Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη από 08/09/2025 σε όλες τις περιοχές
-
Καλησπέρα στην κοινότητα του michanikos.gr, Θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας ένα project που δουλεύω εδώ και λίγο καιρό, με την ελπίδα ότι θα φανεί χρήσιμο σε πολλούς από εσάς. Πολλοί θα θυμάστε την εξαιρετική προσπάθεια του trigonometrika.gr, που για χρόνια αποτελούσε το σημείο αναφοράς για την κατάσταση και τις συντεταγμένες των τριγωνομετρικών της ΓΥΣ. Δυστυχώς, η σελίδα αυτή δεν είναι πλέον ενεργή, αφήνοντας ένα σημαντικό κενό. Το κενό αυτό ήταν η έμπνευση για τη δημιουργία ενός νέου, σύγχρονου και ανοιχτού εργαλείου. Με μεγάλη χαρά, σας παρουσιάζω το vathra.xyz. Πρόκειται για μια νέα, open-source πλατφόρμα που στοχεύει να γίνει ένα ζωντανό αρχείο για τα τριγωνομετρικά σημεία της χώρας μας. Η εφαρμογή είναι πλήρως λειτουργική και περιλαμβάνει: Διαδραστικό, γρήγορο χάρτη με clustering για την ομαλή απεικόνιση χιλιάδων σημείων, ακόμα και σε κινητά. Αναζήτηση με κωδικό (ΓΥΣ ID) ή με το όνομα του σημείου. Πλήρη στοιχεία για κάθε σημείο (συντεταγμένες WGS84 & ΕΓΣΑ87, υψόμετρο, περιγραφή, κ.λπ.). Δυνατότητα εύρεσης της θέσης σας και του κοντινότερου σημείου. Σύνδεση μέσω Google για να μπορούν οι χρήστες να συνεισφέρουν. Σύστημα υποβολής αναφορών (reports), όπου κάθε συνδεδεμένος χρήστης μπορεί να ενημερώσει την κατάσταση ενός σημείου (OK, κατεστραμμένο, κ.λπ.), να προσθέσει σχόλια για την πρόσβαση και να ανεβάσει φωτογραφίες. Ιστορικό αναφορών για κάθε σημείο. Μια σελίδα με γενικά στατιστικά για την κατάσταση του δικτύου. Η δύναμη ενός τέτοιου project, όμως, είναι η κοινότητά του. Η πλατφόρμα είναι απλώς το εργαλείο. Σας προσκαλώ να επισκεφθείτε τη σελίδα, να δημιουργήσετε λογαριασμό, και αν βρεθείτε κοντά σε κάποιο τριγωνομετρικό, να συνεισφέρετε με την κατάστασή του, μια φωτογραφία, ή ένα σχόλιο. Η εφαρμογή είναι ακόμα σε εξέλιξη και κάθε παρατήρηση, ιδέα για βελτίωση ή αναφορά σφάλματος είναι παραπάνω από ευπρόσδεκτη. Ευχαριστώ για τον χρόνο σας ~π7 points
-
50 downloads
Σε συνέχεια δημοσίευσης νέων ή/και κατάργησης, τροποποίησης κανονιστικών διατάξεων πυροπροστασίας και αποσκοπώντας στην ομοιόμορφη εφαρμογή της ισχύουσας νομοθεσίας πυρασφάλειας, εκδόθηκε το έγγραφο 49039 οικ. Φ.701.1/05.09.2025 του Υπ. Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, με το οποίο αποστέλλεται συνημμένα επικαιροποιημένο διάγραμμα της ισχύουσας νομοθεσίας πυρασφάλειας.4 points -
3 points
-
2 points
-
2 points
-
Για καλό και για κακό όμως, πριν κάνεις - αποφασίσεις το οτιδήποτε, προσπάθησε να βρεις μήπως ήδη έχει γίνει ζημιά στον οπλισμό.... Υπάρχουν ειδικοί που μπορούν να γνωματεύσουν...2 points
-
Το ξαναγράφω: Πόσο χαίρομαι που δεν χρειάζεται να υπογράψω (πλέον συνταξιούχος), την δήλωση αρθρου 5 ν. 651/77 για εκτός σχεδίου. Ποτέ, μα ποτέ ξανά, δεν υπήρχε κατά το παρελθόν τέτοια ασάφεια για αρτιότητα- οικοδομησιμότητα στα εκτός σχεδίου (ευτυχώς έχετε εδώ τον Δημήτρη και συμμαζεύει λίγο τα πράγματα) Αποκλείεται αυτή η "περσόνα", που ακούει στο όνομα Χατζηδάκης, να κατάλαβε, έστω κάτι, στο πέρασμά του από το υπουργείο των μηχανικών στα έτη 2019-20 (Μπορεί όμως αυτά όλα να τα ζήτησαν οι σύμβουλοι και οι παρατρεχάμενοι του!!! Εγώ αυτό πιστεύω!! Σχέδιο ήταν). Είδε ποτέ κανείς, όλα αυτά τα χρόνια, κάποια δήλωση από το ΤΕΕ και τον πρόεδρό του?? Όταν κάποτε ο Λαλιώτης, σαν υπουργός ΠΕΧΩΔΕ δοκίμασε να καταργήσει την παρέκκλιση για την δόμηση στην ζώνη των 500μ., το ΤΕΕ, με πρόεδρο τον Αλαβάνο, ξεσηκώθηκε έντονα. Υγρ. Πιστεύω δεν θα κοπεί η ανάρτηση μου για λόγους..... πολιτικούς.2 points
