Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Vasili

    Vasili

    Core Members


    • Πόντοι

      18

    • Περιεχόμενα

      721


  2. dsworks

    dsworks

    Core Members


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      935


  3. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      26.322


  4. Arche

    Arche

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      4.219


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 05/10/2018 σε όλες τις περιοχές

  1. Σχετικά με την παράταση για το ανέβασμα αρχείων και "κλείσιμο" των δηλώσεων του 4178. Επειδή αυτό είναι ένα ζητημα που: επηρεάζει αποκλειστικά τον τεχνικό κόσμο, δεν έχει καμία επίπτωση στην εισροή χρήματος στα ταμεία (τα πρόστιμα τους είτε έχουν ήδη πληρωθεί, είτε πληρώνονται ακόμη) επειδή του 4495 οι τροποποιήσεις (στατικές, ισόγειες αποθηκες κλπ) άργησαν ώστε να έχουμε και εμεις σαφή εικόνα να απαντήσουμε σε πελάτες για το αν θα κάνουν μεταφορά ή όχι είναι απαραίτητη η παράταση και μάλιστα μεγάλη. Θα είναι χρήσιμο να στέλνουμε αιτήματα προς ΤΕΕ / Υπεκα ώστε να δοθεί αυτή η παράταση, η οποία στο κάτω κάτω της γραφής επηρεάζει μόνο εμάς και κανέναν άλλον.
    18 points
  2. συνάδελφε, έτερον-εκάτερον, με κίνδυνο να συνεχίσουμε να είμαστε off-topic και να λέμε απόψεις σε ένα θέμα ειδήσεων, δεν είμαι απόλυτα σύμφωνος με αυτό που λες (καμία σχέση με την αρνητική ψήφο). Και περιλαμβάνω και εμένα σε αυτούς που χρειάζονται την παράταση για τα αρχεία του 4178, αλλά μιλάμε ότι είχαμε στην διάθεσή μας 1 χρόνο και το ξέραμε, χωρίς καμία από τις εκκρεμότητες του 4495 (με μόνο θέμα, το σενάριο κατά πόσο συμφέρει τον πελάτη η μετάβαση στον 4495). Όσο περνάει ο καιρός, τόσο το χειρότερο για μας. Ξέρω ήδη περιπτώσεις συναδέλφων που δεν νομίζω ότι θα παραδώσουν ποτέ σχέδια. Έχουν δηλώσει ότι τα έχουν στην κατοχή τους, όταν πέρασαν σε οριστική, και πλέον κοροϊδεύουν τους πελάτες τους, άλλους συναδέλφους και καθυστερούν δικαιοπραξίες. Πραγματικά ελπίζω να δώσουν παράταση, πραγματικά ελπίζω να συνεχίσουν να αγνοούν το αντίστοιχο 6μηνο στον 4495, αλλά ξέρω ότι για αυτό φταίω πρωτίστως εγώ που τα έχω κάνει μπάχαλο με τις υποχρεώσεις που έχω αναλάβει. Καλή συνέχεια σε όλους!
    5 points
  3. Version 01-91

