Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. maneni

    maneni

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      1.675


  2. jojo

    jojo

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      934


  3. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      26.314


  4. sarcs

    sarcs

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      1.084


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 17/04/2019 in Δημοσιεύσεις

  1. Μην αγιοποιείς τόσο τους ξένους, είναι και τυχεροί. Όταν γεννηθείς σε μία χώρα με πολύ χειρότερη οικονομία και πολύ πιο σκουριασμένες πολιτικές ιδέες, δεν μπορείς να γίνεις εύκολα επαναστάτης από τη μια μέρα στην άλλη και αν γίνεις πιθανόν να σε απομονώσουν ως γραφικό. Αναφέρεις ότι στη σχολή σου έφυγαν πολλοί αλλά πρέπει να τονίσουμε ότι αυτό δεν γίνεται μόνο επειδή ήταν στούρνοι αλλά και επειδή είχαν επιλογές. Και η οικονομία τους είναι συνήθως καλύτερη για άλλες καριέρες, αλλά και υπάρχει εύκολη μεταφορά "μορίων" σε άλλες σχολές.
    2 points
  2. αν θυμάμαι καλά ο τοπικός ΔΕΔΔΗΕ ζητάει να αναγράφεται η ΜΤ στην ΥΔΕ. Ωστόσο, επειδή η (τυποποιημένη) ΥΔΕ και οι έλεγχοι/μετρήσεις βασίζονται στον HD 384 που αφορά ΜΟΝΟ Χαμηλή τάση, θεωρώ ότι είναι λάθος να αναγράφεται 20kV. Η ΥΔΕ αφορά το κομμάτι της εγκατάστασης ΧΤ και για τον υποσταθμό δίνονται άλλες δηλώσεις.
    2 points
  3. 2 points
  4. ν. 3982/11 αρθρο 18 παργ. 3γ ... Όσο αφορά τις χρήσεις γης του ΠΔ 59/2018, για να ισχύουν σε μια περιοχή πρέπει να έχει γίνει αναθεώρηση των παλαιών ΓΠΣ με αυτό του ΠΔ 59/2018, σε διαφορετικά ισχύουν οι χρήσεις του Δ/166/1987.
    2 points
  5. Και εδώ έχουμε ΣΕΠ στο Γυμνάσιο, κάτι Δομές (που ο Γαβρόγλου πρόσφατα τους άλλαξε όνομα) που κάνουν προσανατολισμό και άμα δώσεις εξετάσεις και δεν σου αρέσει εκεί που πήγες μπορείς για τα επόμενα 2 χρόνια να αλλάξεις σχολή με τα μόρια που είχες γράψει. Ας μην τα κάνουμε όλα στραβά και μαύρα εδώ και ρόδινα στο εξωτερικό. Γιατί, εάν όντως εδώ είμαστε τόσο του πεταματού και έξω γαμάνε, είναι μαζόχας όποιος συνειδητά κάθεται στο πεταματό...
    1 point
  6. Θυμάσαι που έλεγες οι καθηγητές του ΕΜΠ θα συμφωνήσουν με την αλλαγή σε 5ετη των τμημάτων μηχανικών του ΠΑΔΑ κ εγώ έλεγα τέτοια φίδια αποκλείεται να το αποδεκτούν; τι έχεις να πεις τώρα;
    1 point
  7. Σύμφωνοι, απλά η φρασεολογία σου δείχνει ακριβώς το αντίθετο! Με αποκορύφωμα την προσφώνηση "συνάδελφε" που συνήθως είναι το σύνθημα για να καταλάβουμε ότι μας μιλάει κάποιος από παράταξη...
