Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 23/10/2018 in Δημοσιεύσεις
-
Εγώ δήλωσα όλους ισχύοντες-ενεργούς σήμερα λογαριασμούς που έχω χαρακτηρισμένους (από τις τράπεζες ή την viva) ως επαγγελματικούς λογαριασμούς, ανεξάρτητα αν έχουν pos ή δεν έχουν (αρκεί να είναι χαρακτηρισμένοι ως επαγγελματικοί). Δηλώνεις αυτούς που ΣΗΜΕΡΑ-ΤΩΡΑ είναι σε ισχύ-ενεργοί. Από εκεί και μετά, σύμφωνα με την ΔΕΑΦ 1128500 ΕΞ/28-08-2018, "Οι μεταβολές που επέρχονται στους Επαγγελματικούς Λογαριασμούς δηλώνονται εντός μηνός από την ημερομηνία κατά την οποία επήλθε η μεταβολή." Για την viva δες εδώ.4 points
-
Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 4747Β/23.10.2018 η τροποποίηση για τις προσωρινές μεταβατικές διατάξεις ... Τροποποίηση της αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983/23.7.2018 απόφασης του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής, ελέγχου και έκδοσης των διοικητικών πράξεων του άρθρου 29 του ν. 4495/2017 και καθορισμός ηλεκτρονικών υπηρεσιών σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 33 του ν. 4495/2017» (ΦΕΚ Β΄ 3136), όπως ισχύει. Τροποποίηση απόφασης πράξεων αρ29.pdf3 points
-
πάρε μια δική μου και αν θες τροποποίησε την ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΣΤΑΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ KANA .doc3 points
-
Παιδιά ο Σύλλογος διαμαρτυρήθηκε για το θέμα των καινούργιων δικαιολογητικών και φαίνεται πάμε για παράταση (ή ακόμα και κατάργηση...;) http://www.palso.gr/?i=portal.el.news.445 Λογικό, αφού το θέμα με τις παλιές θεωρημένες άδειες ήταν τουλάχιστον αστείο...3 points
-
Από Δευτέρα 15/10/2018 ξεκινά (άνευ απροόπτου) η πλήρη εφαρμογή της διαδικασίας έκδοσης Οικοδομικών Αδειών διαδικτυακά διαμέσου της πλατφόρμας του Τ.Ε.Ε. Αίτημα πολλών ετών των Μηχανικών. Αίτημα απεμπλοκής και μείωσης της γραφειοκρατίας. Σίγουρα κάθε αρχή και δύσκολη, ειδικά αυτή η αρχή ενδεχόμενα να είναι ιδιαίτερα δύσκολη διότι από την μία θα είναι οι μελετητές Μηχανικοί όλων των ειδικοτήτων κι από την άλλη οι ελεγκτές των ΥΔΟΜ. Ο Νομοθέτης θα πρέπει να επιλύσει χιλιάδες μικρές ή και μεγάλες επικαλύψεις απαιτήσεων, διατάξεων ίσως και νόμων ώστε να μπορεί να γίνουν οι αναγκαίες ενέργειες στην πλατφόρμα ώστε να τα προβλέπει. Διότι κακά τα ψέματα όσα και να έχει προβλέψει έως τώρα στην αρχή της στην πορεία είμαι σίγουρος ότι θα ανακαλύψει εκατοντάδες ελλείψεις κενά συμπληρώσεις αναβαθμίσεις κ.λπ. που θα πρέπει να γίνουν. Ας συμβάλουμε με τις απορίες μας τα ερωτηματικά αλλά και τις πιθανές λύσεις ή συμπληρώσεις ή ερμηνείες που θα πρέπει να δοθούν σ αυτά και σε δεκάδες άλλα που θα προκύψουν. . Καλό ξεκίνημα σε κάθε περίπτωση και καλό κουράγιο…. Το χειρότερο το ζήσαμε… Επιδιώκουμε το καλύτερο. Εγχειρίδιο χρήσης Μηχανικών Εγχειρίδιο χρήσης Υπηρεσιών Δόμησης1 point
-
