Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 23/02/2021 in Δημοσιεύσεις
-
Σίγουρα και υπάρχουν Ο.Τ., που είναι σε οικισμούς προ 1923, πού όταν αυτοί (οι οικισμοί ) δέχονται μία επέκταση Ρ.Σ. συμμετέχουν και αυτά στην διαδικασία και τις διατάξεις του Ν. 1337/83, & χωρίς συμμετοχή σε εισφορές σε γη και περισσότερο σε χρήμα. Γίνεται όμως και σ' αυτά η τακτοποίηση. ΔΕΝ έχουν, μετά την κύρωση της Π.Ε. την μορφή του παραπάνω Ο.Τ. Για τα Ο.Τ αυτά συμπληρώνονται, είτε οι στήλες 17 εως 27 του Γ' (κεφαλαιου) "τακτοποίηση - αναλογισμός με το ν. 17/1923", ή οι ιδικοί για τον σκοπό αυτό πίνακες με κάποια συρραφή. Και από τον τίτλο καταλαβαίνει κανείς πως γίνεται τακτοποίηση. Να δώσω με την ευκαιρία αυτή, για ακόμη μία φορά, τους πίνακες που χρησιμοποιούνταν στις Π.Ε. (κάτω αριστερα γίνεται η επιλογή). Όποιος του έχει τους αγνοεί . ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΙΝΑΚΩΝ όλα_ συρραφης κλπ.xls Γράφαμε σχεδόν ταυτόχρονα με τον Δημήτρη. Απλά ο Δημήτρης, σαν δικηγόρος, τα γράφει λίγο καλύτερα από ' μένα. Σημαντικά και χρήσιμα αυτά που συμπληρωματικά έγραψε παραπάνω.2 points
-
https://www.ktimatologio.gr/posts/horikes-metavoles-1-2 θα κανει συσταση ΟΙ στα "4" και χωρικη μεταβολη [την διαδικασια θα σου την πει ο συμβ/φος, εκτος αν θες να πας να ρωτησεις στο ΕΚ μονος σου]1 point
-
@Alejandro_92 Κομβικό σημείο στην έρευνα είναι αν υπάρχει τίτλος για το γεωτεμάχιο που να επιβεβαιώνει την προΰπαρξη του γηπέδου προ 31/12/2003 ως αυτό υφίσταται σήμερα. Στην περίπτωση αυτή η αρτιότητα δεν συνδέεται με το αν ο αγροτικός δρόμος έχει αναγνωριστεί ως προ 23. Αν ο δρόμος είναι δημοτικός όπως προείπα το απαιτούμενο πρόσωπο πρέπει να είναι 45 μ και το απαιτούμενο βάθος 50 μ προκειμένου να πληροί την κατά κανόνα αρτιότητα. Τα 25 μ (προυπόθεση για την αρτιότητα γηπέδων τα οποία προκύπτουν μετά την 31/12/2003) θα πρέπει να είναι σε αναγνωρισμένο κοινόχρηστο δρόμο (πχ προ 23 αγροτικό δρόμο, δρόμο αναδασμού κλπ).1 point
-
να του πεις οτι "χωρις συμβολαιο δεν μπορει να υπαρξει σοβαρη και υπευθυνη απαντηση" [ακου ειναι απροθυμος να δοσει τους τιτλους του. Παει καλα???]🤬1 point
-
Αυθαίρετα: όλες οι περιοχές της χώρας, για υπαγωγές της κατηγορίας 5 (πίνακας) πηγη https://ecopress.gr/afthaireta-oles-oi-perioches-tis-choras-gia-ypagoges-tis-katigorias-5/1 point
-
1 point
-
1 point
-
