Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 28/01/2021 in Δημοσιεύσεις
-
Η λογική λέει να μεταβιβαστεί ενιαίο και θα αναγράφονται τα ρυμοτομικά του βάρη αφού σήμερα δεν έχει συντελεστεί η απαλλοτρίωση. Στο κτηματολόγιο πως δηλώθηκε; Η συμβολαιογράφος πως θα το περιγράψει;2 points
-
ο πελατης "εχει παντα δικηο"🤬 εσεις να του πειτε να φερει για αυτα τα 2 τμ. που επεκταθηκε στον διαδρομο, βεβαιωση τακτοποιησης, κατοψη, απο εκεινο το πώςτολενε για την θερμανση...ΤΑΠ, ΕΝΦΙΑ, ΑΦΜ, φορολογικη ημεροτητα, ασφαλιστικη ημεροτητα, ΚΑΕΚ , και 5-6 ακομα "χαρτια" που ξεχναω για "ποιούς"........ δεν ξερω και μετα....... "περαστε να σας εξυπηρετησουμε" "θελει ο πελατης"....👿 βρε δεν παει καλα ο κοσμος..2 points
-
Έχουμε αναφέρει πολλές φορές ότι η αντιμετώπιση των χώρων από άποψη αυθαιρέτων είναι διαφορετική από τη λογιστική τους άποψη. Άρα σε καμία περίπτωση δεν θα πεις εσύ στο λογιστή πως θα δηλώσει έναν χώρο όπως και αυτός δεν θα σου υποδείξει πως θα κάνεις μια υπαγωγή. Το μόνο που οφείλεις να του πεις είναι τα τετραγωνικά και η χρήση του χώρου και από κει και πέρα αυτός θα ακολουθήσει τις δικές του εγκυκλίους και θα τον δηλώσει ανάλογα. Καταρχάς στα αυθαίρετα δεν υπάρχουν κύριοι και βοηθητικοί χώροι αλλά χώροι με ή χωρίς μειωτικό συντελεστή. π.χ. Μια κατοικία στο υπόγειο δικαιούται μειωτικό συντελεστή αλλά δεν παύει να είναι κύριος χώρος. Ένα πατάρι δικαιούται μειωτικό συντελεστή ανεξαρτήτως χρήσης. Αν λειτουργεί ως κατάστημα πρέπει να χαρακτηριστεί ως κύριος χώρος αν λειτουργεί ως αποθήκη πιθανόν όχι κλπ.2 points
-
@andan το υπόλοιπο εισφορών υπέρ ΤΕΕ έχει καταργηθεί εδώ και χρόνια, αλλά το αφήνει εκεί το ΤΕΕ γιατί εκτός από λεφτά, υπάρχουν και κορόιδα. Επίσης έχει καταργηθεί η υποχρεωτική κατάθεση μέσω Εθνικής Τράπεζας των αμοιβών μηχανικών και πλέον μπορούν να πληρώνονται και οι μηχανικοί όπως όλοι οι επαγγελματίες αυτής της Ευρωπαϊκής χώρας. Η ηλεκτρονική πληρωμή είναι και ήταν πάντα καλοδεχούμενη ανεξαρτήτος ποσού, απλά συνέδεε τον κωδικό πληρωμής με τον συγκεκριμένο μηχανικό στο συγκεκριμένο έργο.2 points
-
Πρώτο ΦΕΚ Για αιτήσεις σε υπαγωγή, όπου η προθεσμία ολοκλήρωσης του έργου λήγει εντός του διαστήματος από 11/03/2020 ως και 29/06/2021, η προθεσμία παρατείνεται αυτοδίκαια ως και τις 30/06/2021. Δεύτερο ΦΕΚ Α. Μετά το πέμπτο εδάφιο της παρ. 7.5.3 του Οδηγού Εφαρμογής του Προγράμματος προστίθεται νέο εδάφιο ως εξής : «Για αιτήσεις σε υπαγωγή, όπου η προθεσμία ολοκλήρωσης του έργου λήγει εντός του διαστήματος από 23/10/2020 ως και 29/06/2021, η προθεσμία παρατείνεται αυτοδίκαια ως και τις 30/06/2021». Β. Το εικοστό δεύτερο εδάφιο της παρ. 5.2 του Οδηγού Εφαρμογής του Β’ Κύκλου του Προγράμματος τροποποιείται ως εξής : «Για τις οριστικά υποβληθείσες αιτήσεις που βρίσκονται σε διαδικασία προέγκρισης Δανείου και η άνω προθεσμία λήγει εντός του διαστήματος από 11.03.2020 ως και 30.05.2021, η προθεσμία παρατείνεται αυτοδίκαια ως και τις 31.05.2021.». 1.pdf 2.pdf1 point
