Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      880

    • Περιεχόμενα

      8.149


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      804

    • Περιεχόμενα

      17.369


  3. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      443

    • Περιεχόμενα

      6.387


  4. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      417

    • Περιεχόμενα

      25.913


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη από 02/06/2023 in Δημοσιεύσεις

  1. 1000 1) 900 & 2) εκτός αντικειμενικού το 2016 650/550 για εντός/εκτός. Για Παιανία εκτός 600.
    14 points
  2. @ΜΕΜΟΣ ΜΟΣΧΑΚΗΣ Μπορεί να γίνει η μεταβίβαση γιατί η κατασκευή που περιγράφεις ανήκει στις εξαιρέσεις. Κατά την έκδοση του πιστοποιητικού πληρότητας θα επιλέξεις τον κατάλληλο τύπο βεβαίωσης και στην ηλεκτρονική ταυτότητα θα συμπληρώσεις μία λοιπή κατασκευή.
    12 points
  3. Μια φορά και ένα καιρό, μετά τα χρόνια του Μεγάλου Πολέμου, ένα μικρό κράτος κάπου στα Βαλκάνια είπε να οργανωθεί. Σε όλη την τότε επικράτεια... Είπαν λοιπόν οι τότε νομοθέτες : θα κάνουμε σχέδια πόλης παντού με οργάνωση των υποδομών. Ίσως είχαν ακόμη στα αυτιά τους τη φωνή ενός μεγάλου ξένου μηχανικού, που τους φώναζε ότι είναι ντροπή να έχουν ακόμη παντορροϊκό σύστημα αποχέτευσης, αν και είχαν περάσει τουλάχιστον 40-50 χρόνια από τότε που το είπε και μια μεγάλη πτώχευση, της χώρας και του μηχανικού. Νομοθέτησαν λοιπόν : οργανωμένος πολεοδομικός σχεδιασμός στις πόλεις - οικισμούς και μόνο οι ειδικές χρήσεις που δεν μπορούν να βρίσκονται στην πόλη να τοποθετούνται δίπλα στον αγρότη και στο σπίτι του, δηλαδή στο εκτός σχεδίου τμήμα της χώρας. Ήταν τότε το έτος 1923, όχι σωτήριο όπως εκ των υστέρων αποδείχθηκε. Τον νομοθέτη δεν τον ακολούθησε κανείς. Κάτι θυμήθηκαν πάλι το 1928, πέρασαν τα χρόνια, ήρθε και άλλος πόλεμος που συνεχίστηκε με εμφύλιο, η χώρα ρήμαξε και όλα τα πράγματα άλλαξαν. Μαζί και οι σχεδιασμοί. Τα μοντέλα του πολεοδομικού σχεδιασμού πήγαν περίπατο και ήρθε η βεβιασμένη αστυφιλία και η διαχείριση της ερήμωσης στο εκτός σχεδίου τμήμα της χώρας. Τότε κάποιοι σκέφτηκαν ότι, αφού τους μαζέψαμε μέσα και πλέον δεν υπάρχει ο αγρότης, δεν επιτρέπουμε γενικά τη δόμηση και στο εκτός ; Έτσι και οι μεσαίοι θα ξεδίνουν κοντά στους γερόντους και λεφτά από την οικοδομή θα βγαίνουν για να παίρνουμε κανένα φόρο. Άρχισαν λοιπόν μετά το 1960, συνέχισαν το 1978 και ολοκλήρωσαν το 1985. Και το τοπίο πλέον διαμορφώθηκε, όλα ίδια παντού μόνο που, νόμιμα, χτίζεις λιγότερο στο εκτός. Τα αυθαίρετα ήδη είχαν αρχίσει μετά τον δεύτερο πόλεμο, όταν αποφάσισε ο πολίτης ότι δεν έχει πλέον ανάγκη τη νομιμότητα. Τα χρόνια πέρασαν, τα μοντέλα απέτυχαν ένα-ένα, ότι χρήμα είχε έρθει εισαγόμενο μετά το 2000 πήγε στην αποχέτευση (σε πολλές περιπτώσεις ακόμη με το παντορροϊκό) και ήρθε η δεύτερη μεγάλη πτώχευση. Ξανά τα "δάνεια της Αγγλίας" ... Τότε πήραν τη μεγάλη απόφαση. Οι νέοι που θα μπορούσαν να κάνουν κάτι έφυγαν, εμείς λιγοστεύουμε, ελπίδα μέσω παιδείας να κάνουμε κάτι δεν υπάρχει, οπότε φτιάξτε και πουλήστε, θα γίνουμε το Ντουμπάϊ των Βαλκανίων. Ότι κάνετε όμως να είναι εκτός πόλης και οικισμών, αυτά δεν διορθώνονται, και μη σας νοιάζει προσωπικό θα φέρουμε ... Την εκκαθάριση των μεσαίων που είχαν απλωθεί στην επικράτεια την ανέλαβαν servicers. Κύριος σκοπός είναι πλέον να επαναφερθεί ο αρχικός σχεδιασμός στη μετά τον Μεγάλο Πόλεμο πορεία, δηλ. εκτός σχεδίων μόνο οι ειδικές χρήσεις. Πώς ; Δια της νομιμότητας. Ποιας νομιμότητας ; Δεν είχαμε πει κάποια στιγμή ότι η οργανωμένη δόμηση θέλει και μια πρόσβαση για να φτάσει ο κάτοικος, η πυροσβεστική, το ασθενοφόρο, η ομάδα διάσωσης και οι υποδομές στο σπίτι ; Να λοιπόν ο τρόπος ! Το πρόσωπο. Και δεν θα γυρίσουν να μας πουν γιατί μας αφήνατε μέχρι τώρα να χτίζουμε και τα χρυσοπληρώσαμε για να συνεχίσουμε να κτίζουμε ; Δεν το λέμε εμείς .. το ΣτΕ το λέει σαφώς, θέλει πρόσωπο γιατί ... πάντα ήθελε πρόσωπο. Και μάλιστα όχι ότι δρόμο άνοιξε ο αγρότης για να κουβαλάει τη σοδειά ή να πηγαίνει στο σπίτι του, όταν απέκτησε το αυτοκίνητο μετά τη μεταπολίτευση. Κανονικό δρόμο, επίσημο, με τη βούλα. Έτσι, αφού βρέθηκε και η βούλα για τους δρόμους, οδεύουμε προς την επίτευξη του στόχου ... δια του προσώπου. Μην απελπίζεστε όμως, θα έχουμε και μεταβατική περίοδο γι' αυτούς που αγόρασαν τελευταία. Μη χάσουμε και τους πρώτους πελάτες ... βγάζοντας κακό όνομα.
