Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      40

    • Περιεχόμενα

      8.162


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      25

    • Περιεχόμενα

      17.381


  3. Παπλωματούχος Μηχανικός
  4. sdtopo

    sdtopo

    Core Members


    • Πόντοι

      23

    • Περιεχόμενα

      991


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη από 31/05/2024 σε όλες τις περιοχές

  1. Σοβαρά; Και που το ξέρεις εσύ ότι δεν ισχύουν; Για πες μου λοιπόν αν κάποιος εμποδίζει την ελεύθερη στάθμευση στο οδόστρωμα (ενώ δεν απαγορεύεται από πινακίδες) δεν κάνει παρακώλυση συγκοινωνίας (και η στάθμευση του οχήματος στην συγκοινωνία υπάγεται); Κανείς δεν έχει το δικαίωμα να εμποδίζει τη στάθμευση. Έχω εξηγήσει ποιος είναι ο νόμιμος τρόπος να υπάρξει είσοδος-έξοδος από νόμιμη θέση στάθμευσης με νόμιμη τοποθέτηση πινακίδων. Το ταμπελάκι που πολλοί βάζουν μπροστά ότι απαγορεύεται η στάθμευση, δεν έχει κανένα απολύτως αντίκρισμα αν δεν έχει ακολουθηθεί η νόμιμη διαδικασία για λήψη άδειας.
    5 points
  2. Και τα 10 και τα 11 χρησιμοποιούν τον ΝΤ10 πυρήνα. Βασικά όλα τα windows χρησιμοποιούν τον πυρήνα των ΝΤ. Πολύ απλά δε μπορεί να ξαναγράφονται σε κάθε έκδοση εκατομμύρια γραμμές κώδικα απο την αρχή. Ακόμη και στα 11 βλέπεις σε κάποιες εφαρμογές το save dialog των windows NT 3.1. (και το format είναι ακριβώς το ίδιο απο παλιά). Η επαγγελματική εμπειρία λέει πως αν κάτι λειτουργεί δε το πειράζεις. Απο τα 7 στα 10 υπήρξαν ασυμβατότητες με επαγγελματικό λογισμικό (ή ακόμη κάποια προγράμματα δε λειτουργούσαν μετά απο windows updates). Θεωρητικά όμως απο 10 σε 11 η πιθανότητα είναι μικρότερη λόγω ίδιου πυρήνα. Απο την άλλη αν στήσεις το pc εξ'αρχής, προτείνω να πας σε νεότερο λειτουργικό.
    5 points
  3. Νομίζω το θέμα είναι ποια είναι η συννενόηση με τον ιδιοκτήτη: Αν ο ιδιοκτήτης ζητήσει: "Θέλω να χαράξεις τα όρια που φαίνονται σε αυτό το τοπογραφικό τρίτου..", τότε μπορεί να χαραχθεί επί του εδάφους το Τοπογραφικό του τρίτου και ο ιδιοκτήτης πρέπει οπωσδήποτε να ενημερωθεί ότι δεν μπορεί να επιβεβαιωθεί αν αυτά είναι πράγματι τα όρια του οικοπέδου. Αν ο ιδιοκτήτης ζητήσει: "Θέλω να χαράξεις τα όρια του οικοπέδου μου..", τότε πρέπει να γίνει ολόκληρη η μελέτη προσδιορισμού ορίων.
    4 points
  4. Ναι, εγώ θα το έκανα! Για καλό και για κακό ζήτησε από τη συμβολαιογράφο να σου απαντήσει γραπτώς. Κάνε νέα κάτοψη εσύ, η οποία δεν απαιτείται ν' απεικονίζει ολόκληρο το υπόγειο!
    3 points
  5. Όχι. Δεν το έχω δοκιμάσει, αλλά δεν το θεωρώ νόμιμο, διότι ο νόμος έχει πλέον λήξει και οτιδήποτε διορθώσει, συμπληρώσει, τροποποιήσει τη συγκεκριμένη δήλωση κ.λπ. θα είναι εκτός των χρονικών ορίων ισχύος του. Υ.Γ. Ακόμα και να το επιτρέψει η εφαρμογή του ΤΕΕ....
    3 points
  6. Το συγκεκριμένο ερώτημα έχει χιλιοαπαντηθεί μέσα στο συγκεκριμένο thread: Η απάντηση είναι η εξής: Τα εξωτερικά (περιμετρικά) όρια όλων των PST_KAEK που έχεις στο διάγραμμα θα πρέπει να ταυτίζονται με τα εξωτερικά όρια όλων των DGM_PROP_FINAL. Απλοποιημένα δηλ το συνολικό εμβαδόν όλων των PST_KAEK που υπάρχουν μέσα στο διάγραμμά σου θα πρέπει να ισούται με το συνολικό εμβαδόν όλων των DGM_PROP_FINAL. Μπορεί το αρχικό όριο του κτηματολογίου, να ταυτίζεται με το νέο τελικό;;; Προσοχή: Μην το συγχέεις με τα εσωτερικά όρια!!!
    3 points