    1 point
  8. Το υπουργείο Οικονομικών εξέδωσε ανακοίνωση σχετικά με τις πρόσφατες διατάξεις που αφορούν στην εκπρόθεσμη υποβολή Ε9. Η ανακοίνωση έχει ως εξής: «Σχετικά με δημοσιεύματα του τελευταίου 24ώρου, τα οποία αναφέρονται στην πρόσφατη τροπολογία του Υπουργείου Οικονομικών για το Ε9 και μιλούν για "παγίδα για έξτρα ΕΝΦΙΑ" και για "τοκισμένο ΕΝΦΙΑ", το Υπουργείο Οικονομικών διευκρινίζει τα εξής: -Στο πρόσφατα ψηφισθέν νομοσχέδιο του ΥΠΟΙΚ, ενσωματώθηκε τροπολογία με την οποία: 1) Παρέχεται πλέον ένα ευρύτατο διάστημα στους πολίτες για να υποβάλλουν τις δηλώσεις στοιχείων ακινήτων (Ε9) και με τον τρόπο αυτό αποφεύγονται οι παρερμηνείες ως προς την καταληκτική ημερομηνία υποβολής τους. Συγκεκριμένα, ορίζεται ως καταληκτική ημερομηνία για όλες τις δηλώσεις στοιχείων ακινήτων (Ε9) που υποβάλλονται από την 1.1.2019 και εφεξής, η 31 Μαΐου του επομένου έτους από τη σύσταση, απόκτηση ή μεταβολή των περιουσιακών στοιχείων των πολιτών, ενώ μέχρι σήμερα η συγκεκριμένη προθεσμία οριζόταν στις 30 ημέρες από τη σύσταση, απόκτηση ή μεταβολή των περιουσιακών στοιχείων των πολιτών. 2) Δεν επιβάλλεται πρόστιμο για εκπρόθεσμες τροποποιητικές δηλώσεις στοιχείων ακινήτων (Ε9) που θα υποβάλλονται μέχρι και την ανάρτηση των κτηματολογικών στοιχείων στο σύνολο της Ελληνικής επικράτειας, με στόχο οι πολίτες να διορθώσουν την περιουσιακή τους κατάσταση χωρίς την επιβολή προστίμων. 3) Δεν επιβάλλεται πρόστιμο στις δηλώσεις ΕΝΦΙΑ-πράξεις προσδιορισμού φόρου, οι οποίες συντίθενται μηχανογραφικά από τη Φορολογική Διοίκηση. 4) Δεν επιβάλλεται πρόστιμο για εκπρόθεσμες τροποποιητικές δηλώσεις στοιχείων ακινήτων (Ε9) ετών 2010 και επόμενων, που υποβλήθηκαν ή θα υποβληθούν από την 31.12.2014 μέχρι και τη δημοσίευση του ψηφισθέντος νομοσχεδίου. Όπως γίνεται κατανοητό, η συγκεκριμένη ρύθμιση έγινε με στόχο τη διευκόλυνση των πολιτών. Πέραν των όσων αναφέρονται παραπάνω, ουδεμία άλλη ρύθμιση ή αλλαγή της ισχύουσας νομοθεσίας δεν προβλέπεται». σχολιο Το "1", ηταν μια απαραιτητη διόρθωση σε προηγουμενη "παραλογη" ρύθμιση του ΥΠΟΙΚ. Για τα "2" "3" και "4", απαιτούνται περαιτερω διευκρινισεις...ειδικα για το "4"
    1 point
  9. και να ηταν και συναδελφος.......
    1 point
  10. Να ρωτήσω κάτι; στο εξωτερικό χρησιμοποιούν και κει τόσο συστηματικά τη λέξη "συνάδελφε" ;
    1 point
  11. Thanks Didonis..... Συμπληρώνω δε, μετά από προτροπή καλού φίλου και για την πληρότητα του θέματος ότι, ποτέ μια εσωτερική περίφραξη κ.λπ. δεν είναι νόμιμη, ανεξαρτήτως του τι λένε οι τίτλοι ή η σύσταση.
