Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      22

    • Περιεχόμενα

      4.737


  2. ΙΑΣΟΝΑΣ

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      17.510


  3. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      18.900


  4. SIRADRAB

    SIRADRAB

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      1.905


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 18/07/2024 σε όλες τις περιοχές

  1. Αφού βρέξουμε πρώτα με λίγη σκέψη τον εγκέφαλο, πρώτα διαβάζουμε τις οδηγίες που αναλυτικά έχω γράψει στα σχόλια (ακόμη και με screenshot), μετά κατεβάζουμε ότι θέλουμε και τέλος ζητάμε συγνώμη.
    12 points
  2. Ντροπή! Λίγος σεβασμός για πρόσωπα που δεν γνωρίζεις δεν βλάπτει... Αντί συγγνώμης παρακαλώ να διαγράψεις το post σου...
    5 points
  3. Κάνεις καθόλου σκέψεις να ζητήσεις ένα μεγάλο συγνώμη από τον συνάδελφο που τόσα χρόνια πασχίζει να ενημερώνει και να ταξινομεί το χάος της πολεοδομικής νομοθεσίας ώστε να γίνεται Το Εργαλείο για χιλιάδες μηχανικούς πανελλαδικά? Δεν ξέρω αν είσαι νέος στο επάγγελμα, στο φόρουμ η λόγω ηλικίας, αλλά έκανες ένα μεγάλο λάθος.
    4 points
  4. Η συνέχεια της κωδικοποίησης και προώθησης σε συναδέλφους ενός νόμου που άρχισε ως τέτοιος και κατάντησε κουρέλι δεν έχει κανένα νόημα ! Παραμένει εδώ μόνο για ιστορικούς λόγους και ως ένα παράδειγμα προς αποφυγή. Θα επανέλθω όταν πλέον θα βγει ο Οικοδομικός Κανονισμός 2024 (ΟΚ2024) ... ή 2025 ... ή 2026 ...
    4 points
  5. Καλησπέρα, αυτό μου συνέβει κι εμένα από το κινητό. Ήταν διαφήμιση και γρήγορα κατάλαβα ότι είναι απάτη και το έβγαλα κατευθείαν. Την επόμενη μέρα μπήκα από κανονικό υπολογιστή και το κατέβασα. Δεν έχει ευθύνη ούτε το blog ούτε ο συνάδελφος kan62. Απλά κλικάρατε στην διαφήμιση και την πατήσατε, όπως κι εγώ. Απλά το αντιλήφθηκα εγκαίρως. Όταν συμβαίνει κάτι, καλό θα είναι πριν ρίξουμε ευθύνες να είμαστε σίγουροι.
    3 points
  6. Version μετά τον ΝΟΚ ...

    107.879 downloads

    Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    2 points
  7. ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΑΝΤΕΞΕΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΕ!!! Ενα τεράστιο ευχαριστώ νομίζω από όλους μας για όλη αυτή τη προσπάθεια και το άριστο αποτέλεσμα... Για κάτι που θα έπρεπε να είναι αυτονόητο για τα ΖΩΑ του ΥΠΕΝ αλλά και όλους τους άλλους... ως ο τρόπος που θα έπρεπε να γράφονται οι νόμοι γενικότερα...
    2 points
  8. Μα που ζητάει κινητό??? Με πολύ σεβασμό και συναδελφικότητα προσπαθώ να πείσω τον εαυτό μου ότι απλά είστε αδαής ως προς τη χρήση υπολογιστών, φόρουμ κλπ. Και να διώξω δεύτερες σκέψεις τύπου: πετάμε και λίγο λάσπη απ' τα νεύρα μας... αλλά δεν βοηθάτε... και οι παρακάτω απαντήσεις ίδιου επιπέδου είναι περίπου.
    2 points
  9. ΣΥΝΑΔΕΛΦΕ Η ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥΤΙΜΗ ΚΑΙ ΑΝΕΚΤΙΜΗΤΗ. ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΤΟ ΣΥΝΕΧΙΣΕΙΣ ΜΕ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΤΡΟΠΟ , ΕΙΝΑΙ ΣΙΓΟΥΡΟ ΟΤΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΜΑΧΟΜΕΝΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΘΑ ΣΕ ΣΤΗΡΙΞΟΥΜΕ
    2 points
  10. ανοίγουμε το μενού "See changelog" ... επιλέγουμε το ver X7.0 και μετά "Download"
    2 points
  11. Version X6.3

