Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 01/30/2018 in all areas

  1. 10 points

    Version V6 και v5

    5,283 downloads

    Ένα excelaki για τις δοκιμές εκτός πλατφόρμας αυθαιρέτων του ΤΕΕ ... v2. Με διορθώσεις και ενσωμάτωση προτάσεων συναδέλφων. Και σε μορφή αρχείου *.xls. v3. Με ενσωμάτωση προτάσεων συναδέλφων. v3.1 Διόρθωση σε κατά λάθος προστατευτικό κλείδωμα της ΤΖ. v4. Διόρθωση της λανθασμένης συμβολής παραβάσεων ύψους χωρίς ΥΔ στον υπολογισμό του παραβόλου. v5. Διόρθωση συντελεστών πισίνας. V6. ΝΕΑ έκδοση με διαφορετική μορφή ...
  2. 7 points
    απόσπασμα "Επειδή, μεγάλος αριθμός ιδιοκτησιών στην Ελλάδα βρίσκεται υπό το καθεστώς ομηρίας εξ αιτίας της εξ αδιαιρέτου ιδιοκτησίας..." Και επρεπε να προσθέσει οτι: "και θα έπρεπε, για τα εξ αδιαιρέτου, να επαναφερετε το καθεστως του προηγουμενου νομου, όπως τον ειχατε προτεινει βελτιωμενο στην διαβουλευση... κι οχι που πήραν καποιες επιτροπες και πετσοκοψαν ακομα και τις σωστες διαταξεις, για να φτιαξουν αυτο ακατανοητο κατασκευσμα. [και με την ευκαιρια, βγαλτε, επι τέλους και μια εγκυκλιο, μην φτασουμε καποια μερα, να βρεθουν στο εδωλιο οι μισοι μηχανικοι]
  3. 5 points
  4. 5 points
    Πάντως θα γούσταρα πολύ να τα στυλώσουμε και να τους αφήσουμε 2-3 μήνες χωρίς συμβόλαια. Θα δίνουμε μαζί με το τοπο της 14/7/2018 και ένα φ/α της ανακοίνωσης του Κτηματολογίου στον πελάτη και θα του λέμε ότι ο συμβ/φος δε ξέρει τι λέει. Εμείς ούτως ή άλλως δεν ήμαστε μέλη του συλλόγου συμβ/φων και δεν μας αφορούν οδηγίες προς τα μέλη του. Εμείς ξέρουμε ΥΠΕΝ , Κτηματολόγιο , ΤΕΕ.
  5. 5 points
    Συνάδελφοι, Αναρωτηθηκα αρκετά που να αναρτήσω αυτό το μήνυμα, και κατέληξα εδώ. Θέλω να μοιραστώ την εμπειρία από μια συζήτηση που ειχα για μια θέση στην Ελλάδα. Θεωρώ ότι υπάρχουν κάποια learning opportunities που έχουν σχέση με το thread. Η θέση ήταν υψηλή για μια μεσαιου μεγεθους εταιρια για τα ελληνικά δεδομένα, με σταθερα ανοδική πορεία. Τα λεφτά όμως είναι εντελώς αντιστρόφως ανάλογα με τις ευθύνες. Επισης, οι αρμοδιότητες ήταν κυριολεκτικά τα πάντα όλα, τα οποία για ένα άτομο είναι απλά αδύνατον να κάνει. Κάναμε μια τηλεφωνική συνέντευξη, συζητήσαμε όλα αυτά αλλά τελικά δε προχωρήσαμε λόγω διαφοράς στο οικονομικό και της τωρινή μου προσωπική φάσης (part-time μεταπτυχιακό). Αυτό ομωσ ήταν η κορυφή του παγόβουνου. Καταρχην διαπίστωσα ότι πλέον οι μισθοί μας έχουν γίνει επίπεδο Βόρεια Μακεδονία (Θενξ Τσίπρα), μόνο που το κόστος ζωής παραμένει ψηλά. Αυτό που άκουσα αρκετά από αυτους είναι οτι το κόστος ζωής στην Ελλάδα είναι χαμηλό, όποτε και ο μισθός είναι αντίστοιχος. Άποψη μου είναι ότι οι ευθύνες και το βιογραφικο πρέπει να αμειβονται. Αλλιώς δε βλέπω το νόημα να τις αναλάβει κάποιος. Ωστόσο, υπάρχουν πολλοί που θα το έκαναν λόγω ανεργίας ή για οποιοδήποτε άλλο λόγο και το σέβομαι απόλυτα. Διαπίστωσα επισης κάτι αλλο. Στην Ελλάδα πιστεύουν για εμάς ότι στο εξωτερικο εξειδικευόμαστε σε ένα κομμάτι, ότι κάνουμε μόνο αυτό