-
Όχι παντού. Μόνο σε περιοχές που προβλέπεται οικιστική ανάπτυξη (επεκτάσεις σχεδίων και οικισμών)2 points
-
Υπάρχει απάντηση σε παρόμοιο ερώτημα εδώ2 points
-
@Pavlos33, @GeorgeVasil και @lou σας ευχαριστώ πολύ... Ήδη πήγε ο τοπογράφος να μετρήσει οπότε είμαστε σε αναμονή!!2 points
-
2 points
-
@fotsiak Η ερώτηση δεν μπορεί να απαντηθεί έτσι απλά. Γενικώς, αν παραβιάζεις Κ.Χ πόλης δεν επιτρέπεται η τακτοποίηση. Αν δεν έχει συντελεστεί απαλλοτρίωση (παλιά σχ. πόλης προ 83) πιθανώς και να μπορεί να ρυθμιστεί. Η πιο σωστή λύση είναι να "κόψει" το προεξέχον προστέγασμα της λαμαρίνας και να ρυθμίσεις το εντός του οικοπέδου του.1 point
-
Θα ελέγξεις τις επιτρεπόμενες χρήσεις γης, και βάσει ποιας νομοθεσίας. Αν είσαι σε περιοχή αμιγούς κατοικίας, με το δ/γμα του 1987, δεν επιτρέπεται. Με το δ/γμα του 2018 επιτρέπεται Σε περιοχή γενικής κατοικίας, επιτρέπεται και στα δυο διατάγματα1 point
-
1 point
-
@stathisjr 1500, ελπίζω να μην βλέπει και στην Λ. Νίκης ε; Έχω και ένα φίλο που μένει εκεί... 😛1 point
-
1 point
-
@Παναγιώτης Ζαντές Καλησπέρα. Ισχύει ότι λέει παραπάνω ο Άκης. Έχεις υπέρβαση δόμησης 115,18 τμ/230.62 τμ*100%=49,94%>40% και προφανώς 115,18>50 τμ. Άρα κατηγορία 5 ξεκάθαρα.1 point
-
@Παναγιώτης Ζαντές καλησπέρα, δεν γίνεται αυτό που λες δυστυχώς, αφού η υπ. δόμησης που ήδη έχεις είναι μεγαλύτερη των 50 τμ.1 point
-
Η επιταξη δεν δημιουργει νεο γηπεδο ουτε διαιρεί την κυριοτητα σε "τμηματα". Το γηπεδο εξακολουθει να ειναι "ενα" Κατα τα λοιπα, η κατατμηση γινεται με μεταβιβαση ποσοστου στο εναπομενον τμημα που βρισκεται εκτος επιταξης. Βεβαια, εσυ μιλας για "κατατμησεις", που δεν αντιλαμβανομαι τι ακριβως εννοεις. Προφανως ειδες τα περι ΓΠΣ ή ΝΑΤΟΥΡΑ Θα βοηθουσε ενα τοπογραφικο με τα δυο "τμηματα", τους ομορους και τους δρομους.....1 point
-
Ισόγειος χώρος βοηθητικής χρήσης με επιφάνεια έως και 50 τμ λαμβάνει μειωτικό. Διάβασε το άρθρο 100. Εκεί αναγράφεται.1 point
-
1 point
-
Μισή ώρα δουλειά είναι η αποξήλωση....Η χαρά των γνωστών συλλεκτών σιδήρου.1 point
-
Βασίλη, άσε τον συμβολαιογράφο ν' αποφασίσει γι' αυτό... Σε κάθε περίπτωση όμως απαιτείται έλεγχος και στη συνέχεια δήλωση υπαγωγής στις διατάξεις του 4495 για όλες τις αυθαιρεσίες των κοινόχρηστων χώρων του ακινήτου!1 point
-
Με ιδιαίτερη ανησυχία παρακολουθήσαμε τις δηλώσεις του Πρωθυπουργού στην ομιλία του στη ΔΕΘ σχετικά με τις Υ.