Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 04/06/2022 σε όλες τις περιοχές
-
Πρώτος τρόπος Εξ' αρχής δηλαδή κατά την εγγραφή οικοπέδου δηλώνεις "κτίριο 1" -"ιδιοκτησίες 6" -"κοινόχρηστα ΝΑΙ" απαιτούμενες Η.Τ.Κ 2 για τα διαμερίσματα 2 για τις αποθήκες (εφόσον αποτελούν Ο.Ι και όχι παρακολουθήματα) 2 για τα μελλοντικά και 1 για τα κοινόχρηστα Κατά την καταχώρηση των κοιν/στων βάζεις τα τ.μ των κοιν/στων ανά όροφο -χωρίς επιμερισμούς στις Ο.Ι Αν συνάμα στον ακάλυπτο έχεις και ένα άλλο κτίσμα (π.χ. αυθαίρετο ρυθμισμένο) το οποίο δεν συμπεριλαμβάνεται στη υπάρχουσα Σ.Ο.Ι. τότε κατά την αρχική εγγραφή οικοπέδου δηλώνεις 2 κτίρια και στα μπλα -μπλα των "κοινοχρήστων" αναφέρεις ότι αποτελεί κοινόχρηστο και καταχωρείς το εμβαδό του μαζί με τα λοιπά τ.μ των κοινοχρήστων του ισογείου Δεν αντιμετώπισα τέτοια περίπτωση, αλλά αυτή πιστεύω ότι είναι η ορθή αντιμετώπισή της, σε αντιστοιχία με τα όσα ίσχυαν και κάναμε με τις απλές βεβαιώσεις μεταβίβασης. Με αυτή την αντιμετώπιση μπορεί να γίνει και ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΗ των 6 Ο.Ι και ΑΛΛΑΓΗ σύστασης (εντός 2/μήνου) Τώρα αν δεν ακολουθήσει ΑΛΛΑΓΗ σύστασης αλλά μόνο μεταβίβαση (είτε σε ένα αγοραστή είτε σε 6) μπορείς να αποφύγεις την έκδοση της Η.Τ.Κ για τα κοινόχρηστα Δεύτερος τρόπος πατάς σ' αυτό του άρθρου 54 Ν 4495/17 "Εάν προηγηθεί η έκδοση Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίου για κτίριο που περιλαμβάνει αυτοτελείς διηρημένες ιδιοκτησίες, δεν εκδίδεται Ηλεκτρονική Ταυτότητα για τις επιμέρους διηρημένες ιδιοκτησίες. Η Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου χρησιμοποιείται εφ' εξής στη θέση της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Αυτοτελούς Διηρημένης Ιδιοκτησίας για όλες τις διηρημένες ιδιοκτησίες που περιλαμβάνονται στο αντίστοιχο κτίριο. Εάν έχει ήδη εκδοθεί Ηλεκτρονική Ταυτότητα για μία ή περισσότερες επιμέρους διηρημένες ιδιοκτησίες, αυτή ενσωματώνεται στην Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου" και σε αυτό του άρθ 56 Ο εξουσιοδοτημένος μηχανικός, ο οποίος συμπληρώνει τα στοιχεία της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας του Κτιρίου ή της διηρημένης ιδιοκτησίας, ορίζεται από τον ιδιοκτήτη για κάθε κτίριο ή διηρημένη ιδιοκτησία. Αν έχουν συσταθεί οριζόντιες ή κάθετες ιδιοκτησίες, ο εξουσιοδοτημένος μηχανικός για το σύνολο του κτιρίου μπορεί να ορίζεται ύστερα από απόφαση της πλειοψηφίας των κοινωνών, σύμφωνα με τα οριζόμενα στον κανονισμό της οροφοκτησίας, άλλως με απλή πλειοψηφία. και συμπληρώνεις μία ταυτότητα για όλο το κτίριο Ας ακούσουμε όμως και τη γνώμη άλλων συναδέλφων!3 points
-
Όπως κ στις δηλώσεις θα προτιμούσα τις ξεχωριστές, ώστε αν μελλοντικά έχουμε διαφορετικούς ιδιοκτήτες να έχει ο καθένας κ τα έγγραφα του. Αν κανείς μια, θα κάνεις κ ένα ΠΕΑ για όλο το κτίριο;2 points
-
σηκωθηκε πρωί πρωί και αρχισε να ψαχνει τον μετρητη του γείτονα Αλλη δουλεια δεν ειχε.... Καποιος να κλειδωσει το θεμα και, παρακληση...μην απαντατε σε θεματα που αφορουν την "κατσικα του γειτονα..." που ζει σε μια παραγκα... [ο γειτονας...οχι η κατσικα]2 points
