Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      17

    • Περιεχόμενα

      17.687


  2. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      14

    • Περιεχόμενα

      8.430


  3. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      14

    • Περιεχόμενα

      6.610


  4. ΚΑΝΑ

    ΚΑΝΑ

    Core Members


    • Πόντοι

      12

    • Περιεχόμενα

      11.709


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη από 12/09/2024 σε όλες τις περιοχές

  1. Ντροπή μας και μόνο που καθόμαστε και συζητάμε για τις ηλίθιες παρατηρήσεις που μας κάνουν για το εξοικονομώ 2021! Ποιοι κάνουν τους ελέγχους? Ειναι μηχανικοί του ΤΕΕ αυτοί? Σπούδασαν να ζητάνε γελοιότητες? Εμείς έχουμε αξιοπρέπεια να ασχολούμαστε με αυτά για 200 ευρώ? Θα διαμαρτυρηθούμε στο ΤΕΕ? ΕΛΕΟΣ!
    4 points
  2. αν επιλέξεις προ του 75 το πρόστιμο είναι σταθερό στα 250€ (όσα τ.μ και αν βάλεις) Λογικό είναι να το βάλεις ως υπόγειο με 0,50 για να μπει στο Ε9 ως βοηθητικός και υπόγειος χώρος
    3 points
  3. πολυ σωστα... ΣτΕ 2056/2014 7. Επειδή, ακολούθως, ο νόμος 1337/1983 (ΦΕΚ 33/Α/1983) καθιέρωσε νέο σύστημα για την πολεοδόμηση ορισμένης περιοχής. Το σύστημα αυτό χαρακτηρίζεται από τρία στάδια, από τα οποία διέρχεται η πολεοδόμηση της περιοχής, δηλαδή το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο, την πολεοδομική μελέτη και την εφαρμογή της. Το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο αποτελεί την γενική πρόταση πολεοδομικής οργανώσεως των πολεοδομικών ενοτήτων, που διατυπώνεται μετά από εκτίμηση των οικιστικών αναγκών και των προβλεπόμενων επιπτώσεων της πολεοδομικής ρυθμίσεως στο φυσικό και οικιστικό περιβάλλον. Συγκεκριμένα, το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο περιλαμβάνει κατ' αρχήν γενικούς ορισμούς και κατευθύνσεις ως προς τα θέματα του πολεοδομικού σχεδιασμού, δημογραφικά, οικονομικά, ενεργειακά, κυκλοφοριακά κ.λ.π. (άρθρο 2 του νόμου 1337/1983). Η πολεοδομική μελέτη αποτελεί εξειδίκευση των προτάσεων και προγραμμάτων του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου. Η έγκρισή της έχει τις συνέπειες εγκρίσεως σχεδίου πόλεως κατά τις διατάξεις του από 17-07-1923 νομοθετικού διατάγματος. Κύρια χαρακτηριστικά της αποτελούν η ρυμοτομική διαρρύθμιση μιας περιοχής και ο καθορισμός των όρων και περιορισμών δομήσεως (άρθρο 6 του νόμου 1337/1983). Το τρίτο στάδιο της εφαρμογής περιλαμβάνει όλες τις ενέργειες που απαιτούνται για την πραγμάτωση της πολεοδομικής μελέτης (καθορισμό τμημάτων που αφαιρούνται για εισφορά γης, τμημάτων που ρυμοτομούνται για κοινόχρηστους χώρους.
    3 points
  4. Η κατηγορία 3 δεν επηρεάζεται από την 5. Είναι ξεχωριστή. Ο νόμος δεν αναφέρει τίποτα για υποχρέωση ύπαρξης Ο.Α για ένταξή αποθήκης στην κατηγορία 3. Μπορείς να την κάνεις υπαγωγή στην κατηγορία 3.
    2 points
  5. @sissy_arch Το θέμα του μη άρτιου όμορου θα έπρεπε να έχει εμφανιστεί και αποσαφηνιστεί στο τοπογραφικό που κατατέθηκε. Αν το θέμα αποκρύφτηκε ή δεν είχε γίνει αντιληπτό τότε αυτό σίγουρα πρόσθεσε ένταση στην συναλλαγή με τον υπάλληλο. Σε κάθε περίπτωση αν το όμορο οικόπεδο δεν πληρεί τις προϋποθέσεις ούτε της κατά παρέκκλιση αρτιότητας, τότε ο Τοπογράφος, πριν την κατάθεση της άδειας, να ελέγξει: Αν είναι κατ' εξαίρεση οικοδομήσιμο με τις μεσοτοιχίες του Ν.696 Αν είναι κατ' εξαίρεση οικοδομήσιμο με το αρθ.25 του Ν.1337 Αν έχει προκύψει απο αυτοδίκαια άκυρη κατάτμηση Αν τα παραπάνω δεν ισχύουν, τότε το πρόβλημα παραμένει, και αν το δικό σας οικόπεδο δεν μπορεί να επιλύσει το θέμα της τακτοποίησής του όμορου (δηλαδή δεν μπορεί να διαθέσει επιφάνεια ή πρόσωπο) τότε μπορεί να ζητηθεί πρωτόκολλο αδυνάτου τακτοποίησης από την Πολεοδομία και να επιτραπεί η έκδοση άδειας.
    2 points
  6. Γίνεται, με τις εξής προϋποθέσεις: - Το απομένον να έχει την αρτιότητα του κανόνα και, αν υπάρχει οικοδομή, να τηρούνται οι όροι δόμησης (κάλυψη, δόμηση, π.α.). - Θα γίνει με ένα τίτλο (αποκοπή και προσθήκη στο όμορο) Στο συμβόλαιο θα συμβληθούν όλοι οι (εκατέρωθεν) ιδιοκτήτες
