Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Συντεχνίας

    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      31


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      17.227


  3. ktomp

    ktomp

    Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      82


  4. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      25.864


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 18/05/2021 σε όλες τις περιοχές

  1. 17/05/2021 Σημαντική ενημέρωση για την αναβάθμιση του «e-Άδειες» σύμφωνα με τον Ν. 4759/2020 https://web.tee.gr/eadeis-anakoinvseis/17-05-2021-simantiki-enimerosi-gia-tin-anavathmisi-toy-e-adeies-symfona-me-ton-n-4759-2020/
    3 points
  2. @Michanikos010 για κάποιο λόγο το παράθυρο έχει μετακινηθεί και δεν το βλέπεις. Για να το επαναφέρεις, αφού τρέξεις την εντολή APPLOAD, πατάς τα πλήκτρα ALT και SPACE. Εμφανίζεται ένα μενού με δύο επιλογές. Επιλέγεις Move και χρησιμοποιώντας τα βελάκια του πληκτρολογίου επαναφέρεις το παράθυρο της εντολής εντός των ορίων της οθόνης.
    3 points
  3. ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥ Ο υπογεγραμμενος...............μηχανικος....κατοικος..... οδος.....Α Μ........ ΒΕΒΑΙΩΝΩ ΟΤΙ Σημερα, την 30-2-2021 ημερα Δευτερα και ωρα 25.00, περασε απο το γραφειο μου ο Ιωαννης Πελατιδης του.......και της.... κατοικος.....οδος....με ΑΔΤ....και ΑΦΜ..... και μου δηλωσε οτι θελει να κανει εξωτερικους χρωματισμους στα καγκελα του μπαλκονιού του, στο διαμερισμα του, οδος...ταδε και αριθ......που εχουνε σκουριασει τα καημενα.... Ο ανω πελατης, μου υπεγραψε την κατωτερω δηλωση: [ολο αυτο το κατεβατο κατα λεξη] https://news.b2green.gr/6007/με-ηλεκτρονική-βεβαίωση-μηχανικού-απ Μετα ταυτα, σας αποστελλω το ανω εγγραφο δηλωνοντας οτι ενεργω ως απλος μεσολαβητης, ανευ αμοιβης, χωρις καμμια επιβλεψη και χωρις καμμια ευθυνη για το τι τελικα θα κανει φευγοντας απο εδω Συνταχθηκε και υπογραφηκε σε δυο αντιγραφα, ελαβεν ενα ο πελατης και ενα εγω, και θα το αποστειλω νομιμως στο ΤΕΕ. Μετα τιμης ο πελατης ο μηχανικος
    3 points
  4. είναι η γείωση της γραμμής, θα πρέπει να υπάρχει σε μερικά cm και ένα ηλεκτρόδιο μέσα στο έδαφος που συνδέεται (ή συνδεόταν το καλώδιο). Αν το καλώδιο είναι ασύνδετο οι παροχές που τροφοδοτεί η γραμμή παίρνουν τον ουδέτερο τους όχι σωστά γειωμένο. Την άρση την κάνει ο δεδδηε.
    2 points
  5. EC2 5.3.1 (7) Υποστύλωμα είναι ένα δομικό στοιχείο για το οποίο το ύψος της διατομής δεν υπερβαίνει το 4πλάσιο του πλάτους και το ύψος του στοιχείου είναι τουλάχιστον 3πλάσιο του ύψους της διατομής. Διαφορετικά θα πρέπει να θεωρείται τοίχωμα. Δεν επιτρέπεται εθνική επιλογή στο συγκεκριμένο λημμα. Τα ίδια και στο EC8 5.1.2 (Όροι και ορισμοί) lw/bw > 4 (και να φέρει άλλα στοιχεία και να είναι κατακόρυφο) Στο ΕΠ του EC8 3.2 (σελ 44/45) αναφέρει αυτά που λέεί ο προλαλήσαντας κ ο athan στην πρωτη σελίδα. Κάτι τρέχει με τα κιτάπια σας!! (το ΕΠ αποτελείται από 3 κεφάλαια, άσχετα από τα κεφάλαια του ec8, 1 αντικείμενο, 2 εθνικές τιμές, 3 σσυμπληρωματικές διατάξεις (εξού κ το μπέρδεμα))
    2 points
