Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. ΙΑΣΟΝΑΣ

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Core Members


    • Πόντοι

      11

    • Περιεχόμενα

      17.533


  2. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      9.052


  3. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      18.979


  4. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      4.738


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 29/01/2021 in Δημοσιεύσεις

  1. Καθείς εξ ημών θα πράττει αναλόγως των ιδιαίτερων γνώσεών του, της ουσιαστικής ενημέρωσής του για το συγκεκριμένο θέμα και της επαγγελματικής του ευσυνειδησίας και κουλτούρας δραστηριοποίησης... Το δικό μου"μότο" είναι ότι, "δεν κάνουν όλοι για όλες τις δουλειές"...
    2 points
  2. Καλησπέρα συνάδελφοι, Όσον αφορά τις προδιαγραφές για τα φαρμακεία, κατόπιν τηλεφωνικής επικοινωνίας με την περιφέρεια Ανατολικής Αττικής, εξακολουθούν να ισχύουν οι ελάχιστες διαστάσεις προθαλάμου και WC 1.00 * 1.20 έκαστο, ελάχιστο συνολικό καθαρό εμβαδόν 2.50 τμ, πλακάκια μέχρι 1.80μ ύψος και πάχος μεσοτοιχίας 20 εκ. Δεν υπάρχει ελάχιστο εμβαδόν για το φαρμακοπωλείο. Αυτά προς μελλοντική χρήση.
    2 points
  3. Μήπως πρέπει να βγάλεις έγκριση εργασιών κατεδάφισης και μετά να δώσεις βεβαίωση. Είναι λίγο τραβηγμένο αλλά....
    2 points
  4. Και το "ξύπνιο" το ΤΕΕ θα βρει αφορμή να βγάλει "ψιχουλάκια" από εκεί που δεν το περίμενε και θα ζητήσει extra 10 ευρουδάκια.... Χα,χα,χα,χα...
    2 points
  5. Θεωρώ προσωπική υποχρέωση, να συμβάλλω όσο μπορώ, στο να κατανοήσουμε όλοι μας, όσο το δυνατόν περισσότερο, το τι μέλλει γενέσθαι σχετικά με το θέμα της απόκτησης ηλεκτρονικής ταυτότητας κτιρίου, για όλα τα ευρισκόμενα εντός της ελληνικής επικράτειας ακίνητα. Εστιάζω το συγκεκριμένο topic αποκλειστικά και μόνο στο θέμα της αντιμετώπισης αυτού από εμάς, τους επαγγελματίες ΜΗΧΑΝΙΚΟΥΣ. Το γράφω με κεφαλαία, απλώς και μόνο για να μας ξεχωρίσω από τους ....άλλους, τους "μηχανικούς", που όπως και να το κάνουμε, ....ζούμε μαζί τους, ...."χτυπάμε" τις ίδιες δουλειές, .....ανταγωνιζόμαστε στον ίδιο επαγγελματικό στίβο κι ....έχουμε τους ίδιους υποψήφιους πελάτες. Καλό θα ήταν να μην ξεφύγουμε με τις δημοσιεύσεις μας, από αυτό το πλαίσιο και να παραμείνουν όσα γράφουμε ως προτροπές - κατευθύνσεις - απόψεις - οδηγίες για να καταφέρουν περισσότεροι από εμάς, από "μηχανικοί" να μεταπηδήσουν στην κατηγορία των επαγγελματιών ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ.... 1. Απόσπασμα Ν.4014 για ρυθμίσεις αυθαιρέτων: ".....Με κοινή απόφαση των Υπουργών Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, μπορεί να καθορίζεται το ειδικότερο περιεχόμενο της δήλωσης και της βεβαίωσης του προηγούμενου εδαφίου και μπορεί να προβλέπεται ότι η παραπάνω υπεύθυνη δήλωση και βεβαίωση μηχανικού αντικαθίστανται με την «Ταυτότητα Κτιρίου» κατά τις διατάξεις του άρθρου 3 του ν. 3843/2010 (Α΄ 62) μετά την έναρξη τήρησής της και ρυθμίζεται κάθε αναγκαίο ζήτημα για την εφαρμογή της παρούσας παραγράφου....". 2. Απόσπασμα προσχεδιου νέου νόμου για ρυθμίσεις αυθαιρέτων: ".....Με κοινή απόφαση των Υπουργών Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιµατικής Αλλαγής και ∆ικαιοσύνης, ∆ιαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωµάτων, µπορεί να καθορίζεται το ειδικότερο περιεχόµενο της δήλωσης και της βεβαίωσης της παρ. 1 του παρόντος άρθρου και µπορεί να προβλέπεται ότι η παραπάνω υπεύθυνη δήλωση και βεβαίωση µηχανικού αντικαθίστανται µε το Πιστοποιητικό που εκδίδεται από την συµπλήρωση της «Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίου», κατά τις διατάξεις του άρθρου 3 του ν. 3843/2010 (Α’ 62), µετά την έναρξη τήρησής της καθώς και να ρυθµίζεται κάθε σχετική λεπτοµέρεια.....". 