και βεβαια ειναι καθετη...το λεει καθαρα και ξαστερα "35/100 εξάδιαιρέτου στο παραπάνω οικόπεδο που αντιστοιχούν στο δικαίωμα ανεγέρσεως κτισμάτων σε τμήμα 450 τ.μ. οικοπέδου " το ειχε ο πατερας το εδωσε στον γιο του... και χτιζει το 35% του σδ, του ολου οικοπεδου.1 point
-
πρόταση προς διαχειριστάς μήπως πρέπει να γίνει ειδική κατηγορία με επιμέρους θέματα (όπως για τα αυθαίρετα), οι απορίες είναι εύλογες και αρκετές και ίσως πρέπει να κατηγοροποιηθούν1 point
-
Επανέρχεται λοιπόν το ερώτημα για το οποίο έχω πάρει διφορούμενες απαντήσεις. Εγώ ως "επαγγελματικό" έχω τον κλασικό τον όψεως της ΕΤΕ στον οποίο έχω και το pos και παλιότερα, όσο πρόλαβα, κατέθετα και τις αμοιβές. Έως σήμερα λοιπόν αυτό το λογαριασμό τον χρησιμοποιώ και για αγορές, (βενζίνες, σουπερ μαρκετ ) είτε πληρωμές ΔΟΥ κλπ, με την κάρτα που έχω. Εφόσον δηλωθεί πλέον και στην ΑΑΔΕ θα έχω θέμα να συνεχίσω τις αγορές μου μέσω αυτού? Δλδ θα πρέπει εφόσον θέλω να χρησιμοποιήσω τα λεφτά για να πάρω ένα γιαούρτι ή ένα jean να τα παίρνω απο εκει και να τα μεταφέρω σε άλλο λογαριασμό.? edit: Αν ισχύει αυτό, μιλάμε για τον ορισμό του "κάνω τη ζωή του πολίτη δύσκολη" και ηδονίζομαι παίζοντας με κουμπάκια και βγαίνοντας στα κανάλια λέγοντας ότι έχω μαματα ηλεκτρονικά συστήματα.1 point
-
Το λοιπόν, ως μηχανολόγος και επειδή με ενδιαφέρει το θέμα έκανα την ψακτική μου για την απαίτηση ή μη ΕΕΜΚ για την εγκατάσταση αυτόνομων συστημάτων θέρμανσης. Σύμφωνα λοιπόν με την εξής νομοθεσία: ΦΕΚ 2018 περι δικαιολογητικών για ΕΕΜΚ Ν.4495/2017 Ν.4067/2012 Γενικά απαιτείται η έκδοση ΕΕΜΚ για αυτόνομα συστήματα θέρμανσης. Σύμφωνα με το ΦΕΚ του 2018 τα απαιτούμενα δικαιολογητικά είναι: Δήλωση ανάθεσης/ανάληψης Τεχνική έκθεση Πλήρη μελέτη θερμανσης. Εξαιρούνται από την παραπάνω απαίτηση για εκδοση ΕΕΜΚ: Τα αναφερόμενα στο άρθρο 30 του Ν.4495/2017. Δηλαδή: Κλιματιστικά Επίτοιχοι λέβητες αερίου Συστοιχία λεβήτων σε ισόγειους υπαίθριου χώρους Συστήματα ΣΥΘΗΑ Αν κάποιος γνωρίζει κάτι άλλο ας συμπληρώσει!1 point
-
Στον προϊστάμενο της Εισαγγελίας Πρωτοδικών της Αθήνας Ηλία Ζαγοραίο κατατέθηκε το πόρισμα που συνέταξε ο τεχνικός σύμβουλος Ανδριανός Γκουρμπάτσης, τον οποίο όρισαν οικογένειες δύο θυμάτων που έχασαν τη ζωή τους στην καταστροφική φωτιά στο Μάτι την 23η Ιουλίου. Στο πόρισμά του, ο κ. Γκουρμπάτσης επιρρίπτει ευθύνες σε αρμόδιους φορείς που δεν έπραξαν τα δέοντα για να αποτραπεί η τραγωδία, εστιάζοντας σε πλήθος παραλείψεων και λαθών που έγιναν από Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας, Περιφέρεια, δήμους, Πυροσβεστική και Αστυνομία. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει στο πόρισμά του, «ο μηχανισμός Πολιτικής Προστασίας της χώρας γενικά δεν λειτούργησε κατά τα προβλεπόμενα από το σχετικό νόμο και σύμφωνα με τις σχετικές Εγκυκλίους σε όλες τις φάσεις της αντιμετώπισης της ως άνω πυρκαγιάς και γενικά της διαχείρισης του εν λόγω καταστροφικού φαινομένου και κρίσης, αφού δεν ανταποκρίθηκε αποτελεσματικά και με επάρκεια στην εκ του νόμου αποστολή του και τις προβλεπόμενες από αυτόν αρμοδιότητές του», προσθέτοντας: «Τα ως άνω σοβαρά εγκληματικά λάθη, ενέργειες, παραλείψεις, ολιγωρίες, αρρυθμίες και δυσλειτουργίες εντοπίζονται κυρίως στη ΓΓΠΠ, στο Π.Σ., στην Ελληνική Αστυνομία, και στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Περιφέρεια και Δήμους), - όχι βέβαια ότι οι λοιπές δυνάμεις πολιτικής προστασίας λειτούργησαν αποτελεσματικά και στο βαθμό των δυνατοτήτων τους - όπως αυτές προσδιορίστηκαν και εξειδικεύτηκαν αναλυτικά ανωτέρω, χωρίς βέβαια να αποκλείεται και σε άλλες αρμόδιες κρατικές αρχές, φορείς και υπηρεσίες, αφού δεν έχουν περιέλθει σε γνώση μου όλα τα αιτούμενα απαραίτητα έγγραφα στοιχεία και πληροφορίες». Και στη συνέχεια σημειώνει: «Τα φαινόμενα δυσλειτουργίας, και το διαπιστούμενο επιχειρησιακό, υπό την ευρεία έννοια του όρου, έλλειμμα, εντοπίζεται κυρίως σε δράσεις συντονισμού, επικοινωνίας και συνεργασίας των εμπλεκομένων δυνάμεων πολιτικής προστασίας καθώς και σε λάθη, ενέργειες και παραλείψεις κατά τις δράσεις ετοιμότητας, κινητοποίησης και αντιμετώπισης και γενικά της διαχείρισης της κρίσης εκ του καταστροφικού αυτού φαινομένου». Ο πρώην υπαρχηγός της Πυροσβεστικής αναφέρεται και στον μηχανισμό της Πολιτικής Προστασίας, για τον οποίο επισημαίνει: «Αποδείχθηκε εν τέλει και εκ του αποτελέσματος, ότι κατά το χρονικό διάστημα που μεσολάβησε από τη λήξη της προηγούμενης αντιπυρικής περιόδου μέχρι και την έναρξη της τρέχουσας αντιπυρικής περιόδου, δεν κατόρθωσε, όπως επιβάλλονταν εκ του νόμου και της αποστολής του αλλά και των σχετικών Εγκυκλίων της ΓΓΠΠ, να είναι στην πράξη -και όχι επί ασκήσεως- κατάλληλα και έγκαιρα προετοιμασμένος και επαρκώς επιχειρησιακά οργανωμένος και να βρίσκεται πάντοτε ετοιμοπόλεμος και σε κατάσταση αυξημένης ετοιμότητας, όταν οι περιστάσεις το απαιτούν. Όπως π.χ. όταν ο δείκτης κινδύνου πυρκαγιάς σε μια περιοχή, όπως για παράδειγμα στην Αττική την 23η Ιουλίου 2018, είναι υψηλός (Κατηγορία Κινδύνου 4), προκειμένου να αντιμετωπίσει και γενικά να διαχειριστεί και μάλιστα στην ίδια ή έστω και σε άλλη Περιφέρεια ταυτόχρονα δύο μεγάλες καταστροφές, λόγω δασικών πυρκαγιών και με την έκταση και ένταση σαν αυτές που εκδηλώθηκαν στην Κινέτα και στο Νταού Πεντέλης – Καλλιτεχνούπολη - Ν. Βουτζά – Μάτι – Κόκκινο Λιμανάκι. Και αυτό στην προκειμένη περίπτωση δεν ήταν απλά μόνο εμφανέστατο στις καταστροφικές πυρκαγιές της 23 Ιουλίου 2018, ότι δηλαδή ο μηχανισμός πολιτικής προστασίας, ως αρμόδιος μηχανισμός του Κράτους για την αντιμετώπιση δασικών πυρκαγιών και λήψης μέτρων για την αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών και διαχείρισης των συνεπειών λόγω δασικών πυρκαγιών, έτσι ώστε να υπάρχει άμεσος έλεγχος