Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 02/04/2021 σε όλες τις περιοχές
-
Version X6.3
86.398 downloads
Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5167/24 (ΦΕΚ 207Α/20.12.2024) Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Προσθήκες N.5015/23 (ΦΕΚ 20Α/02.02.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)2 points -
2 points
-
Ένα μικρό απόσπασμα από το site του ΜΗΝ - ΝΕΟΙ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ : "Συντάξεις του ΤΣΜΕΔΕ από 2.391,22 € που με όλους τους μνημονιακούς νόμους έγιναν 1.692,01 € κατέληξαν με τον Ν.4387/16 σε 1036€ και τελικά 940-950€ !" Συνάδελφοι ελάτε και σεις μαζί μας, γίνετε μέλος εδώ: Εγγραφή2 points
-
2 points
-
1 point
-
καλημέρα συνάδελφοι, δυστυχώς εχθές (1/4/2021) συνέβηκε δυστύχημα με 3 νεκρούς συναδέλφους, 1 τραυματία και 3 κατηγορούμενους. Κατά αρχήν θερμότατα συλλυπητήρια στις οικογένειές τους. Κρίμα στους ανθρώπους να φεύγουν με τέτοιο τρόπο στον αγώνα για το καθημερινό μεροκάματο του τρόμου. Να σημειώσω την προσωπική μου άποψη ότι και οι άμεσα κατηγορούμενοι, ακόμη κι αν αποδειχθεί ότι έχουν ευθύνες για το συγκεκριμένο περιστατικό (που μπορεί και να έχουν, δεν κάνω ούτε τον πραγματογνώμονα ούτε το δικαστήριο), είναι και αυτοί θύματα εσφαλμένων πρακτικών : ταχύτερα-φθηνότερα-τώρα-τζάμπα. Αυτά είναι τα πραγματικά αίτια κι ας λένε για "ανθρώπινο λάθος", "αμέλεια", άγνοια κινδύνου" και άλλα τέτοια μεγαλόσχημα. Εάν δεν αποφασίσουμε ως κοινωνία να τοποθετήσουμε την ανθρώπινη ζωή πάνω από το οικονομικό κόστος , δυστυχώς θα ξαναέχουμε παρόμοια συμβάντα. Και πάλι συλλυπητήρια. Κρίμα .......1 point
-
Η πρωτογενής παράβαση είναι το κλείσιμο. Η δευτερογενής (παράβαση "ντόμινο") δεν εξετάζεται.1 point
-
@janna, Όλες οι αυθαίρετες κατασκευές που προκαλούν υπέρβαση κάλυψης και δόμησης συνυπολογίζονται για τον έλεγχο του ποσοστού της κατηγορίας 4. Για τον έλεγχο θα λάβεις υπόψη σου τα 70 τ.μ., αλλά στην κατηγορία 4 μπαίνουν μόνο τα 20 τ.μ. ενώ τα υπόλοιπα στην κατηγορία 2.1 point
-
Πολύ ωραίο πρόγραμμα, δυστυχώς δεν το ξέρει και πολύ κόσμος στην Ελλάδα και δεν ξέρω κατά πόσο είναι εύκολο τα σχέδια να τα φέρεις σε επίπεδο μελέτης για Πολ/μία.1 point
-
Όντως, αλλά εννοείται το Autocad συνυπάρχει αρμονικά. Υπάρχουν και αλλού πορτοκαλιές...1 point
-
Επειδη δεν ειδα καποια παρατηρηση απο τους συναδελφους (εκτος αν μου διαφευγει).Ζητημα σημαντικοτατο προς διερευνηση ειναι και η ενωση των δυο υπαρχοντων σκελετων (αφου εγινα σε δυο κατα πλατος φασεις). Αν η συνδεση δεν ειναι ικανοποιητικη (που δεν ειναι συνηθως ουτε στην ανοδωμη ουτε στη θεμελιωση) θα πρεπει να δεις και τις εξης δυο περιπτωσεις 1) Αποκατατασταση καλυτερης συνδεσης 2) Αν δε δεν υπαρχει καθολου συνδεση και απλως ακουμπανε το ενα στο αλλο (αντε και με ενα μικρο "ξεσγαλισμα" ενωση στις πλακες). σκεψου αρμο διαστολης στον οροφο με καταλληλη διπλη τοιχοποια και αρμοκαλυπτρα. Πολυ σημαντικο παντως η συνδεση των υπαρχοντων....1 point