και τίποτα άλλο. Προσπάθησα να εξηγήσω ότι αυτό εξαρταται από τη δουλειά που κάνουμε και δεν είναι ο κανόνας, με απόδειξη το βιογραφικο μου. Επισης, επιχειρήθηκε να μου πλασαριστεί ότι στην Ελλάδα είναι καλό που κάνουν τα πάντα γιατί μαθαίνουν πολλά και γίνονται πιο χρήσιμοι. Και πάλι, προσπάθησα να εξηγήσω ότι αυτό δεν είναι πάντα καλό γιατί είναι αδύνατον να φέρνεις εις περασ τοσες πολλεσ αρμοδιότητες ταυτόχρονα και σωστα. Μια εταιρια θα σου μάθει διάφορετικα πράγματα, αλλά δε θα σε βάλει να τα κάνεις όλα ταυτόχρονα. Το να τρεχεις παραγωγή, να ελεγχεισ τους στόχους παραγωγησ, να μιλάς με τοπικές αρχές, να σχεδιάζεις, να κάνεις Project Management, installation και commissioning απλά δε γίνεται. Αλλά μηπωσ τελικά γίνεται; Και εδώ έρχεται το άλλο μου συμπέρασμα. Νομιζω ότι στην Ελλάδα έχουμε έλλειψη τεχνογνωσίας στον τομέα μου τουλάχιστον. Από κάποιες ερωτησεις διαπίστωσα ότι υπάρχει άγνοια σε βασικούς κανόνες του Safety, σωστού engineering και plant management. Ηλπιζα ότι αυτό θα είχε βελτιωθεί, αλλά έκανα λάθος. Και όταν τα κάνεις όλα επιδερμικά, χωρίς βάθος και σωστά, τότε ίσως και να προλαβαίνεις να κάνεις τόσα πολλά. Όλα αυτά, μου φέρνουν στο μυαλό την κουβέντα ενός φίλου που ήταν πολλά χρόνια στο εξωτερικο και τώρα είναι Ελλάδα. Μου είχε πει ότι θα δυσκολευτώ να προσαρμοστώ όταν γυρίσω. Το διαπίστωσα μέσα από αυτή την εμπειρία. Όσοι ενδιαφέρονται να βρουν δουλειά στο εξωτερικο, ας το έχουν υπόψιν. Επαναλαμβάνω, μοιράζομαι προσωπική εμπειρία και συμπεράσματα. Συνολικό συμπέρασμα: δε βλέπω πια το σενάριο επιστροφής όπως το έβλεπα κάποτε.
  6. 5 points
    Συμφωνώ plampronikos. Kι όπως έγραψα και παραπάνω δεν είναι ότι απλά φορτωνόμαστε παραπάνω δουλειά αντικειμένου. Φορτωνόμαστε πρόσθετη γραφειοκρατική υποχρέωση. Λες και δεν έχουμε πήξει στη γραφειοκρατία με τα κατά τα άλλα σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα στα αυθαίρετα. Έχουμε "χαζέψει" ως κλάδος δυστυχώς. Εχουμε γίνει σαν κάτι κλητήρες σε ασπρόμαυρες ταινίες που κόλλαγαν χαρτόσημα ή βαρούσαν σφραγίδες σε στοίβες από χαρτιά...
  7. 4 points
    Συγνώμη συν/φε αλλά μάλλον δεν κατάλαβες καλά! Με την πρώτη παράγραφο προφανώς και μετρώνται όλοι απλά με την δεύτερη παράγραφο διευκρινίζεται ότι δεν προσμετρώνται π.χ τα πατάρια καταστημάτων που κατασκευάστηκαν νόμιμα με τον ΓΟΚ 73 και κατ' αυτόν τον ΓΟΚ δεν προσμετρούνταν στο σ.δ
  8. 4 points
    Είναι άλλο θέμα το δικαίωμα υψούν και άλλο η χρήση της κοινόχρηστης ταράτσας και δεν πρέπει να συγχέονται. Με το δικαίωμα υψούν δίνεται η δυνατότητα ανέγερσης ορόφου ή ορόφων, εάν και εφόσον αυξηθεί ο ΣΔ στην περιοχή, που είναι μάλλον αδύνατο στη σημερινή εποχή και δεν έχει γίνει μετά τη μείωση των ΣΔ σε όλη την Ελλάδα, από την εποχή που ήταν υπουργός ο Μάνος. Η αποκλειστική χρήση της ταράτσας η τμήματός της παραχωρείται συνήθως στον ιδιοκτήτη του τελευταίου ορόφου, μέσω του κανονισμού της πολυκατοικίας. Αφού δεν υπάρχει κανονισμός, δεν υπάρχει και αποκλειστική χρήση της ταράτσας,