  6. Ας ξεκαθαρίσουμε τα ορθογωνικά: Τα κατακόρυφα στοιχεία με λόγο πλευρών διατομής μεγαλύτερο του 4 είναι τοιχώματα, οπλίζονται και ελέγχονται ως τέτοια, κατά ΕΚ2 και ΕΚ8 (περιβάλλουσα διαγραμμάτων ροπών, κτλ κτλ). Σύμφωνα με το Εθνικό Προσάρτημα του ΕΚ8, όσον αφορά στην κατάταξη του στατικού συστήματος, δηλαδή στον έλεγχο ποσοστού τέμνουσας βάσης, και μόνο αυτόν, ένα τοίχωμα (δηλαδή ένα στοιχείο με λόγο πλευρών μεγαλύτερο ή ίσο του 4), θα λογίζεται ως τοίχωμα μόνο εφόσον έχει μήκος τουλάχιστον 1.5m για κτίρια έως και 4 ορόφους, ή τουλάχιστον 2m για κτίρια από 5 ορόφους και άνω. Οι διαστάσεις αυτές (1.5m και 2m αντίστοιχα) επιτρέπεται να μειώνεται κατά 0.2m όταν διαμορφώνεται πέλμα στα άκρα του τοιχώματος (Γ ή Π). Παράδειγμα: Έστω ότι σε ένα 3ώροφο κτίριο έχεις ένα στοιχείο διατομής L, με το x σκέλος να είναι 0.3x1.25 και το y σκέλος 0.3x2.0 (διαστάσεις σε m). Έλεγχος για το αν είναι τοίχωμα ή υποστύλωμα Σκέλος x: 1.25 / 0.30 = 4.17 > 4 άρα διαστασιολογείται ως τοίχωμα Σκέλος y: 2.00 / 0.30 = 6.67 > 4 αρα διαστασιολογείται ως τοίχωμα Έλεγχος για συμμετοχή στην τέμνουσα βάσης που αναλαμβάνουν τα τοιχώματα Ελάχιστο απαιτούμενο μήκος για να συμμετέχει ως τοίχωμα: 1.5m. Επειδή είναι μορφής L, το ένα σκέλος αποτελεί πέλμα για το άλλο, ισχύει η μείωση κατά 0.2m, οπότε το όριο είναι 1.5m-0.2m = 1.3m Σκέλος x: μήκος 1.25 < 1.3, άρα η τέμνουσά του δεν προσμετράται στην τέμνουσα των τοιχωμάτων (ωστόσο εξακολουθεί να οπλίζεται και να ελέγχεται ως τοίχωμα). Σκέλος y: μήκος 2.00 > 1.3, άρα η τέμνουσά του προσμετράται στην τέμνουσα των τοιχωμάτων. Ελπίζω να βοήθησα. Δώσε αν θέλεις ένα παράδειγμα διατομής που σε ενδιαφέρει και να το δούμε συγκεκριμένα.
    2 points
  7. @chalkgiorgos ισχύουν επακριβώς όσα έγραψε ο ΙΑΣΟΝΑΣ. Ούτε τα λιγότερα τετραγωνικά είναι αυθαιρεσία ούτε χρειάζεται να γίνει καινούργιο σχέδιο. Αν δεν υπάρχει κάτι άλλο, εκτός από τη μικρότερη επιφάνεια, η μεταβίβαση θα γίνει με την κάτοψη της άδειας και με την απαιτούμενη (από τη νομοθεσία) βεβαίωση μηχανικού.
    2 points
  8. Το άρθρο της συναδέλφου ΓΡΑΜΜΑΤΗΣ ΜΠΑΚΛΑΤΣΗ νομίζω ότι έχει τσουβαλιάσει μέσα διατάξεις του άρθρου 29 και 30 Ν. 4495 που αφορούν έγκριση εργασιών μικρής κλίμακας και εργασίες για τις οποίες δεν απαιτείται Ο.Α ούτε και έγκριση μικρής κλίμακας. Το άρθρο 30 λοιπόν ξεκινάει ως εξής: Άρθρο 30 Εργασίες για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια ή έγκριση εργασιών μικρής κλίμακας - Εξουσιοδοτική διάταξη 1. Δεν απαιτείται οικοδομική άδεια ούτε έγκριση εργασιών μικρής κλίμακας για τις εξής εργασίες, με την επιφύλαξη των ειδικών διατάξεων που αφορούν την περιοχή ή το κτίριο : (στη συνέχεια παρατίθενται οι επιτρεπόμενες εργασίες) Άρα, η επιφύλαξη που αναφέρει ο νόμος αφορά μόνο τις ειδικές (περιοριστικές ή απαγορευτικές) που αφορούν την περιοχή (πχ ιστορικός τόπος) ή το κτίριο (π.χ διατηρητέο). Από από που προκύπτει σύμφωνα με την συντάκτρια του άρθρου ( "Σε ποιες περιπτώσεις μπορεί να εκδοθεί ηλεκτρονική βεβαίωση από τον μηχανικό;--1) σε κτίρια νομίμως υφιστάμενα, σε κτίρια ή τμήματα κτιρίων τα οποία έχουν εξαιρεθεί της κατεδάφισης ή έχουν υπαχθεί σε οποιονδήποτε νόμο εξαίρεσης από την κατεδάφιση" ) ότι για την εκτέλεση εργασίων άρθρου 30 θα πρέπει το κτίριο να είναι νομίμως υφιστάμενο ή να έχει εξαιρεθεί οριστικά από την κατεδάφιση; Στο τέλος του άρθρου 30 Ν. 4495 αναφέρεται τι ακριβώς πρέπει να γνωματεύσει ο μηχανικός στην βεβαίωσή του: ότι στην περιοχή του ακινήτου για τις παραπάνω εργασίες δεν απαιτείται έγκριση από κάποιον φορέα. Πριν την εκτέλεση των παραπάνω εργασιών, συντάσσεται υποχρεωτικά ηλεκτρονική βεβαίωση αρμόδιου μηχανικού, που εκδίδεται από πληροφοριακό σύστημα του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (Τ.