Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 17/07/2019 σε όλες τις περιοχές
-
To Διάγραμμα Ισχύουσας Νομοθεσίας Πυρασφάλειας όπως τροποποιήθηκε και ισχύει Διάγραμμα Ισχύουσας Νομοθεσίας Πυροπροστασίας.pdf3 points
-
Πρόβολος ανοίγματος 2,80 μ νομίζω πως είναι μεγάλος. Όχι πως υπάρχει κίνδυνος, αν έχει μελετηθεί σωστά, αλλά έχει μεγάλο βέλος και αυτό δημιουργεί αίσθηση ανασφάλειας. Γι αυτό, κι επειδή οι πρόβολοι είναι ιδιαίτερα επιρρεπείς σε κατακόρυφες δυναμικές φορτίσεις, σε ανοίγματα άνω των 2,50 μ. φροντίζουμε να δημιουργούμε τριέρειστες (με φουρούσια) Αν υπήρχε πρόβλημα στη μελέτη, θα είχε φανεί αμέσως μετά το ξεκαλούπωμα (και θα συνέχιζε) με δημιουργία ρωγμής κατά μήκος του προβόλου.3 points
-
https://www.b2green.gr/el/post/71032/omiros-tis-grafeiokratias-i-agora-akiniton Φυσικα, ολοι το ξερουν οτι, ολα αυτα τα πιστοποιητικα που απαιτουνται για μια μεταβιβαση, αποτελούν τροχοπεδη και δημιουργουν εμποδια στις μεταβιβασεις ακινητων. Το θεμα ειναι οτι, καθε "σχετικη" υπηρεσία ή Οργανισμος ή Δήμος, ζηταει να διατηρηθουν τα "δικα του"...και να βγουν των "αλλων"... Και ετσι φτασαμε να εχουμε συνολικα "23" πιστοποιητικα διαφόρων ενδιαφερομενων. Εχουμε και εκεινο το περιεργο...ΕΜΣΥ και το αλλο για τους ΓΟΕΒ .... ξερωγωτιειναιαυτο... και εκεινο το ΤΑΠ που ειχε καταργηθει πριν 4 χρονια για "ταχυτερη διεκπεραιωση της διαδικασιας" και το ξαναεβαλαν πριν ενα χρονο... [φοβαμαι οτι τπτ δεν θα αλλαξει...]2 points
-
κάτσε ρε φίλε Έπρεπε να κάνουμε κοινή σύσκεψη όλοι οι μηχανικοί για να βρούμε τα λάθη μας και δηλώσουμε 8 οριζόντιες? δηλαδή αν ήταν 40 οι Ο.Ι και 40 οι μηχανικοί τι θα κάναμε? και μετά ερχόμαστε και φωνάζουμε για γραφειοκρατεία στις μεταβιβάσεις κλπ... Έλεος!2 points
-
Αυτό που θα σου πρότεινα εγώ να κάνεις είναι να εκτυπώσεις το πρόγραμμα σπουδών που παρακολούθησες (το πραγματικό, πριν την αλλαγή) και βάσει αυτού να κοιτάξεις για δουλειά. Οτιδήποτε άλλο είναι από ριψοκίνδυνο έως επικίνδυνο. Το γεγονός ότι αποφασίστηκε εν μία νυκτί να μετονομαστείτε σε ΗΜ θα πρέπει να χαρακτηρίζει αποκλειστικά αυτούς που πήραν μια τέτοια απόφαση και όχι και εσάς τους αποφοίτους...2 points
-
Έπειτα από διαμάχη με εταιρία λογισμικού αμοιβών, αποφάσισα να δημιουργήσω ένα δωρεάν πρόγραμμα και να το μοιραστώ με τους συναδέρφους του φόρουμ. Ο υπολογισμός των αποτελεσμάτων γίνεται σε γλώσσα html + php και έγινε προσπάθεια να δημιουργηθεί όσο το δυνατό απλούστερο περιβάλλον εισαγωγής δεδομένων για συνήθεις οικοδομικές άδειες. Επίσης μπορεί να 'τρέξει' από οποιοδήποτε κινητό έχει ενσωματωμένο browser και ενεργή σύνδεση δεδομένων, με αποτέλεσμα να είναι παντού και πάντα διαθέσιμο. Η σελίδα είναι διαρκώς υπό ανάπτυξη οπότε εάν συναντήσετε κάποια bugs ή θέλετε να υποδείξετε κάποιες βελτιώσεις, γράψ' τε το μήνυμα σας στο φόρουμ και θα υλοποιηθεί. Το λογισμικό βρίσκεται στο site: www.MELETH.gr στην ενότητα "ΕΡΓΑΛΕΙΑ" Συγκεντρωτικά αναγράφεται η πορεία εξέλιξης του προγράμματος απο την δημιουργία του μέχρι σήμερα:1 point
-
Version X6.3
85.832 downloads
Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5167/24 (ΦΕΚ 207Α/20.12.2024) Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Προσθήκες N.5015/23 (ΦΕΚ 20Α/02.02.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)1 point -
Version 1.03
3.901 downloads
Μια εφαρμογή για τον υπολογισμό προστίμων αυθαιρέτων, βάση του Ν.4495-17. Η εφαρμογή αποτελείται από το αρχείο Ν.4495-17.exe, το οποίο δεν απαιτεί εγκατάσταση, αλλά εκτελείται με διπλό κλικ επάνω του. Η εφαρμογή επιτρέπει: Την εισαγωγή απεριόριστων ιδιοκτητών, μηχανικών και φύλλων καταγραφής. Τον υπολογισμό ποσών προστίμων για κάθε φύλλο καταγραφής και συνολικά. Ελέγχους για υπερβάσεις δόμησης, κάλυψης και ύψους. Αποθήκευση της κάθε μελέτης σε αρχείο. Αποθήκευση παραλλαγών μελέτης (Αποθήκευση ως..) Δημιουργία τεύχους μελέτης. (Η εφαρμογή μπορεί να γίνει διαθέσιμη και για λειτουργικά συστήματα Linux και macOS, εάν υπάρξει ενδοιαφέρον)1 point -
