Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Arche

    Arche

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      4.219


  2. jojo

    jojo

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      934


  3. ppanag

    ppanag

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      2.034


  4. ΙΑΣΟΝΑΣ

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      17.617


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 08/05/2019 σε όλες τις περιοχές

  1. Version X6.3

    87.173 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5167/24 (ΦΕΚ 207Α/20.12.2024) Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Προσθήκες N.5015/23 (ΦΕΚ 20Α/02.02.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    2 points
  2. 1) Bλέπεις ανά τρίμηνο τις αποκλίσεις ή ετήσια ? Εχει σημασία. 2) Τα ξαναπερνάς όλα με ημερομηνια αναφοράς την 31-12-2018 και τα υποβάλεις με την επιλογή να διαγράψει τα παλαιά.
    2 points
  3. ξαναδες το αρθρο 109 εσυ αναφερεσαι στην παρ. 2 που αφορα νησια. [επειδη δεν κατεβαινει το αρχειο που παραπεμπεις....ποιος ειναι αυτος ο Παυλος Μελας στον Δημο Θερμαικου???] Κατεβηκε, ειναι η οδος Θερμαικου στον Π. Μελα Πολιχνης. Εκτος ειναι Στο μεταξυ απαντησε και ο ακις, αλλα αλλαζε η σελιδα... τις καλησπερες μου]
    2 points
  4. εγω Συναδελφε, νομιζω οτι σιγουρα ειναι θεμα αδειας, την δειχνει, καταλαβα και ο πελατης ζηταει απλως την κατασκευη της απο διαφορετικα υλικα.... δικαιωμα του, , με το να το δει Μηχανικος απο κοντα... συμφωνω, , διοτι μπορει το μεγιστο υψος κτιριου.... ΄η οι οψεις να απαγορευουν να φτιαχτει περγκολα απο διαφορετικα υλικα, ή οι οψεις ή οι γειτονες και τελικα να εχει προβλημα. Καποιος Μηχανικος νομιζω πρεπει να το δει απο κοντα
    2 points
  5. εφοσον ειναι ιδιοκτητης και των δυο μπορει ισως με μια δηλωση αν ο αρμοδιος μηχανικος ο οποιος ρυθμιζει τις αυθαιρετες κατασκευες κρινει οτι γινεται με μια. Λαμβανοντας υποψη τιτλους, οικοδομικα σχεδια, εξεταζοντας την κατασκευη, τα γνωστα στοιχεια που πρεπει να ελενξει. Νομιζω μια διαμερισματωση υπαρχει - εφοσον ορια ξεχωριστων ορ. ιδιοκτησιων στον ιδιο οροφο εχουν αλλαξει - και μια ΥΔ, απο τα συμφραζομενα. Ο Μηχανικος οφειλει να δει οτι πλαγιες αποστασεις, υψη , δεν υπαρχουν αλλες παραβασεις, λαμβανοντας υποψη τα στοιχεια που πρεπει να εξετασει. Επισης Μεγαλε ξεχασα το σημαντικοτερο, θα πρεπει να δει οτι οι αυθαιρετες κατασκευες ή οι αυθαιρετες αλλαγες χρησεις εχουν γινει προ 28 - νομιζω - Ιουλιου το 2011 καινα εχει τροπο, Δημοσιο Εγγραφο ή αεροφωτογραφια ή άλλο που να προβλεπεται απο την ισχυουσα νομοθεσια να το αποδειξει.
    2 points
  6. Στην αρχη δεν το ειχα δει το νεκροταφειο πηγα το ειδα μ αρεσε μετα ειδα το νεκροταφειο, δεν νομιζω να το παρω απλα επειδη το βρηκα σε αρκετα καλη τιμη ειπα να το ψαξω λιγο παραπανω. Αυτο δεν το σχολιασα ουτε εγω
    2 points
  7. Version μετά τον ΝΟΚ ...

