Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      39

    • Περιεχόμενα

      9.113


  2. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      33

    • Περιεχόμενα

      7.475


  3. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      27

    • Περιεχόμενα

      19.028


  4. ΙΑΣΟΝΑΣ

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Core Members


    • Πόντοι

      9

    • Περιεχόμενα

      17.553


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη από 16/08/2025 σε όλες τις περιοχές

  1. Καλησπέρα στην κοινότητα του michanikos.gr, Θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας ένα project που δουλεύω εδώ και λίγο καιρό, με την ελπίδα ότι θα φανεί χρήσιμο σε πολλούς από εσάς. Πολλοί θα θυμάστε την εξαιρετική προσπάθεια του trigonometrika.gr, που για χρόνια αποτελούσε το σημείο αναφοράς για την κατάσταση και τις συντεταγμένες των τριγωνομετρικών της ΓΥΣ. Δυστυχώς, η σελίδα αυτή δεν είναι πλέον ενεργή, αφήνοντας ένα σημαντικό κενό. Το κενό αυτό ήταν η έμπνευση για τη δημιουργία ενός νέου, σύγχρονου και ανοιχτού εργαλείου. Με μεγάλη χαρά, σας παρουσιάζω το vathra.xyz. Πρόκειται για μια νέα, open-source πλατφόρμα που στοχεύει να γίνει ένα ζωντανό αρχείο για τα τριγωνομετρικά σημεία της χώρας μας. Η εφαρμογή είναι πλήρως λειτουργική και περιλαμβάνει: Διαδραστικό, γρήγορο χάρτη με clustering για την ομαλή απεικόνιση χιλιάδων σημείων, ακόμα και σε κινητά. Αναζήτηση με κωδικό (ΓΥΣ ID) ή με το όνομα του σημείου. Πλήρη στοιχεία για κάθε σημείο (συντεταγμένες WGS84 & ΕΓΣΑ87, υψόμετρο, περιγραφή, κ.λπ.). Δυνατότητα εύρεσης της θέσης σας και του κοντινότερου σημείου. Σύνδεση μέσω Google για να μπορούν οι χρήστες να συνεισφέρουν. Σύστημα υποβολής αναφορών (reports), όπου κάθε συνδεδεμένος χρήστης μπορεί να ενημερώσει την κατάσταση ενός σημείου (OK, κατεστραμμένο, κ.λπ.), να προσθέσει σχόλια για την πρόσβαση και να ανεβάσει φωτογραφίες. Ιστορικό αναφορών για κάθε σημείο. Μια σελίδα με γενικά στατιστικά για την κατάσταση του δικτύου. Η δύναμη ενός τέτοιου project, όμως, είναι η κοινότητά του. Η πλατφόρμα είναι απλώς το εργαλείο. Σας προσκαλώ να επισκεφθείτε τη σελίδα, να δημιουργήσετε λογαριασμό, και αν βρεθείτε κοντά σε κάποιο τριγωνομετρικό, να συνεισφέρετε με την κατάστασή του, μια φωτογραφία, ή ένα σχόλιο. Η εφαρμογή είναι ακόμα σε εξέλιξη και κάθε παρατήρηση, ιδέα για βελτίωση ή αναφορά σφάλματος είναι παραπάνω από ευπρόσδεκτη. Ευχαριστώ για τον χρόνο σας ~π
    7 points
  2. Συνάδελφε, μην απελπίζεσαι. Τα ίδια προβλήματα αντιμετωπίζουμε κι εμείς οι παλιοί (α.μ. ΤΕΕ 32...). Βλέπεις, έχουμε την ατυχία να είμαστε πολίτες ενός άθλιου (για να μην πω τίποτε χειρότερο) κράτους. Που δεν μπορεί (ή δεν θέλει) να διασφαλίσει τη νομιμότητα των πράξεών του. Και για να τα πάρουμε με τη σειρά: Το ΠΔ του 85 (για την εκτός σχεδίου δόμηση) σαφώς ΔΕΝ αναφέρει υποχρέωση προσώπου. Και, όπως κάθε ΠΔ, είχε την έγκριση του (τότε) ΣτΕ. Η απαίτηση προσώπου ήρθε με το Ν 3212/13. Ξαφνικά, οι "σοφοί" του Συμβουλίου ανακάλυψαν ότι η απαίτηση για ύπαρξη προσώπου εννοείται στο ανωτέρω ΠΔ !!! Και αποφάσισαν αναλόγως. Και το σοβαρό κράτος μας έκανε την πάπια. Προφανώς διότι υπάρχει αλισβερίσι μεταξύ τους και δεν ήθελαν να χαλάσουν την κολληγιά. Η ουσία είναι ότι η νομοθεσία ΔΕΝ έχει αλλάξει. Κάποιες ΥΔΟΜ αγνοούν τις αποφάσεις στε κι εκδίδουν κανονικά άδειες. Κάποιες άλλες όχι. Γιαυτό και βλέπεις στις δηλώσεις "άρτιο και οικοδομήσιμο". Αλλά για να μη βρεθούμε μπλεγμένοι, η σωστή δήλωση πρέπει να γίνεται και με την επιφύλαξη των αποφάσεων στε. Κουράγιο, κι εδώ είμαστε για κάθε σου απορία. Μην το βάζεις κάτω.
    7 points
  3. 55 downloads