-
Έχει κάτι χρόνια που δεν την ζητάνε πλέον οι ΥΔΟΜ Υ.Δ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΤΗ ΥΔΡΑΥΛΙΚΟΥ.pdf Μπορεί να την συμπληρώσει και μηχανολόγος μηχανικός2 points
-
Δεν υπάρχει περιορισμός ως προς το μήκος προσώπου. Αρκεί να υπάρχει πρόσωπο σε κοινόχρηστο δρόμο. Η ελάχιστη επιφάνεια για κάθε οικόπεδο θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 2.000 τμ για να είναι άρτιο και οικοδομήσιμο.2 points
-
ν 3741/29 Άρθρο 7 1) Επί των ηλιακών δωμάτων (ηλιακωτών) εφαρμόζεται ό,τι και επί της στέγης. 2) Εάν ταύτα δεν ανήκουσιν εις την χρήσιν πάντων των ιδιοκτητών, οι έχοντες την χρήσιν ενός ή πλειόνων τοιούτων καταβάλλουσι το 1/2 της προς επισκευήν δαπάνης, του ετέρου ημίσεος καταβαλλομένου παρ` αυτών και των λοιπών ιδιοκτητών κατά την εις το προηγούμενον άρθρον αναλογίαν, πλήν αν υπάρχη αντίθετος συμφωνία.1 point
-
Κατ' αρχας, ισχυει ότι προβλεπει περι αυτου ο κανονισμος. Ελλειψει σχετικης προβλεψης, - στο κοστος του κοινοχρηστου τμηματος συμμετεχουν ολοι - στο κοστος των τμηματων αποκλειστικης χρησης συμμετεχει ο χρηστης κατα 50% και οι υπολοιποι αναλογικα.1 point
-
Το νέο μεγάλο έργο οπτικών ινών τελευταίας γενιάς της ΔΕΗΔΕΗ -0,16%, παρουσίασε ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, κ. Αλέξανδρος Πατεράκης, στο 5o Συνέδριο Υποδομών & Μεταφορών, ITC 2022. Το έργο, όπως σημείωσε ο κ. Πατεράκης, έχει ήδη ξεκινήσει πιλοτικά από το Περιστέρι, όπου μέσα στο καλοκαίρι θα έχουν συνδεθεί 15 χιλιάδες νοικοκυριά και επιχειρήσεις με δίκτυο Fiber to the Home (FttH), σε υπερυψηλές ταχύτητες, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση. Η δράση αφορά αρχικά στην περιοχή του Περιστερίου, ενώ έχουν προγραμματιστεί άλλες 500.000 άμεσες συνδέσεις για 10 επιπλέον δήμους. Μεγάλο όφελος για τους καταναλωτές, εγγυάται ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, κ. Αλέξανδρος Πατεράκης. Παράλληλα, η ΔEΗ βρίσκεται στο τελικό στάδιο εκπόνησης προμηθειών για άλλες 500 χιλιάδες συνδέσεις, σε δέκα επιπλέον Δήμους, με τις εργασίες να ξεκινούν το αμέσως προσεχές διάστημα. Σύμφωνα με το νέο business plan που έχει εκπονήσει η διοίκηση του ομίλου, η εταιρεία θα συνδέσει περισσότερα από 3 εκατομμύρια σπίτια και επιχειρήσεις σε λιγότερο από τέσσερα χρόνια. Οι συνδέσεις αυτές θα γίνονται εναέρια, μέσω του υπάρχοντος δικτύου της ΔEΗ, και η ανάπτυξή τους είναι αρκετά πιο οικονομική και γρήγορη σε σχέση με τις υπόγειες συνδέσεις, καθώς δεν απαιτούνται σκαψίματα και ειδικές άδειες. Στις υπηρεσίες που θα προσφέρει η εταιρεία περιλαμβάνονται η διάθεση συνδέσεων στη χονδρική με ταχύτητα έως 1 Gbps, αλλά και νέες δυνατότητες, όπως για παράδειγμα η αναγκαία διασύνδεση του 5G με οπτικές ίνες. Πρόκειται για έναν στόχο απολύτως εφικτό, αφού όπως εξήγησε ο κ. Πατεράκης: «η κατασκευή και η διαχείριση δικτύων είναι στο DNA της ΔEΗ, μια δραστηριότητα που γνωρίζει καλύτερα από κάθε άλλον στην Ελλάδα. Επιπλέον θα αξιοποιήσει τις υπάρχουσες