Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      4.738


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      26.312


  3. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      7.400


  4. georgegaleos

    georgegaleos

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      6.350


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 19/12/2020 σε όλες τις περιοχές

  1. Version X6.3

    85.816 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5167/24 (ΦΕΚ 207Α/20.12.2024) Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Προσθήκες N.5015/23 (ΦΕΚ 20Α/02.02.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    2 points
  2. Προς το παρόν, παρακολούθησε τα μαθήματα της σχολής σου και προσπάθησε να γίνεις όσο το δυνατόν καλύτερη σε αυτό τον τομέα. Αν, τελειώνοντας τη σχολή, έχεις διάθεση για κάτι περισσότερο, μπορείς να ακολουθήσεις το όνειρό σου, αν δεν έχει ξεθωριάσει μέχρι τότε. Κι αυτό, γιατί οι συνθήκες στην αγορά διαφέρουν πολύ από αυτά που ονειρευόμαστε. Όλοι έχουμε περάσει αυτό το στάδιο. Άλλα ονειρευόμασταν ως φοιτητές, κι άλλα βρήκαμε μπροστά μας. Προσγειωθήκαμε όμως στην πραγματικότητα και παλέψαμε για την επιβίωση. Μέσα από αυτή τη διαδικασία, ανακαλύψαμε τις δυνατότητές μας κι αγαπήσαμε τη δουλειά μας. Θεωρώ πως, το αντικείμενο που σπουδάζεις, έχει σημαντικά πράγματα να σου προσφέρει. Πρώτα στον άνθρωπο (εαυτό σου), και μετά στον επιστήμονα/επαγγελματία. Μην ξεχνάς ότι ο έρωτας είναι σύντομος, ενώ η αγάπη διαρκεί. Κι ένα (ψαγμένο) ρητό των παλιών αριστερών "αγάπα το κελί σου, τρώγε το φαγητό σου, διάβαζε πολύ"
    2 points
  3. Ο περιορισμός του ύψους στη σοφίτα ήταν μόνον για τις σοφίτες που δεν μετράνε στο ΣΔ (άρθρο 11) : ιε. Σοφίτες με συνολικό εμβαδόν μικρότερο ή ίσο του 1/2 του χώρου του υποκείμενου ορόφου με τον οποίο συνδέονται λειτουργικά, χωρίς να αποτελούν ανεξάρτητο όροφο και εφόσον το μέσο ελεύθερο ύψος είναι μικρότερο από 2,20 μ. Ο περιορισμός εξασφάλιζε ότι ο χώρος της σοφίτας δεν αποτελεί χώρο ούτε καν βοηθητικής χρήσης και ήταν ακριβώς δίπλα στον όρο να μην αποτελεί ανεξάρτητο όροφο. Αυτό γινόταν για το ανέκαθεν πολεοδομικά προφανές ότι ένας χώρος (κύριας ή βοηθητικής) χρήσης που δίνει πρόσβαση σε δώμα αποτελεί όροφο και επομένως αφενός υπολογίζεται στον έλεγχο του μέγιστου ύψους του κτηρίου και αφετέρου στον έλεγχο του μέγιστου αριθμού των ορόφων των πολεοδομικών διατάξεων. Τώρα, στην απορυθμισμένη κατάσταση xNOK, υπάρχει η αντίφαση να έχει φύγει ο περιορισμός του 2,2μ και να παραμένει αυτός του "μη ορόφου". Αυτό περνάει κάτω από την μπάρα μόνον όταν ικανοποιείται το μέγιστο ύψος της περιοχής αυξανόμενο με το ύψος της στέγης (και όχι το μέγιστο ύψος με πέραν αυτού στέγη) και αν η σοφίτα διαχωρίζεται πλήρως από τον υποκείμενο όροφο να μην υπάρχει ταυτόχρονα περιορισμός στον αριθμό των ορόφων. Η αντίφαση ή θα διορθωθεί στον "ΝΟΚ_κολεγίου" ή θα έχουμε νέα γενιά "γκρίζων και ευάλωτων" αδειών στο μέλλον. Το πρέπον θα ήταν οι "δικηγόροι-κολεγίου" να είχαν τουλάχιστον μελετήσει τον ορισμό του Attic Allowance αντίστοιχων οικοδομικών κανονισμών της αλλοδαπής (πχ της πολιτείας της ΝΥ) ώστε να μην είναι τόσο απλόχεροι ή ασαφείς.