    1.748 downloads

    Ερωτήσεις - Απαντήσεις ΤΕΕ για τους νόμους των αυθαιρέτων. Ομάδες 1 - 77 σε ένα αρχείο pdf για να μπορεί να γίνει εύκολα αναζήτηση.
    2 points
  4. Δεν με τρομάζουν τόσο οι ευθύνες γιατί τη βεβαίωση 1. δεν την γράφω έτσι κατά κυριολεξία όπως αναφέρεται στο Νόμο και 2 πρόκειται για 3 οροφοδιαμερίσματα πατέρα και 2 παιδιών αλλά δεν θέλω και να δώσω εγώ αφορμή στη Υποθ/κα να με επικαλείται σε άλλους συν/φους Να ο ΚΑΝΑ το έκανε εσύ γιατί αρνείσαι -που το ακούω πολλές φορές από την ίδια και σ' άλλα θέματα
    2 points
  5. Σε αντίστοιχη δική μου συνέντευξη με κατασκευαστική εταιρεία που διαφημίζεται πως φέρνει την 4η Βιομηχανική Επανάσταση, ο καθαρός μισθός (μισθωτή εργασία) έβγαινε 660€ (Μηχανικός με εμπειρία >15 ετών). Εννοείται ούτε λόγος για βενζίνη και διόδια, παρά μόνο μια έκπτωση 50% για τη μηνιαία κάρτα προς Αεροδρόμιο. Συμφωνήσαμε στη δεύτερη συνέντευξη, τους είπα προχωράμε βεβαίως & όταν με πήραν τηλέφωνο να πάω να υπογράψω, αρνήθηκα λέγοντας πως φεύγω στα καράβια. Όπως μου έκαναν πλάκα, τους έκανα. Ξεφτίλα και λίγη είναι η λέξη.
    2 points
  6. Σημαίνει ότι δεν ξέρουν τι τους γίνεται!!! Έτσι όπως το γράφουν είναι σαν να μιλάνε για οριζόντια ιδιοκτησία - μεζονέτα. Προφανώς ήθελαν να γράψουν: ''η ίδια αυθαίρετη επέκταση υφίσταται σε όλους τους ορόφους της οικοδομής.'' Κι εδώ γεννιέται το ερώτημα, αν εννοεί σε όλους τους ορόφους, κατά πόσο συμπεριλαμβάνει και τα υπόγεια, τις πυλωτές, τα καταστήματα που βρίσκονται σε ισόγεια οικοδομών με κατοικίες στους πάνω ορόφους κτλ... Και πρέπει να εφαρμοστεί αποκλειστικά σε οροφοδιαμερίσματα για να έχουν όλα την ίδια αύξηση των τμ και να μην αδικείται κανείς ή μπορεί να εφαρμοστεί και σε ορόφους με περισσότερα από ένα διαμερίσματα όπου μόνο το ένα από αυτά έχει κάνει κατάληψη κοινόχρηστου χώρου στο ίδιο σημείο σε κάθε όροφο; Όλα αυτά δείχνουν είτε πόσο άσχετοι είτε πόσο αδιάφοροι και μπακάληδες είναι!!! Ο αρχικός τους στόχος ήταν να μας λυθούν τα χέρια με αυτή τη διάταξη με απώτερο σκοπό να γίνουν περισσότερες δηλώσεις, συμβολαιογραφικές πράξεις κτλ χωρίς να μπλέκουμε με συναινέσεις, έτσι όμως όπως την έχουν διατυπώσει αφήνουν τον καθένα να την ερμηνεύει όπως θέλει με αποτέλεσμα να επικρατεί μπάχαλο!!!
    2 points
  7. Δεν ήταν υφάκι για να σε ντροπιάσω αλλά παραδείγματα των ερωτήσεων που θα έπρεπε να κάνεις για να βοηθηθείς. Και η μίμηση των προηγουμένων δεν ήταν ειρωνικό σχόλιο. Οι οδηγίες που ψάχνεις μάλλον προκύπτουν βλέποντας και μιμούμενος τους προηγούμενους. Δηλαδή να δεις σε ποιά τμήματα και με ποιούς καθηγητές γίνονται συνήθως τα διδακτορικά των μηχανολόγων και να κινηθείς ανάλογα. Κάποιοι καθηγητές έχουν βιομηχανία έρευνας και μοιράζουν διδακτορικά, δημοσιεύσεις, ακόμα και θέσεις εργασίας. Κάποιοι άλλοι μπορεί να έχουν πιο πολλές γνώσεις αλλά βαράνε μύγες και κολλάνε ανακοινώσεις στην πόρτα τους "ζητείται διδακτορικός για το τάδε θέμα", με άλλους στην τριετία έχεις ξεμπερδέψει και με άλλους ακόμα δεν έχεις καν αρχίσει γιατί είναι ψυχαναγκαστικοί και αναποφάσιστοι, άλλοι πληρώνουν καλά, άλλοι ζητάνε να βάλεις κι από την τσέπη σου.. Πρέπει να δεις ποιός είναι ο τύπος σου και να επιλέξεις. Αλλά θέλει λίγο περισσότερο ψάξιμο από το να στείλεις ένα μέιλ. Μπορεί στο εξωτερικό έτσι να γίνεται αλλά εδώ όχι ακόμα.
