Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      17

    • Περιεχόμενα

      18.930


  2. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      13

    • Περιεχόμενα

      7.383


  3. Didonis

    Didonis

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      8.988


  4. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      9.028


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη από 14/07/2025 σε όλες τις περιοχές

  1. Καλησπέρα. Οι δυο δηλώσεις του Ν. 1337/83 δεν οδηγούν σε οριστική εξαίρεση από την κατεδάφιση, αλλά σε προσωρινή αναστολή κυρώσεων μέχρι τα τότε ρυθμισμένα αυθαίρετα να κριθούν οριστικά στην γ' φάση (ένταξη περιοχών στο σχέδιο κλπ). Αν έχεις απόφαση Νομάρχη μετά το 1983 που αναφέρει περί οριστικής εξαίρεσης από την κατεδάφιση, τότε μπορείς να βάλεις 'ΝΑΙ" στην ύπαρξη Ο.Α. Αν έχεις απλώς 2 δηλώσεις Ν.1337 θα βάλεις"ΟΧΙ" στην ύπαρξη Ο.Α.
    2 points
  2. 1. ?????? 2. Γνήσιο υπογραφής θέλουν οι υπογραφές ιδιοκτήτη και ομόρων στο διάγραμμα διόρθωσης, όχι το διάγραμμα 3. Διάβασε τις οδηγίες. Κτίρια (περιγράμματα) βάζουμε. Στο dxf, είναι το layer BLD 4. Την αίτηαη την υποβάλλει (τυπικά) ο ιδιοκτήτης. Αν χρειάζεται τρέξιμο ας βάλει κάποιον δρομέα...
    2 points
  3. Τα είπε όλα ο tetris, συμφωνώ και επαυξάνω στο έπακρον. Η άποψή μου είναι οτι για να γίνεις ολοκληρωμένος μηχανικός πρέπει να περάσεις από εργοτάξιο όσα περισσότερα χρόνια μπορείς. Τα υπόλοιπα γίνονται σχεδόν αυτόματα ως φυσικό επακόλουθο.
    2 points
  4. Καλησπέρα. Οι περιφράξεις απαιτούν άδεια. Είτε μικρής κλίμακας αν πρόκειται για περιφράξεις με απλό υλικό (πχ συρματόπλεγμα), είτε κανονική Ο.Α αν πρόκειται για περιφράξεις με συμπαγές τμήμα (περιτοιχίσεις κλπ). Η χρήση σενάζ στη βάση (συνήθως με σκυρόδεμα) δεν εμπίπτει στην περίπτωση της έγκρισης εργασιών μικρής κλίμακας και απαιτείται κανονική οικοδομική άδεια. Δεν ξέρω γιατί ο μηχανικός σας δεν σας το ανέφερε και σας άφησε εκτεθειμένη σε τέτοια ζητήματα.
    2 points
  5. Να γιατί, πριν από οποιαδήποτε εργασία, χρειάζεται μηχανικός. Με πολύ μικρό κόστος, αποφεύγονται μπελάδες, πρόστιμα κλπ. Με την προσφυγή στο ΣΥ.ΠΟ.Θ.Α. απλώς κερδίζεται χρόνος (που δεν οφελεί σε τίποτε). Η απόφαση της Υ.ΔΟΜ. δεν αλλάζει
    2 points
  6. Και γιατί η απάντηση που πήρες δεν είναι σε κοινή θέα εδώ στο φορουμ? Εδώ δεν έχουμε μυστικά. Το φόρουμ βασικά έχει και αυτόν το σκοπό. Την ανταλλαγή απόψεων ώστε να μαθαίνουμε κάτι που ίσως δεν το γνωρίζουμε. Αν λοιπόν κάποιος συνάδελφος σου έστειλε την απαντηση στο θέμα με Π. Μ. καλό θα ήταν λοιπόν να μας το δόσεις σε κοινή θέα.
