Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      19

    • Περιεχόμενα

      8.113


  2. Jupiter

    Jupiter

    Members


    • Πόντοι

      10

    • Περιεχόμενα

      66


  3. jbosdas

    jbosdas

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      8

    • Περιεχόμενα

      2.434


  4. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      25.871


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη από 01/05/2024 in Δημοσιεύσεις

  1. Μήπως ήθελες να γίνεις δικηγόρος όταν ήσουν μικρός (όπως και αστυνομικός και στρατηγός), αλλά παρέμεναν παιδικά όνειρα; 🤦🏽‍♂️ Από τον τρόπο με τον οποίο εκφράζεσαι, ούτε κατά διάνοια είσαι δικηγόρος. Π@Π@τζής και φιδέμπορας, πολύ πιθανόν.
    4 points
  2. Αφού έχει ολοκληρωθεί ο σκελετός, υπάρχει δυνατότητα αποπεράτωσης. Δεν πρόκειται να προστεθεί δόμηση στην ήδη υπάρχουσα. Μάλλον κάτι άλλο εννοεί. Ρώτησέ τον ξανά και άκουσε προσεκτικά ό,τι πει.
    3 points
  3. δημοσιευθηκε ο νεος νομος αριθ. 5106/24 σε ΦΕΚ Α 63/24 https://www.hellenicparliament.gr/Nomothetiko-Ergo/Psifisthenta-Nomoschedia?law_id=1b3e04f9-6f6f-466d-8da3-b154000491fe https://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/bcc26661-143b-4f2d-8916-0e0e66ba4c50/12572060.pdf
    2 points
  4. Καλησπέρα και Χρόνια Πολλά. Η τοποθέτηση της αντλίας θερμότητας καλύπτεται από στεγασμένο επάγγελγμα ήτοι το συνεργείο που θα κάνει την τοποθέτηση. Λογικά από το ΕΦΚΑ σε τέτοιες περιπτώσεις ζητάνε παραστατικά σχετικά με προμήθεια και τοποθέτηση της εν λόγω α.θ. και κάποια βεβαίωση από την εν λόγω εταιρία ότι έχει ασφαλίσει το προσωπικό της για το εν λόγω διάστημα. ΑΜΟΕ λογικά δεν χρειάζεται αν γίνουν τα ως άνω περιγραφόμενα, καλό είναι να γίνει μία επίσκεψη με το έντυπο της ΕΕΔΜΚ από τον ιδιοκτήτη στο αρμόδιο υποκ/μα ΕΦΚΑ προς επιβεβαίωση των ως άνω.
    2 points
  5. Τα ΚΗ' και ΤΕΕ δεν γνωρίζω να υπάρχει τρόπος να πληρωθούν ηλεκτρονικά. Το παράβολο Δημοσίου ίσως να μπορεί να πληρωθεί με e-paravolo.
    2 points
  6. Μετά την ρύθμιση 4495, πας για τροποποίηση σύστασης, και μετά μεταβίβαση. ΗΤΚ, όσες χρειαστούν (3+1 για την τροποποίηση, 1 ή καμία για την μεταβίβαση, σε συνεννόηση με τον συμβολαιογράφο). Η τροποποίηση της σύστασης και η μεταβίβαση μεταγράφονται στο Κτηματολόγιο.
    2 points
  7. Όχι, μόνο εργασίες ρύθμισης. Σωστά. Έτσι κι αλλιώς δεν χρησιμεύει πουθενά. Σωστά. Το σημαντικότερο ποσό είναι αυτό. Μεγάλη συζήτηση. Εν ολίγοις: πλήρωσέ το. Ναι.
    2 points
  8. 2 points
  9. @ΜΕΜΟΣ ΜΟΣΧΑΚΗΣ Μπορεί να γίνει η μεταβίβαση γιατί η κατασκευή που περιγράφεις ανήκει στις εξαιρέσεις. Κατά την έκδοση του πιστοποιητικού πληρότητας θα επιλέξεις τον κατάλληλο τύπο βεβαίωσης και στην ηλεκτρονική ταυτότητα θα συμπληρώσεις μία λοιπή κατασκευή.