-
Μα η αμοιβή δεν εξαρτάται από το προϋπολογισμό αλλά από τις ημέρες εργασίας... ότι Π/Υ και αν έχεις, 4.5 ημέρες είναι η νόμιμη......1 point
-
χωρίς να προσδιορίζεις τι ή ποιος είναι το "μας" δύσκολα θα βρεις απάντηση Είσαι σχετικός επαγγελματίας? ή με τι ιδιότητα το αναζητάς? Γενικός κανόνας όμως που άφορα έλεγχο προσφορών είναι να υπάρχει η εμπειρία του αντικειμένου .... στατιστικά αν δεν υπάρχει ή η μόνη εμπειρία είναι η αναζήτηση "αρχείων" στο διαδίκτυο στο τσαμπέ, θα βγουν σημαντικά προβλήματα μετά.1 point
-
Εγώ πάλι είμαι της άποψης ότι το ΠΔ που καθορίζει επί τόσα χρόνια τους ειδικούς όρους δόμησης για τη χωροθέτηση των θέσεων στάθμευσης αυτοκινήτων, δεν μπορεί να το αλλάξει ένας άσχετος δικηγοράκος που έτυχε να του δώσουν την εξουσία να πειράξει τον νόμο ... Κάποια στιγμή θα διορθωθεί και θα επανέλθει η νομιμότητα. Άλλωστε δεν είναι η μοναδική περίπτωση. Η παρ.5 του άρθρου 1 του ΝΟΚ είναι σαφής : ειδικές πολεοδομικές διατάξεις που καθορίζουν (... ποσοστά κάλυψης ...) με ΠΔ κατισχύουν του ΝΟΚ.1 point
-
αυτη η εγκυκλιος κυκλοφορει απο 23/12. Εκτοτε εχομεν σιγην ασυρματου... [κατα το φυλαγε τα ρουχα σου...ναχεις τα μισα] Εγκύκλιος Συντονιστικής 58/2020 – Βεβαίωση αρθρ. 98 παρ. 7 Ν. 4495/2017 23 Δεκεμβρίου 2020admin Πλοήγηση άρθρων ΘΕΜΑ: Εφαρμογή του άρθρ. 98 παρ. 7 Ν. 4495/2017: Βεβαίωση μη έκδοσης αμετάκλητης δικαστικής απόφασης που να διατάσσει την κατεδάφιση Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι Όπως ήδη έχετε ενημερωθεί, σύμφωνα με το τελευταίο εδάφιο της παρ. 7 του άρθρ. 98 Ν. 4495/2017, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρ. 81 του Ν. 4495/2017 (Α’ 167),[λάθος νομος] «Απαραίτητη προϋπόθεση για την εφαρμογή του παρόντος, (σ.σ. της παρ. 7 του άρθρ. 98 Ν. 4495/2017), σε περίπτωση που δεν συντρέχουν σωρευτικά οι προϋποθέσεις των περ. α΄ και β΄ της παρ. 5, είναι η παρέλευση δεκαετίας από την τέλεση της αυθαιρεσίας μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος και η μη έκδοση αμετάκλητης δικαστικής απόφασης που να διατάσσει την κατεδάφιση». Για την εφαρμογή της ανωτέρω διάταξης, οι συμβαλλόμενοι στη πράξη μονομερούς τροποποίησης θα βεβαιώνουν επί του σώματος του συμβολαίου υπεύθυνα ότι δεν έχει εκδοθεί αμετάκλητη δικαστική απόφαση που να διατάσσει την κατεδάφιση. [δξ ποιούς εννοει σαν "συμβαλλομενους".... και απο ποιά διαταξη του νομου προκυπτει η υποχρεωση-δικαίωμα των συμβαλλομενων να "βεβαιώσουν" ότι "δεν έχει εκδοθεί αμετάκλητη δικαστική απόφαση που να διατάσσει την κατεδάφιση." [Εχουμε και εκεινη την περιεργη παρ. 10 για καποια δηλωση φορου μεταβιβασης......