Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      18

    • Περιεχόμενα

      9.229


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      12

    • Περιεχόμενα

      19.232


  3. ΙΑΣΟΝΑΣ

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Core Members


    • Πόντοι

      9

    • Περιεχόμενα

      17.595


  4. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      8

    • Περιεχόμενα

      7.567


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη από 04/11/2025 in Δημοσιεύσεις

  1. https://www.opengov.gr/minenv/?p=13804 Άρθρο 68 Παρατάσεις πολεοδομικών και χωροταξικών ρυθμίσεων Η προθεσμία του πρώτου εδαφίου της παρ. 6 του άρθρου 29 του ν. 4067/2012 (Α’ 79), περί της ισχύος των οικοδομικών αδειών που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της περ. (α) της παρ. 3 του άρθρου 6 του από 8.7.1993 προεδρικού διατάγματος (Δ` 795), προκειμένου να ολοκληρωθούν οι όψεις και η τυχόν στέγη του κτιρίου και να ενταχθούν στην περ. (γ) της παρ. 5 του άρθρου 42 του ν. 4495/2017 (Α’ 167), παρατείνεται έως την 31η Δεκεμβρίου 2026. α) Η προθεσμία της περ. γ) της παρ. 2 του άρθρου 51 του ν. 4178/2013 (Α` 174), περί εκσυγχρονισμού και κτιριακής επέκτασης σε νόμιμες χρήσεις κτιρίων ή εγκαταστάσεων, οι οποίες διατηρούνται, καθώς και σε χρήσεις οι οποίες προβλέπονται από οικοδομικές άδειες που εκδόθηκαν σύμφωνα με το άρθρο 26 του ν. 2831/2000 (Α’ 140), παρατείνεται έως την 31η Δεκεμβρίου 2026. β) Η προθεσμία του όγδοου εδαφίου της παρ. 3 του άρθρου 51 του ν. 4178/2013, περί αναστολής της υποχρέωσης μετεγκατάστασης ή απομάκρυνσης πρατηρίων καυσίμων, υγραερίου, φυσικού αερίου και των συνοδών χρήσεων αυτών με νόμιμη χρήση, παρατείνεται έως την 31η Δεκεμβρίου 2026. Οι προθεσμίες των περ. α) και β) του τρίτου εδαφίου της περ. ια) του άρθρου 99 του ν. 4495/2017, περί υποβολής δικαιολογητικών υπαγωγής αυθαίρετης κατασκευής ή αυθαίρετης αλλαγής χρήσης στις διατάξεις του ν. 4495/2017, παρατείνονται μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2027 και για τριάντα έξι (36) επιπλέον μήνες από τη λήξη τους, αντίστοιχα. Η προθεσμία του πρώτου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 122 του ν. 4495/2017, περί αυθαίρετων κατασκευών στο Δέλτα του Έβρου, παρατείνεται έως την 31η Δεκεμβρίου 2026. Η προθεσμία στο τέλος του εισαγωγικού εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 125ΚΑ του ν. 4495/2017, περί μη εφαρμογής της περ. ι) του άρθρου 28 του ν. 4495/2017 περί άδειας νομιμοποίησης για αυθαίρετες κατασκευές ή χρήσεις που εγκαθίστανται μετά την 1η Μαΐου 2024, παρατείνεται από τη λήξη της έως την 31η Οκτωβρίου 2025. Η προθεσμία της παρ. 11 του άρθρου 51 του ν. 4643/2019 (Α` 193), περί υποβολής δικαιολογητικών στις περιπτώσεις υπαγωγής στον ν. 4178/2013, οι οποίες δεν μεταφέρονται στον ν. 4495/2017 και τις περιπτώσεις υπαγωγής στον ν. 4014/2011 (Α` 209) που έχουν μεταφερθεί στον ν. 4178/2013, παρατείνεται έως την 31η Δεκεμβρίου 2027. Ως προς την προθεσμία του άρθρου 52 του ν. 4710/2020 (Α’ 142), περί ισχύος των οικοδομικών αδειών, των αδειών δόμησης και των τυχόν αναθεωρήσεων αυτών: α) η προθεσμία έκδοσης των αναφερόμενων αδειών παρατείνεται έως την 31η Ιανουαρίου 2023, β) και η προθεσμία ισχύος τους παρατείνεται έως την 31η Δεκεμβρίου 2027. α) Η προθεσμία στο τέλος του εισαγωγικού εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 40 του ν. 4759/2020 (Α` 245), περί υποβολής αιτήματος για έκδοση έγγραφης βεβαίωσης της αρμόδιας Υπηρεσίας Δόμησης αν η αίτηση για έκδοση οικοδομικής άδειας ή προέγκρισης είχε υποβληθεί μέχρι και την 31η Δεκεμβρίου 2024, παρατείνεται έως την 30ή Ιουνίου 2026. β) Η ισχύς των προεγκρίσεων που έχουν εκδοθεί δυνάμει της παρ. 1 του άρθρου 40 του ν. 4759/2020, παρατείνεται έως την 30ή Ιουνίου 2026, σε περίπτωση προγενέστερης λήξης τους. Η προθεσμία της παρ. 1 του άρθρου 45 του ν. 5106/2024 (Α’ 63), περί