Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      10

    • Περιεχόμενα

      25.871


  2. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      9

    • Περιεχόμενα

      1.043


  3. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      17.235


  4. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      6.326


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 21/01/2022 σε όλες τις περιοχές

  1. Αν εννοείς μόνο απόληξη κλιμακοστασίου χωρίς προσθήκη εν επαφή, χώρου κατοικίας, θα το υπολογίσεις όπως το αναφέρεις με αναλυτικό χωρίς Υ.Υ γνωρίζοντας όμως ότι το υπολογίζεις κατ΄ εφαρμογή της εγκ. 2, καθώς στο νόμο (αλλά και στον προηγούμενο ) ο τρόπος υπολογισμού με αναλυτικό για την συγκεκριμένη αυθαιρεσία δεν αναφέρεται στο άρθρο 100.
    2 points
  2. 3. Πότε ΔΕΝ εκδίδεται ΠΕΑ; για κτίρια με χρήση ως: αποθήκη, πρατήριο υγρού καυσίμου, βιοτεχνία, εργαστήριο & βιομηχανική εγκατάσταση για χώρους που δεν υπάρχει διαμορφωμένο κέλυφος (π.χ εγκαταλελειμμένα κτίρια, ημιτελή ή ασκεπή), για διανομή, ανταλλαγή ή μεταβίβαση ακινήτου (π.χ γονική παροχή, αποδοχή κληρονομιάς, δωρεά εν ζωή ή δωρεά αιτία θανάτου), για ανανεώσεις υφιστάμενων μισθώσεων ακινήτων άνω των 50 τ.μ. (όταν η ημερομηνία δήλωσης της αρχικής μίσθωσης στην Δ.Ο.Υ. είναι πριν την 9/1/2012 και δεν έχει αλλάξει ο μισθωτής & τα τετραγωνικά μέτρα του ακινήτου), για ανανεώσεις υφιστάμενων μισθώσεων ακινήτων κάτω των 50 τ.μ. (όταν η ημερομηνία δήλωσης της αρχικής μίσθωσης στην Δ.Ο.Υ. είναι πριν την 1/1/2016 και δεν έχει αλλάξει ο μισθωτής & τα τετραγωνικά μέτρα του ακινήτου). αλλα οταν λες "μεταβιβαση" δεν φαινεται καθαρα εάν προκειται για μεταβιβαση λογω πωλησης [μαλλον οχι] ή για δωρεα [μαλλον αυτο εννοεις]
    2 points
  3. Αν το πάμε και με το "εθιμικό δίκαιο" των κεκλιμένων αγρών (ο αναβαθμός ανήκει στο ανάντη), το πρανές ανήκει στο δρόμο, ανεξάρτητα από το τι λέει το Κτηματολόγιο
    2 points
  4. Δεν αντιλαμβανομαι, πώς μπορει να γινεται τόση συζητηση, για "αποθήκη κηπου σε μπαλκόνι" Εκτος και αν προκειται για τους ...κρεμαστους κηπους της Βαβυλωνας. [αρτσι, δεν σου εβαλα εγω αρνητικη...αλλα, καπου κι εγω θεωρω οτι "υπερεβαλες" στην ολη τοποθετηση σου.]
    2 points
  5. πολυ σωστα και απο τα αρχεια της ΔΕΗ, θα δει τι ειδους "απαλλοτριωση" εχει γινει, διοτι η ΔΕΗ εχει ηδη αποζημιωσει για "δουλεια διελευσης" και εκει φαινονται οι οροι και οι απαγορευσεις -τυχον- δομησης. Εξ.... ΔΕΗ αρξασθε...
