Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 26/09/2022 σε όλες τις περιοχές
-
Αν θέλετε να πάρετε μια γεύση για το τι σημαίνει μπετό όταν δε γίνεται μόνο για το κέρδος και όταν δε γίνεται βιαστικά και όταν δε γίνεται πρόχειρα, Το υλικό δεν είναι το πρόβλημα (πιθανόν είναι το καλύτερο για τις περισσότερες χρήσεις που είδε μέσα στην Ελλάδα).2 points
-
Από τη στιγμή που: α) Η ελάχιστη αμοιβή υπάρχει μόνο για τα μάτια του ΤΕΕ β) Το μπετό έχει φιλότιμο (ρήση των παλαιοτέρων), όχι απεριόριστο όμως όπως καταδεικνύει και η φωτογραφία γ) Οι περισσότεροι κάνουν εκπτώσεις (βλέπε α) με αποτέλεσμα να αναλαμβάνουν περισσότερες άδειες για να τα βγάλουν πέρα και τελικά να μην επιβλέπουν ουσιαστικά ούτε μία εξ αυτών δ) Ελάχιστοι συνάδελφοι αντιδρούν σε ατασθαλίες ιδιοκτητών, εργολάβων κλπ δεν είναι λογικό να συμβεί αυτό που δείχνει η φωτογραφία; Προσωπική μου άποψη πχ είναι ότι η ελάχιστη αμοιβή επί της στατικής μελέτης είναι λογική μόνον όταν αφορά απλά, κανονικά πλαίσια. Από τη στιγμή που υπάρχουν ιδιαιτερότητες στον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό θα έπρεπε η αμοιβή να είναι σαφώς μεγαλύτερη. Πόσοι όμως το κάνουν αυτό; Ή πόσοι συνάδελφοι κάνουν δώρο την επίβλεψη με αποτέλεσμα είτε να μην πατάνε στην οικοδομή είτε όποτε και όταν πηγαίνουν να το κάνουν σαν αγγαρεία; Πόσοι από εμάς έχουμε επιβάλλει την λήψη δοκιμίων σκυροδέματος στα ιδιωτικά έργα; Πόσοι από εμάς ειδοποιούμε τους συναδέλφους μας για κάποιο συνεργείο το οποίο δεν κάνει σωστά την δουλειά του; Η απάντηση είναι κανείς (σχεδόν)! Οπότε λογικότατο να κυκλοφορούν αεριτζήδες. Λογικότατο να υπάρχουν ανεξέλεγκτα εργοτάξια κατασκευής σκυροδέματος. Πρέπει κάποτε να καταλάβουμε ότι η ευθύνη της κατασκευής κτηρίων είναι τεράστια. Θυμίζω εδώ την διαφορά ενός γιατρού από έναν μηχανικό: αν ο γιατρός κάνει λάθος πεθαίνει ένας, αν ο μηχανικός κάνει λάθος πεθαίνουν κατ' ελάχιστο 5. Το κακό όμως είναι ότι πρακτικά αποκλείεται να πειστεί το σύνολο των μηχανικών να αλλάξει λογική. Το χρήμα είναι γλυκό και στον βωμό του ο καθένας είναι ικανός να θυσιάσει τα πάντα.2 points
-
Στοιχεία μεγάλων διαστάσεων αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση και πιθανώς με ειδικότερες μεθόδους, πχ πεπερασμένα στοιχεία, ως κελύφη κλπ. βέβαια όλες οι μέθοδοι την ίδια διαδικασία εμπεριέχουν απλά ίσως είναι πιο τυποποιημένες. Δηλαδή και μεταξύ τοιχείου και πεπλατυσμένου υποστυλώματος η αντιμετώπιση ίδια τελικά είναι. Όσον αφορά το κόστος, σκέψου ότι αν οι μορφές αυτές ήταν οικονομικότερες θα είχαν επικρατήσει κιόλας. άρα μάλλον δεν είναι, γι' αυτό τις βλέπουμε κυρίως στην "υψηλή" δόμηση, εκεί που το κόστος δεν είναι περιοριστικός παράγων. Ή εκεί που οι διαστάσεις είναι πολύ μεγάλες και το συμβατικό σύστημα πλάκα, δοκός, υποστύλωμα και τοιχοποιεία πλήρωσης δεν παρέχει την απαιτούμενη αντοχή. Πάλι όμως τέτοιες διαστάσεις μόνο στην "υψηλή" δόμηση έχουμε.1 point
-
Ωραία Αν μπορείς ενημέρωσε κι εμάς σε ποιον Θεό ορκίστηκε να το ξέρουμε κι εμείς ώστε αντί σφραγίδα και υπογραφή να δίνουμε όρκο.....1 point
-
δεν εχει σχεση με το "σε ολους τους οροφους" Εσυ εχεις περίπτωση οπου μπηκε μια οικοδομη στο διπλανο οικοπεδο. Συγκρινεις τα οικοπεδα Δεν λες αν εχει χτισει ο διπλανος. Θεωρω οτι εχεις μια επεκταση του αρθρου 1010 του ΑΚ.. Μιλας με τον πελατη και τον δικηγορο του..1 point
-
1 point
-