    2 points
  10. Ναι, μπορεί να γίνει. Κατηγορία εργασιών: ιζ) εσωτερικές διαρρυθμίσεις.
    2 points
  11. Συνάδελφε, το θέμα που θίγω είναι αυτό της υποχρέωσης υπαγωγής. Όπως πολύ σωστά λες, να είμαστε σχολαστικοί. Στην ΗΤΚ δεν έχουν αλλάξει τα περί βεβαιώσεων του 83. Παραμένουν οι τρεις επιλογές: 83/2α, 2β, 2γ. Αποφάσισαν με την ΗΤΚ να βαφτίσουν στο σύστημα τρεις "τύπους" τους οποίους μπέρδεψαν ακόμα και την αντιστοίχιση. Στον τύπο 2 έβαλαν την περίπτωση γ, στον τύπο 3 την β. Στα βαφτίσια, την 2γ την είπαν "ρυθμισμένο" η οποία όμως θα μπορούσε να είναι και "αμπντουλάχ". Τιποτα δεν θα άλλαζε. Η επιλογή "ρυθμισμένο" αντιστοιχεί στην βεβαίωση του 83/2γ όπου γράφει ξεκάθαρα: "οι υφιστάμενες αυθαίρετες κατασκευές ή οι εγκατεστημένες αυθαίρετες χρήσεις εμπίπτουν σε μία από τις εξαιρέσεις της παραγράφου 2 του άρθρου 82 και δεν υπάγονται σε καμία άλλη από τις περιπτώσεις του άρθρου 89." Η 2/82 περιλαμβάνει μεταξύ άλλων και την 2θ όπου γράφει ξεκάθαρα: θ) εμπίπτουν στις περιπτώσεις της παρ. 3 του άρθρου 81 εξαιρουμένων των περιπτώσεων β, γ, δ. Αρα τα πραγματα είναι απλά. Η εκδοση ΗΤΚ με εξαιρέσεις της ΚΑΤ3 επιτρέπται. Δεν προκύπτει καμία υποχρέωση. Αν μου διαφευγει κατι, παρακαλώ για την υποδειξη του σχετικού εδαφίου, παραγραφου κλπ. Πάντως απο το ΤΕΕ αν και στις παρουσιάσεις τους οπως και προφορικώς υποστηρίζουν το αντίθετο, εγγράφως και επειτα από αρκετή πίεση, μου απάντησαν για το θεμα της 82/2θ πως: Το ΤΕΕ ανταποκρίνεται σε αντίστοιχα ερωτήματα με σκοπό την άρτια εκτέλεση του έργου του μηχανικού, στα πλαίσια του κώδικα δεοντολογίας. Οι απαντήσεις βασίζονται στην εμπειρία από πληθώρα ερωτημάτων συναδέλφων για την αντιμετώπιση διαφορετικών περιπτώσεων ακινήτων. Οι κατευθύνσεις που δίνονται αποτελούν σύσταση και η αποδοχή τους ή μη εναπόκειται στην κρίση κάθε μηχανικού. Η λέξη «ρυθμισμένο» σε συνέχεια του τύπου 2 της βεβαίωσης, όπως και οι λέξεις «νόμιμο» και «αδόμητο» για τους τύπους 1 και 3 αντίστοιχα, αποτελούν ένδειξη για τον τύπο της βεβαίωσης και όχι ερμηνεία της νομοθεσίας. Υλοποιήθηκε στο σύστημα κατόπιν αιτημάτων των μηχανικών για σύντομη και σαφή διάκριση, οι οποίοι, κατά την έκδοση των βεβαιώσεων του ν. 4495/17, συχνά επέλεγαν λάθος βεβαίωση.
    2 points
  12. Δεν απάντησα .......ενημέρωσα για κάποιον που μπορεί να ψάχνει σχετικά με το θέμα. Εκανα κατι κακό;
    2 points
  13. Η ρύθμιση των αυθαιρεσιών μιας ιδιοκτησίας δεν σημαίνει ότι οι υπόλοιπες απεμπολούν τα δικαιώματά τους. Η τροποποίηση της όψης απαιτεί τη συναίνεση όλων, εκτός εάν ορίζεται διαφορετικά στον κανονισμό της πολυκατοικίας. Αναφορικά με τον κοινόχρηστο χώρο ορόφου, η λύση έχει δοθεί με την παράβαση διαμερισμάτωσης. Το ζήτημα είναι ότι, όπως προανέφερα, δεν λύνεται το ιδιοκτησιακό —δηλαδή, η τροποποίηση της σύστασης. Για τη μονομερή τροποποίηση είναι απαραίτητη —σε όλες τις περιπτώσεις— η προσυνεννόηση με τον συμβολαιογράφο, γιατί άλλο είναι να μιλάς για μονομερή και άλλο να την εφαρμόζεις.
