Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      4.738


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      26.312


  3. ΙΑΣΟΝΑΣ

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      17.533


  4. tettris

    tettris

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      1.087


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 13/02/2021 σε όλες τις περιοχές

  1. Να είσαι καλά jbosdas καμία παρεξήγηση, ούτε εγώ ήθελα να φανώ επιθετικός ή να προσπαθήσω να σε αποτρέψω από το να αμφισβητείς αυτά που λέγονται (ίσα-ίσα). Ένιωσα απλά ότι δεν υπήρχαν περισσότερα σκεπτικά και επιχειρήματα πέρα αυτών που αναφέρθηκαν και που ήδη ήξερες και θέλησα μόνο να τονίσω το προφανές: πως τα αυθαίρετα δεν έχουν σαφή κανόνα και σε κάποια θέματα αρκεί να επιλέξεις την προσέγγιση που κρίνεις ότι θα έχει τη μικρότερη ανασφάλεια. Για κάποιες περιπτώσεις μπορεί αυτή η λύση να είναι το υψηλότερο πρόστιμο. Έχει μια λογική αυτή η προσέγγιση, αλλά δεν σημαίνει ότι είναι 100% ασφαλής. Έχω την αίσθηση ότι προτείνεται σαν επιλογή, επειδή αν δηλώσεις λιγότερα θα έχεις να κάνεις με τον νόμο και την κατηγορία ότι δήλωσες ψευδή στοιχεία. Αν δηλώσεις περισσότερα η στραβή θα γίνει αν σε κυνηγήσει ο ιδιοκτήτης ότι τον υπερχρέωσες. Σε κάθε περίπτωση η ευθύνη μπορεί να έχει διαφορετικό βάθος και ένταση. Εξάλλου μεγαλύτερη βαρύτητα και προσοχή πρέπει να δίνεται στα απτά ζητήματα (ΜΣΕ) και όχι στα γραφειοκρατικά/τυπικά. Αυτά και καλά ξεμπερδέματα σου έυχομαι. Υ.Γ.: Φυσικά θα με ενδιέφερε να μοιραστείς, αν θέλεις, τελικά ποια απόφαση θα έχεις πάρει.
    2 points
  2. ουτε σκεψεςι ουτε συσκεψεις τακτοποιησες οσα στραβα ειχαν... τα υπολοιπα τα εκαναν μονοι τους, μετα. αστους να βουρλιζονται τερμα
    2 points
  3. Κατά την ενημέρωση για τον κορωνοϊό ο Υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων Νίκος Χαρδαλιάς ανακοίνωσε ότι για την μετακίνηση των εργαζομένων οι επιστήμονες αυτοαπασχολούμενοι που διαθέτουν επαγγελματική ταυτότητα εκδιδόμενη από επαγγελματικό σύλλογο (π.χ. Δικηγορικό Σύλλογο, Τεχνικό Επιμελητήριο, Οικονομική Επιμελητήριο) κατά την μετακίνησή τους δεν απαιτείται να φέρουν την εκτύπωση από το taxisnet, εφόσον επιδεικνύουν την σε ισχύ επαγγελματική τους ταυτότητα. Δείτε το απόσπασμα:
    1 point
  4. *DITS δεν υπάρχουν ΙΚΑ και ΤΣΜΕΔΕ αλλά ΕΦΚΑ. Η άδεια άσκησης επαγγέλματος δεν επηρεάζει την ασφάλιση. Μπορείς να συνεχίσεις ως μισθωτός. Μόνο αν κάνεις έναρξη στην εφορία ως ελεύθερος επαγγελματίας πρέπει να ασφαλιστείς ως μη μισθωτός στον ΕΦΚΑ. Υπάρχει η δυνατότητα να σε δηλώνει ο εργοδότης σου στην ΑΠΔ ως μηχανικό και όχι ως υπάλληλο τομέα πληροφορικής αλλά δεν είναι υποχρεωτικό.
    1 point
  5. Βασίλη έτσι είναι όλα τα μνημεία. Το πρόβλημά τους δεν είναι ότι δεν μπορούν να τακτοποιήσουν αλλά ότι δεν μπορούν να αδειοδοτηθούν. Στο ΥΠΠΟ θα πάνε οι χρήστες-ιδιοκτήτες και αυτό θα πει και για το τι υπάρχει πάνω τους και για το τι πρέπει να γίνει πάνω τους. Το κυρίαρχο είναι ότι ο χρήστης πρέπει να παρουσιάσει πλήρη αποτύπωση του "τούβλινου σχολείου" και τις μελέτες για οτιδήποτε υπάρχει πάνω του μετά την κήρυξη. Ο δικός σου μπορεί ? Αν όχι, θα του πουν αυτοί τι θέλουν να φέρει για να συνεχίσει να το χρησιμοποιεί ... υγ. μην βάζεις το τζαμί σας στη σύγκριση, άλλου είδους έγκλημα αυτό, διαφορετική διαδικασία.
    1 point
  6. επομενως συμφωνουμε οτι εχει ενα στην αδεια και ενα στη συσταση το εκοψε ατυπα στα δυο, αρα πρεπει να γινει τροποποιηση της συστασης Αρα προηγουμενως πρεπει να τακτοποιηθει η αυθαιρετη μεσοτοιχια. Τα της τροποποιησης της συστασης και των απαγορευσεων, θα σου τα πει ο συμβ/φος με βαση τα συμβολαια. Συνηθως και κατα παγια πρακτικη, γινεται αναφορα στα σχετικα αρθρα 1002 επ. κλπ. του ΑΚ και δεν βλεπω λογο να απαγορευεται η τροποποιηση αυτη εκτος εάν εχει ρητη απαγορευση... Αλλά, ακομα κι ετσι να ειναι, εάν το κανει ο συμβ/φος, προχωρειστε το κι ας ελθει καθε "βλαπτομενος" να προσβαλλει μια κατασταση υφισταμενη εκ κατασκευης [που δεν θα ερθει κανενας απλα γιατι δεν θα ρωτησεις κανεναν..]
    1 point
  7. chris Δες το άρθρο 20 ΝΟΚ (όπως ισχύει) και τα παρακάτω ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΣΤΟΥΣ ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ 2020 ).pdf ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΣΤΟΥΣ ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ 2020 ).pdf kanonismos_hrisis_koinohriston_horon_dimoy_komotinis.pdf
    1 point
  8. *@panosges μπορεί να δηλωθεί στον 4495 ως διαφορετική διαμερισμάτωση ορόφου από αυτήν που προβλέπεται στα εγκεκριμένα σχέδια της οικοδομικής άδειας. Ύστερα από αίτηση οποιουδήποτε ενδιαφερόμενου ιδιοκτήτη διαμερίσματος υποβάλλεται κάτοψη αποτύπωσης της υφιστάμενης κατάστασης του ορόφου. Στην περίπτωση αυτή ως ειδικό πρόστιμο καταβάλλεται εφάπαξ το παράβολο των 250 ευρώ ανά όροφο.