    1 point
  12. Η νομιμότητα ή μη μιας μάντρας εξαρτάται από ιδιοκτησιακά δικαιώματα (τίτλοι, σύσταση, κανονισμός κλπ.) και πολεοδομικά (αν την δείχνει σε εγκεκριμένα σχέδια άδειας ή έχει ενταχθεί στους Ν.4014/11 ή Ν.4178/13 ή Ν.4495/17). (ενημερωτικά υπάρχουν κι αλλοι πιθανοί λόγοι που γενικά μία μάντρα δεν είναι νόμιμη αλλά δεν χρειάζεται να τα ξεθάβουμε όλα. Οπότε νά έχεις μικρή βεβαιότητα τι είναι και τι δεν είναι νόμιμο) Συνοπτικά λύση οριστική δεν μπορείς να βρεις απλα με αναζήτηση ως ιδιώτης στο διαδικτύου. Λύση για να βρεις είναι ή τα βρείτε μεταξύ σας όμορφα και ωραία ή πας σε δικηγόρο και μηχανικο και αρχίζουν τα έξοδα άμεσα με αβέβαια στον χρόνο αποτελέσματα. (Τα όμβρια δεν είναι επιτρεπτό να τα ρίχνουν στις αποχετεύσεις αλλά θέλουν διαφορετικό δίκτυο διανομής τους)
    1 point
  13. η ερωτηση ηταν: Διώροφο προ του 1975,κατοικίες
    1 point
  14. Μια εύκολη λύση σε αυτό είναι το "ανέβασμα" της απογραφής του έργου στο ΙΚΑ, όπου εμφανίζεται ο αριθμός των ημερομισθίων και οι επιμέρους εργασίες του έργου που αυτά αφορούν. Σε περίπτωση ζήτησης επιπλέον διευκρινίσεων από το πρόγραμμα, "ανεβάζουμε" τον Πίνακα Γ, υπογεγραμμένο/σφραγισμένο από τη/το Μηχανικό που υπέβαλε ως δικαιολογητικό στη σχετική αίτηση στο e-adeies με την οποία έλαβε την ΕΕΔΜΚ.
    1 point
  15. Κατά την άποψή μου, υπάρχει ορισμός για τον χώρο αυτό και είναι : "επιπλέον όροφος". Δεν είναι δυστυχώς ούτε σοφίτα ούτε κάτι άλλο που θα οδηγούσε σε μειωμένο πρόστιμο. Αποτελεί Υ.Δ.Κ.Χ. και υπέρβαση ύψους την οποία θα αντιμετωπίσεις ανάλογα με το αν υπερβαίνει το μέγιστο ύψος της περιοχής ή όχι.
    1 point
  16. Αν δεν στα έδωσε, δεν κάνεις έλεγχο και ενημερώνεις την ΕΥΕΔ ότι αδυνατείς να κάνεις τον έλεγχο γιατί, στην ουσία, τον αρνείται ο ιδιοκτήτης ή ο επιβλέπων.. Και το θέμα θα πάρει τον δρόμο του.... Επανέρχομαι όμως στο θέμα της διαπραγμάτευσης της αμοιβής, το ΦΕΚ 4039Β/17 έχει ποινή. Ποιά? Ανάλογα με τον αλγόριθμο...
    1 point
  17. Τα τμήματα αυτά και πριν έβγαζαν μηχανικούς, δεν αλλάζει κάτι λοιπόν στον αριθμό.
    1 point
  18. Από ανακοίνωση του ΕΦΚΑ Άλλαξε η καταληκτική ημερομηνία καταβολής των εισφορών Μαρτίου 2019 για τους μη μισθωτούς, λόγω Πάσχα και Πρωτομαγιάς πήγε έως Παρασκευή 03.5.2019. Το σχετικό το έχω ανεβάσει και στις ειδήσεις, να υπάρχει και ως τέτοια.