    110.368 downloads

    Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  8. Καλημέρα συνάδελφοι, Θεωρώ ότι πρέπει να γίνει μια λίστα από αιτήματα για την καλυτέρευσης της χρήσης του συστήματος e-Άδειες που να σταλεί στο ΤΕΕ και στο Υπουργείο. Ο χρόνος που απαιτείται για το ανέβασμα μιας άδειας είναι πάρα πολύς και αυτό καθαρά και μόνο λόγω του δύσχρηστου του συστήματος. Έχω συντάξει μια λίστα από θέματα που δεν είναι πλήρης ούτε ενδελεχής: Ανέβασμα πολλαπλών αρχείων Ανέβασμα αρχείων με σύρσιμο τους πάνω στην σελίδα ή σε τμήμα της σελίδας. Δυνατότητα αλλαγής τύπου αρχείου μετά το ανέβασμα Δυνατότητα αλλαγής κατηγορίας αρχείου μετά το ανέβασμα Δυνατότητα απομάκρυνσης αρχείων (πριν την υποβολή της αίτησης θα πρέπει να μπορεί ο διαχειριστής της αίτησης να αφαιρέσει αρχεία, μετά την υποβολή και πριν την έκδοση θα πρέπει να μπορεί να αφαιρέσει αρχεία μόνο ο υπάλληλος που μπορεί να εκδώσει την πράξη). Διασύνδεση του συστήματος αμοιβών με το σύστημα αναθέσεων και αυτόματη παραγωγή εγγράφων ανάθεσης και ανάληψης. Αν έχει κάποιος συνάδελφος επικοινωνία με κάποιον συντελεστή του συστήματος που μπορεί να απευθύνει και να του κοινοποιήσει τα αποτελέσματα του θέματος αυτού θα ήταν εξαιρετικά. Δυνατότητα μεταφόρτωσης όλων των έγκυρων αρχείων της αίτησης σε ένα συμπιεσμένο αρχείο. Ανεξάρτητα από το στάδιο στο οποίο βρίσκεται η αίτηση. Δυνατότητα εμφάνισης υπογράφοντως των αρχείων από τον πίνακα επισκόπησης. Δυνατότητα ομαδοποιημένης εμφάνισης των αρχείων ανά κατηγορία που ανήκουν (ένα dropdown πεδίο που να λειτουργεί ως φίλτρο με τις κατηγορίες). Μη απαίτηση αποδοχής συμμετοχής στο έργο από μηχανικούς των οποίων δεν αλλάζουν τα συνοδευτικά της αίτησης για τα οποία δεν έχουν ευθύνη. (πχ: ο Τοπογράφος δεν θα πρέπει να κάνει ξανά αποδοχή αν η παρατηρήσεις αφορούν στα αρχιτεκτονικά). Ο κάθε μηχανικός που συμμετέχει πρέπει να μπορεί να διαχειριστεί στην αντίστοιχη κατηγορία μελετών τα αρχεία του. Με αυτόν τον τρόπο άρετε η απαίτηση για αποδοχή συμμετοχής μηχανικού στο έργο. Η δυνατότητες του διαχεριστή της αίτησης δεν αλλάζουν. Ειδοποίηση με αποστολή email στον διαχειριστή της αίτησης όταν μια αίτηση μπαίνει "σε μεταβολή". Το ίδιο θα πρέπει να μπορεί να γίνει για τους υπαλλήλους των Υπηρεσιών Δόμησης αλλά δεν έχω εμπειρία από την μεριά τους. Βελτίωση διάδρασης και επίδοσης του συστήματος σε κινητά και tablet. (Μην γινόμαστε Ουγκάντα ενώ το παίζουμε ότι γινόμαστε Ελβετία.)
    1 point
  9. τα συντάσσουμε και τα αναρτούμε ηλεκτρονικά είτε τα πάμε στη ΔΟΥ και τα σφραγίζουμε (αναλόγως με τα κέφια που έχουν )
    1 point
  10. Πας με την ελάχιστη της ΠΕ δηλαδή 500 Ε, δεν επηρεάζει η εκκρεμής ΠΜ, πάλι 500 θα λάβεις...
    1 point
  11. Δεν νομίζω ότι μπορείς με κανένα τρόπο να αποφύγεις το βάρος εκτός αν το επιτρέπει το έδαφος (π.χ. βραχώδες), μετά από σχετική στατική μελέτη. Η εναλλακτική λύση, αν δεν θέλεις / μπορείς να μεταφέρεις, είναι να σκυροδετήσεις επί τόπου.
    1 point
  12. Μπορει να "ξεμεινε" η φορμα η αρχικη του 4178. Και, εάν δεν απαιτείται απο το συστημα τιτλος κυριοτητας, το ξανασυζηταμε για την χρησικτησια. εδιτ οσον αφορα τα ακινητα σε "κλεισμενα" κτηματολογια, αφου σου αποδιδουν κτηματολογικο φυλλο και αντιγραφο, που σε αναφερει σαν ιδιοκτητη, αυτα θα εχεις.