υποδομές της – το εκτεταμένο δίκτυο του ΔΕΔΔΗΕ σε όλη τη χώρα - οι οποίες επιτρέπουν την ανάπτυξη οπτικών ινών πιο γρήγορα και οικονομικά από την παραδοσιακή μέθοδο της υπόγειας όδευσης». Τα δίκτυα ανοιχτής πρόσβασης που κατασκευάζει η ΔEΗ επιτρέπουν τόσο στους βασικούς τηλεπικοινωνιακούς παρόχους όσο και σε εναλλακτικούς να προσφέρουν πιο ανταγωνιστικά πακέτα υπηρεσιών, καθώς μειώνεται σημαντικά το κόστος τους για να φτάσουν στον τελικό πελάτη. «Μεγάλοι κερδισμένοι θα είναι οι καταναλωτές, τα νοικοκυριά και οι επιχειρήσεις όλης της χώρας που θα απολαμβάνουν ταχύτερο και φθηνότερο ίντερνετ», τόνισε ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος της ΔEΗ. Επιπλέον, η είσοδος της ΔEΗ στις οπτικές ίνες ενισχύει τον ανταγωνισμό και λειτουργεί ως επιταχυντής για την ανάπτυξη των αναγκαίων υποδομών ευρυζωνικότητας που είναι απαραίτητη προϋπόθεση για να πιάσει η χώρα τους στόχους ψηφιακής μετάβασης», υπογράμμισε ο κ. Πατεράκης. «Με δικές της δυνάμεις, η ΔEΗ συμβάλλει ουσιαστικά στην υλοποίηση του εθνικού και ευρωπαϊκού σχεδιασμού για τον ψηφιακό μετασχηματισμό, ώστε να πάψει επιτέλους η χώρα μας να είναι ουραγός στους ψηφιακούς δείκτες στην Ευρώπη».1 point
-
Εκθετική παραμένει και για το 2022 η αύξηση της πρόσβασης των πολιτών σε ηλεκτρονικές υπηρεσίες. Σύμφωνα με στοιχεία της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης, το α’ πεντάμηνο του 2022 η αυθεντικοποίηση των πολιτών σε ηλεκτρονικές υπηρεσίες με κωδικούς Taxisnet αυξήθηκε κατά 142% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021. Συγκεκριμένα, από τον Ιανουάριο μέχρι και τον Μάιο του 2022 οι πολίτες αυθεντικοποιήθηκαν σε πλατφόρμες ψηφιακών υπηρεσιών χρησιμοποιώντας κωδικούς Taxisnet 154.315.749 φορές, έναντι 63.617.253 αυθεντικοποιήσεων που είχαν πραγματοποιηθεί την ίδια περίοδο του 2021. Η αύξηση αυτή βασίζεται στη διαρκή διεύρυνση των φορέων του Δημοσίου που αυθεντικοποιούν τους πολίτες μέσω του Taxisnet. Ειδικότερα, ήδη κατά τους πέντε πρώτους μήνες του 2022, 82 πληροφοριακά συστήματα του Δημοσίου απέκτησαν τη δυνατότητα να παρέχουν ψηφιακές υπηρεσίες χρησιμοποιώντας ως διαπιστευτήρια τους κωδικούς Taxisnet. Με τον τρόπο αυτό, ο συνολικός αριθμός των φορέων (Υπουργεία, Δήμοι, Νοσοκομεία, Πανεπιστήμια κοκ) που παρέχουν πρόσβαση σε ψηφιακές υπηρεσίες με κωδικούς Taxisnet ανέρχεται πλέον σε 276. Υπενθυμίζεται ότι η χρήση των κωδικών Taxisnet για την πρόσβαση των πολιτών στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες συνιστά κεντρική στρατηγική του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Ως εκ τούτου, αποτελεί διαρκή επιδίωξη η επέκταση της σχετικής δυνατότητας σε όσο το δυνατόν περισσότερους φορείς. Διευκολύνεται, έτσι, σημαντικά η καθημερινότητα των πολιτών και των επιχειρήσεων, αναβαθμίζοντας την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών. Κάθε προσθήκη νέου φορέα υλοποιείται με απόφαση του υπουργού Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκου Πιερρακάκη και με την προβλεπόμενη έγκριση από τον Γενικό Γραμματέα Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης Δημοσθένη Αναγνωστόπουλο. Τα διαπιστευτήρια Taxisnet χρησιμοποιούνται με ενιαίο και απλό τρόπο σε ένα ευρύτατο φάσμα υπηρεσιών από πληθώρα φορέων του Δημοσίου. Με τον τρόπο αυτό, πολίτες και επιχειρήσεις απαλλάσσονται από την ανάγκη φυσικής παρουσίας στις διαδικασίες των φορέων, περιορίζοντας χρονοβόρες μετακινήσεις, αναμονή και άσκοπη ταλαιπωρία για τη λήψη υπηρεσιών (π.