3. Απόσπασμα N.3843 για ηλεκτρονική ταυτότητα κτιρίου: ".....Για όλα τα κτίρια τηρείται υποχρεωτικά η «Ταυτότητα Κτιρίου», σύμφωνα με αυτά που ορίζονται στα άρθρα 1−3, η οποία περιλαμβάνει τα εξής στοιχεία: α. την οικοδομική άδεια του κτιρίου, θεωρημένη από την αρμόδια πολεοδομική υπηρεσία, β. τα εγκεκριμένα σχέδια της οικοδομικής άδειας, θεωρημένα από την αρμόδια πολεοδομική υπηρεσία, γ. το πιστοποιητικό ενεργειακής απόδοσης του κτιρίου ή τμημάτων αυτού, δ. τα σχέδια κατόψεων, τα οποία αποτυπώνουν το κτίριο όπως κατασκευάσθηκε τελικώς, καθώς και την τυχόν αναγκαία ενημέρωση ή αναθεώρηση της οικοδομικής άδειας κατά τις κείμενες διατάξεις, ε. το έντυπο ελέγχου για την αρχιτεκτονική μελέτη του κτιρίου και του περιβάλλοντα χώρου αυτού, στ. το έντυπο ελέγχου για τη στατική μελέτη του κτιρίου, ζ. το έντυπο ελέγχου για τις μελέτες ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων του κτιρίου, η. το βίντεο, στο οποίο απεικονίζονται οι χώροι και οι εγκαταστάσεις του κτιρίου, όπου αναγράφεται η ημερομηνία λήψης του, θ. τον πίνακα χιλιοστών και τη μελέτη κατανομής δαπανών του κτιρίου, ι. πιστοποιητικό πληρότητας της Ταυτότητας Κτιρίου....". Δηλαδή, το ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΠΛΗΡΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ ΚΤΙΡΙΟΥ θα είναι "διαχρονικό", δηλαδή, θα εκδίδεται μία φορά (εφάπαξ) για όσο χρόνο προβλέπεται από το νόμο αναλόγως τη χρήση του κτιρίου (π.χ. κτίρια κατοικιών για 10 χρόνια) και θα ισχύει γι' αυτό το χρονικό διάστημα. Νέο θα εκδίδεται μετά τη λήξη αυτού του χρονικού διαστήματος. Ενώ εγγραφές εμπράγματων δικαιωμάτων επί του συγκεκριμένου ακινήτου θα μπορούν να γίνονται όσες απαιτηθούν ΧΩΡΙΣ ΝΕΑ ΑΥΤΟΨΙΑ από τον αρμόδιο μηχανικό. Τέρμα δηλαδή, το 250άρι για την αυτοψία, έκδοση βεβαίωσης κ.λπ. Δηλαδή, για ακίνητο που έχει ηλεκτρονική ταυτότητα θ' ακολουθείται το εξής σενάριο: Θα πηγαίνει ο ιδιοκτήτης, όπου θέλει, δηλαδή σε όποιον μηχανικό θέλει και με την "ηλεκτρονική ταυτότητα" (τον κωδικό αριθμό δηλαδή) του ακινήτου, κάνοντας χρήση των κωδικών πρόσβασης στο σύστημα ο μηχανικός, θα τυπώνει το πιστοποιητικό πληρότητας, θα εισπράττει π.χ. 50 ευρώ (....δηλαδή, τα ψιχουλάκια που του αναλογούν) και ....πάπαλα!!!! Δηλαδή, μέσα στα 10 χρόνια ισχύος του πιστοποιητικού αυτού, το ακίνητο μπορεί να "μεταβιβαστεί", 1, 2, 5, 10, 50 κ.λπ. φορές και ...πάπαλα ευρουδάκια για τον μηχανικούλι!!!!!! Υστερόγραφο (θα βοηθήσει στην καλύτερη κι αποδοτικότερη χώνεψη των παραπάνω) για προβληματισμό και συζήτηση από όποιον ενδιαφέρεται: Το προσχέδιο του νέου νόμου λέει χαρακτηριστικά "........ε. το έντυπο ελέγχου για την αρχιτεκτονική μελέτη του κτιρίου και του περιβάλλοντα χώρου αυτού.....", δηλαδή (με απλά ελληνικά), αν στον περιβάλλοντα χώρο του ακινήτου υπάρχουν αυθαιρεσίες, το ακίνητο δεν μπορεί ν' αποκτήσει ηλεκτρονική ταυτότητα, αν πρωτίστως δεν ρυθμιστούν οι αυθαιρεσίες αυτές!!! Ερωτήματα: - Γιατί βρε φίλε ιδιοκτήτη έκανες επιλεκτική τακτοποίηση στο ακίνητο;;;; - Γιατί βρε φίλε μηχανικέ δεν συμβούλεψες σωστά και το ανέλαβες;;;; - Μα, η μάντρα, η φύτευση, η πέργκολα, το σκεπασμένο γκαράζ, το κλειστό γκαράζ κ.λπ. τι θα γίνει;;;;;; - Και καλά να μην υπάρχει σύσταση, να πληρώσει τώρα, εγώ που έχω ένα διαμέρισμα στον 5ο όροφο, τι θα κάνω;;;;; - Και με το τοπογραφικό βρε παιδιά τι γίνεται, είναι λίγο "μαγειρεμένο", μήπως γι' αυτό έβαλαν μεγάλες αποδεκτές αποκλίσεις;;;;;; Παρατήρηση 1η: Με το προσχέδιο που είναι για διαβούλευση της ηλεκτρονικής ταυτότητας ΟΛΑ ΤΑ ΑΚΙΝΗΤΑ (ξεχωριστές οριζόντιες ή κάθετες ιδιοκησίες) που εντάχθηκαν, είτε στον 3843/2010, είτε στον 4014/2011 ΟΦΕΙΛΟΥΝ μέσα σε μια πενταετία από τη δημοσίευση ν' την αποκτήσουν!!!!! Παρατήρηση 2η: Μπορεί με απλή πλειοψηφία η γενική συνέλευση των συνιδιοκτητών μιας πολυκατοικίας ν' αναθέσει σε μηχανικό την απόκτηση της ηλεκτρονικής ταυτότητας για ολόκληρο το κτίριο (για όλες τις οριζόντιες ή κάθετες συνιδιοκτησίες) αυτού. Βεβαίως πρέπει να ελεγχθούν όλα. Σκεφτείτε το τι έχει να γίνει με τα εξ αδιαιρέτου!!!!!!!!!!!!!!!!! Παρατήρηση 3η: Συνδέουν την ηλεκτρονική εφαρμογή της ταυτότητας με τις υπηρεσίες της ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΑΕ, της ΔΕΗ ΑΕ και της ΓΕΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ!!!!!! Οπότε όλοι μπορούν να καταλάβουν το τι έχει να γίνει!!! Π.