αυτά που καποιες φορές εμφανίζεται κάποιος κάνει κάποια ερώτηση και όταν πάρει την απάντηση του φεύγει σαν τον κλέφτη έχουν αρχίσει να με εκνευρίζουν. Off τοπικ. Αν σe εκνευρίζει κάποιο θέμα μπορείς να επιλέγεις την μη απάντηση. Παρακαλώ να μη επαναληφθούν ανούσιες απαντήσεις. Didonis1 point
-
Οτι αναλογούσε στην περίοδο 01-01 έως 31-12 ...με βάση την εκκαθάριση αποτελεί τη λογιστική βάση και καταχωρείται στο βιβλίο εσόδων-εξόδων και πηγαίνει και στους αντίστοιχους κωδικους του Ε3 στον πίνακα Ζ. Οτι καταβλήθηκε πραγματικά εντός του 2018 (01-01 έως 31-12) αποτελεί τη φορολογική βάση και αναγράφεται στον οικείο κωδικο του Ε3. Η διαφορά ανάμεσα στις βάσεις αυτές στο Ε3 θα αυξήσει το λογιστικό κέρδος ή θα το μειώσει αναλόγως του προσήμου που έχει αυτή (θετική ή αρνητική). Επί ζημίας είναι αντίστροφο το αποτέλεσμα.1 point
-
Εχουμε να δούμε αρκετά για τα ηλεκτρονικά βιβλία . Αν δε συμμαζευτεί το χάλι του ταξις , του εφκα και διάφορων άλλων πλατφορμών ...θα κάνουν μια τρύπα στο νερό....1 point
-
Καλά πως σας αφορούν αυτοί οι κωδικοί .....Δεν έχουν καμιά απολύτως σχέση με ατομικές επιχειρήσεις ...........Είναι για διπλογραφικά βιβλία και ειδικά ο 69.02 για μεσαίες οντότητες και πάνω .......αν αποφασίσουν να παρακολουθούν την αναβαλλόμενη φορολογική υποχρέωση . Οι μικρότερου μεγέθους οντότητες δεν έχουν τ΄΄ετοια υποχρέωση απο τον Ν 4308/14.1 point
-
1) Δεν υπάρχει χαρτόσημο αγοράς στη συναλλαγή αυτή εδώ και πολλά χρόνια (κοντά στα 20) , επειδή είναι ενσωματωμένο στα έξοδα μεταβίβασης του ιχ (ΠΟΛ 13000/2000). 2) Η εν λόγω συναλλαγή είναι εκτός πεδίου εφαρμογής ΦΠΑ . Ο ιδιώτης (μη επαγγελματίας) ως πωλητής αντικειμένου της προσωπικής του περιουσίας δεν σχετίζεται με τις διαδικασίες του ΦΠΑ.. 3) Ακόμη και αν αγοράζατε το ιχ μεταχειρισμένο και πωλητής ήταν ένας άλλος επαγγελματίας (όχι εμπορος αυτοκινήτων) φυσικό ή νομικό πρόσωπο , πάλι δεν θα υπήρχε χρέωση ΦΠΑ επί του τιμολογίου πώλησης , επειδή αυτοί δεν εξέπεσαν τον ΦΠΑ αγοράς όταν το αγόρασαν (δεν είχαν δικαίωμα έκπτωσης).1 point
-
το αν αποδοθούν ευθύνες ή όχι στους προηγούμενους συν/φους μου, λόγω μη εφαρμογής των Ν 4178 +4495 είναι άλλο θέμα Πάντως κακώς κατά τη γνώμη μου πιστεύετε -όσοι πιστεύετε- ότι εγώ με τη δήλωση μου τους δίνω συγχωροχάρτι. Το μόνο που κάνω είναι να κάνω μια διαδικασία που δεν προβλέπεται από το σύστημα αυθαιρέτων ΤΕΕ. Όσο για το αν τελικά και η δική μου ΤΕΛΙΚΗ κατά κάποιο τρόπο ρύθμιση είναι σωστή ή όχι κατά το ν 4495/17 φυσικά και δεν μπορώ να αρνηθώ τις ευθύνες μου και τις αναλαμβάνω πλήρως! υ.γ για να μην έχεις ευθύνες πρέπει αγόγγυστα και εξ αρχής να πεις "ΔΕΝ ασχολούμαι με αυθαίρετα"1 point
-
ΚΑΝΑ , αν ποτε η δήλωση σου ελεγχθεί με ΕΔ θα προκαλέσει γενικό κοκομπλόκ. Θα συμφωνήσω με Ιάσονα οτι όσο "διορθώνουμε" λάθη περαιωμένων δηλώσεων συναδέλφων είναι σαν να τους δίνουμε συγχωροχάρτι και η λαμογιά τους να συνεχίζεται (τρώγοντας μας μερίδα απο την πίτα) . Ακόμα χειρότερα μας παρασύρουν με την υποτιθέμενη ασχετοσύνη τους να παίξουμε και εμείς με αυτές τις παραμέτρους. Ο καθένας ας πορεύεται όπως νομίζει καλύτερα.1 point
-
Την απάντηση που ψάχνεις δεν νομίζω ο,τι θα την βρεις εδώ. Οι τιμές εξαρτώνται από πολλές παραμέτρους που μόνο με αυτοψία θα μπορεί να λυθούν. Κάλεσε το μηχανικό που σου έκανε νομιμοποίηση και έχει γνώση του χώρου να σου δώσει μια εκτίμηση.1 point
-