    85.511 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5167/24 (ΦΕΚ 207Α/20.12.2024) Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Προσθήκες N.5015/23 (ΦΕΚ 20Α/02.02.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  12. Μα που τους βρίσκουμε αυτούς!? Μπράβο Θοδωρή! για άλλη μια φορά συγχαρητήρια για την υπέρτατη προσπάθεια σου! Ευχαριστούμε πολύ! Εγώ πάντως προσδοκώ ανάσταση ΝΟΚρών!
    1 point
  13. Μιά γενική πρόταση, για την διάταξη αυτή: Επειδή η γνωστοποίηση για πρόσθετες εργασίες, έρχεται σε συνέχεια οικοδομικής άδειας, δηλ. μιάς νόμιμης διαδικασίας κι Επειδή ο δηλών είναι απολύτως νομότυπος, αφού ακολουθεί τις διατάξεις, Με ποία λογική ο (δήθεν) νομοθέτης αντιμετωπίζει την λήξη του τετραμήνου σαν κοινό αυθαίρετο;; Ποία λογική διακατέχει τους γραφιάδες αυτής της διάταξης;;; Αρρώστησε κάποιος, του έτυχε κάτι και δεν μπόρεσε στο τετράμηνο: γιατί τον "εκτελεί" οικονομικά ο δήθεν νόμος;;; Μήπως πρέπει να κινηθούμε στο ΤΕΕ, να διαγράψει αυτή την αντίληψη του "εγκληματία" που δεν πρόλαβε να τακτοποιήσει στο τετράμηνο, αυτό που ενεργώντας νόμιμα δήλωσε;;; Γιατί να μην υπάρχει δεύτερος βαθμός κρίσης;; και δη, αναδρομικά. Να συντάξουμε κάποιο κείμενο προς το ΤΕΕ ή/και τον αρμόδιο υπουργό;; τα πρόστιμα τρέχουν σε βάρος των νομότυπων, ενώ η αυθαιρεσία ουδέποτε εντοπίζεται... Τελικά, ποτέ να μην κάνει κάποιος γνωστοποίηση: πού ξέρεις αν θα προκάμεις...
    1 point
  14. 1 point
  15. ΘΟΔΩΡΗ ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΦΙΛΕ ΜΑΣ ΓΛΥΤΩΣΕΣ ΑΠΟ ΠΟΛΛΑ
    1 point
  16. Μόνο τιμολόγιο - ΦΕΜ και έντυπο καθορισμού αμοιβών από το ΤΕΕ. Το συμφωνητικό το ανεβάζεις στο σύστημα αμοιβών ΤΕΕ.
    1 point
  17. @tselesta Στην πολύ σωστή τοποθέτηση του Άκη, να επισημάνω ότι υπάρχουν κάποιες εξαιρέσεις που υπάρχουν στο νόμο (π.χ αυθαίρετες επιφάνειες μέχρι 50 τμ, ακίνητο από κληρονομιά κλπ) που μπορεί να οδηγήσουν το ακίνητο στην κατηγορία 4. Μήπως και η δική σου υπόθεση (μας λες και τι αφορά) μπορεί να υπαχθεί στις εξαιρέσεις;
    1 point
  18. NIANDR κάτι λάθος θα έχεις κάνει. Μόλις το κατέβασα χωρίς να ζητήσει κάτι. Θα σου πρότεινα ένα scan με antivirus, και αν έχεις απεγκατάσταση και scan με κάποιο άλλο. Περισσότερο bag μου θυμίζει όπως το λες, από κάποιο free pdf reader για παράδειγμα.
    1 point
  19. ΣΥΝΑΔΕΛΦΕ Η ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥΤΙΜΗ ΚΑΙ ΑΝΕΚΤΙΜΗΤΗ. ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΤΟ ΣΥΝΕΧΙΣΕΙΣ ΜΕ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΤΡΟΠΟ , ΕΙΝΑΙ ΣΙΓΟΥΡΟ ΟΤΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΜΑΧΟΜΕΝΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΘΑ ΣΕ ΣΤΗΡΙΞΟΥΜΕ
    1 point
  20. Υπάρχουν ακόμη στις παλαιότερες εκδόσεις ... στο μενού δεξιά