αυτών που ενδέχεται να εκδηλωθούν κατά τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, δεν ήταν προετοιμασμένος για τη λήψη κατάλληλων μέτρων και ανάληψη αποτελεσματικών δράσεων, αλλά πρωτίστως και το σημαντικότερο είχε άμεσες επιπτώσεις στις απώλειες εκ της συγκεκριμένης καταστροφής, που απολογιστικά μέχρι σήμερα αριθμούν 96 ανθρώπινα θύματα, 31 άλλους σοβαρά τραυματίες καθώς και μεγάλης έκτασης ζημιές σε δομές, υποδομές και περιουσίες πολιτών και το φυσικό περιβάλλον». Διαβάστε ολόκληρο το πόρισμα, το οποίο αποκαλύπτει το protothema.gr, ΕΔΩ. View full είδηση1 point
-
1 point
-
Στο ΦΕΚ 3136/2018, άρθρο 3, παράγραφος 1,ζ αναφέρει «ζ) υπεύθυνη δήλωση του μηχανικού ότι έχουν ληφθεί υπόψη όλοι οι ειδικοί κανονισμοί και ότι τηρούνται οι προϋποθέσεις της παρ.2 του άρθρου 41 του ν.4495/2017…..» Επίσης στο 4520/2018 άρθρο 1, παρ.3γ αναφέρει ότι θέλει τεχνική έκθεση μηχανικού που να λέει συν της άλλης ότι το κτίριο εμπίπτει στις περιπτώσεις της παρ.2 με ειδική αναφορά στα κατά περίπτωση νομιμοποιητικά στοιχεία.1 point
-
παραγρ 2λ (εγκατάσταση αυτόνομου συστήματος θέρμανσης) άρθρου 29 ν. 4495/17 οπότε, την ΕΕΔΜΚ συνοδεύει υποχρεωτικά η μελέτη θέρμανσης1 point
-
Εγώ προσωπικά αυτό που περιγράφεις κάνω, και γράφω και για κάθε παράβαση που δεν απαιτεί ΜΣΕ το λόγο (π.χ. 1 παράβαση κλείσιμο Η.Χ. - δεν απαιτεί ΜΣΕ σύμφωνα με περίπτωση αα του αρ.99, κλπ)1 point
-
Στη τεχνική έκθεση αναφέρουμε το άρθρο και τη παράγραφο, του Ν.4495 και της απόφασης 19409/1507, βάσει των οποίων δεν απαιτείται Μ.Σ.Ε.1 point
-
Καλημέρα, Με βεβαίωση της πολεοδομίας ότι έχει χαθεί ο φάκελος, έχω μόνο το φύλλο αδείας (Ο.Α. του 1967). Στην επιλογή των στοιχείων υπολογισμού υπάρχει κάποια διαφορετική γνώμη απ' αυτήν που εξέφρασε ο pavlos33 πριν από περίπου 2 χρόνια ; Έχει προκύψει κάτι στο ενδιάμεσο ; Ευχαριστώ1 point
-
όπως τα ειπε γεωργιος [+1] θα του πεις -γραπτώς- τι χανει σε εκπτωσεις και ποσο αυξανονται τα προστιμα, "μετα" και οτι: - ούτε τον ΕΝΦΙΑ θα γλυτωσει [παντοτε θα οφειλει τα 5 τελευταια χρονια, με προσαυξησεις] - ούτε τα δημοτικα τελη , ΤΑΠ κλπ. υποχρεώσεις [αυτα θα τα οφειλει αναδρομικα επι 20ετια ]1 point
-
Επικουρικά & ενημερωτικά σε αυτό που έγραψε ο Largy, Υποθέτω ότι έχει στα χέρια του τα σχετικά προκειμένου να προχωρήσει. Επομένως εξαρτάται πλέον από αυτόν. Σε πρώτη φάση (στα πλαίσια της συνεργασίας θεωρώ έντιμο) σήμερα εφόσον δεν τον έβρισκα να μιλήσουμε σχετικά, θα φρόντιζα να τον ενημέρωνα με κάποιον πρόσφορο τρόπο (sms συνοπτικά και με προτροπή να ελέγξει τα mails του & email αναλυτικότερα με τις επιπτώσεις) για το χρονικό περιθώριο που έχει και να επικοινωνήσει άμεσα μαζί μου. Το ίδια ακριβώς θα επαναλάμβανα (σε περίπτωση που δεν υπήρχε αποτέλεσμα) την προτελευταία και την τελευταία μέρα της προθεσμίας. Μετά το πέρας και αν δεν δωθεί νέα παράταση, αν δεν είχε