    1 point
  14. ηδη τα εχει ανεβασει...[+++++] Χρονια Πολλα Θεοδωρε...
    1 point
  15. Καλησπέρα, μπορείς να κάνεις συνένωση ιδιοκτησιών και αλλαγή χρήσης σε θέση στάθμευσης και με έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας. Οπότε αναζητάς το σχετικό ΦΕΚ με τα δικαιολογητικά της ΕΕΔΜΚ. Σε 1η φάση όμως δες αν υπάρχει κανονισμός της οικοδομής και αν υπάρχει, τι αναφέρει για τέτοιες περιπτώσεις.
    1 point
  16. 1 point
  17. Δημήτρη, το ξέρεις καλύτερα από όλους, ότι για να καταλάβει κάποιος τι εννοούν οι νόμοι στην Ελλάδα, χρειάζεται νομικός. Προφανώς τα "απλά ελληνικά", όπως τα λες, είναι άγνωστα στους νομοθέτες, πόσο μάλλον στους ΔΕΗτζήδες (=απλά ελληνικά!!!) 😃
    1 point
  18. Η κα ΕΛΕΝΗ ΤΖ λέει: 1. Έχω άδεια του 2000 (που επομένως δεν ισχύει -ώστε άσχετα με τα αυθαίρετα του ισογείου θα της έδιναν τη δυνατότητα να ολοκληρώσει την πολυκατοικία της όπως προβλέπονταν στα αρχικά σχέδια-μέχρι 30-12-2024 λόγω των παρατάσεων) και 2. ότι έχει Σ.Ο.Ι (προφανώς πριν 28-7-2011) Πήγε λοιπόν σε συνάδελφο και του ζήτησε να ρυθμίσει τα αυθαίρετα ισογείου και να βγάλει την Ο.Α αποπεράτωσης των λοιπών ορόφων της Ο συνάδελφος είδε 1. το άρθρο 107 "Ενέργειες αρμόδιων υπηρεσιών 1. Οι αυθαίρετες κατασκευές σε κτίσματα με οικοδομική άδεια δεν επηρεάζουν, για κάθε συνέπεια, όπως η σύνδεση με Δίκτυα Κοινής Ωφέλειας και η δυνατότητα μεταβίβασης, τα νόμιμα τμήματα αυτών που λειτουργικά δεν τελούν σε σχέση με την αυθαίρετη κατασκευή. 2. Αν το ακίνητο ανήκει σε περισσότερους συνιδιοκτήτες (σ.σ και όχι Αν στο ακίνητο έχει συσταθεί οριζ.. ) και έχει συσταθεί οριζόντια ή κάθετη ιδιοκτησία, μέχρι τις 28.7.2011, για τον υπολογισμό των πολεοδομικών μεγεθών και την έκδοση οικοδομικής άδειας που αναλογούν στα ιδανικά μερίδια κάθε συνιδιοκτήτη (σ.σ και όχι άλλων αυτοτελών ιδιοκτησιών) , δεν λαμβάνονται υπόψη οι αυθαίρετες κατασκευές που έχουν εκτελεστεί σε άλλη οριζόντια ή κάθετη ιδιοκτησία." και 2. την εγκ 2/2019 "Άρθρο 107: Ενέργειες αρμόδιων υπηρεσιών Η παρ. 1 αφορά ανεξάρτητες αυτοτελείς ιδιοκτησίες για τις οποίες έχει συσταθεί οριζόντια ή κάθετη ιδιοκτησία. Από τα αναφερόμενα στην παρ. 2 σε συνδυασμό με τα οριζόμενα στην παρ. 3 του άρθρου 23 του ν. 4067/12 προκύπτει ότι δεν εμποδίζεται η χορήγηση διοικητικών πράξεων του άρθρου 28 από την ύπαρξη στο οικόπεδο/γήπεδο αυθαιρέτων κατασκευών άλλων ιδιοκτητών (σ.σ και όχι άλλων αυτοτελών ιδιοκτησιών) . Συνεπώς, στην περίπτωση που εκδίδεται διοικητική πράξη σε αυτοτελή οριζόντια ή κάθετη ιδιοκτησία, δεν απαιτείται έλεγχος νομιμότητας των υπολοίπων αυτοτελών ιδιοκτησιών" και της απάντησε ότι θα αφαιρεθούν τα τ.μ ρυθμισμένων ισογείου Την ίδια απάντηση (εκ του ασφαλούς) θα της έδινα και εγώ με δεδομένο ότι όλα τα παραπάνω είναι διφορούμενα
