Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 24/02/2022 σε όλες τις περιοχές
-
Η εγκύκλιος 2 αναφέρει: Η διαφορετική διαμερισμάτωση ορόφου από αυτήν που προβλέπεται στα εγκεκριμένα σχέδια της οικοδομικής άδειας, υπάγεται στις διατάξεις του παρόντος. Ύστερα από αίτηση οποιουδήποτε ενδιαφερόμενου ιδιοκτήτη διαμερίσματος, υποβάλλεται κάτοψη αποτύπωσης της υφιστάμενης κατάστασης του ορόφου. Στην περίπτωση αυτήν, ως ειδικό πρόστιμο καταβάλλεται εφάπαξ το παράβολο των διακοσίων πενήντα (250) ευρώ ανά όροφο. Η διαμερισμάτωση ορόφου κατά την παρ.8 εφαρμόζεται υποχρεωτικά όταν υπάρχει διαφοροποίηση του περιγράμματος αυτοτελών ιδιοκτησιών από τα εγκεκριμένα σχέδια της οικοδομικής άδειας. Η διαμερισμάτωση ορόφου μπορεί να γίνει από οποιονδήποτε ενδιαφερόμενο ιδιοκτήτη χωρίς απαίτηση συναίνεσης. Στην περίπτωση που η διαμερισμάτωση αφορά και κοινόχρηστους χώρους του κτιρίου, απαιτείται συναίνεση κατά το άρθρο 98. Για μένα είναι σαφές από το παραπάνω οτι με τον έλεγχο της προσμέτρησης ή όχι των Κ.Χ. στον Σ.Δ. μπορούν να συμπεριληφθούν σε Δ.Δ. με τις προϋποθέσεις που θέτει το αρθρ. 98. Για ποιό λόγο λέτε για Υ.Δ.?3 points
-
Καθόλου προκλητικό σχόλιο.... μια ενημέρωση έκανα, σχετικά με όσα που μου είπαν από το ΤΕΕ, πάνω στο συγκεκριμένο θέμα. Δεν είναι δική μου γνώμη, απλά μετέφερα αυτά που μου είπαν και μένα τηλεφωνικά, μήπως και διευκολύνω συναδέρφους. Η πρόθεση μου ήταν καθαρά θετική3 points
-
Καλημέρα, έκανα ερώτηση στο [email protected] σχετικά με το αν μπορούμε να τακτοποιήσουμε σε μια δηλωση ταυτόχρονα 2 διαφορετικές ΟΙ της ίδιας πολυκατοικίας. Μου απάντησαν πως μπορούμε. (Με εξαίρεση τα προ του 75, που θέλουν υποχρεωτικά 2 διαφορετικές δηλώσεις) Και μάλιστα 1 Λοιπή Παράβαση και 1 Φύλλο Καταγραφής Κατηγορίας 3, μπορούν να καλύψουν ταυτόχρονα και τις 2 ΟΙ.3 points
-
Η βασική αρχή ισχύει και είναι αυτή που ανέφερε παραπάνω ο συνάδελφος. Σύμφωνα με την εγκύκλιο 3 (παράρτημα ΣΤ, Ν. 4178/13, την οποία μπορείς να θεωρήσεις ότι ισχύει κατ΄ αναλογία καθώς δεν αντιβαίνει σε ισχύουσα, του Ν. 4495/17, διάταξη, η μη κατασκευή ή, η μικρότερη κατασκευή δεν αποτελεί αυθαιρεσία όταν δεν παραβιάζονται πολεοδομικές διατάξεις. Όμως, αν η περίπτωση αφορά σε διαμέρισμα, θα πρέπει αφενός αυτά που αναφέρεις να τα γράψεις με σαφή τρόπο στην Τ.Ε και να επέλθει συνεννόηση με την συμβολαιογράφο, για το, με ποια αναγραφείσα επιφάνεια και με ποια χιλιοστά, μπορεί να μεταβιβαστεί ένα διαμέρισμα, όταν στην δική σου έκθεση θα αναφέρεται ότι αυτό επιμετρήθηκε με μικρότερη επιφάνεια σε σχέση με αυτή του τίτλου (και της άδειας). Πολεοδομικώς δεν υφίσταται αυθαιρεσία, όμως η δουλειά θα πρέπει να ολοκληρωθεί για να πληρώσει και ο πελάτης.2 points
-
Η αλήθεια είναι ότι έχω την περιέργεια να μάθω γιατί κα-ποιος/ποια/ποιοι/ποιες καταψηφίζει/ουν αναρτήσεις (και μάλιστα διαφορετικών μεταξύ τους απόψεων) χωρίς περαιτέρω εξηγήσεις. Το να ψηφίζει κανείς θετικά μια άποψη είναι προφανές ότι συνεπάγεται τη συμφωνία του με αυτή. Η αντίθετη ενέργεια ωστόσο χωράει νομίζω και ένα επιπλέον σχόλιο, για να μαθαίνουμε και οι υπόλοιποι ποια ακριβώς είναι η διαφωνία.2 points
-
εδω, απο την κωδικοποιηση του ΝΟΚ απο τον καν62 Μιλαει για λειτουργικη συνενωση αυτοτελων ιδιοκτησιων του ιδιου κτιριου , οχι τμηματων. ε περίπτωση συναίνεσης ιδιοκτητών με αυξημένη πλειοψηφία (τουλάχιστον 67%) όμορων οικοπέδων, είναι δυνατή η λειτουργική ενοποίηση των κτισμάτων των ιδιοκτησιών για όσο χρονικό διάστημα προβλέπεται από την ιδιωτική σύμβαση, εφόσον διασφαλίζεται η στατική επάρκεια των κτισμάτων μετά τις προβλεπόμενες διαρρυθμίσεις. Σε περίπτωση συναίνεσης με αυξημένη πλειοψηφία (τουλάχιστον 67%) ιδιοκτητών αυτοτελών ιδιοκτησιών του ιδίου κτιρίου, είναι δυνατή η λειτουργική τους ενοποίηση, εφόσον διασφαλίζεται η στατική επάρκεια του κτίσματος μετά τις προβλεπόμενες διαρρυθμίσεις. Σε περίπτωση που