    1 point
  9. Αυτό δεν έχει πρόβλημα κατηγορίας ή ένταξης σε νόμο αυθαιρέτων ... είναι νομίμως υφιστάμενο από νόμο (άρθρο 23, παρ.1ε, ΝΟΚ). Για να κάνεις όμως έργο πάνω του θέλει όλα τα απαιτούμενα από 2 υπουργεία, χρόνο και χρήμα ... Και να πεις του Δήμαρχου ότι χρηματοδοτήσεις χωρίς άδειες να μη ζητάει γιατί τα χρήματα και το μέλλον του κτηρίου είναι δημόσια υπόθεση. Να πληρώσει λοιπόν τις μελέτες για το έργο και να είναι βέβαιος ότι αν το δει με ορθό τρόπο θα αναζητά αυτός την πληρότητα και την επάρκεια των μελετών που θα χρειάζεται. υγ. το αξονομετρικό το έκανες με ArchiCAD ?
    1 point
  10. Πιθανολογώ ότι μιλάμε για τοιχοποιία από οπτόπλινθο. Αν δεν γίνει επίχρισμα (το "πεταχτό" που λέμε) θα ρωτούσα την εταιρία που μου προμηθεύει την θερμοπρόσοψη αν τα αγκύρια της έχουν επαρκή αγκύρωση στο περίπου 1-1,2cm πάχος που έχει ο οπτόπλινθος πριν την οπή. Προσωπικά έχω μεγάλες επιφυλάξεις αν είναι ασφαλές να αγκυρώσεις σε τέτοιο μικρό πάχος, η ανάρτηση της πλάκας του θερμομονωτικού υλικού μόνο με κόλλα δεν επιτρέπεται. Προφανώς αν γίνει στρώση επιχρίσματος θα πρέπει να αφεθεί -μεγάλο- χρονικό διάστημα να στεγνώσει προτού βάλουμε θερμοπρόσοψη. Για την υγρομόνωση: η τάση -και δικαίως - είναι να προσθέτουμε προιόντα κρυσταλλικής δράσης στο σκυρόδεμα από το εργοστάσιο. Να υγρομονώνουμε με τσιμεντοειδή τις παρειές πεδιλοδοκού κα τοιχίων υπογείου και να κάνουμε περιμετρικό ντρενάζ με τον κατάλληλο τρόπο. Επίσης και να σκυροδετούνται και να υγρομονώνονται περιμετρικοί "διάδρομοι" από μπετόν, πέριξ του κτίσματος, για να διώχνουν τα νερά της κατακρήμνισης. Αυτά για φυσιολογικές συνθήκες. Σε περιπτώσεις ύπαρξης υδροφορέα πάμε σε άλλα κόλπα, σύνθετα.
    1 point
  11. @zazeng και @fr_sk έτσι είναι και σας ευχαριστώ για τις ιδέες και τη συναδελφική σας στήριξη. Δε μπορεί να συνεχιστεί αυτή η νοοτροπία δεκαετιών από τους πελάτες. Μόνον εμείς οι μηχανικοί θα βάλουμε ένα τέλος σε αυτή την παθογένεια. Ως προς το συγκεκριμένο θέμα δεν θα ασχοληθώ περαιτέρω, όπως σωστά πρότεινε και ο @dimitris GM. Η σωστή υπεύθυνη δήλωση που ανέφερε ο @zazeng αποτελεί μία λύση και συνακόλουθα απεμπλοκή μου από το θέμα.
    1 point
  12. Δεν έχεις να φοβάσαι τίποτα ούτε είσαι σε καμία ομηρία. Για το μόνο που είμαστε υπεύθυνοι είναι που προσπαθούμε πάντα για την καλύτερη δυνατή λύση για τον εκάστοτε πελάτη. Αλλά καλόμαθε η γριά στα σύκα και... δεν πάει άλλο. Πρέπει να καταλάβουν ότι δε γίνεται να κάνουν ότι τους κατεβαίνει στο κεφάλι χωρίς συνέπειες. Και είναι στο δικό μας χέρι να τους το δώσουμε να το καταλάβουν. Στην τελική, δυστυχώς θα βρεθεί κάποιος άλλος και θα τη δώσει τη βεβαίωση....Αυτό δε σημαίνει ότι πρέπει να τη δώσεις εσύ βέβαια!
    1 point
  13. Η πράξη αποδοχής κληρονομιάς δεν αποτελεί μεταβίβαση γι αυτό άλλωστε δεν απαιτείται και βεβαίωση Ν. 4495/17. Οπότε κληρονομεί ότι έχει με τα σωστά σχέδια για να περαστούν σωστά οι επιφάνειες και χρήσεις στο Ε9 των κληρονόμων και μετά, με την πράξη αποδοχής προχωράς στην ρύθμιση αυθαιρεσιών και γιατί όχι και στην Η.Τ.Κ εφόσον το θέλουν. Για το τελευταίο (προσωπική άποψη) θα πρότεινα να μη βιαστείς να το αναλάβεις σε ένα τόσο θολό και ομιχλώδες ακόμη τοπίο της ΗΤΚ.
    1 point
  14. Η βλακεία με την απαίτηση ύπαρξης αδείας πρέπει να σταματήσει για να ξεμπλοκάρει η πλειοψηφία της Κατ.5. Η λύση είναι απλή. Υπαγωγή με παράβολο προς έκδοση αδείας (νομιμοποίησης ή κατεδάφισης) και τακτοποίηση των αυθαιρεσιών που δεν νομιμοποιούνται/κατεδαφίζονται μόνο για το χρονικό διάστημα που ορίζει ο νόμος. Για όλα, ανεξαρτήτως κατηγορίας (και ιδιαίτερα για τα δημόσια) χρηματοδότηση μόνο με στατικές επάρκειες. Αλλιώς ούτε ευρώ πάνω τους...