θετεις προβληματα για τα οποια δεν υπαρχουν "επισημες" τοποθετησεις. Μεχρι τοτε, ό,τι και να πουμε, θα ανηκει στη σφαιρα των "υποθεσεων" Παντως, απατείται να γινουν τα 4 ΚΑΕΚ σε ενα, αρα θα πρεπει να γινει συσταση σαν ενα και μεταβολη στοιχειων. Θα συννενοηθεις με το ΕΚ. [κι αυτος ο πελατης...ειχε 4... τα ενωσε "ατυπα" σε ενα...εβγαλε αδεια για ενα... πηγε στο κτηματολογιο πριν ...πόσα χρονια, και τα δηλωσε ξεχωριστα το καθε ενα, εκανε και εναν καυγα που δεν του δεχονταν "ενα" αλλά "4" Το βεβαιο ειναι οτι, τοτε, του ειπαν τι πρεπει να κανει στη συνεχεια, αλλά περιμενε να λυθει το προβλημα του σημερα, λογω ταυτοτητας.....] 'ραιος1 point
-
1 point
-
Να ξέρεις ότι όλα είναι μια χαρά πλην του ατυχήματος. Ούτε εγώ είμαι ευθυνόφοβος, όμως σε κάθε τί που υπογράφουμε, πρέπει να είμαστε σίγουροι. Αν το έφτιαχνες εσύ το δίκτυο και ήταν δική σου δουλειά, ας έπαιρνες την ευθύνη. Αν θες να την πάρεις πάρτην, απλά γενικά πρέπει να είμαστε πιο σφιχτοί γιατί αν γίνει κάτι πχ ένα ατύχημα με το υγραέριο, όταν θα γίνει αυτοψία ή έρθει κάποιος πραγματογνώμονας, να είσαι σίγουρος ότι εσένα θα δώσουν όλοι. Το Μηχανικό. Όχι το γκαζά. Εσύ φαίνεσαι πως το έφτιαξες, το μελέτησες, το έλεγξες, το ενέκρινες. Όλοι οι άλλοι θα πουν εγώ δεν ξέρω, πήρα μηχανικό και τον πλήρωσα, ορίστε και η σφραγίδα του, ορίστε και η δουλειά του. Άντε εσύ να αποδείξεις ότι δεν το έφτιαξες εσύ, ότι του το είπες κλπ. Ο γκαζάς δεν φαίνεται πουθενά, ενώ εσύ υπέγραψες. Εγώ, εδώ και λίγο καιρό (γιατί κι εγώ στην αρχή εξυπηρετούσα) δεν υπογράφω κάτι για το οποίο δεν είμαι σίγουρος (εφόσον είναι αλλουνού δουλειά γκαζά ως εγκατάσταση και όχι δική μου). Εξηγούμαι στον πελάτη πως δεν το υπογράφω, ας έρθει άλλος συνάδελφος να το υπογράψει να πάρει άλλος την ευθύνη αν δω ότι κάτι είναι τόσο λάθος. Ότι θα έρθει η Πυροσβεστική κλπ και θα το δει και θα μας κάνει παρατήρηση, και μπλα μπλα. Βέβαια, όλοι συμμορφώνονται, αλλά θα τύχει κι ένας που δε θα συμμορφωθεί. Επειδή θα σου ξανασυμβεί αυτό, κοίτα πώς θα το διαχειριστείς από εδώ και στο εξής. Δε σου λέω να μην υπογράψεις, σου λέω να είσαι πολύ πολύ προσεκτικός όσον αφορά το υγραέριο. 'Η μπορείς να το εξηγήσεις στον πελάτη σου, πως η δουλεία δεν είναι και για διαφήμιση. Να του δώσεις να καταλάβει πως και εκείνος θα τα χρησιμοποιεί. Α, αν οι φιάλες είναι σε εσωτερικό χώρο, θέλει και οπές αερισμού. Τις έχει?1 point
-
όλοι έχουμε απορίες . Η ποιο βασική : Η ανάπτυξη της χώρας περνάει μέσα από τους χάρτες του 1945 ? ...συγχαρητήρια στα αστροπελέκια του υπουργείου , περιμένω από το ΤΕΕ να σταθεί στο ύψος τον περιστάσεων1 point
-