    2 points
  8. Το δελτίο τύπου του ΥΠΕΝ, εδώ: http://www.ypeka.gr/Default.aspx?tabid=785&sni[524]=5889&language=el-GR
    2 points
  9. να πω μιας που περασαν 2 μέρες. Και απάντηση δεν έλαβες, γιατί η περυσινή πήγε άκλαφτη? Τι σου είπαν? Ποιός την έκανε?
    2 points
  10. Συνάδελφοι, Σε όλους τους αυθαιρετονόμους η ποσοτική διαπίστωση αυθαιρέτου γίνεται πάντα σε σχέση με τα εγκεκριμένα. Απ΄εκεί και πέρα ο τρόπος υπολογισμού του προστίμου είναι άλλη υπόθεση του κάθε νόμου και τυχόν εγκυκλίων. Η πρωτογενής έννοια της Υ.Υ(εκ.) λοιπόν έχει να κάνει με την ποσοτική διαπίστωση αυθαιρέτου ύψους στις τρείς υπάρχουσες περιπτώσεις: α) σε κτίρια με άδεια β) σε κτίρια νομίμως υφιστάμενα (π.χ με εξαίρεση κατεδάφισης ή προ '55) γ) σε κτίρια χωρίς άδεια Εδώ λοιπόν έρχονται και "κουμπώνουν" τα τρία "είτε" του ΠΑΡΑΡΤ.Α ' Σε επόμενο βήμα αυτή η διαπιστωθείσα Υ.Υ(εκ.) χρεώνεται για το πρόστιμο είτε με συντελεστές Υ.Υ, είτε αναλυτικά όταν : "Στην περίπτωση υπέρβασης ύψους οικοδομικής άδειας χωρίς την υπέρβαση του ύψους της περιοχής, το ειδικό πρόστιμο για την υπέρβαση ύψους υπολογίζεται σύμφωνα με την παράγραφο 5." Για την πολυσυζητημένη περίπτωση της Υ.Δ(μ2) (π.χ νέου αυθ. ορόφου επί νομίμου) εντός του επιτρ. ύψους της περιοχής και προκειμένου για τον καταλογισμό συντελεστή Υ.Υ ή αναλυτικού τρόπου θα πρέπει να σκεφτούμε προηγουμένως οτι: Ο καταλογισμός Υ.Δ(μ2) για αυθαίρετο χώρο περιλαμβάνει όλες τις τυπικές εργασίες κατασκευής του αυθ. χώρου που κατασκευάστηκε (δάπεδο, περιτοίχιση, οροφή κ.λ.π). Ποτέ δηλαδή ΔΕΝ καταλογίζουμε για έναν αυθ. χώρο την Υ.Δ(μ2) εμβαδομετρικά plus τους τοίχους και τα κουφώματα αναλυτικά. Κοντολογίς η Υ.Δ(μ2) για έναν αυθ. χώρο είναι "όλα στην συσκευασία της Υ.Δ(μ2)" Επιπροσθέτως δε, αν το ύψος του αυθ. χώρου υπερβαίνει το ύψος ενός από τα τρία "είτε" κατά Υ.Υ (εκ.) τότε το πρόστιμο επιβαρύνεται και με αντίστοιχο συντ. Υ.Υ . Αντιθέτως, αν καταλήγαμε να καταλογίσουμε την Υ.Υ (εκ.) του κτιρίου με αναλυτικό προυπ/μό, (λόγω εντός επιτρεπομένου ύψους περιοχής) θα έπρεπε τότε να επιμετρήσουμε την περιτοίχιση του αυθ. ορόφου η οποία όμως είναι ήδη υπολογισμένη στην Υ.Δ (μ2), κι αυτό θα το κάναμε προσποιούμενοι ότι τάχα δεν είναι, ώστε να ωφεληθούμε του ευεργετικού αποτελέσματος της μικρής επιβάρυνσης των 250€ αντί του συντ. Υ.Υ που γι αλλού ψηλά θα τράβαγε το πρόστιμο αλλά ...."ως έδει" ..... Στην περίπτωση δηλαδή ύπαρξης Υ.Δ, δεν μπορεί να συνδυάζεται ο καταλογισμός της Υ.Υ με αναλυτικό για μικρότερα ύψη του επιτρεπομένου, αλλά θα πρέπει, για τον υπολογισμό του προστίμου, να γίνεται η χρήση των συντ. Υ.Υ......
    2 points
  11. Version V6 και v5