    Σε συνέχεια δημοσίευσης νέων ή/και κατάργησης, τροποποίησης κανονιστικών διατάξεων πυροπροστασίας και αποσκοπώντας στην ομοιόμορφη εφαρμογή της ισχύουσας νομοθεσίας πυρασφάλειας, εκδόθηκε το έγγραφο 49039 οικ. Φ.701.1/05.09.2025 του Υπ. Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, με το οποίο αποστέλλεται συνημμένα επικαιροποιημένο διάγραμμα της ισχύουσας νομοθεσίας πυρασφάλειας.
    4 points
  4. @εμμανουέλα_πεδιαδίτη πιστεύω πως όχι, αν είστε στο στάδιο των τοιχοποιιών χρειάζεται άδεια αποπεράτωσης, ΕΕΔΜΚ βγαίνει μόνο σε αποπερατωμένα ακίνητα. Ρωτήστε σχετικά και στην αρμόδια Υδομ μάλλον κάτι τέτοιο θα σας πουν.
    3 points
  5. Για καλό και για κακό όμως, πριν κάνεις - αποφασίσεις το οτιδήποτε, προσπάθησε να βρεις μήπως ήδη έχει γίνει ζημιά στον οπλισμό.... Υπάρχουν ειδικοί που μπορούν να γνωματεύσουν...
    3 points
  6. 1. Στα διαγράμματα των ΟΑ απαιτείται δήλωση 651/77 (δες τα πρότυπα) 2. Βεβαίως και μπορεί να υπάρξει σύσταση οριζοντίων χωρίς άδεια (π.χ. διαθήκη σε αδόμητο οικόπεδο) 3. Κανένα διάγραμμα (όσο καινούριο κι αν είναι) δεν είναι θέσφατο. Αυτός που υπογράφει το νέο, οφείλει να ελέγχει τα πάντα. Αλλιώς, παίζει κορώνα-γράμματα το μέλλον του. 4. Είναι προφανές το γιατί απαιτείται νέο διάγραμμα με δήλωση 651/77. Διότι, κάθε φορά, πρέπει να αποδεικνύεται η οικοδομησιμότητα του οικοπέδου ώστε να έχει νόημα η σύσταση. Γενική παρατήρηση: Μην εμπιστεύεσαι δουλειά άλλου συναδέλφου (όσο αξιόπιστος και να είναι) αν δεν κάνεις το δικό σου έλεγχο
    3 points
  7. Ο κύριος του δουλεύοντος ακινήτου υπόκειται σε περιορισμό χρήσης επί της εδαφικής λωρίδας. Δηλαδή, αν δεν υπήρχε η δουλεία θα μπορούσε να το φράξει. Τώρα δεν μπορεί, καθώς πρέπει να αφήνει ανοιχτό το χώρο να περνάει ο όμορος. Η φύτευση δεν ενοχλεί αν δεν παρεμποδίζει. Αν δηλαδή η δουλεία είναι σκέτο χώμα, τι ακριβώς να εμποδίσει η προσμέτρηση; Αν όμως πας και βάλεις 10 δέντρα και δεν μπορεί να περνάει, εκεί υπάρχει θέμα.
    3 points
  8. Καλημέρα συνάδελφοι! Θέλω να εκφράσω την απορία μου, για το τι σημαίνει "διάνοιξη" σε οδό αγροκτήματος διανομής. Αφού, εκ φύσεως, πρόκειται για χωματόδρομους, που προορισμός τους συνήθως είναι να μείνουν για πάντα χωματόδρομοι. Και τι έγινε αν έχουν φυτρώσει πχ χόρτα και θάμνοι? Προσωπικά θα το έψαχνα παραπάνω μόνο αν εντόπιζα κάποια κατάληψη του δρόμου της διανομής από κατασκευές ανθρώπου (κτίσματα, τοιχία κλπ). Γενικά από όσο ξέρω στα εκτός σχεδίου ακίνητα δεν προκύπτει ανάγκη "διάνοιξης οδού" όπως στα εντός σχεδίου, όπως είπε εύστοχα και ο nbr. Φανταστείτε ότι εκδίδονται άδειες και σε γήπεδα με πρόσωπο σε μονοπάτια προ του 23.
    3 points
