Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      7.400


  2. zavi@tee.gr

    [email protected]

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      2.749


  3. ntanos

    ntanos

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      562


  4. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      26.312


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 08/10/2019 σε όλες τις περιοχές

  1. Από την δική μου, εμπειρία, μιας και πρόσφατα έχω υπογράψει και παραδόσει μερικά τοπογραφικά διαγράμματα αδείας σύμφωνα με το νέο σύστημα (e-adeies) έχω να πω τα εξής: - Υπάρχει περίπτωση ο ελεγκτής να είναι υπερβολικός, με στόχο να καθυστερήσει λίγο η μελέτη, ίσως επειδή αργεί πχ και ο έλεγχος των στατικών κλπ. Δεν το λέω με βεβαιότητα αυτό, είναι εικασία. Όμως μου έχει ζητηθεί να αναφερθώ συγκεκριμένα σε ποιο διάταγμα βασίστηκα για να εφαρμόσω τις Ρ.Γ και Ο.Γ., ενώ είχα αναγράψει αναλυτικά το ΦΕΚ πάνω στο σχέδιο, πάνω ακριβώς στην γραμμή. Είχα δηλαδή κάποιες παρατηρήσεις που δεν ήταν λάθος, αλλά ήταν υπερβολικές κατ εμέ μιας και όπως λέτε δεν περιγράφονται αυτές οι απαιτήσεις ούτε στα πρότυπα διαγράμματα ούτε πουθενά. - Λόγω όμως ότι πλέον τα τοπογραφικά υποβάλλονται και ηλεκτρονικά, έχουν αυξηθεί οι "απαιτήσεις" των ελεγκτών και αυτό δεν το θεωρώ λάθος. Δεν χρειάζεται να αναγράφονται όλα σε προδιαγραφές. Όταν ο ελεγκτής βλέπει ένα dwg από το οποίο έχουν αφαιρεθεί τα points, ότι δηλαδή δεν παραδόθηκε όπως το δούλεψε ο συντάξας μηχανικός, είναι πιθανό να θεωρήσει ότι υπάρχει δόλος. Στην προκειμένη περίπτωση λοιπόν του άνω συναδέλφου, μπορεί να θεώρησε ότι οι ισοϋψείς σχεδιάστηκαν "κατά βούληση". Βλέποντας τα points, θα καταλήξει σε κάποια βεβαιότητα ότι η μελέτη είναι αξιοπρεπής. Αν κάποιος μαιμουδιάζει ισοϋψεις θα δυσκολευτεί πολύ να βάλει τέτοια σημεία εκ των υστέρων, από τα οποία προκύπτουν οι αρχικές ισοϋψείς. Δεν σημαίνει ότι ο άνω συνάδελφος δεν έκανε σωστά την δουλειά του. Εγώ προτείνω να στείλει ότι του ζητηθεί. Στο κάτω κάτω οι έλεγχοι των σχεδίων έχουν αυστηροποιηθεί πλέον και για αυτό αντιλαμβάνομαι ακριβώς τι είπε ο nbr.
    3 points
  2. Συμφωνώ μαζί σου, με κάποιες παρατηρήσεις. Οι σοβαροί μηχανικοί (οποιασδήποτε ειδικότητας) αντιμετωπίζουν με συνέπεια και σεβασμό τη δουλειά τους. Συνεπώς, καλό θα είναι να λείπουν οι γενικεύσεις. Από τη στιγμή που απαιτείται (ορθώς, κατά την άποψή μου) υψομετρική αποτύπωση του γεωτεμαχίου, θα πρέπει να γίνεται κατά τρόπο που να αποτυπώνεται όσο το δυνατόν πιο σωστά το ανάγλυφο του εδάφους. Τα περιττά (μηχανικοί είμαστε) δεν χρειάζονται. Κάθε κλάδος έχει τους κανόνες του, και ο συνεπής επαγγελματίας (πρέπει να) τους εφαρμόζει. Όμως, άλλο πράγμα είναι η θρησκευτική πίστη, και άλλο η θρησκοληψία.
    3 points
  3. Σας ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις σας! Με διευκολύνατε αφάνταστα!