για την λειτουργική ενοποίηση ή εσωτερική διαρρύθμιση απαιτούνται επεμβάσεις στον φέροντα οργανισμό του κτιρίου, αυτές είναι επιτρεπτές κατόπιν συναίνεσης των συνιδιοκτητών του κτιρίου. Κατ’ εξαίρεση επιτρέπονται μονομερώς, κατά παρέκκλιση των οριζόμενων στο Κανονισμό του κτιρίου, εφόσον μετά τις προβλεπόμενες διαρρυθμίσεις διασφαλίζεται η στατική επάρκεια του κτιρίου, όπως αποδεικνύεται από μελέτη στατικής επάρκειας. Σε περίπτωση που κατά την μελέτη στατικής επάρκειας απαιτούνται επεμβάσεις ενίσχυσης στον φέροντα οργανισμό, αυτές είναι επιτρεπτές κατόπιν συναίνεσης των συνιδιοκτητών του κτιρίου και, κατ’ εξαίρεση επιτρέπονται μονομερώς, κατά παρέκκλιση των οριζόμενων στο Κανονισμό του κτιρίου, εφόσον δεν θίγουν στύλους και δοκούς του φέροντος οργανισμού και μετά τις προβλεπόμενες διαρρυθμίσεις διασφαλίζεται η στατική επάρκεια του κτιρίου, όπως αποδεικνύεται από μελέτη στατικής επάρκειας. Σε περίπτωση που κατά την μελέτη στατικής επάρκειας απαιτούνται επεμβάσεις ενίσχυσης στον φέροντα οργανισμό, αυτές δύνανται να πραγματοποιούνται μονομερώς με δαπάνη των ιδιοκτητών των αυτοτελών οριζόντιων ιδιοκτησιών που ενοποιούνται, με την προϋπόθεση ότι οι επεμβάσεις αυτές περιορίζονται εντός των συγκεκριμένων αυτών ιδιοκτησιών. [σε συνδυασμό με τις υπ ́ αριθμ.13448/16-3-2012 και 13451/16-3-2012 ΥΑ (ΦΕΚ Α.Α.Π.116/9.10.2012] Για τη λειτουργική συνένωση χώρων του ιδίου ή ομόρων κτιρίων διακρίνονται οι κάτωθι περιπτώσεις : Α) Συνένωση αυτοτελών ιδιοκτησιών εντός του ιδίου κτιρίου : Αναλόγως του είδους των εργασιών και της χρήσης του προκύπτοντος χώρου, απαιτείται η εφαρμογή μιας εκ των τριών περιπτώσεων αδειοδότησης / ενημέρωσης του άρθρου 4 του νόμου. Στην περίπτωση εφαρμογής της διαδικασίας έγγραφης ενημέρωσης, πέραν των αναφερομένων στοιχείων στην παρούσα οδηγία εφαρμογής του άρθρου 4 παρ.3, υποβάλλεται και τεχνική έκθεση αρμοδίου μηχανικού με την οποία τεκμηριώνεται η στατική επάρκεια του κτίσματος μετά τις προβλεπόμενες διαρρυθμίσεις / διασκευές. Β) Συνένωση και λειτουργική ενοποίηση κτισμάτων όμορων οικοπέδων Για την εφαρμογή της παρούσας διάταξης, η οποία προϋποθέτει συναίνεση όλων των ιδιοκτητών των όμορων οικοπέδων, ακολουθούνται τα προβλεπόμενα στις υπ ́ αριθμ.13448/16-3-2012 και 13451/16-3-2012 Υπουργικές Αποφάσεις (ΦΕΚ Α.Α.Π.116/9.10.2012). Γ) Λειτουργική συνένωση χώρων όμορων κτιρίων : Εφαρμόζονται τα προβλεπόμενα στις υπ ́ αριθμ.13448/16-3-2012 και 13451/16-3-2012 Υπουργικές Αποφάσεις (ΦΕΚ Α.Α.Π.116/ 9.10.2012). [μένει μια βολτα στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ, μήπως....] εδω https://diavgeia.gov.gr/search?query=q:"ΕΕΔΜΚ λειτουργικης συνενωσης"&page=0 υγ παρα τα οσα ανεφερα ειναι μια "καλη σκεψη" ο διαχωρισμος και μετα η συνενωση Δεν θυμαμαι αυτο να το εχουμε ξαναδει. Αυτο δεν σημαινει a priori οτι "δεν μπορει να γινει". Μπορει να μην το προσπαθησε κανενας. Σκεφτομαι να περνουσες πρωτα μια βολτα απο τον Δημο. Εκει ειναι ο κομπος....γιατι αυτοι θελουν συμβολαια για να χρεωνουν τα ΔΤ. Εαν εκει σου πουνε ναι, το ξεκινας κι' ας σου πουνε στην ΥΔΟΜ "οχι" και με ποια επιχειρηματα.2 points
-
@sakb1 Η περίπτωση που περιγράφεις δεν θεωρώ ότι είναι διαφορετική διαμερισμάτωση, αλλά δεν μπορώ να είμαι σίγουρος χωρίς να δω την κάτοψη. Η γνώμη μου για την δ.δ. διαφέρει από την τοποθέτηση του —καθ' όλα αξιοσέβαστου και απείρως πολυτιμότερου από εμένα για το φόρουμ— dimitris GM. Μπορείς να διαβάσεις την δημοσίευση του συναδέλφου Aenor από το σχετικό θέμα: Διαφορετική διαμερισμάτωση βάσει του Ν 4495/17 και το δικό μου σχόλιο: Διαφορετική διαμερισμάτωση και κοινόχρηστα. Πριν κάνεις οτιδήποτε να συνεννοηθείς με τον συμβολαιογράφο, γιατί μπορεί να ακούγεται ωραία η μονομερής τροποποίηση αλλά δύσκολα εφαρμόζεται.2 points
-
2 points
-