χ. έκδοση πιστοποιητικών και βεβαιώσεων, υποβολή αιτήσεων ή δηλώσεων, κλπ). Ενδεικτικά, παραδείγματα νέων ψηφιακών υπηρεσιών, στις οποίες δόθηκε η δυνατότητα χρήσης των κωδικών Taxisnet, είναι: Ηλεκτρονικές υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την αυθεντικοποίηση των γονέων μαθητών, ώστε να συμμετέχουν σε εξετάσεις/ κλήρωση για εισαγωγή σε Πρότυπα / Πειραματικά Σχολεία. Ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (ΕΚΔΔΑ) για πρόσβαση και εκδήλωση ενδιαφέροντος για τα σεμινάρια που οργανώνονται. Ηλεκτρονικές υπηρεσίες για την εξυπηρέτηση πελατών του Διαχειριστή Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ) αναφορικά με την υποβολή αιτημάτων ηλεκτροδότησης. Ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας Ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Πράσινου Ταμείου του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας Ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, που αφορά την Διαχείριση του Μητρώου Ραδιοερασιτεχνών και των κεραιοσυστημάτων τους. Ηλεκτρονικές υπηρεσίες Περιφερειών Ηλεκτρονικές υπηρεσίες Δήμων Ηλεκτρονικές υπηρεσίες Μετοχικού Ταμείο Πολιτικών Υπαλλήλων. Ηλεκτρονικές υπηρεσίες Επιμελητηρίων Ηλεκτρονικές υπηρεσίες για Δημοτικές Επιχειρήσεις Ύδρευσης και Αποχέτευσης για την εύκολη πληρωμή λογαριασμών μέσω διαδικτύου. Ηλεκτρονικές υπηρεσίες για Οργανισμούς Άθλησης και Πολιτισμού.1 point
-
Ευχαριστώ... Ίσως αυτό το "λοιπή κατασκευή" να ξεμπλοκάρει.... όταν το πιάσω ξανά θα το δοκιμάσω ...1 point
-
1 point
-
1 point
-
1 Η.Τ.Κ και μόνο τον ψιλό κύριο με ποσοστό 100% και ως υπόχρεο1 point
-
Ευχαριστώ πολύ συνάδελφε για τις πολύ χρήσιμες συμβουλές σου! Ειδικά η διακοπή εργασιών με αρρώστια ή ταξιδάκι εξωτερικό των επιβλεπόντων, είναι πολύ προχω σενάριο😜 Άρα πρέπει να μιλήσω με τους επιβλέποντες. Και πάλι ευχαριστώ @jedi.Yannis1 point
-
Για το νομικό κομμάτι, μπορείτε να απευθυνθείτε σε δικηγόρο. Προσωπικά δεν γνωρίζω τί περιθώρια ευελιξίας έχει ένας ιδιοκτήτης από τους τόσους μιας πόλυκατοικίας. Για το τεχνικό κομμάτι , φυσικά και υπάρχουν guidelines όπως σωστά λέτε που οι περισσότεροι αγνοούν είτε από δόλο είτε από απλή άγνοια. Βέβαια και το να αναμειγνύεσαι με κομμάτια της επιστήμης που δεν γνωρίζεις, ίσως και αυτό να συνιστά εκτός από προφανή αμετροέπεια και πιθανό δόλο. Ναι πρέπει να γίνει αυτοψία, εργαστηριακές μετρήσεις και βάσει των αποτελεσμάτων να προταθεί η κατάλληλη λύση για την -προφανή-διάβρωση του οπλισμού που προέρχεται είτε από το παραθαλάσσιο περιβάλλον είτε από ανερχόμενη υγρασία ή συνδυασμό και των δύο. Δυστυχώς ο ΚΑΝΕΠΕ δεν ασχολείται με θέματα διάβρωσης παρά μόνο με αποτίμηση και ενίσχυση έναντι σεισμικών φορτίων. Ωστόσο πλαίσιο σαφές υπάρχει και είναι το πρότυπο ΕΝ-1504, που αφορά στην προστασία και διαχείριση κατασκευών από σκυρόδεμα έναντι διάβρωσης. Όταν ένας μηχανικός ζητείται να δεσμευτεί έναντι όσων λέει με την υπογραφή του εκεί ξεχωρίζει η ήρα από το στάρι.1 point