    12 points
  4. Και τι είσαι εσύ ο εισαγγελέας ή ο νόμος που θα το κρίνεις; Παντού πετάγεσαι σε θέματα αυθαιρέτων (επί κοινοχρήστων/κοινοκτήτων κλπ) και βγάζεις παράνομα και αυθαίρετα ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΑ συμπεράσματα, διαδίδεις ανακρίβειες, από τη στιγμή που ο υπάρχων νόμος δίνει το δικαίωμα και το επιτρέπει υπό προϋποθέσεις.... Φροντίζουμε να τηρούμε τους κανόνες της κοινότητας: 8. Έχουμε καλή συμπεριφορά, επιδιώκουμε την εύρυθμη λειτουργία της κοινότητας και την ήρεμη ατμόσφαιρα στις συζητήσεις. - jbosdas
    11 points
  5. @irene2023 Η έκδοση βεβαίωσης μπορεί να γίνει χωρίς τακτοποίηση. Οι εξαιρέσεις της 2θ του 82: οι περιπτώσεις της 3 του 81: διαγράφω την περίπτωση στ) επειδή συμπεριλαμβάνεται στην περίπτωση ζ) - (γιστ, αρθ96)
    11 points
  6. Μια από τις "μη προβλεπόμενες" και θετικές αλλαγές : ΑΡΘΡΟ 31 - ΕΣΩΤΕΡΙΚΕΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ 1. ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΙΣΧΥΡΩΝ ΡΕΥΜΑΤΩΝ 1.4 Σε κάθε κτίριο ή τμήμα κτιρίου πρέπει να προβλέπεται ... Για την έκδοση της άδειας οικοδομής, όταν ο όγκος της υπερβαίνει τον προβλεπόμενο από τους ν.4483/1965 και 1277/1982 (Α103) ή τις ισχύουσες τροποποιήσεις, απαιτείται η γνώμη της ΔΕΗ για την ανάγκη εγκατάστασης ηλεκτρικού υποσταθμού. 2. ΥΠΟΣΤΑΘΜΟΙ Λόγω του κοινωφελούς χαρακτήρα της εγκατάστασης των υποσταθμών, προωθείται η κατασκευή τους σε κοινόχρηστους χώρους της πόλης. Στις περιπτώσεις που αυτό δεν είναι δυνατό και προκρίνεται η κατασκευή τους εντός των γηπέδων ισχύουν τα παρακάτω : Σε κάθε κτίριο ή χώρο ειδικής χρήσης, όγκου μεγαλύτερου των 2.500m3, χωρίς προσμέτρηση σε αυτόν των υπόγειων χώρων και τυχόν ελεύθερων χώρων επί υποστυλωμάτων (pilotis), που πρόκειται να συνδεθεί με το δίκτυο μέσης τάσης (MT) της ΔΕΗ πρέπει να προβλέπονται οι αναγκαίοι χώροι για το σκοπό αυτό. Ήρθε δηλαδή, έστω και αργά, στην επιφάνεια το αυτονόητο ... α) ΔΕΝ υπολογίζουμε στον όγκο υπόγεια και pilotis και β) οι υποσταθμοί οφείλουν να κατασκευάζονται στους κοινόχρηστους χώρους της πόλης και όχι στα οικόπεδα των ιδιωτών. Στο μέλλον μπορεί να προστεθεί και η βελτίωση "όγκου μεγαλύτερου των 2500 κμ Χ Συντ" [όπου Συντ=ακέραιο τμήμα (οικόπεδο/όριο αρτιότητας)], ώστε να μη δίνουμε και κίνητρο στην κατάτμηση μεγάλων οικοπέδων ... Μακάρι να πάμε και στην ισχυρή και επαρκή αιτιολόγηση από τον ΔΕΔΔΗΕ, του αδυνάτου της κατασκευής τους στους κοινόχρηστους χώρους, ώστε να σπάσει ο αναίτιος και τελευταία ισχυρός αυταρχισμός του ΔΕΔΔΗΕ πάνω στην ιδιωτική περιουσία (να μην αναφέρω ειδικότερα φαινόμενα ...).
    10 points
  7. Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 3985 Β/22.06.2023 η υπ' Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/66006/2360, με θέμα : "Έγκριση Κτιριοδομικού Κανονισμού" ΝΕΟΣ ΚΤΙΡΙΟΔΟΜΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ FEK-2023-Tefxos B-03985-23_06_2023.pdf
    9 points
  8. 9/10/2023 Update! Στις κρατήσεις υπέρ ΔΟΥ, ενημερώθηκαν οι κωδικοί πληρωμής οι οποίοι πληρώνονται πλέον μέσω e-paravolo. Συγκεκριμένα οι 11100489001 & 1110403001 πληρώνονται με eparavolo κωδικός 201
    9 points
  9. 8 points
  10. 1. 1900 2. 1050 1) 1200 (δεν υπάρχει οδός Γρ. Λαμπράκη εκεί όμως), 2) 1700 1250
    8 points
  11. Το "εφοσον απαιτειται" αποτελει "επεξηγηση" για την ολη διαδικασια...εχει μεν μια ασαφή διατύπωση, αλλά εννοει οτι "θέλει ΠΕΑ, εκτος εαν προκειται για ακινητο ή για πραξη, που δεν απαιτουν έκδοση ΠΕΑ" Οπως δεν απαιτειται ΠΕΑ για τα κατωθι ακινητα, με απειλη ποινης.... μνημεία (τα αρχαία ακίνητα, κατά την έννοια του άρθρου 6 παρ.4 του ν.3028/2002, όπως ισχύει. Συνεπώς, για κτίρια χαρακτηρισμένα ως διατηρητέα ή για κτίρια που ευρίσκονται εντός χαρακτηρισμένων ιστορικών τόπων ή παραδοσιακών οικισμών απαιτείται η έκδοση ΠΕΑ, εφόσον τα κτίρια αυτά δεν αποτελούν μνημεία.) κτίρια χρησιμοποιούμενα ως χώροι λατρείας (γνωστής θρησκείας) βιομηχανικές εγκαταστάσεις, βιοτεχνίες, εργαστήρια (Κτίρια ή κτιριακές μονάδες που στεγάζουν βιομηχανίες, βιοτεχνίες, εργαστήρια, παρασκευαστήρια, υπηρεσίες με σημαντικό ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό.) προσωρινής χρήσης κτίρια των οποίων η διάρκεια χρήσης δεν υπερβαίνει τα δύο (2) έτη (Κτίρια που τοποθετούνται και απομακρύνονται σε λυόμενα μέρη, δεν απαιτούν εκτεταμένη υποδομή και μόνιμη εγκατάσταση συλλογής αποβλήτων. π.χ. container – isobox, τολ κλπ) αποθήκες, κτίρια αγροτικών χρήσεων και αγροτικά κτίρια πλην κατοικιών (κτίρια ή κτιριακές μονάδες που χρησιμοποιούνται για αποθήκευση αγαθών, φύλαξη αντικειμένων ή στέγαση ζώων.) χώροι στάθμευσης οχημάτων και πρατήρια υγρών καυσίμων (κτίρια ή κτιριακές μονάδες που χρησιμοποιούνται για τη στάθμευση οχημάτων ή για πρατήρια υγρών καυσίμων ή για πλυντήρια αυτοκινήτων.) μεμονωμένα κτίρια με συνολική ωφέλιμη επιφάνεια, ήτοι μικτή επιφάνεια δαπέδων των κλειστών στεγασμένων χώρων του κτιρίου που προορίζονται για την εξυπηρέτηση των αναγκών της κύριας χρήσης του, μικρότερη από πενήντα τετραγωνικά μέτρα (50 τ.μ.). Προσοχή: Για κτιριακές μονάδες (διαμερίσματα, γραφεία, καταστήματα που είναι μέρος πολυκατοικίας) μικρότερες από 50 τ.μ. απαιτείται ΠΕΑ. Η εξαίρεση αφορά σε αυτοτελή κτίρια μικρότερα από 50 τ.μ. Οπως δεν θα εδινες ΠΕΑ για τα ανω ακινητα, ομοιως δε θέλει και για τις γονικες παροχες, δωρεές, αποδοχές.... Απαιτειται σε μεταβιβασεις, μισθωσεις.