εκπόνησης σχεδίων αστικής ανθεκτικότητας, παρατείνεται από τη λήξη της, έως την 31η Μαΐου 2026. Η προθεσμία του άρθρου 72 του ν. 4843/2021 (Α` 215), περί παράτασης αναστολής οικοδομικών εργασιών στην περιοχή του όρους Υμηττού και των Μητροπολιτικών Πάρκων Γουδή Ιλισσίων, παρατείνεται έως την 31η Δεκεμβρίου 2026, υπό την επιφύλαξη της υπ` αρ. 26229/1123/1987 κοινής απόφασης των Υπουργών Εθνικής Άμυνας και Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων (Δ` 749), περί όρων και διαδικασίας έκδοσης αδειών οικοδομής για την εκτέλεση στρατιωτικών έργων. Η προθεσμία της παρ. 1 του άρθρου 270 του ν. 5037/2023 (Α` 78), περί αναστολής οικοδομικών αδειών στις εκτός σχεδίου περιοχές της νήσου Μυκόνου, παρατείνεται έως την έγκριση του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου και όχι πέραν της 31ης Δεκεμβρίου 2026. Η προθεσμία της παρ. 1 του άρθρου 77 του ν. 5151/2024 (Α’ 173), περί αναστολής έκδοσης οικοδομικών αδειών για νέα κτίρια ή επεκτάσεις υφιστάμενων κτιρίων και πισινών ή άλλων υδάτινων επιφανειών στην περιοχή της Καλντέρας στις νήσους Θήρας και Θηρασιάς που εμφαίνεται ως Ζώνη Ζ’ στο Παράρτημα Δ’ του ν. 5151/2024, παρατείνεται έως την έγκριση του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου και όχι πέραν της 31ης Δεκεμβρίου 2026.
    4 points
  2. 950, την επόμενη φορά σε ΕΓΣΑ αν σου είναι εύκολο για καλύτερο εντοπισμό.
    4 points
  3. Ο μετασχηματισμός συντ/νων δεν έχει απολύτως κανένα νόημα όταν έχει ως αποτέλεσμα να μην συμπίπτουν τα αποτυπωμένα τότε και τώρα. Οι ίδιες μάντρες, τα ίδια κτίρια και οι ίδιες κατασκευές θα πρέπει να συμπίπτουν στην τοπογραφική μελέτη και αυτό θα είναι το σημαντικότερο στοιχείο για την εφαρμογή Ρυμοτομικών γραμμών σε οποιοδήποτε σύστημα κι αν είναι. Το βασικό είναι η βούληση του μελετητή (ποιες μάντρες ρυμοτομομούνται, ποιες ορίζουν την ρυμοτομική, ποια κτίρια είναι εντός πρασιάς, ποια ορίζουν την οικοδομική γραμμή κ.λπ.). Αυτά θα πρέπει να ισχύσουν κατά την τοπογραφική μελέτη και όχι η ακρίβεια ή η μέθοδος εξάρτησης της αποτύπωσής του και οι παράμετροι του εκάστοτε συστήματος.
    3 points
  4. Συνάδερφε μόλις έγινε αναφορά, το θέμα μεταφέρθηκε. Ο Συντονισμός γίνεται εθελοντικά στον ελεύθερό μας χρόνο (που δυστυχώς είναι περιορισμένος), οπότε βασιζόμαστε στους χρήστες να αναφέρουν ότι στραβό δουν και συμμετέχουν χωρίς υπονοούμενα. Ούτε όλοι οι συντονιστές είναι πολιτικοί μηχανικοί, ούτε χρησιμοποιούμε όλοι τα ίδια στατικά προγράμματα. Σίγουρα κανένα από αυτά που χρησιμοποιούμε δεν είναι χορηγία μέσω φόρουμ. Προσωπικά εγώ που έχω αναλάβει τον συντονισμό της ενότητας λογισμικού, δε χρησιμοποιώ καν STRAD. Επίσης δεν έχω καταλάβει γιατί πρέπει να απολογούμαστε, όταν ένας ιδιότης αναλαμβάνει να μοιράσει δωρεάν Βιβλία! Η προσφορά γνώσης είναι πάντα καλοδεχούμενη. Η πλάκα είναι πως η όλη συνομοσιολογία για διαφήμιση γίνεται σε ενότητα που επιτρέπεται η διαφήμιση ανεξαρτήτως απόχρωσης (γκριζα, μαύρη, άσπρη). Ναι είμαστε στο Showroom!
    3 points
  5. @desptsouk Παράγραφος 7 άρθρο 68: η προθεσμία ισχύος τους παρατείνεται έως την 31η Δεκεμβρίου 2027.
    2 points
  6. @antklavd Kάνε αναζήτηση στην google με τη φράση "́συνδρομή πολεοδομικής νομοθεσίας" και θα δεις τις επιλογές σου.
    2 points
  7. Με μονον εναν ιδιοκτητη σε ολη την οικοδομη, ουτε συναινεσεις ουτε τπτ αλλο παρομοιο χρειαζεσαι. Κανεις ΔΔ με 250 ευρω για καθε οροφο και στη συνεχεια τροποποιηση της συστασης [και ο λογιστης διορθωνει στον Δημο και στο Ε9 ό,τι ειναι λαθος.
    2 points
  8. ο λογιστης, εαν επιμενει, να διαβασει τα άρθρα 52-63 του Ν.4495/2017 [κι εσυ τα ΠΜ]
    2 points
