Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      11

    • Περιεχόμενα

      9.056


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      18.981


  3. jnp

    jnp

    Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      20


  4. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      4.738


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 05/05/2020 σε όλες τις περιοχές

  1. Καλημέρα. Ανοίγω αυτό το θέμα καθώς παρατήρησα ότι υπάρχουν πολλοί ομοιοπαθείς, αναφορές των οποίων είδα στην είδηση ''Πληρώνονται σήμερα 155.314 επιστήμονες: Αποζημίωση ύψους 600 ευρώ ή 200 ευρώ για όσους έλαβαν ήδη'' . Ο σκοπός είναι να ανταλλάξουμε πληροφορίες για να βρούμε λύση.
    4 points
  2. Την άποψή μου την έχω πει από τότε (περίπτωση 5, χωρίς άδεια), το πρόστιμο ίδιο θα βγει :
    2 points
  3. Αν ένα φορτίο επιφάνειας 3μ2 μπει κεντροβαρικά επάνω σε κολώνα με 4 δοκούς να διασταυρώνονται στην κολώνα αυτήν, το φορτίο που πάει στην πλάκα μόνο μειώνεται αρκετά και σαν φόρτιση είναι ευμενέστερη για την πλάκα. Άρα το θέμα είναι και που μπαίνει αυτό το φορτίο. Από εκεί και πέρα η συνολική σεισμική επιβάρυνση του κτιρίου είναι ένα θέμα λόγω αύξησης σεισμικής μάζας στην κορυφή οπότε καλό είναι να γίνει και ένας έλεγχος αύξησης σεισμικής τέμνουσας και αν είναι π.χ. μέχρι 10% να αγνοηθεί.
    2 points
  4. Version X6.3

    85.823 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5167/24 (ΦΕΚ 207Α/20.12.2024) Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Προσθήκες N.5015/23 (ΦΕΚ 20Α/02.02.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  5. 10.850 downloads

    Υπόδειγμα ΣΔΑ για έκδοση άδειας δόμησης
    1 point
  6. 796 downloads

    Υπολογισμός Όγκου Στέγης όλων των μορφών για (Σ.Ο.)
    1 point
  7. Έρχεται σε ευθεία αντίθεση (τα ίδια λέγαμε στο φόρουμ και για το ίδιο θέμα στο ν. 4178) και αυτό το διαπιστώνεις από την παρ 5 του άρθρου 100 (*) . Η αποθήκη αντιστοιχίζεται σε επιφάνεια χώρου και συνεπώς δεν μπορεί να υπαχθεί με αναλυτικό. Αυτή είναι η γνώμη μου και αυτή ήταν και στα πλαίσια του ν. 4178. Για το θέμα τοπογραφικού από τυπικής άποψης δεν απαιτείται στα δικαιολογητικά κατηγορίας 2 (**) ούτε της κατηγορίας 1 ( υπερισχύει η κατηγορία στα δικαιολογητικά). Από κει και πέρα έχω εκφράσει τη γνώμη πολλές φορές ότι το τοπογραφικό είναι καλό να γίνεται σε κάθε περίπτωση για πλήρη εποπτεία-έλεγχο του ακινήτου και συνήθως χρειάζεται στον ιδιοκτήτη, μετά την τακτοποίησή μας για συμβολαιογραφική πράξη. (*) 5. Για τις παραβάσεις οι οποίες δεν εμπίπτουν στις κατηγορίες 1 έως και 12 του πίνακα του Παραρτήματος Α και δεν αντιστοιχίζονται σε επιφάνεια χώρου (τ.