-
Έχεις μια άδεια που έχει εφαρμοστεί μερικώς και είναι σε ισχύ. Το γεγονός ότι δεν έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες δεν σημαίνει κάτι. Τελειώσανε τα λευτά του ιδιοκτήτη. Όταν βρει κι άλλα θα συνεχίσει. Δεν υπάρχει περιορισμός από τα μέχρι τώρα προγράμματα να κάνεις έξτρα εργασίες παράλληλα με το εξοικονομώ. Δεν επιδοτείται η σχετική άδεια που τα περιλαμβάνει όλα και πολύ πιθανό να μπερδευτούν αυτοί που ελέγχουν τα δικαιολογητικά αν δουν κάτι που δεν είναι στην λίστα που τους έχουν δώσει. Θα ήταν πιο απλό να συνεννοηθείτε με τους επιβλέποντες της άδειας να παραιτηθούν για λίγο (για να σταματήσουν οι εργασίες στα πλαίσια της άδειας - ας "αρρωστήσουν", ας πάνε ταξίδι στο εξωτερικό, κάτι.....), μέχρι να κάνεις το εξοικονομώ, ώστε να μην μπερδευτεί το σύμπαν και να βγάλεις την παραδοσιακή ΕΕΜΚ για τις μονώσεις. Μετά ενημέωνουν την άδεια για τις μονώσεις που έγιναν με την ΕΕΜΚ και προχωράνε. ΥΓ Είναι λίγο τραγικό που το πάμε μέσω Λαμίας...... αλλά τα έχουμε δει όλα με το εξοικονομώ. Πάρε και μια τηλ στο helpdesk του εξοικονομώ του ΤΕΕ. Μπορεί να σου δώσουν καμία καλύτερη ιδέα από το να "εκβιάσεις" το πάγωμα της άδειας.1 point
-
Συνάδελφοι, η κατάτμηση επέρχεται με τη μεταβίβαση, δεν είναι άσκηση επί χάρτου, άρα σε ένα συμβόλαιο μεταβίβασης θα εμπεριέχεται και η κατάτμηση. Επομένως πως θα δώσουμε ΗΤΚ για το μελλοντικά γενόμενα νέο ακίνητο; Θεωρώ πως μας καλύπτει μία ΗΤΚ για το όλον και μετά τη μεταβίβαση/κατάτμηση θα ενημερωθεί η ΗΤΚ με τις νέες ιδιοκτησίες. Δευτέρα θα μιλήσω και με την υποθηκοφύλακα της περιοχής μου1 point
-
Ο φέρων οργανισμός της πολυκατοικίας, είναι κοινόχρηστος. Αυτό σημαίνει ότι κάθε επέμβαση σε αυτόν θα πρέπει να έχει τη σύμφωνη γνώμη του συνόλου των ιδιοκτητών (εκτός κι αν αναφέρει κάτι άλλο ο κανονισμός). Επίσης, αν δεν υπάρχει σύμφωνη άποψη της πλειοψηφίας, δεν μπορεί να ανατεθεί και να γίνει αποδεκτή οποιαδήποτε μελέτη. Οι υδροροές μέσα στα υποστυλώματα είναι μια μέθοδος που εφάρμοζαν πολλοί ασυνείδητοι "συνάδελφοι" έως το σεισμό του 81. Μετά συμμαζεύτηκαν (τουλάχιστον ως προς αυτό). Δεν χρειάζεται να επισημάνω πόσο εγκληματικό είναι. Το να περνάνε σωλήνες αποχέτευσης, είναι ακόμη πιο σοβαρό. Μια σοβαρή πραγματογνωμοσύνη απαιτεί ειδικούς ελέγχους και κοστίζει πολύ. Αν οι υπόλοιποι ιδιοκτήτες δεν συμφωνούν, ίσως θα μπορούσες να προσφύγεις δικαστικά διότι υπάρχει (έτσι όπως τα λες) θέμα στατικότητας του κτιρίου1 point
-
1 point
-