Τροποποιήθηκε το πληροφοριακό σύστημα «e-Άδειες» σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 155 και 156 του ν. 4951/2022, που αφορούν στη δυνατότητα έκδοσης Οικοδομικής Άδειας και Αδείας Αναθεώρησης των κατηγοριών 1 και 2 με Βεβαίωση όρων δόμησης της παραγράφου 2 του άρθρου 38 του ν. 4495/2017. Αναλυτικά: Η Βεβαίωση Όρων Δόμησης αρθρ. 38§2 ν.4495/2017για Οικοδομική Άδεια και Αναθεώρηση Οικοδομικής Αδείας έχει τροποποιηθεί ώστε να αφορά και τις Οικοδομικές Άδειες Κατηγορίας 1, 2, την Έγκριση εργασιών αποπεράτωσης αυθαίρετης κατασκευής και την Άδεια κατεδάφισης. Στο πεδίο «Κατηγορία» υπάρχουν οι εξής επιλογές: Οικοδομική Άδεια Κατηγορία 1 Οικοδομική Άδεια Κατηγορία 2 Οικοδομική Άδεια Κατηγορία 3 Έγκριση εργασιών αποπεράτωσης (Κατηγ. 1) Άδεια Κατεδάφισης (Κατηγ. 1) Για τις κατηγορίες 1 και 2 προβλέπεται έλεγχος Τοπογραφικού Διαγράμματος, οπότε απαιτείται να αναρτηθούν: Τοπογραφικό Διάγραμμα Ε.Γ.Σ.Α. ’87 Τίτλοι ιδιοκτησίας & Έγγραφα Κτηματολογίου Στις επιμέρους Περιπτώσεις έχουν προστεθεί επιλογές για ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ ΝΕΑΣ ΔΟΜΗΣHΣ, ΕΙΔΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ και ΑΛΛΕΣ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ, ώστε να καλύπτονται όλες οι υποπεριπτώσεις του άρθρου 36 του ν. 4495/2017. Σε περίπτωση επιλογής «ΕΙΔΟΥΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: νομιμοποίηση κατασκευών και αλλαγών χρήσης» δημιουργείται στην Οικοδομική Άδεια ή την Αναθεώρησή της η απαίτηση επισύναψης «Χρηματικού καταλόγου ή Υπαγωγής αυθαιρέτου προς Νομιμοποίηση». H Βεβαίωση Όρων Δόμησης αρθ. 38§2 ν.4495/2017 για Αναθεώρηση έντυπης Αδείαςέχει τροποποιηθεί ώστε να αφορά και τις Έντυπες Άδειες Κατηγορίας 1, 2 και την Έντυπη άδεια κατεδάφισης. Στο πεδίο «Κατηγορία» υπάρχουν οι εξής επιλογές: Έντυπη Άδεια Κατηγορία 1 Έντυπη Άδεια Κατηγορία 2 Έντυπη Άδεια Κατηγορία 3 Έντυπη Άδεια Κατεδάφισης (Κατηγορία 1) Για τις κατηγορίες 1 και 2 προβλέπεται έλεγχος Τοπογραφικού Διαγράμματος, οπότε απαιτείται να αναρτηθούν: Τοπογραφικό Διάγραμμα Ε.Γ.Σ.Α. ’87 Τίτλοι ιδιοκτησίας & Έγγραφα Κτηματολογίου Εγκεκριμένο Τοπογραφικό διάγραμμα Στέλεχος τροποποιούμενης Οικοδομικής Άδειας/Άδειας Δόμησης Στις επιμέρους Περιπτώσεις έχουν προστεθεί επιλογές για ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ ΝΕΑΣ ΔΟΜΗΣHΣ, ΕΙΔΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ και ΑΛΛΕΣ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ, ώστε να καλύπτονται όλες οι υποπεριπτώσεις του άρθρου 36 του ν. 4495/2017. Σε περίπτωση επιλογής «ΕΙΔΟΥΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: νομιμοποίηση κατασκευών και αλλαγών χρήσης» δημιουργείται στην Αναθεώρηση της έντυπης αδείας η απαίτηση επισύναψης «Χρηματικού καταλόγου ή Υπαγωγής αυθαιρέτου προς Νομιμοποίηση». Η ΥΔΟΜ διενεργεί έλεγχο των επιλογών του μηχανικού και της κατηγορίας της αδείας, καθώς και των στοιχείων του Τοπογραφικού Διαγράμματος, όπου απαιτείται, κατά τα αναφερόμενα στην παράγραφο 6β του άρθρου 35 του ν. 4495/2017. Οι λοιπές ενέργειες δεν έχουν τροποποιηθεί. Οι Βεβαιώσεις Όρων Δόμησης που κατά την προσαρμογή του συστήματος βρίσκονται σε «Προσωρινή Αποθήκευση» έχουν ενημερωθεί με τα νέα δεδομένα. Στις μεταγενέστερες πράξεις των Βεβαιώσεων Όρων Δόμησης, συγκεκριμένα την Οικοδομική Άδεια (ν.4759/2020), την Αναθεώρηση Οικ. Αδείας ME προέγκριση ή βεβαίωση (ν.4759/2020), την Άδεια Κατεδάφισης (ν.4759/2020), την Αναθεώρηση Άδειας Κατεδάφισης ΜΕ προέγκριση ή βεβαίωση (ν.4759/2020) και την Αναθεώρηση έντυπης Αδείας ME προέγκριση ή βεβαίωση (ν.4759/2020), έχει γίνει η απαραίτητη προσαρμογή, ώστε να μην υποβάλλονται Τοπογραφικό Διάγραμμα Ε.