    7.167 downloads

    Ένα excelaki για τις δοκιμές εκτός πλατφόρμας αυθαιρέτων του ΤΕΕ ... v2. Με διορθώσεις και ενσωμάτωση προτάσεων συναδέλφων. Και σε μορφή αρχείου *.xls. v3. Με ενσωμάτωση προτάσεων συναδέλφων. v3.1 Διόρθωση σε κατά λάθος προστατευτικό κλείδωμα της ΤΖ. v4. Διόρθωση της λανθασμένης συμβολής παραβάσεων ύψους χωρίς ΥΔ στον υπολογισμό του παραβόλου. v5. Διόρθωση συντελεστών πισίνας. V6. ΝΕΑ έκδοση με διαφορετική μορφή ...
    1 point
  12. φυσικα, δεν αναφερει ο νομος για ποινη. Αλλά, αν στραβωσει μια μισθωση λογω αυθαιρεσιων θα του στοιχισει πολυ περισσοτερα. Να τακτοποιησει...
    1 point
  13. Ο ν.4269/14 δεν καταργήθηκε στο σύνολό του. Το Άρθρο 14, του ν.4447/2016 αναφέρει: "[...] Άρθρο 14 Καταργούμενες διατάξεις Από την έναρξη ισχύος του νόμου αυτού, με την επιφύλαξη των ειδικότερων διατάξεων του παρόντος, καταργούνται: α) τα άρθρα 1 έως 13α του ν. 4269/2014 (Α’ 142), β) κάθε άλλη διάταξη που αντίκειται στον παρόντα νόμο ή ανάγεται σε θέματα που ρυθμίζονται από αυτόν. [...]"
    1 point
  14. Η καταγραφη του αρθρου φταιει διοτι, μετα τις λεξεις "των ΟΤΑ" αρχιζει νεο εδαφιο που αναφερεται "συλληβδην" σε ολες τις ανω περιπτωσεις απο το α εως το ια. και οχι μονον στους ΟΤΑ. Απλα, δεν αλλαξαν την σειρα, ...παρα τις επανειλημένες παρατηρησεις.... δλδ επρεπε να γράφει: ια) των Ο.Τ.Α., που υπάγονται στις διατάξεις του παρόντος μετά την υποβολή αίτησης, τοπογραφικού διαγράμματος και τεχνικής έκθεσης μηχανικού, με αναλυτική περιγραφή των αυθαίρετων κατασκευών ή χρήσεων, Αν δινει την ερμηεια οτι αυτο το "που υπαγονται κλπ" αναφερεται μονον στους ΟΤΑ τοτε θα πρεπει να ζηταει για ολες τις περιπτωσεις, απο το α εως το εως το ι. - θα το πας για μεταγραφη - υποχρεουται να αρνηθει "εγγραφως" το επομενο σταδιο ειναι η Εκουσια του Μονομελους.
    1 point
  15. @dsworks Γενικά δεν κάνεις λάθος συλλογιστική. Όμως, σου διαφεύγει ένας πολύ βασικός παράγοντας. Μιλάμε για μια έννοια όπως η "ρύθμιση" ή και νομιμοποίηση αυθαιρεσιών η οποία πέραν της όποιας αντισυνταγματικότητας μπορεί να θεωρηθεί ότι από μόνη της ως έννοια περιλαμβάνει, είναι σε πολύ πρώιμο στάδιο ακόμη και σήμερα στην εξέλιξη της πολεοδομικής νομοθεσίας. Τουτέστιν, ο πρώτος mainstream σύγχρονος νόμος, 3843/10, περιελάμβανε μια απλή σύντομη διαδικασία, η οποία απαιτούσε απλή "ζωγραφική" και απευθύνονταν στο μέσο μηχανικό. Κατόπιν περάσαμε σε ένα νόμο, ο οποίος εν τέλει αυτοακυρώθηκε, στον οποίο ο μέσος παλιός μηχανικός πελάγωσε με διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής, σκαναρίσματα pdf κλπ κλπ. Το ίδιο και επί 4178. Μιλάμε για νομοθεσία δυσνόητη, με πολλά κενά και παρανοήσεις. Η μετάβαση από 3843 σε 4178 δημιούργησε τεράστια σύγχυση καθώς άλλαζε τα έως τότε δεδομένα. Αυτό θα το διαπιστώσει κανείς αν δει τις αμοιβές στην αρχή του 4178 καθώς και το ποσοστό των, χωρίς δόλο, λάθος δηλώσεων στις αρχές του 4178....Αυτες λοιπόν είναι "προβληματικές" δηλώσεις οι οποίες προσωπικά θεωρώ ότι ή δε θα κλείσουν ποτέ ή θα πρέπει να μεταφερθούν σε μεταγενέστερη νομοθεσία με όλες τις συνεπαγόμενες ιστορίες. Οι δε πελάτες συνήθως είναι απρόθυμοι για περαιτέρω έξοδα και όπως είναι στημένος ο νόμος ο μηχανικός είναι απόλυτα εκτεθειμένος καθώς ο πελάτης στο τέλος ζητά και τα ρέστα.... Συναδερφοι μην αμελουμε το εξής: Έως κάποια δεκαετία, έμπαιναν ελάχιστοι ή καθόλου συνδετήρες σε δοκάρια, ενώ "δένονταν" τοιχοποιίες σε υποστυλώματα με τον οπλισμό αυτών!!!! Δεν υπήρχε η έννοια κοντό υποστύλωμα, δεν υπήρχε το τέχνασμα του ικανοτικού κλπ κλπ.... Κατόπιν, οι αστοχίες, η περαιτέρω έρευνα, η εξέλιξη της επιστήμης κλπ άλλαξαν τον τρόπο σκέψης. Και μιλάμε για πράγματα σοβαρά, ικανά να θέσουν σε κίνδυνο ανθρώπινη ζωή και όχι αν μου φύγε η αποτύπωση 5πόντους ή δε χρέωσα με ΥΔ την αποθήκη κάτω από τη σκάλα. Καταλήγοντας, θεωρώ, ότι πέραν της απαιτούμενης παράτασης στην υποβολή αρχείων και το κλείσιμο δηλώσεων, κάποιες περιπτώσεις πρακτικά θα ολοκληρωθούν αν και όποτε ανοίξει η περιβόητη ταυτότητα. Προσωπικά, δεν έχω ιδιαίτερες, σχεδόν μηδενικές, εκκρεμότητες αλλά δεν είμαι και σε θέση να κρίνω παλαιότερους συναδέρφους που πρόλαβαν όλη την εξελιξη 3843-4014-4178 κλπ και κουβαλούν εκκρεμής παλαιές δηλώσεις. Διότι αρχικά σκέφτομαι το πώς σκέφτομαι σήμερα και το πώς όταν ξεκίνησα (τέλη 14) σε θέματα αυθαιρέτων μετά απο ατέλειωτο διάβασμα συζητήσεις κλπ. και επίσης έχω δεί πώς χειρίζεται pc Δ.