Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      9.070


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      26.324


  3. ΚΑΝΑ

    ΚΑΝΑ

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      11.973


  4. nbr

    nbr

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      1.780


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη από 13/08/2025 in Δημοσιεύσεις

  1. Εγώ για πάνω από 30 χρόνια ασχολήθηκα με την εκπόνηση πολλών ειδών μελετών. Σαν γραφείο κάναμε, για τις ανάγκες μιας εκδήλωσης ενδιαφέροντος, αρκετές τέτοιες συνεργασίες συνήθως με μικρά πτυχία όπως το Α' τάξης. Ποτέ μα ποτέ δεν μου πέρασε η ιδέα πως ένα πτυχίο ενοικιάζεται με ... 50 Ε.! Η πιάτσα εδώ στην Θεσσαλονίκη, όταν εγώ ήμουν ενεργός, δούλευε με ποσοστά. Νομίζω πως η συμμετοχή σε μελέτη, που θα την κάνουν άλλοι, με ένα καλό ποσοστό είναι η καλύτερη λύση. Απλά κάποιοι πιστεύουν πως, εκεί έξω, υπάρχουν αρκετοί νέοι και άπειροι συν., τους οποίους μπορούν να εκμεταλλεύονται.
    2 points
  2. @amadeus2000 650, η τιμή αλλάζει όμως αν βλέπεις σε άλλες οδούς (από ότι λες δεν ισχύει κάτι τέτοιο όμως).
    1 point
  3. https://diavgeia.gov.gr/search?query=q:"διασπαση ογκου εκτος σχεδιου"&page=0 δες και τα ΠΜ
    1 point
  4. Η αρχειοθέτηση μελετών, οποιουδήποτε κτηρίου και οποιασδήποτε κατηγορίας είναι υποχρεωτική, αν στη συνέχεια απο αυτή, ζητείται οποιαδήποτε διοικητική πράξη απο τη πυροσβεστική (ενημέρωση μελετών, έγκριση νέων μελετών, ανανέωση πιστοποιητικού πυρασφάλειας, κλπ).
    1 point
  5. Σε ένα πρόγραμμα, ομοίως της περιφέρειας κεντρικής Μακεδονίας, στην ερώτηση Νο2 δίνεται η απάντηση που χρειάζεσαι στο παρακάτω έγγραφο: https://www.efepae.gr/files4users/files/faqs-ΚΑΛΟ.pdf
    1 point
  6. Καλησπέρα, υπάρχει ο Ν.4442/2016 όπου στο παράρτημα αυτού αναφέρει τους ΚΑΔ που βάσει εφορίας χρειάζονται γνωστοποίηση λειτουργίας. Του μηχανικού δεν υπάρχει μέσα. Δες αν τους κάνει το συγκεκριμένο ίσως; Επίσης αν έχεις το βιβλίο της Λεμπέση, στην σελίδα 174 αυτού αναφέρει ότι για γραφεία ελ.επ. δεν χρειάζεται κάποια αδειόδοτηση. Αν δες έχεις το βιβλίο στείλε ΠΜ. 230a_2016.1481714232220.pdf
    1 point
  7. Μπορείς να το δεις και πιο απλοποιημένα – αντί να βάζεις τις πλάκες σαν κελύφη, δοκίμασε να τις περάσεις σαν ισοδύναμες διαφραγματικές επιφάνειες με περιορισμένη δυσκαμψία, ώστε να έχεις καλύτερο έλεγχο στην επίδραση στις οριζόντιες μετακινήσεις.
    1 point
