Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. georgegaleos

    georgegaleos

    Core Members


    • Πόντοι

      9

    • Περιεχόμενα

      6.350


  2. venezia

    venezia

    Core Members


    • Πόντοι

      9

    • Περιεχόμενα

      1.714


  3. ΚΑΝΑ

    ΚΑΝΑ

    Core Members


    • Πόντοι

      8

    • Περιεχόμενα

      11.971


  4. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      26.322


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 18/10/2018 in Δημοσιεύσεις

  1. Αξίζει για το προαναφερόμενο θέμα αυτό να δούμε ότι: Ο ορισμός του λυομένου είχε από το ΦΕΚ 101/Α/67 περιγραφεί ως: ΑΡΘΡΟΝ-1. 2. Οι ως άνω λυόμενοι οικίσκοι δέον να πληρώσι τους ακολούθους όρους: α) Να είναι μονόροφοι, εκ προκατασκευασμένων στοιχείων δυνάμενοι να συντίθενται και να διαλύωνται επί τόπου, άνευ φθοράς και αλλοιώσεως, και άνευ καθαιρέσεως τμημάτων αυτών, πλην της βάσεως. πράγμα που διαφοροποιεί τον τύπο κατασκευής του από τα απλώς προκατασκευασμένα, αφού ένα προκατασκευασμένο θα έχει και χυτή επί τόπου θεμελίωση και ίσως και μονολιθικές ενώσεις κόμβων που το καθιστούν ως μη " ...διαλυόμενο επί τόπου άνευ φθοράς και αλλοιώσεως και άνευ καθαιρέσεως τμημάτων αυτών πλήν της βάσεως" . Η προϋπόθεση του λυομένου όπως περιγράφηκε από τον νόμο ήταν απαίτηση για την χαριστική δυνατότητα οικοδόμησης μη αρτίων οικοπέδων με την προοπτική της απομάκρυνσης του λυομένου που θα εμπόδιζε σε περίπτωση πολεοδομικής μελέτης. Άρα τα λυόμενα δεν ταυτίζονται με τα απλώς προκατασκευασμένα και ως εκ τούτου τα αναφερόμενα περί "ναι-όχι" αδείας για ρύθμιση δεν θα πρέπει να αφορούν στα προκατασκευασμένα. Η εναλλακτική λύση της νομιμοποίησης ενός κτιρίου, που έγινε με διαφορετικό φ. οργανισμό και πληρώσεις ανοιγμάτων, εκ του νόμου προσφέρεται ως δυνατότητα και όχι ως υποχρέωση, ενώ πουθενά στους νόμους τακτοποίησης αυθαιρέτων ΔΕΝ αποκλείονται του δικαιώματος τακτοποίησης ΚΑΙ τα κτίρια με διαφορετικό φ. οργανισμό. Για το συγκεκριμένο θέμα από εποχής ν.4014 υπάρχει στις σημειώσεις της Κας Λεμπέση το: Η βεβαίωση Μηχανικού για την σύναψη δικαιοπραξιών αφορά σε Υ.Κ, Υ.Δ και Υ.Υ ενώ καθόλου δεν αναφέρεται σε αλλαγή του τρόπου κατασκευής του αδειοδοτημένου κτιρίου, όσον αφορά δε στην ευθύνη του Μηχανικού επί της επικινδυνότητας λόγω αλλαγής των στατικών, αυτή δεν βλέπω σε τι βαθμό διαφοροποιείται από την αντίστοιχη ευθύνη του σε περίπτωση π.χ τακτοποίησης ολόκληρης αυθαίρετης πολυκατοικίας προ '75 ΚΑΤ.1 που απαλλάσσεται και από τον έλεγχο στατικής επάρκειας ..... Προσωπικά λοιπόν θεωρώ ότι ένα νόμιμο κατά το Δ/Κ κτίριο αλλά διαφορετικά κατασκευασμένο μεταξύ των (χυτό beton, προκατ., φέροντες τοίχοι οπτοπλίνθων, μεταλλικό κτίριο, ξύλινη κατασκευή κ.λ.π) θα μπορεί να τακτοποιηθεί και με αναλυτικό προυπ/μό εφ΄ όσον αυτό συμφέρει για το πρόστιμο.
    4 points
  2. Δες στα download το επικαιροποιημένο έντυπο ΕΕΜΚ που ανάρτησα
    2 points
  3. Επισυνάπτω δηλώσεις ανάθεσης ανάληψης έργου και ικριωμάτων Οι δηλώσεις σκανάρονται και ανεβαίνουν στα υποχρεωτικά δικαιολογητικά ΑΝΑΘΕΣΗ ΑΝΑΛΗΨΗ.docx Δ Η Λ Ω Σ Η ΙΚΡΙΩΜΑΤΩΝ .docx
    2 points
  4. θεωρώ ότι ζητάει αυτές που υποβάλαμε στην μέχρι τώρα έντυπη μορφή είτε για ε.α.δ είτε για Ο.Α ΑΙΤΗΣΗ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΦΥΛΛΟ ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΚΡΙΣΗΣ .pdf αν και οι αναθέσεις τώρα προβλέπονται ηλεκτρονικά
    2 points
  5. 1. Για την άσκηση των ανωτέρω υποχρεώσεων ο πάροχος του πληροφοριακού συστήματος δικαιούται την είσπραξη ποσοστού ανταπόδοσης σύμφωνα με τα εξής: Για την υποβολή Αιτήσεων της παρούσας Υπουργικής Απόφασης, το ποσοστό ανταπόδοσης ορίζεται σε 20€ ανά υποβαλλόμενη αίτηση. Σε περίπτωση ανέγερσης η προσθήκης κατ επέκταση η καθ ύψος νέων κατασκευών, αναθεώρησης ως προς την ανέγερση η προσθήκη κατ επέκταση η καθ ύψος νέων κατασκευών, το ανταποδοτικό τέλος για την υποβολή της αίτησης ορίζεται ως εξής: • Για άδειες μέχρι 100τμ με αποκλειστική χρήση κατοικίας 50€ και 60€ για τις λοιπές χρήσεις • Για άδειες άνω των 100 τμ και μέχρι 1000 τμ με αποκλειστική χρήση κατοικίας 100€ και 150€ για τις λοιπές χρήσεις • Για άδειες άνω των 1000 τμ και μέχρι 5000 τμ με αποκλειστική χρήση κατοικίας 250€ και 350€ για τις λοιπές χρήσεις • Για άδειες άνω των 5000 τμ με αποκλειστική χρήση κατοικίας 400€ και 500€ για τις λοιπές χρήσεις Για τις αιτήσεις που υποβάλλονται στο πληροφοριακό σύστημα και αφορούν Έγκρισης Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας, Άδεια Κατεδάφισης και Έκδοση Οικοδομικής άδειας για αποκατάσταση ζημιών μετά από φυσικές καταστροφές προβλέπεται έκπτωση 50% επί του ανταποδοτικού τέλους.