    2 points
  6. Version X6.0

    74.803 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[Α1] [Α1]Αλλαγές και προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 19, παρ.2 - άρθρο 24, παρ.1, 2Α - άρθρο 29, παρ.4 - άρθρο 44, παρ.1 - άρθρο 81, παρ.3 - κατάργηση άρθρων 85, 91, 92, 93, 94, 95 - άρθρο 109, παρ.2 - προσθήκη άρθρων 125Α έως 125ΚΑ Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  7. Ο σκοπός του θέματος είναι διττός. Αφενός η συγκέντρωση των αποριών για την έκδοση τιμολογίων μέσω της εφαρμογής, και αφετέρου η επικέντρωση της συζήτησης "Βοήθεια με το myDATA για μπλοκάκια" στην ειδική φόρμα καταχώρησης παραστατικών. Σημαντικά μειονεκτήματα θεωρώ τον περιορισμό της ημερομηνίας (μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο η τρέχουσα) και ότι δεν υπάρχει δυνατότητα ακύρωσης. Εάν γίνει λάθος, μπορεί να εκδοθεί πιστωτικό. Η διαδικασία περιγράφεται στο "myDATA/timologio: Οδηγίες για Αρτοποιούς" (16:35 – 18:35). Ας θέσω και το εναρκτήριο ερώτημα: Έχει εκδώσει κάποιος συνάδελφος παραστατικό με ΦΕΜ;
    1 point
  8. Version 3.00

    743 downloads

    Υπολογιστικό φύλλο excel για εισαγωγή παρεμβάσεων και προϋπολογισμού στα πλαίσια του προγράμματος ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ 2021 - ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΙΙΙ που εξυπηρετεί στον έλεγχο του συνολικού προϋπολογισμού και των επιμέρους παρεμβάσεων σε σχέση με τα ανώτατα όρια (άνευ ΦΠΑ σύμφωνα με την ανακοίνωση του προγράμματος, και με ΦΠΑ 24% σύμφωνα με τον οδηγό εφαρμογής), και διευκολύνει την καταχώρηση της πρότασης παρεμβάσεων από τον ενεργειακό επιθεωρητή στην πλατφόρμα του προγράμματος. Εντός του φύλλου περιλαμβάνονται αναλυτικές οδηγίες για την χρήση του. Ο χρήστης έχει την αποκλειστική ευθύνη της ορθότητας των τιμών και των υπολογισμών, και της τήρησης των όρων, των προδιαγραφών και των προϋποθέσεων βάσει του οδηγού του προγράμματος "ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ 2021". Το υπολογιστικό φύλλο είναι διαθέσιμο στους συνάδελφους ενεργειακούς επιθεωρητές και δεν αποτελεί εμπορικό προϊόν με την έννοια ότι διατίθεται δωρεάν προς χρήση. Όποιος συνάδελφος θέλει να βοηθήσει, μπορεί να στείλει παρατηρήσεις ή σχόλια ή διορθώσεις έτσι ώστε να εντοπιστούν λάθη ή παραλήψεις ή δυνατότητες βελτίωσης που μπορεί να προκύψουν κατά την χρήση.
    1 point
  9. 1 point
  10. Οι απαντήσεις που δίνουμε πρέπει να είναι τεκμηριωμένες. Οι προσωπικές απόψεις, δεν ενδιαφέρουν κανένα. Αν αυτά που γράφουμε στηρίζονται στη νομοθεσία, θα πρέπει να την αναφέρουμε, αλλιώς, ας απαντήσει κάποιος γνώστης. Είναι κάτι που δεν μπορεί να απαντηθεί εξ αποστάσεως. Απευθυνθείτε σε μηχανικό, προκειμένου να κάνει αυτοψία και να σας ενημερώσει επαρκώς.
    1 point
  11. "...Αν όμως η διαρροή προέρχεται από σωληνώσεις ταγμένες στην εξυπηρέτηση συγκεκριμένου διαμερίσματος, ευθύνη έχει μόνο ο εν λόγω ιδιοκτήτης.Με βάση τις διατάξεις των άρθρων 3 παρ. 1 και 6 παρ. 1 Ν. 3741/1929 ιδρύεται υποχρέωση του οροφοκτήτη να διατηρεί και να επισκευάζει τις βεράντες και τις υδραυλικές σωληνώσεις της οικίας του, ήτοι να λαμβάνει μέτρα προς αποτροπή της βλάβης των λοιπών ιδιοκτητών. Η παράλειψη της υποχρέωσης συντήρησης της χωριστής ιδιοκτησίας εκθέτει τον ιδιοκτήτη σε αποζημίωση των λοιπών συνιδιοκτητών της πολυκατοικίας, αν από τούτη επέλθει βλάβη σε αυτούς. Αν η πιο πάνω παράλειψη του ιδιοκτήτη είναι και υπαίτια δικαιούται ο βλαπτόμενος να στραφεί κατά του ζημιώσαντος με βάση τις διατάξεις της αδικοπραξίας..." πηγη https://www.lawspot.gr/nomika-blogs/eyaggelos_margaritis/zimies-apo-diarroi-ydaton-se-polykatoikia
    1 point
  12. "υπεύθυνος ο ιδιοκτήτης του σωλήνα που τρύπησε " Ο σωλήνας της υδρευσης, που ξεκινά απο το κάθε ρολόι, προς την καθε ΟΙ, ειναι "ιδιοκτητος" της αντιστοιχης ΟΙ που εξυπηρετει. Δικη του ειναι η ευθύνη συντήρησης και αποκατάστασης, ανεξαρτητα πού εμφανιζονται τα αποτελέσματα της βλάβης.