  7. @tettris το λογικό είναι ότι δεν μπορείς να προτείνεις πρόσκαιρα μέτρα καθώς η τεχνική έκθεση είναι μία και πάγια. Δεν μπορείς πχ. να καταδείξεις ποιο συγκεκριμένο δέντρο οφείλει να κλαδέψει ο ιδιοκτήτης και μόνο, διότι μεθαύριο θα φυτέψει ένα άλλο και που δεν θα αναφέρεται/περιλαμβάνεται στην Έκθεση... Επιπλέον, δεδομένου ότι σε όλα τα κτίσματα γίνονται αργά ή γρήγορα εργασίες μικρής κλίμακας που δεν γνωρίζουμε από τώρα, ο ιδιοκτήτης απλά θα πρέπει να γνωρίζει τι να προσέξει κατά τις τότε εργασίες του ώστε να μην βρεθεί υπόλογος. Έτσι, από την αρχή, όπως διαπίστωσες, είχα γράψει ότι τα μέτρα θα πρέπει να είναι γενικά. Όμως (!). Στη διευκρινιστική που προέκυψε αργότερα, αναφέρονταν ότι ο επιστήμονας θα πρέπει να προτείνει και διοικητικές πράξεις για τις απαιτούμενες εργασίες που προκύπτουν βάσει των μέτρων. Αυτό, με πέταξε λίγο έξω από την παραπάνω λογική, δεδομένου ότι δεν μπορείς να προτείνεις ΔΠ επ' αόριστων κι ακαθόριστων εργασιών. Μετά από αυτή τη διευκρινιστική, τείνω περισσότερο στο ..."μικτό" μοντέλο. Δηλαδή, αναφορά στις γενικόλογες υποχρεώσεις του κανονισμού και εξειδίκευση της κάθε υποχρέωσης στην παρούσα κατάσταση. Πχ. "Τα δέντρα (κλάδοι) πρέπει να διατηρούν απόσταση 3 μέτρα από το κτίσμα. Εκ τούτου, το δέντρο α/α1 του σκαριφήματος πρέπει να κλαδευτεί άμεσα". Ή "Οι τέντες πρέπει να είναι πυράντοχες. Εκ τούτου, η τέντα αα2 στο σκαρίφημα, πρέπει να αντικατασταθεί από πυράντοχη". Το μεγαλύτερο πρόβλημα του κανονισμού είναι ότι εφαρμόζεται ξαφνικά, μετ' επιτάσεως και άγχους, και δεν υπάρχει κάποια αρμόδια επιτροπή να παρέχει Q&A. Είμαι σχεδόν βέβαιος ότι τεράστιο μέρος από τις Τεχν. Εκθέσεις που έχουν κατατεθεί ως σήμερα περιέχουν σφάλματα, ακριβώς επειδή ανακαλύπτουμε κάθε ημέρα και μία νέα λεπτομέρεια που δεν είχαμε διαπιστώσει.
    3 points
  8. Πρόστιμο ανέγερσης = τετραγωνικά Χ τιμή ζώνης Πρόστιμο διατήρησης = 50% ανέγερσης Χ έτη Νομίζω πως δεν υπάρχει έκπτωση, αλλά και να υπάρχει πρακτικά δεν έχει σημασία. Στην ουρά και εσύ για Κατηγορία 5. Ας είναι καλά ο φωστήρας Χατζηδάκης που την κατήργησε...
    3 points
  9. Η τιμή του q κατά ΕΑΚ εξαρτάται από το υλικό κατασκευής και το δομικό σύστημα και παίρνει τιμές από 1.5 έως 3.5. Το 3.5 είναι για πλαισιωτό ή μεικτό σύστημα κατασκευών οπλισμένου σκυροδέματος. Κατά ΕΑΚ δεν υπάρχει ειδική πρόβλεψη για στρεπτικά εύκαμπτα συστήματα. Στον ευρωκώδικα η τιμή του q παίρνει τιμές από 1.5 έως 3.9 για ΚΠΜ και 5.85 για ΚΠΥ. Στον πίνακα 5.1 του εδαφίου 5.2.2.2 (2) αναφέρεται ότι qo=2 για ΚΠΜ και qo=3 για ΚΠΥ για στρεπτικά ευαίσθητα κτήρια (κανονικά καθ' ύψος). Εάν τώρα το κτήριο δεν είναι κανονικό καθ' ύψος θα μειώσεις τις άνωθεν τιμές κατά 20%, qo=1.6 για ΚΠΜ και qo=2.4 για ΚΠΥ, εδάφιο 5.2.2.2 (3). Τέλος αν έχεις τοιχώματα θα πρέπει να υπολογίσεις τον μειωτικό συντελεστή kw κατά το εδάφιο 5.2.2.2 (11) ο οποίος λαμβάνει υπόψιν τον τρόπο αστοχίας των τοιχωμάτων (καμπτικό, καμπτοδιατμιτικό, διατμητικό).
    3 points
  10. Κόστος περίφραξης; Για βάλτε π.χ εντός οικισμού να έχεις 1 στρέμμα (αλλοιως πως θα χτίσεις). Άρα περίπου 140 μ περίμετρο . Βάλε σε μια επαρχιακή πόλη ,υλικά, εργασία, ΙΚΑ ,άδειες (για τοιχειο 1.00 ύψους) περίπου 150 ευρώ/μ.μ κάνουν 20000 .. Και αυτά μόνο για την περίφραξη . Καταλάβατε την ανοησία των καρεκλοκένταυρων;
    3 points