    1 point
  19. Αντί να ασχολείσαι με άρθρα τεχνικής νομοθεσίας και αποτυπώσεις, και να οδηγείσαι σε βιαστικά —ενδεχομένως λανθασμένα— συμπεράσματα, προτείνω να επιλέξεις τον κατάλληλο επαγγελματία, δηλαδή έναν μηχανικό, που θα του αναθέσεις τον έλεγχο του διαμερίσματός σου. Στη συνέχεια θα απευθυνθείς σε συμβολαιογράφο γιατί μόνο αυτός έχει την αρμοδιότητα και την κατάρτιση να κρίνει κατά πόσο χρειάζεται να τροποποιηθεί ο τίτλος ιδιοκτησίας, αναλόγως των διαπιστώσεων του μηχανικού.
    1 point
  20. Δεν υπάρχει κάτι άλλο. Η ερμηνεία του ΤΕΕ Πελοποννήσου φαίνεται να δικαιολογείται από τη διατύπωση της διάταξης. Η εγκύκλιος, όμως, διαφωνεί.
    1 point
  21. Καλησπέρα. Στην συγκεκριμένη περίπτωση, η αντλία είχε εντελώς λάθος ρυθμισμένο ΔΤ και offset. Δηλαδή είχε ΔΤ 3 και offset 1, με αποτέλεσμα να πιάνει πολύ γρήγορα το +1 και να σβήνει. Προφανώς και η αντλία ήταν πολύ μεγάλη για το διαμέρισμά του, δεν είχε γίνει καμία μελέτη από μηχανολόγο, μπήκε έτσι στο περίπου. Σωστή λοιπόν η παρατήρηση για μένα.
    1 point
  22. Οι κληρώσεις έχουν παγώσει, εάν δεν κάνω λάθος από τον Νοέμβριο του 2023. Έχει αναρτηθεί το σχετικό εδώ: https://www.michanikos.gr/index/articles/εργασιακά/ενημέρωση-για-αποζημιώσεις-ελέγχων-προσβασιμότητας-οκτωβρίου-και-νοεμβρίου-2023-r14613/ Έκτοτε δεν υπάρχει καμία άλλη ενημέρωση.
    1 point
  23. μονο με εμπειρια απο εργα...καθε εργο ειναι διαφορετικο.
    1 point
  24. Ακόμη και να βγάλεις βεβαίωση για το όλο-δεν θα πετύχεις τίποτα-Δεν πρόκειται η ΔΕΗ να το δεχτεί αν δεν συμφωνούν τα τ.μ βεβαίωσης με τα ηλεκτροδοτούμενα τ.μ
    1 point
  25. Υπαρχει, ενα ενιαίο διαμερισμα στην αδεια και στην συσταση, το οποιο εχει ηδη γινει δυο αυτοτελη διαμερισματα. Εγινε μεν τακτοποιηση του διαχωρισμου, αλλα οχι και συσταση και διανομη Επομενως, συμβολαιο και ΚΑΕΚ και Ε9, υπαρχουν μονον για το "ενιαιο". Για συνδεση με ΔΕΗ θα χρειαστει και το συμβολαιο κτησης/συστασης και διανομης για το καθε ανεξαρτητο διαμερισμα, για την πληρωμη ΤΑΠ, ΔΤ και ΔΦ. Τετοιο συμβολαιο δεν υπαρχει. Προφανως, στο Ε9 και στο κτηματολογιο υπαρχει ακομα το "ενιαιο" διαμερισμα. Χρειαζεται να γινει τροποποιηση της συστασης και καθε ΟΙ θα εχει τον δικο της μετρητη.
    1 point
  26. Καλησπέρα, η λογική λέει ότι αν ο ανελκυστήρα είναι πιστοποιημένος, τότε την εν λόγω βεβαίωση θα μπορεί να στη χορηγήσει η εταιρία.
    1 point