    2 points
  4. @antrinio Δεν υπάρχει αποτυχία στη ζωή παρά μόνο πρόοδος. Κάθε πράγμα που συμβαίνει και το βλέπεις ως τρομερό ή καθοριστικό δεν είναι παρά ένα απαραίτητο γρανάζι στο ταξίδι που λέγεται ζωή. Θα σε οδηγήσει κάπου που πιθανόν δεν έχεις φανταστεί και θα συμβάλλει και αυτό με τον τρόπο του στην εξέλιξή σου και στην πορεία σου. Συμβουλή δεν υπάρχει, κάνε ότι λέει το ένστικτό σου και εμπιστεύσου το. Καλή επιτυχία και καλή πορεία!
    2 points
  5. Το ποσό έχει εμαφανισθεί στις εισφορές εκεί που έχει τους μήνες, αλλά ως ΜΗΝΙΑΙΑ ΑΠΑΙΤΗΣΗ και όχι ακόμα το πληρωτέο, αφού κάποιοι έχουν ακόμη το πιστωτικό στην καρτέλα τους από από την εκκαθάριση του 2019, αφού είχαν πληρώσει όλο το ποσό πριν την σχετική ενημέρωση του ότι μπορούσαν να καταβάλλουν το ποσό του Οκτωβρίου μειωμένο κατά το πιστωτικό. Οπότε αναμονή να ενημερωθεί και ως ειδοποιητήριο με το πληρωτέο.
    2 points
  6. Version μετά τον ΝΟΚ ...

    108.450 downloads

    Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  7. Σας ευχαριστώ πολύ, τον καθένα ξεχωριστά, για τον χρόνο που αφιερώσατε να μου απαντήσετε! Είναι πολύ σημαντικές οι αναρτήσεις σας για εμένα και θα ζυγίσω όλες τις επιλογές ώστε να πράξω ανάλογα.
    1 point
  8. τα θέματα ειδικής προσοχής σχετικά με τους βόθρους δεν αφορά μόνο ζητήματα του υδροφόρου ορίζοντα (που πρέπει να είναι και στεγανός ο βόθρος πέραν των άλλων) αλλά και ζητήματα δυνητικού επηρεασμού της στατικότητας ειδικά σε ότι αφορά την θέση και απόσταση απο την θεμελίωση του ακινήτου. Όπως σου είπα καμία σχέση και συσχέτιση πισίνας (όπου κάνουμε πλήρη στατική μελέτη) και βόθρου .....
    1 point
  9. 1 point
  10. @jedi.Yannis Καλησπέρα φίλε μου. Σκεφτόμενος βάσει του Occam's razor, για την υπόθεση σου συμβαίνει μάλλον κάτι από τις εξής περιπτώσεις: 1. Κάτι δεν περιγράφεις σωστά 2. Περιγράφεις σωστά αλλά δεν καταλαβαίνεις την απάντηση 3. Περιγράφεις σωστά, καταλαβαίνεις την απάντηση αλλά στην υπόθεση σου έχει γίνει μαλακια του Υπουργείου 4. Περιγράφεις σωστά, καταλαβαίνεις σωστά, δεν έχει γίνει μαλακια στο Ρυμοτομικό κ όλα αυτά βασίζονται σε διατάξεις που δεν γνωρίζουμε Απ' αυτά που περιγράφεις, αυτό που μπορώ εγώ ο ταπεινός να κάνω εικόνα είναι ότι η περιοχή είναι εκτός ρυμοτομικού, και πρόκειται να ενταχθεί στο μέλλον. Μην συγχέουμε την έννοια "ένταξη σε σχέδιο πόλης" με την έννοια " πράξη εφαρμογής". Η πράξη εφαρμογής είναι μια υπολογιστική διαδικασία, η ένταξη σε σχέδιο προηγείται. Αν βρίσκεσαι εκτός ρυμοτομικής, δεν βρίσκεσαι σε σχέδιο πόλης, βρίσκεσαι σε ΓΠΣ ή είσαι κάτι άλλο(πχ δασικός) αλλά πάντως όχι οικόπεδο.