    1 point
  21. Ευχαριστούμε, απλά για κάποιο λόγο δε μου επιτρέπει να το κατεβάσω.
    1 point
  22. Το ξεχνάς. Σου έχω αναλύσει το πρόβλημα και τι πρέπει να κάνεις.
    1 point
  23. @dimitrios75 Δυστυχώς έμπλεξες. Εφαρμόστηκε μια παλιά εσφαλμένη πρακτική κατά την οποία πολλοί έδειχναν κατά την αποτύπωση το όριο να "διχοτομεί" κτίσμα το οποίο πατούσε σε δυο οικόπεδα θεωρώντας έτσι (εσφαλμένα και πάλι) ότι υφίσταντο δυο ανεξάρτητα-εν επαφή κτίσματα. Γενικώς, η κατάσταση αυτή είναι η πλέον προβληματική, διότι όταν ένα κτίσμα πατάει ταυτόχρονα σε δυο οικόπεδα, καμία από τις ιδιοκτησίες δεν έχει την αυτοτέλεια και δεν μπορεί να μεταβιβαστεί. Έκδοση Ο.Α σε "¨συγκεχυμένο" ιδιοκτησιακό προφανώς δεν μπορεί να γίνει. Κάνεις αυτό που αναφέρει ο συνάδελφος. Πας σε έμπειρο μηχανικό (θα χρειαστεί και δικηγόρος παράλληλα) με την ελπίδα μήπως με κάποιο τρόπο μπορέσεις και "ενσωματώσεις" όλο το βοηθητικό κτίσμα στην δική σου ιδιοκτησία. Αν ακόμη υπάρχει το όμορο σε τράπεζα και δεν έχει μεταβιβαστεί το δάνειο σε fund (πράγμα σπάνιο πλέον) ίσως υπάρχει ελπίδα να βρεις κάποια άκρη. Ιδανική κατάσταση θα ήταν το βοηθητικό κτίσμα να γκρεμιστεί (αν βρεις άκρη φυσικά με το όμορο). Περισσότερα από εδώ δεν μπορούμε να πούμε. Το θέμα θέλει δουλειά, μελέτη και έμπειρους μηχανικούς να το τρέξουν.
    1 point
  24. Μου θυμίζεις μια παλιά ιστορία. Πριν καμιά 20αριά χρόνια, σε μελέτης διώροφης μεζονέτας, ο αρχιτέκτονας ζητούσε πολύ μικρή κρέμαση σε αμφιέρειστο δοκάρι με μεγάλο άνοιγμα. Προσπάθησα να το επιλύσω αλλά δεν έβγαινε, παρά μόνο με μπαλαμούτι. Του το εξήγησα (καθώς και στους ιδιοκτήτεςπου ήταν φίλοι μου και με ήθελαν στο έργο) και του είπα ότι, αν επιθυμούσε συνεργασία, η μόνη λύση ήταν να υπογράψει τα στατικά. Αρνήθηκε, και χωρίσαμε πολιτισμένα😄 Το αποτέλεσμα: βρήκαν κάποιον που υπέγραφε ό,τι να 'ναι, αλλά εγώ κοιμόμουν ήσυχος και η φιλία με τους ιδιοκτήτες δεν διερράγη
    1 point
  25. Συμφωνώντας με τους ανωτέρω συναδέλφους, να προτείνω μια μέση λύση?Αν ο αρχιτέκτονας είναι αμετακίνητος, του λες να υπογράψει τη στατική (και αντισεισμική) μελέτη που θα εκπονήσεις, εξηγώντας του γιατί δεν το κάνεις εσύ. Κατά 90% θα αρνηθεί. Οπότε... Γενικά, μην ψαρώνεις με ό,τι σου ζητάνε. Κάνε το σωστό, κι άσε τους να ψάχνουν για αυτοφωράκηδες.
    1 point
  26. Aν δεν υπάρχουν εγκεκριμένα σχέδια Ο.Α δεν μπορείς να προχωρήσεις δήλωση τακτοποίησης. Αφού μας λες ότι είναι προ 55 (υποθέτω ότι έχεις τεκμηριώσει το θέμα), η πιο εύκολη λύση (την ανασύσταση την ξεχνάς) είναι να το πας όλο χωρίς Ο.Α, ως προ 55, το οποίο υπάγεται στις εξαιρέσεις του νόμου. Κάνεις αποτύπωση και αυτή την κάτοψη ανεβάζεις στην Η.Τ.Κ και στις πράξεις ανεβάζεις την δική σου τεχνική έκθεση. Δεν τακτοποιείς τίποτα, εκτός και αν έχεις μεταγενέστερες-του 55-αυθαιρεσίες.