    2 points
  6. Off topic. Ώρες-ώρες αναρωτιέμαι που είναι ο Σωτήρης και ο Κώστας για να φάω κανένα κατσάδιασμα-σχόλιο αν γράφω χαζομάρες, και να μαθαίνω αν τελικά "στέκονται"-ισχύουν αυτά που γράφω, διότι η επαφή που έχω με αυτά τα θέματα (φορολογικά, ασφαλιστικά, κλπ) είναι καθαρά από προσωπική μελέτη --για αυτό και σας πρήζω με νομοθεσία-- και όχι από εμπειρία ως λογιστή όπου και θα ήταν πιο εύπεπτη μια απάντηση χωρίς τεκμηρίωση. Και κλείνω το off topic.
    2 points
  7. Anton_civeng η ανάλυσή σου είναι πολύ σωστή και πραγματικά καλύπτει απόλυτα το θέμα... +1
    2 points
  8. Με ένα πρώτο διάβασμα νομίζω ότι πλέον δεν μιλάμε για άδεια μικρής κλίμακας. Σχεδόν παντού υπάρχει τοπογραφικό και έλεγχος-βεβαίωση στατικής επάρκειας. Ο μηχανικός είναι πλέον παντού απαραίτητος. Έκαναν την εμφανισή τους και σχέδια όψεων. Αν δεν υπάρχει προγενέστερο τοπογραφικό από ΟΑ η και από τίτλο , θα απαιτείται η σύνταξη νέου τοπογραφικού με τις υπάρχουσες προδιαγραφές ΕΓΣΑ'87. Αρκετά σοβαρό είναι η άρση της συναίνεσης για θερμοπροσόψεις Αρθρο 2, ιθ)
    2 points
  9. +απειρο Συμφωνω 100000% με την προσέγγιση σου. Τι θέλει η αγορά ? Συμόρφωση με τους νόμους (λέγε με στατική επάρκεια) με κόστος μηδέν. Άρα καλός μηχανικός είναι αυτός που θα βγάλει ότι δεν απαιτούνται ενισχύσεις και ολα είναι καλως καμωμενα. Έτσι ξεκινάει η γνωστη φάμπρικα "ελα παρε παρε, εδω το software το σύγχρονο με τις καλές μεθοδους για να αποφύγετε ενισχύσεις...." Το παραπάνω (διατυπωμένο λιγο πιο κομψα) ερχεται συχνα πυκνα στο mail μου απο ελληνικη εταιρια λογισμικου. Καταπίνουμε την καμήλα στην διερευνηση των υλικών, βάζουμε οτι οπλισμους θα μας βόλευαν αλλα στο τέλος χτυπαμε και μια σουπεργουαου αναλυση που δειχνει οτι το σπίτι του κυρ Κώστα που φτιάχτηκε πριν 40 χρόνια χωρίς μελέτη (ή με μελέτη που της άλλαξαν τα φώτα) έχει "στατική επάρκεια" και δεν χρειάζεται ενισχυσεις. Τραγελαφικές καταστασεις που μονο σε τριτοκοσμικες χώρες συμβαίνουν.
    2 points
  10. Μπορείς δες το τροπ/νο άρθρο 107 4495 Νόμος 4546/2018 - ΦΕΚ 101/Α/12-6-2018 (Άρθρο 45) «2. Αν το ακίνητο ανήκει σε περισσότερους συνιδιοκτήτες και έχει συσταθεί οριζόντια ή κάθετη ιδιοκτησία, μέχρι τις 28.7.2011, για τον υπολογισμό των πολεοδομικών μεγεθών και την έκδοση οικοδομικής άδειας που αναλογούν στα ιδανικά μερίδια κάθε συνιδιοκτήτη, δεν λαμβάνονται υπόψη οι αυθαίρετες κατασκευές που έχουν εκτελεστεί σε άλλη οριζόντια ή κάθετη ιδιοκτησία.
    1 point
  11. Σ' αυτήν την δήλωση, ποια θα επιλέξουμε όμως για μια απλή ΕΕΜΚ (τοποθέτηση θερμομόνωσης με ικριώματα)? Το e-adeies ζητά δήλωση ανάληψης-ανάθεσης μελέτης όταν τσεκάρεις την ιθ) εξωτερική θερμομόνωση και συμπληρωματικά δήλωση ανάληψης-ανάθεσης επίβλεψης όταν τσεκάρεις και το θ) τοποθέτηση ικριωμάτων. Για το δεύτερο θα επέλεγα στην δήλωση που επισυνάπτεις το τελευταίο "Επίβλεψη μέτρων ασφαλείας κατά τα οριζόμενα στο Π.Δ. 305/1996 (Α’ 212)". Αλλά για την θερμομόνωση δεν υπάρχει κάτι ξεκάθαρο για μια ΕΕΜΚ. Σε ευχαριστώ πάρα πολύ. Αλήθεια ήταν τόσο απλές οι δηλώσεις? Και εγώ καθόμουν και έψαχνα και ρωτούσα τόσες μέρες. Σχετικά με το σύστημα αμοιβών γνωρίζεις τι θα μπορούσα να επιλέξω στην καρτέλα κύριες εργασίες για την ΕΕΜΚ, εφόσον πλέον πιθανόν να περνάει από εκεί? Ένας συνάδελφος προηγουμένως με προέτρεψε να δοκιμάσω να το περάσω χωρίς Α/Α, κάτι το οποίο ακόμη δεν πρόλαβα να δοκιμάσω. Θα ήθελα να επισημάνω κάτι το οποίο παρατήρησα. Έχουν αλλάξει οι περιπτώσεις για τις οποίες χρειάζεται ΕΕΜΚ σύμφωνα με το Ν.4495/17 ή απλά τις αναδιαμόρφωσε το e-adeies. Π.χ στον 4495 αρ.29 η περίπτωση κθ) εργασίες τοποθέτησης εξωτερικής θερμομόνωσης ή θερμομόνωση στεγών στο πλαίσιο του προγράμματος "εξοικονόμηση κατ' οίκον" δεν υφίσταται πλέον. Οπότε εγώ αναγκαστικά σ' αυτή την περίπτωση θα πρέπει να χρησιμοποιήσω την ιθ) τοποθέτηση εξωτερικής θερμομόνωσης για βγάλω μια ΕΕΜΚ για το πρόγραμμα. Ισχύει κάτι άλλο που μου διαφεύγει?
