Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      26.312


  2. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      4.738


  3. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      9.055


  4. pirsogiannis

    pirsogiannis

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      1.742


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 21/05/2020 σε όλες τις περιοχές

  1. Version μετά τον ΝΟΚ ...

    108.466 downloads

    Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    2 points
  2. Ο κύριος που πόσταρε το θέμα δεν ανέφερε καν αν πρόκειται για εσωτερικό ή εξωτερικό υποστύλωμα... Τί μορφή έχει η ρωγμή? Τί διατομή έχει το υποστύλωμα? Είναι υποστύλωμα ή τοιχείο? Ούτε έστω φωτογραφία.. Πώς ακριβώς βγήκε το συμπέρασμα ότι πρόκειται για ρωγμή από ενανθράκωση?...Ας μην βιαζόμαστε. Όντως το καλύτερο είναι να ζητήσει από πολιτικό μηχανικό αυτοψία. Αν θέλει επίσης μπορεί να ανεβάσει μια φωτογραφία (ίσως μια σειρά φωτογραφιών καλύτερα, που να έχει μια πλήρη γκάμα λήψεων) και όποιος συνάδελφος θέλει να πει μια-δυο κουβέντες..
    2 points
  3. Είχες παει στον σεισμό του 99 στο Μενίδι να δεις τι έγινε στην μεγάλη πλειοψηφία των κτηρίων εκεί? Μετά τον σεισμό (πάλι εκεί) είχεις δει τι μπαλώματα με αντισεισμικούς σοβάδες που έκαναν διάφορες μαστοράντσες μόνο και μόνο με το να κρύβουν τις βλάβες? (όχι όλα τα κτίρια μεν αλλά σε αρκετά) Αν ναι ισχύει το σχόλιο σου και ...... αν όχι ίσως θα πρέπει τα θέματα που ντρέπεσαι να αλλάξουν κατεύθυνση.
    2 points
  4. Αυτό ακριβώς θα σου πει ο πολιτικός μηχανικός που θα κάνει την αυτοψία.... Άποψη μου, επειδή η όποια γνώμη-μελέτη, θα κοστίσει πολύ και επειδή πρόκειται για ενοίκιο, ψάξε άλλο σπίτι αν σε προβληματίζει
    2 points
  5. Version X6.3

    85.823 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5167/24 (ΦΕΚ 207Α/20.12.2024) Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Προσθήκες N.5015/23 (ΦΕΚ 20Α/02.02.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  6. Version 2.00