    2 points
  7. Αγαπητέ @Geostavrak, διορθώνω το κείμενό σου για να είναι πιο κατανοητό στους νεώτερους συναδέλφους. Η σειρά είναι η εξής: Γ.Π.Σ. (Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο): Ορίζονται οι περιοχές προς επέκταση. Πολεοδομική μελέτη (ένταξη στο Σχέδιο Πόλεως): Υλοποιείται η επέκταση με έκδοση ΦΕΚ ένταξης στο Σχέδιο Πόλεως νέων περιοχών μέσω Πολεοδομικής μελέτης. Πράξη Εφαρμογής: Μετά το ΦΕΚ της ένταξης στο Σχέδιο Πόλεως εκπονείται η Π.Ε. για το ακριβή προσδιορισμό την Ο.Τ., των οικοπέδων, των οδών (μηκοτομές) και των εισφορών. Οπότε το κείμενο σου θα έπρεπε να είναι:
    2 points
  8. Θεωρητικά μπορούν να γίνουν τα πάντα. Σε κάθε περίπτωση η διαδικασία έχει ως εξής: 1. Αποτίμηση υφιστάμενης κατάστασης: όλα όσα μας περιγράφεις πρέπει να τα δει κάποιος μηχανικός και με συγκριτική θεώρηση αρχικής μελέτης και πραγματικής κατάστασης να προσδιορίσει τις αντοχές των επιμέρους υλικών αλλά και του κτιρίου σαν σύνολο. Αν όλα βγουν καλά, σε πρώτη φάση θα έχεις μια επίσημα βεβαίωση στατικής επάρκειας με τυπική και ουσιαστική σημασία. 2. Πρόταση ενισχύσεων: τα παραπάνω μπορεί να αποδειχθούν ανεπαρκή ακόμα και για την τρέχουσα λειτουργία του κτιρίου (πχ λόγω επικαιροποιημένων κανονισμών) και να χρειαστούν κατευθείαν ενισχύσεις. Το ποιες θα είναι αυτές θα στο πει ο μηχανικός. Δεν υπάρχουν εκ των προτέρων τυποποιημένες λύσεις γιατί κάθε κτίριο είναι μοναδικό, ιδίως αν είναι και παλαιό, όλα όμως προκύπτουν με στατικές αναλύσεις, αντικειμενικά και τεκμηριωμένα. 3. Πρόταση προσθηκών: παράλληλα μπορεί να εισαχθεί το ζήτημα του β' ορόφου και αναλόγως να προκύψουν οι απαιτούμενες ενισχύσεις. 4. Απόφαση: όλα τα παραπάνω θα συγκριθούν με την επιλογή να κατεδαφιστούν τα πάντα (ή επιλέγοντας τα πιο προβληματικά) και να ξαναχτιστεί κάτι ή όλο από την αρχή. Εδώ θα παίξει ρόλο και ο συναισθηματικός παράγοντας, η διαθεσιμότητα κατάλληλων συνεργείων κλπ.
    2 points
  9. Δεν μπορεί να δοθεί απάντηση εξ αποστάσεως. Θα πρέπει να ελεγχθεί η οικοδομή από πολιτ. μηχανικό.
    2 points
  10. Καλησπέρα, στον Ν.4178/13 στην Εγκ. νομίζω, ανέφερε κάπου ότι αν τμήμα κτηρίου δεν κατασκευάστηκε, τότε αυτό δεν αποτελεί αυθαιρεσία. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι το εν λόγω τμήμα θα πρέπει να αφαιρεθεί από οποιαδήποτε άλλη υπέρβαση σε επιφάνεια. Οπότε προσωπικά συμφωνώ μαζί σου ότι τα 10τμ δεν θα έπρεπε να αφαιρεθούν από τα αυθαίρετα 12τμ σε άλλο σημείο.
    2 points
  11. καλημέρα σας Αν το σπίτι σου είναι ισόγειο και αυτό είναι κολώνα τότε έχει δίκαιο ο συν/φος πιο πάνω
    2 points
  12. χρυσός κανόνας για κτίρια άνω των 70 ετών και με όροφο.... Δεν πειράζεις ΤΙΠΟΤΑ Δεν γκρεμίζεις ΤΙΠΟΤΑ ..... Ειδικά αν δεν το αναθέσεις να το μελετήσει έμπειρος Μηχανικός. Αν δεν βρεις..... δεν παίζεις με το κεφάλι σου και τα κεφάλια άλλων.... έτσι για να βολέψεις ένα έπιπλο.
    2 points
  13. Σε αυτή την περίπτωση ας εξεταστεί η δυνατότητα αποζημίωσης του ιδιοκτήτη λόγω μείωσης αξίας του ακινήτου. Θα πρέπει, όμως, να είναι σίγουρο ότι, χωρίς τη δουλεία, θα ήταν σήμερα οικοδομήσιμο
    2 points
  14. άνθρωπος που μάλωσε με τον α' και β' επιβλέποντα δεν αποκλείεται στην τελική προσπάθεια ηλεκτροδότησης του ακινήτου του ή μέσω ΠΕΚ μετά από τελικό έλεγχο από Ε.Δ (που τον καλεί ο επιβλέπων) ή μέσω Υ.Δ του β' επιβλέποντος, να περιπλέξει και σένα. Κάτσε λοιπόν στα αυγά σου και μην δελεάζεσαι από το χρήμα που μπορεί να σου βγει ξινό. Εξάλλου ο Ν 4495 προβλέπει ότι όταν υπάρχει σε ισχύ Ο.Α (και αυτή πράγματι είναι σε ισχύ, αντί έκδοσης Μ/Κ ενημερώνεται η Ο.Α
    2 points
  15. Με απλά λόγια... τίποτα. Παιξατε και χάσατε όταν αγοράσατε το διαμέρισμα και δεν ελέγξατε τον πίνακα κατανομής χιλιοστών και δαπανών Με το που αγοράσατε, φυσικά τον αποδεχτήκατε (εν αγνοια σας βεβαια). Δυστυχως ανήκετε και εσεις στο 90% των ανθρώπων που αγοράζουν ακίνητο και δεν πληρώνουν τεχνικο σύμβουλο (μηχανικό) εορτής
    2 points
  16. Version μετά τον ΝΟΚ ...