  11. Είναι γνωστό ότι παρατάθηκε η προθεσμία υλοποίησης της Τεχνικής Έκθεσης ως το 2025, εκτός των εργασιών καθαρισμού. Η πραγματικά ενδιαφέρουσα αναφορά του κου Σκυλακάκη λίγες ημέρες πριν τις εκλογές είναι η εξής: Οι μηχανικοί φταίνε, λοιπόν, που θα σας βάλουν να κατασκευάσετε περίφραξη 5.000-10.000 ευρώ (!). Κι άντε τώρα να εξηγήσεις του πολίτη ότι οι "ενδεικτικές" δράσεις του κανονισμού είναι υποχρεωτικές, κι όπου απαιτούνται πρόσθετα μέτρα, θα πρέπει να γίνεται επέκταση των "ενδεικτικών" επί της ερμηνείας του κανονισμού. "Αφού ο κος Σκυλακάκης το είπε..."
    3 points
  12. Τα ύψη από τα διατάγματα ήταν θεικές εντολές και δεν πειράζονται ? Μήπως κάποια σέχτα έχει κηρύξει αγίους τους συγγραφείς των διαταγμάτων αυτών ? Η κάποιοι με σοβαρές εμμονές ή πιο απλά εξυπηρετούντες συμφέροντα κάποιων, προφανώς με το αζημίωτο, προσπαθούν να επαναφέρουν την λογική του 1950 στο 2030 ?
    3 points
  13. Αρνούμαι να πιστέψω πως υπάλληλος πολεοδομίας είπε αυτό που μας μεταφέρεις: "..... Όταν όμως ρώτησα για την πράξη εφαρμογής μου απάντησε ότι κανονικά η άδεια δεν ισχύει γτ έπρεπε να έχει προηγηθεί πράξη εφαρμογής, ή έστω πράξη αναλογισμού"... Όπως γράφει παραπάνω ο Δημήτρης, θα το πω και εγώ: Είναι άλλο πράγμα η "πράξη εφαρμογής" και άαααλο η "πράξη τακτοποίησης και αναλογισμού". Έδώ στο φόρουμ εχουν γραφτεί αμέεεετρητες σελίδες γι' αυτά τα θέματα. (μάλλον και εσύ ΔΕΝ τα αναζήτησες!). "Πράξη εφαρμογής" γίνεται όταν για κάποιες περιοχές, που γειτνιάζουν με Ρ.Σχ. και ο δήμος αποφασίζει να επεκτείνει το Ρυμοτομικό σχέδιο του οικισμού προς αυτές τις "επιλεγμένες" (από κάποιο ΓΠΣ) περιοχές. Γι' αυτό η διαδικασία αυτή λέγεται και "επέκταση Ρ.Σχ."! Η "Πράξη τακτοποίησης και αναλογισμού" είναι εντελώς άλλο πράγμα. Γίνεται σε υπάρχοντα Ρ.Σ. για πολλούς και διάφορους λόγους. Ο Δημήτρης (και εγώ) έδωσε (ίσως πάνω από 10 φορές), εδώ στο φόρουμ, μία μπροσούρα που περιγράφει με κάθε λεπτομέρεια ότι έχει σχέση με τις τακτοποιήσεις και τους αναλογισμούς (δες και στην προηγούμενη σελίδα 7). Για το θέμα σου. Θα βγάλεις τα συμπεράσματά σου (αφού όμως κάνεις και τις αναζητήσεις σου εδώ στο φόρουμ) αν πάρεις στα χέρια σου το Τοπογραφικό της οικοδομικής άδειας. Αυτό το τοπογραφικό και ο πίνακας δεξιά με την "έρευνα ιδιώτη μηχανικού" δίνει πάντα χρήσιμες πληροφορίες! Υ.γρ. Εκτός και αν η Ο.Α. αφορά τις εγκυκλίους 106/1986 ή 59/87. (δηλ. Ο.Α. πριν την κύρωση της Π.Ε.)
    3 points
  14. Σωστός. Συμμερίζομαι απόλυτα την οργή του Kfil (την ίδια άλλωστε έχουμε ολοι μας) με αυτά που περνάνε νομοθετικά εις βάρος της κοινωνίας. @Αrche αυτά λέμε και ξαναλέμε. Δεν έχει καμία λογική όλο αυτό. Δες δημοσιεύσεις μας στα προηγούμενα νήματα και δημοσιεύσεις άλλων συναδέλφων. Δες και στο παρόν νήμα πριν μερικά ποστ . Ο σκοπός, σίγουρα δεν είναι για την πυροπροστασία. Όσοι καταγόμαστε από αγροτικές περιοχές έχουμε πολλά να πούμε και να προτείνουμε τρόπους και γενικότερο χωρικό σχεδιασμό περαστικά των οικισμών και πόλεων για να προλάβουμε πυρκαγιές και να μην εξαπλώνονται όσες δημιουργηθούν. Πριν από εμάς, τα έχουν πει ειδικοί, όπως δασολόγοι, γεωπόνοι, πυροσβέστες κλπ. Η υποχρέωση να δηλώσει κανείς ότι καθάρισε μια έκταση γης (ένα οικόπεδο ας πούμε) μέχρι κάποια ημερομηνία, ενώ η φύση συνεχίζει να κάνει τη δουλειά της μη υπακούοντας σε ημερομηνίες και έτσι θα ξαναφυτρώσουν χορτάρια, ο κάθε ιδιοκτήτης όσο υπάκουος και αν είναι το αντιλαμβάνεσαι ότι πρακτικά και οικονομικά είναι αδύνατον να συμμετέχει σε αυτό το ανέκδοτο και να πληρώνει κάθε μήνα χρήματα για να βλέπει το οικόπεδο γυαλί. Τα δε κριτήρια καθαρισμού είναι τόσο αόριστα (και πως να μην ήταν άλλωστε) που ο κάθε ένας που θα χρηστεί ελεγκτής μπορεί να σου ρίξει καμπάνα στο χαλαρό επειδή π.