ξαναλέω δεν άνοιξα καμιά δήλωση κανενός συν/φου μου απλά στη κοινή δήλωση όλων των συνιδιοκτητών και με κοινή συναίνεση όλων, διόρθωσα (κατά νόμο -όπως τουλάχιστο πιστεύω-χωρίς ποτέ να είμαι σίγουρος-αφού κανένας μας δεν είναι σίγουρος με αυτούς τους νόμους) με ευθύνη μου, όσα σας προείπα, αναφέροντας τους αριθμούς όλων των προηγούμενων 4 περαιωμένων δηλώσεων1 point
-
ρε φίλε ΙΑΣΟΝΑ μέσα στις άλλες ευθύνες ανέλαβα και αυτή και ας με κρίνει όπως θέλει ο οποιοσδήποτε Ε.Δ ή Διαμεσολαβητής! Διόρθωσα τον ένα συν/φο που ενώ ρύθμιζε την επέκταση καταστήματος στο ισόγειο δεν πήρε την συναίνεση κανενός Διόρθωσα τον άλλο που ρύθμισε άλλο διαμέρισμα που ανήκε σε άλλον Διόρθωσα τον άλλον που ενώ η είσοδος της οικοδομής μεταφέρθηκε αλλού δεν πήρε καμιά συναίνεση για την κατάληψη αυτή και πρόσθεσα μια διαμερισμάτωση των ισογείων καταστημάτων που έκανα ο ίδιος να ληφθεί και ως διαμερισμάτωση των λοιπών καταστημάτων καθώς πήγαν ...άλλα εδώ και άλλα εκεί (καταστήματα έχωσαν τα WC κάτω από το κοιν/στο κλιμ/σιο κλπ κλπ) Άντε εδώ ήμασταν 4 μηχανικοί και 4 συνιδιοκτήτες αν ήμασταν 10-20-40 μηχανικοί και άλλοι τόσοι ιδιοκτήτες και άλλος εδώ και άλλος στο εξωτερικό, τι θα κάναμε? Ξαναλέω κανένας κανένας, ούτε από ΥΠΕΝ, ούτε από τους συλλόγους (Συμβ/φων-Μηχανικών-ΠΟΜΙΔΑ) δεν λέει τίποτα επί του πρακτέου σε τέτοιες περιπτώσεις1 point
-
Στο εκτός οικισμού θα μπορούσες να έχεις οικοδομήσιμο τμήμα αν ήταν προυφιστάμενο του 1977 και εντός ζώνης 500 μ από τα όρια προ 23 οικισμού ή προ 23 τμήματος οριοθετημένου και υπό την προυπόθεση των ανωτέρω αποστάσεων από εθνική, επαρχιακή ή αναγνωρισμένη δημοτική οδό (200 και 150 μ αντίστοιχα). Βεβαίως με πρόσωπο σε δημοτική οδό και εφόσον στην περιοχή συνεχίζουν να ισχύουν οι παρεκκλισεις αναζητάς μέσω συμβολαίων ή του παραχωρητηρίου την χρονολογία κτήσεως του γηπέδου προκειμένου να δεις σε ποια παρέκκλιση (προ 78, προ 64, προ 62 ή εντός ζώνης 500 μ) μπορείς να το εντάξεις. Επίσης έχε υπ όψιν ότι κατόπιν έγκρισης του ΣΑ μπορείς την μελλοντική οικοδομή να την ανεγείρεις στο εκτος οικισμού τμήμα παρά το ότι έκανες χρήση ΣΔ και ΠΚ του εντός οικισμού τμήματος, τηρώντας τους όρους της εκτός σχεδίου δόμησης (πλάγιες αποστάσεις κλπ). Τώρα, για το εντός οικισμού τμήμα θα σου πω ότι ξεκάθαρα επι τόσα χρόνια καμία εγκύκλιος και κανένα έγγραφο δεν το ερμήνευσε ευθέως. Η δική μου γνώμη είναι ότι το ΠΔ του 85 έδωσε τη δυνατότητα στα τεμνόμενα από το όριο οικισμού να μπορούν να οικοδομούνται μέσω της "θεωρητικής" αρτιότητας, πλην όμως για λόγους δικαίου η επιτρεπόμενη δόμηση θα πρέπει κατά την γνώμη μου να προκύπτει σύμφωνα με την επιφάνεια που βρίσκεται στο εντός οικισμού τμήμα. Πχ Εσύ έχεις 300 τμ στο εντός οικισμού , να δικαιούσαι 240 τμ δόμηση και όχι 400 τμ που αντιστοιχούν σε οικόπεδο 1000 τμ (αρτιότητα του οικισμού) πάνω από τα 700 τμ και αυτό διότι ένα άλλο οικόπεδο επιφάνεια 1000 τμ που βρίσκεται εξ ολοκλήρου εντός οικισμού και έχει φορολογηθεί στο 100% της επιφάνειάς του ως οικοπεδο, αδικείται έναντι ενός τεμνόμενου ( και μερικώς εντός) του οικισμού. Συνεπώς έχεις δυο επιλογές οικοδομησιμότητας και μια εναλλακτική από το εντός στο εκτός οικισμού τμήμα (α) Ανέγερση οικοδομής εντός οικισμού με όρους δόμησης του ΦΕΚ 181 Δ, τ.ααπ 289/11 και της σχετικής απόφασης Νομάρχη. (β) Εφόσον είναι οικοδομήσιμο το εκτός οικισμού τμήμα και επιτρέπεται η κατοικία να γίνει ανέγερση σύμφωνα με το ΦΕΚ 270/Δ/85 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει σήμερα (γ) Να μελετήσεις την οικοδομή βάσει του 181 Δ αναφορικά με δόμηση και κάλυψη και μετά από έγκριση ΣΑ να τοποθετήσεις την οικοδομή στο εκτός οικισμού τμήμα, τηρώντας όμως τις διατάξεις της εκτός σχεδίου δόμησης ακόμη και αν το εκτός οικισμού τμήμα δεν είναι οικοδομήσιμο.1 point
-