επικοινωνήσει μαζί μου, θα του κοινοποιούσα με mail τα νέα δεδομένα και με sms να ελέγξει τα mails του. Τώρα σχετικά με το ερώτημά σου ("προχωρώντας ένα βήμα παρακάτω), μεταφέρω από την σχετική σελίδα του ΤΕΕ. "ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 15/10/2018 Κατόπιν σχετικών ανακοινώσεων από το ΥΠΕΝ παρατάθηκε η καταληκτική ημερομηνία υπαγωγής για τη λήψη μείωσης 20% στο ύψος του ενιαίου ειδικού προστίμου σε δηλώσεις του ν. 4495/2017 μέχρι 31/10/2018. Ως ημερομηνία υπαγωγής λογίζεται για τις νέες δηλώσεις η ημερομηνία εξόφλησης του παραβόλου, ενώ, για δηλώσεις που μεταφέρονται από τον ν. 4178/13, η ημερομηνία μεταφοράς στον ν. 4495/17. ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 26/09/2018 Σας υπενθυμίζουμε ότι, σύμφωνα με τις προβλέψεις του ν. 4495/2017 όπως τροποποιήθηκε με τον ν. 4546/2018 αρθ. 34 παρ. 37, η καταληκτική ημερομηνία υπαγωγής για τη λήψη μείωσης 20% στο ύψος του ενιαίου ειδικού προστίμου σε δηλώσεις του ν. 4495/2017 είναι η 08η/10/2018. Με δεδομένο ότι ως ημερομηνία υπαγωγής λογίζεται η ημερομηνία εξόφλησης του παραβόλου, για να διατηρηθεί το υπολογιζόμενο πρόστιμο μειωμένο κατά 20% σε δηλώσεις "Σε επεξεργασία" και "Αρχική υποβολή" πρέπει να εξοφληθεί το αναλογούν παράβολο (Τέλος Υπαγωγής) έως 08/10/2018. Σε αντίθετη περίπτωση, μετά την ημερομηνία αυτή το υπολογιζόμενο πρόστιμο θα αναπροσαρμοστεί αυξητικά, λαμβάνοντας την μικρότερη προβλεπόμενη μείωση του 10% (αντί 20%)."1 point
-
Δήλωση σε αρχική υποβολή, χωρίς να έχει πληρωθεί το παράβολο, είναι σα να μην υπάρχει. Αν όντως δεν προχωρήσει μπορείς να αλλάξεις τα στοιχεία και να χρησιμοποιήσεις τη δήλωση για άλλον ιδιοκτήτη.1 point
-
Εγώ λέω ότι αν τους μετρήσεις και για 3η φορά τους εξώστες , μπορεί και να τους βρεις <20%. Όπως και να έχει... Έτσι όπως το θέτεις για 70,00ευρώ... βάλε και τον αναλυτικό για να είναι όλοι ήσυχοι.1 point
-
Σε γενικές γραμμές όταν το ακίνητο έχει κτιστεί με μικρότερα μεγέθη τότε δεν έχουμε αυθαιρεσία και προχωράς χωρίς ρύθμιση1 point
-
Καλά δώστε μας μια ωραία παράταση μέχρι τις εκλογές και αφήστε τις τσιγγουνιες κι εμείς από την πλευρά μας υποσχόμαστε να είμαστε συνεπείς. Ούτως ή άλλως στο σχέδιο νόμου μας είχατε τάξει έναν χρόνο ακόμα και μετά τον κόψατε. Και καταλάβετε επιτέλους ότι η έκπτωση του 20% πρέπει να παραμείνει αν θέλετε να συνεχίσετε να έχετε έσοδα από τα αυθαίρετα. Αν και μάλλον το έχετε καταλάβει ήδη και απλά αγχώνετε τον κόσμο για να τρέξει.1 point
-
Πραγματικά το -1 δεν το καταλαβαίνω και εγώ... Στο κάτω-κάτω ο Tekton85 έδωσε και τις δύο επιλογές και μάλιστα σαν ορθότερη την δεύτερη. Μπορεί να γίνει και μία δήλωση από όλους τους ιδιοκτήτες των ΟΙ του κτηρίου , αλλωστε ξεκάθαρα αναφέρεται και στον νόμο. Στην περίπτωσή σου όμως ,η μία δήλωση μόνο προβλήματα μπορεί να φέρει και από άποψη παρουσιάσης-κατανόησης και ενδεχομένως στους ιδιοκτήτες των ΟΙ. Το σωστό στην περίπτωσή σου είναι οι δύο δηλώσεις.1 point