    1 point
  12. Η εξαιρεση των 25 τμ αναφέρεται και ώς συνολο παραβάσεων αν κτίριο ή ο.ι Για δες και το κριτήριο που κοιτά ο BAS στο ενδιάμεσο μήνυμα. @BAS προσωπικά σε τέτοια οφθαλμοφανή δε κάνω υπολογισμούς!
    1 point
  13. χωρίς να θέλω να φανώ κουραστικός, αλλά επειδή δεν έχω ξαναβγάλει άδεια έχω καταλάβει ότι υπάρχουν δυο δηλώσεις τις οποίες και επισυνάπτω έτσι όπως τις έχω διαμορφώσει. Μια Υ.Δ εξουσιοδότηση του ιδιοκτήτη που με εξουσιοδοτεί να βγάλω την άδεια και μια δεύτερη δήλωση ανάθεσης μελέτης-επίβλεψης. Για την τελευταία βρήκα ένα υπόδειγμα του ΤΕΕ και το διαμόρφωσα κατάλληλα για να ταιριάζει στην ΕΕΜΚ. Για το προυπολογισμό το κατάλαβα. Τι θα δηλώσω όμως στο σύστημα αμοιβών στην καρτέλα κύριες εργασίες? Παλαιότερα απ' ότι γνωρίζω δεν περνούσε από το σύστημα αμοιβών. Πάντα αναφέρομαι σε περίπτωση ΕΕΜΚ. 10. Δήλωσης Ανάθεσης - Ανάληψης Μελέτης και Επίβλεψης.doc 2. Υ.Δ. Εξουσιοδότηση Μηχανικού.doc
    1 point
  14. 1. Οι δηλώσεις ανάθεσης ανάληψης είναι αυτές που χρησιμοποιούσαμε και πριν τις e-αδειες . ( μέχρι ίσως να βγάλουν ίσως νέο υπόδειγμα ) 2. Υπολογίζεις αναλυτικά το κόστος εργασιών που θες να κάνεις σύμφωνα με το τιμολόγιο του ΥΠΕΝ ( 'οπως ισχύει και για τα αυθαίρετα } και με το προϋπολογισμό που προκύπτει εξάγεις κρατήσεις και αμοιβές 'οπως σε κανονική άδεια .
    1 point
  15. - Πρωτα εχουμε αυτο για τα ΔΤ http://www.hhf.gr/wp-content/uploads/2016/02/2186828-4-14-δημοτικά-τέλη-για-αυθαίρετη-αλλαγή-χρήσης.pdf Αρα, είτε δηλωθουν στον Δημο είτε οχι, ο Δημος εχει ολα τα στοιχεια να επιβαλλει τα αναδρομικα. - Οσον αφορα το Ε9, και τον ΕΝΦΙΑ ,απο την ερωτηση προκυπτει οτι, εγινε μια τακτοποιηση χωρις την χρηση του Ε9. Το δε ετος κατασκευης, προκυπτει απο την δηλωση υπαγωγης. Θεωρητικα, δεν μπορει να ειναι μετα τον Ιουλιο του 2011. Και, επειδη, προκειμένου να γινει μεταβίβαση, απαιτειται πιστοποιητικο του Ε9 για τα 5 τελευταια ετη, Σε μεταβίβαση του 2019, θα πληρωσει προστιμο για το πρωτο ετος και ΕΝΦΙΑ για ολα τα ετη, με προσαυξηση εδω η σχετικη αναφορα απο τον κοστας -Η φορολογική νομοθεσία ζητάει από 01/01/2014 να αναγραφούν τα ακίνητα στην πραγματική τους κατάσταση δηλαδή με το σύνολο των τετραγωνικών τους. Με δεδομένο ότι η πολεοδομική νομοθεσία ρυθμίζει αυθαιρεσίες που τελέστηκαν έως την 28/07/2011 σημαίνει πως αυτές υπήρχαν την 01/01/2014 και άρα πρέπει να αναγραφούν και μάλιστα εκπρόθεσμα στην περίπτωση που δεν έγινε αυτό όταν έπρεπε. Από εκεί και πέρα εάν μέσα στην επόμενη πενταετία δεν υπάρχει πρόβλεψη για έκδοση πιστοποιητικού του άρθρου 54α τότε κάνε τις αλλαγές με τρέχουσα ημερομηνία. Είναι γνωστό τοις πάσι πως ο χρόνος εκτός από ερωτικά προβλήματα γιατρεύει και φορολογικά ζητήματα ... πηγη: https://www.taxheaven.gr/acforum/topic/104739-ρύθμιση-αυθαιρέτων-με-το-ν-44952017-και-διορθωση-ε9/
    1 point
  16. πάρτε τηλ. την ctc και θα έρθουν να την φτιάξουν ... αν είναι το τροφοδοτικό (δεν ξέρω ποιός έκανε τηλεδιάγνωση) είστε πολύ τυχεροί ... είναι το φθηνότερο εξάρτημα που περιλαμβάνεται στο σύστημα....
    1 point
  17. Σωστά, όπως τα λές. Αυτός ο 71.12.10.00 (σε επόμενο επίπεδο ονοματολογίας, δηλαδή είναι στο εξαψήφιο επίπεδο) είναι ένας από τους πολλούς των πολιτικών μηχανικών. Το πρώτο του --το τετραψήφιο-- και ελάχιστο επίπεδο που μπορούμε να δηλώσουμε είναι το 71.12.00.00. Αυτοί οι ΚΑΔ γενικότερα αφορούν σε αυτοαπασχολούμενους - ελ. επαγγελματίες, αλλά εδώ το νήμα αφορά Μισθωτούς μηχανικούς, για αυτό και σου έδωσα την σχετική εγκύκλιο που έχει τον ΚΑΔ του μισθωτού μηχανικού.
    1 point