χ σε μια γωνία του οικοπέδου σου φύτρωσαν βέλιουρες (συχνοί τους καλοκαιρινούς μήνες) ή μπορεί να δει τίποτα ξεβλαστημένα ραδίκια που τα αφήνεις για να πέσει σπόρος και να νομίζουν ότι από κάτω κρύβεται φυτίλι για φωτιά. Λέμε και ξαναλέμε, ότι όλο αυτό πρέπει να αποσυρθεί..."χθες" και εμείς ως μηχανικοί, θεωρώ ότι πρέπει να πρεσβεύουμε τη φωνή τη λογικής και να βοηθάμε την κοινωνία προς τη σωστή κατεύθυνση. Η δε προσπάθεια "ρουφιανοποίησης" μιας κοινωνίας δεν οδηγεί σε ενίσχυση ης κοινωνικής συνείδησης παρά μόνο σε διχασμό. Πριν την επιβολή νόμων και πλατφόρμας ρουφιάνων, οι άνθρωποι μια χαρά καθάριζαν πριν την καλοκαιρινή περίοδο τα χωράφια τους και τα οικόπεδά τους. Δεν ανακαλύφθηκε σήμερα όλο αυτό. Αλλού στοχεύουν...
    3 points
  15. Οι γνωστές μπαρουφολογίες τους. Η πυροπροστασία θα γίνει μέσω των "ρουφιανοεφαρμογών"; Φοβερό αίσθημα κοινωνικής συνείδησης των πολιτών αναπτύσσουν, λες και το ότι έχει κατακαεί ο τόπος, δάση, βουνά, κλπ φταίει το οικόπεδο που είχε λίγο χορτάρι. Ας μας πουν τι νόημα έχει να δηλώσει κάποιος ότι το καθάρισε (έστω την τυπική ημερομηνία που αρχικά είχε οριστεί ήτοι 30/4/2024) αφού είναι σχεδόν βέβαιο ότι σε λίγες μέρες χορτάρια θα ξαναφυτρώσουν. Βεβαίως, το έργο συνεχίζεται με την αναφορά ότι ο ιδιοκτήτης θα πρέπει να μεριμνεί σε όλη την αντιπυρική περίοδο για τον καθαρισμό του, λες και άλλη δουλειά δεν είχε να κάνει κάποιος από το να πληρώνει κατοστάευρα για να καθαρίζει το ψιλοχόρταρο (αν διαθέτει τα χρήματα ή δύναται να παρίσταται). Πραγματικά αν δεν πρόκειται για μεθόδευση είναι λες και βλέπουμε ταινία φαντασίας (με κακό σενάριο). Τώρα, βγήκε να τα "μαζέψει" αφού και εκλογές πλησιάζουν σε λίγες μέρες και βλέπουν το "κράξιμο" που πέφτει από τους πολίτες. Τα μέτρα πυροπροστασίας πρέπει να είναι συνδυαστικά και πρωτίστως να απαντηθεί το ερώτημα για το ποιοι είναι αυτοί που βάζουν τις φωτιές (ως εμπρηστές) και ποια συμφέροντα εξυπηρετούν. Όλα τα υπόλοιπα είναι για να υποτιμάται η νοημοσύνη των πολιτών.
    3 points
  16. το ιδιο κι εγω...και μπαινει το ερωτημα Αν για καποιον λογο,παρουν πισω το νομο ή τον τροποιησουν,εσυ ομως εχεις κανει την ΥΔ,αρα θα εισαι υποχρεωμενος να υλοποιησεις τις παρεμβάσεις που δηλωσες υπευθυνα οτι θα κανεις?
    2 points
  17. Εγώ έκατσα και σπατάλησα μια ώρα για να ετοιμάσω την δήλωση για το ακίνητο που κατοικώ (εκτος σχεδίου). Απο ότι καταλαβαίνω, πρέπει να υποδείξω στον ιδιοκτήτη (εαυτός μου) να αλλάξω τις σίτες σε όλα τα παράθυρα απο πλαστικές σε μεταλλικές, να αλλάξω την τέντα (ολοκανουργια), να κατασκευάσω περίφραξη τοιχάκι ύψους 1μ (περίπου 280 μέτρα μήκος περιμετρικα). Το κόστος και η ταλαιπωρία απλά καθιστούν τις παρεμβάσεις μη εφαρμόσιμες. Την ίδια στιγμή, ακριβως εξω απο το γήπεδο, τα καλώδια του ΔΕΔΔΗΕ περνανε μεσα απο τα κλαδιά των πεύκων. Εχω ειδοποιήσει τον δημο 3 φορες και φυσικα δεν εχει κανει απολυτως τιποτα. Κατεληξα στο συμπερασμα να μην κανω απολύτως τίποτα......
    2 points
  18. Version X7.0