    1 point
  13. @Athan πρόσεξε επίσης ότι το άρθρο 25 μειώνει τον σ.δ. 10%. Τα παραπάνω μπορείς να τα κατοχυρώσεις καταθέτοντας τοπογραφικό στην αρμόδια πολεοδομία ζητώντας βεβαίωση οικοδομησιμότητας.
    1 point
  14. εφιστώ την προσοχής σας καθώς στο άρθρο 30 του ν. 4495/17 επιτρέπει πέργκολα 50τ.μ. σε ακάλυπτους χώρους, προκήπια και βεράντες ισογείων, εφόσον δεν απαγορεύεται από ειδικές διατάξεις που ισχύουν στην περιοχή... δεν αναφέρει το δώμα.... και δεν ξέρουμε και τις ειδικές διατάξεις της περιοχής σας, θα πρέπει να δει μηχανικός το τοπογραφικό της άδειας... Προσωπικά θα προτιμούσα να εφαρμοστεί η υπάρχουσα άδεια ... για το μετά κανείς δεν ξέρει τι θα μπορεί να κάνει χωρίς άδεια...
    1 point
  15. Προσοχή, όποιος δεν έχει τίτλους ιδιοκτησίας ΔΕΝ μπορεί να υποβάλει Δήλωση Ν.4495/2017..... Πρώτα αποκτά τίτλους και μετά "...όλα τα υπόλοιπα".
    1 point
  16. Επικρατεί η ψευδαίσθηση ότι στο (δυτικό) εξωτερικό είναι όλοι μεγάλα μυαλά και ότι αν τους διακτινίσεις μεμονωμένα (ατομικά) στην Ελλάδα θα τα κάνουν όλα αυτόματα καλύτερα. Στη Δύση όμως υπάρχουν ακραία χαμηλότεροι φόροι ή/και ακραία μεγαλύτερες αποδοχές ή/και ακραία καλύτερη αποδοτικότητα φόρων και σε ένα τέτοιο κλίμα και οι εκβιασμοί και οι γκρίνιες είναι αχρείαστες αφού και στους πιο ανήθικους είναι μικρό όφελος. Η Ελλάδα χρειάζεται χαμηλότερη φορολογία, υψηλότερες αποδοχές και ΚΥΡΙΩΣ καλύτερη αποδοτικότητα φόρων (πρακτικά κράτος που δεν σε ληστεύει). Επίσης ως σύγχρονο κράτος είμαστε σχετικά νέα χώρα (με την ψευδαίσθηση ότι είμαστε αρχαίο κράτος λόγω της αρχαίας Ιστορίας) και αυτό υπονοεί ότι και οι Δυτικοί έκαναν μέγαλα λάθη τα οποία διόρθωσαν νωρίτερα. Επίσης διαφέρει όταν έχεις φτωχούς γείτονες.
    1 point
  17. Χωρίς πιστοποίηση πως θα ξεχωρίσει η ήρα από το στάρι; Επιπλέον δεν μιλάει κανείς για την επαγγελματική ασφάλιση που στο εξωτερικό είναι από τα πιο σημαντικά θέματα και άπτεται της πιστοποίησης.
    1 point
  18. Δυστυχώς κάποιες λάθος επισημάνσεις που κάνουμε για λάθος οδηγίες εισπράττονται διαφορετικά και γι'αυτό η τεχνογνωσία θεωρείται πολυτέλεια πλέον. Πλέον μπορούμε να ακολουθούμε την λάθος οδηγία. Και όχι ΙΑΣΩΝΑ δεν αναφέρομαι σε αυτό. Είναι πολύ πιο σοβαρά θα θέματα που τροποποίησε
    1 point
  19. Αυτό π.χ. που είναι πολύ "πονηρό" και "λειτουργικότατο":
    1 point
  20. Για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νέοι, τι εστί Meddle και τι Liverpool.
    1 point
  21. Ο συντελεστής υπέρβασης δόμησης έχει να κάνει αποκλειστικά με τον συγκεκριμένο νόμο (ν4495) , ενώ η κατηγορία μιλάει γενικά για όλα τα αυθαίρετα στο ακίνητο. Άρα νομίζω ότι για τον συντελεστή θα πας με 10/70. Όσο για την κατηγορία εξαρτάται σε τι αφορούν τα 30,00τμ που τακτοποίησες με τον ν3843.
    1 point
  22. Γιατί βρε @ΙΑΣΟΝΑΣ? Θα έχει και ησυχία !!! Τώρα για τον Δήμαρχο που αναφέρει ο @dimitris GM να υπενθυμίσω ότι πρόκειται για τον Ψινάκη ...
    1 point