    1 point
  19. Αν δεν ολοκληρώσεις τα πάντα δεν μπορείς να "τικάρεις" στο αντίστοιχο πεδίο της δήλωσης, που δηλώνεις ότι, ".. έχεις στην κατοχή σου όλες τις μελέτες κ.λπ." και να πας τη δήλωση σε οριστική υπαγωγή (τουλάχιστον) για να γίνουν συμβόλαια. Οπότε βρες μηχανικό ηλεκτρομηχανολόγο, να συμφωνήσει και να εισπράξει την αμοιβή του, αφού μπει στην ομάδα έργου και υποβάλλει την τεχνική του έκθεση. Αν δεν συμφωνήσει ο ιδιοκτήτης με αυτά, τότε "πάπαλα" συμβόλαια....
    1 point
  20. Σχετικά με την ηλεκτρονική υποβολή;; Αρκετά. Θα σε παραπέμψω σε προηγούμενες σελίδες, αλλά όχι μόνο. Καλώς/κακώς ο 2308 είναι αρκετά σοβαρή υπόθεση καταγραφής δικαιωμάτων και δεν είναι ένα site που "απλά" πληκτρολογούμε "μια φόρμα" Έχει αρκετές ευθύνες
    1 point
  21. Μας προετοιμάζει για τα "σφάλματα" των εμπραγματων που θα δηλωθούν (όπως δηλωθουν δηλαδή) από ανθρώπους που δεν έκαναν ούτε ένα μάθημα στο εμπράγματο. Πόσο μάλλον όταν δεν έχουν καν ασχοληθεί με αυτό
    1 point
  22. Θα συμφωνήσω και δυστυχώς επαυξάνω ότι τα λάθος συμβόλαια καποια στιγμη ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ (αν δεν γινουν στο παρον) θα πρέπει να διορθωθούν Για ποια εφορμογη μιλάς; Για την ηλεκτρονικη δηλωση 2308; Γενικά αν δεν έχεις ασχοληθεί -ακόμα και για το δικό σου- ΜΗΝ ΤΗΝ ΚΑΝΕΙΣ ηλεκτρονικα Αν δεν κανεις τελικά μονο το δικο σου, αλλα και για άλλους, επειδη δεν έχεις ασχοληθει, μην τους βαζεις σε περιπέτειες και πηγαινε στο γρ κτ. Μην τα κάνεις ηλεκτρονικα.
    1 point
  23. συγνώμη αλλά δεν είναι λογική αυτή. Δηλαδή οι υπόλοιποι που κάθονται και κάνουν εκθέσεις είναι μ*%$&ς; Καλώς μπήκε το πρόστιμο και καλώς να το πληρώσει, οι νόμοι είναι νόμοι και οι προθεσμίες προθεσμίες. Αν είναι να μην υποβάλλει κανένας, να περιμένει μπας και μπει πρόστιμο και μετά να πάει απλώς να κάνει μια ένσταση Το πρόβλημα κατά τη γνώμη μου είναι αλλού, όταν μια επιχείρηση δεν υποβάλλει ΗΜΑ τότε δεν θα πρέπει απλώς να μπαίνει ένα πρόστιμο αλλά να ενεργοποιούνται μηχανισμοί ελέγχου της επιχείρησης, διότι υπάρχουν πολλές πιθανότητες τα απόβλητα σε κάποιο λάκκο να θάβονται. Δε λέω ότι γίνεται στο 100% των επιχειρήσεων, αλλά σίγουρα η μη υποβολή έκθεσης είναι εκ των πραγμάτων ύποπτη. Αν απλώς μπαίνουν διοικητικά πρόστιμα για μη υποβολή τότε το όλο εγχείρημα θα φαίνεται στα μάτια μηχανικών και ιδιωτών ως μια φοροεισπρακτική τακτική χωρίς καμία ουσία, που η ουσία είναι η προστασία του περιβάλλοντος και η οργάνωση των επιχειρήσεων γύρω από αυτό. Αλλά φυσικά η ουσία σε αυτή τη χώρα είναι μια έννοια εξαιρετικά δυσνόητη
    1 point
  24. φαντάζομαι θα ανεβάσεις αντίστοιχα ενα dwg που θα έχει μόνο ένα κειμενάκι δεν απαιτείται, αν είσαι και μερακλής σκανάρεις το παλιό τοπογραφικό το βάζεις μέσα στο dwg και στέλνεις αυτό .
