Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 04/06/2024 σε όλες τις περιοχές
-
Η τιμή του q κατά ΕΑΚ εξαρτάται από το υλικό κατασκευής και το δομικό σύστημα και παίρνει τιμές από 1.5 έως 3.5. Το 3.5 είναι για πλαισιωτό ή μεικτό σύστημα κατασκευών οπλισμένου σκυροδέματος. Κατά ΕΑΚ δεν υπάρχει ειδική πρόβλεψη για στρεπτικά εύκαμπτα συστήματα. Στον ευρωκώδικα η τιμή του q παίρνει τιμές από 1.5 έως 3.9 για ΚΠΜ και 5.85 για ΚΠΥ. Στον πίνακα 5.1 του εδαφίου 5.2.2.2 (2) αναφέρεται ότι qo=2 για ΚΠΜ και qo=3 για ΚΠΥ για στρεπτικά ευαίσθητα κτήρια (κανονικά καθ' ύψος). Εάν τώρα το κτήριο δεν είναι κανονικό καθ' ύψος θα μειώσεις τις άνωθεν τιμές κατά 20%, qo=1.6 για ΚΠΜ και qo=2.4 για ΚΠΥ, εδάφιο 5.2.2.2 (3). Τέλος αν έχεις τοιχώματα θα πρέπει να υπολογίσεις τον μειωτικό συντελεστή kw κατά το εδάφιο 5.2.2.2 (11) ο οποίος λαμβάνει υπόψιν τον τρόπο αστοχίας των τοιχωμάτων (καμπτικό, καμπτοδιατμιτικό, διατμητικό).3 points
-
σωστα, ν. 4759, αρθρο 128 β. ακίνητα που αποκτώνται κατόπιν κληρονομικής διαδοχής, εφόσον η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί εντός ενός (1) έτους από την προθεσμία του άρθρου 1847 του Αστικού Κώδικα και το αργότερο μέχρι τις 31.12.2025,2 points
-
Δεν υπήρχε ποτέ τέτοιο ζήτημα. Ο κανονισμός πυροπροστασίας εφαρμόζεται σε κτίρια που βρίσκονται μέσα σε πάρκα και άλση κι όχι γύρω από αυτά. Γενικά, παράγουν αχυρανθρώπους για να δείξουν ότι ενδιαφέρονται κι ότι διευκολύνουν, ενώ ο κανονισμός ισχύει ως έχει χωρίς καμία διευκόλυνση. Παρακολούθησε τώρα τι θα πει πολιτικός λόγος πριν τις εκλογές: "Το 2025 και το 2026 έχουμε μέτρα παθητικής και ενεργητικής πυροπροστασίας για κτίρια που χαρακτηρίζονται υψηλής και ιδιαίτερα υψηλής επικινδυνότητας, ενώ το 2026 για κτίρια που χαρακτηρίζονται χαμηλής και μέσης. Ποιες είναι αυτές οι παρεμβάσεις το 2025 και το 2026; Άμα κάνεις μία ριζική ανακαίνιση στο ακίνητο σου και ο προϋπολογισμός ξεπερνάει το 15% ή είναι πάνω από 20.000, πρέπει να βάλεις κάποια υλικά τα οποία είναι πυράντοχα. Αφού την κάνεις που την κάνεις την ανακαίνιση, τουλάχιστον φρόντισε αυτά τα υλικά τα οποία θα κάνεις να είναι ανθεκτικά στη φωτιά" Σε κάλυψε; Δεν τα λέει ωραία; Φυσικά. Όμως ξέχασε να πει ποιες είναι οι παρεμβάσεις αν δεν κάνεις ανακαίνιση. Πχ. η κατασκευή συμπαγούς φράκτη μερικών χιλιάδων ευρώ...2 points
-
@Αριστέα Τα Με το παρακάτω παραμάσχαλα, πας στη Μεγάλου Αλεξάνδρου και το δανείζεσαι. Και να μην υπάρχει όμως, μπορείς και να αιτηθείς να σου το φέρουν από άλλο τοπικό τμήμα ΤΕΕ που είναι διαθέσιμο (το έχω κάνει εγώ αντίστροφα° από το κεντρικό ΤΕΕ στην Αθήνα που μένω, μου έφεραν βιβλίο οικοδομικής από Θεσσαλονίκη).2 points
-