-
θα κανεις απο μια ρυθμιση σε καθε εναν, ξεχωριστά... και, καθε ενας, ειναι κατα 100% στα-έστω-12εκ. που εχει το διαμερισμα του.1 point
-
Στην άδεια τι προβλέπονταν και ποια είναι η αυθαιρεσία που έγινε;1 point
-
Ο τρόπος περιγράφεται στο εγχειρίδιο του FESPA. Αν δεν σου βγάζει συντόμευση στην επιφάνεια εργασίας, μπορείς να το βρεις στον υποφάκελο "Οδηγίες Χρήσεις", που βρίσκεται στον φάκελο που εγκαταστάθηκε το πρόγραμμα. Σε γενικές γραμμές σχεδιάζεις κανονικά μία οριζόντια πλάκα και μετά αλλάζεις τα υψόμετρα των κόμβων. Στο εγχειρίδιο θα τα δεις αναλυτικά.1 point
-
Ο 68χρονος έκρυβε τελικά έναν Μηχανικό μέσα του... (αν δεν ήμασταν φόρουμ Μηχανικών, θα έγραφα μέντιουμ βέβαια)1 point
-
δεν είδα κάποια επιλογή για κάρτα. εκτυπώνεις το τέλος από το σύστημα των ηλεκτρονικών αδειών και έχει κωδικό πληρωμής , όπως γίνεται και στα αυθαίρετα.1 point
-
Ένα μικρό βήμα για τον άνθρωπο, ένα τεράστιο βήμα για την ανθρωπότητα...1 point
-
Η κάθε πράξη είναι ενταγμένη σε ένα Γ.Π.Σ. (γενικό πολεοδομικό σχεδιασμό) Θα αναζητήσεις στο ιντερνετ το φεκ της κύρωσης αυτού (οποιασδήποτε περιοχής σ' ενδιαφέρει και έχει Π.Ε.. Εκεί στις σελίδες του θα τα βρεις σίγουρα όλα. Πριν την πράξη εφαρμογής προηγείται πάντα η κύρωση των Ρυμοτομικών σχεδίων. Και εκεί υπάρχουν σιγουρότατα όλες οι πληροφορίες. Παραθέτω σαν δείγμα (ειναι από pdf και δεν είναι καθαρό) της δουλειάς, τυχαία, από Νιγρίτα .1 point
-
η λαμογιά των προμηθευτών πάει σύννεφο, αντλία θερμότητας με τιμή 4000 τη χρεώνει 6000 στο πρόγραμμα για φάει την επιδότηση από το ωφελούμενο πρέπει να τροποποιηθεί ο οδηγός ώστε να είναι δυνατή η πλήρης εξόφληση των εργολάβων από τους ωφελούμενους και εκταμίευση της ενίσχυσης αποκλειστικά στους ωφελούμενους, απλοποίηση της πιστοποίησης των υλικών (με στοιχεία διαθέσιμα στους καταλόγους και δηλώσεις επιδόσεων) χωρίς υπεύθυνες δηλώσεις των λαμογιών ώστε για να σταματήσει το φαινόμενο της αρπαχτής.1 point
-
Με μια πρώτη ματιά, τονίζω το εξής σημείο "ο συντελεστής υπέρβασης δόμησης σε μια δήλωση είναι ενιαίος σε όλα τα ΦΚ αυτής". Αργότερα τα υπόλοιπα....1 point
-
Καλημέρα, για όσους είχαν τις ιδιες απορίες με τις δικές μου, αφού επικοινώνησα με εοτ στα δωδεκάνησα, 1. γίνεται πρωτα τακτοποίηση και μετά πας για ΕΣΛ 2. η βεβαίωση για το αποχετευτικό ή βόθρο δίνεται από ιδιώτη μηχανολόγο 3. την απόφαση έγκρισης περιβαλλοντικών όρων δεν την θέλουν1 point
-
Βρες στο διαδίκτυο τα έντυπα Μ42 και Μ43 των Διευθύνσεων Μεταφορών και Επικοινωνιών που αφορούν άδεια ίδρυσης και άδεια λειτουργίας υπαίθριου σταθμού αυτοκινήτων. Στα έντυπα αυτά αναγράφονται λεπτομερώς όλα τα απαιτούμενα δικαιολογητικά. Από εκεί θα εκτιμήσεις τι μπορείς να κάνεις στην περίπτωσή σου.1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-