    1 point
  7. Καλησπέρα. Πάντα η Ο.Α εκδίδονταν και συνεχίζει να εκδίδεται με όρους δόμησης κατοικίας. Ο νόμος για την λειτουργία των ενοικιαζόμενων κατοικιών δίνει τη δυνατότητα να χρησιμοποιούνται για τουριστικά (με την διαδικασία της γνωστοποίησης) χωρίς να αλλοιώνεται η χρήση της κατοικίας. Να σκεφτείς κάτι ακόμα. Αν ο νόμος απαιτούσε και στην περίπτωση αυτή (μη κύρια τουριστικά καταλύματα) εφαρμογή όλης της νομοθεσίας περί ξενοδοχείων, ελάχιστα κτίρια θα μπορούσαν να πληρούν προϋποθέσεις (πχ απαίτηση για reception, lobby, εστιατόριο, μέγεθος και διαστάσεις δωματίων διαμονής, ειδικός εξοπλισμο κλπ) και όσα τα κατάφερναν θα είχαν πάρα πολύ μικρή δυναμικότητα (μικρότερη και από αυτή της κατοικίας ως μη κύριο κατάλυμα).
    1 point
  8. και μιας και μιλάμε για γερόλυκους..... έχουμε κι αυτούς που ξεχωρίζουν και τον κιθαρίστα Μπλακμουρ να κατεβάζει παπάδες και όλους τους Άγιους σε αλφαβητική σειρά ....
    1 point
  9. Απολαύστε ένα διαμάντι ποιοτικής Ελληνικής μουσικής. Μπόνους το χολιγουντιανό βίντεο κλίπ...
    1 point
  10. Εγώ βάζω Rcd 100mA SI στην αναχώρηση για να έχω το κεφάλι μου ήσυχο.
    1 point
  11. ΝΟΚ ΑΡ. 17 ΠΑΡ. 4 Σε άλλα άρθρα σημαίνει όχι στο άρθρο 17. Άρα εντός Δ/δ επιτρέπεται από το αρ. 17 μόνο ότι αναφέρεται στην παρ.4 και όχι στο άρθρο 17 παρ. 7. π.χ. από άλλα άρθρα επιτρέπονται: - Άρθ. 11 παρ 6.ιθ - Θεμρομόνωση, επενδύσεις κτλ - Αρθ. 16 παρ. 5.δ Έρκερ - Αρθ. 23 παρ. 4 κατασκευή φερόντων στοιχείων για Στατικές Ενισχύσεις νομίμως υφιστάμενων - Άρθ. 11 παρ 6.λα κατασκευές εύρεσης αρχαίων Για το πλάτος / εισέχουν πράγματι όπως το γράφει στο άρθρο 17 (δεν ξέρω γιατί αναφέρεις το αρ. 16) είναι λίγο ασαφές όπως το έχουν διατυπώσει αλλά υπάρχει σχετική εγκύκλιος για τα στέγαστρα εκτός σχεδίου τα οποία επίσης αναφέρονται στην παρ. 4στ του άρθρου 17 που το διατυπώνει ξεκάθαρα (το αρ. 17 παρ. 4.στ ισχύει και εκτός σχεδίου - αρ. 1 παρ. 2.ια - για τις υποχρεωτικές αποστάσεις 15,10,5μ) : ΔΑΟΚΑ Εγκ-88954/3506/19 « … τα στέγαστρα μπορούν να εισέχουν εντός των υποχρεωτικών αποστάσεων από τα όρια που ορίζει το ΠΔ για την εκτός σχεδίου δόμηση, με το πλάτος 1/4 Δ όπως αυτό υπολογίζεται βάσει του Αρθ-3 του ΝΟΚ, δηλαδή Δ = 3+0,10Η.» ΝΟΚ ΑΡ. 17 ΠΑΡ. 7.στ: στ) Αρχιτεκτονικές προεξοχές και αρχιτεκτονικά στοιχεία, ογκοπλαστικές προεξοχές και διακοσμητικά στοιχεία, κινητά ή σταθερά συστήματα σκίασης, κατασκευές για τη συντήρηση του κελύφους, αγωγοί τεχνικών συστημάτων όπως καμινάδες, αεραγωγοί, υδρορροές, προστεγάσματα και στέγαστρα. Το μέγιστο πλάτος όλων των παραπάνω ισούται με 1/4 Δ ή 1/4 δ.