Και όμως έχει σημασία για τις αποστάσεις αν ο δρόμος είναι αγροτικός ή είναι εθνικός, επαρχιακός, ή δημοτικός. Ας υποθέσουμε λοιπόν ότι ο δρόμος σου είναι αγροτικός και η απαίτηση παραμένει στα 15 μ. Μπορεί το γήπεδο να πληροί τις δυο βασικές προϋποθέσεις ώστε να αιτηθείς παρέκκλιση για μικρότερες πλάγιες αποστάσεις (7,50 μ) αλλά το "αγκάθι" στην όλη υπόθεση είναι ότι με την τήρηση των 15 μ (κανόνας) προκύπτει οικοδομήσιμο τμήμα και το ΠΔ (ΦΕΚ 270/Δ/85) δεν κάνει διάκριση σε οικοδομήσιμο τμήμα κάποιων ελαχίστων διαστάσεων. Άρα, με πρώτη ανάγνωση δεν δικαιούται να λάβει παρέκκλιση για μικρότερες πλάγιες αποστάσεις. Πήγαινε στην ΥΔΟΜ να ρωτήσεις. Μη χάνεις το χρόνο σου στο ιντερνετ με θεωρητικές προσεγγίσεις.1 point
-
Ναι καταλήγω ότι όταν nv>0.50 δεν θες ικανοτικό. Ανάλογα με το nv κατατάσσεσαι όμως στο ανάλογα στατικό σύστημα κατά EC (Ισοδύναμο προς τοιχώματα, πλαισιωτό ή ισοδύναμο διπλό κτλ κτλ κτλ)1 point
-
Γράφεις παραπάνω. "Το συμβόλαιο λέει 11210τμ που κατατέθηκε στο κτηματολόγιο. Το κτηματολόγιο τους έδωσε 12000τμ με απόκλιση +-750τμ. Το τοπογραφικό το νέο σε ΕΓΣΑ 87 12750τμ". Έχεις ένα συμβόλαιο που γράφει Ε= 11210μ2. Πιστεύω πως ο συμβολαιογράφος το νούμερο αυτό το πήρε από κάποιο τοπογραφικό (??) (ο αριθ. 11210 μ2 δείχνει και κάποια ακρίβεια). Το κτηματολόγιο σας δίνει 12000. Είναι από "αεροφωτό", έχουμε και την ... απόκλιση... ας το δικαιολογήσουμε !!! Γίνεται ξανά τοπογραφικό και το γήπεδο σου γίνεται ... 12750 μ2. Δηλαδή 1540μ2 περισσότερο από την αρχική μέτρηση του συμβολαίου ???? (!!!) Έλεγχος στις όμορες ιδιοκτησίες έγινε ? Δηλ. το γήπεδό σας όταν θα έχει Ε=12750μ2 (σύμφωνα με την νέα μέτρησή σας), όλες οι όμορες ιδιοκτησίες θα διατηρούν τα δηλωθέντα, τουλάχιστον, εμβαδά τους? Όταν ζητήσεις χωρική μεταβολή, αιτούμενος εμβαδόν Ε= 12750μ2, πρέπει, λογικά, να "σπρώξεις" τα όριά σου προς τους γείτονες. Ναι να αυξήσεις εσύ το χωράφι σου κατά 1540μ2, αν πράγματι τα δικαιούσαι, αλλά αυτά τα μέτρα πρέπει και να υπάρχουν στο έδαφος! Η γη πάντως δεν είναι λάστιχο.1 point
-
Αυτό δεν εννοεί? Λέει: " Σε πολυώροφα κτίρια ο σχηματισμός πλαστικού μηχανισμού μαλακού ορόφου θα πρέπει να αποφεύγεται, επειδή ένας τέτοιος μηχανισμός μπορεί να συνεπάγεται υπερβολικές τοπικές απαιτήσεις πλαστιμότητας στα υποστυλώματα του μαλακού ορόφου. Εκτός αν ορίζεται διαφορετικά στα Κεφάλαια 5 έως 8, για την ικανοποίηση της προηγούμενης απαίτησης (σ.