  9. 4 points
    Οι καθηγητές ως καθηγητές, τα πράγματα αυτά τα λένε χρόνια και μαζί με τους φοιτητές τους έχουν καλύψει σχεδόν όλη την Ελλάδα με μελέτες φυσικών καταστροφών. Μάλιστα αυτά τα διδάσκουν επειδή η νομοθεσία κάποια στιγμή απαίτησε να ξεκινήσουν οι δήμοι τέτοιες μελέτες, άρα θα έπρεπε και οι μελλοντικοί απόφοιτοι να τις γνωρίζουν, ελπίζοντας κι όλας ότι η γνώση αυτή θα αποτελούσε και εφόδιο διορισμού. Από κει και πέρα, η δουλειά τους είναι να τα διδάσκουν στην τάξη και να τα δημοσιεύουν σε περιοδικά και συνέδρια, το ότι η πολιτεία δεν αξιοποίησε αυτή τη γνώση δεν είναι ευθύνη των καθηγητών. Είναι σα να λες ότι αν η πολιτεία δεν εφαρμόσει κάτι σωστό που γράφτηκε στο φόρουμ φταίμε εμείς που δε καταφέραμε να το διαδώσουμε περισσότερο. Η αδιαφορία της πολιτείας και η ανικανότητα των αιρετών να παρακολουθούν επιστημονικές εξελίξεις είναι το ένα σκέλος. Το άλλο σκέλος είναι η αδιαφορία και η ανικανότητα του κοινού, ακόμα και των μηχανικών, να παρακολουθούν τη διαθέσιμη γνώση επί του θέματος και τις τυποποιημένες πια διαδικασίες για την πρόληψη και να τις απαιτούν με την ψήφο τους (τουλάχιστον). Ακριβώς το ίδιο με τη Μάνδρα, όπου είχαν χαράξει δρόμους και κτίρια μέσα σε πλημμυρικό πεδίο. Πανεπιστημιακές μελέτες και μοντέλα υπήρχαν, αλλά ούτε η πολιτεία ούτε οι πολίτες έδωσαν ποτέ σημασία. Δεν είδα ας πούμε καμια διαδήλωση μετά την πλημμύρα για να πιεστούν οι αρμόδιοι να κάνουν κάτι.
  10. 4 points
    Όλα αυτά μου τα έλεγαν για να ρίξω απαιτήσεις. Έδιναν το μέγιστο €3,000 μικτά. Με τόσες ευθύνες που έχει η θέση αυτή, τα χρήματα κατά τη γνώμη μου είναι λίγα. Οι Έλληνες εργοδότες παραπονιούνται που δε βρίσκουν κόσμο. Λογικό. Εκπαίδευσαν ποτέ κανέναν; Του έδωσαν κίνητρο να μείνει; Σε έρευνα της ICAP, ειχα πει ότι όλοι ασχολούνται με το talent acquisition and development, αλλά κανένας με το retention. Είναι πάγια γνώμη μου ότι ο μηχανικός μάθαινει όταν γίνονται επενδύσεις. Η ελληνική βιομηχανία (ο,τι απέμεινε) δεν επενδύει. Αρα, το knowledge development μένει πίσω, και τα skills το ίδιο. @Ήρωνας Διάβασα το άρθρο σου, και δεν έχω λόγια. Δηλαδή είναι τόσο δύσκολο να βρουν ταλέντα οι επιχειρήσεις; Τόσο απαιτητικό περιβάλλον είναι η Ελλάδα; Αν ναι, γιατί είμαστε τόσο πίσω σε ανταγωνιστικότητα; Θα έπρεπε να ντρέπονται που τα λένε αυτά. Τα job specs που ανεβάζουν είναι της πλάκας, τα interviews είναι να γελάει ο κόσμος, τα πακέτα που δίνουν είναι για κλάματα. Ο Έλληνας εργοδότης θέλει τα πάντα όλα και να πληρώσει ψίχουλα. Τέλος, πολλοί έχουν φύγει εξωτερικο και όντως δεν υπάρχει πολυσ κόσμος, αλλά όχι σε αυτό το άκρο της δυσκολιας. Σε άλλο τομεα (Ηλεκτρολόγοι Μηχανικοί), φίλοι μου έλεγαν ότι κάνουν ανασκαφές να βρουν κόσμο, και όσο έρχονται φεύγουν εξωτερικο εντός διετίας το λιγότερο. Γενικά έχω την αίσθηση ότι πλέον πιο εύκολα φεύγεις εξωτερικο παρά πριν από 5-6 χρόνια. Ίσως να κάνω και λάθος.
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Our picks