ετσι γενικα και αόριστα... μιλαμε για αυτο το αρθρο...που μαλλον ηταν καποια "προταση συζητησης", που το παραχωσαν κατα λαθος...😆 10.Στις ανωτέρω περιπτώσεις στις οποίες προβλέπεται το δικαίωμα του ιδιοκτήτη να προβαίνει μονομερώς σε συμβολαιογραφική πράξη τροποποίησης της πράξης σύστασης οριζόντιας ή κάθετης ιδιοκτησίας, η δήλωση φόρου μεταβίβασης δύναται να υποβάλλεται μονομερώς.1 point
-
Μίλησα και με το 1555, είναι συνηθισμένο πρόβλημα στη διασύνδεση του ΕΦΚΑ με το taxis ειδικά τις τελευταίες μέρες του μήνα. Αν προσθέσουμε ότι το taxis χρησιμοποιείται για την πιστοποίηση στο buidlingcert, λογικό που κρέμασε σήμερα. Πριν από λίγο μπήκα και απο Mozilla. Μέχρι τις 12 δεν έμπαινε με κανένα browser... Επίσης ρώτησα και για την διαδικασία εκκαθάρισης για μη μισθωτούς με παράλληλη μισθωτή εργασία για το 2020 και μου είπαν ότι (μάλλον) πρώτο δεκαήμερο του Φλεβάρη 2021 θα έχει ολοκληρωθεί.1 point
-
Αυτό που λες δεν ισχύει και αν το αντιμετώπιζες έτσι ήταν λάθος. Παραβάσεις εντός προκηπίου ακόμη και αν συμπεριλαμβάνονταν στον αναλυτικό προϋπολογισμό έπρεπε να δηλωθούν ως κατηγορία 5. (με την επιφύλαξη των κατηγοριών 1,2,3). Ισα ίσα η τροποποίηση είναι ευνοϊκότερη αφού απαλλάσσει από την κατηγορία 5 πολύ μικρές επεκτάσεις εντός προκηπίου έως 20εκ. (καλα δε σώζει και πολλά εδώ που τα λέμε)1 point
-
1. Είναι δυνατή η υπαγωγή ολόκληρου του κτιρίου μόνο αν το υπάγεις όλο στην κατηγορία 2. Γιατί αν θέλεις να βάλεις κατηγορία 1 θα πρέπει να γίνει ξεχωριστή δήλωση για κάθε ιδιοκτησία. 2. Η υπαγωγή "προς κατεδάφιση" δεν αρκεί για να πραγματοποιηθεί μεταβίβαση γιατί όσο εκκρεμεί η κατεδάφιση δεν μπορεί να προχωρήσει η δήλωση σε οριστική ούτε να εκδοθεί βεβαίωση. Θα πρέπει πρώτα να εκδοθεί η άδεια, να υλοποιηθεί η κατεδάφιση και στη συνέχεια να γίνει η μεταβίβαση. Εναλλακτικά πρέπει η δήλωση να γίνει "προς τακτοποίηση" να πληρωθεί το 30% του προστίμου για να γίνει η μεταβίβαση και στη συνέχεια ο νέος ιδιοκτήτης να ανοίξει τη δήλωση να το γυρίσει "προς έκδοση άδειας" και να βγάλει αυτός την άδεια κατεδάφισης. 3. Επαναλαμβάνω, βεβαίωση δεν μπορεί να εκδοθεί αν δεν έχουν κατεδαφιστεί ή τακτοποιηθεί οι αυθαιρεσίες. Στην 1η περίπτωση έχουν κατεδαφιστεί όλα άρα εκδίδεται πλέον 1 βεβαίωση για όλο το αδόμητο ακίνητο, στη 2η περίπτωση εκδίδεται μια ξεχωριστή βεβαίωση για κάθε τακτοποιημένη ιδιοκτησία + 1 για τα κοινόχρηστα.1 point