Ένα από τα πιο σημαντικά έργα του Ταμείου Ανάκαμψης, που αφορά στη δημιουργία ενός κεντρικού κόμβου διαχείρισης και ανάλυσης πολυδιάστατων δεδομένων μεγάλου όγκου (big data), θέτει σε δημόσια διαβούλευση η Κοινωνία της Πληροφορίας. Το έργο, προϋπολογισμού €34 εκατ., θα υποστηρίζει λειτουργίες, όπως ο κυβερνητικός σχεδιασμός, η διαχείριση κρίσεων, η παρακολούθηση της ποιότητας των υπηρεσιών προς τους πολίτες και ο σχεδιασμός νέων υπηρεσιών. Το έργο θα παρέχει πληροφόρηση τόσο προς Κυβερνητικούς χρήστες (Κεντρική Κυβέρνηση, Δημόσιες Υπηρεσίες), όσο και προς εξωτερικούς χρήστες (πολίτες, ανεξάρτητες Αρχές, θεσμοί). Ο Κεντρικός Κόμβος Διαχείρισης και Ανάλυσης Πολυδιάστατων Δεδομένων Μεγάλου Όγκου θα συγκεντρώνει και θα ομογενοποιεί πληροφορία από το σύνολο των σχετικών συστημάτων της ευρύτερης Δημόσιας Διοίκησης και θα παράγει δείκτες απόδοσης για την παρακολούθηση της αποδοτικότητας της διακυβέρνησης. Οι αναφορές και οι αναλύσεις, που θα παρέχονται από τον Κεντρικό Κόμβο Διαχείρισης και Ανάλυσης Πολυδιάστατων Δεδομένων Μεγάλου Όγκου, κατηγοριοποιούνται σε τέσσερις βασικούς πυλώνες: Οικονομία & Ανάπτυξη, Κοινωνικές Δομές και Υπηρεσίες, Περιβάλλον και Υποδομές, Ψηφιακός μετασχηματισμός και κοινή γνώμη. Στο πλαίσιο του έργου, οι παραπάνω πυλώνες θα επιβεβαιωθούν με τους αναδόχους των εκτελεστικών συμβάσεων και ενδέχεται να προσαρμοστούν με βάση τις πλέον πρόσφατες ανάγκες για αναφορές και αναλύσεις. Από που θα συγκεντρώνει δεδομένα Ο Κεντρικός Κόμβος Διαχείρισης και Ανάλυσης Πολυδιάστατων Δεδομένων Μεγάλου Όγκου θα συγκεντρώνει δεδομένα που πρωτογενώς είναι διαθέσιμα σε: - Συστήματα που υποστηρίζουν εσωτερικές διαδικασίες, όπως το Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Δημοσιονομικής Πολιτικής του ΓΛΚ (Gov ERP), το Σύστημα Διαχείρισης Ανθρώπινου Δυναμικού (ΣΔΑΔ), το Σύστημα Μισθοδοσίας (Ενιαία Αρχή Πληρωμών), το Σύστημα Δι@ύγεια, το Σύστημα Ηλεκτρονικών Δημόσιων Συμβάσεων (Ε-procurement), το Σύστημα Ηλεκτρονικής Διαχείρισης Εγγράφων (ΣΗΔΕ), κ.λπ. - Συστήματα υποστήριξης πολιτών, όπως το Μητρώο Πολιτών, το Κυβερνητικό Σύστημα Εξυπηρέτησης Πελατών (CRM), το Σύστημα Ηλεκτρονικής Συνταγογράφησης (eprescription), τις πληροφορίες Στατιστικής Υπηρεσίας, το Εθνικό Μητρώο, το Εθνικό Κτηματολόγιο, το Σύστημα Φορολογικής Διοίκησης (TAXISnet), κ.λπ. - Επιλεγμένοι ιστότοποι και μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπου πραγματοποιείται δημόσιος διάλογος, σχετικά με τις δράσεις και τις μεταρρυθμίσεις του πλαισίου “Ελλάδα 2.0”. Η πληροφορία από όλα τα ανωτέρω συστήματα, ή/ και από ενδιάμεσες αποθήκες δεδομένων που τυχόν διαθέτουν εμπλουτισμένη σχετική πληροφορία, θα βρίσκεται σε ένα κεντρικό σημείο, ενοποιημένη σε ένα κοινό και ενιαίο μοντέλο, και ομαδοποιημένη ανά τομέα εφαρμογής, ώστε να μπορεί να υποστηρίζει τη δημιουργία αναφορών και αναλύσεων κατά μήκος των προαναφερθέντων πυλώνων. Προστασία δεδομένων Η διασφάλιση της ιδιωτικότητας και η προστασία προσωπικών και ευαίσθητων δεδομένων, όπως δεδομένα δημοτολογίου - ληξιαρχείου, οικονομικά δεδομένα, ιατρικά αρχεία, περιουσιακά δεδομένα, αποτελεί σημαντική προτεραιότητα για το προς υλοποίηση σύστημα. Κατά συνέπεια, αυτό θα πρέπει να προβλέπει μηχανισμούς και πολιτικές για την ενσωμάτωση των αρχών της σχετικής νομοθεσίας (GDPR), από τη φάση του σχεδιασμού, καλύπτοντας ενδεικτικά τον καθορισμό των uses cases και τη διαχείριση της συγκατάθεσης των πολιτών για την χρήση των δεδομένων τους, την ανωνυμοποίηση της πληροφορίας, την παρακολούθηση της ασφάλειας του συστήματος και την αναγνώριση/αναφορά πιθανών κινδύνων.1 point