ΔΟΜ. και όπως είναι λογικό οφείλουμε να πάρουμε θέση και κυρίως να προετοιμαστούμε συλλογικά για τις εξελίξεις της επόμενης περιόδου. Οφείλουμε να επισημάνουμε το γεγονός ότι όλη αυτή την περίοδο, απουσιάζει οποιοσδήποτε διάλογος με την Ομοσπονδία μας παρά τις συνεχείς οχλήσεις μας προς όλους τους εμπλεκόμενους (ειδικά τα συναρμόδια Υπουργεία, Εσωτερικών και Περιβάλλοντος και Ενέργειας). Η εν κρυπτώ συζήτηση με κάποιους πρόθυμους συνομιλητές, ερήμην των εργαζομένων και των φορέων τους δείχνει τόσο την απαξία προς τους εργαζόμενους, όσο και την πρόθεση να εμφανίσει έτοιμες και προαποφασισμένες «λύσεις» που μάλλον θα έχουν την τύχη όλων των μέχρι σήμερα ψευδεπίγραφων μεταρρυθμίσεων (βλ. Καλλικράτη κλπ). Η συστηματική προσπάθεια συσχετισμού των ΥΔΟΜ με τη διαφθορά δεν είναι ατυχής, αλλά στοχευμένη και προσβλητική για εκατοντάδες συναδέλφους μας που κάνουν τη δουλειά τους με αξιοπρέπεια και καθαρότητα. Οι περιπτώσεις διαφθοράς είναι απόλυτα καταδικαστέες, η πολιτεία οφείλει να τις αντιμετωπίσει και η Δικαιοσύνη να πράξει το καθήκον της. Παράλληλα θα πρέπει να ξεκαθαρίσει το τοπίο με την πολυνομία, την απουσία κωδικοποίησης νομοθεσίας, την κακή νομοθέτηση και την ακύρωση Νόμων από το ΣτΕ, τις φωτογραφικές ρυθμίσεις, τις συνεχείς τροποποιήσεις του ΝΟΚ (48 από το 2012, ενώ ο Ν.4497/17 έχει 55 τροποποιήσεις!), τις προτεραιότητες αιρετών και πολιτικού συστήματος και τέλος την τεράστια κερδοσκοπική πίεση πάνω στο Περιβάλλον. Εξάλλου θα πρέπει να μην ξεχνάμε τη λαϊκή ρήση: «στο σπίτι του κρεμασμένου για σκοινί δεν μιλάμε», αφού η μπόχα των σκανδάλων και της διαφθοράς του συστήματος διαπλοκής έχει ξεχειλίσει. Επιπλέον, δε γνωρίζουμε αν το «λάθος» του Πρωθυπουργού να αναφερθεί στην «Κτηματολόγιο Α.Ε.» ήταν τυχαίο, ενώ ήδη με τον Ν. 4512/2018 συστάθηκε νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου (Ν.Π.Δ.Δ.) με την επωνυμία «Ελληνικό Κτηματολόγιο», το οποίο αρχικά εποπτεύεται από τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας και στη συνέχεια μέχρι σήμερα από το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Βάσιμα φοβόμαστε ότι στο βάθος του μυαλού πολλών βρίσκεται η σκέψη πλήρους ιδιωτικοποίησης των διαδικασιών και προώθησης ιδίων συμφερόντων, με το πρόσχημα της «απλοποίησης» των διαδικασιών και της «ευελιξίας». Στόχος τους είναι η μείωση έως εξαφάνιση του Δημόσιου ελέγχου πάνω στο Δομημένο Περιβάλλον. Αυτό αποδεικνύεται από γεγονότα όπως στο Ελληνικό όπου οργιάζουν τα ισχυρότατα κερδοσκοπικά συμφέροντα του κατασκευαστικού και τουριστικού τομέα. Το ίδιο συμβαίνει και στο Σαρακήνικο, καθώς επίσης και στον Ασπρόπυργο με τις ατελείωτες αποθήκες των logistics. Συνέπεια των παραπάνω είναι η τραγική υποβάθμιση του φυσικού και δομημένου Περιβάλλοντος και κατ’ επέκταση του κοινωνικού, οικονομικού και πολιτιστικού γίγνεσθαι. Προφανώς δεν εντοπίσαμε πουθενά στις αρμοδιότητες του Κτηματολογίου οποιαδήποτε αναφορά σε περιβαλλοντικά ή πολεοδομικά ζητήματα. Η αποστολή του Ελληνικού Κτηματολογίου είναι σπουδαία, επείγουσα και κρίσιμη (ολοκλήρωση της κτηματογράφησης). Χρειάζεται ολόπλευρη στήριξη με μέσα και το απαραίτητο εξειδικευμένο προσωπικό. Όπως απόλυτα τεκμηριωμένα αναφέραμε σε προηγούμενη επιστολή μας προς τον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης σχετικά με τα μεγάλα προβλήματα στις Ψηφιακές Λειτουργίες του Ελληνικού Κτηματολογίου: ο υφιστάμενος Μηχανογραφικός εξοπλισμός είναι παρωχημένος, οι πιέσεις στο προσωπικού, οδηγούν σε παραιτήσεις έμπειρου δυναμικού επιστημόνων και « επιχειρούνται παρεμβάσεις στην ψηφιακή υποδομή του Ν.Π.Δ.