Γ.Σ.Α. ’87 και Τίτλοι ιδιοκτησίας & Έγγραφα Κτηματολογίου, εφόσον προβλέπονται για την έκδοση της Βεβαίωσης Όρων Δόμησης. Στο πλαίσιο της αναβάθμισης, στην Προχωρημένη αναζήτηση έχει προστεθεί το κριτήριο «Κωδικός πράξης». Από την αρχή της λειτουργίας του «e-Άδειες», κάθε αίτηση κατά την εισαγωγή της λαμβάνει κωδικό πράξης της μορφής 111111-2. Το πρώτο τμήμα του κωδικού (έως την παύλα «-») είναι κοινό σε όλες τις συσχετιζόμενες πράξεις μιας αλυσίδας (πχ. Βεβαίωση όρων δόμησης, Οικοδομική Άδεια, Μεταγενέστερος έλεγχος κλπ). Η αναζήτηση με τον Κωδικό πράξης (εισάγεται μόνο πρώτο τμήμα) εμφανίζει όλη την αλληλουχία των πράξεων. Υπενθυμίζουμε το περιεχόμενο των 2 άρθρων του ν.4951/2022: Άρθρο 155 Προέγκριση οικοδομικών αδειών Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 35 του ν. 4495/2017 Το πρώτο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 35 του ν. 4495/2017 (Α΄ 167) τροποποιείται, προκειμένου να προβλεφθεί ότι η προέγκριση οικοδομικής άδειας είναι προαιρετική και αφορά όλες τις κατηγορίες οικοδομικών αδειών του άρθρου 36 του ιδίου νόμου, στο δεύτερο εδάφιο ο «όγκος» αντικαθίσταται από το «ύψος», προστίθεται τελευταίο εδάφιο, και η παρ. 1 διαμορφώνεται ως εξής: «1. Η διαδικασία προέγκρισης για την έκδοση οικοδομικής άδειας είναι προαιρετική και αφορά κάθε κατηγορία έκδοσης άδειας του άρθρου 36. Η διαδικασία προέγκρισης άδειας αναθεώρησης είναι προαιρετική, εφόσον αφορά σε μεταβολή των πολεοδομικών μεγεθών κάλυψης, ύψους και όγκου. Εναλλακτικά απαιτείται η έγγραφη βεβαίωση των υποπερ. βα) και ββ) της περ. β της παρ. 2 του άρθρου 38.». Άρθρο 156 Διαδικασία ελέγχου οικοδομικής άδειας Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 38 του ν. 4495/2017 Στην περ. β) της παρ. 2 του άρθρου 38 του ν. 4495/2017 (Α΄167), περί οικοδομικών αδειών που εξαιρούνται προέγκρισης, προστίθενται οι κατηγορίες αδειών 1 και 2, προβλέπονται τα υποβαλλόμενα ηλεκτρονικά στοιχεία τους και η παρ. 2 διαμορφώνεται ως εξής: «2. Οι οικοδομικές άδειες, ανάλογα με την κατηγορία στην οποία ανήκουν, εκδίδονται ως εξής: α) Οι άδειες που εμπίπτουν στον τρόπο έκδοσης των Κατηγοριών 1, 2 και 3 με προέγκριση του άρθρου 36 εκδίδονται αυτόματα, ύστερα από την ηλεκτρονική υποβολή του φακέλου με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά και τις αναγκαίες μελέτες, που προβλέπονται στο άρθρο 40. Ο αριθμός οικοδομικής αδείας που εκδίδεται ηλεκτρονικά, αναρτάται αμελλητί στο διαδίκτυο και επιτρέπεται η έναρξη των οικοδομικών εργασιών. Οι ανωτέρω έλεγχοι διενεργούνται εντός τριών (3) εργασίμων ημερών από την ημερομηνία υποβολής του φακέλου. β. Οι άδειες που εμπίπτουν στον τρόπο έκδοσης των Κατηγοριών 1, 2 και 3 χωρίς προέγκριση του άρθρου 36, εκδίδονται αυτόματα, ύστερα από την ηλεκτρονική υποβολή του φακέλου με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά και τις αναγκαίες μελέτες, που προβλέπονται στο άρθρο 40. Μεταξύ των υποβαλλόμενων ηλεκτρονικά στοιχείων, συμπεριλαμβάνεται: βα) για τις Κατηγορίες 1 και 2, υποχρεωτική έγγραφη βεβαίωση της αρμόδιας Υ.ΔΟΜ., στην οποία αναγράφονται οι όροι δόμησης που ισχύουν στη θέση του ακινήτου, οι κατά περίπτωση απαραίτητες εγκρίσεις φορέων και υπηρεσιών και ελέγχεται το τοπογραφικό διάγραμμα, και ββ) για την Κατηγορία 3, υποχρεωτική έγγραφη βεβαίωση της αρμόδιας Υ.