μ.), καθώς και για εγκαταστάσεις όπως ορίζονται στις παρ.19, 26 και 57 του άρθρου 2 του ν.4067/2012 (Α79) που δεν εμπίπτουν στις περιπτώσεις της κατηγορίας 3 του άρθρου 96 καταβάλλεται παράβολο διακοσίων πενήντα (250) ευρώ και το ειδικό πρόστιμο υπολογίζεται με προϋπολογισμό σύμφωνα με το Παράρτημα Β. Αν στο Παράρτημα Β δεν περιλαμβάνεται τιμή μονάδος της αυθαίρετης κατασκευής, λαμβάνεται η τιμή μονάδος τιμολογίων αγοράς. Προϋπολογισμός έως και δεκαπέντε χιλιάδων (15.000) ευρώ θεωρείται μία (1) παράβαση για την οποία καταβάλλεται πρόστιμο διακοσίων πενήντα (250) ευρώ. (**) β) ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 2 : Αυθαίρετες κατασκευές που υφίστανται πριν από την 1η.1.1983 : Υπάγονται στις διατάξεις του παρόντος και εξαιρούνται οριστικά από την κατεδάφιση αυθαίρετες κατασκευές οι οποίες είχαν ολοκληρωθεί πριν από το έτος 1983 με την καταβολή του παραβόλου και του ενιαίου ειδικού προστίμου, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος. Για την υπαγωγή υποβάλλονται τα δικαιολογητικά των περιπτώσεων α, β, γ, δ, ε, ζ, ι, και ια του άρθρου 99 και αποτύπωση των κατόψεων του κτιρίου ή της ιδιοκτησίας και δεν απαιτούνται λοιπά στοιχεία και σχέδια.
    1 point
  8. Επειδή απο την ιδιοτητά σου βλέπω ότι είσαι συνάδερφος μηχανικός, μπορείς να έρθεις σε επαφή με το σωματείο μισθωτών τεχνικών: https://somt.gr/
    1 point
  9. 1 point
  10. O νόμος γράφει πάντως: «Ως επιτρεπόμενο ύψος θεωρείται το επιτρεπόμενο ύψος της περιοχής όπου βρίσκεται το ακίνητο και όχι το ύψος που αναφέρεται στην οικοδομική άδεια.» Αφ' ενός χρησιμοποιεί τον όρο "περιοχή", αφετέρου εξαιρεί το ύψος που αναφέρεται στην άδεια. Εννοεί το μελετημένο, εννοεί το επιτρεπόμενο, λόγω ειδικών όρων; Δεν το διευκρινίζει. Συνεπώς δεν νομίζω ότι ενδιαφέρουν οι συνθήκες του δρόμου, στον οποίο έχει πρόσοψη η οικοδομή. Από την άλλη 100% σίγουρος δεν είμαι και δεν έχω δει επίσης να ξεκαθαρίζεται κάπου.
    1 point
  11. Ευχαριστώ που το ανοίξαμε το θέμα ξεχωριστά.....οι δικηγόροι επίσης είχαν αντίστοιχα θέματα απ' ότι θα είδατε. Δηλαδή στείλαν επιστολή στο υπουργείο. Ας δούμε αν κινητοποιηθούν για σωστή καταβολή των ποσών (περισσότερα / λιγότερα / ή καθόλου).
    1 point
  12. Έχει την ίδια ισχύ. Μπορεί με τους κωδικούς πρόσβασης στο ταχις να εισέλθει στην εφαρμογή του gov.gr και να γράψει αυτά που θα του πεις.
    1 point
  13. Θεωρώ ότι το ΥΠΠΟ θα θεραπεύσει την κατάσταση δίνοντας ταυτόχρονα έγκριση για την υπαγωγή και εντολή για την κατεδάφιση. Η αυθαιρεσία είναι του 1960 ...
    1 point
  14. Σαφέστατα η συνυπογραφή μιας επιστολής διαμαρτυρίας είναι μια καλή προοπτικη εφόσον παρέλθει και η δεύτερη ημερομηνία πληρωμής και δεν πιστωθούν τα χρήματα στους λογαριασμούς μας.