    1 point
  25. Μια χαρά είσαι. Άμα είσαι σε grid είσαι άψογα, αλλά από ότι έχω καταλάβει οτιδήποτε πάνω από 75-75 είναι ικανοποιητικό, ακόμα και χωρίς να σταυρώσεις γραμμές πτήσης.
    1 point
  26. άρθρο 2 αλλά και 3 κλπ Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983/ΦΕΚ 3136/31-7-18 Άρθρο 3 Διαδικασία έκδοσης ΕΓΚΡΙΣΗΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΙΚΡΗΣ ΚΛΙΜΑΚΑΣ (Ε.Ε.Μ.Κ) 1. Κατά την ηλεκτρονική διαδικασία έκδοσης έγκρισης εργασιών μικρής κλίμακας, ο Διαχειριστής της αίτησης εισάγει στο σύστημα: α) Αίτηση έκδοσης έγκρισης εργασιών μικρής κλίμακας β) υπεύθυνη δήλωση του κυρίου του έργου ή του έχοντος το νόμιμο δικαίωμα για την ανάθεση της διαχείρισης της αίτησης στον Διαχειριστή αίτησης και στους αρμόδιους μηχανικούς για την εκπόνηση των απαιτούμενων μελετών και επιβλέψεων
    1 point
  27. Δεν γνωρίζω αν υπάρχει, αλλά δε το νομίζω. Στα φωτοβολταϊκά υπάρχει γιατί μιλάμε για ένα ΠΡΟΚΑΤ προϊόν όπου ο κατασκευαστής ή ο έμπορας θέλει να σε διευκολύνει για να πάρεις το προϊόν του. Στα Υ/Η δεν υπάρχει κάτι τυποποιημένο (δεν θα αγοράσεις το φράγμα ας πούμε), το πολύ να βρείς κάποιο γράφημα απο τον κατασκευαστή της τουρμπίνας. Τελοσπάντων, ένα excelακι θα σου κάνει μια χαρά. Καλή συνέχεια.
    1 point
  28. Μπορεί να σε ενόχλησε ο τρόπος του συναδέλφου, αλλά πολλαπλασιασμός είναι αυτό που ψάχνεις Απο την στιγμή που είναι για μια απλή αναφορά σε θεωρητική μελέτη/εργασία κάνε ένα excel μια στήλη την ισχύ, στην άλλη πόσες ώρες θα λειτουργεί και στην τρίτη με πολλαπλασιασμό θα έχεις την ενέργεια. Ιδανικά μπορείς να χρησιμοποιησείς την καμπύλη απόδοσης ή μια καμπύλη στάθμης-παροχής και να ολοκληρώσεις κλπ. Αφού θες κάτι απλοϊκό δεν χρειάζεται να εμβαθύνεις και άρα ένας πολλαπλασιασμός με σωστή κατανομή του διαθέσιμου υδάτινου όγκου ανα μήνα είναι υπεραρκετός. Αυτό που βρήκες για τα φωτοβολταϊκά υπάρχει γιατί οι μέσες ώρες ηλιοφάνειας είναι γνωστές ανα περιοχή στην Ελλάδα και άρα είναι εύκολο να γίνει μια γενική εφαρμογή υπολογισμού. Ένα υδροηλεκτρικό είναι κάτι πιο συγκεκριμένο, πρέπει να ξέρεις πόσο νερό έχεις διαθέσιμο (ύψος, εμβαδό, κατανομή μέσα στο χρόνο), τι εγκατεστημενη ισχύ έχεις και πότε έχεις ζήτηση (αυτό μπορείς να το παραλείψεις κάνοντας την υπόθεση ότι πάντα έχεις ζήτηση). Χωρίς να θέλω να γίνω επιθετικός, η ιδιότητα του μηχανικού είναι να μπορεί να αναγνωρίζει ένα πρόβλημα και να βρίσκει την λύση του χωρίς να χρησιμοποιεί τυφλοσούρτη ή την ίδια λύση κάθε φορά.
