Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Solum

    Solum

    Members


    • Πόντοι

      9

    • Περιεχόμενα

      34


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      17.277


  3. Didonis

    Didonis

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      8.339


  4. kfil

    kfil

    Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      198


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 15/05/2024 σε όλες τις περιοχές

  1. [@Alejandro_92] Η χρησιμοποίηση του μειωτικού συντελεστή είναι καταφανώς εσφαλμένη.
    3 points
  2. Πιστεύω ότι δεν δικαιούται μειωτικό. Θα πρέπει όλη η κάτοψη να υπολογιστεί χωρίς έκπτωση και ας μην τηρούνται τα απαιτούμενα του κτιριοδομικού.
    3 points
  3. [@pipakos] Να δω υπαγωγή για ρύθμιση ζαρντινιέρας και τι στον κόσμο. Συνάδελφε, η περίπτωση που περιγράφεις δεν έχει την παραμικρή σχέση με υπαγωγές, ρυθμίσεις ή οτιδήποτε σχετικό. Το ζήτημα είναι απολύτως πρακτικό. Να οριοθετήσουν τις πραγματικές θέσεις οι ιδιοκτήτες ή να απομακρύνουν τις ζαρντινιέρες. Η ανοιχτή θέση στάθμευσης στην πιλοτή δεν έχει την έννοια του παρακολουθήματος που έχει μία αποθήκη. Πρόκειται για δικαίωμα στάθμευσης που αποδίδεται σε ένοικο της πολυκατοικίας, ενώ η επιφάνεια παραμένει κοινόχρηστη. Γι' αυτό τον λόγο δεν τίθεται καν ζήτημα κατάληψης κοινόχρηστου χώρου. Για την αυτοψία και το πρόστιμο σε «αυθαίρετη» ζαρντινιέρα, καλύτερα να μην σχολιάσω.
    2 points
  4. Οι σοφοί του Δήμου Αθηναίων να μας πουν αν θεωρούν το νόμο του 1955, ως την 11η εντολή του Μωυσή και δεν ακουμπάμε και τους ΣΔ που έχουν ορίσει, αλλά αν θα επιστρέψουμε στις καλύψεις του ΝΟΚ, μιλάμε πάντα για το συνεχές σύστημα που ισχύει στον Δήμο Αθηναίων στο μεγαλύτερο μέρος του, όπου ξεκινάγαμε από 70 % και φτάναμε και πάνω από 90 % σε περιπτώσεις γωνιακών και τρίφατσων οικοπέδων, ή είναι καλύτερα να ξεκινάμε από το 57 % και κάτω που προβλέπουν τα μπόνους του ΝΟΚ ?
    2 points
  5. υπάρχει στο νήμα απάντηση ....
    1 point
  6. πχ τεντόπανα, καλαμωτές κλπ.... και αν είναι κινητά στοιχεία έχει και άλλες επιλογές ....
    1 point
  7. με μία πρόχειρη ματιά δεν μπορεί να θεωρηθεί πέργολα. Έχει συμπαγές στέγασμα. Για να θεωρηθεί πέργολα το στέγασμα πρέπει να είναι από ελαφρύ ή κινούμενο υλικό . Για στέγαστρο πάει αυτό και έχει άλλες διαδικασίες
    1 point
  8. Kατά γνωστά, το ακίνητο διέπεται από δυο διαφορετικούς τομείς όρων δόμησης. Το εντός οικισμού τμήμα και το εκτός οικισμού τμήμα. Στο εντός οικισμού τμήμα δεν υπάρχει οικοδομησιμότητα λόγω έλλειψης προσώπου σε κοινόχρηστο δρόμο. Στο εκτός οικισμού τμήμα έχεις τρια διάσπαρτα-μη συνεχόμενα-τμήματα, εκ των οποίων μόνο το ένα "βλέπει" σε αγροτικό δρόμο. Ακόμη και αν ξεχάσουμε για λίγο την απόφαση ΣτΕ 176/23 δεν βλέπω κάποιο από τα τμήματα στην εκτός οικισμού περιοχή να μπορεί να οικοδομηθεί. Για την πληρότητα του θέματος να αναφέρω ότι ένας συνάδελφος εδώ στο φόρουμ μας είχε δώσει ένα έγγραφο από την Περιφέρεια Κρήτης που ερμήνευε την δική σου περίπτωση αναφέροντας ότι εφόσον ο δρόμος εκτός οικισμού, αποτελούσε τη συνέχεια οδικού δικτύου του οικισμού, το εντός οικισμού τμήμα θεωρείται οικοδομήσιμο. Όμως, σε ένα τέτοιο έγγραφο δεν μπορείς να βασιστείς με ασφάλεια. Παραθέτω το έγγραφο αυτό. ΟΙΚΟΔΟΜΗΣΙΜΟΤΗΤΑ ΟΙΚΟΠΕΔΟΥ ΜΕ ΠΡΟΣΩΠΟ ΣΕ ΕΚΤΟΣ ΟΙΚΙΣΜΟΥ ΔΡΟΜΟ (ΠΕ.