Απο την περιγραφή φαντάζομαι πως θέλεις να βγάλεις άδεια προσθήκης για Κέντρο Αποθήκευσης Διανομής. Όροι δόμησης θα είναι σύμφωνα με: Π.Δ .24-4-85(ΦΕΚ 181/Δ/85) ΑΡΘΡΟ 9 - ΕΜΠΟΡΙΚΕΣ ΑΠΟΘΗΚΕΣ - KAI ΑΡ.33 ΠΑΡ 3.Θ ΤΟΥ Ν.4759/2020 - ΕΓΚΑΣΤΑΣΕΙΣ ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗΣ ΜΕΓΙΣΤΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΚΑΛΥΨΗΣ: 40% ΜΕΓΙΣΤΟΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ ΔΟΜΗΣΗΣ: 0,60 ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ ΟΓΚΟΥ: 4,50 (ΠΡΟΣΟΧΗ ΟΧΙ 4,5 Χ ΣΔ) ΜΕΓΙΣΤΟ ΥΨΟΣ: 14m ΕΛΑΧΙΣΤΗ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΑ ΟΡΙΑ: Δ = 10,00 μ Αν θέλεις για βιομηχανικό κτίριο Π.Δ .24-4-85(ΦΕΚ 181/Δ/85) ΑΡΘΡΟ 4 - BIOTEXNIKA/BIOMHXANIKA ΚΤΗΡΙΑ - KAI ΑΡ.33 ΠΑΡ 3.Β ΤΟΥ Ν.4759/2020 - βιομηχανικές εγκαταστάσεις ΜΕΓΙΣΤΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΚΑΛΥΨΗΣ: 30% ΜΕΓΙΣΤΟΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ ΔΟΜΗΣΗΣ: 0,60 ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ ΟΓΚΟΥ: 4 (ΠΡΟΣΟΧΗ ΟΧΙ 4,00 Χ ΣΔ) ΜΕΓΙΣΤΟ ΥΨΟΣ: 11,00m (32,00 για Silo) ΕΛΑΧΙΣΤΗ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΑ ΟΡΙΑ: Δ = 10,00 μ Δες και το ΓΠΣ μπορεί να έχει θεσμοθετημένους επιπλέον περιορισμούς. Εγκρίσεις είναι οι κλασικές για τα εκτός σχεδίου (Αρχαιολογία, κυκλοφοριακή σύνδεση, ΠΕΧΩΠ για εκτός ΓΠΣ, πιθανώς ΣΑ κτλ) συν έγκριση λειτουργικότητας ειδικού κτιρίου.2 points
-
Κόστος περίφραξης; Για βάλτε π.χ εντός οικισμού να έχεις 1 στρέμμα (αλλοιως πως θα χτίσεις). Άρα περίπου 140 μ περίμετρο . Βάλε σε μια επαρχιακή πόλη ,υλικά, εργασία, ΙΚΑ ,άδειες (για τοιχειο 1.00 ύψους) περίπου 150 ευρώ/μ.μ κάνουν 20000 .. Και αυτά μόνο για την περίφραξη . Καταλάβατε την ανοησία των καρεκλοκένταυρων;2 points
-
Version 1.0.0
2.346 downloads
Απλό αρχείο xls για γρήγορη αναζήτηση εργασιών και τιμών . Από την κρυφή στήλη φίλτρου Α επιλέγουμε το είδος εργασίας της δήλωσής μας . Συμπληρώνουμε τις ανάλογες ποσότητες και προκύπτει αυτόματα το γινόμενο και το σύνολο . Στο τέλος από την στήλη φίλτρου G επιλέγουμε τις ποσότητες με τιμές και προκύπτουν οι εργασίες και το τελικό άθροισμα . ΠΡΟΥΠΟΛΟΛΟΓΙΣΜΟΣ 4495 - ΠΑΡ.Β.xlsx1 point -
Πέρασε η περίοδος που επιτρέπεται οι κληρονόμοι να κάνουν τακτοποίηση ακινήτου Κ5; Αν θυμάμαι καλά είναι 1 χρόνος μετά το 4μηνό που έχει διορία η αποποίηση κληρονομιάς.1 point
-
Περιμενουμε απαντηση στο παραπανω σωστο ερωτημα... Να δουμε και την νομιμοποιηση...1 point
-
Η αρχικη απαντηση ειχε σχεση με την προταση του συμβ/φου, περι χρησικτησιας. Αυτη η νεα αναφορά σου για τις "υπογραφες ολων", αλλαζει τα δεδομενα, δεν εχει σχεση με την χρησικτησια και μαλλον την αδικησαμε την κα συμβ/φο. Αυτο το καινουργιο που λες, αφορα την συνταξη συμβολαιου προς παραχωρηση χρησης, με το 100% των συνιδιοκτητων. Αυτο σου ειπε και ο ιασονας, εδω Δημοσιεύτηκε Μάιος 27 · IP Μόνον αν συμφωνήσουν σε αυτό όλοι οι συνιδιοκτήτες της πολυκατοικίας και αποτυπωθεί αυτή η συμφωνία σε συμβολαιογραφικό έγγραφο, μετά βεβαίως από την κατάλληλη αυτοψία κ.λπ. από μηχανικό της επιλογής σας. και η συμβ/φος.... και ειναι σωστα...απολυτως.1 point
-
