Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      13

    • Περιεχόμενα

      26.310


  2. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      1.043


  3. Faethon11

    Faethon11

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      10.240


  4. armenopoulos

    armenopoulos

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      1.040


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 05/11/2021 σε όλες τις περιοχές

  1. χμ ο ορος στην "λγ" απαιτει "προχειρες ξυλινες κατασκευης βοηθητικης χρησης εως 8 τμ. στον ακαλυπτο χωρο" - Αρα "βοηθητικες" σημαινει την υπαρξη κυριου χωρου που "επιβοηθείται" - Ο ακαλυπτος χωρος προυποθετει την υπαρξη ηδη δομημενου τμηματος . Σε ενα γηπεδο/οικοπεδο δεν μπορεις να εχεις ακαλυπτο χωρο, εάν δεν εχεις κτισμα... Εχεις ενα αχτιστο. Κατα ΝΟΚ Ακάλυπτος χώρος είναι ο χώρος του οικοπέδου, που δεν δομείται. Περιλαμβάνει τον υποχρεωτικά ακάλυπτο και προαιρετικούς ακάλυπτους. α. Υποχρεωτικός ακάλυπτος χώρος του οικοπέδου είναι ο χώρος, που δεν δομείται και παραμένει ακάλυπτος λόγω εφαρμογής του ρυμοτομικού σχεδίου, τήρησης των υποχρεωτικών αποστάσεων από τα όρια του οικοπέδου, προκειμένου να μην υπάρχει υπέρβαση της επιτρεπόμενης κάλυψης της περιοχής. β. Προαιρετικός ακάλυπτος χώρος του οικοπέδου είναι αυτός, που αφήνεται αδόμητος πέραν του υποχρεωτικώς ακαλύπτου. τις καλησπερες μου
    3 points
  2. Οπως φαινεται, η ΠΧ, σαν οριο γραφει "γειτονας"και οχι δασος δημοσιου διοτι η ΠΧ εχει ασχοληθει μονον με το δικο σου γηπεδο. Επομενως εχεις μια νομιμη και ισχυρη αδεια και ισχυει εως ανακλησής της. Νομιμα χτιζεις με αυτην. Ο γειτονας δικαιουται -και μαλλον- εχει καταθεσει καποια ενσταση/αντιρηση κλπ. Για την περιπτωση "αναθεωρησης", θεωρώ οτι υποχρεουσαι να λαβεις υποψη σου την δασικη αναρτηση της περιοχης. Με προσφατη εγκυκλιο, τα ΑΑ και ΠΑ, χτιζουν νομιμα Το θεμα ομως ειναι, τι γινεται, εάν διπλα απο ενα ΑΑ, υπαρχει αμφισβητηση του γειτονα με το Δημοσιο, ωστε, αναλογα με το αποτελεσμα των ενστασεων να κριθει ή οχι "δασικο" και αντιστοιχα τι αποσταση οφειλεις να τηρησεις. Αυτο δεν μπορεις να το προκρινεις σημερα.. Επομενως Να το συζητησεις με την ΥΔΟΜ....μην σου βγαλουν κανα...φασουλι και τρεχεις και δεν σωζεσαι.
    3 points
  3. dimitrisGM ΄΄Έγραψες΄΄ ξανά.. αποδόμησες την ερμηνεία μου που δεν ανάλυσα τον ακάλυπτο 😔 . Τhanks
    2 points
  4. Το νυχτερινό έχει δικό του ρολόι....οπότε ξέρει ακριβώς τις συνολικές kWh.... αλλά αφού ο μετρητής δεν το μετράει ας το δεχθείς... Οι ρυθμιζόμενες χρεώσεις είναι αναλογικές με την κατανάλωση... Αν λοιπόν σου χρεώνει 190kWh από τις (ας πούμε) 800kWh, αυτό είναι 24% περίπου, οπότε το ίδιο θα πρέπει να πληρώσεις και στα υπόλοιπα....
    2 points
  5. Version 1.0.0

    11.601 downloads

    Προϋπολογισμός σε excel του παραρτήματος Β του Ν. 4495/2017
    1 point
  6. @ilias~Αναφέρεσαι (μάλλον) στο θέμα "Πρόγραμμα στατικών υπολογισμών" και συγκεκριμένα στην τρίτη σελίδα του, όπου αφενός παρατίθενται εδάφια του νόμου περί πνευματικής ιδιοκτησίας και αφετέρου δίδεται σύνδεσμος απόφασης του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου.
    1 point
  7. @stet αυτό λέω και εγώ... @thalassa50 αν έβαζες την άλλη σελίδα θα ήταν ποιο εύκολο να γίνει ο υπολογισμός...
    1 point
  8. βασιλη απαντησα για την περιπτωση "λγ" της προχειρης ξυλινης αποθηκης εως 8 τμ.. διαταξη χρησιμη και πρακτική...
    1 point
  9. Υπάρχει Αsmin ανάλογα με το πάχος της πλάκας.Και min αποστάσεις.Δυστυχως δεν είμαι στο γραφείο.Οχι λιγότερο από Φ12/15 από μνήμης, θα έλεγα. Στις κοιτοστρωσεις συνηθίζονται κρυφές ενισχυμένες ζώνες σαν δοκοί εντός του πάχους της κοιτοστρωσης.Οποτε αν το ελεύθερο άκρο ταυτίζεται με το περίγραμμα του κτιρίου,τον οπλισμό Π που λέγαμε παραπάνω , τον καλύπτει η ενισχυμένη ζώνη.
    1 point
  10. Οπλισμός ελεύθερου άκρου Π, όπως στους προβόλους,με διαμήκη σιδερα. Αν κατάλαβα καλά, εννοείς το ελεύθερο άκρο της κοιτοστρωσης.
    1 point
  11. Άποψη μου ότι όπως είναι διατυπωμένη η λγ , δεν προκύπτει ότι θα πρέπει να υπάρχει και κτίσμα κύριας χρήσης στο οικόπεδο ή γήπεδο . Ο μόνος περιορισμός είναι η κατασκευή να είναι βοηθητικής χρήσης . εδιτ Με διόρθωσε ο dimitrisGM !!
    1 point
  12. Αν θέλετε περισσότερες απαντήσεις πλέον των ανωτέρω, ο πλέον αρμόδιος είναι δυστυχώς ο δικηγόρος...