    2 points
  4. Βλέπω ότι ξεχάσαμε τα πεπραγμένα του Βρούτση , ο οποίος ξαναγυρνάει στα παλιά ...... Για να μην ξεχνάμε λοιπόν , όπως αναφέρθηκε απο έναν συνάδελφο πριν : Οι εισφορές , πάντα υπολογιζόντουσαν με τα ίδια ποσοστά που υπάρχουν και τώρα βάση ενός "θεωρητικού" εισοδήματος (ανα μήνα). Επομένως τα ποσοστά , για χρόνια είναι τα ίδια , δεν πιστεύω να τα ανακαλύψαμε την τελευταία τετραετία. Άρα η διαφορά με τους μισθωτούς είναι η ίδια (6,67% με 20%). Πρώτη ερώτηση : Αν εξισωθούν τα ποσοστά μισθωτών-ε.ε. το υπόλοιπο ποιος θα το πληρώνει στους ε.ε. αφού δεν υπάρχει εργοδότης , ώστε και ο ε.ε. να παίρνει την ίδια σύνταξη με τον μισθωτό ?? Στην συνέχεια να πάρουμε το τελευταίο ασφαλιστικό , του Βρούτση, με τις τριετίες και τους θεωρητικούς μισθούς ανάλογα την παλαιότητα. Στα 15 χρόνια παλαιότητα , η μηνιαία εισφορά ήταν κοντά στα 500€ (αν θυμάστε καλά μαζί με την ειδική προσαύξηση με υποχρεωτική ασφάλιση) , και στα 35-38 χρόνια κοντά στα 1000 € . Δηλαδή ετήσιες εισφορές κοντά στα 12000 που αν δεν κάνω λάθος τώρα αντιστοιχούν σε εισόδημα 30.000. Δηλαδή τώρα μας ενοχλεί το αναλογικό με το δηλωθέν εισόδημα αλλά με τον Βρούτση νο προμπλεμ , τα είχαμε άνετα τα 30000 το χρόνο. Το πρόβλημα είναι τα ποσοστά αναπλήρωσης που πήγαν στο πάτο συν ότι πληρώνουμε και τα του εργοδότη , το οποίο επαναλαμβάνω ίσχυε πάντα !!!!!
    2 points
  5. Σε καταλαβαινω πως σκέφτεσαι, αλλα δεν χρειαζεται να πληρωσεις αν εισαι απολυτως σίγουρος για τη θεση σου και την τηρηση των υποχρεωσεων απο την πλευρά σου. Απο την αλλη, για να ανακουφιστεις, σε ενημερωνω οτι με τον τροπο που επελεξες να κτισεις (δηλαδη αυτεπιστασια, οπως και το 99,99% των ιδιωτων στην Ελλαδα) εχεις ηδη γλυτωσει ενα εργολαβικο οφελος που για πλακα ανερχεται τουλαχιστον σε 20% του συνολικου κοστους ανεγερσης. Δηλαδη αν την κατασκευη την ειχες αναθεσει σε εταιρεια, θα πληρωνες υπηρεσιες project management και ο Επιβλεπων σου θα ετρεχε να τους κυνηγαει, γιατι αυτοι θα τον επρηζαν ολημερίς στα τηλεφωνα. Και δεν θα μπορουσε να αδιαφορησει απο τη στιγμη που θα ηταν ενημερος, ο Επιβλεπων εχει μεγαλες ευθυνες καθως και δυναμη. Μπορει ακομη κ να σου διακοψει το εργο αν αντιληφθει οτι κατι παει λαθος. Επομενως ανακουφισου.
    1 point
  6. Αν το λαθος εχει προελθει απο εσενα κατα την κατασκευη, τοτε υπαρχει λογος να πληρωθει το χρονο του για να το διορθωσει. Αν το λαθος προερχεται απο αυτον, πρεπει να αναλαβει τις ευθυνες του. Οι υποχρεωσεις σου ηταν να τον εχεις πληρως ενήμερο για καθε σου ενεργεια, ειδικα στην κατασκευή του φεροντος οργανισμου (μπετα). Και αυτος να ενεργει προστατευοντας το συμφέρον σου, υπο την προϋπόθεση οτι ειχε ενημερωθει. Αυτος ειναι και ο ρολος του συμβούλου, και σε αυτο το επιπεδο υπηρεσιας καθοριζεται η ευθυνη του Επιβλεποντος, ειναι συμβουλος και οχι κατασκευαστης. Σε προστατευει απο λαθη, οταν γνωριζει τι πας να κανεις, δεν κανει τη δουλεια αυτος. Εκτος ξαναλεω αν ειχατε αλλη συμφωνια. Οποτε βρειτε τα ποιος εκανε λαθος που. Αν δεν μπορειτε να τα βρειτε, οι λυσεις ειναι γνωστες. Τα πάντα λυνονται.