    • Έρχεται η β' φάση του «Εξοικονομώ κατ' Οίκον ΙΙ»
      Πρόθεση του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας είναι να προκηρύξει μέσα στην εβδομάδα τη δεύτερη φάση του «Εξοικονομώ κατ’ Οίκον ΙΙ», του προγράμματος ενεργειακής αναβάθμισης κατοικιών, το οποίο βρίσκεται σε εξέλιξη από την περασμένη άνοιξη. Όπως έχει γίνει ήδη γνωστό, η δεύτερη φάση θα έχει προϋπολογισμό 250 εκατ. ευρώ, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα μείωσης του ενεργειακού κόστους και αποτυπώματος σε τουλάχιστον 22.500 κατοικίες.

      Η νέα φάση που θα προκηρυχθεί θα έχει πολύ ελάχιστες διαφοροποιήσεις από το πρόγραμμα που «τρέχει» ήδη. Μία από τις σημαντικότερες θα είναι ότι, σύμφωνα με πληροφορίες, θα υπάρχει η δυνατότητα υπαγωγής δικαιούχων με ακόμη μεγαλύτερα ατομικά ή οικογενειακά εισοδήματα από τις υφιστάμενες οικονομικές κατηγορίες, στην περίπτωση που σχεδιάζουν να καλύψουν ένα μέρος του κόστους με τραπεζικό δανεισμό. Οι δικαιούχοι αυτοί δεν θα μπορούν να διεκδικήσουν επιχορήγηση για τις εργασίες στις οποίες θα προχωρήσουν, θα έχουν ωστόσο τη δυνατότητα να λάβουν επιδότηση επιτοκίου για το δάνειο που θα συνάψουν.

      Επίσης, βελτιωμένη θα είναι η διαδικασία ηλεκτρονικής υποβολής των αιτήσεων, ώστε να μην ανακύψουν τα προβλήματα διακοπών λειτουργίας του πληροφοριακού συστήματος, που είχαν παρουσιαστεί στην πρώτη φάση του προγράμματος. Ωστόσο, ακόμη δεν είναι σαφές αν η πλατφόρμα θα «ανοίγει» σε διαφορετικές χρονικές περιόδους ανά ομάδες γεωγραφικών Περιφερειών, όπως τελικά έγινε στο προηγούμενο πρόγραμμα.