    1 point
  13. Αναφέρει ο ΕΚ8 στην 5.8.2 για πλάκες θεμελίωσης που προβλέπονται ως πλάκες σύνδεσης μεμονομένων πεδίλων ή πασαλόδεσμων ως tmin=20cm. Όμως αυτές είναι πλάκες σύνδεσης. Δεν θυμάμαι αμιγώς αναφορά για μεμονωμένες πλάκες θεμελίωσης- radier. Κρίσιμη είναι η διάτρηση συνήθως. Αναλόγως βέβαια και το κτίριο και το έδαφος.
    1 point
  14. Ναι ο λόγος είναι durability. Ο ΚΤΣ δεν εξετάζει αντοχή. @trellovoskos για το 1: ναι , λογικά, αναφέρεται σε αρμούς. για το 2: το κάθε δομικό στοιχείο εξετάζεται μεμονωμένα ως προς την επικάλυψη του. Άρα ακόμη κι αν είσαι σε παραθαλάσσιο περιβάλλον, η εσωτερική πλάκα δεν είναι XS1 όπως πχ η πλάκα του δώματος, τα δοκάρια και οι κολώνες, αλλά XC2,3,4 ανάλογα τι συνθήκες περιμένεις, ποσοστό υγρασίας κλπ. Πάρε ένα XC3 και έχεις το κεφάλι σου ήσυχο θεωρώ. Εκτός αν μιλάμε για κανένα κτίριο με εσωτερική πισίνα, χαμάμ, βιοτεχνία με ψυγεία, επεξεργαστήρια κλπ. Ομοίως και η θεμελίωση μπορεί να είναι XA πχ αν είναι δίπλα σε βόθρο.
    1 point
  15. Το ρεύμα δεν κατανέμεται με χιλιοστά και δεν έχουν καμία σχέση τα κοινόχρηστα με την ηλεκτρική ενέργεια. Τις λύσεις σου τις είπα, οτιδήποτε άλλο θα το βρεις μπροστά σου! Αυτά από εμένα σε αυτό το θέμα, καλή συνέχεια!
    1 point
  16. Αν δεν έχει περατωθεί ο φέρων οργανισμός, με τις διατάξεις που ισχύουν κατά τον χρόνο της αναθεώρησης. Ν4495/17 αρθρο 42§5α
    1 point
  17. - τι εγραψε σαν οριο, εκει που "βρεθηκε" οτι ειναι δασος;; - Πραξη χαρακτηρισμου δεν ειχε;
    1 point
  18. η αποσταση απο δασος- ξενη ιδιοκτησια- ειναι 15 μ. κατα παρεκκλιση παμε στα 10 λιγωτερα δεν γινεται δξ πώς πηρε πριν αδεια για απόσταση 5 μ. απο "τί";;;;; https://www.michanikos.gr/forums/topic/7374-απόσταση-κτηρίου-από-όριο-δασικής-έκτασης/
    1 point
  19. Δεν το ήξερα αυτό! Αλλη μια προσθήκη στον κατάλογο των "πλεονεκτημάτων" του ΡΑΦ!
    1 point
  20. Η σύνταξη ή μη Μ.Σ.Ε. είναι πολύ σοβαρό θέμα. Πολλοί συν/φοι ενώ απαιτείται με διάφορα τερτίπια την αποφεύγουν. Αν όμως συμβαίνει καμιά κατάρρευση -που την απεύχομαι στον οποιονδήποτε- τότε ο ιδιοκτήτης θα τα φορτώσει ΟΛΑ στον εξουσιοδοτημένο μηχανικό, με το να ...δεν μου είπε τίποτα για στατική ενίσχυση κλπ
    1 point
  21. Βασισμένος στο παράδειγμα του συναδέλφου για το τιμολόγιο, παραθέτω τις διαφορετικές επιλογές που πρέπει να κάνουμε στην ειδική φόρμα mydata, όταν έχουμε απόδειξη παροχής υπηρεσιών σε πελάτη-ιδιώτη για εργασία που έχει ΦΕΜ. Το "είδος παραστατικού" είναι παραστατικά λιανικής. Ο "τύπος παραστατικού" είναι ΑΠΥ. Στην "προσθήκη χαρακτηρισμού", έχουμε: Κατηγορία — 1.3 Έσοδα από παροχή υπηρεσιών Είδος — Πωλήσεις αγαθών και υπηρεσιών λιανικές – ιδιωτική πελατεία (Ε3_561_003). Στους φόρους παραστατικού δεν συμπληρώνουμε τίποτα. Έτσι η συνολική αξία υπολογίζεται σωστά ως το άθροισμα της καθαρής αξίας συν τον ΦΠΑ. Ο ΦΕΜ περιλαμβάνεται στις επιλογές της κατηγορίας φόρου όταν ως είδος φόρου επιλεγεί 'φόροι παρακρ.' Αυτό ­—όπως γνωρίζουμε— δεν είναι σωστό, αφού πρόκειται περί προκαταβλητέου φόρου και όχι παρακρατηθέντος. Πέραν τούτου, η προσθήκη φόρου ΦΕΜ θα οδηγούσε σε λανθασμένο υπολογισμό της συνολικής αξίας. Αυτό που θα κάνουμε, λοιπόν, είναι να αναγράψουμε στα σχόλια (κάτω από τον τρόπο εξόφλησης) ότι καταβλήθηκε ο αναλογούν προκαταβλητέος φόρος (ΦΕΜ) 10%, ήτοι Χ ευρώ. 18/01/2023: Για τον σωστό τρόπο αντιμετώπισης του ΦΕΜ, μεταβείτε στην: Καταχώρηση παραστατικού με ΦΕΜ (ενημερωμένο κείμενο).