    1 point
  27. Καλησπέρα. Έχει τύχει σε κάποιον να κάνει γνωστοποίηση και να λήξει το τετράμηνο χωρίς να γίνει η αναθεώρηση? Τι έγινε σε αυτήν την περίπτωση?
    1 point
  28. Θεωρώ αυτονόητο ότι δεν μπορείς. Ο χώρος 35τμ είναι κατασκευή που επιτρέπεται πάνω από το κτίριο, όπως και οι ηλιακοί. (Ο τίτλος του άρθρου 19 είναι "Κατασκευές πάνω από το κτίριο"). Δεν μπορείς να βάλεις π.χ. πέργκολα και από πάνω αντλίες θερμότητας επειδή και τα δύο επιτρέπονται ξεχωριστά πάνω από το κτίριο. Άλλωστε ειδικά για τους ηλιακούς η παρ. 2β του άρθρου 19 λέει "...εγκαταστάσεις ηλιακών συστημάτων με τοποθέτηση του δοχείου σε άμεση επαφή με την άνω στάθμη του δώματος και τοποθέτηση του συλλέκτη πάνω από αυτό...." προσπαθώντας να αντιμετωπίσει ένα άλλο "καλαίσθητο" φαινόμενο δίνει την απάντηση άμεσα και στο ερώτημα σου καθώς ο χώρος 35τμ δεν είναι όροφος και από τον ορισμό 18α του άρθρου 2 έχουμε: "18α. Δώμα κτιρίου είναι η οροφή του τελευταίου ορόφου του. Στο δώμα επιτρέπονται οι κατασκευές του άρθρου 19. ... "
    1 point
  29. Σίγουρα δε προβλέπεται κάτι τέτοιο. Οι νόμοι τροποποιούνται στα οδοφράγματα 😛
    1 point
  30. Στη σελίδα 37 της Έκδοσης Τοπογραφικά Διαγράμματα 1:5000 της ΓΥΣ (https://www.gys.gr/hmgs-psifiak-ekdosis.html) μπορεί κανείς να βρει ένα ευκρινές υπόμνημα. Το λινκ που παρέθεσες δεν λειτουργεί και αντικαταστάθηκε με το σωστό αρχείο. akis73 ΤΟΠΟΓΡΑΦΙΚΑ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ.pdf
    1 point
  31. 1) Ναι. 2) Χώρος αποκλειστικής χρήσης. Όχι απαραίτητα του υποκείμενου. 3) Αν είναι χώρος αποκλειστικής χρήσης του υποκείμενου δύναται να συνδέονται λειτουργικά με εσωτερική σκάλα.
    1 point
  32. Σχεδιασμός ισουψών (contour) από αρχείο .csv: Καταρχήν έχω φορτώσει το plugin με την ονομασία contour στο qgis. plugins - Manage and install plugins - contour και το κάνω εγκατάσταση. το αρχείο .csv πρέπει να είναι της μορφής: 1 -easting -northing-elevation (οι στήλες σε excel). Επίπεδο - data source manager - επιλογή οριοθετημένο κείμενο (delimited text) - εισάγω το αρχείο csv και κοιτάζω να αντιστοιχίσω τις συντεταγμένες Χ,Υ,Ζ και να βάλω το σωστό σύστημα ΕΓΣΑ 87. Μετά πάω Διανύσματα (vector)- contour. Επιλέγω data value - elevation. Στην μέθοδο: fixed contour interval, και ως interval την επιθυμητή ισοδιάσταση. Επιλέγω χρώμα , κάνω add και περιμένω να κάνει τον τριγωνισμό (triangulation). Πηγαίνω στο κάθε layer - δεξι κλικ properties - labels (ετικέτες) και επιλέγω sinlge label και τιμή το υψόμετρο (elevation). Στην ισοδιάσταση των ισουψών στην μορφοποίηση κειμένου επιλέγω δύο δεκαδικά.
    1 point
  33. Το άρθρο 15 δεν εφαρμόζεται σε εκτός σχεδίου περιοχές (ΝΟΚ άρθρο 1) Δεν μπορείς να ζητήσεις προσαύξηση.