ΔΟΜ., στην οποία αναγράφονται οι όροι δόμησης που ισχύουν στη θέση του ακινήτου, οι κατά περίπτωση απαραίτητες εγκρίσεις φορέων και υπηρεσιών. Η ανωτέρω έγγραφη βεβαίωση για τις υποπερ. βα) και ββ) εκδίδεται εντός προθεσμίας δέκα (10) ημερών από την υποβολή της σχετικής αίτησης. Η ανωτέρω έγγραφη βεβαίωση συνοδεύεται υποχρεωτικά από υπεύθυνη δήλωση του άρθρου 8 του ν. 1599/1986 (Α΄75) του μελετητή μηχανικού, ότι δεν έχουν μεταβληθεί οι όροι και οι προϋποθέσεις δόμησης στην περιοχή του ακινήτου για το οποίο εκδόθηκε. Ο αριθμός οικοδομικής άδειας που εκδίδεται ηλεκτρονικά, αναρτάται αμελλητί στο διαδίκτυο και επιτρέπεται η έναρξη των οικοδομικών εργασιών. Η αρμόδια Υ.ΔΟΜ. διενεργεί υποχρεωτικά δειγματοληπτικό έλεγχο της νομιμότητας των υποβαλλόμενων μελετών και στοιχείων, σε ποσοστό τριάντα τοις εκατό (30%) τουλάχιστον των οικοδομικών αδειών που χορηγούνται με την ανωτέρω διαδικασία. Ο υποχρεωτικός δειγματοληπτικός έλεγχος διενεργείται ανά εξάμηνο για τις άδειες του παρελθόντος εξαμήνου.».1 point
-
Αναφέρεσαι πιθανώς στην παρ. 5 β άρθρου 98. β) όταν η ίδια αυθαίρετη επέκταση υφίσταται σε όλους τους ορόφους της οικοδομής. Δες τα παραπάνω bold και κρίνε αν είναι σαφές να υπογράψεις τέτοια κατάσταση, διότι ποια είναι η έννοια ίδιας αυθαιρεσίας σε όλους τους ορόφους; ίδια ως προς την χρήση, την θέση, τις διαστάσεις, το ύψος, τα ανοίγματα που φέρει; Ήδη έθιξες μια αμφιβολία με τους ορόφους, για το τι μπορεί να εννοούν (όλοι οι όροφοι συμπεριλαμβάνοντας και το ισόγειο; ). Γι αυτό εμείς θα πρέπει να αποφεύγουμε να υπογράφουμε κάτι τέτοιο. Άφησε μόνο τον ιδιοκτήτη να δηλώσει υπεύθυνα το "εκ κατασκευής" και ας πάνε για τροποποίηση.1 point
-
μάλιστα. ευχαριστώ για τις απαντήσεις και τη συζήτηση. για να έρθω ξανά στο θέμα "η μοίρα του μηχανικού": Ταξιτζής με παίρνει κούρσα από κέντρο Θεσσαλονίκης προς αεροδρόμιο την προηγούμενη εβδομάδα, μου έπιασε κουβέντα και του είπα ότι είμαι ηλμηχ με ειδίκευση στην ενέργεια. Με το που το ακούει αυτό προσπαθεί να πάρει στη διάρκεια της κούρσας τζάμπα προκοστολόγηση για εγκατάσταση φωτοβολταικών όπου ήθελε να βγάλει off-grid (!) το εξοχικό του στην χαλκιδική που ειναι 110τμ χρησιμοποιώντας 1 (ολογράφως: ΕΝΑ) πάνελ 1χ1 (!!!), και χωρίς να δώσει άλλα δεδομένα, ούτε μέγιστες καταναλώσεις, ούτε τίποτα. Το τι θα γίνεται τη νυχτα που δεν εχει ηλιο δεν το είχε σκεφτεί, και ξίνισε όταν του είπα για μπαταρία. Κλασσική περίπτωση ανθρώπου που πάει να το παίξει ξύπνιος. Νομίζω κατάφερα να τον αποτρέψω, αλλά δεν υπάρχει ελπίδα καμία απολύτως... υ.γ. Όντως, για πολλά πράγματα φταίει η ελλιπής μας εκπαίδευση. Ε δε γινεται να στα μάθει όλα η εκπαίδευση, αποδέξου ότι δεν ξέρεις κάποια πράγματα και δώσε μια ρημάδα αμοιβή μηχανικού, να τα βάλετε κάτω να σου πει αν σε συμφέρει ή όχι.1 point
-
@Chr1st0s εάν πληρούνται οι προϋποθέσεις χώρου κύριας χρήσης (π.χ. φωτισμός-αερισμός), μπορείς. Φυσικά επιτρέπονται και χώροι βοηθητικής χρήσης. Η κατασκευή WC ή μπάνιου θέλει προσοχή στην πράξη, αλλά από πλευράς κανονισμών δεν υπάρχει πρόβλημα.1 point
-
@motta Στους ορόφους το κλιμακοστάσιο είναι τμήμα του καθενός και υπολογίζεται όπως ο υπόλοιπος όροφος. Η απόληξη με αναλυτικό.1 point
-
Ε έχουμε βάλει και εμείς πολλάκι το χεράκι μας σε αυτό (πολ. μηχ.), που μη έχοντας διδαχθεί σειρά μαθημάτων - και όχι αποσπασματικά και κατ'επιλογήν - (τουλάχιστον στο ΕΜΠ), αναλαμβάνουμε και το κομμάτι του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού.1 point
-