  27. Αυτό δεν το καταλαβαίνω. Δηλ αν έχουμε μια θεωρητική (πλην λογική απορία) θεωρείται ότι καταχρόμαστε το φόρουμ; Ή αν προκαταβολικά λόγω έλλειψης εμπειρίας θέλουμε να ξέρουμε τι θα αναζητήσουμε και τι θα μελετήσουμε...
    1 point
  28. Αν είναι Πλάτανος Ν. Τρικάλων, τότε 550 εντός-εκτός.
    1 point
  29. @tettris~Ο ορισμός αυτός χρησιμοποιείται κατά κόρον στα νομικά κείμενα και προέρχεται από την υπ' αριθμόν 23/2000 απόφαση της ολομέλειας του Αρείου Πάγου. Χρήσιμες είναι οι δύο παράγραφοι που περιλαμβάνουν τις λέξεις «περικλείεται» και «περίκλειστους», όπου γίνονται παραπομπές σε άρθρα του Αστικού Κώδικα. Η σύσταση ιδιοκτησιών είναι, κατ' αποκλειστικότητα, αρμοδιότητα συμβολαιογράφου. Συνεπώς, στο ερώτημά σου η απάντηση είναι μία και μοναδική: συνεννόηση με τον συμβολαιογράφο, ιδίως εάν πρόκειται να ακολουθήσει μεταβίβαση. @amadeus2000~Η περιγραφή της τωρινής κατάστασης ως «λειτουργική συνένωση» είναι ανακριβής. Τα δύο καταστήματα ενοποιήθηκαν, όπως αναφέρεις, μετά από καθαίρεση της μεσοτοιχίας που τα χώριζε. Λειτουργική συνένωση δύο χώρων σημαίνει ότι συνεχίζει να υφίσταται ο διαχωρισμός τους —μεσοτοιχία, εν προκειμένω— αλλά επικοινωνούν μέσω ενός ανοίγματος, μίας πόρτας, ενός διαδρόμου ή μίας σκάλας. Δηλαδή: Ύπαρξη μεσοτοιχίας· πλήρως διαχωρισμένα καταστήματα. Άνοιγμα στη μεσοτοιχία· λειτουργικώς συνενωμένα. Καθαίρεση μεσοτοιχίας· ενοποίηση ή πλήρης —όχι μόνο λειτουργική— συνένωση. Ο λόγος που ο συμβολαιογράφος χρησιμοποίησε τον όρο «λειτουργική συνένωση» είναι για να αποφύγει την τροποποίηση της σύστασης. Αυτό είναι δικό του πρόβλημα. Ο μηχανικός οφείλει να περιγράψει ορθά την πλήρη ενοποίηση αποφεύγοντας τη χρήση του όρου «συνένωση».
    1 point
  30. 1250, την επόμενη φορά στείλε ΕΓΣΑ.
    1 point
  31. Σε ρώτησα γιατί η μία θέση ανά διαμέρισμα ισχύει για την Αττική. Ο υπολογισμός γίνεται για κάθε χρήση ξεχωριστά. Στην περίπτωσή σου, απαιτείται μία θέση για την κατοικία και μηδέν για το κατάστημα.
    1 point
  32. Η διαμερισμάτωση ορόφου είναι η διαφοροποίηση του περιγράμματος αυτοτελών ιδιοκτησιών από τα εγκεκριμένα σχέδια της οικοδομικής άδειας. Τα σχέδια που έχουν χρησιμοποιηθεί για τη σύσταση δεν εμπλέκονται στη διαπίστωση της αυθαιρεσίας. 1) Η αλλαγή θέσης της κουζίνας είναι αλλαγή εσωτερικής διαρρύθμισης. 2) Συγκρίνεις τον κατασκευασμένο όροφο με τα σχέδια της άδειας.
    1 point
  33. Η Τιμή Οικοπέδου υπολογίζεται με βάση πίνακα από το Υπουργείο Οικονομικών και εξαρτάται από την Τιμή Ζώνης (που είναι η αξία 1 μ2 νεόδμητου διαμερίσματος, πρώτου ορόφου με πρόσοψη σε ένα δρόμο στην περιοχή) και τον Συντελεστή Αξιοποίησης Οικοπέδου (Σ.Α.Ο., που είναι ο συντελεστής δόμησης). Άρα, εάν κάποιος βρει από την επίσημη ιστοσελίδα, για την περιοχή ενδιαφέροντος του ακινήτου την Τιμή Ζώνης και γνωρίζει και τον Σ.Α.Ο./Σ.