1) Το οτι δεν ξέρεις τι σου γίνεται είναι απολύτως λογικό στην φάση που είσαι. Δυστυχώς τα πανεπιστήμια μας έχουν τεράστιο mismatch προσφερόμενων γνώσεων με τις γνώσεις που απαιτεί η αγορά εργασίας και ούτε υπάρχει διασύνδεση με την αγορά εργασίας κατά την διάρκεια των σπουδών 2) Έχεις τελειώσει Πολυτεχνείο, στην ουσία έμαθες πως να μαθαίνεις. Με διάβασμα από την μεριά σου μπορείς να μάθεις ό,τι χρειάζεται για να σταθείς ως ηλεκτρολόγος. 3) Τώρα πάμε λίγο πιο ειδικά για σένα. Θα σου πω την προσωπική μου άποψη. Μην ασχολείσαι με θέματα τεχνικού γραφείου. Το τεχνικό γραφείο εκτός το οτι δεν σου δίνει καλές οικονομικές απολαβές δε θα σου επιτρέψει να εξελιχθείς. Οι περισσότεροι μηχανικοί των τεχνικών γραφείων είναι κακοί μηχανικοί (ναι σταυρώστε με). 4) Θα σου πρότεινα να ασχοληθείς με το κομμάτι της πληροφορικής (το οποίο έχει και τεράστια ζήτηση και σχετικά καλές απολαβές) ή αφού στην ουσία είσαι ηλεκτρονικός με το I&C. Μηχανικοί I&C είναι σχετικά δυσεύρετοι και πληρώνονται καλά. Όλα αυτά βέβαια με την προϋπόθεση οτι σου αρέσουν Αυτά από μένα1 point
-
Saleptsis: Ωραία και καλά όλα αυτά ... και τα περί ελεγκτών ενός * ή 2** και διαμεσολαβητή κλπ αλλά αν ο εξουσιοδοτημένος μηχανικός είναι στον άλλο κόσμο ή συνταξιοδοτημένος πως θα γίνουν όλα αυτά σε ένα μήνα? αλλά για το πως θα γίνουν οι μεταβιβάσεις ή πως θα διορθωθούν οι τυχόν προηγηθείσες τίποτα?1 point
-
Συνεχίζουν διότι έτσι ο δομικός σκελετός του κτιρίου παρουσιάζεται ενιαίος, ώστε να μπορεί μετά να συσταθεί οριζόντια. Η συνήθης πρακτική είναι υπόγεια δεξαμενή για να συνδεθούν τα δυο υπόγεια και πέργκολα ή Η.Χ για τη σύνδεση ισογείου.1 point
-
Καλό είναι να συνεργάζεσαι με τον τοπογράφο που συνέταξε το τοπογραφικό. Το εντός οικισμού τμήμα να έχει πρόσωπο σε κοινόχρηστο δρόμο προ 85 και ποιο το απαιτούμενο πλάτος οδού που ορίζει είτε η απόφαση οριοθέτησης, είτε άλλη μεταγενέστερη απόφαση Νομάρχη ή Περιφερειάρχη για το απαιτούμενο πλάτος στους οικισμούς του Νομού ή ακόμη και ειδικά στον συγκεκριμένο. Αν έχεις το παραπάνω το εντός οικισμού τμήμα είναι οικοδομήσιμο με βάση διατάξεις του ΦΕΚ 181/Δ/85 και τ.Α.ΑΠ 289/11. Το εκτός οικισμού τμήμα λογικά ανήκει σε ζώνη Γ.Γ.Υ.Π και δεν επιτρέπεται η δόμηση κατοικίας ή άλλων χρήσεων πέραν των γεωργικών (αν θυμάμαι καλά και να το δούμε ίσως να επιτρέπεται μόνο γεωργική αποθήκη). Οπότε, εσύ θα μελετήσεις το προς ανέγερση κτίριο στο εντός οικισμού τμήμα. Το ακίνητο θεωρείται ενιαίο και αποκτά "θεωρητική" αρτιότητα επειδή διαθέτει τμήμα του εντός ορίων του οριοθετημένου οικισμού. Προσοχή όμως. Συχνό λάθος απο μελετητές του παρελθόντος ήταν να μετακινούν το όριο του οικισμού προκειμένου κατά την άποψή τους να δείχνουν την κατά κανόνα αρτιότητα της απόφασης πάνω στο γεωτεμάχιο. Αυτό είναι τεράστιο λάθος. Η γραμμή του οικισμού δεν μετακινείται και όπως προανέφερα η αρτιότητα είναι "θεωρητική", δηλαδή θεωρείς ότι την έχεις παρά το ότι η επιφάνεια του γεωτεμαχίου που βρίσκεται εντός οικισμού είναι πολύ μικρότερη.1 point
-
Πες ότι η τεχνολογία αυτή όντως επιτρέπει κάποιες φορές την ακρίβεια των 30cm. Αυτό που έχει μεγάλη σημασία είναι η αξιοπιστία μίας συσκευής, και κυρίως το διάστημα εμπιστοσύνης στο οποίο αναφέρονται οι ακρίβειες που επιτυγχάνονται. Πιστεύεις ότι μία τέτοια συσκευή θα σε ενημερώνει για το αν η λύση πχ είναι επιπέδου εμπιστοσύνης 95% κλπ, ή αν έχεις "fixed" λύση? Ή ότι μπορεί να έχει την ίδια ποιότητα κεραίας κλπ με ένα γεωδαιτικό gps? δεν νομίζω. Οπότε το σωστό ερώτημα είναι: αν πχ στο 60% των περιπτώσεων η συσκευή επιτυγχάνει ακρίβεια 0,30μ, θα την εμπιστευόσουν? Προσωπικά, φαντάσου ότι μου έχει τύχει πολλές φορές σε στάσεις που έχω αποτυπώσει με RTK (με γεωδαιτικό