Καλησπέρα. Οι νυν ιδιοκτήτες, που, αν κατάλαβα καλά, είναι κληρονόμοι, πότε κατέστησαν κληρονόμοι; Έχει παρέλθει ο χρόνος που προβλέπει η σχετική διάταξη για κληρονομούμενα ακίνητα Κατηγορίας 5;1 point
-
Τους είπες ότι πρόκειται για κληρονομική διαδοχή??1 point
-
Η συμβολαιογράφος λέει βλακείες! Μάλλον θέλει να εισπράξει "εύκολο χρήμα"... Δεν υπάρχει απολύτως καμία πιθανότητα να διεκδικήσετε κάτι μέσω χρησικτησίας σε κοινόχρηστο χώρο ακινήτου!!!1 point
-
Γενικά δύσκολα δέχονται παράταση ανωτέρας βίας. Έχω περίπτωση ωφελούμενου που είχε οικονομικά προβλήματα λόγω εκτάκτου προβλήματος στη δουλειά του και ζητήσαμε 3 μήνες. Αρνήθηκαν. Επίσης,στο πρόγραμμα του 2021 έχουν φάει την αυτόματη παράταση στις πρώτες αιτήσεις με υπαιτιότητα τους γιατί ενώ καθυστερούσαν να ανοίξουν το σύστημα, είπαν να πατήσουμε εμείς την αυτόματη παράταση αντί να τη δώσουν αυτοί. Κανονικά, θα έπρεπε να δώσουν δικαίωμα να ξανανοίξει.1 point
-
Αρθρο 3 παρ. 3.2: "1. Σε όλα τα υφιστάμενα κτίρια, εφαρμόζονται υποχρεωτικά τα εξής μέτρα παθητικής πυροπροστασίας:...." Κανονισμός - Σκυλακάκης 1-01 point
-
Από το υστερόγραφο να βγάλουμε το συμπέρασμα πως, υπήρχε στην ίδια περιοχή αυτής της Π.Ε. και κάποιο άλλο κτίσμα που είχε τα ίδια ακριβώς προβλήματα με αυτό που εσύ εξετάζεις και πως αυτά, τα προβλήματα, άρθηκαν με την τροποποίηση του Ρ.Σχ.? Γιατί δεν πας στην τεχνική υπηρεσία του Δήμου που υπάγεται το κτίσμα και να τα συζητήσεις όλα τα προβλήματα με κάποιον υπεύθυνο υπάλληλο? Και να ζητήσεις και την Αιτιολογική "Τεχνική Έκθεση" που κατατέθηκε στην Τ.Υ. για την Τροποποίηση αυτού του Ρ.Σχ. (για την τροποποίηση θα πρέπει να υπάρχει και απόφαση Δ.Σ.). Εδώ πρέπει να αναλογιστούμε πως, όταν ζητάμε μία παράλληλη μετατόπιση κάποιου δρόμου, πρέπει να ξέρουμε- σκεφτόμαστε πως αυτός ο δρόμος, αφού θα μετακινηθεί, θα πρέπει να "κάτσει" στο οικόπεδο/α κάποιου/ων άλλου/ων που μέχρι εκείνη την στιγμή θα είναι εντελώς ανυποψίαστος/οι !!!! Πόσες ιδιοκτησίες θα πρέπει να διορθωθούν στους κυρωμένους πλέον Πίνακες αυτής της Π.Ε.? Ποιος θα τις κάνει αφού ο μελετητής θα έχει ήδη αποσυρθεί? Χαλάει και το ισοζύγιο της εισφοράς της γης. Μέχρι την κύρωση μιας Π.Ε. και για κάθε φάση της μελέτης, γίνονται πάρα πολλές αναρτήσεις στον δήμο όπου δέχονται τις ενστάσεις των ιδιοκτητών. Ο Ιδιοκτήτης (πελάτης σου) που είχε ένα κτίσμα μέσα σε 10000τμ (??) δεν έβλεπε τίποτα??? Νομίζω πως θα πρέπει να δεις με την υπηρεσία γιατί ΔΕΝ συμπληρώθηκαν, όπως μας λες, οι στήλες του πίνακα (δεξιά) που αφορούν τις υποχρεώσεις τρίτων (ΟΤΑ) προς την "ιδιοκτησία"? Ίσως με κάποια διορθωτική πράξη να μπορείς να λύσεις το πρόβλημα. Επίσης η Τ.Υ. του Δήμου θα πρέπει γνωρίζει αν η μελέτη παρέδωσε και "πίνακες επικειμένων". Είναι και τα δικαστήρια. Εμεις απλά γράφουμε από μία απόσταση χωρίς να ξέρουμε ούτε καν που βρίσκεται το ακίνητο για το οποίο συζητάμε (δεν έχει και σημασία).1 point
-