-
1 point
-
Μόλις είχα κλήση από το helpdesk. Μου σύστησαν τα εξής: υλοποιημένη ιδιοκτησία, αναφορά της ΕΕΜΚ, μηδενικές επιφάνειες, και τσεκάρισμα της επιλογής "λοιπή κατασκευή". Δεν το έκανα ακόμα , το μεταφέρω προς βοήθεια.1 point
-
Το 2ο ειναι με τον αναπτυξιακό νόμο, οπότε αν δεν έχεις κάποιο επιδοτούμενο έργο πχ. ξενοδοχείο δεν σε αφορά.1 point
-
Στην υποπαρ. γγ αναφέρει ρητά για τα σχέδια που συνοδεύουν τις πράξεις που εισάγουμε. Άρα αφού στην κατηγορία 1 (σύμφωνα με το ερώτημα, η τακτοποίηση έγινε για παντελώς αυθαίρετο κτίριο) υποχρεωτικό ήταν μόνο η κάτοψη αποτύπωσης, αυτό το σχέδιο θα εισαχθεί στην ΗΤΚ και όχι όψεις και τομές. Σε άλλη περίπτωση τακτοποίησης που θα ήταν υποχρεωτική και η τομή, θα έμπαινε και αυτή. γ. Η καταχώριση συνοδεύεται από τα δικαιολογητικά της παρ. 1 του άρθρου 54 του ν. 4495/2017. Συγκεκριμένα: αα) τα στελέχη των Οικοδομικών Αδειών, Αδειών Δόμησης και λοιπών πράξεων εκτέλεσης οικοδομικών εργασιών του Πίνακα της ανωτέρω περίπτωσης ζζ, με τις αναθεωρήσεις και ενημερώσεις αυτών, ββ) τις δηλώσεις υπαγωγής σε νόμους αναστολής επιβολής κυρώσεων επί αυθαιρέτων του Πίνακα της ανωτέρω περίπτωσης ζζ, γγ) τα σχέδια που συνοδεύουν τις πράξεις του Πίνακα της ανωτέρω περίπτωσης ηη και αποτυπώνουν την ιδιοκτησία, ήτοι κατόψεις των ορόφων που καταλαμβάνει, χαρακτηριστικές τομές και όψεις, καθώς και τη μελέτη προσβασιμότητας ΑμεΑ και εμποδιζόμενων ατόμων, εφόσον απαιτείται. Σε περίπτωση που η υφιστάμενη κατάσταση δεν προκύπτει από τα σχέδια που συνοδεύουν τις εκδοθείσες πράξεις, εκπονούνται και υποβάλλονται νέα σχέδια αποτύπωσης κατόψεων αρχιτεκτονικών,1 point
-
Ούτε εγώ βρίσκω στο ΦΕΚ της ηλεκτρονικής ταυτότητας να γράφει για υποχρέωση εκπόνησης σχεδίων, εκτός κατόψεων για συγκεκριμένη περίπτωση (που δεν αφορά την τακτοποίηση κατ.1). Επίσης να επισημάνουμε και να υπενθυμίσουμε ότι τα σχέδια που αναρτούμε στην ΗΤΚ δεν λαμβάνουν καμία θεώρηση, αντιθέτως κατεβαίνουν ακριβώς όπως τα ανεβάσαμε. Οπότε από άποψη εγκυρότητας και χρησιμότητας, είναι ταυτόσημα και ισοδύναμα με οποιοδήποτε σχέδιο αποτύπωσης εκπονεί ο μηχανικός ανά πάσα στιγμή στο γραφείο του. Προς το παρόν και ίσως και για πάντα, ούτε αποδεικτικό ότι κατατέθηκε το συγκεκριμένο σχέδιο δεν παίρνουμε. (και αθλητικές εφημερίδες σε pdf να ανεβάσουμε μπορούμε να βάλουμε τίτλο ΟΨΕΙΣ.pdf)1 point
-
Όχι απλά κατάντια, δεν επιτρέπεται να λέει αυτά "Ο μηχανικός δίνει στο συμβολαιογράφο και τα δύο pdf (προς έκδοση αδείας και προς ρύθμιση)." ένας φορέας μηχανικών σε μηχανικούς. Να διαβάσουν οι συνάδελφοι εκεί στο ΠΤ ΤΕΕ ποιος είναι ο κατά νόμο σκοπός της ΗΤ (άρθρο 4, ν.3843/2010) και που κατάντησε σήμερα με όμοιες οδηγίες για να εξυπηρετηθούν άλλοι. Μάλιστα δίνοντας όλες τις ευθύνες παραβίασης του νόμου στο μηχανικό προκειμένου να κάνουν οι συμβολαιογράφοι τη δουλειά τους όπως θέλουν (πάντα με ένα συμβολικό τίμημα). Και μετά κρίνουμε τον ιδιώτη που παρανομεί και δεν σέβεται τον μηχανικό ... Καλημέρα σε όλους.1 point