  18. Αυτά τα ΗΜΧ ΣΧ 9333.1Ν , ΗΜΧ ΣΧ 9413 , ΣΧ8066.2.2Ν κτλ. είναι ονομασίες άρθρων της υπηρεσίας και όχι επίσημα. Αν συνταχθεί τώρα η μελέτη θα χρησιμοποιηθούν τα "Ενιαία Τιμολόγια Έργων" και αν δεν υπάρχει ατόφιο εκεί τότε φτιάχνεις δικά σου που να "πατάνε" στα Ενιαία Τιμολόγια Εργων. Προφανώς ο συντάξας των άρθρων αυτών, ελλέιψη άρθρου που να ικανοποιεί το πραγματικό γεγονός που θέλει να κοστολογήσει, "πάτησε" στα παλαιά "Αναλυτικά Τιμολόγια Έργων" για να πάρει την περιγραφή. π.χ. για το ΗΜΧ ΣΧ 9413 ήθελα να φτιάξει κάποιο άρθρο που να αφορά σε απομάκρυνση και επανατοποθέτηση κάποιας μεταλλικής μικρής κατασκευής-κουτιού και χρησιμοποίησε το επίσημο από τα "Αναλυτικά Τιμολόγια Εργων" ΑΤΗΕ 9413 που αφορά σε "Εκτοποθέτηση ΠΙΛΛΑΡ και τοποθέτηση του σε νέα θέση". Τα ισχύοντα σήμερα άρθρα είναι τα "Ενιαία Τιμολόγια Έργων" όπου για κάθε κατηγορία άρθρων έχει εκδοθεί κάποια στιγμή ένα πακέτο άρθρων και μετά ακολούθησαν τροποποιήσεις, αναπροσαρμογές συμπληρώσεις κλπ. (δες τον συνημμένο πίνακα παρακάτω για να καταλάβεις αυτό που εννοώ). Κατά τ' άλλα τα "Αναλυτικά Τιμολόγια Έργων" μπορείς να τα δεις στα downloads που τα έχω ανεβάσει. Ελπίζω να βοήθησα .... Ιστορικό Εκδόσεων Ενιαίων Τιμολογίων ανά κατηγορία Αρθρων.pdf
    1 point
  19. Τίτλοι- πιστοποιητικό ιδιοκτησίας ιδιοκτησίας Δες το demo-video του ΤΕΕ
    1 point
  20. Κατά την γνώμη μου επειδή: α) ο καθένας οφείλει να γνωρίζει την πραγματική κατάσταση του ακινήτου που έρχεται στην κατοχή του και β) σύμφωνα ΠΟΛ.1047/10.3.2005 απόφαση Υπουργού Οικονομικών ρητά ορίζεται ότι σε περίπτωση που τα τετραγωνικά μέτρα κτίσματος υπερβαίνουν αυτά που αναγράφονται στο συμβόλαιο ή την οικοδομική άδεια, ο υπόχρεος, για τις ανάγκες συμπλήρωσης του εντύπου, πρέπει να αναγράψει το πραγματικό γεγονός και όχι ό,τι αναφέρεται στον τίτλο κτήσης ή την οικοδομική άδεια, Θεωρώ ότι το χρονικό διάστημα μετρά από την μέρα κτήσης του ακινήτου. αλλά επειδή γ) είχαν βγει οδηγίες συμπλήρωσης για το Ε9 του 2014 μέσω ΠΟΛ.1237/11-11-2014 θα βρεις θεωρώ εκεί αυτό που ρωτάς. (ψάξε σε πρώτη φάση εντός αυτής με το λεκτικό "αυθαίρ" να πάρεις μία ιδέα και μετά μελέτησέ τη και πιο προσεκτικά. Sorry, που βομβαρδίζω με νομοθεσία αλλά θέλω να είμαι όσο το δυνατόν πιο σαφής. Σε κάθε περίπτωση, όπως είπα, θα άφηνα τον λογιστή να πει τα σχετικά με το πότε πρέπει να δηλωθεί και να υπολογίσει το πρόστιμο.
    1 point
  21. Προς το παρόν δεν απαιτείται ψηφιακή υπογραφή. Οσονούπω όμως , όπως ανέφεραν στα σεμινάρια οι αρμόδιοι του ΤΕΕ , θα υπογράφουμετα πάντα ψηφιακά .
    1 point
  22. κι ας ελπίσουμε να ενσωματώσουν σύντομα στην πλατφόρμα όλη την διαδικασία του ΙΚΑ (πίνακες, πληρωμές κλπ) που στην τελική όλα έγραφα συμπληρωμένα απο Μηχανικό είναι και να έχει έναρξη απ αυτό. Ειδικά στην Αθήνα κάθε φορά τρεχάματα στο ΙΚΑ περιοχής του Ακινήτου (διάσπαρτα σε 30 διαφορετικούς δήμους) και συχνά πυκνά κάθε ΙΚΑ υπάλληλος με δικές του ερμηνείες και κανόνες.... είναι μια διαδικασία που τρώει σημαντικό χρόνο μερικές φορές.
    1 point
  23. Αν πας πολεοδομία λογικά θα στο ζητήσουν. Δεν ξέρω όμως μήπως μπορείς να παίξεις λίγο με τα μ2 (δεν το θυμάμαι) δηλαδή να φανούν τα μ2 του ΚΥΕ π.χ. 95 και όχι 110. Να δηλώσεις τα 15μ2 αποθήκη π.χ. η οποία θα είναι όμως αυτόνομη με δική της είσοδο. Οι υγειονομικές διατάξεις μιλάγανε για αίθουσα 100μ2. Ο ΝΟΚ μετά αναφέρει ρητά ότι ΚΥΕ με μεικτό εμβαδόν άνω των 100 θέλουν τουαλέτα ΑΜΕΑ. Πέρα από αυτό, θα σου ζητήσουν και έλεγχο θέσεων στάθμευσης για την αλλαγή χρήσης. Επίσης θέλει και έλεγχο στατικών για 500κιλά/μ2 ο όροφος. Τέλος θα σου ζητήσουν και εξαερισμούς να καταλήγουν πάνω από τα γειτονικά κτίρια σε ακτίνα 10μ..... Και όλα αυτά για να βάλεις μερικά τραπεζάκια. Για αυτό τι κάνουν όλοι.....?! Κάνουν μία ωραιότατη παράνομη συνένωση και μετά στο τέλος κάνουν διαμερισμάτωση και δηλώνουν ότι το μαγαζί ήταν έτσι πριν το 2011. Αλλά ξεφεύγουμε από το θέμα.
    1 point
  24. Μην μπερδεύεις τα δικαιολογητικά που απαιτούνται για την απογραφή και την διαδικασία στο ΙΚΑ με αυτά που απαιτούνται για την έκδοση της οικ. άδειας. edit: Kana καλησπέρα, με πρόλαβες.
    1 point
  25. τον πίνακα 3 για Ε.Ε.Μ.Κ τον ζητάει το ΙΚΑ και όχι η ΥΔΟΜ
    1 point
  26. Με το εικονίδιο της υποβολής. Προσωπικά, αν δε χρειαστεί να δώσω βεαίωση, τα κρατώ σε υπαγωγή μέχρι το εξάμηνο ώστε να ανεβάσω ότι χρειαστεί ή και να διορθώσω. Κατοπιν, στο εξάμηνο απο την υπαγωγή εχοντας ανεβάσει τα αρχεία το πάω σε περαίωση. Αν χρειαστεί να δοθεί βεβαίωση σύντομα, οι συμβολαιογραφοι "τσιναν" σε αυτό γτ θέλουν "περαίωση", το πάω σε οριστική μεχρι να ανεβάσω αρχεία στο εξάμηνο και κατόπιν περάιωση.
    1 point
  27. Αυτά παραμονή 3 εργάσιμες ημέρες προ 15/10/2018 και σήμερα βγαίνει αυτό άρα πάλι το είχαμε πρώτοι εδώ τις τάσεις και το τελικό αποτέλεσμα ..... Σιγά μη περιμέναμε τον Δήμαρχο