    1 point
  12. 1) 3 ορόφους 2) Ισόγειο 3) Απο το σύνολο της κάτοψης, αφαιρείς διάδρομοι κυκλοφορίας, προθάλαμοι, κλιμακοστάσια, χώροι αποθήκευσης, ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων και υγιεινής. 4) Ωφέλιμη επιφάνεια... υπόλοιποι χώροι. 5) Είδος φέροντος οργανισμού...απο τι υλικά είναι φτιαχμένοι οι τοίχοι, σκελετός, οροφή, δάπεδο, κλπ. 6) Οι δείκτες πυραντίστασης των δομικών στοιχείων του ΙΣΟΓΕΙΟΥ, πρέπει να είναι τουλάχιστον 60min.
    1 point
  13. συγκεκριμένο πλάτος δεν έχει, πρέπει να εισέχει έως δ/4 μέσα στο δ (ή Δ/4 μέσα στο Δ)
    1 point
  14. @janna Καλησπέρα. Θα δηλώσεις την αυθαίρετη επέκταση στο άρθρο 112, διότι είναι μεταγενέστερη του 1983 και το ακίνητο βρίσκεται σε στάσιμο οικισμό. Λόγω του Α 112 θα λάβει οριστική εξαίρεση. Αν θέλεις να δηλωθεί και το υφιστάμενο-προ 55- για κάποιο λόγο, αυτό θα το υπάγεις εκτός άρθρου 112 (κατηγορία 1) καθώς δεν εμπίπτει σε αυτό λόγω του ότι είναι προ 83. Άρα θα πρέπει να κάνεις δυο Φ.Κ. Ένα για το υπάρχον (εφόσον για κάποιο λόγο θέλεις να δηλωθεί) και ένα για την προσθήκη στο άρθρο 112.
    1 point
  15. @TTFrenzy ναι αυτή είναι η διαδικασία για το ΕΡΓΑΝΗ, και το απογραφικό Ε12. Κανονικά πρέπει να κόψεις και στον μάστορα εξοφλητική απόδειξη αλλά τώρα τελευταία ακούω ότι δεν τις ζητάνε από το ΙΚΑ, τους καλύπτει το κείμενο της υπ. δήλωσης. Επίσης θεωρητικά χρειάζεται να συμπληρώνεις και το ΒΗΔΑΠ αλλά νομίζω για μέχρι 2 άτομ απασχόληση ανά ημέρα (μάλλον εκεί εμπίπτεις;) δεν χρειάζεται ούτε αυτό. Έχω ακούσει πάντως και το ακραίο σενάριο να το ζητήσουν σε αποπεράτωση έργου (άλλος συν/φος παλαιότερα είχε αναφέρει το ΙΚΑ Πανόρμου). Δυστυχώς η αποπεράτωση δεν γίνεται ηλεκτρονικά, θα πρέπει να πας από εκεί. Χρειάζεται εξουσιοδότηση (αν δεν είσαι ο ίδιος), οι υπ. δηλώσεις των εργατών, και το κλασσικό έντυπο του ΙΚΑ για αποπεράτωση. Για τις εισφορές της ΑΠΔ ναι βγαίνει αυτόματα με την ταυτότητα πληρωμής που σου αποδόθηκε με το ΑΜΟΕ.
    1 point
  16. Από τη στιγμή που υπάρχουν μηχανήματα διαλογής (και συσκευασίας υποθέτω), είναι βιομηχανική εγκατάσταση
    1 point
  17. Καλημέρα Θεόφραστε. Ορθώς, είχες τις επιφυλάξεις σου, διότι στην κατηγορία 3 εντάσσεται μόνο πέργκολα και όχι στέγαστρο. Επομένως, αν οι αυθαίρετες κατασκευές έλαβαν χώρα μετά το 1983, δεν μπορούν να υπαχθούν λόγω κατηγορίας 5.