Ε.Ε.), ότι στην περιοχή του ακινήτου για τις παραπάνω εργασίες δεν απαιτείται έγκριση από κάποιον φορέα. Σε περίπτωση που απαιτούνται εγκρίσεις από άλλους φορείς ή συλλογικά όργανα γίνεται ενημέρωση φακέλου με τις παραπάνω εγκρίσεις. 2. Με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, μπορεί να συμπληρώνονται ή να τροποποιούνται οι εργασίες για τις οποίες δεν απαιτείται η έκδοση άδειας ή η έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας. Οι καταστάσεις που βιώνουμε εδώ και δέκα χρόνια στην χώρα μας είναι τραγελαφικές. Οι νόμοι είναι φανερό ότι συντάσσονται από επιτροπές άσχετων που δεν έχουν ιδέα τι πραγματικά συμβαίνει αναφορικά με την δόμηση στην επικράτεια. Αμφιβάλλω αν οι άνθρωποι αυτοί έχουν πάει να δουν από κοντά τι είναι όλα αυτά τα ευφάνταστα που ορίζουν σε κάθε νόμο. Έχουν εισάγει ότι μπορεί να φανταστεί κανείς, δημιουργώντας παράλληλα και την απαλλαγή ευθυνών των άλλοτε ελεγκτών αδειών μας (ΥΔΟΜ), φορτώνοντας όλες τις ευθύνες που απορρέουν από την κρατική ανεπάρκεια στις πλάτες του Έλληνα μηχανικού, όπου μη βρίσκοντας καμία ουσιαστική συλλογική αντίδραση (ανύπαρκτο ουσιαστικά επιμελητήριο), μας θεωρούν (και έτσι φαίνεται να είναι) εύκολο στόχο να περνάνε ότι θέλουν. Ενώ εκδίδεται ένα άρθρο για απαλλαγή κάθε άδειας για ήσσονος σημασίας οικοδομικές εργασίες, σε λίγο καιρό βλέπουμε τροπολογίες, ερμηνείες και προσθήκες που προσπαθούν (εν τέλει τα καταφέρνουν) να μετατρέπουν την απαλλαγή σε μορφή οικοδομικής άδειας. Ο κόσμος (είναι γνωστό σε όλους τους εμπλεκόμενους με τα ακίνητα), δεν βγάζει ούτε καν εγκρίσεις μικρής κλίμακας, συνεχίζει (πολλές φορές δικαίως) να εκτελεί οικοδομικές εργασίες χωρίς άδειες και το χάος καλά κρατεί.
    2 points
  9. Συνάδελφε δεν υπάρχει τέτοια επιλογή στο ΤΕΕ-ΚΕΝΑΚ έκδοση 1.31. Δες την έκδοση που χρησιμοποιείς.
    1 point
  10. Καλησπέρα Δημήτρη Υπάρχουν και οι στρατιωτικές παραλλαγές
    1 point
  11. Αυτά είναι τα ωραία στην Ελλάδα,δεν ξέρεις από που θα σου έρθει.
    1 point
  12. αρα ψαχνουμε την αποσταση κοτετσιου απο τα ορια σε εκτος σχεδιου.... και οχι διαταξεις περι οικοσιτων.... αγοραζεις απο το φυτωριο την -εστω- αμπελοψη, με τιμη αναλογητο μηκος του "κλαδιου" κατα τον Φεβρουαριο ετσι οπως ειναι φυτεμενη στην πλαστικη σακούλα με τα 3-4 μ. μακρυ κλαδι ...και την φυτευεις, βγαζοντας πρωτα το πλαστικο....[τι θυμηθηκα τωρα...🤣] Τον πρωτο χρονο θα σου καλυψει τον μισο φραχτη..... τον επομενο ολοκληρο στον μεθεπομενο θα ψαχνεις κλαδευτηρι... [ ή αγιοκλημα ή ό,τι αλλο παρομοιο .....θα σου πουνε στο φυτωριο] [εξ αλλης οψεως εαν το δει καποιος, γιατι να μην ενοχλουνται αι κοται οταν ψηνεις εσυ διαφορα κρεατικα..;;;] καλησπερα ΚΑΝΑ
    1 point
  13. Με αναρριχώμενη πρασινάδα σε 6 μήνες δεν βλέπεις τίποτα. Αλλά το θέμα παραμένει - μυρίζουν πανάσχημα.