    1 point
  28. δες εδω τα τρια ειδη - κτηματολογικό φύλλο [δειχνει τους ιδιοκτητες] - Απόσπασμα κτηματολογικού διαγραμματος [ενα ...Α4 όπου αποτυπωνεται το γηπεδο με 4-5 γραμμουλες] - Κτηματογραφικο διαγραμμα [για ειδικες κατηγοριες πχ. μεταβολες γεωμετρικων στοιχειων.] http://www.ktimatologio.gr/operativecadastre/Pages/MVdos7R2qAD5uAJy.aspx και www.dskavalas.gr/.../aitisi_ant_kt_fylou_aposp_kt_diagram_kt_dia...
    1 point
  29. Στέφανε καλημέρα, και καλώς ήρθες στο forum. Αρχικά να σου πω ότι όντως θα σε παραπέμψω σε αυτό που διάβασες πιο πριν. Γράφεις: Όταν έγινε η πρόσληψη έπρεπε να γνωρίζουν από την μία την θέση-αντικείμενο εργασίας που θα ήταν η απασχόλησή σου (πράγμα το οποίο το θεωρώ φυσικά δεδομένο) και από την άλλη την ιδιότητά σου (οπότε έπρεπε να σε είχαν ρωτήσει, ή να το έχεις πει εσύ, δηλαδή να ξέρουν για το πρόσωπο που θα προσλάβουν το βιογραφικό του, σπουδές του, κλπ). Οπότε να ασφαλισθείς με το σωστό πακέτο ασφάλισης αφού, το τελευταίο, ήταν γνωστό με την Εγκ.6 από 14/2/2017. Όταν μετά έμαθαν (αδιάφορο το πώς, είτε το είπες εσύ --όπως γράφεις-- είτε όχι) διόρθωσαν το ασφαλιστικό σου πακέτο στο σωστό ανταποκρινόμενο στην πραγματική σου απασχόληση στην εταιρεία. Γράφεις: Αν η απασχόλησή σου είναι π.χ. να βγάζεις φωτοτυπίες (εννοώ δεν εργάζεσαι ως μηχανικός) τότε ως μισθωτός με πακέτο κάλυψης μισθωτού (διαφορετικό του μηχανικού). Αν η απασχόλησή σου είναι π.χ. πάνω στο αντικείμενο του μηχανικού τότε ως μισθωτός μηχανικός με πακέτο κάλυψης μηχανικού. Γράφεις: "Μήπως η απάντηση είναι ότι οι μισθωτοί μηχανικοί (μισθωτός φαντάζομαι είναι το ίδιο με το έμμισθος) δεν μπορούν να αποφύγουν την ασφάλιση π. ΕΤΑΑ-ΤΣΜΕΔΕ, ..." Η απάντηση είναι στην Απόφαση με Αριθ.πρωτ.:Φ.10043/19893/606/30-5-2017, εδάφια 2α & 2ε και Δ.15/Δ/οικ.3376/73/14-2-2018, εδάφιο Ε & Παράδειγμα 4). Φ.10043/19893/606/30-5-2017 "[...] α) στις περιπτώσεις μελών του ΤΕΕ που παρέχουν μόνο μισθωτή εργασία ως μηχανικοί, καταβάλλονται ασφαλιστικές εισφορές μισθωτού σύμφωνα με το άρθρο 38 του ν.4387/2016, ενώ οι μηνιαίες αποδοχές για πλήρη απασχόληση δεν μπορεί να υπολείπονται των €586,08 ή του €510,95 (βασικός μισθός άγαμου μισθωτού άνω ή κάτω των 25 ετών αντίστοιχα). ... ε) στις περιπτώσεις μελών του ΤΕΕ που έχουν τραπεί σε άλλο επάγγελμα, δηλαδή δεν απασχολούνται ως μηχανικοί, και παρέχουν μισθωτή εργασία (για παράδειγμα απασχολούνται ως υπάλληλοι γραφείου) ή μη μισθωτή εργασία (για παράδειγμα ασκούν εμπορική δραστηριότητα), αλλά εξακολουθούν να παραμένουν μέλη του ΤΕΕ, δηλαδή διατηρούν την ιδιότητα, καταβάλλονται ασφαλιστικές εισφορές σύμφωνα με το άρθρο 36 παρ. 1 του ν.4387/2016 (σχετική η αριθ. Φ. 10043/οικ. 14226/ 431/24.3.2017 εγκύκλιος - ΑΔΑ : ΨΔΕΝ465Θ1Ω-ΠΩ1). Τέλος, σας γνωρίζουμε ότι επίκειται κατάργηση της υποχρεωτικής υπαγωγής στην ασφάλιση του πρώην ΕΤΑΑ - ΤΣΜΕΔΕ λόγω ιδιότητας με νομοθετική ρύθμιση. Μέχρι τη θέσπισή της και την παροχή νέων οδηγιών, εξακολουθούν να εφαρμόζονται τα ανωτέρω." Η ανωτέρω θέσπιση με την Δ.15/Δ/οικ.3376/73/14-2-2018 που ανέφερα παραπάνω. "[...] Ε. Ασφάλιση μηχανικών που έχουν τραπεί σε άλλο επάγγελμα Όπως σας έχουμε γνωρίσει με το αριθ. Φ.10043/19893/606/30-5-2017 έγγραφό μας (ΑΔΑ : 6ΧΜΠ465Θ1Ω-Λ96), στις περιπτώσεις μελών του ΤΕΕ που έχουν τραπεί σε άλλο επάγγελμα, δηλαδή δεν απασχολούνται ως μηχανικοί, και παρέχουν μισθωτή εργασία (για παράδειγμα απασχολούνται ως υπάλληλοι γραφείου) ή μη μισθωτή εργασία (για παράδειγμα ασκούν εμπορική δραστηριότητα), αλλά εξακολουθούν να είναι μέλη του ΤΕΕ, δηλαδή διατηρούν την ιδιότητα, καταβάλλονται ασφαλιστικές εισφορές σύμφωνα με το άρθρο 36 παρ. 1 του ν.4387/2016. Μετά την ισχύ της κοινοποιούμενης ρύθμισης, στις ανωτέρω περιπτώσεις από 1/1/2017 και μετά δεν προκύπτει πλέον παράλληλη άσκηση επαγγελματικής δραστηριότητας, και ως εκ τούτου δεν έχουν εφαρμογή οι ρυθμίσεις του άρθρου 36 παρ. 1 του ν.4387/2016. Παράδειγμα 4 : Μηχανικός, ασφαλισμένος μέχρι 31/12/1992 (παλαιός ασφαλισμένος), εγγεγραμμένος στο ΤΕΕ, χωρίς έναρξη επαγγελματικής δραστηριότητας στη Δ.Ο.