    1 point
  22. Παράδειγμα καταχώρισης τιμολογίου Μηχανικός εκδίδει τιμολόγιο καθαρής αξίας 1250€ για υπηρεσίες που παρείχε σε τεχνική εταιρεία. Έλαβε 1300€ γιατί ο ΦΠΑ είναι 300€ και η παρακράτηση 250€. Πληρώθηκε εν μέρει με κατάθεση στον λογαριασμό του (700€) και εν μέρει με επιταγή (600€). Αφού εισέλθουμε στην ειδική φόρμα καταχώρησης, επιλέγουμε "Εισαγωγή παραστατικού". Είδος παραστατικού: Τιμολόγιο παροχής υπηρεσιών Τύπος παραστατικού: Τιμολόγιο παροχής Γενικά στοιχεία παραστατικού Συμπληρώνουμε αριθμό σειράς (0, αν δεν υπάρχει), αύξοντα αριθμό και ημερομηνία έκδοσης. Τρόπος εξόφλησης: Επαγγελματικός λογαριασμός ημεδαπής Ποσό: 700 Επιλέγουμε: "Προσθήκη τρόπου εξόφλησης" Τρόπος εξόφλησης: Επιταγή Ποσό: 600 Στοιχεία εκδότη Συμπληρώνουμε τα στοιχεία μας Στοιχεία αντισυμβαλλομένου Συμπληρώνουμε τα στοιχεία του λήπτη Σύνοψη — Χαρακτηρισμοί παραστατικού Καθαρή αξία: 1250 Συντ. ΦΠΑ: 24% Ποσό ΦΠΑ: 300 (υπολογίζεται αυτόματα) Επιλέγουμε: "Προσθήκη χαρακτηρισμών γραμμής" Επιλέγουμε: "Προσθήκη χαρακτηρισμού" Κατηγορία: 1.3 Έσοδα από παροχή υπηρεσιών Είδος: Πωλήσεις αγαθών και υπηρεσιών Χονδρικές – επιτηδευματιών (Ε3_561_001) Ποσό: 1250 Επιλέγουμε: "Επιστροφή στο παραστατικό" Φόροι παραστατικού Επιλέγουμε: "Προσθήκη νέου φόρου" Τύπος φόρου: Φόροι παρακρ. Κατηγορία φόρου: Περίπτ. δ’ – αμοιβές συμβουλών διοίκησης Υποκείμενη αξία: 1250 Ποσό: 250 (υπολογίζεται αυτόματα) Σύνολα παραστατικού (υπολογίζονται αυτόματα) Καθαρή αξία, ΦΠΑ, Παρακρ. φόροι Συνολική αξία: 1300
    1 point
  23. Σωστά!Και διάβασε προσεκτικά την παρ.5.γ. του άρθρου 107 για τις προϋποθέσεις.
    1 point
  24. Eβδομήντα έξι Ελληνίδες αρχιτέκτονες (αυτο)βιογραφούνται με τη δύναμη και την αμεσότητα της προσωπικής μαρτυρίας. Μια πρωτοβουλία της Επιστημονικής Επιτροπής του Εργαστηρίου “Διαδρομές της Αρχιτεκτονικής από την εποχή του Μοντερνισμού μέχρι σήμερα στην Αττική” που οργανώνει το Τμήμα Αττικής του ΣΑΔΑΣ (το Τμήμα Αττικής του Συλλόγου Αρχιτεκτόνων Διπλωματούχων Ανωτάτων Σχολών), στο πλαίσιο των εργασιών του 5ου (2020-21) Εργαστηρίου με στόχο την ανάδειξη του έργου των γυναικών αρχιτεκτόνων στην Ελλάδα. Το όλο εγχείρημα έτυχε θετικής αξιολόγησης και έχει τεθεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, με την αρωγή του οποίου πραγματοποιήθηκε η πρώτη φάση του. http://attikipedia.sadas-pea.gr/wp-content/uploads/2021/11/%CE%A7%CF%89%CF%81%CE%AF%CF%82-%CF%84%CE%AF%CF%84%CE%BB%CE%BF-1.jpg Με το εγχείρημα αυτό έρχεται στο φως η μέχρι σήμερα άγνωστη συμβολή των γυναικών συναδέλφων στον πολεοδομικό και περιφερειακό σχεδιασμό, στα κοινωνικά προγράμματα ανοικοδόμησης, στα δημόσια και τα ιδιωτικά κτίρια και σε πολλούς άλλους τομείς του δομημένου χώρου, αλλά και η εντεινόμενη παρουσία τους στην επιστημονική έρευνα, τη διδασκαλία, την ιστοριογραφία και τη θεωρία της αρχιτεκτονικής. Τεκμηριώνεται, με άλλα λόγια, η συμβολή των γυναικών αρχιτεκτόνων τόσο στη μεταπολεμική αρχιτεκτονική παραγωγή όσο και στην παιδεία, στον εκσυγχρονισμό της αρχιτεκτονικής σκέψης και τέλος στη συμμετοχή τους στο ελεύθερο επάγγελμα, με συνήθως αφανή αλλά καθοριστικό τρόπο. Η επιλογή της χρονολογίας 1923 δεν είναι τυχαία, καθώς τότε αποφοίτησε η πρώτη Ελληνίδα αρχιτέκτων και πρώτη μηχανικός του ΕΜΠ. Από το 1923 έως το 1949, δηλαδή στη διάρκεια 26 χρόνων, αποφοίτησαν μόνο 26 γυναίκες αρχιτέκτονες, μέχρι και το 1955 αποφοιτούν περίπου 40, μέχρι και το 1960 αποφοιτούν 52, μέχρι και το 1965 πάνω από 170. Μετά το 1965 έρχεται η έκρηξη. Σήμερα έχουμε εκατοντάδες σπουδάστριες στις Αρχιτεκτονικές Σχολές των Πολυτεχνείων της χώρας και των αντίστοιχων σχολών του εξωτερικού. Στόχος του Αρχείου δεν είναι μόνο η καταγραφή του άγνωστου έργου των Ελληνίδων αρχιτεκτόνων, αλλά και η ανάδειξη της προσωπικότητάς τους, ο αγώνας τους να συνδυάσουν πολλαπλούς ρόλους ως σύζυγοι και μητέρες, ο υψηλού επιπέδου επαγγελματισμός τους και, σε αρκετές περιπτώσεις, η συμμετοχή τους στους κοινωνικούς αγώνες. Το Αρχείο είναι δυναμικό καθώς διαρκώς θα συμπληρώνεται και θα εμπλουτίζεται. Με νέα στοιχεία στις υπάρχουσες αναρτήσεις, με καινούργιες αναρτήσεις για συναδέλφισσες που δεν έχουν ακόμα περιληφθεί και εφόσον το επιθυμούν, καθώς και με τη συμπερίληψη γυναικών αρχιτεκτόνων των νεότερων γενιών. Πρόθεση είναι το Αρχείο να παραμείνει ανοιχτό, στη διάθεση των