  9. Μα ΙΑΣΟΝΑ με ποια λογική (νομική -αρχιτεκτονική ή..) μπορώ να μετατρέψω το κατάστημα σε κατοικία χωρίς να αλλάξω τις όψεις?? Αν είναι δυνατόν!!! Αν ο σκοπός αυτής της συναίνεσης είναι να μην καταστρέψω την αρχιτεκτονική της υπάρχουσας οικοδομής (που μπορεί να είναι καλλιτέχνημα κάποιου αρχιτέκτονα) αυτό θα μπορούσε να ξεπερασθεί με την επιβολή του υποχρεωτικού ελέγχου της των νέων αρχιτεκτονικών από το Σ.Α. Τι θα πει να έχω φιλικές σχέσεις με όλους!!! Υπάρχουν και ... οι παράξενοι-δύστροποι -εξαφανισμένοι- μόνιμοι κάτοικοι εξωτερικού- αυτοί που ποτέ δεν έκαναν αποδοχή κ.τ.λ κ.τ.λ
    2 points
  10. συμφωνώ κι επαυξάνω είναι ο μόνος δρόμος για διαρκή κι έγκυρη ενημέρωση
    2 points
  11. N. 4315/2014 αρ. 7 παρ. 10, "10. Στην περίπτωση α' της παρ. 1 του άρθρου 12 του ν. 4067/2012, διαγράφεται η φράση «και το ισχύον ποσοστό κάλυψης»." Επομένως σήμερα ισχύει το παρακάτω: 1. α) Το ποσοστό κάλυψης του οικοπέδου δεν μπορεί να υπερβαίνει το 60% της επιφάνειάς του. Στην περίπτωση που δεν εξασφαλίζεται κάλυψη 120 τ.μ. το μέγιστο ποσοστό κάλυψης προσαυξάνεται έως τα 120 τ.μ. εφόσον η κάλυψη δεν υπερβαίνει το 70% του οικοπέδου και το ισχύον ποσοστό κάλυψης. Επομένως και όταν έχω 40% μπορώ να πάω μέχρι 120τμ και η ΥΔΟΜ κάνει λάθος.
    2 points
  12. Ακομα δεν εχει ψηφιστει η διαταξη αυτη. Ισως τουτη τη βδομαδα. Δεν εχει ληξει η αδεια του 2009. Οποτε περιμενεις τη νεα διαταξη που θα την παει στις 31-12-2027 και μεσα απο το e-adeies θα μπεις και θα ζητησεις "παραταση λογω του νομου ταδε ... κλπ" Λιγη υπομονη ακομα
    1 point
  13. Το ότι δεν έχεις (ακόμη) μελετητικό πτυχίο δεν είναι εμπόδιο για την άσκηση της εργασίας σου. Θα σου χρειαστεί ως ελεύθερος επαγγελματίας (ατομικά ή για στελέχωση εταιρείας). 1. Δεν είσαι στην ομάδα των "συντακτών" γιατί είσαι στη φάση του "δόκιμου" και, τυπικά, δεν έχεις καμία ευθύνη. Αυτό όμως δεν σε απαλλάσσει από την ευθύνη σύνταξης άρτιων μελετών. Από τη στιγμή μάλιστα που το άτυπο αφεντικό σου (ο συπογράφων ως "συντάξας") σε εμπιστεύεται απόλυτα ώστε να υπογράψει τη μελέτη σου. 2. Κανένα ΦΕΚ ή ΠΔ δεν θα σου πει πώς να είσαι σωστός στη δουλειά σου. Εννοείται ότι πρέπει να γνωρίζεις τη νομοθεσία που αφορά στο αντικείμενό σου αλλά τεχνικές πληροφορίες θα πάρεις μόνο από τους πιο έμπειρους 3. Για να "πάει κάτι στραβά" σε κάποιο έργο θα πρέπει είτε να υπάρχει λάθος στη μελέτη, είτε (και) στην κατασκευή. Αν είναι λάθος της μελέτης, ο μελετητής έχει την ευθύνη σε πολύ μεγάλο ποσοστό (θυμάμαι, πριν καμιά 50ριά χρόνια, όταν ενα κτιριακό στρατιωτικό έργο είχε καταρρεύσει, ο έλεγχος είχε αποδώσει 90% ευθύνη στο μελετητή και 10% στον κατασκευαστή) 4. Τυπικά δεν υπάρχει διαφορά. Αλλά, λόγω της "ποιότητας" του Δημοσίου που έχουμε, πιο πολύ σε κυνηγάει ο ιδιώτης. Τελικά, η μόνη κάλυψη που μπορείς να έχεις, είναι η εκπόνηση άρτιων μελετών
    1 point
  14. ημερομηνία περίπου του Τοπογραφικού του συμβολαίου..... και άσχετα με τα των ανοχών.... ειδικά αφού είναι ακόμα αδόμητο οπότε κάποια μέρα θα πάνε να βγάλουν οικοδομική άδεια με τοπογραφικό αδείας δεν είναι πιο σωστό ο τίτλος να έχει πραγματικά υφιστάμενης κατάστασης Τοπογραφικό?
    1 point
  15. @Roy_Hobbs θα συμπληρώσεις τις επιφάνειες βάσει της δεύτερης κάτοψης (σύσταση) και για όλες θα καταχωρίσεις «άδεια». Αυτές οι ταυτότητες θα χρησιμοποιηθούν μόνο για την τροποποίηση της σύστασης και έπειτα θα αρχειοθετηθούν.
    1 point
  16. @cv01302 φυσικά δεν είναι αποθήκη, είναι παράβαση προϋπολογισμού.
    1 point
  17. Αρκεί μόνο η δήλωση που θα υποβληθεί να αφορά σε όλα τα διαμερίσματα που υφίστανται στο ακίνητο κι όχι μόνο στα δικά του και βεβαίως 1 παράβαση διαφορετικής δθαμερισμάτωσης ανά όροφο!
    1 point
  18. Μας είναι αδιάφορο το πώς αποκαλείται η κάθε κατηγορία οικισμού ανά την επικράτεια. Αυτό που ξέρουμε (κι εφαρμόζουμε) είναι ό,τι λέει η νομοθεσία. Για λόγους απλότητας χρησιμοποιούμε τον όρο "< 2000 κατ." για όσους έχουν οριοθετηθεί με το ΠΔ 24-4-85, και "προ 23" για όσους δομούνται με το ΠΔ 2-3-81
    1 point