    1 point
  18. Επομένως, ξεκαθαρίστηκε ότι θα βάλεις "ναι" στην ύπαρξη Ο.Α και θα συγκρίνεις ως να είχες κανονική Ο.Α για προσδιορισμό κατηγορίας 4. Η παραβίαση της Δ, δεν θα συμμετάσχει στην εύρεση της κατηγορίας. Θα βάλεις την Υ.Δ το τμήμα που την παραβιάζει, αλλά θα αναφέρεις ότι αυτό γίνεται για συστημικούς λόγους υπολογισμού προστίμου και η Υ.Δ δεν προσαυξάνει τα πολεοδομικά μεγέθη, δόμησης, κάλυψης.
    1 point
  19. 1 point
  20. Προσωπικά βάζω την επικρατούσα χρήση του κτιρίου... Συνήθως προκύπτει από το διάγραμμα κάλυψης ή από τη δεύτερη σελίδα του στελέχους της οικοδομικής άδειας ανέγερσης του κτιρίου (αν είναι σωστά συμπηρωμένος ο πίνακας).
    1 point
  21. εχμ του το λέω κι εγώ αλλά έχει το άγχος μη και βγάλει κακό όνομα το ακίνητο, σαν κορασίδα περπατημένη στα πεζοδρόμια ...... και όχι στα σαλόνια ....
    1 point
  22. Συνάθροισης κοινού (είναι η πιο κοντινή χρήση)
    1 point
  23. Κάπου, σε καποια εγκύκλιο της πυροσβεστικής, ισχύει αυτό που λέει η συνάδελφος @stag94, ότι πρεέπει να είναι ξεχωριστά δίκτυα, αλλά πρέπει να την βρω ανάμεσα σε 80-90 εγκυκλίους που έχω!
    1 point
  24. Το συνολικό μήκος προσώπου επί των δυο κοινόχρηστων οδών θα ληφθεί υπόψη για την αρτιότητα εκτός και αν ορίζεται ειδικά (κάτι που όπως αναφέρεις δεν ισχύει).
    1 point
  25. Σε εφαρμογή της Υ.Α. ΥΠΕΝ/ΣΕΝΕ/17806/1085, η ΓΓΠΣΨΔ κατάργησε τα παράβολα με κωδικό τύπου 8012, 8013 και 8014. Για την έκδοση ΠΕΑ απαιτούνται τα παρακάτω παράβολα: α. Για κτίρια / κτιριακές μονάδες κάτω των 250 τ.μ: κωδικός τύπου 8440 (10 ευρώ) β. Για κτίρια / κτιριακές μονάδες άνω των 250 τ.μ: κωδικός τύπου 8441 (30 ευρώ) Τυχόν εκδοθέντα παράβολα των κωδικών τύπου που καταργήθηκαν, δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν. Για την επιστροφή των χρημάτων δείτε το παρακάτω (περίπτωση Α): https://www.gsis.gr/e-paravolo/leptomereies-shetika-me-tis-epistrofes-hrimaton-toy-ilektronikoy-paraboloy Για ερωτήσεις σχετικά με τη διαδικασία επιστροφής χρημάτων επικοινωνήστε με το helpdesk της ΓΓΠΣΨΔ: 213-1621000 ή [email protected]
    1 point
  26. Δεν καταλαβαίνω γιατί είναι πρόβλημα η οικοδομική άδεια. Τα σχέδια της σύστασης και βέβαια δεν είναι τα εγκεκριμένα της Ο.Α. αλλά από μόνα τους αποδεικνύουν ότι το ακίνητο υφίσταται με την σημερινή του μορφή από το 1950 και ταυτόχρονα αποτελούν σχέδια σημερινής αποτύπωσης. Να τα ξανασχεδιάσω? και γιατί να θεωρείται επίσημο αυτό το σχέδιο ιδιώτη μηχανικού ? Μήπως οι κατόψεις της σύστασης αρκούν για μελλοντικό συμβόλαιο ? Επίσης, πως θα δηλώσω ότι είναι ρυθμισμένο "ρυθμισμένο-τύπος 2", αφού δεν ΄χει ρυθμιστεί με κανένα τρόπο?