  23. Όπως πολύ σωστά σας απάντησε ο συνάδελφος, ο κατάλληλος μηχανικός για το θέμα σας είναι ο μηχανολόγος μηχανικός. Επειδή από το forum δεν επιτρέπεται να σας προτείνουμε κάποιον, θα πρέπει μόνος σας ή με τη βοήθεια κάποιου γνωστού σας, να βρείτε κάποιον μηχανολόγο που είναι κοντά στην περιοχή σας.
    1 point
  24. Εφτιαξα το παρακάτω στην εικόνα με τα φίδια (θυμίζει το παιχνίδι φιδάκι) ενδεικτικά για τον Ιούνιο 2018 για να καταλάβω αν είναι αυτό που γράφεις. Αν ναι δυστυχώς δεν έχω κάτι πέραν του να επικοινωνήσεις με το ΚΕΦ της ΑΑΔΕ. Να υποθέσω ότι Η διόρθωση αποκλίσεων (Καταστάσεις προμηθευτών) είναι μέχρι τις 15/5 χωρίς πρόστιμο. Η διόρθωση αποκλίσεων (Καταστάσεις πελατών) ήταν μέχρι και την ημερομηνία εμπρόθεσμης υποβολής τους (με την παράταση ήταν έως 22-4-2019).
    1 point
  25. o @dimitris GM ίσως προσεχε κάτι άλλο στο ΦΕΚ..
    1 point
  26. Δυνατότητα μεταφόρτωσης όλων των έγκυρων αρχείων της αίτησης σε ένα συμπιεσμένο αρχείο. Ανεξάρτητα από το στάδιο στο οποίο βρίσκεται η αίτηση. Δυνατότητα εμφάνισης υπογράφοντως των αρχείων από τον πίνακα επισκόπησης. Δυνατότητα ομαδοποιημένης εμφάνισης των αρχείων ανά κατηγορία που ανήκουν (ένα dropdown πεδίο που να λειτουργεί ως φίλτρο με τις κατηγορίες). Μη απαίτηση αποδοχής συμμετοχής στο έργο από μηχανικούς των οποίων δεν αλλάζουν τα συνοδευτικά της αίτησης για τα οποία δεν έχουν ευθύνη. (πχ: ο Τοπογράφος δεν θα πρέπει να κάνει ξανά αποδοχή αν η παρατηρήσεις αφορούν στα αρχιτεκτονικά). Ο κάθε μηχανικός που συμμετέχει πρέπει να μπορεί να διαχειριστεί στην αντίστοιχη κατηγορία μελετών τα αρχεία του. Με αυτόν τον τρόπο άρετε η απαίτηση για αποδοχή συμμετοχής μηχανικού στο έργο. Η δυνατότητες του διαχεριστή της αίτησης δεν αλλάζουν. Ειδοποίηση με αποστολή email στον διαχειριστή της αίτησης όταν μια αίτηση μπαίνει "σε μεταβολή". Το ίδιο θα πρέπει να μπορεί να γίνει για τους υπαλλήλους των Υπηρεσιών Δόμησης αλλά δεν έχω εμπειρία από την μεριά τους. Βελτίωση διάδρασης και επίδοσης του συστήματος σε κινητά και tablet. (Μην γινόμαστε Ουγκάντα ενώ το παίζουμε ότι γινόμαστε Ελβετία.)
    1 point
  27. Αφήνω αυτό εδώ ΦΕΚ 1494 Β 2019 φρεσκαδούρα για όσους δεν το πήραν χαμπάρι
    1 point
  28. Θα με συγχωρέσεις αλλά δε θα ήθελα να επεκταθώ και εδώ περί του αναγκαίου κακού (=καλού) των τοπογράφων. Το γνωστό αναγκαίο κακό του να κάνεις ΔΓΜ ή τοπογραφικό ή τέλος πάντων μια εργασία μηχανικού. Δεν διατύπωσα ποτέ ότι δεν λένε δικά τους βιώματα, αλλά φάνηκε να μην κατανοούν τα δικά μου λέγοντας ότι όλα αυτά του Δημήτρη και δικά μου είναι θεωρητικά(ενώ τα ζούμε δεκαετίες). Όταν κάποιος δεν έχει ασχοληθεί με τα επιπλέον πράγματα ενός αντικειμένου (για τα οποία λογικό είναι, αφού δεν είναι και καθόλα αρμόδιος), ίσως να νομίζει ότι είναι θεωρητικούρες. Όταν ακούω πχ ιστορίες για κτηριακά, άδειες, οπλισμούς, νόμους τακτοποιήσεων από αυτούς που ασχολούνται δεν λέω ότι αυτές οι ιστορίες είναι θεωρητικές. Αναγκαία είναι και αυτά, όχι αναγκαίο κακό, αλλά καλό και αυτό. Πόσες φορές ο συμβολαιογράφος βλέπει τις τακτοποιήσεις ως αναγκαίο κακό όταν ο Πολιτικός Μηχανικός βρίσκει διάφορες και δεν προχωράει το συμβόλαιο; Αν ήταν να μην υπήρχαμε: να έκαναν συμβόλαια όπως παλιά (βλέπε προηγούμενη σελίδα). Η να μην υπήρχαν ούτε οι συμβολαιογράφοι: να έκαναν τα συμβόλαια όπως στην αρχαία Ελλάδα. Να μην υπήρχαν ούτε οι δικηγόροι, ούτε οι γιατροί, ούτε οι δάσκαλοι. Μήπως να γυρίσουμε στην εποχή των Φλιντστόουνς; Αλλά και κει ήθελαν μηχανικό αυτοκινήτων ή μήπως όχι;