  9. - Η προγενεστερη ρυθμιση που εχει γινει με την αρχικη συσταση, ως προς την αποκλειστικη χρηση απο αλλους συνιδιοκτητες, ειναι ισχυροτερη καθε επομενης που ειναι εναντιον της. Αρα, υπερισχυει η αρχικη ρυθμιση και δεν μπορεις να τακτοποιησεις με το 98 περι "αποκλειστικης χρησης" Εξ αλλου, - Το δικαιωμα αποκλειστικης χρησης δεν σημαινει και δικαιωμα δομησης. υγ παντως, η δυνατοτητα τακτοποιησης αυθαιρετων κατασκευων επι κοινοχρηστων, ελεγχεται για τη νομιμοτητα τους. https://nomosphysis.org.gr/22820/ste-91-2024-syntagmatikotita-i-mi-tis-diataksis-peri-taktopoiisis-aythaireton-kataskeyon-se-koinoxristoys-xoroys-polykatoikion/?st=91/2024
    2 points
  10. @nicktheengineer και για τα 3 850 εντός - εκτός.
    2 points
  11. Το ξαναγράφω: Πόσο χαίρομαι που δεν χρειάζεται να υπογράψω (πλέον συνταξιούχος), την δήλωση αρθρου 5 ν. 651/77 για εκτός σχεδίου. Ποτέ, μα ποτέ ξανά, δεν υπήρχε κατά το παρελθόν τέτοια ασάφεια για αρτιότητα- οικοδομησιμότητα στα εκτός σχεδίου (ευτυχώς έχετε εδώ τον Δημήτρη και συμμαζεύει λίγο τα πράγματα) Αποκλείεται αυτή η "περσόνα", που ακούει στο όνομα Χατζηδάκης, να κατάλαβε, έστω κάτι, στο πέρασμά του από το υπουργείο των μηχανικών στα έτη 2019-20 (Μπορεί όμως αυτά όλα να τα ζήτησαν οι σύμβουλοι και οι παρατρεχάμενοι του!!! Εγώ αυτό πιστεύω!! Σχέδιο ήταν). Είδε ποτέ κανείς, όλα αυτά τα χρόνια, κάποια δήλωση από το ΤΕΕ και τον πρόεδρό του?? Όταν κάποτε ο Λαλιώτης, σαν υπουργός ΠΕΧΩΔΕ δοκίμασε να καταργήσει την παρέκκλιση για την δόμηση στην ζώνη των 500μ., το ΤΕΕ, με πρόεδρο τον Αλαβάνο, ξεσηκώθηκε έντονα. Υγρ. Πιστεύω δεν θα κοπεί η ανάρτηση μου για λόγους..... πολιτικούς.
    2 points
  12. Όχι παντού. Μόνο σε περιοχές που προβλέπεται οικιστική ανάπτυξη (επεκτάσεις σχεδίων και οικισμών)
    2 points
  13. 2 points
  14. @Pavlos33, @GeorgeVasil και @lou σας ευχαριστώ πολύ... Ήδη πήγε ο τοπογράφος να μετρήσει οπότε είμαστε σε αναμονή!!
    2 points
  15. Γίνεται και χειρότερο... Για κάποιες περιοχές που μπήκαν πρόσφατα σε λειτουργούν, ξέρεις πως γνωρίζουμε ότι η απόφαση είναι θετική; Διότι το Κ.Γ. δεν την έχει καταχωρήσει ακόμη στα βιβλία (>6 μήνες τώρα) γιατί όταν υπεισέρχονται γεωμετρικές μεταβολές, δεν γνωρίζουν πως πρέπει να περαστούν, και βρίσκονται σε αναμονή! Οι απορρίψεις, επειδή είναι εύκολες, έχουν ήδη καταχωριθεί!!!
    2 points
  16. Τα 14 μ. ήταν το ύψος από τους όρους δόμησης, όχι τον ΓΟΚ. Επίσης το 1 μ. το πήρε λόγω πιλοτής που ίσχυε και τότε. Τέλος στο δώμα μπορούσε να κατασκευαστεί χώρος Κ.Χ. που ήταν ένα ποσοστό της δόμησης και μπορούσε να είναι από 12 έως 60 τμ. Μπορούσες και να ενσωματώσεις και μέρος της απόληξης του κλιμακοστασίου, εφ΄ όσον δεν επηρέαζε το ελεύθερο ύψος άνω των σκαλοπατιών. Το πιθανότερο είναι να είναι όλα νόμιμα. Για ανασύσταση πρέπει να διαβάσεις καλά τον ΓΟΚ/73. Εχει εντελώς άλλη λογική από τους επόμενους.