Καλημέρα, Λειτουργώ το 3DR.STEEL (περίπου 5 χρόνια) και μέχρι στιγμής παράγω σχέδια χωρίς κάποιο πρόβλημα. Στο site τους υπάρχει και εγχειρίδιο για την παραγωγή σχεδίων (δεν ξέρω αν το έχεις ήδη δει): https://www.3dr.eu/wp-content/uploads/3DR.STEELPLOT_2023_Examples_Manual_EL.pdf Μήπως δεν έχεις την full έκδοση ?1 point
-
Παρουσιάστηκε ο τρίτος κύκλος του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά» για την επιδότηση αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, μοτοσυκλετών, τρικύκλων και ποδηλάτων από φυσικά και νομικά πρόσωπα από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σταϊκούρα, την υφυπουργό Μεταφορών, Χριστίνα Αλεξοπούλου, τον γενικό γραμματέα Μεταφορών, Γιάννη Ξιφαρά και υπηρεσιακούς παράγοντες. Η δράση έχει προϋπολογισμό 33 εκατ. ευρώ, τα οποία προέρχονται από έσοδα πλειστηριασμών δικαιωμάτων εκπομπών αερίων ρύπων, ενώ η ημερομηνία επιλέξιμης δαπάνης ξεκινά από την 1η Μαΐου 2024 και η υποβολή αιτήσεων ολοκληρώνεται στις 30 Απριλίου 2025. Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών δήλωσε, ότι: «Από τον Νοέμβριο του 2023, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει καταβάλει την επιδότηση σε 7.772 δικαιούχους, με το ποσό πλέον των 26,1 εκατ. ευρώ, για αγορά ηλεκτρικού οχήματος. Προγραμματίζεται, στις 5 Ιουνίου, η πληρωμή επιπλέον 478 αιτήσεων, ύψους 1,8 εκατ. ευρώ. Ανεβάζοντας την επιδότηση που έχει καταβληθεί στα 28 εκατ. ευρώ από τον Νοέμβριο και στα 33,3 εκατ. ευρώ συνολικά, από την αρχή του προγράμματος. Και οι πληρωμές θα συνεχίσουν και τους υπόλοιπους μήνες του έτους, με σταθερά υψηλό ρυθμό». Ο κ. Σταϊκούρας τόνισε, ότι: «Κύριο χαρακτηριστικό του νέου Προγράμματος είναι η εισαγωγή αυξημένης ανώτατης επιδότησης για φυσικά πρόσωπα, από 8.000 ευρώ, που ήταν ο προηγούμενος Κύκλος, στις 9.000 ευρώ. Αυτή η επιδότηση, εάν συνδυαστεί και με την αύξηση της επιστροφής για απόσυρση παλαιού οχήματος, από τα 1.000 ευρώ που ήταν ο προηγούμενος κύκλος, στις 2.000 ευρώ, αθροίζει στις 11.000 ευρώ. Η επιδότηση προσαυξάνεται για εκείνους τους συμπατριώτες μας που έχουν ανάγκη μεγαλύτερης στήριξης της Πολιτείας, όπως είναι τα άτομα με αναπηρία, οι πολύτεκνοι, καθώς και οι νέοι, έως 29 ετών. Για τα νομικά πρόσωπα, μειώνεται το ύψος της επιδότησης κατά 2.000 ευρώ, ώστε να καλυφθεί μεγαλύτερο ποσοστό της αυξημένης ζήτησης». Η υφυπουργός Μεταφορών ανέφερε, ότι: «Στη σχεδίαση του «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3», αξιοποιήσαμε την εμπειρία των δυο προηγούμενων προγραμμάτων και έτσι απλοποιούμε τις διαδικασίες προς όφελος των πολιτών. Ο πολίτης αφού ολοκληρώσει την αγορά, υποβάλλει στη σχετική πλατφόρμα τα απαιτούμενα δικαιολογητικά μαζί με το τιμολόγιο ή την απόδειξη αγοράς και επιδοτείται. Τα 33 εκατ. ευρώ του «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3», θα είναι διαθέσιμα για τους επόμενους 10 μήνες. Ο πολίτης μπορεί να λάβει επιδότηση, για το 30% της Λιανικής Τιμής προ Φόρων του οχήματος και μέχρι ύψους 9.000 ευρώ -από 8.000 που ήταν στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2»- για