Υ αντίστοιχης ηλικίας με συνάδερφο με τον οποίο συνεργάζομαι.....
    1 point
  16. pipakos εσύ μου χάλασες την δουλεία, για αυτό μαλώνω μέρες τώρα με την Συμβολαιογράφο και την Υποθηκοφύλακα!. Γιατί αυτά ακριβώς μου ζητάει η Υποθηκοφύλακας! Να γράψω στην Τεχνική έκθεση ότι έχω ανεβάσει στο σύστημα την Υ.Δ και την βεβαίωση τη δική μου Και εγώ (που τα ανέβασα μεν -αλλά δεν τα περιγράφω στην Τ.Ε) επιμένω! Που το λέει κυρία μου ο νόμος ότι πρέπει να το γράψω στην Τ.Ε?
    1 point
  17. Το είχαμε συζητήσει και τότε στο ίδιο topic. Η τροποποίηση δεν ήρθε ποτέ στα χέρια μου να την διαβάσω γιατί αφού έδωσα τις βεβαιώσεις δεν ξαναμίλησα με πελάτισσα - δικηγόρο της - συμβολαιογράφο. Ξέρω ότι εμφανίστηκε μόνο η πελάτισσά μου στο συμβόλαιο με τη δικηγόρο της και λογικά μόνο στο όνομά της θα έγινε και η μεταγραφή. Η αυθαιρεσία αφορούσε επέκταση του διαμερίσματος Α1 και κατάληψη τμήματος φωταγωγού. Η ίδια ακριβώς επέκταση υπήρχε και στους άλλους ορόφους (ως προς τα τμ, το υλικό κατασκευής, το χρώμα κτλ, αν και θεωρώ ότι το μόνο που έχει αξία από όλα αυτά είναι η αυθαιρετη επιφάνεια να είναι στην ίδια θέση και να έχει την ίδια τιμή σε όλους τους ορόφους).
    1 point
  18. μια σκέψη είναι να το πάρω σαν σχήμα, αν η πραγματοποιηθήσα κατάσταση συμφωνεί με σχέδιο πολεοδομίας δεν θα υπολόγιζα αυθαιρεσία, δύσκολο να πω αν δεν έχω τα σχέδια μπροστά μου, ας πει και και κάποιος συνάδελφος τη γνώμη του
    1 point
  19. κανα: Προφανώς ήθελαν να γράψουν: ''η ίδια αυθαίρετη επέκταση υφίσταται σε όλους τους ορόφους της οικοδομής.'' σωστα αλλά δεν το εγραψαν.... και καλειται σημερα ο μηχανικος να δοσει βεβαιωση, οτι, "επειδη ο νομος ειναι κακογραμμενος και δεν εννοει "αυτο", αλλά εγω ερμηνευω οτι εννοεί το "αλλο που δεν το γραφει" βεβαιωνω οτι..." Εγω δεν θα υπεγραφα τετοια βεβαιωση. Για τον λογο οτι: Δεν αφορα αυτην καθαυτην την τακτοποιηση, αλλα επειδη, με βαση αυτην την βεβαιωση, θα γινει μια εμπραγματη δικαιοπραξια τροποποιησης της συστασης, η οποία προσβαλλει τα "εμπραγματα" δικαιωματα των άλλων συνιδιοκτητών. υγ φυσικα μια οικοδομη αποτελουμενη απο υπογειο με αποθηκες, ισογεια καταστηματα και οροφους δεν μπορει ποτε να εχει την ιδια αυθαιρεσια σε ολους τους οροφους. Απλα, οι εφτα ή οχτώ επιτροπες που ασχοληθηκαν -λεμε τωωωρα- με το σχετικο αρθρο δεν το ηξεραν Ειναι απλο.
    1 point
  20. #aretiemp Αν είχες μόνο κτίριο προ του 55 και καμία άδεια θα σου έλεγα ότι στο πεδίο της άδειας θα ανεβάσεις ένα ενημερωτικό σημείωμα που θα λες ότι επέλεξες "ναι" για συστημικούς λόγους σύμφωνα με το παράρτημα και θα πρέπει να κάνεις νέο τοπογραφικό ΕΓΣΑ. Εφόσον έχεις όμως και άδεια μεταγενέστερα ανεβάζεις το στέλεχος της άδειας σίγουρα και μπορείς να πας και με το τοπογραφικό της άδειας. #Evi_Arch Επί 4178 θα σου έλεγα ότι εφόσον δεν έχεις άδεια (άσχετα που επιλέγεις "ναι" καθαρά για συστημικούς λόγους επειδή έχεις κτίριο προ του 55) αυθαίρετα μετά του 83 πηγαίνουν υποχρεωτικά κατηγορία 5. Τώρα με τον 4495 σου λέει ότι η σύγκριση για την κατηγορία μπορεί να γίνεται και με τα επιτρεπόμενα της περιοχής οπότε αν είσαι <40% μπορείς να πας και 4. Βέβαια είναι ένα μεγάλο ανοιχτό θέμα αυτό (θα δεις να συζητιέται στο φορουμ) γιατί το σύστημα προς το παρόν δεν δέχεται κατηγορία 4 χωρίς οικοδομική άδεια (σε εσένα θα το δεχτεί επειδή θα επιλέξεις "ναι" λόγω του προ του 55). Τα προ του 55 θεωρούνται νομίμως υφιστάμενα ανεξαρτήτως αν παραβιάζουν πολεοδομικές διατάξεις