    1 point
  15. Ανάλογα με την θέση του κτηρίου σου και αρκετούς άλλους παράγοντες που δεν γνωρίζω, δεν θα χρειαστεί να κάνεις τα επιχρίσματα και μετά την θερμοπρόσοψη. Αυτό όμως που επιβάλετε να κάνεις είναι ένα πολύ καλό φράγμα ανερχόμενης υγρασίας περιμετρικά. Υπάρχουν άριστα υλικά και τεχνικές για αυτό ώστε να έχεις άριστο αποτέλεσμα
    1 point
  16. Συνάδελφε @tettris σε καμία περίπτωση δεν θεωρώ ότι μέσα σε όλο αυτό το διφορούμενο νομοθετικό πλαίσιο με τις συνεχείς μεταλλάξεις του από εγκύκλιο σε εγκύκλιο που προσπαθεί να οριοθετήσει την ευφυΐη ευρηματικότητα του κάθε αυθαιρετούχου ακόμα και σε παρελθοντικά χρόνο, ότι υπάρχει μια και μοναδική λύση. Οπότε ξαναλέω ότι δεν ψάχνω απάντησεις αλλά το σκεπτικό που μπορεί να έχει ο καθένας μας. Δεν διαφωνούμε κ με συγχωρείς αν έγραψα κάτι που μπορεί να σε ενόχλησε αφού δεν ήταν επί προσωπικού και δεν υπήρχε τέτοια στόχος.
    1 point
  17. Προσωπικά πιστεύω πως ο χώρος που περιγράφεις από την στιγμή που έχει πρόσβαση είναι χώρος ΒΧ, έστω και δυνητικά. Αν έβλεπες μια πόρτα 1*1 ως "καταπακτή ελέγχου" ίσως να ήταν ικανό να αντικρούσει τον ισχυρισμό. Σίγουρα πάντως αν δεν είχε πόρτα θα ήταν όλα οκ.
    1 point
  18. Συνάδελφε jbosdas, καλά τα λες και παρεπιπτόντως δεν σε κατηγόρησα για κάτι. Αυτό που ήθελα να τονίσω βασίζεται σε αυτό που γράφεις και εσύ: Ότι αφού η υπόθεση σου τείνει σε αυτό το συμπέρασμα (όπως και πολλές φορές στα αυθαίρετα) θα πρέπει να αποφασίσεις μόνος σου και κατόπιν της ερευνάς σου ποια λύση θα επιλέξεις. Επειδή μάλιστα το έχεις ψάξει πολύ, είσαι σε θέση να διακρίνεις ποια λύση θα έχει πιθανόν τις λιγότερες συνέπειες και θα κατευθυνθείς προς αυτή. Αυτό λέω όλο και όλο: ότι η απάντηση δεν είναι μονόδρομος. Δε λέω να σταματήσεις την ερευνά σου τωρα, ούτε να αποδεχθείς την πιο "συντηρητική" λύση αν δεν συμφωνείς. Μπορείς ωστόσο, έστω και με αυτή την ασάφεια, να ακολουθήσεις την οδό που μπορείς να τεκμηριώσεις, πχ αυτά είναι τα αυθαίρετα γι'αυτόν κι αυτόν τον λόγο, χωρίς να το βασίζεις σε κάποια νομοθετική διάταξη, αλλά στη κρίση σου. Τι απομένει που σε αναστέλλει μετά για το αν έπραξες ορθά;
    1 point
  19. Για την μεταβίβαση είναι απαραίτητο για τον συμβολαιογράφο να επισυνάψει την κάτοψη που έχει αναρτηθεί στο σύστημα για την τακτοποίηση με τον 4178 . Οπότε ο μηχανικός ξανατυπώνει την κάτοψη που ανέβασε στον 4178 με νέο υπόμνημα που αναγράφει ότι : '' Η παρούσα κάτοψη είναι ταυτόσημη με αυτή που αναρτήθηκε στο ηλεκτρονικό σύστημα του 4178 με α/α δήλωσης .....κλπ. ...''
    1 point
  20. Αυτό ήταν λάθος του Χατζηδάκι, που θα το βρει μπροστά του..... Τώρα όμως δεν διορθώνεται! Το 2026 δεν ολοκληρώνονται οι παρατάσεις με αυξανόμενο πρόστιμο; Κάπου εκεί, όποιος κυβερνάει τότε θα το κάνει, αν το επιτρέψουν οι συνθήκες....
    1 point
  21. Που ξέρεις ότι η συγκεκριμένη κοπέλα βγάζει αρκετά λεφτά από αυτό το επάγγελμα; Όσους ασφαλιστικούς συμβούλους ήξερα στο παρελθόν, όλοι έβγαζαν πολλά λεφτά...μέχρι που στο τέλος άλλαξαν επάγγελμα. Οι ασφαλιστικές εταιρείες βρίσκονται στην κορυφή της κεφαλαιακής πυραμίδας. Ασφαλίζουν ένα μελλοντικό υποτιθέμενο κίνδυνο, ή ανάγκη, με ένα εφ' άπαξ ποσό. Έτσι μεταφέρουν ποσά από ατομικές καταθέσεις (ακίνητο χρήμα) στην κεφαλαιακή κίνηση (πακέτα τραπεζών, μετοχές, ομόλογα κλπ), με στόχο το κέρδος. Προσωπικά σαν πελάτης ασφαλιστικών, δεν άντεξα να κρατήσω κανένα συμβόλαιο από αυτά που είχα, μόνο και μόνο από τη συμπεριφορά τους. Αλλαγές ασφαλιστικών συμβολαίων από συγχωνεύσεις εταιρειών, παράλογες αυξήσεις ασφαλίστρων κλπ. Τα μόνα συμβόλαια που με εξυπηρέτησαν αφάνταστα, για πολλούς και διαφόρους λόγους, ήταν τα συμβόλαια αποζημιώσεων κατασκευών και επαγγελματικών κινδύνων, αν και ποτέ μέχρι σήμερα, δόξα τω Θεώ, δεν μου χρειάστηκαν.
    1 point
  22. Μάλιστα ... δηλαδή εκτός από προβλέψεις έστησαν και παραμάγαζο που διεκπεραιώνει ιδιωτικές υποθέσεις "ερμηνεύοντας" το νόμο αντίθετα με αυτόν. Νομίζουν ότι έτσι προάγουν τη θεσμοθετημένη διαδικασία των ελεγκτών δόμησης. Κρίμα ... Να προκαλέσετε διαδικασία απάντησης ερωτήματος στην αρμόδια ΥΔΟΜ (μπορεί μέχρι την απάντηση να υπάρξει και η Κεντρική ΥΔΟΜ). Πάντως θα ήταν ενδιαφέρουσα για όλους τους συναδέλφους οποιαδήποτε σχετική αλληλογραφία για το θέμα.