      Από την άλλη πλευρά, οι όροι του νέου κύκλου θα είναι πανομοιότυποι με αυτούς του «Εξοικονομώ κατ’ Οίκον ΙΙ», κάτι που σημαίνει πως θα ισχύουν τα ίδια κριτήρια για τις επιλέξιμες κατοικίες, ενώ ανάμεσα στις παρεμβάσεις που θα μπορούν να γίνουν θα είναι και πάλι η αντικατάσταση κουφωμάτων, η θερμομόνωση του κελύφους του κτηρίου, η αναβάθμιση του συστήματος θέρμανσης, αλλά και η αναβάθμιση του συστήματος ζεστού νερού χρήσης.
      • 3 replies
    • Συγκέντρωσα τις Υπεύθυνες δηλώσεις των ιδιοκτήτων που χρειάζονται
       
      α) για την έκδοση βεβαίωσης μηχανικού
      Αδόμητο
      Δομημένο με υπαγωγή στο Ν4495
      Δομημένο χωρις υπαγωγη στο Ν4495

      β) για την υπαγωγή στον νόμο 4495 .
      Δήλωση ιδιοκτήτη

      Αλλάζετε κατά κύριο λόγο μόνο τα κόκκινα γράμματα.
        • Thanks
        • Like
      • 34 replies
    • Οι δοκιμές φόρτισης για την παράδοση της Σιδηροδρομικής Γέφυρας Εκκάρας ΣΓ26
      Η Σιδηροδρομική Γέφυρα ΣΓ26 βρίσκεται στην περιοχή της Εκκάρας και αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα έργα της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων του τμήματος Τιθορέα – Δομοκός στη Χ.Θ. 40+631.

      Πρόκειται για χαλύβδινη τοξωτή γέφυρα τριών ανοιγμάτων που κατασκευάζεται με τη μέθοδο της τμηματικής προώθησης. Η οριστική μελέτη του τεχνικού έγινε από την Κ/Ξ “ΓΡΑΦΕΙΟ ΜΑΛΙΟΥ Α.Ε. και INTECSA-INARSA S.A.” το 2009.

      Η μελέτη εφαρμογής και η μελετητική υποστήριξη κατά την κατασκευή αποτέλεσαν το αντικείμενο της “Ι. ΜΑΥΡΑΚΗΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ Α.Ε.”.

      Λόγω της πολυπλοκότητας του έργου, η μελέτη εφαρμογής περιλαμβάνει πληθώρα αναλύσεων, ελέγχων, σχεδίων κοπής και κατασκευαστικών λύσεων που προέκυψαν κατά την εξέλιξη της κατασκευής.

      Ενδεικτικά αναφέρονται η μελέτη προώθησης του καταστρώματος σε επίπεδο εφαρμογής, ο σχεδιασμός των προσωρινών δικτυωτών μεσοβάθρων, η διαδικασία ανέγερσης των τόξων, η μεθοδολογία τάνυσης των αναρτήρων, η μελέτη σεισμικής μόνωσης και τα σχέδια κοπής όλων των μεταλλικών στοιχείων της γέφυρας.

      Κατασκευάστηκε πάνω από το ενεργό ρήγμα της Εκκάρας. Αποτελείται από τρία αμφιέρειστα τόξα πάνω σε βάθρα οπλισμένου σκυροδέματος και το βάθος της μισγάγγειας που γεφυρώνει ξεπερνά τα 70m. Οι κύριες διαμήκεις δοκοί (ελκυστήρες), τα τόξα και οι αναρτήρες είναι χαλύβινοι, ενώ οι εγκάρσιες διαδοκίδες σύμμικτες με την πλάκα κυκλοφορίας των συρμών.

       
      • 0 replies
    • Ηλεκτρονική πολεοδομία (e-πολεοδομία) Υποχρεωτική λειτουργία από 01-01-2019
      Καθορίζονται οι αναγκαίες λεπτομέρειες για τη λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη πληροφοριακού συστήματος του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ) υπό τον τίτλο Ηλεκτρονική Πολεοδομία, το οποίο αφορά στα πολεοδομικά δεδομένα της χώρας.