gps και όχι κινητό) να μου βγάζει fixed λύση, και όταν στο γραφείο συγκρίνω τις μετρήσεις με την κλεισμένη και ελεγμένη όδευση από total station κάποια να έχει αποκλίσεις ακόμα και 0,50μ οριζοντιογραφικά και 1 μέτρο στα υψόμετρα. Μιλάω ειλικρινά, το παραπάνω μου έχει τύχει πολλές φορές, χωρίς καμία περίεργη τιμή σε PDOP κλπ. Ε, φαντάσου τι σφάλματα θα έχεις με τα κινητά που αναφέρεις παραπάνω σε μεγάλο ποσοστό των περιπτώσεων. Η εποχή που θα γίνονται τοπογραφικά ακριβείας με το κινητό πιστεύω ότι απέχει ακόμα πολύ. Όποιος κάνει τοπογραφικά πρέπει να αγοράσει gps, μην το κουράζουμε άλλο το θέμα διότι διαβάζουν και νέοι συνάδελφοι αλλά και πολίτες. Προσωπικά πιστεύω ότι όποιος έχει μόνο GPS και όχι total πάλι δεν μπορεί να είναι σωστός στη δουλειά του.1 point
-
στην περιπτωση του ΚΑΝΑ, επροκειτο για απλες διορθωσεις, χωρις να εχει γινει καμμιά μεταβιβαση Επομενως, συμφωνω με τον ιασονα, οι αρχικοι μηχανικοι ειχαν το δικαιωμα ή να διορθωσουν οι ίδιοι ή να δηλωσουν παραιτηση [επισημα] και να αναλαβει άλλος, και οχι με απλη συμφωνια των ιδιοκτητων προς τον νεο μηχανικο. υγ εγω θεωρω σωστη την ρυθμιση στην ολη διαδικασια, να μην αλλαζει ο μηχανικος αν δεν παραιτηθει πρωτα, για να μην φτασουμε να εχουμε δυο ή τρεις μηχανικους με "αντικρουομενες υπαγωγες" Και δξ αν ελεγχθηκε και πώς "περασε" ο νεος μηχανικος απο το "συστημα", ενω, ήδη, υπηρχαν προηγούμενοι...1 point
-
το ΚΗ μπαίνει στο κόστος όλων των εργασιών (όλης της οικοδομής +κόστος περιβάλλοντος) το ΙΚΑ μπαίνει σε όλους τους προς κατασκευή χώρους άσχετα αν μετράνε ή δεν μετράνε στο σ.δ + εργασίες διαμόρφωσης περιβάλλοντος ο χώρος κλιμ/σιου πυλωτής και όλα τα κλιμ/σια μπαίνουν στους κοινόχρηστους χώρους1 point
-
Έπρεπε ν' ανοίξουν οι δηλώσεις όλων και να ξαναγίνουν. Και τέλος να γίνει μια extra δήλωση για τα κοινόχρηστα.1 point
-
Bασίλη, σε καμία απολύτως περίπτωση, δεν είναι ορθό αυτό που έκανες.... Ορθότατη αντιμετώπιση!!! Αποχωρείς!!! Δυστυχώς δεν μπορείς να κάνεις απολύτως τίποτα, αν δεν συμφωνήσει ο πρώτος μηχανικός! Μέχρι να γίνει αυτό ασχολείσαι τζάμπα....1 point
-
Άρθρο 99, α: Σε κάθε οικόπεδο ή γήπεδο η διαδικασία υπαγωγής αυθαίρετων κατασκευών ή αυθαίρετης αλλαγής χρήσης στις διατάξεις του παρόντος μπορεί, κατ’ επιλογή των ιδιοκτητών, να γίνεται είτε με μία αίτηση υπαγωγής για το σύνολο των αυθαίρετων κατασκευών ή χρήσεων είτε με περισσότερες αιτήσεις για κάθε μεμονωμένο αυτοτελή χώρο οριζόντιας ή κάθετης ιδιοκτησίας, που αποτελεί αντικείμενο μεταβίβασης. Βάση του παραπάνω θεωρώ πως δεν είναι σωστό σε δήλωση για τα κοινόχρηστα να βάλεις και ένα κλείσιμο παραθύρου της μίας Ο.Ι. και μια κατασκευή τζακιού της άλλης Ο.Ι. κτλ.1 point
-
Συν/φε αν έγραφες ΄"οτι για μπαλκόνι τέτοιου πλάτους των 2.8μ απαιτείται και οπλισμός κάτω" φυσικά και δεν θα διαφωνούσα, αλλά έτσι όπως γενικά και αόριστα το αναφέρεις, φοβήθηκα ότι επειδή κτίζω οικοδομή με μπαλκόνια θα έρθουν οι πελάτες και θα με πλακώσουν γιατί δεν έβαλα οπλισμό κάτω σε όλα κατά τα άλλα βλέπω πολύ σωστή την παράθεση του tetris1 point
-
Είναι σαν να αποδέχεσαι, αφού θα αναγράψεις στην Τ.Ε ότι το ακίνητο έχει τακτοποιηθεί με βάση προηγούμενη δήλωση, ότι οι αυθαιρεσίες έγιναν μετά το 2011 που φυσικά απαγορεύεται να τις τακτοποιήσεις. Μην μπλέχεις με τέτοιες καταστάσεις. Θα βρεις τον μπελά σου. Να διορθώσουν το συμβόλαιο και φυσικά αν κάποιος πρέπει να ανοίξει τη δήλωση για να την τροποποιήσει αυτός θα είναι ο αρχικός μηχανικός και όχι εσύ. Διαφορετικά, εξετάζεις την περίπτωση νομιμοποίησης με πληρωμή προστίμων ανέγερσης και διατήρησης για τα μη τακτοποιημένα όπως σου είπα.1 point
-