    1 point
  23. Η αυτοτελής εξαίρεση μέχρι το ορισμένο ανεκτό όριο είναι μια παρέκκλιση που δίνεται σε νόμους πέρα από το Σύνταγμα (πρώτη φορά στον νόμο Τρίτση). Το κύριο πολεοδομικό μέγεθος (η νομιμότητα) δίδεται μόνο μετά από σύννομη αδειοδοτική διαδικασία και έλεγχο της δημόσιας αρχής. Δεν παραχωρείται με έναν ενδεχομένως αναρμόδιο έλεγχο σε ένα υπόβαθρο δεδομένων αμφίβολης εγκυρότητας με ταχύ οπτικό έλεγχο. Αυτός είναι και ο λόγος που θεωρώ βάσιμη την έξοδο από το πρόβλημα της Κατ.5 μόνο μέσω αδειών νομιμοποίησης και κατεδάφισης σε τμήμα του ακινήτου.
    1 point
  24. @KidPadel όταν γίνεται μία δήλωση για όλες τις οριζόντιες ιδιοκτησίες του κτιρίου τότε μπορούν να συμπεριληφθούν τα κοινόχρηστα. Αλλιώς με ξεχωριστή. Αν έχω καταλάβει καλά απ' όσα έχω διαβάσει στο φόρουμ δεν δέχονται όλοι αυτή την ερμηνεία του κανονισμού.
    1 point
  25. @A M πριν γίνει η αγοραπωλησία πρέπει να προσκομισθεί βεβαίωση μηχανικού όπου -μεταξύ άλλων- βεβαιώνεται ότι η χρήση του ακινήτου είναι η προβλεπόμενη από την άδεια ή ότι έχει τακτοποιηθεί η αυθαίρετη αλλαγή της. Επομένως αυτό που ρωτάς δεν γίνεται.
    1 point
  26. Well, they used to sit and speculate upon their son's career, A lawyer or a doctor or a civil engineer, (υπάρχει και εις άλλας πολιτείας π.χ. τας ΗΠΑ το "πρότυπο") .... all I need is music
    1 point
  27. @SOPHIA A B Όταν το δεκαδικό μέρος του πηλίκου είναι μεγαλύτερο ή ίσο του 0,5 προσθέτουμε ένα στο ακέραιο μέρος, ενώ όταν είναι μικρότερο του 0,5 το αγνοούμε. Με το άρθρο 2 υπολογίζεται η απαίτηση για την παλιά χρήση. Αν ήταν εμπορικό κατάστημα παλιά τότε δεν απαιτείται θέση. Αν ήταν κατάστημα εστίασης απαιτείται μία θέση. Με το άρθρο 3 υπολογίζεται η απαίτηση για τη νέα χρήση. Πρόκειται για κατάστημα εστίασης οπότε απαιτείται μία θέση. Αν παλιά ήταν εμπορικό και όχι εστίασης, υπάρχει απαίτηση μίας θέσης λόγω της αλλαγής χρήσης (1-0=1).
    1 point
  28. @SOPHIA A B Ερ. 1) Αν υπήρχε το κατάστημα πριν το 79 δεν έχει γίνει κάποια εξαγορά αφού δεν υπήρχε υποχρέωση θέσεων στάθμευσης τότε. Ερ. 2) Για τον υπολογισμό των απαιτούμενων θέσεων υπολογίζεις τις θέσεις για τη νέα χρήση μείον τις θέσεις για την παλιά, σύμφωνα με τους νόμους που αναφέρεις. Αν ήταν εμπορικό κατάστημα παλιά, το αποτέλεσμα είναι μία θέση. Αν ήταν κατάστημα εστίασης, το αποτέλεσμα είναι μηδέν. Ο όρος “κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος” δεν είναι ξεχωριστή χρήση ούτε έπρεπε να ενδιαφέρει την πολεοδομία. Διάβασε τις δημοσιεύσεις του συναδέλφου kan62 στη σελίδα του θέματος που παραθέτω: 26η σελίδα του θέματος “ Αλλαγή χρήσης από κατάστημα σε ΚΥΕ” Αφού είσαι νέα συνάδελφος έχω να σου πω δύο πράγματα. Σύντομα θα έρθεις αντιμέτωπη με την παράνοια των διαφόρων υπηρεσιών που ξεκινάει από την αυθαίρετη ερμηνεία των νόμων και φτάνει μέχρι την παντελή αγνόησή τους. Πρέπει να είσαι προετοιμασμένη και να παραμένεις ψύχραιμη. Στο φόρουμ υπάρχουν πολλά χρήσιμα πράγματα αλλά θέλει λίγο ψάξιμο.
    1 point
  29. Εγώ έδωσα πανελλήνιες στα 40 μου παιδιά και επιτέλους έκανα το όνειρό μου πραγματικότητα!