    1 point
  11. θα θεωρησετε καθε οικοπεδο να ξεκινα απο την ακρη της λωριδας, απο εκει ξεκινουν τα ορια καθε καθετης. Ενα τμημα απο την αφεθεισα λωριδα πλατους 2μ. ανηκει στο αριστερο οικοπεδο [και στις δικες του καθετες χωρις χιλιοστα] "σαν" ξεχωριστη καθετη εξυπηρετησης/κοινοχρηστη... το ιδιο και το δεξι. ηταν "κακη διατυπωση"...θα "επανατυπωσετε" το ΦΕΚ 😄και θα κανετε και τις σχετικες διορθωσεις.😆
    1 point
  12. να το ξανασυζητησεις με τον συμβ/φο το νδ 690/48 ειχε ανασταλει μεχρι το 1977 επομενως ηταν νομιμη η διανομη του 1975. Αλλα, αφου πηρε ενας το δεξι τμημα απο δρομο μεχρι τον αλλον δρομο...το ιδιο και ο αριστερα δεν βλεπω τον λογο που σε απασχολει. [αν η διανομη ηταν ακυρη δεν θα την μετεγραφε το υποθ/κειο...] Αν εννοεις οτι πηρε ενας το αριστερο τμημα απο πανω μεχρι κατω και ο αλλος το δεξι και οτι στη συνεχεια δημιουργησαν καθετες η μονη "παρατυπία" που βλεπω ειναι στην περιγραφη των τμηματω της λωριδας των 4μ. Μια σωστη επαναληψη της περιγραφης συστασης θα μπορουσε να ειναι -σαν διευκρινηση/ορθη επαναληψη- οτι, λωριδα πλατους 2 μ απο τον ενα δρομο μεχρι τον αλλον ανηκει στις καθετες του τμηματος στα αριστερα κατα χρηση και διελευση. Ομοιως 2 μετρα δεξια στο δεξι τμημα και στις δικες του καθετες. Νομιζω οτι αυτο λες και εσυ. Συζητειστε τα.
    1 point
  13. Θα συμφωνήσω στο ότι ιδανικά θα πρέπει να μονώσουμε όλη τη ζώνη. Το εξοικονομώ όμως δεν είναι ΜΕΑ. Μονώνουμε ότι μας επιτρέπεται και μέχρι εκεί που είναι τεχνικά εφικτό. Η υποχρέωση που προκύπτει από τον οδηγό είναι το εκάστοτε στοιχείο στο οποίο υλοποιείται παρέμβαση να είναι σύμφωνο με τον ΚΕΝΑΚ, και όχι όλη η ζώνη. Προσωπική μου ερμηνεία είναι ότι διαχρονικά όλοι οι οδηγοί του προγράμματος επιτρέπουν παρεμβάσεις μόνο σε στοιχεία που είναι σε επαφή με εξωτερικό αέρα. Μοναδική εξαίρεση τα δάπεδα σε επαφή με έδαφος και ΜΘΧ, προβλέποντας έτσι για ισόγειες ή υπόγειες κατοικίες όπου όλη τους η επιφάνεια είναι σε επαφή με έδαφος ή πχ με υπόγειο γκαράζ, όπου εκεί οι απώλειες είναι πράγματι πολύ μεγάλες. (Στο υφιστάμενο πρόγραμμα, μου έτυχε περίπτωση οροφής διαμερίσματος κάτω από μεγάλη αποθήκη ταράτσας. Δεν μπόρεσα να εντάξω τη μόνωσή της, αφού κανένας κωδικός παρέμβασης δεν την δικαιολογούσε. Και το helpdesk αρνητικά απάντησε, όχι ότι αυτό σημαίνει κάτι, με δεδομένη την αναξιοπιστία τους)…
    1 point
  14. Εφόσον έχεις ήδη τους άνω περιγραφόμενους προβληματισμούς, θα σε συμβούλευα να προσπαθήσεις να πετύχεις αυτό το άλλο που θέλεις, ακόμα και αν πρέπει να "εγκαταλείψεις" τη σχολή σου. Τελειώνοντάς τη συγκεκριμένη, θα έχεις σημαντικές γνώσεις μεν, ασήμαντα επαγγελματικά δικαιώματα από την άλλη. Αυτή είναι η αλήθεια δυστυχώς, στην ελλάδα του σήμερα. Το θέμα είναι, ποιος είναι ο πιο "σίγουρος" τρόπος να πετύχεις το στόχο σου. Αν τελειώσεις την τώρα σχολή σου, υπάρχει η επιλογή να δώσεις μετά κατατακτήριες, αλλά νομίζω από ΑΕΙ σε ΑΕΙ οι θέσεις είναι συγκεκριμένες. Θα πρέπει να δεις τους αριθμούς (ζήτηση vs άτομα που παίρνουν, αν μπορείς να δώσεις σε διάφορες πόλεις κλπ). Η άλλη λύση είναι εκ νέου πανελλήνιες, λύση που δεν θα πρέπει να την φοβηθείς καθώς την δεύτερη φορά όλα είναι πιο εύκολα, θα έχεις άπλετο χρόνο για διάβασμα και περισσότερη εμπειρία. Ζύγισε τις επιλογές σου αλλά, να ξέρεις ότι το μικρόβιο της αμφισβήτησης δεν θα φύγει εύκολα. Επομένως the sooner the better!