  8. Κλειστή στέρνα-δωμάτιο; Και από πάνω της προ του 1955 όροφος; Σίγουρα ήταν στέρνα και όχι κανένα κελάρι, αποθήκη, με καταπακτή; Επίσης λες ότι ισόγειος χώρος έγινε από ΒΧ σε ΚΧ, αλλά παραμένει κατοικία. Δεν έχεις απαραίτητα αλλαγή χρήσης ή ΥΔ. Γιατί δεν είναι υπόγειο. Τι έχουν κάνει; Ανοίξανε πόρτες και παράθυρα; Και αν ήταν στέρνα που έχει καταργηθεί, έχεις μείωση φορτίων έτσι κι αλλιώς (τον όγκο νερού που δεν υπάρχει εντός της).
    1 point
  9. Μόνο με την κατάθεση της αποζημίωσης από τους 2 η απαλλοτρίωση δεν θεωρείται συντελεσμένη καθώς για να θεωρηθεί ως τέτοια πρέπει να σου καταβληθούν όλες οι αποζημιώσεις. (σχετικές οι συνημμένες) Όσο για το αν μπορείς να προβείς σε άρση της φυσικά και μπορείς ή μέσω του Ν 4759/20 (άρθρα 87-93) ή μέσω της δικαστικής οδού. Γνωμοδότηση 961 1986.docx Γνωμοδότηση 1001 1985 1.docx
    1 point
  10. Προαιρετικά μπορείς να το αναφέρεις ως ιστορικό του ακινήτου (και ίσως σαν μια ακόμη απόδειξη της παλαιότητας του προς υπαγωγή κτίσματος).
    1 point
  11. Πας με το Δ 270/85 Κατ' αρχας, ενα ενιαιο κτιριο ή διαχωρισμενα μετα απο εγκριση ΣΑ.
    1 point
  12. Στη σελίδα 37 της Έκδοσης Τοπογραφικά Διαγράμματα 1:5000 της ΓΥΣ (https://www.gys.gr/hmgs-psifiak-ekdosis.html) μπορεί κανείς να βρει ένα ευκρινές υπόμνημα. Το λινκ που παρέθεσες δεν λειτουργεί και αντικαταστάθηκε με το σωστό αρχείο. akis73 ΤΟΠΟΓΡΑΦΙΚΑ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ.pdf
    1 point
  13. Σχετικά με τα παραπάνω παραθέτω απάντηση από το helpdesk που είχα λάβει για τις ειδικές εκτάσεις ΕK Παρατήρηση: Σε περιπτώσεις που λόγω της ιδιομορφίας του γεωτεμαχίου της ειδικής έκτασης, δεν μπορεί να απεικονιστεί ολόκληρο το γεωτεμάχιο, τότε μπορείτε να απεικονίσετε τμήμα του όλου γεωτεμαχίου εκατέρωθεν της ιδιοκτησίας ή των εμπλεκομένων ιδιοκτησιών, με ΚΑΕΚ «τμήμα του ΚΑΕΚ ειδικής έκτασης – δρόμου», τόσο στο επίπεδο pst_kaek όσο και στο dgm_prop_final. Στο πινακάκι αρχικών τελικών εμβαδών επηρεαζόμενων γεωτεμαχίων, αναγράφεται ως ΚΑΕΚ «τμήμα του ΚΑΕΚ ειδικής έκτασης – δρόμου» και ως αρχικό και τελικό εμβαδόν θα αναγράφεται αυτό που προκύπτει από τα πολύγωνα που απεικονίζονται στα επίπεδα PST_KAEK και DGM_PROP_FINAL. Με εκτίμηση Ομάδα τεχνικής υποστήριξης ηλεκτρονικής υποβολής διαγραμμάτων
    1 point
  14. @Civil Gangster τα βήματα είναι τα εξής: 1. Ανάθεση από τον ιδιοκτήτη με υπεύθυνη δήλωση και γνήσιο υπογραφής, αφού αποδεχτεί την προσφορά εργασίας. 2. Νέα αυτοψία στο ακίνητο. 3. πλατφόρμα ΤΕΕ >Ταυτότητα Κτιρίου > Μητρώο Ταυτότητας Κτιρίου - Εισαγωγή Καταχωρίσεων > Αναζήτηση και εύρεση ακινήτου > Επιλογή ακινήτου > Διαχείριση Ιδιοκτησιών Οικοπέδου/γηπέδου > Επιλογή ιδιοκτησίας > Δεξί κλικ > Δημιουργία τροποποιητικής καταχώρισης Ιδιοκτησίας 4. Εισαγωγή υπεύθυνης δήλωση εξουσιοδότησης. 5. Αλλαγή ημερομηνίας αυτοψίας και επιβεβαίωση στοιχείων ιδιοκτησίας και οικοπέδου. 6. Πληρωμή παραβόλου 20 euros 7. Έκδοση νέου πιστοποιητικού πληρότητας. Καλή απόλαυση !!! (Μα πότε πρόλαβε να λήξει? )