-
1 point
-
Τυπικα η αιτηση ειναι κατ αρχην εγκεκριμενη, το ποσο που της αναλογει εχει δεσμευτει απο τον προυπολογισμο. Μετα τον ελεγχο των δικαιολογητικων ειναι προς υπαγωγη, και μετα βγαινει η αποφαση υπαγωγης βαση της οποιας προχωραει ο δικαιουχος στις παρεμβασεις. Και απο την ημερομηνια εκδοσης της οποιας αρχιζει να τρεχει το 12μηνο μεσα στο οποιο πρεπει να ολοκληρωθουν οι παρεμβασεις. Αλλα συνοπτικα, ναι τωρα ολοι οι επιτυχοντες και οι μηχανικοι των περιμενουν να ξανανοιξει η πλατφορμα προς εισαγωγη δικαιολογητικων. Σχετικο email θα σταλει στους δικαιουχους και στους οποιους συμβουλους εχουν δηλωσει.1 point
-
1 point
-
Ψάξε να βρεις την απόφαση εξαίρεσης από τη κατεδάφιση. Αν ο ιδιοκτήτης έκανε αίτηση, του καταλογίστηκε το πρόστιμο και δεν το πλήρωσε ποτέ, τότε η αίτηση από μόνη της δεν έχει καμία ισχύ (εκτός ίσως από αποδεικτικό παλαιότητας για μεταγενέστερη υπαγωγή)1 point
-
Εντός όγκου οικοδομής.1 point
-
βλεπουμε την ηλεκτρικη ταυτοτητα του Τσακι Τσαν🙃 χα https://www.coremag.gr/index.php/random/6647-συλλογή-με-σκηνές-δράσης-του-jackie-chan1 point
-
Ο μακρύτερος πρόβολος στην Ελλάδα έχει μήκος περίπου 235 μ. Είπαμε, είναι λυμένα αυτά τα θέματα. Επίσης: οι στατικοί δεν ζορίζονται, ζορίζεται αυτός που πληρώνει αρχιτεκτονιές. στη μελέτη τα πάντα είναι θεωρητικά, γίνονται σε άνετο κλιματοζόμενο χώρο γραφείου, και δεν κινδυνεύει κανείς από πειραματισμούς αυτό που δεν αξιολογεί κανείς εξ αρχής είναι αφενός μεν διάφορες μικρολεπτομέρειες ασήμαντες όπως π.χ. όπως σωστά είπε ο συνάδελφος για συστολές ξηράνσεως, το κόστος συντήρησης από ασήμαντες πάλι λεπτομέρειες όπως π.χ. ρωγμές στην επικάλυψη, όπως και τον ανίκητο (πάντα υπάρχει ο ανίκητος) που θα βάλει τζακούζι στον πρόβολο (όσοι έχουν ερωτικές περιπτύξεις σε airbnb ξέρουν περί τίνος πρόκειται), αλλά επίσης και το φανταστικό ποιοτικό έλεγχο των υπεργολάβων που τα υλοποιούν όλα αυτά (ντεν έκει πρόβλημα μάστορα). Δυστυχώς για κάποιους από αυτούς υπάρχει τελικά ένας που τα αξιολογεί συνολικά όλα αυτά τα ασήμαντα, και αυτός είναι ο πραγματογνώμων. προσωπικά θα ένιωθα άνετα σε πρόβολο άνω των 2,5 μ μόνο εφόσον ο φορέας ήταν μεταλλικός, ή τουλάχιστον προεντεταμένος. Αλλά αυτό είναι προσωπική προκατάληψη/φοβία και δεν βασίζεται στην επιστήμη. Γιατί όταν το πιτσιρίκι 25 κιλών χοροπηδάει από τη χαρά του σε πρόβολο 2 μ με παθητικό οπλισμό και ήδη τρέμει το μισό σπίτι, τότε κάτι μας λέει η φύση, πιο συγκεκριμένα η δυναμική φόρτιση/ροπή που λένε και οι σοφοί.1 point
-