    1 point
  15. Σκέψου τι είναι ακριβώς αυτό που αγαπάς στην αρχιτεκτονική, διότι μετά το πέρας της σχολής τα πράγματα είναι κάπως διαφορετικά, ειδικά εδώ στην Ελλάδα της κρίσης, δυστυχώς δεν "αρχιτεκτονούμε" ιδιαίτερα. Δηλαδή μη νομίζεις ότι είναι εύκολο τελειώνοντας αρχιτεκτονική να ανοίξεις ένα γραφείο ή να προσληφθείς κάπου, όπου απ'την αρχή θα σχεδιάζεις "αρχιτεκτονικά" για κτίρια, χώρους, ανακαινίσεις, κλπ. Είναι μια πάρα πολύ ωραία σχολή, αλλά στο επάγγελμα δεν είναι όλα τόσο ρόδινα όσο φαντάζουν. Όσο για τη σχολή πολεοδομίας-χωροταξίας, είναι ουσιαστικά ένα παρακλάδι της αρχιτεκτονικής. Δηλαδή και στην ίδια τη σχολή αρχιτεκτόνων θα ασχοληθείς πολύ με αυτά. Αντί δηλαδή να σχεδιάζεις σαν αρχιτέκτονας ένα κτίριο, σχεδιάζεις πως θα μπορούσε να τοποθετηθεί π.χ. ένα σύνολο κτιρίων, πως θα γινόταν ολόκληρη η οργάνωση ενός οικισμού/λειτουργίες/δρόμοι/κοινόχρηστοι χώροι/ κλπ κλπ ->δηλαδή αρχιτεκτονική. Υπάρχουν πολλοί αρχιτέκτονες που ασχολούνται αποκλειστικά με αυτόν τον κλάδο και όχι με σχεδιασμό κτιρίων. Φυσικά και έχει προοπτικές να ασχοληθείς με ενεργειακό/βιοκλιματικό σχεδιασμό, αειφόρο ανάπτυξη κλπ κλπ θέματα της εποχής. Αν σε ενδιαφέρει αυτό φυσικά και να μείνεις στη σχολή, εάν όχι ψαξτο αν γίνεται να αλλάξεις τώρα σχολή. Όταν έδινα εγώ εξετάσεις υπήρχε το λεγόμενο 30%, που ήταν οι θέσεις των σχολών που κάλυπταν όσοι δεν είχαν περάσει την προηγούμενη χρονιά στις πανελλήνιες αλλά τις ξαναδήλωναν 2η χρονιά χωρίς καθόλου εξετάσεις νομίζω. Σήμερα δεν ξέρω αν υπάρχει κάτι αντίστοιχο. Αν δε σου είναι κόπος να ξαναδώσεις πανελλήνιες, ξαναδώσε χωρίς να αφήσεις τη σχολή που είσαι, πιστεύω να γίνεται. Πάντως αν δεν βρεις τρόπο να αλλάξεις άμεσα σχολή, πιστεύω πως 28 χρονών δεν είναι μεγάλο σαν ηλικία για τέτοια επαγγέλματα, ούτως ή άλλως αρχιτεκτονική δεν τελειώνεις σχεδόν ποτέ στα 5 χρόνια. Σκέψου επίσης ότι 1)τελειώνοντας το τμήμα πολεοδομίας-χωροταξίας θα έχεις ουσιαστικά κάνει το ~1/4 της αρχιτεκτονικής και θα σε βοηθήσει πάρα πολύ, και 2)ότι δεν χρειάζεται να έχεις τελειώσει τη σχολή για να πιάσεις δουλειά σε ένα γραφείο, ώστε να αποκτάς παράλληλα εμπειρία.