ΧΩ. ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ).pdf
    1 point
  9. [@RosaCh] Ούτως ή άλλως με τον φάκελο αυτόν πρέπει να ενημερωθεί η ΜΠΕ. Με τη διάταξη που παραθέτεις παρέχεται η δυνατότητα υποβολής πριν την έναρξη της κατασκευής. Η δυνατότητα αναφέρεται στη χρονική περίοδο, και όχι στην υποβολή. Η υποχρέωση παραμένει.
    1 point
  10. [@giantheoch] Μία γραμμή: ΑΓΡΟΝΟΜΟΣ ΤΟΠΟΓΡΑΦΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ - ΜΗΧ. ΓΕΩΠΛ/ΚΗΣ Μία γραμμή: ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΟΣ (Πολυτεχνείο)
    1 point
  11. Αν το περίγραμμα κάλυψης του υποκείμενου ορόφου συμφωνεί, ναι.
    1 point
  12. Βασικά όλα χωράνε και πολύ καλά μάλιστα αλλά θα σου έλεγα να πας σε έναν που κάνει σφραγίδες και να του πεις τι θέλεις
    1 point
  13. [@dsworks] Όσο και αν ακούγεται περίεργο, συνάδελφε, για τη βεβαίωση της καταληκτικής πρότασης της δημοσίευσής σου χρησιμοποιείται, χρόνια τώρα, η βεβαίωση του Άρθρου 83. Επιπλέον, από την πλατφόρμα της ηλεκτρονικής ταυτότητας εκδίδονται πιστοποιητικά πληρότητας, και όχι βεβαιώσεις, τα οποία περιλαμβάνουν τη βεβαίωση και άλλα πολλά.
    1 point
  14. Στο μήκος προσώπου το οποίο καταλαμβάνεται από το κτίριο δεν θα σχεδιάσεις εδαφικό τμήμα προς παραχώρηση σε κοινή χρήση. Όπως ορθώς έχει αναφερθεί θα πρέπει σε οικόπεδο με πρόσωπο σε περισσότερους από έναν δρόμους, όλοι οι δρόμοι να διαθέτουν το απαιτούμενο πλάτος και όχι μόνο ο ένας εξ αυτών. Επιπλέον να δεις μήπως ο οικισμός έχει χαρακτηριστεί και παραδοσιακός διότι εκεί αλλάζουν πολλά. Ένα άλλο που πρέπει να ελέγξεις είναι το ενδεχόμενο να υπάρχει μεταγενέστερη απόφαση Νομάρχη που να καθορίζει διαφορετικό πλάτος (συνήθως μεγαλύτερο των 4 μ) δρόμου στον οικισμό ή σε κάποιους από τους οικισμούς της Π.Ενότητας, οπότε σε μια τέτοια περίπτωση το απαιτούμενο ημιπλάτος θα διαφέρει από αυτό των δυο μέτρων (π.χ μπορεί να είναι 3 μ για απαιτούμενο πλάτος 6 μ κλπ).
    1 point
  15. [@baggelism] Τόσο η έκδοση βεβαιώσεων του Άρθρου 83 του Ν.4495 όσο και η ρύθμιση αυθαιρεσιών γίνονται μέσω της ίδιας ηλεκτρονικής πλατφόρμας του ΤΕΕ. Επομένως, η καταχώρηση στο σύστημα δεν ισοδυναμεί αναγκαστικά με αίτηση υπαγωγής. Για τα προ 30-11-1955 υφιστάμενα δεν υπάρχει αντικείμενο ρύθμισης. Εφόσον χρειαστεί, όμως, έχεις τη δυνατότητα έκδοσης βεβαίωσης όπου επιλέγεις τον κατάλληλο τύπο (με εξαιρέσεις).
    1 point