    1 point
  14. Δεν μας έφταναν οι τόσες προγενέστερες διατάξεις εγκρίσεις α.δ -προεγκρίσεις α.δ αναθεώρηση έγκρισης-αναθεώρηση προέγκρισης προδιαγραφές Ν 4495-Ν 4030 -Π.Δ 1993 ΓΟΚ 85 _ΝΟΚ 12 οικοδομικές άδειες -άδειες δόμησης- αναθεώρηση Ο.Α-Αναθεώρηση α.δ αναθεωρήσεις ΜΕ μεταβολές όγκου-κάλυψης κλπ -και αναθεωρήσεις με ΜΗ μεταβολές αλλαγής χρήσης με α.δ -αλλαγής χρήσης με Ε.Ε.Δ.Μ.Κ -αλλαγής χρήσης με Η.Τ αλλαγής χρήσης με ενημέρωση Ο.Α-α.δ άδειες μικρής κλίμακας -Ε.Ε.Μ.Κ- Ε.Ε.Δ.Μ.Κ. άδειες κατεδάφισης -άδειες δόμησης κατεδάφισης- εγκρίσεις εκτέλεσης εργασιών- 48ωρες- Ηλεκτρονική βεβαίωση μηχανικού εργασιών άρθ 30 Συμβούλια-παρασυμβούλια-ΚΕΣΑ ΠΕΣΑ ΣΥΠΟΘΑ ΥΔΟΜ -ΥΔΟΜ Εκκλησιών-ΥΔΟΜ ΥΠΕΝ Κατηγορίες 1-2-3 κλπ Τώρα έχουμε και τις προγενέστερες διατάξεις του e-άδειες που πρέπει να γίνονται εντός περιορισμένου χρόνου
    1 point
  15. 1 point
  16. @kan62 βάζω και όλο το κείμενο εδώ για διευκόλυνση παραθέσεων στον διάλογο >>> Σε αναμονή της επικείμενης προσαρμογής του συστήματος «e-Άδειες» στις διατάξεις του Ν. 4759/2020, Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Πολεοδομικής Νομοθεσίας και άλλες διατάξεις, που θα υλοποιηθεί το Σαββατοκύριακο 22 και 23 Μαΐου 2021, ενημερώνουμε τους μηχανικούς για τη διαχείριση των εκκρεμών υποθέσεών τους. Σύμφωνα με την παράγραφο 3 του άρθρου 36 του Ν. 4495/2017, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 55 του Ν. 4759/2020, Προεγκρίσεις και οικοδομικές άδειες που βρίσκονται σε διαδικασία έκδοσης κατά την ημερομηνία τροποποίησης του πληροφοριακού συστήματος «e-Άδειες», ολοκληρώνονται με τις διατάξεις που ίσχυαν κατά τον χρόνο υποβολής τους. Οικοδομικές άδειες σε συνέχεια προέγκρισης, η οποία έχει εκδοθεί με τις προγενέστερες διατάξεις, δύναται να εκδοθούν με τις διατάξεις του παρόντος, κατόπιν αναθεώρησης της προέγκρισης. Μετά την αναβάθμιση του συστήματος, οι αιτήσεις του πίνακα Α θα αντικατασταθούν από νέους τύπους πράξεων. Εφόσον βρίσκονται σε «Προσωρινή αποθήκευση», θα μπορούν να υποβληθούν μέχρι και την Παρασκευή 21 Μαΐου 2021. Α. Τύποι πράξεων που καταργούνται Προέγκριση Οικοδομικής Άδειας Αναθεώρηση Προέγκρισης Οικοδομική άδεια Κατηγορίας 1 χωρίς προέγκριση Οικοδομική άδεια Κατηγορία 2 χωρίς προέγκριση Οικοδομική άδεια Κατηγορία 3 με βεβαίωση όρων δόμησης Άδεια Κατεδάφισης Έγκριση εργασιών αποπεράτωσης σε αυθαίρετες κατασκευές Αναθεώρηση Έγκρισης Δόμησης ν.4030/2011 Αναθεώρηση Οικοδομικής Άδειας Κατηγορίας 1 Αναθεώρηση Οικοδομικής Άδειας Κατηγορίας 2 Αναθεώρηση Οικοδομικής Άδειας Κατηγορίας 3 Ενημέρωση Οικοδομικής Άδειας Αναθεώρηση Άδειας Κατεδάφισης Ενημέρωση Άδειας Κατεδάφισης Αναθεώρηση Έγκρισης εργασιών αποπεράτωσης σε αυθαίρετες κατασκευές Ενημέρωση Έγκρισης εργασιών αποπεράτωσης σε αυθαίρετες κατασκευές Αναθεώρηση έντυπης αδείας κατ. 1 ΜΕ μεταβολή κάλυψης/δόμησης/όγκου Αναθεώρηση έντυπης αδείας κατ. 2 ΜΕ μεταβολή κάλυψης/δόμησης/όγκου Αναθεώρηση έντυπης αδείας κατ. 3 ΜΕ μεταβολή κάλυψης/δόμησης/όγκου Αναθεώρηση έντυπης αδείας ΧΩΡΙΣ μεταβολή κάλυψης/δόμησης/όγκου Ενημέρωση Έντυπης Οικοδομικής Άδειας / Άδειας Δόμησης Αναθεώρηση έντυπης Άδειας Κατεδάφισης ΜΕ μεταβολή κάλυψης/δόμησης/όγκου Αναθεώρηση Έντυπης Άδειας Κατεδάφισης ΧΩΡΙΣ μεταβολή κάλυψης/δόμησης/όγκου Ενημέρωση Έντυπης Άδειας Κατεδάφισης Σε περίπτωση που, μετά την 21η/5/2021, η αίτηση δεν δύναται πλέον να υποβληθεί , θα χρειαστεί καταχώριση νέας αίτησης, σύμφωνα με τον Ν. 4759/2020. Εφόσον έχει καταβληθεί το ποσοστό ανταπόδοσης στην καταργούμενη αίτηση, ο διαχειριστής αποστέλλει αίτημα μεταφοράς του στη νέα αίτηση, μέσω e-mail στο [email protected] Μετά την Παρασκευή 21 Μαΐου 2021, οι αιτήσεις του πίνακα Β θα εξακολουθήσουν να είναι διαθέσιμες για δημιουργία και υποβολή σύμφωνα με την προϊσχύουσα του Ν. 4759/2020 διαδικασία, προκειμένου να υποβληθούν οικοδομικές άδειες για τις οποίες έχει ήδη εκδοθεί προέγκριση και βρίσκεται σε ισχύ. Β. Τύποι πράξεων που παραμένουν διαθέσιμοι Οικοδομική άδεια Κατηγορίας 1 με προέγκριση Οικοδομική άδεια Κατηγορίας 2 με προέγκριση Οικοδομική άδεια Κατηγορίας 1 με Ισχύουσα Έγκριση Δόμησης ν.4030/2011 / Έντυπη Προέγκριση ν.4495/2017 Οικοδομική άδεια Κατηγορίας 2 με Ισχύουσα Έγκριση Δόμησης ν.4030/2011 / Έντυπη Προέγκριση ν.4495/2017 Οικοδομική άδεια Κατηγορίας 3 με Ισχύουσα Έγκριση Δόμησης ν.4030/2011 / Έντυπη Προέγκριση ν.4495/2017 Οι υπόλοιποι τύποι πράξεων θα εξακολουθήσουν να είναι διαθέσιμοι, προσαρμοσμένοι στον Ν. 4759/2020, όπου απαιτείται. <<<
    1 point
  17. α) Για το προ 55 δεν δηλώνεις αυθαιρεσία εφόσον έχεις δημόσια αποδεικτικά έγγραφα ( α/φ προ 55 κ Ε9 ) και δεν πας πολεοδομία. β) Για τον Β.Χ. κάνεις τακτοποίηση με τεκμηριωμένο έτος κατασκευής.
    1 point
  18. Καλή συμβουλή !! Για τα υπόλοιπα οψόμεθα...😊😊 (+1)
    1 point
  19. Ναι είναι η προσωρινή σύσταση, την αναφέρει το 1457β2014 και δεν περιέχει το κεφ 3. Από το 1457β2014 κ μετά όμως ισχύει το τελικό ΕΠ για μελέτες με EN. Τώρα με το προϋπάρχον πλαίσιο δεν ξέρω τι γίνεται (αν μπορείς δλδ να εφαρμόσεις την προσωρινή σύσταση αντί του ΕΠ και αν θα πρέπει να πας με ENV αντί για EN (άντε πάλι τα ίδια )) Τέσπα επειδή μιλάμε για σκυρόδεμα και όχι για κάποιο εξωτικό για μας υλικό και για μελέτες EC2 με EC8 (και όχι EC3 με ΕΑΚ πχ) θα έλεγα ότι το χαιρετάμε το 2692β2008 και βάζουμε το χέρι στην τσέπη!! (Αν και διαφωνώ με τη μη δωρεάν διάθεση, είναι κίνηση που δεν θα μετανιώσεις)
    1 point
  20. Τα Εθνικά Προσαρτήματα υπάρχουν μόνο στον ΕΛΟΤ επί πληρωμή. Δεν έχουν δημοσιευθεί σε ΦΕΚ. Η αρίθμηση των κεφαλαίων και παραγράφων είναι αυτόνομη στο κείμενο αυτό, αλλά στην περιγραφή του τίτλου της παραγράφου αναφέρεται η παράγραφος του κυρίως ΕΚ8-1 στην οποία αντιστοιχεί. Στο τελευταίο αυτό κεφάλαιο (3) είναι συμπληρωματικές, μη-αντικρουόμενες διατάξεις και έχον υποχρεωτική εφαρμογή.
    1 point
  21. Είναι η τελευταία σελίδα του Εθνικού Προσαρτήματος του ΕΚ8-1.