    1 point
  15. Αναμένω απάντηση από το ΚΕΚ πως να κινηθώ. Για αρχή συμφωνήσανε ότι δεν προκύπτει αποκλεισμός των ΜΙΣΘ-ΕΛ.ΕΠ. από το πρόγραμμα. Προς το παρόν, η γνώριμη εικόνα των υπηρεσίων. Στην ΕΠΙΤΕΛΙΚΗ ΔΟΜΗ ΕΣΠΑ ΥΠΕΚΥ και στο υπουργείο εργασίας, δεν σηκώνουν τηλέφωνα. Ίσως κάποια στιγμή να χρειαστεί να συνυπογράψουμε κάποιο κείμενο και να το κοινοποιήσουμε σε ΤΕΕ, τα τρία υπουργεία που εκδόσαν την πρόσκληση, στην επιτελική δομή και δε ξέρω που αλλού.
    1 point
  16. Καλημέρα σας. Δυστυχώς και εγώ δεν μπορώ να βγάλω άκρη. Ο λογιστής δεν μπορεί να κάνει κάτι, απο το ΚΕΚ με ενημέρωσαν ότι πλέον ούτε εκείνοι μπορούν να κάνουν κατι. Στα τηλέφωνα επικοινωνίας που έχει στη σελίδα που κάνουμε την αίτηση δεν απαντάει κανείς. Για οτιδήποτε νεώτερο θα ενημερώσω.
    1 point
  17. 1 υπηρεσίες 2. Προσωπικά πάντα συντάσσω νέο τοπογραφικό και δ. κάλυψης και αναρτώ τόσο της άδειας όσο και αυτό που αφορά την υπαγωγή.
    1 point
  18. @marina52 Συμφωνώ με τον αναλυτικό που πρότεινε ο συνάδελφος, αρκεί η αυθαίρετη επέκταση να μην βρίσκεται πάνω από δρόμο (κοινόχρηστο χώρο πόλης γενικά).
    1 point
  19. θα μιλησεις με τον Δημο για το τι χαρτια θελει προκειμενου να σου δοσει αδεια προσωρινης εισοδο-εξοδου για παρκιν, για μονοκατοικια...που μαλλον εισαι. Πιθανον να χρειαστει και υποβαθμιση του ρειθρου πεζοδρομιου. Παλι απο τον Δημο παιρνεις αδεια. Το κοστολογιο για το σπασιμο του μπετον...εξαρταται απο το παχος του [και πώς βρεθηκε τσιμενταρισμενη η "αυλη" - ακαλυπτος χωρος???]
    1 point
  20. 1.Τι είδους άδειας θέλεις να εκδόσεις ? 2. Εννοείς ότι στο τοπογραφικό της εκδοθείσας Ο.Α. αποθήκης το βάθος ήταν 29 μ ? Στην νέα άδεια δείχνουμε τις πραγματικές διαστάσεις τόσο στο νέο τοπογραφικό όσο και στο Δ.Κ. . Το πρόβλημα είναι πως προέκυψε η διαφορά ? Μάλλον θα πρέπει να γίνει πριν είτε αναθεώρηση ή ενημέρωση φακέλου της αρχικής άδειας. Δες τρόπο έκδοσης αδειών - ενημέρωση ή αναθεώρηση για να δεις σε ποια περίπτωση υπάγεσαι σε σχέση με τις μεταβολές % εμβαδού και διαστάσεων οικοπέδου .
    1 point
  21. Ως προς την πρώτη σου πρόταση συμφωνώ. Στα υπόλοιπα, όμως, δεν έχεις λάβει υπόψη σου τη διαφορά βαθμού απόδοσης καύσης που έχει το ένα καύσιμο από το άλλο. Πιο συγκεκριμένα, ο λέβητας υγραερίου (τεχνολογίας συμπύκνωσης) έχει μεγαλύτερο βαθμό απόδοσης ακόμα και κατά 10% σε σχέση με τον αντίστοιχο πετρελαίου. Αυτό σημαίνει ότι για την παραγωγή της ίδιας ισχύος απαιτείται περίπου 10% κατά μάζα λιγότερο υγραέριο. Επίσης, λάβε υπόψη σου ότι ο εξοπλισμός που απαιτείται για λέβητα πετρελαίου και παραπάνω στοιχίζει και πολεοδομικά προβλήματα έχεις, αλλά και προβλήματα συγκατοίκησης σε πολυκατοικίες.
    1 point
  22. Έχουμε συζητήσει πολλές φορές και στα πλαίσια του προηγούμενου νόμου ότι το ε9 το χρησιμοποιούμε συνδυαστικά με άλλες ισχυρές ενδείξεις ή καλύτερα, αποδείξεις αν αυτό είναι εφικτό για την παλαιότητα. Για παράδειγμα αν κατά την αυτοψία μας δούμε ένα κτίριο του οποίου τα μορφολογικά χαρακτηριστικά των όψεων συνάδουν με κτίριο δεκαετίας 2000, δεν θα πάμε να κάνουμε δεκτό ένα Ε9 που αναφέρει το κτίριο ως προ 55. Είναι στην δική μας κρίση με βάση τα στοιχεία που θα αντλήσουμε να δεχτούμε την παλαιότητα ή να κατατάξουμε το αυθαίρετο σε δυσμενέστερη παλαιότητα σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνάς μας και οφείλουμε να είμαστε ιδιαιτέρως προσεκτικοί ειδικά στις περιπτώσεις προ 55 κτιρίων (υπάρχει ξεχωριστό θέμα γι αυτά τα κτίσματα) και τα προ 75 κατηγορίας 1. Από όσο θυμάμαι αν έχεις αυτοτελή κτίρια σε ένα οικόπεδο, με κύρια και βοηθητική χρήση αντιστοίχως , στο Ε9 δηλώνονται σε ξεχωριστές γραμμές με την αντίστοιχη παλαιότητα (έτος κατασκευής). Οι λοιπές παραβάσεις καθώς και αυτές της κατηγορίας 3 αρκεί να έχουν γίνει πριν την 28/7/2011. Βοηθητικά, κοιτάζεις τις ορθοφωτογραφίες από ΕΚΧΑ ιδιαίτερα τις φωτοληψίες περιόδου 2007-2009, το google earth και το steet view. Γενικώς, κατά την προσωπική μου άποψη δεν θα έπρεπε καν να υπάρχουν προς υπαγωγή λοιπές παραβάσεις. Όμως οι αυθαιρετονόμοι, αν έχει τύχει να ασχοληθείς με αυτούς κατά τα προηγούμενα 10 χρόνια, θα έχεις διαπιστώσει ότι ο κυρίαρχος σκοπός τους ήταν εισπρακτικός και εν συνεχεία, ειδικά στο ν. 4495, έγινε μεγάλη προσπάθεια να έχει και πολεοδομικό χαρακτήρα ο νόμος.
    1 point
  23. περισσότερο από ενάμισι τόνο συγκεντρωμένου φορτίου σε 3τμ περίπου δεν είναι αμελητέο όταν δεν ξέρουμε πότε κατασκευάστηκε το ακίνητο, ορόφους, στατική μελέτη που έχει και τις ελάχιστες προδιαγραφές που είχε και το ιστορικό του ακινήτου σε προηγούμενους σεισμούς. Αναθέτεις σε Μηχανικό αφού του δώσεις τα αναγκαία σχέδια και πιθανά να κάνει και αυτοψία να σου γνωματεύσει. Το θέμα μεταφέρθηκε στην ενότητα για ιδιώτες.