χ. δεν υπάρχει απολύτως καμμία περίπτωση ιδιοκτησία που έχει ρολόϊ της ΔΕΗ να μην αποκτήσει ταυτότητα (νόμιμη, αυθαίρετη, με ρυθμισμένες αυθαιρεσίες κ.λπ.). Πανηγύρι φίλοι ....ιδιοκτήτες!!!!! Υστερόγραφο 2ο (θα βοηθήσει στον προβληματισμό μας) προτροπή για όλους τους μηχανικούς: Μετά από όλα αυτά αγαπητοί φίλοι μηχανικοί, φροντίστε να βγάλετε τα "σπασμένα" όταν κι όποτε σας ανατεθεί η έκδοση ηλεκτρονικής ταυτότητας για κάποιο ακίνητο!!!! Ξεχάστε τα 500 όλα μέσα κ.λπ. και φανείτε ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ!!!! Δεν θα έχετε άλλα περιθώρια!!!! Μην ελπίζετε ότι θα έρθει ανάπτυξη και μαζί με αυτή η "άνοιξη" της οικοδομικής δραστηριότητας κι ότι, θα βγάζετε και καμία άδεια κι όλα θα είναι μια χαρά. Τα περιθώρια στένεψαν!!! Και θα στενέψουν περισσότερο τα επόμενα δέκα με δεκαπέντε χρόνια!!!! Αδράξτε κάθε ευκαιρία που σας δίδεται και χτίστε το άμεσο μέλλον σας!!! Προσαρμοστείτε, συνεκτιμήστε όλα τα δεδομένα, μαζί τις σπουδές και φυσικά την εμπειρία σας!!! Μην συμβάλετε κι εσείς στο να μας "...φάει όλους μαζί η μαρμάγκα"!!!
    1 point
  6. Πρώτο ΦΕΚ Για αιτήσεις σε υπαγωγή, όπου η προθεσμία ολοκλήρωσης του έργου λήγει εντός του διαστήματος από 11/03/2020 ως και 29/06/2021, η προθεσμία παρατείνεται αυτοδίκαια ως και τις 30/06/2021. Δεύτερο ΦΕΚ Α. Μετά το πέμπτο εδάφιο της παρ. 7.5.3 του Οδηγού Εφαρμογής του Προγράμματος προστίθεται νέο εδάφιο ως εξής : «Για αιτήσεις σε υπαγωγή, όπου η προθεσμία ολοκλήρωσης του έργου λήγει εντός του διαστήματος από 23/10/2020 ως και 29/06/2021, η προθεσμία παρατείνεται αυτοδίκαια ως και τις 30/06/2021». Β. Το εικοστό δεύτερο εδάφιο της παρ. 5.2 του Οδηγού Εφαρμογής του Β’ Κύκλου του Προγράμματος τροποποιείται ως εξής : «Για τις οριστικά υποβληθείσες αιτήσεις που βρίσκονται σε διαδικασία προέγκρισης Δανείου και η άνω προθεσμία λήγει εντός του διαστήματος από 11.03.2020 ως και 30.05.2021, η προθεσμία παρατείνεται αυτοδίκαια ως και τις 31.05.2021.». 1.pdf 2.pdf
    1 point
  7. πως θα πληρώσεις το 30% και πως θα υπολογίσεις το πρόστιμο εφόσον η δήλωση κλείνει στο παράβολο μέχρι να περάσεις επιτροπή ?? η οποία επιτροπή μπορεί να στο απορρίψει κιόλας .. είναι πολύ κακογραμμένος ο νόμος.. ναι έτσι λέει στην παρ. 6, αλλά δεν γίνετε χωρίς επιτροπή, εκτός αν δηλώσεις ψευδώς ότι δεν χρειάζεται επιτροπή, έτσι προφανώς έκαναν και πλήρωσαν στη συγκεκριμένη περίπτωση το 30% - ψευδής δήλωση και ψευδής βεβαίωση? πολύ ωραία λογικά είσαι στο αρθ. 116 παρ. 9
    1 point
  8. οι τίτλοι ευγενίας για έναν αριστερό είναι προσβολή, εδώ όμως οφείλουμε να κάνουμε μια εξαίρεση... ο ser
    1 point
  9. Άλλο πράγμα η φορολογική αντιμετώπιση και άλλο η πολεοδομική. Πράγματι, αν υπάρχει ασκεπές ερείπιο η συμβ/φος δεν θα υπολογίσει γι αυτό αντικειμενική αξία. Εμείς όμως, όταν θα γίνει η μεταβίβαση, θα πρέπει αυτό να το αναφέρουμε ότι εμπίπτει στις εξαιρέσεις του άρθρου 82 (συνήθως προ 55 κτίσμα, εφόσον βεβαίως στοιχειοθετείται η προύπαρξή του) με την σχετική διατύπωση-τεκμηρίωση στην τεχνική έκθεση της βεβαίωσης. Ενδεχομένως κάποιος στη συνέχεια μπορεί να θέλει να το επισκευάσει (αν αξίζει). Δεν βλέπω κανένα λάθος να εγγραφεί στο layer bld το περίγραμμά του, εκτός και αν δεν έχουμε περίγραμμα αλλά μπάζα, οπότε αλλάζει το θέμα.