Υπάρχει μια γενική παρανόηση: Το κακό μπετόν, τα καλά και οικολογικά(!!!) υλικά (πέτρα, ξύλο κλπ) Αν μπεις στον κόπο να διαβάσεις την ιστορία του σκυροδέματος (οπλισμένου ή μη) ή ανοίξεις ένα λεύκωμα κτιρίων με εμφανές σκυρόδεμα (π.χ. αυτό) θα διαπιστώσεις πως η (αισθητική τουλάχιστον) άποψή σου είναι σε λάθος δρόμο. Μερικά από τα πιο εμβληματικά κτίρια παγκοσμίως, έχουν υπογραφή σπουδαίων αρχιτεκτόνων και φέροντα οργανισμό από οπλισμένο σκυρόδεμα. Αυτό που έχει προκαλέσει την "απέχθεια" της απαίδευτης μάζας για το σκυρόδεμα, είναι τα κλουβιά που φτιάχτηκαν μαζικά μετά τον πόλεμο (και ίσως συνεχίζονται). Οι ανάγκες για άμεση στέγαση των εσωτερικών μεταναστών (εκουσίων και μη) από τη μια, και η λαχτάρα για το γρήγορο κι εύκολο κέρδος από την άλλη, συνετέλεσαν στην αισθητική (και όχι μόνο) καταστροφή του αστικού τοπίου. Οι λίγες (σχετικά) έντιμες δημιουργίες σπουδαίων αρχιτεκτόνων, απλώς επιβεβαιώνουν τον κανόνα. Συνεπώς, δεν φταίει το (όποιο) υλικό, αλλά η κακή του χρήση1 point
-
Αγαπητέ Δημήτρη μας, είναι λογικό που δεν κατάλαβες γιατί και πως…. Αν ήσουν μηχανικός και είχες κάνει τις μελέτες του κτηρίου και βγάλει την άδεια και έχεις και υποχρέωση κατασκευής του υποσταθμού της ΔΕΗ θα καταλάβαινες. 1ον Όλα τα κοστολόγια για να υλοποιηθεί τα πληρώνει ο ιδιοκτήτης – εργοδότης στον στους εργολάβους κλπ. και μεταααααα αρκετά μεταααααα μπορεί να καταθέσει τα χαρτιά στην ΔΕΗ, η ΔΕΗ να κάνει αυτοψίες και όταααααν το εγκρίνει να ξεκινήσει η αποζημίωση. Η οποία φυσικά πάει με τιμές μονάδες που η ίδια η ΔΕΗ θεωρεί ότι πρέπει να πληρώσει. 2ον Εκσκαφές (πχ στην πρασιά ή όπου ζητήσουν) οι οποίες αν πέσεις σε βράχο και ειδικά αν είναι σκληρός βράχος πίστεψε με το κόστος ανεβάζει σημαντικά….. το οποίο φυσικά και δεν αποζημιωθεί. Ο Χρόνος που ενδεχόμενα θα επιμηκυνθεί σημαντικά αν έχεις και τέτοιο πρόβλημα στις εκσκαφές σε τραβάει πίσω όλη την οικοδομή αφού αφορά την στάθμη της θεμελίωσης 3ον η ΔΕΗ αρκετές φορές ειδικά αν δεν υπαρχει πρασιά απαιτεί να δώσεις τμήμα του υπογείου για υποσταθμό κι ακόμα αν δεν προβλέπεις να φτιάξεις υπόγειο σε υποχρεώνει και φυσικά όλα με κόστος δικό σου και όταν και τι θα εισπράξεις στο τέλος 4ον Συχνά πυκνά η ΔΕΗ δεν κάνει προστατευτικά μαγνητικών πεδίων (που έχουν οι υποσταθμοί) ειδικά όταν είναι σε υπόγειο τμήμα με σημαντικά προβλήματα υγείας Κλπ. κλπ. (αυτά όσα πρόχειρα θυμάμαι που μου έτυχαν έως τώρα….. ) Και φυσικά ενδεχόμενα και η αναγκαιότητα τους είναι σχετική με βάση ότι ορισμένες περιπτώσεις εξαφανίζεται μυστηριωδώς. Οι κακές γλώσσες λένε για αγνό παρθένο ελαιόλαδο ή τον κατάλληλο άνθρωπο στην κατάλληλη θέση…. Αλλά αυτά είναι φήμες …. Οπότε ναι, που να καταλάβεις αν δεν το φας κατάμουτρα ….. 😄1 point
-
δυστυχώς όπως λέει ο συνάδελφος όντως κάνουν ότι θέλουν. Άλλωστε στο χαρτί της απαλλαγής γράφει ξεκάθαρα ότι μετα την πάροδο 3 χρόνων ή σε αναθεώρηση χρειάζεται νέα αίτηση. Πλέον σε όλη την Αττική δεσμεύουν τα πάντα και αν δεν γίνει μια συλλογική κίνηση από τους κατασκευαστές να αλλάξει ο νόμος του 1965 η ΔΕΗ είναι ο απόλυτος νταβατζής και μάλιστα στις πλάτες του ιδιώτη. Τόσοι κοινόχρηστοι χώροι και κτίρια υπάρχουν αλλά η ΔΕΗ θέλει να πάρει από τον ιδιώτη και με τον εκβιασμό της μη ηλεκτροδότησης το πετυχαίνει. Μακάρι να δεχτούν να μπει εναέριος αλλά το βλέπω απίθανο, ίσως πρέπει να ξεκινήσετε να βρίσκετε τρόπο να το βάλετε στην πρασιά. Να σε πληροφορήσω ότι και ένσταση κατα της απόφασης να κάνεις απλά θα χάσεις χρόνο γιατί η επιτροπή τις απορρίπτει όλες και μάλιστα χωρίς αιτιολόγηση (για να καταλάβεις το θράσος του νταβατζή ΔΕΗ)1 point
-