    99.181 downloads

    Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    2 points
  17. Version 1.0.0

    773 downloads

    AutoCAD Dynamic Blocks Pack με πληθώρα από dynamic blocks για αρχιτεκτονικό σχεδιασμό 2D, εξαιρετικά χρήσιμα και βοηθητικά, που μειώνουν σημαντικά τον χρόνο της αρχιτεκτονικής διαρρύθμισης. Τα dynamic blocks μπορούν αυτόματα και κατ' επιλογή του χρήστη να αλλάξουν παραμέτρους όπως μέγεθος, σχήμα, διάταξη κλπ, με κυριολεκτικά δύο κλίκ. Για εκδόσεις AutoCAD 2018 - 2023.
    1 point
  18. Δ*δ κανονιστικά και στην πράξη. Για αυτό που ρωτας Νικ θεωρητικά μπορείς να κολλήσεις παντού πίσω και αριστερά, να είσαι όλος σε επαφή. Αλλά το λογικό (και ορθό) είναι το Δ*δ
    1 point
  19. Καλησπέρα, εγώ προσωπικά στις φωτογραφίες θα έδειχνα το οικόπεδο κενό. Διαφορετικά θα προκύπτει ότι τα isobox μπήκαν πριν την άδεια με ότι αυτό συνεπάγεται. Στο τοπογραφικό όμως δεν υπάρχει θέμα αν δείξεις τις μελλοντικές θέσεις τoυς.
    1 point
  20. κανένα πρόβλημα! (εφόσον τηρείται το περίγραμμα της σύστασης και δεν εξέχει αυτού του περιγράμματος της Ο.Α -με τις επιτρεπόμενες ανοχές του 2%
    1 point
  21. Ξεκινας με ερευνα στο υποθ/κειο, που θα κανει δικηγορος. Αναλογα με τα "ευρηματα", θα γινουν επομενες κινησεις. [τι ψαχνεις;]
    1 point
  22. στις σωστές επισημάνσεις του συναδέρφου να προσθέσω κάτι λίγα.... κτήριο 102 ετών τσεκ με προσοχή για χαρακτηρισμό του ως διατηρητέου (και με τι όρους) μη φαντάζεσαι .... η φαντασία συχνά προτρέχει της πραγματικότητας. Αν βρεις σχέδια και Άδεια τότε θα ξέρεις. Πριν... δεν έχεις τίποτα. Το νομιμοποίηση με πρόστιμο ή ότι άλλο θες θα εξαρτηθεί ... αν η προσθήκη είναι προ 07/2011, αν έχεις υπόλοιπο συντελεστή δόμησης, αν δεν υπάρχει χαρακτηρισμός διατηρητέου κλπ κλπ..... Για την στατική επάρκεια του παλαιού δεν είπες αν σε ενδιαφέρει προσθήκη καθ ύψος.... αν ναι τότε ναι κ,ά πολλά
    1 point
  23. 1. Ό,τι υφίσταται θα πρέπει να φαίνεται στα αντίστοιχα σχέδια. 2. Το "κτίσμα" των 8,00 τ.μ. θα πρέπει να νομιμοποιηθεί, εφ' όσον αυτό είναι δυνατόν βάσει Νομοθεσίας. 3. Μελετη Στατικής Επάρκειας του υφισταμένου κτιρίου του 1922 δεν είναι υποχρεωτική. Εξαρτάται από το πώς θα γίνει η επέκταση.
    1 point
  24. Η προσέγγισή είναι σωστή, αλλά την συγκεκριμένη περίπτωση την εξαιρεί ρητά η εγκύκλιος. Φυσικά και δεν είναι λάθος την απόληξη, να την πας με ΥΔ.
    1 point
  25. Πριν αρχισεις τις κατεδαφισεις, θα επρεπε να μιλησεις με μηχανικο ...για το τί ειδους αδεια επρεπε να εκδοθεί και να προβλεφθει η διαχειρηση των μπάζων... [μονος σου γκρεμιζεις;]
    1 point
  26. Ιάσωνα καλησπέρα διαφωνώ με την τοποθέτηση σου ότι πρέπει να αντιμετωπιστεί η αυθαίρετη μάντρα σαν κατασκευή κατηγορίας 5 σαν την πιο κοντινή τεκμηρίωση στην άποψη μου παραθέτω την γνωμοδότηση Αρ. 39 του κεντρικού συμβουλίου πολεοδομικών θεμάτων και αμφισβητήσεων η οποία δέχεται ότι μπορούν να υπαχθούν στην κατηγορία 4 αυθαίρετες κατασκευές εφόσον υπάρχει κτίσμα προ του 1955Πράξη-39-Προϋφιστάμενα-του-1955-κτίσματα-υπαγωγή-στο-ν-4495-2017 (1).pdf