    95.295 downloads

    Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    2 points
  19. Που να ρωτήσω για να την λάβω, για πες καμιά ιδέα!!! Συνάδελφοι εγω ελπίζω σε κάποια σημεία να αναθεωρηθεί του χρόνου. Υπάρχουν αρκετά προβλήματα. Ασε που με το ξεπάτωμα που κάνουν πανικόβλητοι όλοι , βλέπω το φθινόπωρο να βγαίνει νέα διάταξη με τα ανάποδα μέτρα για αντιμετώπιση πλημμυρών και κατολισθήσεων και πλατφόρμα plimmirismena.gov.gr 😂 Σε άλλα νέα , πήρα στον Δήμο μου τηλ. για αποκομιδή κλαδεμάτων και κομμένων και μου είπαν σε ένα μήνα θα έρθουμε να τα δούμε και να κανονίσουμε πότε θα τα πάρουμε !! Εχει φρακάρει όλο το σύστημα της αποκομιδής. YΓ. Καθώς γράφω θυμήθηκα πριν χρόνια δικαστική απόφαση εναντίον πελάτη μου για κατασκευή μανδρότοιχου , διότι δεν επιτρεπόταν η διακοπή "της ροής των ομβρίων προς τα χθαμαλότερα " ....
    2 points
  20. Τι μου θύμησες τώρα ρε φίλε ΙΑΣΟΝΑ! Επιτρέψτε μου την εκτός θέματος παρεμβολή μου Είχαμε ένα Συν/ρχη- Διοικητή στο 513 Τ.Π (Κομοτηνή) που μόνο με την υπογραφή και τη φωτογραφία της Στρ Ταυτότητας που υπέγραφε λόγω μετάθεσης, θυμόταν από πού είσαι –ονοματεπώνυμο-σπουδές κλπ. Ήξερε απ’ έξω τα πάντα (τρόφιμα -οπλοστάσιο– Στρ αυτοκίνητα – Νούμερα Ι.Χ Αξιωματικών -σκηνές - τηλέφωνα άλλων μονάδων κλπ) Ήμουν γραφέας στο 30 Γραφείο και μας χώριζε ένα νοβοπάν, οπότε άκουγα όλους τους διαλόγους του με τους αντίστοιχους υπεύθυνους Αξιωματικούς π.χ τροφίμων που δεν ήξεραν αν έχουμε Χ ή Ψ κονσέρβες ή κρέας κλπ και συνέχεια τους διόρθωνε Κατά σύμπτωση μόλις βγήκε από τη Σχολή είχε υπηρετήσει στο χωριό μου (κοντά στα Γρεβενά) και θυμόταν 3 συγχωριανούς μου με τα ονοματεπώνυμά τους και με ρώτησε αν είναι καλά. Κουφάθηκα!! Δεν φτάνει μόνο αυτό. Περισσότερο με τρέλανε όταν μετά την απόλυσή μου το 1978 εγώ βρέθηκα στο Έβρο και εκείνος Αντιστράτηγος το 1984 ήρθε να επιθεωρήσει ένα φυλάκιο. Εγώ με μεγάλα μαλλιά, πάνω στο δρόμο προς το φυλάκιο, έπλενα το αυτοκίνητο μου. Σταματάει το τζιπ του, κατεβαίνει κάτω και μου λέει: Τι θες εδώ ρε ΚΑΝΑ εσύ δεν μου έλεγες ότι είσαι από τα Γρεβενά! Αγκαλιαστήκαμε κλπ Δεν έχω συναντήσει μέχρι σήμερα άλλο τέτοιο άτομο με τέτοια μνήμη!
    2 points
  21. Για να βρεις τον αριθμό της άδειας μπορείς να κάνεις έρευνα στο κτηματολόγιο που λέει και ο KANA... Ελέγχεις στα συμβόλαια των λοιπών ιδιοκτησιών αν αναγράφεται κάτι.. Αν δε βρίσκεις ρητή αναφορά μπορείς να αναζητήσεις συμβόλαια που έχουν γίνει μετά το 2011 ώστε να βρεις την δήλωση του μηχανικού (4178, 4495) και με τον ηλεκτρονικό κωδικό της δήλωσης να μπεις στο σύστημα των αυθαιρέτων να κατεβάσεις την υπαγωγή (ή την δήλωση για την έκδοση της βεβαίωσης). Άλλη περίπτωση είναι να μπεις στο σύστημα των αδειών και αν έχει εκδοθεί κάποια άδεια στο ακίνητο λογικά θα γίνεται περιγραφή στις "προγενέστερες πράξεις". Παρόμοια αναζήτηση μπορείς να κάνεις και μέσω συστήματος ηλεκτρονικής ταυτότητας. Και φυσικά όλα αυτά εφόσον δεν τα βρίσκει ο ιδιοκτήτης. Όταν τους λες όμως το κόστος της έρευνας, κάτι περίεργες ευθυγραμμίσεις πλανητών γίνονται και βρίσκουν τα στοιχεία άμεσα.
    2 points
  22. πολλοί Αρχιτέκτονες δεν γνωρίζουν ότι έχουν δικαίωμα να μπουν εδώ https://www.ktimatologio.gr/e-services/30 και να κάνουν έρευνα
    2 points
  23. Μόνο αντικατάσταση κουφωμάτων στο ίδιο άνοιγμα επιτρέπεται με την βεβαίωση του άρθρου 30. Ούτε αλλαγή (διαστάσεων), ούτε κατάργηση, ούτε νέα, αφού αυτές είναι εργασίες του αρθ29 (ΕΕΔΜΚ). Από ξύλινα σε αλουμίνιου καλό είναι να φροντίσει ο ιδιοκτήτης για συναίνεση (για τον τύπο -με ρολό ή πατζούρι ή σκούρα, υλικό, χρώμα των νέων). Τέλος θα πρέπει να ελέγξεις αν επιτρέπεται από τους όρους δόμησης ή σχετικά διατάγματα (εγκρίσεις φορέων) η αντικατάσταση τους. Σε παραδοσιακό θα πρέπει να περάσει ΣΑ...