    1 point
  7. Λες οτι καταλαβες, αλλα δεν καταλαβες. Ειπα οτι εχεις δικιο, γιατι στην αμοιβη Επιβλεποντα περιλαμβανεται ο ελεγχος των διαστασεων του ξυλοτυπου. Αλλα για να τον ελεγξει τον ξυλοτυπο, πρεπει να ενημερωθει οτι εχει γινει ξυλοτυπος, δεν το μαντευει οτι εσυ προχωρας στην ανεγερση. Δηλαδη καθε φορα που εσυ εριχνες μπετα, 2-3 μερες νωριτερα επρεπε να τον πάρεις τηλ και να του πεις μεθαυριο ριχνω ελα να παραλαβεις. Ή δεν ξερω τι αλλου ειδους συμφωνια ειχατε, μπορει να ειχατε συμφωνησει να ειναι πρωι βραδυ στο εργο μεχρι να τελειώσει, αυτο ειναι αλλη κουβεντα. Και κατεληξα στο οτι αφου εχεις δικιο, κατι δεν μεταφερεις σωστα στην παρουσα κουβεντα. Ή αν το μεταφερεις απολυτως σωστα, τοτε ο μηχανικος σου εχει πράγματι υπογράψει και σφραγισει και δηλωσει υπευθυνα εναντι του νομου οτι ολα εγιναν οκ, και μετα αλλαξε γνωμη (δηλαδη λεει οτι δεν ειναι οκ), αρα μπορει να πασχει απο διπολικο συνδρομο. Και αν τα μεταφερεις απολυτως σωστα, σε τετοια περιπτωση πρεπει να αναλαβει τις ευθύνες του. Αν εισαι απολυτως σιγουρος γι αυτα που λες, απευθυνσου στο Τεχνικο Επιμελητηριο, ειναι σοβαρο θεμα καποιος να υπογραφει οτι ολα είναι οκ κ μετα ο ιδιος ακριβως να λεει οτι δεν ειναι, δεν επιτρεπονται στις μερες μας τετοιες σχιζοφρενικες συμπεριφορες, υπαρχει κωδικας δεοντολογιας και το τεε δεν αστειευεται. Η σφραγιδα μηχανικου δεν ειναι για γελια, εχει πολυ μεγαλο κυρος και ευθυνες, στην τελικη αυτη πληρωνει ο πελατης. Αλλα αν εσυ δεν μεταφερεις κατι σωστα, π.χ. γουσταρες να μεγαλωσεις ενα δωματιο εκτος περιγραμματος κτιριου, σε συνεννοηση με αυτόν τον επεισες να σφραγισει ότι ολα ειναι οκ, σου εκανε το χατιρι και μετα δημιουργειται προβλημα και θελεις να την πληρωσει αυτος, τοτε μαλλον κυνηγας εναν μονοκερω.
    1 point
  8. Νόμος 4067/12 - Άρθρο 11 παρ. 3. Σε συνιδιόκτητα οικόπεδα με κάθετη ή οριζόντια ιδιοκτησία που έχει συσταθεί κατά τις διατάξεις του νομοθετικού διατάγματος 1024/1971 (ΦΕΚ 232/Α/1971) και έχει εκδοθεί άδεια πριν από τη μεταβολή γενικών ή ειδικών διατάξεων που αφορούν την επιτρεπόμενη δόμηση, προκειμένου για έκδοση άδειας δόμησης ο κάθε συνιδιοκτήτης χρησιμοποιεί το ποσοστό δόμησης που του αναλογεί σύμφωνα με το συντελεστή δόμησης που ισχύει κατά το χρόνο έκδοσης της άδειας δόμησης.