ερευνητών, των φοιτητών Αρχιτεκτονικής, των αρχιτεκτόνων στην Ελλάδα και διεθνώς, καθώς και κάθε ενδιαφερόμενου. Το Αρχείο συγκροτήθηκε χάρη στην εθελοντική εργασία αρκετών μελών της επιστημονικής επιτροπής του Τμήματος Αττικής του ΣΑΔΑΣ. Η διαδικασία συγκρότησής του ξεκίνησε τον Μάιο του 2020 και συνεχίζεται. Η πρόσκληση για συμπερίληψη στο Αρχείο έχει σταλεί σε περισσότερες από 200 απόφοιτες της περιόδου 1923-1981 και μέχρι στιγμής έχουν ανταποκριθεί 80 γυναίκες αρχιτέκτονες, είτε οι ίδιες είτε οι απόγονοι-κληρονόμοι τους. Όπου ήταν δυνατό, τα κείμενα συνοδεύονται από φωτογραφικό υλικό του έργου τους, καθώς και από προσωπικές και οικογενειακές φωτογραφίες των βιογραφούμενων. Για την πρόσβαση στο ψηφιακό αρχείο πατήσετε στον ακόλουθο σύνδεσμο: Ψηφιακό Αρχείο Ελληνίδων Αρχιτεκτόνων 1923-1981
    1 point
  25. Συγχαρητήρια και καλώς ήρθες. Στο ΤΣΜΕΔΕ γράφεσαι και μετά ΤΕΕ για άδεια ασκήσεως επαγγέλματος. Για μηχανικούς περιβάλλοντος δεν έχω άποψη τι αγορά υπάρχει, πιο πολύ εταιρική μάλλον, αλλά καλύτερα να πει κάποιος που να ξέρει. Λογικά θα παίζει και freelancing, καλύτερα όμως να το αφήσεις για μετά τη μαθητεία δίπλα σε κάποιον πιο έμπειρο. Χρήσιμο θα είναι να μελετήσεις τα επαγγελματικά σου δικαιώματα ώστε να ξέρεις το εύρος της υπογραφής σου.
    1 point
  26. Ο περιορισμός απαιτούμενου εμβαδού για την χρήση είναι περιορισμός δόμησης. Βάσει του άρθρου 97 η τακτοποίηση μπορεί να γίνει, αφού παραβιάστηκε μόνο αυτός ο όρος. Δηλαδή έγινε υπέρβαση (παραβίαση) περιορισμού δόμησης, ενώ η χρήση δεν απαγορεύεται.
    1 point
  27. Γεια σου-Θα κάνεις αίτηση προς την Υδομ στην οποία εκδόθηκε η άδεια.
    1 point
  28. #zazeng Αν με μία μικρή υπερβολή, βγαίνεις απο την υποχρέωση εκπόνησης μελέτης αποκατάστασης και γλυτώνεις και τον ιδιοκτήτη απο την φασαρία και τα έξοδα, χαλάλι. #gp1 οι παλιοί χτίστες λένε "μη φοβάσαι να πιέσεις ξύλο όρθιο και γυναίκα ξαπλωτή". Έχει σοφία ο λαός και ας μην ξέρει το μαθηματικό υπόβαθρο...
    1 point
  29. @zazeng Επομένως είσαι πάντα πάνω από τα συνεργεία και η τιμή που δίνεις για επίβλεψη εμπεριέχει ποιοτική εργασία ;; Μα τότε πως οι προσφορές έχουν πάει στα τάρταρα από αυθαίρετα εως στατικές μελέτες και επιβλέψεις για την μετά το 2011 επόχη ;;; Για να κάνεις καλή επίβλεψη συνάδελφε δεν αρκούν ούτε οι νόμιμες αμοιβές , ποσο μάλλον που οι τιμες που έχω ακούσει για επίβλεψη εξαντλούνται σε 5-6 τουριστικές επισκέψεις στο εργοτάξιο , Ας μην κοροιδευόμαστε . Με αυτήν την κατάσταση που επικρατεί ο καθένας με την τύχη του . Και εαν δεν βγαίνεις άλλαξε επάγγελμα .
    1 point
  30. Η ποιότητα μιας εργασίας είναι εδώ και πολλούς αιώνες εξαρτημένη από την τιμή και αυτό δεν αλλάζει , Επομένως ότι δίνεις θα πάρεις , Αυτό το ξέρει η κοινωνία αλλά και το Υπουργείο . Σε ότι λες για την παραίτηση δεν έχεις δίκιο γιατί η πολιτεία και οι θεσμοί , ( εάν υπάρχουν σε ένα κράτος ) πρέπει να βάζουν φραγμούς στην παραβατικότητα που δεν συμβαδίζει με τους κανόνες της επιστήμης και έχει κίνητρο την ωφέλεια και την αποκόμιση κέρδους. Οι αξίες επίσης δεν είναι κοινές για όλους τους ανθρώπους , διαφορετικές είναι οι δικές μου αξίες και διαφορετικές οι δικές σου επομένως , δεν είναι και το ορθότερο κριτήριο για την εκτέλεση σοβαρών εργασιών , δεν πρέπει να είναι θέμα αξιών αλλά διαδικασιών που να εξασφαλίζουν την ποιότητα του έργου δηλαδή θέλω να πώ πως εάν υπήρχε μητρώο μια καταγγελία μηχανικού με φώτο στο μητρώο και αυτόματα δεν χρειάζεται να γίνει τίποτα άλλο !!! Δεν καταλαβαίνω την επιτακτικότατα της παραίτησης και τι σχέση μπορεί έχει με την ορθή εκτέλεση των εργασιών . Είναι από άλλη εποχή όλα αυτά , τότε που τα συνεργεία στην Αθήνα ήταν 5-10 και ήταν πιο υπεύθυνα , Τώρα στηριζόμαστε στις διαδικασίες και όχι στο πατριωτικό καθήκον .Απόδειξη για όλα αυτά οι έλεγχοι της πολεοδομικής παραβατικότητας από ανεξάρτητους μηχανικούς και ελεγκτές δόμησης και μάλιστα από τρείς διαφορετικούς , και όχι από τον ίδιο , ο ένας να φοβάται τον άλλο !!!!! . Οσο για τους λιγόψυχους , εγώ δεν το βλέπω έτσι , ο μηχανικός δεν μπορεί να αναλάβει τις ευθύνες του κάθε ανειδίκευτου συνεργείου που έρχεται φουνταριστό από τον ιδιοκτήτη , Μητρώο τώρα !!! και παρακολούθηση των συνεργείων με ποινές ώστε να σφίξουν οι συμπεριφορές . Σέβομαι ότι ξέρεις και τις γνώσεις σου και δεν αμφιβάλλω σε ότι λές !!!