Αρχικά ευχαριστώ για την απάντηση. Το downvote απο εμένα για τον τρόπο έκφρασης που θεωρώ πως δεν αρμόζει ούτε στο φόρουμ ούτε στο προφίλ σας. Επί του θέματος το λεκτικό "Στην περίπτωση που η διαμερισμάτωση αφορά και κοινόχρηστους χώρους του κτιρίου, απαιτείται συναίνεση κατά το άρθρο 98." περιγράφει αυτό ακριβώς που λέτε, την συναίνεση δλδ των συνιδιοκτητών, όταν προφανώς δεν ισχύουν οι προϋποθέσεις που θέτει το αρθρ. 98, να τακτοποίησει ένας ιδιοκτήτης επιφάνεια που κάποτε ήταν κοινόχρηστη. (στην πραγματικότητα δεν ήταν ποτέ, απλά με τη συναίνεση του δίνουν τη δυνατότητα να είναι πολεοδομιικά και νομικά οκ).2 points
-
Αφού ο ιδιοκτήτης είναι ένας και για τα δύο διαμερίσματα, δεν υπάρχει ιδιαίτερο πρόβλημα.2 points
-
@Angela_Liako Βεβαίως γίνεται (με μία δήλωση).2 points
-
μου είπαν από το ΤΕΕ: πως σύμφωνα με το Άρθρο 99, παρ. α: οι ιδιοκτήτες έχουν το δικαίωμα, να υποβάλουν σε 1 δήλωση διαφορετικές Ο.Ι. σύμφωνα με το Άρθρο 96, παρ., όταν οι ΟΙ υπάγονται σε Κατηγορία 1, θέλουν υποχρεωτικά χωριστές δηλώσεις. μετά την περαίωση, για μεταβιβάσεις, δίνουμε χωριστές Βεβαιώσεις Μη Αυθαιρεσίας για κάθε ΟΙ, που τακτοποιήσαμε με 1 Δήλωση2 points
-
Version X6.3
86.386 downloads
Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5167/24 (ΦΕΚ 207Α/20.12.2024) Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Προσθήκες N.5015/23 (ΦΕΚ 20Α/02.02.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)1 point -
Στο άρθρο 83 (παρ. 2, εδάφιο β) του Ν 4495/17 αναφέρεται ότι "δεν έχουν εκτελεστεί αυθαίρετες κατασκευές καθ’ υπέρβαση της δόμησης, της κάλυψης και του ύψους". Η μη κατασκευή τμήματος δεν δημιουργεί υπέρβαση.1 point
-
Συνεχίζεις με αυτούς που χρησιμοποιείς ήδη, συνάδελφε.1 point
-
Τι να πρωτοσχολιάσει κανείς. Την δήλωση συναδέλφου περί άγνοιας νόμου, την ευκολία με την οποία χορήγησε βεβαίωση; Από τη στιγμή που δεν υπάρχουν εγκεκριμένα σχέδια είναι προφανές ότι δεν μπορεί να γίνει έλεγχος αυθαιρεσιών. Συνεπώς, με την σειρά σου, πως θα τεκμηριώσεις το έλεγχο αυθαιρεσιών χωρίς να διαθέτεις εγκεκριμένα σχέδια; Το θέμα όπως αντιλαμβάνεσαι δεν είναι καθόλου απλό και θα πρέπει να το λύσει ο προηγούμενος που χορήγησε ψευδή βεβαίωση σε συνεργασία με το συμβολαιογράφο για να δουν τις εναλλακτικές υπάρχουν, αν δηλαδή μπορεί να γίνει ακύρωση συμβολαίου ή κάποια άλλη νομική λύση.1 point
-
ερωτηση: η βεβαιωση νομιμοτητας ισχυει για δυο μηνες. Υπαρχει συστημα ελεγχου παροδου του 2μηνου; ή απλα "το ξερει και ο μηχανικος και ο συβ/φος"; Αν συμβαινει το δευτερο, κατ' αντιστοιχια και για το ΠΕΑ, γνωριζουν την ακυροτητα του μετα την 10ετια, και φροντιζουν να εκδοθει νεο. [ακη/dib τις καλησπερες μου] υγ πλην οτι πιθανον να ελεγχει την παροδο της 10ετιας ο υποθηκοφυλακας.....1 point
-
@ppanag Θα δημιουργήσεις δύο κατηγορίες παραστατικών για την δραστηριότητα εργολάβου (παροχή υπηρεσίας με υλικά). Στην πρώτη θα επιλέξεις τύπο παραστατικού: Τιμολόγιο Πώλησης και θα την χρησιμοποιείς για τιμολόγηση προς επιτηδευματίες. Στην δεύτερη θα έχεις τύπο: ΑΛΠ (Απόδειξη Λιανικής Πώλησης) για αμοιβές από ιδιώτες.1 point
-
Η ουσία της απάντησης είναι σωστή, παρά το ότι η διατύπωσή της είναι γελοία. Δεν συμπεριλαμβάνονται οι κατηγορίες 1, 2 και 3, όχι γιατί τάχα μπήκαν σε άλλη κατηγορία αλλά, γιατί ήδη έχουν εξαιρεθεί από την κατεδάφιση, οπότε δεν αποτελούν κριτήριο για την εξαίρεση περαιτέρω επιφανειών μέσω της κατηγορίας 4. Το κριτήριο όπου γίνεται η κρίση είναι η κρίσιμη επιφάνεια, ως ποσοστό των ισχυουσών πολεοδομικών μεγεθών, κάτω από την οποία οι εξεταζόμενες αυθαιρεσίες δεν αποτελούν "υπέρμετρη πολεοδομική επιβάρυνση" κατά την έννοια της εξαίρεσης του ν.1337/83 (Τρίτσης).1 point
-
Τι θεωρεί ο καθένας δίκαιη τιμή είναι σχετικό. οι τιμές ξεκινάνε από 150 μέχρι και 350 ανά στρέμμα ανά έτος (350 ήταν στις καλές εποχές που κλείδωνες τιμή). Τώρα έχουν πέσει πολύ οι τιμές. Αυτό ότι υπάρχει υποσταθμός (υψηλής τάσης ή μετασχηματιστής μέσης ) στα 100 μέτρα μπορεί να είναι και άνευ ουσίας αν η γραμμή είναι κορεσμένη.1 point