    1 point
  16. αυτό πως συνεπάγεται? αφού δεν υπάρχει αναφορά πλέον στο ύψος σοφίτας, θεωρώ ότι δεν έχει όριο ύψους, παρά μόνο από το συνολικό ύψος του κτιρίου
    1 point
  17. Σωστα και να προσθεσω. Εάν σημερα κανατε μεταβιβαση του γηπεδου, η εφορια, σας θεωρει σαν "εντος σχεδιου που θα καταστει οικοδομησιμο μετα την κυρωση της ΠΕ" αρα βαζει ολα τα τμ. Χ μειωτικο συντελεστη 0.80? ή το θεωρει σαν εκτος σχεδιου με το ΑΑΓΗΣ αλλα με προσθετικο συντελεστη "εντος ΓΠΣ" ?] Και να δουμε την ΣτΕ 2056/14 η οποια αναλυει τα σταδια επεκτασης και με βαση αυτη να δεις σε ποιό σταδιο βρισκεσαι. [σε ποιό σταδιο βρίσκεστε? υποβαλατε δηλωσεις ιδιοκτησιας?] 7. Επειδή, ακολούθως, ο ν. 1337/1983 (Α΄ 33) καθιέρωσε νέο σύστημα για την πολεοδόμηση ορισμένης περιοχής. Το σύστημα αυτό χαρακτηρίζεται από τρία στάδια, από τα οποία διέρχεται η πολεοδόμηση της περιοχής, δηλαδή το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο, την πολεοδομική μελέτη και την εφαρμογή της. Το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο (Γ.Π.Σ.) αποτελεί την γενική πρόταση πολεοδομικής οργανώσεως των πολεοδομικών ενοτήτων, που διατυπώνεται μετά από εκτίμηση των οικιστικών αναγκών και των προβλεπόμενων επιπτώσεων της πολεοδομικής ρυθμίσεως στο φυσικό και οικιστικό περιβάλλον. Συγκεκριμένα, το Γ.Π.Σ. περιλαμβάνει κατ’ αρχήν γενικούς ορισμούς και κατευθύνσεις ως προς τα θέματα του πολεοδομικού σχεδιασμού, δημογραφικά, οικονομικά, ενεργειακά, κυκλοφοριακά κ.λ.π. (άρθρο 2 ν. 1337/1983). Η πολεοδομική μελέτη αποτελεί εξειδίκευση των προτάσεων και προγραμμάτων του Γ.Π.Σ. Σχεδίου. Η έγκρισή της έχει τις συνέπειες εγκρίσεως σχεδίου πόλεως κατά τις διατάξεις του ν.δ. της 17-7-1923. Κύρια χαρακτηριστικά της αποτελούν η ρυμοτομική διαρρύθμιση μιας περιοχής και ο καθορισμός των όρων και περιορισμών δομήσεως (άρθρο 6 ν. 1337/1983). Το τρίτο στάδιο της εφαρμογής περιλαμβάνει όλες τις ενέργειες που απαιτούνται για την πραγμάτωση της πολεοδομικής μελέτης (καθορισμό τμημάτων που αφαιρούνται για εισφορά γης, τμημάτων που ρυμοτομούνται για κοινόχρηστους χώρους. Ειδικότερα, το άρθρο 1 παρ. 3 του ν. 1337/1983 ορίζει ότι οι επεκτάσεις εγκεκριμένων σχεδίων πόλεων και οικισμών κατά το νόμο αυτόν γίνονται «… κυρίως σε πυκνοδομημένες περιοχές καθώς και στις αραιοδομημένες ή αδόμητες που μαζί με τις πυκνοδομημένες ολοκληρώνουν μία ή περισσότερες πολεοδομικές ενότητες (γειτονιές) οργανικά συνδεδεμένες με τον υπάρχοντα πολεοδομικό ιστό της πόλης ή του οικισμού». Το άρθρο 2 παρ. 4 του ίδιου νόμου ορίζει ότι: «4. Στο γενικό πολεοδομικό σχέδιο γίνεται ο προσδιορισμός των πυκνοδομημένων περιοχών σύμφωνα με τα προβλεπόμενα από το τρίτο εδάφιο του άρθρου 10 του Ν. 1221/1981 ….». Περαιτέρω, το άρθρο 8 του ίδιου νόμου, με τίτλο «Εισφορά σε γη» ορίζει ότι: «1. Οι ιδιοκτησίες που βρίσκονται σε ζώνες πυκνοδομημένες και οι οποίες εντάσσονται σε πολεοδομικό σχέδιο ή στις οποίες επεκτείνεται το πολεοδομικό σχέδιο με τις διατάξεις του νόμου αυτού, υποχρεούνται να συμμετάσχουν στη δημιουργία των κοινοχρήστων χώρων που προβλέπονται από την πολεοδομική μελέτη. Για το ποσοστό της συμμετοχής, τη διαδικασία προσδιορισμού και τον τρόπο βεβαίωσης εφαρμόζονται οι διατάξεις των άρθρ. 32-39 του Ν.