    1 point
  21. πιστεύω ότι όχι. Δεν θα έπρεπε να κάνεις ξεχωριστή δήλωση. Νομίζω οριζόντια ιδιοκτησία τακτοποιείς. Τουλάχιστον τα δυο τμηματα του αγροτεμαχίου είναι του ίδιου ιδιοκτήτη, οπότε μια δήλωση. Εντός δεν ξέρω ακριβώς πως θα δήλωνες την παράβαση/παραβάσεις απλώς εγώ θα εστίαζα να γίνει μια πιο αναλυτική περιγραφή στην τεχνική έκθεση. Ενδεχομένος λέω τώρα να τακτοποιούσα με δύο φ.κ. ειδικά αν διαφορετικοί όροι ανα τμήμα επιβάλουν διαφορετική παράβαση κάθε τμήματος της αποθήκης. Στην τεχνική έκθεση θα τα έγραφα: τμήμα α (ορισμένο)(α,β,γ,δ,α και σημειωμένο με αυτά τα γράμματα στην κάτοψη μου) βρίσκεται στο τμήμα τεμχίου που ..............και τμήμα β' (γ,δ,ε,στ,γ) σε τμήμα ..........................και εις σε αυτό παρατηρούνται παραβάσεις...................................
    1 point
  22. Επιβεβαιώνω-απαντάω μόνη μου στον εαυτό μου, ότι ΔΕΝ πληρώνεται ποσοστό ανταπόδοσης, ούτε παράβολο διότι μόλις έκανα μεταφορά και το είδα ιδίοις όμμασι.
    1 point
  23. Δεν ειχαν, απολύτως, καμμία δουλειά, να ασχοληθουν με μονομερείς..... και τριμερεις και.... πολυμερεις τροποποιησεις της συστασης ΟΙ. Νόμο περι τακτοποιησης αυθαιρέτων εξεδωσαν, οχι περι τροποποιησης του ΑΚ. Τωρα δεν ξερουν τι να κανουν και κανενας δεν αναλαμβανει την ευθυνη να "εξηγησει" : Πώς και γιατι γινεται μια "μονομερής τροποποιηση της πραξης συστασης ΟΙ" [την οποια εχει δικαιωμα να την κανει, αλλα αφου δεν ειναι υποχρεωτικη και ειναι μονον "δικαίωμα", αρα δικαιουται να μην την κανει] Και κανένας δεν εχει αναλαβει την ευθυνη να εξηγησει: τι ειδους τροποποιηση μπορει ειναι αυτη, αφου δεν αλλαζουν τα χιλιοστα που ανηκουν στον ενδιαφερόμενο,... και, αν θα γινει μεταγραφη μονον στο υπο τακτοποιηση διαμερισμα/χωρο ή σε ολη την οικοδομη ή και, εαν θα πρεπει να εμφανισθούν στην τροποποιηση και οι υπολοιποι ιδιοκτητες της οικοδομής. αυτη η παρ. 7 του αρθρου 98, όπως ειναι γραμμένη σήμερα, - δεν υπηρχε στην διαβουλευση - δεν υπηρχε στον 4495 - και μπηκε προσθηκη με τον 4546 Καιρος ειναι να εκδοσει καποια διευκρινιστική εγκυκλιο του Υπουργειο... εδιτ βασιλη, τι σημαινει β) βεβαίωση μηχανικού ότι η ίδια αυθαίρετη επέκταση υφίσταται σε όλους τους ορόφους της οριζόντιας ιδιοκτησίας.
    1 point
  24. Η μη υλοποίηση δεν αποτελεί αυθαιρεσία εφόσον δεν δημιουργεί και άλλη παράβαση όπως λες. Επομένως καταρχάς δεν υπάρχει αντικείμενο προς τακτοποίηση. Συμφωνώ να το αναφέρεις στην τεχνική έκθεση. Κατά τα άλλα εννοείται ότι έχεις μετρήσει το διαμέρισμα και εννοείται ότι τα σχέδια και τα τετραγωνικά που θα παραδώσεις θα πρέπει να ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Ναι πιθανόν αυτό να τους δημιουργήσει πρόβλημα με το συμβόλαιο αλλά δεν είναι δικό σου πρόβλημα. Κάποιοι τα κάνανε λάθος τόσο καιρό. Δεν καταλαβαίνω με ποιο δικαίωμα πολλοί συμβολαιογράφοι απαιτούν από τους μηχανικούς να κουκουλώνουν λάθη και να παίρνουν πάνω τους την ευθύνη προκειμένου να μην χαλάσουν τα συμβόλαια. Ας βρουν τρόπο να τα κουκουλώσουν αυτοί με δική τους ευθύνη. Ειδικά για την περίπτωσή σου όμως, θεωρώ πως είναι πολύ υπέρ σου που στο συμβόλαιο αναγράφονται μόνο τα μικτά τετραγωνικά. Όταν σου λέει ότι είναι μικτά 60τμ ποιος ξέρει ποσά ακριβώς είναι τα καθαρά; Γιατί να είναι 55 και όχι 53 που μέτρησες;
    1 point
  25. Δεν ξέρω αν προσφέρει κάτι, άλλα για την οικονομία της συζήτησης, σε συνάδερφο που είχε την αντιστοιχη αμφιταλαντευση, το ΤΕΕ απάντησε, προφορικα προφανώς, ότι όταν υπάρχει ΥΔ χρεώνεται κανονικά ΥΥ με 1,2 ή 1,4. Ο Αντώνης, ορθώς, στέκεται παραπάνω σε κάτι πολύ σημαντικό το οποίο έχω αναφέρει εδω και εγω παλιότερα. Στη λογική της διπλοχρέωσης χώρων...
    1 point