Καλημέρα Νικ. Δε βλέπω να μπορείς εσύ να λύσεις το πρόβλημα του συναδέλφου. Έχω την άποψη ότι πρέπει ο συνάδελφος, σε συνεννόηση με αγοραστή και συμβολαιογράφο να δουν πως θα γίνει η διόρθωση του συμβολαίου συμπεριλαμβάνοντας τις μη τακτοποιημένες κατασκευές. Αν δεν γίνεται κάτι τέτοιο δε βλέπω άλλη λύση (εφόσον πολεοδομικά γίνεται) από τη νομιμοποίηση με πληρωμή προστίμου ανέγερσης και διατήρησης των αυθαίρετων-μη τακτοποιημένων-κατασκευών.1 point
-
Η κυρία Φυλλίτσα μέσα στο άρθρο αυτό παρουσιάζεται ωσάν να έπεσε από άλλον πλανήτη. Και δείχνει να θέλει να συμβάλει ουσιαστικά στην αναβάθμιση του κατασκευαστικού τομέα, σχολιάζοντας εκ Πατρών Χαλκιδικιώτικες φωτογραφίες στο protagon. Παρουσιάζεται ως επίδοξος Λέκκας στην θέση του Λέκκα. Ωστόσο, το σκηνικό αυτό είναι μάλλον ευθύνη του αρθρογράφου, κυρίου Γιαννακίδη, ο οποίος φαίνεται ότι έπλεξε λίγα μικρά αποσπάσματα συνέντευξης για να προσδώσει κύρος στο δικό του άρθρο. Ένα άρθρο που σαν τελικό σκοπό έχει τον αντισυριαζϊσμό... Μην ψαρώνετε λοιπόν, γυρίστε την πλάτη στους δημοσιογράφους που παίζουν το βρώμικο παιχνίδι τους παριστάνοντας τους σκεπτόμενους και προβληματισμένους κριτές των πάντων. Που διασύρουν υπολήψεις και ολόκληρους επαγγελματικούς κλάδους (μεταξύ των οποίων και τον δικό μας), και κάνουν "δημιουργικό" κολάζ τα λεγόμενα της Καθηγήτριας, χωρίς καμία ηθική αναστολή. Που αφήνουν υποονοούμενα για τα μαθήματα επιλογής που δηλώνει ένας φοιτητής, τάχατες για να προστατέψουν το δημόσιο συμφέρον που -ω του παραδόξου- όλη η κοινωνία -πλην δημοσιογράφων- προσπαθεί βλάψει...1 point
-
και ποιος ο λόγος να μπαίνουν ΠΑΝΤΑ κάτω σίδερα συν/φε-εκτός από ότι έτσι φοβερίζουμε τον κόσμο-βγάζουμε και τους άλλους συν.φους (που δεν βάζουν πάντα οπλισμό στην κάτω παρειά) σκάρτους!1 point
-
Ο πελάτης σου είναι συνιδιοκτήτης εξ αδιαιρέτου σε ένα "οικόπεδο". Αυτό από μόνο του σημαίνει ότι, είναι συνιδιοκτήτης (με βάσει το ποσοστό του) σε όλα τα κτίρια τα ευρισκόμενα επί του συγκεκριμένου "οικοπέδου" (κι αυτά δηλαδή, που θεωρεί δικά του κι εκείνα των έτερων συνιδιοκτητών). Αυτό στο μέλλον θα "λυθεί" με σύσταση κάθετων συνιδιοκτησιών..... Δηλαδή, για να μπορέσει να γίνει διαγραφή των επιβληθέντων προστίμων αυθαιρέτων, θα πρέπει να γίνει υπαγωγή στο Ν.4495/2017, όλων των αυθαίρετων κτιρίων των ευρισκόμενων επί του "οικοπέδου" ανεξαρτήτως της σύμφωνης γνώμης - συναίνεσης των υπολοίπων συνιδιοκτητών, να βγει το ανάλογο πρόστιμο υπαγωγής, να εξοφληθεί και μετά να γίνει η διαγραφή των προστίμων. Αυτό μπορεί να το κάνει μόνος του! Απλώς χρειάζονται γερά νεύρα και ....γεμάτο πορτοφόλι!!! Οπότε με απλά λόγια, αν στο συγκεκριμένο "οικόπεδο" υπάρχουν κι άλλα κτίρια (πόσο μάλλον αν είναι πολλά και μεγάλα σε εμβαδόν κ.λπ.), που ανεβάζουν το συνολικό πρόστιμο σε δυσθεώρητα ύψη, εσύ ως μηχανικός δεν έχεις να περιμένεις απολύτως τίποτα!!! Απλώς θα χάσεις το χρόνο σου, ασχολούμενος με θέματα που δεν θα πληρώνεσαι, ελπίζοντας ότι, θα πάρεις μια αμοιβή π.χ. 1.000 ευρώ για μια δήλωση αυθαιρέτου και που στο τέλος δεν πρόκειται να γίνει - κάνεις απολύτως τίποτα..... Γι' αυτό λοιπόν φίλε μου συνιστώ σε σένα "στρίβειν δια του αρραβώνος" (το γρηγορότερον) και τόσο στον πελάτη σου, όσο και στους υπόλοιπους συνιδιοκτήτες ν' αναθέσουν το συνολικό "έργο" όλοι μαζί, σε ένα μηχανικό της εμπιστοσύνης τους, που από κοινού θα επιλέξουν, αλλιώς "...μαύρο φίδι που τους έφαγε"!!! P.S. Μακάρι εσύ να είσαι αυτός.... Δεν είναι όμως "καιρός για πρίγκιπες"....1 point
-