    1 point
  31. Προτείνω στους συναδέλφους να μην παραιτούνται από τις δουλείες και να απαιτούν την έξοδο των παραβατικών από τον χώρο εργασίας με οποιαδήποτε κόστος. Καταλαβαίνεις φυσικά ότι αυτά που λες έρχονται σε αντίθεση με την κοινή λογική , από την μια ο μηχανικός να αναλάβει όλες τις ευθύνες και στην κουτσουκέλα του εργολάβου , είτε παραιτείται είτε την τρώει και πάει φυλακή και δεν μιλάει για να μην δυσαρεστηθεί ο πελάτης σας !!!! , με αυτήν την λογική εκτίθεται η ασφάλεια του έργου και οι πολίτες , αλλά και το κράτος που δεν έχει θεσπίσει αξιόπιστους ελεγκτικούς μηχανισμούς . Εκτιθέμεθα συνάδελφε με αυτά που γράφουμε εδώ μέσα !!! Καλύτερα να μην μιλάμε αφού τα δεχόμαστε , εντάξει ο μηχανικός όλα πάνω του για 3,8 ευρώ την ημέρα !!! Το τεε ξεφτίλα και οι παλιότεροί μηχανικοί το ιδιο !!! Τον νόμο για τις ποινικές ευθύνες των μηχανικών τον έχετε δει λιγάκι , μέχρι πρότινος δεν ξέρω εάν άλλαξε ο μηχανικός είναι ποινικός κατάδικος όπως ένας εγκληματίας πολέμου ή ένας εθνικός καταδότης ή προδότης για την χώρα του και τιμωρείται σύμφωνα με τους παλιούς Αιγυπτιακούς νόμους , οφθαλμός αντί οφθαλμού και όδοντα αντί οδόντος αυτός και τα παιδία του . Ντροπή και αίσχος για το ΤΕΕ !!! Κρατώ μια επιφύλαξη μήπως και άλλαξε λιγάκι και από 1000 χρόνια τιμωρία και δήμευση περιουσίας το έκαναν ισόβια 25 ή 20 ετη για ολόκληρη την οικογένεια , Είναι η πρώτη φορά σε παγκόσμιο επίπεδο έκτος βορείου κορέας που έχει καθεστώς , που η ευθύνη μεταφέρεται και στην οικογένεια ............. Ελπίζω να μην μας πετάνε και στα σκυλιά σε λίγο ............. Το τεε ακούγετε ............... εσύ το ακούς ;;;;
    1 point
  32. Η πλάκα πρόβολος δεν θα μπορούσε ποτέ να συμπεριφερθεί σαν τετραέρειστη με λόγο πλευρών πάνω απο 2 η φυσική το λέει αυτό και όχι εγώ !!! . Αρα η πλάκα θα συμπεριφερόταν σαν διέρειστη , αλλά κάτι τέτοιο δεν φαίνεται να συμβαίνει διότι το μπροστινό ψευτοδόκαρο έχει τον ρόλο του στηθαίου εγκιβωτισμού της μόνωσης , γιατί δεν έχει επαρκείς οπλισμούς . Αρα το λάθος εξαρχής ήταν ότι τα πάνω σίδερα του προβόλου είτε δεν μπήκαν καθόλου , είτε δεν τοποθετήθηκαν καβαλέτα για να μείνουν στην θέση τους και κατά την σκυροδέτηση , τσολοπατήθηκαν από τα μαστόρια και μειώθηκε το στατικό ύψος του προβόλου. Η άλλη περίπτωση είναι ότι η πλάκα απουσία μηχανικού θεωρήθηκε από τα μαστόρια διέρειστη και οπλίστηκε κατά αυτόν τον τρόπο . Σε αυτήν την περίπτωση τα φορτία μοιράστηκαν στις δύο μεγάλες πλευρές της πλάκας , με την εξωτερική Μεγάλη δοκό να στηρίζεται στο δεξιό δοκάρι που αστόχησε από ολίσθηση συνδετήρων , αφού ήταν ανοικτοί και με μηδενική επικάλυψή , άρα χωρίς συνάφεια. Πιθανότερο σενάριο το δεύτερο τώρα που το ξανασκέφτομαι και όχι το πρώτο !!! @tetris O Δημήτρης 11140 έχει δίκιο πιστοποίηση συνεργείων χτες χτες !!!! έχεις ιδανική αντίληψή για τον ρόλο των μηχανικών φιλικά στο λεώ , δεν μπορεί ο μηχανικός να κρατά και το μαρκούτσι του μπετατζη και να ελέγχει την δόνηση του σκυροδέματος και να φωνάζει ΔΟΝΗΣΕ ΕΔΩ ΔΟΝΗΣΕ ΕΚΕΙ !!!!