    1 point
  29. @πετρος748 Έχουμε μία εγκύκλιο που καθορίζει προτεραιότητα εξόφλησης για οφείλες ίδιας ημερομηνίας λήξης (προσαυξήσεις-αναδρομικά 2017-αναδρομικά 2018- τρέχων έτος). Αυτό που έμενε ως ερωτηματικό (για το όποιο έκανα γραπτό ερώτημα αλλά μου απαντήσαν γενικά, ουσιαστικά σαν να μην απαντήσαν καθόλου), ήταν τι συμβαίνει σε περίπτωση κατάθεσης μεγαλύτερου ποσού. Δύο ενδεχόμενα (α) εξοφλεί τα αναδρομικά 2017-2018 άμεσα ασχέτως ημερομηνίας λήξης (β) τα βάζει στο πιστωτικό υπόλοιπο και τα τραβαέι όταν γίνει απαιτητή η οφειλή. Για το πιο ισχύει δεν έχουν απαντήσει και με δοκιμές προσπαθώ να καταλάβω, ώστε να δω εάν είναι δυνατή η εξόφληση 2017-2018. Δεν έχει για μένα καμία σημασία η ερμηνία του τι λέει η εγκύκλιος και ο νόμος, σημασία έχει πως τα εφαρμόζει το σύστημά τους. Επομένως παραθέτω γεγονότα. Μέχρι 12/4 έπρεπε να πληρώσω 178,95 (=2χ21,49+135,97). Πλήρωσα 221,93(=178,95+2χ21,49). Στις 18/4 στον λογαριασμό μου, στις καταβολές έδειχνε, όλο το ποσό ως καταβολή, και ότι έχει περιληφθεί όλο στην εξόφληση, πιστωτικό υπόλοιπο μηδέν. Δεν είχε κδοθεί ακόμα ειδοποιητήριο Μαρτίου 2019, στην αρχική οθόνη έδειχνε ακόμα τις οφειλές για 12/4. Στις εισφορές οι δόσεις 01 και 02 2019 έδειχναν ότι είχαν εξοφληθεί. Στην εκκαθάριση 2017-208 έδειχνε ως εξοφλημένες τόσο τις δόσεις 12/4 όσο και 30/4. Προχθές εκδόθηκε το ειδοποιητήριο 03/2019. Στην αρχική μου έβγαζε τα 71,50 και μηδενικά για 2017/2018. Από τα παραπάνω δείχνει (δεν είμαι σίγουρος) ότι για να δημιουργήσει πιστωτικό υπόλοιπο θα πρέπει να μην υπάρχει καμία απαίτηση του ταμείου. Όσο υπάρχουν απαιτήσεις (όπως αναδρομικά 2017-2018) ασχέτως ότι λήγουν μελλοντικά, και εφόσον υπάρχουν λεφτά, τα τραβάει για να εξοφλήσει ότι μπορεί. Βέβαια σε αυτό που δοκίμασα πλώρωσα μία περίοδο στο μέλλον των αναδρομικών, δηλαδή ούτως ή άλλως αφού εξόφλησα 01/02-2019, και αφού είχε περάσει πλέον η 12/4, και οι δόσεις στις 30/4 είναι απαιτητές. Οπότε για να σιγουρέψω τι κάνει ακριβώς, θα δοκιμάσω τώρα να βάλω 03/2019 και επί πλέον 4χ21,49, δηλαδή να έχει πλέον κατατεθεί ποσό που εκτός οφειλών για 30/4, να καλύπτει και αναδρομικά έως 28/6. Εάν πάλι δεν αφήσει πιστωτικό υπόλοιπο, και τις εξοφλήσεις, σημαίνει ότι μπορούν να εξοφληθούν εφάπαξ τα 2017-2018.
    1 point
  30. 1&2 Η διάταξη που επικαλούμαι εξακολουθεί να ισχύει. Γνώμη μου είναι ότι αν σήμερα ληφθεί η βεβαίωση, τότε από αυτή θα καθοριστεί ο επιτρεπόμενος συντελεστής δόμησης για κατοικία που επιτρέπεται να συνυπάρχει με τη βιοτεχνία και για την οποία θα ισχύουν οι όροι δόμησης του άρθρου 4. 