  26. Ν 4067/12 /Άρθρο 11 παρ3 Σε συνιδιόκτητα οικόπεδα με κάθετη ή οριζόντια ιδιοκτησία που έχει συσταθεί κατά τις διατάξεις του Ν.1024/1971(Α΄232) και έχει εκδοθεί άδεια πριν από τη μεταβολή γενικών ή ειδικών διατάξεων που αφορούν την επιτρεπόμενη δόμηση, προκειμένου για έκδοση άδειας δόμησης ο κάθε συνιδιοκτήτης χρησιμοποιεί το ποσοστό δόμησης που του αναλογεί σύμφωνα με το συντελεστή δόμησης που ισχύει κατά το χρόνο έκδοσης της άδειας δόμησης. Ν 4067/12/Άρθρο 12 παρ 2 - Ποσοστό κάλυψης 2. Σε συνιδιόκτητα οικόπεδα με κάθετη ή οριζόντια ιδιοκτησία που έχει συσταθεί κατά τις διατάξεις του Ν.1024/1971 (Α΄232) και έχει εκδοθεί άδεια πριν από τη μεταβολή γενικών ή ειδικών διατάξεων που αφορούν την επιτρεπόμενη κάλυψη, προκειμένου για έκδοση άδειας δόμησης ο κάθε συνιδιοκτήτης χρησιμοποιεί το ποσοστό κάλυψης που του αναλογεί σύμφωνα με την επιτρεπόμενη κάλυψη που ισχύει κατά το χρόνο έκδοσης της άδειας δόμησης. δες και αυτό Ν 4067/12 /Άρθρο 11 παρ 6 ιζ Ιζ. Ο ελεύθερος χώρος που δημιουργείται όταν το κτίριο κατασκευάζεται σε υποστηλώματα (πυλωτή) και που μπορεί και να εκτείνεται και σε διαφορετικά επίπεδα, εφόσον έχει : i) επιφάνεια τουλάχιστον ίση με το 50% της επιφάνειας που καταλαμβάνει το κτίριο, ii) στάθμη δαπέδου έως 0,50 μ. πάνω ή κάτω (±0,50 μ.) από την οριστική στάθμη εδάφους σε κάθε σημείο του, iii) ελεύθερο ύψος τουλάχιστον το προβλεπόμενο για χώρο κύριας χρήσης και εφόσον iv) υπάρχει λειτουργική σύνδεση όλων των επιπέδων όπου εκτείνεται. Στην παρούσα περίπτωση δεν προσμετρούνται επίσης χώροι κλιμακοστασίων, ανελκυστήρων, εισόδων και αποθήκης εξυπηρέτησης περιβάλλοντα χώρου επιφάνειας έως 40 τμ. για κάθε συγκρότημα κλιμακοστασίου. [διευκρίνιση σε συνδυασμό με το άρθρο 11 παρ. 3 & με το άρθρο 12 παρ. 2] Διακρίνονται δύο περιπτώσεις : α) Σε περίπτωση που έχει συσταθεί κάθετη ιδιοκτησία και οι οικοδομές των συνιδιοκτητών απέχουν μεταξύ τους την προβλεπόμενη από τον παρόντα νόμο απόσταση, τότε το ποσοστό του ελευθέρου χώρου pilotis ελέγχεται για κάθε οικοδομή ξεχωριστά. β) Σε περίπτωση που οι οικοδομές εφάπτονται στο καθορισμένο κοινό όριο της κάθετης συνιδιοκτησίας, τότε το ποσοστό του ελευθέρου χώρου pilotis ελέγχεται επί του ενιαίου πλέον κτιρίου των συνιδιοκτητών.
    1 point
  27. 1) pirsogiannis, καλημέρα. Δες το άρθρο της Λίνα Μοντεσάντου Λογίστρια-Φοροτεχνικός. Tax Manager της «ΩΡΙΩΝ Α.Ε.Ο.Ε.Λ».που δημοσιεύτηκε από το Taxheaven. Γενικότερα θα σε συμβούλευα --μην παρεξηγήσεις το τρόπο έκφρασης-- αν πρώτη φορά ασχολείσαι με τα φορολογικά να τα αφήσεις σε κάποιον λογιστή, διότι οι αφελείς ερωτήσεις μπορεί να έχουν και αφελείς απαντήσεις ή/και να εκλάβεις-καταλάβεις λάθος κάποια απάντηση που --πίστεψέ με-- ...φορολογικά ....στοιχίζει. 2) terry, καλημέρα, δες το παραπάνω άρθρο, γράφει κάτι σχετικά με αυτό που γράφεις. Δες επίσης και αυτό το άρθρο του Taxheaven. Υποθέτω ότι έχουν πέσει στην αντίληψή σου. Δυστυχώς δεν μπορώ να βοηθήσω παραπάνω λόγω του ότι δεν γνωρίζω.
    1 point
  28. Τι σχέση έχει η διαχείριση τεχνικών έργων με τη μηχανική των υλικών; Άσχετο, πώς έμαθες για το θεσμό του διδακτορικού; Στη σχολή σου είχες επαφή με υποψηφίους διδάκτορες; Θα ήθελες να μιμηθείς κάποιον; Έχεις υπόψη σου θέματα διδακτορικών διατριβών; Έχεις διαβάσει ποτέ μια διδακτορική διατριβή;
    1 point
  29. Δεν καταλαβαίνω ποιο πρόβλημα λύνεις, την όδευση του αγωγού γείωσης, ή την κατασκευή του ηλεκτροδίου; Γιατί τα προβλήματα που αναφέρονται από τους συναδέλφους αφορούν κυρίως την εύρεση τόπου και τρόπου κατασκευής γειωτή (ηλεκτροδίου) και όχι τη σύνδεσή του με το ρολόι ή τον πίνακα, ή το διπολικό καλώδιο της ΔΕΗ... Βέβαια η αρχική ερώτηση του νήματος είναι άλλη, αλλά μιας και φτάσαμε μέχρι εδώ να πούμε και κάτι επί πλέον για να καταλάβεις - καταλάβετε - τι ακριβώς συμβαίνει. Τα προβλήματα στις παλαιές πολυκατοικίες του 1950 και '60 είναι πολλά. Υπάρχουν πολυκατοικίες χωρίς υπόγεια, υπάρχουν συμβόλαια μεταξύ των αγοραστών για αποκλειστική ιδιωτική χρήση του ακάλυπτου ή της ταράτσας (που έχουν μάλιστα γίνει δωμάτια "τακτοποιημένα"), υπάρχουν 6 - 7 - 8 υδρομετρητές αραδιασμένοι στο πεζοδρόμιο της πρόσοψης και κάπου κάτω από αυτούς περνάει και η σύνδεση με την κεντρική αποχέτευση, υπάρχουν καλώδια τηλεφωνίας κάπου στο πεζοδρόμιο και δεν ξέρεις που, και...