και ΞΑΝΑΔΟΝΗΣΕ !!!! Οσο συνεχίζουμε στην ιδια πορεία να φορτώνουμε σε έναν άνθρωπο όλες τις ευθύνες δεν προσφέρουμε τίποτα στην κοινωνία και βαδίζουμε στον δρόμο της οπισθοδρόμησης . Εαν το συνεργείο σιδεράδων ήταν πιστοποιημένο και εργολάβος είχε περάσει την διαδικασία των εξετάσεων σε ένα τόσο σοβαρό θέμα θα έκανε ένα τηλ στον μηχανικό για να δει πριν σκυροδετήσει γιατί θα ήταν συνυπεύθυνος να πάει φυλακή !!! πολύ απλό είναι .... η πιστοποίηση συνεισφέρει στην ασφάλεια των κατασκευών , και αυτό είναι το ζητούμενο !!! και όχι η απόδοση τιμών στον τέλειο ΜΗΧΑΝΙΚΟ που θα πρέπει να είναι πανταχού παρών για το κοινό καλό και να τρέχει σαν τον βέγγο . Οι οργανωμένες χώρες πιστοποιούν και τους μηχανικούς όταν πχ κάνουν μη γραμμικές αναλύσεις ΗΠΑ .... ή όταν οι κανονισμοί αλλάζουν πχ από επιτρεπόμενες τάσεις σε οριακή αντοχή ή από αντισεισμικό Ρουσσόπουλου σε ΝΕΑΚ ή ΕΑΚ 2000 , έχεις αντίρρηση για αυτό ;;; Μόνο στην Ελλάδα βλέπω τέτοια χαλαρότητα από πλευράς πολιτείας και αυτό είναι ήδη καταστροφικό !!!! Φυσικά η Ελλάδα ορίζεται ως η μπανανιά των Βαλκανίων, ΌΣΟ ΒΑΡΙΕΣ ΤΙΜΩΡΙΕΣ ΚΑΙ ΝΑ ΘΕΣΜΟΘΕΤΕΙ!!!! , γιατί έχει ανοργάνωτη - αποσαθρωμένη και διεφθαρμένη δημόσια διοίκηση . Να σε ρωτήσω και κάτι άλλο στον ΚΑΝ .ΕΠΕ πως θα εφαρμόσεις σωστά όταν κολλάς frp που πρέπει να μετράς υγρασία να εφαρμόζεις σωστά και να ξεψυρίζεις !!! την προεργασία , με μη πιστοποιημένους ;;; Μα είμαστε σοβαροί τώρα !!! Δεν έχω 40 χρόνια στην οικοδομή αλλά εκεί μεγάλωσα και πέρασα πάνω απο 20 χρόνια της επαγγελματικής μου καριέρας βράδυ πρωί , άρα εχω δεί πολλά , και ξέρω τι σημαίνει Έλληνας απείθαρχος εργολάβος . Επίσης η παραίτηση υπάρχει μόνο σαν έσχατη λύση και εφαρμόζεται σπάνια ειδικά στις ημέρες μας. Συνάδελφε γιατί να μην φύγει ο εργολάβος αντί να παραιτηθεί ο μηχανικός !! Γιατί η νομοθεσία δεν βάζει ποινές στους εργολάβους όταν δεν τοποθετούν σωστά τους οπλισμούς σύμφωνα με την υπόδειξη και τα σχέδια του μηχανικού και ο νόμος πετάει εξω από την δουλεία τον μηχανικό , αυτός πως θα ταίσει τα παιδία του εάν σε κάθε δουλεία παραιτείται , το βλέπεις σαν λύση ;;; ; Υπάρχει απάντηση ;;;
    1 point
  33. @Christos Συνήθης πρακτική στα κτίσματα της δεκαετίας του '50 και παλαιότερα. Ο όμορος παραβίαζε την μεσοτοιχία, χρησιμοποιώντας τον τοίχο του γείτονα ως έδραση του δικού του. Βεβαίως, όπως κέρδιζε επιφάνεια από τον έναν διπλανό, έχανε από τον άλλον. Αυτό μπορεί να συνέβαινε σε όλο το οικοδομικό τετράγωνο. Προσωπικώς, θα σχεδίαζα τους τοίχους στα όρια του οικοπέδου -χωρίς να τα παραβιάζουν. Δεν υπάρχει ζήτημα για την βεβαίωση. Όταν -κάποτε- κατεδαφιστούν αυτά τα κτίρια, θα λυθεί και αυτό το πρόβλημα.
    1 point
  34. 1.887 downloads

    Αρχείο .dwg με Πινακίδες Σήμανσης : Ρ-2, Ρ-28, Ρ-30, Ρ-31, Ρ-32, Ρ-58, Ρ-79.
    1 point
  35. Ναι,φυσικά έλεγξε το κι εσύ-υπάρχουν κάποια πράγματα δυστυχώς που, κατά την γνώμη μου,έπρεπε να συμπεριληφθούν στον 4759 σχετικά με τις αλλαγές στις κατ.4 και 5,ώστε να μπορεί να ενημερωθεί κατάλληλα το ηλεκτρονικό σύστημα.
    1 point
  36. Καλησπέρα,χρόνια πολλά!Όχι δεν γίνεται,πρέπει να τηρούνται όλες οι ισχύουσες διατάξεις (άρα και υποχρεωτικές πλάγιες αποστάσεις) για την νομιμοποίηση στατικά ανεξάρτητου κτιρίου και όχι τμήματος στατικά εξαρτημένου.