-
hektor Εάν έθετες την ερώτησή σου στο σωστό θέμα "Ερωτήματα και παρατηρήσεις επί της εφαρμογής timologio" θα μπορούσαν να βοηθηθούν από την απάντηση και άλλοι συνάδελφοι.1 point
-
@HAROUL α) Συνυπολογίζονται όλοι οι αυθαίρετοι κλειστοί χώροι που προσαυξάνουν τον συντελεστή δόμησης του ακινήτου, χωρίς να εξετάζουμε την κατηγορία που ανήκουν ή με ποιον τρόπο δηλώθηκαν. β) Δεν μπορείς να χρησιμοποιήσεις αυτό το εδάφιο, γιατί ως αλλαγή χρήσης θεωρείται (για τον N 4495) η αλλαγή από κύρια σε κύρια. Ενώ εσύ έχεις υπέρβαση δόμησης λόγω αλλαγής από βοηθητική σε κύρια.1 point
-
Δεν διαγράφεται όπως ανέφερε και η janna . Όταν ανεβάζεις νέο δικαιολογητικό , πρέπει να ακυρώσεις το αντίστοιχο παλιό ( το επιλέγεις κλικάρεις ακύρωση) , γιατί αλλιώς το σύστημα θα διαβάζει ως έγκυρα και τα δύο .1 point
-
σωστη η επισημανση Μαλλον προκειται για αυτη την γωνια Ζιτσης και Τυρναβου, διπλα στην παιδικη χαρα. https://www.google.com/maps/@38.0447643,23.7029975,3a,75y,149.73h,74.53t/data=!3m6!1e1!3m4!1s4fT7NVNe3IxUzG98CMSpuQ!2e0!7i13312!8i66561 point
-
Συμφωνώ και εγώ . Η άδεια νομιμοποίησε τα πάντα και αφού για να κάνεις σύσταση ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙΣ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΗ ΑΔΕΙΑ Η ΟΠΟΙΑ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΣΥΣΤΑΣΗ, με την ίδια λογική ή τροποποίηση της Αδείας , ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ και την τροποποίηση της σύστασης. Τώρα είναι γνωστό, ότι εμείς οι μηχανικοί , έχουμε θέσεις και ευθύνες και κάποιοι άλλοι, προτιμούν να υπεκφεύγουν , γιατί το δικό τους επάγγελμα το έχουν προστατέψει.1 point
-
1 point
-
Γνωρίζω ότι στο φόρουμ (και όχι μόνο) προτείνεται η λύση ένταξης των κοινοχρήστων στο νόμο με ανεξάρτητη δήλωση (κάτι που —όμως— είναι λανθασμένο). Όχι, δεν θα πληρώσουν πρόστιμο ανέγερσης και διατήρησης. Δεν χρειάζεται να υπάρχουν αυθαιρεσίες στους ορόφους για να γίνει δήλωση. Μπορεί να γίνει υπαγωγή όλου του κτιρίου και να τακτοποιηθούν οι αυθαιρεσίες των κοινοχρήστων (εάν υπήρχαν μόνο αυτές) μαζί με ό,τι άλλο χρήζει τακτοποίησης (εάν υπάρχουν άλλες αυθαιρεσίες). Για ποιο λόγο έχει γίνει καταγγελία;1 point
-
Εδάφιο α του άρθρου 99 του Ν 4495/17: Σε κάθε οικόπεδο ή γήπεδο η διαδικασία υπαγωγής αυθαίρετων κατασκευών ή αυθαίρετης αλλαγής χρήσης στις διατάξεις του παρόντος μπορεί, κατ’ επιλογή των ιδιοκτητών, να γίνεται είτε με μία αίτηση υπαγωγής για το σύνολο των αυθαίρετων κατασκευών ή χρήσεων είτε με περισσότερες αιτήσεις για κάθε μεμονωμένο αυτοτελή χώρο οριζόντιας ή κάθετης ιδιοκτησίας, που αποτελεί αντικείμενο μεταβίβασης. Μπορείς να γράψεις ποιο είναι το αντικείμενο της καταγγελίας;1 point
-
Ο συνάδελφος είναι σίγουρα συνάδελφος; Αν έχει αμφιβολίες να διαβάσει τον ορισμό της όψης (βλ. ΝΟΚ) αν και πιστεύω ότι γενικά πρέπει να τον διαβάσουν.1 point
-
@v.veli Για την πρώτη ερώτηση: δύο δημοσιεύσεις πάνω από την δική σου περιγράφεται πώς γίνεται η τακτοποίηση των κοινοχρήστων (που παραμένουν κοινόχρηστα) και δίνεται η σχετική εξήγηση. Εάν εννοείς επέκταση οριζοντίων ιδιοκτησιών επί κοινόχρηστου χώρου, τότε διάβασε την προηγούμενη (από την δική σου) δημοσίευση. Για την δεύτερη ερώτηση: οι υπερβάσεις υπολογίζονται για κάθε οριζόντια ιδιοκτησία ξεχωριστά. Αυτό δεν επηρεάζεται ούτε από τον αριθμό των ιδιοκτητών ούτε από τον αριθμό των δηλώσεων. Δηλαδή, ο κάθε όροφος έχει και υπέρβαση κάλυψης. Σε περίπτωση που δεν έχει γίνει σύσταση, τότε η υπέρβαση κάλυψης υπολογίζεται μία φορά αφού όλο το κτίριο είναι μία ιδιοκτησία. @vagias Ο έλεγχος της κατηγορίας 4 μπορεί να γίνει για ολόκληρο το κτίσμα (με την συγκατάθεση όλων των συνιδιοκτητών). Αφού ο ιδιοκτήτης είναι ένας, δεν υπάρχει θέμα συναίνεσης. Για τον υπολογισμό του προστίμου, όμως, δεν μπορεί να εφαρμοστεί η ίδια τακτική. Οι τιμές των τετραγωνιδίων υπολογίζονται μόνο για την αυθαίρετη προσθήκη.1 point