    28.911 downloads

    ΣΑΥ και ΦΑΥ σε αρχείο .xls και σε αρχείο .doc
    1 point
  7. Μίλησα με ΕΦΚΑ (ΤΣΜΕΔΕ). Δε βγάζει ούτε στο άμεσο μέλλον θα βγει από το σύστημα. Για να βγάλουμε: 1/ Πάμε εδώ https://www.efka.gov.gr/el/e-ephka-menoyme-spiti 2/ Πατάμε πιο κάτω 3/ Μπαινουμε με taxis και ΑΜΚΑ 4/ Πατάμε "Νέα αίτηση" 5/ Βάζουμε τα παρακάτω (προσοχή στην έδρα μας) 6/ Γράφουμε το αίτημα δλδ εκδοση ασφαλιστικής ΕΦΚΑ (ΤΣΜΕΔΕ) και βάζουμε και αριθμό fax για καλό και για κακό (Θεσσαλονίκη τα στέλνουν με fax)! Και βεβαια κινητό τηλέφωνο να μπορούν να επικοινωνήσουν. Με αυτό τον τρόπο με εξυπηρέτησαν μέσα σε 1-2 ημέρες την προηγούμενη εβδομάδα για: - Ασφαλιστική ενημερότητα - Διόρθωση στοιχείων της καρτέλας μου του ΕΦΚΑ
    1 point
  8. https://diavgeia.gov.gr/decision/view/Ω68ΔΩΡ5-Λ3Α https://diavgeia.gov.gr/decision/view/ΩΕΦΝΩΡ5-ΡΔΙ
    1 point
  9. Εβγαλε μια αδεια για δυο γηπεδα σαν συνενωμενα σε ενα τοις πραγμασιν Ετσι εγραψε στο τοπογραφικο [συμβολαια δεν προσκομισε ή δεν τα ειδε κανενας αρμόδιος....] [αλλα ειχε-λεει- κανει λαθος, γιατι απο το δευτερο κατειχε μονον το 90% Μετα, "το διορθωσε" , με σχεδιαγραμμιση στο τοπογραφικο της άδειας του 90% σαν αυτοτελους τμηματος ...όπου τον βολευε, και με την αποκοπη ενος τμηματος με τμ. αντιστοιχούντα στο 10%...να ανηκουν σε άλλον και ετσι εκδοθηκε η αδεια. Προφανώς η αδεια δεν ηταν σωστη, αφου στο ενα γηπεδο δεν ειχε το 100%, αλλα ειχε μονον το 90% εξ αδιαιρετου, το οποιο σημαινει οτι ειχε 90% παντού και πουθενα¨" Μαλλον "τό έσωσε" στη συνεχεια , αγοραζοντας το ετος 2019, υπόλοιπο "10%" με "καποια" τακτοποιηση [αγνωστου μορφης/περιεχομενου/διαδικασίας]. Περι αυτης δεν μπορω να ξερω τι γραψατε και πώς την κανατε, Για την προσθηκη θα πας με το Δ 270/85, αρθρο 4. 7. α) Επίσης, επιτρέπεται κατά παρέκκλιση των διατάξεων της παραγράφου 5 του άρθρου αυτού η επέκταση υφισταμένων βιομηχανικών εγκαταστάσεων, εφόσον αποδεδειγμένα βρίσκονται σε λειτουργία, η οποία βεβαιώνεται από την αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας. Η παρέκκλιση αφορά στο ποσοστό κάλυψης του γηπέδου, το οποίο δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει το 50% της επιφανείας του γηπέδου, το ύψος, το συντελεστή δόμησης, ο οποίος δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει το 1,20, το συντελεστή κατ` όγκον εκμετάλλευσης, ο οποίος δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει το «6» και στις αποστάσεις των κτιρίων από πλάγια και οπίσθια όρια του γηπέδου που δεν επιτρέπεται να είναι μικρότερες από 5 μέτρα «Οι ανωτέρω παρεκκλίσεις εγκρίνονται με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής μετά από γνώμη του ΚΕΣΥΠΟΘΑ για την Περιφέρεια Αττικής. Για τις υπόλοιπες περιοχές της επικράτειας οι ανωτέρω παρεκκλίσεις εγκρίνονται με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης μετά από γνώμη του αρμόδιου ΣΥΠΟΘΑ.» : γ) Υποβληθείσες αιτήσεις που βρίσκονται σε εκκρεμότητα ολοκληρώνονται με τις προϋφιστάμενες διατάξεις. δ) Τα ως άνω αναφερόμενα έχουν εφαρμογή και για την περιοχή αρμοδιότητας του από 31.3.1987 προεδρικού διατάγματος (Δ` 303).