-
1 point
-
Ως προς τα λιθοσώματα που με ρώτησες δεν θυμάμαι τί δίνει η εταιρεία τους ως θλιπτική αντοχή λιθοσώματος. Είχα μείνει με την εντύπωση πάντως ότι έχουν σύστημα ποιοτικού ελέγχου, αλλά έχει περάσει καιρός και δεν θυμάμαι λεπτομέρειες. Ένας οπτόπλινθος "φτωχών" χαρακτηριστικών (δλδ που παράγεται από εταιρεία χωρίς σύστημα ποιοτικού ελέγχου κλπ) μπορεί να έχει μια θλιπτική αντοχή 1,7-2Mpa, αντίθετα σε μονάδες με καλή και ελεγχόμενη εργοστασιακή παραγωγή οι οπτόπλινθοι μπορεί να έχουν μια θλιπτική αντοχή 4,20-4,70Mpa. Προφανώς τα παραπάνω νούμερα είναι ενδεικτικά, παίζουν ρόλο οι διαστάσεις,το μέγεθος των οπών κλπ. Προφανέστατα οπτόπλινθος με καλά χαρακτηριστικά θα σου δώσει και τοίχο με υψηλή θλιπτική αντοχή. Αλλά κατά την γνώμη μου αυτό δεν είναι αυτό που πρέπει να σε νοιάζει τώρα. Να τσεκάρεις και τον χάλυβα του υφισταμένου αν έχει πτώση αντοχής και ψαθυροποίηση. Αν ναι, δεν έχει σωτηρία, προσωπικά δεν θα έβαζα τίποτα επάνω. Θέλει προσεκτικό χειρισμό και κατάλληλη προσομοίωση, δεν είναι απλή υπόθεση.Τόσο γιατί το υφιστάμενο δεν είναι σε καλή κατάσταση (C12/15 είναι πολύ χαμηλή η αντοχή του, κι αν έχει και ενανθράκωση λόγω παραθαλάσσιου ο χάλυβας είναι πάρα πολύ πιθανό να μην έχει πολλά περιθώρια.), όσο και για λόγους προσομοίωσης (σκυρόδεμα + φέρουσα).1 point
-
Συνάδελφε zazeng σε ευχαριστώ για το χρόνο σου. Κάθε άποψη εμπειρότερου μηχανικού είναι επιθυμητή και καλοδεχούμενη!1 point
-
Στο ερώτημα, δεν αναφέρεις ποια είναι η πολεοδομική παράβαση. Μήπως ο χώρος κλείστηκε αυθαίρετα; Αν ναι, μια αντιμετώπιση είναι να υπολογιστεί πρόστιμο με αναλυτικό, για τις εργασίες κλεισίματος, με την λογική ότι ο χώρος έχει προσμετρήσει στον Σ.Δ κατά την έκδοση της Ο.Α.1 point
-
Πρέπει να σπάσει ο πάγος που λέμε.. Κάθε αρχή και δύσκολη. Φυσικά δεν υπάρχει διάθεση από συναδέλφους να δείξουν 2 πράγματα, έναν μπούσουλα πάνω κάτω δηλαδή να ξεκινήσεις. Ρωτώντας πας στην πόλη Ευχαριστώ πολύ για άλλη μια φορά για τον χρόνο και την κατανόηση σας συνάδελφε.1 point
-
Κοιτα στο σασι ή στην καμπινα ή μιλα με τη Volvo (με πλαισιο) Το βαρος μπροστα ειναι σιγουρα χωρις το γερανο1 point
-
1 point
-
1 point
-
Σταχυολόγηση ανακοίνωσης του ΜΗΝ.... Η απομείωση των Συντάξεων των Μηχανικών έχει γίνει πολύ βάναυση πλέον. Εκδίδονται Συντάξεις πλέον, κάτω των 1000 ευρώ , ειδικά των Ελευθέρων Επαγγελματιών και όχι βέβαια μόνο αυτών. Ο νεοϊδρυθείς Σύλλογος με τα διακριτικά ΜΗΝ και site www.mhn2020.gr , η πιό σύντομα στον browser mhn2020.gr , αγωνίζεται με κάθε μέσο για την ανατροπή της εξαθλίωσης, που μας έχει οδηγήσει ο 4387/16 και στη συνέχεια ο 4670/20. Θέλουμε την συμπαράσταση όλων σας σε αυτό και την κοινοποίηση του site όσο δυνατόν περισσότερο. Προσφεύγουμε σε ΟΜΑΔΙΚΕΣ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ / ΑΓΩΓΕΣ ενάντια των συνταξιοδοτικών αποφάσεων που εκδίδονται, με σκοπό να βοηθήσουμε όσο περισσότερους Συναδέλφους Μηχανικούς μπορούμε. Η ισχύς εν τη ενώσει!1 point