Αρ. Τροπολογίας: 723/129 26.1.2021 Αρχείο: Περιγραφή: 1. Προμήθεια εξοπλισμού πληροφορικής για την παροχή εξ αποστάσεως εργασίας. 2. Παράταση προθεσμίας για την εκκαθάριση των δηλώσεων για τον καθορισμό της επιφάνειας ή και της χρήσης ακινήτου περί υπολογισμού φόρων, τελών και εισφορών προς ΟΤΑ α΄ βαθμού.1 point
-
10.19 πήγα να μπώ και δεν έωγαζε καθόλου περιφέρειες να διαλέξεις. τιποτα1 point
-
Από αυτά που έχω bold στο δικό σου ποστ Δημήτρη δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι περιλαμβάνουν το ν. 720/77 και τον 1337/83 αναφορικά με τακτοποιημένα με τους νόμους αυτούς ακίνητα, διότι αυτά δεν εξαιρέθηκαν από την κατεδάφιση αλλά έγινε αναστολή κυρώσεων μέχρι να κριθούν οριστικά (ακόμη κρίνονται). Άφησαν και αυτή τη φορά το ίδιο κενό και την ίδια αμφιβολία κατά πόσο μπορεί να εκδοθεί ΈΕΔΜΚ σε κτίριο που είχε υπαχθεί στους προαναφερθέντες νόμους. Από την άλλη, ένα κτίριο που τελεί υπό αναστολή κυρώσεων ποια δομική τύχη θα έχει αν δεν μπορείς για παράδειγμα να στήσεις μια σκαλωσιά για να το βάψεις, να το σοβαντίσεις, να του αλλάξεις σκεπή κλπ. Επιπλέον, είναι και μια αντίφαση, να επιτρέπεται η μεταβίβαση τέτοιων κτισμάτων αλλά να μην μπορεί να γίνει κάποια ΕΕΔΜΚ για αυτά. Ελπίζω κάποια στιγμή να διευκρινιστεί το θέμα και να μην το πάρουμε και αυτό πάνω μας με απρόβλεπτες συνέπειες. Παρεμπιπτόντως αν είδατε κατάργησαν και τα 5 τμ για βοηθητικό χώρο που έδιναν στην καταργηθείσα απόφαση.1 point
-
Αν αναφέρεσαι στο δικό μου ερώτημα για ρυθμίσεις ν. 720/77 & 1337/83 έχω την ίδια αμφιβολία όπως και πριν. Είναι τουλάχιστον περίεργο που δεν έχουν κάνει σαφή αναφορά στο ν. 1337 (α+β φάση) στις δυο αποφάσεις ΕΕΔΜΚ. @laxanos H ολη ιστορία είναι να φορτώνουν συνεχώς το μηχανικό με extra υπεύθυνες δηλώσεις για άναληψη ότι ευθύνης αναλογούσε στην Διοίκηση και να προσπαθούμε να βρούμε άκρη στο όλο μπάχαλο του κράτους. Επίσης μόνο για αστείο μπορεί να πει κανείς ότι πλέον οι ΕΕΔΜΚ είναι όντως μικρής κλίμακας άδειες αφού απαιτούν σχέδια, τεχνικές εκθέσεις, μελέτες, εγκρίσεις κλπ. Συνεχίζω να απορώ γιατί παραμένει αυτή η κατηγορία αδειών αφού στην ουσία τις έχουν μετατρέψει σχεδόν σε κανονικές άδειες με όσα ζητάνε.1 point
-
Άρθρο 1 Επιτρέπεται η εκτέλεση εργασιών μικρής κλίμακας, εκτός αν άλλως ειδικότερα ορίζεται: α) σε κτίρια νομίμως υφιστάμενα, σε κτίρια ή τμήματα κτιρίων τα οποία έχουν εξαιρεθεί της κατεδάφισης ή έχουν υπαχθεί σε οποιονδήποτε νόμο εξαίρεσης από την κατεδάφιση ή τακτοποίησης ή ρύθμισης αυθαίρετων κατασκευών, καθώς και σε οικόπεδα ή γήπεδα εφόσον: αα) δεν παραβιάζονται οι πολεοδομικές διατάξεις Και το ερώτημα παραμένει και σε αυτή την απόφαση όπως και στην προηγούμενη και αυτό είναι αν επιτρέπεται έκδοση ΕΕΔΜΚ σε ρυθμισμένο ακίνητο με Ν. 720/77 ή Ν.1337/83 και αυτό διότι τα ρυθμισμένα ακίνητα με τους νόμους αυτούς τελούν υπό αναστολή κυρώσεων και δεν έχουν εξαιρεθεί οριστικά μέχρι να κριθούν. Όμως, για την μεταβίβασή τους δεν απαιτείται τακτοποίηση αν δεν υπάρχουν φυσικά άλλες-μη ρυθμισμένες-αυθαιρεσίες.1 point