  16. Για να αναληφθεί η ευθύνη κάπου πρέπει να το γράφει. Αν κατόπιν πρέπει να κριθεί η άδεια και πέσει, ο υπάλληλος δεν θα έχει κάποια συνέπεια. Οπότε υπάρχουν δύο ενδεχόμενα : coco mat ή omerta. Η πρώτη θέλει κότσια που δεν τα έχουν όλοι οι επενδυτές ... για ιδιώτες δεν το συζητάμε.
    1 point
  17. Πάρε εδώ μια γεύση. Απόφαση 2242 / 2007 (Ε, ΠΟΙΝΙΚΕΣ) ΑΡΕΙΟΣ ΠΑΓΟΣ (ψαξτο στο google) Θέμα Αιτιολογίας επάρκεια. Περίληψη: Παραβίαση των κανόνων οικοδομικής. Αιτιολογημένη καταδίκη. Απόρριψη αναιρέσεως
    1 point
  18. 1 point
  19. Λογικά επειδή από το στρίψιμο της θέσης στάθμευσης θίγονται κοινόχρηστοι χώροι, ακόμα κι αν δεν αλλάζει η θέση στάθμευσης ως προς διαστάσεις και εμβαδόν.
    1 point
  20. Θεωρώ πως δεν αλλάζει κάτι. Εξάλλου η διάταξη περί εξασφάλισης ελάχιστου πλάτους 4μ στο πρόσωπο του οικοπέδου αναφέρεται γενικά σε κοινόχρηστο χώρο και όχι σε συγκεκριμένο τύπο οδού.
    1 point
  21. Στα νομίμως υφιστάμενα ΔΕΝ γίνεται υπαγωγή.
    1 point
  22. Ο μηχανικος φυσικα και δεν κανει αεροφωτογραφιση με ντροουν. Κατα τα λοιπα, το ερωτημα καλυπτεται απο το 125Δ του ν. 4495.
    1 point
  23. Οι υπερβάσεις δόμησης και κάλυψης είναι συντελεστές για τον προσδιορισμό του προστίμου της αυθαιρεσίας. Κάθε κατασκευή εξετάζεται αυτοτελώς ως προς τις υπερβάσεις της ώστε να υπολογιστεί το σωστό πρόστιμο. Δηλαδή: Στο ΔΚ των αυθαιρέτων θα υπολογιστεί 2 φορές η υπέρβαση κάλυψης. Σε ΔΚ για οικοδομική άδεια θα υπολογιστεί μία φορά (κατά ΝΟΚ).
    1 point
  24. Αν είναι να στήσεις ικριώματα ούτως ή άλλως θα χρειαστείς συναίνεση. (Όχι απαραίτητα 100%, η Υ.Α δέχεται απόφαση γενικής συνέλευσης με ότι ποσοστό προκύπτει βάσει καταστατικού ή νομοθεσίας). Γενικότερα όμως πολλοί συνάδερφοι χρησιμοποιούν δύο παραθυράκια. 1) Βάζεις Υ.Δ ιδιοκτήτη ότι έχει εξασφαλίσει τη συναίνεση των συνιδιοκτητών. Το πως (προφορικά, γραπτά, ψευδώς) δεν υποχρεούσαι να το εξετάσεις. 2) βάζεις δική σου δήλωση ότι δεν θα τροποποιηθούν οι όψεις, οπότε δεν υφίσταται απαίτηση συναίνεσης. (Όσον αφορά το "δόντι" της μόνωσης, θεωρητικά δε θα υπάρχει εάν όλη η οικοδομή μονωθεί)
    1 point
  25. Σε επικοινωνία μου σήμερα με το BUILDINGCERT μου διευκ΄ρινησαν οτι ΔΕΝ υπολογίζεται το άθροισμα θέρμανσης + Ψύξης αλλα αν κάποιο απο τα δύο υπερβαίνει τα 15kW
    1 point
  26. Δεν κάνεις λάθος. Θα πρέπει όμως να σχεδιάσεις έτσι τη σκάλα ώστε αφενός μεν να μπορεί να τοποθετηθεί το ειδικό αναβατόριο, αφετέρου δε να υπάρχει επαρκής χώρος στο πλατύσκαλο για το αμαξίδιο
    1 point
  27. Επιβεβαιώνω το τραγικό του πράγματος! Άπειρες αχρειαστες παρατηρήσεις. Όρεξη να χουμε να στέλνουμε υπεύθυνες δηλώσεις. Κανένας έλεγχος από ΤΕΕ βέβαια. Οι ίδιοι με πριν κάνουν τον έλεγχο απλά την εργολαβία την πήρε το ΤΕΕ. Το μεροκάματο να βγαίνει...
    1 point
  28. Έχω λάβει παρατηρήσεις από 2 αιτήσεις. 4 σελίδες παρατηρήσεις η κάθε μία! Ευτυχώς που ανέλαβε τον έλεγχο το ΤΕΕ.
    1 point