    1 point
  27. @cvck Kαλημέρα. Η γνώμη μου είναι ότι η υπαγωγή στο άρθρο 112 είναι μια ειδική περίπτωση του νόμου και δεν θα ελέγξεις με τα μεγέθη 40-40-20. Αυτό διότι στην διατύπωση του άρθρου αναφέρεται ότι Αυθαίρετες κατασκευές σε κτίρια με αποκλειστική χρήση κατοικία, που ευρίσκονται εντός στάσιμων οικισμών, όπως αυτοί ορίζονται στο άρθρο 21 του ν.1337/1983, με την προϋπόθεση ότι οι στάσιμοι οικισμοί ευρίσκονται σε απόσταση μεγαλύτερη των 2000 μ. από τη θάλασσα ή από χιονοδρομικά κέντρα και εφόσον οι αυθαίρετες κατασκευές έχουν συντελεσθεί μετά το έτος 1983 και μπορεί να υπαχθούν στις διατάξεις του παρόντος, εξαιρούνται οριστικά από την κατεδάφιση με την καταβολή του αναλογούντος παραβόλου και ενιαίου ειδικού προστίμου, όπως υπολογίζεται με το Παράρτημα Α, μειωμένου κατά 30%. Για την υπαγωγή υποβάλλονται μόνο τα δικαιολογητικά των περιπτώσεων α, β, γ, δ, ε και ζ του άρθρου 99 και αποτύπωση των κατόψεων του κτιρίου ή της ιδιοκτησίας. Αν έχει συσταθεί οριζόντια ή κάθετη ιδιοκτησία, για την υπαγωγή τα πιο πάνω στοιχεία υποβάλλονται υποχρεωτικώς ανά διηρημένη ιδιοκτησία. Άρα μας λέει ότι για αποκλειστική χρήση κατοικία (παραπέμπει ξεκάθαρα στους όρους βάσει του 588/δ/82) και λόγω του ότι εξαιρούνται οριστικά από την κατεδάφιση, μας παραπέμπει στην κατηγορία 4 (ύπαρξη άδειας μετά το 83). Φυσικά θα έπρεπε να έχει διατυπωθεί με σαφήνεια, αλλά στα αυθαίρετα ελάχιστα είναι σαφή. Για το αν μπορείς να κάνεις χρήση όρων δόμησης προ 23 τμήματος του οικισμού η απάντηση είναι αρνητική, όπως δεν θα μπορούσες να κάνεις αν εξέδιδες μια Ο.Α. Η περίπτωση κατά την οποία υποχρεωτικά θα εφήρμοζες όρους δόμησης του 138/δ/81 (προ 23) είναι αν είχες μικτή χρήση με το ακίνητο εντός του συνεκτικού προ 23 τμήματος. Στην τελευταία περίπτωση όμως, δεν θα μπορούσες να ενταχθείς στο άρθρο 112.
    1 point
  28. @cvck Καλησπέρα. Διευκρίνισε αν θα πας με τις διατάξεις του άρθρου 112 ή έχεις αυθαιρεσίες προ 83 που θέλει ο ιδιοκτήτης να ρυθμίσει και θα πας με τις γενικές διατάξεις υπολογισμού. Προ 83, κατηγορία 2 ή και 1, οδηγεί σε οριστική εξαίρεση από κατεδάφιση. Ένταξη στο Α 112, σύμφωνα με το νόμο, οδηγεί σε οριστική εξαίρεση. Αυθαίρετες κατασκευές σε κτίρια με αποκλειστική χρήση κατοικία, που ευρίσκονται εντός στάσιμων οικισμών, όπως αυτοί ορίζονται στο άρθρο 21 του ν.1337/1983, με την προϋπόθεση ότι οι στάσιμοι οικισμοί ευρίσκονται σε απόσταση μεγαλύτερη των 2000 μ. από τη θάλασσα ή από χιονοδρομικά κέντρα και εφόσον οι αυθαίρετες κατασκευές έχουν συντελεσθεί μετά το έτος 1983 και μπορεί να υπαχθούν στις διατάξεις του παρόντος, εξαιρούνται οριστικά από την κατεδάφιση με την καταβολή του αναλογούντος παραβόλου και ενιαίου ειδικού προστίμου, όπως υπολογίζεται με το Παράρτημα Α, μειωμένου κατά 30%. Για την υπαγωγή υποβάλλονται μόνο τα δικαιολογητικά των περιπτώσεων α, β, γ, δ, ε και ζ του άρθρου 99 και αποτύπωση των κατόψεων του κτιρίου ή της ιδιοκτησίας. Αν έχει συσταθεί οριζόντια ή κάθετη ιδιοκτησία, για την υπαγωγή τα πιο πάνω στοιχεία υποβάλλονται υποχρεωτικώς ανά διηρημένη ιδιοκτησία. Σε όλη την ακτίνα των 800 μέτρων από το κέντρο στάσιμου οικισμού και για αποκλειστική χρήση κατοικία ισχύουν οι όροι δόμησης του ΦΕΚ 588/Δ/82.