να αποκτήσει ένα νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που είναι πιο ασφαλές, πιο αποδοτικό και ρυπαίνει ελάχιστα ως καθόλου. Επιπλέον, μπορεί να λάβει διπλάσια επιδότηση απόσυρσης σε σχέση με πριν, ύψους 2.000 ευρώ, αποσύροντας το παλιό του αυτοκίνητο αν αυτό έχει ταξινομηθεί πριν το 2010. Για ειδικές κατηγορίες προβλέπονται επιπλέον επιδοτήσεις», όπως διευκρίνισε η υφυπουργός Μεταφορών: «Για συμπολίτες μας ΑμεΑ, το ύψος της επιπλέον επιδότησης, φτάνει τα 1.000 ευρώ. Για συμπολίτες μας νέους, με ηλικία έως 29 ετών επίσης υπάρχει επιπλέον επιδότηση, 1.000 ευρώ. Για πολύτεκνες οικογένειες η επιδότηση ανέρχεται σε 1.000 ευρώ ανά εξαρτώμενο τέκνο από το τρίτο και πάνω και μπορεί να φτάσει τα 4.000 ευρώ επιπλέον, συνολικά. Τέλος, επιδοτείται και η τοποθέτηση φορτιστή με 500 ευρώ». Η κα Αλεξοπούλου τόνισε την σημασία επιδότησης των ηλεκτρικών ποδηλάτων, καθώς «αποτελούν μέρος της μικροκινητικότητας, η οποία είναι δομικό στοιχείο της Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, στην οποία επενδύουμε ως Κυβέρνηση. Το ύψος της επιδότησης για ηλεκτρικά ποδήλατα μέσω του «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3», παραμένει ίδιο με αυτό του β’ κύκλου (40% της Λιανικής Τιμής προ Φόρων και έως 800 ευρώ). Υπάρχουν επιπλέον επιδοτήσεις για πολύτεκνους και ΑμεΑ ύψους 500 ευρώ».1 point
-
Τη διαφωνία την έχω καταλάβει και απάντησα και στους δύο γιατί κανείς σας δεν έχει εντελώς δίκιο. Ο Κανονισμός ερμηνεύεται με βάση επιστημονικά δεδομένα και την ειδική (όχι κοινή) πείρα μηχανικού.1 point
-
Δεν είναι θέμα δημοκρατίας ή δικτατορίας η θέση των τεχνικών συστημάτων. Είναι θέμα Κανονισμού ο οποίος ορίζει ότι είναι αποκλειστικά εντός κελύφους ή στις θέσεις που ορίζονται στην παρ.10 του άρθρου 16. Εκεί δεν περιλαμβάνονται οι πρασιές. Τώρα το τι γίνεται στην πραγματικότητα είναι άλλο θέμα το οποίο έχουμε συζητήσει πολλάκις. Πάντως θέμα ερμηνείας Κανονισμού δεν είναι.1 point
-
" Η διαμερισμάτωση ορόφου εφαρμόζεται υποχρεωτικά όταν υπάρχει διαφοροποίηση του περιγράμματος αυτοτελών ιδιοκτησιών από τα εγκεκριμένα σχέδια της οικοδομικής άδειας." Περιγραμμα και αυτοτελεια υπάρχει οταν εχει γινει συσταση και εχουν "ξεχωρισει" οι ΟΙ. Συμφωνα με το ερωτημα, με βαση την άδεια, ειχε δυο αυτοτελεις ΟΙ, η μια διπλα στην άλλη, με το δικο της εμβαδον και ΚΑΕΚ καθε μια. Η αυθαιρεσια εγκειται στην καθαιρεση της μεσοτοιχιας, την δημιουργια ενιαιου χωρου [και την αλλαγη χρησης της αποθηκης σε κατοικια] Κατα τα λοιπα, παραμενουν σαν δυο αυτοτελεις ΟΙ, συνενωμενες αυθαιρετα σε μια, με το δικο της ΚΑΕΚ καθε μια. Αυτο δεν ειναι ΔΔ, ειναι αυθαιρετη καθαιρεση μεσοτοιχιας/λειτουργικη συνενωση. Η καθαιρεση αυτη δεν αλλαζει το περιγραμμα, αφου δικαιουται να πληρωσει για αυτην και να την τακτοποιησει, χωρις να αλλαξει την συσταση... Αλλο ειναι το εαν, μετα, θελησει να τα συνενωσει με καποιο συμβολαιο. [Και, επειδη μας μπερδευει καπως αυτη η αποθηκη που ειναι αυτοτελης ΟΙ και πώς βρεθηκε εκει που βρεθηκε.... εαν ηταν στην αδεια δυο ομορα καταστηματα, που εχει, με βαση την αδεια και την συσταση, δικο του ΚΑΕΚ το καθε ενα, η καθαιρεση της, μεταξυ τους, μεσοτοιχιας θα τακτοποιουνταν χωρις ΔΔ και χωρις τροποποιηση της συστασης. Θα παρεμεναν σαν δυο ΟΙ]1 point