    1 point
  30. Σε διαβούλευση αναμένεται να δοθεί μέσα στις επόμενες ημέρες, το σχέδιο για την Ηλεκτρονική Ταυτότητα των Κτιρίων, με στόχο το νέο μέτρο να αρχίσει να εφαρμόζεται έπειτα από έξι μήνες. Η ηλεκτρονική καταγραφή των κτιρίων που θα εξειδικευτεί με Προεδρικό Διάταγμα, θα αφορά στην πραγματικότητα ένα "φακέλωμα" των νέων αλλά και των παλαιών κτισμάτων, προκειμένου να δημιουργηθεί ένα μητρώο ακινήτων, στο οποίο θα συμπεριληφθούν όλα τα κτίρια. Στο μητρώο αυτό θα συμπεριληφθούν σε πρώτη φάση, όλα τα αυθαίρετα κτίσματα καθώς κάθε υποβολή δήλωσης στο νόμο για τα αυθαίρετα θα συνοδεύεται και με ένταξη στην ταυτότητα του κτιρίου. Οι ιδιοκτήτες ακινήτων θα πρέπει να δεχθούν την ηλεκτρονική καταγραφή, καθώς με τον νέο νόμο για τα αυθαίρετα (που αναμένεται να ψηφιστεί μέχρι το τέλος Μαϊου) είναι απαραίτητη προϋπόθεση για τη νομιμοποίηση όλων των αυθαιρέτων που ανεγέρθηκαν πριν το 1983. Στο φάκελο του κτιρίου που θα τηρείται από τον μηχανικό του ακινήτου θα περιλαμβάνονται στοιχεία όπως η οικοδομική άδεια, το πιστοποιητικό ενεργειακής απόδοσης, ακόμη και ένα ψηφιακό βίντεο που θα απεικονίζει όλους τους χώρους του ακινήτου. ΠΗΓΗ: http://www.buildnet.gr/default.asp?pid=235&la=1&catid=213&artid=8477 Για πλήρη εικόνα παραθέτω και το προσχέδιο του προεδρικού διατάγματος που είχε κυκλοφορήσει πριν 3 χρόνια. ΣΧΕΔΙΟ ΠΡΟΕΔΡΙΚΟΥ ΔΙΑΤΑΓΜΑΤΟΣ Ταυτότητα Κτιρίου Έχοντας υπόψη: Την παρ.2 του άρθρου 2 του Ν.3843/2010 ‘’ Ταυτότητα κτιρίων, υπερβάσεις δόμησης και αλλαγές χρήσης, μητροπολιτικές αναπλάσεις και άλλες διατάξεις.’’ (ΦΕΚ 62/Α/2010). Την παρ.5 του άρθρου 4 του Ν. 3843/2010 ‘’ Ταυτότητα κτιρίων, υπερβάσεις δόμησης και αλλαγές χρήσης, μητροπολιτικές αναπλάσεις και άλλες διατάξεις.’’ (ΦΕΚ 62/Α/2010). Την απόφαση του Υπουργού Την απόφαση του Υπουργού Την …/…γνώμη του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις του παρόντος δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού. Τη … /…. γνωμοδότηση του Συμβουλίου της Επικρατείας, μετά από πρόταση του Υπουργού …………… α π ο φ α σ ί ζ ο υ μ ε : Άρθρο 1 Σκοπός. Σκοπός του παρόντος διατάγματος είναι : Α. Η επέκταση του πεδίου εφαρμογής και η προσαρμογή της διαδικασίας που καθορίζεται στα άρθρα 1 – 4 του Ν.3843/2010 σε υφιστάμενα κτίρια των οποίων η οικοδομική άδεια έχει εκδοθεί πριν την 1.1.2011 Β. Ο Καθορισμός της έντυπης και ηλεκτρονικής μορφής και των στοιχείων των εντύπων ελέγχου και του πιστοποιητικού πληρότητας Γ. Οι όροι και οι προϋποθέσεις ενημέρωσης των εντύπων ελέγχου και του πιστοποιητικού πληρότητας. Δ. Η περιοδικότητα του ελέγχου ανά κατηγορία χρήσης κτιρίων καθώς και ανά κατηγορία εγκατάστασης και μελέτης. Γ. Οι προδιαγραφές των ελέγχων. Δ. Οι προδιαγραφές του ηλεκτρονικού Μητρώου καθώς και η διαδικασία ενημέρωσής του. Ε. Οι υπόχρεοι τήρησης και ενημέρωσης της Ταυτότητας Κτιρίου μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής του. Σ.Τ Οι όροι δημοσιοποίησης και διάθεσης του πιστοποιητικού πληρότητας. Ζ. Οι αμοιβές των μηχανικών για τις παρεχόμενες υπηρεσίες τήρησης των εντύπων ελέγχων και του πιστοποιητικού πληρότητας. Η. Οι κυρώσεις σε βάρος των κατά περίπτωση υπόχρεων σε περίπτωση μη νόμιμης τήρησης του πιστοποιητικού πληρότητας και της ταυτότητας του κτιρίου. Άρθρο 2 Εφαρμογή σε κτίρια προ της 1.1.2011. H διαδικασία που περιγράφεται στα άρθρα 3 έως 9 του παρόντος εφαρμόζεται και σε κτίρια των οποίων η οικοδομική άδεια εκδόθηκε προ τις 01.01.2011. Για τον έλεγχο και την καταγραφή των στοιχείων των περιπτώσεων του παρόντος άρθρου συμπληρώνεται έντυπο κατά το Έντυπο Β του παραρτήματος του παρόντος. Άρθρο 3 Καταγραφή στοιχείων των εντύπων ελέγχου και του πιστοποιητικού πληρότητας Συμπλήρωση ταυτότητας 1. Όλα τα στοιχεία που απαιτούνται για την ταυτότητα κτιρίου και για τον έλεγχο δόμησης συμπληρώνονται σε ειδικό έντυπο από τους Επιβλέποντες Μηχανικούς στο Έντυπο Α κατά το παράρτημα του παρόντος, σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή. 2. Μετά τη συμπλήρωση των στοιχείων, εκδίδονται: α) το Πιστοποιητικό Πληρότητας της ταυτότητας κτιρίου, από τον Γενικό Επιβλέποντα του Έργου, κατά τη παρ. 3 του Άρθρου 3 του Νόμου 3843/2010. β) το Πιστοποιητικό Ελέγχου Κατασκευής (ΠΕΚ) από την Υ.ΔΟΜ και ενημερώνεται ηλεκτρονικά η αρμόδια υπηρεσία του ΥΠΕΚΑ, κατά την παρ. 11 του Άρθρου 7 του Νόμου ………../2011 Άρθρο 4 Περιοδικότητα ελέγχων 1. Μετά την έκδοση των πιστοποιητικών του άρθρου 3 για τη τήρηση της ταυτότητας κτιρίου θεσπίζονται περιοδικοί έλεγχοι ως ακολούθως. 