    1 point
  29. Από μέρα σε μέρα Όροι Δόμησης και Αρτιότητες κλπ έχουν την δυνατότητα να αλλάξουν .....
    1 point
  30. Αν δες απαντήσεις, είναι σαν να δέχεσαι το αποτέλεσμα της έκθεσης. Η έκθεση αφορά μόνο το Α, και μόνο αυτό εξετάζεται.
    1 point
  31. Θα πρότεινα να αγνοήσεις την άδεια και να κάνεις υπαγωγή ως προ 75 (εφόσον τηρούνται οι προϋποθέσεις) Το e ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑ δεν είναι επίσημο και, συνεπώς, είναι μη αξιόπιστο. Όπως είπε κι ο ΙΑΣΟΝΑΣ, τα όρια του κάθε οικισμού προκύπτουν μόνον από το ΦΕΚ οριοθέτησης
    1 point
  32. δεν ξέρω, δεν ασχολήθηκαν καν χωρίς κάποιο σχέδιο ή σκαρίφημα να το βλέπω.... Στην τελική μηχανικοί είμαστε και όχι συμβολαιογράφοι και βοηθούν πολύ πιο καλά τα σχέδια σε οποιαδήποτε περιγραφή κτιρίου
    1 point
  33. απορία δική μου .... αφού όπως λες είναι προσκυρωτέο ..... από τι θες να το προστατέψεις?? Αφού όταν ολοκληρωθεί η προσκύρωση το Οικόπεδο θα γίνει τμήμα κάποιου όμορου οικοπέδου, δεν θα είναι πιά δικό σου και θα λάβεις αποζημίωση (θα έλεγα πιο καλά φύτευε δέντρα καρποφόρα οπότε θα έχεις πιο καλή τιμή αποζημίωσης)
    1 point
  34. Δοκίμασες να τραβήξεις τον α/α από τον μεταγενέστερο έλεγχων φορολογικών;
    1 point
  35. Έχουμε γράψει, κατ΄ επανάληψιν, ότι το εργοτάξιο είναι μεγάλο σχολείο. Ακόμη κι αν πρόκειται να ασχοληθείς μόνο με μελέτες, η εργοταξιακή εμπειρία είναι απαραίτητη. Θα σου πρότεινα, πριν ασχοληθείς σοβαρά με μελέτες, να απασχοληθείς τουλάχιστον τρία χρόνια σε εργοτάξιο. Έτσι, με την εμπειρία που θα αποκτήσεις, θα είσαι σε θέση να κάνεις καλύτερες μελέτες αλλά κι επιβλέψεις Ως προς τα υπέρ και κατά: Ο μελετητής εργάζεται σε γραφείο, σε συγκεκριμένη τοποθεσία, προφυλαγμένος από τις καιρικές συνθήκες και με σταθερό, σχετικά, ωράριο. Ο μισθός (ή η αμοιβή) ειναι συνήθως χαμηλότερος από αυτή αντίστοιχης εμπειρίας μηχανικού εργοταξίου και η ανέλιξη δυσκολότερη. Αν ασχοληθείς με πολεοδομκά (άδειες, αυθαίρετα, κλπ) θα έχεις να αντιμετωπίσεις μιαν αλλοπρόσαλλη νομοθεσία. Όμως, από τη στιγμή που εργάζεται σε σταθερό μέρος, μπορεί να δημιουργήσει οικογένεια πιο εύκολα. Ο μηχανικός εργοταξίου απασχολείται κυρίως σε εξωτερικούς χώρους, αλλά κάνει και δουλειά γραφείου. Δεν έχει σταθερό τόπο εργασίας (μπορεί να πάει σε όλη τη χώρα, ανάλογα με τις ανάγκες των έργων), οι καιρικές συνθήκες είναι, ενίοτε, ακραίες και η πίεση μεγαλύτερη. Επίσημα υπάρχει σταθερό ωράριο, αλλά στην πράξη δεν τηρείται για ευνόητους λόγους (π.