Υ., ο οποίος απασχολείται ως υπάλληλος γραφείου στον ιδιωτικό τομέα. Μέχρι 31/12/2016 υπαγόταν στην ασφάλιση του ΙΚΑ – ΕΤΑΜ ως μισθωτός και στην ασφάλιση του ΕΤΑΑ – ΤΣΜΕΔΕ ως ελεύθερος επαγγελματίας (λόγω ιδιότητας). Από 1/1/2017, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο άρθρο 36 παρ. 1 του ν.4387/2016, κατέβαλε ασφαλιστική εισφορά ως μισθωτός βάσει του άρθρου 38 και 41 παρ. 1 του ν.4387/2016, και εφόσον δεν καλυπτόταν η ελάχιστη προβλεπόμενη μηνιαία εισφορά του ελεύθερου επαγγελματία, κατέβαλε τη σχετική διαφορά. Μετά την ισχύ της κοινοποιούμενης ρύθμισης, για τον εν λόγω ασφαλισμένο προκύπτει διακοπή της υποχρεωτικής ασφάλισης στο πρώην ΕΤΑΑ – ΤΣΜΕΔΕ από 1/1/2017, και συνεπώς από την ανωτέρω ημερομηνία καταβάλει ασφαλιστική εισφορά ως μισθωτός βάσει του άρθρου 38 και 41 παρ. 1 του ν.4387/2016. Σε περίπτωση όμως που το επιθυμεί, ο εν λόγω ασφαλισμένος μπορεί να συνεχίσει προαιρετικά την ασφάλισή του, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην παρ. 4 της κοινοποιούμενης ρύθμισης. [...]" Δυστυχώς αν και πάλι δεν είναι σαφές, δεν μπορώ να βοηθήσω παραπάνω. Και πάλι καλώς ήρθες στο forum, και ελπίζω να μας προσφέρεις τις γνώσεις σου ... Καλή σου μέρα...
    1 point
  30. η ιστορία δηλαδή γίνετε επειδή η παραπάνω παράγραφος δεν αναφέρει και οτι "αλλαγές στις εξωτερικές διαστάσεις του περιγράμματος του κτιρίου ή της αυτοτελούς ιδιοκτησίας έως πέντε τοις εκατό (5%) και εφόσον δεν μεταβάλλεται η επιφάνεια άνω του ποσοστού πέντε τοις εκατό (5%) ΕΞΑΙΤΙΑΣ ΤΩΝ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΩΝ ΜΕΤΑΒΟΛΩΝ και κατά παρέκκλιση των περιπτώσεων α΄, β΄ και γ΄ της παραγράφου 2 του άρθρου 89," ΕΚ πρωτου διαβάσματος φαίνεται ότι εξετάζεται ιδιοκτησία, οπότε το Εμβ του κλειστου η/χ πρέπει να μπει μεσα στον υπολογισμό, αν πέρασες ανω του 5%
    1 point
  31. Εύα, συγνώμη για την καθυστέρηση απάντησης αλλά ήμουν μακρυά. Εννοούσα ότι μόνο της Κατ.3 δεν προστίθενται. Οι άλλες δύο κατηγορίες προστίθενται κανονικά. Ως προς την απάντηση του helpdesk ... ισχύει μόνο αν βασίζεται σε διάταξη του νόμου. Και προφανώς αυτή που σου έδωσαν δεν βασίζεται.
    1 point
  32. edit Όσον αφορά την υποβολή τοπογραφικών διαγραμμάτων για ΕΕΜΚ και τις απορίες συναδέλφων σε ανάλογα post , είναι σαφές στο νέο ΦΕΚ αν απαιτείται και που εξαρτημένο διάγραμμα....δηλαδή σε όλες τις ΕΕΜΚ ......ενώ στην απόφαση 55174/13 ήταν απαιτητό μόνο στα ειδικά δικαιολογητικά .... ε. Αντίγραφο Τοπογραφικού Διαγράμματος. Ως τέτοιο νοείται το τοπογραφικό διάγραμμα της οικοδομικής αδείας ή της άδειας δόμησης εφόσον υφίσταται ή της δήλωσης υπαγωγής σε οποιονδήποτε νόμο περί αυθαιρέτων ή του προσαρτώμενου τοπογραφικού σε δικαιοπραξία. Αν δεν υπάρχουν τα παραπάνω στοιχεία, τότε υποβάλλεται τοπογραφικό διάγραμμα εξαρτημένο από το ισχύον κρατικό τριγωνομετρικό δίκτυο (ΕΓΣΑ), συντασσόμενο κατά τις ισχύουσες προδιαγραφές. Μην τρελαθούμε στο τέλος.....ότι για να πχ αλλάξω κουφώματα ή κεραμίδια θα πρέπει να συντάξω εξαρτημένο τοπογραφικό..
    1 point
  33. Λογικά ο ιδιοκτήτης, όπως υπέγραφε παλιά στο έντυπο της ΕΕΜΚ.
    1 point
  34. Πάντως (το έχω ξαναπει), το ICE-UK αναγνωρίζει το δίπλωμα από Ελληνικό Πολυτεχνείο ως MEng. Μπείτε σε αυτή την ιστοσελίδα και βάλτε το πανεπιστήμιο που πήρατε το πτυχίο και την ημερομηνία έναρξης σπουδών... https://www.ice.org.uk/careers-and-training/graduate-civil-engineers/course-search-tool
    1 point
  35. σωστος και επικαιρος [ +1] θα δουμε πώς θα τα "ταιριαξουμε" σιγα - σιγα ολα αυτα Να επισημανω οτι: υπαρχει η συμπληρωση στο κγ' του αρθρου 29, για την παρεκκλιση πλινθοκτιστης αγροτικης αποθήκης σε γηπεδο με εμβαδον τουλαχιστον 1000 τμ. [που ειχαν ξεχασει στον 4495 και ζητουσαν αρτιο και οικοδομησιμο για την πλινθοκτιστη των 15 μ.] εδιτ ο τίτλος στο ΦΕΚ που αναφερεται σε τροποποιηση της εργασιας κη' μαλλον ειναι λαθος Η κη' δεν αλλαζει, αλλά η κγ'
    1 point