2. Η περιοδικότητα των ελέγχων καθορίζεται σύμφωνα με τη κατηγορία και τη χρήση του κτιρίου, ως εξής: Α. Κατοικία: κάθε 15 έτη Β. Προσωρινή διαμονή: κάθε 10 έτη Στην κατηγορία αυτή ανήκουν μεταξύ άλλων τα ξενοδοχεία, οι ξενώνες, τα οικοτροφεία και οι κοιτώνες για υγιή άτομα ηλικίας έξι ετών ή μεγαλύτερης. Γ. Συνάθροιση κοινού: κάθε 10 έτη Στην κατηγορία αυτή ανήκουν μεταξύ άλλων και: οι χώροι συνεδρίων, οι μεγάλες αίθουσες διδασκαλίας, οι χώροι εκθέσεων, τα μουσεία, οι χώροι συναυλιών, οι αίθουσες δικαστηρίων, οι ναοί, οι χώροι αθλητικών συγκεντρώσεων, τα θέατρα, οι κινηματογράφοι, τα εστιατόρια, ζαχαροπλαστεία, καφενεία, τα κέντρα διασκέδασης, οι αίθουσες πολλαπλών χρήσεων, οι αίθουσες αναμονής επιβατών, οι τράπεζες μικτού εμβαδού τουλάχιστον 70 τετραγωνικών μέτρων. Δ. Εκπαίδευση: κάθε 8 έτη Στην κατηγορία αυτή ανήκουν μεταξύ άλλων και: Τα κτίρια της τριτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας υποχρεωτικής εκπαίδευσης, τα φροντιστήρια, τα νηπιαγωγεία. Ε. Υγεία και κοινωνική πρόνοια: κάθε 8 έτη Στην κατηγορία αυτή ανήκουν μεταξύ άλλων και: τα νοσοκομεία, οι κλινικές, τα αγροτικά ιατρεία, οι υγειονομικοί σταθμοί, τα κέντρα υγείας, τα ψυχιατρεία, τα ιδρύματα ατόμων με ειδικές ανάγκες, τα ιδρύματα χρονίως πασχόντων, οι οίκοι ευγηρίας, τα βρεφοκομεία, βρεφικοί σταθμοί, παιδικοί σταθμοί, τα οικοτροφεία παιδιών ηλικίας μικρότερης των έξι ετών, τα ιατρεία. Κατ' εξαίρεση, τα οδοντιατρεία και τα ιατρεία που δεν διαθέτουν νοσηλευτική κλίνη ούτε μονάδα εφαρμογής ισοτόπων ούτε ακτινολογικό εργαστήριο ούτε εγκαταστάσεις φυσιοθεραπείας ανήκουν στην κατηγορία Θ Γραφείων. Ζ. Σωφρονισμός: κάθε 10 έτη Στην κατηγορία αυτή ανήκουν μεταξύ άλλων και: τα κρατητήρια, τα αναμορφωτήρια, οι φυλακές. Η. Εμπόριο : κάθε 10 έτη Στην κατηγορία αυτή ανήκουν μεταξύ άλλων και: τα εμπορικά κέντρα, οι αγορές και υπεραγορές, τα καταστήματα, τα φαρμακεία , τα κουρεία και κομμωτήρια, τα ινστιτούτα γυμναστικής, τα μικρά καταστήματα επιδιόρθωσης ρούχων και υποδημάτων. Θ. Γραφεία : κάθε 15 έτη Στην κατηγορία αυτή ανήκουν μεταξύ άλλων και: τα γραφεία δημόσιων υπηρεσιών, τα γραφεία τοπικής αυτοδιοίκησης, οι βιβλιοθήκες, τα γραφεία επιχειρήσεων, τα γραφεία ελευθέρων επαγγελματιών , οι τράπεζες μικτού εμβαδού μικρότερου των 70 τετραγωνικών μέτρων. Ι. Βιομηχανία, Βιοτεχνία : κάθε 8 έτη Στην κατηγορία αυτή ανήκουν μεταξύ άλλων και: τα εργοστάσια, τα διυλιστήρια, οι σταθμοί παραγωγής ενέργειας, οι βιοτεχνικές εγκαταστάσεις, τα συνεργεία συντήρησης και επισκευής αυτοκινήτων, τα βαφεία, τα ξυλουργεία, τα εργαστήρια ερευνών και εκπαίδευσης, τα παρασκευαστήρια τροφίμων, τα καθαριστήρια, τα σιδερωτήρια, τα οργανωμένα πλυντήρια ρούχων, τα αυτοτελή κέντρα μηχανογράφησης Κ. Αποθήκευση : κάθε 15 έτη Στην κατηγορία αυτή ανήκουν μεταξύ άλλων και: οι γενικές αποθήκες, οι αγροτικές αποθήκες, τα λιμενικά υπόστεγα, οι αποθήκες καταστημάτων , οι αποθήκες μουσείων, οι σταύλοι, τα βουστάσια, τα χοιροστάσια, τα ορνιθοτροφεία. Λ. Στάθμευση αυτοκινήτων και πρατήρια υγρών καυσίμων : κάθε 8 έτη Στην κατηγορία αυτή περιλαμβάνονται όσα κτίρια ή τμήματα κτιρίων ή δομικά έργα χρησιμοποιούνται για τη στάθμευση αυτοκινήτων, δικύκλων ή τρικύκλων ή για πρατήρια υγρών καυσίμων ή για πλυντήρια αυτοκινήτων. Μ. Λοιπές χρήσεις: κάθε 10 έτη 3. Κτίριο ή δομικό έργο που έχει περισσότερες της μιας χρήσης και χαρακτηρίζεται ως μικτής χρήσης και η περιοδικότητα των ελέγχων γίνεται σύμφωνα με την προβλεπόμενη για κάθε χρήση χρονική περίοδο. 4. Ο περιοδικός έλεγχος δύναται να πραγματοποιείται ανά νομίμως υφιστάμενη οριζόντια ή κάθετη ιδιοκτησία η οποία έχει τυχόν συσταθεί επί του ακινήτου. Σε αυτή την περίπτωση δηλώνονται επί της ταυτότητας κτιρίου τα αντίστοιχα πεδία με ειδική καταχώριση και εκδίδεται σχετικό απόσπασμα αποκλειστικά για την ιδιοκτησία που τηρήθηκε η ταυτότητα κτιρίου. Άρθρο 5 Διαδικασία Ενημέρωσης 1. Για κάθε δικαιοπραξία σχετική με ακίνητο για το οποίο έχει εκδοθεί άδεια δόμησης ή εγκατάστασης είναι υποχρεωτική η ενημέρωση της ταυτότητας κτιρίου και η προσάρτηση αποσπάσματος ή πιστοποιητικού σε κάθε σχετική πράξη. Η έκδοση σχετικού αποσπάσματος ενέχει θέση βεβαίωσης της παρ. 4 του Άρθρου 23 του Ν.4014/2011. Η παρούσα διάταξη ισχύει από τη δημοσίευση του παρόντος Π.