τετρις, μια βλακεια και μιση ειναι Δεν εχει κανενα πρακτικο αποτελεσμα να υπαρχει ενα τοιχειο στο οποιο θα πατανε οι μπροστινες ροδες, αλλά η μουρη του αυτοκινητου προεξεχει στην αλλη θεση... Κατα βαση, ο οδηγος, υπολογιζει με το ματι πού ειναι η κατασκευη και αφηνει την ακρη του αμαξιου του λιγο πιο πριν. Κι αν δεις τα απεναντι ΡΕΝΩ, ΠΕΖΩ και ΓΙΑΡΙΣ, ολα βρισκονται "πισω" απο το τοιχειο, χωρις να το ακουμπανε. Και, τι μελετητης ειναι αυτος, που εβαλε αυτα τα τοιχεια, και υποχρεωνει τα ΙΧ, να κανουν οπωσδηποτε οπισθεν, ακομα και αν στην μπροστινη θεση δεν υπαρχει αλλο ΙΧ. τρεχαγυρευε .... τοιχειο ιν παρκιν...1 point
-
Φυσικα δεν ειναι "ορατο" οταν ο οδηγος καθεται στη θεση του Αλλά μεχρι να μπει στο ΙΧ, εχει ηδη "δει" το κατασκευασμα αυτο, όπως το είχε δει και οταν παρκαριζε και σταματησε. Κατα τα λοιπα, ειναι λαθος αυτες οι κατασκευες, επειδη δεν λαμβανουν υπ' οψη τους το "υψος" καθε αυτοκινητου, με αποτελέσμα να χτυπανε και να ξηλωνονται τα μασπιε, ειδικα που τα πιο πολλα ΙΧ εχουν σημερα και προσθετα πλαστικα που μειωνουν την αποσταση απο το εδαφος. Κι΄οπως θα δειτε, ακριβως "απεναντι" ενα τμημα του τοιχείου εχει σπασει απο αλλον οδηγο... Ειναι λαθος κατασκευης...Κατ΄αρχάς δεν έπρεπε να διαχωριζει με "τοιχειο" θεσεις παρκιν την μια απεναντι απο την αλλη, διοτι, οταν οι τροχοι του ενος "ακουμπησουν" σε αυτο, ήδη το μπροστινο μερος του αυτοκινητου εχει μπει στην αλλη θεση. Επρεπε να εχει, για διαχωρισμο των θεσεων, κορινες...[πιο φθηνα θα τους εβγαινε] Κατα την γνώμη μου, πρόκειται για βλακώδη κατασκευή, κι ας λενε ό,τι θελουν για "μελετη".... η δε εταιρία υποχρεουται να εχει προειδοποιητικες πινακιδες προς τους οδηγους για το "υψος της κατασκευής", ωστε να σταματανε πριν το "καβαλησουν" και ξηλωσουν μασπιέ/ποδιες/ ή κανα καρτερ...1 point
-
Όχι, δεν είναι σωστό. Ακόμη και σε ιδιοκτησίες που δε διαθέτουν εγκατάσταση κεντρικής θέρμανσης (έστω εξαρτημένη από κοινόχρηστο λέβητα/καυστήρα), η νέα εγκατάσταση απαιτεί ΕΕΔΜΚ (29λ Ν. 4495/2017) στα δικαιολογητικά της οποίας -μεταξύ άλλων - απαιτείται "πλήρης μελέτη εγκατάστασης αυτόνομου (αφού αυτόνομο θα είναι) συστήματος θέρμανσης" (μελέτη απωλειών, μονοσωληνίου, κ.ο.κ.). Πριν από το Ν. 4495/2017 και τη σχετική ΥΑ για την ΕΕΔΜΚ που ακολούθησε, πολλές ΥΔΟΜ απαιτούσαν είτε έκδοση νέας ΟΑ είτε αναθεώρηση της υφισταμένης λόγω μεταβολής των Η/Μ μελετών και σχεδίων θέρμανσης και ύδρευσης. Τώρα, σε ό,τι αφορά στην τοποθέτηση της ΑΘ είτε στον εξώστη είτε στο δώμα, στην παράγραφο 2 του άρθρο 127 Ν. 4495/2017 -προσθήκη 7.- αναφέρεται (η περιπτωσή σας είναι ξεκάθαρα "αυτόνομο σύστημα θέρμανσης) : "...ο ιδιοκτήτης ...δικαιούται, με δική του δαπάνη, ευθύνη και επιμέλεια και κατά τρόπο που να μη θίγει τη θέρμανση των ιδιοκτησιών των λοιπών συνιδιοκτητών, ...να εγκαταστήσει σε αυτήν αυτόνομο σύστημα θέρμανσης κατά τα οριζόμενα στην παράγραφο 5. Ο απαιτούμενος εξοπλισμός εγκαθίσταται σύμφωνα με τις προδιαγραφές ασφαλούς λειτουργίας των εγκαταστάσεων, όπως ορίζονται από τις κείμενες διατάξεις κατά περίπτωση, και τοποθετείται εντός της αυτονομούμενης οριζόντιας ιδιοκτησίας ή σε χώρο που ανήκει στην κυριότητα ή στην αποκλειστική χρήση του ιδιοκτήτη. Οι σωληνώσεις της παροχής μπορεί να διέρχονται από την πρόσοψη του κτιρίου ή άλλους κοινόχρηστους χώρους σύμφωνα με τους όρους των κείμενων πολεοδομικών διατάξεων." Όπως βλέπετε, η ΑΘ μπορεί να τοποθετηθεί σε εξώστη του διαμερίσματος, καθώς αυτός αποτελεί χώρο αποκλειστικής χρήσης του ιδιοκτήτη (ακόμη και στη θέση στάθμευσης ή την αποθήκη). Το ίδιο όμως δεν μπορεί να γίνει και σε στέγη ή δώμα, παρ' ότι προβλέπεται αποκλειστική χρήση της συγκεκριμένης ιδιοκτησίας από τη σύσταση οριζοντίου ιδιοκτησίας και τον κανονισμό της πολυκατοικίας γιατί -πολύ απλά- τα Η/Μ συστήματα των οποίων η τοποθέτηση επιτρέπεται στις στέγες σύμφωνα με το άρθρου 19 του ΝΟΚ (4067/2012) είναι: "Καπνοδόχοι, αγωγοί αερισµού, εγκαταστάσεις ηλιακών συστηµάτων µε τοποθέτηση του δοχείου σε άµεση επαφή µε την άνω στάθµη του δώµατος και τοποθέτηση του συλλέκτη πάνω από αυτό, πύργοι ψύξης - η ΑΘ δεν είναι πύργος ψύξης- και δοχεία διαστολής", "... σύστηµα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιµες πηγές ενέργειας"" σε απόληξη κλιμακοστασίου (δώμα), ."