Συνάδελφε δεν ξέρω αν έγινε λόγω άγνοιας ή λόγω ταχύτητας . Εκείνο που ξέρω είναι ότι θέλει και λίγο τακτ. Επίσης δεν γράφουμε "αμφιταλατεύτηκα" αλλά "αμφιταλαντεύτηκα" .Το ξέρω ότι είναι λόγω ταχύτητας αλλά αυτά μπορεί να συμβούν.1 point
-
Άποψη είναι αυτό. Ο νόμος λέει ότι εφαρμόζεται η παρ.6 του άρθρου 11 πλην ελαχίστων εξαιρέσεων.1 point
-
Σωστά σου απάντησαν από το ΤΕΕ. Απαιτείται πρωτίστως η μεταφορά της δήλωσης στον 4495 μέσω του 4178. Στη συνέχεια αυτοψία, νέες εξουσιοδοτήσεις - σχέδια κ.λπ., δηλαδή η προσαρμογή της σε αυτόν και τέλος η εκ νέου περαίωση. Μετά δύναται να εκδοθεί η ΗΤΑ. Όλα αυτά γίνονται από το διαχειριστή μηχανικό της αρχικής δήλωσης ή μετά την νόμιμη παραίτηση αυτού μέσω της προβλεπόμενης από το ΤΕΕ διαδικασίας από το νέο μηχανικό που θ' αναλάβει τη δήλωση. Συνιστώ ιδιαίτερη προσοχή γιατί υπάρχουν πολλές "λακκούβες" στη διαδρομή...1 point
-
Αρχικά ευχαριστώ για το 1ο μέρος της απάντησης σου Όσο για το 2ο μέρος, βλέπεις 1 κείμενο πλήρως ορθογραφημένο και γίνεσαι τόσο αγενής και προσβλητικός για 1 ορθογραφικό λάθος? Να είσαι σίγουρος ότι η αξία μου δεν θα μειωθεί ποτέ από ένα λάθος εκ παραδρομής όπως ούτε η αξία του συνδικάτου αυτού. Ούτε καν από τη δική σου αγένεια δεν θα μειωθεί η αξία του συνδικάτου. Αντιθέτως, η δική σου μόνο. - Αυτό για εσένα και για όσους αγενείς ενδεχομένως νομίζουν ότι είναι ανώτεροι από οποιονδήποτε συνάδελφο/συνάνθρωπο και εκφράζονται έτσι όπως εσύ. Γιατι εγώ μπορεί να μην είμαι σε αυτή τη κατηγορία (μπορεί όμως και να είμαι) αλλά υπάχρουν άνθρωποι με δυσλεξία ή οποιαδήποτε άλλη αδυναμία/αναπηρία που να έχουν προσπαθήσει πολλαπλάσια από άλλους για να καταφέρουν να κάνουν ένα μόνο ορθογραφικό (και δυο και τρία, δικαίωμά τους) και αξίζουν σεβασμό. Κατά τα άλλα οι γνώσεις σκέτες χωρίς ευγένεια δεν επαρκούν. Καλή συνέχεια και συγγνώμη σε όλο το υπόλοιπο φόρουμ που σπαταλάει χρόνο για να βλέπει τέτοιες 'συναδελφικές' συζητήσεις.1 point
-
Καλησπέρα. ΕΜΠΟΔΙΖΟΜΕΝΑ ΑΤΟΜΑ = - ΑμεΑ - Άτομα της τρίτης και τέταρτης ηλικίας - Γυναίκες σε εγκυμοσύνη - Προεφηβικά άτομα - Άτομα με ασυνήθεις σωματικές διαστάσεις - Ρευματοπαθείς, καρδιοπαθείς, με άσθμα κλπ - Προσωρινά τραυματίες - Όσοι χρησιμοποιούν ή οδηγούν οιουδήποτε τύπου αμαξίδιο - Ποδηλάτες - Όσοι μεταφέρουν βάρη - Μεταφορείς - Υπηρεσίες άμεσης επέμβασης (τραυματιοφορείς, πυροσβέστες κλπ) - Εθισμένοι σε βλαβερές ουσίες - Αλλοδαποί – τουρίστες (σε θέματα που αφορούν τη σήμανση) - Άτομα με πανικό, σε συνθήκες εκτάκτου ανάγκης κλπ.1 point
-
@giorgosv το πιστοποιητικό έληξε, όχι η εξουσιοδόητηση... επίσης μόνο ο πωλητής μπορεί να αναθέσει την έκδοση, όχι ο αγοραστής. Τέσπα... εγώ στην ΥΔ ανάθεσης συμπεριλαμβάνω και εξουσιοδότηση για τροποποιήσεις / συμπληρώσεις μέχρι την ολοκλήρωση του σκοπού (π.χ. μεταβίβαση) για να τη χρησιμοποιώ μέχρι τέλους.1 point
-
Η ζώνη είναι μια περιοχή όπου υπάρχουν "σχεδόν" πολεοδομικά δικαιώματα και υποχρεώσεις. Οπότε οι δεσμεύσεις των γηπέδων αυτών δεν μπορεί να αλλάζουν σύμφωνα με την έκταση του γηπέδου αλλά πρέπει να παραμένουν ενιαίες στην περιοχή. Υπόψη ότι η ζώνη έχει και αρκετές υποχρεώσεις (απαγόρευση στις επεκτάσεις οδών του σχεδίου) που δεν καλύπτονται ή δεν διευκολύνονται με την ύπαρξη μεγάλων εκτάσεων με υποχρεωτικά κεντρικά τοποθετημένα κτήρια. Οπότε επιδεινώνεται ο πολεοδομικός σχεδιασμός (όχι μόνον της ζώνης αλλά και του επεκτεινόμενου σχεδίου) με τη θεώρηση κάποιας άλλης παρέκκλισης ...1 point
-
Δημήτρη, η περίπτωση α όπου αναφέρεται η παρ. 5 των αποστάσεων είναι αυτή της παρ. 2. Δηλαδή οι ζώνες.1 point