-
1 point
-
Ναι, μια χαρά είναι! Εξαρτάται από το "τσιφλίκι"....1 point
-
Έχω δημιουργήσει το αρχείο σε doc για μηχανικούς. Για διπλωματούχους δεν χρειάζεται σφραγίδα απο ΤΕΕ ενώ απο μηχανικούς τεχνολογικού τομέα χρειάζεται σφραγίδα απο ΕΕΤΕΜ. YPEUTHYNH DHLWSH MHXANIKOY YDRAYLIKWN.doc1 point
-
1 point
-
η αναθεση στον αθαν ειχε γινει απο 3-4 συνιδιοκτητες, συγκληρονομους, για τακτοποιηση περιπου 600 τμ. διαφορων ακινητων. Η υποθεση ειχε μεινει στον "αερα" απο τον 4014 ηδη, με σκοπο να παει στον 4178 ή στον νεο νόμο. Στο μεσοδιαστημα πεθανε ενας συνιδιοκτητης. Που σημαινει οτι οι δικοι του κληρονομοι θα επρεπε να συνεχισουν την διαδικασια, μαζι με τους αλλους αφου πρωτα εκαναν αποδοχη κληρονομιας για το μεριδιο του αποβιωσαντα -μαζι με τα αυθαιρετα- Αντι αυτων, ενας απο τους συγκληρονομους, εκανε αποδοχη με βαση τα συμβολαια [χωρις να μετρησει/καταγραψει/δηλωσει τα αυθαιρετα, ] πηρε βεβαιωση και πουλησε σε καποιον. Από όπου και αν το δει κανεις..."ζεματαει"...ειδικα για τον μηχανικο, για τον οποιο το προστιμο μπορει να φτασει και τις 100.000 αναλογως του μεγεθους της αποκρυβεισης αυθαιρεσιας. [που ηταν 600 τμ.] γι αυτο και ο αθαν ειπε οτι "πανε ολα για ακυρωση" Δεν θεωρω οτι εχει κανενα προβλημα ο αθαν, διοτι αυτος εχει νομιμη εντολη και διοτι, απο τους "τοσους" συγκυριους δλδ απο αρχικους συνιδιοκτητες και απο τους μετέπειτα συγκληρονομους του ενος πελατη που πεθανε, μονον ενας εκανε οσα εκανε... με την "αβλεψια" ενος μηχανικου που εδωσε βεβαιωση με βαση "τα συμβολαια..." χωρις κάν να μετρησει τπτ. εδιτ οσο εγραφα τα παραπανω, εγραψε ο τερρυ και η δαναη1 point
-
1 point
-
συμφωνώ οτί αυτός έχει το πρόβλημα.... μέχρι όμως να λυθεί το κομφλίκ η αρχική υπαγωγή έχει εκκρεμότητα που αν δεν λυθεί δεν μπορεί να προχωρήσει .....1 point
-
@ Al3n, £30000 στην Αγγλία ή 35000 € στην βόρεια Ευρώπη παίρνουν οι απόφοιτοι μηχανολόγοι ή μηχανικοί από ΕΠΑΛ. Οι διπλωματούχοι μηχανικοί ΕΜΠ ή άλλων Ελληνικών ΑΕΙ, άμα ξέρουν καλά αυτό που έχουν σπουδάσει είναι στα διπλάσια άνετα στο έντρυ λέβελ, ενώ οι ημμυτες που ξέρουν συγκεκριμένα πράγματα καλά, μπορούν να ξεκινήσουν με έντρυ λέβελ στα £130.000 στο Λονδίνο ή 120.000 € σε Μόναχο - Φρανκφούρτη. Ειδικά για τους ημμύτες, προκαλώ όποιον θέλει να με αμφισβητήσει. (δυτική ακτή αμερικής οι καλοί ημμύτες μπορούν να ξεκινήσουν με 250.000 δολάρια)-1 points
-
Δεν ξέρω πόσα παίρνουν οι chartered. Ξέρω ότι οι σοβαροί απόφοιτοι Ελληνικών πολυτεχνείων (10-5% από τους απόφοιτους θεωρώ σοβαρούς), παίρνουν 120.000 Euro entry level μισθό στην βόρεια Ευρώπη και 250.000 δολάρια στην Αμερική. Το ότι το 90% των αποφοίτων μλκίζεται, δεν σημαίνει ότι το 10% δεν παίρνει αυτά τα ποσά.-1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-