Δ/τος της 17.7.1923 "περί σχεδίων πόλεων κ.λπ.", του άρθρ. 6 του Ν. 5269/1931 και των εκτελεστικών τους διαταγμάτων, όπως τροποποιήθηκαν και ισχύουν σήμερα. 2. [όπως η παράγραφος αυτή συμπληρώθηκε με το άρθρο 98 παρ. 2 του ν. 1892/1990 (Α΄ 101). Στις ίδιες πυκνοδομημένες ζώνες, αν ιδιοκτησία εμβαδού 500 τ.μ. και πάνω βαρύνεται, λόγω της εφαρμογής των κατά την προηγούμενη παράγραφο διατάξεων, με εισφορά σε γη για αυταποζημίωση ή λόγω υποχρέωσης αποζημίωσης τρίτων, με εμβαδόν λιγότερο από το εμβαδόν που προκύπτει από την εφαρμογή των ποσοστών που καθορίζονται στην παρ. 4 του άρθρου αυτού, υποχρεούται να εισφέρει επιπλέον έκταση μέχρι να συμπληρωθεί το ποσοστό αυτό της παρ. 4. Η παράγραφος αυτή εφαρμόζεται για όλες τις πυκνοδομημένες ζώνες, στις οποίες περιλαμβάνονται και οι αναφερόμενες στο άρθρο 10 του Ν. 1221/1981 περιοχές …. 3. Οι ιδιοκτησίες που εντάσσονται στο πολεοδομικό σχέδιο ή στις οποίες επεκτείνεται το πολεοδομικό σχέδιο σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου αυτού και βρίσκονται σε ζώνες αραιοδομημένες ή αδόμητες, υποχρεούνται να συμμετάσχουν με εισφορά γης στη δημιουργία των απαραίτητων κοινόχρηστων χώρων και γενικά στην ικανοποίηση κοινωφελών χρήσεων και σκοπών κατά τις επόμενες διατάξεις ... . 4. [όπως η παρ. αυτή, αντικατασταθείσα με το άρθ. 43 παρ. 1 του ν. 2145/1993 (Α΄ 88), επαναφέρθηκε σε ισχύ με το άρθ. 2 παρ. 14 του ν. 2242/1994 (Α΄ 162) και συμπληρώθηκε με το άρθρο 23 παρ. 3 περ. β του ν. 2300/1995 (Α΄ 69)]. Η εισφορά σε γη κατά την προηγούμενη παράγραφο αποτελείται από ποσοστό επιφάνειας κάθε ιδιοκτησίας πριν από την πολεοδόμησή της, το οποίο υπολογίζεται κατά τον ακόλουθο τρόπο: α. Για τμήμα ιδιοκτησίας μέχρι 250 τ.μ. ποσοστό 10%. β. Για τμήμα ιδιοκτησίας πάνω από 250 μέχρι 500 τ.μ. ποσοστό 20%. γ. Για τμήμα ιδιοκτησίας πάνω από 500 μέχρι 1.000 τ.μ. ποσοστό 30%. δ. Για τμήμα ιδιοκτησίας πάνω από 1.000 μέχρι 2.000 τ.μ. ποσοστό 40%. ε. Με την επιφύλαξη της περιπτ. (στ), για τμήμα ιδιοκτησίας πάνω από 2.000 τ.μ. ποσοστό 50%. στ. Για αυτοτελείς ιδιοκτησίες μεγαλύτερες των 10.000 τ.μ. που ανήκουν σ` έναν ιδιοκτήτη, για το Τμήμα τους πάνω από 10.000 τ.μ. ποσοστό 60%. Τα ανωτέρω εφαρμόζονται και σε ιδιοκτησίες εξ αδιαιρέτου κατά το ποσοστό συνιδιοκτησίας που αντιστοιχεί σε έκταση γης μεγαλύτερη από 10.000 τ.