-
Καλημέρα,συμφωνώ με τον Jupiter-το "πατάρι" και η "σοφίτα" που ρυθμίζονται με τον ν.4495,έχουν ονομαστεί πατάρι και σοφίτα-ας μου επιτραπεί να πω-κατ'ευφημισμό.Πρόκειται πολλές φορές για εξ ολοκλήρου αυθαίρετες κατασκευές,τις οποίες κατασκεύασε ο ιδιοκτήτης μέσα στο κατάστημα του,ή-αντίστοιχα- κάτω από την στέγη του φτιάχνοντας μια υψηλότερη από της άδειας στέγη.Δύσκολα λοιπόν θα έβρισκε κανείς να ρυθμίσει μια αυθαίρετη "σοφίτα" που πληροί τον ορισμό του ΝΟΚ και ως προς το μέγεθος- και ύψος- ,και το ίδιο ισχύει και για το πατάρι.Ως εκ τούτου,από τον 4178 ακόμη,όλες οι απαντήσεις του ΤΕΕ,γι αυτές τις κατασκευές και τον τρόπο ρύθμισης τους,βασίζονται εν μέρει στον ορισμό του ΝΟΚ,ως προς την θέση και την προσβασιμότητα τους,τονίζοντας ότι λαμβάνονται ως τέτοια "ανεξαρτήτως μεγέθους και ύψους".H εγκύκλιος 2 απλά το επιβεβαίωσε. Σκεφτείτε απλά ότι κάποιος που κατασκεύασε αυθαίρετα "πατάρι",δεν είχε σίγουρα στον νου του να κρατήσει το 70% της επιφάνειας του υποκείμενου ορόφου,και κάποιος που κατασκεύασε αυθαίρετα "σοφίτα",δεν είχε σίγουρα στο νου του να κρατήσει το 50% της επιφάνειας του υποκείμενου ορόφου.Ως επί τω το πλείστον,οι ιδιοκτήτες εκμεταλλεύτηκαν αυθαίρετα,όση περισσότερη επιφάνεια σε σχέση με τον υποκείμενο όροφο,μπορούσαν να εκμεταλλευτούν. Συνεπώς,στα παραπάνω η άποψη μου,από τον συνδυασμό των άρθρων και των διαφόρων επεξηγήσεων, είναι ότι το "πατάρι" σε εντός σχεδίου περιοχή,και εντός νομίμου περιγράμματος της ιδιοκτησίας,δεν πρέπει να συνυπολογιστεί στην επιλογή Κατηγορίας,εφόσον για την ρύθμιση του ως "παταριού",συντρέχουν οι προϋποθέσεις -μόνο ως προς την θέση και την προσβασιμότητα αυτού- βάσει ορισμού ΝΟΚ. Περαιτέρω,σωστά αναφέρθηκαν από τον Δημήτρη, οι διαδικασίες που θα ακολουθήσουν για τις μελλοντικές πράξεις που πρέπει να εκδοθούν για το κατάστημα,ωστόσο αυτές δεν αποτελούν αντικείμενο για την επιλογή κατηγορίας από τον μηχανικό για την ρύθμιση ν.4495/2017.1 point
-
Σύμφωνα με την εγκύκλιο 2 του 4495 για να εφαρμοστεί ο μειωτικός συντελεστής σε εσωτερικούς εξώστες και σοφίτες θα πρέπει να πληρούνται οι προϋποθέσεις των ορισμών του ΝΟΚ, ανεξαρτήτως επιφάνειας και ύψους. Σύμφωνα με την ίδια εγκύκλιο για τον υπολογισμό του ποσοστού των υπερβάσεων των αυθαιρεσιών (έλεγχος κατηγορίας 4) εξαιρούνται μη αυτοτελείς αυθαίρετοι χώροι εντός του νομίμου περιγράμματος του κτιρίου σε εντός σχεδίου περιοχές. Συνεπώς για τον έλεγχο της Κ4 το κριτήριο εξαίρεσης είναι η αυτοτέλεια του παταριού (δηλαδή αν είναι ανεξάρτητο) χωρίς περιορισμό εμβαδού.1 point