    1 point
  10. Εφόσον το κτίσμα είναι ασκεπές και μισογκρεμισμένο, στο Τοπογραφικό δεν θα γραφτεί ότι υπάρχει κτίσμα με εμβαδό Χ τ.μ., ούτε θα φτιάχτεί πίνακας συντεταγμένων του κτίσματος. Άρα στο επόμενο συμβόλαιο θα αναφερθεί απλά ως ερείπιο και ο/η ιδιοκτήτης/τρια δεν θα δηλώσει κτίσμα στη δήλωση Ε9. Παρότι - προς το παρόν- δεν διασταυρώνει κανείς στοιχεία, εγώ δεν θα το έβαζα στο layer BLD.
    1 point
  11. Να σου πω την αλήθεια δεν το ρώτησα, καθώς ήδη υπάρχει ράμπα πρόσβασης στον συγκεκριμένο χώρο - το ισόγειο είναι υπερυψωμένο. Δεν βλέπω να υπάρχει κάποια αναφορά στο έγγραφο που μου έστειλε ο ΦΣΑ, το οποίο επισυνάπτω. Βέβαια, αρμόδια είναι η περιφέρεια για να απαντήσει. Αν υπάρξει κάποια αλλαγή ή απαίτηση, θα την γράψω εδώ Organwsh_Farmakeiwn_FSA.pdf
    1 point
  12. Το να είχε ρυθμίσει κάτι στην πυλωτή, σε κοινοχρ. χώρο άνευ της συναίνεσης των υπολοίπων και να θέλει τώρα να το κάνει ξεχωριστεί ιδιοκτησία και να το πουλήσει κιόλας θεωρώ ότι είναι σοβαρό.- Έστω κ αν έχει την αποκλ. χρήση. Ήθελε συναίνεση θυμάμαι.. Οπότε πρόσεχε τι υπογράφεις. Όσο για τα υπόλοιπα, Τ.Ζ., συμβόλαια, άδειες κλπ. κατ' εμέ ναι φυσικά τα κοιτάς, κρίνεις και κάνεις ότι καλύτερο μπορείς ώστε να μην έχετε πρόβλημα αργότερα ούτε εσύ ούτε ο πελάτης
    1 point
  13. Όχι η 3α έχει περάσει. Είναι ειδική περίπτωση
    1 point
  14. DIdonis, επειδή είσαι εσύ, "πάρτα λεβέντη μου στο πιάτο": 1. Απόσπασμα ΥΠ για το Ν.4178/2013: ".....4. Μέχρι την υποβολή αίτησης μεταφοράς της δήλωσης του Ν. 4014/2011 στις διατάξεις του Ν. 4178/2013 τυχόν πληρωμές που πραγματοποιούνται με παλαιούς κωδικούς των δηλώσεων του Ν. 4014/2011 γίνονται δεκτές και εισάγονται στα οικονομικά στοιχεία της δήλωσης. Σε κάθε περίπτωση για την έκδοση πράξεων υπαγωγής ή την έκδοση βεβαιώσεων υποβάλλεται αίτημα μέσω του πληροφοριακού συστήματος για την μεταφορά των στοιχείων της δήλωσης και την έκδοση πράξεων σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 4178/2013 και κατά ειδικότερα που ορίζονται στην παρούσα....". 2. Απόσπασμα ΥΠ για το Ν.4495/2017: ".....6. Μέχρι την ενεργοποίηση της ηλεκτρονικής διαδικασίας μεταφοράς των στοιχείων των δηλώσεων οι δικαιοπραξίες που πραγματοποιούνται σε ακίνητα που έχουν δηλωθεί σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4014/2011 πραγματοποιούνται με έκδοση βεβαίωσης μεταβίβασης σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην παρούσα και συνοδεύονται από την πράξη υπαγωγής όπως αυτή εκδίδεται σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4014/2011. Σε αυτή την περίπτωση, με ευθύνη του ιδιοκτήτη και του μηχανικού που συνέταξε την ανωτέρω βεβαίωση του ν. 4495/2017, η δήλωση του ν. 4014/2011 μεταφέρεται υποχρεωτικά εντός 60 ημερών από την ημερομηνία έναρξης ισχύος της παρούσας, στις διατάξεις του ν. 4495/2017....". ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ.pdf ΚΥΑ - ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΥΠΟΒΟΛΗΣ.pdf
    1 point
  15. Ναι. Σωστά. P.S. "Τακτοποίηση" μπορείς βεβαίως να κάνεις. Δυστυχώς όμως ούτε στην περίπτωση αυτή, αν δεν έχεις το 100% της συναίνεσης των συνιδιοκτητών του ακινήτου, δεν μπορείς να κάνεις διόρθωση - τροποποίηση της ΣΟΙ (π.χ. για να αποδοθούν χιλιοστά από τα υπάρχοντα του διαμερίσματος και να καταστεί αυτόνομη και ανεξάρτητη ΟΙ η κατοικία στο δώμα κ.λπ.), ανεξαρτήτως της υπάρχουσας "αποκλειστικής χρήσης". Οφείλεις να ενημερώσεις τον ιδιοκτήτη γι' αυτό.