χ. δεν μπορείς να φύγεις κατά τη διάρκεια της σκυροδέτησης). Ο μισθός είναι καλύτερος από αυτόν του γραφείου και η ανέλιξη ευκολότερη αν είσαι "γατόνι". Επίσης, μπορείς να βγεις στην πιάτσα (ως εργολήπτης δ.ε. ,κι αφού έχεις αποκτήσει την απαραίτητη εμπειρία) νωρίτερα από ένα μελετητή. Η νομοθεσία των δ.ε. είναι σαφής και συγκεκριμένη. Όμως, με το συνεχές τρέξιμο, είναι πιο δύσκολο να κάνεις οικογένεια. Με ό,τι όμως και να ασχοληθείς, θα πρέπει να είσαι συνεπής με τις υποχρεώσεις σου. Να επιδεικνύεις διαρκώς επαγγελματικό και προσωπικό ήθος και να μη φοβάσαι τις επαγγελματικές εμπειρίες. Στα πρώτα (και ίσως όχι μόνο) χρόνια, θα πρέπει να θυσιάσεις προσωπικές στιγμές κι ελεύθερο χρόνο προκειμένου να δημιουργήσεις γερές βάσεις. Αυτό, δες το σαν μιαν επένδυση για το μέλλον. Αυτά προς το παρόν, κι εδώ είμαστε για περισσότερες πληροφορίες υ.γ Η προσωπική μου εμπειρία: Ξεκίνησα με μελέτες (οικοδομικές άδειες και τοπογραφικά) έχοντας ως πάρεργο τις ιδιωτικές κατασκευές. Διαπιστώνοντας όμως ότι οι μελέτες είναι μεροδούλι-μεροφάι, έριξα το βάρος στις κατασκευές (δημόσια και ιδιωτικά έργα). Κάποιες φορές ρισκάρισα αλλά μου βγήκε. Και δεν το μετάνιωσα
    1 point
  36. @ekaterini αν το διαμέρισμα, στην τακτοποίηση και στον τίτλο ιδιοκτησίας, φαίνεται και αναφέρεται σαν ημιτελές, τότε απαιτείται άδεια αποπεράτωσης
    1 point
  37. Version μετά τον ΝΟΚ ...

    108.208 downloads

    Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  38. Alfani Διάβασε την παράγραφο 1β του άρθρου 87 του Ν. 4495 και το αντίστοιχο εδάφιο της ερμηνευτικής εγκυκλίου.
    1 point
  39. Καλημέρα. Μην σας προβληματίζουν τέτοια ζητήματα. Η ΗΤΚ δεν θα επηρεάσει εμπράγματα δικαιώματα. Ακόμη και αν βάλεις λανθασμένο δικαίωμα στην ΗΤΚ η συμβ/φος θα συντάξει συμβόλαιο με βάση τους τίτλους και όχι με τα αναγραφόμενα στην η.τ. Επί του ερωτήματός σου μπορείς να βάλεις τον επικαρπωτή (αυτός μεταβιβάζει το δικαίωμα της επικαρπίας) και αν δεν έχει αντίστοιχη επιλογή, άφησέ τον ως 100% Π.Κ και γράψε κάπου στα σχόλια ότι αφορά τον επικαρπωτή.