    1 point
  9. @Kostas79 Η αμοιβη Επιβλεψης δεν περιλαμβανει Υπηρεσιες Project Management για την ανεγερση. Ο ιδιωτης που θελει να χτισει, εχει την ασφαλμενη εντυπωση οτι αφου πληρωνει το Μηχανικο ως Επιβλεποντα, οτι θα του το κτισει ο Μηχανικος. Ο Επιβλεπων ειναι ενας συμβουλος του ιδιώτη, του οποιου η παρουσια εγινε υποχρεωτικη απο το Κρατος για να διασφαλιστουν στα χαρτια καποιες προδιαγραφές ποιοτητας της κατασκευης και ασφαλειας των εργαζομενων. Ωστοσο εκει που εχεις δικιο ειναι οτι η αμοιβη επιβλεποντος οντως περιλαμβανει τον ελεγχο διαστασεων του ξυλοτυπου. Αρα αν ο Μηχανικος σου εβαλε την υπογραφη του οτι ολα εγιναν σουπερ, και μετα απο καποιο καιρο λεει οχι δεν εγιναν σουπερ, τοτε ή εχει διπολικό, ή κατι αλλο τρεχει που δεν ξερουμε ή εχεις παραλειψει να πεις. Αυτα
    1 point
  10. Θα δωθεί παράταση για τα αρχεία του 4178, ακούστηκε για τέλη Ιανουαρίου
    1 point
  11. Υποθέσεις επί υποθέσεων (του ελεγκτή) για να καταλήξει πού? Και πώς ξέρει, π.χ,. ότι δεν έχουν "μαϊμουδιαστεί" οι συντεταγμένες? Του δίνει ο νόμος το δικαίωμα να κρίνει κατά βούληση και να καταδικάζει? Μήπως στέλνει μήνυμα "δεν κάνεις σωστά τοπογραφικά, δώσε να στα φτιάξω εγώ"? Κι αυτό δεν είναι απλή εικασία, αλλά εμπειρία ...
    1 point
  12. για την κ/ξ βασικά θες δυο ενημερότητες μια του έργου και μια της έδρας γιατί μπορεί να απασχολείς προσωπικό εκτός από τους εργατοτεχνίτες Αλλά επειδή οι περισσότερες υπηρεσίες έχουν αγνοία τους καλύπτει η ασφαλιστική του έργου
    1 point
  13. Ολοι περιμενουμε παραταση! Ειναι αστειο αυτο που γινεται με τα αρχεια!
    1 point
  14. συμφωνα με την ΠΟΛ 1237/14, η παλαιοτητα, για το Ε9, αρχιζει απο την εκδοση της αδειας "Αναγράφεται το έτος κατασκευής του κτιρίου, όπως προκύπτει από την έκδοση της οικοδομικής άδειας ή την τελευταία ουσιώδη αναθεώρησή της. Άδεια αλλαγής μόνο της χρήσης του κτιρίου ή άδειες (μη ουσιώδους) ανακαίνισης που δεν θίγουν τον φέροντα οργανισμό του κτιρίου (π.χ. άδεια ελαιοχρωματισμού, άδεια πέργκολας, άδεια επισκευής πατωμάτων κ.λπ.) δεν λαμβάνονται υπόψη στον υπολογισμό της παλαιότητας. Αν δεν υπάρχει οικοδομική άδεια, αναγράφεται το έτος κατασκευής, το οποίο προκύπτει από δημόσιο έγγραφο (π.χ. προγενέστερος τίτλος κτήσης, έναρξη ηλεκτροδότησης κ.λπ.). Σε περιπτώσεις που υπάρχουν τμήματα κτίσματος με διαφορετική παλαιότητα, αναγράφεται το κτίσμα σε μια γραμμή και, ως έτος κατασκευής, το έτος της νεότερης οικοδομικής άδειας . Αν το έτος κατασκευής δεν προκύπτει από δημόσιο έγγραφο ή από τη δήλωση στοιχείων ακινήτων, ως έτος κατασκευής λαμβάνεται το έτος, κατά το οποίο δηλώθηκε το κτίσμα με την υποβολή της δήλωσης στοιχείων ακινήτων σύμφωνα με το άρθρο 23 του ν.3427/2005. Σε αυθαίρετες κατασκευές ή προσθήκες, οι οποίες νομιμοποιήθηκαν ή τακτοποιήθηκαν, ως έτος κατασκευής λαμβάνεται το έτος κατασκευής, όπως αυτό αναγράφεται στην έκθεση του μηχανικού, στα έγγραφα της τακτοποίησης. Αν ο μηχανικός αναγράφει εύρος ετών στην έκθεσή του (π.