    1 point
  22. Προσοχή διότι αυτή η παράμετρος δεν υπήρχε/υπάρχει σε όλα τα λογισμικά. Πχ σε αυτό που χρησιμοποιώ, μέχρι πρότινος, ό,τι και αν εισήγαγες ως τοίχωμα, ανεξαρτήτως διαστάσεων, σαν τοίχωμα το αντιμετώπιζε και για τους ελέγχους και για το ποσοστό τέμνουσας βάσης. Τώρα πρόσφατα το διόρθωσαν μετά από αρκετή επιμονή δική μου. Γενικά θέλει προσοχή στο τι κάνει, πώς το κάνει αλλά και στο τι δεν κάνει το κάθε πρόγραμμα. Υπάρχει το ενδεχόμενο ναι μεν να λέει κάτι στο manual ενός προγράμματος (οποιουδήποτε, δεν φωτογραφίζω κανένα), αλλά να μην το εφαρμόζει τελικά. Ακόμη, το ότι επειδή ένα πρόγραμμα αντιμετωπίσει με τον x,y τρόπο ένα πρόβλημα, δεν σημαίνει υποχρεωτικά ότι αυτός ο τρόπος είναι και ο κανονιστικά ορθός. Καλό είναι να έχουμε το νου μας και να ελέγχουμε. Όλα τα προγράμματα έχουν τρωτά σημεία. Στο τέλος όμως τα λογισμικά βγάζουν ένα ωραίο disclamer και λένε η ευθύνη είναι όλη του μηχανικού, όχι της εταιρίας του λογισμικού.
    1 point
  23. Για το θέμα της ηλεκτρονικής βεβαίωσης άρθρου 30 Ν. 4495/17 , έχει ανοίξει η συζήτηση και εδώ.
    1 point
  24. Πως κάνεις τακτοποίηση σε κτίσμα προ του ΄55 αφού εξαιρείται του νόμου ? Όταν υπάρχει ρυμοτομούμενο και δεν έχει συντελεστεί η απαλλοτρίωση και παραμένει στο ιδιοκτήτη το δικαίωμα αποζημίωσης , μπορείς να εκδόσεις βεβαίωση . Δες το σχετικό θέμα στο forum για τα ρυμοτομούμενα
    1 point
  25. Άγνωστο και δεν είναι θέμα γνώμης Άγνωστο και δεν είναι θέμα γνώμης αφού βγάζει που βγάζει άδεια μικρής κλίμακας λογικά θα μπορούσε να συμπεριλάβει και όλα τα υπόλοιπα που αναφέρεις ως εργασίες έστω στην Τεχνική Έκθεση. (αυτό είναι γνώμη και όχι γραμμένο κάπου)
    1 point
  26. εμένα κάποιος μου έβαλε αρνητική ψήφο, ας θεωρήσω όμως ότι μπορεί να είδαν την δημοσίευση πάνω από 120 άτομα, οπότε ένας που έβαλε αρνητική ψήφο είναι η μια φωνή που δεν συμφωνεί με πολλές. Δεν θεωρώ ότι έκανα λάθος, να βοηθήσω λίγο και τον συνάδελφο που μπορεί να έκανε αυτός,. Οταν έχουμε μια ιδιοκτησία 89τμ η οποία συνορεύει με άλλες δύο στον όροφο και έχει αρκετές πλευρές κοινές με αυτες δεν είναι απιθανο ένας μηχανικός σήμερα με άλλο τρόπο να μετράει μια μεσοτοιχία και άλλος άλλη φορά με άλλο, οπότε ας μην βιαστούμε να δικάσουμε αν δεν καταλαβαίνουμε το ποιός έκανε το λάθος, κάποιες φορές μπορεί να το κάνει αυτός που εκρινε αρνητικα.
    1 point
  27. @gab pet Γίνεται, όπως το λες, ο ένας προμήθεια και ο άλλος παροχή υπηρεσιών...
    1 point
  28. Γίνεται απλώς προσοχή το σύνολο και των 2 προμηθευτών να μη ξεπερνά το ανωτερο όριο παρεμβασης (πχ 55ευρω / τμ για θερμομόνωση ) Αυτό που δε ξέρω είναι εάν πρέπει με κάποιο τρόπο αυτός που κάνει την εργασία πχ της μόνωσης να είναι πιστοποιημένος από την εταιρεία για το υλικό που βάζει Αν γνωρίζει κάποιος καλό θα ήταν να είχαμε αυτή τη πληροφορία γιατί οι ελεγκτές ζητάνε διαφορά τώρα τελευταία
    1 point
  29. Εγκύκλιος 30, 17/5/2021. Προσωρινή σύνταξη. Κοινοποίηση των διατάξεων των άρθρων 115 και 116 του Ν. 4714/2020 https://www.efka.gov.gr/sites/default/files/2021-05/ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 30_2021.pdf
    1 point
  30. Λογικά και στην τομή θα φαινόταν η στάθμη πλάκας οροφής υπογείου υπερυψωμένη. Αν θυμάμαι καλά με τους τότε κανονισμούς ήταν μέχρι 1,80 μ. Στην κεντρική είσοδο (σε πολυκατοικίες εκείνης της εποχής το συναντάμε) υπήρχαν κάποια σκαλοπάτια μέχρι το επίπεδο εισόδου στον ανελκυστήρα και περίπου, στο περίγραμμα της εισόδου, από πάνω έφτιαχναν τον ημιώροφο (για γκαρσονίερα ή γραφείο). Οπότε από έξω λίγο σε μπερδεύει, διότι αν δεν κάνεις την έρευνα νομίζεις ότι βλέπεις ισόγειο και πρώτο όροφο, ενώ βάσει της μελέτης βλέπεις υπόγειο και ισόγειο.