-
@grmaster Ο μοναδικός τρόπος μεταβίβασης κοινόχρηστων χώρων είναι μαζί με —ολόκληρο— το υπόλοιπο κτίριο. Συνεπώς, η σκοπούμενη μεταβίβαση δεν μπορεί να γίνει. Για τον ίδιο λόγο, τακτοποίηση αυθαίρετων κοινόχρηστων κατασκευών μπορεί να γίνει μόνο με δήλωση για όλη την οικοδομή. Η μετατροπή ενός χώρου από κοινόχρηστο σε ιδιόκτητο σημαίνει τροποποίηση της σύστασης, διότι εκεί καθορίζονται τα κοινόχρηστα και οι οριζόντιες ιδιοκτησίες.1 point
-
@Chr1st0sΚατά τη γνώμη μου και όπως αντιλαμβάνομαι εγώ τη νομοθεσία, οι πέργκολες εκτός σχεδίου επιτρέπονται παντού και με οποιοδήποτε μέγεθος. Υποχρεωτικός ακάλυπτος δεν υπάρχει εκτός σχεδίου. Και στο πρόσωπο του γηπέδου η όποια υποχρεωτική απόσταση (π.χ. 60μ. από εθνική οδό) λαμβάνεται ως πρασιά.1 point
-
Σε ευχαριστώ, κατατοπιστικοτατος! Η αλήθεια είναι ότι μονο μεγαλες εταιρείες μπετό το κάνουν κ απ' την άλλη μου είπαν ότι δεν αποκλείεται να την έχει ο οδηγός τη μολυβδοσφραγιδα, να πάει να αδειάσει πχ ένα κυβικό κάπου κ μετά να τη βάλει κ να σου έρθει κύριος κ να μην καταλάβεις κ τπτ...1 point
-
Σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο, για τη δυνατότητα φωτισμού χώρων από άνοιγμα, η κατάσταση σήμερα διαμορφώνεται ως εξής : Α. ΚΤΙΡΙΟΔΟΜΙΚΟΣ - ΑΡΘΡΟ 11 - ΠΑΡ. 4.1 Οι ακάλυπτοι χώροι του οικοπέδου οι οποίοι δεν προσµετρώνται στην κάλυψη που πραγµατοποιείται, επιτρέπεται να χρησιµοποιούνται για φωτισµό και αερισµό χώρων οποιασδήποτε χρήσης. ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΣΕ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ ΜΕ ΝΟΚ Μπορώ ΠΑΝΤΟΤΕ να φωτίζω χώρο από μια επιφάνεια ΕΚΤΟΣ κάλυψης, δηλαδή από : Υποχρεωτικά ακάλυπτο χώρο του οικοπέδου. Εσοχή του ακάλυπτου στο κτήριο (Άρ.12-παρ.4.α). Εδώ περιλαμβάνονται οι εσοχές του σχήματος των ΤΟ, όπου ο ακάλυπτος υπάρχει γύρω και μπαίνει στο σώμα του κτηρίου αγνοώντας τα τυχόν υπάρχοντα φέροντα στοιχεία, όμως δεν μπορεί να περιγράφονται ως εσοχές περιπτώσεις ακάλυπτου που βρίσκονται παρά το όριο γιατί αυτές αποτελούν κατακόρυφο φρεάτιο του οποίου τα τυχόν υπάρχοντα παρά το όριο στοιχεία μετράνε στην κάλυψη (και είναι οι συνήθεις φωταγωγοί). Αίθριο (Άρ.12-παρ.4.ε), Ηλιακό αίθριο (Άρ.12-παρ.4.ε), Διαμπερές άνοιγμα (Άρ.12-παρ.4.ε). Εδώ ως οριζόντιο διαμπερές μπορεί να εννοείται μόνο ακάλυπτος χώρος του οικοπέδου (εσοχή δηλ. του κτηρίου) και δεν περιλαμβάνονται περιοχές που καλύπτονται από ανωδομή ή υποχωρήσεις (γιατί σε αυτές μετράνε ως κάλυψη τα υπερκείμενα ή τα υποκείμενα). Κατακόρυφο φρεάτιο (Άρ.12-παρ.4.ε). Ή κατακόρυφο διαμπερές άνοιγμα ή κοινώς φωταγωγός. Για τις παραπάνω περιπτώσεις της παρ.4.ε δεν υπάρχει κάποια απαίτηση διαστάσεων, όμως απαιτείται να αρχίζουν κάτω από ή επί του διαμορφωμένου εδάφους και είναι εκτός κάλυψης μόνο το ακάλυπτο από ανωδομή τμήμα τους. Β. ΚΤΙΡΙΟΔΟΜΙΚΟΣ - ΑΡΘΡΟ 11 - ΠΑΡ. 4.2 Χώροι του οικοπέδου που για οποιοδήποτε λόγο προσµετρώνται στην κάλυψη που πραγµατοποιείται καθώς και υπαίθριοι χώροι του κτιρίου επιτρέπεται να χρησιµοποιούνται για φωτισµό και αερισµό χώρων κύριας χρήσης εφόσον εξασφαλίζονται διαστάσεις α=3,00+0,10*υ κάθετα προς το άνοιγµα και 2,50 µ. παράλληλα προς το άνοιγµα. Για φωτισµό και αερισµό χώρων βοηθητικής χρήσης αρκεί να εξασφαλίζονται διαστάσεις α=3,00+0,10*υ κάθετα προς το άνοιγµα και 1,20 παράλληλα προς αυτό, άλλως, αν δεν εξασφαλίζονται αυτές οι διαστάσεις, επιβάλλεται η εγκατάσταση τεχνητού φωτισμού και αερισμού. ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΣΕ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ ΜΕ ΝΟΚ Εδώ δεν έχουμε πολλά να πούμε. Απαιτούνται ελάχιστες διαστάσεις για φωτισμό μέσω χώρων ΕΝΤΟΣ κάλυψης, κύριων α*2,5 και βοηθητικών α*1,2. Γ. ΚΤΙΡΙΟΔΟΜΙΚΟΣ - ΑΡΘΡΟ 11 - ΠΑΡ. 4.3 Σε περίπτωση που από γενικές διατάξεις (άρθρα 9, 14 του ΓΟΚ κ.