Δ., μπορεί να βρει την Τ.Ο. π.χ. Για Τ.Ζ. 3.000€/μ2 και Σ.Α.Ο./Σ.Δ. 0,80, η Τ.Ο. είναι 1.593€/μ2. Εάν στην ίδια Τ.Ζ. ο Σ.Α.Ο./Σ.Δ. είναι 2,0, η Τ.Ο. είναι 3.525€/μ2. Εάν στην ίδια Τ.Ζ. ο Σ.Α.Ο./Σ.Δ. είναι 4,2, η Τ.Ο. είναι 6.758€/μ2. Στην συνέχεια γίνεται εφαρμογή της ισχύουσας νομοθεσίας που διαφοροποιεί τον υπολογισμό ανάλογα με τον Σ.Δ. Α. Για Σ.Δ. < 1, η Τ.Ο. πολλαπλασιάζεται επί τον αριθμό των θέσεων προς εξαγορά επί το εμβαδόν θέσης (20μ2). Π.χ. για το παραπάνω παράδειγμα με Σ.Α.Ο./Σ.Δ. 0,80, για εξαγορά 5 θέσεων στάθμευσης, είναι 1.593€/μ2 x 5 θέσεις x 20μ2/θέση και η τελική εισφορά είναι 159.300€. Β. Για 1 < Σ.Δ. < 4, η Τ.Ο. πολλαπλασιάζεται επί τον αριθμό των θέσεων προς εξαγορά επί το ανηγμένο εμβαδόν θέσης (25μ2/Σ.Δ.). Π.χ. για το παραπάνω παράδειγμα για Σ.Α.Ο./Σ.Δ. 2,0, για εξαγορά 5 θέσεων στάθμευσης, είναι 3.525€/μ2 x 5 θέσεις x (25μ2/θέση / 2,0) και η τελική εισφορά είναι 220.312,50€. Γ. Για Σ.Δ.> 4, η Τ.Ο. πολλαπλασιάζεται επί τον αριθμό των θέσεων προς εξαγορά επί το εμβαδόν θέσης (5μ2). Π.χ. για το παραπάνω παράδειγμα για Σ.Α.Ο./Σ.Δ. 4,2, για εξαγορά 5 θέσεων στάθμευσης, είναι 6.758€/μ2 x 5 θέσεις x 5μ2/θέση και η τελική εισφορά είναι 168.950€. Επί της τελικής εισφοράς υπάρχει σε ορισμένες περιπτώσεις η χρήση του μειωτικού συντελεστή 25% για τον τελικό υπολογισμό της. Οι περιπτώσεις αυτές είναι: α. Απαγόρευση δημιουργίας θέσεων στάθμευσης στην ευρύτερη περιοχή β. Λόγω διαστάσεων οικοπέδου (μία από τις ακόλουθες προϋποθέσεις: πρόσωπο 8μ, βάθος 10μ, εμβαδόν 200μ2) γ. Οικόπεδα με πρόσωπο σε οδό πλάτους <7,5μ ή με πρόσωπο επί οδού κλίσεως μικρότερης του 15% δ. Προσθήκη καθ' ύψος υφιστάμενων κτιρίων, με νόμιμη οικοδομική άδεια κατά το χρόνο εκδόσεως της οποίας δεν υπήρχε υποχρέωση δημιουργίας θέσεων στάθμευσης ε. Προσθήκη κατ' επέκταση σε υφιστάμενα κτίρια, με την προϋπόθεση ότι το τμήμα του οικοπέδου που απομένει μετά την αφαίρεση του υφιστάμενου κτιρίου (κάλυψη), υπάγεται στις παραπάνω περιπτώσεις β και γ. στ. Μεταβολή χρήσης υφιστάμενου κτιρίου ζ. Οικόπεδα στα οποία δεν επιτρέπεται η κατασκευή υπογείου για λόγους προστασίας αρχαίων, μετά από βεβαίωση της αρμόδιας Υπηρεσίας του Υπουργείου Πολιτισμού. η. Οικόπεδα στα οποία δεν επιτρέπεται η κατασκευή υπογείου/ων λόγω διέλευσης Μετρό, μετά από βεβαίωσητης αρμόδιας Υπηρεσίας του Μετρό και με την επισήμανση ότι η βεβαίωση αφορά μόνο τις θέσεις που δεν μπορούν να υλοποιηθούν. θ. Προσθήκη κατ' επέκταση σε υφιστάμενα κτίρια ως προς διηρημένες κάθετες ιδιοκτησίες. Νομίζω ότι είναι οκ τα παραπάνω. Δεκτές οι επισημάνσεις για αλλαγές.
    1 point
  34. @gio μπορείς να συντάξεις έναν αναλυτικό προϋπολογισμό για το σύνολο των αυθαιρεσιών.
    1 point