-
1 point
-
Καλό είναι να διαβάσετε μερικοί περί νομικής, συντάγματος και νόμων. Στην χώρα μας όλα επιτρέπονται, εκτός αν απαγορεύεται κάτι ρητώς με νόμο. Είναι βασικές αρχές όλων των δημοκρατικών καθεστώτων. Η άποψη πως όλα απαγορεύονται εκτός αν επιτρέπονται ρητώς συνάδει με μη δημοκρατικά καθεστώτα και εκτός συνταγματικής πραγματικότητας. Με αυτό το πνεύμα λοιπόν και σύμφωνα με τις εντολές του υπουργείου εσωτερικών προς τους δημοσίους υπαλλήλους, καθώς και αποφάσεις του ΣΤΕ, η ερμηνεία του νόμου γίνεται ΠΑΝΤΑ υπέρ του πολίτη, αρκεί να μην θίγεται το δημόσιο συμφέρων. Και επειδή αρκετοί κάνετε την στρουθοκάμηλο θα σας αναφέρω πως το δημόσιο συμφέρων που θίγεται πρέπει να προσδιορίζεται επ' ακριβώς από τον δημόσιο λειτουργό που διαφωνεί με αυτόν τον τρόπο ερμηνείας της νομοθεσίας.1 point
-
Όταν εγώ έγραψα ότι... "Αρνούμαι να πιστέψω πως υπάλληλος πολεοδομίας είπε" ...., αυτά δηλ. που εγραψες ότι είπε, δεν ήταν "μομφή" για εσένα αλλά εννοούσα ακριβώς αυτά που έγραψε, ο πάντα καλά ενημερωμένος, συνάδελφος zavi. Και ότι άλλο έγραψε για το θέμα να το λάβεις υπόψιν. Με την ευκαιρία αυτού του θέματος θα ήθελα να τονίσω: Όταν εξετάζονται Πολεοδομικά θέματα μη προσφεύγετε σε χάρτες θέασης του κτηματολογίου!! Αυτό είναι ένα εντελώς άλλο θέμα. Θα πρέπει να επισκέπτεστε την πολεοδομία ή την τεχνική υπηρεσία του δήμου και να ζητάτε να δείτε (πάντα) την ΠΙΝΑΚΙΔΑ της ρυμοτομίας μέσα στην οποία βρίσκεται το οικόπεδο που εξετάζετε. Τα σχέδια προ Ε.Π.Α. (δηλ. προ Τρίτση & ν.1337/83) είναι σχέδια, συνήθως, σε κλίματα 1/500 και σε σύστημα συντεταγμένων ΗΑΤΤ, ενώ τα σχέδια Ε.Π.Α. (πράξεις εφαρμογής) είναι σε κλίμακα 1/1000 και έχουν διαστάσεις, καθαρού σχεδίου, 45cm επί 60cm και datum UTM (3 ζωνών μερκατορική προβολή) ή τα πολύ νεότερα σχέδια Π.Ε. είναι σε "περιβάλλον" ΕΓΣΑ 87. Αν βρίσκεστε σε Π.Ε. & κυρωμένη πράξη, θα ζητάτε ΠΑΝΤΑ από την υπηρεσία τον "Πίνακα της Πράξης" που αφορά το οικόπεδο που εξετάζετε (ο Δημήτρης το λέει σεντόνι), τον πίνακα με τις συντεταγμένες Χ,Υ, των κορυφών των ΝΕΩΝ οικοπέδων που δημιούργησε η μελέτη της Πράξης (αυτοσχέδιο Ο.Τ.) και ένα απόσπασμα- φωτοαντίγραφο από την μητρική πινακίδα του Ρ. Σχεδίου για το οικόπεδο που εξετάζεται. Μη περιμένετε να δείτε, σαν τελικά οικόπεδα, τις αρχικές ιδιοκτησίες που δηλώθηκαν και μη απορήσετε αν δείτε δρόμους εκεί που δεν υπήρχαν. Απλά εδώ έχουμε ένα ΝΕΟ Ρ.Σ.1 point
-