    8 points
  12. Τα πάμε, τα ξαναπάμε και μπερδεύουμε τον ΣΔ με το εμπράγματο... Η μετατόπιση τοιχοποιίας προς κοινόχρηστους που έχουν προσμετρηθεί στην δόμηση, δεν επιφέρουν καμία απολύτως επιβάρυνση στην συνολική πραγματοποιημένη δόμηση του κτίριου. 500τμ ήταν, 500 μένει. Καμία περιβαλλοντική επιβάρυνση. Αν κλείσεις ΗΧ 20τμ αυξάνεται 520τμ. Αν επεκταθείς σε ακάλυπτο χώρο του οικοπέδου, σε πιλοτή, σε χώρο που δεν έχει προσμετρηθεί στην δόμηση τότε το σύνολο των αυθαίρετων κατασκευών προστίθεται στην συνολική δόμηση του κτιρίου και καταλήγει να έχει 200τμ παραπάνω. Το ίδιο ισχύει και για το απέναντι κτίριο, το ίδιο για την γειτονιά και τελικά ο δήμος έχει υπερβεί τον μέσο σδ σχεδιασμού του ΓΠΣ και δεν στέκει όλο αυτό περιβαλλοντικά και συνταγματικά. Άλλωστε αυτός είναι και ο κυριότερος λόγος που έπεσε ο 4014, επειδή δεν προέβλεπε την τράπεζα γης και είχε απλά εισπρακτικό χαρακτήρα. Τώρα εσυ μου λες ότι θα πρέπει να μπαίνουν οι χώροι που έχουν ήδη προσμετρηθεί στην δόμηση, με πρόστιμο περιβαλλοντικού τέλους για να εξαγοράσουμε ποσοστά συνιδιοκτησίας. Δικό σας.
    7 points
  13. @ltherr Σωστά σου απάντησαν, γιατί η διαφορετική διαμερισμάτωση είναι ξεχωριστή παράβαση και δεν μπορεί να συνυπολογιστεί με τις παραβάσεις αναλυτικού προϋπολογισμού που έχεις. Η διαμερισμάτωση αναφέρεται σε όλον τον όροφο και η σχετική παράβαση υπάρχει όταν δεν έχουν τηρηθεί τα περιγράμματα των διαμερισμάτων-ιδιοκτησιών ή του διαμερίσματος-ιδιοκτησίας. Η νομοθετική τεκμηρίωση περιλαμβάνεται στη δημοσίευση του συναδέλφου jbosdas.
    7 points
  14. Μάλιστα. Αλλο ένα πομπώδες σχόλιο για το θέμα. Στέκεται σε περιπτωσιολογίες, αλλά δεν ακουμπάει το κύριο θέμα. Οτι 100 χρόνια μετά τους νόμους που αναφέρει, το Ελληνικό κράτος δεν έχει θεσμοθετήσει χρήσεις γης στις εκτός σχεδίου περιοχές, δεν έχει ολοκληρώσει το κτηματολόγιο, τα έχει κάνει μπάχαλο με τους δασικούς χάρτες, όπου προσπαθεί να κλέψει ιδιοκτησίες αιώνων, αλλά προτείνει μία χώρα που περιβάλλεται από θάλασσα και έχει σημαντικό γεωγραφικό ανάγλυφο, που δημιουργεί δυνατότητες σημαντικής θέας, που ζει από τον τουρισμό, γιατί είναι περιφέρεια και μάλιστα απομονωμένη και τέλος είναι νησιωτική, να ακολουθήσει το παράδειγμα μίας χώρας του κέντρου, μεγάλου μεγέθους, με βιομηχανία, επίπεδη, χωρίς θέες και με ακτογραμμή όση περίπου έχει η Νάξος, που δεν ζει από τον τουρισμό. Η ΕΣΔ, εύκολα μπορεί να απαγορευτεί, όταν το κράτος ολοκληρώσει τα παραπάνω και κάνει τις προβλέψεις που απαιτούνται για τα επόμενα 100 χρόνια. Δυστυχώς και άλλοι που είχαν θέσεις σημαντικής ευθύνης στο παρελθόν, τυρβάζουν περί πολλών, χωρίς να κάνουν την αυτοκριτική τους. Το γεγονός ότι όλοι μπορεί να έχουν άποψη, δεν σημαίνει ότι όλοι γνωρίζουν όλα, επειδή έτυχε η δουλειά τους να είναι να ερμηνεύουν βουλευτικές σκέψεις... Μία άποψη ενός ειδικού με σπουδές στο αντικείμενο, δεν θα τύχαινε ανάλογης προσοχής από τα μμε.
    7 points
  15. Να πω την αλήθεια έχω βαρεθεί να μπαίνω σε διαμάχες για τέτοια θέματα, αλλά η επίθεση σε κάποιον που έγραψε τεχνοκρατικά δεδομένα, με ιδεολογικές λογικές, δεν προάγει την συζήτηση. Είναι δεδομένο ότι η Ελληνική παιδεία γενικότερα εδώ και 40 χρόνια έχει πάρει μία μικρή η μεγαλύτερη κατηφόρα σε διάφορα επίπεδα. Η υποχρεωτική 9χρονη παιδεία, δεν έκανε καλύτερους τους μαθητές, γιατί όσοι προλάβαμε την υποχρεωτική 6χρονη παιδεία, θυμόμαστε ένα δημοτικό με σοβαρές για το επίπεδο του εξετάσεις στις δύο τελευταίες τάξεις, ενώ πάντα υπήρχε η δυνατότητα για ένα παιδί που δεν πήγαινε καλά για διάφορους λόγους, να μείνει μετεξεταστέο, ή ακόμα και να επαναλάβει την τάξη. Κατόπιν είχαμε και τις εισαγωγικές εξετάσεις στο 6χρονο γυμνάσιο, ενώ παράλληλα ξεκίναγαν και διάφορες κατώτερες τεχνικές ή επαγγελματικές σχολές, για όσους ήθελαν κάτι διαφορετικό, το οποίο σημειωτέον εκείνη την εποχή δεν είχε την κοινωνική απαξίωση, που μας έφερε το ξεβλάχεμα που μας έκαναν κατά δήλωση τους, διάφοροι Κωστόπουλοι με τα ΚΛΙΚ τους. Ειπώθηκε λοιπόν ότι δεν μπορούν τα παιδιά να πιέζονται στο δημοτικό και να περνάνε έτσι στο γυμνάσιο, το οποίο γυμνάσιο όμως δεν έγινε όπως έπρεπε πολυκλαδικό, αλλά συνέχισε ως ένας προθάλαμος του γενικού λυκείου. Και βέβαια ούτε σε αυτό μπορεί να απορριφθεί κάποιος, εκτός αν κάνει κακούργημα... Φτάσαμε λοιπόν αρχικά στις εξετάσεις του Λυκείου, μας τελείωσαν και αυτές, ενώ είχαν καταργήσει και τα δημόσια πρότυπα Γυμνάσια, ως τάχα ελιτίστικα σχολεία, ενώ στην πραγματικότητα, αυτά τα σχολεία βελτίωναν και τα υπόλοιπα και βέβαια δεν είχαν να ζηλέψουν το οτιδήποτε εκτός ίσως από τις υποδομές από ένα μεγάλο ιδιωτικό