χ. 2008 έως 2011), ως έτος κατασκευής λαμβάνεται η πιο πρόσφατη χρονολογία. Σε περίπτωση που δεν αναγράφεται έτος κατασκευής στην έκθεση του μηχανικού, ως έτος κατασκευής λαμβάνεται αυτό της τακτοποίησης, το οποίο δεν μπορεί να είναι μεταγενέστερο του 2011, δεδομένου ότι δεν επιτρέπεται τακτοποίηση κτισμάτων μεταγενέστερης κατασκευής." Με βαση το Ε9 θα γραψεις την παλαιοτητα. Αλλως θα εχεις αλλη παλαιοτητα στο Ε9 και αλλη στον υπολογισμο του προστιμου. Αυτα γραφει η εγκ. 2: 1. Στην παρ. 1 ορίζεται ότι η απόδειξη του χρόνου ανέγερσης της αυθαίρετης κατασκευής γίνεται με την υποβολή σχετικής αεροφωτογραφίας ή άλλου δημοσίου εγγράφου. Στις περιπτώσεις που για την απόδειξη του χρόνου κατασκευής αυθαιρέτων κατασκευών υποβάλλεται φορολογικό έγγραφο Ε9, μαζί με το ηλεκτρονικό έγγραφο θα πρέπει να συνυποβάλλεται και βεβαίωση της αρμόδιας φορολογικής αρχής από την οποία θα προκύπτει ο χρόνος υποβολής του και οι τυχόν τροποποιήσεις του στο σύστημα. Σε περίπτωση υποβολής εντύπου που έχει παραληφθεί από την αρμόδια υπηρεσία, όπως προκύπτει από σχετική θεώρηση, δεν απαιτείται περαιτέρω βεβαίωση. Στις περιπτώσεις β) και γ) της παρ. 1 για τις οποίες η διαπίστωση της αυθαιρεσίας καθίσταται δυσχερής με τη χρήση αεροφωτογραφιών, αυτή αποδεικνύεται είτε με έγγραφο φορολογικής ή άλλης δημόσιας αρχής, είτε από τον τρόπο κατασκευής και σύνδεσης με τον φέροντα οργανισμό του κτιρίου, είτε λαμβάνεται ο χρόνος θεώρησης της άδειας για την ηλεκτροδότηση του ακινήτου. Ειδικότερα: Παντως, αλλη η αποδειξη κατασκευης και αλλο η αλλαγη χρησης. Αυτα γραφει η εγκ. 2 , η οποια τα διαχωριζει ως εξης: 1. Στην παρ. 1 ορίζεται ότι η απόδειξη του χρόνου ανέγερσης της αυθαίρετης κατασκευής γίνεται με την υποβολή σχετικής αεροφωτογραφίας ή άλλου δημοσίου εγγράφου. [άρα η εκδοση αδειας] Στις περιπτώσεις που για την απόδειξη του χρόνου κατασκευής αυθαιρέτων κατασκευών υποβάλλεται φορολογικό έγγραφο Ε9, μαζί με το ηλεκτρονικό έγγραφο θα πρέπει να συνυποβάλλεται και βεβαίωση της αρμόδιας φορολογικής αρχής από την οποία θα προκύπτει ο χρόνος υποβολής του και οι τυχόν τροποποιήσεις του στο σύστημα. [αυτο ο συντακτης της εγκ 2 το εβγαλε απο το μυαλό του] Σε περίπτωση υποβολής εντύπου που έχει παραληφθεί από την αρμόδια υπηρεσία, όπως προκύπτει από σχετική θεώρηση, δεν απαιτείται περαιτέρω βεβαίωση. Στις περιπτώσεις β) και γ) της παρ. 1 για τις οποίες η διαπίστωση της αυθαιρεσίας καθίσταται δυσχερής με τη χρήση αεροφωτογραφιών, αυτή αποδεικνύεται είτε με έγγραφο φορολογικής ή άλλης δημόσιας αρχής, είτε από τον τρόπο κατασκευής και σύνδεσης με τον φέροντα οργανισμό του κτιρίου, είτε λαμβάνεται ο χρόνος θεώρησης της άδειας για την ηλεκτροδότηση του ακινήτου. Ειδικότερα: κλπ
    1 point
  15. Σας ευχαριστώ και τους δύο για τις απαντήσεις! Είναι χαζό να βγάζεις δύο τέτοια ΠΕΑ το ξέρω.... ωστόσο αφενός ο περιορισμός των 50 τμ έχει καταργηθεί αφετέρου πιο πολύ κύριο χώρο θεωρώ τη κουζίνα με το μπάνιο παρά τα υπνοδωμάτια...! Εν ολίγοις, εφόσον υπήρχε κουζίνα για μένα ήταν δεδομένο ότι έπρεπε να γίνει ΠΕΑ οπότε....Να πω όμως ότι σε αντίστοιχη περίπτωση που δύο τέτοια κτίσματα ήταν σε επαφή αλλά με ανεξάρτητες εισόδους είχα κάνει ένα ΠΕΑ για τα δύο κτίσματα, απλά το λέω για όσους διαβάζουν το φόρουμ....