    1 point
  34. 6. Στο σ.δ. δεν προσμετρώνται : θ. Υπόγειοι όροφοι για την εξυπηρέτηση χώρων στάθμευσης ανεξάρτητα χρήσης κτιρίων, καθώς και για μηχανολογικές εγκαταστάσεις απαραίτητες για τη λειτουργία του κτιρίου και την υποστήριξη του ενεργειακού σχεδιασμού του κτιρίου, για τη διαχείριση και εξοικονόμηση νερού, ΑΠΕ, μονάδων Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Αποδοτικότητας (ΣΗΘΥΑ), για χρήση υδατοδεξαμενής ή δεξαμενής συλλογής λυμάτων ή πισίνας, όπως ορίζεται από τους ειδικούς κανονισμούς που τις διέπουν, επιφάνειας ίσης με εκείνη που καταλαμβάνει το κτίριο ή και κατ’ επέκταση του περιγράμματος της ανωδομής του, σύμφωνα με το εδάφιο β της παραγράφου 6 του άρθρου 17. Δεν προσμετρώνται στη δόμηση όλοι οι υπόγειοι όροφοι στάθμευσης αυτοκινήτων. 4. (ΕΚΤ,ΟΙΚ) Στον υπολογισμό της επιτρεπόμενης κάλυψης του οικοπέδου δεν προσμετρώνται οι επιφάνειες των ορθών προβολών σε οριζόντιο επίπεδο : δ. Χώρων και κατασκευών όπως ορίζονται στα άρθρα 16 και 17 με τις ελάχιστες διαστάσεις που προβλέπονται σε αυτά. Άρθρο 17 - Κατασκευές και φυτεύσεις στους ακάλυπτους χώρους και περιφράξεις 6. Κάτω από την οριστική στάθμη του εδάφους των ακάλυπτων χώρων του οικοπέδου ή γηπέδου, επιτρέπονται : β) (όχι ΕΚΤ) Η επέκταση υπογείων ορόφων με τις χρήσεις που ορίζονται στο άρθρο 11 : Για οικόπεδα εμβαδού έως και 300 τμ. επιτρέπεται έως τα όρια του οικοπέδου. Στην περίπτωση αυτή, επιτρέπεται η εξαγορά των θέσεων στάθμευσης που δεν εξασφαλίζονται από τη μελέτη. Σε οικόπεδα εμβαδού από 300 τμ. έως 600 τμ. επιτρέπεται επέκταση των υπογείων έξω από το περίγραμμα της κάλυψης του κτιρίου σε ποσοστό έως και 50% του υποχρεωτικώς ακαλύπτου χώρου. Στην περίπτωση αυτή, επιτρέπεται η εξαγορά των θέσεων στάθμευσης που δεν εξασφαλίζονται από τη μελέτη, σε ποσοστό έως και 30% του συνόλου των απαιτούμενων θέσεων. Σε περίπτωση που στα οικόπεδα αυτά δεν εξασφαλίζονται από τη μελέτη οι απαιτούμενες θέσεις στάθμευσης στον πρώτο υπόγειο όροφο, μπορεί να επεκτείνονται όλοι οι υπόγειοι όροφοι έως και 80% του υποχρεωτικώς ακαλύπτου χώρου. Στην περίπτωση αυτή, επιτρέπεται η εξαγορά των θέσεων στάθμευσης που δεν εξασφαλίζονται από τη μελέτη, σε ποσοστό έως και 15% του συνόλου των απαιτούμενων θέσεων. Σε οικόπεδα εμβαδού άνω των 600 τμ. επιτρέπεται επέκταση των υπογείων έξω από το περίγραμμα της κάλυψης του κτιρίου σε ποσοστό έως και 50% του υποχρεωτικώς ακαλύπτου χώρου. Στην περίπτωση αυτή, δεν επιτρέπεται εξαγορά θέσεων στάθμευσης. Εφόσον πάνω από το χώρο επέκτασης του υπογείου δημιουργηθεί φύτευση με ελάχιστο εδάφους σαράντα (40) εκατοστών, το τμήμα της φυτεμένης επέκτασης προσμετράται στον υπολογισμό της υποχρεωτικής φύτευσης του οικοπέδου της παραγράφου 2α