😄 Βέβαια, κατά το νόμο δεν είναι πυρομανής, αλλά αμελής. Αυτός στο Γ2 δε μου γέμιζε ποτέ το μάτι... @kfil Η υπεύθυνη δήλωση είναι πάντοτε προσωπική. Επομένως υποχρέωση Υ/Δ καθαρισμού έχουν όλοι όσοι έχουν κατά το νόμο δικαίωμα επί του ακινήτου (ιδιοκτήτες, ενοικιαστές κλπ.) ανεξάρτητα από το αν ο καθαρισμός γίνεται με φυσική εργασία των ίδιων ή με παραγγελία τρίτου (συνεργείο, εξουσιοδότηση διαχειριστή κλπ). Αντίθετα, ο κανονισμός πυροπροστασίας περιστρέφεται γύρω από το ακίνητο. Η Τεχνική Έκθεση γίνεται και κατατίθεται επί του ακινήτου, ανεξάρτητα από ποιον παραγγέλλεται. @amadeus2000 Χονδρικά, αν υπάρχει έστω και ένα ερώτημα της Υ/Δ που η απάντηση είναι διάφορη του "Δεν απαιτείται", τότε πρέπει να κατατεθεί.1 point
-
@John Kalam για τον Δήμο Βύρωνα απευθύνεσαι στην Πολεοδομία του Δήμου Αθηναίων επί της οδού Σωκράτους. Προτιμότερο είναι να τους τηλεφωνήσεις πριν προβείς σε άλλη ενέργεια.1 point
-
1 point
-
Version 1.0.0
999 downloads
Συνάδελφοι μια πρόταση-απόπειρα για απαλλαγή από ΣΑΥ ΦΑΥ για αρκετές εργασίες ΕΕΜΚ Μπορεί να σταθεί σαν έντυπο για ανέβασμα εκεί όπου απαιτείται το ΣΑΥ ΦΑΥ ή είμαι υπερβολικά απλοϊκός και γενικόλογος Παρακαλώ την γνώμη σας , θα ήθελα αν μπορείτε και τυχών διορθώσεις-επεμβάσεις-βελτιώσεις. Ευχαριστώ πολύ Μη απαιτηση Σ.Α.Υ. - Φ.Α.Υ. .pdf ΜΗ ΑΠΑΙΤΗΣΗ σαυ φαυ .docx1 point -
Καλημέρα, έχω οικοδομική άδεια του 2011 με έναρξη εργασιών 12/2011 για διώροφη κατοικία με στέγη. Έχει περατωθεί το ισόγειο και ο Φ.Ο του ορόφου, δηλ. υποστυλώματα και πλάκα οροφής. Δεν έχει κατασκευαστεί η τοιχοποιία του α' ορόφου, ούτε η στέγη. Τώρα που θέλει ο πελάτη να αποπερατώσει τον όροφο (με αλλαγές όμως στα αρχιτεκτονικά του ορόφου) και να κατασκευάσει την στέγη τι άδεια πρέπει να βγάλω? Άραγε ισχύει ακόμα η οικοδομική άδεια και άρα πάω για αναθεώρηση αυτής? Διαβάζω το άρθρο 52 του ν.4495/17 που μιλάει για λήξη ισχύος 31.12.2024, καλά καταλαβαίνω? Επιβεβαίωσα με την Πολεοδομία ότι πράγματι η άδεια αυτή είναι σε ισχύ και πρακτικά αυτό σημαίνει ότι αν δεν αλλάξει κάτι ως προς τις μελέτες μπορούν να συνεχιστούν οι εργασίες χωρίς κάποια ενέργεια στην Πολεοδομία πλην των ελέγχων δόμησης (??) Θα το ψάξω αυτό και θα επανέλθω....αν αλλάξω κάτι ως προς την εσωτερική διαμόρφωση θα κάνω μία ενημέρωση, αν αλλάξω πολλά παραπάνω πάω για αναθεώρηση κ.ο.κ. Βέβαια εγώ θα πάω για αναθεώρηση διότι υπάρχει αλλαγή επιβλέποντος! Και λογικά θα έχω ενδιάμεσο και τελικό έλεγχο.1 point
-
αν γκουγκλάρεις ΚΟΚ θα το βρεις αρθρο 52, 5. Σε οδούς, στις οποίες για ειδικούς λόγους επιβάλλεται η αναγκαστική μείωση της ταχύτητας των οχημάτων ή ο περιορισμός της κυκλοφορίας τους, μπορεί να ορίζεται, με απόφαση του οικείου Δημοτικού ή Κοινοτικού Συμβουλίου, η δημιουργία ειδικών διαμορφώσεων του οδοστρώματος ή η τοποθέτηση κινητών εμποδίων. Με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημόσιων Έργων καθορίζονται οι κατηγορίες των οδών στις οποίες επιτρέπεται η δημιουργία των ως άνω διαμορφώσεων ή η τοποθέτηση κινητών εμποδίων, οι προϋποθέσεις δημιουργίας ή τοποθέτησής τους, οι προδιαγραφές και τα τεχνικά χαρακτηριστικά τους και η ειδική σήμανση που πρέπει να εφαρμόζεται, κατά περίπτωση.1 point