  29. @the_topo~Κατ' αρχήν, το μόνο που έκανα ήταν να παραθέσω τη σχετική νομοθετική διάταξη. Σύμφωνα με αυτή, η απάντηση στο ερώτημά σου περί δυνατότητας υποβολής ξεχωριστής δήλωσης κοινοχρήστων είναι αρνητική. Επιπροσθέτως, διαβάζουμε στο ίδιο εδάφιο ότι ο αριθμός των αιτήσεων υπαγωγής είναι επιλογή των ιδιοκτητών. Από εκεί και πέρα, πολύ ευχαρίστως να σου σου πω τη δική μου αντιμετώπιση όταν δώσεις κάποια παραπάνω δεδομένα. Τι σημαίνει έντεκα ιδιοκτησίες έχουν αυθαιρεσίες; Τι αυθαιρεσίες; Μετακινημένα παράθυρα ή μήπως έχουν χτίσει άλλη μισή πολυκατοικία;
    1 point
  30. Στην ηλεκτρονική ταυτότητα γίνεται ξεχωριστή καταχώρηση για τα κοινόχρηστα κατ' εφαρμογή της σχετικής υπουργικής απόφασης. Άλλο ζήτημα αυτό και άλλο ο Ν 4495. Το θέμα, όμως, δεν είναι μόνο ότι τα κοινόχρηστα δεν αποτελούν αυτοτελή ιδιοκτησία. Αλλά ότι δεν αποτελούν αντικείμενο μεταβίβασης. Θεωρείς ότι αποτελεί τυπικότητα η προϋπόθεση υπαγωγής; Με συγχωρείς, αλλά διαφωνώ ριζικά. Ο λόγος είναι ότι η παρατιθέμενη διάταξη είναι η μοναδική που καθορίζει το αντικείμενο της δήλωσης και είναι —κατά προφανή τρόπο— κομβικής σημασίας για τη ρύθμιση των αυθαιρέτων.
    1 point
  31. @the_topo~Ίσως σου φανεί χρήσιμη η αντιμετώπιση του ζητήματος των κοινοχρήστων από τον Ν 4495/17 – ΦΕΚ 167/Α/3-11-2017. Σε περίπτωση που επιλεγεί η δεύτερη δυνατότητα (των ξεχωριστών δηλώσεων), οι αιτήσεις υπαγωγής πρέπει να αφορούν αντικείμενα μεταβίβασης (αυτοτελείς ιδιόκτητους χώρους). Τα κοινόχρηστα δεν είναι αυτοτελείς χώροι οριζόντιας ή κάθετης ιδιοκτησίας. Συνεπώς, δεν επιτρέπεται να υποβληθεί ξεχωριστή δήλωση γι' αυτά. Επίσημο–ξεκάθαρο–απλούστατο.
    1 point
  32. Αυτό με την μάντρα από ποια μελέτη προέκυψε και το λένε; Δηλαδή ισχυρίζονται ότι θα πνέει άνεμος 7-8 Μποφόρ, οι φλόγες θα έρχονται με αυτή την ταχύτητα και θα τις ανακόψει η μάντρα του ενός μέτρου; Μήπως με αυτές τις μάντρες κινδυνεύει ο κόσμος να αργοπορήσει και να καεί ζωντανός; Έχουν δει πολλά καλλιεργήσιμα χωράφια να έχουν μάντρες; (άσε που στα εκτός σχεδίου σε λίγο δεν θα μπορεί να χτίσει κανείς ούτε κοτέτσι...(απόφαση ΣτΕ 176/23) Πραγματικά υπάρχει πάτος σε όλη αυτή την ανοησία;
    1 point
  33. Καμία αναφορά στις γεωργικές εκτάσεις με κάποια μικρά κτίσματα μέσα (π.χ αγροτικές αποθήκες) που έτυχε κάποια μικρή νησίδα με χαρακτηρισμό ΑΔ,ΔΑ,ΔΔ να βρίσκεται στα 300 μ. Εν τω μεταξύ ο χαρακτηρισμός ΔΑ ήταν για εκχερσωμένες γαίες που σήμερα καλλιεργούνται και παρά το ότι εμπίπτουν στις προστατευτικές διατάξεις δεν αποτελούν δασική έκταση με την έννοια που αυτή ορίζεται. Τι είδους προστατευτικά μέτρα θα πάρει μια αποθήκη από ωμόπλινθους με ξύλινα πορτοπαράθυρα άλλης εποχής και κολυμβητά κεραμίδια με λάσπη; Για ποια δίκτυα νερού ομιλούν όταν τα χωράφια δεν έχουν νερό; Πόσο φιάσκο η όλη υπόθεση τελικά για να καλύψουν οι δήθεν υπεύθυνοι τα νώτα τους.
    1 point
  34. Όλο αυτό αποτελεί ένα ακόμη καταχθόνιο σχέδιο....Θα αποκαλυφθεί με τις πραγματικές του διαστάσεις σε μεταγενέστερο χρόνο.
    1 point
  35. Version 1