    1 point
  31. @Largy καλύτερα να χρησιμοποιήσεις τον όρο "υπερυψωμένο ισόγειο". Τον όρο "υπόγειο" δεν θα τον άλλαζα.
    1 point
  32. Προφανώς εννοείς το COP για θέρμανση και το EER για ψύξη. Αυτές τις τιμές μπορείς να τις εισάγεις έτοιμες στο λογ/κό και βάσει παλαιότητας, δες την σχετική τοτεε.
    1 point
  33. H ψηφιακή υπογραφή αφορά την ταυτοπροσωπία σε ένα ψηφιακό έγγραφο. Δεν θα σφραγίσεις-υπογράψεις ένα φωτοαντίγραφο σε χαρτί το οποίο ταυτόχρονα θα είναι digitaly signed by... Όσοι ανεβάζουμε τοπογραφικά στο κτηματολόγιο για να λάβουμε ΚΗΔ χρειαζόμαστε την ψηφιακή υπογραφή διότι απαιτείται για την διαδικασία της υποβολής. Η διακίνηση των τοπογραφικών σε χαρτί γίνεται όπως την ξέραμε ως τώρα, δηλαδή με σφραγίδα και υπογραφή. Οι συμβολαιογράφοι θέλουν εκτυπωμένα σχέδια. διότι ένα εκτυπωμένο σχέδιο θα το βάλουν στο φάκελο του συμβολαίου για το αρχείο τους,
    1 point
  34. Μια ενημέρωση και πολύ είναι! Δες όμως και τι λέει σχετικά το Π.Δ. 305/96
    1 point
  35. Δεν μπορώ παρά μόνο συμφωνήσω φίλε ΙΑΣΟΝΑ!
    1 point
  36. Μπορείς στο σχέδιο από autocad να κάνεις insert σκαναρισμένη σφραγίδα-υπογραφή σου και να κάνεις Plot to pdf στην σωστή κλίμακα, αποφεύγοντας έτσι το κόστος σκαναρίσματος.
    1 point
  37. Αφού έχει άδεια εργασίας μπορεί να ασκεί το επάγγελμα, αλλά μόνο όταν δεν χρειάζεται να λάβει αμοιβή επειδή -προφανώς- έχει κάνει διακοπή εργασιών στην εφορία. Παραδείγματος χάριν, όταν η αμοιβή είναι μηδενική ή έχει πάρει απαλλαγή από το ΤΕΕ. Στη συγκεκριμένη περίπτωση μπορεί να αναλάβει την επίβλεψη γιατί η ανάλογη αμοιβή είχε καταβληθεί παλιότερα.
    1 point
  38. Σωστά. Αδιαφανη-διαφανή στις καρτέλες τους με τα εμβαδά τους, προσανατολισμό κλπ.
    1 point
  39. Έχω παρατηρήσει ότι στην ενδοδαπέδια, με στρώση ανά 10cm**** αρχίζεις να νιώθεις τη θέρμανση μετά από ~2 ώρες (με μέσο πάχος τσιμεντοκονιάμματος ~6cm). Αυτό σε περιπτώσεις που έχεις αρκετή διαθέσιμη ισχύ από τη μονάδα παραγωγής θερμότητας. πχ σπίτι 120-150m2 με 24άρη επίτοιχο λέβητα. Αν στο παραπάνω παράδειγμα έχεις αντλία θερμότητας και εκκινήσεις το σύστημα με παγωνιές, σαφώς θα παραταθεί το διάστημα των 2 ωρών. **** παρατήρησα επίσης ότι κατά το μεταβατικό φαινόμενο, η διαφορά μεταξύ στρωσίματος /10cm και /5cm είναι πολύ μεγαλύτερη, από ότι στη σταθερή κατάσταση λειτουργίας (για την οποία η διαφορά στην απόδοση είναι ~12%) Σε όλες τις παραπάνω περιπτώσεις, αναφέρομαι για κυκλώματα με παροχές ώστε να επιτυγχάνεται ΔΤ 5C με θερμοκρασία προσαγωγής 45C, και όχι υπολογισμένα κατά EN 1264.