    1 point
  13. Ναι, μπορεί να κάνει τροποποιητική δήλωση Ε1, με πρόστιμο 100€.
    1 point
  14. Συμφωνώ. Στην συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων βάζουμε το όριο στον πόδα του πρανούς για να "ξεμπερδεύουμε', όμως αυτό δεν σημαίνει ότι δεν είναι μαχητή η θέση του ορίου. Αν διαβάσουμε προσεκτικά το λεκτικό του ΠΔ 209/98 αυτό αναφέρει ότι όπου δεν υπάρχει όριο απαλλοτρίωσης αυτό προσδιορίζεται από το σηµείο συνάντησης της εξωτερικής παρειάς της τάφρου ή του πρανούς του εκχώµατος ή επιχώµατος µε το φυσικό έδαφος. Η φράση "κλειδί" είναι "με το φυσικό έδαφος". Αν για παράδειγμα, όταν ο δρόμος κατασκευάστηκε (ενδεχομένως κάπου στη δεκαετία του 60-70) και σε μέρος του πρανούς φυσικού εδάφους, υπάρχουν ελιές μεγάλης ηλικίας, οι οποίες είναι για παράδειγμα στο μέσον του πρανούς, με ποιο τεκμήριο το δημόσιο θα αξιώσει απαλλοτριωθείσα έκταση σε ένα πρανές φυσικού εδάφους που δεν υπάρχει κανένα έργο επιχωμάτωσης οδοστρωσίας; Πολλές τέτοιες περιπτώσεις σε επαρχιακά δίκτυα αγροτικών περιοχών. Προτείνω να πας στην Δ/ΝΣΗ τεχνικών έργων της Π.Ε και να αιτηθείς να υποδείξει η υπηρεσία με βάση τοπογραφικό σου (θα βάλεις και υψομετρική τομή) και με δική σου τεχνική έκθεση (βάλε και φωτογραφίες) για το που και για ποιο λόγο θεώρησες το όριο της οδού όχι στα 4,50 μ αλλά εσώτερα προς την οδό. Αν αξίζει τον κόπο (και υπάρχει και πληρωμή φυσικά από μέρους του ιδιοκτήτη) κάνε το. Πήγαινε κατευθείαν στον δ/ντη της ΔΤΕ να το συζητήσετε πριν. ΥΓ Να ξέρεις ότι αν σε δουν γνώστη αυτού που γράφω παραπάνω και βεβαίως τα τεκμήρια που παρουσιάζεις είναι ακλόνητα , είναι πολύ πιθανό να σου προτείνουν τον "χρυσό κανόνα" του ενός μέτρου από την οριογραμμή ασφάλτου. Δοκίμασε και ενημέρωσέ μας για την εξέλιξη.
    1 point
  15. Αναμένεις την πράξη αποδοχής κληρονομιάς και το Ε9 τους. Ενεργείς σύμφωνα με τα παραπάνω.