    2 points
  17. Άρα, κατά τη στιγμή της σύστασης δεν επιτρεπόταν (πολεοδομικά) η ανέγερση επί πλέον ορόφου. Πέραν του ότι αποκλειόταν ΚΑΙ νομικά διότι δεν υπήρχε διαθέσιμο ποσοστό συνιδιοκτησίας. Αν λοιπόν η σύσταση τα γράφει όπως τα λες, θα έπρεπε να αναφέρει και τα μελλοντικά ποσοστά. Αλλιώς, είναι άκυρη. Κι επειδή αφιερώσαμε πολύ χρόνο προσπαθώντας να σου εξηγήσουμε τα αυτονόητα, κάνε ό,τι νομίζεις...
    2 points
  18. @tromoskaifobos Kάθε κριτήριο το εξετάζεις αυτοτελώς. Π.χ η αυθαίρετη κατασκευή στο δώμα πληροί το κριτήριο φορτίου <20% τελείωσε. Πας στο άλλο κριτήριο του υπογείου. Έχεις το 75% περιμέτρου με τοιχία. Ξεμπέρδεψες. Μπορεί βεβαίως στο κριτήριο φορτίων να συνυπολογίσεις και άλλες κατασκευές στο κτίριο αν χρειάζεται.
    2 points
  19. Ποιας βιομηχανίας είναι; (συνήθως στο πλάι έχουν τα αρχικά της π.χ SD=Σιδενορ) Το πρόβλημα είναι μήπως όλη η παρτίδα είναι ετσι .Στη θέση σου θα επικοινωνούσα με την εταιρεία και ταυτόχρονα θα έπαιρνα δείγματα για έλεγχο σε κατάλληλο εργαστήριο.Επίσης βλέπω στα άλλα σίδερα σκουριά πολύ έντονη (σκούρο χρώμα που δείχνει διάβρωση σε αρκετό και ανεπίτρεπτο βαθμό ) που δείχνει ή ότι έμειναν πολύ καιρό ετσι ή ετσι θα είχε ο προμηθευτής..Στη θέση σου θα τα ξήλωνα όλα.
    2 points
  20. Εγώ, πριν κάποιες ημέρες, προσπάθησα να γράψω και μάλιστα με διάφορους τρόπους, ακριβώς αυτό που εννοείς και εσύ στην ανάρτησή σου. Αν κάποιος ήταν -είναι έστω και λίιιιγο ..... "χωραφάς" δεν θα αντιμετώπιζε με τέτοια φοβικότητα το παραπάνω χωράφι (γήπεδο- κληροτεμάχιο) Το χαντάκωσε το χωράφι !! Υ.γρ. Αυτό που έγραψα παραπάνω, πως οι συνάδελφοι θα πρέπει, κάποια φορά, όταν πρόκειται να ασχοληθούν με ένα κληροτεμάχιο, να κάνουν οπωσδήποτε μία επίσκεψη σε κάποια "τοπογραφική υπηρεσία" και να ανοίξουν τον φάκελο της διανομής, το εννοώ και το προτείνω. Την διανομή την αντιμετωπίζουμε πάντα σαν μία (καλή) μελέτη, με την αξία της, αν μάλιστα αναλογιστούμε πως οι διανομές αρχίζουν κάπου το 1930!!!
    2 points
  21. 2 points
  22. Οι αρχιτέκτονες μπορεί να σχεδιάζουν οτι θέλουν, το θέμα είναι αν αυτό υλοποιείται με ασφάλεια. Πρέπει κάποιες φορές να λέμε οτι κάποια πράγματα απλά δεν γίνονται. Τα υπόλοιπα είναι για κουβέντα. Υ.Γ. Σε μια τέτοια κατασκευή δεν θα έπρεπε να προβληματίζει το κόστος του ξυλοτύπου.
    2 points
  23. Βασική αρχή του φόρουμ (αλλά και της επαγγελματικής δεοντολογίας) είναι να μην εμπλεκόμσατε σε εν εξελίξει έργο άλλου συναδέλφου Συνεπώς, τα όποια ερωτήματα ή προβλήματα θα τα λύσει ο μηχανικός σου
    2 points
  24. @amadeus2000 650, η τιμή αλλάζει όμως αν βλέπεις σε άλλες οδούς (από ότι λες δεν ισχύει κάτι τέτοιο όμως).
    2 points
  25. Version 1.0.0