    4.299 downloads

    Τύποι γραμμών για τοπογραφικά διαγράμματα και χάρτες. Αποσυμπιέστε το αρχείο .rar κ τοποθετήστε τα 4 αρχεία στο φάκελο C:\Program Files\Autodesk\AutoCAD ??????\Support Στο Autocad κάνετε load τα δύο αρχεία με επέκταση .lin πηγή
    1 point
  36. Για μένα θα έπρεπε ως μηχανικοί, σύσσωμοι να αρνηθούμε την οποιαδήποτε ανάμιξη σε αυτή την γελοιότητα-στοχευμένη κίνηση κράτους για δήθεν συνυπευθυνότητα του πολίτη στην ανικανότητά τους και εισαγωγή από το παράθυρο της υποχρεωτικότητας ασφάλισης από τα γνωστά αρπακτικά των ασφαλιστικών εταιριών
    1 point
  37. Ευκαιρια και των ασφαλιστικων να μην πληρωσουν αποζημιωση αν ο πελατης δεν εχει υλοποιησει ολα τα μετρα!!
    1 point
  38. ΕΝΦΙΑ, 4495, ΗΤ, Περιορισμός δόμησης εκτός σχεδίου, Πυροπροστασία, Ενεργειακή αναβάθμιση,.... γιατί να ντρέπονται; Και πώς θα καταλήξουν τα ακίνητα (και μάλιστα σε καλή τιμή) σε μόνο αυτούς που μπορούν να ανταπεξέλθουν;
    1 point
  39. Το μυαλό τους και μια λίρα και του μπογιατζή ο κόπανος! Θα ήθελα να ήξερα, δεν ντρέπονται;
    1 point
  40. 300 μέτρα απέχουν τα μυαλά αυτών που συνέταξαν τον νόμο από την πραγματικότητα.
    1 point
  41. ΑΝΟΙΞΑΝ ΟΙ ΠΛΑΤΦΟΡΜΕΣ ΓΙΑ ΠΥΡΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΚΤΙΡΙΩΝ & ΚΑΘΑΡΙΣΜΟ ΟΙΚΟΠΕΔΩΝ ! 01/04/2025 Άνοιξαν επί τέλους οι προβλεπόμενες ηλεκτρονικές πλατφόρμες για τα μέτρα Πυροπροστασίας ακινήτων σε δασικές περιοχές σε συνέχεια του «Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός και πλησίον δασικών εκτάσεων» που δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ μετά από ΚΥΑ των Υπουργών Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εσωτερικών και Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας (19.05.2023) και της σχετικής ερμηνευτικής εγκυκλίου, και του «Εθνικού Μητρώου Τήρησης Μέτρων Πυροπροστασίας Ιδιοκτησιών» που νομοθέτησε το Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, με το νόμο 5075/14.12.2023, και προβλέπει τη δήλωση του καθαρισμού αστικών οικοπέδων. Ταυτόχρονα αναμένεται και ολιγοήμερη παράταση τόσο της προθεσμίας σύνταξης του «Εντύπου Αξιολόγησης Επικινδυνότητας και Τεχνικής Έκθεσης αρμόδιου τεχνικού επιστήμονα» και της Ειδικής μελέτης Πυροπροστασίας και της ανάρτησής τους στην οικεία πλατφόρμα, όσο και της προθεσμίας υποβολής της δήλωσης καθαρισμού του οικοπέδου στην πλατφόρμα του «Εθνικού Μητρώου Τήρησης Μέτρων Πυροπροστασίας Ιδιοκτησιών» . ΠΥΡΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΑΚΙΝΗΤΩΝ. Υπενθυμίζεται ότι ο «Κανονισμός Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός και πλησίον δασικών εκτάσεων» αφορά σε ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε οικόπεδα ή γήπεδα σε δάση, δασικές και χορτολιβαδικές εκτάσεις, σε περιαστικό πράσινο, σε κηρυγµένες δασωτέες ή αναδασωτέες εκτάσεις, καθώς και εντός ακτίνας τριακοσίων (300) µέτρων από αυτές ή βρίσκονται µέσα σε πάρκα και άλση πόλεων και οικιστικών περιοχών. Για τα προαναφερόμενα ακίνητα είναι υποχρεωτική η σύνταξη Εντύπου Αξιολόγησης Επικινδυνότητας και Τεχνικής Έκθεσης αρμόδιου τεχνικού επιστήμονα μέχρι τις 31.03.2024! Σε συνέχεια της Τεχνικής Έκθεσης οι ιδιοκτήτες των ακινήτων υποχρεούνται μέσα σε ένα μήνα, δηλαδή μέχρι τις 30.04.2024 να υποβάλουν στον οικείο Δήμο αρχικά, και σε ηλεκτρονική πλατφόρμα αργότερα αργότερα, Δήλωση Εφαρμογής των μέτρων πυρασφάλειας στην οποία θα δηλώνουν την ορθή λήψη των μέτρων που προβλέπονται στην έκθεση του αρμόδιου τεχνικού επιστήμονα, βάσει των προβλέψεων του Κανονισμού για την προστασία του ακινήτου τους σε περίπτωση πυρκαγιάς! ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ ΟΙΚΟΠΕΔΩΝ. Υπενθυμίζεται ότι η νέα αυτή υποχρέωση καθαρισμού οικοπέδων αφορά ιδιοκτήτες, επικαρπωτές, μισθωτές ή υπομισθωτές οικοπεδικών και λοιπόν ακάλυπτων χώρων που βρίσκονται σε περιοχές εντός εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων, σε περιοχές εντός ορίων, χωρίς εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο, και σε εκτάσεις εντός ακτίνας 100 μέτρων από τα όρια των δυο προαναφερόμενων περιπτώσεων, επιπλέον δε και εκτός σχεδίου γήπεδα με κτίσμα, για τις εκτάσεις που δεν υπάγονται στις διατάξεις της δασικής νομοθεσίας, σύμφωνα με τον δασικό χάρτη της περιοχής και κατόπιν ενημέρωσης της αρμόδιας δασικής υπηρεσίας, με προβλεπόμενα πρόστιμα 1.000 – 54.000 ευρώ αλλά και σοβαρές ποινικές συνέπειες. Πατήστε εδώ για να συνδεθείτε με τις πλατφόρμες Πυροπροστασίας και Καθαρισμού Οικοπέδων.
    1 point
  42. Καί τα κτίρια σε πάρκα!! Το σημαντικότερο και βεβαιότερο είναι ότι σε 20 ημέρες οι ΟΤΑ θα έχουν ετοιμάσει τα διαχειριστικά σχέδια των οικισμών...
    1 point