  35. Από την στιγμή που η νομοθεσία σου δίνει την δυνατότητα εξαίρεσης, σου δίνει και την δυνατότητα μεταγενέστερης ρύθμισης. Προσωπικά το έχω αντιμετωπίσει 3-4 φορες χωρίς κανένα πρόβλημα από συμβολαιογράφους και υποθηκοφυλακεία. Προχωράει απροβληματιστα η διαδικασία.
    1 point
  36. ανεβάζω μια εφαρμογούλα που έφτιαξα για το ραπορτάρισμα σημείων στο AutoCAD επειδή δεν είμαι και κανένας τρελός προγραμματιστής, δοκιμάστε το και αν έχουμε κανένα πρόβλημα εδώ είμαστε να το λύσουμε υπενθυμίζω ότι ανέβασα και μια ψιλοβελτίωση για την εξαγωγή ορθοφωτο από Κτηματολόγιο http://www.michaniko... Raport.rar
    1 point
  37. Επιμένω στην ανωτέρω θέση επειδή δεν πρέπει να αγνοούμε πως υπάρχουν ρυθμισμένες περιπτώσεις που παραμένουν με αυθαίρετες κατασκευές της κατ 3 για πολλούς και διάφορους λόγους. (Πχ διαμερισματωση και μετατόπιση παραθύρου σε παραδοσιακό οικισμό. Για να ρυθμίσεις το παράθυρο έπρεπε να περιμένεις κάνα 6μηνο για την επιτροπή. Άρα η χρήση της εξαίρεσης 2θ/82 ήταν μονόδρομος) Αν τώρα στην αποτύπωση εμφανίζονται όλες οι της κατ3 και στην ΤΕ γίνεται μνεία των παραβάσεων, η ΗΤΚ εκδίδεται πανηγυρικά. Αν όμως πας για άδεια κλπ τότε πρώτα θα πρέπει να τακτοποιήσεις με νέα δήλωση 4495, συμπληρωματική της αρχικής. Εντωμεταξυ μέχρι στιγμής, όπου και να έχει τεθεί ως θέμα συζήτησης, κανείς δεν έχει παραθέσει κανένα άρθρο, καμία παράγραφο, απ'οπου προκύπτει κάτι άλλο. Και θα ξαναπώ, ακόμα και το ΤΕΕ που προφορικά υποστηρίζει το αντίθετο, εγγράφως που ζήτησα να απαντήσουν (όχι με απλό μέιλ αλλά με αίτημα και αρ.πρωτ....) νιπτουν τα χείρας τους όπως εμφανίζεται πιο πάνω....
    1 point
  38. Πλέον δεν απαιτείται άδεια δόμησης ή άδεια μικρής κλίμακας. Μόνο εργασίες του άρθρου 30 (ν4495/17) ...ιβ)κατασκευή εστιών, φουρνων και τζακιών ....
    1 point
  39. Και εγώ αυτήν την απορία έχω. Έστω θέλουμε να κάνουμε αναθεώρηση σε έργο Κατηγορίας 1 με έντυπη άδεια, επιλέγουμε κανονικά "Αναθεώρηση έντυπης αδείας κατ. 1 ΜΕ (ή χωρίς) μεταβολή κ/δ/ο" και στο τέλος όταν κάνουμε υποβολή αυτή θα εκδοθεί χωρίς έλεγχο (ο έλεγχος από την υδομ θα γίνει αργότερα), σωστά; (δε νομίζω να ισχύει αυτό αλλά αναρωτιέμαι μήπως αφου κατ' εξαίρεση θα ακολουθηθεί η διαδικασία της Κατηγορίας 3, πρέπει να επιλέξουμε "Έγγραφη Βεβαίωση Όρων Δόμησης Αρ.38&γ για αναθεώρηση έντυπης Ο.Α. Κατ. 3" ??)
    1 point
  40. Καλησπέρα συνάδελφοι, εχετε ακούσει κατι σχετικό με μια παρέκκλιση που ισχύει μέχρι τον Σεπτέμβρη, συμφ με την οποία αιτήσεις ο.α για εκτός σχεδίου μπορούν να υποβληθούν ως Κατηγορια 3 με βεβαιωση ο.