    1 point
  16. Στο ΤΕΕ μου είπαν αυτολεξεί : προς το παρόν δε σου κάνουν τίποτα... Θα ήταν καλό νομίζω αν δεν είμαστε σίγουροι(και δε νομίζω ότι είναι κάποιος από εμάς για το τι σου κάνουν ή όχι)να μην εκφράζεται τόσο απόλυτα, γιατί υπάρχουν και νέοι συνάδελφοι, ή χωρίς εμπειρία σε αυθαίρετα ή στον 4495/17 οι οποίοι αν τα διαβάσουν όλα αυτά θα πάθουν έμφραγμα αδίκως.
    1 point
  17. @MHD όχι η άδεια είναι του 1972, να πω την αλήθεια το δούλεψα με σημερινούς συντελεστές, δεν το έψαξα παραπάνω
    1 point
  18. Παραθέτω από Α83 του Ν4495/17 2. Με την ανωτέρω υπεύθυνη δήλωση του ιδιοκτήτη και τη βεβαίωση μηχανικού δηλώνεται και βεβαιώνεται αντίστοιχα ότι : α) στο ακίνητο δεν υπάρχει κτίσμα ή β) στο ακίνητο ή στη διακεκριμένη αυτοτελή οριζόντια ή κάθετη ιδιοκτησία, μη συμπεριλαμβανομένων των κοινόκτητων ή κοινοχρήστων χώρων του ακινήτου, δεν έχουν εκτελεστεί αυθαίρετες κατασκευές καθ’ υπέρβαση της δόμησης, της κάλυψης και του ύψους της ιδιοκτησίας, καθώς και ότι δεν έχουν εγκατασταθεί χρήσεις χωρίς άδεια ή,......
    1 point
  19. Και η αποσυνδεση με το εισοδημα σωστη ειναι ? Να ξαναγυρισουμε παλι στα παλια ? Με εικονικα εισοδηματα αναλογα με τα χρονια ? Απο που προκυπτει οτι ενας με 5-10 χρονια στη δουλεια βγαζει λιγοτερα απο εναν που εχει 25-30 στη δουλεια και θα πρεπει να πληρωνει λιγοτερο ?Το γραφω γιατι διαβασα κατι περι τριων κλασεων αναλογα με τα χρονια κτλ. Ειμαι σιγουρος οτι αν τελικα το πανε αναλογα με τα χρονια ,θα υπαρξουν καποιοι απο εμας που θα προσβαλλουν τον νομο δικαστικα.Εξαλλου η αποφαση του Στε εκτος των αλλων αναφερει : "ο κοινός νομοθέτης είναι ελεύθερος να υπολογίζει αυτήν επί βάσεως, η οποία μαρτυρεί εισφοροδοτική ικανότητα, όπως είναι το πραγματοποιούμενο εισόδημα από την ασφαλιζόμενη εργασία και το ασφαλιζόμενο επάγγελμα, να καθορίζει δε το ύψος της σε επίπεδο που να διασφαλίζει μεν την επάρκεια των παροχών χωρίς όμως να πλήττει το κατά την διάρκεια του εργασιακού βίου παραγόμενο- κατ’ ενάσκηση του συνταγματικώς αναγνωριζόμενου δικαιώματος συμμετοχής στην οικονομική ζωή της Χώρας- εισόδημα υπερμέτρως σε σχέση προς τον σκοπό της διασφαλίσεως εισοδήματος μετά το πέρας του εργασιακού βίου" Η αποψη μου περι του θεματος ειναι η εξης : O Νομος Κατρουγκαλου οσο αναφορα τον υπολογισμο των κυριων συνταξεων ειναι προς την σωστη κατευθυνση.Το λαθος του ειναι το εξωφρενικο 20% που ειχε επιβληθει αρχικα και το 13,33% επι κερδων+εισφορων που επιβληθηκε στην συνεχεια.Αλλωστε αυτο κριθηκε και αντισυνταγματικο.Το 20%.Οχι ο τροπος υπολογισμου .Στην συνεχεια το οτι μειωσαν το 20% στο 13% περιπου, ηταν "αλλα λογια να αγαπιομαστε", γιατι δεν ειναι δυνατον να σου δινω εισφορες επι εισφορων.Θα πρεπει το ποσοστων εισφορων να ερθει σε πολυ λογικα πλαισια και να μην λαμβανονται υποψη οι εισφορες της προηγουμενης χρονιας.Και βεβαια μην ξεχναμε οσοι απο εμας ειμαστε παλαιοτεροι ,οτι η συνταξη του Τσμεδε ηταν περιπου 2.300. Δεν γινεται φιλε να σου δινω τις ιδιες εισφορες που καποτε εδινα για 2.300 στα 35 χρονια, για να μου δωσεις καποτε εννια κατοσταρικα ή ενα χιλιαρικο ζορισμενο στα 40 χρονια.Αν το ασφαλιστικο δεν βγαινει, ας το ψαξουν σε κατι δομημενα ομολογα ,κατι PSI κτλ.