    1 point
  16. @dib N.4122/2013-Άρθρο 12,παρ.1-(όπως τροποποιήθηκε)- (Προκύπτει δια της εις άτοπον απαγωγής) 1. Η έκδοση ΠΕΑ είναι υποχρεωτική: α) μετά την ολοκλήρωση κατασκευής νέου κτιρίου ή κτιριακής μονάδας, β) μετά την ολοκλήρωση ριζικής ανακαίνισης κτιρίου ή κτιριακής μονάδας, γ) κατά την πώληση κτιρίου ή κτιριακής μονάδας μέχρι την ενεργοποίηση της Ταυτότητας του Κτιρίου, κατά τις διατάξεις του ν. 4495/2017 (Α’ 167) στην οποία περιλαμβάνεται υποχρεωτικώς το ΠΕΑ και ο χρόνος ισχύος αυτού, δ) κατά τη μίσθωση (μακροχρόνια, βραχυχρόνια, υπεκμίσθωση) σε νέο ενοικιαστή κτιρίου ή κτιριακής μονάδας, μέχρι την ενεργοποίηση της Ταυτότητας του Κτιρίου κατά τις διατάξεις του ν. 4495/2017 (Α’ 167) στην οποία περιλαμβάνονται υποχρεωτικώς το ΠΕΑ και ο χρόνος ισχύος αυτού, ε) για κτίρια συνολικής επιφάνειας άνω των διακοσίων πενήντα τετραγωνικών μέτρων (250 τ.μ.), τα οποία χρησιμοποιούνται από υπηρεσίες του δημόσιου και ευρύτερου δημόσιου τομέα, όπως αυτός ορίζεται κάθε φορά, και τα οποία επισκέπτεται συχνά το κοινό.
    1 point
  17. Δεν θα λύσουμε και ολοκληρώματα για την τακτοποίηση. Μια κατηγορία 4 και πολύ του είναι. Να μην είναι μόνο σε προκήπιο, γιατί τότε πηγαίνει κατηγορία 5.
    1 point
  18. Η κοινη λογικη λεει οτι, η ΗΤΚ δεν θα εφαρμοσθει απο 1/2 Εχουν χιλιαδες παληες εκκρεμοτητες [λεω εγω τωρα...]
    1 point
  19. Συνεπώς μέχρι να λάβεις στα χέρια σου την μεταγεγραμμένη πράξη αποδοχής κληρονομιάς δεν "ακουμπάς" την υπαγωγή. Όταν θα έχεις στα χέρια την πράξη και το Ε9 (βάσει των δικών σου μετρήσεων) τότε θα προχωρήσεις. Όμως, θα πρέπει να δώσεις τη σωστή εμβαδομέτρηση ώστε μετά να μην γίνονται αλλαγές στο Ε9 και στα πιστοποιητικά ΕΝΦΙΑ. Η κατοικία παίρνει από κάπου ρεύμα; (μη σου κάνει εντύπωση, έχουν ρευματοδοτηθεί πολλά τέτοια με κάτι ωραίες βεβαιώσεις δημάρχων για προ 55....). Αν ναι μπορείς να αιτηθείς στη ΔΕΗ βεβαίωση χρόνο ρευματοδότησης για να έχεις και ακόμη μια ένδειξη. Αυτό θα τους ζητήσει άλλωστε και η συμβ/φος για να προσδιορίσει το συντ/τη παλαιότητας για την αντικειμενική αξία. Τα γύρω κτίσματα φέρουν παρόμοια μορφολογικά στοιχεία; Κάνε και μια ερώτηση σε ιδιοκτήτη ή ακόμη και σε γείτονα αν έχεις κάποια επαφή. Όλα αυτά θα είναι ενδείξεις που θα σε οδηγήσουν και στο να δεχτείς την παλαιότητα από το Ε9. Το βασικό όλων (αν και το κτίσμα δεν φαίνεται να είναι τόσο καινούργιο), κοιτάζεις στις ιστορικές αεροφωτογραφίες της google και στις ορθοφωτογραφίες του κτηματολογίου, ώστε τουλάχιστον να φαίνονται τα κτίσματα πριν την 28/7/2011.
    1 point
  20. Καλημέρα, έχω την εντύπωση πως ΠΕΑ απαιτείται μόνο στις αγοροπωλησίες δεν θυμάμαι όμως 100%.