    1 point
  40. Καλημέρα,είναι οκ για να πάρεις μια ένδειξη της ανοχής (αποδεκτής απόκλισης) βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας.Κατά τα λοιπά,ελέγχεις την αποδεκτή απόκλιση του συγκεκριμένου τεμαχίου από τα επίσημα έγγραφα του Κτηματολογίου για να δεις ότι η διαφορά εμπίπτει εντός ανοχής (ή όχι).Συγκρίνεις επίσης το κάθε γεωτεμάχιο από τα επίσημα έγγραφα του Κτηματολογίου,ως προς το σχήμα,την περίμετρο,την θέση κλπκλπ για να δεις αν τυχόν απαιτείται κάποιου τύπου μεταβολή.
    1 point
  41. Αυτή η ερώτηση δεν έχει κανένα απολύτως νόημα. Γιατί συζητάμε για ένα μεταβατικό φαινόμενο, για το πρώτο άναμμα του φθινοπώρου. Αφήνεις τα συστήματα ελέγχου της ενδοδαπεδιας σε 24/7 λειτουργία, έχεις ορίσει καμπύλη θερμοκρασίας νερού προσαγωγής στην αντλία ή την εξωτ αντιστάθμιση, και μετά αν έχεις ορίσει σωστά τα πάντα το σπίτι θα έχει ψιλόσταθερή εσωτ θερμοκρασία όλο το χειμώνα. Επίσης η αδράνεια του πατώματος είναι εμπειρικά γύρω στην μια ώρα ανά εκατοστό πάχους. Πάτωμα 4 cm ύψους τσιμεντοκονιας έχει αδράνεια ένα 3-4 ωρο, 6 πόντοι ένα εξάωρο.
    1 point
  42. Καλημέρα,πολύ ενδιαφέρουσα και η παραπάνω συζήτηση.Βάσει των διευκρινιστικών εγκυκλίων και του Ν.2508/97,είναι σαφές ότι η ζώνη δεν καταργείται από την επέκταση του σχεδίου,αλλά μειώνεται κατά το πλάτος της επέκτασης.Ωστόσο, γυρνώντας στο αρχικό ερώτημα,ακόμη κι αν δεχτούμε ότι το γήπεδο βρίσκεται και σήμερα εντός ζώνης,κατά την γνώμη μου δυστυχώς δεν τεκμηριώνεται χρόνος δημιουργίας του γηπέδου πριν το '77,αφού μετά την εκτέλεση της πράξης εφαρμογής(1988),έχει προκύψει "νέο" γήπεδο,με άλλο σχήμα και άλλη έκταση.
    1 point
  43. Μήπως υπάρχει κάποιο πρότυπο της εξουσιοδότησης του ιδιοκτήτη προς το μηχανικό για ΗΤΚ;
    1 point
  44. Καλησπέρα,θα ακολουθήσεις το άρθρο 107,παρ.5.β.αα,στο οποίο προφανώς αναφέρεσαι κι εσύ. Αν διαβάσεις και την παρ.5.γ του ίδιου άρθρου,θα δεις ότι η διοικητική πράξη που πρέπει να εκδοθεί είναι η έγκριση εκτέλεσης εργασιών του άρθρου 29 παρ.4.
    1 point
  45. Καλησπέρα,εφόσον τηρούνται όλοι οι ισχύοντες όροι δόμησης,υπάρχει η δυνατότητα νομιμοποίησης με άδεια βάσει του άρθρου 106,με υπαγωγή στον ν.4495 και πληρωμή του παραβόλου. Οι κατασκευές του 2020 συμπεριλαμβάνονται στην άδεια ως αυθαίρετες κατασκευές μετά τις 28-7-11,για τις οποίες ακολουθεί αυτοψία της πολεοδομίας,καταγραφή τους,υπολογισμός προστίμου και έκθεση αυθαιρέτων.Ο υπολογισμός του προστίμου αναλύεται στο άρθρο 94 του 4495,καθώς και οι εκπτώσεις εφόσον εκδοθεί η άδεια νομιμοποίησης. Οι μελέτες καθορίζονται στην περίπτωση σου (κτίσμα χωρίς καμία οικοδομική άδεια),από την χρήση του κτιρίου και τις επί μέρους απαιτήσεις που ορίζονται βάσει νομοθεσίας. Οι εγκρίσεις φορέων καθορίζονται από την χρήση,την περιοχή και την παλαιότητα του κτίσματος.☺
    1 point
  46. Μπαμπινιώτης: Μονώροφη Διώροφη Τριώροφη Τετραώροφη Πενταώροφη Εξαώροφη Και κτήριο αντί για κτίριο.
    1 point
  47. Συνάδελφοι, βρήκα έναν χρήσιμο οδηγό προμετρήσεων - επιμετρήσεων από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, είναι ένα βιβλίο που έχει γραφτεί για τα ΤΕΕ, Τομέας Κατασκευών. Μπορείτε να δείτε στην παρακάτω ιστοσελίδα ("Επιμετρήσεις - Προμετρήσεις", 2ος Κύκλος, Α' Τάξη): http://www.pi-schools.gr/lessons/tee/constructive/
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.