    1 point
  10. τακτοποίηση με 4495 μόνο παράβολο για έκδοση άδειας νομιμοποίησης και προσθήκης
    1 point
  11. σωστα τα τμ. που δεν χτιζονται "εκ διαφορων λογων", μετατρεπονται σε τιτλους ΜΣΔ και θα αγοραζονται και θα χτιζονται σε περιοχες οπου επιτρεπεται η ΜΣΔ. Και, όποιος θεωρει οτι, μπορει να προχωρησει αυτη η πολυπλοκη και περιπλοκη διαδικασια και τα κοστολογια που δημιουργει, ας ξαναδει τα αρθρα 64-79 του ν 4495. Και βεβαια, τιθενται και θεματα "συνταγματικοτητας", με την Τραπεζα Γης που δημιουργει, σαν "Αποκλειστικης Διαχειρίστριας" επί ιδιωτικων περιουσιών . [μας θυμιζει την αληστου μνημης ΑΓΡΟΓΗ, με περιπου παρομοιες διαταξεις, που κατεληξε μεν στην διαλυση της, αλλα αφου πρωτα αποκατασταθηκαν οι 700 υπαλληλοι της στον Δημόσιο Τομεα..]
    1 point
  12. Τα σύστημα e-Άδειες αναβαθμίστηκε κατ΄ εφαρμογή των απαιτήσεων του Ν.4685 (ΦΕΚ A/ 92/07.05.2020) και της ΥΑ ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174 (ΦΕΚ Β/1843/13.05.2020). Συγκεκριμένα: Ενεργοποιήθηκε η δυνατότητα έκδοσης Οικοδομικών Αδειών συγκεκριμένων περιπτώσεων των Κατηγοριών 1 και 2 με τη διαδικασία της Κατηγορίας 3, με Βεβαίωση όρων δόμησης ή με Προέγκριση. Σύμφωνα με το άρθρο 99 παράγραφο 14, η διαδικασία αυτή μπορεί να ακολουθηθεί, κατ' επιλογήν του ενδιαφερομένου, και για αιτήσεις αδειών που είναι εκκρεμείς κατά την έναρξη ισχύος του Ν. 4685/20. Σχετικές αιτήσεις «Σε υποβολή» ή «Σε έλεγχο», αφού ο διαχειριστής συνυπολογίσει το στάδιο ελέγχου, αιτείται να τεθούν αρχείο. Επισημαίνεται ότι όλοι οι φάκελοι των αδειών που εκδίδονται με τη διαδικασία αυτή θα ελεγχθούν από την αρμόδια Υ.ΔΟΜ. και, σε περίπτωση που προκύψουν ελλείψεις ή σφάλματα, οι άδειες θα ανακληθούν. Προσαρμόστηκε η Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας και η Αναθεώρηση αυτής στα απαιτούμενα δικαιολογητικά και τις επιπλέον εργασίες, σύμφωνα με την ανωτέρω Υ.Α.
    1 point
  13. Θα εμφανισθούν , μην ανησυχείς αφού είναι πληρωμένες . Το σύστημα είναι θετικό στο κορονοϊό και αναρρώνει ....
    1 point
  14. όχι υπάρχει απευθείας επιλογή αναθεώρηση χωρίς μεταβολή και βάσει του fek 1049 b' 29_03_2019_anathewrhsh oikodomikwn adeiwn.pdf
    1 point
  15. Καλημέρα!Το ΣΔΑ το συντάσσει και το σφραγίζει-υπογράφει ο Μηχανικός. Ο ιδιοκτήτης υπογράφει σύμβαση με την εταιρεία και την υπογεγραμμένη σύμβαση υποβάλλεις στο σύστημα μαζί με το ΣΔΑ. Ναι,υποβάλλετε και την εγγυητική