3. Ο νόμος αναφέρει "Για αυθαίρετες αλλαγές χρήσεις από κύρια σε κύρια, όπως .... αυθαίρετη αλλαγή χρήσης από βιομηχανία για την οποία εκδόθηκε άδεια, κατά παρέκκλιση, σε εκτός σχεδίου περιοχή σε κατοικία, εκτός των τυχόν υπόλοιπων συντελεστών (εκτός σχεδίου, παλαιότητας) υπολογίζεται ο συντελεστής αλλαγής χρήσης σύμφωνα με το Παράρτημα Α για την επιπλέον της επιτρεπόμενης για τη νέα χρήση επιφάνεια." Θεωρώ ότι η "επιτρεπόμενη για τη νέα χρήση επιφάνεια", στην περίπτωση μικτής χρήσης, είναι αυτή που προκύπτει από εγγρ-3041/26-1-04 και ότι το παράδειγμα της εγκυκλίου 4 μπορεί να έχει εφαρμογή μόνο όταν το σύνολο του κτιρίου έχει αλλάξει χρήση. Οπότε κατά τη γνώμη μου σε όλες τις περιπτώσεις μικτής χρήσης που αναφέρεις θα υπολογιστεί συντελεστής αλλαγής χρήσης στο σύνολο της επιφάνειας που έχει αλλάξει αυθαίρετα χρήση και παραβιάζει τον συνολικό ισχύοντα σδ για τη συγκεκριμένη μικτή χρήση. Διαφορετικά θα προκύψει ακόμη ένα επιπλέον παράδοξο: όσο περισσότερες επιμέρους διαφορετικές χρήσεις εγκατασταθούν αυθαίρετα, τόσο μικρότερο θα γίνεται το πρόστιμο (αφού αν εξεταστεί κάθε μία με τα δικά της επιμέρους επιτρεπόμενα, όσο περισσότερες είναι οι χρήσεις, όλο και περισσότερα τμ θα προκύπτουν που θα υπολογίζονται με αναλυτικό).
    1 point
  31. τη δευτέρα θα έρθω να σου βγάλω το καπέλο
    1 point
  32. Εμπράγματο Δικαίωμα : Το δικαίωμα που παρέχει έννομη, άμεση, απόλυτη (αποκλειστική, εναντίον όλων) εξουσία πάνω σε πράγμα ή δικαίωμα, είτε καθολική είτε μερική. Τα εμπράγματα δικαιώματα είναι οι νομικές μορφές εξουσίασης του ανθρώπου επί των οικονομικών αγαθών, δηλαδή τα δικαιώματα που κατά τον κώδικα (Α.Κ. 973) παρέχουν εξουσία άμεση και κατά παντός επί του πράγματος. Εμπράγματα δικαιώματα είναι η κυριότητα, οι δουλείες, το ενέχυρο και η υποθήκη Διαφορές Εμπράγματων & Ενοχικών Δικαιωμάτων 1. Το εμπράγματο δικαίωμα παρέχει εξουσία σε πράγμα. Αντικείμενο του εμπράγματου δικαιώματος είναι το πράγμα ή ορισμένες φορές το δικαίωμα. Αντικείμενο ενοχικού δικαιώματος είναι η παροχή. 2. Το εμπράγματο δικαίωμα παρέχει εξουσία άμεση. Το ενοχικό δικαίωμα παρέχει έμμεση εξουσία. 3. Το εμπράγματο δικαίωμα είναι απόλυτο ενώ τα ενοχικά δικαιώματα είναι σχετικά. 4. Συνέπεια του άμεσου και απόλυτου χαρακτήρα των εμπράγματων δικαιωμάτων είναι η ύπαρξη κάποιων χαρακτηριστικών τους που δεν υπάρχουν στα ενοχικά δικαιώματα : α) Δύναμη δίωξης, β) Ιδιότητα παρακολούθησης, γ) Αποχωρισμός ή προτίμηση & δ) Αρχή χρονικής προτεραιότητας. ΔΙΑΠΛΑΣΤΙΚΑ δικαιώματα είναι εκείνα που παρέχουν στο φορέα τους την εξουσία να δημιουργεί να αλλοιώνει ή να καταργεί μια έννομη σχέση είτε με μονομερή πράξη του (πχ καταγγελία συμβάσεως) είτε με τη συνδρομή και άλλων προϋποθέσεων και τη μεσολάβηση της δικαστικής αρχής
    1 point
  33. Συμφωνώ με το παντού και πουθενά, και με το ατακτοποίητα, αλλά λέω να τακτοποιηθούν όλα με διαφορετικές ρυθμίσεις, δηλώσεις συναίνεσης και ίδιο τοπογραφικό. Δεν λέω να μην τακτοποιηθεί κάποια αυθαιρεσία.
    0 points
  34. -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΠΔ 94/2025: Το νέο πλαίσιο για τα Ειδικά Σχέδια Περιβαλλοντικού Ισοδυνάμου Αναβάθμισης Πόλεων
      Με το Προεδρικό Διάταγμα υπ’ αριθμ. 94/2025, που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ Α’ 196/11.11.2025, θεσπίζεται ολοκληρωμένο και θεσμικά κατοχυρωμένο πλαίσιο για την περιβαλλοντική αντιστάθμιση των κινήτρων δόμησης που παρέχει ο Νέος Οικοδομικός Κανονισμός (ΝΟΚ).