  19. Θεόφραστε η επίκληση της συνένωσης χωρίς συμβολαιογραφική πράξη μπορεί να γίνει όταν έχουμε όμορα οικόπεδα ίδιου ιδιοκτήτη ή αν έχουμε δυο ή περισσότερους ιδιοκτήτες, όταν αυτοί έχουν τα ίδια δικαιώματα και ποσοστά επ αυτών. Για παράδειγμα αν είχαν άπαντες το 50% εξ' αδιαιρέτου πλήρους κυριότητος σε όλα. Αναφέρομαι στην πιο πρόσφατη νομολογία, διότι κάπου εκεί στην επταετία της δικτατορίας υπήρχαν οι λεγόμενοι αναγκαστικοί νόμοι. Αν θυμάμαι σωστά, ένας εξ αυτών είχε αλλάξει τον περιορισμό του να μην μπορεί να κατατμηθεί οικόπεδο στην περίπτωση που δημιουργούσε μη άρτιο για εντός .Ρ.Σ ακίνητα. Για να απαντηθεί ένα τέτοιο ερώτημα σημαίνει ότι πρέπει να εκκινήσεις την εξής διαδικασία. Να ζητήσεις από το Κτηματολογικο γραφείο την αλληλουχία τίτλων των οικοπέδων και των επιμέρους πράξεων από το χρόνο δημιουργίας των αρχικών οικοπέδων έως και σήμερα με τα προσαρτημένα στους τίτλους τοπογραφικά διαγράμματα.
    1 point
  20. To ότι κάποιος έχει το δικαίωμα αποκλειστικής χρήσης σε ένα χώρο δεν του δίδει ταυτοχρόνως το δικαίωμα να κατασκευάζει αυθαίρετες κατασκευές σε αυτόν. Προφανώς ο οποιοσδήποτε συνιδιοκτήτης μπορεί να στραφεί νομικά εναντίον του, οποτεδήποτε το επιθυμεί και να ζητήσει - πετύχει την κατεδάφιση αυτών, ανεξαρτήτως του αν έχει γίνει η οποιαδήποτε ρύθμιση ή κ.λπ. Είναι ευνόητο ότι, δεν δύναται να γίνει εκ των υστέρων η οποιαδήποτε νομιμοποίηση των αυθαιρεσιών (π.χ. μέσω έκδοσης άδειας κ.λπ.). Συνιστώ ιδιαίτερη προσοχή στο διαχειριστή μηχανικό....
    1 point
  21. Kαλημέρα Θεόφραστε. Δεν έχεις σκιαγραφήσει και το τμήμα του όμορου οικοπέδου στο οποίο εκδόθηκε η τελευταία-χρονολογικά-άδεια. Πιθανώς να επικαλέστηκαν τοις πράγμασι συνένωση. Επιπλέον είναι πιθανό να έκαναν κατάτμηση από το διπλανό οικόπεδο. Δες και το ιστορικό τίτλων. Πότε δημιουργήθηκε το διπλανό οικόπεδο (προ 76;). Στο αμιγώς πολεοδομικό σκέλος αποδέχεσαι το τοπογραφικό της νεότερης άδειας αφού αυτό έχεις ως εγκεκριμένο. Δεν θα το λάμβανες υπόψη αν παρά τα αναγραφόμενα στο τοπογραφικό, προέκυπτε ότι τότε ήταν μη άρτιο και μη οικοδομήσιμο. Τα πολεοδομικά μεγέθη στο τοπογραφικό της Ο.Α του 2000 υπολογίζονται επί της συνολικής επιφάνειας οικοπέδου (αρχικού+ συνενωμένου;)
    1 point
  22. Κατά τη γνώμη μου είναι "λάθος" κτίριο για τη δουλειά που το θέλουν! Ας βρει κάποιο άλλο....
    1 point
  23. 1. Να πάρετε και να διαβάσετε προσεκτικά (εσείς και ο δικηγόρος σας) τη Σύσταση Οριζόντιας Ιδιοκτησίας για το ακίνητο που είστε συνιδιοκτήτης (πολυκατοικία). Προφανώς και όποιες τροποποιήσεις αυτής και φυσικά τον Πίνακα Κατανομής Χιλιοστών και τον Κανονισμός που την συνοδεύουν. 2. Να αιτηθείτε από την οικεία πολεοδομία του ακινήτου (έχοντας βεβαίως έννομο συμφέρον γι' αυτό) τα εγκεκριμένα σχέδια του φακέλλου της οικοδομικής άδειας (και όποιων αναθεωρήσεων αυτής) για το συγκεκριμένο ακίνητο. 3. Με όλα αυτά και "αλά μπρατσέτα" το δικηγόρο σας ν' αναθέσετε το συγκεκριμένο έργο σε έναν επαγγελματία μηχανικό της επιλογής σας. Σενάρια μπορεί αν ισχύουν πολλά! Π.χ. μπορεί να είναι όλα νόμιμα, μπορεί να έχουν ρυθμιστεί με λάθος τρόπο, μπορεί να χρήζουν κατεδάφισης κ.λπ. Χωρίς την ουσιαστική μελάτη όλων όσων σας αναφέρω παραπάνω ουδείς μπορεί να γνωμοδοτήσει και να σας καθοδηγήσει σε κάθε μελλοντική σας ενέργεια προς προάσπιση των συμφερόντων σας....
    1 point
  24. Ό,τι είπαν οι προηγούμενοι!
    1 point
  25. Είναι καθαρά εμπορική χρήση (κατάστημα). Αν μάλιστα επιθυμείς αυξημένη δόμηση (παρέκκλιση) το πας ως υπεραγορά δομικών υλικών
    1 point
  26. Καλησπέρα, τα ένσημα υπολογίζονται βάσει του Πίνακα 3. Επιμετρείς τις ποσότητες που θεωρείς εσύ ότι αφορούν τις συγκεκριμένες εργασίες και έτσι θα προκύψουν τα ελάχιστα ημερομίσθια. Η διαδικασία πλέον γίνεται ηλεκτρονικά, με τους κωδικούς της εφορίας του ιδιοκτήτη.
    1 point
  27. ΚΥΑ 52201/2021 — ΦΕΚ Β' 3503/2-8-2021 Άρθρο 1 Πεδίο εφαρμογής Άρθρο 2 Υπόχρεοι ηλεκτρονικής απογραφής των ιδιωτικών οικοδομικών έργων
    1 point