  36. Εγώ πάντως βεβαίωση για κτίριο που μελετήθηκε και αδειοδοτήθηκε για άλλο φέροντα οργανισμό δεν δίνω. Π.χ Κτίριο με άδεια για να κατασκευαστεί με Φ.Ο από σκυρόδεμα, θεμελίωση με ραντιέ και πλαγιοκάλυψη με οπτοπλινθοδομή, κατασκευάζεται με μεταλλικό σκελετό, θεμέλια+συνδετήρια και πάνελ πολυουρεθάνης χωρίς να αναθεωρηθεί η άδεια. Είναι το ίδιο κτίριο με αυτό για το οποίο εκδόθηκε η άδεια; Είναι ένα εντελώς διαφορετικό κτίριο ακόμη και αν έχει τι ίδιες διαστάσεις και γι αυτό δεν δέχομαι την ύπαρξη άδειας στον υπολογισμό προστίμου. Αν δεν αρέσει στον ιδιοκτήτη η υπαγωγή λόγω υψηλού προστίμου, υπάρχει και η νομιμοποίηση με πληρωμή παραβόλου, η οποία είναι για μένα η βέλτιστη λύση του προβλήματος, όπως επίσης η λύση της νομιμοποίησης υπάρχει όταν γίνεται κατάτμηση στο ακίνητο (λόγω του επίσης υψηλού προστίμου που βγαίνει) χωρίς να έχει εναρμονιστεί η άδεια με την υφιστάμενη κατάσταση. Μιλάμε πάντα για πλήρη αλλαγή δεν μιλάμε για μια κολόνα που άλλαξε θέση, η μια πλάκα που έγινε κεραμοσκεπή, χωρίς να σημαίνει ότι αυτά δεν είναι σοβαρά ζητήματα. Θεωρητικά πάντως, ο νόμος δεν είναι κατάλληλος (ή σχεδιασμένος αν θέλεις) για υπαγωγές τέτοιων αλλαγών και πόσο μάλλον για κτίρια που κατασκευάστηκαν με εντελώς διαφορετικό είδος φέροντος οργανισμού. Στις πολλές ασάφειες όμως μικρές αλλαγές τις δεχόμαστε (καλώς ή κακώς).
    1 point
  37. Δεν είναι αργοί. Αντιδρούν μέσω απάθειας και απραξίας σε κάθε μεταβολή που γίνεται...
    1 point
  38. Να άλλαζες σπίτι αν δε σου άρεσε. Το αντρίκειο, τίμιο & ηθικό είναι να τα πληρώσεις.
    1 point
  39. καλημερα, terry, πολύ σωστα, και γνωστός ηταν ο νόμος και υπηρξε δοκιμαστικη περίοδος, γνωστη εκ των προτερων Ειχαν όλον το χρονο, στο διαστημα αυτο, να παρουν κωδικους και πιστοποιησεις και ό,τι αλλο απαιτειται και οχι να περιμενουν να το κανουν "μετά" Προσωπικα, δεν τους χαλαλιζω ούτε μια ωρα καθυστερησης, λόγω μη λήψης κωδικών, πόσο μαλλον 1-2- εβδομάδες. Ωφειλαν να ειναι ετοιμοι. και.... δεν υπαρχουν "αργες" ΥΔΟΜ....υπαρχουν "αργοι" υπάλληλοι... "Σε δοκιμαστική λειτουργία οι e-Άδειες -Ξεκίνησε το σύστημα ηλεκτρονικής έκδοσης οικοδομικών αδειών -Δηλώσεις Υπουργού ΠΕΝ Γιώργου Σταθάκη και Πρόεδρου ΤΕΕ Γιώργου Στασινού 03/09/2018 απλοποίηση αδειοδότησης, διαδικασία αναθεώρησης οικοδομικών αδειών, διαδικασία έκδοσης οικοδομικών αδειών, ηλεκτρονική έκδοση οικοδομικών αδειών, καταπολέμηση αυθαίρετης δόμησης, πιλοτική λειτουργία, πληροφοριακά συστήματα ΤΕΕ, προστασία δομημένου περιβάλλοντος Ξεκίνησε σήμερα η πιλοτική λειτουργία του συστήματος ηλεκτρονικής έκδοσης οικοδομικών αδειών μέσω του οποίου η διαδικασία έκδοσης ή αναθεώρησης οικοδομικών αδειών θα γίνεται πλέον ηλεκτρονικά, με πλήρη διαφάνεια."
    1 point
  40. Καλημέρα συνάδελφε. Θα μπορούσαν οι αρμόδιοι από κάθε ΥΔΟΜ να έχουν μεριμνήσει νωρίτερα. 1-2 βδομάδες πχ για ενα ξενοδοχειο, είναι τεράστια καθυστέρηση. Επίσης θα μπορούσαν να είχαν προβλέψει μεταβατικές διατάξεις για την ισχύ του Ν4030. Σε ένα νόμο που δούλευαν 1.5 χρόνο.....
    1 point
  41. Οχι δεν χρειαζεται καμια ενεργεια....καπου το διευκρινιζουν με μια εγκυκλιο που βεβαια δεν θυμαμαι ποια ειναι...
    1 point
  42. (βάσει άρθρου 107 παρ. 8 του Ν.4495/17) αυτό συμπλήρωσα εγώ.
    1 point
  43. Το επικρατέστερο σενάριο μέχρι στιγμής είναι να δοθεί παράταση μέχρι το τέλος του έτους και μετά βλέπουμε... Μια χαρά είσαι με 10 υποθέσεις, εγώ έχω πολύ περισσότερες και δεν παίζει να προλάβω αν δεν δοθεί παράταση, αλλά πιστεύω η πιθανότητα να μην δοθεί είναι πολύ μικρή..
    1 point
  44. Να προσθέσω στα παραπάνω ολόσωστα ότι υπάρχει διαφορά μεταξύ του 2% για να χαρακτηριστεί κάτι αυθαιρεσία και του 5% που είναι ήδη μια αυθαιρεσία κατηγορίας 3. Σκεφθείτε μόνο ότι στις περισσότερες συστάσεις (ειδικά στις παλαιότερες) αναγραφόταν και πάνω στον πίνακα κατανομής ότι αλλαγές μέχρι 2% δεν εγείρουν θέματα αμφισβήτησης ποσοστών και των ψήφων. Μόνο με αυτό καταλαβαίνετε τι μπορεί να δημιουργηθεί σε ένα συμβόλαιο με πολλούς συνιδιοκτήτες. Τακτοποιήσεις και πρόστιμα μέχρι να εξαντληθεί η αξία του ακινήτου ...
    1 point
  45. Προσωπικά, θα το έγραφα στην τεχνική έκθεση, για να είμαι γενικότερα καλυμμένος προς όλους. Αν και πλέον έχω κάποιους προβληματισμούς ???!!!!! ως προς τον τύπο της βεβαίωσης και αν πρέπει να ενταχθεί στο νόμο ????. Θα σου πω πρόσφατο γεγονός που έτυχε σε αδελφικό φίλο και συνάδελφο ---και θα καταλάβεις--- όπου ο ιδιοκτήτης και η συμβολαιογράφος και .... δημιούργησε θέμα. Ίδια περίπτωση με την δική σου. Η ιδιοκτησία είναι με δάνειο από Τράπεζα. Ο ιδιοκτήτης βρίσκει αγοραστή ο οποίος θα αναλάβει και το υπόλοιπο ποσό του δανείου του ιδιοκτήτη. Έρχεται ο πελάτης στον συνάδελφο ο οποίος διαπιστώνει ότι δεν υπάρχουν αυθαιρεσίες (κάλυψη-δόμηση-ύψος) που να κωλύουν