-
Για να σιγουρευτώ και εγώ ότι κατάλαβα αυτά που συζητάτε: Εφόσον υπάρχει διαθήκη που μοιράζει ακίνητο σε επί μέρους τμήματα, και το οποίο ακίνητο βρίσκεται σε φάση τακτοποίησης με μία αίτηση και δεν έχει γίνει σύσταση παρά μόνο αποδοχή κληρονομιάς, η τακτοποίηση θα πρέπει να γίνει σαν να υπάρχουν διαφορετικές οριζόντιες ιδιοκτησίες (διαφορετικά φύλλα καταγραφής για κάθε ο.ι., χιλιοστά επί επιτρεπόμενα στους συντελεστές επιβάρυνσης, κλπ.) ή μπορεί να τακτοποιηθεί ως ενιαίο κτίσμα και απλά να περιγράφονται οι οριζόντιες στην τεχνική έκθεση; Επίσης όταν ολοκληρωθεί η υπαγωγή θα πρέπει να γίνουν νέες αιτήσεις (μόνο και μόνο για να πάρουν μοναδικό αριθμό πρωτοκόλλου), όπου κάποιες θα περιγράφουν ξεχωριστά κάθε οριζόντια και μία που θα περιγράφει τους κοινόχρηστους χώρους; Για να περιγράψω συγκεκριμένα την περίπτωση, η τακτοποίηση ξεκίνησε όσο ο ιδιοκτήτης ήταν εν ζωή, κατόπιν πέθανε και την υπαγωγή θα την ολοκληρώσω αφού παραλάβω την αποδοχή κληρονομιάς, για να περιγράψω σωστά το ιδιοκτησιακό καθεστώς. Επομένως αναρωτιέμαι αν θα πρέπει να διαφοροποιήσω την αρχική δήλωση υπαγωγής που ξεκίνησε για ενιαίο κτίσμα, εξαιτίας της διαθήκης (που ακόμα δεν έχω στα χέρια μου).1 point
-
Καλημέρα @st2 @desptsouk @pirsogiannis ... σας έχω το καλύτερο, γιατί πραγματικά κι εγώ είχα κουραστεί με τις αλλαγές συντελεστών κάτω απ' τη μύτη μας ... (και χθες τα ίδια πάλι 🤪) Λοιπόν όταν συμπληρώνουμε την ΑΠΔ, στο πακέτο κάλυψης δίπλα έχει ένα ερωτηματικό, το επιλέγουμε και μετά πατάμε αναζήτηση ή απλά πατάμε enter.... Στη συνέχεια επιλέγουμε πακέτο 781 και ...... ιδού τα ποσοστά !!!! (για να λειτουργήσει πρέπει οπωσδήποτε να έχουμε ήδη επιλέξει κωδικό ειδικότητας) Απολαύστε υπεύθυνα !!!1 point
-
Αν και δεν έχω ασχοληθεί με τα υπόσκαφα σε βάθος, θα προσπαθήσω να συμμετέχω στην σπαζοκεφαλιά σου Α) Συμφωνώ, μπορείς να έχεις δύο υπόγειους ορόφους και να μοιράσεις και στους δύο τους αποθηκευτικούς χώρους της κατοικίας, με την προϋπόθεση το συνολικό εμβαδόν των αποθηκών να μην ξεπερνά την πραγματοποιούμενη κάλυψη. Β) Σε αντίθεση με τον ΓΟΚ, ο ΝΟΚ δεν θέτει ως προυπόθεση κάποιο μέγιστο ύψος για να μην συμμετέχουν οι υπόγειοι χώροι στον συντελεστή δόμησης. Θεωρητικά, θα μπορούσες να έχεις έναν υπόγειο αποθηκευτικό χώρο ύψους 6,00μ. Η μόνη δέσμευση για τα υπόγεια φαίνεται να είναι το πόσο θα προεξέχει η οροφή από το τελικά διαμορφωμένο έδαφος. (Προσοχή, ο κτηριοδομικός που είναι προσαρμοσμένος στον ΓΟΚ άρθρο 8 παράγραφος 3 ισχύει ακόμα και ίσως δημιουργήσει πρόβλημα...) Γ) Αν εννοείς αν μπορείς να συνδέσεις λειτουργικά το υπόσκαφο τμήμα με το υπόγειο Β, και το υπέργειο με το υπόγειο Α, θεωρώ πως ναι, μπορείς. Δ) Δεν πολυκατάλαβα την ερώτηση. Αν ρωτάς αν μπορεί το υπόσκαφο να έχει υπόγειο όροφο κάτω από αυτό, τότε απαντώ πως ναι, μπορεί να έχει. Ο μόνος