    1 point
  29. Ως ΠΜ δεν έχεις δικαίωμα υπογραφής Η/Μ για μονάδες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, μπορείς να αφήσεις στον αρμόδιο μηχανικό τους υπολογισμούς. Για να υπολογίσεις αυτό που θες πρέπει να έχεις την πρόβλεψη της στάθμης του νερού κατά την διάρκεια του έτους, την εκτιμώμενη ζήτηση και την καμπύλη αποδιδόμενης ισχύος σε σχέση με την στάθμη του νερού . Αυτά αρκούν για μια χοντρική εκτίμηση.
    1 point
  30. Πέρα απ'αυτό που ειπώθηκε ανωθεν (που ναι ολοσωστο) το πράγμα μιλάει απο μόνο του συνάδελφε. Μιλάμε για λατομείο...Το Α και το Ω είναι φυσικά η πλήρης αποτύπωση οριζοντιογραφική και υψομετρική. Οτι γράφεις είναι αυτονόητο. Αν και δήλωση ιδιοκτήτη δε χρειάζεται, αλλά καλό ειναι να μπεί. Επίσης αποτυπώνεις τις εγκαταστάσεις. Οροι δόμησης κατ'εμέ δε χρειάζονται, για λατομείο μιλάμε. Μάλλον κάνεις πλάκα οτι ο συνάδελφος δε σου βαλε καν βορρα. Οχι οτι εχει σημασία, βάλτον εσύ... Οπως και να εχει, απαιτείται ένα πληρες τοπογραφικό. Ολα τα παρεμφερή μπλιμπλίκια, ειναι ευκολα να μπουν. Το δύσκολο ειναι η αποτύπωση (λόγω μεγέθους) και οι σωστές ισοϋψείς. Μήπως...δεν πληρώνεις καλά το συνάδελφο;;; Συνοψίζω: 1) αποτύπωση του περιγράμματος του λατομείου 2) ισοϋψείς 3) αποτύπωση χαρακτηριστικών σημείων, πρανή, δέντρα, αναβαθμοί, μπλα μπλα μπλα 4) αποσπασμα 1:5000, απόσπασμα 1:50.000, διανομή Υπ.Γ. αν ανήκει 5) ας μπεί και μια δήλωση μηχανικού Αυτά απο μένα.
    1 point
  31. το βάζεις ΥΔ με μειωτικό 0,30 και η επιφάνεια δεν υπολογίζεται κατά την επιλογή κατηγορίας. Επισης, δες και αν το ύψος είναι εντός του επιτρεπόμενου της περιοχής ή όχι.
    -1 points
  32. εισακτέους μπορεί να έχουμε, αυτό όμως δε σημαίνει ότι όλες οι θέσεις αυτές θα γεμίσουν. βέβαια πολύ νόημα οι εισακτέοι δεν έχουν όταν ο τυχόν μικρός αριθμός τους μπορούσε ανέκαθεν να συμπληρώνεται με εισαγωγές από το εξωτερικό.
    -1 points
  33. τι εννοείς; πάντως η ρητορική είναι βγαλμένη απευθείας από παράταξη ελληνικού πανεπιστημίου.