    85 downloads

    Νόμος 4412 2016 (όπως ισχύει μετά τον Ν. 5218:2025).docx
    2 points
  26. Version X6.3

    86.218 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5167/24 (ΦΕΚ 207Α/20.12.2024) Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Προσθήκες N.5015/23 (ΦΕΚ 20Α/02.02.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    2 points
  27. Version v.1b

    32.729 downloads

    Οδηγίες για να συντάξετε πίνακα κατανομής χιλιοστών μαζί με πίνακα σε excel ως σημείο αναφοράς για να στήσετε τον δικό σας
    2 points
  28. Για προστασία του οπλισμού θα εγκιβωτίσεις τις αναμονές σε όλο το ύψος τους και θα στεγανοποιήσεις ώστε να αποφευχθεί η διάβρωση του οπλισμού. Αφού κάνεις αυτή την εργασία, μπορείς να καλέσεις για νέα προσφορά. Ψάξε την αγορά και βρες τον καλύτερο
    1 point
  29. Στους προσφέροντες να δείξεις κοκκινη κάρτα.
    1 point
  30. Μισή ώρα δουλειά είναι η αποξήλωση....Η χαρά των γνωστών συλλεκτών σιδήρου.
    1 point
  31. Ρεαλιστικά, η γραμμη ανάβασης δεν ειναι στη μέση. Ειδικά για μεγαλύτερες ηλικίες, παμε όσο γινεται προς το πλαι για ασφαλεια.
    1 point
  32. αντιγράφω από ΑΙ Η μελέτη χρονικού προγραμματισμού άδειας είναι μια ειδική μελέτη που απαιτείται για την έκδοση οικοδομικής άδειας, και περιγράφει το χρονοδιάγραμμα και την αλληλουχία των εργασιών που απαιτούνται για την υλοποίηση ενός έργου, διασφαλίζοντας την αποτελεσματική διαχείριση του χρόνου, των πόρων και του κόστους. Η μελέτη αυτή είναι ζωτικής σημασίας για την επιτυχή ολοκλήρωση του έργου εντός των προγραμματισμένων προθεσμιών, ενώ συντάσσεται από μηχανικούς και αποτελεί ένα από τα απαραίτητα έγγραφα για την έκδοση της άδειας. Συνεπώς, μην ανησυχείς. Την ευθύνη υλοποίησής της έχει ο κατασκευαστής (εν προκειμένω, ο ιδιοκτήτης). Ο μηχανικός έχει την ευθύνη της ορθής αλληλουχίας των εργασιών. Άσε που επιτρέπεται η τροποποίηση/αναθεώρησή της ανάλογα με τις συνθήκες που θα προκύψουν
    1 point