Δ. αποσπασματικά σχεδιασμένες, χωρίς συντονισμό, χωρίς συνολική μελέτη και καταγραφή μεθοδολογίας». Μας ανησυχεί επίσης ιδιαίτερα η εξαφάνιση από τη συζήτηση ο έλεγχος των αυθαιρέτων κατασκευών και οι Πολεοδομικές εφαρμογές. Οι αρμοδιότητες αυτές των ΥΔΟΜ είναι κρίσιμες, αλλά φαίνεται ότι μπροστά στην προτεραιοποίηση της έκδοσης αδειών από τα κατασκευαστικά συμφέροντα, υποβαθμίζονται. Υπάρχει ορατός ο κίνδυνος πλήρους διάλυσης των ΥΔΟΜ, μέσω κατακερματισμού των 3 λειτουργιών (έκδοση αδειών, επικίνδυνες και αυθαίρετες κατασκευές, πολεοδομικές εφαρμογές) σε 3 διαφορετικούς φορείς (στο Κτηματολόγιο οι άδειες σύμφωνα με τον Πρωθυπουργό, στο ΥΠΕΝ τα αυθαίρετα, σύμφωνα με το Ν.5151/2024, στους Δήμους οι Πολεοδομικές Εφαρμογές). Αντίστοιχα άγνωστο παραμένει τι θα γίνει με τα αρχεία. Στις σήμερα υποστελεχωμένες ΥΔΟΜ είναι απόλυτα συνηθισμένο, οι Μηχανικοί να εκτελούν παράλληλα καθήκοντα σε 2 από αυτά τα Τμήματα. Στα τμήματα που σήμερα υπηρετούν οι συνάδελφοι υπάρχει η αναγκαία συνεργασία. Ο κατακερματισμός τους θα αποβεί ανεδαφικός και καταστροφικός. Τέλος, δηλώνουμε ότι θα κάνουμε ότι μπορούμε ώστε να μην επιτρέψουμε διαδικασίες μεταφοράς ανεδαφικές και μάλιστα που δε θα έχουν τη συναίνεση των ίδιων των Υπαλλήλων που υπηρετούν στις ΥΔΟΜ. Οι συνάδελφοι έχουν ήδη ταλαιπωρηθεί πολλαπλά από τις διαδοχικές αποτυχημένες μεταφορές (επαγγελματικά, κοινωνικά, μισθολογικά) για να γίνουν ξανά μπαλάκι, μεταξύ Αιρετών και άλλων φορέων. Για τα υπόλοιπα θέματα παραπέμπουμε σε πρόσφατη ανακοίνωση μας αλλά και στην πρόσφατη Ημερίδα μας για το θέμα των ΥΔΟΜ με τίτλο: «Υπηρεσίες Δόμησης: Πως φτάσαμε ως εδώ – Τι πρέπει να γίνει». Υπενθυμίζουμε προς όλους ότι οι Πολεοδομίες, ως θεσμός του ελληνικού κράτους, φέρουν έναν ουσιαστικό συνταγματικό ρόλο, που κατοχυρώνεται στο άρθρο 24 του Συντάγματος, δηλαδή την προστασία του φυσικού και δομημένου περιβάλλοντος μέσω ορθολογικού χωροταξικού σχεδιασμού και ελέγχου της δόμησης έχοντας την υποχρέωση να εξασφαλίζουν βιώσιμη ανάπτυξη, ισορροπία μεταξύ οικονομικών συμφερόντων και περιβαλλοντικής διαφύλαξης, καθώς και να αποτρέπουν τις αυθαιρεσίες που υπονομεύουν το δημόσιο συμφέρον. Κάθε προσπάθεια διάλυσης και υποβάθμισης τους, θα μας βρει απέναντι. Η Ομοσπονδία μας σε συνδυασμό με τις διεκδικήσεις μας για τα μισθολογικά μας θέματα, την ανάγκη προσλήψεων, την κατάργηση του νέου Πειθαρχικού, αλλά και το μέλλον των ΥΔΟΜ, θα προχωρήσει σε κινητοποιήσεις στα τέλη Οκτώβρη με τη γνωστή μορφή, ώστε να στείλει παντού το μήνυμα ότι χωρίς αναβάθμιση των Υπηρεσιών και των Μηχανικών, δεν υπάρχει ούτε προστασία του Περιβάλλοντος, ούτε αναπτυξιακή διαδικασία.1 point
-
1 point
-
Σε περιοχές που υπάρχει ΓΠΣ (ΣΧΟΟΑΠ) δέν έχουν κατργηθεί οι παρεκκλίσεις. Όσον αφορά το ερώτημα σου αν έχεις δρόμο χαρακτηρισμένο με φέκ (εθνικό,επαρχιακό ή δημοτικο) θές 45μ ή κοινόχρηστο (αγροτικό προ του 23,δρόμοι διανομής υπ. Γεωργίας,δρόμοι αιγιαλού παραλίας,κτλπ.) θές 25μ. και είσαι οικοδομήσιμος. Αν δέν έχει πρόσωπο σε δρόμο χαρακτηρισμένο δύσκολο........1 point
-
1 point
-
Καλημέρα Θεόφραστε. Δες το αμέσως παραπάνω post.1 point
-