σχολείο. Τυγχάνω απόφοιτος τέτοιου προτύπου σχολείου, στο οποίο βέβαια η εισαγωγή γινόταν μέσω εξετάσεων και όχι με κλήρωση όπως την έκαναν αργότερα, ώστε να εισάγονται οι Γκαστόνε και όχι οι επιμελέστεροι. Που φτάσαμε λοιπόν μετά από την μεταρρύθμιση του 1977, σταδιακά ? Φτάσαμε στο να τελειώνουν όλοι ένα γυμνάσιο χωρίς καμία γνώση της αγοράς και των διαφόρων επαγγελμάτων, να συνεχίζουν στο γενικό λύκειο, ενώ τα τεχνικά, εκεί που παλιά ήταν φωλιές γνώσεις και εκπαίδευσης και έβγαζαν μάστορες, που απολάμβαναν και της γενικής εκτίμησης, ιδιαίτερα όσοι τελείωναν σχολές όπως η Σιβιτανίδειος, ή η Σεβαστοπούλειος, τις τελευταίες δεκαετίες έχουν γίνει σχολεία αποθήκες ψυχών, όπως με μεγάλη στενοχώρια διαπιστώνουμε. Το δε γενικό λύκειο, δεν προσφέρει εξειδικευμένες γνώσεις που θα μπορούσε κάποιος να μπει σε ένα επάγγελμα μετά την αποφοίτηση του και όχι να ψάχνει δουλειές σαν ανειδίκευτος. Ηταν όμως ο προθάλαμος της τριτοβάθμιας. Ετσι ενώ το 1977 είχαμε 12000 εισακτέους στα πανεπιστήμια, 4500 στα ΚΑΤΕΕ της εποχής και 1000 σε παιδαγωγικές και γυμναστικές ακαδημίες, σύνολο δηλαδή κάτω από 20000, μαζί με τους ισοβαθμούντες και μάλιστα αυτό σε μία εποχή που οι γεννήσεις της δεκαετίας του 50 και του 60, ήταν πάνω από 200000 τον χρόνο, με αποτέλεσμα οι υποψήφιοι στις εισαγωγικές να είναι κάπου 120000, μαζί με αυτούς που έδιναν για δεύτερη, τρίτη κ.ο.κ. φορά, 20 - 30 χρόνια μετά οι εισακτέοι έφταναν τις 70-80000 και οι γεννήσεις ήταν οι μισές περίπου. Πάντα είχαμε και εκείνους που πήγαιναν στο εξωτερικό. Τα χρόνια πριν την κρίση, η επιλογή του να σπουδάσεις στην ελληνική επαρχία, ή να πας στο εξωτερικό, είχε το ίδιο κόστος για τους γονείς. Μάλιστα σε σχολές στις πρώην ανατολικές χώρες ίσως ήταν και φτηνότερο. Εδώ θα κάνω μία αναφορά σε ένα θέμα που παλιότερα ήταν μεγάλη αιτία διαμάχης στο φόρουμ. Στο θέμα των επαγγελματικών δικαιωμάτων. Γυρνώντας πίσω στο 60 και στο 70, οι σχολές υπομηχανικών αρχικά και τεχνολόγων μηχανικών αργότερα, ιδιαίτερα με τα δεδομένα της εποχής επέτρεπαν την άσκηση ελεύθερου επαγγέλματος σε μεγάλο μέρος της χώρας, ιδιαίτερα σε μικρές περιοχές και για αυτό είχαν φτιαχτεί άλλωστε, αφού ο μικρός αριθμός εισακτέων διπλωματούχων μηχανικών, μπορούσε να πάει σε μεγαλύτερα έργα, σε μεγαλύτερες πόλεις και σε ακαδημαϊκή καριέρα. Περνώντας τα χρόνια, με την ίδρυση των τει και την εξέλιξη της τεχνολογίας και της νομοθεσίας, αλλά και με την μεγάλη αύξηση των εισακτέων και βέβαια με την εκπαίδευση πολλών μηχανικών στο εξωτερικό, ο αριθμός των επαγγελματιών αυξήθηκε υπέρμετρα, οι δουλειές μειώθηκαν, τα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχιούχων μηχανικών, δεν εκδόθηκαν ποτέ και κάθε χρόνο καταδικάζεται το κράτος σε αποζημιώσεις για αυτό το θέμα και φτάσαμε στο 2019 που καταργήθηκαν τα τει, γεγονός που ήταν απόλυτα σωστό για μένα, αφού πλέον η σειρά επιλογής για παιδιά και γονείς ήταν : 1. πανεπιστήμιο κοντά στο σπίτι 2. πανεπιστήμιο στο εξωτερικό 3. πανεπιστήμιο επαρχίας 4. τει κοντά στο σπίτι 5. κολλέγιο 6. τει επαρχίας. Ετσι είχαμε σχολές που είχαν μεγάλη απαξίωση, που και σήμερα με την ΕΒΕ, είτε δεν έχουν εισακτέους, είτε έχουν ελάχιστους και τώρα έρχονται και τα ιδιωτικά πανεπιστήμια. Τι θα κάνουν αυτά ? Απλά η σειρά θα γίνει ως εξής : 1. πανεπιστήμιο κοντά στο σπίτι 2. πανεπιστήμιο ιδιωτικό κοντά στο σπίτι 3. πανεπιστήμιο στο εξωτερικό 4. πανεπιστήμιο επαρχίας Και προς τι ο χαμός ? Μα τι θα κάνουν τα πανεπιστήμια της επαρχίας. Θα πρέπει να γίνουν ελκυστικότερα. Να δίνουν υποτροφίες στους Ελληνες, να έχουν σοβαρές εστίες, να κάνουν ξενόγλωσσα προγράμματα σπουδών με ξένους φοιτητές και βέβαια όλα τα δημόσια πανεπιστήμια να περιορίσουν το μπάχαλο που έχουν στις εγκαταστάσεις τους. Και να πάψουν να είναι εστίες παραβατικότητας και κακής χρήσης με κουρέλια και συνθήματα. Για όλα μπορεί να υπάρξει χώρος. Δεν είναι απαραίτητο ο χώρος αυτός να είναι μπάχαλο. Να φέρω και ένα παράδειγμα. Εχουμε στην Αθήνα το ΓΠΑ. Ιστορικό ίδρυμα 100+ πλέον ετών σε ένα πανέμορφο χώρο 250 στρεμμάτων στο κέντρο της Αθήνας 2-3 χλμ από την Ακρόπολη. Αν ήταν στο εξωτερικό αυτό το κάμπους, θα πλήρωνες εισιτήριο ως επισκέπτης για να περάσεις κάποιες ώρες στους κήπους και στις εγκαταστάσεις του. Παρ΄ ότι γίνεται προσπάθεια τα τελευταία χρόνια, ο χώρος δεν βελτιώνεται. Αυτές είναι οι βασικές αλλαγές που θα πρέπει να κάνουν τα δημόσια πανεπιστήμια, ώστε να μην έχουν θέμα με τα ιδιωτικά. Αλλά βέβαια κάποιοι τύποι που μέχρι σήμερα παρασιτούν σε αυτά, κάνοντας πολιτικές και κομματικές καριέρες, θα ζοριστούν. Τι να κάνουμε. Δεν θα μας λείψουν πάντως.