    1 point
  24. Γ. Τα εδάφια 6 και 7 της παραγράφου 5.1 αντικαθίστανται ως εξής: «Σε περίπτωση που υπάρχουν εκκρεμότητες νομιμοποίησης/τακτοποίησης στο ακίνητο, επισημαίνεται ότι πριν την υποβολή της αίτησης στο Πρόγραμμα θα πρέπει να έχει γίνει υποβολή δήλωσης για υπαγωγή σε νόμο τακτοποίησης αυθαιρέτων κατασκευών. Μεταγενέστερη, από την υποβολή αίτησης στο Πρόγραμμα, δήλωση για υπαγωγή σε νόμο τακτοποίησης αυθαιρέτων κατασκευών δύναται να υποβληθεί σε περίπτωση απόκλισης της Ωφέλιμης επιφάνειας του ακινήτου μέχρι ορίου επτά (7) τετραγωνικών μέτρων, προκειμένου οι ενεργειακές παρεμβάσεις να είναι σύμφωνες με την κείμενη νομοθεσία (για τις πολυκατοικίες, το όριο σε τετραγωνικά μέτρα είναι το γινόμενο του επτά (7) επί του πλήθους των διαμερισμάτων). Σε κάθε περίπτωση, πριν την τελική εκταμίευση της επιχορήγησης του έργου θα πρέπει να έχει προσκομιστεί η βεβαίωση περαίωσης της υπαγωγής περί τακτοποίησης αυθαιρέτων κατασκευών, όπου και θα προκύπτει η εξόφληση του συνόλου του ενιαίου ειδικού προστίμου του ακινήτου». ΕΠΙΣΥΝΑΠΤΩ ΤΟ ΦΕΚ ΓΙΑΤΙ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΥΣ document(1).pdf
    1 point
  25. Νομίζω ότι το σωστό είναι να χαράξεις επί της άδειας γιατί έτσι φαίνεται ακριβώς η αυθαιρεσία. Αν μετά θες και πληρώνεσαι για αυτό, του κάνεις και μία αποτύπωση συνοδευτική και την ανεβάζεις και αυτή στο σύστημα. Πάντως για συνήθεις μικρές περιπτώσεις π.χ. Η/Χ ή διαμερισμάτωση η διαγράμμιση επί της ο.α. είναι το πιο σωστό.
    1 point
  26. Όπως έχουμε πει και στο παρελθόν : - Το πρώτο που κοιτάζει ο μηχανικός για να πατήσει την άποψή του είναι ο ίδιος ο νόμος. Το νόμο τον γράφει ο νομοθέτης και το σύστημα κάποιος βαλτός του ΤΕΕ. - Οι εγκύκλιοι πάντα έπονται και με βάση την ποιότητά τους τα τελευταία χρόνια λαμβάνονται υπόψη μάλλον με καχυποψία. - Κανένας αυθαιρετονόμος μετά τον Τρίτση δεν έχει προκύψει από παρθενογένεση. Εν μέρει αυτό ισχύει και για τους οικοδομικούς κανονισμούς. Με βάση λοιπόν τα παραπάνω, αρχίζοντας με τα σχετικά εδάφια του ν.4495 (ολόϊδια και στον ν.4178) και λαμβάνοντας υπόψη το ΦΕΚ372Δ/2004 για την ερμηνεία των υπογραμισμένων όρων, καταλήγω στις περιπτώσεις του συνημμένου PDF. Με αυτή την τεκμηρίωση θα βαδίσω ... μέχρι νεωτέρας. Κατηγορία 3 ιδιδ) αλλαγή θέσης του προβλεπομένου με οικοδομική άδεια κτιρίου σε άλλη θέση, εφόσον δεν παραβιάζονται οι πολεοδομικές διατάξεις, ή αλλαγή θέσης του προβλεπομένου με οικοδομική άδεια κτιρίου σε άλλη θέση λόγω κατασκευής με εσφαλμένη αναστροφή της κάτοψης σε νόμιμη θέση και με την προϋπόθεση ότι δεν μεταβάλλεται η τελική στάθμη του εδάφους. ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Θεωρείται ότι δεν υπάρχει άδεια … γ) Όταν υπάρχει οικοδομική άδεια στο γήπεδο/οικόπεδο το οποίο από την αιτιολόγηση της τεχνικής έκθεσης του μηχανικού προκύπτει ότι : • το προβλεπόμενο στην οικοδομική άδεια κτίριο έχει ανεγερθεί σε άλλη μη νόμιμη θέση και συγχρόνως από τη σύγκριση της αποτύπωσης της υφιστάμενης κατάστασης με το τοπογραφικό διάγραμμα της οικοδομικής άδειας, προκύπτει ότι το περίγραμμα του υφισταμένου κτιρίου δεν συμπίπτει σε κανένα σημείο με το προβλεπόμενο περίγραμμα από την οικοδομική άδεια. Θεωρείται ότι δεν υπάρχει οικοδομική άδεια αποκλειστικά για τις αυθαίρετες κατασκευές που εκτελέστηκαν καθ' υπέρβαση της δόμησης, της κάλυψης, του ύψους και της θέσης των προβλεπομένων να κατασκευαστούν στην οικοδομική άδεια. 372Δ_2004.pdf Δ_00.pdf
    1 point
  27. Μελέτησε πολύ προσεκτικά αυτα΄που γράφονται στις προηγούμενες σελίδες που αναγράφονται πολύ όμορφα γενικές παρατηρήσεις. Βασικό θεωρώ είναι να ζητήσεις εγγράφως να σου αναφέρει τι ακριβώς θέλει και ποια θα είναι η χρήση του για να μπορέσεις να κινηθείς ανάλογα. Αυτό πρακτικά μπορείς να το δεις από τα παρακάτω δύο παραδείγματα εκθέσεων: α) Αυτό, είναι πολύ εξειδικευμένο αλλά και πολύ χαρακτηριστικό. β) Αλλά και αυτό το οποίο και αυτό είναι εξειδικευμένο κατά μια έννοια. Πρακτικά αυτό που θέλω πω είναι ότι τα ανωτέρω δύο "αγγίζουν τα "άκρα"" θα έλεγα μια τεχνικής έκθεσης. Τώρα το πόσο θα σε βοηθήσουν είναι άλλο θέμα. Προσωπικά βλέπω ότι βοηθούν Επίσης δες και το συνημμένο για να πάρεις μια ιδέα του πως πρέπει να γράφουμε γενικότερα μια τεχνική έκεθεση. Μην σταθείς τόσο στο ότι αφορά οδηγίες για πραγματογνωμοσύνη "σχετικά με το ΤΕΕ" αλλά στον τρόπο γραφής για την αποφυγή παγίδων. Οδηγίες για πραγματογνώμονα.pdf
    1 point
  28. και φυσικα αυτο δεν σε καλύπτει ουσιαστικά.διότι μπορει να εισαι σωστος στο σχημα και το εμβαδόν αλλα σε τελειως αλλη θεση
    1 point
  29. φίλε thomas τα όμορα τα οποία εμπλέκονται με την μεταβολή πρέπει και λόγω προδιαγραφών αλλά και λόγω τοπογραφικής ορθότητας να είναι κλειστά. Όσον αφορά αυτό που έγραψα για ποσότητα ομόρων που εμπλέκεις εννοώ οτι: αν το οικόπεδο σου έχει τρία "πάρε-δώσε" με τρία ακίνητα αλλά με τις δυο μεταβολές μπαίνεις εντός ορίων και η τρίτη μεταβολή είναι πολύ μικρή π.χ.της τάξεως 2τμ δεν χρειάζεται να την δείξεις και να εμπλέξεις και άλλον ιδιοκτήτη.