εννοείται πως όχι....🤣 .... βγάζει μάτι άλλωστε στο συγκεκριμένο απόσπασμα.... μετρημένο στο cad είναι μεταβλητό από 3 έως 4μ... γι αυτό το λόγο κρατάω επιφυλάξεις για τις μετρήσεις με το κλιμακόμετρο ειδικά σε τόσο μικρά νούμερα...1 point
-
Υποθέτοντας ότι αναφέρεσαι σε ακίνητο χωρίς ΠΣΟΙ και υπό την προϋπόθεση ότι δεν υπάρχουν άλλες αυθαίρετες επεκτάσεις χώρου το αυθαίρετο γκαράζα εντάσσεται στην κατηγορία 4, καθώς έχεις ποσοστά υπέρβασης δόμησης και κάλυψης μικρότερα του 40%. Έχεις και παραβίαση της Δ, κατά την επιφάνεια που την παραβιάζει. Καταχωρείς στους ισόγειους Β.Χ με συντελεστή μείωσης 0,50 διότι έχει επιφάνεια μικρότερη των 50 τ.μ (δες άρθρο 100).1 point
-
Πάτημα 0.26 δεν είναι σωστό. Στο κατέβασμα θα υπάρχει πρόβλημα. Ακόμη και το 0.28 θέλει προεξοχή του μαρμάρου ώστε να βγει 0.30 που είναι επαρκές Μην ξεχνάς τον κανόνα 0,60<2υ+1π<0,66 (όπου το π παίρνεται στο μέσο του πλάτους του σκαλοπατιού). Καλό είναι να είσαι κάπου στη μέση (0,64)1 point
-
Ρεαλιστικά, η γραμμη ανάβασης δεν ειναι στη μέση. Ειδικά για μεγαλύτερες ηλικίες, παμε όσο γινεται προς το πλαι για ασφαλεια.1 point
-
Αυτά που γράφεις με τις παρατηρήσεις του ΚΑΝΕΠΕ (π.χ για τους οπλισμούς μπορείς να θεωρήσεις τις συνήθειες της εποχής σε συνδυασμό με μερικές αποκαλύψεις οπλισμών και αν μπορείς με διαγνωστικές μεθόδους . Για τα μπετά το ίδιο) . Όμως αποτυπώσεις διαστάσεις οπωσδήποτε.Επίσης θα πρέπει να ελέγξεις αν τα σίδερα είναι σε καλή κατάσταση (λόγω ηλικίας) .Ένα σκουριασμένο σίδερο και ανάλογα με το μέγεθος και είδος της σκουριάς έχει μειωμένα μηχανικά χαρακτηριστικά που πρέπει να ληφθούν υπόψη.1 point
-
1 point
-
1. Η σκάλα πρέπει να έχει το ίδιο πλάτος σε όλο το μήκος της. Το 0,90 στην πράξη θα μικρύνει (επιχρίσματα, κλπ), οπότε ΜΗΝ το μειώνεις. Είνσι προτιμότερο να μικρύνει το δωμάτιο, παρά να είναι άβολη η σκάλα. Άλλωστε, από εκεί θα μεταφέρουν και διάφορα πράγματα. Εννοείται πως στο 0,90 δεν υπάρχουν προβολές δοκών διότι έτσι μειώνεται το λειτουργικό πλάτος. 2. Κι εγώ παίρνω τον άξονα στο μέσον του πλάτους, αλλά έτσι θα προκύψει (κατά τι) μακρύτερη 3. Επιμένω πως προηγείται ο σχεδιασμός μιας ασφαλούς και λειτουργικής σκάλας1 point
-
@HAROUL Λόγω του δρόμου διανομής (μη κύριο οδικό δίκτυο) θα χρειαστείς έγκριση εισόδου-εξόδου και όχι μελέτη κυκλοφοριακής σύνδεσης. Η συζήτηση όμως δεν μπορεί να γίνει εάν δεν έχεις πρώτα συντάξει τοπογραφικό διάγραμμα. Υπάρχουν γεωμετρικοί περιορισμοί (μήκη ορατότητας, μη ύπαρξη εμποδίων κλπ) απόσταση από διασταύρωση κλπ που αποτελούν κριτήρια για την χορήγηση άδειας εισόδου εξόδου. Μπορεί δηλαδή ένα παρόδιο γήπεδο να μην πληροί τις προϋποθέσεις κυκλοφοριακής σύνδεσης ή έγκρισης εισόδου εξόδου και έτσι το εν λόγω γήπεδο να καθίσταται μη οικοδομήσιμο για συγκεκριμένες αιτούμενες χρήσεις. Άρα, πριν από κάθε ενέργεια, ο υποψήφιος επενδυτής θα πρέπει να προβεί σε σύνταξη τοπογραφικού διαγράμματος και αίτηση για χορήγηση έγκρισης εισόδου εξόδου ή κυκλοφοριακής σύνδεσης (αναλόγως της αιτούμενης δραστηριότητας και το πόσο αυτή επιβαρύνει τον κυκλοφοριακό φόρτο μιας οδού). Η αιτούμενη κτιριακή εγκατάσταση κέντρου αποκατάστασης ενδέχεται να εντάσσεται στις κτιριακές εγκαταστάσεις κατηγορίας Α (νοσοκομεία, κλινικές κλπ) δηλαδή με χρήση που αποσκοπεί σε εξυπηρέτηση των κινούμενων σε οδούς, επιβαρύνοντας