...φωτοβολταϊκά πανέλα και...η τοποθέτηση αλεξικέραυνου." Σε ό,τι αφορά τη συναίνεση για κοινόχρηστα/κοινόκτητα, ακόμη και αν αυτή υπάρχει, αφορά μόνο τη διέλευση των σωληνώσεων και όχι την τοποθέτηση μέρους του εξοπλισμού (ΑΘ, λέβητες παντός είδους, δοχεία διαστολής,, εναλλάκτες, κυκλοφορητές, κ.λ.π.). Εφ' όσον το νέο σύστημα είναι "αυτόνομο" (δηλαδή ατομικό) αφ' ενός απαιτείται η εξασφάλιση της σχετικής ΕΕΔΜΚ, αφ' ετέρου πρέπει να ακολυθηθούν οι σχετικές πολεοδομικές διατάξεις που σας παρέθεσα πιο πάνω. Δύσκολα τα πράγματα, αγαπητέ μου...1 point
-
Έχετε δίκιο σε ό,τι αφορά την ανακοίνωση. Ήταν απάντηση του ΕΤΕΑΝ σχ σχετικό ερώτημα που του υπέβαλε το μέλος του forum @tasos18362, ο οποίος είχε την ευγενή καλοσύνη να ενημερώσει το forum, εδώ. Κατά τα λοιπά, έχει μαλλιάσει η γλώσσα μου να το λέω -συγγνώμη, έχουν βγάλει κάλλους τα δάχτυλά μου να το γράφω- πως το "κλειδί" για την απαίτηση ή μη ΕΕΔΜΚ σε τοποθέτηση συστημάτων παραγωγής θερμότητας πλην λέβητα ΦΑ και μονάδας ΣΗΘΥΑ (παράγραφος 1, εδάφιο η άρθρου 30 Ν. 4495/2017) είναι αν η ιδιοκτησία στην οποία γίνεται η τοποθέτηση "αυτονομείται" (ανεξαρτητοποιείται) από το κεντρικό σύστημα παραγωγής θερμότητας, που είναι το κοινόχρηστο σύστημα λέβητα/καυστήρα της πολυκατοικίας. Αυτό εννοεί και η παραπάνω απάντηση του ΕΤΕΑΝ στο σχετικό πεδίο (16). Αν, λοιπόν -ξαναλέμε- η ιδιοκτησία διατηρήσει τη δυνατότητα χρήσης και της αρχικής μονάδας παραγωγής θερμότητας (δλδ να συνεχίσει να πληρώνει πάγιο), τότε δεν απαιτείται ΕΕΔΜΚ (παράγραφος 1, εδάφιο δ άρθρου 30 Ν. 4495/2017 - διασκευή και τμηματική αντικατάσταση της εγκατάστασης κεντρικής θέρμανσης της ιδιοκτησίας). Για να γίνει όμως κάτι τέτοιο, η όδευση των νέων σωληνώσεων από την ΑΘ έως το συλλέκτη των σωμάτων πρέπει να τύχει της συναίνεσης των συνιδιοκτητών εφ' όσον διέρχεται από κοινόχρηστους χώρους και κοινόκτητα τμήματα της οικοδομής (όψεις, κλιμακοστάσιο, κ.λ.π.). Επειδή στην συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων αυτονόμησης αυτή δε δίνεται, η ΕΕΔΜΚ αποτελεί μονόδρομο για όποιο θέλει να αυτονομηθεί με λύση πέραν του επίτοιχου λέβητα ΦΑ ή της μονάδας ΣΗΘΥΑ. Επισυνάπτονται: Κτιριοδομικός (άρθρο 27 / Θέρμανση - με μαύρη υπογράμμιση τα ζητήματα που αφορούν τις εγκαταστάσεις "κεντρικής θέρμανσης" και με μπλε τα της τοπικής) ΥΑ ΟΙΚ.: 189533/17-11-2011 (η υπογράμμιση όπως και στον Κτιριοδομικό) Άρθρο 127 ν. 4495/2017 (από την πολύ ωραία δουλειά του μέλους @kan62 - στην τελευταία υπογραμμισμένη παράγραφο εμφανίζεται το "κλειδί", που γράφω πιο πάνω) Κτιριοδομικός Κανονισμός (ΦΕΚ_Θέρμανση_2_1).pdf FEK_egatastassis_Kentrikis_Thermansis_11_2011.pdf 127_ν4495_2017_v3.pdf1 point
-
@mechgiann, αν και όλα τα ερωτήματα σου έχουν απαντηθεί, πολλές φορές, για αν μην ψάχνεις: 1) Ναι, έχουν αναρτηθεί ειδοποιητήρια για την εκκαθάριση (αυτά που αναφέρεις ως αναδρομικά) του ΕΤΕΑΕΠ για 2017 και 2018 (αλλά και ένα ειδοποιητήριο που έχει τα αναδρομικά του Ιαν'19 και την τρέχουσα δόση του Φεβ'19). 2) Εμπρόθεσμη πληρωμή είναι μέχρι 12/4/2019. Δες την σχετική ανακοίνωση του ΕΤΕΑΕΠ. 3) Το ειδοποιητήριο είναι αυτό της εκκαθάρισης. edit: @Pavlos33, μάλλον γράφαμε μαζί αλλά είπα να είμαι πιο .... συγκαταβατικός στο θέμα... καλό βράδυ και ακόμη καλύτερο ξημέρωμα1 point
-
Στα 42VOLT αν δεν κάνω λάθος, ναι μεν δε γειώνεις αλλά συνδέεις ισοδυναμικά όλα τα μεταλικά μέρη (της πλευράς αυτής) σε ένα ζυγό.1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-