  28. Το σίγουρο είναι η μια πέργκολα επιφάνειας μικρότερης των 50 τ.μ. Λογικό κατά τη γνώμη μου μοιάζει αντί για μια πέργκολα να μπορούν να γίνουν περισσότερες, αλλά αθροιστικά η επιφάνειά τους να είναι μικρότερη των 50 τ.μ. Αυτή η ερμηνεία, θα μπορούσε κατ' αναλογία να βασιστεί σε μια άλλη περίπτωση, αυτή της της τακτοποίησης αυθαίρετης αποθήκης κατηγορίας 3 μέχρι και 15 τμ, περίπτωση για την οποία η ερμηνεία της εγκ. 2 ν. 4495 αναφέρει ότι μπορούν να υπαχθούν περισσότερες από μια αποθήκες, αρκεί το άθροισμα των επιφανειών τους να μην ξεπερνά τα 15 τ.μ.
    1 point
  29. Καλημέρα Συνάδελφοι Έχουμε ηλεκτρονική οικοδομική άδεια ΚΑΤ3 με ΒΟΔ που λήγει 3/12/2025. Τότε λήγει και το εργοταξιακό του ρεύμα. Έχει ολοκληρώσει φερον οργανισμό και όψεις. Έχει κάποιες ψιλοδιαφορές( διαστάσεις απόληξη κλιμακ. , Η/Χ) που θα χρειαστεί αναθεώρηση. Επίσης εκκρεμεί και η πληρωμή κάποιων ενσήμων του. Οπότε θα πάει με ΒΟΔ. Λογικά δε θα προλάβουμε μέχρι 03/12/2025 είτε μέχρι 31/12/2025 που έχει πάρει παράταση. Κύριο μέλημα μας είναι να παραταθεί με κάποια διαδικασία το ρεύμα. Υπάρχει τρόπος να πάρει παράταση ισχύος για την οικοδ. άδεια εφόσον έχει ολοκληρώσει φέρον οργανισμό και όψεις(σε αυτά έχει κολλήσει τα ένσημα, του εκκρεμούν κάποιοι χρωματισμοί κλπ)? Γίνεται με κάποια διαδικασία ηλεκτρονικά? Διαβάζω ότι μπορεί να γίνει με αναθεώρηση χωρίς μεταβολή μεγεθών και μετά επιλογή Παράταση Ισχύος με ολοκλ. Φερ. Οργανισμό. Το έχει κάνει κάποιος συνάδελφος ώστε να μας πει τι ζητάει? για παράδειγμα θέλει ΒΟΔ? πόρισμα ελεγτή για την πιστοποίηση της ολοκλήρωσης του Φ.Ο.? Και αυτό για να μπορέσουμε να του εκδώσουμε Βεβαίωση σύνδεσης με δίκτυα με νέα καταληκτική ημερομηνία. Ευχαριστώ.
    1 point
  30. Καλημέρα. Σε ποια δήλωση αυθαιρέτου αναφέρεσαι; Υπάρχει μήπως ένταξη σε παλαιότερο νόμο αυθαιρέτων (π.χ Ν. 720/77); Ισχύει ό,τι αναφέρει παραπάνω ο Ιάσονας σχετικά με τα εγκεκριμένα σχέδια.
    1 point
  31. Φίλε Δημήτρη, διαφορετική διαμερισμάτωση έχουμε όταν τα πραγματοποιημένα —και όχι βάσει τίτλου ιδιοκτησίας— περιγράμματα των αυτοτελών ιδιοκτησιών διαφοροποιούνται από τα εγκεκριμένα σχέδια της οικοδομικής άδειας.
    1 point
  32. @sdakos Στα πολύ σωστά που αναφέρει ο Άκης, θα πρέπει να δεις πρωτίστως αν η αιτούμενη χρήση επιτρέπεται και δευτερευόντως, αν υπάρχει κάποιος ειδικότερος περιορισμός από τον κανονισμό της πολυκατοικίας (π.χ αν είναι κτίριο γραφείων καταστημάτων να μην επιτρέπεται η αλλαγή χρήσης σε διαμερίσματα). Ο φυσικός φωτισμός-αερισμός, παθητική πυροπροστασία, μελέτη υδραυαλικών εγκαταστάσεων και έλεγχος θέσεων στάθμευσης. Αυτά τα βλέπεις στην προμελέτη. Αν χρειάζονται νέα παράθυρα, κάτι που σημαίνει μεταβολή στις κοινόχρηστες όψεις της οικοδομής, θα χρειαστείς συναινέσεις, σε ποσοστό όσο ορίζει ο κανονισμός για επεμβάσεις σε κοινόχρηστα/κοινόκτητα τμήματα της πολυκατοικίας. Για το σκοπό αυτό, θα πρέπει να συγκληθεί γενική συνέλευση και να λάβεις αντίγραφο (υπογεγραμμένο από τον διαχειριστή) για την συμφωνία της πλειοψηφίας (όσης απαιτείται). Επιπλέον των ανωτέρω, δεν έχεις αναφέρει αν ο χώρος βρίσκεται σε υπέργειο όροφο ή σε υπόγειο.
    1 point
  33. Όχι. Πρώτα τακτοποιείς (λοιπή παράβαση και ό,τι άλλο υπάρχει) και μετά συνεχίζεις.
    1 point
  34. @tetris και όμως υπάρχει (τέτοιος όρος). Στο δεύτερο άρθρο του ΝΟΚ διαβάζουμε ότι:
    1 point
  35. 500 1100 Για Φούρκα ήταν εκτός ΑΠΑΑ το '16, οπότε δεν τίθεται θέμα για τα 500. Για Αγ. Αναστασία είναι εντός αντικειμενικού και για δρόμους εντός οικισμού είναι τα 1050. Αν είσαι εκτός αντικειμενικού πας στα 650/500€ ανάλογα για εντός/εκτός.
    1 point