περιορισμός που βλέπω να υπάρχει όσο αφορά τους ορόφους του υπόσκαφου, είναι η μία και μοναδική του όψη να έχει ύψος ενός ορόφου. Ε) Το άρθρο 11κδ μιλάει για κτήρια ή τμήματα κτηρίων και δεν θέτει πουθενά την προυπόθεση ότι τα τμήματα αυτά πρέπει να είναι αυτόνομα και απομονωμένα απο τα υπέργεια. Άρα ναι, κατά την άποψή μου, μπορείς να συνδέσεις το υπόσκαφο με το υπέργειο τμήμα μέσω ενός κλιμακοστασίου. Πρόσεξε μόνο, το κλιμακοστάσιο να είναι μέσα στην κάλυψη του υπέργειου τμήματος, γιατί απαγορεύεται η ύπαρξη υπέργειας κατασκευής μέσα στην κάλυψη του υπόσκαφου.1 point
-
1)αυτό σε καμία περίπτωση δεν είναι σοφίτα...τα ανοίγματα για αερισμό και φωτισμό πρέπει να ακολοθούν τη γεωμετρία της στέγης και όχι να εξέχουν σαν αποβάθρες (δλδ ή περίπτωση σου είναι αυτό ακριβώς που απαγορεύεται) 2) εφόσον δεν είναι σοφίτα και θα μετρήσει όλο σαν όροφος μπορείς να έχεις πρόσβαση. οφ δε ρεκορντ , αυτή η στέγη παέι σφαίρα για μπιενάλε αυθαιρέτων1 point
-
Βαλε μια τσαπα μεγαλη.. Να "του ξεφυγει" και λιγο του χειριστη, να τα γ@#$# ολα....1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Παράταση έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026 για την εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Παράταση για ένα χρόνο, δηλαδή έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026, δίνει το κράτος στην εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου. Η εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων διέπεται από τον νόμο 5024/2023, ο οποίος προβλέπει τη διαδικασία μέσω ψηφιακής πλατφόρμας στο gov.gr. Ωστόσο, η εξαγορά δεν επιτρέπεται σε δασικές εκτάσεις ή άλλες περιοχές που είναι κοινόχρηστα αγαθά, εξαιρουμένων των «πραγμάτων εκτός συναλλαγής», όπως ορίζονται στο Αστικό Κώδικα.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Ο πρώτος εικονικός ψηφιακός βοηθός μουσείου από το ΝΟΗΣΙΣ
GTnews posted μια είδηση in Τεχνολογία,
Έχει το ύψος ...μπασκετμπολίστα, όμως η δουλειά του δεν είναι να βάζει καλάθια, αλλά να σχεδιάζει προσωποιημένες περιηγήσεις επιστημονικού ενδιαφέροντος. Ο λόγος για το διαδραστικό κιόσκι ενημέρωσης, στο οποίο «κατοικοεδρεύει» ο «NOE515», ο εικονικός ψηφιακός βοηθός του Κέντρου Διάδοσης Επιστημών και Μουσείου Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ, αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Ο NOE515, που αποτελεί τον πρώτο εικονικό βοηθό με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) σε μουσείο στην Ελλάδα, χρηματοδοτήθηκε εξ ολοκλήρου από ίδιους πόρους του ΝΟΗΣΙΣ. Αποτελεί ένα καινοτόμο εργαλείο ΤΝ, που βελτιώνει την εμπειρία του επισκέπτη, προσφέροντας προσωποποιημένη πληροφόρηση και θα αποτελέσει μέρος των δραστηριοτήτων, που το ΝΟΗΣΙΣ θα παρουσιάσει στην 89η ΔΕΘ, στις 6-14 Σεπτεμβρίου.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-