    1 point
  21. δεν υπάρχει κατασκευή δρόμου όπως αυτή που περιγράφεις. Η σήμανση και τα στοιχεία ασφάλειας δεν καθορίζουν κάτι.Στο δκαρίφημα που ανέβασες οριογραμμή είναι το πόδι του πρανούς (4.5 μ από το φρύδι-άκρο ερείσματος)
    1 point
  22. Μάλλον το μήνυμα "οφειλόμενες εισφορές (2-5/2020) οι οποίες είχαν τεθεί σε αναστολή είσπραξης έως 31/12/2021, θα διαβιβασθούν στο ΚΕΑΟ εντός του Ιανουαρίου 2022 προκειμένου να τις εξοφλήσετε σε εώς 36 ή 72 δόσεις (ν.4821/2021), μέσω των ηλεκτρονικών υπηρεσιών ΚΕΑΟ”." είναι αυτοματοποιημένο και πάει σε όλους ανεξαρτήτως.
    1 point
  23. Στο συνημμένο έντυπο υπάρχουν όλες οι λεπτομέρειες Γενικά, όταν βρισκόμαστε κάτω από αντίστοιχες γραμμές, παίρνουμε τα στοιχεία των δύο εκατέρωθεν πυλώνων και απευθυνόμαστε στον ΔΕΔΔΗΕ (με διάγραμμα εξαρτημένο) για τη σχετική βεβαίωση ΑΔΜΗΕ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΕΝΤΥΠΟ.pdf
    1 point
  24. Διαβάζεις, Ερευνάς, συντάσσεις τοπογραφικό διάγραμμα, ενδεχομένως και διάγραμμα κάλυψης προχωρας σε θεώρηση όρων δόμησης ή προέλεγχο. Πληρώνεσαι φυσικά. Καλός μηχανικός είναι αυτός που δίνει λύσεις όχι αυτός που καταργεί το πρόβλημα. Παράλληλα έχεις την εμπειρία να συμβάλεις σε προσπάθεια άλλου συναδέλφου
    1 point
  25. Version 1.0.0

    167 downloads

    Οδηγός παρακολούθησης διεργασιών διαχείρισης Α.Ε.Κ.Κ. & ανάπτυξης Σ.Δ.Α. Ο παρών οδηγός εκπονήθηκε από τα μέλη του τομέα περιβάλλοντος του ΤΕΕ Δωδεκανήσου σε συνεργασία με το αδειοδοτημένο Σύστημα Εναλλακτικής Διαχείρισης ΑΕΚΚ, με διακριτικό τίτλο «ΔΑΝΕΚΚ», το οποίο δραστηριοποιείται στο δήμο Ρόδου. Πηγή: https://www.teedod.gr/οδηγός-παρακολούθησης-διεργασιών-δι/
    1 point
  26. Το κατάλληλο θέμα είναι: Ερωτήματα και παρατηρήσεις επί της εφαρμογής timologio
    1 point
  27. Δεν νομίζω ότι υπάρχει ξεκάθαρη οδηγία. Προσωπικά σε 1-2 ΗΤΚ που έχω κάνει, βάζω της άδειας (που τυγχάνει να συμπίπτει και με του τίτλου) και το γράφω στις παρατηρήσεις.
    1 point
  28. Το λογικό για μένα θα ήταν, και τότε και τώρα: Ενημέρωση φακέλου άδειας για διαφορά μεταξύ των διαμερισμάτων σε σχέση με την Ο.Α. ΔΔ για διαφορά σε σχέση με την Σ.Ο.Ι.
    1 point
  29. αφού θα κάνεις που θα κάνεις υπαγωγή στον 4495 βάλε και όλα τα τετραγωνικά που είχαν δηλώσει στον 1337 και δεν έχει ολοκληρωθεί με την 3η φάση .... για να είναι ουσιαστικά τακτοποιημένα
    1 point
  30. Αν θυμάμαι καλά θέλει και δέκα ευρώ για το αίτημα.