    1 point
  37. Καλημέρα στην παρέα. Και για να γίνει πλήρως αντιληπτό αυτό που είπε ο @georgegaleos Άρθρο 11. Χρόνος έκδοσης τιμολογίου 1. Η υποχρέωση έκδοσης τιμολογίου γεννάται κατά το χρόνο που πραγματοποιείται η αποστολή ή παράδοση των αγαθών ή των υπηρεσιών. Σχετ. αποφάσεις (1) Σχετ. διοικ. λύσεις (1) 2. Ο χρόνος έκδοσης τιμολογίου καθορίζεται ως εξής: α) Σε περίπτωση πώλησης αγαθών ή παροχής υπηρεσιών, τιμολόγιο εκδίδεται το αργότερο μέχρι τη 15η ημέρα του επόμενου μήνα της παράδοσης ή αποστολής αγαθών ή της ολοκλήρωσης της υπηρεσίας, κατά περίπτωση. β) Σε περίπτωση συνεχιζόμενης παροχής αγαθών, υπηρεσίας ή κατασκευής έργου, το τιμολόγιο εκδίδεται μέχρι τη 15η ημέρα του επόμενου μήνα από την περίοδο στην οποία μέρος της σχετικής αμοιβής καθίσταται απαιτητό για τα αγαθά ή τις υπηρεσίες που έχουν παρασχεθεί ή το μέρος του έργου που έχει ολοκληρωθεί. γ) Σε περίπτωση απόκτησης δικαιώματος λήψης υπηρεσίας, με την απόκτηση του δικαιώματος αυτού. δ) Στην περίπτωση έκδοσης συγκεντρωτικού τιμολογίου της παρ. 3 του άρθρου 10, το συγκεντρωτικό τιμολόγιο εκδίδεται το αργότερο μέχρι τη 15η του επόμενου μήνα από το μήνα εντός του οποίου πραγματοποιήθηκε το πρώτο γεγονός πώλησης αγαθών ή παροχής υπηρεσιών που συμπεριλαμβάνεται στο συγκεντρωτικό τιμολόγιο. ε) Ειδικά, όταν ο αγοραστής των αγαθών ή υπηρεσιών είναι το Δημόσιο ή νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου, το τιμολόγιο δύναται να εκδίδεται μέχρι το τέλος της ετήσιας περιόδου μέσα στην οποία έγινε η παράδοση ή η αποστολή των αγαθών ή η παροχή των υπηρεσιών ή η πιστοποίηση δημόσιων έργων ή η οριστικοποίηση της συναλλαγής από τον αγοραστή, κατά περίπτωση. Άρθρο 13. Χρόνος έκδοσης στοιχείων λιανικής πώλησης Το στοιχείο λιανικής πώλησης (απόδειξη ή τιμολόγιο) εκδίδεται: α) Σε περίπτωση πώλησης αγαθών, κατά το χρόνο παράδοσης ή την έναρξη της αποστολής. Όταν η παράδοση των πωλούμενων αγαθών γίνεται από τρίτο, το στοιχείο λιανικής πώλησης εκδίδεται μέχρι το τέλος του επόμενου μήνα από την παράδοση "και πάντως εντός του φορολογικού έτους που έγινε η παράδοση."[1] β) Σε περίπτωση παροχής υπηρεσιών, με την ολοκλήρωση της παροχής της υπηρεσίας. γ) Σε περίπτωση απόκτησης δικαιώματος λήψης υπηρεσίας, με την απόκτηση του δικαιώματος αυτού. δ) Σε περίπτωση συνεχιζόμενης παροχής "αγαθών,"[2] υπηρεσίας ή κατασκευής έργου, το παραστατικό της πώλησης εκδίδεται όταν μέρος της αμοιβής καθίσταται απαιτητό για το μέρος της υπηρεσίας ή του έργου που έχει ολοκληρωθεί και σε κάθε περίπτωση με την ολοκλήρωση της υπηρεσίας ή του έργου.
    1 point
  38. Δεν μπορείς να τα έχεις όλα σ' αυτή τη ζωή. Παρ' όλα αυτά υπάρχουν λύσεις για όλα - σωστές & αξιόπιστες.
    1 point
  39. Βαλθήκατε να τον πανικοβάλετε τον συνάδελφο. NikMetal υλοποίησε τη μελέτη μόνον αν νιώθεις σίγουρος, διαφορετικά σε συνεργασία με κάποιον που εμπιστεύεσαι. Υ.Γ. "Το έχω εμπειρία σημαίνει οτι έχω μια ιδέα τι περιμένω να μπεί ώς οπλισμός σε ενα τοιχείο μια κολώνα ενα δοκάρι" είναι απόλυτα σωστό αλλά όχι για το λόγο που αναφέρεις (μελέτες φασόν). Bas ειδικά οι στατικοί ποτέ δεν μίλαγαν για οφθαλμοστατική. Φαντάζομαι οτι αναφέρεσαι στις δεκαετίες 70 & 80, όπου το τεύχος της στατικής μελέτης ήταν 50 - 100 σελίδες στο χέρι όπως και οι ξυλότυποι και για μια αξιοπρεπή μελέτη ενός μέσου μεγέθους 3ορόφου ενας έμπειρος στατικός έκανε 3~4 ημέρες & νύχτες το τεύχος, όσο για τους ξυλότυπους αποτελούσαν τρελή χαρά αφού ήσαν πλέον δουλειά ρουτίνας.
    1 point
  40. Αν ανατρέξεις μερικές σελίδες πιο πάνω θα δεις ότι έχει απαντηθεί ήδη αυτό το ερώτημα από εμένα, αλλά δε θα το ξαναγράψω για να μη θίγονται ορισμένοι.
    1 point
  41. Πρέπει να έχετε υπόψιν ότι μιλάμε για αγροτεμάχια σε πολύ ορεινές περιοχές. Δε μιλάμε για οικόπεδα φιλέτα στη Μύκονο. Στα περισσότερα, όπως στο συγκεκριμένο, η πρόσβαση είναι με μονοπάτι. Επειδή Μηχανικοί σπουδασαμε και όχι αλπινιστές είναι αυτονόητο ότι πολλά θα μετρηθούν κατά προσέγγιση. Και αυτονόητο ότι με το μάτι "μετριούνταν" μια ζωή γι αυτό και δεν υπάρχουν τίτλοι. Τώρα αν εσείς συντάσσετε εξαρτημένα τοπογραφικά σε τέτοια αγροτεμάχια, τι να πω, τα συγχαρητήριά μου. Επίσης, η ειρωνεία δε σας τιμά. Ειδικά αν δε γνωρίζετε όλα τα δεδομένα.
    1 point
  42. Έχω βεβαίωση προέδρου κοινότητας του 1995 που το γράφει 10 στρέμματα και Ε9 του 1997 που το γράφει 10 στρέμματα.Το μόνο που με προβληματίζει είναι οτι στο τωρινό Ε9 δηλώνεται 20 στρέμματα ενώ με gps χειρός μετρήθηκε 14 στρέμματα. Πόσο να το δηλώσω; Τοπογραφικό κανονικό δεν απαιτείται. Τσεκαρισμένο αυτό από το τοπικό γραφείο. Και απλό απόσπασμα κτηματολογίου γίνεται δεκτό. Επίσης το τοπικό γραφείο ζητά και το τωρινό Ε9, όχι μόνο το 20ετίας.