    1 point
  16. @Pavlos33 Παύλο είχα γράψει κάπου και παλιότερα ότι στο επίπεδο της πολεοδομικής νομοθεσίας θα έρθει μια μέρα που θα...παρακαλάμε να γυρίσουμε στην παλιά εποχή με εκτυπώσεις σχέδια στην ΥΔΟΜ φάκελος με...αυτιά κλπ κλπ.... Τα ηλεκτρονικά αυτά συστήματα είναι γραφειοκρατία^3 αν σκεφτείς ότι υπάρχει μαι δαιδαλώδης νομοθεσία με χιλιάδες παράθυρα τα οποία είτε οδηγούν σε....μπαλκόνι με θέα είτε σε...φωταγωγό. Αυτή λοιπόν η γραφειοκρατία πέρασε, όπως σωστά αναφέρεις, όλη πάνω στον μηχανικό, ο οποίος καλείται μόνος του να βγάλει άκρη είτε μιλάμε για αυθαίρετα είτε μιλάμε για άδειες κλπ κλπ. Οι ΥΔΟΜ πλέον απαντούν για τα πάντα όπως απαντούν για τα αυθαίρετα από το 11 και μετά: ¨Αυτά τα κανετε εσείς οι ιδιώτες οι μηχανικοί". Κι ενώ είχαν δει το πόσο ΛΑΘΟΣ δούλεψε το όλο ηλεκτρονικό σύστημα με τα αυθαίρετα, το επέκτειναν και στις άδειες.....
    1 point
  17. Καλησπέρα, σε περίπτωση που εκδίδω ΕΕΜΚ για τροποποίηση ανοιγμάτων και εσωτερικών διαρρυθμίσεων, μου ζητά το σύστημα Υ.Δ. Μηχανικού για ενημέρωση φακέλου. Εφόσον καταθέτω σχέδια κλπ στην ΕΕΜΚ είναι απαραίτητη η ενημέρωση? Τι γίνεται αν ο ιδιοκτήτης αρνηθεί να πληρώσει το extra ποσό με το τέλος των εργασιών, ενώ εγώ έχω ήδη καταθέσει την Υ.Δ. στο σύστημα?
    1 point
  18. στα εξ αδιαιρετου δεν υπαρχει το "μονον του πελατη" Υπαρχει μονον αυτο: 98/ 4. Συγκύριοι εξ αδιαιρέτου σε οριζόντια ή κάθετη ιδιοκτησία, ή σε κτίσμα χωρίς σύσταση οροφοκτησίας εντός σχεδίου πόλεως, ανεξαρτήτως ποσοστού συγκυριότητας, αυθαίρετων κτισμάτων ή νόμιμων κτισμάτων με αυθαίρετες μικρές παραβάσεις ή αυθαίρετες κατασκευές ή αυθαίρετες αλλαγές χρήσης μπορούν να ζητούν την υπαγωγή τους στις ρυθμίσεις του παρόντος νόμου κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 99 κ.επ. ανεξαρτήτως της σύμφωνης γνώμης των λοιπών εξ αδιαιρέτου συγκυρίων. Υπόχρεος προς καταβολή του παραβόλου υπαγωγής και των αναλογούντων προστίμων είναι ο δηλών την αυθαιρεσία συγκύριος, ο οποίος διατηρεί τα εκ του νόμου αναγωγικά του δικαιώματα έναντι των λοιπών συγκυρίων. Σε κάθε περίπτωση, οι λοιποί συνιδιοκτήτες μπορούν να αποπληρώνουν τις ορισθείσες δόσεις των αναλογούντων προστίμων αυτοβούλως, σύμφωνα με το ποσοστό συνιδιοκτησίας τους, ύστερα από σχετική έγγραφη ή ηλεκτρονική δήλωσή τους. Να μετρησεις στο περιπου τις αυθαιρεσιες τους και να τους ενημερωσεις..."αυριο" θα σου λενε οτι εσυ φταις που δεν τους εξημερωσες και θα αγριεψουν μαζι σου... [κατα παγία τακτικη του "γενους των πελατών"]
    1 point