λπ.) ή ειδικές διατάξεις ορίζεται απόσταση Δ μικρότερη της απόστασης α, για τις ανάγκες του φωτισμού και αερισμού λαμβάνεται η απόσταση Δ. ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΣΕ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ ΜΕ ΝΟΚ Όταν βγήκε ο ΚΚ υπήρχαν : το Δ, τα 2,5μ για τα χαμηλά και τους οικισμούς, οι μικρότερες αποστάσεις και έως το 1μ. για τις 9μετρες λωρίδες και οι εκάστοτε υποχρεωτικές αποστάσεις στα εκτός σχεδίου (οι οποίες όμως είναι πάντα μεγαλύτερες του α). Με τον ΝΟΚ προστέθηκε το δ στα πλάγια όρια αφήνοντας το Δ στα πίσω όρια και στα αίθρια. Επομένως όλα αυτά μπορούν να θεωρηθούν (όπως ορίζει η παρ.4.3 του ΚΚ) αντί της ποσότητας α και να συνδυαστούν με το 2,5μ ή με το 1,2μ. Δ. ΚΤΙΡΙΟΔΟΜΙΚΟΣ - ΑΡΘΡΟ 11 - ΠΑΡ. 9 ... Απαιτείται ανά όροφο ένα άνοιγµα µε υαλοπίνακα εµβαδού τουλάχιστον 0,50 τετραγωνικού µέτρου προς κοινόχρηστο χώρο του οικισµού είτε σε ακάλυπτο χώρου του οικοπέδου ή του κτιρίου που έχει τις προϋποθέσεις της παρ.4 του άρθρου αυτού, είτε σε ηµιϋπαίθριο χώρο ανοιχτό προς τους παραπάνω χώρους. ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΣΕ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ ΜΕ ΝΟΚ Το κλιμακοστάσιο δεν ανήκει, για τον έλεγχο φωτισμού-αερισμού, σε κάποια κατηγορία κύριου ή βοηθητικού χώρου, έχει δική του κατηγορία απαιτήσεων. Αυτή θέλει το άνοιγμα του 0,50 τμ ανά όροφο να βλέπει στα δύο παραπάνω : κοινόχρηστο χώρο ή ακάλυπτο χώρο οικοπέδου ή κτηρίου με την ελάχιστη υποχρεωτική απόσταση από τα όρια ή άλλο κτήριο. Αφήνω τη θεωρία και πάω σε ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ : Άνοιγμα ΚΧ ή ΒΧ σε τοίχο (ανεξαρτήτως διάστασης τοίχου παράλληλα με το άνοιγμα) κύριας, πίσω ή πλάγιας όψης κτηρίου που βλέπει σε υποχρεωτικό ακάλυπτο, μπορώ να το λάβω υπόψη στο φωτισμό (παρ. 4.1 ΚΚ - ΕΚΤΟΣ κάλυψης). Άνοιγμα ΚΧ ή ΒΧ σε τοίχο (με διάσταση τοίχου παράλληλη στο άνοιγμα 2,5μ ή 1,2μ αντίστοιχα) κύριας, πίσω ή πλάγιας όψης κτηρίου που βλέπει σε υποχρεωτικό ακάλυπτο μέσω τμήματος που βρίσκεται ΕΝΤΟΣ κάλυψης, μπορώ να το λάβω υπόψη στο φωτισμό (παρ. 4.2 & 4.3 ΚΚ) εφόσον έχω απόσταση μεγαλύτερη από το α ή από την ελάχιστη διάσταση υποχρεωτικού ακάλυπτου [>=Δ (πίσω) ή >=δ (πλάγια) >=2,5μ (χαμηλά, οικισμοί) ή >=1μ. (9μετρη λωρίδα)]. Δηλαδή ουσιαστικά ελέγχω μόνο το 2,5μ ή το 1,2μ εφόσον το άλλο σκέλος ισχύει πάντοτε. Άνοιγμα ΚΧ ή ΒΧ (ανεξαρτήτως διάστασης τοίχου παράλληλα με το άνοιγμα) που βλέπει σε χώρους όλων των άλλων περιπτώσεων ΕΚΤΟΣ κάλυψης (όλες οι περιπτώσεις Α παραπάνω) μπορώ να το λάβω υπόψη στο φωτισμό (παρ. 4.1 ΚΚ - ΕΚΤΟΣ κάλυψης). Άνοιγμα ΚΧ ή ΒΧ σε τοίχο (με διάσταση τοίχου παράλληλη στο άνοιγμα 2,5μ ή 1,2μ αντίστοιχα) που βλέπει σε άλλο χώρο ΕΚΤΟΣ κάλυψης μέσω τμήματος που βρίσκεται ΕΝΤΟΣ κάλυψης, μπορώ να το λάβω υπόψη στο φωτισμό (παρ. 4.2 & 4.3 ΚΚ) εφόσον έχω απόσταση μεγαλύτερη από το α ή από την ελάχιστη απόσταση μεταξύ κτηρίων [Δηλαδή : >=δ (γενικά) ή >=2,5μ (για ύψος κατώτερο των 8,5μ)]. Άνοιγμα κλιμακοστασίου (επιφάνειας τουλάχιστον 0,50τμ/όροφο και ανεξαρτήτως διάστασης τοίχου παράλληλα με το άνοιγμα) που βλέπει σε χώρους όλων των περιπτώσεων ΕΚΤΟΣ κάλυψης (υποχρεωτικό ακάλυπτο ή όλες τις περιπτώσεις Α παραπάνω) μπορώ να το λάβω πάντοτε υπόψη στο φωτισμό (παρ. 4.1 ΚΚ - ΕΚΤΟΣ κάλυψης). Άνοιγμα κλιμακοστασίου (επιφάνειας τουλάχιστον 0,50τμ/όροφο και με διάσταση τοίχου παράλληλη στο άνοιγμα 1,2μ) που βλέπει σε υποχρεωτικό ακάλυπτο μέσω τμήματος που βρίσκεται ΕΝΤΟΣ κάλυψης, μπορώ να το λάβω υπόψη στο φωτισμό (παρ. 4.2 & 4.3 ΚΚ) εφόσον έχω απόσταση μεγαλύτερη από το α ή από την ελάχιστη διάσταση υποχρεωτικού ακάλυπτου [>=Δ (πίσω όριο ή αίθρια) ή >=δ (πλάγια όρια) ή >=2,5μ (χαμηλά, οικισμοί) ή >=1μ. (9μετρη λωρίδα)]. Δηλαδή ουσιαστικά ελέγχω μόνο το 1,2μ εφόσον το άλλο σκέλος ισχύει πάντοτε. Άνοιγμα κλιμακοστασίου (επιφάνειας τουλάχιστον 