    1 point
  20. Μία ακόμα πτυχή που αναμένεται να προκαλέσει ενδιαφέρον, αν και εφόσον οι φορείς μας κάνουν σοβαρή δουλειά είναι το πώς θα προσδιοριστεί πλέον ο ασφαλιστέος μισθός. Είτε πάμε με κλίμακες είτε μείνουμε με ποσοστά επί του εισοδήματος πλέον που κρίθηκε αντισυνταγματικό το ποσοστό του 20% έναντι του 6% των μισθωτών θα δούμε αν και πώς θα επηρεάσει τον συντάξιμο μισθό. Αν πχ αποφασιστεί νέο ποσοστό κύριας σύνταξης το 12% τότε πχ. για εισφορές το μήνα 144ευρώ θα υπολογίζεται σε ασφαλιστέο μισθό 1200 ευρώ άρα και υψηλότερες συντάξεις. Κατ' εμέ εκεί πρέπει να πέσει το βάρος της διαπραγμάτευσης και της πίεσης το επόμενο διάστημα.
    1 point
  21. Εγώ φακιρικά του στυλ <<αυξάνω συντάξεις - μειώνω εισφορές>> δεν τα καταλαβαίνω. Η κουβέντα τριγυρίζει στο <<οι ελ. επαγγελματίες που φοροδιαφεύγουν>>... οπότε... καταλαβαίνετε.
    1 point
  22. Μην αφήνεις να σε ψαρώνει ο κάθε καρεκλοκένταυρος. Ζήτα τις παρατηρήσεις του γραπτώς και τεκμηριωμένες. Κι επ' αυτών θα κάνεις τα έγγραφά σου. Δείξε του ότι είσαι αποφασισμένος να το τραβήξεις. Με τίποτε δεν στοιχειοθετείται η υποχρέωση αναγραφής των "ενδιάμεσων". Αν (λόγω υπερβάλλοντος ζήλου) θέλει να εξερευνήσει τις λεπτομέρειες, μπορεί με μιαν απλή γραμμική παρεμβολή (με κλιμακόμετρο και απλή μέθοδο των τριών) να βρει το υψόμετρο οποιουδήποτε σημείου γουστάρει.
    1 point
  23. υπάρχει διαθέσιμη κάποια μελέτη πυροπροστασίας από νέα ισόγεια κατοικία όπως βγαίνει από κάποιο πρόγραμμα πχ.civiltech κτλ Ευχαριστώ έχει κάποιος καταθέσει μελέτη πυροπροστασίας για νέα ισόγεια κατοικία με το νέο ΠΔ να μου στείλει κάποιο πρότυπο. Ευχαριστώ
    1 point
  24. Για λόγους ολοκλήρωσης του ποστ να μεταφέρω και την απάντηση που έλαβα μετά από mail που έστειλα στο [email protected] (και μάλιστα σχετικά σύντομα, σε δύο ημέρες..): " Στην περίπτωσή σας όπου κάτω από την κεκλιμένη οροφή δεν υπάρχει πλάκα οροφής αλλά γυψοσανίδα, ο χώρος μεταξύ κεκλιμένης οροφής και γυψοσανίδας είναι λειτουργικά ενιαίος με την υπόλοιπη θερμική ζώνη, δηλαδή υπάρχει κυκλοφορία αέρα μεταξύ των δύο χώρων. Κατά συνέπεια ο χώρος μεταξύ κεκλιμένης οροφής και γυψοσανίδας προσμετράται στον όγκο της θερμικής ζώνης. Το ίδιο ισχύει και μετά την εφαρμογή θερμομόνωσης στην κεκλιμένη οροφή (στέγη)."