  36. @Pavlos33 Για ποιο λόγο αντιμετωπίζεις σαν "καταπάτηση" και "υπέρβαση εκτός περιγράμματος" την επέκταση οριζόντιας ιδιοκτησίας σε κοινόχρηστο χώρο, ενώ την επέκταση προς άλλη ιδιοκτησία απλώς ως "διαφορετική διαμερισμάτωση"; Προκύπτει από τον νόμο ότι η πρώτη περίπτωση είναι δυσμενέστερη της δεύτερης; @Aenor Η γνώμη σου (ως προς την διαφορετική διαμερισμάτωση) με βρίσκει σύμφωνο. Ο νόμος δεν αναφέρει ότι πρέπει αναγκαστικά το περίγραμμα των κοινοχρήστων να ταυτίζεται με της άδειας. Η δ.δ. αφορά όλο τον όροφο σύμφωνα με το σχετικό εδάφιο. Ο πρόσθετος περιορισμός να εμπλέκονται αποκλειστικά τα διαμερίσματα, παρ' ότι αναφέρεται συχνά πυκνά στο φόρουμ, δεν προκύπτει από πουθενά. @Engi Είτε έχει μετρήσει είτε όχι, έχεις παράβαση δ.δ. για τον όροφο. Αφού το περίγραμμα (του ορόφου) είναι όπως στην άδεια, δεν υπάρχει υπέρβαση δόμησης. Λόγω της μεταβολής στην επιφάνεια των κοινοχρήστων απαιτείται συναίνεση.
    1 point
  37. Παράδειγμα καταχώρισης τιμολογίου Μηχανικός εκδίδει τιμολόγιο καθαρής αξίας 1250€ για υπηρεσίες που παρείχε σε τεχνική εταιρεία. Έλαβε 1300€ γιατί ο ΦΠΑ είναι 300€ και η παρακράτηση 250€. Πληρώθηκε εν μέρει με κατάθεση στον λογαριασμό του (700€) και εν μέρει με επιταγή (600€). Αφού εισέλθουμε στην ειδική φόρμα καταχώρησης, επιλέγουμε "Εισαγωγή παραστατικού". Είδος παραστατικού: Τιμολόγιο παροχής υπηρεσιών Τύπος παραστατικού: Τιμολόγιο παροχής Γενικά στοιχεία παραστατικού Συμπληρώνουμε αριθμό σειράς (0, αν δεν υπάρχει), αύξοντα αριθμό και ημερομηνία έκδοσης. Τρόπος εξόφλησης: Επαγγελματικός λογαριασμός ημεδαπής Ποσό: 700 Επιλέγουμε: "Προσθήκη τρόπου εξόφλησης" Τρόπος εξόφλησης: Επιταγή Ποσό: 600 Στοιχεία εκδότη Συμπληρώνουμε τα στοιχεία μας Στοιχεία αντισυμβαλλομένου Συμπληρώνουμε τα στοιχεία του λήπτη Σύνοψη — Χαρακτηρισμοί παραστατικού Καθαρή αξία: 1250 Συντ. ΦΠΑ: 24% Ποσό ΦΠΑ: 300 (υπολογίζεται αυτόματα) Επιλέγουμε: "Προσθήκη χαρακτηρισμών γραμμής" Επιλέγουμε: "Προσθήκη χαρακτηρισμού" Κατηγορία: 1.3 Έσοδα από παροχή υπηρεσιών Είδος: Πωλήσεις αγαθών και υπηρεσιών Χονδρικές – επιτηδευματιών (Ε3_561_001) Ποσό: 1250 Επιλέγουμε: "Επιστροφή στο παραστατικό" Φόροι παραστατικού Επιλέγουμε: "Προσθήκη νέου φόρου" Τύπος φόρου: Φόροι παρακρ. Κατηγορία φόρου: Περίπτ. δ’ – αμοιβές συμβουλών διοίκησης Υποκείμενη αξία: 1250 Ποσό: 250 (υπολογίζεται αυτόματα) Σύνολα παραστατικού (υπολογίζονται αυτόματα) Καθαρή αξία, ΦΠΑ, Παρακρ. φόροι Συνολική αξία: 1300
    1 point
  38. Αγαπητέ Ιάσονα!Από πού τεκμηριώνεται,ρωτάω ειλικρινά...Το κοινόχρηστο κλιμακοστάσιο της οικοδομής δεν είναι μία επιφάνεια με έναν όγκο? ρύθμιση κάνει.. Να το θέσω πιο σωστά,συγγνώμη...Έχει μια επιφάνεια Α που πάει από το ισόγειο στον Α' ,και από τον Α΄ στην στέγη...Γιατί μετράει 2η φορά ΥΔ η από Α' σε στέγη?
    1 point
  39. καλημέρα, όσοι ψάχνετε οικοδομικές άδειες σεισμοπλήκτων περιοχή Φθιώτιδας, βρίσκονται στην ΔΑΕΦΚ Κεντρικής Ελλάδας, τηλ γραμματειας 2108704700 / 730 / 703 και fax 2106440263
    1 point
  40. Κατερίνα τελικά έψαξα το θέμα και βρήκα ότι δεν έχουν κανένα δικαίωμα να διορθώνουν το ΣΔΑ του μηχανικού (που υποβάλλει στις εταιρείες συστημάτων ανακύκλωσης ο ιδιοκτήτης-Διαχειριστής ΑΕΚΚ -προσβάλλοντας έτσι το μηχανικό που το συνέταξε) Απλά ως μάγκες, στο συμφωνητικό που υπογράφει ο ιδιοκτήτης-διαχειριστής προσθέτουν τον εξής όρο: Να υποβάλλει στο ΣΣΕΔ ΑΕΚΚ το ΣΔΑ του αντίστοιχου έργου, που υποβάλλει ο Διαχειριστής ΑΕΚΚ στις αρμόδιες Υπηρεσίες, και να δίνει τη δυνατότητα στο ΣΣΕΔ ΑΕΚΚ να ελέγχει την εφαρμογή του Δείτε τα παρακάτω αποσπάσματα (που επισημαίνονται ως ελλείψεις από τον ΊΔΙΟ ΤΟΝ Ε.Ο.ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ!) ΕΚΘΕΣΗ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ 2014 https://www.eoan.gr/uploads/files/364/0b37f71f017eb61d0b53614e729431f6a160bafd.pdf Ως εκ τούτου υπάρχουν ακόμα πολλά θέματα που εξετάζονται από τον ΕΟΑΝ και πρέπει να δρομολογηθούν άμεσα όπως: · Εφαρμογή των Σχεδίων Διαχείρισης Αποβλήτων (ΣΔΑ) για τα ιδιωτικά και δημόσια έργα · Πρότυπες συμβάσεις με διαχειριστές και μονάδες ανακύκλωσης ΕΚΘΕΣΗ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ 2015-16 https://www.eoan.gr/uploads/files/580/8c9fa7db8da2df95cbe13a5c89b2aea52abcc24b.pdf Σχέση με τους υπόχρεους παραγωγούς / διαχειριστές Παρατηρήθηκε ότι αρκετά