  33. για μεταβιβάσεις είτε για νέα ΟΑ επιπλέον χρειάζεται ΚΗΔ.. οπότε αν δεν υπάρχει πρόσφατο τοπογραφικό θα πρέπει να ξανακάνεις ένα..εκτός αν εμπιστεύεσαι τις μετρήσεις του άλλου συναδέλφου (ΝΟΤ). Οποτε νομίζω αυτο απαντάει σε ολα σου τα ερωτήματα περι χρησιμοποίησης ή μη παλαιού τοπογραφικού.
    1 point
  34. Καλησπέρα, προσωπικά θα έβαζα τον συνιδιοκτήτη να με εξουσιοδοτήσει.
    1 point
  35. Μόνο με την κατάθεση της αποζημίωσης από τους 2 η απαλλοτρίωση δεν θεωρείται συντελεσμένη καθώς για να θεωρηθεί ως τέτοια πρέπει να σου καταβληθούν όλες οι αποζημιώσεις. (σχετικές οι συνημμένες) Όσο για το αν μπορείς να προβείς σε άρση της φυσικά και μπορείς ή μέσω του Ν 4759/20 (άρθρα 87-93) ή μέσω της δικαστικής οδού. Γνωμοδότηση 961 1986.docx Γνωμοδότηση 1001 1985 1.docx
    1 point
  36. Δεν μπορείς να πας με το σύστημα ΤΕΕ (αυτό ισχύει για αυθαίρετα ή νομ/σεις αυθαιρέτων πριν την 27-8-2011) Υποθέτω ότι εκδόθηκε έκθεση αυθαιρέτου (υ.γ Αν δεν εκδόθηκε ζήτησε να εκδοθεί. Ίσως έτσι ως χρόνος διατήρησης ληφθεί η ημερ/νία σύνταξης της Έκ Αυτοψίας-Αυτό τουλάχιστο λέει ο Νόμος -αλλά πολλές ΥΔΟΜ δεν το εφαρμόζουν και ζητάνε Υ.Δ ιδιοκτήτη για το χρόνο κατασκευής του) Η Ο.Α νομ/σης υπάγεται στην κατηγορία έκδοσης 1 του άρθρου 36 ν 4495/17, αλλά μετά τις τελευταίες τροπ/σεις μπορείς να εκδώσεις ή "βεβαίωση όρων δόμησης" ή "προέγκριση" Μετά την έκδοσή της μιας από τις ως άνω πράξεις (προσωπικά σε μια τελευταία περίπτωση μου επέλεξα την βεβαίωση όρων δόμησης) και μετά την εξέδωσα αυτόματα ως κατηγ 3 υποβάλλοντας όλες τις μελέτες που απαιτούνται σήμερα χωρίς να υποβάλλω καθόλου φορολογικά. Στη συνέχεια με αίτηση μου ζήτησα από την ΥΔΟΜ να μου υπολογίσει τα πρόστιμα διατήρησης και ανέγερσης. Πλήρωσα εντός 1 μηνός όλα τα φορολογικά (ιδιοκτήτη-δικά μου -και πληρωμή πρώτης δόσης αυθαιρέτων) και τελείωσα Υπόψη ότι επειδή το αυθαίρετο ήταν τελειωμένο υπολόγισα μόνο αμοιβές μελετών. Αν το δικό σου δεν είναι αποπερατωμένο πλήρως θα υπολογίσεις σε συνεννόηση με την ΥΔΟΜ ένα ποσοστό αμοιβών επίβλεψης (20% ΄-30% που καθορίζει η ΥΔΟΜ)
    1 point
  37. 1.587 downloads