0,50τμ/όροφο και με διάσταση τοίχου παράλληλη στο άνοιγμα 1,2μ) που βλέπει σε χώρο ΕΚΤΟΣ κάλυψης μέσω τμήματος που βρίσκεται ΕΝΤΟΣ κάλυψης, μπορώ να το λάβω υπόψη στο φωτισμό (παρ. 4.2 & 4.3 ΚΚ) εφόσον έχω απόσταση μεγαλύτερη από το α ή από την ελάχιστη απόσταση μεταξύ κτηρίων [Δηλαδή : >=δ (γενικά) ή >=2,5μ (για ύψος κατώτερο των 8,5μ)]. Άνοιγμα ΚΧ ή ΒΧ σε τοίχο υπογείου (ανεξαρτήτως διάστασης τοίχου παράλληλα με το άνοιγμα) που βλέπει σε χαμηλωμένη αυλή (ΕΚΤΟΣ κάλυψης - υποχρεωτικό ακάλυπτο ή όλες τις περιπτώσεις Α παραπάνω) μπορώ να το λάβω πάντοτε υπόψη στο φωτισμό (παρ. 4.1 ΚΚ - ΕΚΤΟΣ κάλυψης). Άνοιγμα ΚΧ ή ΒΧ σε τοίχο υπογείου (με διάσταση τοίχου παράλληλη στο άνοιγμα 2,5μ ή 1,2μ αντίστοιχα) που βλέπει σε χαμηλωμένη αυλή υποχρεωτικού ακάλυπτου μέσω τμήματος που βρίσκεται ΕΝΤΟΣ κάλυψης, μπορώ να το λάβω υπόψη στο φωτισμό (παρ. 4.2 & 4.3 ΚΚ) εφόσον έχω απόσταση μεγαλύτερη από το α ή από την ελάχιστη διάσταση υποχρεωτικού ακάλυπτου [>=Δ (πίσω) ή >=δ (πλάγια) >=2,5μ (χαμηλά, οικισμοί) ή >=1μ. (9μετρη λωρίδα)]. Δηλαδή ουσιαστικά ελέγχω μόνο το 2,5μ ή το 1,2μ εφόσον το άλλο σκέλος ισχύει πάντοτε. Άνοιγμα ΚΧ ή ΒΧ σε τοίχο υπογείου (με διάσταση τοίχου παράλληλη στο άνοιγμα 2,5μ ή 1,2μ αντίστοιχα) που βλέπει σε χαμηλωμένη αυλή άλλου χώρου ΕΚΤΟΣ κάλυψης μέσω τμήματος που βρίσκεται ΕΝΤΟΣ κάλυψης, μπορώ να το λάβω υπόψη στο φωτισμό (παρ. 4.2 & 4.3 ΚΚ) εφόσον έχω απόσταση μεγαλύτερη από το α ή από την ελάχιστη απόσταση μεταξύ κτηρίων [Δηλαδή : >=δ (γενικά) ή >=2,5μ (για ύψος κατώτερο ή ίσο των 8,5μ)]. Προφανώς, σε όλα τα παραπάνω, η απαιτούμενη απόσταση μετράται από το άνοιγμα (ή καλύτερα από την προβολή του ανοίγματος στην όψη του κτηρίου) έως το πίσω, το πλάγιο όριο ή το κτήριο. Χωρίς όλα τα διάφορα ... όπως λιθοδομές, επενδύσεις κλπ. Έτσι έχει διαμορφωθεί η κατάσταση ως σήμερα. Προφανώς δεν είναι ότι πιο ξεκάθαρο και τεχνικά άρτιο ... Πάντως είναι το μόνο νόμιμο και οποιαδήποτε άδεια πατάει σε αυτό είναι και αυτή νομίμως εκδοθείσα. Μέχρι νεωτέρας διόρθωσης ...1 point
-
Η απαίτηση Τ.Δ. σε κρατικό σύστημα ορίζεται στο άρθρο 83 του νόμου παρ.4.Οι περιπτώσεις που εξαιρούνται στην παρ.5 του ίδιου άρθρου, και μία από αυτές είναι και η ύπαρξη Τ.Δ. οικ.άδειας.Εσύ έχεις τοπογραφικό οικ.άδειας το οποίο επιτρέπεται να μπει σε δικαιοπραξία.Ωστόσο αν θεωρείς ότι είναι ελλειπές,ανακριβές κλπ. μπορείς να προσκομίσεις ένα νέο Τ.Δ. εξαρτημένο σε ΕΓΣΑ και μάλιστα σε πολλές περιπτώσεις χρειάζεται για πολλούς λόγους (σημαντικούς για ένα σωστό συμβόλαιο,όταν υπάρχουν ελλείψεις).Θέσε το θέμα στον συμβολαιογράφο ακριβώς όπως το σκέφτεσαι,αν θεωρείς ότι το Τ.Δ.της επισκευής στέγης δεν δίνει πλήρη στοιχεία για το ακίνητο.1 point
-
Και σ 'ευχαριστούμε πολύ γι αυτό!1 point
-
Οι αυθαίρετες κατασκευές εντός προκηπίου εμπίπτουν στην Κατ.5 επειδή δεν μπορούν να εξαιρεθούν οριστικά από κατεδάφιση (εγκ.2).Άρα,θα πρέπει να τις ξεχωρίσεις σε άλλο φύλλο καταγραφής για να δηλωθούν Κατ.5.1 point
-
Καλησπέρα!Το δικό σου προκάτ σπιτάκι δεν είναι η αποθηκούλα της Κατ.3-Επειδή δεν υπάρχουν γραφεία στο parking,ουσιαστικά "στεγάζει" την επιχείρηση σου.Θεωρώ ότι είναι ο οικίσκος-γραφειάκι του parking και θα πρέπει να δηλωθεί ως ΥΔΚΧ-υπηρεσίες. Όσον αφορά το ερώτημα ,πιστεύω πως και ο μειωτικός στις ισόγειες αποθήκες αφορά βοηθητικές χρήσεις (άρα υπάρχει εγκατεστημένη κύρια) και η κατ.3 αποθηκούλες αφορούν βοηθητική χρήση(άρα υπάρχει εγκατεστημένη κύρια).Ο νόμος (4495) ,ως γνωστόν, είναι μυστήριος και πολλές φορές με αλληλοκαλύψεις που οδηγούν σε διφορούμενες ερμηνείες.Βλέπεις τι γίνεται εδώ στο forum σε σχέση με την ερμηνεία του...Εγώ παραθέτω απλά την δική μου άποψη...1 point
-
1 point
-
Καλημέρα συνάδελφε!Τι εννοείς θα πρέπει να αναζητηθεί?Δεν θεωρείς ότι πρέπει να ζητήσεις ούτως ή άλλως όλον τον φάκελο της Ο.Α. πριν προχωρήσεις σε ΕΕΔΜΚ σε αυτήν την οικοδομή?Ίσως κάτι δεν κατάλαβα από την διατύπωση ...1 point