ΣΕΔ δεν διενεργούν ελέγχους των δηλώσεων που υποβάλλουν οι συμβεβλημένοι με αυτά υπόχρεοι παραγωγοί / διαχειριστές. Το πρόβλημα είναι ιδιαίτερα σοβαρό, ιδίως στα ρεύματα όπου υπάρχει εμπορικό ενδιαφέρον στα απόβλητα αυτών (συσσωρευτές, λιπαντικά έλαια) . Τα Συστήματα θα πρέπει να διενεργούν πρωτογενείς ελέγχους των δηλώσεων των υπόχρεων και να ενημερώνουν τον ΕΟΑΝ για παραβατικές συμπεριφορές, όρος που θα πρέπει να αναγράφεται και στις συμβάσεις συνεργασίας μεταξύ Συστημάτων και υπόχρεων παραγωγών .... Ως εκ τούτου υπάρχουν ακόμα πολλά θέματα που χρήζουν βελτίωσης και για τα οποία ο ΕΟΑΝ καταβάλλει ιδιαίτερες προσπάθειες, όπως: ■ Προώθηση ενισχυτικών δράσεων, ενεργειών και νέων νομοθετικών ρυθμίσεων για την ενίσχυση του βαθμού απόδοσης της εναλλακτικής διαχείρισης των ΑΕΚΚ. ■ Ενέργειες για την εφαρμογή των Σχεδίων Διαχείρισης Αποβλήτων (ΣΔΑ) για τα ιδιωτικά και δημόσια έργα. ■ Πρότυπες συμβάσεις με διαχειριστές και μονάδες ανακύκλωσης.
    1 point
  41. Ναι αυτό ... αλλά η πέργκολα μπαίνει και στο Δ (γενικότερα) ... όμως χρειάζεται διευκρίνιση στα εκτός σχεδίου (λόγω μη ισχύος των σχετικών παραγράφων)...
    1 point
  42. Η ελευθερία για την κατασκευή τους απορρέει (αρχικά) από την παρ. 2 του άρθρου 17 : "... Οι πέργκολες εφόσον είναι ασκεπείς και προορίζονται για στήριξη φυτών μπορούν να κατασκευάζονται στην επιφάνεια του χώρου φύτευσης, χωρίς περιορισμό διαστάσεων και θέσης." Η επαφή στο όριο επιβεβαιώνεται αν φανταστείς ότι επιτρέπονται και σε πιό "απαγορευμένη ζώνη" όπως το προκήπιο και μέχρι τη ρυμοτομική (επίσης, σε επαφή με τα όρια, επιτρέπονται μέχρι και στεγασμένοι χώροι στάθμευσης ...). Πάντως, από τη διατύπωση του ερωτήματος, νομίζω αναφέρεσαι στο όριο μεταξύ καθέτων ιδιοκτησιών ... εκεί δεν πρέπει να έχεις απορία (είσαι εκτός Δ).
    1 point
  43. Σε συνέχεια των online εργαλείων που παρέχονται δωρεάν σε συναδέρφους, και με την παρότρυνση ενός φίλου τοπογράφου αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε ένα πρόγραμμα για την μετατροπή συντεταγμένων από το προβολικό σύστημα HATT (προβολή HATT & ελλειψοειδές Bessel) στο ΕΓΣΑ'87 (Εγκάρσια Μερκατορική Προβολή & ελλειψοειδές GRS80). Η λογική του εγχειρήματος κλασική, όπως και τα υπόλοιπα εργαλεία: Φορητότητα και συμβατότητα με όλες τις πλατφόρμες. Μέχρι να αρχίσουν να υποστηρίζουν τα διάφορα λειτουργικά συστήματα (είτε κινητού, είτε PC, είτε κονσόλας) εφαρμογές γραμμένες για windows όπως το άψογο Coords_gr, η HTML αποτελεί μονόδρομο. Το λογισμικό βρίσκεται στο site: www.MELETH.gr στην ενότητα "ΕΡΓΑΛΕΙΑ" Οι σχέσεις μετατροπής των συντεταγμένων (που καθορίστηκαν σε συνεργασία του ΟΚΧΕ, της ΓΥΣ και του εργαστηρίου Ανώτερης Γεωδαισίας του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου) είναι πολυώνυμα 2ου βαθμού της μορφής: X = Ao + A1 × x + A2 × y + A3 × x² + A4 × y² + A5 × x × y Y = Bo + B1 × x + B2 × y + B3 × x² + B4 × y² + B5 × x × y (X,Y) οι ζητούμενες συντεταγμένες στο προβολικό σύστημα ΕΓΣΑ'87. (x,y) οι γνωστές συντεταγμένες προς μετατροπή στο προβολικό σύστημα ΗΑΤΤ. Αo...A5, Bo...B5 είναι οι πολυωνυμικοί συντελεστές μετατροπής για κάθε φύλλο χάρτη. Σαν πολιτικός μηχανικός, έχοντας μόνο βασικές γνώσεις γεωδαισίας ασχολήθηκα κυρίως με το μαθηματικό κομμάτι οπότε παρακαλώ να είστε αναλυτικοί στις προτάσεις σας για βελτιώσεις ή στις αναφορές λαθών.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Οι αλλαγές στο απαιτούμενο επίπεδο γνώσεων και τις ειδικότητες μηχανικών των τεχνικών ασφαλείας
      Δημοσιεύθηκαν στον Ν.5239/25 με τίτλο «Δίκαιη Εργασία για Όλους: Απλοποίηση της Νομοθεσίας – Στήριξη στον Εργαζόμενο – Προστασία στην Πράξη – Συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις» στο ΦΕΚ 178/Α'/17.10.2025 του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, οι αλλαγές για το απαιτούμενο επίπεδο γνώσεων και τις ειδικότητες μηχανικών που αφορούν τους τεχνικούς ασφαλείας.