μ. ζ) … 5. [όπως η παράγραφος αυτή συμπληρώθηκε με τα άρθρα 7 παρ. 1 του ν. 3127/2003 (Α΄ 67) και 27 παρ. 6 και 7 του ν. 2831/ 2000 (Α΄ 140)]. Ως εμβαδά ιδιοκτησιών για τον υπολογισμό της συμμετοχής σε γη λαμβάνονται τα εμβαδά που είχαν οι ιδιοκτησίες στις 10.3.1982. … Για την εφαρμογή της παρ. 4 ως ιδιοκτησία νοείται το άθροισμα των ιδιοκτησιών γης ενός και του αυτού ιδιοκτήτη που περιλαμβάνονται στα όρια της προς ένταξη περιοχής η οποία δεν μπορεί να είναι μικρότερη της πολεοδομικής ενότητας. Σε περίπτωση εξ αδιαιρέτου συνιδιοκτησίας τα ποσοστά εισφοράς γης εφαρμόζονται στο εμβαδόν που αντιστοιχεί στο ιδανικό μερίδιο κάθε συνιδιοκτήτη όπως έχει διαμορφωθεί μέχρι την 10.3.1982 …. 6. Η εισφορά γης πραγματοποιείται με την πράξη εφαρμογής του άρθρ. 12 του νόμου αυτού . .». Τέλος, το άρθρο 9 του ίδιου νόμου, με τίτλο «Εισφορά σε χρήμα», ορίζει τα εξής: «1.Οι ιδιοκτήτες των ακινήτων που περιλαμβάνονται σε περιοχές ένταξης και επέκτασης κατά το άρθρο 1 του νόμου αυτού και διατηρούνται ή διαμορφώνονται σε νέα ακίνητα, συμμετέχουν με καταβολή χρηματικής εισφοράς στην αντιμετώπιση της δαπάνης για την κατασκευή των βασικών κοινόχρηστων πολεοδομικών έργων. (…) 2. Η εισφορά ορίζεται για τις ιδιοκτησίες που περιλαμβάνονται σε ζώνες πυκνοδομημένες, αραιοδομημένες ή αδόμητες, ίση με την αναφερόμενη στις διατάξεις του τρίτου εδαφίου του άρθρου 10 του Ν.1221/81. 3. [όπως η παράγραφος αυτή αριθμήθηκε και τροποποιήθηκε με το άρθρο 25 παράγρ. 4 περίπτ. α΄ του ν. 2508/1997 (Α΄ 124) και ίσχυε κατά τον κρίσιμο χρόνο]. Η εισφορά σε χρήμα υπολογίζεται στο εμβαδόν της ιδιοκτησίας, όπως αυτή διαμορφώνεται με την πράξη εφαρμογής και στην οικοπεδική αξία που έχει κάθε ιδιοκτησία κατά το χρόνο κύρωσης της πράξης εφαρμογής (…)»
    1 point
  18. τον Νοέμβριο πότε λέτε να τον αναρτήσουν;; 23:55, 31/12/2020 και προθεσμία μέχρι 24:00;;;;
    1 point
  19. οχι, αυτα δεν γινονται με τπτ...🤬 https://www.b2green.gr/el/post/86450/nees-diorthoseis-sto-prosfato-chorotaxiko-se-schedio-nomou-tou-ypourgeiou-ygeias αποσπασμα: [2.Η περ. η της παρ. 1 του άρθρου 40 του ν. 4759/2020 καταργείται και αντίστοιχα στο τέλος της περ. ζ αφαιρείται η λέξη «και» και προστίθεται τελεία «.».] ναι...η τελεία της ελλειπε αυτης προτασης για να ειναι "τέλεια"..😁 εδιτ το εβαλε νωριτερα και ο θεοδωρος στο συγγενες θεμα που συζητειται. μηπως να περιμεναν μερικες μερες ακομα να ολοκληρωσουν τις ...επιδιορθωσεις τους. Δυο μελανακια πεταξα τυπωνοντας ξανα και ξανα.. [κι αν θυμασθε καλα προκειται για εκεινο το "η" που το ειχαν σβησει με στυλο το ειχαν προσθεσει μετα το εσβησαν και μετα εβαλαν με κατι γραμματακια 4σαρια και το επανεφεραν και υπηρχε στο νομο, αλλα στις αναλυσεις των διαφορων σαιτς δεν το περιελαμβανε κανενας....ηταν σαν ανυπαρκτο] εδω σελ. 84 https://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/18a4e643-1429-4e6b-a317-d7c6a29adabf/11458181.pdf Μεγαλεια .