    1 point
  27. Μπορείς να κάνεις τροποποιητική και να εισάγεις την πράξη. Η μεταβίβαση βασίζεται στην βεβαίωση νομιμότητας που εκδίδεται στο ΠΠΗΤ, όπως και πριν την ΗΤΚ. Το να ξεχαστεί κάτι εκ παραδρομής στην ΗΤΚ θεωρώ ότι είναι πολύ μικρής σημασίας ζήτημα.
    1 point
  28. Στο ακίνητο υπάρχει σύσταση οριζόντιων ιδιοκτησιών, καθέτων ή τίποτα από τα δυο; Αναφέρεις οικόπεδο. Να υποθέσω ότι το ακίνητο βρίσκεται σε εντός σχεδίου περιοχή; α) Εκτός νόμιμου όγκου, μονομερής δεν γίνεται (διάβασε την παρ. 7 άρθρ. 98) β) θα πρέπει να γνωρίζουμε τις απαντήσεις στα ερωτήματα.
    1 point
  29. Εάν η συγκεκριμένη έκταση έχει απαλλοτριωθεί (κι έχει καταβληθεί η αποζημίωση), έχει επέλθει κατάτμηση Εάν δεν πρόκειται για απαλλοτρίωση, είναι δουλεία, και το γήπεδο (και όχι αγροτεμάχιο) εξετάζεται ως ενιαίο
    1 point
  30. Άλλο πράγμα είναι ο κοινόχρηστος χώρος πόλης (το εκτός ρ.γ) και άλλο πράγμα ο κοινόχρηστος οικοδομής-οικοπέδου. Η Συμβ/φος ενδιαφέρεται για το δεύτερο. Σωστά αναφέρεις ότι η περίπτωση γιε αφορά μικροαυθαιρεσίες (<5% περιγράμματος και εμβαδού Ο.Ι) για την οποία-κατά παρέκκλιση (ή κατ' εξαίρεση του άρθρου 98) επιτρέπεται η υπαγωγή παρά το ότι καταπατάται κ.χ πόλης.
    1 point
  31. Για να βάλουμε τα πράγματα σε μια σειρά: α. Τα ποσοστά συμμετοχής (γενικά) υπάρχουν στον πίνακα οριζοντίων ιδιοκτησιών που είναι κατατεθιμένος (μαζί με τα σχέδια) στο συμβ/φο. Πριν από κάθε αγορά, ο ενδιαφερόμενος μπορεί (και οφείλει) να τον ελέγξει. Μετά την αγορά, δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι "δεν γνώριζε" β. Τα ποσοστά συνιδιοκτησίας επί του οικοπέδου υπολογίζονται με βάση την αξία (συνήθως, αντικειμενική) της κάθε ο.ι.. Ομοίως και οι ψήφοι γ. Τα ποσοστά κοινοχρήστων, βάσει της επιφάνειας (ή όγκου) των ο.ι. δ. Τα ποσοστά θέρμανσης, βάσει των σχετικών απαιτήσεων κάθε ο.ι. ε. Τα ποσοστά ανελκυστήρα, βάσει της επιφάνειας και του ορόφου Εάν οι ιδιοκτήτες δεν συμφωνούν με τον ανωτέρω πίνακα, μπορούν (εάν αυτό επιτρέπεται από τον κανονισμό και τη σύσταση) να προβούν σε τροποποίηση. Για περισσότερες πληροφορίες, απευθύνονται σε συμβ/φο. Πριν από αυτό, θα πρέπει να απευθυνθούν σε έμπειρο μηχανικό προκειμένου να ελεχθούν τα στοιχεία του πίνακα και να γίνει (αν απαιτείται) η σχετική μελέτη. Εννοείται ότι, για να γίνει οποιαδήποτε τροποποίηση της σ.ο.ι., θα πρέπει να υπάρχει η νόμιμη πλειοψηφία.
    1 point
  32. Ορθώς ζητάει να αναγραφεί αν καταπατάται Κ.Χ οικοδομής. Αυτό καθορίζει την μετέπειτα διαδικασία. Αν καταπατάται όμορο διαμέρισμα τότε πρέπει να γίνει και με το όμορο η μονομερής. Το αν έγινε εκ κατασκευής θα το δηλώσει με Υ.Δ ο ιδιοκτήτης και εσύ απλώς θα το μνημονεύσεις. Δεν το βεβαιώνεις εσύ αλλά ο ιδιοκτήτης.
    1 point
  33. Ποιά? Του ΤΕΕ? Γελάσαμε και σήμερα.... ΤΕΕ ακούει?????
    1 point