    -1 points
  34. Κατά τη γνώμη μου εφόσον υπάρχουν Ο.Α., δεν υφίστανται αυθαιρεσίες και συνεπώς δεν απαιτείται υπαγωγή στον 4495. Το αν οι Ο.Α. εκδόθηκαν παρανόμως δεν αφορά και πάλι κατά την γνώμη μου εσένα και ούτε και είναι δική σου δουλειά να το κρίνεις. Για να μην ισχύει μία διοικητική πράξη, ασχέτως αν έχει εκδοθεί λανθασμένα ή ακόμα και με δόλο, πρέπει να την ανακαλέσει η αρμόδια υπηρεσία (Πολεοδομία). Αν έχει παρέλθει 20ετία δεν ανακαλείται λόγω παραγραφής. Συνεπώς, θα είναι λανθασμένο να κάνεις υπαγωγή στον 4495. Εκτός βέβαια εάν υπάρχουν κατασκευές εκτός Ο.Α. Κατάτμηση εάν δεν έχει γίνει συμβολαιογραφικά δεν υφίσταται. Οπότε και επιπλέον κατασκευές να έχεις πάλι με Ο.Α. Το τοπογραφικό αδείας του 84 τι δείχνει? Το ό,τι είναι μικρότερο το οικόπεδο ενδεχομένως να οφείλεται σε εισφορά σε γη όταν μπήκε εντός οικισμού. Δες την πράξη εφαρμογής. Αν ισχύει αυτό δεν πρόκειται για κατάτμηση συνεπώς με Ο.Α. και δεν απαιτείται και αναθεώρηση ως προς το τοπογραφικό. Με επιφύλαξη. Αν οι αυθαιρεσίες είναι τακτοποιημένες βγάζεις κανονικά βεβαίωση όποτε θέλεις.
    -1 points
  35. Ο μηχανικός βρίσκει τον τρόπο εφαρμογής σύνθετων μεθόδων για την επίλυση σύνθετων προβλημάτων. Το ότι ταυτίζουμε την επιστήμη της Μηχανικής με τις κατασκευές δεν σημαίνει πως στην πραγματικότητα το πεδίο της εξαντλείται εκεί. Το ό,τι η αγορά αντιλαμβάνεται σαν μηχανικό αυτόν που ρίχνει μπετά δεν έχει να κάνει με την επιστήμη αυτή καθαυτή. Υπάρχει για παράδειγμα η μηχανική διεργασιών. Δηλαδή ένας χημικός μηχανικός επειδή δεν κατασκευάζει μεζονέτες στο κύμα δεν είναι μηχανικός? Αν αντιληφθούμε λοιπόν την συνολική οικονομική δραστηριότητα μιας σύγχρονης επιχείρησης ως μία διεργασία μια χαρά μηχανικοί είναι οι ΜΟΔ και με συγκεκριμένο αντικείμενο. Και όχι δεν είναι το ίδιο με έναν οικονομολόγο. Ο ένας αντιμετωπίζει με θεωρητικό τρόπο την επιστήμη του και ο άλλος την εφαρμόζει στο σύνολο της παραγωγικής διαδικασίας. Πραγματικά, είναι τρομερά εκνευριστικό να κρίνεται από τον οποιοδήποτε επειδή φέρει έναν αναγνωρισμένο κοινωνικά επαγγελματικό τίτλο (και καλά κάνει) το εάν κάποιος είναι μηχανικός ή όχι. Ακριβώς αυτή η ανεπάρκεια (χωρίς να το λέω προσβλητικά) των παραδοσιακών ειδικοτήτων σε εξειδικευμένα θέματα μηχανικής λόγω της εξέλιξης της τεχνολογίας και του οικονομικού περιβάλλοντος τις τελευταίες δεκαετίες δημιούργησε νέες ειδικότητες μηχανικών. Αν στην Ελλάδα υπήρχε κανονική οικονομία, και λέγοντας κανονική εννοώ πραγματικά παραγωγική, μια χαρά θα αντιλαμβανόμασταν όλοι τον ρόλο των νέων ειδικοτήτων.
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.