    1 point
  15. Παιδιά διαβαστε πρώτα καλά το excel. Κάτω κάτω έχει υποσημειώσεις που επεξηγεί τι αφορά η κάθε στήλη. Συγκεκριμένα γράφει: Παραγόμενη ποσότητα είναι το άθροισμα όλων. Δεν γράφετε τίποτα, το υπολογίζει από μόνο του. Επαναχρησιμοποιούμενη ποσότητα είναι αυτή που ξαναχρησιμοποιείται στο ίδιο έργο. πχ σκάβω και μετά με τα ίδια χώματα ξαναμπαζώνω. Ανακτώμενη ποσότητα είναι αυτή που μας ενδιαφέρει ουσιαστικά που οδηγείται σε διαχειριστή ΑΕΚΚ Ποσότητα προς τελική διάθεση είναι αυτή που πάει σε ΧΥΤΑ και δεν τη συμπληρώνουμε ακριβώς γιατί από τότε που δημιουργήθηκαν οι ΑΕΚΚ δεν επιτρέπεται να οδηγούνται απόβλητα κατασκευών γενικώς σε ΧΥΤΑ ή δεν υπάρχουν ΧΥΤΑ αποκλειστικά αδρανών μου είπαν τελευταία
    1 point
  16. παρότι το έγγραφο είναι του 2011 αυτό το θέμα το αναλύει πολύ καλά!! και με δεδομένο ότι αντίστοιχο άρθρο του ΝΟΚ συμφωνεί απόλυτα με αυτό του 22 του ΓΟΚ συμπεραίνεται ό,τι συνεχίζουν να ισχύουν τα παρακάτω: Στις περιπτώσεις διαρρυθμίσεων όπου διαφοροποιείται η θέση των χώρων υγιεινής η και δημιουργούνται νέοι , οι αναγκαίες συμπληρώσεις των αγωγών και εγκαταστάσεων , υπάγονται στις διατάξεις του άρθρου 22 του ΓΟΚ 85 για τις οποίες δεν απαιτείται η έκδοση οικοδομικής αδείας , εφ’ όσον δεν αφορούν επέκταση των κοινόχρηστων τμημάτων της εγκατάστασης.
    1 point
  17. Τι θα πει ισχύουν; Η νομοθεσία, όπου ορίζει προδιαγραφές, ορίζει τις ελάχιστες προδιαγραφές είτε αναφέροντας αυτές στην ίδια την νομοθεσία ή κάνοντας παραπομπή σε κάποιο πρότυπο. Από εκεί και πέρα ο μελετητής μπορεί να χρησιμοποιησεί επιπλέον οποιοδήποτε πρότυπο ή κώδικα κρίνει κατάλληλο ακόμα και αν δεν είναι ελληνικό ή ευρωπαϊκό εφόσον δεν παραβίαζει ό,τι ορίζεται στα υποχρεωτικά. Για μελέτες δε όπου δεν ορίζονται κάποια υποχρεωτικά πρότυπα ή προδιαγραφές, ο μελετητής μπορεί ελεύθερα να επιλέξει οποιοδήπτοε πρότυπο είτε είναι αμειρκάνικο είτε ευρωπαϊκό κτλ.
    -1 points
  18. Η απάντηση μου αφορούσε αποκλειστικά αυτό που παρέθεσα και είναι γενικό όχι μόνο σε οτι αφορά την πυροπροστασία καθώς έτσι όπως το διατύπωσες δίνεται εσφαλμένα η εντύπωση οτι δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν μη ευρωπαϊκά πρότυπα στην Ελλάδα
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.