  34. Αυτό που επισύναψες δεν είναι "Τεχνική Έκθεση Μηχανικού"!!! Κείμενο δηλαδή, που συνοδεύει Δήλωσης Υπαγωγής κ.λπ. Μόνο ως παραμύθι μπορείς να το λάβεις υπόψην σου!!! Συστήνω, αφού ο ιδιοκτήτης - πελάτης, σου έχει αναθέσει τη δημιουργία απλώς της ΗΤΑ και την έκδοση στη συνέχεια του Πιστοποιητικού ΗΤΑ, δηλαδή, μια εργασία η οποία μπορεί να σου αποφέρει στο σύνολό της π.χ. maximum 500 ευρώ, να την ..."κάνεις με ελαφρά πηδηματάκια" και να του συστήσεις με τη σειρά σου ν' απευθυνθεί στον λεβέντη μηχανικό που του έκανε τη δήλωση υπαγωγής κ.λπ. Ο λόγος απλός: Όλα τα "προηγούμενα" του λεβέντη είναι ...."παραμύθια" και στερούνται της οποιασδήποτε νομιμότητας! Μην μπλέξεις κι ασ' τον να χωθεί βαθύτερα... Υ.Γ. Αν ο πελάτης σου απευθύνονταν σε εμένα, θα τον ενημέρωνα για τον ακριβή λόγο της μη ανάληψης της εργασίας του!
    1 point
  35. Σύμφωνα με το άρθ29 παρ 1γ του 4495 για: "εκσκαφές ή επιχώσεις μεγαλύτερες του συν/πλην 0,80 μέτρα, καθώς και επιστρώσεις, διαμορφώσεις οικοπέδων και γηπέδων με σκοπό τη δόμηση (????)" απαιτείται κανονικά οικοδομική άδεια. Θεωρητικά τέτοιες βάσεις προσμετρούν στον ΣΚ. (Δες πχ Γεφυροπλάστιιγγες)
    1 point
  36. Καλημέρα. Όλα τα δεδομένα τα έχεις. Έχουμε μια οικοδομή που έγινε και δεν κλήθηκε ελεγκτής δόμησης. Τι γίνεται σε αυτή την περίπτωση. Ιδανικά αν κάποιος ξέρει αν υπάρχει διάταξη σε κάποιο νόμο που να περιλαμβάνει την περίπτωση. Είναι αμαρτία να πάμε με νομιμοποίηση και να κυνηγάει τον μηχανικό για να πληρώσει το πρόστιμο, πειθαρχικά και ιστορίες. Μιλάμε για 170τμ αποθήκη, θα βγάλει 100000€ πρόστιμο ανέγερσης, 20000€ δεν είναι λίγα λεφτά για να ψάχνουμε ποιος θα τα πληρώσει. Δεδομένο είναι επίσης ότι φταίει ο μηχανικός. Ο νόμος λέει πως ο επιβλέπων μηχανικός είναι υπεύθυνος για να καλέσει ελεγκτή. Δεν υπάρχει το δεν με ενημέρωσαν. Έχεις αναλάβει οικοδομή, την επιβλέπεις, και ενδιαφέρεσαι για αυτήν. Δεν την παρατάς. Εδώ δεν είναι μεγαλούπολη, όταν βγάζω μια άδεια, την άλλη μέρα πάω και χαράζω και ξεκινάει. Σε μια βδομάδα καλώ ελεγκτή. Για τη δεύτερη να το καταλάβω. Για την πρώτη δεν υπάρχει δικαιολογία. Δεν είμαι ο πολίτης που κάνει ερώτηση σε ένα φόρουμ μηχανικών για να απαντήσεις πήγαινε στο μηχανικό που το ανέλαβε. Η ερώτηση ήταν πολύ σαφής και με όλα τα δεδομένα. Κακώς έγραψα το στορι της υπόθεσης. Θα μιλήσω με το ΤΕΕ
    1 point
  37. @Civil Gangster τα βήματα είναι τα εξής: 1. Ανάθεση από τον ιδιοκτήτη με υπεύθυνη δήλωση και γνήσιο υπογραφής, αφού αποδεχτεί την προσφορά εργασίας. 2. Νέα αυτοψία στο ακίνητο. 3. πλατφόρμα ΤΕΕ >Ταυτότητα Κτιρίου > Μητρώο Ταυτότητας Κτιρίου - Εισαγωγή Καταχωρίσεων > Αναζήτηση και εύρεση ακινήτου > Επιλογή ακινήτου > Διαχείριση Ιδιοκτησιών Οικοπέδου/γηπέδου > Επιλογή ιδιοκτησίας > Δεξί κλικ > Δημιουργία τροποποιητικής καταχώρισης Ιδιοκτησίας 4. Εισαγωγή υπεύθυνης δήλωση εξουσιοδότησης. 5. Αλλαγή ημερομηνίας αυτοψίας και επιβεβαίωση στοιχείων ιδιοκτησίας και οικοπέδου. 6. Πληρωμή παραβόλου 20 euros 7. Έκδοση νέου πιστοποιητικού πληρότητας. Καλή απόλαυση !!! (Μα πότε πρόλαβε να λήξει? )
    1 point