    1 point
  31. Οι προκαταβλητέοι φόροι έχουν μπει στη λίστα των παρακρατηθέντων. Προφανώς, αυτό δεν είναι σωστό. Οι δικηγόροι έχουν προκαταβλητέο φόρο, αλλά ακολουθούν διαφορετική διαδικασία από εμάς. Αφαιρούν το ποσό από την αμοιβή τους και εκδίδουν τιμολόγιο με καθαρή αξία ό,τι απομένει. Στο "myDATA/timologio: Οδηγίες για Δικηγόρους" μπορούμε να δούμε πως ορίζονται οι κρατήσεις που δεν μειώνουν το εισπρακτέο ποσό (19:50 – 22:10). Επίσης, καθορίζεται προκαταβλητέος φόρος (28:00 – 29:50). Στην τελική μορφή του τιμολογίου υπάρχουν πεδία για κρατήσεις και παρακρατούμενους φόρους που μειώνουν το εισπρακτέο, αλλά και δύο αντίστοιχα πεδία πληροφοριακού χαρακτήρα (39:10).
    1 point
  32. Οκ, κάνω επικόλληση από εκεί τον κατάλογο εργασιών, γραμμένο από το συνάδελφο sdim. Συμπληρώνω με κόκκινο ορισμένα πράγματα και επίσης προσθέτω τις ηλεκτρονικές εγκαταστάσεις (δίκτυο ίντερνετ, κεραία τηλεόρασης, συναγερμός, τυχόν αυτοματισμούς κλπ.). 1. Αγορά οικοπέδου 2. Οικοδομική άδεια (μελέτη + επίβλεψη) δηλ. αρχιτεκτονική και στατική μελέτη 3. Χωματουργικά 4. Υλικά κατασκευής (μπετό, σίδερα, πλακάκια, γυψοσανίδες κλπ) 5. Εργατικά 6. Ένσημα 7. Εργολαβικά 8. Τεχνικός ασφαλείας 9. Έκδοση ΠΕΑ μετά την ολοκλήρωση 10. Κόστος απομάκρυνσης αδρανών σε πιστοποιημένο φορέα 11. Κόστος σύνδεσης με ΔΕΗ 12. Κόστος σύνδεσης με δίκτυο ύδρευσης και αποχέτευσης 13. Κόστος σύνδεσης με ΟΤΕ 14. Φυτά, ποτιστικό σύστημα & αμοιβή γεωπόνου για τις μελέτες. 15. Τυχόν δημοτικά τέλη για κατάληψη πεζοδρομίου για κάδο οικοδομικών αποβλήτων 16. Κόστος μίσθωσης κάδου 17. Σκαλωσιές 18. Τοπογραφικό 19. Χάραξη με βάση τα σχέδια της άδειας 20. Σύστημα θέρμανσης, ηλεκτρολογική εγκατάσταση, σωλήνες ύδρευσης, αποχέτευσης, φρεάτια, μπαταρίες, κλπ αμοιβές ηλεκτρολόγου & μηχανολόγου μηχανικού για μελέτες 21. Έπιπλα (πάγκος κουζίνας, ντουλάπια, 22. Πορτοπαράθυρα, πατζούρια, κλπ 23. Συνεργείο καθαρισμού (θα χρειαστεί μετά την ολοκλήρωση των εργασιών και πριν την μετακόμιση) 24. Τυχόν εντοιχισμένες ηλεκτρικές συσκευής 25. Τυχόν έξοδα αντιστήριξης. 26. Τυχόν έξοδα για διαμόρφωση ακάλυπτου χώρου, περίφραξη, κοπή δέντρων, επισκευή πεζοδρομίου, κλπ. Το ερώτημα λοιπόν είναι καθένας που έδωσε προσφορά 1500, 2600 & 3000, τι από όλα αυτά συμπεριέλαβε και μέχρι ποιό σημείο εννοεί τη δουλειά ολοκληρωμένη. Το επιτρεπόμενο από τους κανόνες συμμετοχής χρώμα γραμματοσειράς για τις δημοσιεύσεις είναι το μαύρο ή το μπλε (εξαιρούνται οι παρατηρήσεις των συντονιστών με κόκκινο χρώμα). Το κείμενο μορφοποιήθηκε καταλλήλως. Pavlos 33
    1 point
  33. χα!κι όμως-ξέρεις πόσες ερμηνείες επιδέχεται το σκέτο "κάτω από την επικλινή στέγη"?υπερυψώσεις τοίχων κλπ κλπ κι όλα τα διφορούμενα που αδυνατούμε να εξηγήσουμε...άρα,πιο γενικός ορισμός=πιο ευρύ πεδίο για τις ρυθμίσεις ...διατηρώ μια επιφύλαξη αν δεν δούμε και τις νέες τεχνικές οδηγίες της...