      Το νέο σύστημα στοχεύει στη διασφάλιση της ισορροπίας μεταξύ αυξημένης δόμησης και αστικού περιβάλλοντος, μέσω της εκπόνησης και έγκρισης των Ειδικών Σχεδίων Περιβαλλοντικού Ισοδυνάμου Αναβάθμισης Πόλεων (Ε.Σ.Π.Ι.Α.Π.).

      Το Π.Δ. εφαρμόζει τις προβλέψεις των άρθρων 66–71 του ν. 5197/2025 και εισάγει μια νέα διοικητική διαδικασία η οποία καθορίζει:

      τα μέτρα περιβαλλοντικού ισοδυνάμου,


      τη διαδικασία έγκρισης των Ειδικών Σχεδίων,


      το ύψος του περιβαλλοντικού ανταλλάγματος,


      τις προϋποθέσεις εκκίνησης οικοδομικών εργασιών για άδειες που αξιοποιούν αυξημένους συντελεστές.
      • 0 απαντήσεις
    • «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»: Οι πρώτοι πίνακες αποτελεσμάτων 102.508 εγκεκριμένων και 13.351 απορριπτέων αιτήσεων
      Αναρτήθηκαν από το ΥΠΕΝ τα αποτελέσματα των πρώτων αποφάσεων που αφορούν στο πρόγραμμα «ΑΛΛΑΖΩ ΣΥΣΤΗΜΑ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ ΚΑΙ ΘΕΡΜΟΣΙΦΩΝΑ».