  38. Αφού βρε λεβέντες έχει προηγηθεί ρύθμιση ως κατοικία! Δηλαδή, είναι κατοικία! Δηλαδή, και πόρτα έχει και παράθυρα έχει και κλειστούς χώρους έχει κι από όλα τα κομφορ έχει... Προφανώς του χρειάζεται κι ένα ΠΕΑ... Αύριο αν το γκρεμίσουν, ας ρίξουν στα απόβλητα και το ΠΕΑ!!! Σήμερα όμως θα το πληρώσουν....
    1 point
  39. @Κανείς πρόκειται να κατεδαφιστεί αλλά μέχρι την υπογραφή του συμβολαίου δεν θα έχει κατεδαφισθεί οπότε η ΗΤΚ θα αφορά κτίριο. Άρα θέλει ΠΕΑ εκτός αν δεν έχει ολοκληρωμένο κέλυφος....
    1 point
  40. @BAS Ο λόγος σύνταξης της ηλεκτρονικής ταυτότητας είναι (κρίσιμο) στοιχείο της και γι΄αυτό μας ενδιαφέρει. Εξ ου και η ύπαρξη σχετικού πεδίου επιλογών (αιτιολογία). Για το ΠΕΑ, η υπουργική απόφαση αναφέρει ότι περιλαμβάνεται στα απαιτούμενα έγγραφα "εφόσον απαιτείται". Όπερ μεθερμηνευόμενον εστί: δεν απαιτείται ΠΕΑ σε όλες τις περιπτώσεις. Για κατεδάφιση, προφανώς, δεν απαιτείται. Τι να εξεταστεί, δηλαδή, με το ΠΕΑ; Ποιες βελτιώσεις πρέπει να γίνουν σε κτίσμα που πρόκειται να κατεδαφιστεί;
    1 point
  41. Κάνετε τρομερό λάθος. Υπάρχουν Ευρωπαϊκά πρότυπα μελέτης και υπολογισμού υγρομετρικού φορτίου ΕΝ 15026, υπάρχουν τα πάντα. http://www.dst-sg.com/calculators/moisture.htm Η χρήση αφυγραντήρα είναι αποτέλεσμα μελέτης. Πολλές φορές μπορεί να οδηγήσει σε σημαντικά προβλήματα ποιότητας αέρα ακόμα και δομικά. Οταν ο Κινέζος έμπορος πουλάει εξαφάνιση της μούχλας θα έπρεπε να φάει μήνυση ή όχι? να το πω πολύ απλά. Οι αφυγραντήρες του εμπορίου με τις άτοκες δόσεις και λοιπά ευτράπελα δεν κάνουν απολύτως τίποτα εκτός από το να κάνουν πλούσια την ΔΕΗ. Το έχω εξηγήσει όλα στην αρθρογραφία μου.
    1 point
  42. Λοιπον σταματάς την άμμο. Το επίχρισμα θέλει τα προϊόντα είτε SIKA ή BASF 1. Αναστολέας διάβρωση 2. υδροφοβισμό κατά Κατάλληλο για προστασία έναντι διεισδύσεων (Αρχή 1, μέθοδος 1.1 του EN 1504-9), Κατάλληλο για έλεγχο υγρασίας (Αρχή 2, μέθοδος 2.1 of EN 1504-9) Αύξηση της ηλεκτρικής αντίστασης σκυροδέματος(Αρχή 8, μέθοδος 8.1 του EN 1504-9) Βαφή κατά Κατάλληλο για προστασία έναντι διεισδύσεων (Αρχή 1, μέθοδος 1.3 of EN 1504-9) Κατάλληλο για έλεγχο υγρασίας (Αρχή 2, μέθοδος 2.3 του EN 1504-9) Κατάλληλο για αύξηση της ηλεκτρικής αντίστασης (Αρχή 8, μέθοδος 8.3 του EN 1504-9) με δυνατότητα γεφύρωσης τριχοειδών ρωγμών. Αυτά για να έχεις 10 χρόνια. Στα 9 χρόνια. συντήρηση βαφής
    1 point
  43. Εσωτερικά Επιχρίσματα Μαρμαροκονίας Τριπτά γ. Για την τρίτη στρώση (ψιλό) χρησιμοποιείται ασβεστοκονίαμα 150 kg τσιμέντου ανά m3 κονιάματος με αναλογία κατ’ όγκο, 1 μέρους πολτού ασβέστη ανά 2 μέρη μαρμαρόσκονη. Η τελική επιφάνεια του επιχρίσματος επεξεργάζεται με τριβίδι. Το πάχος της τρίτης στρώ*σεως είναι περίπου 6 mm. Η τρίτη στρώση των τριπτών επιχρισμάτων εκτελείται σε δύο φάσεις. Κατά την πρώτη φάση (αστάρωμα) διαστρώνεται το κονίαμα σε λεπτό πάχος στο λάσπωμα. Το αστάρι δεν διαστρώνεται, αν η προηγούμενη στρώση δεν έχει «τραβήξει» αρκετά και δεν έχει διαβραχεί. Τοποθετείται «τραβηχτό» με συνηθισμένο ξύλινο τριβίδι και σχηματίζει μία αδρή επιφάνεια. Στη συνέχεια, καθώς συνδέεται με την