του παρόντος άρθρου. [διευκρίνιση σε συνδυασμό με την παρ. 8Α] Δεν επιτρέπεται η επέκταση υπογείων στο προκήπιο (πρασιά). Οι επεκτάσεις υπογείων χώρων γίνονται αποκλειστικά με βοηθητικές χρήσεις που περιγράφονται στο άρθρο 11. Στην επέκταση υπογείων μπορούν να περιλαμβάνονται θέσεις στάθμευσης, αποθήκες κατοικίας, αποθήκες ειδικών χρήσεων, λεβητοστάσια και μηχανοστάσια, μηχανολογικές εγκαταστάσεις απαραίτητες για τη λειτουργία του ενεργειακού σχεδιασμού του κτιρίου, για τη διαχείριση και εξοικονόμηση νερού, ΑΠΕ, ΣΗΘΥΑ, υδατοδεξαμενές ή δεξαμενές συλλογής λυμάτων ή πισίνας. Τυχόν κύριες χρήσεις που χωροθετούνται σε υπόγειο χώρο του κτιρίου εμπίπτουν στο περίγραμμά του, αποτελούν λειτουργικό προσάρτημα του και δεν μπορούν να βρίσκονται στην εκτός περιγράμματος του κτιρίου επέκταση.
    1 point
  35. Αν και πολύ αργοπορημένα, θα ήθελα να παρατηρήσω κάτι σχετικά με το σχήμα της τομής. Πρέπει να προσέχουμε τα ύψη της διέλευσης και να τα μετράμε κάθετα προς τη ράμπα και όχι κατακόρυφα όπως φαίνεται στο σκαρίφημα. Διότι για παράδειγμα σε μια ράμπα με κλίση 25% (μέγιστη δυνατή για γκαράζ με λίγα αυτοκίνητα) εάν έχω κατακόρυφο ύψος κάτω από το δομικό στοιχείο 1.90μ, στην ουσία η απόσταση της ακμής του δομικού στοιχείου από το επίπεδο της ράμπας είναι μόνο 1.84μ. Αν τώρα βάλουμε και κάσες και μηχανισμούς και τα αλατοπίπερα της γκαραζόπορτας, καταλήγουμε να θέλουμε 2.00μ καθαρά, πάντα μετρούμενα κάθετα στο επίπεδο της ράμπας, για να μπορεί να μπει ακόμα και ένα LandCruiser (ύψος ~1.85μ) χωρίς να κινδυνεύει να γίνει κάμπριο
    1 point
  36. αν το έχεις κατεβάσει να σου δώσω mail να μου το στείλεις;
    -2 points
  37. Συνάδελφε μέχρι τώρα τα κατεβάζαμε δωρεάν τώρα ζητάς κινητό και στο τηλέφωνο μου έρχονται δεκάδες sms απο πενταψήφιους αριθμούς με πρόσθετη χρέωση. Κρίμα γιατί πίστευα ότι είσαι σοβαρός.
    -8 points
  38. Πρώτα από όλα εσύ του 62 εγώ του 58 συναδελφοι και δύο δεν χρειάζεται ειρωνεία, οπότε δεν συνεχίζω. Δεν βρήκα κάπου τις οδηγίες και ακόμα δεν κατάφερα να το κατεβάσω. Σε παρακολουθώ από το 12 και αναγνωρίζω την συνεισφορά σου στο κλάδο. Ειδικά για τον Ν4495. Προφανώς κάτι συμβαίνει στο michanikos. gr. Τέλος στον νεο νόμο που εμπεριέχεις καθησα και διάβασα τα άρθρα δεν νομίζω ότι βοηθούν στον ΝΟΚ. Καλό καλοκαίρι Παρατήρηση. Προσβλητικός προς συνάδερφο με τεράστια προσφορά και στην κοινότητα και πανελλαδικά σε όλους τους Μηχανικούς, χωρίς να ζητήσει ποτέ τίποτα από κανέναν. Λαθεμένες πληροφορίες για «κάτι συμβαίνει» στο Micanikos. Καμία συγγνώμη (μετά από επισημάνσεις που σου κάνουν συνάδερφοι) για τα δικά σου σφάλματα χρήσης των υπηρεσιών του site που σε φιλοξενεί. Λαμβάνεις ποινή. Didonis
    -10 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.