    2 points
  24. Σε συνέχεια όσων γράφει ο tetris....... Mένω άφωνος. Παρακολουθούσα αυτά που έγραφες εδώ στο φόρουμ και έβλεπα πόσο σοβαρά αντιμετώπιζες όλα τα θέματα στα οποία συμμετείχες! Μένω έκπληκτός και άφωνος από την στιγμή που γράφεις πως το οικόπεδο, για το οποίο μιλάμε, είναι δικό σου με πρόσφατη αγορά. Και για αγορά λοιπόν οικοπέδου, που έγινε από εσένα, αρκέστηκες σε τοπογραφικό που το έκανε κάποιος άλλος και μπορεί να είναι κα από "μπαλαμούτι"??? Εδώ το γράψαμε αρκετές φορές. Τα στοιχεία (συντεταγμένες κορυφών κλπ) που παίρνουμε από το κτηματολόγιο ΔΕΝ ήταν /είναι στοιχεία προς οριοθέτηση- πασσάλωση (απλά περιχαρακώνουν και δημιουργούν εμπράγματα δικαιώματα). Θα πας, χθες και θα το μετρήσεις το οικόπεδο και όλη την ευρύτερη περιοχή (και ακόμη παραπέρα) ... "Και να δημιουργήσεις "τετελεσμένα""
    2 points
  25. Ο Ευρωκώδικας θεωρεί ότι ανεξάρτητα από το εάν εφαρμοσθούν ή όχι αντισεισμικές διατάξεις η κατασκευή έχει κάποια υπεραντοχή (π.χ. πραγματικές τιμές αντοχής υλικών vs τιμές σχεδιασμού). Τα κτήρια ΚΠ Χαμηλής κατασκευάζονται εν πολλοίς με τις διατάξεις του EC2 και q=1.5, λόγω αυτής της υπεραντοχής και όχι επειδή αναμένεται να παρουσιάσουν καλή μετελαστική συμπεριφορά. Αυτή η τιμή q=1.5 είναι και η βάση για ΚΠΜ και ΚΠΥ και μετά ανάλογα το δομικό σύστημα, τη γεωμετρία του φορέα κ.τ.λ. αυξάνει. Ενώ ο Ευρωκώδικας θεωρεί ότι η υπεραντοχή της κατασκευής επιτρέπει q=1.5 με ελαστική απόκριση της κατασκευής, ο ΕΑΚ αγνοεί αυτή την υπεραντοχή και αναφέρει ότι αν θέλεις ελαστική συμπεριφορά πρέπει το q=1. Εάν πάρεις q=1 και εφαρμόσεις τις διατάξεις τις ΚΠΜ/ΚΠΥ ή του ΕΑΚ δεν είσαι λάθος από πλευράς ασφάλειας άλλα μάλλον είσαι λάθος από πλευράς οικονομίας. Εάν πάρεις q=1 και δεν εφαρμόσεις τις αντισεισμικές διατάξεις του EC8/ ΕΑΚ είσαι λάθος από πλευράς ασφάλειας. Για παράδειγμα, ένα κτήριο το οποίο κατασκευάζεται με ΚΠΥ θεωρείται ότι είναι ασφαλέστερο συγκριτικά με ένα κτήριο ΚΠΜ για σεισμούς ισχυρότερους από τη σεισμική δράση σχεδιασμού (αν και το κτήριο ΚΠΜ κατασκευάζεται ευκολότερα στο εργοτάξιο και μάλλον θα έχει καλύτερη απόκριση σε μέτριους σεισμούς).
    2 points
  26. Η συμβουλή μου είναι ότι το τοπογραφικό δεν μπορεί να γίνει με πληκτρολόγηση των κορυφών που ενδεχμοένως δώσει ο ΟΣΜΑΕΣ, αλλά: Αναλυτική αποτύπωση του οικοπέδου Αποτύπωση των ομόρων (τουλάχιστον, γιατί μπορεί να απαιτηθεί και η αποτύπωση και άλλων ολόκληρων οικοπέδων) Αποτύπωση σε μήκος τουλάχιστον 1,5 ιδιοκτησίας της οδού που έχουν πρόσωπο οι όμοροι (και τα απέναντί τους) Αποτύπωση όλης της πλευράς/πλευράς του ΟΤ που έχει πρόσωπο το εν θέματι Αποτύπωση όλης της απέναντι πλευράς Προσρμογή της "εικόνας" του σχεδίου πόλεως επί της υφιστάμενης κατάστασης. Εφαρμογή τυχόν συντ/νων για τα σχήματα και την βούληση του τότε μελετητή. Συνδυασμός όλων των παραπάνω με την υφιστάμενη κατάσταση. Τελική δική σου μελέτη για τις κορυφές του ΟΤ και τα όρια του οικοπέδου σε ΕΓΣΑ. Σημ. Για τα καμπύλα τμήματα ΟΤ δεν δίνεται συνήθως κάτι άλλο από συν/νες αρχής και τέλους τόξου και είναι πολύ ευκολο να προσδιοριστούν τα στοιχεία του τόξου με ακρίβεια.
    2 points
  27. Το Κτηματολόγιο δεν έχει τόξα, εφαρμόζει τις καμπύλες με πολυγωνικές. Τα σχέδια πόλεως/οικοδομικοί συνετραιρισμοί έχουν τόξα αρκετές φορές. Εσύ θα πρέπει να εφαρμόσεις ότι ορίζει το σχέδιο πόλεως.