  43. Ο Εξοπλισμός σου, νομίζω πως είναι υπεραρκετός ". Το να έχεις GPS, για να κατεβάζεις εξάρτηση από τον "ουρανό", ετσι απλά για να έχεις ντε και καλά εξάρτηση {επιβάλλεται τώρα & με νόμο (!?)} το βρίσκω ... πολυτέλεια. Όταν πρόκειται να εξαρτήσεις ένα σχέδιο σε κάποιο σύστημα αναφοράς (datum) εκτός από ΕΓΣΑ87, τότε ο σταθμός (ταχύμετρο) είναι περισσότερο χρήσιμο γιατί πρέπει να εξαρτηθείς από τα σταθερά της μελέτης στην οποία θα πρέπει να εντάξεις το Τ.Δ. Θεώρησα απαραίτητο (!) να γράψω περισσότερο για την φράση που γράφεις παραπάνω ".......και προχωράνε στην αποτύπωση με το χωροβάτη" Θέλω να πιστεύω πως εννοούσες ταχύμετρο. Ο χωροβάτης είναι ένα απαραίτητο, για τον τοπογράφο και όχι μόνο, όργανο με το οποίο μεταφέρουμε, με μεγάλη ακρίβεια, υψόμετρα σε κάποια ζητούμενα σημεία. Επειδή ο άξονας του "χωροβάτη" περιστρέφεται μόνο σε οριζόντιο επίπεδο είναι πολύ δύσκολο να χρησιμοποιηθεί για αποτύπωση αν και διαθέτει έναν οριζόντιο δίσκο που μπορεί (με μικρή ακρίβεια φυσικά) να μετρήσει οριζόντιες γωνίες αλλά και αποστάσεις από το αποκοπτώμενο τμήμα στη σταδία, αρκεί όμως το έδαφος που σταματάει ο χωροβάτης να είναι ή περίπου να είναι οριζόντιο. Συμβουλή: Στην γειτονιά σου σίγουρα θα υπάρχει κάποιος τοπογράφος. Κέρνα τον λοιπόν έναν καφέ και ρώτα τον ότι γουστάρεις. Αν είναι και τσίπουρο .... ακόμη καλύτερα....... Μπορεί να ερχόμουν και εγώ αν ήσουν κάπου κοντά στην Θεσσαλονίκη. Καλές δουλειές αφού είσαι στην αρχή. Ξεκινάς με καλά εφόδια. Εγώ το 1981 ΔΕΝ τα είχα.
    1 point
  44. υπόγειο : εμβαδόν υπογείου - ΘΣ - αποθήκες , αν οι ΘΣ ΔΕΝ φωτιζονται απο κοινόχρηστο μετρητή μπαίνουν στο διαμέρισμα, το ίδιο και οι αποθήκες ισόγειο : να υπάρχει πυλωτή , όλη την πυλωτή +είσοδο, αν δεν υπάρχει πυλωτή μόνο η είσοδος όροφοι : κλιμακοστάσιο+ανελκυστήρας δώμα : απόληξη δώματος Γενικά όσοι χώροι φωτίζονται με κοινόχρηστο μετρητή συμπεριλαμβανομένης της πυλωτής με τις ΘΣ εντός αυτής
    1 point
  45. Καλησπερα. Η απαντηση στο ερωτημα του θρεντ ειναι οτι μικροτερο κτιριο ΔΕΝ αποτελει παραβαση κατα τις διαταξεις του Ν.4495/2017. Επομενως ΔΕΝ ρυθμιζεται με Ν.4495/2017. Αν ωστοσο η αποκλιση που προκυπτει στην επιφανεια ειναι μεγαλυτερη της επιτρεπομενης, τοτε για λογους συμβολαιογραφικους και μονο δηλωνεται ως μια λοιπη παραβαση. Αυτα ως προεκυψαν απο face 2 face επαφη με τους νομικους συμβουλους του τεχνικου επιμελητηριου, για καθε ενδιαφερομενο.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.