    1 point
  43. Μια ερώτηση επί του αντικειμένου : Συμβόλαιο του 1994 για αγροτεμάχιο το αναγράφει 500 τμ περίπου. Τοπογραφικό που έγινε το 1995 (χωρίς συντεταγμένες) για το συγκεκριμένο αγροτεμάχιο (μεταγενέστερο του συμβολαίου) το υπολογίζει σε 758 τμ (Όσο πάνω κάτω είναι στην πραγματικότητα). Πόσο θα το δηλώνατε; Θα το προσκομίζατε το Τοπογραφικό; Τα 500 με συμβόλαιο και τα υπόλοιπα 268 σε ξεχωριστή δήλωση με χρησικτησια που αναφέρουν μερικοί συνάδελφοι πιο πάνω το θεωρείτε σωστή αντιμετώπιση; Σημείωση : Πρόκειται για μη οικοδομήσιμο ελαιώνα εν μέσω άλλων
    1 point
  44. Μεταλλική στήριξη γενικά και αόριστα σε τέτοιου είδους πέτρινες κατασκευές είναι πολύ μεγάλη κουβέντα και αμφίβολο αν δύναται να πραγματοποιηθεί, οι παράμετροι πολλές όπως και οι αντικειμενικές συνθήκες. Το αν είναι δύσκολο να πραγματοποιηθεί δεν απαντιέται έτσι "ελαφρά τη καρδία" με ένα όχι, ένα τόσο σοβαρό ερώτημα που αν μη τι άλλο έχει εκτός από οικονομικό και περαιτέρω κόστη.
    1 point
  45. Δεν φταίει η ΔΕΗ, φταίει η ασχετοσύνη των συντακτών του 4495 που "συζήτησαν" 2 χρόνια τον 4495 αλλά όπως αποδείχθηκε κανείς τους δεν ήξερε να γράφει νόμους. Ο 4495 βλακωδώς κατάργησε τα άρθρα 1-30 του 4178 ενώ η ορθή διαδικασία θα ήταν να καταργηθούν μόνο όσες διατάξεις του 4178 ήταν ενδεχομένως αντίθετες με τον 4495. Έτσι και αλλιώς οι προθεσμίες του 4178 είχαν λήξει όταν τέθηκε σε ισχύ ο 4495 και κατά συνέπεια όποιες ειδικές ρυθμίσεις είχε ο 4178 για τα αυθαίρετα που είχαν υπαχθεί σε αυτόν θα ίσχυαν μόνο για αυτά και δεν θα υπήρχε σύγκρουση με τις διατάξεις του 4495 που θα ίσχυαν μόνο για τις νέες δηλώσεις και όσους επέλεγαν να μεταφερθούν οικειοθελώς. Τα αρνητικά αποτελέσματα από την βλακώδη συλλήβδην κατάργηση των άρθρων 1-30 του 4178 είναι πολλά και περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων και την αδυναμία της ΔΕΗ να ρευματοδοτήσει αυθαίρετα του 4178 αφού ο 4178 που επέτρεπε την ρευματοδότησή τους έχει καταργηθεί και επιπλέον το άρθρο 84 του 4495 ρητά ορίζει ότι "Καταργείται κάθε διάταξη που επιτρέπει την κατ’ εξαίρεση σύνδεση αυθαίρετων κτισμάτων με δίκτυα κοινής ωφέλειας και παύουν να ισχύουν βεβαιώσεις ή αποφάσεις που έχουν εκδοθεί και δεν έχουν υλοποιηθεί." (άλλο παράδειγμα των αποτελεσμάτων της βλακώδους κατάργησης των σχετικών διατάξεων του 4178 είναι ότι οι ΥΔΟΜ πλέον δεν έχουν νομικό έρεισμα να διαγράψουν βεβαιωμένα πρόστιμα με την προσκόμιση δήλωσης του 4178 αφού οι σχετικές διατάξεις του 4495 στο άρθρο 105 δεν προβλέπουν κάτι τέτοιο και παράλληλα οι αντίστοιχες διατάξεις του 4178 καταργήθηκαν....)
    1 point
  46. Για άλλη μια φορά το υπουργείο αποφεύγει να πάρει σαφή θέση στο ζήτημα. Μετά από μια ανάγνωση του άρθρου 40, θεωρώ ότι δεν αρκεί η μη αναφορά της ασφαλιστικής ενημερότητας για να μην τη ζητούν οι υπηρεσίες. Στο άρθρο 40 δεν αναφέρεται ούτε το αποδεικτικό κατάθεσης της μελέτης πυροπροστασίας στην πυροσβεστική, ούτε οι αναγκαίες (αφού δεν υπάρχει έλεγχος) δηλώσεις των μελετητών για την ορθότητα των μελετών, ούτε οι εισφορές ιδιοκτήτη υπέρ ΤΕΕ, ούτε η Δημοτική Ενημερότητα του ιδιοκτήτη που απαιτείται από τον Δημοτικό Κώδικα, ούτε καν ο προϋπολογισμός του έργου (ισως λείπουν και αλλά που δεν έχω εντοπίσει). Πιστεύετε ότι υπήρχε πρόθεση να καταργηθούν ΟΛΑ αυτά? Με αυτή την προχειρότητα και τις ελλείψεις του άρθρου 40 θα λέμε ότι εννοείται πως απαιτείται (παρόλο που δεν αναφέρεται) πχ ο προϋπολογισμός ή η εισφορά ιδιοκτήτη υπέρ ΤΕΕ, αλλά ταυτόχρονα εννοείται ότι δε απαιτείται η ασφαλιστική? Πότε επιτέλους το ΥΠΕΝ θα απαντήσει με σαφήνεια, χωρίς υπεκφυγές, ώστε να μην μπορεί να υπάρξει καμία αμφισβήτηση από τις υπηρεσίες?
    1 point
  47. Ταυτίζομαι ακριβώς με τα λεγόμενα του ΣτέφανοςΒ. Όπως είπα και πιο πάνω εσχάρα ΑΝΩ-ΚΑΤΩ και όπως είπε και ο Στέφανος και σε 40αρα-50αρα Φ14/15 ΑΝΩ-ΚΑΤΩ.
    1 point
  48. Τα Φ16/15 είναι άκρως λογικά για αυτό το πάχος (αν σκεφτείται πως σε πεδιλόπλακα 40άρα μπαίνει Φ14/15), επίσης βοηθούν και στον έλεγχο διάτρησης. Εγώ σε 100άρι ραντιέ για έδραση μηχανήματος 140tn, έβαλα Φ18/15 Τώρα, αν πραγματικά χρειάζονται σε όλη την εφελκυόμενη και θλιβόμενη επιφάνεια; ..μάλλον όχι , αλλά η επικρατούσα πρακτική ..θέλει το ραντιέ με 2 ίδιες σχάρες άνω και κάτω και με ποσότητα κάπως αυξημένη.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.