-
η δήλωση γειτονικών νομών αφορά στα κάτω όρια που, έτσι κι αλλιώς, τα μικρά ΜΕΕΠ δεν είχαν ποτέ πρόβλημα1 point
-
Καλησπέρα σας, Η στατική μελέτη ικριωμάτων πότε απαιτείται; Έχω βγάλει μια ΕΕΜΚ για εξωτερικό ελαιοχρωματισμό πολυκατοικίας, και έχω ετοιμάσει και την Τεχνική έκθεση ικριωμάτων. Όμως σε ποιά περίπτωση θα χρειαζόμουν και στατική μελέτη; Ευχαριστώ1 point
-
δεν γνωρίζω αν σε αφορά αλλά στο παραθέτω (μάλλον μπορείς να βρείς τη σχετική νομοθεσία) Δ.ΠΟΛ.Σ./Α - Σχετικά με επιτρεπόμενες χρήσεις γης σε περιοχές αμιγούς κατοικίας (κλινικές μικρών ζώων) Δευτέρα, 7 Οκτωβρίου 2013, 3:00:00 μμ Α.Π.: 5 1 8 6 0 ΘΕΜΑ: Σχετικά µε επιτρεπόµενες χρήσεις γης σε περιοχές αµιγούς κατοικίας (κλινικές µικρών ζώων) Σχετ: (α) Το µε αρ. πρ. 16/3910/11.9.13 έγγραφό σας (αρ. πρ. ∆ΠΣ 51860/20.9.13) Σε απάντηση του ανωτέρω σας εγγράφου, σας ενηµερώνουµε ότι συµφωνούµε µε τις απόψεις της Υπηρεσίας σας, ότι δηλαδή οι κλινικές µικρών ζώων δεν επιτρέπονται στις περιοχές αµιγούς κατοικίας του άρθρου 2 του από 23.02/6.3.87 Π. ∆/τος. Παράλληλα ισχύουν οι ειδικοί περιορισµοί του Π∆ 463/78 «περί των όρων και προϋποθέσεων ιδρύσεως και λειτουργίας ιδιωτικών ιατρείων ζώων, καθορισµού υποχρεώσεων Κτηνιάτρων και τηρουµένων βιβλίων» όπως έχει τροποποιηθεί µε το άρθρο 14 του Ν. 3170/03, ως προς τις απαιτούµενες αποστάσεις από κοινόχρηστους και κοινωφελείς χώρους (άρθρο 2 του Π∆ 463/78)1 point
-
Νομίζω ότι το παρακάτω έγγραφο μας απαντά στο ερώτημα. Εγγρ-39518/5-7-89 Δόμηση γηπέδων που τέμνονται από όρια οικισμού (τοποθέτηση κτιρίου σε οικόπεδο που τμήμα του εμπίπτει εντός και εκτός σχεδίου, συντελεστής δόμησης) Σε απάντηση των εγγράφων σας, σας γνωρίζουμε τα εξής: 1) Η οικοδομή σε ένα οικόπεδο που τμήμα του εμπίπτει εντός των ορίων του οικισμού και τμήμα του εκτός αυτών δύναται να τοποθετηθεί σε οποιοδήποτε τμήμα του ανωτέρω οικοπέδου, αρκεί στο τμήμα αυτό να εφαρμόζονται οι σχετικές πολεοδομικές διατάξεις (αρτιότητα, αποστάσεις από όρια, κλπ). 2) Εάν το εναπομένον εκτός των ορίων του οικισμού τμήμα του οικοπέδου δεν είναι άρτιο κατά τον κανόνα ή κατά παρέκκλιση, δεν αντιστοιχεί σε αυτό το τμήμα συντελεστής δόμησης (σδ). Στην περίπτωση αυτή η οικοδομή που προκύπτει στο άρτιο εντός του οικισμού τμήμα του οικοπέδου δύναται να τοποθετηθεί στο εκτός οικισμού τμήμα του, αρκεί να τηρηθούν οι αποστάσεις αυτής από τα όρια του οικοπέδου σύμφωνα με τις διατάξεις της εκτός σχεδίου δόμησης. ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ Διεύθυνση Οικοδομικού και Κτιριοδομικού Κανονισμού (ΔΟΚΚ)1 point
-
Είναι το ακριβώς αντίθετο στην πολεοδομική νομοθεσία. Μπερδεύεις ζητήματα ελευθεριών και ανθρωπίνων δικαιωμάτων με πολεοδομικά ζητήματα. Τέσπα ότι νομίζει κανείς, πάνε βάλε αντλία θερμότητας στην πρασιά και πες του δεν είμαστε δικτατορία στο αρ. 17 παρ. 8.Β δεν απαγορεύει την αντλία θερμότητας στην πρασιά.0 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-