τον κυκλοφοριακό φόρτο και στο βασικό οδικό δίκτυο θα απαιτούνταν κυκλοφοριακή σύνδεση (κάτι σαν αυτές που βλέπεις στα πρατήρια υγρών καυσίμων η τα μεγάλα πολυκαταστήματα) αλλά τηρώ επιφύλαξη για το ότι δεν θα απαιτηθεί τέτοια σύνδεση αφού επί της ουσίας το γήπεδο δεν έχει πρόσωπο σε κύριο οδικό δίκτυο. Τα υπόλοιπα χρήζουν τοπογραφικής μελέτης από έμπειρο τοπογραφο μηχανικό (αν κουμπώνουν σωστά οι πινακίδες της διανομής με την υφιστάμενη κατάσταση κλπ) και υπάρχουν άλλα θέματα στο φόρουμ για να συζητηθούν.1 point
-
Από τη μορφή της σκάλας αντιλαμβάνομαι ότι υπάγεται στον τύπο ΙΙΙ κι εμπίπτει στη εξαίρεση της παρ. 2. Στην περίπτωση αυτή, σωστά έχεις τοποθετήσει τον άξονα ανόδου. Υπάρχει όμως ένα κατασκευαστικό πρόβλημα: Το "φανάρι" δεν έχει επαρκές πλάτος ώστε να τοποθετηθεί "λατάκι" και δυο τάβλες, και τα "φάλτσα" στην εσωτερική περίμετρο (στροφή) δεν μπορούςν να κατασκευαστούν. Συνεπώς, θα πρέπει να αυξήσεις το πλάτος του "φαναριού". Για πρακτικούς λόγους, το σχεδιάζω 20 εκ.. Στην περίπτωση αυτή, το ολικό πλάτος της σκάλας σου θα προκύψει 2 μ. Και μπορεί μεν το κλιμακοστάσιο να θεωρείται ενίοτε ως το υποδεέστερο τμήμα μιας μελέτης, η θεώρηση όμως αυτή μπορεί να κρύβει δυσάρεστες (κατασκευαστικά) εκπλήξεις.1 point
-
Γίνεται και χειρότερο... Για κάποιες περιοχές που μπήκαν πρόσφατα σε λειτουργούν, ξέρεις πως γνωρίζουμε ότι η απόφαση είναι θετική; Διότι το Κ.Γ. δεν την έχει καταχωρήσει ακόμη στα βιβλία (>6 μήνες τώρα) γιατί όταν υπεισέρχονται γεωμετρικές μεταβολές, δεν γνωρίζουν πως πρέπει να περαστούν, και βρίσκονται σε αναμονή! Οι απορρίψεις, επειδή είναι εύκολες, έχουν ήδη καταχωριθεί!!!1 point
-
Γιατί δεν υποβάλλεις το συγκεκριμένο αίτημα στην αρμόδια ΥΔΟΜ για να είσαι σίγουρος ; Εμείς πώς να απαντήσουμε αν δεν γνωρίζουμε το ΦΕΚ καθορισμού ορίων, τυχόν ΓΠΣ κλπ ;1 point
-
Υπεύθυνος για τις πιστοποιήσεις είναι ο ελοτ .. δεν χάνεις τπτ να τους ρωτήσεις. https://elot.gr/1 point
-
Στο maps.gov.gr δίνεται η δυνατότητα να επιλέξεις (πάνω αριστερά εργαλείο επιλογής) πολλά γεωτεμάχια μαζί και να κάνεις λήψη αρχείου *.json . Έχω φτιάξει ένα λισπάκι το οποίο σου φορτώνει τα πολύγωνα στο Autocad. Μια σημείωση: το αρχείο *.json που σου δίνει το maps.gov.gr περιέχει τις συντεταγμένες των κορυφών των πολυγώνων με δύο δεκαδικά. Ανεβάζω το λισπάκι το οποίο φορτώνεται κατά τα γνωστά. jsonin.lsp1 point
-
Version X6.3
86.197 downloads
Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5167/24 (ΦΕΚ 207Α/20.12.2024) Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Προσθήκες N.5015/23 (ΦΕΚ 20Α/02.02.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)1 point -
Σχετικά με το πόρισμα ελεγκτή δόμησης που λέει παραπάνω , το Άρθρο 42, παρ.9 του 4495/17 όπως ισχύει σήμερα (μετά την τροποποίηση του από το Άρθρο 21 Νόμος 5069/2023 με ισχύ την 28/11/2023) λεέι τα εξής : ......Αντί του πορίσματος αυτοψίας του Ελεγκτή Δόμησης, δύναται να κατατίθεται τεχνική έκθεση του νέου επιβλέποντος μηχανικού, με την οποία πιστοποιείται το στάδιο των εργασιών, συμπεριλαμβανομένης της φωτογραφικής απεικόνισης, καθώς και η ορθή εφαρμογή των εγκεκριμένων μελετών του έργου, προκειμένου να αναληφθεί η επίβλεψη για τα επόμενα στάδια. Στην περίπτωση αυτή καταβάλλεται στον μηχανικό, που έχει αντικατασταθεί, το σύνολο της συμφωνηθείσας αμοιβής επίβλεψης, ανεξαρτήτως του σταδίου των εργασιών........1 point