    7 points
  16. Καλησπέρα, Επισυνάπτω την σχετική απάντηση της ΔΑΟΚΑ. 1.62425_2220_Μη προσμέτρη.pdf
    7 points
  17. @Civil Gangster τα βήματα είναι τα εξής: 1. Ανάθεση από τον ιδιοκτήτη με υπεύθυνη δήλωση και γνήσιο υπογραφής, αφού αποδεχτεί την προσφορά εργασίας. 2. Νέα αυτοψία στο ακίνητο. 3. πλατφόρμα ΤΕΕ >Ταυτότητα Κτιρίου > Μητρώο Ταυτότητας Κτιρίου - Εισαγωγή Καταχωρίσεων > Αναζήτηση και εύρεση ακινήτου > Επιλογή ακινήτου > Διαχείριση Ιδιοκτησιών Οικοπέδου/γηπέδου > Επιλογή ιδιοκτησίας > Δεξί κλικ > Δημιουργία τροποποιητικής καταχώρισης Ιδιοκτησίας 4. Εισαγωγή υπεύθυνης δήλωση εξουσιοδότησης. 5. Αλλαγή ημερομηνίας αυτοψίας και επιβεβαίωση στοιχείων ιδιοκτησίας και οικοπέδου. 6. Πληρωμή παραβόλου 20 euros 7. Έκδοση νέου πιστοποιητικού πληρότητας. Καλή απόλαυση !!! (Μα πότε πρόλαβε να λήξει? )
    7 points
  18. Δεν κοίταξα αν υπάρχει στα downloads, ίσως να υπάρχει και να την έχει ανεβάσει άλλος συναδελφος, γι' αυτό κάνε το κόπο να δεις αν υπάρχει... αν δεν υπάρχει ανέβασε τη εκεί.. ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ - ΚΥΑ 136860_2018.docx
    6 points
  19. Στο άρθρο 3 της Υπουργ. Απόφασης ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174 (ΦΕΚ 1843Β/13-5-2020) παράγραφος "ζ" (Γενικά δικαιολογητικά) αναφέρει: Κατάθεση Σχεδίου και Φακέλου Ασφάλειας και Υγείας του έργου, με ορισμό του υπεύθυνου συντονιστή σύμφωνα με τα οριζόμενα στο π.δ. 305/1996 (Α΄ 212), όπου απαιτείται. (Το σύστημα πάντα το βγάζει σαν πεδίο, όμως μπορείς να ανεβάσεις αιτιολόγηση γιατί δεν απαιτείται) Ξεψαχνίζοντας το Άρθρο 4 της ίδιας ΥΑ, υποβάλλεται στο πληροφοριακό σύστημα «Δήλωση ανάθεσης και ανάληψης της ευθύνης από μηχανικό για την επίβλεψη του έργου» μόνο στις περιπτώσεις θ, ιβ, κ και λ του άρθρου 29 του ν. 4495/2017 όπου: θ) τοποθέτηση ικριωμάτων ιβ) εργασίες εξωτερικών χρωματισμών ή αντικατάσταση κιγκλιδωμάτων ή επισκευή επιχρισμάτων ή επισκευή όψεων με χρήση ικριωμάτων κ) συντήρηση και επισκευή στεγών με χρήση ικριωμάτων λ) εγκατάσταση αυτόνομου συστήματος θέρμανσης Οπότε συνάδερφε @the_topo απαιτείται ΣΑΥ - ΦΑΥ και επίβλεψη σε εγκατάσταση αντλίας θερμότητας
    6 points
  20. Έχει ανακληθεί καμία άδεια; - Όχι. Το κτίριο είναι νομίμως υφιστάμενο κατα την έννοια της παρ. 1 του άρθρου 23 του ν. 4067/2012 (ΦΕΚ 79 Α’); -Ναι. Το διαμέρισμα (οριζόντια) ταυτίζεται με τη εκδοθείσα οικοδομική άδεια; -Ναι. Το ακίνητο εμπίπτει στις απαγορευτικές διατάξεις της παραγράφου α εδαφίου ββ του άρθρου 1 της Υ.Α. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174 ; - Όχι. Ορίστε ο έλεγχος νομιμότητάς που προβλέπεται να γίνει. Έγκριση εργασιών εκδίδεις, όταν έρθει η ώρα να βγάλεις οικοδομική άδεια τότε θα σε απασχολήσει η αρτιότητα. Δεν καλείσαι κάπου να υπογράψεις δήλωση Ν.651.
    6 points
  21. Οι αρμοδιότεροι ερμηνεύουν διαφορετικά ... ΚΕΣΥΠΟΘΑ.pdf
    6 points
  22. Μεγάλε μου , γράφεις με πολύ πάθος για τις συντάξεις. Η μεγαλύτερη απατεωνιά ever είναι το κόψιμο της σύνταξης σε βασική , ανταποδοτική και τρίχες κατσαρές . Το Τσμεδε είναι το μοναδικό ταμείο που δεν δανείστηκε ποτέ . Το Τσμεδε έγινε μεγαλομέτοχος της Αττικής χωρίς να ερωτηθεί κάνεις . Γνωρίζεις τι έσοδα είχε αυτό το ταμείο προ μνημονίων ? Γνωρίζεις από πόσες μεριές ειχε έσοδα ? Και φτάσαμε σήμερα να μας λένε αν πλήρωνες για δύο συντάξεις και παίρνεις μια πληρη Εθνική σύνταξη δεν δικαιούσαι δεύτερη , αν είσαι χήρα/χήρος και παίρνεις μια πλήρη Εθνική σύνταξη δεν δικαιούσαι δεύτερη και όσο αναφορά τα ποσοστά αναπλήρωσης μιλάμε για ποσοστά εντελώς της πλάκας από χαρτογιακαδες που είναι άεργοι . Αν νομίζουν οι mod ότι το post πρέπει να κοπεί ας το κάψουν ,αλλά κάποιοι θα έπρεπε να έχουν φάει πολύ καρπαζιά . Μόνο έτσι κατάλαβαινουν αυτοί . Εν κατακλείδι λίγο σεβασμό λοιπόν σε όλους αυτούς τους συναδέλφους που συμπλήρωσαν σχεδόν μισό αιώνα δουλειάς ,με τον τρόπο που ασκείται το επάγγελμα του μηχανικού στην Ελλάδα και ας πάρουν επιτέλους μια αξιοπρεπή σύνταξη όχι για κάποιον άλλο λόγο , αλλά γιατί απλά την αξίζουν . Βλέπεις ότι δεν αναφέρω καν πόσοι θα έπρεπε να έχουν πάει φυλακή για τα αποθεματικά του ταμείου και για το τι έγιναν όλα αυτά τα δις .
    6 points
  23. Έχουμε καταπληκτικά νέα! Το ΣΤΕ έβγαλε απόφαση που μας δικαιώνει!!! Δείτε... https://mhn2020.gr/απόφαση-βόμβα-του-συμβουλίου-της-επ/?fbclid=IwAR0l2rSRKFtHPWau_qSkDRMWaAj6HeD8SPQe5ZjYqOlL7fd8VShMrmFsLh8
    6 points
  24. Η μόνη λύση για να αντιμετωπιστεί η αυθαίρετη δόμηση είναι να ανοίξει η εφαρμογή https://roufianos.gov.gr στο οποίο με κωδικούς taxis θα γίνονται ηλεκτρονικά οι καταγγελίες. Στον καταγγέλλοντα θα πιστώνεται το 15% του βεβαιωμένου προστίμου, αφού προωθηθεί ανώνυμα η καταγγελία στην αρμόδια ΥΔομ. Χρηματοδότηση εργου: Ελλάδα 3.0 - Με σκοπό να γίνουν όλοι ενσυνείδητοι πολίτες. Με επόμενη υπουργική απόφαση, στο site θα ενεργοποιηθεί και η πλατφόρμα για καταγγελία παράνομης στάθμευσης....
    6 points
  25. 1100 1. 1350 2. Εντός 600, εκτός 550. 3. 650 900 & 1250 Στείλε ΕΓΣΑ Α) 1200 Β) 1700
    6 points
  26. Βγάλε μια ΕΕΔΜΚ για τις διαρρυθμίσεις και για το παράθυρο. Την καταχωρείς στην ΗΤΚ και όλα καλά. Κανένα πρόβλημα και με την προηγούμενη βεβαίωση. Μοναδικό πρόβλημα πως για το παράθυρο θα χρειαστείς συναίνεση συνιδιοκτητών.
    6 points
  27. @DidonisΕγώ δεν είπα τι έχω σκοπό να κάνω γιατί ακόμα το διερευνώ. Ρώτησα τι είναι σωστό να κάνω βάσει αυτών των συνθηκών ώστε κι εγώ να είμαι νόμιμη και ο ιδιοκτήτης με τον αγοραστή να κάνουν τη δουλειά τους.