    2 points
  28. @Iasonas Y. τα επαγγελματικά δικαιώματα έχουν σημασία κυρίως για τους αυτοαπασχολούμενους επιστήμονες. Σε μία πολιτεία που οδηγεί προς κατάργηση την αυτοαπασχόληση και τον μικρομεσαίο επαγγελματία, η όποια αναγνώριση πτυχίου δεν παράγει τα αποτελέσματα που παρήγαγε πριν ας πούμε από 30-40 χρόνια. Δεν μπορείς να γνωρίζεις τι θα ισχύει σε 10-20 χρόνια από σήμερα. Στη δική μου εποχή έλεγαν "γίνε μηχανικός να έχεις καλό επάγγελμα". Κοίτα σήμερα γύρω σου τον επαγγελματικό κλάδο των μηχανικών... Κάνε αυτό που πραγματικά σε έλκει και θεωρείς ότι σε γεμίζει ως επιστήμονα. Τα υπόλοιπα δεν εξαρτώνται από εσένα αλλά από το πολιτικοκοινωνικό περιβάλλον.
    2 points
  29. Μάλλον πάνε να τρελάνουν τον κόσμο!!! Είδα πριν λίγο αυτή την συνέντευξη του Ευθ. Μπακογιάννη Γ.Γ. χωρικού σχεδιασμού και αστικού περιβάλλοντος. https://www.ertnews.gr/roi-idiseon/eyth-mpakogiannis-ti-isxyei-gia-tin-efarmogi-metron-proliptikis-pyroprostasias-mesa-i-konta-se-dasikes-ektaseis/ Λέει καθαρά ότι για ακίνητα εντός σχεδίου πόλης, αν είναι σε απόσταση έως 300 μέτρα από δασική έκταση, δεν πρέπει να κάνουν τίποτε, παρά να καθαρίσουν τα ξερά χόρτα!!! Ποιος ξέρει τι λέει, ποιος ξέρει τι γράφει και ποιος θα κάνει τί; Ελλάς το μεγαλείο σου...
    2 points
  30. Πήγα από κει και πολύ απλα θέλουν ΟΛΑ τα αρχεία της ρύθμισης!! όχι μόνο σχέδια. Βέβαια από την άλλη σου λέει γιατί δεν την εκδίδετε μονοι σας την πράξη? Τότε γιατί αυτό το πινκ πονγκ με τις διορθώσεις? Πως προχωράει η αίτηση αλλιώς δεν το κατάλαβα.....Σημ: πρόκειται για αναθεώρηση έντυπης για αλλαγή επιβλέποντος μηχ/γου. Σημ. β: εγώ δεν το ήξερα , αλλά από το Πάσχα και μετα η ΥΔΟΜ Παλλήνης μετακόμισε στην Ανθούσα. Απλά το αναφέρω μήπως γλυτώσει κανένας συνάδελφος την ταλαιπωρία!
    2 points
  31. σωστα, ν. 4759, αρθρο 128 β. ακίνητα που αποκτώνται κατόπιν κληρονομικής διαδοχής, εφόσον η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί εντός ενός (1) έτους από την προθεσμία του άρθρου 1847 του Αστικού Κώδικα και το αργότερο μέχρι τις 31.12.2025,
    2 points
  32. Η συμβολαιογράφος λέει βλακείες! Μάλλον θέλει να εισπράξει "εύκολο χρήμα"... Δεν υπάρχει απολύτως καμία πιθανότητα να διεκδικήσετε κάτι μέσω χρησικτησίας σε κοινόχρηστο χώρο ακινήτου!!!
    2 points
  33. @Αριστέα Τα Με το παρακάτω παραμάσχαλα, πας στη Μεγάλου Αλεξάνδρου και το δανείζεσαι. Και να μην υπάρχει όμως, μπορείς και να αιτηθείς να σου το φέρουν από άλλο τοπικό τμήμα ΤΕΕ που είναι διαθέσιμο (το έχω κάνει εγώ αντίστροφα° από το κεντρικό ΤΕΕ στην Αθήνα που μένω, μου έφεραν βιβλίο οικοδομικής από Θεσσαλονίκη).
    2 points
  34. Απο την περιγραφή φαντάζομαι πως θέλεις να βγάλεις άδεια προσθήκης για Κέντρο Αποθήκευσης Διανομής. Όροι δόμησης θα είναι σύμφωνα με: Π.Δ .24-4-85(ΦΕΚ 181/Δ/85) ΑΡΘΡΟ 9 - ΕΜΠΟΡΙΚΕΣ ΑΠΟΘΗΚΕΣ - KAI ΑΡ.33 ΠΑΡ 3.Θ ΤΟΥ Ν.4759/2020 - ΕΓΚΑΣΤΑΣΕΙΣ ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗΣ ΜΕΓΙΣΤΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΚΑΛΥΨΗΣ: 40% ΜΕΓΙΣΤΟΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ ΔΟΜΗΣΗΣ: 0,60 ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ ΟΓΚΟΥ: 4,50 (ΠΡΟΣΟΧΗ ΟΧΙ 4,5 Χ ΣΔ) ΜΕΓΙΣΤΟ ΥΨΟΣ: 14m ΕΛΑΧΙΣΤΗ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΑ ΟΡΙΑ: Δ = 10,00 μ Αν θέλεις για βιομηχανικό κτίριο Π.Δ .24-4-85(ΦΕΚ 181/Δ/85) ΑΡΘΡΟ 4 - BIOTEXNIKA/BIOMHXANIKA ΚΤΗΡΙΑ - KAI ΑΡ.33 ΠΑΡ 3.