    1 point
  34. 1 point
  35. Τώρα κατάλαβα τι σου είπε!🤪Στην τελευταία φράση είμαι σίγουρη ότι συμφωνώ,δηλαδή σε κάθε περίπτωση είτε είχες αυτήν την καθόλα οξύμωρη περίπτωση είτε όχι,θα συμφωνούσαμε μάλλον όλοι ότι θα κάνεις την ρύθμιση του 4495 και θα την συμψηφίσεις,οπότε η του 3843 δεν έχει πια και καμία σημασία για κανέναν ως προγενέστερη που "υπάχθηκε" σε νέα ρύθμιση.Για τα υπόλοιπα,σκέφτομαι απλοϊκά και λέω-σου λέει να δείξεις την πραγματική κατάσταση-ορθόν-,σου λέει κάποιος πλήρωσε κάτι (κι ας ήτανε κι από δική του μπαγαποντιά) αλλά εσύ τον νοικοκυρεύεις με μια δήλωση όπου όλα εμφανίζονται ως έχουν σωστά,ε,ας ξεπεράσουμε την κουτσουκέλα του,συμψήφισε του το πρόστιμο να δώσει και τα υπόλοιπα,να μπει σε μια σειρά,να νοικοκυρευτεί...Μόνο μια ένσταση έχω,όχι για την συμβουλή του ΤΕΕ,έτσι να φιλοσοφήσω ήθελα...πόσο αφηρημένη έννοια είναι τελικά η εφαρμογή του νόμου στα αυθαίρετα,πόσο σχετική και πόσο πολύπλευρη...και πόσο εμείς στην μέση...
    1 point
  36. Γεια αγαπητή!Δεν το κατάλαβα-γράψτο σε παρακαλώ λίγο πιο αναλυτικά γιατί με ενδιαφέρει και να το μάθω!🙃
    1 point
  37. Εγώ,πάνω σ αυτό το θέμα, αναρωτιέμαι:αφού τελικά δεν είχε κλείσει αυτός ο ΗΧ πώς θα συμψηφιστεί τώρα το πρόστιμο του 3843,πρόστιμο που αναλογούσε στο κλείσιμο του ΗΧ?Αλλά,ακόμη κι αν υποθέσουμε ότι υπήρξε το "κλείσιμο",πληρώθηκε το πρόστιμο του και μετά ξαναάνοιξε-επιμένω-πώς θα συμψηφιστεί το πρόστιμο του κλειστού ΗΧ?Σε αυτήν την περίπτωση είναι σαν να "αποκαταστάθηκε" η αυθαιρεσία-είναι οξύμωρο να συμψηφιστεί το πρόστιμο αυτής με τις άλλες αυθαιρεσίες του ακινήτου που ρυθμίζονται σήμερα.👀
    1 point
  38. Εσύ πρέπει να το επιλέξεις στις επι μέρους επιλογές-εκεί που είναι και οι εργασίες.😌
    1 point
  39. ... Και γω μια που ξεκίνησα ήταν οικοδομική άδεια του 2003, εντός σχεδίου, οπότε δεν το έψαξα πολύ αν ήθελε κάποιο άλλο τοπογραφικό, πατάω κουμπιά και προχωράω ΧΑ ΧΑ ΧΑ ΧΑ ναι, όλα καλά ως τώρα.. Δεν έχω ολοκληρώσει καμία δοκιμαστικά όμως έχω φέρει στην οθόνη του p/c μια ημιτελής να την δω. Εντάξει φαίνεται να προχωράει, δεν θυμάμαι κάπου αλλού να διάβασα ότι θέλει κάποιο άλλο τοπογραφικό. Ενδεχομένος αν είναι οικόπεδο εκτός σχεδίου και έχεις πολύ παλιό τοπογραφικό, να θέλει άλλο εξαρτημένο με διαστάσεις συστήματος ΕΓΣΑ 87.