σ. δλδ για να πιάνεις τις απαιτήσεις πλαστιμότητας στα υποστυλώματα του μαλακού ορόφου) , σε κτίρια πλαισιωτού συστήματος, περιλαμβανομένων και κτιρίων με σύστημα τοιχωμάτων ισοδύναμο προς πλαισιωτό, όπως ορίζονται στην 5.1.2(1), η ακόλουθη συνθήκη πρέπει να ικανοποιείται σε όλους τους κόμβους μεταξύ βασικών ή δευτερευουσών σεισμικών δοκών και βασικών σεισμικών υποστυλωμάτων"... Και αναφέρει μετά την συνθήκη του ικανοτικού. Τα κτίρια διπλού συστήματος ισοδύναμου με πλαισιωτό σύστημα εχουν nv πλαισίων > 0,50, άρα nv τοιχωμάτων < 0,50. Αν nv τοιχωμάτων > 0,50 (δλδ είσαι σε σύστημα μικτό ισοδύναμο με τοιχωματικό ) τότε καταλαβαίνω ότι δεν θες ικανοτικό. Προφανώς όλα τα παραπάνω (κατάταξη σε σύστημα και άρα απαίτηση ή μη ικανοτικού) εξετάζονται ανά κατεύθυνση.1 point
-
Ναι τα έχω δει αυτά και μάλιστα επιβεβαιώνω αυτό το <0,50. Δεν συμφωνώ όμως σε αυτό που γράφεις για nv<0,50<0,60. Επομένως θα μπορούσαμε εκτιμάς να πούμε ότι για nv>0,50 δεν απαιτείται ικανοτικός?1 point
-
Συμφωνούμε ως προς το ότι δεν απαιτείται -μάλλον- (το λέω με επιφύλαξη γιατί δεν νιώθω πως έχω σαρώσει με τόση επιμέλεια όλον τον ΕΚ8) nv>0,60 σε περίπτωση ύπαρξης μαλακού ορόφου- όπως κάνουμε δλδ με ΕΑΚ. Τώρα για τον ικανοτικό, στην 4.4.2.3 λέει ότι υπάρχει ισχυρή σύσταση ο μαλακός όροφος να αποφεύγεται, επειδή ένας τέτοιος μηχανισμός οδηγεί σε μεγάλες απαιτήσεις πλαστιμότητας στα φέροντα στοιχεία του μαλακού ορόφου. Και συνεχίζοντας λέει ότι σε κτίρια με πλαισιωτό σύστημα ή σύστημα διπλό ισοδύναμο με πλαισιωτό (άρα εν γένει nv<0,50) πρέπει να ικανοποιείται η σχέση 4.29 δλδ η σχέση του ικανοτικού. Ουσιαστικά ο κανονισμός στο λέει εμμέσως πλην σαφώς, ότι αν είσαι σε nv<0,50<0,60 τότε "κινδυνεύεις" να μην σου βγαίνει ούτε ο ικανοτικός και άρα οι απαιτήσεις σε πλαστιμότητα των στοιχείων να είναι πλέον υπερβολικές. Εξαιρέσεις από ικανοτικό σταχυολογώ ότι είναι: Οι κόμβοι του δώματος, οι κόμβοι της θεμελίωσης, υποστυλώματα τα οποία σχεδιάζονται για οιωνεί ελαστική συμεριφορά (δευτερεύοντα μέλη, βέβαια πόσο συχνό είναι κάτι τέτοιο....), υποστυλώματα υπογείων ορόφων στα οποία δεν αναμένονται πλαστικές αρθρώσεις και τέλος από την 5.2.2.3: στον κατώτατο όροφο διωρόφων κτιρίων εφόσον νd<0,30 σε όλα τα υποστυλώματα.1 point
-
ν. 4258/14 αρθρο 22 7.Οικόπεδα ευρισκόμενα εντός οικοδομικών τετραγώνων σχηματισθέντων σε ρυμοτομικά σχέδια οριστικών διανομών του Υπουργείου Γεωργίας που εγκρίθηκαν πριν από το έτος 1975, θεωρούνται από το χρόνο έγκρισης των εν λόγω ρυμοτομικών σχεδίων ως οικόπεδα εντός σχεδίου, ανεξαρτήτως εάν περιλαμβάνονται ή όχι τα ίδια στον πίνακα διανομής. Τα οικόπεδα αυτά συμμετέχουν στον πολεοδομικό σχεδιασμό και δομούνται με τους ίδιους όρους και υπό τις ίδιες προϋποθέσεις με τις οποίες συμμετέχουν και δομούνται και τα οικόπεδα του πίνακα διανομής. Στην περίπτωση αυτή ως προς την έννοια του οικοδομικού τετραγώνου ισχύουν οι διατάξεις των παραγράφων 48, 49, 53 και 76 του άρθρου 2 και της παρ. 1α του άρθρου 8 του ν. 4067/2012 (Ν.Ο.Κ). Γήπεδα ευρισκόμενα έναντι των οικοδομικών τετραγώνων του προηγούμενου εδαφίου δομούνται σύμφωνα με τις γενικές και ειδικές διατάξεις για την εκτός σχεδίου δόμηση.1 point