οι Δήμοι (εκτός δύο, ή τρεις σε όλο το λεκανοπέδιο) δεν έχουν σχέδια όδευσης των δικτύων. Δεν βρίσκεις λοιπόν εύκολα μέρος να τρυπήσεις με ασφάλεια και να μπήξεις πάσσαλο γείωσης ή να τοποθετήσεις οποιοδήποτε ηλεκτρόδιο γείωσης στο πεζοδρόμιο. Το μόνο που μπορεί να σου κάνει ένας Δήμος είναι να σου εκδώσει άδεια εκσκαφής πεζοδρομίου με απαίτηση, μετά το πέρας των εργασιών, να επαναφέρεις την επιφάνειά του στην αρχική της μορφή, τίποτε άλλο. Δεν μιλάμε για το υπέδαφος... Όλα αυτά λοιπόν ανεβάζουν το κόστος κατασκευής νέας γείωσης και ο κάθε φουκαράς ιδιοκτήτης - με το δίκιο του - σε βλέπει σαν ρουφήχτρα των τελευταίων του οικονομιών. Η έκδοση ΥΔΕ είναι ανεξάρτητη απ' όλα αυτά. Εκεί θα πεις την αλήθεια γιατί δεν σε παίρνει να καλύψεις καταστάσεις. Το τι θα κάνει από εκεί και μετά ο ιδιοκτήτης είναι θέμα δικό του. Υ.Γ. Και για να τελειώνουμε με τα "κοινά" ηλεκτρόδια, από όλη την πολυκατοικία θα χρειαστούν πιστοποιητικό ένας ή δύο ιδιοκτήτες. Οι υπόλοιποι θα πουν ότι δεν μας ενδιαφέρει εμάς το θέμα και έτσι τα έξοδα της γείωσης τα επωμίζεται ο καθένας ιδιωτικώς.
    1 point
  30. Δυο μηνες παραταση επρεπε να δοσουν διοτι Από τον Απριλιο ηταν ετοιμος ο νομος, με ληξη της εκπτωσης τον Οκτωβριο. Επειδη εκαναν 2 μηνες να ψηφισουν το νομο και ξεχασαν να αλλαξουν τις ημερομηνιες, η παραταση επρεπε ειναι τον Δεκέμβριο, δλδ 6 μηνες απο την εκδοση του νομου τον Ιούνιο. http://www.kathimerini.gr/957047/article/epikairothta/ellada/paratash-e3i-mhnwn-sthn-ekptwsh-20-gia-ta-ay8aireta βεβαια, τον "αλλο χρονο" θα συζηταμε για την εκπτωση του 10% που συρρικνωθηκε σε 5 μηνες...
    1 point
  31. δες το 103 παρ. 4 θες "κυρια"κατοικια και πλαφον στα εισοδηματα. Παραμενει πολυτεκνος. Εχει και ταυτοτητα και χαρτια και το γραφει και στην δηλωση φορου εισοδηματος.
    1 point
  32. όχι, σε καμία περίπτωση η συναίνεση δεν είναι λύση. Πρέπει να τακτοποιήσουν μαζί και μετά να κάνουν σύσταση ΟΙ. Είναι εντός ή εκτός σχεδίου?
    1 point
  33. Κατάφερα και μπήκα, αλλά αντί για το σύστημα ΤΕΕ με έβγαλε στη betfair!
    1 point
  34. Και να βοηθήσω κι εγώ καλοπροαίρετα ειδικά μ αυτό το πάση θυσία… Να εύχεσαι να μη συμβεί κάποιο σοβαρό εργατικό ατύχημα σε εργατάκο του εργολάβου σου διότι εσύ μετα θα αναζητάς φίλους να σου φέρνουν τσιγάρα αν καπνίζεις…. Φυσικά αν σε πιάσει η ΥΔΟΜ ή τσακωθείς με γείτονα ή μάστορα και σε πάει καρφωτή ετοίμασε μερικά δεκάρικα σε χιλιάρικα πρόστιμο…. Συνέχισε το πάση θυσία οπου φυσικά αφήνουμε στην άκρη ότι χωρίς μελέτη του μηχανικού σου και με αποφάσεις διαμέσου ιντερνέτ και του εργολάβου σου, εσύ θα κοιμάσαι εκεί και οι δικοί σου άνθρωποι. Το θέμα θα κλειδώσει. Δεν μπορεί σε φόρουμ μηχανικών να δίνουμε οδηγίες και συμβουλές πώς να γίνουν πάση θυσία αυθαίρετες και επικίνδυνες εργασίες. Κόψτε τον λαιμό σας μόνοι σας (δημοκρατία έχουμε στην τελική) αλλά να μη μας λέτε μετά ότι ρώτησα και πολλούς μηχανικούς και έκανα ότι μου είπαν. (διότι το έχουμε ακούσει κι αυτό)
    1 point
  35. Bas μη μασάς, ο Μουτζούρης παίζει το παιχνίδι του Γαβρόγλου με απόλυτη επιτυχία, όπως τόσο καιρό άλλωστε. Ολες αυτές οι ανακοινώσεις, δηλώσεις, δεσμεύσεις, ανύπαρκτες επιτροπές (δημιουργήθηκαν για προσχηματικούς λόγους, χωρίς ποτέ να συνεδριάσουν) αποτελούν προεκλογικό και μόνο εργαλείο στα χέρια των επιτήδειων πολιτικών, που απλά μας δουλεύουν. Δεν αξίζει το κόπο να ασχολείται κανείς, τώρα όποιος αδυνατεί να το αντιληφθεί, τι να πώ λυπάμαι.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.