δεύτερη στρώση, διαστρώνεται ελαφρά η εξώτατη μεμβράνη (ψιλό) της τελευταίας στρώσης, με ξύλινο τρι*βίδι επενδεδυμένο με ελαστικό. Κατά το τριβίδισμα η επιφάνεια διαβρέχεται με τη χρήση πινέλου, με ασβεστόνερο (απαγορεύεται γαλάκτωμα άσβεστου). Η διαβροχή δεν πρέπει να είναι ούτε υπερβολική ούτε ανεπαρκής. Η επεξεργασία της επιφάνειας με μαλακό υλικό (αφρολέξ κτλ) χωρίς προηγούμενο τριβίδισμα με ξύλινη σανίδα, δεν γίνεται αποδεκτή. Το τριβίδισμα συνεχίζεται μέχρι να γίνει η επιφάνεια λεία και επίπεδη, η δε συστολή του κο*νιάματος με την αποξήρανση δεν πρέπει να δημιουργεί τριχιάσματα. Εξωτερικά Πατητά Επιχρίσματα Τσιμεντομαρμαροκονίας γ. Η τρίτη στρώση θα ολοκληρωθεί σε δύο διαδοχικές φάσεις και αποτελείται από κονίαμα με αναλογία κατ΄ όγκο 1 μέρος λευκού τσιμέντου ανά 2,5 - 3 μέρη μαρμαρόσκονης με ή χωρίς προσθήκη ορυκτού χρώματος. Η τελική επιφάνεια θα επεξεργαστεί αρχικά με το τριβίδι και κατόπιν θα πατηθεί με το μυστρί. Μαρμαροκονία Η μαρμαροκονία θα προέρχεται από καθαρό μάρμαρο, θα είναι της καλύτερης ποιότητας, λευκή, αμιγής απαλλαγμένη ξένων ουσιών και ανάλογα με τον προορισμό της λεπτόκοκκη (τελείως κονιοποιημένη) ή χονδρόκοκκη (ρύζι) Νο 1 - 3. Σε καμία περίπτωση όμως δεν θα είναι «πούδρα». Θα είναι επίσης καλά λειοτριμμένη. Άμμος α. Η άμμος που προέρχεται από θραύση, πρέπει να είναι προελεύσεως λατο*μείου της έγκρισης της Υπηρεσίας, κατάλληλη ανάλογα με τη χρήση του κονιάματος. Για τσιμεντοκονιάματα είναι προτιμότερο να είναι χαλαζιακή ή τουλάχιστον να προέρχεται από σκληρό ασβεστό*λιθο. Πρέπει να έχει επίσης επαρκή μηχανική αντοχή και να μην αποσαθρώνεται. β. Η φυσική (θαλάσσια, ποταμίσια, ορυκτή) άμμος ενδείκνυ*ται σε εργασίες που απαιτείται μεγαλύτερη ακρίβεια (λεπτά στρώματα και αρμοί) αλλά απαιτεί επιμελημένη πλύση και καθαρισμό από χώμα, άλατα κτλ. Η θαλάσσια άμμος δεν ενδείκνυται για επιχρίσματα γιατί περιέχει άλατα που προκαλούν επανθίσματα στο επίχρισμα. Η φυσική άμμος εμφανίζει τις ακόλουθες ιδιότητες: - Οι κόκκοι της είναι λιγότερο τραχείς. - Περιέχει ελάχιστο ποσοστό σκόνης, με αποτέλεσμα το κονίαμα να ξεραίνεται γρή*γορα και να είναι λιγότερο υγροσκοπικό. - Για την παρασκευή ενός m3 κονιάματος, απαιτείται μικρότερο ποσοστό συνδετικής ου*σίας με καλύτερες ιδιότητες (μικρότερη συστολή ξήρανσης). - Για την παρασκευή ενός m3 κονιάματος απαιτείται λιγότερο νερό, με αποτέλεσμα τη μείωση της πιθανότητας να παρουσιαστούν στο κονίαμα τριχιάσματα (ραγάδες). γ. Η άμμος πρέπει να είναι απαλλαγμένη από επιβλαβείς ουσίες, όπως άργιλο, οργανικά συστατικά, τάλκη, μαρμαρυ*γία κτλ. Οι αντίστοιχες μέγιστες ανεκτές κατά βάρος περιεκτικότητες είναι 4% για την άργιλο, 1% για τα οργανικά συστατικά και 1% για τον τάλκη και τον μαρμαρυγία. δ. Κοκκομετρική διαβάθμιση ............. ............. Υπάρχουν βέβαι και πολλά περισσότερα εαν θέλεις να διαβάσεις για τις προδιαγραφές για κονιάματα κλπ
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
      Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.

      Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.

      «Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.
      • 0 απαντήσεις
    • «Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
      Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:

      Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:

      Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf
      • 1 απάντηση
    • Φορέας Απόκτησης και Επαναμίσθωσης Ακινήτων: Πώς υπολογίζεται το νοίκι. Ποιο το τίμημα επαναγοράς
      Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ η υπουργική απόφαση με την οποία ρύθμιζονται τα τελευταία ζητήματα που αφορούν στον Φορέα Απόκτησης και Επαναμίσθωσης Ακινήτων στην Ελλάδα προκειμένου να κατατεθούν οι δεσμευτικές προσφορές και να ολοκληρωθεί η διαγωνιστική διαδικασία.

      Η διαδικασία είχε ξεκινήσει από το προηγούμενο έτος, ενώ από τον Ιανουάριο του 2024 βρίσκεται στο δεύτερο κύκλο του ανταγωνιστικού διαλόγου.  Οι βασικές αλλαγές με τις οποίες προχώρησε ο διάλογος με τους υποψήφιους επενδυτές, προέβλεπαν έκπτωση 30% στο τίμημα αγοράς ακινήτων από πλειστηριασμούς, αλλά και επαναγοράς από τον οφειλέτη, είσοδο εμπειρογνωμόνων εντός του ακινήτου για αυτοψία και φορολόγηση του Φορέα ανάλογη με αυτήν των εταιρειών επενδύσεων ακινήτων (REIC).

      Υπενθυμίζεται ότι οι φορείς που συμμετέχουν στη διαδικασία είναι οι: «Bain Capital Credit», «Christofferson, Robb & co, LLC», «Fortress Credit Corp.», Ένωση Εταιρειών «KAICAN Hellas – Beaumont Summit Financial DAC».

      Ο Φορέας Ακινήτων θα αγοράζει από τους πλειστηριασμούς τα ακίνητα των ευάλωτων οφειλετών και θα τους τα εκμισθώνει για περίοδο 12 ετών, προκειμένου να συνεχίσουν να παραμένουν στην κατοικία τους και να αποτραπούν έτσι οι εξώσεις. 
      • 0 απαντήσεις
    • Ο διαδραστικός χάρτης με όλα τα ενεργά σεισμικά ρήγματα της Ελλάδας
      Η Βάση Δεδομένων Ενεργών Ρηγμάτων της Ελλάδας (HeDBAF) είναι ένα εθνικό προϊόν συνεργασίας όλων των σχετικών με αυτό το αντικείμενο ακαδημαϊκών και ερευνητικών ιδρυμάτων της Ελλάδας υπό την αιγίδα του ΟΑΣΠ.

      Ο κύριος σκοπός της γεωβάσης είναι να παρέχει ουσιαστικές πληροφορίες στην επιστημονική κοινότητα και σε όποιον θέλει να έχει μια συνοπτική ή εμπεριστατωμένη πληροφόρηση για τα ενεργά/σεισμικά ρήγματα της ευρύτερης περιοχής της Ελλάδας, καθώς και να χρησιμεύσει ως πλατφόρμα καθοδήγησης για γεωλόγους, μηχανικούς και την κεντρική και τοπική διοίκηση, για περαιτέρω εις βάθος μελετών.

      Η Βάση Δεδομένων Ενεργών Ρηγμάτων της Ελλάδας
      • 4 απαντήσεις
    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.