-
(μεταφέρθηκε στο παρόν θέμα. Pavlos 33) Δεν ξέρω εάν εδώ είναι ο καταλληλότερος τόπος για τις παρακάτω απορίες αλλά εάν χρειαστεί να μεταφερθεί σε άλλη ενότητα ας γίνει: Μπορεί ένας μηχ/γος μηχανικός να εκδώσει βεβαίωση μηχανικού (για αυθαιρεσίες, για συμβολαιογράφο κλπ); Μπορεί να νομιμοποιήσει αυθαίρετο με τους κωδικούς του ΤΕΕ; Μπορεί να ασχοληθεί με δουλειές πολιτικού μηχανικού ή αρχιτέκτονα όπως κατόψεις κλπ και ποιές;1 point
-
Την καλησπέρα μου .... Αν όντως απαιτείται τροποποίηση ή διόρθωση της υπάρχουσας ΣΟΙ, τότε ναι απαιτείται ταυτοχρόνως για την ολοκλήρωση αυτής η έκδοση ΠΗΤΚ για κάθε ΟΙ που μεταβάλλεται....1 point
-
1 point
-
@dimitris GM Στο ΠΔ 111/2004 δίνεται ο τρόπος υπολογισμού εισφοράς. Για τις προϋποθέσεις παραπέμπει στον Ν.960/79. Η τελευταία τροποποίηση του νόμου αυτού είναι ο Ν.3044/2002. Ή κάνω λάθος; Με λίγα λόγια ισχύουν τα παρακάτω ή όχι;1 point
-
@kostasaig Βάσει του Ν.3044/2002 μπορεί να γίνει εξαγορά. Αν δεν κάνω λάθος, ο νόμος εξακολουθεί να ισχύει.1 point
-
1 point
-
Μήπως πρέπει να βγάλεις έγκριση εργασιών κατεδάφισης και μετά να δώσεις βεβαίωση. Είναι λίγο τραβηγμένο αλλά....1 point
-
Ως εργολάβος δεν έχετε θέμα αλλά ως μηχανικός υπάρχει ζήτημα από ότι είχα ψάξει παλαιότερα τον κώδικα δεοντολογίας ΠΜ1 point
-
Καλημέρα στην παρέα. Και για να γίνει πλήρως αντιληπτό αυτό που είπε ο @georgegaleos Άρθρο 11. Χρόνος έκδοσης τιμολογίου 1. Η υποχρέωση έκδοσης τιμολογίου γεννάται κατά το χρόνο που πραγματοποιείται η αποστολή ή παράδοση των αγαθών ή των υπηρεσιών. Σχετ. αποφάσεις (1) Σχετ. διοικ. λύσεις (1) 2. Ο χρόνος έκδοσης τιμολογίου καθορίζεται ως εξής: α) Σε περίπτωση πώλησης αγαθών ή παροχής υπηρεσιών, τιμολόγιο εκδίδεται το αργότερο μέχρι τη 15η ημέρα του επόμενου μήνα της παράδοσης ή αποστολής αγαθών ή της ολοκλήρωσης της υπηρεσίας, κατά περίπτωση. β) Σε περίπτωση συνεχιζόμενης παροχής αγαθών, υπηρεσίας ή κατασκευής έργου, το τιμολόγιο εκδίδεται μέχρι τη 15η ημέρα του επόμενου μήνα από την περίοδο στην οποία μέρος της σχετικής αμοιβής καθίσταται απαιτητό για τα αγαθά ή τις υπηρεσίες που έχουν παρασχεθεί ή το μέρος του έργου που έχει ολοκληρωθεί. γ) Σε περίπτωση απόκτησης δικαιώματος