    1 point
  25. Επισυναπτω κατι πιο χρηστικο και συνοπτικο: Συμβουλιο Αρχιτεκτονικης. Εγκυκλιος 1.pdf
    1 point
  26. Προφανώς και δεν βαριέμαι να πάω στο Μηχανολογικό, και αν δεν σε πειράζει αν δεν μπορείς να βοηθήσεις πήγαινε και σχολίασε κανένα άλλο θέμα. Σε ευχαριστώ. Απλά για να το ξέρεις και εσύ έχω ρωτήσει ήδη στο Μηχανολογικό δεν έχουν κάτι παρόμοιο.
    -1 points
  27. Αν δεν έχουν μεταφορτωθεί στο σύστημα όλα τα δικαιολογητικά μέσα σε 12 μήνες από την πληρωμή του παραβόλου, εκτός από τη μελέτη στατικής επάρκειας (εφόσον απαιτείται), τότε η δήλωση τυπικά είναι άκυρη. Δεν αναφέρεται ρητά στο νόμο αλλά τεκμαίρεται. Κατά συνέπεια δεν υφίσταται αναστολή ή απαλλαγή επιβολής κυρώσεων στις αυθαίρετες κατασκευές που αναφέρονται στη συγκεκριμένη δήλωση. Επίσης δεν έχει ισχύ η βεβαίωση μηχανικού, που εκδίδεται κατόπιν υποβολής της συγκεκριμένης δήλωσης, εφόσον αυτή εκδοθεί μετά τη συμπλήρωση του 12μηνου. Αν εκοδθεί προηγουμένως και η συμπλήρωση του 12μηνου γίνει πριν την παρέλευση 2 μηνών από την έκδοσή της, τότε η ισχύς της λήγει με τη συμπλήρωση του 12μηνου από την πληρωμή του παραβόλου. Ακόμη η συγκεκριμένη δήλωση δεν πρέπει να χρησιμοποιηθεί για την έκδοση διοικητικής πράξης πολεοδομικού χαρακτήρα καθώς δεν έχει ισχύ (οικοδομική άδεια, αναθεώρηση/ενημέρωση οικοδομικής άδειας, έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας κλπ.). Το πρόβλημα διορθώνεται με την υποβολή νέας δήλωσης για το ίδιο ακίνητο. Στη νέα δήλωση μεταφορτώνονται τα αποδεικτικά πληρωμής του προστίμου της προηγούμενης δήλωσης που δεν έχει πλέον ισχύ. Δυστυχώς όμως θα πρέπει να πληρωθεί ξανά το παράβολο. Επειδή είναι σφάλμα του μηχανικού η μη τήρηση της προβλεπόμενης προθεσμίας, έχει και την υποχρέωση υποβολής της νέας δήλωσης και πληρωμής του νέου παραβόλου με δικούς του πόρους. Να προσθέσω ότι τα παραπάνω είναι προσωπικές απόψεις και γι αυτό δεν είμαι απόλυτος.
    -1 points
  28. Καλησπέρα, Ήθελα να ρωτήσω σε περίπτωση που τα τετραγωνικά δεν συμφωνούν με την εκδιδόμενη άδεια, και χρειαστεί αναθεώρηση αδειας σε οικοδομή εκτός σχεδίου, με ημερομηνία έκδοσης το 2010, με κόστος άδειας 21000€ και η επίβλεψη του μηχανικού μου ήταν μέχρι τα μπετά που σημαίνει αν καταλαβαίνω σωστά ότι αυτός ήταν υπεύθυνος για την τήρηση των διαστάσεων της οικοδομής, οι αμοιβές για την αναθεώρηση πρέπει να της πληρώσω εγώ???? Εφόσον ήταν δικιά του ευθύνη; Ισχυρίζεται ο μηχανικός ότι η διαφορά στις διαστάσεις είναι παραπάνω από 2% για αυτό χρειάζεται αναθεώρηση. Με συγχωρείτε πολύ για το θέμα μου και γνωρίζω ότι ο χώρος του φόρουμ είναι συγκεκριμένος για άτομα του χώρου, αλλά είμαι απελπισμένος, οποιαδήποτε πληροφορία θα με βοηθούσε πολύ. Να είστε καλά.
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.