      Η απόφαση που αφορά με θέμα: Έγκριση προσωρινών και οριστικών αποτελεσμάτων υποβολής αιτήσεων του προγράμματος «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»: https://diavgeia.gov.gr/doc/6ΔΙ34653Π8-1ΓΠ

      Σύμφωνα με την υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/140497/820/ 18.12.2024 (Β’ 6969) κοινή υπουργική απόφαση Προκήρυξης του Προγράμματος «ΑΛΛΑΖΩ ΣΥΣΤΗΜΑ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ ΚΑΙ ΘΕΡΜΟΣΙΦΩΝΑ», που θα υλοποιηθεί στο πλαίσιο της Δράσης του RePowerEU 16994 «Ενεργειακή απόδοση και προώθηση των ΑΠΕ για αυτοκατανάλωση» με την υποστήριξη του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει αποφασίστηκε:
      • 0 απαντήσεις
    • Οι αλλαγές στο απαιτούμενο επίπεδο γνώσεων και τις ειδικότητες μηχανικών των τεχνικών ασφαλείας
      Δημοσιεύθηκαν στον Ν.5239/25 με τίτλο «Δίκαιη Εργασία για Όλους: Απλοποίηση της Νομοθεσίας – Στήριξη στον Εργαζόμενο – Προστασία στην Πράξη – Συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις» στο ΦΕΚ 178/Α'/17.10.2025 του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, οι αλλαγές για το απαιτούμενο επίπεδο γνώσεων και τις ειδικότητες μηχανικών που αφορούν τους τεχνικούς ασφαλείας.

      Πιο συγκεκριμένα:

      Άρθρο 30 Απαιτούμενο επίπεδο γνώσεων τεχνικού ασφαλείας - Τροποποίηση άρθρου 502 Κώδικα Εργατικού Δικαίου

      Tο άρθρο 502 διαμορφώνεται ως εξής:

      «Άρθρο 502 Απαιτούμενο επίπεδο γνώσεων τεχνικού ασφάλειας

      1. Στις επιχειρήσεις, εκμεταλλεύσεις και εργασίες της κατηγορίας Α’ του άρθρου 500, και σε εκείνες της κατηγορίας Β’ του ίδιου άρθρου, που απασχολούν εξακόσια πενήντα (650) άτομα και άνω, ο τεχνικός ασφάλειας πρέπει να έχει
      τα προσόντα της περ. α) ή β) της παρ. 1 του άρθρου 501.
      • 0 απαντήσεις
    • ΕΤΑΜ Αντισεισμικές Συναντήσεις – Θεοδόσης Τάσιος
      Η παρούσα συνέντευξη με τον καθηγητή Θεοδόση Τάσιο, πραγματοποιήθηκε στις 15 Απριλίου 2025 από την καθηγήτρια Ελισάβετ Βιντζηλαίου, στο πλαίσιο της σειράς «Αντισεισμικές Συναντήσεις» που υλοποιείται από το ΕΤΑΜ.

      Επιστημονική Επιμέλεια – Δ.Σ. ΕΤΑΜ.

      Το Ελληνικό Τμήμα Αντισεισμικής Μηχανικής Μέλος της Διεθνούς Ενώσεως Αντισεισμικής Μηχανικής (International Association for Earthquake Engineering – I.A.E.E.) που εδρεύει στο Τόκιο και της Ευρωπαϊκής Ένωσης Αντισεισμικής Μηχανικής (European Association for Earthquake Engineering – E.A.E.E.), που εδρεύει στην πόλη του εκάστοτε Γενικού Γραμματέα της Ενώσεως. Έτος Ίδρυσης 2002
      • 0 απαντήσεις
    • Ember: Οι ΑΠΕ ξεπέρασαν τον άνθρακα στην παγκόσμια ηλεκτροπαραγωγή
      Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025, οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (ΑΠΕ), με την ισχυρή ώθηση της ηλιακής ενέργειας, ξεπέρασαν για πρώτη φορά την παραγωγή από άνθρακα και το μερίδιο που κατέχει στην ηλεκτροπαραγωγή παγκοσμίως. Όπως δείχνει νέα έκθεση του Ember, η παραγωγή από ΑΠΕ αυξήθηκε κατά 363 TWh (+7,7%), φτάνοντας τις 5.072 TWh, ενώ η παραγωγή από άνθρακα μειώθηκε κατά 31 TWh, στις 4.896 TWh. Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο των ανανεώσιμων πηγών στην παγκόσμια ηλεκτροπαραγωγή αυξήθηκε σε 34,3% (από 32,7%), ενώ το μερίδιο του άνθρακα μειώθηκε σε 33,1% (από 34,2%).

      Παράλληλα, το Ember αναφέρει πως η αύξηση της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από φωτοβολταϊκά και αιολικά πάρκα ξεπέρασε την παγκόσμια αύξηση της ζήτησης για ρεύμα, ενώ μόνη της, η ηλιακή ενέργεια κάλυψε το 83% αυτής της αύξησης, με πολλές χώρες να καταγράφουν νέα ρεκόρ.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.