    1 point
  30. Να πω και εγώ την γνώμη μου επειδη έχω ασχοληθεί με το συγκεκριμένο θέμα. Σύμφωνα με τις οδηγίες της Κτηματολόγιο Α.Ε. : Η αποδεκτή απόκλιση εμβαδού των γεωτεμαχίων αυξάνει κατά τρόπο ανάλογο με το εμβαδόν και την περίμετρό τους. Η «αποδεκτή απόκλιση του εμβαδού» για κάθε γεωτεμάχιο υπολογίζεται από τον τύπο: Α= [(√Ε + 2Uo)² − Ε] x Π/Πτ και ειδικότερα: α) Υπολογίζεται η πλευρά τετραγώνου σχήματος εμβαδού ίσου με το εμβαδόν (Ε) του γεωτεμαχίου του οποίου ζητείται η ανοχή, όπως αυτό έχει καταχωρηθεί στην κτηματολογική βάση. Το τετράγωνο αυτό που ορίζεται «ανηγμένο τετράγωνο» έχει πλευρά √Ε. β) Το τετράγωνο αυτό προσαυξάνεται με επιμήκυνση των πλευρών του κατά μέγεθος Uo, όπως αυτό ορίζεται στο Κεφάλαιο 7, παράγραφος 3.6. των «Τεχνικών Προδιαγραφών Μελετών Κτηματογράφησης για την δημιουργία Εθνικού Κτηματολογίου», οι οποίες εγκρίθηκαν με την υπ’ αριθμ. 425/09.01/17.7.2007 απόφαση του Δ.Σ. του Ο.Κ.Χ.Ε. (ΦΕΚ τ. Β΄, 1275/24.7.2007, όπως αναδημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ τ. Β΄, 1443/9.8.2007) και αναθεωρήθηκαν με την υπ΄αρ. 460/03/12.6.2008 απόφαση του Δ.Σ. του Ο.Κ.Χ.Ε. (ΦΕΚ τ. Β΄, 1156/24.6.2008).Το νέο αυτό τετράγωνο ορίζεται ως «διευρυμένο ανηγμένο τετράγωνο» Ειδικότερα για τις αστικές περιοχές (κλίμακα σύνταξης 1:1000) Uo = 0.50 μ. και για τις αγροτικές περιοχές (κλίμακα σύνταξης 1:5000) Uo = 2.00 μ. Το εμβαδόν του νέου τετραγώνου που προκύπτει είναι Ετ = (√Ε + 2Uo)² . Η τιμή της «αποδεκτής απόκλισης» Α του εμβαδού του γεωτεμαχίου υπολογίζεται με την διαφορά Ετ μείον Ε επί τον λόγο Π/Πτ, όπου Π είναι η περίμετρος του γεωτεμαχίου σύμφωνα το διάγραμμα της κτηματολογικής βάσης και Πτ η περίμετρος του «ανηγμένου τετραγώνου» δηλαδή Πτ= 4√Ε. Η ανωτέρω υπολογιζόμενη τιμή της «αποδεκτής απόκλισης» του εμβαδού δεν μπορεί να υπερβαίνει κατά ποσοστό 10% το εμβαδόν του γεωτεμαχίου, όπως αυτό έχει καταμετρηθεί και συμπεριληφθεί στην κτηματολογική βάση. Θα σου έδινα την συμβουλή σε περιπτώσεις ακινήτων όπου εμπλέκονται με το εθνικό κτηματολόγιο να επεμβένει η κρίση σου για την ποσότητα των ομόρων που θα εμπλέξεις. όσον αφορά τον υπολογισμό της ανοχής έχω φτιάξει ένα πρόγραμμα το οποίο υπάρχει στο site, αν και θα σε συμβούλευα για κάθε ακίνητο να ρωτάς στο αντίστοιχο κτηματολογικό γραφείο. Έτσι και αλλιώς λόγω επαγγέλματος επισκέψεις θα κάνεις.. Σημαντικό tip: Τα εμβαδα που θα συγκρίνεις (αποτύπωσης και κτηματολογίου) θα πρέπει να αναφέρονται στην ίδια προβολή και ελλειψοειδές.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.