    0 points
  40. Αν θέλει παρακαλώ ο Συνάδελφος που έβαλε την αρνητική ψήφο, ας πει το γιατί. Αν έκανα λάθος να το διορθώσω και να το παραδεχτώ. Αν όμως το έκανε γιατί για άλλους λόγους που αυτός ξέρει έβαλε μια αρνητική να κακοχαρακτηρίσει μια δημοσίευση ενός Συναδέλφου του, ο οποίος έδωσε μια απάντηση που αυτός δεν είχε σκεφτεί, ας σταματήσει να κρύβεται πίσω από το πληκτρολόγιο του και ας μου γράψει εδώ το γιατί? Εγώ το λέω, αν έκανα λάθος δέχομαι να το διορθώσω. Φιλικά
    -2 points
  41. Οπως μελέτησα λίγο το μπαλκόνι σου και το βλέπω εκεί, θα έλεγα να βάλεις κατασκευή με τέντες, υπάρχουν και διαφανείς και με αδιαφανές τεντόπανο και μισό μισό μπορείς να τις κάνεις, κάποιο σχέδιο, αν θες αδιαφανές ένα τμήμα και ένα να έχει διαφανή μεμβράνη ώστε να βλέπεις κάτι από μέσα προς τα έξω και αντίθετα. Θα συνεννοηθείς με τεντά πως θα στις φτιάξει, μιλάω για 2 κάθετες στηρίξεις στην οροφή και το δάπεδο του μπαλκονιού. Μέσα για προστασία από το νερό όταν υπάρχει στο μπαλκόνι μπορείς να βάλεις κάποιο deck ή άλλο δάπεδο που να έχει και κάποια μόνωση. Ειδικά αν το παιδί σου σκέφτεται να παίξει και drums η τέντα δεν θα σε καλύψει σίγουρα, υπάρχουν όμως και τα ηλεκτρονικά που ακούει με ακουστικά ή/και μπορεί να ρυθμίσει την ένταση με κάποια μικρά ηχεία, ώστε να μην ακούγεται ενοχλητικά, γύρω και να μην έχεις προβλήματα. Φαίνεται σαν να είναι η μόνη λύση. Καθώς το "σπιτάκι" εγώ σου λεω θα το έψαχνα, γιατί υπάρχει νομοθεσία η οποία λέει ότι σε κήπο, υπό όρους ίσως, δεν το θυμάμαι τώρα αυτό, νομίζω επιτρέπεται. Οπότε γιατί να μην μπαίνει σε μπαλκόνι? Δεν προβάλλεται το μπαλκόνι πάνω από πρασιά? Θα πρέπει να υπάρχει νομοθεσία που να γράφει ότι απαγορεύεται για να απαγορεύεται, όμως με ποιο σκεπτικό επιτρέπεται σε κήπο και δεν επιτρέπεται σε τόσο μεγάλο εξώστη? Οι νόμοι είναι τρελοί βέβαια πια καθώς τώρα και εξωτερική μονάδα a/c απαγορεύεται να βάλεις σε εξώστη αν δεν κρυφτεί σε εσοχή του κτιρίου. Οπότε δεν θα μου έκανε εντύπωση ότι, αν το σπιτάκι σαν αυτό που δημοσίευσες δεν επιτρέπεται. Ομως μήπως κάτι πιο μικρό σε διαστάσεις? Να μην φαίνεται από τον δρόμο? Τα drums βέβαια είναι ένα πρόβλημα, παρότι τα αγαπώ σαν κιθαρίστας παλιά εδώ αλλά αυτά μπορεί να ξεσηκώσουν φασαρία, να αρχίσουν οι γείτονες να διαμαρτύρονται, τότε αν δεν τα σταματήσει το παιδί να φέρουν αστυνομία ή/και πολεοδομία, να δούνε το "αποθηκάκι κήπου στο μπαλκόνι να χρησιμοποιείται σαν δωμάτιο" με καθιστικό μέσα, τύμπανα και καρέκλες οπότε αρχίζουν τα προβλήματα... Γιατί η κατασκευή όπως την περιέγραψες ώς τώρα, μετράει στην δόμηση και η κατασκευή αυτή σε εξώστη και χωρίς οικοδομική άδεια να την περιγράφει απαγορεύεται.
    -3 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.