λήψης υπηρεσίας, με την απόκτηση του δικαιώματος αυτού. δ) Στην περίπτωση έκδοσης συγκεντρωτικού τιμολογίου της παρ. 3 του άρθρου 10, το συγκεντρωτικό τιμολόγιο εκδίδεται το αργότερο μέχρι τη 15η του επόμενου μήνα από το μήνα εντός του οποίου πραγματοποιήθηκε το πρώτο γεγονός πώλησης αγαθών ή παροχής υπηρεσιών που συμπεριλαμβάνεται στο συγκεντρωτικό τιμολόγιο. ε) Ειδικά, όταν ο αγοραστής των αγαθών ή υπηρεσιών είναι το Δημόσιο ή νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου, το τιμολόγιο δύναται να εκδίδεται μέχρι το τέλος της ετήσιας περιόδου μέσα στην οποία έγινε η παράδοση ή η αποστολή των αγαθών ή η παροχή των υπηρεσιών ή η πιστοποίηση δημόσιων έργων ή η οριστικοποίηση της συναλλαγής από τον αγοραστή, κατά περίπτωση. Άρθρο 13. Χρόνος έκδοσης στοιχείων λιανικής πώλησης Το στοιχείο λιανικής πώλησης (απόδειξη ή τιμολόγιο) εκδίδεται: α) Σε περίπτωση πώλησης αγαθών, κατά το χρόνο παράδοσης ή την έναρξη της αποστολής. Όταν η παράδοση των πωλούμενων αγαθών γίνεται από τρίτο, το στοιχείο λιανικής πώλησης εκδίδεται μέχρι το τέλος του επόμενου μήνα από την παράδοση "και πάντως εντός του φορολογικού έτους που έγινε η παράδοση."[1] β) Σε περίπτωση παροχής υπηρεσιών, με την ολοκλήρωση της παροχής της υπηρεσίας. γ) Σε περίπτωση απόκτησης δικαιώματος λήψης υπηρεσίας, με την απόκτηση του δικαιώματος αυτού. δ) Σε περίπτωση συνεχιζόμενης παροχής "αγαθών,"[2] υπηρεσίας ή κατασκευής έργου, το παραστατικό της πώλησης εκδίδεται όταν μέρος της αμοιβής καθίσταται απαιτητό για το μέρος της υπηρεσίας ή του έργου που έχει ολοκληρωθεί και σε κάθε περίπτωση με την ολοκλήρωση της υπηρεσίας ή του έργου.1 point
-
Το πρώτο @laxanos. Δεν έχει καθοριστεί προθεσμία, ούτε χρειάζεται να προετοιμαστούμε για κάτι. Περιμένουμε τις εξελίξεις.1 point
-
1 point
-
1 point
-
Πέραν του προφανούς, (για ποιον λόγο να θέλεις οπτική επαφή με έναν de facto βοηθητικό χώρο), αν αφήσεις τρύπα στο ισόγειο, τότε αυτόματα το υπόγειο στο συγκεκριμένο σημείο έχει ύψος 6μ. (αν υποθέσουμε ότι Ηυπο=3μ & Ηισο=3μ.) Συνεπώς έχεις υπέρβαση στο επιτρεπόμενο ύψος υπογείου.1 point
-
πάνω απο 12.00 μ = Προσωπο/2 αλλιώς 6,00μ. καθαρό ανοιγμα εισοδου-εξοδου1 point
-
Μεγαλε πρεπει να εισαι μπετοβλακας με περικεφαλαια.Να ερθω να μου βγαλεις μια, ετσι απλα να δουμε ποσο απλα και ωραια ειναι.Τα εχω σε μετρητα...ετσι να ηταν ολοι σαν εσενα να μην προλαβαινεις να πλακωνεις... Πέραν του ανεπίκαιρου αλλά με το πρώτο σου ποστ υβριστής και είρωνας λαμβάνεις ποινή. Didonis-1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-