    6 points
  28. Ζητώ εκ των προτέρων συγγνώμη για το μακροσκελές και παραθέτω παρακάτω email που στάλθηκε την 2/10/23 από συνάδελφο σε κάθε αρμόδιο, όπου τα λέει όλα και "τους τα χώνει" χοντρά. Βέβαια δεν πήρε καμμία απάντηση : "Σημερινό μου email [email protected], στον πρόεδρο του ΤΕΕ και τις αρμόδιες διευθύνσεις: Κύριοι, ΝΤΡΟΠΗ ΣΑΣ!!!! Για το Εξοικονομώ 2021 (ΕΙΚΟΣΙ ΕΝΑ) στέλνετε ενημερώσεις για λήξη προθεσμίας ολοκλήρωσης των έργων, τη στιγμή που έχουμε ολοκληρώσει τα έργα από μήνες (ΤΕΛΕΙΩΝΕΙ το 2023, ΞΥΠΝΑΤΕΕΕ!) ενώ εσείς δεν έχετε ανοίξει ακόμα τη διαδικασία κλήρωσης του 2ου ενεργειακού επιθεωρητή ο οποίος θα πιστοποιήσει τις εργασίες. Εντωμεταξύ, εμείς οι άμοιροι και έρμαια της ανικανότητάς σας, έχουμε ολοκληρώσει τα έργα, έχουμε τιμολογήσει, τα έχουμε πληρώσει εργατικά, ΕΦΚΑ και υλικά, έχουμε πληρώσει ΦΠΑ και οι οικογένειές μας δεν έχουνε να φάνε. Ο οδηγός του προγράμματος (ΠΡΟΣΟΧΗ, είναι σε ΦΕΚ), ορίζει πληρωμή εντός διμήνου από την πιστοποίηση των εργασιών και έγκρισή τους από τους ελεγκτές της (Αντι)αναπτυξιακής τράπεζας. Πώς περιμένετε να υποβάλλουμε φάκελο ολοκλήρωσης έργου, αφού μας έχετε ομήρους, λόγω της ΜΗ δυνατότητας ελέγχου από τον Β΄ενεργειακό επιθεωρητή; Για να μη μιλήσω για τις αλλεπάλληλες άστοχες, επαναλαμβανόμενες και με δόσεις παρατηρήσεις που παίρναμε (άλλες ή και τις ήδη απαντημένες κάθε φορά), με καθυστέρηση ανταπόκρισής σας 2 μηνών από παρατήρηση σε παρατήρηση από τους πανάσχετους ελεγκτές σας! Θα έπρεπε προθεσμίες να έχετε κι εσείς κύριοι, όχι μόνο εμείς. Και μάλιστα έργο στο οποίο δεν έχετε ελέγξει και απαντήσει εντός διμήνου να θεωρείται νομοτελειακά ολοκληρωμένο και να πληρώνεται. Επίσης όλες οι παρατηρήσεις σας θα πρέπει να έρχονται στον 1ο έλεγχο. Όχι καινούριες κάθε τρεις και …πολύ! Κύριοι, επιφυλάσσομαι κάθε νομίμου δικαιώματός μου και των πελατών μου, κατά παντός υπευθύνου για την κατάσταση αυτή και κοινοποιώ την παρούσα στα ΜΜΕ και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Με εκτίμηση και αγανάκτηση, Ανδρέας Α. Κυρώζης Διπλ. Πολιτικός Μηχανικός Ενεργειακός Επιθεωρητής Σύμβουλος και Ανάδοχος Έργων Εξοινονομώ - Καθυστερώ, Χρεοκοπώ."
    6 points
  29. Η Τιμή Οικοπέδου υπολογίζεται με βάση πίνακα από το Υπουργείο Οικονομικών και εξαρτάται από την Τιμή Ζώνης (που είναι η αξία 1 μ2 νεόδμητου διαμερίσματος, πρώτου ορόφου με πρόσοψη σε ένα δρόμο στην περιοχή) και τον Συντελεστή Αξιοποίησης Οικοπέδου (Σ.Α.Ο., που είναι ο συντελεστής δόμησης). Άρα, εάν κάποιος βρει από την επίσημη ιστοσελίδα, για την περιοχή ενδιαφέροντος του ακινήτου την Τιμή Ζώνης και γνωρίζει και τον Σ.Α.Ο./Σ.Δ., μπορεί να βρει την Τ.Ο. π.χ. Για Τ.Ζ. 3.000€/μ2 και Σ.Α.Ο./Σ.Δ. 0,80, η Τ.Ο. είναι 1.593€/μ2. Εάν στην ίδια Τ.Ζ. ο Σ.Α.Ο./Σ.Δ. είναι 2,0, η Τ.Ο. είναι 3.525€/μ2. Εάν στην ίδια Τ.Ζ. ο Σ.Α.Ο./Σ.Δ. είναι 4,2, η Τ.Ο. είναι 6.758€/μ2. Στην συνέχεια γίνεται εφαρμογή της ισχύουσας νομοθεσίας που διαφοροποιεί τον υπολογισμό ανάλογα με τον Σ.Δ. Α. Για Σ.Δ. < 1, η Τ.Ο. πολλαπλασιάζεται επί τον αριθμό των θέσεων προς εξαγορά επί το εμβαδόν θέσης (20μ2). Π.χ. για το παραπάνω παράδειγμα με Σ.Α.Ο./Σ.Δ. 0,80, για εξαγορά 5 θέσεων στάθμευσης, είναι 1.593€/μ2 x 5 θέσεις x 20μ2/θέση και η τελική εισφορά είναι 159.300€. Β. Για 1 < Σ.Δ. < 4, η Τ.Ο. πολλαπλασιάζεται επί τον αριθμό των θέσεων προς εξαγορά επί το ανηγμένο εμβαδόν θέσης (25μ2/Σ.Δ.). Π.χ. για το παραπάνω παράδειγμα για Σ.Α.Ο./Σ.Δ. 2,0, για εξαγορά 5 θέσεων στάθμευσης, είναι 3.525€/μ2 x 5 θέσεις x (25μ2/θέση / 2,0) και η τελική εισφορά είναι 220.312,50€. Γ. Για Σ.Δ.> 4, η Τ.Ο. πολλαπλασιάζεται επί τον αριθμό των θέσεων προς εξαγορά επί το εμβαδόν θέσης (5μ2). Π.χ. για το παραπάνω παράδειγμα για Σ.Α.Ο./Σ.Δ. 4,2, για εξαγορά 5 θέσεων στάθμευσης, είναι 6.758€/μ2 x 5 θέσεις x 5μ2/θέση και η τελική εισφορά είναι 168.950€. Επί της τελικής εισφοράς υπάρχει σε ορισμένες περιπτώσεις η χρήση του μειωτικού συντελεστή 25% για τον τελικό υπολογισμό της. Οι περιπτώσεις αυτές είναι: α. Απαγόρευση δημιουργίας θέσεων στάθμευσης στην ευρύτερη περιοχή β. Λόγω διαστάσεων οικοπέδου (μία από τις ακόλουθες προϋποθέσεις: πρόσωπο 8μ, βάθος 10μ, εμβαδόν 200μ2) γ. Οικόπεδα με πρόσωπο σε οδό πλάτους <7,5μ ή με πρόσωπο επί οδού κλίσεως μικρότερης του 15% δ. Προσθήκη καθ' ύψος υφιστάμενων κτιρίων, με νόμιμη οικοδομική άδεια κατά το χρόνο εκδόσεως της οποίας δεν υπήρχε υποχρέωση δημιουργίας θέσεων στάθμευσης ε. Προσθήκη κατ' επέκταση σε υφιστάμενα κτίρια, με την προϋπόθεση ότι το τμήμα του οικοπέδου που απομένει μετά την αφαίρεση του υφιστάμενου κτιρίου (κάλυψη), υπάγεται στις παραπάνω περιπτώσεις β και γ. στ. Μεταβολή χρήσης υφιστάμενου κτιρίου ζ. Οικόπεδα στα οποία δεν επιτρέπεται η κατασκευή υπογείου για λόγους προστασίας αρχαίων, μετά από βεβαίωση της αρμόδιας Υπηρεσίας του Υπουργείου Πολιτισμού. η. Οικόπεδα στα οποία δεν επιτρέπεται η κατασκευή υπογείου/ων λόγω διέλευσης Μετρό, μετά από βεβαίωσητης αρμόδιας Υπηρεσίας του Μετρό και με την επισήμανση ότι η βεβαίωση αφορά μόνο τις θέσεις που δεν μπορούν να υλοποιηθούν. θ. Προσθήκη κατ' επέκταση σε υφιστάμενα κτίρια ως προς διηρημένες κάθετες ιδιοκτησίες. Νομίζω ότι είναι οκ τα παραπάνω. Δεκτές οι επισημάνσεις για αλλαγές.