  19. Ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας. Μίλησα με την κα Χαλκιά και με ενημέρωσε ότι για την περιοχή της Λαμίας (η οποία μέχρι πριν λίγο καιρό ανήκε στη Βόρεια Ελλάδα) το αρχείο έχει μεταφερθεί στη ΔΑΕΦΚ Κεντρικής Ελλάδας στην Αθήνα. Τηλ επικοινωνίας για όποιον το χρειαστεί 2106440624 / κ. Μόκος. Επίσης μου είπε ότι τα γραφεία της ΥΑΣΒΕ Θεσσαλονίκης έχουν μεταφερθεί και πλέον ανήκουν σε νέο υπουργείο.
    1 point
  20. Αν πας με προέγκριση, δεν απαιτείται αίτηση για χορήγηση όρων δόμησης και εγκρίσεων. Οι ΟΑ Κατ. 3 εκδίδονται με 2 τρόπους: Α διαδικασία Α.1 Αίτηση για χορήγηση όρων δόμησης και εγκρίσεων Α.2 Χορήγηση όρων δόμησης και εγκρίσεων από Υ.Δομ. Α.3 Υποβολή αιτήματος για έκδοση ΟΑ Κατ. 3 με βεβαίωση όρων δόμησης (από το πεδίο Εισαγωγή πράξης σε συνέχεια προγενέστερης ηλεκτρονικής) και έκδοσή της αυτόματα από το σύστημα χωρίς έλεγχο τοπογραφικού και διαγράμματος κάλυψης από Υ.ΔΟμ. Β. Διαδικασία Β1. Αίτηση για προέγκριση ΟΑ (δεν επιλέγεται ακόμα κατηγορία) Β2. Έλεγχος τοπογραφικού και διαγράμματος κάλυψης από Υ.ΔΟμ. Β3. Αίτηση για ΟΑ Κατ. 3 με προέγκριση (από το πεδίο Εισαγωγή πράξης σε συνέχεια προγενέστερης ηλεκτρονικής) και αυτόματη έκδοσή της από το σύστημα.
    1 point
  21. έχεις απόλυτο δίκιο αλλά το ΤΕΕ μονίμως υπνώττει σε αυτά τα θέματα σε άλλα ξέρει (άμα έχει οικονομική συναλλαγή όπως με τον ιστότοπο του ΔΣΑ) να συνεργάζεται με δικηγορικούς συλλόγους τα κτηματολογικά γραφεία συμπεριφέρονται όπως τα υποθηκοφυλακεία (από παλιότερη εμπειρία στην επαρχία) όπου το αποκλειστικό δικαίωμα "έρευνας" (επ' αμοιβή) έχει ο συγκεκριμένος επαγγελματικός κλάδος, διότι "για τα λεφτά τα κάνουν όλα" έντιτ το λέει εξάλλου ξεκάθαρα εκεί στο 3.10, το "άλλο" υπάρχει ως αόριστη αναφορά κάποιου αιτήματος του ΟΚΧΕ και φυσικά όχι του ΤΕΕ να δω αν έμπαινε αντίστοιχη αποκλειστικότητα στα αρχεία των ΥΔΟΜ τι θα λέγανε οι δικηγόροι
    1 point
  22. Ακριβώς. Η ΒΧΚΧ που υπογράφουμε λέει
    1 point
  23. Δούλεψε σε δύο στάθμες. Πρόσεξε όπως σου είπαν και οι παραπάνω τα μήκη λυγισμού σε υποστυλώματα που δεν συνδέονται με δοκό, αλλά θα έχουν ενδιάμεσο κόμβο (λόγω των δύο σταθμών). Μπορείς να τα ενοποιήσεις σβήνοντας το κάτω υποστύλωμα και αλλάζοντας τη συνδεσμολογία του πάνω υποστυλώματος (ώστε τελικά ένα ενιαίο υποστύλωμα να διατρέχει δύο ορόφους). Ή μπορείς και να χρησιμοποιήσεις την παράμετρο "Μήκος λυγισμού" στην καρτέλα "Σκυρόδεμα" του υποστυλώματος (και να δώσεις την τιμή 6.00 - το default 0 σημαίνει οτι το μήκος λυγισμού είναι από κόμβο αρχής σε κόμβο τέλους) αλλά αυτό δεν το έχω πολυχρησιμοποιήσει και δεν ξέρω πόσο καλά δουλεύει. Όσο για το διάφραγμα, ισχύει αυτό που αναφέρθηκε παραπάνω. Με "Προσαρμογή δοκών" οι δοκοί θα γίνουν ορθογωνικές και δεν έχεις πρόβλημα.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.