    1 point
  16. Είσαι, τόσο εσύ, όσο και ο πελάτης σου βέβαιοι ότι, αυτό που λες ήταν εφικτό τότε με τον 3843;;;; Μπορεί αν θέλει να κυνηγήσει τον "συνάδελφο" που του έκανε τότε την αίτηση τρέχοντας μέχρι το Βόρειο Πόλο....
    1 point
  17. Δεν ξεμπλοκάρει! Μπαίνει στο "ψυγείο", δεν μεταβιβάζεται και περιμένει.... Περιμένει, διότι στο Ελλαδιστάν όλα είναι εφικτά κάποια στιγμή!
    1 point
  18. Πρόβολος 3m είναι δυνατόν και να υπολογιστεί και να κατασκευαστεί. Δεν βλέπω που είναι το πρόβλημα. Ο συνάδελφος @nik πολύ σωστά είπε παλιότερα είχε από 2m μέχρι 2,5m και μάλιστα χωρίς δοκούς, αλλά σαν πλάκα μόνο. Στον κανονισμό EN 1992-1-1 για περισσότερες λεπτομέρειες.
    1 point
  19. Σε προβόλους (πλάκες-δοκούς), λόγω ισοστατικότητας και λόγω βελών-ρηγματώσεων (όπου υπεισέρχεται ο ερπυσμός-συστολή ξήρανσης, τα οποία ακολούθως εξαρτώνται από πολλούς παράγοντες όπως δυσκαμψίες (ΙΙ), σχετικές υγρασίες, συντηρήσεις, θερμοκρασιακές μεταβολές, πρόωρες (και μη) φορτίσεις, πραγματικοί οπλισμοί, κατασκευαστικές επισφάλειες κλπ), είναι εύλογο να αντιμετωπίζονται συντηρητικά, ακόμα και με την μορφή της τήρησης ενός ανωτάτου ορίου ανοίγματος.
    1 point
  20. σωστά .... το 30 και κάτι χρόνια φυσικά είναι το πολλάαααααααα.... και οι επιλύσεις και ειδικά ή εφαρμογή θέλει ιδιαίτερα φροντίδα και εμπειρία ισχύει.... αλλά πάει ανά περίπτωση και όχι οδηγός μέχρι εκεί στοπ απο εκεί και πέρα τάδε..... Το ξέρεις πιο καλά απο εμένα αυτό.
    1 point
  21. Μα γιατί απορείτε? Ο συμβολαιογράφος θέλει πάντα έναν λαγό....
    1 point
  22. Μία αφελής ερώτηση/επισήμανση, IBAN για την επιστροφή έχεις δηλώσει, που είχαν πεί (σχετικό εδώ) μέχρι τις 14/1/2021? Αν δεν το έχεις κάνει υποθέτω (ή θέλω να υποθέτω 😀) ότι θα το συμψηφίσουν , συμφωνα τουλάχιστον με αυτό (με ότι αξία έχει ως δημοσίευμα)
    1 point
  23. 1. Μαζί με τις όντως υπαίθριες, δεν θα τα έκανα μεγαλύτερα από το 10% του οικοπέδου. Αντίθετα αν φύτευα τον χώρο αυτό στην οροφή του θα έλεγχα στο 10% του οικοπέδου μόνο τις όντως υπαίθριες θέσεις. 2. Εννοεί ότι το 0,40 δεν συμπεριλαμβάνεται στον περιορισμό του 2,60 μ.
    1 point
  24. Αν είσαι σε στάδιο 3α η 3ε έχεις περάσει Τα υπόλοιπα δικαιολογητικά σε επόμενη φάση.. λογικά θα βγει ανακοίνωση ..
    1 point
  25. Πως είναι ίδια τιμή; το Autocad έχει 1500$ περίπου η ετήσια συνδρομή και το Bricscad (έκδοση pro) 960$ η μόνιμη άδεια
    1 point
  26. Είναι πιο απλό ... Λέει ότι όλες οι ημερομηνίες λήξης που βρίσκονται στο χρονικό διάστημα από 11/3/20 μέχρι 29/06/21 αλλάζουν αυτόματα σε 30/06/21. Επομένως και η δική σου.
    1 point
  27. @civil76Καλησπέρα,- όχι,δεν είναι η βεβαίωση του 4495 από το σύστημα.Προστέθηκε μεν η παράγραφος,αλλά δεν έχει διευκρινιστεί περαιτέρω,με ποιον τρόπο θα βγαίνει αυτή η βεβαίωση,ή από ποιο πληροφοριακό σύστημα,ή αν μέχρι να ενταχθεί ως τύπος βεβαίωσης σε κάποιο από τα ηλεκτρονικά συστήματα θα μπορούσε να είναι έγγραφη. (Παρεμπιπτόντως,η λειτουργία,αν τεθεί σε εφαρμογή,θα έπρεπε να είναι στο e-adeies γιατί εκεί εντάσσεται θεματικά) Προς το παρόν,και μέχρι να δοθούν διευκρινήσεις,τουλάχιστον απ' ό,τι γνωρίζω,η παράγραφος δεν έχει εφαρμογή...