    6 points
  30. Ο ΚΕΝΑΚ δίνει οδηγίες για τη μείωση της συμβατικής ενέργειας για θέρμανση, ψύξη, κλιματισμό (ΘΨΚ) σε κατοικίες & φωτισμού και αερισμού για κτήρια τριτογενούς τομέα. Αυτός που καθορίζει αν <απαιτείται> ή όχι η έκδοση το ΠΕΑ και η ανάρτηση του στην ΗΤΚ, είναι ο Ν. 4122/13 με τις τροποποιήσεις αυτού.
    6 points
  31. Εεεε αν είναι απλές κάντες ρε αδελφέ! Και αν είναι και άλλα (πολλά) παρόμοια σημαίνει ότι ήδη τα βρήκες, τι ρωτάς εμάς εδώ και δεν σου αρέσουν και οι απαντήσεις κιόλας; Προσωπικά είχα να σου προτείνω χειροπιαστά πράγματα που έχω ξανακάνει, αλλά δεν το κάνω γιατί είσαι αγενής με τους συναδέλφους μου!
    6 points
  32. Για να δεις αν θέλει κάτι ΠΕΑ, ελέγχεις τα ακόλουθα με την σειρά: 1) Αν κλείνει το κέλυφος (βασικό) 2) Αν ο χώρος ανήκει στις κατηγορίες που θέλουν ΠΕΑ (τσεκάρεις χρήση) 3) Αν η αφορμή θέλει ΠΕΑ (πχ τσεκάρεις αν είναι κληρονομιά ή πώληση ή ενοικίαση κλπ) Αν τα έχεις όλα, κάνεις ΠΕΑ. Αλλιώς όχι.
    6 points
  33. Όταν η διαφορά των μετρήσεων είναι εντός της ανοχής δεν αλλάζεις τίποτα. Το εμβαδόν και για την τακτοποίηση και για την ηλεκτρονική ταυτότητα είναι 50 τ.μ.
    6 points
  34. Ας προστατεύσει το ΤΕΕ τους μηχανικούς γιατι η συγκεκριμένη εργασία δεν είναι για να μην κοιμόμαστε τα βράδια φοβοντας παρανοϊκους. Ότι οι τίτλοι έχουν προβλήματα εδώ και 100 χρόνια δεν είναι λόγως ακύρωσης προγενεστερου συμβολαίου, τώρα βρήκαν την βεβαίωση μηχανικου. Όταν πριν το 2011 μεταβιβαζαν ότι θέλανε, υπάρχει δεν υπάρχει η αποθήκη, το αυθαίρετο δωμάτιο κτλ κτλ, και δήλωναν λάθος εφορίες που αναγράφονται στο συμβόλαιο δεν υπήρχε πρόβλημα. Όταν κάνουν έτος 2023 αποδοχές κληρονομιάς ΟΤΙΝΑΝΑΙ, δεν είναι λόγως ακύρωσης συμβολαίου Όλα αυτά δεν μπορούσαν δηλαδή να τα προβλέψουν όταν γραφαν τους νόμους; Δεν δικαιούται δηλαδή κάποιος να κάνει ένα λάθος, να ξεχάσει κάτι; Δεν έχουν όλοι 30χρονια εμπειρία. Δεν μιλάμε για στατικά 10οροφης πολυκατοικίας, δεν κρίνονται ζωές εδώ.
    6 points
  35. Συνάδελφε, το θέμα που θίγω είναι αυτό της υποχρέωσης υπαγωγής. Όπως πολύ σωστά λες, να είμαστε σχολαστικοί. Στην ΗΤΚ δεν έχουν αλλάξει τα περί βεβαιώσεων του 83. Παραμένουν οι τρεις επιλογές: 83/2α, 2β, 2γ. Αποφάσισαν με την ΗΤΚ να βαφτίσουν στο σύστημα τρεις "τύπους" τους οποίους μπέρδεψαν ακόμα και την αντιστοίχιση. Στον τύπο 2 έβαλαν την περίπτωση γ, στον τύπο 3 την β. Στα βαφτίσια, την 2γ την είπαν "ρυθμισμένο" η οποία όμως θα μπορούσε να είναι και "αμπντουλάχ". Τιποτα δεν θα άλλαζε. Η επιλογή "ρυθμισμένο" αντιστοιχεί στην βεβαίωση του 83/2γ όπου γράφει ξεκάθαρα: "οι υφιστάμενες αυθαίρετες κατασκευές ή οι εγκατεστημένες αυθαίρετες χρήσεις εμπίπτουν σε μία από τις εξαιρέσεις της παραγράφου 2 του άρθρου 82 και δεν υπάγονται σε καμία άλλη από τις περιπτώσεις του άρθρου 89." Η 2/82 περιλαμβάνει μεταξύ άλλων και την 2θ όπου γράφει ξεκάθαρα: θ) εμπίπτουν στις περιπτώσεις της παρ. 3 του άρθρου 81 εξαιρουμένων των περιπτώσεων β, γ, δ. Αρα τα πραγματα είναι απλά. Η εκδοση ΗΤΚ με εξαιρέσεις της ΚΑΤ3 επιτρέπται. Δεν προκύπτει καμία υποχρέωση. Αν μου διαφευγει κατι, παρακαλώ για την υποδειξη του σχετικού εδαφίου, παραγραφου κλπ. Πάντως απο το ΤΕΕ αν και στις παρουσιάσεις τους οπως και προφορικώς υποστηρίζουν το αντίθετο, εγγράφως και επειτα από αρκετή πίεση, μου απάντησαν για το θεμα της 82/2θ πως: Το ΤΕΕ ανταποκρίνεται σε αντίστοιχα ερωτήματα με σκοπό την άρτια εκτέλεση του έργου του μηχανικού, στα πλαίσια του κώδικα δεοντολογίας. Οι απαντήσεις βασίζονται στην εμπειρία από πληθώρα ερωτημάτων συναδέλφων για την αντιμετώπιση διαφορετικών περιπτώσεων ακινήτων. Οι κατευθύνσεις που δίνονται αποτελούν σύσταση και η αποδοχή τους ή μη εναπόκειται στην κρίση κάθε μηχανικού. Η λέξη «ρυθμισμένο» σε συνέχεια του τύπου 2 της βεβαίωσης, όπως και οι λέξεις «νόμιμο» και «αδόμητο» για τους τύπους 1 και 3 αντίστοιχα, αποτελούν ένδειξη για τον τύπο της βεβαίωσης και όχι ερμηνεία της νομοθεσίας. Υλοποιήθηκε στο σύστημα κατόπιν αιτημάτων των μηχανικών για σύντομη και σαφή διάκριση, οι οποίοι, κατά την έκδοση των βεβαιώσεων του ν. 4495/17, συχνά επέλεγαν λάθος βεβαίωση.
    6 points
  36. Συνάδελφοι, όσοι ζούμε σε επαρχία ξέρουμε πολύ καλά τι κάνει η φύση. Μέσα Απριλίου, έβαλα καταστροφέα και το οικόπεδο έγινε γυαλί. Σήμερα τα χορτάρια είναι στο μισό μέτρο και παραπάνω, διότι έκανε κάποιες βροχές. Σύμφωνα με το νόμο το οικόπεδο αυτό σήμερα θεωρείται μη καθαρισμένο και υποψήφιο για πρόστιμο, ασχέτως αν τηρήθηκε η αρχική προθεσμία της 30/4/2024. Βεβαίως τα χορτάρια λόγω των βροχών που έπεσαν είναι χλωρά και εξυπακούεται, για όποιον διαθέτει στοιχειώδη λογική, ότι δεν αποτελούν προσάναμα για μια φωτιά, αλλά το αντίθετο και θα την επιβραδύνουν. Βλέπω από την αρχή των κατάπτυστων διατάξεων κάποιοι να "αγωνιούν" πως θα κάνουν τις μελέτες για να εισπράξουν μερίδιο στην πίτα που διαφαίνεται. Θα πρέπει όμως να αναλογιστούμε ότι, αυτός δεν είναι ο δικός μας ρόλος καθώς δεν βρισκόμαστε και εμείς σε άλλη θέση από αυτή των συμπολιτών μας. Θα έπρεπε σύσσωμοι να αρνηθούμε και να μην αναλαμβάνει κανείς το οτιδήποτε αφορά όλο αυτό το "τερατούργημα". Ανάλγητοι νόμοι που δεν εξυπηρετούν το κοινό καλό, θα πρέπει να καταρρίπτονται τοις πράγμασιν. Κρατάω την φράση του συναδέλφου παραπάνω "Έτοιμοι για τα χαρακώματα....Μέτρα καταδικασμένα σε αποτυχία..."