-
Δεν νομίζω ότι από το λεκτικό του νόμου προκύπτει αμφισβήτηση για τα 5 μ., ακόμη και αν είναι πάνω από τα 4 στρ. 2. Κατά παρέκκλιση από την προηγούμενη παράγραφο θεωρούνται άρτια και οικοδομήσιμα τα γήπεδα : α) Τα κείμενα εντός της ζώνης των πόλεων, κωμών, και οικισμών, τα οποία είχαν κατά την 24.4.1977 ημέρα δημοσίευσης του από 5.4.77 π.δ/τος (ΦΕΚ 133Δ) ελάχιστο εμβαδόν 2000 μ2. 5. Οι αποστάσεις του κτιρίου ορίζονται ως εξής : .. ββ) Οι πλάγιες και οπίσθιες αποστάσεις των κατά παρέκκλιση αρτίων και οικοδομήσιμων γηπέδων της παρ.2 του παρόντος ορίζονται σε ... και σε πέντε (5) μέτρα τουλάχιστον για τα γήπεδα της περίπτωσης α και ... Καλησπέρα Δημήτριε.1 point
-
Με τέτοιες αποκλίσεις, καλό είναι να κάνεις ΔΓΜ. Όχι γιατί το λέει το Κτηματολόγιο, αλλά για να διασφαλίσεις την ιδιοκτησία του πελάτη σου. Αυτό θα του το εξηγήσεις λεπτομερώς, διότι μπορεί να νομίσει ότι το πας πονηρά, κι άσε τον να αποφασίσει.1 point
-
Καλημέρα, έκανα ερώτηση στο [email protected] σχετικά με το αν μπορούμε να τακτοποιήσουμε σε μια δηλωση ταυτόχρονα 2 διαφορετικές ΟΙ της ίδιας πολυκατοικίας. Μου απάντησαν πως μπορούμε. (Με εξαίρεση τα προ του 75, που θέλουν υποχρεωτικά 2 διαφορετικές δηλώσεις) Και μάλιστα 1 Λοιπή Παράβαση και 1 Φύλλο Καταγραφής Κατηγορίας 3, μπορούν να καλύψουν ταυτόχρονα και τις 2 ΟΙ.1 point
-
@Giorgoseq Οι νομοθετικές διατάξεις για τον αντισεισμικό αρμό είναι από τον ΕΑΚ: 4.1.7.2 και από τον Κτιριοδομικό: άρθρο 5, 3.6. Το πολλαπλασιασμένο, με την τετραγωνική ρίζα του 2, αποτέλεσμα της ανάλυσης είναι ο αρμός πλήρους διαχωρισμού. Στο εδάφιο του ΕΑΚ θα διαβάσεις πότε χρησιμοποιείται, καθώς και αναλυτικότερη περιγραφή του. Σύμφωνα με το εδάφιο του Κτιριοδομικού, ο αρμός διαμορφώνεται εξ ολοκλήρου στο οικόπεδο του νέου κτιρίου όταν στα όριά του υπάρχουν κτίσματα.1 point
-
1 point
-
Το 1 προς 100 είναι ένα καλό μέγεθος για να μπορούν να οπτικοποιηθούν οι μετρητικές διαστάσεις που είναι αναγκαίες για τον ελεγχο σε ένα ΔΔ. Γενικά σε οδηγεί σχεδιαστική εμπειρία και η κλίμακα και το μέγεθος του κτιρίου ως σύνολο και τι θα χρειαστείς να μετρήσεις (αρα να δείξεις ως διαστάσεις). Έχουν υπάρξει περιπτώσεις που το ΔΔ (πιο σωστά ΔΚ πιο παλιά) που ήταν περισσότερα από ένα χαρτί μεγέθους Α0 διότι δεν χωρούσε το σύνολο του κτιρίου ή του συγκροτήματος.1 point
-
Πως θα σας φαινόταν το παρακάτω: Σε καταστήματα ΔΕΝ υπάρχει διαμερισμάτωση, γιατί δεν είναι διαμερίσματα....1 point
-
1 point
-
1 point
-
Το θέμα με την διαμερισμάτωση και την επέκταση στα κοινόχρηστα έχει συζητηθεί και σε άλλο νήμα. Μεταφέρω 2 σχετικά post. το έχουμε πει αρκετές φορές και σε διάφορες περιπτώσεις. Ο 4178 αυτό που κάνει είναι να βάζει κανόνες υπολογισμού του προστίμου. ΣΗΜΕΡΑ λοιπόν μας λέει ότι η διαμερισμάτωση πηγαίνει με 500€ ανά όροφο. ΧΩΡΙΣ διαχωρισμό επί κοινοχρήστων ή άλλων ΟΙ. Αν αύριο βγάλουν άλλο φασούλι είναι κάτι... διαφορετικό (δεν πιστεύω ότι θα γίνει). ΓΕΝΙΚΑ η λογική του νόμου είναι να χρεώνουμε ΥΔ όταν κάτι δεν έχει μετρήσει στον σ.δ. Παραδείγματα υπάρχουν. Μην μπερδεύετε τον ορισμό του ΚΧ και του ΒΧ βάσει κτιριοδομικού. Ο 4178 ΔΕΝ κάνει διαχωρισμό ΚΧ και ΒΧ. Έχει χώρους ΚΧ και χώρους με μειωτικό. Ως λοιπόν ΚΧ θα βάλουμε ΟΛΑ τα τετραγωνικά που ΔΕΝ μπορούν να πάρουν μειωτικό. Μέτρα που έχουν μετρήσει στον σ.