δ. (κι ας ειναι κατηγορια 1 ή 2 ) ;; edit, μολις το βρηκα Ν.4685 (ΦΕΚ A 92/07.05.2020) και της ΥΑ ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174 (ΦΕΚ Β 1843/13.05.2020). Συγκεκριμένα: Ενεργοποιήθηκε η δυνατότητα έκδοσης Οικοδομικών Αδειών συγκεκριμένων περιπτώσεων των Κατηγοριών 1 και 2 με τη διαδικασία της Κατηγορίας 3, με Βεβαίωση όρων δόμησης ή με Προέγκριση. Σύμφωνα με το άρθρο 99 παράγραφο 14, η διαδικασία αυτή μπορεί να ακολουθηθεί, κατ επιλογήν του ενδιαφερομένου, και για αιτήσεις αδειών που είναι εκκρεμείς κατά την έναρξη ισχύος του Ν. 4685/20. Σχετικές αιτήσεις «Σε υποβολή» ή «Σε έλεγχο», αφού ο διαχειριστής συνυπολογίσει το στάδιο ελέγχου, αιτείται να τεθούν αρχείο. Επισημαίνεται ότι όλοι οι φάκελοι των αδειών που εκδίδονται με τη διαδικασία αυτή θα ελεγχθούν από την αρμόδια Υ.ΔΟΜ. και, σε περίπτωση που προκύψουν ελλείψεις ή σφάλματα, οι άδειες θα ανακληθούν.
    1 point
  41. εβαλα την αποφαση διοτι δειχνει τα σταδια μιας πολεοδομικης ενταξης και από πότε θεωρειται ενα ακινητο σαν εκτος και απο πότε σαν εντός. β] Η πολεοδομική μελέτη αποτελεί εξειδίκευση των προτάσεων και προγραμμάτων του Γ.Π.Σ. Σχεδίου. Η έγκρισή της έχει τις συνέπειες εγκρίσεως σχεδίου πόλεως κατά τις διατάξεις του ν.δ. της 17-7-1923. Κύρια χαρακτηριστικά της αποτελούν η ρυμοτομική διαρρύθμιση μιας περιοχής και ο καθορισμός των όρων και περιορισμών δομήσεως (άρθρο 6 ν. 1337/1983). Επομενως, - πριν την εγκριση της ΠΜ παμε με το ΑΑΓΗΣ - μετα την εγκριση θα παμε με το αρθρο 109, σαν εντος σχεδίου, όπου δεν εχει ορισθει ΤΖ Η μεθοδος των συγκριτικων στοιχειων ειναι μια λυση που δεν προβλεπεται πουθενα απο το αρθρο 109.
    1 point
  42. Πολύ σωστά απάντησαν. Το τ.ΤΣΜΕΔΕ, [τώρα ως "Περιφερειακή Διεύθυνση Συντάξεων και Ασφάλισης του Τομέα Μηχανικών και Εργοληπτών Δημοσίων Εργων" στην Αττική ή ως "Περιφερειακό Γραφείο Μηχανικών και Εργοληπτών Δημοσίων Εργων" του ΕΦΚΑ στους διάφορους νομούς], δεν έχει καμία σχέση πλέον με τους μισθωτούς μηχανικούς. Είχε σχέση όσο υπήρχε το ΤΣΜΕΔΕ, όπου υποβάλλονταν ηλεκτρονικά οι εισφορές των μισθωτών μηχανικών και παλαιότερα υποβάλλονταν με καταστάσεις σε αυτό. Εννοείτε ότι η απασχόληση τους ήταν όντως ως μηχανικού, αλλιώς ως μισθωτού (οχι με απασχόληση μηχανικού) πήγαιναν στο ΙΚΑ. Πλεον σχέση έχει το τ.ΙΚΑ, [τώρα ως "Περιφερειακό Υποκατάστημα Μισθωτών" ή ως "Τοπικό Υποκατάστημα Μισθωτών" του ΕΦΚΑ]. ΚΑΔ, ΚΩΔ. ΕΙΔΙΚ, και ΚΠΚ έχουν βγει για τους μισθωτούς μηχανικούς, (εννοείτε ότι αυτοί έχουν νόημα εφόσον η απασχόληση είναι όντως ως μηχανικός και όχι π.χ. ως πωλητής, ή με κάποια άλλη ειδικότητα). Με πιο απλά λόγια: -μισθωτός μηχανικός προ ΕΦΚΑ ασφαλίζονταν στο ΤΣΜΕΔΕ και όχι στο ΙΚΑ -ελ. επαγγ. μηχανικός προ ΕΦΚΑ ασφαλίζονταν στο ΤΣΜΕΔΕ -μισθωτός μηχανικός με την δημιουργία του ΕΦΚΑ δεν ασφαλίζεται στο τ.ΤΣΜΕΔΕ αλλά στο τ.ΙΚΑ. -ελ. επαγγ. μηχανικός με την δημιουργία του ΕΦΚΑ ασφαλίζεται στο τ.ΤΣΜΕΔΕ
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.