      Πιο συγκεκριμένα:

      Άρθρο 30 Απαιτούμενο επίπεδο γνώσεων τεχνικού ασφαλείας - Τροποποίηση άρθρου 502 Κώδικα Εργατικού Δικαίου

      Tο άρθρο 502 διαμορφώνεται ως εξής:

      «Άρθρο 502 Απαιτούμενο επίπεδο γνώσεων τεχνικού ασφάλειας

      1. Στις επιχειρήσεις, εκμεταλλεύσεις και εργασίες της κατηγορίας Α’ του άρθρου 500, και σε εκείνες της κατηγορίας Β’ του ίδιου άρθρου, που απασχολούν εξακόσια πενήντα (650) άτομα και άνω, ο τεχνικός ασφάλειας πρέπει να έχει
      τα προσόντα της περ. α) ή β) της παρ. 1 του άρθρου 501.
      • 0 απαντήσεις
    • ΕΤΑΜ Αντισεισμικές Συναντήσεις – Θεοδόσης Τάσιος
      Η παρούσα συνέντευξη με τον καθηγητή Θεοδόση Τάσιο, πραγματοποιήθηκε στις 15 Απριλίου 2025 από την καθηγήτρια Ελισάβετ Βιντζηλαίου, στο πλαίσιο της σειράς «Αντισεισμικές Συναντήσεις» που υλοποιείται από το ΕΤΑΜ.

      Επιστημονική Επιμέλεια – Δ.Σ. ΕΤΑΜ.

      Το Ελληνικό Τμήμα Αντισεισμικής Μηχανικής Μέλος της Διεθνούς Ενώσεως Αντισεισμικής Μηχανικής (International Association for Earthquake Engineering – I.A.E.E.) που εδρεύει στο Τόκιο και της Ευρωπαϊκής Ένωσης Αντισεισμικής Μηχανικής (European Association for Earthquake Engineering – E.A.E.E.), που εδρεύει στην πόλη του εκάστοτε Γενικού Γραμματέα της Ενώσεως. Έτος Ίδρυσης 2002
      • 0 απαντήσεις
    • Ember: Οι ΑΠΕ ξεπέρασαν τον άνθρακα στην παγκόσμια ηλεκτροπαραγωγή
      Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025, οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (ΑΠΕ), με την ισχυρή ώθηση της ηλιακής ενέργειας, ξεπέρασαν για πρώτη φορά την παραγωγή από άνθρακα και το μερίδιο που κατέχει στην ηλεκτροπαραγωγή παγκοσμίως. Όπως δείχνει νέα έκθεση του Ember, η παραγωγή από ΑΠΕ αυξήθηκε κατά 363 TWh (+7,7%), φτάνοντας τις 5.072 TWh, ενώ η παραγωγή από άνθρακα μειώθηκε κατά 31 TWh, στις 4.896 TWh. Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο των ανανεώσιμων πηγών στην παγκόσμια ηλεκτροπαραγωγή αυξήθηκε σε 34,3% (από 32,7%), ενώ το μερίδιο του άνθρακα μειώθηκε σε 33,1% (από 34,2%).

      Παράλληλα, το Ember αναφέρει πως η αύξηση της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από φωτοβολταϊκά και αιολικά πάρκα ξεπέρασε την παγκόσμια αύξηση της ζήτησης για ρεύμα, ενώ μόνη της, η ηλιακή ενέργεια κάλυψε το 83% αυτής της αύξησης, με πολλές χώρες να καταγράφουν νέα ρεκόρ.
      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026 για την εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου
      Παράταση για ένα χρόνο, δηλαδή έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026, δίνει το κράτος στην εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου. Η εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων διέπεται από τον νόμο 5024/2023, ο οποίος προβλέπει τη διαδικασία μέσω ψηφιακής πλατφόρμας στο gov.gr. Ωστόσο, η εξαγορά δεν επιτρέπεται σε δασικές εκτάσεις ή άλλες περιοχές που είναι κοινόχρηστα αγαθά, εξαιρουμένων των «πραγμάτων εκτός συναλλαγής», όπως ορίζονται στο Αστικό Κώδικα.
      • 0 απαντήσεις
    • Ο πρώτος εικονικός ψηφιακός βοηθός μουσείου από το ΝΟΗΣΙΣ
      Έχει το ύψος ...μπασκετμπολίστα, όμως η δουλειά του δεν είναι να βάζει καλάθια, αλλά να σχεδιάζει προσωποιημένες περιηγήσεις επιστημονικού ενδιαφέροντος. Ο λόγος για το διαδραστικό κιόσκι ενημέρωσης, στο οποίο «κατοικοεδρεύει» ο «NOE515», ο εικονικός ψηφιακός βοηθός του Κέντρου Διάδοσης Επιστημών και Μουσείου Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ, αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Ο NOE515, που αποτελεί τον πρώτο εικονικό βοηθό με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) σε μουσείο στην Ελλάδα, χρηματοδοτήθηκε εξ ολοκλήρου από ίδιους πόρους του ΝΟΗΣΙΣ. Αποτελεί ένα καινοτόμο εργαλείο ΤΝ, που βελτιώνει την εμπειρία του επισκέπτη, προσφέροντας προσωποποιημένη πληροφόρηση και θα αποτελέσει μέρος των δραστηριοτήτων, που το ΝΟΗΣΙΣ θα παρουσιάσει στην 89η ΔΕΘ, στις 6-14 Σεπτεμβρίου.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.