-
Αγαπητέ @Mitsubae σε συγχαίρω και σε ευχαριστώ πάρα πολύ που με τόσο απλά και κατατοπιστικά λογία περιέγραψες ακριβώς τις προθέσεις μου!!! Δεν υπάρχει ουδεμιά πρόθεση να παραχθεί τοπογραφικό ξεπατικωμένο από το πεντοχίλιαρο γιατί πρώτον είμαι κάτοχος γεωδαιτικού gps topcon και ταχύμετρου (ακόμα με τσούζουν τα 12.800 ευρώ που τα πλήρωσα!) και δεύτερον νομίζω είναι ανέφικτο με τις πληροφορίες που σου δίνει το πεντοχίλιαρο του γυς να παραχθεί τοπογραφικό διάγραμμα! Παρόλα αυτά θέλω να ζητήσω συγνώμη σε όλους εσάς και ειδικά στον φίλο @nbr για την ίντριγκα που δημιουργήθηκε με το topic που έφτιαξα! Τέλος να πω ότι πάσης φύσεως πληροφορίες για το θέμα μας καλοδεχούμενες μιας και ακόμα δεν έχω ξεκαθαρίσει 100% την διαδικασία που προαναφέρθηκε.1 point
-
εαν στον ακάλυπτο ενός οικοπέδου προβλεφθούν θέσεις στάθμευσης που ξεπερνούν το 10% της επιτρεπόμενης κάλυψης τότε χάνεται η δυνατότητα να αφαιρείται το 10% από τον υπολογισμό της φύτευσης; "Στην περίπτωση που δημιουργούνται υπαίθριοι χώροι στάθμευσης με μέγιστη επιτρεπόμενη επιφάνεια έως 10% της επιτρεπομένης κάλυψης, τότε ο υπολογισμός των 2/3 της υποχρεωτικής φύτευσης λαμβάνεται επί του απομειούμενου κατά τα ανωτέρω υποχρεωτικά ακαλύπτου χώρου του οικοπέδου" δλδ έχω οικόπεδο 600μ2 με κάλυψη 40% άρα 240μ2 στον ακάλυπτο προβλέπονται 60μ2 (60μ2 > 24μ2) χώρος θέσεων στάθμευσης, (το κτήριο έχει κάλυψη 190μ2) η φύτευση χωρίς το μπόνους 10% θα είναι (600- 240)*2/3 η φύτευση με το μπόνους 10% θα είναι (600-240-60)*2/31 point
-
Θα ξεκινήσεις από τοπογράφο, χωρίς τον οποίο δεν μπορείς ούτε στην διεύθυνση γεωργίας να πας, ούτε οικοδομική άδεια να βγάλεις... Γενικώς θα χρειαστείς αρκετές εγκρίσεις προκειμένου να μπει ο φάκελος στην πολεοδομία, και όλες θέλουν τοπογραφικό. Το κόστος της μελέτης (το ελάχιστο κατά τον νόμο) μπορείς να το γνωρίζεις μόνο όταν ολοκληρωθεί η μελέτη, εκτός κι αν κάνεις κάποια άλλη συμφωνία (πέραν του ελαχίστου κόστους) με τον συνάδελφο που θα συνεργαστείς. Τα λοιπά έξοδα αδείας (κρατήσεις, εισφορές, προκαταβολές κλπ) θα τα γνωρίζεις μόνο όταν συνταχθεί η μελέτη και είναι ο φάκελος έτοιμος για υποβολή... καμιά φορά δε, ούτε και τότε...1 point
-
Από την μεριά μου , ναι έχω δει διαφορά και είναι σημαντική και δη στο εξωτερικό. Αυτά για ακαδημαϊκή καριέρα.-1 points
-
-1 points
-
-2 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-