    Απλο (αλλα πολυ χρησιμο) προγραμματακι εισαγωγης σημειων στο AutoCad. Απλα φορτωνετε το .lsp αρχειο απο το AutoCad, επιλεγετε το ονομα του αρχειου συντεταγμενων απο το παραθυρο που θα σας ανοιξει και δινετε και το υψος των γραμματων στην προτροπη Enter Texth(?). Χρησιμοποιει αρχεια .txt καθως και .csv με το format: Ονομα σημειου,Χ,Υ,Ζ Ονομα σημειου,Χ,Υ,Ζ Ονομα σημειου,Χ,Υ,Ζ ... ... ... (ΕΟF) Δηλαδη εισαγει και αριθμο σημειου οπως και ονομασια στασεων. Ολα τα στοιχεια εμφανιζονται με zoom -> extends με υψομετρο μηδεν (0). * Προσοχη: σε περιπτωση μεγαλης διαδρομης αρχειου, ενδεχομενως να σας παρουσιασει μυνημα σφαλματος.
    1 point
  38. Απάντησαν σε ερώτημά μου ότι αρκεί μόνο το λ'<0,30. Οπότε υπάρχει πλέον και το συνημμένο στην ΥΔ ... 3_53953_1880_Διευκρίνιση.pdf
    1 point
  39. @Civil Gangster τα βήματα είναι τα εξής: 1. Ανάθεση από τον ιδιοκτήτη με υπεύθυνη δήλωση και γνήσιο υπογραφής, αφού αποδεχτεί την προσφορά εργασίας. 2. Νέα αυτοψία στο ακίνητο. 3. πλατφόρμα ΤΕΕ >Ταυτότητα Κτιρίου > Μητρώο Ταυτότητας Κτιρίου - Εισαγωγή Καταχωρίσεων > Αναζήτηση και εύρεση ακινήτου > Επιλογή ακινήτου > Διαχείριση Ιδιοκτησιών Οικοπέδου/γηπέδου > Επιλογή ιδιοκτησίας > Δεξί κλικ > Δημιουργία τροποποιητικής καταχώρισης Ιδιοκτησίας 4. Εισαγωγή υπεύθυνης δήλωση εξουσιοδότησης. 5. Αλλαγή ημερομηνίας αυτοψίας και επιβεβαίωση στοιχείων ιδιοκτησίας και οικοπέδου. 6. Πληρωμή παραβόλου 20 euros 7. Έκδοση νέου πιστοποιητικού πληρότητας. Καλή απόλαυση !!! (Μα πότε πρόλαβε να λήξει? )
    1 point
  40. Σε ευχαριστώ. Το θέμα είναι ως μελέτη (στον ιδιωτικό τομέα) κατά πόσο είναι δεσμευτική.Τα πάντα είναι θέμα χρημάτων και αποφάσεων. Δηλαδή αν ο ιδιοκτήτης (για τον α ή β λόγο ή γιατί δεν έχει χρήματα) δεν θέλει να ξεκινήσει, ό,τι λέω εγώ σε διάρκεια και χρονοδιαγράμματα δεν πάνε περίπατο?
    1 point
  41. για την Αθηνα ισχυει το ΠΔ 111/2004 ΦΕΚ Α76/2004 για την υπολοιπηνΕλλαδα δες τα ΠΜ
    1 point
  42. Μάλιστα ... όντως ισχύει !!! Η ουσία είναι οτι και τα ΤΕΙ γίνανε ΑΤΕΙ (με νόμο κάπου το 2006-2008 δεν θυμάμαι ακριβώς) χωρίς να υπάρχει το κατάλληλο υπόβαθρο γνώσεων ... και ο νοών νοείτω (Sorry απο τους συναδέλφους των ΤΕΙ)
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.