      Από την 1η Ιανουαρίου 2019 έως και την 31η Αυγούστου 2019:

      α) Δικαιώματα πιστοποιημένου χρήστη του Συστήματος, της περίπτωση (β) της παραγράφου 2 του άρθρου 8 της απόφασης, εκχωρούνται αποκλειστικά στους προϊστάμενους των αρμόδιων υπηρεσιών.
      β) Η ενημέρωση του Συστήματος, του άρθρου 5 της απόφασης, διεκπεραιώνεται με ευθύνη του προϊστάμενου της αρμόδιας για την έγκριση της πράξης υπηρεσίας.
      γ) Οι πράξεις που εκδίδονται έως και την 31η Δεκεμβρίου 2018 και δεν έχουν συμπεριληφθεί στην βάση δεδομένων του Συστήματος, καταχωρούνται με ευθύνη του προϊστάμενου της αρμόδιας για την έγκριση της πράξης υπηρεσίας.

      Από την 1η Ιανουαρίου 2019, πράξεις που δε συνοδεύονται από τη βεβαίωση της παραγράφου 2 του άρθρου 5 της απόφασης δε δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

      Από την 1η Ιανουαρίου 2019 και έως την έκδοση της διαπιστωτικής πράξης για την ολοκλήρωση και έναρξη λειτουργίας της εφαρμογής της περίπτωσης (α) της παραγράφου 6 του άρθρου 3 της απόφασης, τα στοιχεία των μελετών του ρυθμιστικού χωρικού σχεδιασμού που περιλαμβάνουν γεωχωρικά δεδομένα υποβάλλονται σε έντυπη και σε ηλεκτρονική μορφή.

      Από την έκδοση της διαπιστωτικής πράξης για την ολοκλήρωση και έναρξη λειτουργίας της εφαρμογής της περίπτωσης (α) της παραγράφου 6 του άρθρου 3 της απόφασης, η διεκπεραίωση των διαδικασιών του άρθρου 6 της απόφασης εκτελείται αποκλειστικά ηλεκτρονικά μέσω του Συστήματος.

      Από την έκδοση της διαπιστωτικής πράξης για την ολοκλήρωση και έναρξη λειτουργίας των εφαρμογών των περιπτώσεων (β) και (γ) της παραγράφου 6 του άρθρου 3 της απόφασης, το στάδιο προόδου των διαδικασιών του άρθρου 6 της απόφασης και ο αρμόδιος χειριστής (φυσικό πρόσωπο) είναι ανά πάσα χρονική στιγμή διαθέσιμες μέσω της διαδικτυακής πύλης του Συστήματος προς κάθε ενδιαφερόμενο.

      Το Σύστημα τίθεται σε υποχρεωτική λειτουργία από 1 Ιανουαρίου 2019.

      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670 – ΦΕΚ Τεύχος Β 5045/13.11.2018
      Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος Ηλεκτρονική Πολεοδομία

      ΥΠΕΝ ΔΕΣΕΔΠ 73705 670 ΦΕΚ 5045-Β-13-11-2018.pdf
        • Like
      • 0 replies
    • Παράταση 6 μηνών προθεσμίας για περαίωση υπαγωγής αυθαιρέτων Ν.4178/13
      Σύμφωνα με σχετικό δελτίο τύπου του ΥΠΕΝ:

      Προς διευκόλυνση των επαγγελματικών φορέων του τεχνικού κόσμου, θα δοθεί παράταση κατά έξι μήνες της προθεσμίας, που εκπνέει στις 3 Νοεμβρίου 2018, για την ηλεκτρονική υποβολή των απαραίτητων δικαιολογητικών και στοιχείων για την περαίωση της υπαγωγής των αυθαιρέτων του ν.4178/2013.



       



      Η παράταση θα δοθεί με τροπολογία του άρθρου 99 του ν.4495/2017. Μέχρι την ψήφιση της εν λόγω τροπολογίας, η πλατφόρμα θα παραμείνει ανοιχτή για την υποβολή των απαραίτητων δικαιολογητικών.



       



      από το Γραφείο Τύπου



      http://www.ypeka.gr/Default.aspx?tabid=389&sni[524]=5934&language=el-GR



       
        • Upvote
        • Like
      • 25 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.