-
Άντε ,εντάξει.Μπορεί και Δευτέρα 29!😉☺️ Καλημέρα Less!Ναι,εφόσον όλα είναι Κατ.4,το εντός προκηπίου χωριστά με Κατ.51 point
-
Ναι.Απορώ βέβαια αν θα βρεθεί άνθρωπος στις 24-6 να μας πει ότι στις 30-6 θα έχει ανεβάσει τα πάντα...1 με 2 Ιουλίου,με την ψυχή στο στόμα θα περιμένει να διαβάσει την παράταση για να συνεχίσει την δουλειά του...η οποία σημειωτέον δεν θα έχει γίνει ακόμη ΦΕΚ ,το οποίο θα δημοσιευτεί κατά τις 10-12 του μηνός...κι όλα αυτά τα ζεις εσύ κι εγώ,μήπως και δηλώσουν μερικοί ακόμη αυθαιρετούχοι μέχρι τις 29-6 και εισπραχθεί κανένα παράβολο παραπάνω...1 point
-
Δεν υπάρχει παραβίαση Δ στο πρόσωπο οικοπέδου. Υποχώρηση υπάρχει. Αν δεν έχεις άλλη αυθαιρεσία, είναι Κατ.3.1 point
-
1 point
-
1 point
-
1 point
-
1 point
-
1 point
-
IEROFANTIS όταν με το καλό εκδώσεις νέα ΥΔΕ και γνωρίσεις ότι θα είσαι υπεύθυνος για τα επόμενα 14 χρόνια για την εγκατάσταση αυτή ,μόνο τότε θα καταλάβεις τι εννοώ.Απο και και πέρα ο καθένας κάνει ότι νομίζει. Ο φίλος ο corsakias παραπάνω ζήτησε μια γνώμη .Η δικιά μου είναι αυτή,η δικιά σου είναι αντίθετη και πάει λέγοντας ... Προσωπικά προτιμώ να κοιμάμαι ήσυχος τα βράδια.1 point
-
Καλημέρα, μιλούσα με κάποιο συνάδελφο χθες και μου εξηγούσε πως η βεβαίωση που έχω δώσει σε πελάτη μου μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας είναι λάθος, και θα πρέπει να υποβάλω νέα δήλωση και να του δώσω βεβαίωση μη ύπαρξης αυθαιρέτου... Διότι λέγει το αυθαίρετο έχει τακτοποιηθεί οπότε δεν τίθεται θέμα αυθαιρέτου πλέον... Διαβάζοντας τα σχόλια σας κατάλαβα πως μπορώ να το κάνω και να γράψω στα σχόλια ότι έχει τακτοποιηθεί με την υπ΄αριθμό τάδε δήλωση... Όμως γιατί να το κάνω αυτό αφού η βεβαίωση ενεργοποιείται με το πέρας της διαδικασίας και αυτή θα πρέπει να είναι η σωστή. Βέβαια αν τη διαβάσει κανείς, θα διαπιστώσει οτι η βεβαίωση αναφέρεται στην παραγραφο 2 του αρθρου 23 που μιλάει για τις εξαιρεσεις. Οποτε εχει καποιο δικαιο ο συνάδελφος... Εσεις αλήθεια τι βεβαίωση δίνετε στον πελάτη σας...? ξαναυποβάλετε όλες τις δηλώσεις? Ευχαριστώ εκ των προτέρων1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Παράταση έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026 για την εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Παράταση για ένα χρόνο, δηλαδή έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026, δίνει το κράτος στην εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου. Η εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων διέπεται από τον νόμο 5024/2023, ο οποίος προβλέπει τη διαδικασία μέσω ψηφιακής πλατφόρμας στο gov.gr. Ωστόσο, η εξαγορά δεν επιτρέπεται σε δασικές εκτάσεις ή άλλες περιοχές που είναι κοινόχρηστα αγαθά, εξαιρουμένων των «πραγμάτων εκτός συναλλαγής», όπως ορίζονται στο Αστικό Κώδικα.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Ο πρώτος εικονικός ψηφιακός βοηθός μουσείου από το ΝΟΗΣΙΣ
GTnews posted μια είδηση in Τεχνολογία,
Έχει το ύψος ...μπασκετμπολίστα, όμως η δουλειά του δεν είναι να βάζει καλάθια, αλλά να σχεδιάζει προσωποιημένες περιηγήσεις επιστημονικού ενδιαφέροντος. Ο λόγος για το διαδραστικό κιόσκι ενημέρωσης, στο οποίο «κατοικοεδρεύει» ο «NOE515», ο εικονικός ψηφιακός βοηθός του Κέντρου Διάδοσης Επιστημών και Μουσείου Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ, αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Ο NOE515, που αποτελεί τον πρώτο εικονικό βοηθό με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) σε μουσείο στην Ελλάδα, χρηματοδοτήθηκε εξ ολοκλήρου από ίδιους πόρους του ΝΟΗΣΙΣ. Αποτελεί ένα καινοτόμο εργαλείο ΤΝ, που βελτιώνει την εμπειρία του επισκέπτη, προσφέροντας προσωποποιημένη πληροφόρηση και θα αποτελέσει μέρος των δραστηριοτήτων, που το ΝΟΗΣΙΣ θα παρουσιάσει στην 89η ΔΕΘ, στις 6-14 Σεπτεμβρίου.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-