    1 point
  40. 9.175 downloads

    Υπόδειγμα μελέτης παθητικής πυροπροστασίας κατοικίας
    1 point
  41. Παρομοιως, δεν καταλαβα εάν προκειται για υφισταμενα κτιρια; ή τωρα θα εκδοθει αδεια δομησης, οπότε ισχυει το ΦΕΚ Δ 270/1985; Αρθρ.6.-1. Προκειμένου για την ανέγερση κατοικιών εφαρμόζονται και οι ακόλουθοι ειδικοί όροι και περιορισμοί δόμησης επιπλέον των όσων αναφέρονται στο άρθρ.1 του παρόντος. «α) Επιτρέπεται η διάσπαση του ενιαίου κτιρίου μετά τη σύμφωνη γνώμη του Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής και με τις εξής προϋποθέσεις: αα) Τα επί μέρους, μετά τη διάσπαση, κτίρια σε κάθε περίπτωση αποτελούν ένα ενιαίο αρχιτεκτονικό σύνολο, ββ) Στην περίπτωση που προβλέπεται ενιαίο κτίριο το οποίο αποτελεί σύνθεση περισσοτέρων όγκων, η σύνδεση αυτών επιβάλλεται να έχει πλάτος κατ ελάχιστον 1,20 μ. και προσμετράται τουλάχιστον σε έναν από τους συντελεστές δόμησης ή κάλυψης
    1 point
  42. Δεν εννοώ ότι θα είσαστε εσείς εκτεθειμένη αλλά σίγουρα ο μεταγενέστερος έλεγχος θα είναι ένα φόβητρο για αυτούς τους "συναδέλφους" μας που όλα τα σφάζουν και όλα τα μαχαιρώνουν...
    1 point
  43. 1 point
  44. Αν στο συγκεκριμένο οικισμό δεν υπάρχει εγκεκριμένο ρ.σ., αλλά μόνο οριοθέτηση, επιτρέπεται. Η οριοθέτηση του οικισμού ΔΕΝ είναι δημιουργία ρυμοτομικου σχεδίου. συμπλ. δεν είδα το σχόλιο του Παύλου...
    1 point
  45. Σύμφωνα με το φεκ 313Β/2020 (2) οδηγίες για ΣΑ, αρθ. 4 παρ 10, για επουσιώδεις αλλαγές στο κτίριο, δεν απαιτείται αρχιτεκτονικός έλεγχος γενικώς. Η θερμομόνωση εμπίπτει στην περίπτωση (αν δεν αλλάξεις χρώματα). Ισχύει σε όλες τις περιπτώσεις που έχει αρμοδιότητα το ΣΑ (και σε παραδοσιακούς οικισμούς).
    1 point
  46. Ο επιβλέπων θα πρέπει να έχει στο έργο τα απαιτούμενα εγκεκριμένα σχέδια, όχι εσύ. Τον έλεγχο θα τον κάνεις με τον ξυλότυπο (αν είναι σωστός και έχει αποστάσεις από όρια ή αν το κτίριο δεν είναι στην μέση του πουθενά) αλλιώς σε συνδυασμό με το διάγραμμα κάλυψης. Το βάθος θεμελίωσης μπορεί να ελεγχθεί ακόμα και να έχει πέσει η μπαζόπλακα αφού μόνο μέσα θα έχει μπαζωθεί.... Πικρή ιστορία το θέμα του ελέγχου προ καμίας σκυροδέτησης.... Και οι υπεύθυνοι κάνουν ότι δεν καταλαβαίνουν.....
    1 point
  47. Το ξεμπαζωμα το δηλώνεις με αναλυτικό και το ύψος το υπολογίζεις από εκεί που ήταν το μπαζωμενο σύμφωνα με την αδεια
    1 point
  48. Και πως θα αποκαταστησεις την προσφυση μεταξυ του μονωτικου (που ηδη υπαρχει) και την τσιμεντοκονια? ΥΓ. Θα το ξαναγραψω. Απο ποτε το πλακακι παρεχει μονωση???
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.