Δ. 2. Η ενημέρωση της ταυτότητας κτιρίου πραγματοποιείται σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή με αίτηση και γνωστοποίηση των στοιχείων του Παραρτήματος προς την αρμόδια Υπηρεσία του ΥΠΕΚΑ 3. Μετά από έλεγχο υποβολής των στοιχείων που απαιτούνται εκδίδεται σχετικό απόσπασμα ή πιστοποιητικό. 4. Η αρμόδια Υπηρεσία ΥΠΕΚΑ δύναται να προβαίνει σε έλεγχο των στοιχείων που υποβλήθηκαν αντιπαραβάλλοντας τα με τα υποβαλλόμενα στοιχεία κατά την έκδοση της άδειας δόμησης και τα στοιχεία του πορίσματος των ελεγκτών δόμησης. 5. Η υποβολή των στοιχείων ενημέρωσης και η αίτηση για την έκδοση πιστοποιητικού ή αποσπάσματος σε κάθε περίπτωση πραγματοποιείται: α) από τον αρμόδιο Μηχανικό, που διενήργησε τον έλεγχο για λογαριασμό του εντολέα του β) Από τον ιδιοκτήτη ή τον έλκοντα νόμιμο δικαίωμα Στην πρώτη περίπτωση (Α)(Μηχανικός) απαιτείται ειδική εντολή από τον ιδιοκτήτη ή τον έλκοντα νόμιμο δικαίωμα η οποία καταχωρίζεται ως στοιχείο της ταυτότητας κτιρίου. Για την ηλεκτρονική συμπλήρωση των στοιχείων απαιτείται ειδικός μυστικός κωδικός ο οποίος εκδίδεται από την Υπηρεσία του ΥΠΕΚΑ ή το Τ.Ε.Ε. μετά από αίτηση. Ο σχετικός κωδικός εκδίδεται εφόσον συμπληρωθούν από τον αιτούντα τα στοιχεία του Εντύπου Γ του Παραρτήματος του παρόντος. Η έκδοση των σχετικών αποσπασμάτων και πιστοποιητικών δύναται να πραγματοποιείται από τα Κ.Ε.Π και τα αρμόδια τμήματα του Τ.Ε.Ε., εκτός των αρμοδίων υπηρεσιών του ΥΠΕΚΑ. Άρθρο 6 Προδιαγραφές και Υπόχρεοι Τήρησης 1. Οι προδιαγραφές ελέγχου και η διαδικασία ελέγχου για όλα τα απαιτούμενα στοιχεία περιγράφονται στα Έντυπα Α και Β του Παραρτήματος του παρόντος. Ελέγχονται χωρίς εξαίρεση και καταγράφονται τα αποτελέσματα για όλα τα στοιχεία που περιέχονται στα σχετικά έντυπα. 2. Υπόχρεοι τήρησης και ενημέρωσης της ταυτότητας κτιρίου είναι τα φυσικά ή νομικά πρόσωπα στο όνομα των οποίων εκδόθηκε η σχετική άδεια εκτέλεσης οικοδομικών εργασιών καθώς και οι ειδικοί ή καθολικοί διάδοχοι αυτών όπως καταγράφονται στα έντυπα της Ταυτότητας Κτιρίου. 3. Ο έλεγχος και η καταγραφή των στοιχείων πραγματοποιείται αποκλειστικά από αρμόδιο Μηχανικό. 4. Στις περιπτώσεις περιοδικού ελέγχου ο έλεγχος της ταυτότητας κτιρίου και η καταγραφή των στοιχείων ελέγχου πραγματοποιείται από αρμόδιο Μηχανικό ανά είδος εργασιών. Άρθρο 7 Δημοσιοποίηση και διάθεση πιστοποιητικού πληρότητας Το έντυπο ταυτότητας κτιρίου καθώς και το πιστοποιητικό πληρότητας αποτελούν στοιχεία ελέγχου κατά τις διατάξεις των Ν. 3843/2010 και Ν.……../ 2011 τα οποία αποστέλλονται και τηρούνται σε ηλεκτρονική μορφή από την αρμόδια υπηρεσία του ΥΠΕΚΑ. Όλες οι σχετικές διατάξεις που ισχύουν για την δημοσιοποίηση, την διάθεση, την προσάρτηση σε δικαιοπραξίες και διοικητικές διαδικασίες των αδειών εκτέλεσης οικοδομικών εργασιών επεκτείνονται και στις περιπτώσεις έκδοσης πιστοποιητικού πληρότητας, κατά το άρθρο 2 του Ν.3843/2010. Άρθρο 8 Αμοιβές Μηχανικών Η νόμιμη αμοιβή Μηχανικού κατά την έννοια της παρ.1 του άρθρου 7 του Ν.3919/2011 για τις υπηρεσίες ελέγχου και συμπλήρωσης των στοιχείων που απαιτούνται κατά τις διατάξεις του παρόντος για την ταυτότητα κτιρίου ορίζεται ως ποσοστό αναφοράς με βάση την αντικειμενική αξία του ακινήτου ως εξής: α) για το ποσό μέχρι 50.000 ευρώ, «ποσοστό αναφοράς» 1%, β) για το ποσό από 50.001 ευρώ και μέχρι 500.000 ευρώ, «ποσοστό αναφοράς» 0,4%, γ) για το ποσό από 500.001 ευρώ μέχρι 5.000.000 ευρώ, «ποσοστό αναφοράς» 0,3%, δ) για το ποσό από 5.000.001 ευρώ μέχρι 10.000.000 ευρώ, «ποσοστό αναφοράς» 0,2%, ε) για το ποσό από 10.000.001 ευρώ μέχρι 30.000.000 «ποσοστό αναφοράς» 0,1%, στ) για το ποσό πέραν των 30.000.001 ευρώ, «ποσοστό αναφοράς» 0,05%, θ) για δικαιοπραξία της οποίας το αντικείμενο είναι περιοδικές παροχές ή πρόσοδοι απροσδιορίστου χρόνου, το «ποσοστό αναφοράς» προσδιορίζεται σύμφωνα με τα προηγούμενα εδάφια, βάσει του διπλασίου της ετήσιας παροχής ή προσόδου. 2.Για δικαιοπραξία της οποίας το αντικείμενο δεν συνίσταται σε ορισμένη χρηματική ποσότητα, η αξία προσδιορίζεται σύμφωνα με την παράγραφο 1, βάσει της πραγματικής αξίας του αντικειμένου της. 3. Για δικαιοπραξία επί περισσοτέρων αντικειμένων, η αξία προσδιορίζεται σύμφωνα με την παράγραφο 1, βάσει της αξίας την οποία έχουν συνολικά τα αντικείμενά της. Για δικαιοπραξία της οποίας το αντικείμενο είναι από τη φύση του απροσδιόριστης αξίας, ληπτέο υπόψη ως «ποσό αναφοράς», είναι το ποσό των 100 ευρώ. 4. Οι παραπάνω αμοιβές υπολογίζονται από το Τ.