    1 point
  28. Να σου την γνώμη μου, σύμφωνα με όσα έχω μελετήσει οι "Ληξιπρόθεσμες οφειλές" είναι υπολογισμένες κατά την ημερομηνία έκδοσης του Ειδοποίητηρίου. Δεν περιέχουν τις όποιες προσαυξήσεις. Προσωπικά εγώ θα τις πλήρωνα στο RF στο οποίο ανήκουν. Ητοι: αν προκύπτει ότι ανήκουν στις νέεες δηλαδή σε αυτές από και του Ιαν'2020 και μετά (αν δεις στο ειδοποιητήριο του Ιανουαρίου αναγράφει "ΠΡΟΣΟΧΗ: ΝΕΟΣ ΚΩΔΙΚΟΣ ΕΝΤΟΛΗΣ ΠΛΗΡΩΜΗΣ (RF) ΓΙΑ ΕΙΣΦΟΡΕΣ ΑΠΟ 1.1.2020") σε αυτό το RF αν προκύπτει ότι ανήκουν σε εισφορές πριν από και του Δεκ'19, τότε με το προηγούμενο RF. αν προκύπτει ότι ανήκουν και στις δύο "περιόδους", ανάλογα. Και θεωρώ ότι αφού πληρωθούν, τότε σε επόμενο ειδοποιητήριο θα εμφανισθούν και οι αντίστοιχες προσαυξήσεις τους, στο ανάλογο πεδίο του ειδοποιητηρίου. Δεν έχει νόημα αυτές να εμφανισθούν πριν εξοφληθεί η ληξιπρόθεσμη οφειλή ή μέρος της. Η γνώμη μου είναι ότι αυτό το ποσό που βλέπεις ως προσαυξήσεις δεν αφορά αυτές τις ληξιπρόθεσμες που βλέπεις.
    1 point
  29. Τα βοηθητικά συστήματα (κυκλοφορητες ηλεκτροβανες κλπ.) καταναλώνουν ηλεκτρική ενέργεια.
    1 point
  30. Ευχαριστώ πολύ Λάμπρο και Μαρία. Πολύ κατατοπιστικοί και οι δύο.
    1 point
  31. 1. Δεν απαγορεύει ο ΚΕΝΑΚ να μονώνεις το κλιμακοστάσιο μιας οικοδομής. Δεν σε υποχρεώνει αλλά και δεν σου το απαγορεύει. 2. Το πρόγραμμα επιδοτεί την αντικατάσταση των κουφωμάτων του κλιμακοστασίου σε αιτήσεις πολυκατοικιών τύπου Α και Β. Γιατί να μην επιδοτεί και την θερμομόνωσή του; Τουλάχιστον δεν το απαγορεύει 3. Στον πίνακα 4.1.1. του οδηγού του προγράμματος για τα ανώτατα όρια δαπανών των επιλέξιμων παρεμβάσεων, παραθέτει αναλυτικά τους περιορισμούς κάθε κατηγορίας δαπανών. Εκεί λοιπόν ενώ π.χ θεωρεί τις παρεμβάσεις 1.Ε1. και 1Ε2. (εξώφυλλα-τέντες) ως "μη επιλέξιμες ως κοινόχρηστες για αίτηση πολυκατοικίας τύπου Α και Β" (περιορισμός (4)), δεν κάνει το ίδιο για τις παρεμβάσεις 2.Γ1 και 2.Γ2. 4. Τέλος και το πιο σημαντικό, η θερμομόνωση του κλιμακοστασίου συνεισφέρει στην εξοικονόμηση, αφού θα συμπεριληφθεί στους υπολογισμούς του 2ου ΠΕΑ, μιας και στις πολυκατοικίες αποτυπώνεις αναλυτικά τους ΜΘΧ.
    1 point
  32. Όλα είναι θέμα στατικού ύψους και αισθητικής, όταν μιλάμε για ανοίγματα. Στο προαναφερόμενο παράδειγμα, όπως προείπα, επειδή πρόκειται για 3έρειστη (ίσως και 4έρειστη-μια επίλυση με επιφανειακά πεπερασμένα θα το διασαφηνίσει αυτό), όλα εναπόκεινται στην σωστή επίλυση των προβολοδόκαρων (παρά στην πλάκα), τα οποία δε όταν έχουν άνοιγμα 4-5 μέτρα απαιτούν επιμέλεια (μελετητικά και κατασκευαστικά) Έχω δει ανάλογη περίπτωση τριέρειστης με άνοιγμα (κάθετα στην ελεύθερη παρειά) 4μέτρα, αλλά τα προβολοδόκαρα είχαν ύψος στην βάση τους ~ 1,20μέτρα (χωρίς βέβαια ιδιαίτερα δύσκαμπτο κατακόρυφο στοιχείο στον κόμβο ή μεγάλο άνοιγμα της ακολουθούσας δοκοσειράς). Οπότε καταλήγοντας, επαναλαμβάνω, στα ανοίγματα όλα είναι θέμα στατικού ύψους και αισθητικής (ειδικά στο οπλισμένο σκυρόδεμα και ειδικότερα όταν μιλάμε για προβόλους [πλάκες ή/και δοκούς]).