δ. είναι απλά παράλογο να τα χρεώνουμε με ΥΔ. Από εκεί και πέρα όπως έχουμε πει πάλι πολλές φορές, μεγάλα παιδιά είμαστε. Για το θέμα των συναινέσεων. Πιστεύω ότι είναι ξεκάθαρο. Ξεχάστε ότι φάγαμε από τον κοινόχρηστο διάδρομο και το πήραμε στην ΟΙ μας. Έστω ότι έχουμε χτίσει ένα δωμάτιο στον κοινόχρηστο ακάλυπτο της οικοδομής. Ότι πρέπει να κάνουμε (στο θέμα των συναινέσεων) σε αυτό, πρέπει να κάνουμε και στο "φάγωμα" του κοινόχρηστου διαδρόμου υπέρ μίας ΟΙ.. δηλαδή 11.1.δ ότι .. i) Επί αυθαιρέτων κατασκευών ή αυθαιρέτων αλλαγών χρήσης επί κοινοχρήστων χώρων ακινήτου, στο οποίο έχει συσταθεί οριζόντιος ή κάθετος ιδιοκτησία μετά από απόφαση της πλειοψηφίας, σύμφωνα με τα οριζόμενα στον κανονισμό της οροφοκτησίας, άλλως με απλή πλειοψηφία.1 point
-
Το υπεκα-ΔΟΚΚ συμφωνει με την αποψη του ssouanis..........1 point
-
Ο νόμος λέει: 10. Η διαφορετική διαμερισμάτωση ορόφου, από αυτήν που προβλέπεται στα εγκεκριμένα σχέδια της οικοδομι− κής άδειας, Η Εγκύκλιος 3 λέει: 62) Παρ. 10 : Καταβάλλεται παράβολο 500 ευρώ ανά όροφο και την αίτηση υποβάλλει οποιοσδήποτε ενδιαφερόµενος ιδιοκτήτης διαµερίσµατος. Σε περίπτωση που η αποτύπωση του ορόφου έχει γίνει µε τη συναίνεση των λοιπών ιδιοκτητών διαµερισµάτων του ορόφου η υπαγωγή καλύπτει και αυτούς. Μιλάει για όροφο, όπου στην έννοια του ορόφου για εμένα συμπεριλαμβάνονται ΚΑΙ τα κοινόχρηστα τμήματα. Πάμε να το δούμε και με την λογική. Ο νόμος μέσω της εγκυκλίου 4 αναφέρει το εξής: ∆ιευκρινίζεται ότι η διατύπωση «αυθαίρετης αλλαγής χρήσης βοηθητικών χώρων σε χώρους κύριας χρήσης» του εδαφίου γ στο ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 1 της Εγκυκλίου 3/13, άρθρο 19, παρ. 5, όπου εφαρµόζεται συντελεστής δόµησης αφορά στις περιπτώσεις χώρων, που η επιφάνειά τους προ της αυθαίρετης αλλαγής χρήσης δεν επαύξανε το σ.δ. (π.χ. υπόγειο µε βοηθητικές χρήσεις, ισόγειος χώρος στάθµευσης, δηµιουργία σοφίτας εντός νοµίµου στέγης κ.λ.π.). Δλδ ο νόμος μας λέει ότι ΥΔ θα βάλουμε σε κάτι που ΔΕΝ έχει μετρήσει στον σ.δ. Τα κοινόχρηστα μετρούν (κατά τον κανόνα, υπάρχουν και κάτι μικρά τμήματα που ΔΕΝ έχουν μετρήσει). Οπότε εγώ συντάσσομαι με την άποψη της Ιωάννας.1 point
-
Κατ αρχην οπως το περιγραφεις Ιασονα, εχουμε μια οριζοντια ιδιοκτησια(οταν λεμε οριζοντια ενοουμε την κατοψη της οπως προσαρτηθηκε στη συσταση), η οποια "ξεφυγε" απο τα ορια της συστασης και μπηκε στον κοινοχρηστο.Αυτα τα μετρα που ξεφυγε η ιδιοκτησια τα υπολογιζεις ΥΔΚΧ.Σωστα? Αν παλι η ιδιοκτησια σου εχει εφαρμοστει οπως στη συσταση , αλλα στη συσταση ενας τοιχος του διαμερισματος εχει μπει μεσα στον διαδρομο που περιγραφεται στην αδεια , τα επιπλεον μετρα σε σχεση με την αδεια τα υπολογιζεις σαν ΥΔΚΧ.Σωστα? Δηλαδη και στις δυο περιπτωσεις θεωρεις ΥΔΚΧ οτιδήποτε ξεφευγει απο τα λειτουργικως ανεξαρτητα διαμερισματα της αδειας σε σχεση με τους διαδρομους.... Ο νομος δεν διαχωριζει πουθενα τα την τροποποιηση της ιδιοκτησιας εις βαρος των κοινοχρηστων με αυτην εις βαρος της ομορης ιδιοκτησιας. Αν λοιπον στη συσταση η οριζοντια μου εχει καταλαβει 0,5μ του διαδρομου , και στον τοιχο αυτον δεν υπαρχουν καλοριφερ (αλλαγη των μηχανολογικων), ουτε διαμερισματωση εχουμε ουτε κατι αλλο...προκειται για αλλαγη διαρρυθμισης..Αν βαση κτιριολογικου μικραινει η ελαχιστη διασταση του διαδρομου ειναι αλλο θεμα.. Αν παλι το περιγραμμα της συστασης εχει αλλαξει εις βαρος των κοινοχρηστων , χρειαζομαστε συνεναισεις και παμε με διαμερισματωση. Η οριζοντια ιδιοκτησια οριζεται βαση συμβολαιου και η τροποιηση της δεν συνιστα υπερβαση δομησης μεσα σε νομιμο περιγραμμα...1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-