Ε.Ε και καταβάλλονται στο Τ.Ε.Ε ή στον εξουσιοδοτούμενο από αυτό (Τραπεζικό ίδρυμα) οι νόμιμες εισφορές και κρατήσεις κατά την παρ.1 και 2 του άρθρου 7 του Ν.3919/2011. Άρθρο 9 Κυρώσεις 1. Σε περίπτωση όπου : α) Επιβολή προστίμου από 2.000 – 30.000ευρώ β) απαγόρευσης εκπόνησης και υπογραφής μελετών για την έκδοση άδειας δόμησης και επίβλεψης οικοδομικών εργασιών για διάστημα από 2 έως 24 μήνες ανάλογα με τη βαρύτητα της παράβασης. 2. Για όλες τις παραπάνω περιπτώσεις παραβάσεων, σε περίπτωση υποτροπής για δεύτερη φορά καθώς και όταν οι παραπάνω παραβάσεις αφορούν οικοδομικές εργασίες σε παραδοσιακούς οικισμούς, περιοχές ιδιαίτερου φυσικού κάλλους και σε προστατευόμενη περιοχή του Άρθρου 19 του Ν.1650/1986, όπως ισχύει μετά την αντικατάσταση του με το Άρθρο 5 του Ν.3937/2011, τα όρια των κυρώσεων διπλασιάζονται. Σε περίπτωση υποτροπής για τρίτη φορά οι παραπάνω κυρώσεις είναι οριστικές. 3. Οι παραπάνω κυρώσεις επιβάλλονται από τον Υπουργό ΠΕΚΑ ή τον υπό αυτόν εξουσιοδοτούμενο κατόπιν προηγούμενης ακρόασης του ενδιαφερόμενου, σύμφωνα με το άρθρο 6 του ν. 2690/1999. Καταγράφονται σε ειδικό μητρώο και κοινοποιούνται α) στις αρμόδιες υπηρεσίες για την έκδοση αδειών δόμησης, β) στις αρμόδιες υπηρεσίες για την έκδοση πιστοποιητικών και αποσπασμάτων ταυτότητας κτιρίου γ) στο Τ.Ε.Ε για περαιτέρω εκ του νόμου ενέργειες αρμοδιότητός του. Από την ημερομηνία κοινοποίησης προς τις αρμόδιες υπηρεσίες απενεργοποιείται ο σχετικός μυστικός κωδικός αριθμός Μηχανικού για την πρόσβαση στο ηλεκτρονικό σύστημα καταχώρισης στοιχείων ταυτότητας κτιρίου. Άρθρο 10 Τελικές διατάξεις Με Υπουργική απόφαση μετά από γνώμη του Τ.Ε.Ε, δύνανται να τροποποιούνται τα απαραίτητα στοιχεία ελέγχου εντύπων Α και Β του παραρτήματος . Με υπουργική απόφαση μετά από γνώμη του Τ.Ε.Ε δύναται να καθορίζεται η μορφή και το περιεχόμενο των αποσπασμάτων και των πιστοποιητικών που εκδίδονται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες μετά την συμπλήρωση της ταυτότητας κτιρίου κατά τις διατάξεις του παρόντος. Άρθρο 11 Παράρτημα Προσαρτάται και αποτελεί στοιχείο αναπόσπαστο μέρος του παρόντος το κάτωθι Παράρτημα Άρθρο 12 Έναρξη ισχύος Η ισχύς του παρόντος διατάγματος αρχίζει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Στον Υπουργό ΠΕΚΑ αναθέτουμε τη δημοσίευση και εκτέλεση του παρόντος διατάγματος.
    1 point
  31. Φίλε μου κι εγώ προσυπογράφω όσα λες. Η πραγματικότητα όμως είναι ....αμείλικτη!!! Και τώρα με τις δηλώσεις 4014, που η νόμιμη βγαίνει π.χ. 2.500 ευρώ (δήλωση και αποτύπωση) πολλοί "συνάδελφοι", τους οποίους προσπαθούμε ν' ανταγωνιστούμε παίρνουν 500 ευρώ όλα μέσα.... Τι κάνεις;;;;;; Το ίδιο θα γίνει με όσους από αυτούς τους "συναδέλφους" απομείνουν και με την ηλεκτρονική ταυτότητα!!!! Η νόμιμη αμοιβή (για να πληρωθούν κρατήσεις - εισφορές) θα είναι π.χ. 2.500 ευρώ και θα παίρνουν 500 όλα μέσα..... Η μόνη μας ελπίδα είναι να "ξεκαθαρίσει" ο χώρος και οι μηχανικοί να μείνουν για να δουλέψουν, ενώ οι "μηχανικοί" να γίνουν ταξιτζήδες, ή να πάνε στο χωριό τους να φυτεύουν μαρούλια, πατάτες και άλλα ....ζαρζαβατικά!!!! Δεν υπάρχει άλλη λύση!!!
    1 point
  32. Ιασωνα απο τις λιγες φορες που διαφωνουμε!! Τι σημαινει ελευθερη διαπραγματευση???οτι θα βγουν καποιοι παλι χωρις υπευθυνοτητα και θα λενε 200 ευρω για ταυτοτητα που θα θελει κυριολεκτικα τα κερατα της !!!!! Και ηδη αυτες ειναι χαμηλες οι αμοιβες.....ΔΕΝ ΘΑ ΓΙΝΟΥΜΑΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΠΟΤΕ ΣΕ ΣΥΤΗΝ ΤΗΝ ΜΠΑΝΑΝΙΑ!!!! ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΜΕ 500 και 600 ευρω ακομα και 1000 ευρω!!!, Και το εχω ξαναπει ας πεσουν οι τιμες και στις αλλες υπηρεσιες και και προιοντα και θα πεσουμε και εμεις αναλογικα!!!δεν μπορει να ψωνιζω της εβδομαδας το σουπερ μαρκετ με 100-150 ευρω και να περνω 500 για δουλεια πολλων-πολλων ημερων και τεραστιων ευθυνων....ελεος,,, και κατι αλλο που παρατηρησα τις τελευταιες μερες με το μπαχαλο της αντισυνταγματικοτητας... ΚΑΝΕΝΑΣ ΠΕΛΑΤΗΣ ΔΕΝ ΘΥΜΟΤΑΝ ΠΩΣ ΕΙΧΑΜΕ ΠΕΙ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΠΑΡΑ ΜΟΝΟ ΕΓΩ!!!!! ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΗΝ ΔΥΣΚΟΛΗ ΣΤΙΓΜΗ ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΟΝΟΙ ΚΑΙ ΑΠΡΟΣΤΑΤΕΥΤΟΙ Ο ΠΕΛΑΤΗΣ ΔΕΝ ΞΕΡΕΙ,ΔΕΝ ΘΥΜΑΤΑΙ ΤΙΠΟΤΑ!!!!!!!!!
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.