την έκδοση βεβαίωσης αλλά υπάρχει αυτή η αυθαιρεσία που αναφέρεις και εσύ. Εκδίδει κανονικά τον τύπο βεβαίωσης της περίπτωσης αυτής χωρίς να αναφέρει κάτι σχετικό στην τεχνική έκθεση. Κάποια στιγμή εντός του διμήνου, επικοινωνεί η συμβολαιογράφος μαζί του (με τον μηχανικό) και του αναφέρει ότι η τράπεζα με πρωτοβουλία της έβαλε δικό της μηχανικό για να το ελέγξει, ο οποίος και βρήκε ακριβώς τα ίδια, αλλά τον ενέταξε στον νόμο και τις αυθαιρεσίες αυτές τις ενέταξε στο νόμο (κατηγορία 3, 250€) και εξέδωσε τον άλλο τύπο βεβαίωσης ενώ ταυτόχρονα η τράπεζα χρέωσε τον ιδιοκτήτη με έξοδα της τάξης των 1.000,00€ καθώς και ζητά από τον ιδιοκτήτη να πληρώσει το πρόστιμο των 250,00€ της παράβασης για να προχωρήσει η διαδικασία. Έτσι έχει δημιουργηθεί θέμα μεταξύ μηχανικού και ιδιοκτήτη, ιδιοκτήτη με τράπεζα, ιδιοκτήτη και αγοραστή, μηχανικού-ιδιοκτήτη-αγοραστή-τράπεζας και συμβολαιογράφου και γενικά υπάρχει γενικότερο κώλυμα διότι η συμβολαιογράφος δεν προχωράει τα συμβόλαια λέγοντας ότι υπάρχει θέμα και ??????? ...έχει στα χέρια της μια βεβαίωση που γράφει ότι δεν υπάρχουν αυθαιρεσίες και μία που γράφει ότι υπάρχουν και έχουν ενταχθεί στο νόμο .... και το θέμα της είναι ποιός έχε δίκιο .... ποια βεβαίωση είναι σωστή ... και ζητά από τον μηχανικό νέα βεβαίωση που να γράφει ότι δεν υπάρχουν αυθαιρεσίες (ίδια με αυτή που έβγαλε ο μηχανικός) αλλά να αναφέρει στην τεχνική έκθεση ότι έχει ενταχθεί στον νόμο ... και .... να κάνει αναφορά στην τεχνική έκθεση της βεβαίωσης της τράπεζας .... και φυσικά υπάρχει και ο ιδιοκτήτης που του έχουν χρεωθεί 1.000,00€, του ζητά η τράπεζα να πληρώσει το πρόστιμο των 250,00€ για να προχωρήσει η διαδικασία ... και ο ιδιοκτήτης τα ζητάει γενικότερα απ' όλους ....
    1 point
  46. Δηλαδή αν κατάλαβα καλά λες ότι θα τακτοποιήσεις με κατηγορία 3 την αυθαίρετη αλλαγή χρήσης από Β.χ (αποθήκη) σε Κ.Χ (κατοικία) και επιπλέον την κύρια χρήση που έχει καταλάβει κοινόχρηστο χώρο θα την πας με κατηγορία 3. Αν έχω καταλάβει σωστά τότε η μόνη εξήγηση που δίνω είναι ότι μας κάνεις πλάκα.
    1 point
  47. H πολεοδομική αυθαιρεσία τακτοποιείται με βάση εγκεκριμένα σχέδια τα οποία δεν τα έχεις. Η διαμερισμάτωση ακόμη και αν δεχτούμε ότι λόγω κενού νόμου τακτοποιείται πρακτικά δεν έχει κανένα νόημα, από τη στιγμή που η υφιστάμενη κατάσταση δεν έχει αποτυπωθεί σε σχέδιο σύστασης. Άρα η σκυτάλη στη συμβολαιογράφο και στους δυο ιδιοκτήτες για το πως θέλουν να λύσουν το πρόβλημα. Πάντως ευθέως εκ του νόμου δεν προκύπτει απαγόρευση για μια τέτοια παράβαση. Όμως όταν θα έρθει η ώρα της βεβαίωσης στο παράδειγμα που αναφέρω θα λέμε ότι στην άδεια είχαμε διαμέρισμα 100 τμ, σήμερα έχουμε διαμέρισμα 140 τμ και στη σύσταση διαμέρισμα 120 τμ. Άρα τι μεταβιβάζεται; Απολύτως τίποτα αν δεν ρυθμιστει συμμβολαιογραφικά.
    1 point
  48. Χμμμ.....!! Όμως: εκτός του ότι κανείς δεν ξέρει ακόμη το πως, το πότε, το για πόσα € και το ποιοί θα εφαρμόσουν το πολεοδομικό ισοζύγιο.... α) ο αυθαιρετούλης θα παραμένει στο καθεστώς ομηρίας μίας αναστολής κατεδάφισης, ή θ αναγκαστεί να πουλήσει το σπίτι του φτηνότερα λόγω βάρους (ποιός αγοράζει εύκολα περιπέτειες με πολεοδομικά ισοζύγια...??).. β) ο αυθαιρετάρχης εν τω μεταξύ θα έχει "καθαρίσει" με την οριστική εξαίρεση κατεδάφισης της κατ.4 και θα τραγουδάει κεφάτος το: "σβύσε με κυρά μου απ΄τα τεφτέρια σου"...! γ) η κατάταξη σε κατ4-5 ΔΕΝ συμψηφίζεται ούτε με πρόστιμα ούτε με ΕΝΦΙΑ και άλλα παραπλήσια, αλλά χρεώνεται αυτοτελώς με συγκεκριμένο πολεοδομικό κριτήριο. Εϊναι δηλ. όπως στην αυτοτελή φορολόγηση των ενοικίων όπου ο καταλογισμός του φόρου τους ΔΕΝ συσχετίζεται με τον φόρο εισοδήματος από π.χ επιχειρ. δραστηριότητα.... δ) Αλίμονο αν "πριμοδοτούσαμε τον αυθαιρετάρχη με ηπιότερη κατηγορία 4 αντί 5 επειδή ο "κακομοίρης" βαρύνεται πέραν του προστίμου και με μεγάλο ΕΝΦΙΑ, τεκμήριο, κ.λ.π. Θα ήταν σαν να πριμοδοτούσαμε τον Mr S.U.V 4500cc για μικρότερο πρόστιμο της παραβίασης του κόκκινου, επειδή ο "κακομοίρης" έχει επιβαρυμένα τέλη κυκλοφορίας, ασφάλιστρα και τεκμήρια ...... Υ.Γ στην διαπίστωση του τραγικού συμφωνώ απόλυτα....
    1 point
  49. ....αποθηκη...εναποθηκευσης λεβητα... :-) σωστο??? τις καλημερες μου
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.