    1 point
  33. Δεν είναι σωστή αντιμετώπιση αυτή. Αν το κτίριο είναι προ 55 θα τεκμηριωθεί από τον συντάκτη μηχανικό της βεβαίωσης αφού υπάρχουν στοιχεία που τεκμηριώνουν την προΰπαρξή του και θα αναφερθούν αναλυτικά στην τεχνική έκθεση, προκειμένου να γίνει επίκληση του άρθρου 82 για τα προ 55 κτίσματα που εξαιρούνται της τακτοποίησης, διαφορετικά πάει για τακτοποίηση. Το ότι έπεσε η στέγη ή τμήμα αυτής, δεν αποτελεί τεκμήριο νομιμότητας. Όμως η συνάδελφος νομίζω ότι σε αρχική φάση ρωτάει για το πως είναι σωστό να αναγράψει το κτίσμα στο τοπογραφικό της.
    1 point
  34. Εγώ σε πρόσφατη υπόθεση που είχα παρόμοια με την δική σου μου είπαν απο πολαιοδομία και το χαρακτήρισα ως '' μερικώς ασκεπές ερείπιο" έβγαλα βεβαίωση το έγραψα και στην τεχνική έκθεση και προχώρησε η μεταβίβαση κανονικά.
    1 point
  35. Για την αναγραφή στο τοπογραφικό αρκεί το " 2/Κ". Στις παρατηρήσεις μπορείς να αναγράψεις πεπαλαιωμένο διώροφο κτίριο με (και προαιρετικά μπορείς να αναγράψεις "με σημαντικές φθορές") επιφάνειας τάδε. Από κει και πέρα η συμβ/φος θα υπολογίσει την αντικειμενική αξία (και το πιθανότερο είναι να μην ληφθεί υπόψη από την συμβ/φο ο βαθμός φθοράς που έχει υποστεί, καθώς διαφαίνεται ότι δεν συντρέχει εφαρμογή συντ/τη ειδικών συνθηκών του εντύπου Ε1 από πυρκαγιά, σεισμό ή πλημμύρα) και θα εκδόσεις βεβαίωση για μεταβίβαση (αν απαιτείται στην παρούσα φάση) ελέγχοντας τη νομιμότητα στο ακίνητο.
    1 point
  36. Λυσσάξατε! Σκέτοι πρόβολοι χωρίς φουρούσια από το beton express το ταπεινό αρχιτεκτονικά άνοιγμα 2,10 απαιτεί πάχος 0,20 και οπλίζει με Φ10/11.5 (για τα φορτία του σχήματος και πλάτος μπαλκονιού 5μ) άνοιγμα 2,50 πάχος 0,23 -> Φ10/9 άνοιγμα 3,0 πάχος 0,27 -> Φ10/7,5 (προφανώς πας σε φ12, στο άκρο έχω αφήσει 0,23 πάχος) άνοιγμα 3,5 πάχος 0,31 -> Φ12/9,5 H κοστολόγηση δικιά σας. Με φουρούσια βελτιώνεται κάπως η κατάσταση, οι τριέρειστες του betonExpress μάλιστα δεν αστοχούν ποτέ (!!), αν και για να είμαι ειλικρινής, όσες φορές έχω πάει πάνω από 2, (νομίζω μέχρι 2,5 έχει φτάσει η χάρη μου) βάζω έστω μισό φουρούσι και τηρώ τα πάχη πλακών που απαιτεί ο σκέτος πρόβολος.
    1 point
  37. Να κοιτάξεις να το δηλώνει ο ψιλός κύριος σαν κυρια κατοικία (στο Ε1 του με το σωστό Αρ παροχης) και να έχεις έτοιμο το ΑΦΜ του και επίσης να φαίνεται σαν δωρεάν παραχώρηση (στο έντυπο Ε2) Και εννοείται να είναι στο Ε9 και των δύο με τα σωστά τμ και το σωστό Αρ παροχής
    1 point
  38. Εντάξει ο χαμός γίνεται έχω δει τα άπειρα αίσχη από συναδέλφους δυστυχώς, και συμβόλαια έχουν γίνει και ρυθμίσεις αυθαιρέτων χωρίς καν να αναφέρουν ότι είναι σε παραδοσιακό κ να περάσουν επιτροπή ενώ έπρεπε, και περαιωμένες δηλώσεις και βεβαιώσεις με τις μισές αυθαιρεσίες προκειμένου να γίνει το συμβόλαιο και ότι θες.... ε εγώ προσωπικά δεν θα έδινα βεβαίωση... μα χωρίς την έγκριση της επιτροπής, ουσιαστικά δεν έχεις υπαχθεί στο νόμο
    1 point
  39. Για να μη γίνονται θεωρητικές υποθέσεις και αφού ξυλότυποι δεν υπάρχουν, υπάρχει το history του street view ...
    1 point
  40. Ναι Θόδωρε αυτό το ξέρω! αλλά τώρα, υπό τον όρο ότι τα δάπεδά τους είναι φυτεμένα, μπορείς να αφαιρέσεις και την πέργκολα και το στέγαστρο και το προστέγασμα και συνεχίζω να θέτω το αρχικό ερώτημα Μα είναι δυνατόν να κατασκευάζω πέργκολα, στέγαστρα και προστεγάσματα με αποκλειστικό σκοπό να τα φυτέψω στο δάπεδο τους!!!!