-
1 point
-
Η συνέχεια της κωδικοποίησης και προώθησης σε συναδέλφους ενός νόμου που άρχισε ως τέτοιος και κατάντησε κουρέλι δεν έχει κανένα νόημα ! Παραμένει εδώ μόνο για ιστορικούς λόγους και ως ένα παράδειγμα προς αποφυγή. Θα επανέλθω όταν πλέον θα βγει ο Οικοδομικός Κανονισμός 2024 (ΟΚ2024) ... ή 2025 ... ή 2026 ...1 point
-
Αρκεί να καλύπτουν τον χώρο στον οποίο είναι τοποθετημένα.... δλδ δεν μπορεί να βάλεις Β όταν έχεις ένα 9000 Btu/h σε 100m².... Σε αυτή την περίπτωση συμπληρώνεις με ΚΑ και έχεις ένα ωραιότατο Δ....1 point
-
Version 2020-07-04-11.33
2.175 downloads
Ανανέωση του τελευταίου Toposynt με τη χρήση μη-ASCII για το ελληνικό αλφάβητο σημείων διότι απαιτείται από το τελευταίο AutoCAD. Επίσης έγιναν μικροδιορθώσεις, και το formatting έγινε indent με το Visual Studio Code. Σημειώσεις: Ως font style χρησιμοποιεί το επί του παρόντος επιλεγμένο και λειτουργεί καλύτερα χωρίς annotative style ή/και με height 0. Ξεκίνησα να προσθέσω ρυθμίσεις σταθερές ως επιλογή για να μην επιλέγεις κάθε φορά π.χ. "γράμματα ναι/σημεία ναι/δεκαδικά #" αλλά έμεινε ως TODO. Επίσης: α) Οι PLINE καλό είναι να είναι ορθά κλειστές με το property "closed" και όχι κυριολεκτικά να συμπίπτει το τελευταίο με το πρώτο σημείο γιατί χαλάει η τελευταία σειρά του πίνακα (ή και η περίμετρος) β) Ενδεχομένως λόγω AutoCAD bug το 'Linetype generation' property πρέπει να είναι OFF για να τυπωθεί ξανά το πρώτο σημείο στον πίνακα γ) Εάν θέλετε να έχουν αντίστροφη αρίθμηση τα σύμβολα τρέξτε REVERSE στο PLINE. Χρήση: 1) APPLOAD -> τρέχουμε το αρχείο (ή με (load "toposynt.lsp") αν είναι στο path) 2) TPS ή TOPOSYNT (και επιλέγουμε μία POLYLINE (και μόνο αυτό) 3) Ακολουθάμε τις ερωτήσεις1 point -
Στο επισυνάπτω, να υποθέσω ότι έχει σχέση με το ερώτημα που έκανες αλλού. Εγγρ-30171.pdf1 point
-
Ο αντίλογος είναι ότι όπου δεν ενδιαφέρεται ο νομοθέτης για το πλήθος των όμοιων παραβάσεων, το λέει : ζζ)δεξαμενές αποχέτευσης..., ηη) οικίσκοι που καλύπτουν αντλητικές εγκαταστάσεις...., ιζιζ) πρόχειρες και προσωρινές κατασκευές από πανί....., ενώ στο ιβιβ γράφει αποθήκη. Η δικιά μου ερμηνεία είναι ότι δεν είναι στο πνεύμα του νόμου η υπαγωγή περισσότερων αποθήκων με συνολικό εμβαδόν > 15μ2. Σκέψου ότι με την λογική αυτή, θα μπορούσαμε να χωρίσουμε μια αποθήκη 100μ2 σε τμήματα <15μ2 (με γυψοσανίδα π.χ.) και να την ρυθμίσουμε με 250€. Το "ανεξαρτήτως αριθμού αυτών" το ερμηνεύω με την λογική ότι μπορείς να εντάξεις σε ένα ΦΚ κατηγορίας 3 περισσότερες της μιας περιπτώσεις (π.χ. μια αποθήκη + μία δεξαμενή + αλλαγή διαστάσεων κουφωμάτων κ.λπ.)1 point
-