Β ΤΟΥ Ν.4759/2020 - βιομηχανικές εγκαταστάσεις ΜΕΓΙΣΤΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΚΑΛΥΨΗΣ: 30% ΜΕΓΙΣΤΟΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ ΔΟΜΗΣΗΣ: 0,60 ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ ΟΓΚΟΥ: 4 (ΠΡΟΣΟΧΗ ΟΧΙ 4,00 Χ ΣΔ) ΜΕΓΙΣΤΟ ΥΨΟΣ: 11,00m (32,00 για Silo) ΕΛΑΧΙΣΤΗ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΑ ΟΡΙΑ: Δ = 10,00 μ Δες και το ΓΠΣ μπορεί να έχει θεσμοθετημένους επιπλέον περιορισμούς. Εγκρίσεις είναι οι κλασικές για τα εκτός σχεδίου (Αρχαιολογία, κυκλοφοριακή σύνδεση, ΠΕΧΩΠ για εκτός ΓΠΣ, πιθανώς ΣΑ κτλ) συν έγκριση λειτουργικότητας ειδικού κτιρίου.
    2 points
  35. Τη διαφωνία την έχω καταλάβει και απάντησα και στους δύο γιατί κανείς σας δεν έχει εντελώς δίκιο. Ο Κανονισμός ερμηνεύεται με βάση επιστημονικά δεδομένα και την ειδική (όχι κοινή) πείρα μηχανικού.
    2 points
  36. Δεν νομίζω ότι το όριο αρτιότητας ταυτίζεται με το όριο κατάτμησης (εκτός αν αναφέρεται ρητά στην ΖΟΕ: όριο κατατμησης και αρτιότητας..). Αν η ΖΟΕ δεν ορίζει όριο αρτιότητας τότε ισχύουν τα γενικά της εκτός σχεδίου δόμησης, που σημαίνει ότι η συνένωση σε άρτιο ή η βελτίωση της παρέκκλισης με συνένωση, κατά τους τότε όρους δόμησης, είναι νόμιμη.
    2 points
  37. Με την άδειά σου, θα απαντήσω εγώ. H παρακώλυση συγκοινωνιών ορίζεται στον Ποινικό Κώδικα ως παρεμπόδιση ή διατάραξη σε μεγάλη έκταση ή για μεγάλο χρονικό διάστημα της λειτουργίας των κοινόχρηστων συγκοινωνιακών μέσων, και ιδίως μέσων σταθερής τροχιάς, πλοίου, αεροπλάνου ή λεωφορείου. Η παρακώλυση στάθμευσης, λοιπόν, δεν αποτελεί παρακώλυση συγκοινωνιών. Ούτε παρεμπόδιση κυκλοφορίας είναι, γιατί κυκλοφορία σημαίνει κίνηση οχημάτων ενώ στάθμευση το αντίθετο. Στην προκειμένη περίπτωση δεν έχουμε τίποτε από όλα αυτά, καθώς δεν έχουν τοποθετηθεί εμπόδια προς παρεμπόδιση της στάθμευσης. @Κωστας Χρήστος το μοναδικό επιλήψιμο, νομότυπα, στο ζήτημα που σε απασχολεί είναι η ενόχληση για να μετακινήσεις το αυτοκίνητό σου. Παράβαση του ΚΟΚ δεν υπάρχει. Τα υπόλοιπα περί ενδεχόμενων πολεοδομικών αυθαιρεσιών, παράτυπων ενοικιάσεων, μη αδειοδοτημένων χρήσεων είναι αρμοδιότητα των ελεγκτικών αρχών. Η αρμονική κοινωνική συνύπαρξη βασίζεται πρωτίστως στην ανθρώπινη συνεννόηση. Δεν νομίζω ότι είναι τόσο φοβερό να παρκάρεις λίγο πιο μπροστά ή πιο πίσω. Θα μπορούσες να τους ρωτήσεις για τη χρονική διάρκεια των εργασιών που κάνουν. Τα πρόστιμα, η αστυνομία, η τροχαία, οι δικηγόροι δεν είναι λύσεις για τα μικροπροβλήματα μεταξύ γειτόνων.
    2 points
  38. Δεν υπαρχει εξωτερικη "κοινη" πορτα. Ο προθαλαμος οδηγει σε δυο πορτες...Μια για καθε διαμερισμα. Στην τροποποιηση της συστασης, και στα μετεπειτα συμβολαια μεταβιβασης, αναγραφεται η υποχρεωση να ανεχεται την ελευθερη συγχρηση με το διπλανο και η απαγορευση τοποθετησης οποιουδηποτε αντικειμενου σε αυτον τον προθαλαμο..
    2 points
  39. Σύμφωνα με την 1296/06 απόφαση του Αρείου Πάγου "Σε περίπτωση που τα όμορα οικόπεδα ή γήπεδα του αυτού ιδιοκτήτη δεν είναι άρτια, έστω και αν αποκτήθηκαν με διαφορετικά συμβόλαια, δεν διατηρούν την αυτοτέλειά τους και εξετάζονται ως ενιαία ιδιοκτησία" Συνεπώς, δεν χρειάζεται καμία διαδικασία "συνένωσης"
    2 points
  40. Υπαγωγή ως ΚΑΤ1, με τα βασικά δικαιολογητικά και αποτύπωση κατόψεων. Προσέχεις κάθε ΟΙ να είναι ανεξάρτητη δήλωση υπαγωγής και να βεβαιωθείς ότι έχουν κατασκευαστεί όλα προ75.
    2 points
  41. Αυτό έκανα. Στο δεκαδικό. Αλλά αυτοί που σήκωσαν την πλατφόρμα δεν ξέρουν περί τίνος πρόκειται.
    2 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.