    1 point
  41. Ο νόμος αναφέρει ότι η επιτροπή εξετάζει την αισθητική ένταξη του αυθαιρέτου ως προς το υφιστάμενο κτίριο, το ευρύτερο περιβάλλον και την αρχιτεκτονική/μορφολογία του παραδοσιακού οικισμού. Άρα ο νόμος σου λέει καθαρά να συμβαδίζει με τα παραδοσιακά πρότυπα. Το δικό σου στέγαστρο συμβαδίζει?? Για το αν θα στο δεχτούν ή όχι βέβαια, δεν μπορείς να το ξέρεις εκ των προτέρων, εξαρτάται πως είναι μορφολογικά αυτή η κατασκευή και που είναι τοποθετημένη. Εάν είναι μια σύγχρονη κατασκευή που δεν έχει καμία σχέση με τα παραδοσιακά πρότυπα και τις παραδοσιακές σιδερένιες κατασκευές μορφολογικά, ναι πιστεύω έχει απειροελάχιστες πιθανότητες να περάσει. Πιο πιθανό είναι να σε βάλουν να το αφαιρέσεις ή να το κάνεις κεραμοσκεπές με ξύλινο σκελετό. Εάν είναι όμως π.χ. σε εσωτερικό ακάλυπτο που δε φαίνεται από πουθενά και έχει κάποιο σημαντικό λόγο να βρίσκεται εκεί, μπορεί και να στο αφήσουν. Θα πρέπει να το καταθέσεις για να μάθεις, αλλά αν θέλεις κάποια γνώμη πριν το καταθέσεις ίσως να το έδειχνες σε κάποιον αρχιτέκτονα της περιοχής να σου έλεγε την άποψή του, ή αν μπορέσεις να πας να κάνεις μια ερώτηση στην επιτροπή πριν καταθέσεις έτσι ως μια αρχική εκτίμηση
    1 point
  42. Υπάρχουν όμως ειδικότητες Μηχανικών που όχι μόνο έχουν ιδέα αλλά καθοδηγούν τους άλλους. Οπότε σου συνιστώ κάνε συνεργασία με συνάδερφο Μηχανολόγο Μηχανικό που έχει ενασχόληση με Ανελκυστήρες.
    1 point
  43. Το σημαντικότερο κατ' εμέ στη διαδικασία έκδοσης ΗΤΚ είναι η "εργασία" του μηχανικού, που θα τον οδηγήσει στο συμπέρασμα ότι, "το ακίνητο για το οποίο ανέλαβε να εκδώσει ΗΤΚ, είναι σε θέση να την αποκτήσει", με άλλα λόγια είναι νομίμως υφιστάμενο χωρίς αυθαιρεσίες ή με απολύτως ρυθμισμένες αυθαιρεσίες. Δηλαδή, η αυτοψία και η μελέτη όλων όσων του προσκομίσει ο ιδιοκτήτης. Θέλει 'έξυπνη" σύμβαση ανάθεσης - ανάληψης του έργου από την αρχή, η οποία θα προβλέπει όλες τις ...."παγίδες"! Θέλει πλήρη συγκέντρωση του απαραίτητου υλικού (ποιός θα την κάνει, πόσο κοστίζει κ.λπ.), που θα μελετηθεί και θέλει "τόλμη" διότι σε πλείστες των περιπτώσεων κάποιος πρέπει να εκτεθεί, χωρίς βεβαίως να χαθεί η δουλειά... Τα υπόλοιπα αργότερα....
    1 point
  44. Ο μειωτικός συντελεστής αφορά τον χώρο σε υπόγεια στάθμη κατά το νόμο. Η χρήση του δεν επηρεάζει τον μειωτικό. Δες το άρθρο 100 6. Για τον υπολογισμό του ενιαίου ειδικού προστίμου εφαρμόζεται συντελεστής 0,30 για τους χώρους σε: α) υπόγειες στάθμες που δεν αποτελούν αυτοτελή χώρο, αλλά συνδέονται λειτουργικά με τον υπερκείμενο όροφο, β) εσωτερικούς εξώστες (πατάρια) και σοφίτες που δεν αποτελούν ανεξάρτητο χώρο. Στις υπόγειες στάθμες, που αποτελούν αυτοτελή χώρο, καθώς και σε ισόγειους βοηθητικούς χώρους (αποθήκες, χώροι στάθμευσης, κ.λπ.) επιφάνειας έως 50 τ.μ., εφαρμόζεται συντελεστής 0,50.
    1 point
  45. κι αντε πάλι μέχρι να δούμε πως θα φτιαχτεί κάποιοι το έκαναν ήδη
    0 points
  46. Μπορείς να δώσεις βεβαίωση αν έχεις πληρώσει το 30% και κάνεις αίτημα για να ανοίξουν τη δηλώση για να γίνει μεταβίβαση και στο συμβόλαιο αναφέρεται ότι ο νέος ιδιοκτήτης αναλαμβάνει να συνεχίσει τη διεκπεραίωση της δήλωσης.
    -1 points
  47. Μπορείς να δώσεις βεβαίωση αν έχεις πληρώσει το 30% και κάνεις αίτημα για να ανοίξουν τη δηλώση για να γίνει μεταβίβαση και στο συμβόλαιο αναφέρεται ότι ο νέος ιδιοκτήτης αναλαμβάνει να συνεχίσει τη διεκπεραίωση της δήλωσης.
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.