεί από την πλειοψηφία της Γενικής Συνέλευσης, η μειοψηφία μπορεί να κινηθεί δικαστικά και να ζητήσει να υποχρεωθούν όλοι οι ιδιοκτήτες να συμβάλουν στις αντίστοιχες δαπάνες. ΥΓ: Όλα αυτά τα γράφω με επιφύλαξη. Σε περίπτωση διαφωνίας των ιδιοκτητών χρειάζονται νομικές συμβουλές από δικηγόρο. Υπάρχει η άποψη ότι οι κοινόχρηστοι χώροι πρέπει να δηλωθούν στο Ε9 της πολυκατοικίας (με κωδικούς taxisnet στο ΑΦΜ της πολυκατοικίας). Ο ΕΝΦΙΑ που αντιστοιχεί στους κοινόχρηστους χώρους καταχωρείται στα κοινόχρηστα έξοδα. Δεν γνωρίζω αν αυτή η άποψη ευσταθεί.1 point
-
@gsaraf Λέει η διάταξη " 1. Οι ιδιοκτήτες, νομείς, επικαρπωτές, μισθωτές ή υπομισθωτές οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων που βρίσκονται σε: (α) Περιοχές εντός εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων, (β) περιοχές εντός ορίων οικισμών χωρίς εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο, [...] 2. Από το πεδίο εφαρμογής της παρούσας εξαιρούνται οι διαμορφωμένοι, συντηρημένοι κήποι ή φυτεμένες επιφάνειες ακάλυπτων χώρων κτηρίων, πολυκατοικιών, κ.ά. των περιοχών και εκτάσεων της §1." Η εξαίρεση που εισάγεται με το (2) καταδεικνύει το λάθος του δικηγόρου. Αν εξαιρούνταν όλα τα αστικά ακίνητα με κτίσμα δεν θα υπήρχε το (2).Εκτός αν ο δικηγόρος αναφέρεται ακριβώς σε αυτό , δλδ στους φροντισμένους κήπους. ΥΓ. Δλδ φαντάσου οικόπεδο με οικία , ακατοίκητη για χρόνια , που έχει γίνει ζούγκλα. Κατά τον δικηγόρο δεν έχει υποχρέωση καθαρισμού ?!1 point
-
1 point
-
1 point
-
1 point
-
1 point
-
1 point
-
Όχι, είναι λάθος να σου ζητούν ΣΑ. Οι ΕΠΑΕ δεν μετατράπηκαν σε ΣΑ (ώστε να συνεχιστεί αυτή η υποχρέωση, όπου υπήρχε) αλλά καταργήθηκαν. Τα ΣΑ συστήθηκαν ως νέο όργανο. Η υποχρέωση για ΣΑ τέθηκε σε νέα βάση εξαρχής. Μόνο όπου ορίζεται ρητά υπάρχει πλέον η υποχρέωση για ΣΑ1 point
-
@gio Όχι, επειδή το κείμενο που παρέθεσαν οι συνάδελφοι avgoust και John Papadopoulos αφορά μόνο όσους διαθέτουν ταμειακή μηχανή. Στον διαδικτυακό τόπο του υπουργείου εμπορίου δίδονται απαντήσεις σε «ερωτήσεις σχετικά με τα μέσα πληρωμής – POS (KYA 8139/2024)». Σταχυολογώ δύο αποσπάσματα: Αν […] αποδεχόμαστε πληρωμές μόνο από επιχειρήσεις ή άλλους ελεύθερους επαγγελματίες, είμαστε υπόχρεοι […]; Όχι, αφού απαραίτητη προϋπόθεση […], είναι η αποδοχή πληρωμής να γίνεται από φυσικό πρόσωπο που ενεργεί ως καταναλωτής, […]. Ποια μέσα πληρωμής με κάρτα πληρωμών καλύπτουν την υποχρέωση […]; […] όλες οι διαθέσιμες συσκευές […], μέθοδοι και εφαρμογές […] που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την αποδοχή καρτών πληρωμής, τόσο με φυσική παρουσία κάρτας, όσο και χωρίς φυσική παρουσία κάρτας […]. Επομένως, στο πεδίο εφαρμογής […], εμπίπτει κάθε εφαρμογή πληρωμής μέσω της οποίας ο καταναλωτής (πληρωτής) έχει τη δυνατότητα να πραγματοποιήσει πληρωμή με κάρτα πληρωμών (πιστωτική, χρεωστική, προπληρωμένη), προς τον επαγγελματικό λογαριασμό υπόχρεης οντότητας.1 point
-
δεν χρειάζεσαι έγκριση ΣΑ, αφού δεν είναι παραδοσιακός. Πας κατά τα γνωστά ...1 point
-
Τι να σου πω συνάδελφε. Επιμένεις στην δική σου ερμηνεία του νόμου. Πήγαινε σε μια ΥΔΟΜ και ρώτησε να δεις τι θα σου απαντήσουν..1 point
-
1 point
-
Σ.Α. = *********** Αρχιτεκτόνων Απαράδεκτη προσβολή ολόκληρης ειδικότητας και συναδέρφων. Λαμβάνεις ποινή Didonis-1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-