    5 points
  37. Πολλοί συνάδελφοι στα πρώτα χρόνια της επαγγελματικής μας ζωής δεν είχαμε κανένα να ρωτήσουμε. Οι τότε «παλιοί» δύσκολα έδειχναν τα μυστικά της δουλειάς, είτε από πρόθεση, είτε από αδιαφορία για το νέο συνάδελφο. Internet δεν υπήρχε, καθώς και φόρουμ για να ρωτήσει κανείς. Συναισθανόμενος την αγωνία των νέων συναδέλφων που εισέρχονται στο ελεύθερο επάγγελμα και ειδικά των νέων παιδιών που δεν έχουν κανέναν να ρωτήσουν και μη έχοντας στο πλευρό τους γονείς μηχανικούς και έτοιμο τεχνικό γραφείο (κάτι που είναι ο κανόνας ειδικά σε επαρχιακές πόλεις) ανοίγω αυτό το θέμα ειδικά για νέους συναδέλφους, το οποίο θα έχει τη δομή σύντομων ερωτήσεων (ακόμη και σε απλοϊκό επίπεδο) και σύντομων απαντήσεων (χωρίς ιδιαίτερη ανάλυση). Για λεπτομερείς αναλύσεις μπορείτε να ανατρέχετε στις υπάρχουσες θεματικές ενότητες του φόρουμ). Ξεκινώ με μερικά παραδείγματα για το πως θα μπορούσαν να είναι κάποιες πιθανές ερωτήσεις νέων συναδέλφων και με ποιο τρόπο μπορούν να απαντηθούν όσο το δυνατόν πιο σύντομα και περιεκτικά: Ερώτηση1 : Ποια η διαφορά γηπέδου και οικοπέδου; Απάντηση 1: Γήπεδο ονομάζουμε το γεωτεμάχιο που βρίσκεται εκτός σχεδίου πόλης ή εκτός οικισμών. Οικόπεδο είναι αυτό που βρίσκεται μέσα σε ρυμοτομικό σχέδιο ή μέσα σε οικισμό. Ερώτηση 2: Τι να ξεκινήσω να διαβάζω ως νέος πολιτικός μηχανικός που μόλις αποφοίτησα, έχοντας πολύ χρόνο στη διάθεσή μου; Απάντηση 2: ΝΟΚ (Ν. 4067/12), Αυθαίρετα (Ν. 4495/17), νομοθεσία οικισμών (βλ. ερώτηση 3) και εκτός σχεδίου δόμησης (βλ. ερώτηση 5), κανονισμοί αναλόγως ειδικότητας (πχ ΝΕΑΚ, ΕΚΩΣ, Κ.Τ.Σ, ευρωκώδικες για πολιτικούς μηχανικούς κλπ). Ερώτηση 3: Ποιες οι βασικές κατηγορίες οικισμών που συναντάμε πιο συχνά; Απάντηση 3: (α) Οικισμοί προϋφιστάμενοι του έτους 1923 ΠΔ/2-3-81 (ΦΕΚ-138/Δ/81) (β) Οικισμοί οριοθετημένοι κάτω των 2.000 κατοίκων ΠΔ/24-4-85 (ΦΕΚ-181/Δ/3-5-85) & ΠΔ/4-11-11 (ΦΕΚ-289/ΑΑΠ/4-11-11) (γ) Παραδοσιακοί οικισμοί ΠΔ/19-10-78 (ΦΕΚ-594/Δ/13-11-78) (δ) Στάσιμοι οικισμοί ΠΔ/6-12-82 (ΦΕΚ-588/Δ/23-12-82) (ε) Οικισμοί με ρυμοτομικό σχέδιο στερούμενοι όρων δόμησης (ΒΔ/25-8-69 (ΦΕΚ-164/Δ/1-9-69). Ερώτηση 4: Οι οδοί της χώρας έχουν κατηγορίες; Απάντηση: Ναι. Π.χ Εθνικές, επαρχιακές, δημοτικές (σχετικό το ΠΔ 209/98 - ΦΕΚ 169/Α/15-7-98). Ερώτηση 5: Πως βρίσκω την επιτρεπόμενη δόμηση σε ένα εκτός σχεδίου γήπεδο; Απάντηση 5: Σχετικό το ΦΕΚ 270/Δ/85 όπως τροποποιήθηκε με το Ν. 3212/03 (ΦΕΚ-308/Α/31-12-03) Ο συντελεστής δόμησης στην εκτός σχεδίου δόμηση εξαρτάται από την χρήση του γηπέδου. Για τη συνήθη χρήση κατοικίας έχουμε κλιμακούμενο ΣΔ ανάλογα με την επιφάνεια του γηπέδου -200 τμ για γήπεδο Επιφάνειας (Ε) μέχρι και 4.000 τμ Για 4.000 τμ <Ε <=8.000 τμ---> ΣΔ=200+0,02Χ(Ε-4.000) Για 8.000 τμ< Ε---> ΣΔ=280+0,01Χ (Ε-8.000) Με μέγιστη δόμηση τα 400 τμ.
    5 points
  38. 650 ήταν εκτός αντικειμενικού το '16. 600 1. 1000 2. 900 3. 900 4. 1450 Καλή χρονιά Βάγια
    5 points
  39. H συνήθης-κοινή πρακτική είναι να λαμβάνεται ολόκληρο το πάχος τοίχων ή τοιχίων Ο.Σ υπέρ του διαμερίσματος, όταν αυτό εφάπτεται με κοινόχρηστους χώρους (κλιμακοστάσιο, φρεάτιο ανελκυστήρα, ακάλυπτος χώρος). Σε αντίθεση με το παραπάνω, λαμβάνεται το ήμισυ πάχους κοινού τοίχου με όμορο διαμέρισμα.
    5 points
  40. Σοβαρά τώρα.... περιμένεις απάντηση από ιδιώτη με 3 μόνο post.... 11 χρόνια μετά???
    5 points
  41. @Betty_ το ποσό της απόσβεσης προστίθεται στα έξοδα, όπως φαίνεται στον πίνακα Ζ'2 του Ε3. Μετά τη διαβίβαση, ο σχετικός κωδικός (587) έχει προσυμπληρωθεί σωστά. Σωστά, λοιπόν, περιλαμβάνεται στο σύνολο των εξόδων του συνοπτικού βιβλίου. Επαναλαμβάνω ότι βάσει των εγγραφών του συνοπτικού βιβλίου προσυμπληρώνεται το Ε3. Άρα σωστά έπραξες και διαβίβασες την απόσβεση.
    5 points
  42. Μπορείς. Αναγράφεται ρητά στην βεβαίωση του 83,2γ: Οι εξαιρέσεις της 2θ του 82: οι περιπτώσεις της 3 του 81: διαγράφω την περίπτωση στ) επειδή συμπεριλαμβάνεται στην περίπτωση ζ) - (γιστ, αρθ96) Κατα συνέπεια οι περιπτώσεις της γδ,αρθ96 - "μετατόπιση ανοιγμάτων" είναι στις εξαιρέσεις. Το στοιχείο που μπερδεύει είναι η υποχρέωση που προκύπτει από το αρθ54:
    5 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.