Κ.Π.Στ. Για πίνακα σύστασης υπάρχουν οι εξής βασικοί κανόνες: 1.Χιλιοστά παίρνουν μόνο οι ιδιοκτησίες που πληρούν ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ κ τις 5 παρακάτω προϋποθέσεις α)ξεχωριστή β)διαιρετή γ)διακεκριμένη δ)ανεξάρτητη ε)οριζόντια .........ιδιοκτησία 2.Τα χιλιοστά της κάθε ιδιοκτησίας βγάινουν με αναλογία ΟΓΚΩΝ. 3.Ο όγκος των κοινόχρηστων χώρων επιμερίζεται στις ιδιοκτησίες 4.Ο εναπομένων Σ.Δ. επιμερίζεται σε αυτοτελή ιδιοκτησία/ες ως ''δικαίωμα υψούν α' ορόφου κλπ...''ΜΗΝ ξεχάσετε στο δικαίωμα υψούν!!!:ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΕΣ επιφάνειες κοινοχρήστων!!!!!!!!!(το ξεχνάνε σχεδόν όλοι κ δίνουν όλα τα τετραγωνικά στο μελλοντικό διαμέρισμα........) 5.Θέσεις στάθμευσης:χιλιοστά παίρνουν ΜΟΝΟ οι κλειστές/υπόγειες.Στην Pilotis ΔΕΕΕΕΕΕΕΕΕΝ παίρνουν χιλιοστά.Έλεος πια με τους παλαιότερους συναδέλφους που το κάνουν κατ' εξακολούθηση.Άλλο πράγμα η ''πράξη γκαράζ'' κ άλλο η νόμιμη θέση στάθμευσης!!!βλ.13 6.Βοηθητικοί χώροι:βλέπε 1. 7.Κοινόχρηστοι βοηθητικοί χώροι υπογείου:ΔΕΝ παίρνουν χιλιοστά, ωστόσο εμφανίζονται στον πίνακα με τα τετραγωνικά τους. 8.Μαιζονέτες:ΜΙΑ φορά το ύψος,όχι 2.Στις Εφορείες ΔΕΝ θα σας το περάσουν. 9.Αποφεύγουμε όπως ο διάολος το λιβάνι να προβούμε σε κατανομή δαπανών θέρμανσης.Είναι ειδική μελέτη Μηχανολόγου Μηχανικού,ΔΕΝ εμπίπτει στις υποχρεώσεις μας,είναι ΠΟΛΥ καλά αμοιβόμενη εργασία (δεν έχει να κάνει καθόλου με τις ''τιμές πιάτσας'' για ένα πίνακα αναλογιών) κ εν πάσει περιπτώσει πρέπει να φάνε κ αυτοί οι συνάδελφοι κατ' αποκλειστικότητα. 10.Επιμερισμός δαπανών ανελκυστήρα:βλ πρόγραμμα στα downloads 11.Πραγματική αξία ιδιοκτησιών:ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΤΟΥ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥ.Ενδεικτικοί συντελεστές: Κατάστημα:1,20 Αποθήκη:1,00 Διαμέρισμα Ισογείου:1,00 Διαμέρισμα Α' ορόφου:1,06 Διαμέρισμα Β' ορόφου:1,11 κοκ. ΠΑΙΖΕΙ ρόλο στην κατανομή των χιλιοστών! 12.Περίπτωση Τροποποίηση Σύστασης:newbies,ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ!!!!!99,999999999% των περιπτώσεων ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η μεταβολή των υπαρχόντων χιλιοστών!!!!!!!!!!!!!!Αν ο πίνακας δεν έγινε σωστά από τον πρώτο μηχανικό που έκανε τον επιμερισμό,ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΘΑ ΓΙΝΕΙ κ δεν θα είστε εσείς αυτοί που θα τον διορθώσετε!!! Α-Π-Α-Γ-Ο-Ρ-Ε-Υ-Ε-Τ-Α-Ι σύμφωνα με τον κανονισμό πολυκατοικιας,βλέπε ''Αστικός Κώδικας'' για ισχύ κανονισμού πολ/κιας.......... 13.Περίπτωση αυθαιρέτων Η/Χ-διαφόρων άλλων χώρων-κτισμάτων:ΔΕΝ παίρνουν χιλιοστά.ΜΟΝΟ οι νομίμως ιστάμενοι χώροι.Παράκαμψη παγίδας από συμβ/φους:αποτυπώνετε κανονικά τους χώρους ΜΕ τς αυθαιρεσίες,φτιάχνετε τον πίνακα ΜΟΝΟ με τους νομίμως ιστάμενους χώρους.Τέλος κ αυτό το παραμύθι. 14.Αφήστε χώρο στο κάτω μέρος της Α4-Α3 σελίδας για να μπορέσουν οι συμβ/φοι να γράψουν πού επισυνάπτεται........ 15.Ψήφοι ΔΕΝ μεταβάλλονται σε τροποποίηση σύστασης.Αν δεν δόθηκαν από την αρχή,δεν θα δοθούν ποτέ.Βλ 12. 16.Περίπτωση αυθαιρέτου προ '83:η Σύσταση γίνεται ΚΑΝΟΝΙΚΑ χωρίς κανένα πρόβλημα. Έλεος πια με τις ερωτήσεις για σύσταση,Mods πάρτε αυτές τις οδηγίες κ κάντε τις υπόμνημα.Δεν αντέχω άλλο να βλέπω τέτοιες ερωτήσεις κ η καρδούλα μου σπαράζει όταν ρωτάει ένας νέος συνάδελφος,γενικές οδηγίες δεν υπάρχουν κ διαδίδονται μόνο από στόμα σε στόμα.Το διάταγμα του '29 δεν μπορεί να ανταπεξέλθει............ Αυτά κ τέλος με τη σύσταση,όποιος θέλει συμπληρώνει με δικές του παρατηρήσεις-εμπειρίες κ το αναρτάμε κάπου που να το βλέπουν όλοι.1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-