    1 point
  20. Να δούμε τι θα λένε τώρα για την "επιτυχία " .. Τα ΠΕΑ τα τραβούσε η πάλι όλοι μαζί βγάζαμε τελευταία ώρα και ρίξαμε το buildingcert ? 😂😂
    1 point
  21. Θα το κάνεις όπως σου είπα. Στο δεύτερο συμβόλαιο θα γραφεί το συγκεκριμένο κείμενο, γιατί μόνον έτσι κατοχυρώνεσαι. Κι αφού η κτηματογράφηση δεν έχει ολοκληρωθεί, όταν μεταγραφούν οι πράξεις θα επισυνάψεις στο γραφείο κτηματογράφησης τοπογραφικό με το ενιαίο ακίνητο και τους δύο τίτλους.
    1 point
  22. Ναι, για περαίωση πατάς ξανά υποβολή. Σου εμφανίζεις τα ποσά γιατί μπορεί να είχες αλλαγές. Λογικά είναι τα ίδια πριν και μετά την υποβολή. Αν κάνουν συμβόλαια μετά το δίμηνο, ανοίγεις καινούργια δήλωση στον 4495/117 και βεβαιώνεις ότι δεν υπάρχουν άλλες αυθαιρεσίες πέραν από αυτές που τακτοποιήθηκαν με την προηγούμενη δήλωση. Πάντως αν έχει ξεκινήσει την διαδικασία για τα συμβόλαια ο πελάτης, καλύτερα να περιμένεις και να μην περαιώσεις την δήλωση μέχρι να είναι έτοιμοι να υπογράψουν.
    1 point
  23. Αν δεις τον πίνακα 3.1 του κεφ. 3 του ΕΚ6, θα παρατηρήσεις ότι η ομάδα λιθοσωμάτων Ι (συμπαγή ή με όγκο κενών ≤25%) είναι ανεξάρτητη του υλικού που χρησιμοποιείται. Επομένως, αν έχεις λαξευτούς φυσικούς λίθους με τους οποίους επιτυγχάνεται και η απαίτηση για κανονικές στρώσεις καθ' ύψος (με μέγιστο πάχος αρμού 15mm αν θυμάμαι σωστά - επίσης αναφέρεται στο πρότυπο) είσαι οκ. Εν ολίγοις, φέρουσα τοιχοποιία από λαξευτούς φυσικούς λίθους - Ναι φέρουσα τοιχοποιία από αργολιθοδομή - Όχι
    1 point
  24. Για ΠΕΑ δεν είναι απαραίτητο να έχεις όργανα για λ και είναι λογικό, γιατί με την ίδια λογική θα έπρεπε να έχεις και όργανο για να μετράει ταχύτητες αερισμού, g υαλοπινάκων κλπ. Αν θες σαν ιδιώτης το κάνεις, αλλά δεν είναι στόχος του νόμου να κάνει τόσο λεπτομερή αποτύπωση, αλλά να παρέχει μία εικόνα του τι γίνεται στην Ελλάδα. Σε ΜΕΑ τώρα αν έχεις ένδειξη για το τι υλικά και τρόποι κατασκευής ισχύουν για το υφιστάμενο τμήμα του κτιρίου, τα χρησιμοποιείς. Σε μια περίπτωσή μου, που είχα τοίχο σε επαφή με το έδαφος από ηφαιστειογενή πέτρα, έπιασα τα όρια του ΚΕΝΑΚ χωρίς καθόλου μόνωση, ενώ στους υπόλοιπους ήθελα 2-3 πόντους, γιατί σκέτος ο τοίχος είχε 0,8. Δεν είναι δυνατόν να στήνεις εργαστρήριο για ένα ΠΕΑ 200 ευρώ.
    1 point
  25. Όλα εξαρτώνται από την έκταση και το πολεοδομικό καθεστός της περιοχής του γεωτεμαχίου σου. Συζήτησέ το από κοντά με το μηχανικό σου και δώσε του ότι πληροφορία σε ρωτήσει (εμβαδόν, καθαρότητα χώρου, περιοχή κτλ) για μια εκτίμηση του κόστους. Επιπρόσθετα, κανείς δεν μπορεί να απαντήσει με σιγουριά εκ των προτέρων, μόνο όταν γίνει το τοπογραφικό θα λάβεις τις απαντήσεις που θέλεις ως προς τις προυποθέσεις αδειοδότησης. Απευθύνσου σε Αγρονόμο Τοπογράφο Μηχανικό Πανεπιστημίου ή Πολιτικό Μηχανικό Πανεπιστημίου μιας και είναι οι μόνες ειδικότητες με δικαίωμα υπογραφής τοπογραφικών για οικοδομική άδεια σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.